Zou ik niet weten, ik heb alleen maar Linux hier icm Atheros kaartjes.
Volgens mij heeft mijn vriendin wel Atheros op haar laptop met WinVista, daar zou ik wel even op kunnen kijken.
Op kanaal 1-11 en WiFi N only werkt de adapter wel?
Hoe zijn je settings op de router verder?
Wat is de gebruikte channel width? 20/40MHz? Deze wil je op 20MHz only zetten voor beste compatibility.
Welke encryptievorm gebruik je? Gebruik voor WiFi N WPA2 only en om te testen kun je ook de encryptie tijdelijk even uitschakelen om te kijken of een open netwerk wel werkt.
Heb je ook al eens de WiFi connectie uit de bekende lijst van netwerken gegooid in Windows?
Heb wel eens gehoord dat dat soms helpt omdat er dan configuratie opnieuw wordt aangemaakt.
Aha, dus als ik het goed begrijp:
Het OpenVPN package, de binary van OpenWRT zelf, heeft geen LZO support ingebakken?
Dus ik zou én liblzo moet compileren én OpenVPN configureren om LZO support mee te compilen, correct?
Of is het zo dat ik enkel moet voorzien in liblzo en OpenVPN daar gebruik van kan maken?
Want daar lijkt het op als ik in het OpenVPN artikel op de OpenWRT Wiki even snel de config file bekijk.
Als ik er in duik kom ik vast wel achter het echte antwoord, maar daar heb ik vanaf morgen pas de tijd voor.
Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 09:39:
In het weekend ben ik daar zelf ook, dus dan wil ik wel proberen het maximale uit het netwerk te halen. Maar vooral een stabiele wifi verbinding hebben omdat ik regelmatig online speel (League of legends) En dan is een wegvallende verbinding echt frustrerend

Ik zal eens een paar weekenden de stock firmware uitproberen en mij alvast eens gaan inlezen in DD-WRT en OpenWRT.
Ik zou je inderdaad willen adviseren om eerst te beginnen het ding gewoon te laten zoals hij uit de doos kwam, lekker stock dus. Als hij dan werkt weet je in ieder geval of de hardware in orde is. En als hij dan ook nog eens naar tevredenheid presteert heb je op zich geen reden om naar alternatieve firmware te kijken.
Voor huis-tuin-keuken is de stock firmware prima wanneer deze zijn werk goed doet

Alternatieve firmware wordt interessant als je dingen wilt gaan doen die met de stock firmware niet kan. Qua stabiliteit en prestatie heb ik volgens mij geen klachten over de stock firmware gehad in de tijd dat ik die nog gebruikte (let op: lang geleden, jan 2011).
Mocht je daarna geïnteresseerd zijn in alternatieve firmware, dan kom je gewoon hier lekker kijken. En als je dan mijn build wilt gebruiken zou ik degene proberen die op dat moment het lekkerst lijkt te werken. Tot dusver werkt de nieuwere testbuild wat WiFi betreft hier stabieler dan de december build. De onderonderbuurvrouw is zo te zien lekker aan het leechen en ik merk er weinig van.
Verder snap ik ook niet helemaal wat het verschil is tussen de gewone build van Ultraman (Ultraman in "[Ervaringen] TP-Link TL-WR1043ND") en de chunky build (Ultraman in "[Ervaringen] TP-Link TL-WR1043ND"). Die chunky heeft dan meer packages erbij zitten (ik zou niet weten of ik daar iets van nodig heb, kan ik er vanuit gaan dat als je het niet kent, dat je het ook niet nodig hebt?) maar is die gewone build dan beter/lighter? (of iets in die aard)
De chunky build heeft standaard meer ingebakken dan de normale. Daar zitten dingen in die ik zelf niet nodig heb, maar anderen hier mogelijk wel, zoals bijvoorbeeld PPPoE ondersteuning of iemand die een USB schijf er aan wilt hangen.
De gewonen build is niet lichter of beter, enkel kaler. Wat ik niet nodig heb zit er niet in.
Voor de prestaties maakt het geen verschil. De extra packages nemen enkel iets meer ruimte in op de flashchip, maar er is nog steeds vrije ruimte om zelf dingen naast te installeren. Qua RAM gebruik zal er weinig tot geen verschil zijn. Mogelijk een paar kleine kernel modules die ingeladen zijn, maar dan praat je over KiloBytes.
Die chunky kan dus handig zijn als je er iets van nodig hebt. Of dat zo is, is prima uit te zoeken door je in te lezen in OpenWRT.
Doorgaans: Als jouw verbinding geen speciale configuratie-eisen heeft en je ook geen van de extra features direct wilt kunnen gebruiken, kun je prima af met de normale variant.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.