roughtodacore schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:46:
[...]
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik zal eens kijken welk serienummer ik heb. Ik heb namelijk 2 versies, een recente van ong. een maand oud, en een ouder type die al ong. ~1.5 jaar oud is. Laatstgenoemde had jouw probleem niet, mijn nieuwe WR1043ND wel.
Krijgt ook een 0.1 adres met de zelfde DHCP scope. Heb niet gecontroleerd of mijn port forwardings nog draaien. Ik zal je op de hoogte houden.
Je bent in ieder geval niet de enige met dit probleem.
Ik heb 2 versies in beheer, 1.9 en 1.10
die 1.9 heeft dus sws het probleem..

, 1.10 staat niet bij mij thuis, en heb daar veder geen klachten nog over gehoord..
Update: Ik heb zojuist de laatste firmware nogmaals opnieuw geflasht, en daarbij ook een full factory restore gedaan.
Dan word hij dus standaard weer 192.168.1.1 met DHCP pool 192.168.1.100 tot 1.199..
en heb gelijk maar even de stroom eruit getrokken voor een halve minuut, om te kijken of het probleem zich ook voor doet, zonder maar enige aanpassing aan de router.. maar ik kan hem nog steeds op 192.168.1.1 benaderen, ook naar het loskoppelen van de stroom.
Ik ga nu geleidelijk aan alles weer handmatig instellen, en zo nu en dan gewoon even het stroom eraf gooien.. kijken of ik ergens het probleem weet te traceren, of mogelijk dat het probleem is opgelost
je hoort nog van me ;)!
Update 2: ik had bij update 1 alleen de stroomplug uit de router gehaald, en niet het hele stekkerdoosje (waar ook de modem aanligt) eruit gehaald.. wanneer ik deze gehele stekkerdoos dus uitzet, dan word de router van 192.168.0.1 ipv 192.168.1.1 uit zich zelf..
zal het iets te maken kunnen hebben met de settings op de modem ofzo?
gek genoeg kan ik nadat hij dus overgaat van 1.1 naar 0.1 wel 1.1 blijven pingen?
terwijl de pc waarik dan opzit in de pool van 0.100 - 0.200 zit..
Update 3: ik stap maar gewoon over naar het 192.168.0.1 subnet, bij poweroff veranderd er dan niks..
ook lijken de portforwardings dan niet te wordel disabled
[
Voor 54% gewijzigd door
Downstar2 op 13-02-2013 18:25
]