Super, ben benieuwd hoe de ervaringen zijn. Vast beter dan de kerstavond build qua wireless stabiliteit.
Darrell schreef op zondag 22 januari 2012 @ 10:57:
Ik heb de router nu een week in gebruik en alles voldoet aan mijn verwachtingen op 1 punt na. Gelijktijdig downloaden via usenet/torrents @4,8 MB/s en streamen via ps3 mediaserver zorgt ervoor dat de streams schokken en het geluid af en toe wegvalt. Als ik de downloads vervolgens uitzet loopt de stream weer soepel. Afknijpen van de download naar bijv. 2MB/s helpt ook niet
Had hiervoor een niet al te dure Linksys router die hier geen enkel probleem mee had. Iemand bekend met dit probleem?
- Firmware versies 100820 en 110429 geprobeerd
- Alle instellingen staan op de factory default behalve de WLAN instellingen en de DHCP IP toewijzing aangepast naar 150 t/m 199
- PS3 en PC zijn beide bekabeld aangesloten
Bekabeld, goed zo

Je hebt de upload ook afgeknepen? Want die afknijpen is belangrijker dan de upload.
Als het afknijpen van de download niet helpt: mogelijk deed de Linksys aan een vorm van QoS? Had je mogelijk UPnP aanstaan op de Linksys? UPnP heeft namelijk een QoS mechanisme die de PS3 wat meer netwerkprioriteit kan geven, waardoor de stream dus lekkerder blijft doorlopen.
Ik heb geen idee op de stock firmware in UPnP voorziet, volgens mij wel. En als je QoS specifiek kunt instellen dan is dat natuurlijk beter, en zou dat configureren de voorkeur hebben boven UPnP inschakelen in mijn ogen.
OpenWRT zou hier trouwens geen proberen mee moeten hebben, daar kun je dit wel doen. Zul je alleen in moeten duiken. Maar het is mij hier ook gelukt om pings van 25ms te krijgen voor gaming terwijl de onderburen de torrent aan hebben staan.KnoxNL schreef op zondag 22 januari 2012 @ 11:03:
Ik moet zeggen dat bij mij de snelheden tegenvallen.. 2,30 MB/s, dat is niet om over naar huis te schrijven. Daardoor kan ik een DVD niet meer wireless van mijn NAS streamen. Een wrt54G heeft hiervoor nooit problemen gehad.
Mijn laptop staat 12 meter van de router af met een meterkastdeur, kamerdeur en 2 mm gipswandje ertussen.Ik heb een Intel Centrino N6230 wlan kaart in mijn BTO laptop zitten.
Is dit echt het maximale wat ik ga halen? De router staat wel op de elektriciteitsmeter maar ergens anders is geen plek.
Ik heb 7-8MB/s gehaald over WiFi-N met de stock firmware. Dus het moet zeker wel beter kunnen.
Maar je geeft niet aan wat je al geprobeerd hebt om het probleem op te lossen of welke firmware je gebruikt.
Dus anders dan algemeen advies kunnen we je niet geven.
Zit je wel op een vrij kanaal met je WiFi? Gebruik je 40/20MHz modus (volgens mij default)? Tip: val eens terug op 20MHz only en een vrij kanaal (gebruik inSSIDer om te scannen).
Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 11:34:
Ik heb regelmatig last van pieken in mijn ping tijdens online gamen (van 25ms naar 600+ms). Dat heb ik pas sinds ik deze router gebruik. Het gaat om WiFi signaal (bedraad nog niet getest). Ik zit alleen op het huidige kanaal en de overige signalen in de buurt (ik meen 4 of 5 stuks) zijn van veel lagere sterkte en op andere kanalen. Ik draai de originele TP-Link firmware: 3.13.4 Build 110429 Rel.36959n
(en indien belangrijk, hardware versie: WR1043ND v1 00000000)
Ook hier: wat heb je al geprobeerd om het probleem op te lossen? Ik heb je wel eerder voorbij zien komen in het topic, maar ik weet niet meer wat er allemaal gezegd is. Je zit dus op een vrij kanaal zeg je, 20/40MHz modus?
En probeer ook rustig een ander kanaal, soms helpt dat. Probeer ook rustig een andere WiFi modus.
Echter is WiFi kort door de bocht gewoon niet zo geschikt voor gaming. Het is immers gevoelig voor storing en er zijn ontvang/zend delays. Zitten er naast jou nog andere clients op het draadloze netwerk?
Staat deze build toevallig bekend om WiFi problemen? Is er een waarvan bekend is dat deze betrouwbaarder WiFi signaal geeft? Of kan ik beter gewoon naar de laatste versie van TP-Link upgraden?
Geen idee, misschien dat iemand anders hier dat weet.
Of bijvoorbeeld de november build van Ultraman gebruiken?
Proberen kan altijd. Die van november was best goed en ik heb ook meer vertrouwen in de build van vannacht. Terug naar stock kun je altijd, dus als je het aandurft kun je het vrij proberen natuurlijk.
Harrie schreef op zondag 22 januari 2012 @ 13:19:
Ik heb sinds gisteren ook deze router. Ik heb hardware versie 1.8. Nu zie ik dat voor versie 1.8, Backfire 10.03.1-rc
6 of trunk nodig is, terwijl voor eerdere hardware revisies er niet zoiets bij staat. Ik neem aan dat de changeset 29844 waarop de nieuwe Ultraman builds op gebaseerd zijn, dus ook werken op v1.8 hardware? Ze zijn immers recenter dan rc6?
10.03.1-rc6 is de laatste officiële release candidate geweest voor 10.03.1.
10.03.1 is dus inderdaad recenter dan rc6.
Mijn build van november is gebaseerd op 10.03.1-rc6, al is die bijna gelijk aan de officiële 10.03.1.
Mijn meest recente build is gebaseerd op r29844 en is recenter dan 10.03.1.
Mijn build of de officiële 10.03.1 release zullen beiden werken op jouw v1.8
[
Voor 11% gewijzigd door
Ultraman op 22-01-2012 13:30
]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.