Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefjuh
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-05 15:25
Bedankt voor je snelle reactie! Ik heb tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Niet van jou

stefjuh schreef op zondag 10 juli 2011 @ 15:59:
Bedankt voor je snelle reactie! Ik heb tele2.
Dynamic

Ken ik jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:38
tele2, dan heb je neem ik aan een constructie dat je van je tele2 router naar de 1043 gaat. In dat geval moet WAN uit en moet je DHCP forwarding doen. Op die manier kreeg ik hier alles(ook na veel geemmer) werkend.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefjuh
Ik heb hier allemaal totaal geen verstand van dus hoe moet ik dit dan doen? Ik heb trouwens tussen de 1043 en de tele2 nog een router staan maar dit is geen draadloze.

[ Voor 38% gewijzigd door stefjuh op 10-07-2011 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Niet van jou

Ulysses schreef op zondag 10 juli 2011 @ 15:49:
Hoi, ik heb dit routertje ook in duplo aangeschaft. Na wat ge-emmer met duitse firmware die ik amper lezen kan, engelse er op gegooid ... mooi, alles aangesloten, nu wil ik nog RDP forwarden, maar het lukt me met geen mogelijkheid. Ik heb een ip adres gereserveerd, Forwarding ingesteld voor poort 3389, interne statische IP opgegeven welke machine ik heen wil RDP'en maar ik kom er van buiten mooi niet in. Lokaal werkt het wel dus het is geen tussen/dwarsliggende software firewall. Help!
Provider: UPC
Firmware: 6 mei 2011 / UK
Forwarding lijkt gewoon niet te werken zoals het hoort, ik weet wat forwarding is, ik heb het 100x op linux bakkies ingesteld met IPTables en all ... Kortom, bovenstaande nog eens gelezen, is het de bedoeling dat ik DD-WRT of OpenWRT er overheen flash om uitgebreidere instellingsmogelijkheden te hebben? Ik wil het liefst gewoon de standaard firmware houden en het daarmee bereiken zonder de Firewall SPI uit te schakelen. Maar hier zit denk ik ook het probleem, die firewall kun je afgezien van wat tunneling protocollen niet vertellen dat hij extern naar intern een RDP moet doorsluizen. Of de standaard forwarding optie zou dat moeten doen, maar dat schijnt niet te werken.

Ken ik jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stefjuh schreef op zondag 10 juli 2011 @ 17:00:
Ik heb hier allemaal totaal geen verstand van dus hoe moet ik dit dan doen? Ik heb trouwens tussen de 1043 en de tele2 nog een router staan maar dit is geen draadloze.
Geef even wat beter aan welke apparaten dat zijn en hoe ze staan geschakeld, hier kan niemand iets van bakken. Een modem is geen router maar er zijn er die het wel allebei zijn, tele2 gebruikt die 2in1 bijvoorbeeld ook (ofja 3in1 als je de switch meetelt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefjuh
Ja, sorry voor de gebrekkige informatie dat komt waarschijnlijk omdat ik er heel de dag mee bezig was en het een beetje zat was. Het is al opgelost ik moest het ip veranderen van de 1043. Nu alles werkt heb ik een ander probleem downloaden gaat bijna niet meer snel en het laden van 720p filmpjes op youtube lukt opeens ook niet meer goed. Als ik het oude kabeltje wat nu in de 1043 gaat in mijn pc stop doet hij alles wel snel dus het zit in de 1043 zijn dit dan bepaalde instellingen?

Bedankt voor de reacties,

gr Stef

[ Voor 39% gewijzigd door stefjuh op 10-07-2011 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Iemand die dd-wrt gebruikt met deze router? Ik probeer dmv. telnet met de router extern te pingen, dit werkt niet. Intern pingen gaat prima. Heb de SPI Firewall uit gezet maar dat blijkt geen effect te hebben.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stefjuh schreef op zondag 10 juli 2011 @ 19:00:
Ja, sorry voor de gebrekkige informatie dat komt waarschijnlijk omdat ik er heel de dag mee bezig was en het een beetje zat was. Het is al opgelost ik moest het ip veranderen van de 1043. Nu alles werkt heb ik een ander probleem downloaden gaat bijna niet meer snel en het laden van 720p filmpjes op youtube lukt opeens ook niet meer goed. Als ik het oude kabeltje wat nu in de 1043 gaat in mijn pc stop doet hij alles wel snel dus het zit in de 1043 zijn dit dan bepaalde instellingen?
Je gaf eerder aan er niet zoveel van af te weten, weet je zeker dat jouw drie "routers" goed staan ingesteld? Krijg namelijk nu de indruk dat meerdere apparaten NAT/DHCP etc. aan het regelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefjuh
Nivk schreef op zondag 10 juli 2011 @ 23:18:
[...]

Je gaf eerder aan er niet zoveel van af te weten, weet je zeker dat jouw drie "routers" goed staan ingesteld? Krijg namelijk nu de indruk dat meerdere apparaten NAT/DHCP etc. aan het regelen zijn.
ja alles is goed ingesteld nu en hij werkt super nu echt tevreden mee, het lag gewoon aan het kabeltje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misthafalls
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-05 03:25
Ik heb openwrt er vandaag opgezet en het werkt heel erg prima. Geen problemen gehad met flashen, behalve met het feit dat ik hou van kloten met alle apparatuur :P.

Mijn probleem vandaag was voornamelijk dat de commando "mtd -r erase rootfs_data" (voor een reset) wel zodoende moet worden geschreven en niet als "mtd -r erase rootfs". Op dit moment is mijn router namelijk bricked. Gelukkig was dit mijn extra router en ga ik volgende week bezig met een serial poort er op aan te sluiten.

In ieder geval aanrader deze router ook met openwrt, maar pas op met terminal en verkeerde commando's!!!!

p.s. excuses voor mijn Nederlands nooit echt mijn goeiste vak geweest :P

Sparql WIKI + issuelijst : https://github.com/NovapaX/sparqltv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:14
Sinds gisteren werkt de mijne niet meer goed. Nu kan het natuurlijk dat er iets kapot gaat, maar de verschijnselen zijn zo vreemd dat ik er niets van snap.

Het begon ermee dat alle draadloze devices (laptop, tablet en telefoon) plotseling heel traag verbinding hadden met het internet. Sites als tweakers en nu.nl werden enorm langzaam opgebouwd. Tegelijkertijd werkten die sites vanaf mijn vaste computer die met een kabel is aangesloten nog even flitsend snel als voorheen. Het rare was, dat ik vanaf de draadloze devices mijn NAS, dat bedraad aan de router hing, wel snel kon benaderen. De verbinding tussen de draadloze devices en de router was dus prima, maar vandaar ging het langzaam het internet op, terwijl bedrade PC's daar geen last van hadden. :?

Ik ben toen wat gaan expirimenteren en op een gegeven moment heb ik de router gereboot. Vanaf dat moment krijgt hij geen IP meer van mijn ISP Ziggo. Vanaf mijn vaste PC kan ik alles met de router doen wat ik wil, alleen het WAN IP adres is en blijft 0.0.0.0. Ik kan zo vaak "renew" geven als ik wil, maar dat maakt geen enkel verschil. Als ik mijn PC direct aan mijn Ziggo modem hang heb ik direct een Ziggo IP en dus internet. De kabel heb ik gecontroleerd. Ik gebruik dezelfde kabel om de PC aan te sluiten op het modem als de router. Bij de PC werkt het wel en bij het modem niet. Ook gaat netjes het link ledje op het modem branden als ik de router aansluit alleen krijgt de router dus nooit een Ziggo IP. Oh ja, ik heb intussen ook een factory reset gedaan op de router, maar dat maakt geen enkel verschil.

Ik snap hier echt helemaal niets van. Hoe is het mogelijk dat alleen het verkrijgen van het IP niet werkt (en kort daarvoor het doorgeven van wireless clients naar buiten), terwijl de rest wel blijft werken? Software kan niet kapot gaan. De router draait de stock firmware en er heeft nooit andere firmware opgestaan. Tot gisteren werkte alles probleemloos.

Toevallig krijg ik deze week mijn nieuwe combinatie modem/router van Ziggo, dus mijn probleem wordt daardoor vanzelf verholpen. Tot die tijd hangt mijn PC rechtsstreeks aan het modem met de Windows Firewall op public en helemaal dicht, dus het probleem valt te overzien. Ik wordt er echter gek van dat ik geen enkele verklaring kan vinden voor het gedrag van de router. Als iemand een idee heeft dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219339

Sta op het punt deze router ook aan te schaffen, maar lees toch nog best veel negatieve reacties m.b.t. instabiele verbindingen. Wel krijg ik de indruk dat de flashende medetweakers deze problemen niet (meer) ervaren.

Zijn er mensen die met die standaard ROM inderdaad problemen hadden met de instabiliteit, maar na flashen niet meer?

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 219339 op 14-07-2011 14:26 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:15
Bij Ziggo moet je over het algemeen je modem even powercyclen als je een ander apparaat aansluit. Dit vanwege de bridge die je modem opbouwt: als ie 1 MAC gezien heeft, negeert ie de rest gewoon.
Ik weet niet hoe je die router hebt ingesteld, maar veel routers die ik gezien heb met MAC cloning krijgen het voorelkaar om eerst de interface up te gooien en dan pas het MAC-adres te wijzigen. Mijn managed switch heeft daar ook een handje van: eerst de switch inschakelen en dan pas indelen in VLANs. In die tijd is er allang verkeer geweest van een client naar poort 1 waar mijn modem op hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
Ik heb mijn bovenstaande probleem opgelost. Eerst heb ik dd-wrt erop gezet. Dit maakte geen verschil. Ik kreeg nog steeds geen ip adres van Ziggo. Toen heb ik het mac adres van mijn PC (waarmee ik wel een ip adres van Ziggo kreeg als ik hem direct aan het modem hing) gekloond en presto: direct een ip adres voor en router en alles werkte weer. Blijkbaar blokte Ziggo het mac adres van mijn router??? Geen idee waarom. Ik ga het ze niet vragen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
_JGC_ schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 15:01:
Bij Ziggo moet je over het algemeen je modem even powercyclen als je een ander apparaat aansluit. Dit vanwege de bridge die je modem opbouwt: als ie 1 MAC gezien heeft, negeert ie de rest gewoon.
Ik weet niet hoe je die router hebt ingesteld, maar veel routers die ik gezien heb met MAC cloning krijgen het voorelkaar om eerst de interface up te gooien en dan pas het MAC-adres te wijzigen. Mijn managed switch heeft daar ook een handje van: eerst de switch inschakelen en dan pas indelen in VLANs. In die tijd is er allang verkeer geweest van een client naar poort 1 waar mijn modem op hangt.
Is dit een reactie op mijn vraag?

Het punt is nu juist dat mijn router al maanden aan dat modem hing en plotseling niet meer werkte. Vanuit het niets zonder enige wijziging in welke configuratie dan ook. Nadat ik een PC direct aansloot (dus met een ander MAC adres) werkte die PC direct. De router ging pas werken nadat ik hem dezelfde MAC had gegeven als de PC. (zie mijn post hierboven)

Hoe dan ook: het werkt nu weer. Het is trouwens maar tijdelijk van belang, want elk moment kan het gecombineerde nieuwe Ziggo Modem/Router bezorgd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-05 12:49
Anoniem: 219339 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:26:
Sta op het punt deze router ook aan te schaffen, maar lees toch nog best veel negatieve reacties m.b.t. instabiele verbindingen. Wel krijg ik de indruk dat de flashende medetweakers deze problemen niet (meer) ervaren.

Zijn er mensen die met die standaard ROM inderdaad problemen hadden met de instabiliteit, maar na flashen niet meer?
Tja, op dit soort forums krijg je natuurlijk voornamelijk de negatieve verhalen te horen. Maar om wat tegengeluid te laten horen: Ik heb mijn TP-Link TL-WR1043ND router nu ongeveer 2 maanden. Ik heb toen ik hem installeerde meteen de laatste firmware van 6 mei 2011 er op gezet en ik heb tot op heden nog geen enkel probleem gehad met m'n verbinding. Mijn netwerk en internet verbinding is gewoon stabiel.

Ik gebruik hem voor een draadloos netwerkje met een paar laptopjes, m'n tv, en een printer. Soms even met UTP kabel. Ik vind het een prima apparaat. Het ding doet gewoon wat het moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:19

rapture

Zelfs daar netwerken?

Mijn exemplaar is bijna 1 jaar en 1 maand oud. Het is stabieler dan de kabelmodem of de Telenet-infrastructuur in de straat. De uptime wordt af en toe ingekort omdat je de router moet laten rebooten bij bepaalde aanpassingen in de configuratie. Bij een pc als Linux-router is rebooten bij wat aanpassingen aan iptables niet nodig.

Het werd tijd om een oude abonnement naar een hedendaagse om te zetten. Dubbele snelheid en je krijgt HD digitale televisie erbij voor hetzelfde geld. Dan moet de bandbreedtebegrenzer instellingen aangepast worden en daar ging mijn 2 maanden uptime wegens een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:07

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

slow whoop schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:10:
[...]

Tja, op dit soort forums krijg je natuurlijk voornamelijk de negatieve verhalen te horen. Maar om wat tegengeluid te laten horen: Ik heb mijn TP-Link TL-WR1043ND router nu ongeveer 2 maanden. Ik heb toen ik hem installeerde meteen de laatste firmware van 6 mei 2011 er op gezet en ik heb tot op heden nog geen enkel probleem gehad met m'n verbinding. Mijn netwerk en internet verbinding is gewoon stabiel.

Ik gebruik hem voor een draadloos netwerkje met een paar laptopjes, m'n tv, en een printer. Soms even met UTP kabel. Ik vind het een prima apparaat. Het ding doet gewoon wat het moet doen.
Ook ik draai al meer dan een half jaar met de officiele firmware super stabiel. Er is voor mij op dit moment gewoon geen enkele reden om naar een 3rd party firmware te gaan. Voor stabiliteit niet nodig en wat betreft features voor mij ook niet.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:33
Bor de Wollef schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 23:15:
[...]

Ook ik draai al meer dan een half jaar met de officiele firmware super stabiel. Er is voor mij op dit moment gewoon geen enkele reden om naar een 3rd party firmware te gaan. Voor stabiliteit niet nodig en wat betreft features voor mij ook niet.
Hier hetzelfde, draait nu ongeveer 5 maanden ofzo, geen problemen gehad. Wifi bereik is prima, wired verbindingen haal ik zo rond de 50/60MB/s bij kopieren van files van de server in de kelder naar hier. Volgens mij is dat zo'n beetje de max van de schijf die daar in zit. Zeer tevreden dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 15:06

JT

VETAK y0

Hier nu een weekje in huis :P Maar signaal is sowieso sterker dan m'n vorige Asus Wifi N 150mbit router :) Resultaten eerder gepost van snelheid.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131548

Gister de halve middag bezig geweest deze bij een collega te installeren en waar bij mij thuis nagenoeg alles werkt binnen een uur, krijg ik het bij een ander (weer) eens niet voor elkaar ...

Met N-only krijg ik totaal geen verbinding (en op dat moment hing alleen mijn N-laptop in het netwerk)

Met B/G krijg ik een prima stabiele verbinding, maar uiteraard binnen de maximale mogelijkheden

Met B/G/N (leek mij het handigst) zakt de ping in van 8 tot 23 en wordt er geen pagina geladen, of heel langzaam ...

Wat doe ik toch fout??

Ziggo / WPA2-PSK (AES) uiteindelijk moet er een vista lappie (geen N vzv ik weet) en een Ipad1 op draaien ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131956

EricEric752 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 10:23:
Sinds gisteren werkt de mijne niet meer goed. Nu kan het natuurlijk dat er iets kapot gaat, maar de verschijnselen zijn zo vreemd dat ik er niets van snap.

Het begon ermee dat alle draadloze devices (laptop, tablet en telefoon) plotseling heel traag verbinding hadden met het internet. Sites als tweakers en nu.nl werden enorm langzaam opgebouwd. Tegelijkertijd werkten die sites vanaf mijn vaste computer die met een kabel is aangesloten nog even flitsend snel als voorheen. Het rare was, dat ik vanaf de draadloze devices mijn NAS, dat bedraad aan de router hing, wel snel kon benaderen. De verbinding tussen de draadloze devices en de router was dus prima, maar vandaar ging het langzaam het internet op, terwijl bedrade PC's daar geen last van hadden. :?

Ik ben toen wat gaan expirimenteren en op een gegeven moment heb ik de router gereboot. Vanaf dat moment krijgt hij geen IP meer van mijn ISP Ziggo. Vanaf mijn vaste PC kan ik alles met de router doen wat ik wil, alleen het WAN IP adres is en blijft 0.0.0.0. Ik kan zo vaak "renew" geven als ik wil, maar dat maakt geen enkel verschil. Als ik mijn PC direct aan mijn Ziggo modem hang heb ik direct een Ziggo IP en dus internet. De kabel heb ik gecontroleerd. Ik gebruik dezelfde kabel om de PC aan te sluiten op het modem als de router. Bij de PC werkt het wel en bij het modem niet. Ook gaat netjes het link ledje op het modem branden als ik de router aansluit alleen krijgt de router dus nooit een Ziggo IP. Oh ja, ik heb intussen ook een factory reset gedaan op de router, maar dat maakt geen enkel verschil.

Ik snap hier echt helemaal niets van. Hoe is het mogelijk dat alleen het verkrijgen van het IP niet werkt (en kort daarvoor het doorgeven van wireless clients naar buiten), terwijl de rest wel blijft werken? Software kan niet kapot gaan. De router draait de stock firmware en er heeft nooit andere firmware opgestaan. Tot gisteren werkte alles probleemloos.

Toevallig krijg ik deze week mijn nieuwe combinatie modem/router van Ziggo, dus mijn probleem wordt daardoor vanzelf verholpen. Tot die tijd hangt mijn PC rechtsstreeks aan het modem met de Windows Firewall op public en helemaal dicht, dus het probleem valt te overzien. Ik wordt er echter gek van dat ik geen enkele verklaring kan vinden voor het gedrag van de router. Als iemand een idee heeft dan hoor ik het graag.
toon volledige bericht
BEKEND PROBLEEM BIJ DEZE ROUTER HELAAS
Zelfs als werkt het maanden feilloos, na netwerkonderhoud bij upc/ziggo kan dit voorkomen.
Oplossing: Stroom van modem afhalen, router opnieuw opstarten, DAARNA pas weer de modem voorzien van stroom. De TP-LINK doet tijdens de boot iets vreemds, n.l. de switch wordt 'transparant' waardoor een op de router aangesloten appaaraat/pc wordt voorzien van het externe/WAN ip adres, zodoende dat jouw router pas na het clonen van het mac-adres van je pc weer online(wan ip) kwam.

Normaal eerst modem, dan router, maar bij deze (en o.a. de tp-link wr340g ook) EERST router laten opstarten, daarna pas modem aanzetten OF de WAN kabel in router prikken als modem na power cycle al aan stond.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 131956 op 18-07-2011 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-05 12:49
Anoniem: 131956 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 16:44:
[...]

BEKEND PROBLEEM BIJ DEZE ROUTER HELAAS
Zelfs als werkt het maanden feilloos, na netwerkonderhoud bij upc/ziggo kan dit voorkomen.
Oplossing: Stroom van modem afhalen, router opnieuw opstarten, DAARNA pas weer de modem voorzien van stroom. De TP-LINK doet tijdens de boot iets vreemds, n.l. de switch wordt 'transparant' waardoor een op de router aangesloten appaaraat/pc wordt voorzien van het externe/WAN ip adres, zodoende dat jouw router pas na het clonen van het mac-adres van je pc weer online(wan ip) kwam.

Normaal eerst modem, dan router, maar bij deze (en o.a. de tp-link wr340g ook) EERST router laten opstarten, daarna pas modem aanzetten OF de WAN kabel in router prikken als modem na power cycle al aan stond.
Dat probleem zou iedereen dan toch moeten hebben als ie z'n router opnieuw opstart en z'n computer gewoon aangesloten laat? Ik herken dat probleem niet (en ik clone geen MAC adres).

Hoe kan dit probleem Ziggo/UPC specifiek zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:07

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

slow whoop schreef op maandag 18 juli 2011 @ 21:42:
[...]

Dat probleem zou iedereen dan toch moeten hebben als ie z'n router opnieuw opstart en z'n computer gewoon aangesloten laat? Ik herken dat probleem niet (en ik clone geen MAC adres).

Komt mij ook raar voor en ik heb hier ook nog niet eerder van gehoord of hier last van gehad terwijl ik toch al aardig wat exemplaren heb uitstaan, ook bij Ziggo klanten.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131956

slow whoop schreef op maandag 18 juli 2011 @ 21:42:
[...]

Het probleem is niet ziggo/upc specifiek. Bij het booten van de router staat de switch chip in een bridge modus, ofwel, de WAN poort en de 4 LAN poorten zitten dan heel even in hetzelfde vlan. Na laden en starten van firmware wordt de WAN poort in een andere vlan geplaatst. Dit euvel is bekend als in de TP-LINK een RALINK of REALTEK switch chip zit. (sommige wr340g versies en de 1043nd versies hebben dit euvel, andere versies weer niet) Geen idee waarom dus bij sommige wel en andere niet, wellicht switch chip versie of iets met de bootloader, geen idee.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 131956 op 19-07-2011 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Ik heb het bij een managed TP-Link switch ook, bij het booten staat de switch net even in unmanaged mode. Als je dan net een packet over het netwerk krijgt die bij het modem terecht komt terwijl je modem nog in bridge learning mode staat, heb je bingo en mag je je modem rebooten.
Bij de meeste routers wordt gewoon een managed switch gebruikt ipv 2 losse interfaces op het routerbord. Meestal is dit een switch-chip van Realtek, en daar mag je het probleem ook gaan zoeken. Een beetje goede switch blokkeert alle poorten totdat de hele zooi is geboot, maar de goedkopere managed switches doen dat dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 415087

Ik zit eraan te denken om deze router te kopen. Op het moment heb ik een PC zonder draadloze netwerkkaart staan. Hiervoor dien ik dan een kaart / usb te kopen zodat mijn pc verbinding met het internet heeft. Verder wil ik vanaf die pc films streamen om via mijn PS3 te bekijken op mijn televisie.

Apparaten die ik gebruik:

Acer Aspire T650-9B72
HP 6730b laptop
Playstation 3 (media center)
Samsung Galaxy S2

Mijn vragen (waarop ik nog niet geheel duidelijk antwoord kan vinden):

- Welke netwerkkaart / usb is geschikt voor deze router en mijn gewenste netwerkomgeving?
- Werkt de stream van mijn pc naar mijn PS3 goed met deze router? Afstand van pc naar ps3 is ongeveer 10 meter. Van PS3 naar router 50 cm. Er staan geen deuren/muren in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Mijn persoonlijke mening is dat vaste apparatuur een kabel verdient. Ik zou persoonlijk dus je PS3 en je PC gewoon bekabeld aansluiten als dat een beetje kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 415087

Ik wil dus geen kabel van 10 meter door mn huis hebben lopen, dat is dus geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMantis
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-01-2024
Helaas sinds week ook dat wireless internet traag wordt... (Ziggo 40/4 Mbit), alles maar rebooten dan werkt het weer, maar het is wel steeds frustrerend. Ik heb een vraag, ik lees dat veel mensen het wireless ontvangst goed noemen, nou is dat hier op een macbook ook zo, maar als ik 1 verdieping boven de router zit dan zakt de ziggo speedtest van bijna maximum naar slechts de helft (20 Mbit). Als ik vervolgens een kamer naar achter ga is het helemaal dramatisch en werkt het bijna niet meer. Ik heb instellingen vrij standaard staan, heeft iemand hier ook last van of is dit nog wat te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdev
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 07:43
Ik kan vermelden dat de WR1043ND ook 35m verderop werkt in een andere straat door enkele huizen door. Ben echt verbaasd dat het nog zo goed werkt, websites laden echt rap. De router draait OpenWRT met de laatste trunk van een week geleden ofzo.

Top router voor die prijs. Binnekort maar weer even verder klooien om een TV-kaart met PVR software erop te installeren, schijnt werkbaar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382867

tvp

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 382867 op 23-07-2011 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash_Override007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 14:40
Sinds 3 dagen heb ik nu OpenWRT Backfire (10.03.1-RC5, r27608) geinstalleerd staan en werkt als een zonnetje. Ik heb de keuze gebaseerd op informatie hier en op het openwrt forum:
http://wiki.openwrt.org/toh/tp-link/tl-wr1043nd

- Ik heb een extra gast wifi netwerk gemaakt welke geen toegang heeft tot het LAN maar allen tot WAN
- Ik heb een OpenVPN server gemaakt om op afstand bij mijn netwerk te kunnen. Hoe hebben jullie dit voor elkaar?

Mijn Luci web interface is alleen nog onversleuteld waardoor mijn wachtwoord in clear tekst over mn lan gaat, omdat ik goede controle over mijn thuis lan heb zou het niet zo erg moeten zijn maar netjes is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdev
Crash_Override007 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 13:48:

- Ik heb een extra gast wifi netwerk gemaakt welke geen toegang heeft tot het LAN maar allen tot WAN
Oeh, dat klinkt als een uitstekend idee! Dat ga ik ook maar eens instellen.
Hoe is bij jullie eigenlijk de stabiliteit van OpenWRT? Naar mijn gevoel is de OpenWRT versie die ik momenteel draai zelfs stabieler dan de stock firmware (OpenWrt Firmware Attitude Adjustment (r27340) / LuCI Trunk 0.10+svn7258), om maar te zwijgen over DD-WRT (die Atheros drivers schijnen brak te zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 416291

Nou ik ben weer voor de verandering even online met deze router die ik nu ca 2 weken in mijn bezit heb.

Het probleem wat ik ondervind met deze router is dat uit het niets de wifi verbinding wegvalt en ook niet meer zichtbaar is. Enigste oplossing is dan naar de meterkast, router resetten en je kan weer even een uurtje of 2 internetten. Ben er niet achter waar dit door komt. Heb de laatste firmware er in staan en ben zelfs even teruggegaan naar de op een na laatste firmware maar niets helpt. Ook een vast kanaal instellen e.d. mocht niet baten. Ik heb geen rare dingen ingesteld en het euvel doet zich voor op alle clients.

Als hij eenmaal draait dan draait het prima, lekker snel op n ca 113Mbps en signaal sterkte is prima door het huis heen. maar dat alles wordt natuurlijk te niet gedaan door het continue maar moeten rebooten :(

Iemand enig idee waat hier aan de hand is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Als ik de router te zwaar belast(downloaden + data overpompen naar schijf + mini DLNA voor streamen van muziek) dan reset hij regelmatig ook plots. Erg vervelend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdev
Anoniem: 416291 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 11:57:
Nou ik ben weer voor de verandering even online met deze router die ik nu ca 2 weken in mijn bezit heb.

Het probleem wat ik ondervind met deze router is dat uit het niets de wifi verbinding wegvalt en ook niet meer zichtbaar is. Enigste oplossing is dan naar de meterkast, router resetten en je kan weer even een uurtje of 2 internetten. Ben er niet achter waar dit door komt. Heb de laatste firmware er in staan en ben zelfs even teruggegaan naar de op een na laatste firmware maar niets helpt. Ook een vast kanaal instellen e.d. mocht niet baten. Ik heb geen rare dingen ingesteld en het euvel doet zich voor op alle clients.

Als hij eenmaal draait dan draait het prima, lekker snel op n ca 113Mbps en signaal sterkte is prima door het huis heen. maar dat alles wordt natuurlijk te niet gedaan door het continue maar moeten rebooten :(

Iemand enig idee waat hier aan de hand is??
Dat soort geklooi had ik ook met de stock firmware zo nu en dan. Sinds ik OpenWRT draai is het niet meer voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:37
LED-Maniak schreef op zondag 24 juli 2011 @ 12:12:
Als ik de router te zwaar belast(downloaden + data overpompen naar schijf + mini DLNA voor streamen van muziek) dan reset hij regelmatig ook plots. Erg vervelend..
Ik kon eerst ook niet downloaden, want als hij dan eenmaal op snelheid was viel hij uit en alleen met een reboot kon ik weer internetten.
Nadat ik DD-WRT erop heb geflashed zijn al deze problemen verholpen :)

Hij werkt nu als een zonnetje, ik kan het iedereen aanraden :Y

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Helaas is dit euvel met DD-WRT :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:37
Oh... das minder :+

Dan ben ik uitgepraat :P

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorus43
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-11-2022
[b]LED-Maniak schreef op zondag 24 juli 2011 @ 12:12:
Ik heb TP-Link TL-WR1043ND van midden mei met de laatste TP-Link firmware er op en ben erg tevreden over de prestatie van die router ( HD video streamen gaat prima, snel data van sat ontvanger -> nas enz.)
Maar ik heb toch weliswaar (een off-topic ) probleem!! .Als ik thuis mijn las-post gebruik te samen met de vrouw haar droogkast, oven, friteuse, water-ketel, de elektrische radiator enz dan dan valt de zekering uit.
Heeft iemand daar een tip voor mij voor ? Dit is ook erg vervelend ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Misschien eens naar de indeling van je groepenkast laten kijken? Zoveel zware apparaten op 1 groep is gewoon vragen om problemen. Dan kan een routertje met externe harddisk net de druppel zijn om die zekering door te laten slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:17
Ik denk dat het een sarcastische opmerking richting led-maniak was over het feit datie verwacht dat alles tegelijk te kunnen zonder problemen en vergelijkt dat met een belachelijke stroombelasting van 1 groep. Wie zet er nu z'n oven en friteuse tegelijk aan terwijl hij aan lassen is?
Zo'n laspost alleen al zou je een aparte groep mogen geven :P

Hier in huis met DD-WRT erop geen probleem met streaming video naar PS3, (geknepen) download en simultaan gebruik door zo'n 4 pc's (waarvan 3 draadloos) en een iphone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorus43
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-11-2022
Misschien eens naar de indeling van je groepenkast laten kijken? Zoveel zware apparaten op 1 groep is gewoon vragen om problemen. Dan kan een routertje met externe harddisk net de druppel zijn om die zekering door te laten slaan..
sorry >:) JGC , het was mijn slecht karakter, dit was sarcastisch bedoeld.
Ik wou enkel duidelijk maken dat voor een product voor huis-gebruikers, geen excessieve eisen mag stellen.
Zijn je eisen voor je belangrijk koop dan een industrieel product ( cisco of iets dergelijk)

toch bedankt voor je reactie, gelukkig was het geen werkelijk probleem en ben ik zeeeer tevreden over mijn
TL-WR1043ND.
groeten

Dorus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Jij vind data overpompen(via wifi) en minidlna stream 'industrieel' gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Noem ik niet echt industrieel gebruik. Verder heb ik zelf een Cisco WAP4410N-G5, 2x zo duur als deze TP-Link router, maar niet minder problemen. Hardware is vergelijkbaar met dit TP-Link routertje, maar de support is bagger en waar ik 2 van die dingen voor wilde gebruiken was niet mogelijk. Uiteindelijk in de dd-wrt wiki een workaround gevonden (AP Client mode met Atheros werkt niet, uiteindelijk een WDS-bridge setup gebouwd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 416291

LED-Maniak schreef op zondag 24 juli 2011 @ 12:12:
Dat is bij mij niet van toepassing. Ook al belast ik hem nauwelijks dan klapt hij er toch nog uit. Ik ben er intussen al achter wat de boosdoener is, namelijk de "b/g/n mixed" mode.
Als ik hem naar bijvoorbeeld "b/g mixed" zet is de verbinding tot nu toe stabiel

Klinkt als een bug in de firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Eerder een bug in de hardware. Mijn ouders hebben deze router, toen ie met dd-wrt in b/g/n mode stond en ik probeerde te verbinden met mijn laptop met Intel 5100 was het binnen 5 minuten afgelopen. Ik heb de router nu in b/g mode staan, is in al die tijd niet down geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ou812
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 17:28
Iemand al via een custom firmware printer sharing aan de praat gekregen?

Ik heb al verschillende handleidingen geprobeerd maar zonder succes. De printer daemon lijkt wel te draaien alleen de printer blijft in Windows offline, ondanks juiste ip en port.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
Eerst de juiste printerdrivers installeren en dan printer zoeken op IP (van de router). Het duurde hier wat lang voordat hij gevonden werd en het is 1-richtingsverkeer, dus kan geen cartridge info uitlezen. Printen gaat hier met DD-WRT en een HP photosmart prima.

Mogelijk ten overvloede: Ik neem aan dat je ook de usb support (core, usb 1.1, usb 2.0, usb printer) aan hebt gezet en niet alleen de printer daemon?
Verder moet je ook JFFS2 Support aanzetten.
Weet niet welke handleidingen je gebruikt hebt en waar je dus nu zit. Mijzelf is het gelukt met deze handleiding.

[ Voor 58% gewijzigd door Propheticus op 26-07-2011 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:18
Even een vraagje aan de mensen die net als ik, OpenWrt draaien. Ik heb even wat testjes gedaan en ik kom op de volgende snelheden.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
C:\>iperf.exe -c 10.0.0.156 -w 256KB -i 2 -t 15
------------------------------------------------------------
Client connecting to 10.0.0.156, TCP port 5001
TCP window size:   256 KByte
------------------------------------------------------------
[252] local 10.0.0.161 port 59794 connected with 10.0.0.156 port 5001
[ ID] Interval       Transfer     Bandwidth
[252]  0.0- 2.0 sec  35.1 MBytes    147 Mbits/sec
[252]  2.0- 4.0 sec  37.0 MBytes    155 Mbits/sec
[252]  4.0- 6.0 sec  36.4 MBytes    153 Mbits/sec
[252]  6.0- 8.0 sec  35.6 MBytes    149 Mbits/sec
[252]  8.0-10.0 sec  36.2 MBytes    152 Mbits/sec
[252] 10.0-12.0 sec  36.4 MBytes    153 Mbits/sec
[252] 12.0-14.0 sec  36.1 MBytes    151 Mbits/sec
[252]  0.0-15.0 sec    271 MBytes    151 Mbits/sec

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
C:\>win32-i386.exe -t 10.0.0.156

NETIO - Network Throughput Benchmark, Version 1.26
(C) 1997-2005 Kai Uwe Rommel

TCP connection established.
Packet size  1k bytes:  13190 KByte/s Tx,  4108 KByte/s Rx.
Packet size  2k bytes:  13707 KByte/s Tx,  4792 KByte/s Rx.
Packet size  4k bytes:  14519 KByte/s Tx,  6008 KByte/s Rx.
Packet size  8k bytes:  14654 KByte/s Tx,  6577 KByte/s Rx.
Packet size 16k bytes:  14229 KByte/s Tx,  6521 KByte/s Rx.
Packet size 32k bytes:  14062 KByte/s Tx,  8791 KByte/s Rx.
Done.

Het rare is dat de upload (Tx) prima is, ongeveer 14 MB/s. Terwijl de download (Rx) achterblijft met max. 8MB/s. Een praktijktest met een SMB filetransfer laat hetzelfde zien (hoge upload, lagere download). In DD-WRT kun je antenne's toewijzen voor Tx/Rx kan dat in OpenWrt ook? Hoe zit het met jullie snelheden icm OpenWrt?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-05 19:55
Anoniem: 416291 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 21:57:
[...]

Dat is bij mij niet van toepassing. Ook al belast ik hem nauwelijks dan klapt hij er toch nog uit. Ik ben er intussen al achter wat de boosdoener is, namelijk de "b/g/n mixed" mode.
Als ik hem naar bijvoorbeeld "b/g mixed" zet is de verbinding tot nu toe stabiel

Klinkt als een bug in de firmware?
Ik hoef hem niet te veel te belasten, klapt er zo ook wel uit, zoals eerder aangegeven vanaf 5 torrents....

Switchen naar b/g mixed is geen optie, ook n apparatuur.....

Maar heb vandaag dd-wrt erop gezet dus nu eens kijken hoe dat werkt... ben erg benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
Routers (vooral de consumenten/ iets goedkopere) zijn makkelijk te overbelasten door ze te veel verbindingen te laten maken. Torrentclients maken ontzettend veel nieuwe (halfopen) verbindingen aan per minuut, waardoor de router dus op zn gat gaat. Qua bandbreedte hoeft er niet eens een probleem te zijn.

Probeer eens te kijken naar deze tabel voor je torrentclient settings.

In de DD-WRT firmware zijn er verder instellingen voor de time-out van TCP en UDP verbindingen. Ik weet niet of deze opties ook in de stock firmware zitten, maar zo ja dan kun je time-out korter zetten zodat oude (ongebruikte) verbindingen eerder gesloten worden en je dus minder snel te veel verbindingen tegelijk open hebt staan.

Mijn settings in DD-WRT:
IP Filter Settings (adjust these for P2P)
Maximum Ports 4096 (Default: 32768, Range: 256 - 65535)
TCP Timeout (in seconds) 600 (Default: 3600, Range: 1 - 86400)
UDP Timeout (in seconds) 120 (Default: 120, Range: 1 - 86400)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
Propheticus schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:21:
Routers (vooral de consumenten/ iets goedkopere) zijn makkelijk te overbelasten door ze te veel verbindingen te laten maken. Torrentclients maken ontzettend veel nieuwe (halfopen) verbindingen aan per minuut, waardoor de router dus op zn gat gaat. Qua bandbreedte hoeft er niet eens een probleem te zijn.

Probeer eens te kijken naar deze tabel voor je torrentclient settings.

In de DD-WRT firmware zijn er verder instellingen voor de time-out van TCP en UDP verbindingen. Ik weet niet of deze opties ook in de stock firmware zitten, maar zo ja dan kun je time-out korter zetten zodat oude (ongebruikte) verbindingen eerder gesloten worden en je dus minder snel te veel verbindingen tegelijk open hebt staan.

Mijn settings in DD-WRT:

[...]
Ik snap wat je bedoeld maar met de stock firmware ging hij al op zijn gat bij een fractie van de instellingen die je aangeeft voor utorrent.... (nu nog zoeken waar de time-out instellingen staan om die ook aan te passen). Vooralsnog ben ik blij dat ik DD-WRT erop heb gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 416872

1. Bij mij werkt het draadloos niet geweldig moet ik spijtig genoeg melden.
Is er iets wat ik kan doen vb richten van antennes om er beter te laten werken? Huis is gelijkvloers en ongeveer 8 meter verder haal ik met 3/5 streepjes bereik 3mbps in snelheid waar dat in de living vlak bij de router 28mbps is!
Ik heb al eens gekeken naar de Channels van de buren maar die zitten allemaal op 1 of 6 en ik op 4

2. Dan volgende vraag: ik wil graag DD-WRT er op zetten voor het gebruik van VLANS zodat ik mijn switch kan kan opbergen, maar blijkbaar werkt dit niet bij deze router?
OpenWRT zie ik helemaal niet zitten, ik wil een firmware die ook een webinterface heeft zodat ik niet afhankelijk ben van commands die ik moet ingeven en die ik niet echt goed begrijp.
Bovendien lijkt me de installatie van OpenWRT redelijk gevaarlijk als je het niet fatsoenlijk begrijpt.

3. Moest ik terug willen gaan naar de standaard firmware is dat gemakkelijk?

Hopelijk kunnen jullie een hoop vragen van me opklaren

Ps. Eerste post hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dain Bramage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-05 11:44
Anoniem: 416872 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 18:22:
1. Bij mij werkt het draadloos niet geweldig moet ik spijtig genoeg melden.
Is er iets wat ik kan doen vb richten van antennes om er beter te laten werken? Huis is gelijkvloers en ongeveer 8 meter verder haal ik met 3/5 streepjes bereik 3mbps in snelheid waar dat in de living vlak bij de router 28mbps is!
Ik heb al eens gekeken naar de Channels van de buren maar die zitten allemaal op 1 of 6 en ik op 4

2. Dan volgende vraag: ik wil graag DD-WRT er op zetten voor het gebruik van VLANS zodat ik mijn switch kan kan opbergen, maar blijkbaar werkt dit niet bij deze router?
OpenWRT zie ik helemaal niet zitten, ik wil een firmware die ook een webinterface heeft zodat ik niet afhankelijk ben van commands die ik moet ingeven en die ik niet echt goed begrijp.
Bovendien lijkt me de installatie van OpenWRT redelijk gevaarlijk als je het niet fatsoenlijk begrijpt.

3. Moest ik terug willen gaan naar de standaard firmware is dat gemakkelijk?

Hopelijk kunnen jullie een hoop vragen van me opklaren

Ps. Eerste post hier :)
toon volledige bericht
1. Heb je al geprobeerd router ergens hoger te zetten/op te hangen? Wat je ook kan doen is grotere antennes kopen.
2. VLANS in DD-WRT werken op dit moment niet met de TP-Link. Sowieso zijn ze daar beetje aan het kloten op dit moment (IMO!). Buggy wireless driver (zeer wisselende snelheden), Dyndns + QoS werken niet. Ook moet je moeilijk doen om opkg lekker aan de praat te krijgen, werkt bij mij altijd maar half. OpenWRT heeft tegenwoordig vrij makkelijke WebIF, LuCi, waarmee je belangrijkste dingen in kan stellen. Volgens mij ook ondersteuning voor VLAN's maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Zelf gebruik ik stock weer, na meer dan half jaar DD-WRT gebruikt te hebben.
3. Via WebIF een iets aangepaste firmware flashen, that's it. Google is your friend, ik ben te lui om het voor je te doen.

ps. Welkom op GoT.
pps. mijn 1ste post in deze topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 416872

Ik heb mij laten wijsmaken dat er zo iets is al 'software VLAN' en 'hardware VLAN'
Geen van beiden werken dus met DD-WRT? Ook geen support in de toekomst?

Ik ben me ondertussen wat aan het verdiepen in OpenWRT en het lijkt me te doen, maar als ik de standaard image flash dan heeft hij niet eens het wireless package standaard?
Ik zou graag gewoon alle standaard functies hebben (zoals nu) met als toegevoegde waarde het installeren van transmision op de router, het maken van een gast netwerk eventueel en vooral voor VLAN ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
Vroem schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 18:08:
[...]
(nu nog zoeken waar de time-out instellingen staan om die ook aan te passen)
Administration->Management

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
  • Laatst online: 31-05 17:39
Hallo mensen,

ik heb sinds een aantal maanden deze router. Heeft altijd goed gewerkt tot gisteren.

Ik kan geen verbinding meer maken met het draadloos netwerk. Bekabeld lukt prima. Ik zie het draadloos netwerk wel, maar ik kan er niet mee verbinden. Met of zonder beveiliging maakt niet uit.

Ik heb al geprobeerd: nieuwste firmware, factory reset, alles uitzetten en weer opieuw alles aansluiten. Niks werkt.

Ik gebruik de volgende apparaten:

Kabelinternet (ziggo)---->router--->2 pcs's + xbox360 (bekabeld)
..............................................\----> galaxy s + squeezebox duet + laptop (draadloos)

Iemand een suggestie.

[ Voor 3% gewijzigd door CypherMK op 29-07-2011 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
Dank u... heb instellingen aangepast. Keek hier overheen.

Hij is sinds gisteren (de installatie van DD-WRT) niet meer uitgevallen terwijl er genoeg torrents aanstonden.

Vind overigens de bandbreedte pagina erg leuk om te bekijken.

Ook het virtuele 2e draadloze netwerk is aardig (nog geen idee wat ik er mee moet maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342992

Gisteren heb ik de nieuwste firmware erop gegooid en sindsdien kan ik via de router geen verbinding meer maken met internet. Bij de vorige firmware had ik de router met de modem verbonden via modem LAN -> router LAN. Nu werkt dit opeens niet meer, bij quick setup geeft hij aan dat de kabel niet verbonden is.. Dus heb ik hem bij de router in de WAN gestopt; geen resultaat.
Bij de router heb ik ook al DHCP uitgezet, omdat dat ergens werd aan geraden ook niets.
Als ik probleem oplossen doe bij windows geeft hij het volgende aan:
"DNS lookup failed" maar dat komt weer omdat ik geen internet verbinding heb?
Hoe krijg ik wel weer verbinding met internet via de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 342992 schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 10:42:
Hoe krijg ik wel weer verbinding met internet via de router?
Je modem is ook een router en je gebruikt de TP-Link dus als swith/wireless AP geval? Je hebt je oude config-files teruggezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
  • Laatst online: 31-05 17:39
CypherMK schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 19:37:
Hallo mensen,

ik heb sinds een aantal maanden deze router. Heeft altijd goed gewerkt tot gisteren.

Ik kan geen verbinding meer maken met het draadloos netwerk. Bekabeld lukt prima. Ik zie het draadloos netwerk wel, maar ik kan er niet mee verbinden. Met of zonder beveiliging maakt niet uit.

Ik heb al geprobeerd: nieuwste firmware, factory reset, alles uitzetten en weer opieuw alles aansluiten. Niks werkt.

Ik gebruik de volgende apparaten:

Kabelinternet (ziggo)---->router--->2 pcs's + xbox360 (bekabeld)
..............................................\----> galaxy s + squeezebox duet + laptop (draadloos)

Iemand een suggestie.
toon volledige bericht
Ik krijg nu af en toe een draadloze verbinding met de router, maar geen internet. Iemand suggesties? Of is mijn router stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 31-05 10:57
Ik heb deze router, maar te weinig bereik voor beneden.
Ik wil met een USR5462 als WDS beneden wel bereik hebben.

Alleen vraagt deze om een AP MAC address 1. Wat houdt dit in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dain Bramage
Anoniem: 416872 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 22:32:
Ik heb mij laten wijsmaken dat er zo iets is al 'software VLAN' en 'hardware VLAN'
Geen van beiden werken dus met DD-WRT? Ook geen support in de toekomst?

Ik ben me ondertussen wat aan het verdiepen in OpenWRT en het lijkt me te doen, maar als ik de standaard image flash dan heeft hij niet eens het wireless package standaard?
Ik zou graag gewoon alle standaard functies hebben (zoals nu) met als toegevoegde waarde het installeren van transmision op de router, het maken van een gast netwerk eventueel en vooral voor VLAN ...
Een compleet softwarematige oplossing of eentje waarbij hardware software "helpt" ;)
DD-WRT gebruikt naar mijn weten een softwarematige oplossing. Het is er wel maar werkt niet zoals het hoort volgens het forum. Je kan daarom beter OpenWRT proberen, die ondersteund het ook. Voordeel van OpenWRT is dat er gebruikers zijn die zelf net zo lang aan de code prutsen tot het wel werkt.

Elk build van OpenWRT wat ik ooit geflashed heb had standaard een wireless package (ik neem aan dat je de wireless driver bedoeld, ath9k in dit geval).

Dat alles kan + meer dankzij het geweldige opkg systeem. The sky is the limit, mensen schijnen zelfs hun router met een pvr kaart te kunnen laten samenwerken. Ik heb zelf een tijdje een mumble server (soort centrino/teamspeak) op mijn routertje gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dain Bramage
remcoboy1479 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 12:08:
Ik heb deze router, maar te weinig bereik voor beneden.
Ik wil met een USR5462 als WDS beneden wel bereik hebben.

Alleen vraagt deze om een AP MAC address 1. Wat houdt dit in?
Het MAC adres van de AP waarmee jij de USR5462 mee wilt laten communiceren >:)
In gewone mensentaal, het MAC adres van de draadloze kaart van de router waarmee je verbinding wilt maken.
Als je niet weet wat een MAC adres is: klik. Deze kan je vaak in de status/info pagina van een router zien.

Hoop voor je dat de USR5462 zelfde (maker van) chipset heeft als de WR1043ND anders wil het nog wel eens zijn dat WDS niet wil werken. In dat geval kan je proberen de USR5462 als repeater in te zetten.

[ Voor 14% gewijzigd door Dain Bramage op 31-07-2011 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
Dain Bramage schreef op zondag 31 juli 2011 @ 23:01:
[...]

Het MAC adres van de AP waarmee jij de USR5462 mee wilt laten communiceren >:)
In gewone mensentaal, het MAC adres van de draadloze kaart van de router waarmee je verbinding wilt maken.
Als je niet weet wat een MAC adres is: klik. Deze kan je vaak in de status/info pagina van een router zien.

Hoop voor je dat de USR5462 zelfde (maker van) chipset heeft als de WR1043ND anders wil het nog wel eens zijn dat WDS niet wil werken. In dat geval kan je proberen de USR5462 als repeater in te zetten.
Dus 1 MAC invoeren, kunnen er 6 in?
Welke is het: Wireless, Wan of Lan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 29-05 17:45

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik overweeg deze router te plaatsen bij een vriendin. Maar een vraag, deze werkt niet op 5Ghz. Ik ga hem installeren in een appartement bij iemand, waar je met inssider op elk willekeurig moment ongeveer 30 draadloze netwerken oppikt op 2,4 Ghz. Hoe belangrijk wordt ondersteuning voor 5Ghz dan?

PS wat is er legendarisch aan deze router? (startpost)

[ Voor 8% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 01-08-2011 09:07 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-04 15:42
Dat ie geen reet kost voor wat je krijgt maakt die apparaat legendarisch.
Verder is het natuurlijk de vraag of de laptop van je vriendin wel de 5Ghz band ondersteunt.
Afhankelijk van hoe dichtbij al die AP's zijn en op welke kanalen die staan ingesteld zou je daar wel last van kunnen ondervinden.

[ Voor 5% gewijzigd door moppentappers op 01-08-2011 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
Ik denk dat ik voor WDS in de USR5462 het Wireless van de TP-link moet invoeren, maar moet ik in de TP-link ook wat instellen?
Als ik het nu probeer heeft ie geen internetverbinding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dain Bramage
remcoboy1479 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:16:
Ik denk dat ik voor WDS in de USR5462 het Wireless van de TP-link moet invoeren, maar moet ik in de TP-link ook wat instellen?
Als ik het nu probeer heeft ie geen internetverbinding..
Probeer eens de TP-Link in WDS(-Base) mode zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-05 16:23
Vergeet niet dat per fabrikant een andere WDS implementatie bestaat. Dus er is alleen een garantie dat het werkt bij routers/ap's van dezelfde fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
Het lukt niet, hij werkt gewoon niet :)
Had de wireless MAC als AP MAC ingevuld.

Hoe werkt dit met acces points?

[ Voor 87% gewijzigd door remcoboy1479 op 02-08-2011 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
-knip-

[ Voor 98% gewijzigd door remcoboy1479 op 02-08-2011 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 417399

Ik overweek om deze router aan te schaffen.

Nou vroeg ik mij af hoe veilig het is om gegevens op een externe harde schijf te zetten die gekoppeld is aan de USB poort op de router. Is het extra kwetsbaar ten opzichte van gegevens op de computer?

Ik wil er meer gegevens op zetten dan enkel wat mediabestanden, dus graag zou ik wat tips hierover krijgen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
Het is in zoverre onveiliger dat iedereen die fysiek toegang heeft en iedereen die in de configuratie van de router kan (of de door u ingestelde logingegevens kent) ook bij de bestanden op de harde schijf kan.
Qua veiligheid in de zin van of ze verloren kunnen gaan zal dat een USB schijf aan uw computer vrijwel hetzelfde zijn. Een back-up is natuurlijk altijd aan te raden!

De USB poort is overigens niet echt bepaald snel, hou daar dus wel rekening mee!

[ Voor 10% gewijzigd door moppentappers op 02-08-2011 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de reactie.

Het gaat me er meer om de veiligheid van de bestanden in combinatie met het draadloze netwerk.

Ik snap dat iedereen die een computer rechtstreeks inplugd toegang krijgt, maar een knappe jongen die dat voor elkaar krijgt. :) Over het draadloze gedeelte maak ik mij zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Nou, het rare van het draadloze deel, is als je USB Storage Sharing inschakelt en Media Server uit hebt (DLNA), dat toch het DLNA (SS)ID gebroadcast wordt. Ik zie hier dus continu een TP-Link_ECxxx in de draadloze netwerken lijst. Gelukkig werkt DLNA bij mij helemaal niet goed en is dat in dat opzicht weer veilig :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

schaduw schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 10:39:
Nou, het rare van het draadloze deel, is als je USB Storage Sharing inschakelt en Media Server uit hebt (DLNA), dat toch het DLNA (SS)ID gebroadcast wordt. Ik zie hier dus continu een TP-Link_ECxxx in de draadloze netwerken lijst. Gelukkig werkt DLNA bij mij helemaal niet goed en is dat in dat opzicht weer veilig :S
Ook bedankt voor de reactie, maar ik snap er weinig van. :S Tsja een Noob hier...
Zou je wat meer uitleg willen geven?

EDIT:
Google heeft m'n vraag beantwoord.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 417399 op 03-08-2011 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

moppentappers schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 22:12:

De USB poort is overigens niet echt bepaald snel, hou daar dus wel rekening mee!
In de specs staat 1 x hi-speed usb. Dat klopt dus niet?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 417399 op 03-08-2011 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Via USB, haal ik maximaal 1.9 MB/sec, hierbij wordt de internetverbinding zeer instabiel (bedraad!).

Dat DLNA-verhaal: ook al staat DLNA uit, toch wordt de netwerknaam/DLNA-naam uitgezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millencolin
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-12-2023
Iemand enig idee of het een beetje werkt icm een PS3? Ik wil mijn externe HD aan deze router gaan hangen en dan "streamen" naar mijn PS3. Het liefst draadloos.
Nou wordt er aangegeven dat deze router zou moeten kunnen samenwerken met een PS3.
Ervaringen iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Blijft DLNA dus moet prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millencolin
Nou ben ik een beetje een leek op dit gebied, maar klopt het dat je dan een soort NAS aan het maken bent?

En kun je dan ook zaken rechtstreeks op die harde schijf downloaden? Of moet je hem dan eerst weer aan je pc/laptop hangen?

[ Voor 37% gewijzigd door Millencolin op 03-08-2011 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

NAS betekent Network Attached Storage. Dus zodra je opslag (storage) hebt die aangesloten (attached) is op een netwerk (network) heb je inderdaad een NAS.
Je kan niet via de router zelf downloaden, wel vanaf een andere pc naar de hardeschijf toe.

[ Voor 23% gewijzigd door Tsurany op 03-08-2011 17:28 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millencolin
Tsurany schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 17:28:
NAS betekent Network Attached Storage. Dus zodra je opslag (storage) hebt die aangesloten (attached) is op een netwerk (network) heb je inderdaad een NAS.
Je kan niet via de router zelf downloaden, wel vanaf een andere pc naar de hardeschijf toe.
Nou super. Klinkt goed. Dan gaan we die maar eens aanschaffen.
Bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405891

Ik zit met een probleempje... Wellicht dat iemand raad weet.

Ik heb een Asus RT-N16 router. Hierop heb ik DD-WRT firmware opgezet en werkt super stabiel. Alleen ben ik dus niet te spreken over de wireless performance t.o.v. Asus stock firmware.

Om dit op te lossen heb ik een WR1043ND aangeschaft, om deze vervolgens als Access Point the laten fungeren. Helaas werkt dit niet zo gemakkelijk als ik verwacht had en wellicht doe ik iets verkeerd. Alleen heb ik geen idee wat.

Kan iemand even hierna kijken.

Ik heb op de Asus RT-N16 met DD-WRT firmware een statisch IP (192.168.0.2) aangemaakt voor de WR1043ND op basis van het MAC adres. Ik wist niet of dit perse noodzakelijk was, maar in ieder geval gedaan.

Vervolgens met kabel connectie gemaakt naar de WR1043ND. Daarop ingelogd en de volgende dingen aangepast:

- DHCP server op "Disabled" gezet
- LAN IP adres aangepast naar: 192.168.0.2

En daarnaast de nodige aanpassingen gedaan m.b.t. wireless.

Dan de boel opgeslagen. Een reboot gegeven.

Tja en dan komt het probleem. Ik zie de WR1043ND wel in mijn draadloze verbindingen en kan ook connecteren, echter dan doet mijn internet het niet en kan ook niet bij de gui komen van de WR1043ND.

Wat doe ik fout...?

//update

Nevermind. Werkt nu. Geen idee wat de oorzaak was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 17:44

alvv

Vraagje: Ik kan de beheer pagina van de router nergens de optie vinden om uit te kunnen loggen, waar zit deze optie verstopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
Niet, maar als je je browser afsluit dan ben ik iig altijd weer uitgelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv

alvv

moppentappers schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:38:
Niet, maar als je je browser afsluit dan ben ik iig altijd weer uitgelogd.
Ik snap niet dat ze deze optie niet inbouwen, ik laat mijn browser nl. altijd aanstaan. Maar browser afsluiten werkt inderdaad.
Alleen mijn telefoon weer niet. Als ik de browser op te telefoon afsluit en weer start en de pagina oproept dan vraagt deze niet om een password, zelfs als ik de telefoon herstart dan werkt het nog steeds zonder password.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
Ik zou zo niet weten wat je daar aan kan doen, ik beheer over het algemeen alleen het ticket en inventory systeem (GLPI) met m'n telefoon en onze switch heeft wel een web interface maar die werkt niet op de android browser terwijl ie wel werkt in chrome, FF etc.
Maar om even terug te komen op de vraag, ik heb al e.e.a. geprobeerd, buffer wissen, cookies wissen maar inderdaad op de telefoon blijf ik ook ingelogd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv

alvv

Mijn oude router werkte ook niet met de standaard android browser, Dolphin werkt dan weer wel. Misschien kan je dat eens proberen als je de switch wilt beheren via je android phone :).

Maar dat je niet kan uitloggen lijkt mij toch wel een security issue. Vreemd dat niemand hierover praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004

Archimond

Lopende Helpdesk

@lp-79
Hier is de How-To guide: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Waarschijnlijk kwam het doordat de 2e router/accesspoint TP-Link in zelfde range lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
Ik heb net een Netgear WNHDE111 HD 5 GHZ draadloze N-acces point/-bridge overgekocht.
Kan ik deze in mijn kamer zetten om draadloos verbinding met de router te maken, zodat ik in mijn kamer draadloze verbinding heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004

Archimond

Lopende Helpdesk

Heeft je bestaande router al draadloos?

Het beste is van router -> Netgear accesspoint een draad te leggen.

Draadloos router signaal -> Netgear accespoint doorverbinden kan wel, maar zorgt voor hogere pingtijden en bij First person shooter games zoals Battlefield, call of duty kan het zijn dat alles schokt.

Staat ook in de guide beschreven: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
Archimond schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 21:18:
Heeft je bestaande router al draadloos?

Het beste is van router -> Netgear accesspoint een draad te leggen.

Draadloos router signaal -> Netgear accespoint doorverbinden kan wel, maar zorgt voor hogere pingtijden en bij First person shooter games zoals Battlefield, call of duty kan het zijn dat alles schokt.

Staat ook in de guide beschreven: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
Router is met draadloze verbinding ja.
Het gaat wel om dat ik geen draad hoef te leggen tussenrouter en netgear. Kan ik dan de laatste 2 stappen overslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-05 03:57

WhySoSerious

Be the change.

Mensen hoop dat ik even kort gebruik mag maken van jullie inzicht.

Thuis al een aantal maanden (na wat opstartproblemen mbt het WLAN-gebeuren) een WR1403ND in gebruik. Primaire reden van aanschaf was om dat de vorige router het gestaag groeiende LAN-apparaten (pc's, telefoons, tv's, mediaplayers etc) niet aankon. Deze router staat op de benedenverdieping aangesloten.

Nu ligt het volgende voor.

1. Voor op mijn kamer (zolderverdieping) is de draadloze verbinding te zwak om mijn Galaxy S2 goed te gebruiken. Ik zit dus te denken aan een Wireless Access Point, waar TP Link voor een euro of 30 een goede heeft, zie pricewatch: TP-Link TL-WA801ND

2. Tevens zit ik met een schuin oog te kijken naar iets van een NAS of een simpele zelfbouw homeserver voor opslag van media en pediodieke back-ups van wat pc's, welke op mijn kamer geplaatst wordt. In de huidige situatie komen enkele UTP-kabels bij elkaar op mijn kamer, welke worden verbonden door een 100 mbit-switch.

In mijn ogen kan ik ipv een losse wireless extender en een losse gigabit switch (euro of 60,-) net zo goed een tweede WR1403 neerzetten toch? Scheelt me ook nog eens 15,- euro. Dit aangezien de router over gigabit-poorten beschikt en ik niet aanneem dat er verder iets van invloed is op de doorvoersnelheid. Enige gevaar is dat het lang niet altijd even makkelijk is om twee routers in te stellen. Daarom mij vraag: Hoe makkelijk laat de WR1403 zich configureren naar simpele switch + wlan extender?

Bij voorbaat dank,

Sjoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390615

ben van plan om deze router te kopen maar heb toch een aantal vraagjes:
- hoe is het bereik van deze router want nu heb ik een belkin pre n-router waarmee ik heel slecht bereik heb in mijn kamer die een verdieping hoger is en ongeveer 3 muren verder?
- als je download over wifi wat is de hoogste snelheid dat je ongeveer kan halen?
- hoeveel apparaten ondersteunt deze router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-05 03:57

WhySoSerious

Be the change.

Anoniem: 390615 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:21:
ben van plan om deze router te kopen maar heb toch een aantal vraagjes:
- hoe is het bereik van deze router want nu heb ik een belkin pre n-router waarmee ik heel slecht bereik heb in mijn kamer die een verdieping hoger is en ongeveer 3 muren verder?
- als je download over wifi wat is de hoogste snelheid dat je ongeveer kan halen?
- hoeveel apparaten ondersteunt deze router?
Kan alleen (deelz) antwoord geven op je laatste twee vragen.

Voor doorvoersnelheid zijn er een aantal reviews die een goed beeld geven, zie OP. Wat de laatste vraag betreft, ok heb er nu een apparaat of 20 ophangen en geen kick. Daar zou ik me niet snel zorgen om maken ;)
Pagina: 1 ... 3 ... 56 Laatste