Gundogan schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 11:02:
[...]
Enige wat ik zeker zou veranderen is de AK74 (en eigenlijk ook de MP5) + rapid fire. Dat is een beetje teveel dps zonder dat de recoil oncontroleerbaar wordt. De recoil van de AK74 is gewoon omhoog, dus makkelijk te controleren en hoewel de recoil van de MP5 wat meer naar de zijkant is en wat meer onvoorspelbaar, is het ook prima te doen en maakt rapid fire het niet moeilijker. Zonder rapid fire zijn deze guns wat meer in balans met de shotguns (die trouwens iets consistenter mogen, nu zijn eigenlijk zelfs dual wield Pythons en CZ75's beter in shottie situaties), 30 damage SMG's + rapid fire en zelfs de AR's.
De Famas en AUG zijn de andere guns waar naar gekeken kan worden. Persoonlijk vind ik ze redelijk in balans omdat op afstand minder goed zijn dan de AK47 en commando door hun recoil, maar ik zou het interessant vinden hoe deze guns zouden zijn met 30 ipv 35 damage. Ik denk dat mensen ze dan te zwak vinden door de recoil (bedenk dat de 30 damage AR's zoals de ACR en CoD4 M4 in andere CoD's geen recoil hebben en super accuraat zijn, terwijl de 40 damage AR's zich hetzelfde dragen in alle moderne CoD's).
Verder vind ik de balans niet storend. Het is niet zo erg als de SMG dominantie in WaW of de knife/explosive BS in MW2, maar het is geen CoD4/CoD1/CoD2 balans overal.
De performance is wel storend ja (hoewel ik die freezes waar jij het over hebt niet meer heb sinds ze officieel gepatched zijn). Het is gewoon niet zo soepel qua feel en framerate als de andere CoD's. Jammer dat ik WaW (wat er niet zo veel slechter uitziet en qua engine het meest er op lijkt) @ 125fps op 1920x1200 kan spelen met alles op low en BO op dezelfde settings bij lange na niet 125fps constant is @ 1280x800.

Waar is mijn directx7 render optie?

Het stoort me gewoon dat er zo weinig variatie is in de wapens die gebruikt worden. Dat was in MW2 toch anders geloof ik. Daar speelde ik vaak met de scar die ik (nog steeds trouwens) echt ultiem fijn vond schieten (beetje te fijn vaak zelfs) maar andere mensen vonden dat juist weer niet. Hij wordt wel veel gebruikt maar niet zoals de famas in BO bijvoorbeeld. Ik denk dat iedereen de famas wel fijn vind spelen terwijl er toch veel mensen zijn die de scar in MW2 niet fijn vonden. De famas (ik noem steeds deze maar dat is maar een voorbeeld, hetzelfde geldt voor andere wapens, aug, ak74u, etc) is gewoon te 'allround'. Van close range is hij dodelijk want hoge rate of fire. Van long range net zo dodelijk want super accuraat en vrijwel geen recoil. De damage is daarbij precies genoeg om op elke range snel dodelijk te zijn. Hij wint het gewoon vaak van de smg's (uzi's, etc) en zelfs van shotguns op close range omdat een shotgun vaak 2 schoten nodig heeft, en in die tijd heeft de famas makkelijk 10 kogels geschoten waarvan er maar 3 ofzo raak hoeven te zijn.
Daarbij (vind ik zelf dan) dat je met de famas altijd goed kunt schieten, maakt niet uit welke attachment erop zit. Red dot sights, acog sights, silencers, het lijkt allemaal niet uit te maken, waar het verschil met een silencer bijv bij andere wapens veel duidelijker naar voren komt.
Ik zal niet meteen zeggen dat het 'lame' is om een famas te gebruiken, maar ik ben het gewoon moe om iedereen met hetzelfde wapen te zien rondlopen. Nou valt dat op sommige servers ook nog wel mee (je ziet ook veel commando en AK47) maar de smg's bijvoorbeeld zie je werkelijk niemand mee, omdat die gewoon allemaal stuk voor stuk slechter zijn dan de ak74u...
Zelf speel ik nog wel eens met een van die smg's (weet de naam niet, een van de eerste), en dat gaat prima zolang mensen me niet van ver zien aankomen. Als ik een beetje rond sneak en met geluk steeds maar 1 of 2 mensen tegelijk tegen kom haal ik er zo een KD > 3 mee, maar als de tegenstanders wat meer in een groepje staan leg ik het keer op keer af, dan heb je gewoon niet genoeg kogels. Met de ak74u leg ik er soms 3 of 4 achter elkaar neer met een magazijn, dus dat geweer is gewoon echt beter.
Kwa freezes heb ik eigenlijk nergens last van, behalve dan in het begin van een map elke keer. Zodra ik een minuutje erin zit is alles voorbij en loopt het prima, geen enkele freeze meer (wel vaak dikke frame drops maar goed, dat kan). Het is echt alleen in het begin waar het spel nog aan het laden is ofzo, en juist als je geen freeze moet krijgen (als je iemand tegen komt) gebeurt het steeds

Het is echt alsof het spel denkt "shit, er komt iemand het hoekje om en ik heb zijn playermodel nog niet geladen, wacht wacht wacht even laden hoor!". Het is zelfs zo erg dat ik soms een freeze krijg en al weet dat er iemand het hoekje om gaat komen, wat 9/10 keer dan ook zo is (kan toeval zijn

)
[
Voor 8% gewijzigd door
NickThissen op 18-06-2011 11:39
]