Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. De randen om het toetsenbord zijn gewoon wat groter. Neem bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/7fb1545e5b.jpg

Tegenover mijn trouwe studio 15:

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/d186d3139c.jpg

Daar snap ik trouwens geen reet van, kijk hoeveel ruimte het paneel nu daadwerkelijk innneemt:

klik, plaatje is te groot voor dit forum.
(dat is een xps 14 trouwens, geen xps 15)
Er had makkelijk een inch groter paneel ingekund...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2011 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ja klopt vond ik ook al toen ik hem in de winkel bekeek.
Ongelooflijk zonde, maar goed, dit zal goedkoper en misschien steviger zijn.
De ASUS N53SV serie is de goedkoopste 1920x1080 laptop, met een beginprijs vanaf 699.
Dan pas kom je andere merken en types rond de 800 euro tegen die beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De xps 15 heb je ook al voor €750 met i5. Maar voor de geringe meerprijs (€100) zou ik upgraden naar de i7. Dan krijg je ook meteen meer RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasrol
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-09 21:56
Ik heb ook de N53SV-SZ404V gehaald, en hij past perfect in een 16" tas. Je moet op de werkelijke afmetingen letten, de N53 is 39,1cm breed waar de standaardmaat van de laptoptassen die ik bij de Mediamarkt aantrof 38,5cm was. Ik kon hem daar ter plekke passen, en omdat het materiaal rekbaar is past hij prima. Dus ik zou voor een tas niet op internet gaan zoeken, kijk gewoon in de winkel of hij past (met een N53 showmodel) ;)

R7 5800x | RX 7900XT | 32GB Kingston 3600MHzC16 | Samsung 980 Pro 2TB | be quiet! Pure Power 12 M 1000W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Kaasrol schreef op maandag 27 juni 2011 @ 14:16:
Ik heb ook de N53SV-SZ404V gehaald, en hij past perfect in een 16" tas. Je moet op de werkelijke afmetingen letten, de N53 is 39,1cm breed waar de standaardmaat van de laptoptassen die ik bij de Mediamarkt aantrof 38,5cm was. Ik kon hem daar ter plekke passen, en omdat het materiaal rekbaar is past hij prima. Dus ik zou voor een tas niet op internet gaan zoeken, kijk gewoon in de winkel of hij past (met een N53 showmodel) ;)
Dát vinden ze bij de MediaMarkt niet zo leuk, aangezien die dingen vast zitten met beveiligingsdraden etc.
Het is bijna een volledige 16" notebook, die ASUS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
  • Laatst online: 30-08 20:37
Ik ben ook een fatsoenlijke tas aan het zoeken, maar kan niks vinden. Het liefst wil ik een rugzak, maar daar past het meestal niet in. Dan toch maar misschien over op een schoudertas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een rugzak voor mn studio. Als ik hem erin stop is er aan de boven en zijkant nog ongeveer 2cm over. Dat zou moeten passen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9Kjh4NxmOqXA1ByCMSj7AZTz/full.png

Deze is het, kies maar een kleur.
http://www.dakine.com/street-series/guys/101/
Vast wel te verkrijgen bij het dichtstbijzijnde winkelcenterum. Sowieso aan te raden om iets te passen voordat je het koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Ik wil ook graag een rugtas, alleen wil er één die waterdicht is, óók als ik op de scooter een mega-bui voor me kiezen krijg!
Is die Dakine van jou wat?
Zat zelf te denken aan de Samsonite Pillow 2 Backpack.
Wat is die grafiek van je trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afmetingen van de notebooks. In centimeters.
Gemaakt nadat iemand zich afvroeg of de n53 daadwerkelijk dikker is dan de xps 15. Dat bleek inderdaad het geval.
Voor de lol had ik ook mijn eigen notebook toegevoegd. Dat was destijds een van de dikste modellen :')

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2011 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey jongens!

Ik heb dus vandaag mijn Asus N53SV-SZ404V opgehaald, alleen zit ik met een probleempje.

Ik zou dus het spel: Red Faction: armageddon willen spelen en dat zou moeten kunnen.
Maar het werkt dus niet, en als ik bij de site "canyourunit" mijn systeem laat checken of ik dat spel aan kan geeft hij dus ook aan dat dat niet kan door mijn video kaart, hij geeft aan dat ik een Intel(R) HD Graphics Family in mijn laptop heb.. en heel soms geeft hij wel mijn Geforce GT540M aan :S

Ik vind dit heel raar, weet iemand wat het probleem is? en kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
Bedankt, darkstone!

@Sjims, waarschijnlijk komt dit omdat je laptop switcht tussen deze twee gpu's. Intel HD Graphics zit op je CPU, zoals je wellicht weet en de andere GPU is los. Misschien kan die site hiermee niet overweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 19:19:
Hey jongens!

Ik heb dus vandaag mijn Asus N53SV-SZ404V opgehaald, alleen zit ik met een probleempje.

Ik zou dus het spel: Red Faction: armageddon willen spelen en dat zou moeten kunnen.
Maar het werkt dus niet, en als ik bij de site "canyourunit" mijn systeem laat checken of ik dat spel aan kan geeft hij dus ook aan dat dat niet kan door mijn video kaart, hij geeft aan dat ik een Intel(R) HD Graphics Family in mijn laptop heb.. en heel soms geeft hij wel mijn Geforce GT540M aan :S

Ik vind dit heel raar, weet iemand wat het probleem is? en kan iemand mij helpen?
Het is misschien een erg open deur maar heb je al de nieuwste drivers van de 500M serie proberen te installeren?
http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk

En doet het spel het helemaal niet (start dus niet op, nog verdere foutmeldingen?) of loopt het gewoon allemaal erg traag?

In ieder geval zou ik een tool zoals GPU-Z gebruiken omdat die betere en meer accurate info geeft:
http://www.techpowerup.com/gpuz/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2011 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:07
Vanmiddag mijn N53SV-SZ016V opgehaald. Ziet er goed uit, even opgestart recht uit de doos. Trage HDD valt best mee eigenlijk, maar omdat ik een OCZ Vertex2 hier heb liggen, zit die er nu in. Win7 64bit opnieuw installeren. Eens kijken of het mee of tegen valt.

Win7 staat er weer op (verse install vanaf losse Win7Hpr dvd). Nu drivers installeren, altijd tricky. Maar de meegeleverd driver dvd lijkt soepeltjes te lopen. Afwachten maar.

Edit: Nu staat zowat alles weer erop. Drivers installeren is nog nooit zo soepel gegaan. De snelheid van de SSD komt best goed tot zijn recht, in vergelijking met mijn oude XPS M1330.

[ Voor 42% gewijzigd door Ramon 73 op 27-06-2011 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Julesk: Dat klopt idd dat hij switched maar hij zou automatisch naar De Geforce moeten switchen als je met zware grafischen programma's aan de gang gaat zoals games dus..

@redstorm: de drivers had ik al geinstalleerd ja en nog steeds hetzelfde probleem, maar het spel crashde telkens bij het menu al.

Ik heb beetje rondezocht op internet en heb wat instellingen bij Nvidia control panel gedaan, heb handmatig bij mijn spel de Geforce kaart ingesteld. Nu werkt het spel prima.
Vind het alleen wel raar dat hij niet automatisch switched naar een andere kaart, terwijl hij dit wel zou moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 21:58:
@Julesk: Dat klopt idd dat hij switched maar hij zou automatisch naar De Geforce moeten switchen als je met zware grafischen programma's aan de gang gaat zoals games dus..

@redstorm: de drivers had ik al geinstalleerd ja en nog steeds hetzelfde probleem, maar het spel crashde telkens bij het menu al.

Ik heb beetje rondezocht op internet en heb wat instellingen bij Nvidia control panel gedaan, heb handmatig bij mijn spel de Geforce kaart ingesteld. Nu werkt het spel prima.
Vind het alleen wel raar dat hij niet automatisch switched naar een andere kaart, terwijl hij dit wel zou moeten doen.
Ja het werkt nog niet 100% dat switchen, maar dan is het gemakkelijk handmatig in te stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasrol
JPtjee007 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 16:22:
[...]

Dát vinden ze bij de MediaMarkt niet zo leuk, aangezien die dingen vast zitten met beveiligingsdraden etc.
Het is bijna een volledige 16" notebook, die ASUS ;)
Ik vroeg het aan een medewerker, die hielp me zelfs nog :P

Heb daarnet trouwens wel weer een minpunt ontdekt: ik kreeg zojuist een knap pijnlijke schok toen ik met mijn linkerarm tegen de hoek linksvoor aan kwam :/. Komt door de lekstroom, want toen ik hem uit het stopcontact haalde hield het ook wel op. Is iemand anders hier bekend mee?

R7 5800x | RX 7900XT | 32GB Kingston 3600MHzC16 | Samsung 980 Pro 2TB | be quiet! Pure Power 12 M 1000W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik een geaard stopcontact

Veel aluminium laptops hebben dit probleem. Ook de xps lijn, al blijft het probleem daar beperkt tot lichte tintelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Nog tips voor een (kleine) adapter voor deze Asus? Ik heb er graag twee zodat ik niet steeds met kabels hoeft te jongleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Marktplaats of vraag en aanbod? Ik weet niet exact welke adapter je hebt, maar ik denk dat het nog altijd exact dezelfde is als ik 5 jaar geleden bij een Asus A6T kreeg. Althans, mijn Asus U30Jc voeding van 1 jaar oud wel :P . Dus ik zou eens vraag en aanbod ofzo proberen. Er zijn vast zat oude laptops overleden, waarvan de eigenaar de adapter maar op het web heeft gepleurd om iemand voor een leuk prijsje plezier te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Het maakt me weinig uit waar de adapter vandaan komt, als hij het maar doet en lekker klein is. Zal vanavond wel een foto plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 11:19:
De xps 15 heb je ook al voor €750 met i5. Maar voor de geringe meerprijs (€100) zou ik upgraden naar de i7. Dan krijg je ook meteen meer RAM.
Maar geen 1920x1080 O-) Als je de i7 versie neemt met FullHD scherm betaal je 1.049,00. Dat is toch even wat meer dan de 850 die de n53sv kost.

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. De versie met het 1080p scherm kost nu € 832 in prijs gezakt sinds gisteren. met 6GB RAM en een 500GB, 7200rpm schijf. Voor de i5-2410m moet je € 769 neerleggen voor 4GB RAM en een 640GB, 7200rpm HDD. Je moet alleen weten waar je moet zoeken ;)

Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 5"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terence
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-09 09:50
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:51:
Nee. De versie met het 1080p scherm kost nu € 832 in prijs gezakt sinds gisteren. met 6GB RAM en een 500GB, 7200rpm schijf. Voor de i5-2410m moet je € 769 neerleggen voor 4GB RAM en een 640GB, 7200rpm HDD. Je moet alleen weten waar je moet zoeken ;)

Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 5"
Helaas kan ik niet de versie met 1080p terugvinden in de lijst voor de prijs van € 832.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarvoor moet je de upgrade prijs, €200, invoeren in het "upgrades" gedeelte. Dan kom je op €832 uit.

Dit is allemaal wel behoorlijk offtopic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasrol
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 23:56:
Gebruik een geaard stopcontact

Veel aluminium laptops hebben dit probleem. Ook de xps lijn, al blijft het probleem daar beperkt tot lichte tintelingen.
Is dat de enige oplossing? Mijn thuisinstallatie heeft alleen geaarde stopcontacten in de keuken en in de badkamer ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik weet is dat de enige oplossing. Tenzij je de handmatig de behuizing wilt isoleren...

Overigens is een geaard stopcontact in nederland sinds enkele jaren verplicht in nieuwbouw, al heb ik ze ook alleen in de keuken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaasrol schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 16:59:
[...]

Is dat de enige oplossing? Mijn thuisinstallatie heeft alleen geaarde stopcontacten in de keuken en in de badkamer ;(
Ik heb thuis ook geen geaarde stopcontacten maar heb geen last van stroomgeleiding(gelukkig!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
Als ik jullie was zou ik even achter de stopcontacten kijken of je misschien wel aarde aan kan sluiten. Het lijkt me toch zeer vreemd als daar geen mogelijkheid voor is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonPoedel
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-08 15:26
ff een domme vraag wat is eigenlijk dat lampje naast de power knop (degene aan de rechterkant)? dit lampje wordt wit en dan weer blauw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Realpsycho schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 16:36:
ff een domme vraag wat is eigenlijk dat lampje naast de power knop (degene aan de rechterkant)? dit lampje wordt wit en dan weer blauw?
Nvidia Optimus. Blauw = interne videokaart (Intel), Wit = Nvidia (stroomvreter, relatief gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 17:09:

Overigens is een geaard stopcontact in nederland sinds enkele jaren verplicht in nieuwbouw
Als ik me niet vergis, al sinds 1998. Da's iets meer dan enkele jaren, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Deze past eigenlijk niet, kan maar met twee schroefjes vast (i.p.v. 4), met de meegeleverde frontje past ie niet en het is niet mogelijk het frontje van de DVD speler over te zetten. Ziet er niet uit en veel kans op stof. Wel lekker veel schijfruimte.

Afbeeldingslocatie: http://www.heeling.nl/tmp/asus.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet ook een 12.7mm drive hebben... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 16:55:
Ik heb een rugzak voor mn studio. Als ik hem erin stop is er aan de boven en zijkant nog ongeveer 2cm over. Dat zou moeten passen:
[afbeelding]

Deze is het, kies maar een kleur.
http://www.dakine.com/street-series/guys/101/
Vast wel te verkrijgen bij het dichtstbijzijnde winkelcenterum. Sowieso aan te raden om iets te passen voordat je het koopt.
Als je dezelfde rugzak hebt als ik (eastpak) dan past het net, steekt ie wel iets uit en je bent een paar seconden langer bezig met inpakken dan met een kleinere laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 18:11:
Je moet ook een 12.7mm drive hebben... ;)
Zover mijn vertrouwen in de medetweaker :-), volgende keer zoek ik het weer zelf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Iemand die wel zeker weet welke bracket erin de N53SV moet?! (Of heeft daar ervaring mee?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
GENETX schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 08:04:
Marktplaats of vraag en aanbod? Ik weet niet exact welke adapter je hebt, maar ik denk dat het nog altijd exact dezelfde is als ik 5 jaar geleden bij een Asus A6T kreeg. Althans, mijn Asus U30Jc voeding van 1 jaar oud wel :P . Dus ik zou eens vraag en aanbod ofzo proberen. Er zijn vast zat oude laptops overleden, waarvan de eigenaar de adapter maar op het web heeft gepleurd om iemand voor een leuk prijsje plezier te doen.
Zou deze op mijn N53SV-SZ016V bruikbaar zijn? Dat is wel een prettige adapter, ken hem wel van een collega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de N53 toevallig geen grotere adapter dan 90w? Veel laptops met een i7 en een GT5xxm worden uitgeleverd met 125W adapters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 23:08:
Heeft de N53 toevallig geen grotere adapter dan 90w? Veel laptops met een i7 en een GT5xxm worden uitgeleverd met 125W adapters.
Het model met de i5 heeft al een 90W adapter. Moet ik dan een zwaardere gaan halen als ik er ooit nog een i7 in ga zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet ik niet. Maar ik ga ervanuit dat dell niet voor jan lul een grotere adapter meelevert voor de zwaardere configs. Een grotere adapter is nl een stuk zwaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Mijn N53S is (zoals allemaal) geleverd zonder installatie DVD van Win7. Nou hebben ze wel die herstelpartitie, maar die ruimte wil ik voor wat anders gebruiken. Hoe krijg ik nu een dvd waarmee ik Windows installeren kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.mydigitallife....ssional-and-home-premium/
Als je perse Nederlands wil is het sneller om even een torrentje te downloaden. Alleen niet linken naar torrensites op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
JPtjee007 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 19:46:
Iemand die wel zeker weet welke bracket erin de N53SV moet?! (Of heeft daar ervaring mee?)
Ik heb deze: http://www.newmodeus.com/...duct_info&products_id=304
Daarbij kan het frontje erop door middel van een wit koppelstukje. En de levering was ook redelijk snel bij mij.

Overigens heb ik mijn laptop gisteren geprobeerd in de Eastpak 15.6", maar daar past hij echt niet in. Ik heb wel een mooie Samsonite (Network 16.4") gezien waar hij heel goed in past.

[ Voor 18% gewijzigd door g0ulash op 30-06-2011 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Zo, net netjes 43 euro van Asus op mijn bankrekening gekregen ivm met de Windows Refund.

Mijn 404 heeft trouwens een adapter die 120W levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Als ik power4gear profielen omschakel, dan wordt steeds de taakbalk op automatisch verbergen gezet. EN ik vind maar gen optie om dat uit te zetten. Hellup.
Wie weet hoe de taakbalk altijd getoond blijft? Extra energieverbuik (if any) neem ik op de koop toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
In Power4Gear extreme de energy saving desktop dinges ofzo uitzetten. Het heeft een andere naam. Gewoon even mee kloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
GENETX schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 21:16:
In Power4Gear extreme de energy saving desktop dinges ofzo uitzetten. Het heeft een andere naam.
Battery saving desktop d:)b
Super! Bedankt voor de hulp, dat was echt ergernis #1. EN niet zo'n voor de hand liggende benaming, dus niet makkelijk te vinden. Manual zegt er niks over en een zoektochtje door power4gear deed ook al geen belletjes rinkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
g0ulash schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 10:49:
[...]

Ik heb deze: http://www.newmodeus.com/...duct_info&products_id=304
Daarbij kan het frontje erop door middel van een wit koppelstukje. En de levering was ook redelijk snel bij mij.

Overigens heb ik mijn laptop gisteren geprobeerd in de Eastpak 15.6", maar daar past hij echt niet in. Ik heb wel een mooie Samsonite (Network 16.4") gezien waar hij heel goed in past.
Is dat niet een beetje een dure uitvoering? :P
Op eBay heb je ze geloof ik al voor 15 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
JPtjee007 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 15:15:
[...]

Is dat niet een beetje een dure uitvoering? :P
Op eBay heb je ze geloof ik al voor 15 euro.
Ach, in verhouding toch niks. Hij is mooi afgewerkt en hij past perfect. Ik vertrouw eBay ook niet zo snel, dusja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepiesaus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:38
5. ASUS shall not provide any support/warranty and shall have no responsibility for end-user self-installed software.

Dat staat er als je refund wilt voor je windows 7 licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
joepiesaus schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 17:49:
5. ASUS shall not provide any support/warranty and shall have no responsibility for end-user self-installed software.

Die is pijnlijk idd! Had er overheen gelezen, maar ASUS geeft wel gewoon garantie op hardware, maar dan dus niet op software.
Mijn ASUS ging 9 dagen na de 2 jaar garantietermijn kapot!

[ Voor 13% gewijzigd door JPtjeeNL op 01-07-2011 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joepiesaus schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 17:49:

Lijkt me nogal logisch, dat ze geen support/garantie of verantwoordelijkheid op zelf-geïnstalleerde software geven cq nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een laptop voor mn vriendin, maar begin het spoor een beetje bijster te raken door alle keuzes die er zijn. Lees al een tijdje mee en heb het zoekgebied inmiddels afgebakend tot een asus of een dell xps 15, aangezien ik hier goede dingen over lees. Vereisten laptop:
- browsen
- films kijken
- moet enkele jaren meekunnen, dus liever gelijk echt een goede investering
- budget tussen 600 en 750e
- 15 inch
Een voorbeeld is zoiets als dit: pricewatch: Asus K53SV-SX146V of een configuratie van dell (geweldig excel bestandje btw darkstone, dank daarvoor) maar vanaf hier weet ik het echt niet meer. Zijn er mensen die beide hebben gebruikt en een voorkeur hebben? Zoals gezegd willen we (ondanks dat ze geen zware programma's draait) een goede investering doen die enkele jaren meekan.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan voor een budget onder de ~€800 beter niet voor de xps 15 kiezen. Met het 1080 scherm is hij buiten je budget, en zonder het 1080p scherm is de K53, of de goedkoopste N53 met 1080p een betere keus.

Als je je budget verhoogt tot €832 blaast de xps 15 de concurrentie uit het water, maar met dit prijspunt niet: De K53 is bijna €100 goedkoper met een i5, of dezelfde prijs maar dan met een i3: http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1. Vergeet niet dat dell maar 1 jaar garantie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je wel voor je snelle reactie darkstone, dan gaan we voor de K53. Ze heeft niet echt een 1080p scherm nodig, dus dan zijn we eruit. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 15:46:
Dank je wel voor je snelle reactie darkstone, dan gaan we voor de K53. Ze heeft niet echt een 1080p scherm nodig, dus dan zijn we eruit. Top!
Waarom, minder scherm, minder harddisk, geen usb 3.0, wel €100 goedkoper. Full hd scherm is prachtig. Kijk ook eens naar de N53sv-Sz507v zou ik zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk vind ik €100 wel een erg glorieuze prijs voor een slecht 1080p scherm. De werkelijke meerprijs voor asus voor zo'n scherm is <€15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 16:32:
Persoonlijk vind ik €100 wel een erg glorieuze prijs voor een slecht 1080p scherm. De werkelijke meerprijs voor asus voor zo'n scherm is <€15.
en wat zeg je daarvoor zelf: "en zonder het 1080p scherm is de K53, of de goedkoopste N53 met 1080p een betere keus."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat is zo.. Ik zou het zelf wel doen, maar voor de gewone consument zou ik €100 besparen en de K53 nemen. Zo veel beter is de N53 ook weer niet (eerder slechter: hij is fors zwaarder en de randen om het scherm zijn huge).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat valt in real life wel mee, met die randen. Inderdaad is de laptop niet de kleinste 15.6 incher, het scherm heeft zoals door anderen ook gemeld, een wat kleine kijkhoek. Heb een k53 in real life gezien, en het scherm is echt minder, hoefde ik de n53 er niet voor naast te houden. En dan dat roodbruin
USB 3.0 vind ik toch ook wel een plus, 150GB extra boeit niet zo, maar je krijgt het wel, dus slechter dan de k53, nee. Maar, zoals met meningen, 't ís allemaal persoonlijk natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was ik even vergeten inderdaad. Het N53 scherm is niets bijzonders, maar het scherm in de K53 is waarschijnlijk het goedkoopste scherm wat ze konden vinden:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph4262/36599.png
Faal..

Nu weet ik niet of je hetzelfde scherm krijgt als in de review. Maar toch... Asus geeft duidelijk niets om schermkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige merk in de consumentenlijn die dat doet is eigenlijk Apple.. Die leveren eigenlijk zonder uitzondering kwaliteitsschermen. Nu is de prijs daar natuurlijk ook naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er gebeurd met de leverbaarheid van de N53???

pricewatch: Asus N53SV-SZ507V (i5)
pricewatch: Asus N53SV-SZ404V
pricewatch: Asus N53SV-SZ016V
pricewatch: Asus N53SN-SZ139V
pricewatch: Asus N53SN-SZ129V
pricewatch: Asus N53SN-SZ191V

De goedkoopste is nu opeens €878, dat was vorige week €800...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N53sv-Sz507v - I5-2410/4Gb/640Gb, nog steeds €699 bij bijv. Dunnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel dat de goedkoopste versie met i7 vorige week rond de €800 was, die is nu opeens €878 incl verzendkosten. Kijk de prijsgrafiek maar:

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=275436

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad heeft de eerst goedkopere SZ016V (i7-6GB-640GB5400-fhd) de SZ404V (i7-6GB-750GB7200!-fhd) qua prijs ingehaald.
Een week levertijd bij Redcoon, maar dan heb je de SZ404V nog (steeds) voor €849 incl.
Zit voor mezelf toch al op de eerste reviews van de nieuwe alum. thin and light van Asus te wachten, of wat er nog meer mocht uitkomen, bijv met trinity apu (maar dan moet ik nog wel een klein jaartje doorsjouwen met de huidige 4 kg bak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof die 1 week levertijd niet zo. Vooral als alle andere winkels (met uitzondering van eentje, die blijkbaar nog voorraad heeft) 2 weken of een onbekende levertijd hebben. Ik schat de kans groot in dat ze hem niet kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:13
Kan iemand mij met zekerheid vertellen wat voor type geheugen de videokaart in de SZ-404V heeft ? De ene site geeft aan DDR3 en de andere GDDR5.
Voor mij best belangrijk aangezien NotebookCheck aangeeft dat de 540GT met GDDR5 geheugen net zo snel is als een ATI Radeon Mobility 5770 HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GDDR3. Gok ik.

Ze bedoelen daar trouwens de mobiele HD5750/5770...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2011 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepiesaus
Al die moeite voor niks voor de Windows refund. Ik kreeg die stikker er niet goed af dus kan ik geen refund meer aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
joepiesaus schreef op maandag 04 juli 2011 @ 13:15:
Al die moeite voor niks voor de Windows refund. Ik kreeg die stikker er niet goed af dus kan ik geen refund meer aanvragen.
Altijd met een föhn doen! |:(
Is de sticker afgebroken dan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joepiesaus schreef op maandag 04 juli 2011 @ 13:15:
krijg je die lousy €43 ook niet als je die win7 te koop zet, op tweakers of marktplaats?
Basekid schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 12:25:
Zo, net netjes 43 euro van Asus op mijn bankrekening gekregen ivm met de Windows Refund.

Mijn 404 heeft trouwens een adapter die 120W levert.
Dankjewel, 120W staat genoteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 15:05:
Wat is er gebeurd met de leverbaarheid van de N53???

De goedkoopste is nu opeens €878, dat was vorige week €800...
idd, was mij ook al opgevallen...zou er een nieuwe serie aankomen?
Zit de afgelopen weken de laptops in de gaten te houden, en Asus 53N-SV serie stond bovenaan het verlanglijstje...maar met deze hogere prijzen en lange levertijden ga ik toch steeds meer naar een Delletje lonken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepiesaus
JPtjee007 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 14:14:
[...]

Altijd met een föhn doen! |:(
Is de sticker afgebroken dan?!
Opzich kan het nog wel met een föhn maar ik heb geen zin in al dat gepiel.

@Bradpitt, waarschijnlijk kan ik hem wel verkopen maar daar heb ik ook geen zin in.

Trouwens tijdens de eerste boot was Windows gelijk geactiveerd dus het was niet zeker of ik me geld terug kreeg. Achja iemand moet Microsoft toch rijker maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 15:46:
[...]

idd, was mij ook al opgevallen...zou er een nieuwe serie aankomen?
Zit de afgelopen weken de laptops in de gaten te houden, en Asus 53N-SV serie stond bovenaan het verlanglijstje...maar met deze hogere prijzen en lange levertijden ga ik toch steeds meer naar een Delletje lonken ;)
Is de N53-serie niet net nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. Al een jaar oud denk ik. Hij werd nog voor de XPS 15 geintroduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm, ok ik heb een Asus N53SV-SZ404V gekocht en is bij jullie het scherm ook zo slecht?
Als ik goed kijk dan zie ik gewoon allemaal blokjes (de verschillede pixels?) vroeg me af of meer mensen daar last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 05:18:
hmmm, ok ik heb een Asus N53SV-SZ404V gekocht en is bij jullie het scherm ook zo slecht?
Als ik goed kijk dan zie ik gewoon allemaal blokjes (de verschillede pixels?) vroeg me af of meer mensen daar last van hebben?
Op welke schermresolutie heb je 'm ingesteld dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 05:18:
Pixels zijn inderdaad blokjes :+ Als je het scherm echter afsteld op de Full-HD resolutie zullen die toch echt slecht afzonderlijk zichtbaar zijn.

Edit: Een Asus N53SV staat niet bepaald positief bekend om z'n scherm. Je kunt geen super beeldkwaliteit verwachten zoals bij de Dell XPS-17. Je omschrijving is niet duidelijk genoeg om conclusies te kunnen trekken. Hoe groot zijn die blokjes?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2011 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hangt niet van de resolutie af hoor. Er zijn zat mensen die op het vaio Z (900p @ 13.3) blokjes zien. Het gaat om de ruimte tussen de pixels in combinatie met je eigen zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtaDomii
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 17:14

GtaDomii

---

Het is waarschijnlijk geen FHD scherm, die zijn namelijk niet zo best bij Asus, FHD zelf is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 17:35:
Nee. Al een jaar oud denk ik. Hij werd nog voor de XPS 15 geintroduceerd.
Ook met de Sandy-Bridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. Enkele maanden daarvoor. [Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1 is gestart in 25 oktober. En toen was de N53 lijn er al.

Ik had eind oktober ook een discussie met iemand of de N53JF wel of een 1080p scherm bevatte. Toen was die al even op de markt. Ik weet niet hoe lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Ik vraag me af waarom de ASUS N53SV zo populair is terwijl over het algemeen bekend is dat het toetsenbord buigt als je erop drukt?

Of is dat inmiddels verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tc-Chub schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 18:47:
Ik vraag me af waarom de ASUS N53SV zo populair is terwijl over het algemeen bekend is dat het toetsenbord buigt als je erop drukt?

Of is dat inmiddels verholpen?
Veel mensen focussen teveel op de prijs en kopen dus deze laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet alle laptops hebben het veer-probleem. Bovendien is het makkelijk op te lossen.

En als je zo gaat denken kan ik elk model wel afraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwlian
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:31
Specs / prijs verhouding is superieur tov anderen op het moment :P

Zou het mogelijk zijn een backlit chiclet toetsenbord van een ander model N53 op de SV te plaatsen?
Deze is bijv voor N53JN &J
http://cgi.ebay.com/NEW-A...balls&hash=item33667405d7

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ax3BE.jpg

Ik zou het graag proberen anders.

[ Voor 71% gewijzigd door Bwlian op 06-07-2011 18:59 ]

This space was intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
Ben ik toch bij dat ik hem voor 600 euro heb kunnen scoren (nieuw). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacuzzi
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-08 12:14
@darkstone
Ik waardeer je mening, maar volgens mij heet dit topic [Ervaringen] Asus N53SV. Om bijna in elk bericht mensen aan te gaan raden om een xps 15 te kopen lijkt me wat raar in dit topic.
De xps 15 zal een uitstekende laptop zijn, maar ik ben meer geïnteresseerd in menigen over de N53SV. De dell vind ik ronduit lelijk. De specs van die laptop zullen prima zijn; vooral het scherm, wat je met veel liefde en met veel voorbeelden aanhaalt.
Ik ben zelf in het bezit van een N53SV en ben zeer tevreden over mijn aankoop. Gisteren heb ik een chiclet keyboard binnengekregen dat ik vanavond zal installeren.

Oh ja, ook de vreselijk ondoorzichtige prijsstructuur van DELL vind ik vreselijk irritant. Om te beginnen zijn de systemen altijd al afgeprijsd.... volgens de website... en dan komen daar nog incidentele kortingen bovenop. En dan nog kortingsbonnen/codes/coupons of whatever.
Doe mij maar gewoon een prijs en dan koop ik, of ik koop niet.

Mensen die overwegen een N53SV te kopen: mijns inziens een erg fijne laptop die waar voor je geld is

Je hebt gelijk.... Bezem.. schoon :Y) .

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2011 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddvos
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-11-2023
@ jacuzzi

Kan je laten weten hoe het chiclet toetsenbord bevalt ? is hij ook verlicht ? en deukt hij niet meer in zo als het standaard toetsenbord ?

Ik twijfel dus ook tussen een dell xps en een asus zaterdag ga ik naar Antwerpen daar zal ik naar de mediamarkt en de saturn gaan en beslissen welke laptop ik koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan het veren makkelijk oplossen door het toetsenbord eruit te halen en licht te buigen. Dus ja, als jee een krom verlicht toetsenbord binnenkrijgt veert die inderdaad. Maar dat kan je zo oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
jacuzzi schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 08:43:
Ik ben zelf in het bezit van een N53SV en ben zeer tevreden over mijn aankoop. Gisteren heb ik een chiclet keyboard binnengekregen dat ik vanavond zal installeren.
Waar heb je dat keyboard besteld? Ik wacht nog op een goede, voordat ik ook het veerprobleem ga oplossen. Zo heel veel typ ik niet, dus geen echt groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk zou ik dat chiclet toetsenbord niet aanraden. Ik had dezelfde in mijn Asus G51, en ik was er niet echt over te spreken. De aanslag is heel licht en de toetsen zijn wat wiebelig, je hebt dus vrij weinig feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bwlian schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 18:55:
Specs / prijs verhouding is superieur tov anderen op het moment :P

Zou het mogelijk zijn een backlit chiclet toetsenbord van een ander model N53 op de SV te plaatsen?
Deze is bijv voor N53JN &J
http://cgi.ebay.com/NEW-A...balls&hash=item33667405d7

[afbeelding]

Ik zou het graag proberen anders.
$330 !!!! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacuzzi
@ddvos chiclet typt prima, vind ik (ik heb de onderkant wel een beetje opgevuld om het veerprobleem te verhelpen)

@Ramon 73 keyboard gewoon besteld op ebay; van Hong Kong hierheen een dag of 10. Kostte maar een euro of 15. Deze heb ik er ingezet: http://cgi.ebay.nl/NEW-AS...balls&hash=item2565341b03

@Pjotr77 wat jij zegt, vind ik wel meevallen; ik heb het gevoel dat de chiclet toetsen eigenlijk wat steviger aanvoelen dan de toetsen van het originele keyboard, feedback is ook prima (vind ik)

[ Voor 15% gewijzigd door jacuzzi op 07-07-2011 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien had ik net een brakke te pakken. En het is ook net waar je het mee vergelijkt denk ik. Ik had op dat toetsenbord heel snel typefouten (misschien ben ik wat spastischer :P), heb ik nu met mijn elitebook geen last meer van. Maar die heeft samen met de Thinkpad's dan ook het fijnste toetsenbord wat ik ooit onder handen heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacuzzi
Ik vond het originele toetsenbord niet extreem slecht trouwens. Alleen de flex was wat vervelend (wist ik al vóór de aanschaf). Ik heb het gevoel dat de toetsen van het originele keyboard wat "lichter" zijn dan die van de chiclet.
De doorbuiging van beide is hetzelfde, maar zoals gezegd heb ik dat opgelost met een beetje opvulling op bepaalde plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekoss
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-05 15:59
Hoe kan je nou weer last hebben van die flex? Daar merk je gewoon echt niks van als je typt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacuzzi
Als je op de flex let, merk je het wel. Misschien is het meer het idee dat de flex bestaat dat storend is. Ik heb er nu iig geen last meer van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoebe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01 16:15
Ik maak echt ontzettend veel typefouten op dat toetsenbord. Ik maak veel documenten en als ik echt een stuk moet typen, doe ik er een extern toetsenbord op.

(en ja, bij mij buigt hij erg door. Met typen voel ik dat niet, maar je ziet het wel).
Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.