Sind een aantal maanden ook in het bezit van deze router.
Ook meteen 2 aangesloten bij een vriend en mijn schoonouders.
Heb met onze router eigenlijk alleen nog maar (kleine) problemen gehad,
voornamelijk uitvallen, geen verbinding kunnen krijgen en "lag" bij online gaming.
Om de paar dagen kan ik geen verbinding krijgen met de router, krijg dan de melding dat het wachtwoord van de WPA/WPA2 beveiliging niet goed is. Deze opnieuw invoeren bied geen uitkomst.
Het netwerk word dus wel gevonden door diverse apparatuur maar verbinden lukt dus niet.
Vandaag kreeg ik op de XBOX360 weer dezelfde "wachtwoord" melding en kon met de laptop ook niet in de router komen om de settings etc. te bekijken. Gek genoeg kon ik nog wel surfen op het net met de laptop.
De XBOX360 staat met het interne IP in de DMZ, al zou die ook gewoon in de UPnP geen probleem met de firewall moeten hebben. (voorzorgsmaatregel)
Heb al een aantal keer contact gehad met Ziggo, ook omdat ik de router tegelijk in gebruik heb genomen met het nieuwe Cisco modem en dus niet zeker wist waar het probleem lag.
Deze week een avond online gaming gedaan met de XBOX360 rechtstreeks met een kabel op het modem, en geen enkel probleem ondervonden. Vandaar ook mijn conclusie dat het aan de router moet liggen.
Speedtests, wireless, bedraad en rechtstreeks op het modem komen allemaal op hetzelfde uit.
Download, 40Mbit/sec. Upload, 3,8Mbit/sec. Ping 6/8ms.
Firmware; 3.13.4 Build 110429 Rel.36959n
Hardware; WR1043ND v1
In het systemlog staan wel wat error meldingen, DHCPS: lease host name not found
Zou dit nu het probleem kunnen zijn en wat kan ik aan de problemen doen?
Hoop dat iemand hier wat tips/info voor me heeft, alvast bedankt!
[
Voor 24% gewijzigd door
Anoniem: 411905 op 22-06-2011 14:10
]