Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mheikens
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-05 11:00
Ik heb deze router zojuist aangeschaft en succesvol aangesloten op een Ziggo modem (Cisco geloof ik). Moest overigens wel eerst het MAC adres van mijn laptop klonen alvorens ik een internetverbinding kreeg (en dat had ik niet bij mijn oude Linksys router).

Punt is dat de taalinstelling van deze router duits is, en ik wil graag engels. Hoe krijg ik dit op engels?

En als iemand mij kan vertellen waarom ik mijn MAC adres moest klonen, dan hoor ik dat ook graag.

[ Voor 5% gewijzigd door mheikens op 06-06-2011 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Dat klonen hoeft niet, je moet gewoon je modem even resetten als je een ander apparaat aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mheikens
  • Laatst online: 30-05 11:00
_JGC_ schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:43:
Dat klonen hoeft niet, je moet gewoon je modem even resetten als je een ander apparaat aansluit.
Dank je, ik zal het eens proberen.

Dan blijft nog staan mijn taalinstelling duits die ik naar engels wil en een mogelijke nieuw issue.

Ik benader een Vista pc (iTunes server en RAID 1 backup) met Remote Desktop Connection vanaf mijn Win7 laptop. Dit ging tot het wisselen van mijn router altijd prima. Nu is het slechts 'initializing connection', maar verder gebeurt er niks. Ik kan de gedeelde backup schijf wel zien/schrijven en tevens kan mijn Apple TV2 de bibliotheek vinden (dus iTunes is gestart). Ik moet de Vista pc nog aan een TV/monitor hangen om te kijken wat ik daar kan vinden, maar ik vermoed een instelling op de router. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
moppentappers schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 22:53:
Wat ik eigenlijk wel opvallend vind is dat een router die behoorlijk feature complete is een gast modus mist, met dd-wrt is het natuurlijk enorm makkelijk te maken, maar toch zou je kijkend naar alle features die er wel zijn dat toch wel verwachten.
Guest mode en Atheros... bah. Heb afgelopen nacht flink lopen k*tten met een Cisco WAP4410N-G5, die qua hardware nogal wat overeenkomsten heeft (AR9100 ipv AR9132). Klachten varieerden van wegvallende verbinding tot het totaal niet werken van de verbinding. Uiteindelijk op de dd-wrt wiki gevonden dat client bridge mode op Atheros alles behalve super werkt en dat je beter WDS bridge mode kunt gebruiken... WDS ingesteld, APs opgegeven in de config, probleem opgelost.
Denk dat ik niet snel weer een AP<->AP bridge netwerk op ga zetten zonder WDS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-05 17:56
mheikens schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:42:
Ik heb deze router zojuist aangeschaft en succesvol aangesloten op een Ziggo modem (Cisco geloof ik). Moest overigens wel eerst het MAC adres van mijn laptop klonen alvorens ik een internetverbinding kreeg (en dat had ik niet bij mijn oude Linksys router).

Punt is dat de taalinstelling van deze router duits is, en ik wil graag engels. Hoe krijg ik dit op engels?

En als iemand mij kan vertellen waarom ik mijn MAC adres moest klonen, dan hoor ik dat ook graag.
Om de taal te veranderen moet je even de firmware bijwerken naar de laatste versie. Hier een link:
Link
Bij mij was ie eerst ook duits, nu dus engels. Ook heel veel nieuwe feautures! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjm
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-05 13:55

wjm

Een goedemiddag!

Sinds gister de TP-link WR1043ND in huis. Wat een fantastisch apparaat voor weinig! Kan ik eindelijk genieten van een gb switch met N-netwerk!

Had gister hetzefde probleem met de TP-link als een andere tweaker, vast gevroren. GUI bedraad/draadloos niet te benaderen. Even de stroom van de router af gehaald en nu loopt ie weer als een zonnetje! Hopelijk was dit eenmalig, nieuwigheid hopen we dan maar.

Verder zit ik met 2 vraagjes.
Opstelling is als volgt: Modem is een Speedtouch 780. Deze heb ik met het config-tooltje van speedtouch gezet in de IP spoofing set-up zonder telefonie(geen isdn, telefoon word eraf gehaald met een splitter). Het draadloze netwerk van de speedtouch uit gezet. De speedtouch is verbonden van poort 1 naar de WAN poort van de TP-Link. Bedraad aan de TP-Link hangt een Synology NAS 411+, statisch IP. Verder hangt er draadloos aan de TP-Link 2 laptops en een Ipad 2, DHCP.

Ik kan alles doen met beide Laptops en de Ipad. Internet gaat goed, nas bereiken gaat prima etc.

Vraag 1:
Voordat ik aan de slag ging om de TP-Link te installeren veel gelezen op het Tweakers Forum. Las dus dat 2 DHCP servers niet kan, in mijn situatie draaien er dus 2 DHCP servers. 1tje op de Speedtouch en 1 op de TP-Link. Snap der geen bal van........ Kan iemand mij uitleggen waarom het bij mij wel goed gaat?

Vraag 2:
1 van de laptops is een ietwat oudere (brakke) Fujitsu Siemens Amilo A7640W uit 2006. Deze laptop heeft de volgende ingebouwde WLAN unit: Gemtek WL850FJx (conexant). De meest recente drivers zijn geïnstalleerd. Als ik nu de TP-Link op mixed bgn wlan 40Mhz, max 300 mbit zet kan deze laptop het draadloze netwerk niet zien. Maar als ik het op g only zet wel! Jullie snappen natuurlijk wel dat ik niet zit te wachten op G only. Wat is hier aan de hand?
Had al als oplossing bedacht dat ik maar een usb stickie voor N netwerk maar es ga aanschaffen, pricewatch: TP TL-WN821N bijvoorbeeld.

Of is er nog een andere oplossing?

Nu eerst maar es verdiepen in het NAT verhaal, BAH!

De mazzel en alvast bedankt!

Winand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGrillmeister
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-05 22:36
Zelf heb ik nog een probleempje met mijn tplink waar ik nog niet uit kom

Op school heb ik volgens mijn netwerk status een draadloze verbinding van 270 a 300 mbits

Thuis haalt hij max 150 op mijn tplink 1043

Iemand enig idee waar dat aan kan liggen, is dat een bepaalde instelling ofzo

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Voor 300Mbit moet je 40MHz kanalen gebruiken. Met de standaardfirmware zou dat probleemloos moeten werken, gooi je dd-wrt erop, dan moet je op een of andere manier 40MHz forceren omdat anders je client aanstuurt op 20MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGrillmeister
Als ik hem forceer op 40Mhz en kanaal 1, 6 of 11 instel krijg ik niet veel meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Kan ook zijn dat je client niet om kan gaan met 2.4GHz 40MHz kanalen en dat ze bij jou op school op de 5GHz band zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGrillmeister
Intel centrino advanced N 6200 AGN

http://www.intel.com/prod...s/adapters/6200/index.htm

Deze heb ik in mijn laptop zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-05 14:57

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Ook ik heb op de standaardfirmware nu al een paar keer gehad dat het hele bedrade en draadloze netwerk wegviel. Geen SSID en ook geen webinterface meer, maar de lampjes branden nog wel.
Na een reset werkt het weer maar volgens mij doe ik dit nu om de twee dagen ofzo..

Toen ik hem geleverd kreeg heb ik de standaard Duitse firmware wel direct vervangen door een nieuwe Engelse. Misschien dat dit 'freezen' een bug is in de nieuwste firmware en dat daarom niet iedereen hem ervaart?
Zou ik veilig kunnen downgraden van 110429 naar 100820? (link)

[ Voor 12% gewijzigd door -Tim- op 08-06-2011 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrous
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
wjm schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:41:
....

Opstelling is als volgt: Modem is een Speedtouch 780. Deze heb ik met het config-tooltje van speedtouch gezet in de IP spoofing set-up zonder telefonie(geen isdn, telefoon word eraf gehaald met een splitter). Het draadloze netwerk van de speedtouch uit gezet. De speedtouch is verbonden van poort 1 naar de WAN poort van de TP-Link. Bedraad aan de TP-Link hangt een Synology NAS 411+, statisch IP. Verder hangt er draadloos aan de TP-Link 2 laptops en een Ipad 2, DHCP.

Ik kan alles doen met beide Laptops en de Ipad. Internet gaat goed, nas bereiken gaat prima etc.

....
Ik heb geen antwoord op je vragen maar kun je mij vertellen hoe je dit geconfigureerd hebt? Ik ben nu bezig m'n TP-link in te stellen als switch/acces point, maar als ik DHCP uitschakel en ik 'm aan m'n speedtouch hang krijgt ie als ip 0.0.0.0 dus ik kan 'm niet bereiken.

EDIT: volgens mij heeft ie nu wel een ip-adres 192.168.2.20. Maar nu kan ik 'm nog niet bereiken daarop..

Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Nitrous op 08-06-2011 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
-Tim- schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 19:41:
Ook ik heb op de standaardfirmware nu al een paar keer gehad dat het hele bedrade en draadloze netwerk wegviel. Geen SSID en ook geen webinterface meer, maar de lampjes branden nog wel.
Na een reset werkt het weer maar volgens mij doe ik dit nu om de twee dagen ofzo..

Toen ik hem geleverd kreeg heb ik de standaard Duitse firmware wel direct vervangen door een nieuwe Engelse. Misschien dat dit 'freezen' een bug is in de nieuwste firmware en dat daarom niet iedereen hem ervaart?
Ik heb dit probleem hier ook gemeld, inmiddels kan ik zeggen dat hij al een week stabiel routert zonder enkel probleem. Misschien slechte batch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362358

-Tim- schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 19:41:

Ik heb dit dus meerdere keren per dag. Ben ook wel benieuwd of ik hem gewoon kan downgraden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Anoniem: 362358 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 07:56:
[...]

Ik heb dit dus meerdere keren per dag. Ben ook wel benieuwd of ik hem gewoon kan downgraden dan.
Probeer het? Het meest simpele dat ze konden implementeren is een waarschuwing of foutmelding dat downgraden niet kan, dit is zo basic dat ze dit heus niet zijn 'vergeten'. Als er geen waarschuwing tevoorschijn komt lijkt mij dat het geen probleem in. Zou niet inzien waarom het technisch gezien niet mogelijk zou zijn :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:18
Downgraden is doorgaans geen enkel probleem :) Ik moet zeggen dat ik met de nieuwste firmware ook eens een vastloper heb gehad!

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wjm schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:41:
Vraag 1:
Voordat ik aan de slag ging om de TP-Link te installeren veel gelezen op het Tweakers Forum. Las dus dat 2 DHCP servers niet kan, in mijn situatie draaien er dus 2 DHCP servers. 1tje op de Speedtouch en 1 op de TP-Link. Snap der geen bal van........ Kan iemand mij uitleggen waarom het bij mij wel goed gaat?

Vraag 2:
1 van de laptops is een ietwat oudere (brakke) Fujitsu Siemens Amilo A7640W uit 2006. Deze laptop heeft de volgende ingebouwde WLAN unit: Gemtek WL850FJx (conexant). De meest recente drivers zijn geïnstalleerd. Als ik nu de TP-Link op mixed bgn wlan 40Mhz, max 300 mbit zet kan deze laptop het draadloze netwerk niet zien. Maar als ik het op g only zet wel! Jullie snappen natuurlijk wel dat ik niet zit te wachten op G only. Wat is hier aan de hand?
Had al als oplossing bedacht dat ik maar een usb stickie voor N netwerk maar es ga aanschaffen, pricewatch: TP TL-WN821N bijvoorbeeld.
Vraag 1:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point of deze guide.

Vraag 2:
Mixed bgn en channel width automatic.
Tichelmanm schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 18:09:
Als ik hem forceer op 40Mhz en kanaal 1, 6 of 11 instel krijg ik niet veel meer
Niet veel meer? Je gaat boven de 150Mbps? Zo ja dan zit je misschien te ver weg/verkeerd.
Nitrous schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 21:41:
Ik heb geen antwoord op je vragen maar kun je mij vertellen hoe je dit geconfigureerd hebt? Ik ben nu bezig m'n TP-link in te stellen als switch/acces point, maar als ik DHCP uitschakel en ik 'm aan m'n speedtouch hang krijgt ie als ip 0.0.0.0 dus ik kan 'm niet bereiken.

EDIT: volgens mij heeft ie nu wel een ip-adres 192.168.2.20. Maar nu kan ik 'm nog niet bereiken daarop..
Zie de link eerder gegeven, je moet hem zelf een IP geven natuurlijk. Binnen de IP-range van de speedtouch maar buiten zijn uitgegeven DHCP-range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrous
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Ok bedankt :) maar waar kan ik die ranges vinden? Of is dat voor ieder apparaat hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inloggen op je speedtouch daar vind je welke IP-adressen hij uitdeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-05 23:11
Ik heb trouwens 40 MHz met OpenWRT, door in /etc/config/wireless 'noscan' op 1 te zetten. De snelheid van een wlan client naar wan blijft echter erg laag (<1 Mbit). De snelheid van wlan > lan is ongeveer 16 Mbit, ook niet extreem goed. Volgens mij zijn er hier echter mensen die OpenWRT hebben en normale snelheden hebben. Kunnen die mensen hun /etc/config/wireless posten?

Voor de rest is OpenWRT ideaal: Je kan veel packages zoals aiccu voor een IPv6 tunnel enz installeren, wat mij in DD-WRT niet lukte. De webinterface is echter niet zo fancy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Ik weet van Sebazz dat hij ook OpenWRT heeft draaien, misschien kan hij jou/ons een beetje op weg helpen :)
Sebazzz schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 08:07:
Oh leuk, een topic over TL-WR1043ND. Prima, goedkope en betrouwbare router. Iets wat ik eigenlijk voor de prijs totaal niet verwacht had. Hij heeft een lekker groot wifi-bereik, en verzorgt snel intern en extern netwerkverkeer.

Na ontevredenheid over de portforwardingmogelijkheden in de standaard firmware heb ik het ding geupgraded naar OpenWRT Kamikaze met LuCi webinterface. Erg prettig besturingssysteem vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
marcop23 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:12:
Ik heb trouwens 40 MHz met OpenWRT, door in /etc/config/wireless 'noscan' op 1 te zetten. De snelheid van een wlan client naar wan blijft echter erg laag (<1 Mbit). De snelheid van wlan > lan is ongeveer 16 Mbit, ook niet extreem goed. Volgens mij zijn er hier echter mensen die OpenWRT hebben en normale snelheden hebben. Kunnen die mensen hun /etc/config/wireless posten?

Voor de rest is OpenWRT ideaal: Je kan veel packages zoals aiccu voor een IPv6 tunnel enz installeren, wat mij in DD-WRT niet lukte. De webinterface is echter niet zo fancy.
OpenWRT draait hier sinds februari op mijn WR1043ND, het is een trunk build van die maand.
Welke versie van OpenWRT gebruik je? 10.03.1-rc4 of ook een trunk/snapshot? Indien je 10.03.1-rc4 of rc5 gebruikt stel ik voor om eens een keer een snapshot of trunk build te proberen als je problemen hebt met wireless. Mijn build uit februari gebruikt nog kernel 2.6.32.27 met backport wireless-compat van die periode. Huidige snapshots zijn recenter qua kernel en zodoende ook hun drivers, zo bevatten de huidige snapshots 2.6.37.6 kernel. Ik moet weer eens een nieuwe image bakken.

Hier onder een uitdraai van mijn OpenWRT installatie op mijn WR1043ND en als je de uptime bekijkt zie je waarom ik zo gek ben op dit kastje. Terwijl er 24/7 torrentverkeer over gejaagd wordt en verder internetten op 3 PC's tegelijk.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
  _______                     ________        __
 |       |.-----.-----.-----.|  |  |  |.----.|  |_
 |   -   ||  _  |  -__|     ||  |  |  ||   _||   _|
 |_______||   __|_____|__|__||________||__|  |____|
          |__| W I R E L E S S   F R E E D O M
 KAMIKAZE (bleeding edge, r25258) ------------------
  * 10 oz Vodka       Shake well with ice and strain
  * 10 oz Triple sec  mixture into 10 shot glasses.
  * 10 oz lime juice  Salute!
 ---------------------------------------------------
root@iris:~# uptime
 08:53:12 up 113 days,  9:24, load average: 0.00, 0.00, 0.00
root@iris:~# cat /etc/config/wireless

config 'wifi-device' 'radio0'
        option 'type' 'mac80211'
        option 'channel' '5'
        option 'macaddr' '74:ea:3a:be:23:e6'
        option 'hwmode' '11ng'
        option 'htmode' 'HT40-'
        list 'ht_capab' 'SHORT-GI-40'
        list 'ht_capab' 'DSSS_CCK-40'
        option 'disabled' '0'

config 'wifi-iface'
        option 'device' 'radio0'
        option 'network' 'lan'
        option 'mode' 'ap'
        option 'ssid' 'jouwssidhier'
        option 'encryption' 'psk2'
        option 'key' 'jouwpasshier'
root@iris:~#

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Laatst online: 09:57
Zijn er ook personen die ervaring met deze router hebben in combinatie met een Copperjet modem van Alice?
Ik ben voornamelijk benieuwd naar de stabiliteit en snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGrillmeister
Nivk schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 12:02:
Niet veel meer? Je gaat boven de 150Mbps? Zo ja dan zit je misschien te ver weg/verkeerd.
Zit er bijna naast

Enig idee waarom hij naar channel 4 gaat als ik auto channel doe, dat is toch juist geen goede channel voor 300N vanwege overlapping?

Zal hem iig op width auto zetten en bgn mixed

edit: haal niet hoger als 150

[ Voor 3% gewijzigd door TheGrillmeister op 12-06-2011 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131956

Vorig jaar ook dit routertje gehad, super ding, zelfs met de standaard firmware.
Snel en makkelijk in te stellen en super stabiel met torrents downloaden.

Ook de vreemde vastloper gehad bij een routertje die ik bij een klant had
geinstalleerd. Het beesje gereset en nogmaals de nieuwste firmware geflashed
en na flashen nogmaals 'factory default' geladen vanuit de webinterface.
Daarna ingesteld en geen problemen meer gehad.

[ Voor 199% gewijzigd door Anoniem: 131956 op 13-06-2011 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
Bedankt :)

De build die ik gebruik is eentje die al voorgebakken is. Ik heb het gevonden in een ander topic hier op GoT. Ik heb mij nog niet verdiept in de versies van OpenWRT, maar het staat in het mapje 'Backfire_10.03_26143'.

Ik heb mijn router vandaag nog moeten rebooten omdat wireless clients niets meer deden. Stabiel is hij nu niet te noemen dus. Wanneer jij een nieuwe build bakt, zou je die willen uppen en het willen vermelden? Ik heb zelf op dit moment geen Linux machine tot mijn beschikking om even een eigen build te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Ultraman schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:59:
[...]
OpenWRT draait hier sinds februari op mijn WR1043ND, het is een trunk build van die maand.
Welke versie van OpenWRT gebruik je? 10.03.1-rc4 of ook een trunk/snapshot? Indien je 10.03.1-rc4 of rc5 gebruikt stel ik voor om eens een keer een snapshot of trunk build te proberen als je problemen hebt met wireless. Mijn build uit februari gebruikt nog kernel 2.6.32.27 met backport wireless-compat van die periode. Huidige snapshots zijn recenter qua kernel en zodoende ook hun drivers, zo bevatten de huidige snapshots 2.6.37.6 kernel. Ik moet weer eens een nieuwe image bakken.
Bedankt voor je post! Ik wil binnenkort ook eens gaan experimenteren met OpenWRT, ik zou er graag een smartcardreader (Smargo) aanhangen voor interne cardsharing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avacon01
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-12-2024
Sinds afgelopen vrijdag deze router staan, en werkt (bijna) perfect: wireless staat ingesteld, en ook port forwarding. Maar, ik blijf op het volgende probleem stuiten:

Ik wil één van de pc's die achter de router staat, via DDNS benaderen (wake-on-lan, en dan remote desktoppen). Op de router staat dyndns.com correct ingesteld, en wordt poort 3389 (default voor remote desktop) geforward naar de interne IP van de PC in kwestie. Afgelopen weekend getest, en dit werkte perfect.

Nu blijkt echter dat de router het ip adres niet correct update, hoewel de login e.d. allemaal juist staan ingesteld. Zijn er nog mensen met dit probleem? Want dit is voor mij wel een deal-breaker, als dit niet geraakt opgelost gaat hij terug naar de winkel.

Bedankt,

Jonas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:59
marcop23 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 15:15:
Ik heb mijn router vandaag nog moeten rebooten omdat wireless clients niets meer deden. Stabiel is hij nu niet te noemen dus. Wanneer jij een nieuwe build bakt, zou je die willen uppen en het willen vermelden? Ik heb zelf op dit moment geen Linux machine tot mijn beschikking om even een eigen build te maken.
Ik heb r27157 trunk van OpenWRT draaien hier - als een zonnetje. Zelf gebouwd, wil wel de builds uploaden als je ze graag wil hebben.
Welke packages heb je nodig verder, weet je dat? Het is met de op openwrt.org gehoste trunk packages al gauw niet compatibel namelijk (kernel en uClibc ABI veranderen nogal vaak in trunk). Dus dan bouw ik die ook gelijk.
P.S. dat het bij mij goed draait wil niet zeggen dat het de jouwe niet kan bricken. :+

Zelf ben ik bezig met het draaien van Pulseaudio op dit kastje met OpenWRT voor streaming van geluid (USB soundcard aangesloten) van Linux-clients. Het lukt bijna helemaal! Met de Avahi-daemon is het helemaal ideaal, hij broadcast op het netwerk dat ie een Pulseaudio sink heeft en clients kunnen die dan grafisch selecteren. Heb alleen stotterend geluid, ook als ik lokaal op het bakje een "aplay test.wav" doe. Zie mijn post op OpenWRT forums.

Over de snelheid van het wireless ben ik wel te spreken, maar ik vermoed dat door drukte hier in de ether (15+ andere netwerken) de boel niet sneller wil. Meestal zie ik 65Mbps als verbindingssnelheid op de client. Het zou mijn super ideale kastje zijn als hij ook nog dual band zou zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door gertvdijk op 14-06-2011 08:51 . Reden: verkeerde persoon gequote :P ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mescaline
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-04 12:26
Zelf heb ik ook last van het freeze-probleem met de officiele TP-Link firmware.

De "sys" heartbeat LED houdt ermee op, wireless valt weg, soms wired ook. Erg irritant.

Aan de 1043 heb ik ook nog een WA901 hangen met WDS ertussen, als range extender. Iemand enige ervaring of WDS blijft werken als ik de 1043 "upgrade" naar DD-WRT of OpenWRT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
Ja, zie http://wiki.openwrt.org/doc/recipes/atheroswds

Ik heb het wel voor elkaar gekregen om OpenWRT op 40 MHz en dus 300 Mbps te krijgen, door
code:
1
option 'noscan' '1'

in je /etc/config/wireless te zetten

gertvdijk, wil je jouw build uploaden? Het enige wat ik eigenlijk nodig heb is LuCi, omdat alles via de command line nog wat ingewikkeld is. Ik gebruik op dit moment ook openssh-sftp-server, omdat ik vi(m) niet onder de knie krijg. Het zou dus wel ideaal zijn als je een sftp server + nano werkend krijgt in de build :Y

Edit: Zou je ook een md5 hash willen posten?

[ Voor 4% gewijzigd door marcop23 op 14-06-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
marcop23 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:47:
gertvdijk, wil je jouw build uploaden? Het enige wat ik eigenlijk nodig heb is LuCi, omdat alles via de command line nog wat ingewikkeld is. Ik gebruik op dit moment ook openssh-sftp-server, omdat ik vi(m) niet onder de knie krijg. Het zou dus wel ideaal zijn als je een sftp server + nano werkend krijgt in de build :Y

Edit: Zou je ook een md5 hash willen posten?
Ja is goed. Ik heb alleen gemerkt dat openssh-sftp-server i.c.m. dropbear niet meer lijkt te werken. (werkte wel in backfire) Tot nu toe overigens de enige bug die ik ben tegengekomen. Kan wel nano en openssh-server voor je builden erbij - beetje risico, dat wel, aangezien je eerst dropbear zou moeten verwijderen gok ik.
Vanavond zal ik even de tijd nemen om de boel te builden. Uiteraard md5sum erbij.

P.S. Geen idee om een apart topic te openen voor OpenWRT i.c.m. dit device?

Hierbij de build
openwrt-ar71xx-generic-tl-wr1043nd-v1-squashfs-sysupgrade.bin LET OP: sysupgrade - NIET flashen vanaf stock firmware
Blader evt. zelf even door alles op http://gertvandijk.net/GoT/openwrt/

eigen opkg-repo (instellen via /etc/opkg.conf en dan 'opkg update'):
code:
1
http://gertvandijk.net/GoT/openwrt/packages/trunk-r27157

Opmerking bij deze build:
  • belangrijk DHCP lijkt het niet te doen met default instellingen - zelf statisch instellen en http://192.168.1.1 verbinden. Telnet lijkt dicht te staan en SSH accepteert geen wachtwoord. Lijkt alleen via LuCI te werken, daar wachtwoord instellen. Dat lijkt ruis op de lijn - ik had mijn defaults niet teruggezet.
  • belangrijk het is een trunk build - verre van stable, maar bij mij werkt hij prima.
  • belangrijk alleen een sysupgrade is getest. Ik heb niet gekeken naar de werking van de -factory.bin image! Installeer dus eerst Backfire gewoon, rc4 voor de recentere hardware revisies, dan pas deze build om zeker te zijn.
  • belangrijk verander de opkg repo URL, anders installeer je packages die niet werken. Of erger, installeer je misschien kernelmodules die gegarandeerd panics geven -> brick.
  • de config lijkt erg op een 'normale' OpenWRT build, LuCI ingebakken bijv, maar ook wat extra's mocht je het benauwd krijgen en wat moeten fixen in recovery mode (QSS knop indrukken bij booten): usb, mount, ext2/vfat, wget. Geen idee wat de OpenWRT release config daarvoor is, ik heb na 'make defconfig' over alles zelf nagedacht.
  • buildnummer is 27155 ipv 27157 omdat de laatste wijziging in /trunk op r27155 was.
Disclaimer: het kan je router bricken; geen enkele garantie over de werking of het mogelijke explosieve gevaar! :P
edit: die van marcop23 lijkt stuk te zijn gegaan na een flash van deze. Oorzaak onduidelijk. Dus wees gewaarschuwd. Nogmaals die van mij geflashed met deze versie, maar doet het gewoon.

In de repo zitten de packages voor pulseaudio, avahi-daemon, dbus, etc. Nog wel veel zelf geconfig voor nodig, maar iig een build die werkt.

Waar is de source van dit alles? In de svn-repo van OpenWRT natuurlijk.

De build publish ik op request van marcop23, mogelijk heb jij er zo ook plezier van.

[ Voor 56% gewijzigd door gertvdijk op 15-06-2011 21:40 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:57

mphilipp

Romanes eunt domus

Heeft iemand ervaring met een stuk of 10 concurrent wifi clients op deze router? Gaat dat goed?

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:37
Ik heb deze router nu een paar weken in gebruik, en een paar dagen geleden viel mijn internet vaak weg ( stuk of 5 keer op een dag ). Rechts onderin gaf windows dan niet aan dat de verbinding weg was maar niks deed het meer ( browsen, downloaden, skype etc. )
Dit was nu voorbij ( aantal keer rebooten, dan deed hij het weer )

Dus ik wou vandaag even een filmpje downloaden, en de snelheid stijgt, en dan bij ongeveer 1,7 Mb/s klapt het ''uit'' , ik kan niks internet related doen. (3,0 Mb/s is mijn max ( 25 Mb UPC )
Ik kan wel gewoon naar mijn router via de browser, en als ik hem dan reboot dan doet hij het weer.
Ligt dit aan mijn router, of aan het modem van UPC? en heeft iemand dit eerder meegemaakt?

Als je een of ander log nodig hebt om mij te helpen, dan moet je het maar even vragen, netwerken is niet echt mijn ding.

Vandaag : Ik start mijn PC op en ik heb weer eens geen internet, ik herstart hem via 192.168.1.1 en het werkt weer.
Het word zo te zien weer erger :(

[ Voor 8% gewijzigd door Spekker op 18-06-2011 16:06 ]

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131956

Spekker schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 23:02:
Ik heb deze router nu een paar weken in gebruik, en een paar dagen geleden viel mijn internet vaak weg ( stuk of 5 keer op een dag ). Rechts onderin gaf windows dan niet aan dat de verbinding weg was maar niks deed het meer ( browsen, downloaden, skype etc. )

Dus ik wou vandaag even een filmpje downloaden, en de snelheid stijgt, en dan bij ongeveer 1,7 Mb/s klapt het ''uit'' , ik kan niks internet related doen. (3,0 Mb/s is mijn max ( 25 Mb UPC )
Ik kan wel gewoon naar mijn router via de browser, en als ik hem dan reboot dan doet hij het weer.
Ligt dit aan mijn router, of aan het modem van UPC? en heeft iemand dit eerder meegemaakt?

Als je een of ander log nodig hebt om mij te helpen, dan moet je het maar even vragen, netwerken is niet echt mijn ding.

Vandaag : Ik start mijn PC op en ik heb weer eens geen internet, ik herstart hem via 192.168.1.1 en het werkt weer.
Zelfde probleem bij een klant van mij die deze router heeft. Hardware revisie 1.8 en de nieuwste firmware.
Vorig jaar dit routertje gehad (v. 1.6 geloof ik) met de vorige firmware versie, toen geen problemen.
Probleem bij de klant is dat als hij torrent gebruikt dat dan internet wegvalt, router reboot en het werkt weer.

Uiteraard niet werkbaar, ook valt af en toe zijn internet weg en komt het terug, langzame dns resolve (ook andere dns servers geprobeerd uiteraard), draadloze snelheid viel toch tegen..... Provider is UPC, modem de cisco 3102, maar daar ligt het niet aan lijkt mij, n.l. vanaf een andere pc in het netwerk trad dit probleem niet op of heel af en toe.
Helaas bij deze klant in overleg vandaag dus maar een Linksys E2000 aangesloten, werkt prima, klant weer blij.

EDIT: en zoals enkele posts (avacon01) hierboven meldt, is het probleem met DDNS bij mij ook aan de orde.
Jammer! Mooie hardware en ik wil liever niet aan de slag met dd-wrt of open-wrt omdat de standaard firmware al leuke features heeft. (b.v. de QOS is niet uitgebreid, maar je kan wel 'leuk' de bandbreedte voor in/uitgaand verkeer regelen/knijpen/vooranf geven).

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 131956 op 20-06-2011 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-05 19:55
Spekker schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 23:02:

Herken het probleem, heb het ook en inderaad vooral met downloaden. Wireless blijft gewoon functioneren maar bedraad is het weg. Heb er soms tijden geen last van en dan opeens weer dagelijks. Hij klapt er hier niet uit bij de max snelheid maar lijkt of hij 'volloopt' en dan internet afsluit voor die poort.

Wireless merkt hier niets van, gaat gewoon normaal door.

Heb ook UPC maar twijfel of het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
Dus even kort gezegt, je kan er niks aan doen?

Of zou OpenWRT misschien dit probleem kunnen verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
Spekker schreef op maandag 20 juni 2011 @ 19:16:

Ik heb geen idee, heb daar geen ervaring mee. Als hij bedraad er uitgooit heb ik meestal een stuk of 6-8 torrents aanstaan. Ben nog aan het kijken naar ideale settings voor utorrent maar nog geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Ik draai momenteel ook de laatste officiële FW op de V1.8. De problemen die jullie ervaren ervaar ik niet.
Wat je zou kunnen doen is de voorlaatste firmware te flashen om te kijken of de problemen blijven bestaan.
Hoe zou ik het probleem dat jullie hebben kunnen reproduceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Hoi allen,

Mede op basis van deze review heb ik deze router gekocht, op 1 puntje na ben ik tevreden: Ik haal 1,2 Megabyte per sec draadloos tussen 2 pc's, kan dit niet sneller?
nu:
* op channel 11
* 40Mhz channel bonding
* power output HIGH
* geen noemenswaardige interference van andere routers
* Router staat in de meterkast
* PC met winXP op 1ste verdieping, 1 betonnen muur, 6 meter ertussen
* Laptop MacPro 1 maand oud.

Mijn doel was een mooie synology NAS aan te schaffen met een doorvoersnelheid van 30+megabyte per sec, echter als het draadloos zo slecht is kan ik dit beter laten. Iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Die meterkast en de betonnen muur lijken me dingen die veel invloed kunnen hebben op de snelheid. Probeer eerst eens dat ding buiten de meterkast te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
ik begrijp dat dit invloed kan hebben op de snelheid, echter 80% lijkt mij vrij bijzonder: receptie is zeer goed (40dB average)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die 1,2MBps is dus een dubbele wireless hop? Van en naar de twee PC's is wireless? Zo ja test voortaan met een bedraad aangesloten.
Welke beveiliging gebruik je (moet zijn WPA2 met alleen AES)?
Uit de meterkast zelfde probleem?
De antennes staan gericht om een verdieping omhoog te zenden (vanaf de punt van de antenne niet/nauwelijks omhoog uitzendt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
Puch-Maxi schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:07:
Ik draai momenteel ook de laatste officiële FW op de V1.8. De problemen die jullie ervaren ervaar ik niet.
Wat je zou kunnen doen is de voorlaatste firmware te flashen om te kijken of de problemen blijven bestaan.
Hoe zou ik het probleem dat jullie hebben kunnen reproduceren?
Stuk of 10 downloads in utorrent gooien en op max snelheid downloaden. Weet alleen iet of de settings van utorrent er dan mee te maken hebben.

Zal vanavond eens kijken naar de een nalaatste firmware hoewel ik me zit te bedenken of ik het toen ook al had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Spekker schreef op maandag 20 juni 2011 @ 19:16:

Waarschijnlijk zou dat veel helpen ja. Het klinkt mij namelijk als een softwareprobleem in de oren.
Bovendien, als er dan nog steeds problemen zijn, dan kan je veel beter zien wat er precies stuk gaat op zo'n moment (logs, diagnose van dingen als de conntrack tabellen, etc.)

Verder is OpenWRT tegenwoordig heel gebruikersvriendelijk (met LuCI webinterface), maar zal je voor specifieke features van de firmware van TP-Link wel even zelf aan de slag moeten. Daarnaast moet je gewoon altijd zelf even de tijd erin steken om het überhaupt te installeren.
Voor iemand als ik die het liefst alles zelf in de hand houdt en het liefst Linux met veel vrijheid heeft dan is OpenWRT wel echt een uitkomst. Ik vind het vreselijk als welk apparaat dan ook een karakter krijgt met onvoorspelbaar gedrag. Met OpenWRT op dit budgetding voelt het als een zeer professioneel apparaat voor mij in elk geval.

Heb trouwens gisteren een vriend van mij een serial header erop laten solderen dus als mijn USB->TTL-serial-3.3V binnen is dan kan ik nog veel meer experimentelere dingen gaan doen. Kan hem dan gewoon unbricken als er wat mis zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-05 13:34
ik heb nog steeds gezeik met VPN naar mn werk. Werkte voorheen altijd perfect via Airport, en nu telkens freezende schermen e.d. VPN blijft wel openstaan, maar de RDP connectie doet raar. Ik heb het met zowel de MS versie als met Cord geprobeerd, zelfde gezeur.

Instellingen en alles precies hetzelfde, alleen de router is anders. ik word er een beetje moe van...ik kan voor geen meter werken zo. toch maar weer een Airport halen?

het is echt heel vaag en kan er ook niks over vinden. het is me ook niet helder of het nou de VPN connectie is of de RDP connectie over die VPN.

[ Voor 14% gewijzigd door TimtheToolman op 21-06-2011 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Nivk schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 03:04:
Die 1,2MBps is dus een dubbele wireless hop? Van en naar de twee PC's is wireless? Zo ja test voortaan met een bedraad aangesloten.
Welke beveiliging gebruik je (moet zijn WPA2 met alleen AES)?
Uit de meterkast zelfde probleem?
De antennes staan gericht om een verdieping omhoog te zenden (vanaf de punt van de antenne niet/nauwelijks omhoog uitzendt)?
1,2 MBps is idd een dubbele wireless hop. Bedraad ga ik testen, echter verhelpt het probleem niet.
Beveiliging is WPA2 met alleen AES, uit de meterkast blijft het probleem bestaan.
De antenne's staan inderdaad naar boven in een waaiervorm 45 graden, dit vanwege de woonkamer op begane grond.

Als dit zo blijft koop ik geen Synology, maar een Conceptronic NAS.. :'(

[ Voor 4% gewijzigd door king_dude op 21-06-2011 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411905

Sind een aantal maanden ook in het bezit van deze router.
Ook meteen 2 aangesloten bij een vriend en mijn schoonouders.
Heb met onze router eigenlijk alleen nog maar (kleine) problemen gehad,
voornamelijk uitvallen, geen verbinding kunnen krijgen en "lag" bij online gaming.

Om de paar dagen kan ik geen verbinding krijgen met de router, krijg dan de melding dat het wachtwoord van de WPA/WPA2 beveiliging niet goed is. Deze opnieuw invoeren bied geen uitkomst.
Het netwerk word dus wel gevonden door diverse apparatuur maar verbinden lukt dus niet.

Vandaag kreeg ik op de XBOX360 weer dezelfde "wachtwoord" melding en kon met de laptop ook niet in de router komen om de settings etc. te bekijken. Gek genoeg kon ik nog wel surfen op het net met de laptop.
De XBOX360 staat met het interne IP in de DMZ, al zou die ook gewoon in de UPnP geen probleem met de firewall moeten hebben. (voorzorgsmaatregel)

Heb al een aantal keer contact gehad met Ziggo, ook omdat ik de router tegelijk in gebruik heb genomen met het nieuwe Cisco modem en dus niet zeker wist waar het probleem lag.
Deze week een avond online gaming gedaan met de XBOX360 rechtstreeks met een kabel op het modem, en geen enkel probleem ondervonden. Vandaar ook mijn conclusie dat het aan de router moet liggen.

Speedtests, wireless, bedraad en rechtstreeks op het modem komen allemaal op hetzelfde uit.
Download, 40Mbit/sec. Upload, 3,8Mbit/sec. Ping 6/8ms.

Firmware; 3.13.4 Build 110429 Rel.36959n
Hardware; WR1043ND v1

In het systemlog staan wel wat error meldingen, DHCPS: lease host name not found

Zou dit nu het probleem kunnen zijn en wat kan ik aan de problemen doen?
Hoop dat iemand hier wat tips/info voor me heeft, alvast bedankt!

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 411905 op 22-06-2011 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
Ik heb nog even wat rond gegoogled, en het schijnt dat de meeste TP Link routers slecht met torrents om kunnen gaan ( puur van google, ik weet hier zelf niks van )

DD-WRT schijnt dit te verhelpen als je het maximale aantal connectie's op een poort verhoogt, draait iemand hier DD-WRT en heeft totaal geen last van dit probleem?
Ik zou het graag willen proberen, maar door de brick kans wacht ik er nog even mee totdat ik echt niet anders meer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
Spekker schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 20:29:
Ik heb nog even wat rond gegoogled, en het schijnt dat de meeste TP Link routers slecht met torrents om kunnen gaan ( puur van google, ik weet hier zelf niks van )

DD-WRT schijnt dit te verhelpen als je het maximale aantal connectie's op een poort verhoogt, draait iemand hier DD-WRT en heeft totaal geen last van dit probleem?
Ik zou het graag willen proberen, maar door de brick kans wacht ik er nog even mee totdat ik echt niet anders meer kan.
Zou heel blij zijn als hier een oplossing voor is... ben ook wat huiverig om naar DD-WRT om te schakelen. Ben nu het max aantal torrents en connecties omlaag aan het schroeven.

Probleem is hier inderdaad alleen bij de pc met torrents.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
Ik had het max aantal connectie's terug gebracht naar 50, maar het resultaat bleef hetzelfde.
Toen kwam ik op een forum en daar zei iemand dat hij UnPn in uTorrent en zijn router had uitgeschakeld en dat daarmee zijn probleem was verholpen ; Ik zag de connectie tussen het probleem en de oplossing niet echt maar ik heb het toch maar geprobeerd en ik kon idd downloaden DACHT ik.

Na 1 min klapte hij er alweer uit ( ik helemaal blij, dacht het gefixed to hebben ) niet dus :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
Da's balen... dus ben wel blij dat ik niet alleen ben met dit probleem.... hoop dat we een oplossing kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
Ik ben bang dat we uiteindelijk toch DD-WRT of OpenWRT zullen moeten installeren...
Ik ga me nog is wat meer inlezen over het installatie proces zodat ik met een gerust hart het een keer kan gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
Spekker schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 21:04:
Ik ben bang dat we uiteindelijk toch DD-WRT of OpenWRT zullen moeten installeren...
Ik ga me nog is wat meer inlezen over het installatie proces zodat ik met een gerust hart het een keer kan gaan proberen.
Het ziet er niet moeilijk uit van wat ik zo zie bij DD-WRT. Staan 2 files die je moet flashen, eerste is een initieel bestand (firmware killer) en dan de laatste versie.

Ziet er net zo uit als mijn gsm rooten.... (en flashen) maar wil er (ook) de tijd voor nemen

Welke is beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
Je bedoelt OpenWRT of DD-WRT?

Ik had alleen over DD-WRT gelezen dat die firmware het zo kunnen fixen dus ik heb geen idee of het ook met OpenWRT zou werken.
Ikzelf ga waarschijnlijk voor DD-WRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
Spekker schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 21:09:
Je bedoelt OpenWRT of DD-WRT?

Ik had alleen over DD-WRT gelezen dat die firmware het zo kunnen fixen dus ik heb geen idee of het ook met OpenWRT zou werken.
Ikzelf ga waarschijnlijk voor DD-WRT.
Ik zit net te lezen dus denk hetzelfde.... als ik de stap zet zal het dit weekend zijn (nog even verder inlezen). Mocht je eerder zijn ben ik zeer benieuwd naar het resultaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roial_kohee
  • Laatst online: 28-12-2023
Heb de router nu sinds twee dagen in gebruik en ben vooralsnog totaal niet te spreken over het wireless gedeelte. Dit wilt namelijk totaal niet werken en is niet stabiel te krijgen.

Firmware Version: 3.13.4 Build 110429 Rel.36959n
Hardware Version: WR1043ND v1 00000000

Ik heb vanalles geprobeerd, van geen security tot WPA2-PSK met AES encryptie, laptop naast de modem, met ps3 proberen te connecten, met telefoon, maar netwerk is soms wel/soms niet te vinden, connecten lukt bijna nooit en als ik eens sporadisch verbinding heb gaat het met een dusdanig trage snelheid dat ik nog beter met een usb-stickje op en neer kan lopen van de vaste pc naar de laptop.

Kan het zijn dat ik een brak exemplaar heb gekregen?

PS Heb Ziggo alles-in-een plus met een cisco modem.

[ Voor 3% gewijzigd door roial_kohee op 25-06-2011 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:17
Even andere kanalen proberen. Ook de niet standaard kanalen (1,6,11). Hier werkt kanaal 12 bijvoorbeeld het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roial_kohee
  • Laatst online: 28-12-2023
Propheticus schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 14:15:
Even andere kanalen proberen. Ook de niet standaard kanalen (1,6,11). Hier werkt kanaal 12 bijvoorbeeld het best.
Ok, ga ik direct proberen.

Edit: Thanks, vooralsnog werkt het beter dan ooit! Nu eens kijken of de ps3 ook wilt connecten.

[ Voor 16% gewijzigd door roial_kohee op 25-06-2011 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Weird...mijn broer koopt zo'n ding en het lijkt goed te werken, alleen valt internet af en toe weg. Alle lampjes blijven groen branden, en er is ook helemaal niets aan de hand met Ziggo (Ubee modem). Ik ben er donderdagavond geweest en eerst viel ie uit na 30 minuten. Even router uit en weer aan gezet, en toen bleef ie een hele tijd werken. De volgende dag wordt ik gebeld dat ie weer gekapt is.

Als hij zijn oude router weer inprikt is er niets aan de hand.

Geen exotische instellingen, eigenlijk staat alles standaard. Als iets een half uur of een uur werkt, waarom zou ie dan ook door een foute instelling uit kunnen vallen? Ik denk dat het ding stuk is, oververhittende chip oid. Mijn broer wil 'm gaan inruilen, want hij denkt ook aan een soort DOA.

Gelijke ervaringen?

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Laatst online: 30-05 18:47

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Geen problemen hier (DD-WRT) Uptime van 30 dagen, sinds dat ik hem heb aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Crazymonkey schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 14:41:
Geen problemen hier (DD-WRT) Uptime van 30 dagen, sinds dat ik hem heb aangesloten.
Het is niet voor mezelf, dus ik ga niet op andermans spullen kloten met alternatieve firmware. Het ding moet toch ook out of the box het ding doen waar ie voor gemaakt is? Als dat niet het geval is, kan ie gewoon terug. Die alternatieven gebruik je alleen maar als je extra dingen wilt doen, niet omdat het anders niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
Is er nog een apart modem/router aanwezig (zo'n ding in bruikleen van de provider bijvoorbeeld) waar het WAN(internet) op binnenkomt en dit (LAN) doorspeelt naar de tp-link? Kan dan zijn dat je de DHCP server op deze router uit moet zetten (daadwerklijk een echt access point van maken dus).

De 'modem' die je tegenwoordig van providers krijgt is namelijk ook vaak een router. DHCP hier op uitzetten zou ook kunnen, maar kan tot problemen leiden als je ook telefonie en/of tv via dat router ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-05 14:20
ik heb de TL-WR1043ND (DE) v1.0 versie van het bakkie
en dacht vandaag eens de firmware te updaten naar 3.13.4, nadat gedaan te hebben heb ik gewoon geen WAN meer?!

uiteraard power cyclen geprobeerd etc etc alle standaard procedures voor dit soort grappen maar mooi niet hè.
uiteindelijk in de router Network --> WAN --> WAN Connection Type --> Detect gedaan, gaf hij dus aan dat hij unplugged was....
kreeg het met geen mogelijkheid aan de praat (wil wel graag de nieuwe firmware vanwege de external internal poort forwarding)
toen maar weer teruggeflashed naar 3.12.2 en hatsiekidee WAN was terug

iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58230

Wilde graag mijn ervaring toevoegen, met name het draadloze gedeelte.

Het apparaat bedraad is SUPER!
1000Gbit to the max :)

Dat USB verhaal moet ik nog mee aan de slag. Heb het al eens getest, was er niet zozeer over te spreken, maar aangezien ik laatst met mijn stomme kop mijn DATA schijf uit schijfbeheer had verwijderd met het idee dat het om een externe schijf ging, heb ik besloten hier zeer binnen kort toch eens mee aan de slag te gaan. Om dit als backup te gebruiken. :D

Waar het mij om gaat nu is draadloos. Of beter gezegd waardeloos.
Dit heeft nooit goed gewerkt schommelen tussen 100 en 700 Kb/s, en heb uit ellende ipv mijn 54mbit kaart in de laptop dan maar de kabel gepakt.

Tot vandaag hing het me toch echt de keel uit. Dus maar gaan zoeken op google.

Nou daar wordt je NIET wijzer van. Geen goede oplossingen, encryptie veranderen geen zin in, kan ik al mijn draadloze apparaten weer instellen inclusief alle mobiele telefoons van iedereen die bij me op bezoek komt.

Het enige dat plausibel leek, was het veranderen van het kanaal naart 12. Echter toen vond mijn laptop de SSID broadcast niet haha.

Mijn oplossing was de volgende:

Upgrade de firmware naar wr1043nv1_en_3_13_4_up(110429)
En stel het kanaal in op 3.

Ik knal nu met een acceptabele 2.5Mb/s mijn bestanden over.
Kan niet wachten om het eens te testen met een 300mbit kaartje.

Overigens, volgens de berichten zou deze firmware ook het USB aansluitinkje fixen.
Daar ga ik mee aan de slag als ik een externe HD op de kop weet te tikken voor een zacht prijsje.

Hoop dat jullie hier iets aan hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58230

Ellos schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 20:49:
ik heb de TL-WR1043ND (DE) v1.0 versie van het bakkie
en dacht vandaag eens de firmware te updaten naar 3.13.4, nadat gedaan te hebben heb ik gewoon geen WAN meer?!

uiteraard power cyclen geprobeerd etc etc alle standaard procedures voor dit soort grappen maar mooi niet hè.
uiteindelijk in de router Network --> WAN --> WAN Connection Type --> Detect gedaan, gaf hij dus aan dat hij unplugged was....
kreeg het met geen mogelijkheid aan de praat (wil wel graag de nieuwe firmware vanwege de external internal poort forwarding)
toen maar weer teruggeflashed naar 3.12.2 en hatsiekidee WAN was terug

iemand enig idee?
Je moet (bedraad!) naar 192.168.1.1 gaan en je security en ssid helemaal zelf opnieuw instellen.
Heb de oude benamingen genomen, daar je dan niet je hele draadloze wapenarsenaal opnieuw hoeft in te stellen. :)

\Hoop dat je hier iets aan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
WAN <> WLAN

WAN is de aansluiting naar mijn modem....

maareh @ hierboven, welke versie heb je? de (DE)?
anders ga ik mijn router gewoon retourneren.

hmm kom er zojuist ook achter dat rdp stront en stront traag is, in de richting van 10 sec voordat je visuele feedback op een muisklik krijgt, dat is via zowel lan als internet

[ Voor 82% gewijzigd door Ellos op 28-06-2011 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
dubbelpost
toegevoegd aan vorige

[ Voor 149% gewijzigd door Ellos op 28-06-2011 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Georche
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-04 15:25
Heb vandaag ook deze router aangeschaft. Natuurlijk meteen DD-WRT erop gezet, zonder enig probleem. Ik keek vooral uit naar de VLAN mogelijkheden om een extra switch hier te kunnen laten wegvallen. Spijtig genoeg krijg ik die VLAN niet aan de gang.
Ik merkte al snel dat de VLAN tab bleek te ontbreken. Na wat opzoekwerk blijkt dat VLAN niet ondersteund wordt op deze chipset (http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/VLAN_Support). Natuurlijk geven we ons niet zo snel gewonnen en hebben we het dan maar handmatig geprobeerd, volgens deze guide: http://dd-wrt.com/wiki/in...idging_WAN_and_a_LAN_port. Spijtig genoeg zonder succes.

Heeft er iemand enig idee hoe ik VLAN's op deze router aan de praat krijg? OpenWRT lijkt me een optie, maar ik twijfel, vanwege de hoge kans hem te bricken...

Iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Het bricken valt erg mee, zolang je maar weet waar je mee bezig bent. En natuurlijk het belangrijkste: goed lezen :). Ik ben nu vanaf de originele firmware naar DD-WRT en weer terug naar de originele firmware. Op het moment draai ik OpenWRT, verschillende builds uitgeprobeerd Stable, Trunk, Bleeding Edge. Mocht het toch misgaan kun je er altijd nog een seriëlepoort op solderen in een poging om te debricken.

Momenteel hangt er een Smargo smartreader+ aan de USB-poort van mijn TL-WR1043ND. Verder draai ik OScam i.c.m CCcam voor interne (residential) cardsharing van een CanalDigitaal Seca3 smartcard (DVB-S).
Dit heb ik natuurlijk niet zelf bedacht: Frank-NL in "\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Georche
@Puch-Maxi: Goed gevonden, die cardsharing!

Ik heb me hier deze avond ook bezig gehouden, en met enig succes! Ik heb me gehouden aan de op de wiki beschikbare guides, en alles is behoorlijk vlot verlopen. Geen bakstenen, VLAN's werken, en draadloos is echt verbazend snel. Ook valt de HHTP interface nog behoorlijk goed mee, en zijn de config files niet te uitgebreid.

Alles lijkt te werken, enkel de configuratie heb ik nog niet ten gronde uitgezocht. Ik ben ook nog niet thus in alle gebruikte termen. Als er dus iemand een niet te ingewikkelde guide hierover weet, steeds welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Onder OpenWRT valt het wireless mij een beetje tegen, ik haal met de originele firmware toch wel 13 Megabytes per seconde vanaf mijn NAS. Met DD-WRT zelfs snelheden tot 16 Megabytes per seconde. Met OpenWRT blijf ik steken op ~10 Megabytes per seconde. Doe ik soms iets verkeerd, hoeveel haal jij Georche?

Met de originele FW connect ik op 300Mbit/s, met DD-WRT "slechts" 130Mbit/s. Onder OpenWRT ook op 300Mbit/s. Toch blijft de daadwerkelijke snelheid onder OpenWRT achter in vergelijking met de originele firmware en DD-WRT.

[ Voor 26% gewijzigd door Puch-Maxi op 30-06-2011 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-05 22:58
Ondersteund deze router eigenlijk IPv6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-04 15:42
Nope, alleen met DD-WRT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Georche
Puch-Maxi schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 01:05:
Onder OpenWRT valt het wireless mij een beetje tegen
[...]
Doe ik soms iets verkeerd, hoeveel haal jij Georche?
Ik ben zowieso neit zo voor wireless. Alles belangrijk is hier bedraad. Mijn pc heeft wel wireless, maar enkel wireless g, dus snelheid is altijd maar zozo. Ik zal binnenkort mij eens een n kaartje aanschaffen voor in men PC en testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tCC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 13:43

tCC

Anoniem: 411905 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:57:
Sind een aantal maanden ook in het bezit van deze router.
Ook meteen 2 aangesloten bij een vriend en mijn schoonouders.
Heb met onze router eigenlijk alleen nog maar (kleine) problemen gehad,
voornamelijk uitvallen, geen verbinding kunnen krijgen en "lag" bij online gaming.

Om de paar dagen kan ik geen verbinding krijgen met de router, krijg dan de melding dat het wachtwoord van de WPA/WPA2 beveiliging niet goed is. Deze opnieuw invoeren bied geen uitkomst.
Het netwerk word dus wel gevonden door diverse apparatuur maar verbinden lukt dus niet.

Vandaag kreeg ik op de XBOX360 weer dezelfde "wachtwoord" melding en kon met de laptop ook niet in de router komen om de settings etc. te bekijken. Gek genoeg kon ik nog wel surfen op het net met de laptop.
De XBOX360 staat met het interne IP in de DMZ, al zou die ook gewoon in de UPnP geen probleem met de firewall moeten hebben. (voorzorgsmaatregel)

In het systemlog staan wel wat error meldingen, DHCPS: lease host name not found

Zou dit nu het probleem kunnen zijn en wat kan ik aan de problemen doen?
Hoop dat iemand hier wat tips/info voor me heeft, alvast bedankt!
toon volledige bericht
zelfde probleem hier, om de zoveel dagen krijgen sommige clients geen ip nummer meer en moet ik de router rebooten om ze weer te kunnen laten connecten.

helaas heb ik geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
Klinkt als een DHCP server conflict. Mogelijk heb je deze op 2 plekken aanstaan? Zet deze in je modem of in dit router uit en kijk dan eens.
Ik zou het laatste proberen en van deze router dus effectief een access point maken. Daarvoor moet de kabel vanuit je modem/router (dat ding wat je van je provider krijgt) naar een LANpoort van je router en niet de WANpoort.
Heb je verder geen telefonie of tv vanuit je modem/router dan zou je in plaats daarvan ook alles hetzelfde kunnen laten en de DHCPserver van de modem/router uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411905

Heb van ziggo een "nieuwe" Cisco modem, type EPC3212. (internet/telefonie)

Kun je in deze modem dan zelf wat instellen, zoals met de router?

En als ik van de router een acces-point maak, veranderd er dan nog wat aan alle instellingen die ik in de router heb gezet mbt DMZ etc.? (Firewall instellingen)

Ziggo gaat alle klanten voorzien van een nieuwe wireless modem/router, behalve natuurlijk de klanten die net als ik de afgelopen maanden een Cisco modem hebben ontvangen. Dit is nl. al een eurodocsis 3.0 modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
hhmz. dat modem is ook echt enkel een modem. Veel providers leveren een modem/router combi, vandaar mijn bovenstaande suggestie. Dit modem staat standaard in bridge mode en je tp-link router is dan dus de enige met DHCP server...
Opzoek naar nieuwe mogelijke problemen dus.
Misschien is je DHCP lease pool te klein? M.a.w. een te kleine IP-range ingesteld voor de uit te delen IP-adressen?

(Blijft een beetje gissen in het donker zonder info over de instellingen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 15:06

JT

VETAK y0

Anoniem: 58230 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 11:34:

Ik knal nu met een acceptabele 2.5Mb/s mijn bestanden over.
Van laptop over wlan naar usb hdd aan de router?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
Ik zou hem graag naar DD-WRT flashen, ik heb geen reserve router dus de brick kans moet ik zo laag mogelijk houden.
Ik vertel even de stappen hier hoe ik het ga doen ( Ik weet dat het op de Wiki staat maar er staan zoveel waarschuwingen dat het onoverzichtelijk word :P )

Oke ik ga het als volgt doen :

1 > Ik zet mijn router bij mijn computer neer met alleen de stroomkabel erin.
2 > Ik doe een 30/30/30 reset.
3 > Sluit de router rechtstreeks met een LAN kabel aan mijn PC
4 > Ik ga dan naar 192.168.1.1 en doe > System Tools > Firmware upgrade > Ik selecteer het DD-WRT bestand en laat hem zijn werk doen.
5 > Als hij klaar is doet ik weer een 30/30/30 reset. ( heb ik niet gedaan maar stond op wiki )
6 > Ik ga kijken of het gelukt is door naar 192.168.1.1 te gaan.

Bij stap 4 moet ik : tl-wr1043nd-webflash.bin gebruiken (?)

Heb ik het zo goed samengevat of mis ik een aantal dingen?
Ik hoop dat iemand met DD-WRT ervaring mij even gerust kan stellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46765

@Spekker:
Voor stap 4 heb je factory-to-ddwrt.bin nodig. Die jij noemt is voor als er al DD-WRT op de router staat en je hem wilt updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
Oke bedankt, dus voor de rest zijn mijn stappen correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46765

Ja dat moet zo werken, stap 5 lijkt me niet echt nodig maar kan ook geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Is het iemand hier gelukt om op de WR1043 DD-WRT te installeren en vervolgens hier een samba share op toe te voegen via de usb-aansluiting?
Samba werkt wel via de standaard firmware, maar op DD-WRT heb ik het nog niet werkend gekregen.

Ik heb gebruik gemaakt van de stap voor stap handleiding van http://g300nh.blogspot.co...ion-on-dd-wrt-part-1.html, maar na het installeren en proberen op te starten van Samba (smbd -s /opt/etc/samba/smb.conf) gaat het fout. Ik krijg een foutmelding en daar blijft het bij.

Helaas kan ik op dit moment de exacte foutmelding niet geven, aangezien ik niet thuis ben, maar ben benieuwd of andere mensen het gelukt is en of ze er ook problemen mee hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
Het flashen van DD-WRT is gelukt, achteraf is het eigenlijk piece of cake :+
Maar de Wiki van DD-WRT maakt juist onduidelijk vind ik, maar goed zoals ik het nu hebt gedaan werkt perfect.

En ik kan eindelijk weer torrents downloaden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 14:09
Heb zelf dd-wrt maandje of wat geprobeert, maar wat is dat slecht wifi instabiel vaak vastlopers(komt door atheros driver in dd-wrt), nu al tijdje open-wrt rc5 test en moet zeggen ideaal snel ook kwa routing wifi ook eindelijk goed en snel(haal 79Mbit/s met dd-wrt mag je blij zijn met maar 30Mbit/s)

Oftewel heb je een broadcom based router is dd-wrt beste wat je kan hebben maar voor atheros based zoals deze tplink is het gewoon bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Laatst online: 21-05 15:35
Heb deze router nu ca. 8 maanden in gebruik i.c.m Ziggo AiE Extra. Bevalt tot nu toe prima! Met DD-WRT hebt ik wel veel problemen gehad, de router verloor spontaan de settings, WiFi stopte na een verloop van dagen met werken en de router werd soms ook traag na een aantal dagen.

Nadat ik geswitched ben naar OpenWRT, heb ik geen problemen meer met de router gehad. Het configureren in OpenWRT is iets ingewikkelder dan DD-WRT (je hebt wat UNIX kennis nodig), maar daarentegen is de vrijheid die je hebt om je router te customizen, groter dan bij DD-WRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
Ik heb DD-WRT nu een dag draaien en hij heeft nog geen reset nodig gehad en hij is geen een keer uitgevallen of iets dergelijks.
Wifi boeit me niet zo veel want dat gebruik ik toch niet veel, en ik heb maar een 25 Mb lijntje dus.

Ik vind het heerlijk 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Spekker op 06-07-2011 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
bartbh schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:10:
Is het iemand hier gelukt om op de WR1043 DD-WRT te installeren en vervolgens hier een samba share op toe te voegen via de usb-aansluiting?
Samba werkt wel via de standaard firmware, maar op DD-WRT heb ik het nog niet werkend gekregen.

Ik heb gebruik gemaakt van de stap voor stap handleiding van http://g300nh.blogspot.co...ion-on-dd-wrt-part-1.html, maar na het installeren en proberen op te starten van Samba (smbd -s /opt/etc/samba/smb.conf) gaat het fout. Ik krijg een foutmelding en daar blijft het bij.

Helaas kan ik op dit moment de exacte foutmelding niet geven, aangezien ik niet thuis ben, maar ben benieuwd of andere mensen het gelukt is en of ze er ook problemen mee hebben gehad.
Niemand hier die gebruik maakt van de combinatie DD-WRT + Samba?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ondersteunt deze router eigenlijk dlna? Is er iemand die via het netwerk met samba direct films afspeelt op z'n mediaplayer?

[ Voor 52% gewijzigd door JT op 06-07-2011 20:14 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:38
JT schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 19:05:
Ondersteunt deze router eigenlijk dlna? Is er iemand die via het netwerk met samba direct films afspeelt op z'n mediaplayer?
Ik kan muziek naar mijn server streamen met deze router. Gaat via DLNA.

Overigens heb ik wel een groot ander probleem. Ik heb er dd-wrt op gezet maar krijg nu onmogelijk internet via de router. Heb al van alles geprobeerd. DHCP forwarding, wan disabled. Niets lijkt te werken. Meer mensen met dit probleem? Ook terug naar de originele firmware lukt niet meer.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen94704
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-05 13:27
Omdat hij hier nogal populair is, en ik veel vertrouwen heb in mijn mede-tweakers :), is sinds gisteren deze router ook bij mij in huis te vinden. Eerste indruk: Een prima router voor een mooie prijs. Dit komt voornamelijk doordat dit de goedkoopste gigabit + 802.11n router is die je momenteel kan kopen.

Kanttekeningen bij de standaard firmware:

- Wachtwoord kan maar 14 alphanumerieke karakters zijn. Niet van deze tijd!
- Standaard staat de wireless security helemaal uit (volledig open netwerk)
- Nieuwe firmware kan niet overweg met configuratie bestanden van de oude, maar voert ook geen fatsoenlijke check uit. Dus toen ik na flashen met nieuwe firmware mijn config (weggeschreven met de oude) probeerde terug te zetten kreeg ik een foutmelding, en was de router daarna onbruikbaar. Beetje slordig!
- Het eeuwige rebooten, soms gedwongen, soms niet, begint snel vervelend te worden.

Ik vermoed dat ik er tzt wel openwrt op zal zetten, want daar heb ik toch wat meer vertrouwen in, maar voorlopig draait het zaakje prima.

EV: Skoda Enyaq iV60. PV: 1.6 kWp Z, 3.5 kWp W, 2.8 kWp O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

LED-Maniak schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 22:49:
[...]

Ik kan muziek naar mijn server streamen met deze router. Gaat via DLNA.ware lukt niet meer.[/s]
Ja ik had dus gekeken op de TP-Link website, waar niks over DLNA stond. Gezocht op WR 1043 DLNA, ook niks. Maar toen ik later zocht op WR 1043 mediaplayer vond ik een link naar de TP website met een firmware udate uit mei volgens mij waarin DLNA support vermeld staat :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Kickje :) Vanmiddag ding geinstalleerd. Ging niet zo heel vloeiend, via de webinterface pakte die het dynamische ip van de isp niet, ook niet na verschillende dingen geprobeerd te hebben. Firmware geupdate, werkte ook niet. Toen de installatietool van de cdrom gepobeerd en toen werkte het wel :? Vaag, maar goed het werkt. En erg goed ook imho :)

- Laptop van din met kabel aan de router en dan mijn laptop op wlan, leverde een snelheid op van 10mb/s van de bekabelde laptop naar mijn laptop kopieren, andersom ongeveer 7,5mb/s. In een oud huisje met niet al te dikke muren enzo.
- Externe NTFS HDD aan de USB aansluiting leverde 3-3,5mb/s op.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jeroen94704 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 08:46:
- Nieuwe firmware kan niet overweg met configuratie bestanden van de oude, maar voert ook geen fatsoenlijke check uit. Dus toen ik na flashen met nieuwe firmware mijn config (weggeschreven met de oude) probeerde terug te zetten kreeg ik een foutmelding, en was de router daarna onbruikbaar. Beetje slordig!
Slordig van je inderdaad ;) .
Nivk schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:28:
Dit heb je gedaan?

"Notes:
This firmware can NOT restore any config-files from OLDER version firmwares. Please do any necessary note, upgrade this firmware and reconfigure the router again."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Niet van jou

Hoi, ik heb dit routertje ook in duplo aangeschaft. Na wat ge-emmer met duitse firmware die ik amper lezen kan, engelse er op gegooid ... mooi, alles aangesloten, nu wil ik nog RDP forwarden, maar het lukt me met geen mogelijkheid. Ik heb een ip adres gereserveerd, Forwarding ingesteld voor poort 3389, interne statische IP opgegeven welke machine ik heen wil RDP'en maar ik kom er van buiten mooi niet in. Lokaal werkt het wel dus het is geen tussen/dwarsliggende software firewall. Help!

Ken ik jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefjuh
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-05 15:25
Ik ben al heel de middag bezig maar het lukt maar niet met installeren ik krijg de foutmelding : wan connection failed ik weet ook niet 100 % zeker wat ik moet kiezen static ip of dynamic ip of die WWWoE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Niet van jou

stefjuh schreef op zondag 10 juli 2011 @ 15:55:
Ik ben al heel de middag bezig maar het lukt maar niet met installeren ik krijg de foutmelding : wan connection failed ik weet ook niet 100 % zeker wat ik moet kiezen static ip of dynamic ip of die WWWoE.
Welke provider heb je? 90% kans dat je gewoon Dynamic in moet voeren want bijna alle providers voor consumenten leveren dynamische ip-adressen aan eindgebruikers.

Ken ik jou?

Pagina: 1 2 ... 56 Laatste