Ik weet niet waar jij je gegevens vandaan haalt, maar ze lijken nogal gemixed verkeerd te zijn.
Bedenk je onderandere even dat een groot gedeelte van die 10m spelers een expansion achter loopt (china e.d.), en dat jij waarschijnlijk de info van een 3de partij gebruikt.
Zeer misvormd en ongeinformeerd.
Ook lijk je er van uit te gaan dat iedereen "moet" raiden, of het gezien moet hebben. Face it, een heleboel mensen interreseert het geen ene drol.
Dat zou hetzelfde zijn als claimen dat PvP makkelijker gemaakt moet worden voor mij, omdat ik negen van de 10 battlegrounds nog nooit bezocht heb en dus geholpen moet worden. Nee, het zal mij een worst wezen, PvP is leuk wanneer je besprongen word in de wereld, maar niet echt aantrekkelijk voor mij als iets georganiseerds.
In mijn boekje is raiden een keuze, en de combinatie van keuze en inzet (lees: class leren, niet als een zombie blijven staan, mechanics begrijpen en samen kunnen spelen) kan leiden tot een beloning dat je zaken te zien krijgt.
De argumentatie dat je makkelijker gear voor firelands kan krijgen op deze manier is total bovine excrement: fireland dailies geven betere gear, en voor de normal gear het je ook gewoon de rep epics e.d., meerdere manieren om de gear al te kunnen krijgen zonder veel moeite.
Het omlaag gooien van de normal difficulty zorgt er wel voor dat de noodzaak tot leren weg genomen word, en die content kunnen ze ook prima op lvl 90 bekijken, me dunkt.
Ik blijf er bij dat het niets anders is dan slecht speel gedrag belonen, en te cateren aan de vervelende mensen die puggen al een hell maken.
Al die bullcrap over casual vs hardcore, dat is een discussie die allang niet meer bestaat. Ik raid 3-5 uur per week (100% attendance) en dat resulteerd in #1 horde side. Heeft weinig te maken met tijd, meer met likeminded mensen die lol willen hebben maar wel gericht.
Rakkerzero schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:52:
[...]
Een guild die nog geen of bijna geen heroic bosses down heeft, is nog niet per definitie een slechte guild. Laat ik eens een voorbeeld noemen.
Guild A heeft 80 actieve members waarvan er 20 mensen in de core raiding groep zitten. Deze core raid groep heeft 9/13 gcleared momenteel. Ze kunnen dit doen, want er zijn altijd wel mensen online die meekunnen met de 10 mans. Deze core raiders hebben dan nog gear waar je u tegen zegt, maar de resterende 60 members hebben nog nauwelijks raidgear kunnen bemachtigen, want ze zouden niet sterk genoeg zijn om mee te kunnen nemen in een raid. De core-raiders geven hen geen kans om andere members in gear te kunnen upgraden, omdat ze liever zelf nog betere of nog meer gear/stuff willen hebben. De algemene stemming in de guild chat is veel gezeik en gescheld, want niemand krijg een kans behalve de core raiders.
Dan heb je Guild B. Guild B heeft maar 45 members, waarvan 10 core raiders. Ze kunnen niet altijd raiden, want niet alle core raid members zijn op de raidmomenten online. Hierdoor zijn ze genoodzaakt om een van hun andere members mee te nemen. Ze hebben het voor elkaar gekregen om 3/13 gecleared te hebben. Hierdoor heeft driekwart van de guild halve epic equipments ontvangen omdat er steeds wel weer een *nieuweling* wordt meegenomen als back-up optie. Door dit te doen heeft iedereen een kans om betere gear te krijgen en de stemming is dan ook gezellig hierdoor. Er zijn weinig complicaties.
Guild B is in dit verhaal dus veel beter dan Guild A. Guild B snapt wat MMO gaming is en Guild A niet. Ondanks dat Guild meer progress heeft, is Guild B dus veel beter. Die houden het spel op een leuke manier overeind. Guild A maakt alleen maar dingen kapot.
Per jouw definitie van een betere guild. Ik zal devils advocate spelen: A is beter dan B omdat de meer progress hebben, en het initiatief voor te raiden alleen serieus door die 10 man genomen word. B is ook slechter omdat ze aan het gear farmen zijn ipv zich bezig te houden met gericht proberen vooruit te komen ipv hollend op de plaats stil te staan. In guild A word het kaf van het koren gescheiden omdat niemand van de resterende 60 initiatief neemt op 1-6 meer raidgroepen op te starten, in guild B word met pappen en nathouden iedereen eens mee gesleurd zonder enig zicht op vooruitgang door slecht leiderschap. Jou aan names gaan uit van gear is progress word door groep A uitgelachen, en door groep B gezien als een axioom om vooruit te komen...
Ik zeg niet dat een van deze twee (jou en mijn stellingen) mijn menig is, maar het geeft wel duidelijk aan hoe verschillend er naar gekeken word.
Het grappigste is, beide hebben ze gelijk, en beiden zitten ze fout.
Ik zit in een HC raiding guild, maar heb meerdere alts over meerdere servers in raiding guilds zitten, en het grootste probleem wat mij opvalt is dat de guilds met weinig progress altijd meer meer meer willen, maar zonder het serieus te nemen. Dat resulteerd in een houding van hun kant die in hun gedachten hardcore en casuals creeerd, omdat ze redelijk gefrustreerd raken van hun eigen gemixte instelling: ze willen iets, maar ze willen het ook weer niet.