Toon posts:

OCZ Vertex 2 elke keer kapot

Pagina: 1
Acties:

• Redhalo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-04 17:03
Hallo Tweakers,

Ben vrij nieuw op het forum, dit met de rede dat ik hier veel reacties zie op forum posts.

Ik heb al meerdere problemen gezien bij OCZ vertex schijven.
Zelf heb ik het volgende probleem:

Ik heb nu al tot 2 keer aan toe een kapotte OCZ vertex 2 120GB harde schijf gehad. Zodra ik er windows 7 Ultimate EN er op had gezet samen met alle updates +sp1 en nog wat games. Begon de schijf na ongeveer 1 week het probleem te geven dat hij na het verschijnen van het windows 7 logo + Windows is starting het probleem gaf dat hij hier vast bleef hangen. Kortom ik kon wachten tot in de eeuwigheid.

Mijn systeem opset is het volgende:

AMD Phenom II X4 970 3.5GHz AM3 125W Black Box
Antec Big Tower Twelve Hundred ATX No PSU, Window
Asus Crosshair IV Formula AMD 890FX, SATA600 RAID
Cooler Master Voeding Silent Pro Gold 1000W, Modulair
Kingston 4x4GB DDR3 PC12800 CL9 HyperX XMP
LG Blu-Ray Brander BH10LS30 10x/2x SATA Retail (zwart)
OCZ SSD 3.5", 120GB, SATA, Vertex 2
Western Digital 2TB SATA300 64MB, WD2001FASS
2 XFX Videokaart PCI-e Radeon HD5970 Black 2GB DDR5 2xDVI/DP (staan in Crossfire)

zelfde SSD ook getest in het volgende systeem zonder positief resultaat:

AMD Phenom II X4 955 3.20GHz 6MB AM3 Black Box
Asus M4A78T-E AMD 790GX, SATA300 RAID, HDMI
Kingston 2x2GB, DDR3, PC12800, CL9, HyperX
en een 750 W voeding.

Ik ben echt naarstig op zoek naar een oorzaak waarom er al 2 SSD's bij mij zijn gesneuveld. ;(
Zit momenteel aan me 3e OCZ vertex 2 120GB.

Mvgr,

Marcel

• Anoniem: 16225
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Weet je zeker dat je schijf defect was en dit geen driver issue is?
Als je systeem blijft hangen wil dat niet zeggen dat je schijf defect is.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:09

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik denk dat voor jou de volgende topics wel interessant zijn:

1. [BBG aanschaf] SSD
2. SSD performance op AMD borden info en handleiding
3. Het grote SSD topic ~ Deel 8

Wat vooral uit het eerste topic naar voren komt is dat de kwaliteit en betrouwbaarheid van de Vertex II SSD's de laatste maanden te wensen overlaten. Sinds eind vorig jaar begin dit jaar is OCZ over gegaan van 34nm chips naar 25nm chips, wat zowel performance als kwaliteit nogal te wensen overlaat. De vele goede reviews die je van de Vertex II kunt vinden geven voor de recentere Vertex II SSD's gewoon een verkeerd beeld.

Misschien is het verstandig (met eventuele bijbetaling) de Vertex II om te ruilen tegen een Vertex III MAXIO of een Crucial M4.

[Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 19-05-2011 14:27]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Anoniem: 15758

Kun je de SMART-data posten van je huidige SSD? Mogelijk dat je elke keer niet netjes afsluit, en dus het risico op corruptie ernstig toeneemt. Misschien dat een voedingprobleem ook een factor kan zijn.

SMART-data kun je opvragen met bijvoorbeeld HDTune Health tab, maak dat venster groot genoeg zodat alle gegevens erin staan en maak dan een screenshot.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee