Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harydoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:34
Geeft deze router ook ondersteuning voor een gastnetwerk? Voor tijdelijke toegang vind ik zoiets erg handig.

Ik heb gelezen dat het in de firmware van de router zelf niet mogelijk is, maar wel in alternatieve firmware. Is dit nog steeds van kracht?

[ Voor 39% gewijzigd door harydoo op 05-08-2011 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Ik had een tijdje geleden meegelezen in dit topic. Ik had met oude firmware regelmatig last van verlies internet verbinding, en met nieuwe firmware crashte de router (onbereikbaar, sys lampje knipperde niet langer). Dit gebeurde altijd binnen een dag.

Na installatie van DD-WRT werkt alles al een week zonder problemen, en kan ik de USB aansluiting perfect gebruiken voor mijn printer. Voor alle mensen met problemen, kan ik deze firmware aanraden. Hiervoor had ik al 2x een andere ontvangen via garantie, maar de problemen bleven (apparaat met ander serienummer steeds retour). Het is dus duidelijk een software probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-04 15:42
En heb je dan die laatste DD-WRT firmware gebruikt of die oude uit 2010?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 03-04 23:48
pierre-oord schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 18:26:
Ik had een tijdje geleden meegelezen in dit topic. Ik had met oude firmware regelmatig last van verlies internet verbinding, en met nieuwe firmware crashte de router (onbereikbaar, sys lampje knipperde niet langer). Dit gebeurde altijd binnen een dag.
Idem hier, met meest recente firmware (3.13.4 Build 110429 Rel.36959n) op een v1.8 veelvuldige crashes van de router (onbereikbaar).

Nadeel aan DD-WRT vind ik het verlies van 300N. Ondersteunt OpenWRT dit wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:32
Ja, als je 'noscan' '1' in je wireless config file zet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-05 23:19

Archimond

Lopende Helpdesk

Schweino schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 09:57:
[...]

Idem hier, met meest recente firmware (3.13.4 Build 110429 Rel.36959n) op een v1.8 veelvuldige crashes van de router (onbereikbaar).

Nadeel aan DD-WRT vind ik het verlies van 300N. Ondersteunt OpenWRT dit wel?
Misschien kan deze fix het probleem verhelpen:

Fixes voor Ziggo problemen:
- Firmware upgraden naar TL-WR1043ND_V1_110 429 van 6 mei 2011 http://www.tp-link.com/en...ion=v1&pmodel=TL-WR1043ND
- Network -> WAN -> "Get IP with Unicast DHCP" aanvinken en Host Name weghalen

[ Voor 41% gewijzigd door Archimond op 08-08-2011 03:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411905

http://www.tp-link.com/uk...wnload/?model=TL-WR1043ND

Link werkte niet, deze zou het moeten doen. Heb in ieder geval de settings vast aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balosa
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
ik heb een probleempje ik krijg de draadloze verbinding niet aan de gang, met of zonder beveiliging lukt het niet om het aan de praat te krijgen, als melding op de laptop krijg ik "Er kan geen verbinding worden gemaakt"

in het statusscherm van de router zie ik wel dat de laptop verbonden is maar op de laptop krijg ik verder geen toegang, enig idee bij welke setting ik moet kijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
Geen idee of het er mee te maken kan hebben, maar heb jij in je laptop wel een kaart N / G enz die je aan hebt gezet in de router? Ik heb ook een N kaart in mijn desktop, en kreeg dezelfde melding. Na het downloaden van de Linksys drivers (van de nic) wilde hij wel verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algoman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-11-2024
Ik heb mijn tp-link naar DD-WRT omgezet maar ik kan alleen de 2010 versie op hun website downloaden.
Heeft iemand misschien een link naar de 2011 versie. Alvast bedankt.
Vind de software van DD-WRT in vergelijk met de stock software erg groot en erg handig. ;) Ben er blij verrast door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balosa
marcop23 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 15:17:
Geen idee of het er mee te maken kan hebben, maar heb jij in je laptop wel een kaart N / G enz die je aan hebt gezet in de router? Ik heb ook een N kaart in mijn desktop, en kreeg dezelfde melding. Na het downloaden van de Linksys drivers (van de nic) wilde hij wel verbinden.
in de laptop zit een b/g netwerkadapter in de router staat bgn mixed aan dus dat zou goed moeten zijn dan volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 03-04 23:48
Archimond schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 03:44:
[...]

Misschien kan deze fix het probleem verhelpen:

Fixes voor Ziggo problemen:
- Firmware upgraden naar TL-WR1043ND_V1_110 429 van 6 mei 2011 http://www.tp-link.com/en...ion=v1&pmodel=TL-WR1043ND
- Network -> WAN -> "Get IP with Unicast DHCP" aanvinken en Host Name weghalen
Dank voor de tip, maar ik gebruik de router als access point icm Telfort VDSL (WAN niet in gebruik op deze router). DD-WRT er op gegooid en het loopt als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
balosa schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 15:26:
[...]

in de laptop zit een b/g netwerkadapter in de router staat bgn mixed aan dus dat zou goed moeten zijn dan volgens mij
Excact wat ik ook dacht, maar de drivers zorgen er voor dat ik alleen met A netwerken kon verbinden, die voornamelijk in de USA wordt gebruikt (G, maar dan op de 5GHz). Probeer dus toch even drivers te downloaden van de website van de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-05 15:28
Onlangs ook een TL-WR1043ND gekocht. Meteen de Duitse firmware eraf getjoept en de nieuwste firmware van de TP-Link website geinstalleerd (http://www.tp-link.com/en...L-WR1043ND&version=V1)... alles prima en wel. Loopt erg vlotjes! Ik ben wel op een paar bugs gestuit. Onderandere in het aanmaken van accounts, vindt ie een wachtwoord dat begint met bijv. een teken (underscore oid) niet leuk.. moet beginnen met een letter of cijfer, anders maakt ie heel het account niet aan of valideert hij het wachtwoord niet. Prima dan.. ander wachtwoord.

Ander probleem, waar ik wél mee zit:
Een HTTP-server porten naar buiten: prima! Werkt goed. Alleen FTP krijg ik voor geen mogelijkheid voor elkaar. Heel vreemd.
De standaard FTP-server feature in de router mbv. een USB-drive werkt goed, poort 21 wordt netjes opengezet en heb ik verbinding van buitenaf, maar ik wil mijn Freecom Netdrive gebruiken als FTP-server, niet een USB-drive.. maar poort 21 (en 20) forwarden, precies zoals ik poort 80 (HTTP) forward lukt niet.

Iemand ervaring mee? Tips? Work-arounds?

EDIT:

De Netdrive had ik een vast IP-nummer gegeven. Nu ik 'm op dynamisch heb gezet, en dus de router het IP-nummer vergeeft, wil de router de desbetreffende poort wel openzetten.. ik kan er nu bij van buiten af :-)

[ Voor 9% gewijzigd door DeCo op 10-08-2011 16:07 . Reden: oplossing toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernie12121
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-05 22:10
Ik heb het topic doorgelezen en wil een vraag stellen. Mijn opstelling is Speedtouch780modem/router (waarvan wifi uitgeschakeld) via LAN/LAN verbonden met de wr1043ND. Het gebeurd me zeer regelmatig dat ik op mijn pc of Imac verbinding hou met de tplink maar dat ik geen internettoegang meer heb. Het vreemde is dat ik dan nog wel internettoegang heb via de andere PC of Mac en ook op mijn IPAD heb ik dan geen problemen.
Wanneer ik de tplink dan reboot, werkt alles weer voor een tijdje.
Het vreemde is dus dat het volledig random lijkt. Soms heb ik weer het probleem op mijn PC, soms op mijn IMac en soms op mijn IPAD. Dus voor alle duidelijkheid 1 apparaat werkt niet en de anderen wel, tot een reboot en dan weken ze allemaal weer voor een tijdje.
Kan iemand mij een hint geven waar dit aan zou kunnen liggen ? Ik heb de laatste firmware geinstalleerd.
Bedankt voor jullie antwoord en geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-05 03:57

WhySoSerious

Be the change.

WhySoSerious schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 14:03:
Mensen hoop dat ik even kort gebruik mag maken van jullie inzicht.

Thuis al een aantal maanden (na wat opstartproblemen mbt het WLAN-gebeuren) een WR1403ND in gebruik. Primaire reden van aanschaf was om dat de vorige router het gestaag groeiende LAN-apparaten (pc's, telefoons, tv's, mediaplayers etc) niet aankon. Deze router staat op de benedenverdieping aangesloten.

Nu ligt het volgende voor.

1. Voor op mijn kamer (zolderverdieping) is de draadloze verbinding te zwak om mijn Galaxy S2 goed te gebruiken. Ik zit dus te denken aan een Wireless Access Point, waar TP Link voor een euro of 30 een goede heeft, zie pricewatch: TP-Link TL-WA801ND

2. Tevens zit ik met een schuin oog te kijken naar iets van een NAS of een simpele zelfbouw homeserver voor opslag van media en pediodieke back-ups van wat pc's, welke op mijn kamer geplaatst wordt. In de huidige situatie komen enkele UTP-kabels bij elkaar op mijn kamer, welke worden verbonden door een 100 mbit-switch.

In mijn ogen kan ik ipv een losse wireless extender en een losse gigabit switch (euro of 60,-) net zo goed een tweede WR1403 neerzetten toch? Scheelt me ook nog eens 15,- euro. Dit aangezien de router over gigabit-poorten beschikt en ik niet aanneem dat er verder iets van invloed is op de doorvoersnelheid. Enige gevaar is dat het lang niet altijd even makkelijk is om twee routers in te stellen. Daarom mij vraag: Hoe makkelijk laat de WR1403 zich configureren naar simpele switch + wlan extender?

Bij voorbaat dank,

Sjoerd
toon volledige bericht
Mag ik mijn vraag even vriendelijk opnieuw onder de aandacht brengen?

Bedankt!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:38

Kroontje

...

Sinds kort in het bezit van deze router en direct voorzien van DD-WRT, firmware: DD-WRT v24-sp2 (06/14/11) std.

Nu heb ik sindsdien problemen met het connecten naar XBOX Live met m'n 360. Bij de startup van de 360 wordt er niet meer automatisch aangemeld bij Live en bij de handmatige actie krijg ik de error dat er geen verbindig kan worden gemaakt. Doe ik vervolgens een XBOX Live connectie test vanaf de 360, waarbij het resultaat is dat er goede (open) verbinding is, kan ik mij wel aanmelden op Live.

De 360 heeft een statisch IP-adres en port forwarding is ingesteld voor de poorten 3074 en 88 TCP/UDP.

Ik heb inmiddels getest met de IPS firewall disabled, heb de system cache geschoond van de 360, helaas zonder resultaat. Verder heb ik de router vrij standaard gelaten, geen QoS o.i.d.

Het lijkt erop dat er eerst een goede sessie opgestart moet worden vanaf de 360 naar buiten. Zodra ik de XBOX na de verbindingstest uitzet en direct weer aan wordt er wel automatisch aangemeld. Wanneer de XBOX een nacht heeft uitgestaan mislukt het automatisch aanmelden weer..

Wie o wie? ;)

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:46
Misschien hem in DMZ zetten?

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:38

Kroontje

...

Dat is meer een workaround dan een oplossing en ik ga voor het laatste.. :)

• balosa
mijn probleem is opgelost, het probleem zat hem blijkbaar in de laptop zelf, even terug naar fabrieksinstellingen en alles werkt nu naar behoren, hartelijk dank voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254595

Ik heb deze router sinds een paar dagen. Alles werkt prima. op 1 ding na: hij verbreekt de draadloze verbinding tijdens het overzetten van (grote) bestanden van mijn laptop naar mn synology nas. Gewoon internetten via draadloze verbinding lijkt goed te gaan.

Mijn router hangt achter een zyxel modem van telfort die via dynamic ip de internet verbinding doorstuurt naar de tp-link.

De settings van de draadloze verbinding zijn:
Wireless Radio: Enable
Name (SSID): ***********
Channel: Auto (Current channel 4)
Mode: 11bgn mixed
Channel Width: Automatic
Max Tx Rate: 300Mbps
MAC Address: *************
WDS Status: Disable

Ik heb m al op een ander kanaal geprobeerd, maar dit maakte niet zoveel uit. Wat me trouwens opvalt is dat de tp-link admin pagina constant refresht, is dat normaal? Verder nog goed om te melden dat de draadloze verbinding van mn zyxel altijd prima heeft werkt (die heeft alleen geen gb lan of 802.11/n).

Kan het een setting zijn, of is er iets defect? Is het een bekend probleem? Ideeën zijn meer dan welkom! (anders ben ik geneigd om hem nog binnen de retourperiode terug te sturen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411905

Kroontje schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 18:37:
[...]
Dat is meer een workaround dan een oplossing en ik ga voor het laatste.. :)
De XBOX360 gaat hier automatisch in de UPnP op de router.
Altijd een open NAT en geen problemen zonder ook maar een poort handmatig te openen.
In de DMZ zetten is een mogelijkheid maar door de UPnP dus niet nodig.

Overigens werkt de tip voor ziggo gebruikers hier prima! (Unincast DHCP)
Heb nog geen disconnect weer gehad sinds ik die aanpassing heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:43
Ik sta op het punt om deze router aan te schaffen, echter zit ik nog wel met een vraag.

Ik zou graag op de begane grond een TP-Link TL-WR1043ND plaatsen. Helaas heeft mijn laptop op zolder onvoldoende bereik door het beton in de vloeren. Daarom ligt er ook vanaf de begane grond een UTP-kabel naar zolder. Zou het mogelijk zijn om hierop bijvoorbeeld een TL-WA801ND aan te sluiten?

Ik heb al wat in zitten lezen over bijvoorbeeld WDS. Maar wat mij niet duidelijk is, is het volgende:

- Zie ik uiteindelijk maar 1 SSID om mee te connecten?
- Dat accespoint op zolder, krijgt hij zijn inputsignaal wireless of via de kabel van de router?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ricardo87 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 12:41:
Zou het mogelijk zijn om hierop bijvoorbeeld een TL-WA801ND aan te sluiten?
Ja dat is mogelijk, waarom zou dat niet mogelijk zijn?
Ik heb al wat in zitten lezen over bijvoorbeeld WDS.
Echt O-) ?
- Zie ik uiteindelijk maar 1 SSID om mee te connecten?
Nee en als je het hetzelfde instelt wel ja. Wireless beveiliging en SSID hetzelfde.
- Dat accespoint op zolder, krijgt hij zijn inputsignaal wireless of via de kabel van de router?
Hij krijgt wat jij hem geeft, beste en snelste is via de kabel. WDS/repeaten is wireless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:43
Nivk schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 12:49:
[...]

Ja dat is mogelijk, waarom zou dat niet mogelijk zijn?

[...]

Echt O-) ?

[...]

Nee en als je het hetzelfde instelt wel ja. Wireless beveiliging en SSID hetzelfde.

[...]

Hij krijgt wat jij hem geeft, beste en snelste is via de kabel. WDS/repeaten is wireless.
toon volledige bericht
Dus om het een en ander samen te vatten, als ik wil dat het accespoint boven de kabelverbinding als input neemt *moet* ik gebruik maken van 2 SSID's?

Dat lijkt mij minder handig, want ik moet dan steeds switchen als ik de laptop mee naar boven neem :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dain Bramage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-05 11:44
Ricardo87 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 14:40:
[...]

Dus om het een en ander samen te vatten, als ik wil dat het accespoint boven de kabelverbinding als input neemt *moet* ik gebruik maken van 2 SSID's?

Dat lijkt mij minder handig, want ik moet dan steeds switchen als ik de laptop mee naar boven neem :/.
Je geeft zelf al aan dat je boven brak bereik heb dus als iets als wds instelt of een repeater er neer gooit dan moet je niet vergeten dat dat apparaat ook een brak signaal heeft.
Sowieso is het verslepen van een laptop ook onhandig :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-05 20:16
Hoi,
Ik zoek al eventjes een wireless access point (of router die in AP mode kan) met gigabit poorten. Deze lijkt me een goede en betaalbare oplossing.

Enkele vragen:
* Kan deze wall-mounted geplaatst worden? Kan dit nadelige gevolgen hebben voor ontvangst (volgens mij niet gezien zijn richtbare antennes)?
* Iemand ervaring met een guest-account op te zetten (evt gebruik makend van dd-wrt firmware), zeker als deze router in "access point" modus staat?

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-06 03:05
Iemand al de nieuwe Gargoyle firmware "Version 1.4.0 -- New Stable Branch" uitgeprobeerd?
New in 1.4.0:

•Add higher frequency 5GHz channels valid for 40MHz channel width
•Fixes bug when setting channel width for single band routers
•Fixes bug preventing passwords > 35 characters from working
•Fixes access restriction bug causing rules that apply to multiple hosts from being applied to all hosts
•Gargoyle package repository is added to opkg.conf by default
•Add theme manager that can be used to pick theme if more than one theme is installed (by default only one theme is installed and this is not active) Thanks go to Cezary for contributing this feature.
•Now based on newer revision of OpenWrt Backfire above 10.3.1-rc5. This should fix issues with some wireless drivers and WRT160NL support
Maak zelf al enige tijd gebruik van deze firmware en moet zeggen naast DD-WRT en OpenWRT werkt deze ook wel stabiel. Deze is gebasseerd op OpenWRT maar dan met eigen toevoegingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-05 12:49
@ Puch-Maxi

De link in de topicstart naar de TP-Link firmware is niet meer de juiste.
Dit is nu de goede link. Misschien is het ook handig om er bij te zetten dat de laatste firmware van 6 mei 2011 is. "Een nieuwe firmware" zegt niet zo veel imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:28

Harrie

NederVlaming

ik overweeg deze router aan te schaffen. Momenteel heb ik een wrt54gl met dd-wrt. Hierop gebruik ik de port-based VLAN's, omdat ik dan geen switch achter mijn modem moet plaatsen voor de settopbox. Echter nu is het mij niet helemaal duidelijk of deze router dit nu wel of niet ondersteunt?

Standaard firmware -> Nee
DD-wrt -> volgens mij niet?
Open-wrt -> ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocopasta
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-01 13:37
Ik overweeg om alternatieve firmware te gaan gebruiken daar de huidige TP-Link firmware niet echt stabiel vind (soms valt signaal spontaan weg, aanmaken van gebruikers en andere wijzigingen wordt soms niet doorgevoerd via de webinterface enz). Daarnaast loop ik tegen beperkingen op als bijvoorbeeld het wachtwoord geen complexe karakters / leestekens mag bevatten.

Nu probeer ik een overwogen keuze te maken tussen Open WRT en DD-WRT maar kan geen echte overtuigende verschillen vinden.

Ik zou de TP-link naast zijn standaard router functionaliteit ook graag willen gebruiken als FTP server & NAS (ik verwacht er niet de wereld van maar beperkt gebruik lijkt leuk), en hoop dat het mogelijk ook het "Ziggo probleem" verhelp daar alle suggesties als hier op dit forum zijn gepost hier het probleem niet oplossen en ik nu met een extra switch moet werken om een ip adres te krijgen op mijn WAN interface. :-s

Zijn er tweakers welke goede argumenten hebben in mijn situatie om te gaan voor Open WRT of juist DD WRT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
  • Laatst online: 29-05 20:16
Dries_Aendekerk schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 22:25:* Kan deze wall-mounted geplaatst worden? Kan dit nadelige gevolgen hebben voor ontvangst (volgens mij niet gezien zijn richtbare antennes)?
* Iemand ervaring met een guest-account op te zetten (evt gebruik makend van dd-wrt firmware), zeker als deze router in "access point" modus staat?
Niemand die weet of deze router aan een muur kan gehangen worden?

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjonie100
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 12:14
Ja, Wallmountbaar :)
Zie:
Madshrimps plaatje
Beetje omlaag scrollen.

[ Voor 6% gewijzigd door sjonie100 op 16-08-2011 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 22:45

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Als je wilt kun je alles aan een muur monteren toch? ;)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Laatst online: 13:21
slow whoop schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 09:58:
@ Puch-Maxi

De link in de topicstart naar de TP-Link firmware is niet meer de juiste.
Dit is nu de goede link. Misschien is het ook handig om er bij te zetten dat de laatste firmware van 6 mei 2011 is. "Een nieuwe firmware" zegt niet zo veel imho.
Bedankt voor het melden! Heb het gelijk even gefixed :).
De TP-Link is idd wallmountable, heb hem zelf ook aan de muur hangen.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:12

rapture

Zelfs daar netwerken?

Dries_Aendekerk schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 08:50:
Niemand die weet of deze router aan een muur kan gehangen worden?
De mijne hangt tegen de muur met 2 schroeven die in de gaten onder de router passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
WhySoSerious schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 15:02:
[...]
Mag ik mijn vraag even vriendelijk opnieuw onder de aandacht brengen?
Bedankt!
Ja dat mag :) En om je vraag te beantwoorden, ja dat kan. Ik vraag me af of het ook met de originele FW lukt. Waarschijnlijk zul je met DD-WRT of OpenWRT aan de slag moeten. Je wilt namelijk geen router achter een router. Tevens is de WAN naar LAN snelheid niet optimaal (max. 130Mbit/s) dus je wilt de ingebouwde vier switchpoorten gebruiken, je houdt effectief dus drie poorten over (één gebruik je voor uplink).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:40
Dankzij dit topic zijn de snelheidsproblemen die ik had bij het kopiëren van bestanden over m'n Wi-Fi netwerk opgelost! Van 65 kB/s download nu naar 21 MB/s. Dik 300x zo snel dus 8)

Zeer lage netwerksnelheden bij nieuwe laptop met Win7 64

Drie jaar oude Conceptronic router vervangen door een TL-WR1043ND. Deze router aangeschaft dankzij de overwegend positieve reacties in dit topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-05 03:57

WhySoSerious

Be the change.

Puch-Maxi schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:34:
[...]
Ja dat mag :) En om je vraag te beantwoorden, ja dat kan. Ik vraag me af of het ook met de originele FW lukt. Waarschijnlijk zul je met DD-WRT of OpenWRT aan de slag moeten. Je wilt namelijk geen router achter een router. Tevens is de WAN naar LAN snelheid niet optimaal (max. 130Mbit/s) dus je wilt de ingebouwde vier switchpoorten gebruiken, je houdt effectief dus drie poorten over (één gebruik je voor uplink).
Dankjewel! Dan ga ik me orienteren op een wireless accespoint inclusief/en een gigabit switch.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Georche
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-04 15:25
Ik had net wat bij elkaar geschreven om een mede-tweaker wat op weg te wijzen wat misschien ook nog wel nuttig kan zijn in de TS:

openWRT installeren
OpenWRT is eenvoudig te installeren vanuit een precompiled image. Zoals staat uitgelegd in de wiki - installation), dien je goed op te letten dat je de juiste image selecteert (zie link in wiki), en dien je te flashen vanuit de standaard firmware.

Alle relevante basisinstellingen van openWRT instellen, grotendeels zoals aangegeven in de wiki (http://wiki.openwrt.org/doc/howto/basic.config): SSH, firewall QoS,...

vLANs instellen om poort aan je WAN toe te voegen
Dit kan handig zijn voor belgen die hun telenet digibox op de router willen aansluiten.
-Log in met SSH op je router en open met vi de /etc/config/network file.
vi /etc/config/network
Hier vind je een vi reference guide.
-Haal uit de voorlaatste groep, onder 'ports' het cijfer van de poort die je wenst toe te voegen aan je WAN en voeg deze toe in de laatste groep onder 'ports'. 5t is een interne verbinding en 0 is de WAN poort. Beide moet je dan ook laten staan. Indien je poort 1 hebt aangepast ziet je config file ziet er zo uit:
config 'switch_vlan'
option 'device' 'rtl8366rb'
option 'vlan' '1'
option 'ports' '2 3 4 5t'

config 'switch_vlan'
option 'device' 'rtl8366rb'
option 'vlan' '2'
option 'ports' '0 1 5t'
Sla op en sluit af. Na een reset zou je extra WAN poort moeten werken.

aanpassen van de hardware knoppen
Ja kan de QSS knop en de factory reset knop een functie geven. Hieronder is de volgende setup uitgelegd:
*de QSS knop kort indrukken schakelt de WIFI aan en uit. Langer dan 10 seconden start de router opnieuw op.
*De factory reset knop lang indrukken doet een "reset to defaults".

-maak een bestand aan /usr/bin/wifionoff
vi /usr/bin/wifionoff
-plak er de volgende code in:
#!/bin/sh
SW=$(uci -q get wireless.@wifi-device[0].disabled)
[ "$SW" == "1" ] && uci set wireless.@wifi-device[0].disabled=0
[ "$SW" == "1" ] || uci set wireless.@wifi-device[0].disabled=1
wifi
Sla op en sluit af

-open /etc/config/system met vi
vi /etc/config/system
voeg op het einde van dit bestand de 3 buttons toe, zoals hieronder beschreven:
config 'button' 'wifi_toggle'
option 'button' 'BTN_1'
option 'action' 'released'
option 'handler' '/usr/bin/wifionoff'
option 'min' '0'
option 'max' '3'

config 'button' 'fact_default'
option 'button' 'BTN_0'
option 'handler' 'firstboot && reboot'
option 'min' '10'
option 'max' '30'

config 'button' 'reboot_button'
option 'button' 'BTN_1'
option 'handler' 'logger reboot ; reboot ;'
option 'min' '10'
option 'max' '90'
toon volledige bericht
sla op en sluit af

BTN_1 is de hardware QSS button vooraan de router. BTN_0 is de hardware reset aan de achterkant van de router.
de bovenste button behandelt het in of uitschakelen van de wifi wanneer kost op de QSS knop vooraan de router gedrukt wordt.Hij roept hierbij het eerder aangemaakte script op.
De tweede knop behandet de reset wanneer lang op de QSS gedrukt, en de onderste behandelt de factory reset wanneer lang op de reset knop achteraan het toestel wordt gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ricardo87 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 14:40:
[...]

Nee nee, mijn excuses staat er wat verwarrend. Fijnste is gewoon 1 SSID met precies dezelfde beveiliging etc. en ze dan ook nog eens verst van elkaar zetten in de frequentieband (kanaal 1 en 11 bijvoorbeeld). Zodat door de scheiding met meerdere wireless clients er minder storing is onderling, ik vergeet gewoon even gemakshalve de buren hun WAPs.
Of je laptop of andere wireless clients fatsoenlijk roamen tussen de "sterkste" wireles accesspoints is natuurlijk afhankelijk van of ze dit ondersteunen, Intel wireless kaartjes doen dit voor zover ik weet redelijk vlekkeloos met zelfs instelbare gradatie in hoe agressief ze roamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-06 08:44
Zijn er meer mensen die problemen hebben met downloaden van Usenet met deze router?

Als ik download valt altijd na een minuut of wat de internetverbinding met die computer weg. Netwerkverbinding heeft'ie dan nog wel.
Om weer internetverbinding te krijgen moet ik de router herstarten.

Ik download vanaf IPv6 servers met een teredo-tunnel, en heb een PPPoE internetverbinding. En gebruik de nieuwste firmware van TP-Link (3.13.4 Build 110429 Rel.36959n).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernie12121
@mcDavid, ook ik heb veel problemen met deze router maar niet alleen icm Usenet. Om de zoveel tijd moet ik de router rebooten wat me mijn neus (en die van mijn huisgenoten) uitkomt. Ik heb de router als accesspoint ingesteld volgens d handleiding hier op tweakers maar niks helpt. Misschien dat ik die alternatieve firmware DD-WRT ga proberen alhoewel ik hier nogal huiverig voor ben. Wellicht is dat voor jou ook de oplossing Ik had gehoopt een fatsoenlijke router te hebben gekocht maar voorlopig is het alleen maar frustratie met dit ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-06 11:48
ernie12121 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:04:
@mcDavid, ook ik heb veel problemen met deze router maar niet alleen icm Usenet. Om de zoveel tijd moet ik de router rebooten wat me mijn neus (en die van mijn huisgenoten) uitkomt. Ik heb de router als accesspoint ingesteld volgens d handleiding hier op tweakers maar niks helpt. Misschien dat ik die alternatieve firmware DD-WRT ga proberen alhoewel ik hier nogal huiverig voor ben. Wellicht is dat voor jou ook de oplossing Ik had gehoopt een fatsoenlijke router te hebben gekocht maar voorlopig is het alleen maar frustratie met dit ding.
Breng hem terug/garantie, het lijkt mij een hardware defect. Ik heb er zelf ook af en toe last van, irritant inderdaad :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Zo lang ik niet download via usenet is 'ie bij mij prima stabiel. De snelheid is ook prima, ik haal 70Mbit over een draadloze verbinding en tegen de 90Mbit via de netwerkkabel. Maargoed, wat moet je met die snelheden als je niet kunt downloaden?

DD-WRT en OpenWRT heb ik er allebei opgehad. Dat ging hardstikke makkelijk en werkte ook goed, dus is wel een poging waard. Alleen heb ik nogal een aparte internetverbinding (PPPoE naar buiten, en binnen het complex een DHCP netwerk waardoor mijn router 2 ip's tegelijk heeft) en dat kreeg ik met DD-WRT en OpenWrt allebei niet aan de praat. Dus ben ik weer terug gegaan naar de firmware van TP-link.

[ Voor 5% gewijzigd door mcDavid op 17-08-2011 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernie12121
McDavid, ik ben een absolute noob dus flame me niet als wat ik nu ga zeggen complete onzin is.

Idee, kan het zijn dat het hebben van 2 IP's de alarmbellen doet rinkelen bij je usenet provider en je daarom eruit gekickt wordt ? Wellicht lijkt het erop dat je vanaf 2 verschillende lokaties met hetzelfde account probeert te downloaden. Om account sharing te voorkomen zou dit een beveiliging bij je usenet provider kunnen trigeren ?

nogmaals, het is maar een suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Nee dat is het niet, dat 2e ip is alleen om op een lokaal netwerk te kunnen. En bovendien, als de verbinding eruit vliegt, kan ik helemaal niet meer op internet, ook niet via andere protocollen als usenet.

Het rare is dat ik nog wel op mijn eigen netwerkje kan, dus van en naar de router gaat alles goed. Maar van de router naar de rest van de wereld gaat na een paar minuten mis, voor alleen de computer die aan het downloaden is.

Er gaat dus duidelijk iets mis in de router, die besluit blijkbaar na een paar minuten gewoon alle pakketjes voor een bepaalde computer niet meer door te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernie12121
Ok, dat is in essentie hetzelfde probleem dat ik ook heb alleen wordt het bij mij niet specifiek veroorzaakt door downloaden op usenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Indien jullie de laatste officiële firmware draaien en de TP-Link er dan alsnog eruit klapt dan kan het heel goed zijn dat jullie routers gewoon defect zijn. In dat geval gaat DD-WRT of OpenWRT ook niet helpen. Het ding moet gewoon stabiel zijn, ook met de originele firmware. Ik er heb wel meer mensen over gehoord, nadat ze hem omruilden voor een nieuwe was het probleem vaak opgelost. Je hebt immers recht op een deugdelijk product, maak dus gebruik van de 3 jaar garantie die erop zit of ruil hem om bij de winkel waar je hem kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IshQ86
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 16:24
Goededag,
Hier een leek met een probleem, namelijk het volgende:

Ik heb laatst de wr1043nd gekocht, alles werkt alleen krijg ik het niet voor elkaar om een ps3 (bekabeld) en
een externe hdd (via de usb) geconnect te krijgen.

Ik krijg bij het zoeken naar een mediaserver op de ps3 het bericht: mediaserver niet gevonden.

Wie heeft dit probleem ook gehad, of kan me een paar tips geven?

p.s. de hdd heeft 2 partities.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Welke firmware heb je op de router?

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-06 03:05
Ik kon het toch niet laten om ook eens DD-WRT (17201) uit te proberen maar welke wifi settings gebruiken jullie? Ik was namelijk even op google aan het neuzen en kwam toen het volgende tegen.

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2jdo0pg.jpg

Hebben jullie bij TX / RX Antenna Chains ook 1+2+3 staan of klopt deze setting niet?
Wat ik me alleen af vraag is dat bij OpenWRT de TX Power op 27dBm staat en bij DD-WRT op 20 wat duidelijk lager is alleen is het een groot verschil of valt het mee?

• Puch-Maxi
Dat maakt niet zoveel uit, je kunt instellen wat je wilt. De AR9103/driver limiteert het vermogen tot ± 20 dBm, wat neerkomt op 100 mW. Met de instellingen op United_States haal je het maximale eruit (21 dBm).

[ Voor 15% gewijzigd door Puch-Maxi op 18-08-2011 02:43 ]

• IshQ86
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 16:24
Puch-Maxi schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:33:
Welke firmware heb je op de router?
Hoe kan je dat nakijken?

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-04 15:42
Als je het beheer van je router opent zie je het meteen
voorbeeldje:
Firmware Version:
3.13.4 Build 110429 Rel.36959n

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:01

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik krijg echt hoofdpijn van deze router :|

Zowel met de laatste officiële firmware als DD-WRT loop ik de helft van de tijd tegen een torenhoge latency aan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Reply from 172.19.3.1: bytes=32 time=1887ms TTL=128
Reply from 172.19.3.1: bytes=32 time=1687ms TTL=128
Reply from 172.19.3.1: bytes=32 time=1533ms TTL=128
Reply from 172.19.3.1: bytes=32 time=1690ms TTL=128
Reply from 172.19.3.1: bytes=32 time=2182ms TTL=128
Reply from 172.19.3.1: bytes=32 time=1847ms TTL=128
Reply from 172.19.3.1: bytes=32 time=737ms TTL=128
Reply from 172.19.3.1: bytes=32 time=3ms TTL=128
Reply from 172.19.3.1: bytes=32 time=1034ms TTL=128

Dan gaat het weer een paar seconden goed en dan begint het hele circus weer. De router resetten lost het probleem vaak voor 10 minuten op, maar daarna komt de hoge latency weer vrij snel terug.

Verdere specs: router staat uit zijn neus te eten ( load average: 0.02, 0.01, 0.00) en heeft genoeg geheugen over. Clients: Laptop met Intel BGN-kaartje en een HTC Desire. Ik zit op het rustigste kanaal, overschakelen naar andere (drukkere) kanalen levert geen verschil op. Signaalsterkte is optimaal en ik zit zo'n 2 meter van de router af, zonder obstakels ertussen.

Iemand enig idee? Het leek me handig om het eerst hier te vragen alvorens ik een eigen topic open :)

edit: heb mode van mixed (20/40Mhz) naar turbo veranderd (40Mhz) en nu is het al een half uur stabiel. Nou maar hopen dat het zo blijft.

[ Voor 4% gewijzigd door Gizz op 18-08-2011 13:31 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345217

Ik heb dus sinds kort een synology DS211 en een Popcorn hour. Nu het rare. Als ik de popcorn niet aansluit dan kan ik de synology prima benaderen via windows en al de share mappen zien helemaal super dus.

Als ik de popcorn aansluit op het netwerk dan kan ik opeens de synology niet meer benaderen via windows ???? ik zie de synology niet meer en dus kan ik de mappen niet meer benaderen ...de popcorn kan de synology wel benaderen (via NFS) en films afspelen alsook mijn tv op de slaapkamer die de films kan afspelen.

via synology assistent kan ik de synology wel benaderen via de pc's. het lijkt wel een soort van conflict bij de router oid?

mac adres en ip zijn het volgende

5 DiskStation 00-11-32-0B-99-59 192.168.1.101 41:07:27
6 Unknown 00-06-DC-82-5B-28 192.168.1.104 45:29:58

iemand een idee?

* heb de TP-link , de synology en de popcorn A-210 al de laatste updates gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocopasta
Niemand een reactie?
chocopasta schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 21:28:
Ik overweeg om alternatieve firmware te gaan gebruiken daar de huidige TP-Link firmware niet echt stabiel vind (soms valt signaal spontaan weg, aanmaken van gebruikers en andere wijzigingen wordt soms niet doorgevoerd via de webinterface enz). Daarnaast loop ik tegen beperkingen op als bijvoorbeeld het wachtwoord geen complexe karakters / leestekens mag bevatten.

Nu probeer ik een overwogen keuze te maken tussen Open WRT en DD-WRT maar kan geen echte overtuigende verschillen vinden.

Ik zou de TP-link naast zijn standaard router functionaliteit ook graag willen gebruiken als FTP server & NAS (ik verwacht er niet de wereld van maar beperkt gebruik lijkt leuk), en hoop dat het mogelijk ook het "Ziggo probleem" verhelp daar alle suggesties als hier op dit forum zijn gepost hier het probleem niet oplossen en ik nu met een extra switch moet werken om een ip adres te krijgen op mijn WAN interface. :-s

Zijn er tweakers welke goede argumenten hebben in mijn situatie om te gaan voor Open WRT of juist DD WRT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Laatst online: 20:28

Harrie

NederVlaming

IshQ86 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:27:
Goededag,
Hier een leek met een probleem, namelijk het volgende:

Ik heb laatst de wr1043nd gekocht, alles werkt alleen krijg ik het niet voor elkaar om een ps3 (bekabeld) en
een externe hdd (via de usb) geconnect te krijgen.

Ik krijg bij het zoeken naar een mediaserver op de ps3 het bericht: mediaserver niet gevonden.

Wie heeft dit probleem ook gehad, of kan me een paar tips geven?

p.s. de hdd heeft 2 partities.

alvast bedankt
Ik vermoed dat de PS3 zoekt naar een media server (DLNA, bijvoorbeeld serviio), en niet gewoon een netwerk share (ik vermoed dat de router nu gewoon een netwerk share heeft gemaakt.).

Misschien kan je wel een DLNA server op de router installeren, dat weet ik niet. Of zit dat bij de standaard functionaliteit? minidlna misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:52
minidlna installeren op DD-WRT of openwrt firmware.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
@IshQ86 Controleer even of je de laatste officiële firmware erop hebt.
DD-WRT is prima geschikt voor jouw doel. Je haalt met DD-WRT overigens geen 300 Mbit. OpenWRT is 'lastiger' in gebruik, je moet alles zelf installeren in configureren. Ieder voordeel heeft zijn nadeel, de ene tweaker heeft liever alles webbased en de ander configureert zijn router het liefst via SSH op de commandline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightningchaser
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:43
Heeft iemand ervaring met de sterkere antennes? ik heb op de 2de verdieping net geen lekker bereik, zou het helpen om de antennes te upgraden naar b.v. de TL-ANT2408CL. Is het dan nodig om alle drie de antennes te vervangen of zou 1 ook volstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Puch-Maxi schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 16:13:
[...]
@IshQ86 Controleer even of je de laatste officiële firmware erop hebt.

[...]
DD-WRT is prima geschikt voor jouw doel. Je haalt met DD-WRT overigens geen 300 Mbit. OpenWRT is 'lastiger' in gebruik, je moet alles zelf installeren in configureren. Ieder voordeel heeft zijn nadeel, de ene tweaker heeft liever alles webbased en de ander configureert zijn router het liefst via SSH op de commandline.
Ik heb ze allebei erop gehad. DD-WRT is een stuk gelikter inderdaad maar ik vond het niet makkelijker in gebruik. Op één of andere manier leek OpenWRT toch meer gewoon in één keer goed te gaan
lightningchaser schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 15:20:
Heeft iemand ervaring met de sterkere antennes? ik heb op de 2de verdieping net geen lekker bereik, zou het helpen om de antennes te upgraden naar b.v. de TL-ANT2408CL. Is het dan nodig om alle drie de antennes te vervangen of zou 1 ook volstaan?
Ik zou ze eerst eens plat leggen, als je bereik naar boven wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocopasta
[quote]mcDavid schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 16:50:
[...]

Ik heb ze allebei erop gehad. DD-WRT is een stuk gelikter inderdaad maar ik vond het niet makkelijker in gebruik. Op één of andere manier leek OpenWRT toch meer gewoon in één keer goed te gaan
[...]

Bedankt voor je reactie. Inmiddels had ik OpenWRT al geïnstalleerd maar na een hele middag puzzelen was ik toch weer terug naar stock firmware. Nu op jou advies toch maar DDwrt geprobeerd. Is idd veel makkelijker in het gebruik en heeft alle opties al aan boort. Thx!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362358

Ik heb dit modem al een tijdje in bezit, maar sinds ik hem heb geüpgrade naar de laatste (offciële) firmware valt de verbinding met internet af en toe uit. Meestal is dit na een paar uur gebruik, ik moet dan de sterker eruit en er weer in doen om weer verbinding te krijgen. Ik heb al geprobeerd om de firmware opnieuw te installeren, dit heeft geen effect gehad. Heeft iemand hier een oplossing voor? Het liefst hou ik het gewoon bij officiële firmwares, dus geen DD-WRT of OpenWRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Er zit geen modem in, het is alleen een router. Je geeft aan dat je verbinding met internet er af en toe uit valt.
Is dit alleen draadloos en/of bedraad? Je zou terug kunnen gaan naar de voorlaatste officiële firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:12

rapture

Zelfs daar netwerken?

Gizz schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:24:
Iemand enig idee? Het leek me handig om het eerst hier te vragen alvorens ik een eigen topic open :)
Hoe is de ping bedraad? Ik heb gegarandeerde 35 ms (gemiddelde) en 50 ms als maximum ping richting World of Tanks servers. Met de officiële firmware doet het wat het moet doen. Ik ben 1 van de eerste die zoals een Counter-Strike-speler begin te vloeken over slechte pings of andere niet zo vloeiende dingen.

[ Voor 14% gewijzigd door rapture op 21-08-2011 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
lightningchaser schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 15:20:
Ik heb wat zitten experimenteren met andere antennes. Heb zowel de TL-ANT2408CL 8dBi (29,5cm) als de TL-ANT2405CL 5dBi (19,5cm) getest. De originele antennes zijn 3dBi (15,5cm) maar hebben een heel ander 'radiation pattern'. Al deze antennes zijn Omni-Directional, maar de openinghoek (beamwidth) wijkt per antenne af. Hoe hoger de versterking in dBi's hoe smaller deze hoek is, het signaal is dus gerichter.

Even een voorbeeld: de TL-ANT2405CL 5dBi straalt 360° in het ronde (Omni-Directional) en doet dit met een hoek van 32°. De TL-ANT2408CL (8dBi) is ook Omni-Directional maar heeft een hoek van 15°. De laatste heeft dus een veel kleinere hoek het signaal is smaller, meer gerichter. Je zult de antenne's moeten uitrichten voor een optimaal signaal. Mijn ervaring is dat de antenne van 8dBi een te kleine hoek heeft om praktisch te zijn, daarnaast is hij erg duur (€6,- per antenne) de 5dBi antenne is een goed en betaalbaar alternatief, voor slechts €2,- per stuk! De versterking viel mij bij beide antenne's een beetje tegen. De originele antennes werken al erg goed, heb bereik door het hele huis en de tuin.

Afbeeldingslocatie: http://www.cisco.com/image/gif/paws/82068/omni-vs-direct8.gif

Cisco legt het wel aardig uit: http://www.cisco.com/en/U...6a00807f34d3.shtml#topic3 en http://www.vetechnet.com/lesson-1.htm

Als je antennes gaat vervangen zou ik dat zelf per drie doen, of je moet ze gaan combineren om zo een betere dekking te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Volgens mij is het bij veel routers zelfs zo dat alle antennes een andere functie hebben, één antenne is de "hoofd"antenne, de andere twee hebben ondersteunende functies. Als dat ook bij deze router zo is heb je er dus vrij weinig aan om maar één antenne te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Deze router werkt met MIMO om meer bandbreedte te verkrijgen. Wanneer je verschillende antenne's gaat gebruiken heb je waarschijnlijk een langzamer verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algoman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-11-2024
Toch nog een vraag als de router met MIMO werkt dan heeft het weinig nut om voor TX & RX Antenna Chains verschillende antennen combinaties te gebruiken zoals en wiki uitgelegd wordt. Of heb ik het mis.

Link naar wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:22
[b]Puch-Maxi schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:56:
. Mijn ervaring is dat de antenne van 8dBi een te kleine hoek heeft om praktisch te zijn, daarnaast is hij erg duur (€5,- per antenne) de 5dBi antenne is een goed en betaalbaar alternatief, voor slechts €2,- per stuk! De versterking viel mij bij beide antenne's een beetje tegen. De originele antennes werken al erg goed, heb bereik door het hele huis en de tuin.
Waar haal je die antennes voor €5 en €2 per stuk?

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:01

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

rapture schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:03:
[...]
Hoe is de ping bedraad? Ik heb gegarandeerde 35 ms (gemiddelde) en 50 ms als maximum ping richting World of Tanks servers. Met de officiële firmware doet het wat het moet doen. Ik ben 1 van de eerste die zoals een Counter-Strike-speler begin te vloeken over slechte pings of andere niet zo vloeiende dingen.
Gewoon 1 ms, zoals het hoort.
Maar sinds ik de 'mode' van 20Mhz + 40Mhz op alleen 40Mhz (turbo) heb gezet werkt de boel perfect! Wou dat ik er eerder achter gekomen was..

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243922

Ik heb thuis Internet plus bellen van KPN en een zeer recente (witte) Experia Box (zal thuis nog eens kijken welk merk en type dat is).

Nu is het bereik op zolder dramatisch. Zo erg dat draadloos netwerk eigenlijk onmogelijk is en vaak helemaal wegvalt.

Nu ben ik op zoek gegaan naar iets om het signaal naar zolder te versterken. In eerste instantie dacht ik aan een repeater op de slaapkamer (middelste etage). De TL-WA901ND bijvoorbeeld. Dat moet volgens mij wel gaan werken, maar ik zou liever een volwaardige router willen hebben om meer mogelijkheden open te laten.

De TL-WR1043ND komt dan direct bovendrijven. Dan heb ik tenminste nog 4 Gigabit poorten tegenover de ene 10/100 aansluiting op de repeater. Bovendien is de prijs nagenoeg gelijk.

Echter kan de router alleen met WDS mijn bereik vergroten. Ik hoor veel problemen daarmee als het niet om hetzelfde merk apparatuur gaat, zoals bij mij. Zou dit toch nog mogelijk zijn? Wel graag met WPA en niet met WEP.

Ik zou met de router ook willen proberen of ik hem naast de Experia Box kan neerzetten en dan toch nog voldoende bereik heb; dan heb ik namelijk in de woonkamer ook gewoon een Gigabit netwerk. Experia Box heeft wel wireless-n, maar geen Gigabit LAN.

Nog een vraagje: Weet iemand of de sterkte van het signaal van de repeater gelijk is aan die van de router?

Heeft iemand hier ideeën over of tips? Of misschien hele andere oplossingen? Ik weet niet goed wat de beste (niet te dure) oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-06 09:17
algoman schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 18:46:
Toch nog een vraag als de router met MIMO werkt dan heeft het weinig nut om voor TX & RX Antenna Chains verschillende antennen combinaties te gebruiken zoals en wiki uitgelegd wordt. Of heb ik het mis.
Nope, dat heb je juist. Gewoon voor zowel Tx als Rx 1+2+3 chains gebruiken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
algoman schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 18:46:

Link naar wiki
Correct, voor MIMO kun je het beste identieke antenne's gebruiken. Wanneer je niet geeft om de bandbreedte maar meer om optimale dekking zou je een combinatie van verschillende antenne's kunnen gebruiken.
Vulcan750 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:02:
[...]
Waar haal je die antennes voor €5 en €2 per stuk?
Ik heb ze destijds gekocht bij Redcoon (TL-ANT2408CL en TL-ANT2405CL) De TL-ANT2408CL is nu één Euro duurder geworden en kosten nu €6,- per stuk. De TL-ANT2405CL kosten €2,- per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390615

heb zojuist de router binnen en de snelheid is enorm goed tot dat ik op mijn kamer ga zitten die één verdieping hoger is dan waar de router staat. ik heb al van alles geprobeerd zoals de antennes in alle mogelijke hoeken te zetten. mijn kamer afgezocht waar ik de beste connectie heb. ik kan gewoon zelfs niet google laden. hoe kan ik dit oplossen? had al gedacht aan drie van deze te kopen : http://www.informatique.nl/523148/tp-link-tl-ant2408cl.html maar ik vraag me af of het wel zo veel gaat uitbrengen. een kabel naar mijn kamer leggen is geen oplossing want mijn ma heeft niet graag dat er geboord word. en wat ik raar vind is dat de router die ervoor stond ( een belkin pre n router wat eigenlijk een g-router is) wel redelijke verbinding maakte op mijn kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-06 00:08

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Heb je wel Wifi N in je laptop? Zo niet, tijd om te upgraden. Wifi N routers geven per antenne een zwakker signaal af dan Wifi G routers omdat ze met meer antennes werken, maar met G gebruik je er doorgaans maar 1 van.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243922 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:24:
Ik heb thuis Internet plus bellen van KPN en een zeer recente (witte) Experia Box (zal thuis nog eens kijken welk merk en type dat is).

Nu is het bereik op zolder dramatisch. Zo erg dat draadloos netwerk eigenlijk onmogelijk is en vaak helemaal wegvalt.

Nu ben ik op zoek gegaan naar iets om het signaal naar zolder te versterken. In eerste instantie dacht ik aan een repeater op de slaapkamer (middelste etage). De TL-WA901ND bijvoorbeeld. Dat moet volgens mij wel gaan werken, maar ik zou liever een volwaardige router willen hebben om meer mogelijkheden open te laten.

De TL-WR1043ND komt dan direct bovendrijven. Dan heb ik tenminste nog 4 Gigabit poorten tegenover de ene 10/100 aansluiting op de repeater. Bovendien is de prijs nagenoeg gelijk.

Echter kan de router alleen met WDS mijn bereik vergroten. Ik hoor veel problemen daarmee als het niet om hetzelfde merk apparatuur gaat, zoals bij mij. Zou dit toch nog mogelijk zijn? Wel graag met WPA en niet met WEP.

Ik zou met de router ook willen proberen of ik hem naast de Experia Box kan neerzetten en dan toch nog voldoende bereik heb; dan heb ik namelijk in de woonkamer ook gewoon een Gigabit netwerk. Experia Box heeft wel wireless-n, maar geen Gigabit LAN.

Nog een vraagje: Weet iemand of de sterkte van het signaal van de repeater gelijk is aan die van de router?

Heeft iemand hier ideeën over of tips? Of misschien hele andere oplossingen? Ik weet niet goed wat de beste (niet te dure) oplossing is.
toon volledige bericht
Ik heb nog even opgezocht en in de settings van mijn Experia Box kan ik inderdaad WDS aanzetten (voor maximaal 4 Access Points). Maar zal dat dan ook gaan werken met deze TP-Link router?
Merk, type en firmware van mijn Experia Box is: Arcadyan ARV7519, Firmware Version: 01.01.113
Niet zeker, maar er lijkt een Ralink chip in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Het bereik van de WR1043ND zal ongetwijfeld beter zijn dan van de Experiabox zonder externe antenne's.
Eventueel zou je er nog andere antennes bij kunnen kopen. WDS op de TP-Link zou moeten werken, maar met alternatieve software zou je de WR1043ND ook als client laten connecten. Een uplink via een kabeltje is overigens wel veel stabieler dan via WDS.

[ Voor 180% gewijzigd door Puch-Maxi op 24-08-2011 23:56 ]

• covada
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
Weet iemand een winkel (dus geen webshop) in Rotterdam waar ze deze router verkopen? In de Pricewatch staan alleen maar webwinkels.

• Dope3112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01 18:21
alternate, wel barendrecht maar tis maar een ritje van 10 min

• Dope3112
een vraagje, ik stap over van een tp-link tl-wr642g naar deze om de gigabit poorten,
bedraad werkt alles echter wireless wilt geen enkel apparaat verbinden met de router,

de laatste firmware staat erop,
security op wpa2 - aes deed hij niet
security op uit ook niet.

hij heeft het een half uur gedaan wireless daarna is hij er snel mee gekapt, dit nadat ik elke apparaatje in de dhcp settings netjes een eigen ip heb gegeven, en bij ip-mac binding ook.

als ik alle dhcp settings en ip-mac binding settings disable kan ik nog niks wireless voor elkaar krijgen.

back naar factory settings was jammer genoeg ook geen oplossing.

zie ik ergends iets uit het oog?

• Puch-Maxi
Als zelfs het resetten d.m.v. het resetknopje achterop niet werkt dan lijkt het erop dat hij dood is.
In dat geval even omruilen bij de winkel :)

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-05 16:23
Probeer ook eens met alleen G verbindingen aan, dat zou ook moeten werken namelijk. Anders inderdaad even terug naar de winkel :).

• Dope3112
ok ik heb em officieel vermoord, tijdelijk maar de oude tplink terug proppen die doet et gelukkig nog prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 409648

Ik heb sinds een aantal dagen ook een TP-Link TL-WR1043ND v1.8 aangeschaft en heb er nu ook DD-WRT r17201 op gezet. Tot nu toe werkt hij prima en vrij stabiel. Net als mijn oude Linksys WRT350N zonder DD-WRT. Echter heb ik wel 4 kleine probleempjes waar ik tegen aan loop. Ik hoop dan ook dat ik even van jullie expertise gebruik mag maken :)

1. Ik heb alle opties en menu’s in DD-WRT af gezocht maar kan de “Wireless GUI Access” nergens enablen of disablen. Dit zelfde geld ook voor de telnet access. (Of hebben ze deze optie nog niet verwerkt in r17201? Zou wel raar zijn iig)

2. Als ik vanuit mijn interne netwerk mijn externe IP benader in mijn webbrowser of via telnet dan lijkt het alsof deze services voor de buitenwereld gewoon draaien. Echter heb ik deze services voor de buitenwereld gewoon uitgezet op mijn router en zouden ze niet moeten werken.
Ik heb dit ook getest in een ander netwerk van buitenaf, en gelukkig kan ik deze services dan ook niet benaderen op mijn externe IP. (voor mijzelf vind ik dit niet echt handig in verband met testen en ander dingen). Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? Op mijn vorige linksys router had ik hier geen problemen mee.

3. Ik heb in mijn netwerk een Windows Home Server staan en daarbij maak ik dus gebruik van een .homeserver.com domain. Daarbij heb ik natuurlijk de juiste ports geforward en staan naar mijn idee net als vroeger goed ingesteld. Het enige wat ook weer vreemd is, is het benaderen van de website. Nu kan ik van intern niet mijn .homeserver.com benaderen, maar wel weer van buitenaf. (Staat dit probleempje in verband met puntje 2?)

4. Op mijn Home Server krijg ik elke keer de melding “Verifying port forwarding for your router failed”. Ik heb natuurlijk eerst opgezocht wat ik hier aan kan doen en heb gewoon de porten goed staan en UPnP aan gezet. Toch krijg ik elke keer de zelfde melding terug, en snap niet wat er precies fout zit.

Wellicht zijn er meerdere mensen met deze zelfde problemen, en hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291978

Spammen naar een eigen topic hoeft niet

[ Voor 78% gewijzigd door Koffie op 28-08-2011 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Laatst online: 01-06 06:56
@Xel

Telnet zet je uit bij Service --> Service en dan bijna helemaal onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267027

Hallo,

Ik heb een vraag over deze router.
Ik heb twee van deze routers, om een verbinding te maken naar de schuur.
Nu is een router gereset, en krijg ik geen internet meer in de schuur.
Hoe kan ik de bridge weer instellen, zodat zij veer vervinding met elkaar krijgen.
Ik hoop erop dat jullie dit weten.

Tom

Sorry voor de vraag, ik heb het antwoord al gevonden.
http://www.tp-link.com/en/article/?articleid=74

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 267027 op 27-08-2011 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Ik heb DD-WRT geïnstalleerd en werkt verder prima. Wat ik niet aan de praat krijg is DDNS.
Met mijn D-Link was dit geen probleem maar op de TP-Link wil het niet werken.

Ik gebruik DDNS via No-IP.com

Account gegevens in DD-WRT gezet en krijg onderstaande foutmelding.

Sat Aug 27 17:45:32 2011: INADYN: Started 'INADYN Advanced version 1.96-ADV' - dynamic DNS updater.
Sat Aug 27 17:45:32 2011: I:INADYN: IP address for alias 'xxxxx.dyndns-ip.com' needs update to 'xx.xxx.x.xx

xx heb ik even neergezet ivm mijn gegevens

Via http://www.dd-wrt.com/wik...g_embedded_inadyn_-_HOWTO

stond nog wat meer info wat je zou kunnen invullen, ip adressen ipv de namen. Dus een ping gedaan zodat ik de recente ip-adressen van No-ip heb zoals aangeven en deze ingevuld via Custom veld.

weer dezelfde foutmelding.

Dus via een andere aanbieder die ook in DD-WRT staat aangeven geprobeerd maar exact dezelfde foutmelding.

Het is ook vreemd dat hij aangeeft dat mijn Ip-adres (WAN) moet worden bijgewerkt. Maar in mijn account op No-IP geeft deze netjes het juiste WAN ip aan.
Gebruik iemand DDNS icm met deze router en DD-WRT met succes?

[ Voor 6% gewijzigd door MikeOO op 28-08-2011 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 409648

@MikeOO

Klopt, maar dan schakel je de hele service uit neem ik aan?
Het gene waar ik naar op zoek ben is dat ik alleen in mijn lokale netwerk de service kan gebruiken, en dan het liefst alleen mijn lokale bedraade netwerk en niet via WiFi.

Voor de buitenwereld staat hij wel uit, maar als ik dit van uit mijn locale netwerk test op mijn externe IP lijkt het alsof hij van buitenaf draait.

Sorry, ik gebruik zelf geen DDNS op deze router.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 409648 op 28-08-2011 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Anoniem: 409648 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 15:53:
@MikeOO

Klopt, maar dan schakel je de hele service uit neem ik aan?
Het gene waar ik naar op zoek ben is dat ik alleen in mijn lokale netwerk de service kan gebruiken, en dan het liefst alleen mijn lokale bedraade netwerk en niet via WiFi.

Voor de buitenwereld staat hij wel uit, maar als ik dit van uit mijn locale netwerk test op mijn externe IP lijkt het alsof hij van buitenaf draait.

Sorry, ik gebruik zelf geen DDNS op deze router.
Dat durf ik niet te zeggen. Ik had wel ergens gelezen dat het advies was op Telnet uit te zetten anders is de kans zeer groot dat je gehackt wordt. Aangezien ik het zelf niet nodig heb direct uit gezet.

Misschien een idee om het standaard uit te zetten als niets lukt en even aanzetten als je het nodig hebt.

DDNS probleem blijkt een veel voorkomend probleem te zijn bij de laatste versie die pas is vrijgegeven. Is nog geen stabiele versie maar goed we moeten maar hopen dat er snel een update voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Ik gebruik ook DynDNS met de TP-link firmware, dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
mcDavid schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 18:09:
Ik gebruik ook DynDNS met de TP-link firmware, dat werkt prima.
Ik heb er DD-WRT op staan.
Ben voorlopig maar even teruggegaan naar de standaard firmware. Daar werkt DDNS wel prima. Over een tijdje DD-WRT maar weer proberen.

[ Voor 24% gewijzigd door MikeOO op 29-08-2011 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Puch-Maxi schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 23:41:
Het bereik van de WR1043ND zal ongetwijfeld beter zijn dan van de Experiabox zonder externe antenne's.
Eventueel zou je er nog andere antennes bij kunnen kopen. WDS op de TP-Link zou moeten werken, maar met alternatieve software zou je de WR1043ND ook als client laten connecten. Een uplink via een kabeltje is overigens wel veel stabieler dan via WDS.
Bedankt voor je reactie.

Bedoel je met een uplink via kabeltje dat ik de router aan mijn Experia Box aansluit met een kabeltje? Dat is namelijk wel wat ik zou willen proberen om te controleren of ik dan op zolder wel stabiel netwerk heb (snel genoeg voor mijn 8 mbit internet zou voldoende moeten zijn (of ietsjes minder ook prima)). Dit moet dan wel n + g zijn ivm laptop op n en desktop op g. Bijkomend voordeel is dan dat ik benden gewoon bekabeld gigabit netwerk heb voorm ijn NAS en mogelijk andere apparatuur.

Waarom ik naar WDS vraag is omdat ik mogelijk deze router als repeater wil gebruiken en hem dan op de middelste etage zet. Dit is dus vooral voor als het bereik met deze router vanaf beneden ook niet voldoende is.

Als de router bekabeld achter mijn Experia Box staat, is het dan goed in te richten zo dat ik mijn netwerk via de router doe, maar mijn NAS ook nog extern kan bereiken? Waar moet ik dan op letten bij de instellingen van de Experia Box en de router?

Overigens wil ik liever (nog) niet gaan beginnen met alternatieve software. Ik heb wel wat verstand van computers, maar kan op netwerkgebied nog wel het een en ander (en meer) leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkeigh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-12-2024
Ook hier een tevreden gebruiker van deze router.... tot een paar dagen geleden. Sinds een paar dagen kan mijn vrouw haar weblog niet meer benaderen via de router. Rechtstreeks aangesloten op het UPC modem werkt het wel maar vanaf de router of van de pc via de router geen verbinding.

- Een ping resolved wel de naam maar geeft een "request timed out"
- Een traceroute gaat netjes naar buiten via de router en modem naar UPC servers maar verliest dan signaal wanneer die voorbij de core routers is geweest.

Tracing route to mamaguapa.com [216.18.203.130]
over a maximum of 30 hops:

1 2 ms 1 ms 1 ms DD-WRT [192.168.1.1]
2 13 ms 33 ms 9 ms 10.15.218.129
3 32 ms 51 ms 70 ms p1001.net.upc.nl [212.142.1.1]
4 34 ms 16 ms 15 ms 84.116.244.41
5 19 ms 18 ms 15 ms 84-116-130-102.aorta.net [84.116.130.102]
6 41 ms 29 ms 15 ms de-fra01a-ri2-xe-4-0-0.aorta.net [84.116.130.138]
7 26 ms 32 ms 19 ms cr02.frf02.pccwbtn.net [80.81.192.50]
8 184 ms 171 ms 181 ms webnx.ge9-27.br01.lax05.pccwbtn.net [63.218.42.194]
9 174 ms 180 ms 172 ms 67-220-192-101.hosted.static.webnx.com [67.220.192.101]
10 * * * Request timed out.
11 * * * Request timed out.

Ik heb inmiddels een harde reset gedaan, een reset naar factory defaults, een nieuwe firmware van TP-Link zelf, laatste Firmware van DD-WRT en de 30/30/30 reset zoals beschreven op DD-WRT wiki en de site blijft niet benaderbaar niet vanaf de pc en ook niet vanaf de router zelf. Tot nu ben ik nog geen andere websites tegen gekomen die ik niet kon openen behalve de site van mijn vrouw.

Mocht iemand nog een tip hebben dan hoor ik dat graag want op dit moment weet ik het niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:19
Wat gebeurt er als je op de router het MAC-adres aanpast en dan een nieuwe DHCP lease aanvraagt? Grote kans dat je direct op de modem aangesloten een ander IP krijgt, en dat het IP dat je met de router krijgt gewoon ergens geblacklist is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkeigh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-12-2024
Ai vergeten in het lijstje te zetten, ik had ook mijn MAC gecloned maar dat loste het ook niet op.
Ik denk ook niet dat dit het zou kunnen zijn, op een blacklist zou alleen het IP adres van mijn modem kunnen staan. Maar ik had het toch geprobeerd om alles uit te kunnen sluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:19
Bij kabelinternet heeft je modem over het algemeen geen IP. Uitzonderingen zijn er wel, zoals Thomson routers die UPC uitdeelt, maar in je trace zie ik daar niks van terug.
Pagina: 1 ... 4 ... 56 Laatste