• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-12 21:06
Ultraman schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 00:46:

[...]
Hoogstwaarschijnlijk cache of ander restrerend browser materiaal. Ik heb er ook wel eens last van gehad na een sysupgrade, en telkens was het na het wissen van cache en complete refresh weer in orde. YMMV natuurlijk.
Bootstrap theme is in mijn build natuurlijk te installeren als je die liever hebt. :)
dat had ook nog gekund ja, ik was een beetje in een impulsieve bui :P Ik heb nu weer even de normale theme, is toch eigenlijk ook niets mis mee.
[...]
Hmm... tijdzone pakket.
Specifieke reden dat je die er bij hebt gezet?
De tijdzone informatie zit namelijk ingebakken in LuCi en OpenWRT kan daar prima mee overweg.
Het werkt hier ook prima zodra ik de tijdzone in LuCi heb ingesteld. Zowel LuCi als het date commando geven mij de lokale tijd.
De ingebakken zoneinfo in LuCi kan wel een versie achterlopen, maar tot problemen heeft dat hier nog niet geleid.
Was nodig voor de date() functie van PHP :)

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:45

HaTe

haat niet

Ultraman schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 00:46:
[...]
Beetje zoeken aub. Anders blijven we herkauwen:
Ultraman in "[Ervaringen] TP-Link TL-WR1043ND"
[...]
Ook hier geldt: zoek aub eerst even.
Zie: hberntsen in "[Ervaringen] TP-Link TL-WR1043ND" en mijn post daar onder. En dat zijn niet de enige posts in deze draad hierover, want dit is al vaker voorbij gekomen. Ga zeker even op onderzoek uit wat je nog meer kunt vinden als je meer informatie behoeft. :)
Mocht je echt ergens tegenaan lopen, dan kun je natuurlijk gerichte vragen stellen.

Even niet persoonlijk opvatten; ik moet het denk ik even gezegd hebben (beetje chaggo na drukke dag)
Ik vind het helemaal niet erg om iets uit te leggen, integendeel: ik vind het fijn als ik iemand kan helpen. En als ik zelf met vragen zit vind ik het ook heel fijn als iemand mij kan en wil helpen.
Maar even zoeken alvorens een vraag te stellen is wel wenselijk. Om de paar pagina's dezelfde vragen beantwoorden is niet echt interessant. ;)
Super bedankt! Over het algemeen zoek ik ook eerst, maar in 2% van de vragen wil ik nog wel eens eerst vragen. Sorry hiervoor.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

mcDavid schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 10:06:
[...]
dat had ook nog gekund ja, ik was een beetje in een impulsieve bui :P Ik heb nu weer even de normale theme, is toch eigenlijk ook niets mis mee.
Is beide prima ja. Het is net waar je voorkeur ligt.
Default LuCi heeft de focus naar mijn idee iets meer op functionaliteit en informatie weergeven liggen, terwijl Bootstrap een balans raakt tussen die functionaliteit en er aantrekkelijk uit zien.
Was nodig voor de date() functie van PHP :)
Ah, natuurlijk :)
HaTe schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 11:56:
Super bedankt! Over het algemeen zoek ik ook eerst, maar in 2% van de vragen wil ik nog wel eens eerst vragen. Sorry hiervoor.
np. :)
Het lukt nu wel?

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 31-01-2013 12:30 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• HaTe

HaTe

haat niet

Ja, ik ga vanavond eens aan de slag om de cardreader (voor Ziggo TV) icm met NewCS aan de praat te krijgen.

edit:
Ik ben al een paar uur aan het prutsen, ik krijg USB niet aan de praat. Heb er nu een simpele USB stick inzitten, dit is de dmsg output: http://pastebin.com/3dJJubNh
lsusb geeft dit:
code:
1
2
Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub
Bus 001 Device 002: ID 048d:1167 Integrated Technology Express, Inc.

Verder zie ik niks om de usb stick te mounten ofzo. In /dev staat geen sda ding. Het komt overeen met wat hier staat: https://dev.openwrt.org/ticket/11989
Maar ik heb wel de usb-storage module geinstalleerd.

In eerste instantie probeerde ik de kaartlezer waar ik het over had, hiervoor heb ik de ftdi module geïnstalleerd, maar ook hierna kwam hij niet als devices in /dev te staan.

Dit krijg ik te zien als ik een usb apparaat los en aankoppel:
code:
1
2
[  678.350000] usb 1-1: USB disconnect, device number 2
[  682.980000] usb 1-1: new full-speed USB device number 3 using ehci-platform

Help?

edit2:
Misschien dat het hier wat mee temaken heeft?
Voor OpenVPN en de benodigdheden zijn packages beschikbaar. Voor andere packages, behalve kernel modules, werkt voor zover ik weet de package repository van OpenWRT zelf.
Mocht dat niet zo zijn, of mocht je een specifieke kmod package nodig hebben, laat dat dan even weten dan kan ik die voor je maken.
Stom, ik heb wilde destijds de chunky build installeren, maar blijkbaar heb ik toch de standaard build geïnstalleerd.. Kan ik de upgrade package installeren over de niet-chunky build? ja dat kan, proef ondervonden

edit3:
En nu werkt het dus wel, nu wil ik dus alleen nog de kaartlezer aan de praat krijgen.

[ Voor 248% gewijzigd door HaTe op 31-01-2013 18:48 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-11 14:16

robbydw

live your life

mike123 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 17:16:
Ik heb mij de afgelopen dagen een beetje ingelezen over de DD-WRT firmware en Openwrt.
Ik zie nu door de bomen het bos niet meer.
Mijn TL-WR1043ND kan ik soms niet meer bereiken na een paar dagen op zijn eigen ip adres. Na een reset kom ik er weer in. Er staat nog niet de laatste firmware op omdat het instellen van alle poorten en mac adressen nogal veel werk is vind ik. Staat hier ook een nas mee te draaien met ftp, ds audio, foto spul enz. Nas is een DS508. Volgens mij kan je toch niet de conf opslaan en weer in een nieuwere firmware importeren toch?
Ik wil eigenlijk een DD-WRT versie erop zetten zodat ik ook een gast netwerk heb. Als er mensen over de vloer komen dat ze niet meteen op de 2 pc''s, laptop, mediaspeler en nas dingen verwijderen. Zijn geen echte geheimen maar er staan ook gescande documenten van bv de hypotheek enz op.
Welke weg zou ik nu moeten bewandelen om dit erop te zetten
Huidige versie, 3.13.4 Build 110429 Rel.36959n hardware versie, WR1043ND v1 00000000
Kan de huidige configuratie ook geïmporteerd worden naar bv een 1043ND 1.9 versie? (had ik al eerder gevraagd dacht ik 8)7 ). Haal ik er nog een 1043ND bij, dan kan de sitecom die op zolder staat als AP weg.
Heb jij nu een standaard FW van TP Link draaien of gebruik je al een custom firmware? De reden dat ik het vraag is dat ik sinds deze week ook problemen heb met het benaderen van de web interface van de WR1043ND. Ik kom er gewoon niet op. Ook niet na het van de stroom halen en weer aansluiten van de router.

Verder werkt alles naar behoren. Bedraad, wi-fi (zowel op laptops als mobiel) en ook NAS en forwarding rules geen problemen! Geen idee waar het hem in zit.

Iemand nog een idee om dit te fixen zonder harde reset en het kwijtraken van de config?

Geen commentaar

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
robbydw schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:37:
[...]

Heb jij nu een standaard FW van TP Link draaien of gebruik je al een custom firmware? De reden dat ik het vraag is dat ik sinds deze week ook problemen heb met het benaderen van de web interface van de WR1043ND. Ik kom er gewoon niet op. Ook niet na het van de stroom halen en weer aansluiten van de router.

Verder werkt alles naar behoren. Bedraad, wi-fi (zowel op laptops als mobiel) en ook NAS en forwarding rules geen problemen! Geen idee waar het hem in zit.

Iemand nog een idee om dit te fixen zonder harde reset en het kwijtraken van de config?
Ik heb ondertussen de router compleet gereset naar fabrieksinstellingen. Heb ook meteen de stoute schoenen aangetrokken en er een DD-WRT versie op geflashed. Ik heb dit gevolgd.
Dat ging zonder problemen. Heb ondertussen ook een ander merk router aangeschaft.
De TP-Link ga ik nog wel verder mee stoeien. Hij is nog steeds te benaderen en ik kan ook gewoon meteen inloggen. Weet niet of het ligt aan de reset of de DD-WRT versie.

Verwijderd

beste mensen ik heb nu ook TP-Link TL-WR1043ND mijn wifi singaal valt ieder keer (in 4 sec omhoog dan weer omlaag met wifi anylayzer) weg nu dacht ik router defect omgerolen echter ook met de nieuwe router zelfde probleem, |:( ik heb veel gelezen op de forum problemen met wifi maar niet met een waar de wifi singal ieder keer weg valt wie heeft hier ervaring mee wat kan ik er aan doen omhet te verhelpen alles orgineel fimware etc..

dank u al vast.
Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 18:44:
beste mensen ik heb nu ook TP-Link TL-WR1043ND mijn wifi singaal valt ieder keer (in 4 sec omhoog dan weer omlaag met wifi anylayzer) weg nu dacht ik router defect omgerolen echter ook met de nieuwe router zelfde probleem, |:( ik heb veel gelezen op de forum problemen met wifi maar niet met een waar de wifi singal ieder keer weg valt wie heeft hier ervaring mee wat kan ik er aan doen omhet te verhelpen alles orgineel fimware etc..

dank u al vast.
Hint: dat ligt niet aan de router maar aan het apparaat waar je mee meet.
Hier vliegt ook een AP in WiFi Analyser ineens naar 0 dBm en dan weer naar normale waarden. Dat zijn meetfouten.

Verwijderd

Hoi Ultraman, bedankt voor je reactie.

ik heb nog een andere router lopen die blijf singal stabiel (oude 45G tp-link zou hem moeten vervangen), buiten dat het op de wifi analayser weg valt, valt ook mijn verbinding daad verkelijk weg met mijn laptop. dus ik snap er niets meer van,

alle tips zijn welkom

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2013 22:56 ]

Verwijderd

Beste Tweakers,

Gisteren heb ik mijn nieuwe router tp-link 1043 aangesloten, nadat ik een kabel heb getrokken vanuit de meterkast, waar de Telfort modem staat.
Tp-link heb ik als AP aangesloten, wifi van de modem uitgezet.

Beneden heb ik super verbinding snelheid die ik maximaal kan halen wordt gehaald, maar boven in de kamers wordt de verbinding instabiel en raak ik soms de verbinding kwijt met Tp-link.
Zoeken levert niets op, kan de AP niet vinden, vannacht had ik verbinding met AP ( twee streepjes ) verloor meer dan de helft van de snelheid, nu werd ik wakker en de iphone was de verbinding kwijt.

Na meerdere malen zoeken heb ik eindelijk wifi met een snelheid van GPRS :(.

Wat te doen nu? Ik heb juist om de reden dat de Telfort modem zwak tot geen signaal had gekozen voor tp-link 1043. Modem heb ik zo dicht mogelijk bij de ingang geplaatst en 10m kabel getrokken naar de AP in de woonkamer.

Tp-link heb ik net nog geen twee weken, dus kan hem nog terug sturen en voor een andere AP/Router gaan.

Graag jullie hulp/advies.

Alvast zeer bedankt.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ander kanaal eens proberen en regio op US geeft iets sterker signaal.

Verwijderd

hjs schreef op zondag 03 februari 2013 @ 10:48:
Ander kanaal eens proberen en regio op US geeft iets sterker signaal.
Kanaal veranderd naar 8+4 en de verbinding is juist helemaal
Ingezakt. Niemand in de straat zit op kanaal 8, dus zou ik juist beter signaal moeten hebben.

Verwijderd

Kanaal gewijzigd naar 7 en haal beneden 24mb/s, maar boven kom ik nu niet hoger dan 3mb/s.
Iemand nog suggesties?

Verwijderd

hoi, ik heb dus ook het zelfde probleem singaal komt en gaat weer weg, er moet toch een oplossing voor zijn het kan toch niet dat dit zo slecht kan zijn.

wat kan er in de wifi instellingen zo zijn dat niet goed kan staan ik heb alle kanaalen al gehad 1t/m 13 en alle modes 11bgn en mix niets lijt tot een oplossing.
8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 12:26:
hoi, ik heb dus ook het zelfde probleem singaal komt en gaat weer weg, er moet toch een oplossing voor zijn het kan toch niet dat dit zo slecht kan zijn.

wat kan er in de wifi instellingen zo zijn dat niet goed kan staan ik heb alle kanaalen al gehad 1t/m 13 en alle modes 11bgn en mix niets lijt tot een oplossing.
8)7
Heb ook alles geprobeerd, maar niets helpt :(.

Verwijderd

beste mensen, ict mannen tp-link kenners.... O-)

wie o wie kan helpen _/-\o_

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:01
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 09:30:
Beste Tweakers,

Gisteren heb ik mijn nieuwe router tp-link 1043 aangesloten, nadat ik een kabel heb getrokken vanuit de meterkast, waar de Telfort modem staat.
Tp-link heb ik als AP aangesloten, wifi van de modem uitgezet.

Beneden heb ik super verbinding snelheid die ik maximaal kan halen wordt gehaald, maar boven in de kamers wordt de verbinding instabiel en raak ik soms de verbinding kwijt met Tp-link.
Zoeken levert niets op, kan de AP niet vinden, vannacht had ik verbinding met AP ( twee streepjes ) verloor meer dan de helft van de snelheid, nu werd ik wakker en de iphone was de verbinding kwijt.

Na meerdere malen zoeken heb ik eindelijk wifi met een snelheid van GPRS :(.

Wat te doen nu? Ik heb juist om de reden dat de Telfort modem zwak tot geen signaal had gekozen voor tp-link 1043. Modem heb ik zo dicht mogelijk bij de ingang geplaatst en 10m kabel getrokken naar de AP in de woonkamer.

Tp-link heb ik net nog geen twee weken, dus kan hem nog terug sturen en voor een andere AP/Router gaan.

Graag jullie hulp/advies.

Alvast zeer bedankt.
Waar staat de TP-Link precies. Je hebt een kabel getrokken maar waarheen ? Misschien is er wel iets met de kabel niet goed. Sluit de TP-Link eens bv met een lange kabel aan het modem en ga eens testen door de TP-Link op diverse plekken in je huis te zetten. Een meterkast bv is de meeste slechte plek in het huis om een router bv te plaatsen. Dus probeer door de router op diverse plekken te zetten en evt met het richten van de antennes een beter bereik te krijgen.

Kan ook heel goed zijn dat je signaal ergens door gestoord wordt. Bv een babyfoon of iets kan je signaal behoorlijk verstoren.

Het kan dus heel goed dat hij op een slechte plek staat qua dekking. Als het signaal door muren/plafond moet zakt het ook lekker in. Woon zelf in een oud huis met houten vloeren. Maar het signaal van een gemiddelde router komt echt niet overal in huis. Huis is ook niet groot en hemelsbreed is het maar een paar meter.

Ik heb nu beneden de TP-Link als router staan en boven staat een extra AP (via kabel aangesloten op router) en heb nu een prima dekking in heel het huis.

Je zou natuurlijk ook de Wifi van het telfort modem weer aan kunnen zetten en de TP-Link als extra AP te laten fungeren. Wel bedraad het AP aansluiten op de telfort modem anders verlies je de gemiddeld de helft van je wifi snelheid.

Verwijderd

MikeOO schreef op maandag 04 februari 2013 @ 08:16:
[...]

Waar staat de TP-Link precies. Je hebt een kabel getrokken maar waarheen ? Misschien is er wel iets met de kabel niet goed. Sluit de TP-Link eens bv met een lange kabel aan het modem en ga eens testen door de TP-Link op diverse plekken in je huis te zetten. Een meterkast bv is de meeste slechte plek in het huis om een router bv te plaatsen. Dus probeer door de router op diverse plekken te zetten en evt met het richten van de antennes een beter bereik te krijgen.

Kan ook heel goed zijn dat je signaal ergens door gestoord wordt. Bv een babyfoon of iets kan je signaal behoorlijk verstoren.

Het kan dus heel goed dat hij op een slechte plek staat qua dekking. Als het signaal door muren/plafond moet zakt het ook lekker in. Woon zelf in een oud huis met houten vloeren. Maar het signaal van een gemiddelde router komt echt niet overal in huis. Huis is ook niet groot en hemelsbreed is het maar een paar meter.

Ik heb nu beneden de TP-Link als router staan en boven staat een extra AP (via kabel aangesloten op router) en heb nu een prima dekking in heel het huis.

Je zou natuurlijk ook de Wifi van het telfort modem weer aan kunnen zetten en de TP-Link als extra AP te laten fungeren. Wel bedraad het AP aansluiten op de telfort modem anders verlies je de gemiddeld de helft van je wifi snelheid.
Router heb ik bij de tv staan in de woonkamer.
Kabel heb ik vanuit de meterkast doorgetrokken tot de woonkamer en daar de AP op aangesloten.
Beneden haal ik de maximale snelheid, dus aan de kabel zou het niet moeten leggen.

Ik zou even proberen om de router naast de modem te plaatsen om te kijken of de verbinding boven beter wordt. Wij hebben geen babyfoon.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:08
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 09:56:
[...]

Kabel heb ik vanuit de meterkast doorgetrokken tot de woonkamer en daar de AP op aangesloten.
Beneden haal ik de maximale snelheid, dus aan de kabel zou het niet moeten leggen.

Ik zou even proberen om de router naast de modem te plaatsen om te kijken of de verbinding boven beter wordt. Wij hebben geen babyfoon.
Buren ook geen babyfoons?

Heb zelf een babyfoon thuis en als die aanstaan scheelt dat de helft wifi snelheid! ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Verwijderd

martinusz schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:07:
[...]

Heb zelf een babyfoon thuis en als die aanstaan scheelt dat de helft wifi snelheid! ;)
Die hebben ook geen kinderen.

• MikeOO
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 09:56:
[...]

Probeer de Tp-link dus meer centraal te zetten. Puur om te testen . Tp-link doet het prima beneden dus je zul je hiermee moeten gaan spelen om een betere dekking te krijgen boven.
Tevens wifi van telefort weer aanzetten en TP-link als 2de ap gaan gebruiken.

Maar goed heb een aantal ideeën al aangeven is mijn vorige reactie dus dat wordt herhalen.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:20

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Richt de antenne ook niet rechtstreeks naar de plek waar je bereik wilt hebben. Hier ergens in het topic meld iemand ook dat het signaal zich verspreid als een soort van donut om de antenne heen dus richt de antenne een stukje naast de plaats waar je signaal wilt hebben.
Baat het niet, dan schaad het niet :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:34

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Kijk ook eens op deze pagina's:
http://www.smallnetbuilde...e-house-wireless-coverage

http://www.countrymilewif...prove-wifi-reception.aspx

Staan veel tips in, denk dat 1 ap beneden simpelweg niet genoeg is.

[ Voor 59% gewijzigd door Harmen op 04-02-2013 14:42 ]

Whatever.

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Het begint bij mij steeds meer te kriebelen om een DIY spectrum analyzer te maken, zoals deze op USB. Nu ik de laatste tijd regelmatig met wifi optimalizaties bezig ben, thuis en om me heen, is het toch wel handig en leuk om inteferentie te kunnen meten, anders dan de wifi-channels. Dan heb ik hopelijk meteen een verklaring voor bepaalde slecht presterende channels welke volgens wifi-analyzers als beste eruit rollen.

Het is even wat meer werk dan zo'n wi-spy stick, waar ik het geld niet voor over heb, maar dan kan je wel leuk meten :)

edit: Toch een 2ehands wi-spy sticky weten te vinden voor weinig, ben benieuwd :9

[ Voor 6% gewijzigd door Tutti-frutti op 04-02-2013 21:00 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• robbydw
  • Laatst online: 30-11 14:16

robbydw

live your life

mike123 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:25:
[...]

Ik heb ondertussen de router compleet gereset naar fabrieksinstellingen. Heb ook meteen de stoute schoenen aangetrokken en er een DD-WRT versie op geflashed. Ik heb dit gevolgd.
Dat ging zonder problemen. Heb ondertussen ook een ander merk router aangeschaft.
De TP-Link ga ik nog wel verder mee stoeien. Hij is nog steeds te benaderen en ik kan ook gewoon meteen inloggen. Weet niet of het ligt aan de reset of de DD-WRT versie.
En zo plotseling als ik de web interface niet meer kon benaderen, is deze net zo plotseling weer beschikbaar. Zelfs zonder reset naar factory defaults. Vooralsnog laat ik het allemaal nog maar even bij het oude, :)

Geen commentaar

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:14
Ik heb de build van Ultraman draaien en ik krijg SSL niet werkend. De foutmelding luidt in Firefox "ssl_error_rx_record_too_long". Ik heb het uhttpd.crt en uhttpd.key al eens verwijderd voor een nieuw certificaat, maar dat heeft niet geholpen.

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Een korte Google search bracht het volgende naar voren: http://stackoverflow.com/...d-too-long-and-apache-ssl Je eens de stappen die daar genoemd wordt kunnen nagaan.

Verwijderd

MikeOO schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:13:
[...]

Probeer de Tp-link dus meer centraal te zetten. Puur om te testen . Tp-link doet het prima beneden dus je zul je hiermee moeten gaan spelen om een betere dekking te krijgen boven.
Tevens wifi van telefort weer aanzetten en TP-link als 2de ap gaan gebruiken.

Maar goed heb een aantal ideeën al aangeven is mijn vorige reactie dus dat wordt herhalen.
Tp-link in de meterkast geplaatst verbinding werd beneden minder, boven kwam ik amper over 1mb.
Router zelfs op meerdere plekken geplaatst zelfde resultaat.

Verwijderd

martinusz schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:07:
[...]

Volgens de vrouw hebben de buren van ons rechts een kleintje, nooit geweten dat ze een kind hadden, we wonen sinds een paar maanden hier.

Die hebben ongetwijfeld een babyfoon :( nu zit ik te kloten met mijn verbinding.

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:57

RvL

Toch hoeft dat niet de oorzaak te zijn. Ik heb hier ook een babyfoon staan en merk totaal geen verschil op m'n netwerk. Ik heb namelijk een DECT babyfoon en dat zit op een andere frequentie (1880 - 1900 MHz).

Ik weet niet of het hier om een laptop of normale PC gaat. In het laatste geval kun je mogelijk nog winst halen bij de gebruikte netwerkkaart. Als dat een USB wifi adapter is, zou je 'm eens met behulp van een USB verlengkabel op een andere plaats kunnen leggen. Doorgaans is achter de kast namelijk een erg slechte plaats (omgeven door kabels, stalen constructie van de computer, eventueel bureau).

[ Voor 49% gewijzigd door RvL op 05-02-2013 07:59 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• MikeOO
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 20:29:
[...]

Tp-link in de meterkast geplaatst verbinding werd beneden minder, boven kwam ik amper over 1mb.
Router zelfs op meerdere plekken geplaatst zelfde resultaat.
Ik had ook aangeven dat de meterkast de meest slecht plek is om je router te plaatsen dus dit is wel te verklaren.

Als plaatsing op verschillende plekken het signaal niet verbeterd, en zoals RvL terecht aangeeft mbt tot je netwerkaart, dan rest je dus 1 ding en dat is een tweede AP gaan plaatsen voor de bovenetage.
Doordat je dus slecht bereik hebt op de bovenverdieping moet je deze met een netwerkkabel verbinden met je Telfortmodem. Je AP van beneden doe je op dezelfde manier.
Je hebt dan zowel boven als beneden een AP en dan moet het prima gaan.

Het signaal moet door muren en plafond. Hierdoor zal het signaal steeds minder worden. Komt het signaal metaal tegen dan wordt het nog minder.
Wat extra info en tips
http://ondernemingsdataba...AITAR_EU181108/22/related

• Martinusz
RvL schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 07:56:
Toch hoeft dat niet de oorzaak te zijn. Ik heb hier ook een babyfoon staan en merk totaal geen verschil op m'n netwerk. Ik heb namelijk een DECT babyfoon en dat zit op een andere frequentie (1880 - 1900 MHz).

Ik weet niet of het hier om een laptop of normale PC gaat. In het laatste geval kun je mogelijk nog winst halen bij de gebruikte netwerkkaart. Als dat een USB wifi adapter is, zou je 'm eens met behulp van een USB verlengkabel op een andere plaats kunnen leggen. Doorgaans is achter de kast namelijk een erg slechte plaats (omgeven door kabels, stalen constructie van de computer, eventueel bureau).
Ook Luvion? ;)
Maar die van mij stoort toch echt op het 2.4 kanaal, heb het meerdere malen getest, babyfoon aan is wifi snelheid omlaag, babyfoon uit is wifi snelheid omhoog :)

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:57

RvL

Nee, een Alecto :) Babyfoon aan of uit maakt hier geen verschil in wat ik doe: ik blijf mijn internetpijp (60MBit) voltrekken. Het kan natuurlijk zijn dat het absoluut maximum wel naar beneden gaat, nooit naar gekeken eigenlijk.

En wat MikeOO ook al zegt: plafonds en muren (zeker als dit beton is) is redelijk killing voor een signaal. Probeer altijd een zo vrij mogelijk pad te houden.

Zelf heb ik de router wel in de meterkast hangen. Meterkast bevind zich onder de trap, router hangt onder de bovenste trede van de trap. Hierdoor beperk ik het aantal obstakels wat het signaal tegen komt. Ik heb boven dan ook overal vol signaal en volle snelheid.

Wat je nog kan proberen is je antennes richten. Een antenne straalt niet uit de punt maar juist over de lengte van de antenne. Een antenne die verticaal staat, zal dus horizontaal stralen. Richt je antennes richting de pc's/laptops in kwestie en probeer hierbij zo min mogelijk muren/plafond te doorkruizen.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• mcDavid
RvL schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 09:34:
Nee, een Alecto :) Babyfoon aan of uit maakt hier geen verschil in wat ik doe: ik blijf mijn internetpijp (60MBit) voltrekken. Het kan natuurlijk zijn dat het absoluut maximum wel naar beneden gaat, nooit naar gekeken eigenlijk.

En wat MikeOO ook al zegt: plafonds en muren (zeker als dit beton is) is redelijk killing voor een signaal. Probeer altijd een zo vrij mogelijk pad te houden.

Zelf heb ik de router wel in de meterkast hangen. Meterkast bevind zich onder de trap, router hangt onder de bovenste trede van de trap. Hierdoor beperk ik het aantal obstakels wat het signaal tegen komt. Ik heb boven dan ook overal vol signaal en volle snelheid.

Wat je nog kan proberen is je antennes richten. Een antenne straalt niet uit de punt maar juist over de lengte van de antenne. Een antenne die verticaal staat, zal dus horizontaal stralen. Richt je antennes richting de pc's/laptops in kwestie en probeer hierbij zo min mogelijk muren/plafond te doorkruizen.
Meterkast is vaak juist een slechte plaats ivm het vele koper wat er langs komt. Je wilt de antennes niet te dicht bij verstoringen zoals elektriciteitsleidingen hebben. Geldt overigens ook voor gewapend beton, babyfoons, magnetrons, DECT-telefoons, enz.. Hoe verder daar vandaan, hoe beter.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:39

Compizfox

Bait for wenchmarks

Jup, de vorm van het signaal rond de antenne ziet er ongeveer zo uit:
(bij een omnidirectionele antenne)
Afbeeldingslocatie: http://i302.photobucket.com/albums/nn88/EscapeVelo/dipolepattern3.jpg
Waarbij die z-as dus precies de antenne zelf is.

[ Voor 11% gewijzigd door Compizfox op 05-02-2013 10:42 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
DECT telefoons zijn idd funest. Bij mijn voormalig werkgever gezien, DECT basisstation en accesspoint naastelkaar. Dikke drama, ding kreeg zoveel storingsinvloeden dat accesspoint ervan over de zeik ging en regelmatig een reboot moest hebben.

Overigens doet isolatiemateriaal met folie het ook heel goed tegen straling. Ik heb een stukje in een wand verwerkt, als ik daar achter ga staan is de packetloss zo hoog dat er geen fatsoenlijk verkeer meer mogelijk is.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:34

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Je kan natuurlijk een 2de tplink kopen, zag ze bij V&A staan voor 15 euro.
Zou deze op de eerste verdieping plaatsen.

Whatever.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

_JGC_ schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:49:
Overigens doet isolatiemateriaal met folie het ook heel goed tegen straling. Ik heb een stukje in een wand verwerkt, als ik daar achter ga staan is de packetloss zo hoog dat er geen fatsoenlijk verkeer meer mogelijk is.
Die is leuk, als je onder het laminaat op de eerste verdieping van die egaliseer\isoleer folie heb liggen :+

• Martinusz
Harmen schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:55:
Je kan natuurlijk een 2de tplink kopen, zag ze bij V&A staan voor 15 euro.
Zou deze op de eerste verdieping plaatsen.
Dat is dus niet de bedoeling :)

[ Voor 29% gewijzigd door Equator op 06-02-2013 08:03 ]

• nullr0ute
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-11 12:48
Leuke router. Alleen wil DD-WRT maar geen IP adres. Ach ja, de standaard firmware is op dit moment goed genoeg. Voor het geld zeker een goede router

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

nickbouwhuis schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:29:
Leuke router. Alleen wil DD-WRT maar geen IP adres. Ach ja, de standaard firmware is op dit moment goed genoeg. Voor het geld zeker een goede router
Modem even van stroom getrokken? Ik neem aan dat je bedoelt dat de router geen WAN ip krijgt toegewezen. Volgens mij geeft dd-wrt de wan en ethernetpoorten verschillende mac adressen. Ik weet niet hoe dat bij de standaard firmware is, maar ik zag dat openWRT daar anders mee omspringt dan dd-wrt, dus moest ik ook even modem opnieuw starten.

[ Voor 3% gewijzigd door Tutti-frutti op 05-02-2013 11:38 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• Martinusz
Misschien een gekke vraag, maar kun je deze router ook als wifi repeater gebruiken?
Dus zonder dat je er een kabel naar toe moet leggen, wat volgens mij voor acces point wel moet?

• mookie
  • Laatst online: 15-06 08:37

mookie

Heerlijk Helder

Ik heb er 2 en heb een vreemd probleem.
Als ik de router bij mij op het werk aanzet dan werkt hij prima, maar als ik hem thuis aanzet dan valt het draadloos signaal de hele tijd weg.
Op mijn samsung galaxy s2 telefoon heb ik met wifi analyzer een plaatje ervan gemaakt.
Het is een beetje onduidelijk, maar de groene lijn ben ik en je ziet hoe het signaal omhoog en omlaag gaat.

Hier staat het plaatje:
http://www.pannenkoekenman.nl/wifi.jpg

Ik ben dus niet eens verbonden met de router of niks, dit is gewoon het signaal dat hij uitzend.
Als ik hem op mijn werk opstart krijg ik gewoon goede ontvangst en zakt hij niet weg., net zoiets als de rode lijn op het plaatje.
De rode lijn is overigens een oudere belkin 54mbit router die ik eigenlijk wou vervangen omdat die weleens vastloopt.

Ik heb echt alle mogelijke combo's al geprobeerd, met alleen B en alleen G en alleen N en alleen 20mhz en ook 40mhz en alle kanalen.
Het maakt niet uit wat ik kies, het signaal gaat telkens op en neer.
En... het is alleen bij mij thuis.

Heeft iemand ook al eens gehad dat het signaal om de paar seconden volledig wegvalt?
Of heeft er iemand tips?

(Heb het grootste deel van dit topic al gelezen maar ben niets tegengekomen wat erop leek)

mookie

• mcDavid
Torrents aan het downloaden?
Packet storms op je netwerk?

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

mookie schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:15:
Ik heb er 2 en heb een vreemd probleem.
Als ik de router bij mij op het werk aanzet dan werkt hij prima, maar als ik hem thuis aanzet dan valt het draadloos signaal de hele tijd weg.
Op mijn samsung galaxy s2 telefoon heb ik met wifi analyzer een plaatje ervan gemaakt.
Het is een beetje onduidelijk, maar de groene lijn ben ik en je ziet hoe het signaal omhoog en omlaag gaat.

Hier staat het plaatje:
http://www.pannenkoekenman.nl/wifi.jpg

Ik ben dus niet eens verbonden met de router of niks, dit is gewoon het signaal dat hij uitzend.
Als ik hem op mijn werk opstart krijg ik gewoon goede ontvangst en zakt hij niet weg., net zoiets als de rode lijn op het plaatje.
De rode lijn is overigens een oudere belkin 54mbit router die ik eigenlijk wou vervangen omdat die weleens vastloopt.

Ik heb echt alle mogelijke combo's al geprobeerd, met alleen B en alleen G en alleen N en alleen 20mhz en ook 40mhz en alle kanalen.
Het maakt niet uit wat ik kies, het signaal gaat telkens op en neer.
En... het is alleen bij mij thuis.

Heeft iemand ook al eens gehad dat het signaal om de paar seconden volledig wegvalt?
Of heeft er iemand tips?

(Heb het grootste deel van dit topic al gelezen maar ben niets tegengekomen wat erop leek)
Heb je de router ook al op een andere plek in huis geprobeerd? Dus gewoon om te kijken of hij nogsteeds blijft spiken. Misschien ondervindt hij last van storing van een apparaat dichtbij (zoals een dect, babyfoon, ...)

Heb net de 2.4ghz spectrum analyzer (wispy 24x) ontvangen. Ik ga er vandaag of morgen even mee aan de slag. Ik zie (spectrum-analyzer.png) in ieder geval al dat er een continu storing zit tussen wireless channel 8 en 9, welke dus niet met wifi analyzer/inssider te zien zijn.

4015Wp west (Dordrecht)

• mookie
  • Laatst online: 15-06 08:37

mookie

Heerlijk Helder

Heb hem inderdaad ook al op andere plek gebruikt, het bleef zo.
Verders heb ik zo'n beetje alle andere apparatuur uitgeschakeld.
Ik heb b.v. ook zo'n infrarood extender die draadloos werkt.
Dacht nog even dat het daar aan lag.

Maar zoals gezegd, alles in mijn huis uitgezet en het probleem bleef.
Heb ook al alle kanalen geprobeerd en daar zag ik geen verschil in.

En om nogmaals te benadrukken: er wordt op dit moment niets met de router gedaan.
Hij staat gewoon aan. Er is niemand over wifi aangemeld. Zitten ook geen netwerk kabels in, ook niet de WAN naar mijn router. Enkel stroom erop en dan zie ik bovenstaand resultaat.
Heb ook al geprobeerd met andere security settings en helemaal zonder security maar maakt allemaal niets uit.
Gewoon, out of the box, krijg ik bovenstaand resultaat.

mookie

Verwijderd

..mmmmm misschien een stomme vraag, maar is er ook een log-out knopje te vinden op deze router, zodat andere mensen via mijn computer niet bij de instellingen kunnen komen,
of is de enige mogelijkheid het wachtwoord veranderen?

(een en ander omdat de smurfen(cq larven) soms zo overdrijven in hun skype/spelletjes toestanden, dat
soms afsluiten de enige oplossing is, maar ja, via pa's compu hebben ze altijd toegang)

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 20:15:
..mmmmm misschien een stomme vraag, maar is er ook een log-out knopje te vinden op deze router, zodat andere mensen via mijn computer niet bij de instellingen kunnen komen,
of is de enige mogelijkheid het wachtwoord veranderen?

(een en ander omdat de smurfen(cq larven) soms zo overdrijven in hun skype/spelletjes toestanden, dat
soms afsluiten de enige oplossing is, maar ja, via pa's compu hebben ze altijd toegang)
het wachtwoord niet automatisch laten onthouden door de browser misschien?

• Martinusz
martinusz schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 16:59:
Misschien een gekke vraag, maar kun je deze router ook als wifi repeater gebruiken?
Dus zonder dat je er een kabel naar toe moet leggen, wat volgens mij voor acces point wel moet?
Iemand?

• pablo_p
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 08:28
martinusz schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 16:59:
Met OpenWrt kan dat zeker. Of het in de default software kan weet ik niet, die heeft maar 10 minuten op mijn router gedraaid nadat ik hem had uitgepakt.

• Martinusz
pablo_p schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 22:35:
[...]

Met OpenWrt kan dat zeker. Of het in de default software kan weet ik niet, die heeft maar 10 minuten op mijn router gedraaid nadat ik hem had uitgepakt.
Oke dat wordt OpenWrt uitpluizen voor mij :)
Is dat een bepaalde functie/instelling? Dat zoekt iets makkelijker voor mij :*)

[ Voor 18% gewijzigd door Martinusz op 07-02-2013 10:10 ]

• basix
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:32
kan met beide, zowel stock firmware als Openwrt

• Martinusz
basix schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:13:
kan met beide, zowel stock firmware als Openwrt
En is dat dan een speciale functie?
Of zet je het hetzelfde op als een acces-point maar sla je de stap van kabel aansluiten over?

Edit: volgens mij gevonden, WDS klopt dat?

[ Voor 7% gewijzigd door Martinusz op 07-02-2013 10:37 ]

• MikeOO
martinusz schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:30:
[...]

Of zet je het hetzelfde op als een acces-point maar sla je de stap van kabel aansluiten over?

Google is daar heel goed in :)

https://www.google.com/se...=WR1043ND%20acces%20point

• Martinusz

• MikeOO
Eerste link geeft volgens mij al de oplossing.

https://www.google.com/se...c92bbe99&biw=1745&bih=812

En anders moet je hiermee toch een eind komen. Principe is met elke router wel gelijk. Je moet alleen even de instellingen zoeken.
http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Client_Bridged

[ Voor 6% gewijzigd door MikeOO op 07-02-2013 15:58 ]

• MikeOO
Mocht je op het punt staan om deze router aan te schaffen.
Via Wehkamp FB kun je een 10 euro kortingscode krijgen
https://www.facebook.com/wehkampnl

Dan heb je de router voor 34,50 euro incl verzendkosten. Scheelt toch weer 10 euro tov laagste Pricewatch incl verzending.

Doe er je voordeel mee. Wees er wel snel bij want op=op

• Martinusz
MikeOO schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:57:
[...]

Eerste link geeft volgens mij al de oplossing.

https://www.google.com/se...c92bbe99&biw=1745&bih=812

En anders moet je hiermee toch een eind komen. Principe is met elke router wel gelijk. Je moet alleen even de instellingen zoeken.
http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Client_Bridged
Ik kom een heel eind, heb nu het volgende gedaan:
- TP-Link router via LAN aangesloten op PC
- inloggen op router
- LAN ip adres veranderd van 192.168.1.1 naar 192.168.1.2
- WDS bridging aangezet, gescanned naar mijn Wifi Netwerk, geselecteerd
- Wachtwoord etc. ingevuld, kanaal etc. wordt automatisch overgenomen
- DHCP uitgeschakeld

Ik kan nu wel verbinden met het wifi signaal, maar krijg geen internet toegang.
Zie ik nog iets over het hoofd?

moet het LAN Ip adres binnen het bereik liggen van de hoofdrouter? want die start zijn uitgifte bij 192.168.1.100

EDIT:
Laat maar zitten, blijkt mijn router geen WDS te ondersteunen |:( |:( :F

[ Voor 7% gewijzigd door Martinusz op 08-02-2013 11:24 ]

• MikeOO
martinusz schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 11:14:
[...]

Ik kom een heel eind, heb nu het volgende gedaan:
- TP-Link router via LAN aangesloten op PC
- inloggen op router
- LAN ip adres veranderd van 192.168.1.1 naar 192.168.1.2
- WDS bridging aangezet, gescanned naar mijn Wifi Netwerk, geselecteerd
- Wachtwoord etc. ingevuld, kanaal etc. wordt automatisch overgenomen
- DHCP uitgeschakeld

Ik kan nu wel verbinden met het wifi signaal, maar krijg geen internet toegang.
Zie ik nog iets over het hoofd?

moet het LAN Ip adres binnen het bereik liggen van de hoofdrouter? want die start zijn uitgifte bij 192.168.1.100

EDIT:
Laat maar zitten, blijkt mijn router geen WDS te ondersteunen |:( |:( :F
Mogelijk werkt het ook zonder WDS. Lees ook dat WDS het beste werkt als je router en AP van hetzelfde merk is.

Je kan proberen om je AP een vast IP-adres te geven via je router op MAC adres. Dan weet je zeker dat dit altijd gelijk blijft. Gateway en DNS daar vul je het IP-adres van je router in. Bv 192.168.1.1 of iets.

Je SSID stel je op beide precies hetzelfde in, zelfde naam en wachtwoord dus.
Ook type verbinding, dus B/G/N gelijk zetten en dan eens proberen of dat werkt.

• Martinusz
MikeOO schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 13:23:
[...]

Mogelijk werkt het ook zonder WDS. Lees ook dat WDS het beste werkt als je router en AP van hetzelfde merk is.

Je kan proberen om je AP een vast IP-adres te geven via je router op MAC adres. Dan weet je zeker dat dit altijd gelijk blijft. Gateway en DNS daar vul je het IP-adres van je router in. Bv 192.168.1.1 of iets.

Je SSID stel je op beide precies hetzelfde in, zelfde naam en wachtwoord dus.
Ook type verbinding, dus B/G/N gelijk zetten en dan eens proberen of dat werkt.
Dat vast IP geven, je bedoeld dan in mijn hoofdrouter de TP-link een vast IP adres geven?
Gateway en DNS invullen bedoel je dan weer op de TP-link?

Kan het nog wel een keer proberen :)

• basix
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:32
martinusz schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:30:
[...]

WDS heet dat ja.

http://www.tp-link.com/re...tor/TL-WR1043ND/index.htm

Beide routers een vast ip adres geven

Dus bijvoorbeeld router 1 ip: 192.168.1.1 en router 2 ip: 192.168 1.2. Beide subnetmask 255.255.255.0
|
Enable WDS: en dan juiste SSID invullen (SSID(to be bridged):) is dezelfde als op router 1
BSSID(to be bridged): Hier vul je het macadres van de Wireless interface van router 1 in.
Die vind je ook in de settings op router 1 bij Status > Wireless > macadres.

Settings weer opslaan en router 2 even een paar keer rebooten. WDS dient soms een paar maal opnieuw te starten voordat deze gaat werken (technisch verhaal, ga ik je niet mee vermoeien). Let op, je bandbreedte voor draadloze clients welke met router 2 verbinden wordt gehalveerd, aan die limitatie is niks te doen. data gaat nu 2 x overdezelfde interface dus kost je 2x de load met halvering tot gevolg.

http://www.tp-link.com/re...tor/TL-WR1043ND/index.htm

Group Key Update Period op 3600

En als laatste: disable QSS

• Martinusz
Ik heb het opgegeven :)
Toch bedankt vor de nodge info!

Kwam helaas niet verder, kon verbinden met het signaal, maar internettoegang kreeg ik niet voor elkaar.

• MikeOO
martinusz schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 15:24:
Ik heb het opgegeven :)
Toch bedankt vor de nodge info!

Kwam helaas niet verder, kon verbinden met het signaal, maar internettoegang kreeg ik niet voor elkaar.
Kom op we zijn Tweakers >:)
Jammer dat het niet gelukt is maar goed mogelijk dat je later toch weer zin krijgt om verder te zoeken.

• Martinusz
MikeOO schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 15:59:
[...]

Kom op we zijn Tweakers >:)
Jammer dat het niet gelukt is maar goed mogelijk dat je later toch weer zin krijgt om verder te zoeken.
Nou hij wordt straks als het goed is opgehaald door een koper :P dus helaas zal er niet meer door mij mee getweakt worden!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Volgens mij is dat nog best lastig, wat je wilt. :) De OpenWRT-wiki heeft hier wel interessant leesvoer over: http://wiki.openwrt.org/d...ridged.client.mode.issues

Er zijn wel dingen als WDS die het makkelijker moeten maken, maar die implementatie is meestal fabrikant-specifiek en werkt dus meestal alleen goed tussen APs van hetzelfde merk.

Ik heb dit zelf nog nooit gedaan, maar ik denk dat je ten eerste 2 WiFi-interfaces moet aanmaken: ééntje in client mode die connect naar je andere AP, en ééntje die in AP mode staat. Die moet je dan bridgen in een vlan.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:04
Dat zal idd de strategie zijn. En ik geloof dat het dan van de wireless chipset afhangt of dat uberhaupt mogelijk is. Iets met STA (station) mode en AP (access point) mode en mac adressen. Maar het fijne weet ik daar ook niet van .De chipset moet in ieder geval in staat zijn om het mac adres van een 'station' (client) weer door te geven richting 'lan' danwel de 'werkelijke' accesspoint (waarvoor het apparaat als repeater optreedt).

En WDS is inderdaad helaas geen end all be all standaard die het altijd zal doen.....

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 08-02-2013 16:19 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Volgens het OpenWRT-artikel moet de driver ARP-NAT ondersteunen. Dat is in principe vergelijkbaar met NAT wat we kennen van layer 3 (Namelijk, meerdere local IP's bereikbaar maken onder 1 public IP). ARP-NAT is een laagje eerder, en zorgt ervoor dat je meerdere MAC-adressen (namelijk die je gebridged hebt via je 2e AP) bereikbaar kunt maken onder 1 MAC-adres (namelijk die van de wireless NIC van je 2e AP)

Probleem:
Afbeeldingslocatie: http://wiki.openwrt.org/_media/doc/howto/802.11-no-bridge-plain.png

Oplossing:
Afbeeldingslocatie: http://wiki.openwrt.org/_media/doc/howto/802.11-no-bridge-wds.png

Artikel legt het uitgebreider uit ;)

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:04
Thanks voor de link :). Kan me inderdaad zoiets herinneren maar wist de precieze details niet meer by heart ;)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Bermbom
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-11 08:19
Ik heb de laatste versie van Ultraman's OpenWRT geinstalleerd en wil nu graag wshaper installeren maar krijg de onderstaande error.
root@OpenWrt:~# opkg install luci-app-wshaper
Installing luci-app-wshaper (0.11+svn9425-1) to root...
Downloading http://downloads.openwrt....0.11+svn9425-1_ar71xx.ipk.
Collected errors:
* satisfy_dependencies_for: Cannot satisfy the following dependencies for luci-app-wshaper:
* kernel (= 3.3.8-1-5440da3a2c45184a32da6bba25b8dd2a) *
* opkg_install_cmd: Cannot install package luci-app-wshaper.
Heb ook geprobeerd de none luci versie te installeren maar dan krijg ik ook een dergelijke error. Het installeren via de webinterface gegenereerd ook een error.

Iemand ervaring met wshaper installeren?

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:32

Harrie

NederVlaming

Bermbom schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 20:45:
Ik heb de laatste versie van Ultraman's OpenWRT geinstalleerd en wil nu graag wshaper installeren maar krijg de onderstaande error.

[...]

Heb ook geprobeerd de none luci versie te installeren maar dan krijg ik ook een dergelijke error. Het installeren via de webinterface gegenereerd ook een error.

Iemand ervaring met wshaper installeren?
Zoek even in dit topic. Deze "foutmelding" bij het installeren van packages is al meerdere keren langsgekomen.
Bermbom schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 20:45:
Zie ook: Ultraman in "[Ervaringen] TP-Link TL-WR1043ND"
Dit is een vergelijkbaar dingetje.

Waarom overigens wshaper?
Mijn builds zijn voorzien van qos-scripts en de LuCi app daarvoor. Daarmee is QoS in te stellen en je kunt aan bandbreedte limitatie doen. Je wilt niet twee QoS pakketten tegelijk actief hebben. Als je per se wshaper wilt gebruiken, schakel qos-scripts dan geheel uit.
Dat staat tevens in de documentatie: http://wiki.openwrt.org/doc/uci/qos

[ Voor 61% gewijzigd door Ultraman op 08-02-2013 21:50 ]

• Bermbom
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-11 08:19
Wist niet dat er al een bandbreedte limitatie app aanwezig was. Zal qos-scripts gebruiken.

Bedankt voor je hulp.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ultraman schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 21:41:
[...]

Zie ook: Ultraman in "[Ervaringen] TP-Link TL-WR1043ND"
Dit is een vergelijkbaar dingetje.

Waarom overigens wshaper?
Mijn builds zijn voorzien van qos-scripts en de LuCi app daarvoor. Daarmee is QoS in te stellen en je kunt aan bandbreedte limitatie doen. Je wilt niet twee QoS pakketten tegelijk actief hebben. Als je per se wshaper wilt gebruiken, schakel qos-scripts dan geheel uit.
Dat staat tevens in de documentatie: http://wiki.openwrt.org/doc/uci/qos
Ik moet zeggen dat ik wondershaper lekker makkelijk vind werken. Tenminste, hij lijkt effectief terwijl je alleen je wan snelheid hoeft in te stellen. Bij full speed downloaden vanaf bijv usenet blijft de ping op max 32ms en laden pagina's en youtube full hd filmpjes zonder enig probleem. Zou QOS meer kunnen toevoegen voor huis-tuin-keuken gebruikers? Wondershaper is qua configuratie stuk makkelijker dan QOS, hoef je niet alle protocollen/verkeer/prioriteiten in te stellen. Overigens ben ik regelmatig bezig geweest met qos op dd-wrt, maar heb het nooit zo goed werkend kunnen krijgen als wat wondershaper voor elkaar krijgt.

4015Wp west (Dordrecht)

Tutti-frutti schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 13:30:
[...]

Ik moet zeggen dat ik wondershaper lekker makkelijk vind werken. Tenminste, hij lijkt effectief terwijl je alleen je wan snelheid hoeft in te stellen. Bij full speed downloaden vanaf bijv usenet blijft de ping op max 32ms en laden pagina's en youtube full hd filmpjes zonder enig probleem. Zou QOS meer kunnen toevoegen voor huis-tuin-keuken gebruikers? Wondershaper is qua configuratie stuk makkelijker dan QOS, hoef je niet alle protocollen/verkeer/prioriteiten in te stellen. Overigens ben ik regelmatig bezig geweest met qos op dd-wrt, maar heb het nooit zo goed werkend kunnen krijgen als wat wondershaper voor elkaar krijgt.
Als ik link naar documentatie, lees die dan ook ;)
Sinds CoDel werkt qos-scripts op eenzelfde manier. En CoDel is sinds Attitude Adjustment aanwezig in OpenWRT. Deze is naar OpenWRT gebackport vanaf een research build genaamd CeroWRT (OpenWRT based + eigen patches).

Voor configuratie van qos-scripts, zie:
Zie http://wiki.openwrt.org/doc/uci/qos#quick.start.guide
Vul je enkel de snelheid in dan werkt het al, en met qos-scripts kun je ook nog met de hand tunen. Je kunt het zo simpel en zo complex maken als je zelf wilt. :)
Het werkt hier in ieder geval best goed. Ik heb aan de WAN kant de snelheid ingevuld, en ik knijp een bepaald VLAN in bandbreedte (werkt ook prima). En er zelf nog wat kleine tweaks aan toegevoegd, maar noodzakelijk zijn die zeker niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Ultraman op 09-02-2013 22:50 ]

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik heb hier bij familie een v1.8.

Hier kan ik toch gewoon zonder risico op bricks of defecte WAN-poorten OpenWRT Attitude Adjustment op flashen (via de webinterface)?

[ Voor 10% gewijzigd door Compizfox op 11-02-2013 14:55 ]

• HaTe

HaTe

haat niet

Je zou eerst naar die oudere duitse firmware moeten, staat in de WIki. http://wiki.openwrt.org/toh/tp-link/tl-wr1043nd
Misschien niet, maar beter dit doen dan dat je er later achter komt dat je WAN poort niet werkt en je alsnog terug moet.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Attitude Adjustment kan zonder firmware downgrade, zit workaround in de code die pas bij het initialiseren van de switch de WAN-poort inschakelt. Dat heb je ook liever, want hoe vaak ik wel niet gekut heb gehad met switch leakage... niet grappig.

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik heb geprobeerd OpenWRT erop te zetten, maar de WAN-poort leek inderdaad niet te werken.

Toen heb ik teruggeflasht naar stock, wat ook goed ging.

Vanaf stock heb ik de oude Duitse firmware geflashed. Nu kan ik echter niet meer bij de router komen, en het sys- en WLAN-lampje knipperen.

Wat moet ik doen? Ik durf de power niet te cutten...

EDIT: Na rebooten van de router dezelfde symptomen... :(

EDIT: Het bleek deels aan de kabel te liggen. Toen ik de PC aansloot met een kortere kabel, kreeg ik wel verbinding. Het sys-ledje stopte daarna ook met knipperen.
Ik heb er nu OpenWRT weer opgeflasht, en de WAN-poort werkt :)

[ Voor 30% gewijzigd door Compizfox op 11-02-2013 16:21 ]

• MikeOO
Ik heb een tweede Tp-Link erbij gehaald en beide zijn voorzien van OpenWRT van Ultraman.
1ste werkt prima als router maar wil de tweede gaan inzetten als Access Point (wordt bedraad aangesloten op de router).
Doel is als extra switch en tevens om het WiFi signaal te versterken.

Volstaat het om op de tweede TP-Link DHCP uit te zetten
Deze te verbinden Lan-->Lan poort
vast-ip-adres te geven in de range van de router.
WiFi instellen met dezelfde SSID en wachtwoord.

Kan wel wat info vinden maar stel liever alles in via LuCi en dan kom ik niet echt iets tegen hoe je dit moet instellen. Via telnet kan het ook maar moet toch via LuCi ook allemaal zijn in te stellen lijkt mij.

Iemand wat tips hiervoor.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Heren en dames,

De TL-WDR4900 is leverbaar. Nu hebben jullie ervaring met de TL-WR1043ND. Echter mis ik in die router:
  • 5Ghz band (handig omdat ik 5Ghz systeempjes heb);
  • IPv6 (handig in de toekomst en inmiddels al e.e.a. bezig met IPv6).
Nu is mijn vraag, zijn er al ervaringen met de WDR4900 onder jullie?

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

MikeOO schreef op maandag 11 februari 2013 @ 17:13:
Ik heb een tweede Tp-Link erbij gehaald en beide zijn voorzien van OpenWRT van Ultraman.
1ste werkt prima als router maar wil de tweede gaan inzetten als Access Point (wordt bedraad aangesloten op de router).
Doel is als extra switch en tevens om het WiFi signaal te versterken.

Volstaat het om op de tweede TP-Link DHCP uit te zetten
Deze te verbinden Lan-->Lan poort
vast-ip-adres te geven in de range van de router.
WiFi instellen met dezelfde SSID en wachtwoord.

Kan wel wat info vinden maar stel liever alles in via LuCi en dan kom ik niet echt iets tegen hoe je dit moet instellen. Via telnet kan het ook maar moet toch via LuCi ook allemaal zijn in te stellen lijkt mij.

Iemand wat tips hiervoor.
Wat kan je precies niet vinden in LuCi?

DHCP server kan je uitzetten onder Network -> Interfaces -> Lan -> onderin:DHCP Server ('ignore interface.')
Op die pagina kan je ook het vaste ip adres van de router instellen.

De wifi instellingen zouden geen probleem moeten zijn lijkt me?

4015Wp west (Dordrecht)

• MikeOO
Tutti-frutti schreef op maandag 11 februari 2013 @ 17:43:
[...]

Wat kan je precies niet vinden in LuCi?

DHCP server kan je uitzetten onder Network -> Interfaces -> Lan -> onderin:DHCP Server ('ignore interface.')
Op die pagina kan je ook het vaste ip adres van de router instellen.

De wifi instellingen zouden geen probleem moeten zijn lijkt me?
Instellingen kan ik prima vinden hoor. Gaat mij alleen erom of de stappen die ik aangeef de juiste zijn om er een AP van te maken :)

Maar inmiddels werkt het al door bovenstaande stappen. Dat was dus voldoende.

OpenWRT is wel prachtig en wat een mogelijkheden.

Heb nu een TP-Link (v1.10) draaien met een WiFi netwerk incl lokaal netwerk.
Daarbij een Gast WiFi gemaakt die alleen maar werkt met Internet en kunnen niet bij het lokale netwerk.

Een tweede TP-Link (v1.8) ingezet als bedraad AP met WiFi netwerk incl lokaal netwerk en tevens ook weer het Gast WiFi netwerk zonder lokaal netwerk.

Nu een prima dekking in en om het huis. :)

Ultraman dank voor je firmware. Draait hier nu al een paar dagen zeer stabiel.

Jammer dat er geen All-in-One HP printer aan de usb poort kan. Printen schijnt wel te lukken maar scannen niet. Mocht iemand dit wel werkend hebben dan hoor ik dat graag.

[ Voor 42% gewijzigd door MikeOO op 12-02-2013 09:15 ]

• MikeOO
Wim-Bart schreef op maandag 11 februari 2013 @ 17:35:
Heren en dames,

De TL-WDR4900 is leverbaar. Nu hebben jullie ervaring met de TL-WR1043ND. Echter mis ik in die router:
  • 5Ghz band (handig omdat ik 5Ghz systeempjes heb);
  • IPv6 (handig in de toekomst en inmiddels al e.e.a. bezig met IPv6).
Nu is mijn vraag, zijn er al ervaringen met de WDR4900 onder jullie?
Buiten het feit dat je vraag niet echt thuis hoort ik een topic van een andere router en je de vraag beter in een eigen topic kunt stellen mijn idee erover zonder dat ik de WDR4900 ken.

Punt1
5Ghz is handig maar heeft ook wel wat nadelen. Ondanks dat je 5Ghz hebt hoef je het niet te gebruiken natuurlijk. Het nadeel van 5 ghz is dat deze golflengte veel gevoeliger is voor obstakels dan de 2,4 ghz en het bereik dus minder is. Je komt dus niet zo ver met 5Ghz.

Werkt prima en als er erg veel draadloze netwerken in je omgeving zijn kan dit handig zijn maar wel iets om rekening mee te houden.

Punt2
IPv6 kan ook op de WR1043ND via bv OpenWRT heb je er gewoon beschikking over. Ook gaan er nog geruchten dat dit ook in de standaard firmware zou komen. Dit zou eind 2012 al gebeuren maar is er nog niet.

Punt3
TL-WDR9000 is minimaal 2x zo duur en het is maar net of je dat er voor overhebt om 5Ghz te willen gebruiken. Je komt dan in een segment waar meedere routers voor die prijs te verkrijgen zijn maar dat wordt een andere discussie en daar zijn genoeg topics over te vinden.

Tevens heb je voor een klein bedrag een router met veel mogelijkheden.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeOO op 12-02-2013 08:23 ]

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik krijg ext4 maar niet werkend onder OpenWRT :(

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
~# fdisk -l
Disk /dev/sda: 1500.3 GB, 1500301910016 bytes
255 heads, 63 sectors/track, 182401 cylinders, total 2930277168 sectors
Units = sectors of 1 * 512 = 512 bytes
Sector size (logical/physical): 512 bytes / 512 bytes
I/O size (minimum/optimal): 512 bytes / 512 bytes
Disk identifier: 0x0000950e

Device Boot      Start         End      Blocks   Id  System
/dev/sda1              63   584114175   292057056+   c  W95 FAT32 (LBA)
/dev/sda2       584114176  2930272064  1173078944+  83  Linux

~# mount /dev/sda2 /mnt/sda2
mount: mounting /dev/sda2 on /mnt/sda2 failed: Invalid argument

~# mount -t ext4 /dev/sda2 /mnt/sda2
mount: mounting /dev/sda2 on /mnt/sda2 failed: No such device

Die FAT32-partitie krijg ik wel gewoon gemount.

Je hebt sda2 wel als ext4 geformatteerd (vanaf een PC)?
Het mountpoint bestaat en er is niets anders al op gemount?
Wat geeft dmesg voor informatie na een gefaalde mount poging?
Daarnaast is een volume van over een TB mounten op een apparaat met maar 32MB RAM misschien niet handig. Ben even onzeker of het wel/niet zal werken, puur mounten mogelijk wel. Zolang je formatteren en fsck maar door een PC met voldoende RAM laat uitvoeren. Want 1.5TB fsck-en op de router zal in de soep lopen. Zorg dus ook dat het periodiek checken na x aantal mounts of dagen uit staat.

[ Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 13-02-2013 00:56 ]

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ultraman schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 00:54:
Je hebt sda2 wel als ext4 geformatteerd (vanaf een PC)?
Op de router zelf met mkfs.ext4. Dat lijkt prima te werken (geen error meldingen), duurde wel lang.
Het mountpoint bestaat en er is niets anders al op gemount?
Ja.
Wat geeft dmesg voor informatie na een gefaalde mount poging?
Niets.
Daarnaast is een volume van over een TB mounten op een apparaat met maar 32MB RAM misschien niet handig. Ben even onzeker of het wel/niet zal werken, puur mounten mogelijk wel. Zolang je formatteren en fsck maar door een PC met voldoende RAM laat uitvoeren. Want 1.5TB fsck-en op de router zal in de soep lopen. Zorg dus ook dat het periodiek checken na x aantal mounts of dagen uit staat.
Het formatteren moet dus per se op een PC gebeuren? In dat geval zal ik de externe HDD even moeten meenemen, want het gaat hier om de router en HDD van m'n oom en tante (die geen Linux PC thuis hebben staan :+)

Compizfox schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:22:
[...]
Op de router zelf met mkfs.ext4. Dat lijkt prima te werken (geen error meldingen), duurde wel lang.

[...]
Ja.

[...]
Niets.

[...]

Het formatteren moet dus per se op een PC gebeuren? In dat geval zal ik de externe HDD even moeten meenemen, want het gaat hier om de router en HDD van m'n oom en tante (die geen Linux PC thuis hebben staan :+)
Als het op router goed is gegaan zou het OK moeten zijn.
Apart dat je niets in dmesg krijgt, mogelijk komt dat omdat de kernel zo klein mogelijk is gemaakt. Kan zijn dat je dat op een PC met een full-blown Linux wel te zien krijgt.

De disk controleren is makkelijker op een PC. De HD hoef je er niet voor mee te nemen, want jij kunt een Linux LiveCD van distro naar keuze meenemen naar je oom en tante. Als zij een normale PC hebben dan duw je daar het schijfje in. Je zou ook een laptop mee kunnen nemen om hetzelfde te doen.

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-11 23:57
Ik heb laatste tijd vaker dat mijn TV ontvanger het niet doet en dan moet ik hem van het stroom afhalen, de stekkerblok waaraan de ontvanger zit moet ik dan uit- en aanzetten, op dit stekkerblokje zit ook mijn WR1043ND aangesloten..

Nu is het zo dat ik mijn router in heb gesteld op het 192.168.1.0 netwerk, mijn routers ip 1.1
De DHCP pool 1.100 tot 1.200.

Wanneer mijn router dus van het stroom gaat, is mijn router niet meer te benaderen via 192.168.1.1
maar via 192.168.0.1 ?

ook word dan opeens de DHCP pool veranderd naar de 0.100 - 0.200 range?

Tevens gaan alle portforwardings op disabled?

Is dit normaal? hij onthoud dus wel mijn wachtwoord en andere instellingen, maar wijzigt de ip ranges wanneer de router van het stroom gaat?
is dit een bug, slechte hardware of??

Ik draai de laatste officiele firmware.

Iemand enig idee wat het kan zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Downstar2 op 13-02-2013 16:29 ]

• roughtodacore
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:01
Downstar2 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:04:
Ik heb laatste tijd vaker dat mijn TV ontvanger het niet doet en dan moet ik hem van het stroom afhalen, de stekkerblok waaraan de ontvanger zit moet ik dan uit- en aanzetten, op dit stekkerblokje zit ook mijn WR1043ND aangesloten..

Nu is het zo dat ik mijn router in heb gesteld op het 192.168.1.0 netwerk, mijn routers ip 1.1
De DHCP pool 1.100 tot 1.200.

Wanneer mijn router dus van het stroom gaat, is mijn router niet meer te benaderen via 192.168.1.1
maar via 192.168.0.1 ?

ook word dan opeens de DHCP pool veranderd naar de 0.100 - 0.200 range?

Tevens gaan alle portforwardings op disabled?

Is dit normaal? hij onthoud dus wel mijn wachtwoord en andere instellingen, maar wijzigt de ip ranges wanneer de router van het stroom gaat?
is dit een bug, slechte hardware of??

Ik draai de laatste officiele firmware.

Iemand enig idee wat het kan zijn?
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik zal eens kijken welk serienummer ik heb. Ik heb namelijk 2 versies, een recente van ong. een maand oud, en een ouder type die al ong. ~1.5 jaar oud is. Laatstgenoemde had jouw probleem niet, mijn nieuwe WR1043ND wel.

Krijgt ook een 0.1 adres met de zelfde DHCP scope. Heb niet gecontroleerd of mijn port forwardings nog draaien. Ik zal je op de hoogte houden.

Je bent in ieder geval niet de enige met dit probleem.

Alles kan, zolang het maar mogelijk is...

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-11 23:57
roughtodacore schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:46:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik zal eens kijken welk serienummer ik heb. Ik heb namelijk 2 versies, een recente van ong. een maand oud, en een ouder type die al ong. ~1.5 jaar oud is. Laatstgenoemde had jouw probleem niet, mijn nieuwe WR1043ND wel.

Krijgt ook een 0.1 adres met de zelfde DHCP scope. Heb niet gecontroleerd of mijn port forwardings nog draaien. Ik zal je op de hoogte houden.

Je bent in ieder geval niet de enige met dit probleem.
Ik heb 2 versies in beheer, 1.9 en 1.10
die 1.9 heeft dus sws het probleem.. :X , 1.10 staat niet bij mij thuis, en heb daar veder geen klachten nog over gehoord..

Update: Ik heb zojuist de laatste firmware nogmaals opnieuw geflasht, en daarbij ook een full factory restore gedaan.

Dan word hij dus standaard weer 192.168.1.1 met DHCP pool 192.168.1.100 tot 1.199..
en heb gelijk maar even de stroom eruit getrokken voor een halve minuut, om te kijken of het probleem zich ook voor doet, zonder maar enige aanpassing aan de router.. maar ik kan hem nog steeds op 192.168.1.1 benaderen, ook naar het loskoppelen van de stroom.

Ik ga nu geleidelijk aan alles weer handmatig instellen, en zo nu en dan gewoon even het stroom eraf gooien.. kijken of ik ergens het probleem weet te traceren, of mogelijk dat het probleem is opgelost

je hoort nog van me ;)!

Update 2: ik had bij update 1 alleen de stroomplug uit de router gehaald, en niet het hele stekkerdoosje (waar ook de modem aanligt) eruit gehaald.. wanneer ik deze gehele stekkerdoos dus uitzet, dan word de router van 192.168.0.1 ipv 192.168.1.1 uit zich zelf..

zal het iets te maken kunnen hebben met de settings op de modem ofzo?
gek genoeg kan ik nadat hij dus overgaat van 1.1 naar 0.1 wel 1.1 blijven pingen?
terwijl de pc waarik dan opzit in de pool van 0.100 - 0.200 zit..

Update 3: ik stap maar gewoon over naar het 192.168.0.1 subnet, bij poweroff veranderd er dan niks..
ook lijken de portforwardings dan niet te wordel disabled :)

[ Voor 54% gewijzigd door Downstar2 op 13-02-2013 18:25 ]

• TigerXtrm
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-11 11:33
Ik heb deze router zojuist gekocht nadat mijn vorige het na 7 jaar trouwe dienst begaf. Maar ik heb meteen problemen. Mijn computer is bedraad aangesloten en werkte met de vorige router prima. Maar nu lijkt de verbinding om de zoveel tijd uit te vallen voor amper een seconde. Misschien packetloss ofzo, ik heb geen idee.

Zeker tijdens het gamen valt het op waar het de vorm aanneemt van een forse lag spike. En dit gebeurt dan dus ongeveer twee keer per minuut.

In de router heb ik al enkele instellingen bekeken en veranderd, ook alle netwerk apparatuur van de stroom gehaald en opnieuw aangezet maar het mocht allemaal niet baten.

Klinkt dit enigsinds bekend voor iemand? Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Google lijkt me niet te kunnen helpen, deels omdat ik niet weet wat de bron van het probleem is.

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-12 13:05

svijf

b5beveiliging.nl

Net bezig geweest met guest wifi volgens de openwrt wiki.
Had het verhaal werkend :)
Nu leek de SSID guest mij niets, dus dacht deze "even" aan te passen.
In de firewall, network, enz. overal guest veranderd in wat anders.
Opgeslagen en opnieuw opgestart... Niet meer werken?
Uiteindelijk maar een backup terug gezet.

Is het mogelijk om guest te veranderen naar wat dan ook?
Kan ik uberhaubt een wifi wachtwoord gebruiken met gast netwerk?

Laatste kreeg ik namelijk ook niet aan de gang.

Zal ongetwijfeld zelf wat fout doen ;)

• TigerXtrm
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-11 11:33
TigerXtrm schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 19:06:
Ik heb deze router zojuist gekocht nadat mijn vorige het na 7 jaar trouwe dienst begaf. Maar ik heb meteen problemen. Mijn computer is bedraad aangesloten en werkte met de vorige router prima. Maar nu lijkt de verbinding om de zoveel tijd uit te vallen voor amper een seconde. Misschien packetloss ofzo, ik heb geen idee.

Zeker tijdens het gamen valt het op waar het de vorm aanneemt van een forse lag spike. En dit gebeurt dan dus ongeveer twee keer per minuut.

In de router heb ik al enkele instellingen bekeken en veranderd, ook alle netwerk apparatuur van de stroom gehaald en opnieuw aangezet maar het mocht allemaal niet baten.

Klinkt dit enigsinds bekend voor iemand? Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Google lijkt me niet te kunnen helpen, deels omdat ik niet weet wat de bron van het probleem is.
Ik heb dit nog wat verder bekeken. In de system log staat letterlijk om de minuut het volgende:

Dynamic IP(DHCP Client) obtained an IP successfully

Ik heb niet veel verstand van DHCP maar volgens mij hoort hij niet iedere minuut een IP adres te ontvangen of uit te geven?

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:51

The Legend

*Plop*

Hier heb ik ook last van met de stock firmware, het lijkt echter ook afhankelijk van welk apparaat is aangesloten. Ik heb uiteindelijk mijn pc, de laptop van m'n vriendin en de smartphones een adres toegewezen op mac-adres. De rest van de apparaten (tv, receiver) staan minder vaak aan en lijken niet het probleem te hebben.

Ik ben toch malle pietje niet!

• roughtodacore
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:01
Downstar2 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 17:02:
[...]

Ik heb 2 versies in beheer, 1.9 en 1.10
die 1.9 heeft dus sws het probleem.. :X , 1.10 staat niet bij mij thuis, en heb daar veder geen klachten nog over gehoord..

Update: Ik heb zojuist de laatste firmware nogmaals opnieuw geflasht, en daarbij ook een full factory restore gedaan.

Dan word hij dus standaard weer 192.168.1.1 met DHCP pool 192.168.1.100 tot 1.199..
en heb gelijk maar even de stroom eruit getrokken voor een halve minuut, om te kijken of het probleem zich ook voor doet, zonder maar enige aanpassing aan de router.. maar ik kan hem nog steeds op 192.168.1.1 benaderen, ook naar het loskoppelen van de stroom.

Ik ga nu geleidelijk aan alles weer handmatig instellen, en zo nu en dan gewoon even het stroom eraf gooien.. kijken of ik ergens het probleem weet te traceren, of mogelijk dat het probleem is opgelost

je hoort nog van me ;)!
.
Hmm ok, misschien maar eens firmware updaten.

Update 3: ik stap maar gewoon over naar het 192.168.0.1 subnet, bij poweroff veranderd er dan niks..
ook lijken de portforwardings dan niet te wordel disabled :)
Ja, verklaring dat het bij mij zich ook voordeed, was omdat ze bij ons de CV verplaatst hebben, daarom heeft men deze week 3x de stroom eraf gehaald. Dat vond ten eerste mijn server niet leuk, en de TP-Link dus ook niet.

Ik zal eens kijken wat hij doet als ik gewoon netjes de stekker uit het stopcontact haal.

Heb de serienummers nog niet gecheckt iig.

Alles kan, zolang het maar mogelijk is...

• MikeOO
svijf schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:39:
Net bezig geweest met guest wifi volgens de openwrt wiki.
Had het verhaal werkend :)
Nu leek de SSID guest mij niets, dus dacht deze "even" aan te passen.
In de firewall, network, enz. overal guest veranderd in wat anders.
Opgeslagen en opnieuw opgestart... Niet meer werken?
Uiteindelijk maar een backup terug gezet.

Is het mogelijk om guest te veranderen naar wat dan ook?
Kan ik uberhaubt een wifi wachtwoord gebruiken met gast netwerk?

Laatste kreeg ik namelijk ook niet aan de gang.

Zal ongetwijfeld zelf wat fout doen ;)
Je zou de SSID gewoon moeten kunnen veranderen. Tevens werkt het wachtwoord uiteraard ook prima.
Gebruik dit ook en kan SSID netjes aanpassen.

Ik heb het aangemaakt via
http://wiki.openwrt.org/doc/recipes/guest-wlan-webinterface

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-12 13:05

svijf

b5beveiliging.nl

MikeOO schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 08:49:
[...]

Je zou de SSID gewoon moeten kunnen veranderen. Tevens werkt het wachtwoord uiteraard ook prima.
Gebruik dit ook en kan SSID netjes aanpassen.

Ik heb het aangemaakt via
http://wiki.openwrt.org/doc/recipes/guest-wlan-webinterface
Via deze manier ook geprobeerd... Deels succes...
Zelfde als gisteren. Zonder wifi beveiliging werkt het goed.
Zodra ik ook maar 1 vorm van beveiliging aanzet op het gastnetwerk is het einde oefening.
Krijg geen verbinding meer met het gastnetwerk.
Zie hem nog steeds, maar hierna houdt het op... :?

EDIT:
Zou het er mee te maken kunnen hebben dat ik DNS en DHCP vanaf een server draai?
Lijkt me haast van niet, omdat dit in theorie niets met de wifi beveiliging te maken heeft.
Voor het gastnetwerk heb ik dan wel DHCP aan staan.

[ Voor 15% gewijzigd door svijf op 14-02-2013 21:33 . Reden: Zie omschrijving ]

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:32

Harrie

NederVlaming

Compizfox schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 21:53:
Ja, volgens mij ging hij alles (muv de toolchain) recompilen.

Losse packages compilen: http://wiki.openwrt.org/d...#building.single.packages

Het probleem is dat ik de kmods nergens kan vinden.
Ik zit nu nog eens te kijken naar het compileren van een enkele package.

Probleem is dat van deze package meerdere build varianten zijn. Hoe werkt het dan?

Dit is de makefile van de package: https://dev.openwrt.org/browser/packages/sound/mpd/Makefile

make package/mpd-mini/compile

geeft (uiteraard?) de error "No rule to make target package/mpd-mini/compile

Ik zie in die makefile ook alleen build rules van Package/mpd-mini/install en niet van Package/mpd-mini/compile...

Heel dat gedoe met die hele directory structuur en build files begrijp ik toch nog niet helemaal...
Ik heb de mpd feed uiteraard al wel geinstalleerd.

• MikeOO
svijf schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 21:18:
[...]

Via deze manier ook geprobeerd... Deels succes...
Zelfde als gisteren. Zonder wifi beveiliging werkt het goed.
Zodra ik ook maar 1 vorm van beveiliging aanzet op het gastnetwerk is het einde oefening.
Krijg geen verbinding meer met het gastnetwerk.
Zie hem nog steeds, maar hierna houdt het op... :?

EDIT:
Zou het er mee te maken kunnen hebben dat ik DNS en DHCP vanaf een server draai?
Lijkt me haast van niet, omdat dit in theorie niets met de wifi beveiliging te maken heeft.
Voor het gastnetwerk heb ik dan wel DHCP aan staan.
Als het zonder beveiliging wel werkt dan gaat DHCP dus goed. ZIe ook geen relatie tussen deze twee.
Zij de instellingen voor GAST en je eigen WIFI verder gelijk.
Probeer eens een andere wachtwoord. Mogelijk dat er een verkeerd teken in zit waar het probleem in zit.

Check ook alle instellingen goed. Had zelf ook dat je het allemaal volgt en dan kijk je later weer een keer als iets niet werkt en blijkt er toch ergens een vinkje niet aan te zien of iets. Je kijkt uiteindelijk ook over dingen heen omdat je het al een paar keer hebt gedaan.

Anders alles weer verwijderen en een keer opnieuw proberen. Ik klik wel bij elke pagina op elke keer op SAVE en SAVE & Apply. Die laatste zou op zich op het eind maar hoeven maar voor het geval er iets toch niet goed wordt doorgevoerd.

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik heb een groot probleem...

Ik wilde bezig met IPv6 via een tunnel bij SixXS, en daarvoor heb ik kmod-tun, kmod-ipv6 en kmod-ip6tables geinstalleerd.

Bij die laatste lijkt er wat verkeerd te zijn gegaan. Tijdens "Configuring kmod-ip6tables." disconnect ik, en kan ik de router (en het internet) niet meer bereiken. Ik krijg geen IP-adres meer van de router.

Via failsafe mode kom ik er wel in, en heb ik kmod-tun en kmod-ipv6 weer gedeïnstalleerd. kmod-ip6tables is niet geinstalleerd (hij staat niet in de lijst met opkg list-installed en ik kan hem niet removen)

Echter, na het restarten van de router kom ik er nog steeds niet in. Ik heb ook al een statisch IP ingesteld om een probleem met DHCP uit te sluiten maar ook dit werkt niet.

Wat moet ik doen?

EDIT:
Gelukt, ik zag in /lib/modules een hoop kernel modules staan die begonnen met ip6. Die heb ik verwijderd in failsafe mode, en na een reboot werkt hij weer als vanouds :)

Maar ik vraag me wel af waardoor deze bug/fout veroorzaakt wordt...

[ Voor 18% gewijzigd door Compizfox op 15-02-2013 18:30 ]

Pagina: 1 ... 31 ... 56 Laatste