Ik ben zelf toch wel erg onder de indruk van de 32PFL5507 alleen is het actieve 3D (3D Max) effect mij niet helemaal duidelijk. Ik wil voornamelijk splitscreen 3d gamen en daar zie ik voor passief 3D meerdere brillen voor. Bij de 3D-Max brillen staat er niets over speciale gaming brillen (met dus twee dezelfde glazen). Mis ik iets?
Ja, dat wat jij wilt er (voor zover ik weet tenminste) niet is voor actief 3D, alleen voor passief.
Sowieso zijn de glazen bij actief 3D al hetzelfde, alleen gaan ze om de beurt aan, waardoor je dus verschillende beelden per oog krijgt. Bij passief 3D heb je wel twee verschillende glazen.
Sowieso zijn de glazen bij actief 3D al hetzelfde, alleen gaan ze om de beurt aan, waardoor je dus verschillende beelden per oog krijgt. Bij passief 3D heb je wel twee verschillende glazen.
[ Voor 46% gewijzigd door Hahn op 26-06-2012 00:15 ]
The devil is in the details.
Anoniem: 464314
Ah vervelend, maar bedankt voor je antwoord! Ik dacht dat ik na een hele avond zoeken eindelijk een keuze had kunnen maken. Jammer dat ik niet echt alternatieven in dezelfde price range kan vinden (Samsung/Philips) met passieve 3d.
Kan je bij de Philips 50PFL7956H nu gamen en tegelijkertijd TV kijken, dus met linkse bril zie je de PS3 en met de rechtse de TV zender? Ik kan dit nergens goed vinden.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Anoniem: 464314
Nog even over het vorige:
"3D Max Two Player Full Screen
With these 3D Max active glasses, your TV can
deliver the ultimate Two Player Full Screen Gaming
experience. In 2D two-player games, each gamer
usually sees their game on half the screen. Using 3D
technology, each player can now enjoy the game in
full screen at the same time,"
Uit de Philips-handleiding. Het lijkt dus toch te kunnen!
"3D Max Two Player Full Screen
With these 3D Max active glasses, your TV can
deliver the ultimate Two Player Full Screen Gaming
experience. In 2D two-player games, each gamer
usually sees their game on half the screen. Using 3D
technology, each player can now enjoy the game in
full screen at the same time,"
Uit de Philips-handleiding. Het lijkt dus toch te kunnen!
Maar kan dat dan met de normale brillen of heb je daar specifieke brillen voor nodig?
Andere passieve 3D brillen nodig, één met twee linker en één met twee rechter 'glazen'.Hahn schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 00:44:
Maar kan dat dan met de normale brillen of heb je daar specifieke brillen voor nodig?
Zie hier: productreview: Philips 50PFL7956H review door tinker23.
Ik kan nog steeds niet vinden of je zo ook kan gamen en TV kan kijken, dit zal dus wel niet. Logisch door beredenerend kom je dan weer met een audio uitvoer probleem te zitten namelijk.
[ Voor 13% gewijzigd door Jumpman op 26-06-2012 01:06 ]
Hoe bevalt het gewone tv kijken op die 21:9? Hier mensen die daar wat over kunnen zeggen?
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Ik hem toevallig gekocht. Was niet eens van plan om tv te kopen maar was zo een prachtige aanbieding. Beeld is schitterend en vind de grootte wel meevallen. Ben veel aan het pielen. Heb mijn xbox en boxee angesloten en dat gaat subliem. Apps werken maar beetje traag. Ik weet alleen niet waarom ik niet al mijn films op mijn NAS zie. Foto's en muziek gaan prima. Denk dat er geen ondersteuning is voor mkv bestanden. Wel jammer. Je kan by the way een snelle usb disk aansluiten en dan kan je deze gebruiken als harddiskrecorder voor je tv. Ben voorlopig wel aan spelen
zou je willen kijken hoe de input lag met gamen is? zit er een game mode op?
er zit een game mode op maar heb hem niet op die wijze gebruikt. Ik voeg op bepaalde HDMI poort de xbox toe en noem hem dan ook zo. Door naar source-bv hdmi3 te gaan heb ik mijn xbox. Maar er zit in config pagina ook een game modus op (trouwens ook in de standaard beeld en geluidsprofielen) maar heb dit nog niet uitgezocht. Zal vanavond eens kijken
dit staat trouwens in manual over gamen
Gamen met twee spelers
Sommige games kunnen met meerdere spelers worden gespeeld
en met een gesplitst scherm. Op deze TV kunt u twee volledige
schermweergaven op één scherm weergeven. Twee spelers kijken
naar dezelfde TV, maar zien twee verschillende schermen om de
game te spelen. De TV maakt hiervoor gebruik van 3Dtechnologie.
Om de schermen te kunnen bekijken, heeft elke
speler een 3D-bril nodig.
Wat hebt u nodig...
Gebruik bij deze TV de kit voor twee spelers met twee Passive
3D-brillen - Philips PTA436 (afzonderlijk verkrijgbaar).
Om met een gesplitst scherm voor twee spelers te kunnen
gamen, moet de gameconsole met HDMI zijn verbonden.
Een game met twee spelers starten
1 Selecteer de gameconsole in het hoofdmenu en druk op OK.
2 Start de game op de gameconsole en selecteer de modus voor
meerdere of twee spelers. Selecteer de modus voor gesplitste
schermweergave.
3 Druk op de TV op t ADJUST en selecteer 2 spelers.
4 Selecteer het formaat waarin de game met gesplitst scherm op
de TV wordt weergegeven, Naast elkaar of Boven/onder, en
druk op OK. Op de TV worden twee volledige schermen
weergegeven.
Om de twee verschillende schermen te kunnen bekijken, moet
elke speler een van de brillen opzetten, speler 1 of speler 2.
Gesplitste schermweergave in- en uitschakelen
In de gesplitste schermweergave voor twee spelers kunt u tussen
de gesplitste schermweergave en de gecombineerde weergave
schakelen om het gamemenu of de scores te zien.
Druk op OK op de afstandsbediening van de TV om te schakelen
tussen de verschillende weergaven.
Gamen met twee spelers stopzetten
Als u de gesplitste schermweergave voor twee spelers wilt
stopzetten, drukt u op h (Hoofdmenu) en selecteert u een
andere activiteit.
Details
Om de optie 2 spelers in het menu beschikbaar te maken,
selecteert u in hetzelfde menu 3D, vervolgens 2D in de lijst en
drukt u op OK.
36
dit staat trouwens in manual over gamen
Gamen met twee spelers
Sommige games kunnen met meerdere spelers worden gespeeld
en met een gesplitst scherm. Op deze TV kunt u twee volledige
schermweergaven op één scherm weergeven. Twee spelers kijken
naar dezelfde TV, maar zien twee verschillende schermen om de
game te spelen. De TV maakt hiervoor gebruik van 3Dtechnologie.
Om de schermen te kunnen bekijken, heeft elke
speler een 3D-bril nodig.
Wat hebt u nodig...
Gebruik bij deze TV de kit voor twee spelers met twee Passive
3D-brillen - Philips PTA436 (afzonderlijk verkrijgbaar).
Om met een gesplitst scherm voor twee spelers te kunnen
gamen, moet de gameconsole met HDMI zijn verbonden.
Een game met twee spelers starten
1 Selecteer de gameconsole in het hoofdmenu en druk op OK.
2 Start de game op de gameconsole en selecteer de modus voor
meerdere of twee spelers. Selecteer de modus voor gesplitste
schermweergave.
3 Druk op de TV op t ADJUST en selecteer 2 spelers.
4 Selecteer het formaat waarin de game met gesplitst scherm op
de TV wordt weergegeven, Naast elkaar of Boven/onder, en
druk op OK. Op de TV worden twee volledige schermen
weergegeven.
Om de twee verschillende schermen te kunnen bekijken, moet
elke speler een van de brillen opzetten, speler 1 of speler 2.
Gesplitste schermweergave in- en uitschakelen
In de gesplitste schermweergave voor twee spelers kunt u tussen
de gesplitste schermweergave en de gecombineerde weergave
schakelen om het gamemenu of de scores te zien.
Druk op OK op de afstandsbediening van de TV om te schakelen
tussen de verschillende weergaven.
Gamen met twee spelers stopzetten
Als u de gesplitste schermweergave voor twee spelers wilt
stopzetten, drukt u op h (Hoofdmenu) en selecteert u een
andere activiteit.
Details
Om de optie 2 spelers in het menu beschikbaar te maken,
selecteert u in hetzelfde menu 3D, vervolgens 2D in de lijst en
drukt u op OK.
36
[ Voor 73% gewijzigd door hopiconjo op 26-06-2012 11:34 ]
oke bedankt. ben benieuwd naar je ervaring. mij valt het altijd gelijk op bij online shooters en/of penalty's nemen bij fifa 12 (bij het balkje in het midden stoppen) of een tv traag aanvoelt
ik ben maar even alle vragen aan het opsommen / beantwoorden over de 50" 21:9 TV.
Mocht je een brandende vraag hebben, PM me even
Dan post ik 'm weer hier.
Dat werkt prima. Tenminste, ik heb er nog geen issues met gehad.
Kopieer 'm maar eens naar USB.
(ik ga er vanuit dat je over de 21:9 of 7706 als hierboven vermeld is)
je hebt 14 verschillende zoom standen:
Auto Fill:
Rek het gehele beeld op naar 21:9 (mijn default stand)
Breedbeed:
Haal een heel klein beetje van de onderzijde en bovenzijde af, zodat het nog minder vervormd.
handig bij BBC/ geen ondertiteling / sport
Origineel:
Links en rechts balken.
(zoals je in de bioscoop ook hebt.)
21:9
Echt 21:9 formaat.
Handig als BBC een film in 21:9 uitzend,.
21:9 subtitle
Hierbij schuift het beeld iets omhoog, waardoor je ondertiteling ziet.
Veronica zend tegenwoordig heel veel films uit waarbij het beeldformaat origineel is
Enige waar je op moet letten bij 3D SBS (Side by Side) content is dat je exact de 1080 resolutie neemt (1920 * 1080 uit mijn hoofd) anders krijg je geen 3D - naast elkaar optie in je menu.
Ik heb de meest recente firmware.
Eigenlijk worden beide beelden "over elkaar getoond" & zal bril 1 iets anders geslepen zijn dan bril 2.
http://www.beslist.nl/ele...6_(_PTA436_)_3D-bril.html
PTA436
30 euro bij de Mediamarkt, 21 online.
Hier wat meer info
Eigenlijk worden beide beelden "over elkaar getoond" & zal bril 1 iets anders geslepen zijn dan bril 2.
YouTube: Two player full screen gaming - on one display
En hier zonder bril getoond.
YouTube: TV PHILIPS 3D 47PFL8606D - Teste 3D/ Dual View Gaming
bij de gamemode zijn de kleuren iets anders , het beeld gaat ook een paar seconde op zwart als je deze optie aanzet) en worden alle beeld correcties uitgezet.
Heel mooi beeld.
(Goed idee voor een feature request bij Philips.)
MadMen, Game of Thrones.
Ziet er super uit.
Zeker omdat het scherm zo enorm groot is, ik ging van een 32" , moet je wel minimaal 720P nemen.
480i ziet er gewoon "VHS" uit. of DVD ipv BlueRay.
Let er wel op dat de TV ideaal werkt op "compressie 3.1" ipv 4.0/4.1 (nieuwere standaard)
dus een externe streamer zoals PS3, Apple TV of Popcorn is nog wel aan te raden.
Grappig weetje:
De 3D brillen die je bij pathe moet kopen , werken ook op deze TV
en andersom.
zo heb ik mijn bril tegenwoordig mee naar de bioscopen.
Mocht je een brandende vraag hebben, PM me even
Dan post ik 'm weer hier.
De TV heeft ondersteuning voor MKV's.hopiconjo schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:05:
Ik hem toevallig gekocht. Was niet eens van plan om tv te kopen maar was zo een prachtige aanbieding. Beeld is schitterend en vind de grootte wel meevallen. Ben veel aan het pielen. Heb mijn xbox en boxee angesloten en dat gaat subliem. Apps werken maar beetje traag. Ik weet alleen niet waarom ik niet al mijn films op mijn NAS zie. Foto's en muziek gaan prima. Denk dat er geen ondersteuning is voor mkv bestanden. Wel jammer. Je kan by the way een snelle usb disk aansluiten en dan kan je deze gebruiken als harddiskrecorder voor je tv. Ben voorlopig wel aan spelen
Dit gaat ook prima.Peter_Aragorn schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 08:42:
Hoe bevalt het gewone tv kijken op die 21:9? Hier mensen die daar wat over kunnen zeggen?
je hebt 14 verschillende zoom standen:
Auto Fill:
Rek het gehele beeld op naar 21:9 (mijn default stand)
Breedbeed:
Haal een heel klein beetje van de onderzijde en bovenzijde af, zodat het nog minder vervormd.
handig bij BBC/ geen ondertiteling / sport
Origineel:
Links en rechts balken.
(zoals je in de bioscoop ook hebt.)
21:9
Echt 21:9 formaat.
Handig als BBC een film in 21:9 uitzend,.
21:9 subtitle
Hierbij schuift het beeld iets omhoog, waardoor je ondertiteling ziet.
Veronica zend tegenwoordig heel veel films uit waarbij het beeldformaat origineel is
Beide, probleemloos.hopiconjo schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:13:
Kan jij zowel 720 en 1080 mkv bestanden afspelen?. Mag ik vragen welke firmware jij hebt?
Enige waar je op moet letten bij 3D SBS (Side by Side) content is dat je exact de 1080 resolutie neemt (1920 * 1080 uit mijn hoofd) anders krijg je geen 3D - naast elkaar optie in je menu.
De Game mode kan alleen met speciale brillen.Hahn schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 00:44:
http://www.beslist.nl/ele...6_(_PTA436_)_3D-bril.html
PTA436
30 euro bij de Mediamarkt, 21 online.
Hier wat meer info
YouTube: Two player full screen gaming - on one display
En hier zonder bril getoond.
YouTube: TV PHILIPS 3D 47PFL8606D - Teste 3D/ Dual View Gaming
Dat gaat goed. Getest met een Wii & PS3 (noot, geen 3D getest)El_V schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:13:
zou je willen kijken hoe de input lag met gamen is? zit er een game mode op?
bij de gamemode zijn de kleuren iets anders , het beeld gaat ook een paar seconde op zwart als je deze optie aanzet) en worden alle beeld correcties uitgezet.
Heel mooi beeld.
Nee, je kan dit alleen per bron aanzetten. Niet aanzetten en andere bronnen selecteren.Jumpman schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 00:31:
Kan je bij de Philips 50PFL7956H nu gamen en tegelijkertijd TV kijken, dus met linkse bril zie je de PS3 en met de rechtse de TV zender? Ik kan dit nergens goed vinden.
(Goed idee voor een feature request bij Philips.)
Ik download eigenlijk altijd maar 720P series (via de bekende bronnen, de H264 720P 1GB/1,4GB versies)Ibidem schreef op maandag 25 juni 2012 @ 12:26:
Ook ik ben voornemens deze Philips 50" aan te schaffen bij de MM. Wat ik mij dus afvraag is, hoe zien 720p (TV-Series) er uit op deze televisie
Er zijn diverse zoom mogelijkheden maar kan me niet voorstellen dat het beeld daar erg veel beter van wordt aangezien de bron "slechts" 720p is.
Iemand hier ervaring mee?
Dank,
MadMen, Game of Thrones.
Ziet er super uit.
Zeker omdat het scherm zo enorm groot is, ik ging van een 32" , moet je wel minimaal 720P nemen.
480i ziet er gewoon "VHS" uit. of DVD ipv BlueRay.
Let er wel op dat de TV ideaal werkt op "compressie 3.1" ipv 4.0/4.1 (nieuwere standaard)
dus een externe streamer zoals PS3, Apple TV of Popcorn is nog wel aan te raden.
Grappig weetje:
De 3D brillen die je bij pathe moet kopen , werken ook op deze TV
en andersom.
zo heb ik mijn bril tegenwoordig mee naar de bioscopen.
[ Voor 89% gewijzigd door weeraanmelden op 26-06-2012 12:34 . Reden: vragen beantwoord. ]
Is deze TV nou ook met cachback actie te krijgen? Op de MM site staat van niet maar op de philips site staat van wel....
Volgens de mediamarkt-telefoon-persoon kunnen ze de TV pas na de 30e leveren en maken ze dan pas een factuur, waardoor de actie niet meer geldt.
Weet niet of het echt zo is, dus ik ga gewoon de cashback aanvragen, kan vast geen kwaad
.
Weet niet of het echt zo is, dus ik ga gewoon de cashback aanvragen, kan vast geen kwaad
Als je de TV direct betaald dan krijg je een factuur(ookal wordt ie later geleverd) dan is dat toch in orde??
Ik kreeg gisteren gewoon een factuur mee inderdaad. Maar ben zojuist langsgeweest om te cancellen. Ga het 21:9 te weinig benutten en de 50" plasma voldoet prima.
heb ook een 50 inch plasma maar voor 499 laat ik m misschien toch niet lopen...
Neen, in folder staat ook zonder caschback actieIs deze TV nou ook met cachback actie te krijgen? Op de MM site staat van niet maar op de philips site staat van wel....
Ja, als je normaal redeneert zou het toch belachelijk zijn dat een tv van +1600 euro nu 399 zou zijn. Vandaar geen cashback op deze actieHij is toch 799? Neem aan dat ze dat soort trucs wel hebben afgedekt.
Zo heb ik het idd nog niet getest. Heb direct met pc openen via DLNA mijn NAS benaderd. Daarop gaat foto's en muziek probleemloos. Ga vanavond proberen met directe usb aansluiting. Anders kan ik ook nog via mij BoxeeBox maar wilde kijken of TV dit zelf ook kanDe TV heeft ondersteuning voor MKV's.
[ Voor 37% gewijzigd door hopiconjo op 26-06-2012 14:08 ]
de cashback krijg je van Philips en op de site staat dat deze TV dus wel met cashback is, vandaar mijn vraag!!
Wat MM zegt boeit mij niet, die hebben niets met de cashback te maken lijkt me!
Wat MM zegt boeit mij niet, die hebben niets met de cashback te maken lijkt me!
waarschijnlijk heeft mediamarkt die cashback al voor je geregeld.. daarom staat er duidelijk bij vermeld dat er geen cashback met deze actie van mediamarkt mogelijk is. er zijn meer winkels de de tv voor net boven de 1100 aanbieden waardoor ie met de cashback rond dezelfde prijs als mediamarkt zit.
Je kan het proberen maar betwijfel het. Niet geschoten is altijd mis. Maar omdat bij mij stond dat deze TV zonder cashback acties is.
dat kan niet dat MM de cashback al voor je geregeld heeft.
Staat nadrukkelijk bij de voorwaarden alleen voor consumenten.
Bovendien is de MM geen eigenaar van het apparaat dus die kunnen dat nooit aanvragen lijkt me
Staat nadrukkelijk bij de voorwaarden alleen voor consumenten.
Bovendien is de MM geen eigenaar van het apparaat dus die kunnen dat nooit aanvragen lijkt me
er staat toch duidelijk vermeld dat je GEEN cashback bij deze actie kunt doen?
alsof een grote organisatie als de Mediamarkt met een actie als dit geen contact/afspraken met Philips heeft
en die afspraak is dus GEEN CASHBACK
alsof een grote organisatie als de Mediamarkt met een actie als dit geen contact/afspraken met Philips heeft
en die afspraak is dus GEEN CASHBACK
[ Voor 6% gewijzigd door El_V op 26-06-2012 13:47 ]
Ja dat staat er zeker!
Maar nogmaals, ik denk niet dat MM daar zeggenschap over heeft. En bij de voorwaarden op de philips website staat en MM als partner en de betreffende TV gewoon vermeld.
Dan wil ik toch wel weten hoe dat precies zit!!
Maar nogmaals, ik denk niet dat MM daar zeggenschap over heeft. En bij de voorwaarden op de philips website staat en MM als partner en de betreffende TV gewoon vermeld.
Dan wil ik toch wel weten hoe dat precies zit!!
Anders open je een topic over de cashback-optie. Dit is geen aankooptopic... en al helemaal geen dubbeltje-op-de-eerste-rang-ik-wil-meer-korting-topic

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Ok prima, doe ik dat.
Ik dacht dat tweakers een beetje kritischer waren als niet-tweakers maar blijkbaar mag je geen kritische vragen stellen...
toch bedankt!
Ik dacht dat tweakers een beetje kritischer waren als niet-tweakers maar blijkbaar mag je geen kritische vragen stellen...
toch bedankt!
Je stelt geen vragen, je doet gewoon aannames en je wilt horen dat de Philips cashback actie toch werkt bij de MM, ook al communiceren zij netjes van niet.Batsu schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:57:
Ok prima, doe ik dat.
toch bedankt!
heeft niets met kritische vragen te maken. heeft gewoon met aannames van jou te maken en het feit dat je het niet goedkoop genoeg vindt en de antwoorden die je krijgt je dus niet bevallen.
maar vervuild wel behoorlijk het topic. ben er nog steeds niet over uit of ik hem ga halen..
maar vervuild wel behoorlijk het topic. ben er nog steeds niet over uit of ik hem ga halen..
Het lijkt me wel duidelijk met die actie. De 50pfl7956 is precies 300 Euro goedkoper dan bij de eerstvolgende aanbieders. Vermoedelijk hebben ze een afspraak met Philips dat de cashback direct wordt verrekend in de prijs. Om de cashback te krijgen moet je een sticker met streepjescode uitknippen van de originele doos. Het lijkt mij dat ze die sticker hebben verwijderd van de doos zodat je geen cashback meer kan claimen. Zo niet, kun je altijd nog proberen om de cashback te claimen, maar ik zou er niet op rekenen
Voordat dit offtopic wordt: op de lijst op de Philips.nl/acties staat wat je moet doen & welke winkels meedoen.jona schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 14:48:
Het lijkt me wel duidelijk met die actie. De 50pfl7956 is precies 300 Euro goedkoper dan bij de eerstvolgende aanbieders. Vermoedelijk hebben ze een afspraak met Philips dat de cashback direct wordt verrekend in de prijs. Om de cashback te krijgen moet je een sticker met streepjescode uitknippen van de originele doos. Het lijkt mij dat ze die sticker hebben verwijderd van de doos zodat je geen cashback meer kan claimen. Zo niet, kun je altijd nog proberen om de cashback te claimen, maar ik zou er niet op rekenen
Mediamarkt staat daar nadrukkelijk NIET op met dit model.
Bij alle andere wel.
Philips is vrij makkelijk met acties, ik heb ooit een lamp gekocht die oorspronkelijk 599 was, met 30% korting bij Bijenkorf, en kreeg achteraf €100 terug via Philips.
Maar de Bijenkorf stond toen wel nog op de lijst van Philips.
Je kan het gokken, but don't get Your hopes up 😊
Correctie
Het gaat misschien lukken, maar er zijn een paar "mitsen en maren."
Op http://www.philips.nl/con...onsumentenfolder%20NL.pdf Zie je dat je 300 euro terug krijgt, en dat deze actie alleen uitgesloten is van andere philips acties.
En de Mediamarkt staat gewoon op de lijst van deelnemende winkels.
http://www.philips.nl/con...Deelnemende%20Winkels.pdf
Actievoorwaardes.
Deze actie geldt alleen voor consumenten.
• Deze actie geldt alleen voor aankopen gedaan in Nederland tijdens de actieperiode 23 mei tot en met 30 juni 2012. • Deze actie geldt alleen op de typenummers vermeld in deze actiefolder.
• Deze actie is alleen geldig bij de erkende Philips dealer. Zie www.philips.nl/acties voor de deelnemende winkels.
• Philips is niet verantwoordelijk voor de beschikbaarheid van de actieproducten op het verkooppunt.
• Voor deelname aan deze actie moet het product in de actieperiode zijn gekocht én gefactureerd.
• Deze aanbiedingen zijn niet geldig in combinatie met andere Philips acties en/of aanbiedingen.
• Afhandeling van de actie vindt plaats via www.philips.nl/acties.
• Wij aanvaarden slechts één deelname per apparaat.
• Het cashbackbedrag kan uitsluitend per bankoverschrijving worden overgemaakt.
• Onvolledige en/of onvoldoende gefrankeerde inzendingen worden niet geaccepteerd.
• Wij adviseren u het originele aankoopbewijs te bewaren.
• Inzendingen dienen uiterlijk 15 juli 2012 in ons bezit te zijn.
• Philips behoudt zich het recht voor om deze actie te wijzigen.
• Het retourbedrag wordt binnen 4 weken na goedkeuring van uw inzending overgemaakt.
[ Voor 44% gewijzigd door weeraanmelden op 26-06-2012 15:09 ]
Ik denk dat de MM die streepjescodes al aan Philips heeft gestuurd zodat zij die 300 krijgen en hun zien dat iemand het probeerd met een code die al gebruikt is. Als dat niet zo en je krijgt nogmaals 300 euro terug dan ga ik heel hard balen
Net bij de BCC geweest. Normaal TV kijken is toch niet zo relaxed als men zegt. De upscaling is wel slim gedaan (in het midden minder verbreed, als aan de zijkanten). De prijs bij de BCC is ook € 799,00 na de 300,00 cashback. Eén voordeel je kan nog drie films gratis huren. 
Bij de MM zegt de medewerker dat de hele batch serienummers bekend is bij Philips, je kan het proberen. Maar je krijgt gewoon een brief terug, dat dit model niet mee doet bij de MM.
Bij de MM zegt de medewerker dat de hele batch serienummers bekend is bij Philips, je kan het proberen. Maar je krijgt gewoon een brief terug, dat dit model niet mee doet bij de MM.
En als je dan laagste prijsgarantie doet bij bijvoorbeeld BCC of Saturn, die hebben een andere batch dan MM, dan zou het wel moeten kunnen, al is 799 al goedkoop.
Ze hebben laagste prijs garantie inclusief de € 300,00 cashback, dus uit eindelijk even duur (plus drie films gratis huren dan).triplecore schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 18:01:
En als je dan laagste prijsgarantie doet bij bijvoorbeeld BCC of Saturn, die hebben een andere batch dan MM, dan zou het wel moeten kunnen, al is 799 al goedkoop.
Even een reactie ,zie dat er al verschillende reacties geweest zijn.Anoniem: 464314 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 00:13:
Ik ben zelf toch wel erg onder de indruk van de 32PFL5507 alleen is het actieve 3D (3D Max) effect mij niet helemaal duidelijk. Ik wil voornamelijk splitscreen 3d gamen en daar zie ik voor passief 3D meerdere brillen voor. Bij de 3D-Max brillen staat er niets over speciale gaming brillen (met dus twee dezelfde glazen). Mis ik iets?
Actief kan je gamen met 2 personen op 1 beeld.(getest met de 5507 2012).
Je moet wel een game hebben die daar voor geschikt is.Niet alle(oudere games)kunnen dit aan.
In iedergeval hier.Mischien hebben wij ook wel iets niet helemaal goed gedaan.
Met de active brillen van philips PTA 507 en de 517 zit een knopje op waarmee je schakeld tussen beeld 1 en 2.
Voor zover ik weet kan je niet tv kijken en gelijk gamen.
Je moet nl. in je menu aangeven dat je met 2 gamers wil.
Met passief heb je idd andere brillen nodig die alleen geschikt zijn voor gamen,voor zover ik weet kan je daarmee geen 3d films kijken.
Kinderen hebben wel gegamed met de passieve en een lapje voor 1 oog gedaan.
Hierboven voor zover wij hebben uitgeprobeerd.
Heb hier een passieve en een active tv.
Het is op zich ook wel goed gedaan, maar ik zou dat uitzetten en met zwarte balken kijken... Voor films is het ideaal, voor gewoon kijken niet. Maar bij 16:9-tv's is gewoon kijken ideaal, maar films weer niet, dus tjaJumpman schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 16:31:
Net bij de BCC geweest. Normaal TV kijken is toch niet zo relaxed als men zegt. De upscaling is wel slim gedaan (in het midden minder verbreed, als aan de zijkanten).
Daarom heb ik besloten de TV toch maar niet te halen. Als ik naar me Blu-rays kijk, is één op de vijf toch nog native (16:9, 1920 x 1080 pixels), de andere het 21:9 (1920 x 800 pixels) formaat. Daarbij game ik ook nog eens redelijk wat, en bijvoorbeeld FIFA 12 over de breedte is ook niet wat. Adventure games dan weer wel. Daarbij kijkt mijn vriendin veel TV, dus is het geen win win situatie, wel een mooie prijs € 799,00.Sorcerer8472 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 23:39:
[...]
Het is op zich ook wel goed gedaan, maar ik zou dat uitzetten en met zwarte balken kijken... Voor films is het ideaal, voor gewoon kijken niet. Maar bij 16:9-tv's is gewoon kijken ideaal, maar films weer niet, dus tja
[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 26-06-2012 23:47 ]
Klopt, Avatar is bijv. 16:9 ... 
Ook veel kleinere/independent films zijn vaker 16:9. Liever een iets groter 16:9 scherm wat dus neerkomt op iets minder ruimte voor 21:9. Best of both worlds.
Ook veel kleinere/independent films zijn vaker 16:9. Liever een iets groter 16:9 scherm wat dus neerkomt op iets minder ruimte voor 21:9. Best of both worlds.
Dat is voor mij ook de reden geweest om hem te laten staan...Jumpman schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 23:45:
[...]
Daarom heb ik besloten de TV toch maar niet te halen. Als ik naar me Blu-rays kijk, is één op de vijf toch nog native (16:9, 1920 x 1080 pixels), de andere het 21:9 (1920 x 800 pixels) formaat. Daarbij game ik ook nog eens redelijk wat, en bijvoorbeeld FIFA 12 over de breedte is ook niet wat. Adventure games dan weer wel. Daarbij kijkt mijn vriendin veel TV, dus is het geen win win situatie, wel een mooie prijs € 799,00.
Voor degenen die nog twijfelden (zoals ik)
PHILIPS
Geachte heer ,
Bedankt voor uw e-mail. Ik heb begrepen dat u graag wilde vernemen of de Philips 50PFL7956H/12 meedoet aan de Philips Cashback Actie. Ik wil u hier graag duidelijkheid over verschaffen en heb contact gezocht met onze commerciele afdeling.
De Mediamarkt heeft hierin een speciale afspraak met Philips voor dit model televisie. De Cashback korting van de actie wordt namelijk al direct in de winkel verrekend. Dit zou betekenen dat u via onze website de korting niet hoeft te claimen, want dit zal al voor u gebeuren aan de kassa van de mediamarkt.
Mocht u verdere vragen of opmerkingen hebben, aarzel dan niet om contact met mij of een van mijn collega's op te nemen onder vermelding van het volgende referentienummer: 50-1082162402. U kunt ons bereiken via 0900 202 08 71 (€ 0,10 p/min). Of via de chat op www.philips.nl/support. Van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur.
Met vriendelijke groet,
Sander Pilet
Philips Benelux
PHILIPS
Geachte heer ,
Bedankt voor uw e-mail. Ik heb begrepen dat u graag wilde vernemen of de Philips 50PFL7956H/12 meedoet aan de Philips Cashback Actie. Ik wil u hier graag duidelijkheid over verschaffen en heb contact gezocht met onze commerciele afdeling.
De Mediamarkt heeft hierin een speciale afspraak met Philips voor dit model televisie. De Cashback korting van de actie wordt namelijk al direct in de winkel verrekend. Dit zou betekenen dat u via onze website de korting niet hoeft te claimen, want dit zal al voor u gebeuren aan de kassa van de mediamarkt.
Mocht u verdere vragen of opmerkingen hebben, aarzel dan niet om contact met mij of een van mijn collega's op te nemen onder vermelding van het volgende referentienummer: 50-1082162402. U kunt ons bereiken via 0900 202 08 71 (€ 0,10 p/min). Of via de chat op www.philips.nl/support. Van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur.
Met vriendelijke groet,
Sander Pilet
Philips Benelux
El_V schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:36:
waarschijnlijk heeft mediamarkt die cashback al voor je geregeld.. daarom staat er duidelijk bij vermeld dat er geen cashback met deze actie van mediamarkt mogelijk is.
Wat betreft de cashbackactie, die heeft de Media Markt al voor je geregeld.
"Lekker boeiend, dan vraag ik 'm zelf nog gewoon aan" denk je dan misschien, maar daar is natuurlijk aan gedacht. Op de bon die je krijgt staat duidelijk vermeld dat de cashback al verrekend is, dus Philips gaat je echt niet nog eens €300 teruggeven
Dat het voor de 50PFL7956 kan weet ik, maar die is passief.
"Lekker boeiend, dan vraag ik 'm zelf nog gewoon aan" denk je dan misschien, maar daar is natuurlijk aan gedacht. Op de bon die je krijgt staat duidelijk vermeld dat de cashback al verrekend is, dus Philips gaat je echt niet nog eens €300 teruggeven
Ik had het over de 3D brillen voor de PFL5507, die zijn actiefJumpman schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 01:06:
[...]
Andere passieve 3D brillen nodig, één met twee linker en één met twee rechter 'glazen'.
Zie hier: productreview: Philips 50PFL7956H review door tinker23.
Ik kan nog steeds niet vinden of je zo ook kan gamen en TV kan kijken, dit zal dus wel niet. Logisch door beredenerend kom je dan weer met een audio uitvoer probleem te zitten namelijk.
[ Voor 20% gewijzigd door Hahn op 27-06-2012 11:52 ]
Ik heb een CI+ module in mijn pfl7676 zitten. Nu wil ik binnekort een versterker met een 5.1 set gaan kopen.
Mijn collega en daardoor ik nu ook vragen ons af of mijn tv het dolby d geluid wel door kan sturen naar mijn versterker ? Hij gaf aan dat zijn cisco apparaat het wel kon.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Mijn collega en daardoor ik nu ook vragen ons af of mijn tv het dolby d geluid wel door kan sturen naar mijn versterker ? Hij gaf aan dat zijn cisco apparaat het wel kon.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Dankje voor de info, eindelijk een verklaring waarom sommige van mijn SBS MKVs niet werkenweeraanmelden schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:11:
...
Beide, probleemloos.
... Bij de MM leveren ze die 50" 21/9 philips tv niet meer. Schijnt uitverkocht te zijn en niet meer leverbaar door philips
WTF, het is toch een model wat nog gemaakt wordt, niet een model wat allang uit productie is, of heb ik het mis?
Gister net alles opgemeten en kom net bij de MM en kan hem niet eens meer bestellen.
Echt vage boel. Wordt je eerst lekker gemaakt, en dan kunnen ze em ineens zogenaamd niet meer leveren. Zet er dan voortaan "OP=OP" bij ofzo. Van een recente tv mag ik toch verwachten dat die niet ineens niet meer leverbaar is. Wil gerust een maandje wachten, maar nu heb je helemaal niks, terwijl ik 2x speciaal ervoor naar de MM ben gereden, alles opgemeten heb, en mn oude tv eigenlijk al vergeven had (gelukkig onder voorbehoud). Echt waardeloze actie van de MM

Gister net alles opgemeten en kom net bij de MM en kan hem niet eens meer bestellen.
Echt vage boel. Wordt je eerst lekker gemaakt, en dan kunnen ze em ineens zogenaamd niet meer leveren. Zet er dan voortaan "OP=OP" bij ofzo. Van een recente tv mag ik toch verwachten dat die niet ineens niet meer leverbaar is. Wil gerust een maandje wachten, maar nu heb je helemaal niks, terwijl ik 2x speciaal ervoor naar de MM ben gereden, alles opgemeten heb, en mn oude tv eigenlijk al vergeven had (gelukkig onder voorbehoud). Echt waardeloze actie van de MM
[ Voor 41% gewijzigd door El Gravedigger op 27-06-2012 16:58 ]
Bij de MM in noord hebben ze hem nog gewoon. En bij de BCC ook.
Iemand? Twijfel nu tussen deze en de SAMSUNG UE46ES6100. De Philips is wel wat duurder. (naja wat, 250 euro)Rev! schreef op maandag 25 juni 2012 @ 18:11:
http://www.philips.nl/c/t...nch-47pfl7666h_12/prd/nl/
Deze stond bij de BCC voor 1199, ik kon hem nog wat goedkoper meekrijgen. Ik kan hem behalve op de philips site verder nergens terugvinden, dus het is een beetje moeilijk vergelijken of die prijs ok is. Wat denken jullie? Of kan ik voor die prijs beter voor iets anders gaan?
De specs spraken me wel aan (Ambilight, Passive 3D, design)
[ Voor 84% gewijzigd door Rev! op 27-06-2012 16:22 ]
Wij hebben deze TV ook besteld, in de folder die wij in de bus kregen stond wel degelijk op=op. Wel met hele kleine letters...El Gravedigger schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 16:18:
... Bij de MM leveren ze die 50" 21/9 philips tv niet meer. Schijnt uitverkocht te zijn en niet meer leverbaar door philipsWTF, het is toch een model wat nog gemaakt wordt, niet een model wat allang uit productie is, of heb ik het mis?
EDIT: kan iemand vertellen of streaming van .MKV bestanden over wifi/ethernet nu wel of niet werkt? Ik meen ergens gelezen te hebben dat MKV alleen werd afgespeeld via externe opslag, is dit met een recente firmware update nog bijgewerkt?
[ Voor 10% gewijzigd door Martijn13 op 27-06-2012 17:19 ]
In de folder van MM leeuwarden staat het iedergeval er niet bij, anders had ik hem gister toen ik er was wel meteen besteldMartijn13 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 17:17:
[...]
Wij hebben deze TV ook besteld, in de folder die wij in de bus kregen stond wel degelijk op=op. Wel met hele kleine letters...
Echt een kut actie. Durf te wedden dat ik hem volgende week gewoon kan bestellen wanneer de actie afgelopen is en je er weer 2x zoveel voor kan betalen.
Ik wil die weddenschap wel met je aangaan, want dit waren echt de laatste paar honderd stuks.
Kan hem ook nog gewoon bij andere webshops bestellen (tegen veel hogere prijs) die geen voorraad aanhouden, dus lijkt me stug dat er helemaal niks meer te krijgen is.Hahn schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 18:01:
Ik wil die weddenschap wel met je aangaan, want dit waren echt de laatste paar honderd stuks.
Als dit echt een laatste rest partij van Philips was, hadden ze dit erbij moeten zetten. In de folder van MM Leeuwarden staat er helemaal niks over. Gister uren reviews etc gelezen, vragen gesteld aan mensen die de tv al hebben staan en dan rijd je 2x speciaal naar de MM, terwijl de tv nog gewoon in de schappen staat om er pas na navraag achter te komen dat hij niet meer te koop is. Zie meerdere mensen naar de tv vragen of dit idd de tv uit de aanbieding is, en ze wordt niet verteld dat hij al uitverkocht is. Gewoon slechte zaak.
Als je dat ding zo graag wilt dan bel je toch rond bij verschillende MM's of ze hem nog hebben? Dan moet je maar 2u in de auto zitten. Of je haalt hem bij de BCC en je wacht even op je geld.
Volgens mij heeft BCC Leeuwarden hem niet. En als ze moeten bestellen loop je de kans dat ze hem niet voor 15 juli geleverd hebben en val je buiten de actie van Philips en heb je 1100 euro voor je tv betaaltRev! schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 18:49:
Als je dat ding zo graag wilt dan bel je toch rond bij verschillende MM's of ze hem nog hebben? Dan moet je maar 2u in de auto zitten. Of je haalt hem bij de BCC en je wacht even op je geld.

heb dit weekend mijn 5507 uitgepakt, en de calibratie wizard doorlopen. Toch komen veel kleuren mij nog iets te fel over. Ik wil dus eigenlijk een goede calibratie uitvoeren. Weet iemand waar je voor deze tv instellingen kan vinden?
Intussen zelf de oplossing gevonden dankzij je opmerking. Ik kan de 3D films spelen op PC en zo doorsturen via HDMI naar de TV. Om 3D op de TV te kunnen opzetten, moet de resolutie van PC naar TV echter ook op 1920x1080 staan en dan werkt het perfect. Indien de schermresolutie van de PC lager staat zoals deze bij mij eerst stond, lukt het niet om via de TV 3D te activeren.Pirewiet schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 13:09:
[...]
Dankje voor de info, eindelijk een verklaring waarom sommige van mijn SBS MKVs niet werken. Weet u toevallig welke software handig werkt om SBS contact van andere resoluties om te kunnen zetten naar 1920x1080?
Dit betekend dus dat je altijd de non native resolutie van de TV dient te gebruiken als je 3D content wilt bekijken vanaf je PC op je TV? Want 25xx x xxxx is de max (dus native) resolutie van deze TV.Pirewiet schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 09:54:
[...]
Intussen zelf de oplossing gevonden dankzij je opmerking. Ik kan de 3D films spelen op PC en zo doorsturen via HDMI naar de TV. Om 3D op de TV te kunnen opzetten, moet de resolutie van PC naar TV echter ook op 1920x1080 staan en dan werkt het perfect. Indien de schermresolutie van de PC lager staat zoals deze bij mij eerst stond, lukt het niet om via de TV 3D te activeren.
P.s. net een bezorgbevestiging gehad mbt levering morgen (maandagochtend op de site besteld)
Huhwat? De native resolutie van de tv is toch gewoon 1920x1080?Ibidem schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 15:03:
[...]
Dit betekend dus dat je altijd de non native resolutie van de TV dient te gebruiken als je 3D content wilt bekijken vanaf je PC op je TV? Want 25xx x xxxx is de max (dus native) resolutie van deze TV.
P.s. net een bezorgbevestiging gehad mbt levering morgen (maandagochtend op de site besteld)
Dat is wat BR spelers, PS3, Xbox360 enz toch ook allemaal uitsturen?
Ze hebben het over 21:9 LED TV, deze heeft een resolutie van 2560 x 1080 pixels.RonnieB82 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 15:41:
[...]
Huhwat? De native resolutie van de tv is toch gewoon 1920x1080?
Dat is wat BR spelers, PS3, Xbox360 enz toch ook allemaal uitsturen?
Was het maar zo simpel. BCC belt de MM, die zegt is niet leverbaar. BCC zegt dan leveren wij hem ook niet voor die prijs..
Ik heb laatst naar Thor gekeken in 3D. Dit was een beetje gepriegel. Heb nog steeds last van afspelen rechtstreeks via mijn NAS. Ik heb nu met mijn mediaspeler (Boxeebox) via mijn NAS wel kunnen afspelen. Moest alleen even spelen met 3d settings. Moest zowel op mijn tv als mediaspeler op "3d naast elkaar" gezet worden en dan werkt het; en beter dan ik had verwacht
Kijk wel uit met deze tv als je hem voor films enzo wilt gebruiken en je sluit er bijvoorbeeld een HTPC op aan. Heb dit toestel een maand geleden gekocht (en uiteraard komt er daarna een vette cashback actieJumpman schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 16:10:
[...]
Ze hebben het over 21:9 LED TV, deze heeft een resolutie van 2560 x 1080 pixels.
Hoewel de resolutie idd 2560x1080 is, kan het apparaat geen input van dit niveau aan. Dit is gelimiteerd tot 1920x1080. Als je je HTPC dus full screen wilt, moet je gaan overscalen etc. Dit heb ik ook gedaan. Ziet er op zich uiteindelijk goed uit, maar valt me erg tegen van Philips dat je de native resolutie niet als input kan doorgeven terwijl een beetje videokaart dit uiteraard makkelijk kan....

Exact, en daar kom ik dus nu achter nadat ik de TV uitegepakt en wel heb staanFord_Prefect schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 11:35:
[...]
Kijk wel uit met deze tv als je hem voor films enzo wilt gebruiken en je sluit er bijvoorbeeld een HTPC op aan. Heb dit toestel een maand geleden gekocht (en uiteraard komt er daarna een vette cashback actie) maar er is een probleem mee:
Hoewel de resolutie idd 2560x1080 is, kan het apparaat geen input van dit niveau aan. Dit is gelimiteerd tot 1920x1080. Als je je HTPC dus full screen wilt, moet je gaan overscalen etc. Dit heb ik ook gedaan. Ziet er op zich uiteindelijk goed uit, maar valt me erg tegen van Philips dat je de native resolutie niet als input kan doorgeven terwijl een beetje videokaart dit uiteraard makkelijk kan....
De oplossing die ik vind staat hier : https://www.supportforum....60x1080%29-via-HDMI/page2
Echter krijg ik met geen mogelijkheid de resolutie veranderd naar 2560x1080. Heb een AMD videokaart en je zou dus een custom reso in het register moeten zetten. Dat lukt alleen als de custom reso kleiner is dan 1080p. Dus hoe deze gast het dan voor elkaar krijgt
I've setup this 21:9 gold like this with my Windows media center:
On pc: custom resolution 2560 x 1080 at 50 hz through hdmi. Of i set the tv to 'unscaled' I get a 16:9 picture. PC reports 2560x1080 resolution. Screen looks like it is a 21:9 picture in a 16:9 aspect ratio.
After launching media center I selected this custom resolution to be used in media center, other settings: flat panel, hdmi, 16:9.
I get the full media center interface in a 16:9 view. Again it looks like a 21:9 picture in a 16:9 aspect ratio. The interface looks 'wider' than the 16:9 interface.
Using 'wide screen' I stretch the interface to 21,33:9 (which is the exact ratio of the tv). Pixelwise this is a perfect match. 'Wide screen' is designed to make the screen 4/3 wider (to go from 4:3 to 16:9). 4/3 x 1920 =2560!
I think I am getting full resolution, because my PC confirms it sends all the pixels to the tv. I don't thik the tv is throwing source data away, just to show a 16:9 picture.
All played content looks exactly like it should. 16:9 shows as 16:9, 21:9 shows as 21:9 all using 'wide screen' on my tv. To get a full screen with 16:9 content I can use 'auto fill'.
There is 1 slight drawback I am trying to get rid of: I sometimes get a 2 or 3 columns columns 'white' artifact at the right side of the screen. It is not consistent.
Erg lullig, maar mij de MM mag je hem niet terug brengen voor geld terug als je hem al hebt uitgepakt, hij moet ingepakt zijn.....
[ Voor 22% gewijzigd door Koldur op 29-06-2012 12:38 ]
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Ik hoop dat ik het fout heb, maar denk dat een FW update dit niet gaat oplossen, de TV is al een jaar uit. Dit zouden ze dan toch wel eerder hebben aangepakt?hopiconjo schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 12:46:
Ik verwacht een firmware update die dit oplost van Philips. Zijn meer mensen met zelfde probleem
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Pfff, dat is wel heel matig, mijn TV is niets zonder mijn HTPC. Echt weer wat voor Philips, dat hadden ze er wel even duidelijk bij moegen zetten.
Ik zou de TV gekocht hebben speciaal voor mijn HTPC dan, omdat ik daarmee de meeste films kijk. Voor de PS3 is de TV niet interessant, stretched gamen, geeft toch een vertekend beeld.
Ik zou de TV gekocht hebben speciaal voor mijn HTPC dan, omdat ik daarmee de meeste films kijk. Voor de PS3 is de TV niet interessant, stretched gamen, geeft toch een vertekend beeld.
Heb nu een paar series en films gekeken in diverse formaten via XBMC en wat 3D Blu-Ray content. Moet zeggen dat t toch wel erg leuk is deze tv. Je moet alleen welke elke keer de juiste stand zoeken per film. Wanneer je een 21:9 film kijkt dan moet je schakelen naar die stand. 16:9? Dan kies je voor breedbeeld, dan heb je 9 vd 10 keer toch wel een goed formaat te pakken.
Kost wat gewenning.
Kost wat gewenning.
Waar woon je? Misschien dat ik hem voor de aankoop prijs wel van je wil overnemen. Ben er niet helemaal zeker meer van, maar als je geïnteresseerd bent kan je me altijd pm sturen.Ibidem schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 12:34:
[...]
Exact, en daar kom ik dus nu achter nadat ik de TV uitegepakt en wel heb staanBen echt teleurgesteld en denk ook dat de TV morgen direct terug gaat naar Mediamarkt. Wat een k zooi zeg.
De oplossing die ik vind staat hier : https://www.supportforum....60x1080%29-via-HDMI/page2
Echter krijg ik met geen mogelijkheid de resolutie veranderd naar 2560x1080. Heb een AMD videokaart en je zou dus een custom reso in het register moeten zetten. Dat lukt alleen als de custom reso kleiner is dan 1080p. Dus hoe deze gast het dan voor elkaar krijgtAnyone?
[...]
En zie hier de hartverwarmende response van onze nationale "trots" op het Philips forum:hopiconjo schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 12:46:
Ik verwacht een firmware update die dit oplost van Philips. Zijn meer mensen met zelfde probleem
Link alhierHi Guys,
the TV does support incoming resolutions till 1920x1080. (Hardware Limitation)
To have a FullScreen Picture on the TV, set the PC to 1920x1080 or 1080p.
In the TV menu, select the PC Mode to "on". (Home > Settings > TV Settings > Picture)
and the Picture Format to "Widesreen". (Depending of the Graphics Card, you need to enable/disable Overscan)
This might change in the Future with "4K" but today this is nothing to think of.
Regards
Thomas
ik zal de daar genoemde oplossing nu ook even probeen, will report back.
Hallo allemaal,Ibidem schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 12:34:
[...]
Exact, en daar kom ik dus nu achter nadat ik de TV uitegepakt en wel heb staanBen echt teleurgesteld en denk ook dat de TV morgen direct terug gaat naar Mediamarkt. Wat een k zooi zeg.
Echter krijg ik met geen mogelijkheid de resolutie veranderd naar 2560x1080. Heb een AMD videokaart en je zou dus een custom reso in het register moeten zetten. Dat lukt alleen als de custom reso kleiner is dan 1080p. Dus hoe deze gast het dan voor elkaar krijgtAnyone?
[...]
De gequote post was van mij. Vragen stellen over mijn setup kan dus ook nier en in NL.
De custom resolutie is via nvidia drivers aangemaakt.
Succes met puzzelen!
Iemand die een emailadres heef van Philips, wil ze toch even laten weten dat ik niet akkoord ga met de service die ze me hebben verleend.
Ik ben wel heel erg benieuwd of de reso ook echt werkelijk 2560x1080 is. M.a.w pas ert meer op je scherm dan op 1920x1080?
Heb deze tv ook maar krijg met een ati kaart de reso echt niet hoger dan 1920x1080 ook niet op 50hz
Heb deze tv ook maar krijg met een ati kaart de reso echt niet hoger dan 1920x1080 ook niet op 50hz
Dim4it schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 19:21:
[...]
Hallo allemaal,
De gequote post was van mij. Vragen stellen over mijn setup kan dus ook nier en in NL.
De custom resolutie is via nvidia drivers aangemaakt.
Succes met puzzelen!
@Sayko:
Zie screenshot van de desktop.
http://sdrv.ms/MLaf7d
Deze desktop background is 2560 x 1440, verticaal gecenterd. Alle vierkanten zijn ook op mn scherm keurig vierkant en de hele breedte van de background is zichtbaar.
De desktop en media center ogen ook veel breder dan 16:9.
edit: link naar full res screendump toegevoegd
Deze desktop background is 2560 x 1440, verticaal gecenterd. Alle vierkanten zijn ook op mn scherm keurig vierkant en de hele breedte van de background is zichtbaar.
[ Voor 17% gewijzigd door Dim4it op 08-07-2012 00:31 ]
Hier nog een mooie aanbieding voor mensen die net zoals mij liever het 2011 model hebben ipv 2012 (bvb omwille van spiegeling). Heb zelf enkele weken geleden nog enkele 100den euro's extra ervoor uitgegeven.
47PFL7606 @ +/- 800€ in solden bij Fnac.be
http://www.nl.fnac.be/Philips-47PFL7606H-47-TV-met-LCD-met-LED-achtergrondverlichting/a3707047
47PFL7606 @ +/- 800€ in solden bij Fnac.be
http://www.nl.fnac.be/Philips-47PFL7606H-47-TV-met-LCD-met-LED-achtergrondverlichting/a3707047
KLIKmrcosmo schreef op maandag 02 juli 2012 @ 09:21:
Iemand die een emailadres heef van Philips, wil ze toch even laten weten dat ik niet akkoord ga met de service die ze me hebben verleend.
Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.
Mag ik dan vragen welke resolutie jij nu dan draait ? Heb me media center nu op 1900x1080 staan en tv ingesteld op 16:9. En zelfs dan mis ik nog een klein stukje beeld.Dim4it schreef op zondag 08 juli 2012 @ 00:22:
@Sayko:
Ok check. Nice!
Ik denk dat ik al weet waarom ik geen hogere reso kan selecteren. Ben bang dat ik een hdmi 1.0-1.2 kable heb. Eerst even een hdmi 1.4 kabel scoren en kijken wat ik daarmee kan doen.
Ik denk dat ik al weet waarom ik geen hogere reso kan selecteren. Ben bang dat ik een hdmi 1.0-1.2 kable heb. Eerst even een hdmi 1.4 kabel scoren en kijken wat ik daarmee kan doen.
Dim4it schreef op zondag 08 juli 2012 @ 00:22:
@Sayko:
Check :Terran schreef op maandag 09 juli 2012 @ 09:36:
[...]
Mag ik dan vragen welke resolutie jij nu dan draait ? Heb me media center nu op 1900x1080 staan en tv ingesteld op 16:9. En zelfs dan mis ik nog een klein stukje beeld.
http://www.supportforum.philips.com/en/showthread.php?1937-Wish-Please-allow-native-resolution-on-21-9-TVs-(2560x1080)-via-HDMI&p=35555&viewfull=1#post35555
[ Voor 15% gewijzigd door Dim4it op 09-07-2012 20:35 ]
Thx, heb het voor elkaar. Merk alleen wel met bepaalde films dat het beeld meer ruis vertoond dan op 1900x1080 met schaling. Ervaar jij dit ook ?
Felle witte of gekleurde puntruis? Dat kan aan je hdmi-kabel liggen; hoe hoger de resolutie hoe groter de kans op storingen en hdmi-storingen zijn altijd direct vrij duidelijk zichtbaar.Terran schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 09:20:
[...]
Thx, heb het voor elkaar. Merk alleen wel met bepaalde films dat het beeld meer ruis vertoond dan op 1900x1080 met schaling. Ervaar jij dit ook ?
@Dim4it
Zou jij met het programma Phoenix Edid Designer een dat bestandje van je edid aan willen maken?
je kan het hier downloaden
http://www.sevenforums.co...refresh-rates-phoenix.zip.
Ik heb nu de 2560 reso voor elkaar echter na 1980 valt de rest van het beeld buiten beeld.
Zou jij met het programma Phoenix Edid Designer een dat bestandje van je edid aan willen maken?
je kan het hier downloaden
http://www.sevenforums.co...refresh-rates-phoenix.zip.
Ik heb nu de 2560 reso voor elkaar echter na 1980 valt de rest van het beeld buiten beeld.
[ Voor 15% gewijzigd door Sayko op 11-07-2012 20:07 ]
Anoniem: 360581
Hallo,ik vroeg me af of het mogelijk is om met de remote van mn PHILIPS 9000series een PHILIPS bluray speler te bedienen.Heeft iemand enig idee/ervaring hiermee?
Voor wat betreft de 50" 21:9 Gold:
Op zich kun je alles fullscreen zien, vanaf welke bron of afspeler dan ook: de TV kan vrijwel alles opschalen. De vraag is alleen of je dat moet willen met 4:3 formaat bestanden, en ook bij 16:9 valt er een gedeelte vd onderkan en bovenkant weg bij het opschalen.
De verhalen die je hoort zijn dus waar, om optimaal van deze TV gebruik te maken moet je bronmateriaal 21:9 zijn, er vanuitgaande dat dit ook de originele schermverhouding was in de bios. Sommige studios maken nl 21:9 edities door gewoon de boven en onderkant van een 16:9 versie af te knippen, zo heeft de regisseur het natuurlijk nooit bedoeld.
Op zich kun je alles fullscreen zien, vanaf welke bron of afspeler dan ook: de TV kan vrijwel alles opschalen. De vraag is alleen of je dat moet willen met 4:3 formaat bestanden, en ook bij 16:9 valt er een gedeelte vd onderkan en bovenkant weg bij het opschalen.
De verhalen die je hoort zijn dus waar, om optimaal van deze TV gebruik te maken moet je bronmateriaal 21:9 zijn, er vanuitgaande dat dit ook de originele schermverhouding was in de bios. Sommige studios maken nl 21:9 edities door gewoon de boven en onderkant van een 16:9 versie af te knippen, zo heeft de regisseur het natuurlijk nooit bedoeld.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Wat regelmatig gebeurt is dat er 16:9-versies worden gemaakt voor verkoop aan bijvoorbeeld pay-per-view of voor uitzending op tv. Het is zeker niet gebruikelijk dat er 21:9 wordt gesneden vanuit 16:9 hoor?rimave schreef op zondag 15 juli 2012 @ 11:54:
Uitzondering is gebruik van bepaalde digitale apparatuur op de set die 16:9 opneemt, wat wordt gemengd met 21:9, maar daar weet de regisseur gewoon van hoor
Overigens zijn er ook heel wat films die gewoon in 16:9 worden opgenomen, bijvoorbeeld Avatar. De meeste kaskrakers zijn echter wel 21:9 ja.
Kan sowieso via CEC (speler moet dan wel met HDMI verbonden zijn). Maar ik dacht niet dat je direct via IR een Blu-ray speler kan bedienen.Anoniem: 360581 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 23:24:
Hallo,ik vroeg me af of het mogelijk is om met de remote van mn PHILIPS 9000series een PHILIPS bluray speler te bedienen.Heeft iemand enig idee/ervaring hiermee?
Ik gebruik een Apple TV icm XBMC als mediaplayer. Kan ik nu series die ik vanaf m'n nas in XBMC kijk ook full screen zien op de Gold 21:9 tv?
[ Voor 4% gewijzigd door rimave op 15-07-2012 12:30 ]
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Welke Apple TV bedoel je? De Apple TV 1 en 2 hebben een maximale resolutie van 720p.rimave schreef op zondag 15 juli 2012 @ 12:29:
Ik gebruik een Apple TV icm XBMC als mediaplayer. Kan ik nu series die ik vanaf m'n nas in XBMC kijk ook full screen zien op de Gold 21:9 tv?
Correct me if i am wrong, maar als je die aansluit op een 21:9 tv met een resolutie van 2560x1080 moet de tv het signaal wel erg ver oprekken. Dat komt volgens mij de kwaliteit van het beeld niet ten goede.
Voor wat is er een update uit? Is misschien handig om te melden aangezien het hier in het topic over verschillende apparaten gaat.cemeli schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:15:
Der is sinds gisteren een update uit
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Firmware v0.14.99.0 for 8000, 9000 and 21:9 seriescemeli schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:15:
Der is sinds gisteren een update uit
Is alleen voor: for 8000, 9000 and 21:9 series (2011 models)
Firmware v0.14.099.0 (000.014.099.000)Changelog:
· Content from maxdome is distorted in autozoom on a 16:9 set.
· Set blocked when subtitle menu is opened and HbbTV is present.
· Videociety streaming is causing a TV crash.
· TV switches on with Perfect Natural Motion switched on by default. The user has to switch off PNM each time if they don't want it.
· Improvement on picture performance:
Wrong values at startup for contrast reserve and loco. When you switch off
dynamic contrast and the PQ profiles “contrast reserve” and “Loco user
value” are set off for that UI level and you restart the set: these
registers should also be off.
Important: Please perform a COLD REBOOT after updating (when TV is running again) the firmware (goto standby, wait 2 minutes and plug out the power cord for 2-3 minutes)!
Regards
Thomas
Voorgaande updates 50pfl7956h:
http://download.p4c.phili...50pfl7956h_12_fhi_eng.pdf
Firmware v0.14.099.0 (000.014.099.000)Changelog:
· Content from maxdome is distorted in autozoom on a 16:9 set.
· Set blocked when subtitle menu is opened and HbbTV is present.
· Videociety streaming is causing a TV crash.
· TV switches on with Perfect Natural Motion switched on by default. The user has to switch off PNM each time if they don't want it.
· Improvement on picture performance:
Wrong values at startup for contrast reserve and loco. When you switch off
dynamic contrast and the PQ profiles “contrast reserve” and “Loco user
value” are set off for that UI level and you restart the set: these
registers should also be off.
Important: Please perform a COLD REBOOT after updating (when TV is running again) the firmware (goto standby, wait 2 minutes and plug out the power cord for 2-3 minutes)!
Regards
Thomas
Voorgaande updates 50pfl7956h:
http://download.p4c.phili...50pfl7956h_12_fhi_eng.pdf
[ Voor 4% gewijzigd door Giant87 op 19-07-2012 19:20 ]
Heeft iemand ook het probleem dat als je je tv aansluit op je computer (tijdelijk) en dan 1920x1080 instelt het hele beeldscherm er totaal crappy uitziet. Dit is alleen via HDMI.
Mijn TV: 26PFL3405/12 van philips (Wat wil je in het philips topic
)
Enig idee hoe je dit moet fixen? Al aardig lang op internet zitten zoeken.
Op de een of andere manier heb ik ook geen ''PC Mode'' op mijn tv.
Mijn TV: 26PFL3405/12 van philips (Wat wil je in het philips topic
Enig idee hoe je dit moet fixen? Al aardig lang op internet zitten zoeken.
Op de een of andere manier heb ik ook geen ''PC Mode'' op mijn tv.
Gisteravond heb ik helaas bij mijn tv (40 PFL 8505 K/02) een rij dode pixels (kleur=zwart) geconstateerd bijna in het midden van het scherm. Hij is nog geen jaar oud (September), een tijd geleden had ik ook al rechtsboven heel wat stuck pixels geconstateerd maar die zijn nu verdwenen.
Weet iemand wat Philips policy is mbt garantie en dode pixels?
Tevens denk ik dat het dode pixels zijn, zou misschien ook een klein vliegje kunnen zijn maar is zo moeilijk te zien.
Tevens denk ik dat het dode pixels zijn, zou misschien ook een klein vliegje kunnen zijn maar is zo moeilijk te zien.
Dit hangt ervan af welk paneel er in je tv zit (lg ips, sharp pva etc). Het ene paneel heeft meer tolerantie dan de ander. De monteur heeft daar een lijstje van. Voor de 7606 zijn het 2 dode subpixels naast elkaar of 1 dode pixel geloof ik (correct me if I'm wrong) Ik zou zeggen, philips bellen, monteur laten komen.Raven__NL schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 19:12:
Soms zit er ook iets op het scherm waardoor het lijkt of er een dode pixel zit, hierdoor kan je "dode pixel" het weer doen als je het scherm hebt schoon gemaakt
Een foto ervan maken op macro mode kan ook helpen, dan weet je in ieder geval hoe het er van dichtbij uitziet, neem aan dat je zulke details niet met het blote ook gedetailleerd ziet.