• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:15

D4NG3R

kiwi

:)

De Xtreme Plus is een 3 slot koeler..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:44
HardCoreGamer schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 00:49:
Momenteel heb ik het geld om: de Mugen 2 te kopen, en dan houd ik nog 60 euro over voor ander onderhoud.
Of te wel de GPU koeler, de Zalman is goed, kost 50 euro, helaas neemt het 3 sloten in beslag. Dus voordat ik het echte besluit neem, iemand nog een andere oplossing?

Ik zag deze ook nog pricewatch: Arctic Cooling Accelero Xtreme Plus
Op internet zag ik dat die samen werkt met de Nvidia 470GTX, en SLI mogelijk maakt. :)
Hij is max 47DB, en normaal rond de 40DB. Is dit veel? :$
Heb geen idee wat 'normaal' is. En het voordeel is dat ik hem dan op een andere videokaart kan zetten, of te wel: geschikt voor de toekomst. :)
Ik zou eerder de Zalman kiezen dan de Accelero Xtreme, dit omdat de Zalman de VRM's veel beter koelt zoals ook in de review van tweakers zelf te zien is: reviews: Vier gpu-koelers bekeken
Hier zie je dat alleen de Zalman ze onder de 100 graden houdt zonder maximale fan speed te gebruiken wat weer lawaaierig wordt.

Ook neemt de Accelero net zoveel ruimte in als de Zalman dus als de Accelero past dan past de Zalman ook bij een SLI setup.

[ Voor 4% gewijzigd door Redblader op 02-06-2011 00:58 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik kan je alvast zeggen dat er weinig tot geen aftermarket luchtkoelers zijn welke op jouw GPU passen en maar 2 slots in beslag nemen.. Zelfs de Scythe Musashi, de dunste die ik zo kan opnoemen neemt net ietsje meer als 2 slots in beslag..

• Redblader
D4NG3R schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 00:59:
Ik kan je alvast zeggen dat er weinig tot geen aftermarket luchtkoelers zijn welke op jouw GPU passen en maar 2 slots in beslag nemen.. Zelfs de Scythe Musashi, de dunste die ik zo kan opnoemen neemt net ietsje meer als 2 slots in beslag..
Er worden sowieso maar erg weinig aftermarket koelers gemaakt die 2-slots of minder in beslag nemen, die extra ruimte is bijna altijd nodig voor de betere koelprestaties.

Als je echt ruimte over wil houden moet je aan de waterkoeling, dan heb je ruimte zat voor een SLI set-up maar het valt wel ietsje duurder uit O-)

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ietsje duurder als in: Elk waterblok wat je moet kopen kost je minimaal al net zoveel als een volledige luchtkoeler van 50 euro :+

Zoals ik eerder al aangaf: Houd het nu gewoon bij een enkele videokaart. En als je straks een nieuw Mobo+CPU koopt let er dan op dat je een plank koopt met minimaal 2 sloten ruimte tussen de kaarten. Zo kan je 3 slot koelers installeren.

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
De Accelero Xtreme biedt ruimte voor de toekomst, met name, koop ik een nieuwe videokaart, dan past deze er nog gewoon op. De Zalman niet. Dat is mijn probleem.

Ik zag zelf dat de Accelero Xtreme het systeem ook zeer koel houdt, en lage geluid productie maakt.

Als je naar de website gaat, en onder het kopje awards, zie dat het veel awards heeft verdient. :)

An  a day keeps the doctor away.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-12 23:30

M2M

medicijnman

Het welbekende wij van wc eend verhaal. Ze zetten de (mogelijk) slechte reviews natuurlijk niet op de website. Onafhankelijke reviews gebruiken dus.
Mijn eigen ervaringen met een accelero xtreme voor de GTX260 waren prima. Dat is in ieder geval een pluspuntje voor ze.

-_-

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Waar staan VRM's eigenlijk voor? :$
Ik denk zelf dat het de Accelero Xtreme wordt omdat hij mij ook de toekomst geeft met nieuwe videokaarten.
Overigens, had ik een filmpje gezien op YouTube waar een man toch 2x SLI had met 2x de Accelero Xtreme.
Dus het is mogelijk, en als ik naar de afmetingen van deze kijk ziet het eruit dat hij 2 sloten gebruikt. Ik weet het alleen niet zeker, dus ik ga er niet vanuit, maar het is altijd mooi mee genomen.

Als ik kijk naar deze grafiek, van welke is dan de VRM?
Afbeeldingslocatie: http://lulzimg.com/i22/b3a16d.jpg

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

VRM's zijn voltage regulatoren. Op highend grafische kaarten een van de heetste onderdelen op de printplaat (mogen max 120c worden). Als je ze niet genoeg koelt dan kunnen ze wel "ploffen", maar dat is vaak met hele hoge voltages en overclocks. (uitzonderingen daargelaten) Die accelero heb ik ook gehad op mn 260, goed ding, lekker koel en stil, maar de geheugenblokjes vallen er steeds vanaf en veel verbetering voor een oc was er niet. Hij ging er niet stabiler van lopen op hoogste oc's

[ Voor 33% gewijzigd door millman op 02-06-2011 13:30 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Of te wel, een miskoop?
Aangezien je geen verbetering hebt met je oude koeler zoals ik nu lees.
Overclocken, ja die optie wil ik altijd openhouden zoals SLI, maar zoals nu denk ik dat ik eerder SLI neem dan dat ik ga overclocken. :)
Wat waren jou temps gemiddeld op je 260GTX?

Wat zijn de VRM's op die grafiek van hierboven?
Bedankt!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Ik heb het over een jaar of 2,5 terug, wellicht is de extreme hier en daar wat aangepast. Maar het is zeker geen miskoop geweest. Het punt is als je al op stock koeling de max hebt opgezocht (756Mhz core ipv 576mhz stock)
Dan kan het zijn dat je wel een koelere en stillere graka hebt, maar alsnog niet verder komt dan de eerdere max.

VRM's kan zijn dat je die niet kan uitlezen, de meeste Nvidia kaarten hebben geenn temp uitlezing op de vrm's. Ze staan dus ook niet in het lijstje van aida64. Wellicht dat je GPU-z kan downloaden en dan in het tabje "sensoren' wel de vrm's kan uitlezen, maar ben er bang voor..

sli met een accelero word lastig, want het zijn 3slots koelers, ik weet niet welk mobo je hebt?

[ Voor 7% gewijzigd door millman op 02-06-2011 14:02 ]

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Ik blijf bij die koeler, want het heeft toekomst.
Maar als die niet goed koelt dan houdt het op. :)
De videokaart heb ik wel op zijn max bereikt met 3000 Toeren, en dat is ook zeer veel geluid, dat is de voornaamste reden dat ik een nieuwe koeler wil.

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Voor stilte en goede temp zit je echt wel goed met de accelero! Even wat install tips: Het geheugen met alcohol goed schoonmaken, daarna zachtjes met een gum over de geheugen reepjes, en dan de koelblokjes op het geheugen plaatsen. Dan voorkom je dat ze er afvallen na loop van tijd. (echt doen, neem er de tijd voor!). Verder GPU pasta heel dun opbrengen. Het beste kan je ook zelf MX3 pasta bijbestellen, toch een van de betere pasta's. Even nog een laatste tip. De schroefjes van de stockkoeler meteen terug in de koeler zelf, op de plek waar die van daan kwam. Met het eruithalen van de schroefjes leg ik ze altijd in het patroon van de gaatjes, weet je altijd waar wel schroefje in terug moet. Verder succes met de koeler.

• Redblader
HardCoreGamer schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 14:08:
Ik blijf bij die koeler, want het heeft toekomst.
Maar als die niet goed koelt dan houdt het op. :)
De videokaart heb ik wel op zijn max bereikt met 3000 Toeren, en dat is ook zeer veel geluid, dat is de voornaamste reden dat ik een nieuwe koeler wil.
Vergeet alleen niet dat je de memory en VRM heatsinks van de accelero xtreme vast zet met een soort lijm, waardoor je die ook niet al te makkelijk meer van de kaart af zal krijgen zonder iets te slopen.
millman schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 14:26:
Voor stilte en goede temp zit je echt wel goed met de accelero! Even wat install tips: Het geheugen met alcohol goed schoonmaken, daarna zachtjes met een gum over de geheugen reepjes, en dan de koelblokjes op het geheugen plaatsen. Dan voorkom je dat ze er afvallen na loop van tijd. (echt doen, neem er de tijd voor!). Verder GPU pasta heel dun opbrengen. Het beste kan je ook zelf MX3 pasta bijbestellen, toch een van de betere pasta's. Even nog een laatste tip. De schroefjes van de stockkoeler meteen terug in de koeler zelf, op de plek waar die van daan kwam. Met het eruithalen van de schroefjes leg ik ze altijd in het patroon van de gaatjes, weet je altijd waar wel schroefje in terug moet. Verder succes met de koeler.
Als het goed is de vooraf aangebrachte koelpasta al MX2/3 dus dat zul je er niet bij hoeven kopen.
Verder vallen de blokjes er bij de nieuwste versie niet meer vanaf omdat je ze vast maakt met een soort lijm, nadeel is dan ook dat je die heatsinks er later bijna niet vanaf kan krijgen.

[ Voor 49% gewijzigd door Redblader op 02-06-2011 14:28 ]

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Redblader schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 14:26:
[...]

Vergeet alleen niet dat je de memory en VRM heatsinks van de accelero xtreme vast zet met een soort lijm, waardoor je die ook niet al te makkelijk meer van de kaart af zal krijgen zonder iets te slopen.
Is dat zo? Er was een tijd dat die blokjes zo van de kaart afvielen, zie post hierboven. Ben zelf inmiddels naar waterkoeling, dus weet niet of de accelero in dat opzicht gewijzigt is.

• Redblader
millman schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 14:28:
[...]

Is dat zo? Er was een tijd dat die blokjes zo van de kaart afvielen, zie post hierboven. Ben zelf inmiddels naar waterkoeling, dus weet niet of de accelero in dat opzicht gewijzigt is.
Dit komt uit de tweakers.net review: ''Arctic levert daarom een aantal heatsinks mee, die met behulp van een soort koelpastalijm vastgeplakt moeten worden. Met name bij de kleinere vrm's kan het lastig zijn om niet met de lijm te knoeien.''

Verder valt er in veel reviews te lezen dat het een nadeel is dat de heatsinks zo goed vast zitten met die lijm dat je ze er niet meer af kan krijgen.
Dit kan bijvoorbeeld moeilijk zijn wanneer je de kaart wilt gaan verkopen en zelf de koeler houden, want dan krijg je de stock koeler er dus met geen mogelijkheid meer op.

Ik gok dat ze dit dus aangepast hebben, als de heatsinks er vroeger echt zo makkelijk afvielen is dit de oplossing bij de nieuwe versies.
Bij de Zalman VF3000 heb je dit probleem niet, je krijgt daar 1 groot koelblok die precies over alle VRM's en geheugenchips heen gaat en die je vast zet met schroeven, alleen hierdoor kan je de koeler dus ook alleen op heel specifieke kaarten gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door Redblader op 02-06-2011 14:33 ]

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Wacht even, als ik die koeler op die videokaart zet, kan ik de koeler er niet meer vanaf krijgen voor de verkoop van mijn oude videokaart? :O
Want dat is juist de reden waarom ik deze koeler wil i.p.v de Zalman, omdat deze toekomst biedt voor nieuwe videokaarten.

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

ik denk dat als je heeel zuinig bent met de pastalijm, dat het niet zo'n heel groot probleem gaat zijn. Voorzichtig verwijderen, ik neem aan dat het wel goed gaat komen, klees niet veel problemen daarover. Dit gaat trouwens over het geheugen en vrm's, niet over de gpu zelf.

[ Voor 14% gewijzigd door millman op 02-06-2011 14:49 ]

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Oke... :P
Het is alleen zo lastig om te checken over één jaar of ik nu genoeg lijm heb aangebracht. :9

• Redblader
HardCoreGamer schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 14:50:
Oke... :P
Het is alleen zo lastig om te checken over één jaar of ik nu genoeg lijm heb aangebracht. :9
Dit is wat Tomshardware er over zegt in Deze Review:

''With the reference GeForce GTX 480 cooler removed and the contact surfaces cleaned appropriately, the RAM and VRM heat sinks must be applied. Here, the Accelero XTREME Plus sets itself apart from the rest of the pack by requiring thermal adhesive to be used. On the plus side, thermal adhesive is quite effective. Conversely, it’s also quite permanent. This means that the cooler will be married to the graphics hardware for the life of the card. This isn’t a terrible thing, but it is a little disappointing for folks who like the idea of a generic heat sink that can migrate with them to their next purchase (especially after spending that much money on the aftermarket upgrade). ''

Hier worden de VF3000F en de Accelero Xtreme ook vergeleken op een GTX 480.

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Of het genoeg is hangt ook af van de temperatuur.. zolang je niet veel gaat overklokken moet je je over de vrm en geheugen niet zoveel zorgen maken... komt met de zowel de zalman als de acellero wel goed. Zeker met een gtx260. Als we het nou over een gtx480 (heethoofd) ofzo hadden die je tot de max ging overklokken was het een ander verhaal geweest.

@ post hierboven... ok 8)7 Nou daar gaat je theorie.. Toch maar een zalman dan?

[ Voor 10% gewijzigd door millman op 02-06-2011 14:56 ]

• Redblader
millman schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 14:54:
Of het genoeg is hangt ook af van de temperatuur.. zolang je niet veel gaat overklokken moet je je over de vrm en geheugen niet zoveel zorgen maken... komt met de zowel de zalman als de acellero wel goed. Zeker met een gtx260. Als we het nou over een gtx480 (heethoofd) ofzo hadden die je tot de max ging overklokken was het een ander verhaal geweest.
Hij heeft alleen geen GTX260, hij heeft een GTX470 die toch ongeveer net zo heet wordt als een GTX 480 aangezien het dezelfde chip is.
En je moet goede VRM koeling niet onderschatten, als je ziet wat voor VRM koeling een GTX470/480 standaard al heeft dan zijn die koelblokjes van een accelero een zware achteruitgang :X
In die review kan je ook het VRM/RAM koelblok van de VF3000 zien en die is toch een stuk groter.

[ Voor 19% gewijzigd door Redblader op 02-06-2011 14:57 ]

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Precies, het valt alleen wel erg tegen dat deze koeler er niet meer af te halen is... :(
En als je een koeler voor 50 euro koopt, wat voor aircooling toch veel geld is, je toch verwacht dat je er een aantal jaar plezier aan hebt.

Laatste poging tot deze koeler, ziet er niet zo mooi uit als de Accelero, maar houdt het systeem wel koel.
Ga ff nog wat specificaties zoeken.
pricewatch: Thermalright Shaman Retail Incl. Fan (140mm)

Edit, deze wordt hem waarschijnlijk ook niet omdat hij 4 sloten gebruikt, waardoor de kans groot is dat hij maatjes wordt met mijn voeding. :P

En @RedBlader heeft gelijk, hij wordt ook nog eens veels te warm.

[ Voor 16% gewijzigd door iApp op 02-06-2011 15:01 ]

• Redblader
HardCoreGamer schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 14:58:
Precies, het valt alleen wel erg tegen dat deze koeler er niet meer af te halen is... :(
En als je een koeler voor 50 euro koopt, wat voor aircooling toch veel geld is, je toch verwacht dat je er een aantal jaar plezier aan hebt.

Laatste poging tot deze koeler, ziet er niet zo mooi uit als de Accelero, maar houdt het systeem wel koel.
Ga ff nog wat specificaties zoeken.
pricewatch: Thermalright Shaman Retail Incl. Fan (140mm)
De Thermalright shaman is ook door tweakers getest samen met de Accelero en VF3000 en de VRM's werden 105 graden met de shaman :X

reviews: Vier gpu-koelers bekeken

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Heb ik iets verkeerd begrepen...oops! Nou ja, bij een gtx470 zeg ik meteen naar de Zalman verhuizen. Heb die in sli gehad, kon helaas geen 2 zalmans kwijt, maar de onderste wel getest met een zalman. Heerlijk met het blok er op! temps naar de mid 60's en redelijk stil. Vooral de installatie van het fullcoverblok is een verlichting..

Vond alleen de kleur niet zo mooi (groen)

[ Voor 6% gewijzigd door millman op 02-06-2011 15:02 ]

• Redblader
millman schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 15:00:
Heb ik iets verkeerd begrepen...oops! Nou ja, bij een gtx470 zeg ik meteen naar de Zalman verhuizen. Heb die in sli gehad, kon helaas geen 2 zalmans kwijt, maar de onderste wel getest met een zalman. Heerlijk met het blok er op! temps naar de mid 60's en redelijk stil. Vooral de installatie van het fullcoverblok is een verlichting..
Ik heb zelf ook een GTX 470 met een VF3000F en de installatie is inderdaad erg simpel en snel gedaan :)
Heb nu ook mijn GTX 470 op 750/900/1500 @ 0.987v en hij blijft nog steeds een stuk koeler en stiller dan met de stock koeler, en ik had zelfs wat teveel koelpasta gebruikt :P (geen zin om de koeler opnieuw te monteren, temps komen in de mid 70's bij games dus ik ben er tevreden genoeg mee :) )

Ik gebruik overigens wel de bijgeleverde fan controller maar ik laat de fans eigenlijk altijd op de minimale stand draaien, meer is niet nodig zelfs niet onder furmark.

Momenteel is de kaart idle @ 37 graden core temp en 32 graden PCB temp en de fans zijn onhoorbaar :)

[ Voor 14% gewijzigd door Redblader op 02-06-2011 15:07 ]

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

mid 70's met zo'n oc is niet verkeerd hoor, bijna gtx480 prestaties en dat voor 5 tientjes voor een goede koeler. lekker toch!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Oke. :)
Maar helaas kan ik de Heatsinks niet meer er vanaf halen, waardoor het onmogelijk is om deze koeler op een andere videokaart te monteren. Kan wel, maar dan kan de stock koeler niet meer op deze videokaart.
Of te wel, ik zal verplicht worden deze videokaart dan nog een tijd te houden, of ik moet weer .€50,- uitgeven. :)

O.a, dit moet ik er dan wel bij bestellen:
pricewatch unsorted: Arctic Cooling VR Heatsink 3 fÃŒr NVIDIA GTX 470 und 465

Maar de Heatsinks die over de VRM gaat kan ik er echt niet afhalen? Want die heatsinks kun je opnieuw bestellen bij een setje als hierboven. :)

[ Voor 37% gewijzigd door iApp op 02-06-2011 15:10 ]

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Bij de VF3000F kan je de koeler wel weer loshalen en ook de heatsink. Alleen past die niet op een andere kaart. En je moet opletten dat je de juiste vf3000f koopt, niet die voor de 480 dus! Die accelero zou ik sowizo niet meer doen, gezien je nooit meer garantie kan claimen als je kaart stuk gaat. Omdat je de koeler dan niet meer terug kan plaatsen, dat kan dus met de VF3000f Daarnaast hoef je dus geen extra blok voor de vrm te bestellen, dat is al gecoverd..

[ Voor 10% gewijzigd door millman op 02-06-2011 15:12 ]

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Ja, maar die koeler biedt geen toekomst wat voor mij weer een probleem is. Dus mijn vraag is, kan de Heatsinks die over de VRM's geplaatst worden echt niet eraf gehaald worden? Het mag kapot gaan, als de videokaart maar intact blijft.

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Wat ik hierboven net las, kan je het blok er niet meer van af halen, maar ik spreek niet uit eigen ervaring.

• Redblader
HardCoreGamer schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 15:12:
Ja, maar die koeler biedt geen toekomst wat voor mij weer een probleem is. Dus mijn vraag is, kan de Heatsinks die over de VRM's geplaatst worden echt niet eraf gehaald worden? Het mag kapot gaan, als de videokaart maar intact blijft.
Je kan toch ook gewoon later de GTX 470 verkopen met de VF3000F er op?
Dan vraag je gewoon wat extra, het enige grote nadeel aan de GTX470 is de hitte, als je daar geen last meer van hebt is het gewoon een erg mooie kaart dus dan kan je hem waarschijnlijk nog makkelijker verkopen ook :)
Sowieso heb je met een VF3000F nog zat ruimte voor een OC, ~15% extra performance valt er altijd wel uit te halen, tegen de tijd dat deze kaart niet snel genoeg meer is valt er vast wel weer een nieuwe generatie te halen die standaard al een stuk koeler is door een kleiner procedé.

Ik heb zelf ook geen ervaring met de lijm van de Accelero, maar ik stond een tijd terug voor dezelfde keuze en aangezien er toch meerdere bronnen zijn die zeggen dat de heatsinks daarna permanent vast zitten en dat daarbij de VRMs nog slechter gekoeld worden ook leek mij de VF3000F toch de beste keuze.

[ Voor 14% gewijzigd door Redblader op 02-06-2011 15:17 ]

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Redblader schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 15:15:
[...]

Je kan toch ook gewoon later de GTX 470 verkopen met de VF3000F er op?
Dan vraag je gewoon wat extra, het enige grote nadeel aan de GTX470 is de hitte, als je daar geen last meer van hebt is het gewoon een erg mooie kaart dus dan kan je hem waarschijnlijk nog makkelijker verkopen ook :)
Sowieso heb je met een VF3000F nog zat ruimte voor een OC, ~15% extra performance valt er altijd wel uit te halen, tegen de tijd dat deze kaart niet snel genoeg meer is valt er vast wel weer een nieuwe generatie te halen die standaard al een stuk koeler is door een kleiner procedé.
+1 helemaal mee eens... winst zal je er niet op halen, maar je kan de koeler demonteren en los verkopen. brengt iets meer op dan op de kaart zelf.

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Het is gewoon zo dat ik misschien de Nvidia 670GTX wou gaan halen volgend jaar. Maar dat zou zonde zijn als ik dan maar een half jaar plezier heb van een koeler voor deze videokaart...

Ik dacht dat ik deze 470GTX volgend jaar voor rond de 100/130 euro kon gaan verkopen, dan leg ik bijna 200 bij voor de nieuwe videokaart. En als ik de 470GTX met die VF3000F verkoop, haal ik misschien 20 euro extra op.

Dus daarom wil ik alleen een koeler die ik dus ook kan verwisselen op nieuwe videokaarten.

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12 23:35

faust2016

You yes have my shirt

HardCoreGamer schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 15:19:
Het is gewoon zo dat ik misschien de Nvidia 670GTX wou gaan halen volgend jaar. Maar dat zou zonde zijn als ik dan maar een half jaar plezier heb van een koeler voor deze videokaart...

Ik dacht dat ik deze 470GTX volgend jaar voor rond de 100/130 euro kon gaan verkopen, dan leg ik bijna 200 bij voor de nieuwe videokaart. En als ik de 470GTX met die VF3000F verkoop, haal ik misschien 20 euro extra op.

Dus daarom wil ik alleen een koeler die ik dus ook kan verwisselen op nieuwe videokaarten.
Dan moet je jezelf dus afvragen of je voor 30 euro graag een jaar lang een stille, goed gekoelde GPU wil. Ik zou het wel weten..

• Redblader
En daarbij, het is bij de meeste koelers ook helemaal niet zeker of ze ooit gaan passen op een kaart die pas over een jaar uit gaat komen, aangezien niemand weet hoe de kaarten er uit gaan zien.

GPU koelers zijn meestal gewoon een stuk minder uitwisselbaar dan CPU koelers, je zult je dus inderdaad af moeten vragen of een stillere en koeler videokaart die paar 10tjes voor jou waard is, voor mij was dat het in ieder geval wel.

[ Voor 37% gewijzigd door Redblader op 02-06-2011 15:24 ]

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Maar bij deze wel, aangezien je setjes kunt kopen zodat hij op de Heatsink past.
Denk wel dat ik hem deze maand ga kopen, zoals Faust2016 zegt, heeft hij wel gelijk. :)

*Edit: En toen was het stil,
Iedereen zeker lekker in het zonnetje :D *

[ Voor 18% gewijzigd door iApp op 02-06-2011 16:05 ]

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Overigens, omdat ik zelf wil inversteren in ee stille pc, een goede pc, en een zuinige pc als het kan. Zocht ik dus ook nig een stille, zuinige voeding. Nu heb ik gezien dat de voedings van Crosair het stilste zijn.
Dan heb ik het over de pricewatch: Corsair HX850W
Hij is modulair, pluspunt voor mijn cable management kast.Hij heeft een zilveren certificaat, waar staat dit voor? Hij is 850 Watt, dus daar ga ik de komende jaren wel zoet mee zijn. En schijnt stil te zijn. :)

Kan iemand mij vertellen hoeveel zo'n voeding nou werkelijk gebruikt als het systeem 500watt gebruikt?
Want als het 500 echte watt zou zijn zou de stroom rekening omhoog schieten. :P

• Redblader
HardCoreGamer schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 18:38:
Overigens, omdat ik zelf wil inversteren in ee stille pc, een goede pc, en een zuinige pc als het kan. Zocht ik dus ook nig een stille, zuinige voeding. Nu heb ik gezien dat de voedings van Crosair het stilste zijn.
Dan heb ik het over de pricewatch: Corsair HX850W
Hij is modulair, pluspunt voor mijn cable management kast.Hij heeft een zilveren certificaat, waar staat dit voor? Hij is 850 Watt, dus daar ga ik de komende jaren wel zoet mee zijn. En schijnt stil te zijn. :)

Kan iemand mij vertellen hoeveel zo'n voeding nou werkelijk gebruikt als het systeem 500watt gebruikt?
Want als het 500 echte watt zou zijn zou de stroom rekening omhoog schieten. :P
Hiervoor kan je beter bij het voeding topic kijken: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 27
Verder is het vrij makkelijk om via google te vinden wat 80 plus silver betekent ;)

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Ik zat net al te zoeken en inderdaad gevonden, Gold en Platinum zijn het efficiëntste, gevolgd door Zilver en Bronze. Denk zelf wel dat ik deze Crosair koop wegens de goede reviews. :)

• Redblader
HardCoreGamer schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 19:04:
Ik zat net al te zoeken en inderdaad gevonden, Gold en Platinum zijn het efficiëntste, gevolgd door Zilver en Bronze. Denk zelf wel dat ik deze Crosair koop wegens de goede reviews. :)
Ik zou het toch maar even vragen in het voedingen topic, er zijn namelijk alweer betere voedingen tegenwoordig (de HX-serie is best oud) en hoewel ik er zelf niet al teveel verstand van heb zal The_Mask je daar zeker verder kunnen helpen ;)

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Oké, ff mijn vraag gesteld in dat topic, ben benieuwd. :)
Bedankt!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Mooi nieuws voor mezelf. :P
Eindelijk heb ik dan de Mugen 2 besteld, *ik hoop dat ik de moederbord er niet uit hoef te schroeven*
Maar als dat moet, dan doen we het maar. :)

Als deze bevalt dan zal de bestelling van de GPU koeler niet lang op zich laten wachten, en daarna (Volgende maand ofzo) bestel ik de Corsair Professional Gold AX750 voeding.
En dan kan ik rustig gamen met een zeer stille pc. :)
En dan heb ik de aankopen van het jaar ook wel gedaan, tja misschien eens meer geheugen* :)

Pagina: 1 2 Laatste