Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• RealR
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-03-2024
Ik ben wel benieuwd naar de laatste testbuild van Ultraman. Ik heb nu de r29844 draaien, echter ondervind toch nog regelmatig een wegvallende verbinding (deauthenticated due to local deauth request).

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 22:31

Harrie

NederVlaming

RealR schreef op maandag 20 februari 2012 @ 22:09:
Ik ben wel benieuwd naar de laatste testbuild van Ultraman. Ik heb nu de r29844 draaien, echter ondervind toch nog regelmatig een wegvallende verbinding (deauthenticated due to local deauth request).
Hier kan je eventueel de verschillen zien tussen de laatste backfire versie, en de r29844 built:
https://dev.openwrt.org/c...ches%2Fbackfire&new=30662
Let wel op dat een hoop changes niet relevant zijn voor onze hardware. Het is vooral de kleine set van changes voor ath9 in mac80211 die intressant kunnen zijn.

Ik zelf heb momenteel een trunk (dev) versie draaien. Ik zou eventueel ook een nieuwe van backfire branch kunnen builden, maar ik denk dat we beter de custom roms in dit topic beperken tot die van ultraman, om verwarring en dergelijke te voorkomen. En Ultraman doet dat altijd netjes en met duidelijke uitleg _/-\o_

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-10 23:01
Hmm ik kom er niet helemaal uit met de Media Server. Het leek me wel interessant om er een harde schijf aan te hangen welke ik dan kan benaderen vanaf mijn computer om films op te zetten (dat lukt!), vervolgens als Media Server te sharen naar de playstation 3.

Dit laatste werkt gedeeltelijk. Ik heb 3 mappen:

Deze mappen zitten allemaal binnen 1 map "Media" die ik dus share.
- Movies
- Series
- Animatie

Als ik op de playstation naar video ga, dan zie ik alleen de map Movies. Binnen de map movies laat hij vervolgens niet alles zien. Alles staat op alfabet gesorteerd en na de letter M komt er niks meer. Ik zie ook geen foutmelding, maar er gaat iets niet helemaal goed.

Als ik de 3 mappen apart van elkaar share, zie ik alle 3 de mappen, maar alleen Movies is weer t/m de letter M gevuld. De overige mappen met Series en Animaties blijven leeg. Iemand een oplossing hiervoor?

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Gamepie56 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 22:52:
Hmm ik kom er niet helemaal uit met de Media Server. Het leek me wel interessant om er een harde schijf aan te hangen welke ik dan kan benaderen vanaf mijn computer om films op te zetten (dat lukt!), vervolgens als Media Server te sharen naar de playstation 3.

Dit laatste werkt gedeeltelijk. Ik heb 3 mappen:

Deze mappen zitten allemaal binnen 1 map "Media" die ik dus share.
- Movies
- Series
- Animatie

Als ik op de playstation naar video ga, dan zie ik alleen de map Movies. Binnen de map movies laat hij vervolgens niet alles zien. Alles staat op alfabet gesorteerd en na de letter M komt er niks meer. Ik zie ook geen foutmelding, maar er gaat iets niet helemaal goed.

Als ik de 3 mappen apart van elkaar share, zie ik alle 3 de mappen, maar alleen Movies is weer t/m de letter M gevuld. De overige mappen met Series en Animaties blijven leeg. Iemand een oplossing hiervoor?
Kan het zijn dat A-M reeds 100 files is?
Support Media Server function to share up to 100 media files;
De standaard firmware ondersteunt tot maximaal 100 files geshared via de media server. Wellicht dat je dan beter kan kijken naar een custom rom waar je deze limiet waarschijnlijk niet hebt, of zelf kan aanpassen.

• Boyd
Dat zou heel goed kunnen.. Ik heb al wel wat zitten rommelen met OpenWRT, maar heel eerlijk, ik vond het te ingewikkeld.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Gamepie56 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:26:
Dat zou heel goed kunnen.. Ik heb al wel wat zitten rommelen met OpenWRT, maar heel eerlijk, ik vond het te ingewikkeld.
DD-WRT is wel makkelijker volgens mij (zelfs ik snapte dat)

http://www.dd-wrt.com/demo/
Gamepie56 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:26:
Zonder aan te geven wat je wil bereiken kan ik, of iemand anders, er weinig over zeggen natuurlijk.

DD-WRT heeft altijd focus gehad op de GUI en die is zodoende verder dan de LuCi interface, welke in het afgelopen jaar ver gekomen is. Echter loopt OpenWRT weer voor op hardware ondersteuning en recentere code.
Gebruik vooral wat aan jouw eisen voldoet, of dat nou stock, DD-WRT of OpenWRT is :)

Zorg dat je een plan hebt om terug te komen naar je oude situatie en probeer dan rustig DD-WRT uit of oefen meer met OpenWRT.

[ Voor 9% gewijzigd door Ultraman op 23-02-2012 14:06 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Boyd
Het belangrijkste is dat ik m'n harde schijf vanaf m'n computer kan benaderen, en de playstation de inhoud kan afspelen. Op dit moment kan dat met de stock firmware, maar dus beperkt.

Ik zat de demo te bekijken van dd-wrt, maar ik zag daar niet iets staan met een media server? Alleen filesharing... dat leest de PS3 niet volgensmij.

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-11 13:39
Is het mogelijk om remote management uit te schakelen in de standaard firmware? Er staat wel poort veranderen enzo maar niet disable...

[ Voor 26% gewijzigd door tobitronics op 23-02-2012 16:45 ]

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Gamepie56 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:25:
Het belangrijkste is dat ik m'n harde schijf vanaf m'n computer kan benaderen, en de playstation de inhoud kan afspelen. Op dit moment kan dat met de stock firmware, maar dus beperkt.

Ik zat de demo te bekijken van dd-wrt, maar ik zag daar niet iets staan met een media server? Alleen filesharing... dat leest de PS3 niet volgensmij.
Ik ben toevallig gisteren en vandaag bezig geweest om een openwrt versie te maken met standaard usb support, samba en minidlna server. Dat zou voor jou het wellicht al intressanter maken, omdat het configuratiewerk wat je zelf moet doen al een stuk minder is. Wat voor filesystem is je harde schijf? Het enige wat je dan nog zelf moet doen, is een mount point maken en je harde schijf mounten. Dat klinkt ingewikkeld, maar kan ook allemaal via de webinterface. (Naast de standaard instellingen van je netwerk natuurlijk)

• Boyd
Ik ben niet helemaal een leek hoor, maar OpenWRT heb ik erop gehad, vervolgens was het 1 warzooi met instellingen, werkte m'n wireless maar "af en toe" en ben ik weer teruggegaan naar de stock firmware omdat ik de oplossing niet kon vinden.

Harde schijf is FAT32

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:25
Ik ben vandaag bezig geweest om de oude kpn router te vervangen voor de TP-Link TL-WR1043ND router. Deze heeft een periode achter deze router gezeten, maar omdat de oude router erg warm werd wou ik deze vervangen. Echter geeft de easy setup assist een foutmelding dat de wan-kabel niet goed zit of is losgemaakt oid, maar dat is niet het geval. We hebben internet bij de KPN (zakelijk) en nu staat de oude kpn router er weer op en die doet het wel weer. Nu is de vraag hoe komt dat? Ik kan overigens wel inloggen op tplinklogin.net.
Ander MAC adres die maar om het uur gereleased wordt? Of 12 / 24 uur zelfs, afhankelijk van de implementatie?
Maw, krijgt het modem wel een IP toegewezen? Log eens in om dat te controleren.
Waarschijnlijk niet en moet je gewoon wachten en bij voorkeur het modem uitschakelen voor een periode. Bijvoorbeeld 's nachts en in de ochtend weer inschakelen met het TP-Link modem er aan.

• hjs
  • Niet online

hjs

Modem herstarten nadat de tplink eraan vast zit kan misschien ook helpen?

• conara
Oké bedankt ga ik dan eens proberen. Ik heb even bij het modem gekeken, maar ik zie geen voedingskabel oid. kan dat kloppen? er gaat 1 kabeltje in het kastje en er komen 2 kabeltjes uit het kastje(1 internet en andere telefoon). Moet ik dan het ingaande stekkertje er uit trekken? Of reset die zich dan nog niet? Er zit iedergeval geen normale voedingsstekker.

edit ik kreeg bij inloggen idd geen ip te zien (0000.000 of zo iets).

[ Voor 9% gewijzigd door conara op 25-02-2012 19:28 ]

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 17:49

RvL

Volgens mij, maar ik kan me uiteraard vergissen, probeer je je modem te vervangen voor de TP-Link en dat gaat niet lukken. De TP-Link is namelijk geen modem en kan het ADSL signaal niet omzetten. De WR1043ND verwacht namelijk een ethernet signaal op de WAN poort, geen ADSL signaal. Het kastje waar jij het over hebt lijkt me namelijk de splitter.

[ Voor 21% gewijzigd door RvL op 25-02-2012 22:39 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• conara
oké ja dat is het inderdaad denk ik. Maar we wilden graag die router, wat nu het modem blijkt te zijn, vervangen omdat die zo warm werd en we moesten het modem vaak resetten. Wat kan ik nu het beste doen?

• RvL

RvL

Het is zakelijk internet van KPN lees is, dus dan neem ik aan dat er ook (een vorm van) support bij wordt geleverd? Ik zou dan dus eens contact opnemen met KPN en de situatie uitleggen. Een modem wat warm wordt (wel zo dat je je hand er nog op kan leggen zonder deze te verbranden) hoeft geen probleem te zijn maar vaak resetten lijkt me niet helemaal de bedoeling.

Nu de dekens nog...

• zanza006
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-11 13:20
Heb DD-WRT v24-sp2 (08/07/10) std draaien op mijn TL-WR1043ND
En DD-WRT v24-sp2 (11/21/10) std draaien op mijn TL-WR941ND v2/v3

De 1043 dient als router en 941 als acces point.

Het enigste probleem dat ik heb is dat al mijn toestellen maar op 54Mbps geconnecteerd zijn. Waar ik met mijn mac book vroeger soms 7MBps haal haal ik nu constant 2,5MBps. Als beide apparaten geforceerd op N laat draaien kan ik zelfs niet connecteren.

Heb beveiliging op WPA2 AES gezet, en haal nu 144Mbps , is toch al pak aangenamer dan 54Mbps

[ Voor 10% gewijzigd door zanza006 op 28-02-2012 12:55 ]

Intel Core 2 Extreme QX9650 | Asus Rampage Formula X48 | 8GB Corsair Dominator PC8500 | GTX 1060 | Tuniq Tower 120 Ultra Silent | Chieftec CX-04

Verwijderd

Na het uitpluizen van dit topic ben ik helaas niets tegengekomen over de werking van bandwidth control met deze router. Ik heb deze router namelijk in een studentenhuis staan en zou graag iedereen een vast IP-adres geven met een beperkte upload en download speed.

Mijn plan is om met Address Reservation aan ieder MAC adres een IP-adres te koppelen. Om vervolgens ieder IP-adres een beperkte upload en download speed te geven met Bandwidth Control.

Bij de bandwidth control settings moet ik de totale bandbreedte invullen in Kbps. Worden hier nou kilobits per sec. of kilobytes per sec. bedoeld?
Verder vroeg ik me af of ik de totale bandbreedte omhoog moet afronden of juist omlaag moet afronden om het vervolgens te kunnen verdelen over de gebruikers.

Mijn laatste vraag is of ik bij protocol en bij port range iets in moet vullen? (protocol staat default op ALL)

Bij port range staat het volgende vermeld:
The port range which the Interior PC access the outside PC. If all are blank(or 0), the domain is noneffective.

Zou erg fijn zijn als jullie me op weg kunnen helpen!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-11 08:08
Ik beschik over een Ziggo alles-in-1 Extra pakket (120 Mbit/s down), denken jullie dat 't nog rendabel is om deze router aan te schaffen op dit moment gezien eventuele snelheidsverhogingen in de toekomst of 'n blik werpen op een andere router? Als ik het goed begrijp zit deze router namelijk vrijwel op z'n max met 120Mbit/s.

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:17
Exterminator schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 09:33:
Ik beschik over een Ziggo alles-in-1 Extra pakket (120 Mbit/s down), denken jullie dat 't nog rendabel is om deze router aan te schaffen op dit moment gezien eventuele snelheidsverhogingen in de toekomst of 'n blik werpen op een andere router? Als ik het goed begrijp zit deze router namelijk vrijwel op z'n max met 120Mbit/s.
Ik heb zelf deze router i.c.m. Ziggo alles-in-1 Extra en haal vrijwel altijd de volle 120Mbit met de OpenWRT firmware. In het verleden met de originele firmware en met DD-WRT viel de snelheid na een tijdje terug. Het is een top router naar mijn idee!

• Geert G
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-11 11:11
Nieuwe Stock firmware.
Dinsdag 28-2-2012 verschenen op de site:
http://www.tp-link.com/en...wnload/?model=TL-WR1043ND

TL-WR1043ND_V1_120210 Published Date 2/10/2012
Language English
File Size 5.08 MB
Operating System Win2000/XP/2003/Vista/7/Mac/Linux
Modifications and Bug Fixes 1.DDNS status display modification;
2.Improved virtual server function;
3.Fixed Daylight Saving time bug;
4.Improved multicast function;
5.Improved QSS/WPS function;
6.Improved USB function module;

Uhhhhhh......... maar nog steeds geen IPv6 ondersteuning.
In een e-mail laat TP-Link mij weten dat dit wel gepland staat voor deze router.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:03
Bedankt voor het doorgeven Geert! Ik heb het gelijk even in de TS gezet.
Het zijn relatief kleine 'fixes'. Ik begrijp uit je DM dat het probleem met de wegvallende wifi-verbinding nog bestaat?

My favorite programming language is solder.

• RvL

RvL

Vooropgesteld dat ik zelf (nog) niets gedaan heb met bandwidth control denk ik wel antwoorden te kunnen geven: ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 00:17:
Na het uitpluizen van dit topic ben ik helaas niets tegengekomen over de werking van bandwidth control met deze router. Ik heb deze router namelijk in een studentenhuis staan en zou graag iedereen een vast IP-adres geven met een beperkte upload en download speed.

Mijn plan is om met Address Reservation aan ieder MAC adres een IP-adres te koppelen. Om vervolgens ieder IP-adres een beperkte upload en download speed te geven met Bandwidth Control.

Bij de bandwidth control settings moet ik de totale bandbreedte invullen in Kbps. Worden hier nou kilobits per sec. of kilobytes per sec. bedoeld?
Verder vroeg ik me af of ik de totale bandbreedte omhoog moet afronden of juist omlaag moet afronden om het vervolgens te kunnen verdelen over de gebruikers.
Normaal gesproken staat een kleine b voor bits en een hoofdletter B voor bytes. Dan zou Kbps dus staan voor Kilobits per sec.
Mijn laatste vraag is of ik bij protocol en bij port range iets in moet vullen? (protocol staat default op ALL)

Bij port range staat het volgende vermeld:
The port range which the Interior PC access the outside PC. If all are blank(or 0), the domain is noneffective.
Volgens mij heb je hiermee de mogelijkheid om de bandbreedte op een bepaald protocol/bepaalde port te controleren. Als je alles wil beperken kies je dus voor ALL.

Nu de dekens nog...

Verwijderd

Bedankt voor je reply RvL!

Het is inderdaad Kilobits per seconde. Heb het even getest met speedtest.net

Hopelijk scheelt het straks wanneer iedereen in ons studentenhuis dezelfde minimale download snelheid heeft.. Soms om gek van te worden als je youtube of uitzendinggemist wilt streamen! (Slipt dicht als er 3 mensen aan het downloaden zijn en niets van (sociale) bittorrent instellingen begrijpen...)

Moet nu alleen nog aan ieder MAC adres het IP-adres koppelen. Dan is de bandbreedte tenminste eerlijk verdeeld. Vraag me alleen af of het werkt.

Mijn idee is de totale bandbreedte te delen door het aantal gebruikers en dit als minimum in te vullen. Als maximum voer ik de totale bandbreedte in.
Als het goed is heeft iedereen dan altijd genoeg bandbreedte om fatsoenlijk te internetten. En mocht er bandbreedte over zijn, je hier je downloads mee binnen kunt halen. (wat je dan het beste 's nachts kunt doen aangezien er dan niemand op internet zit)

Zou moeten werken toch?
Ik ga het testen!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-11 20:25
Klinkt inderdaad als de juiste manier. Maar als torrents het probleem zijn ga je het niet redden met bandbreedte beperking. Dan zou je het maximaal aantal connecties per aansluiting moeten beperken, want dat is over het algemeen waar routers van over de zeik raken. Ik weet niet of die optie bestaat, anders moet je toch maar eens bij je huisgenoten langs om ze te vertellen dat 100 connecties nergens goed voor is.

Verwijderd

Goedenavond,

Ik heb vandaag de tp-link-wr1043nd router aangeschaft. Heb al een tijdje op dit topic rondgekeken en zie heel veel onbekende woorden. Ik wil eigenlijk maar 1 ding en dat is dat deze router door de goeie instellingen een normale snelheid haalt. Met mijn upc ethernet kabel in mn laptop haal ik met speedtest 65 mbps en met de router 16 mbps. Ik heb wel het kanaal al een paar keer veranderd maar dat hielp ook niet. Is er iemand die me zou kunnen helpen?

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-11 20:53
Geert G schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:03:
Nieuwe Stock firmware.
Dinsdag 28-2-2012 verschenen op de site:
http://www.tp-link.com/en...wnload/?model=TL-WR1043ND

TL-WR1043ND_V1_120210 Published Date 2/10/2012
Language English
File Size 5.08 MB
Operating System Win2000/XP/2003/Vista/7/Mac/Linux
Modifications and Bug Fixes 1.DDNS status display modification;
2.Improved virtual server function;
3.Fixed Daylight Saving time bug;
4.Improved multicast function;
5.Improved QSS/WPS function;
6.Improved USB function module;

In een e-mail laat TP-Link mij weten dat dit wel gepland staat voor deze router.
Ik heb net deze firmware geflashed,

maar kom nu niet meer op de webinterface (192.168.1.1) is dit normaal na het flashen van een firmware? verder verbind wifi gewoon nog wel en gaat t over de kabel ook gewoon prima? (durf m niet te resetten omdat ik dit weekend nogal afhankelijk ben van mijn internet >.<)

edit:

heb het probleem gevonden, router was van 192.168.1.1 geswitched naar 192.168.0.1 (en daarmee de hele routing tabel ..) verder geen probleem, maar wel ff raar..

[ Voor 7% gewijzigd door Squixx op 02-03-2012 19:28 ]

android since G1.

• Goderic
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-11 18:29
Als ik Luci installeer zoals beschreven in de wiki dan werkt Luci niet meer na een reboot. Ik krijg een "connection refused" foutmelding in mijn browser.
Alle mogelijke combinaties van
code:
1
2
3
4
/etc/init.d/uhttpd start
/etc/init.d/uhttpd stop
/etc/init.d/uhttpd restart
/etc/init.d/uhttpd enable

doen niets (ook geen foutmelding) en de enige manier waarop ik Luci terug werkend gekregen heb is een reset met
code:
1
mtd -r erase rootfs_data

gevolgd door een een herinstallatie van Luci. Ik gebruik de build van Utraman (Ik had eerst een eigen build en dacht dat het daar aan lag, maar dat was dus niet zo).

Zie ik nu iets essentieels over het hoofd of...? :?

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Je weet dat je na die aanpassing luci moet benaderen op poort 88? Dus via http://192.168.1.1:88 ? Je moet dus waarschijnlijk ook die poort openen in de firewall settings.

Edit: ik veronderstelde dat je linkt naar de sectie over simultanious websites on lighttpd, maar dat was niet het geval. Mijn browser op de foon deed raar...

[ Voor 89% gewijzigd door Harrie op 03-03-2012 10:56 ]

mcDavid schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 17:40:
Klinkt inderdaad als de juiste manier. Maar als torrents het probleem zijn ga je het niet redden met bandbreedte beperking. Dan zou je het maximaal aantal connecties per aansluiting moeten beperken, want dat is over het algemeen waar routers van over de zeik raken. Ik weet niet of die optie bestaat, anders moet je toch maar eens bij je huisgenoten langs om ze te vertellen dat 100 connecties nergens goed voor is.
Eens met dit verhaal. Ik ben hier van de zomer langsgeweest bij huisgenoten om te babbelen over Bittorrent gebruik. Het advies om dat vooral over de bekabelde verbinding te doen word straal genegeerd, want draadloos is geweldig en zo handig natuurlijk. Dus advies 2: limiteer upload snelheid (dat gebeurd gelukkig wel) en connecties (dit vergeten ze...). Bij mijn onderbuurvrouw heb ik het zelf een keer gedaan, die is gelimiteerd op 200 max en 50 max per torrent. Dat gaat nog wel, eigenlijk zou nog iets lager ideaal zijn, maar a la: het werkt zonder de anderen erg te storen.
Echter heeft de onderonderbuurman een nieuwe laptop gekocht. Natuurlijk uTorrent er op gezet en zodra hij die aan zet is WiFi vrijwel onbruikbaar omdat hij over de 800 connecties maakt. Stabiel blijft het allemaal wel, bekabeld merk ik er niet heel veel van, maar draadloos... vergeet het maar. Hij maakt dermate veel connecties dat een andere WiFi client er maar met zeer veel moeite een extra connectie bij kan maken om bijvoorbeeld een website te laden.
Daar moet ik dus nog eens langs...
Als dat niet helpt dan heb ik wat iptables regels staan die het aantal connecties per host kan limiteren, maar dat is een oplossing die ik eigenlijk niet in wil zetten. Want dergelijke drops komen niet over op de betreffende host en die blijft het vrolijk opnieuw proberen. Waardoor het maar de vraag is of het uberhaupt iets helpt.
Sociaal oplossen is veel beter dan een technische oplossing in dit geval imho :)
Goderic schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 03:31:
Als ik Luci installeer zoals beschreven in de wiki dan werkt Luci niet meer na een reboot. Ik krijg een "connection refused" foutmelding in mijn browser.
Alle mogelijke combinaties van
code:
1
2
3
4
/etc/init.d/uhttpd start
/etc/init.d/uhttpd stop
/etc/init.d/uhttpd restart

doen niets (ook geen foutmelding) en de enige manier waarop ik Luci terug werkend gekregen heb is een reset met
code:
1
mtd -r erase rootfs_data

gevolgd door een een herinstallatie van Luci. Ik gebruik de build van Utraman (Ik had eerst een eigen build en dacht dat het daar aan lag, maar dat was dus niet zo).

Zie ik nu iets essentieels over het hoofd of...? :?
Is er misschien ergens een logfile waaruit je informatie kunt halen? Kijk eens of uhttpd ergens nuttige errors wegschrijft. En indien die dat niet doet, start uhttpd eens met de hand en kijk of deze output geeft op stdout.
Mogelijk kun je aan de hand daarvan achterhalen wat er mis gaat.

Andere vraag: Mijn builds zijn voorzien van LuCi, welke hier ook keurig functioneert.
Had je deze verwijderd of anderzijds aangepast waardoor je LuCi opnieuw diende te installeren?

[ Voor 43% gewijzigd door Ultraman op 03-03-2012 11:12 ]

• Goderic
Ultraman schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 11:04:
[...]

Is er misschien ergens een logfile waaruit je informatie kunt halen? Kijk eens of uhttpd ergens nuttige errors wegschrijft. En indien die dat niet doet, start uhttpd eens met de hand en kijk of deze output geeft op stdout.
Mogelijk kun je aan de hand daarvan achterhalen wat er mis gaat.

Andere vraag: Mijn builds zijn voorzien van LuCi, welke hier ook keurig functioneert.
Had je deze verwijderd of anderzijds aangepast waardoor je LuCi opnieuw diende te installeren?
Ah-ha, ik wist wel dat 't iets stoms was.
Ik had niet door dat Luci al geconfigureerd was op jouw build. Het niet installeren van Luci lost het op :) Bedankt.
Goderic schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 11:14:
[...]

Ah-ha, ik wist wel dat 't iets stoms was.
Ik had niet door dat Luci al geconfigureerd was op jouw build. Het niet installeren van Luci lost het op :) Bedankt.
8)7 , niet even naar 192.168.1.1 gegaan met een webbrowser dus?

Goed, opgelost, mooi :)

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-11 19:28
Geert G schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:03:
Heb zelf ook paar keer gemailed voor ipv6 support en keer op keer kreeg ik tehoren dat er geen ipv6 support voor deze router komt.
Als je IPv6 wilt gebruiken zijn mijn OpenWRT builds een oplossing. Daar heb ik IPv6 support ingebakken.

Het is trouwens rustig qua updates voor backfire. Wel een hoop packages updates naar een 10.03.2 feed, dus die lijn zal er wel aan zitten komen. Benieuwd wat er van trunk allemaal gemerged zal worden daarvoor.
Daarom heb ik ook nog geen nieuwe build uitgebracht, de verschillen zijn maar klein.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb zelf voor een TL-WR841N van vrienden trunk moeten installeren (niet volledig ondersteund onder Backfire) en ik was aangenaam verrast, zowel door de stabiliteit als door de interface (CLI + LuCI). De sprong is veel minder groot dan de overstap naar LuCI ipv X-Wrt en UCI, ik was een beetje bang dat het weer een heel nieuwe leercurve zou zijn met configs op andere locaties en andere opties, maar da's niet het geval.

Ondertussen mijn eigen ar71xx ook maar gemigreerd. Kernel 3.2 :P. Compat-wireless is ook een stuk meer up to date in trunk.

[ Voor 19% gewijzigd door Borromini op 04-03-2012 16:53 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Geert G
Puch-Maxi schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:45:
Bedankt voor het doorgeven Geert! Ik heb het gelijk even in de TS gezet.
Het zijn relatief kleine 'fixes'. Ik begrijp uit je DM dat het probleem met de wegvallende wifi-verbinding nog bestaat?
Valt af en toe terug tot 36-Mbps. En supertraag om een webpage te openen.
Gisteren was de bekabelde zijde ook een stuk langzamer.
Router effe 30 sec.spanningsloos gemaakt, opnieuw opgestart, daarna was alles weer normaal.
Weet niet of het alleen bij mij gebeurdt, of dat meerdere gebruikers dit fenomeen herkennen.
Heb V1.0 (Duits) geflasht naar de laatste (Engelse) Firmware versie

• Swoooon
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Ik heb zelf nu al een jaar de WNR2000v2 en ben er zeer over te spreken, maar heb sinds een week van 20/20Mb naar 100/100Mb heeft het voor mij zin om deze router te kopen? Ik haal nu draadloos namelijk maar max 2,5MBps. Alvast bedankt!

Fortnite Shop - fnitemshop.com | Apex Legends Store - apexitemstore.com | CoD MW Store- codmwstore.com

• Puch-Maxi
Moeilijk te zeggen, wat voor wlan nic heb je in je pc/laptop?

• Swoooon
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Puch-Maxi schreef op zondag 04 maart 2012 @ 19:56:
Moeilijk te zeggen, wat voor wlan nic heb je in je pc/laptop?
Op me pc gebruik ik nu deze van TP link: pricewatch: TP-Link TL-WN822N

Fortnite Shop - fnitemshop.com | Apex Legends Store - apexitemstore.com | CoD MW Store- codmwstore.com

• Puch-Maxi
Met de TL-WR1043ND haal ik met mijn laptop (Intel 5300) meer dan 2,5 MB/s. Het dubbele ervan is zeker haalbaar, ik haal zo'n 6-8 MB/s. De volle 100Mbit/s (11 MB/s) zal je wellicht niet halen, het ligt ook een beetje aan de firmware die je gebruikt.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-11 21:59

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ultraman schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 11:04:
[...]
Eens met dit verhaal. Ik ben hier van de zomer langsgeweest bij huisgenoten om te babbelen over Bittorrent gebruik. Het advies om dat vooral over de bekabelde verbinding te doen word straal genegeerd, want draadloos is geweldig en zo handig natuurlijk. Dus advies 2: limiteer upload snelheid (dat gebeurd gelukkig wel) en connecties (dit vergeten ze...). Bij mijn onderbuurvrouw heb ik het zelf een keer gedaan, die is gelimiteerd op 200 max en 50 max per torrent. Dat gaat nog wel, eigenlijk zou nog iets lager ideaal zijn, maar a la: het werkt zonder de anderen erg te storen.
Echter heeft de onderonderbuurman een nieuwe laptop gekocht. Natuurlijk uTorrent er op gezet en zodra hij die aan zet is WiFi vrijwel onbruikbaar omdat hij over de 800 connecties maakt. Stabiel blijft het allemaal wel, bekabeld merk ik er niet heel veel van, maar draadloos... vergeet het maar. Hij maakt dermate veel connecties dat een andere WiFi client er maar met zeer veel moeite een extra connectie bij kan maken om bijvoorbeeld een website te laden.
Daar moet ik dus nog eens langs...
Als dat niet helpt dan heb ik wat iptables regels staan die het aantal connecties per host kan limiteren, maar dat is een oplossing die ik eigenlijk niet in wil zetten. Want dergelijke drops komen niet over op de betreffende host en die blijft het vrolijk opnieuw proberen. Waardoor het maar de vraag is of het uberhaupt iets helpt.
Sociaal oplossen is veel beter dan een technische oplossing in dit geval imho :)
Hoezo provide jij het internet voor al je buren dan? :P

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Puch-Maxi
Ik gok dat het een studentenhuis is waar Ultraman de internetverbinding faciliteert :).

Correct, dit is een studentenhuis. Dat is in mijn verhalen door de draad ook wel terug te vinden.
Ik woon in een stadpand met vijf huisgenoten: zo vormen we drie samenwonende stelletjes.
Er zijn hier dus drie woningen in een huis, we hebben elk een eigen etage met eigen badkamertje en keuken. :)
Ik heb het verhaal van de woning en netwerkinrichting al eens eerder uit de doeken gedaan hier in de draad, dus die zal ik nu achterwege laten ;)

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Aha. Just curious :P

• Puch-Maxi
Ik zie dat de nieuwe firmware ook in meuk: TP-Link TL-1043ND 1_120210 is verschenen. :)

• _JGC_
  • Laatst online: 12:49
Heb er nu 3 op tafel liggen, alle 3 met OpenWRT (Ultraman build). Morgen de eerste uitleveren bij een klant om een HP Netserver E800 met FreeBSD en een Asus WL500b te vervangen. Die FreeBSD server doet OpenVPN, maar voor 1/1Mbit DSL heeft een 1043ND met OpenWRT kracht genoeg om dat te encrypten.

Die overige 2 ga ik binnenkort als serviceklusje uitrollen bij een andere klant. Paar maanden geleden een WDS bridge opgeleverd met 2x Cisco WAP4410N-g5 accesspoints. Die blijkt dus steeds uit te vallen met steeds veel packetloss als er wel verbinding is. Die Cisco schijnt heel erg gevoelig te zijn voor DECT telefonie, en aangezien het beide Atheros apparaten zijn heb ik vandaag de proef op de som genomen: DECT basisstation op kantoor bovenop een 1043ND gezet, vervolgens in de woonkamer de telefoon opgenomen en op de andere 1043ND gelegd. Pingtijden bleven 1.25ms.
Het is gewoon te gek voor woorden dat een Cisco apparaat van 125 euro minder goed werkt dan een TP-Link apparaat van 40 euro. Voordeel van de nieuwe setup is dat er bij de klant 2 switches kunnen vervallen, scheelt weer kabels en stroomverbruik. Overigens is die Cisco WAP4410n-g5 met z'n Atheros madwifi drivers niet WDS-compatible met mac80211 zoals OpenWRT dat gebruikt.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

offtopic:
JGC, heb jij soms links naar goeie instructies voor een WDS onder OpenWrt? Heb dat afgelopen week bij een vriend van me proberen op te zetten met die TL-WR841 en een WL-500W (allebei trunk, mac80211) en dat is me niet gelukt met de instructies van de OpenWrt wiki. Met routed client mode raakte ik iets verder (WL-500W verbond met de TP-Link, maar er ging nog iets mis met NAT en daar heb ik niet de tijd voor gehad om verder naar te kijken).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• dask
  • Laatst online: 18-05 18:06
Iemand ervaring met het aansluiten van een externe 2.5" HDD (<= 500GB) zonder voeding op de USB poort, geeft die genoeg power?

• _JGC_
  • Laatst online: 12:49
Borromini schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 08:31:
offtopic:
JGC, heb jij soms links naar goeie instructies voor een WDS onder OpenWrt? Heb dat afgelopen week bij een vriend van me proberen op te zetten met die TL-WR841 en een WL-500W (allebei trunk, mac80211) en dat is me niet gelukt met de instructies van de OpenWrt wiki. Met routed client mode raakte ik iets verder (WL-500W verbond met de TP-Link, maar er ging nog iets mis met NAT en daar heb ik niet de tijd voor gehad om verder naar te kijken).
Op het AP zet je de ene op AP (WDS), de ander zet je op client (WDS), vervolgens zet je het MAC-adres van het AP in het BSSID veld en zou het moeten werken.

Wat wel een probleem kan zijn is dat je TP-Link router een Atheros chipset heeft, terwijl je WL-500W een Broadcom chipset gebruikt. Aangezien elke fabrikant zijn eigen mening heeft over WDS ben ik bang dat je tegen compatibiliteitsproblemen aanloopt.

• Harrie

Harrie

NederVlaming

dask schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 10:14:
Iemand ervaring met het aansluiten van een externe 2.5" HDD (<= 500GB) zonder voeding op de USB poort, geeft die genoeg power?
Dat is een intressante vraag, dit is iets wat ik ook zou willen gaan doen. Ik heb er dus nog geen ervaring mee. Momenteel heb ik een 4GB USB stick erin zitten om de mediaserver te testen, maar op termijn zou ik er natuurlijk films op willen plaatsen.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

_JGC_ schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 11:39:
[...]

Op het AP zet je de ene op AP (WDS), de ander zet je op client (WDS), vervolgens zet je het MAC-adres van het AP in het BSSID veld en zou het moeten werken.

Wat wel een probleem kan zijn is dat je TP-Link router een Atheros chipset heeft, terwijl je WL-500W een Broadcom chipset gebruikt. Aangezien elke fabrikant zijn eigen mening heeft over WDS ben ik bang dat je tegen compatibiliteitsproblemen aanloopt.
offtopic:
AP (WDS) en client (WDS) is ook wat ik eerst geprobeerd heb in LuCI, maar dat haalde weinig uit. Ik kon ook geen veld voor de BSSID vinden bij de client entry voor zover ik me herinner.

Een van de devs in #openwrt verzekerde dat de combinatie Broadcom/Atheros geen probleem mocht zijn omdat ze alletwee de mac80211 stack gebruiken (resp. b43 en ath9k).

Bedankt voor de bevestiging in ieder geval, voorlopig lijkt de dekking van de TL-WR841N voldoende, dus het is in ieder geval niet dringend.

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Heb nu een aantal weken deze router draaien met DD-WRT (16785). Krijg alleen port forwading niet voor elkaar. Zodra ik de boel invul en verstuur voegt hij een lege regel toe. Zoeken leverde niet veel bruikbaars op, iemand enig idee wat ik fout doe?

Afbeeldingslocatie: http://img1.uploadplaatjes.nl/20120306/457669.png

Edit:

Voel me erg stom nu, port forward invullen, op apply settings drukken ipv save en het werkt :X Zag het adhv dit screenshot.

[ Voor 14% gewijzigd door Bartjeee op 06-03-2012 15:36 ]

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Je moet waarschijnlijk eerst op save duwen, en dan pas apply settings. Ik heb hier vroeger ook mee zitten knoeien met dd-wrt... Het werkt niet helemaal zoals je denkt dat het gaat werken.

Ah.. wacht.. Je had het al gevonden... Het was dus niet helemaal zoals ik dacht, maar het blijft onlogisch.

[ Voor 22% gewijzigd door Harrie op 06-03-2012 16:32 ]

• Geert G
Ultraman schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 11:56:
Er is een nieuwere versie beschikbaar: Ultraman in "[Ervaringen] TP-Link TL-WR1043ND"

Nogmaals:
Een volslanke image met ondersteuning voor o.a. PPPoA/E, ATM ga ik nog maken. Ik zit te denken om er ook filesystem support in op te nemen voor USB sticks.
Zijn er verder nog verzoekjes wat in zo'n volslankere image?
Ultraman, 6RD & UPnP zou fijn zijn.
Aangezien ik nog nooit met Linux gewerkt heb en geen held ben met de commando-lijn zaken aan te passen/toe te voegen, is het inderdaad fijn als iemand dit doet die er wel verstand van heeft. _/-\o_
Maar ik ben nog steeds lerende......

6RD:
ISP's die gebruik maken van het glasvezelnet van Reggefiber (zoals Lijbrandt) bieden hun klanten native IPv6 support aan via 6RD.

Ziggo gaat dit vanaf juni 2012 toepassen, zie citaat:
Het IPv4 protocol blijft nog geruime tijd naast IPv6 bestaan. Klanten van Ziggo behouden dan ook gewoon hun IPv4 adres. Vanaf eind 2012 wordt bij bestaande klanten IPv6 toegevoegd. Nieuwe klanten krijgen dan direct IPv6. Veel besturingssystemen zoals Windows 7, Windows Vista en Mac OSX ondersteunen naast het IPv4 protocol ook het IPv6 protocol.
(Bron: https://www.ziggo.nl/#ent...uwe-internetprotocol-ipv6 )

Aangezien ik af en toe bij mensen CAT6a Gigabit thuisnetwerkjes aanleg met deze TP-Link router, wil ik deze meteen op de laatste stand van de techniek zetten. (Do it ones , do it right :P )

UPnP:
Aparaten, zoals Windows Home Server, X-Box enz gebruiken UPnP
En de meeste thuisnetwerk systemen, in een doorsnee gezin, zijn toch met Windows machines uitgerust.
Voor een doorsnee burger, is dit denk ik een stuk makkelijker met configureren om al zijn aparaten op die manier te laten communiceren in een netwerk O-)

• dask
Harrie schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 12:24:
[...]

Dat is een intressante vraag, dit is iets wat ik ook zou willen gaan doen. Ik heb er dus nog geen ervaring mee. Momenteel heb ik een 4GB USB stick erin zitten om de mediaserver te testen, maar op termijn zou ik er natuurlijk films op willen plaatsen.
Ik heb wat zitten rondzoeken en het zou normaal gezien moeten werken. Alleen zou ik dit graag bevestigd zien hier op het forum.

Ik vond ergens een antwoord van TP-Link ivm het gebruik van een 2,5"hdd:

"The USB port of TL-WR1043ND can support the storage device only. It is designed in accordance with standard. So the maximum current is up to 500mA. And the compatible system files should be FAT、FAT32 and NTFS. So it doesn't matter with 2.5" or 3.5".

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Over die hardeschijf: Probeer het gewoon, er gaat niets kapot oid. als het niet blijkt te werken.

Ik heb ook zo'n externe HDD die stroom van de USB trekt, en soms wil ie gewoon niet opstarten, dan blijft hij tikken maar krijgt hij de schijf niet aan het draaien.

Heb ik van Freecom na een mailtje trouwens gratis een Y-kabeltje bij gekregen, zodat ie van 2 USB-poorten tegelijk kan trekken :)

En als het niet werkt, kun je er altijd nog een actieve USB-hub voor zetten.

• dask
Ik moet er nog ééntje kopen, maar diegene die ik op het oog heb (320GB) verbruikt iets van een 2,5W. Dus normaal gezien (2,5/0,5= 5V) zou het moeten werken op de 0,5A van de USB poort. Moest het toch niet lukken heb ik nog wel een extra USB poort op mijn digicorder, but less is more.

• RvL

RvL

Verwacht van een HDD op deze router geen wonderen. Snelheid blijft steken op zo'n 2 MB/a voor NTFS en de processorload schiet enorm omhoog wat de performance van de hele router absoluut niet ten goede komt.

Linux partities zoals ext2 of ext3 zijn iets sneller maar nog steeds niet om over naar huis te schrijven. Zoek maar eens in deze thread naar mijn posts. Ik heb er het een en ander over geschreven.

Nu de dekens nog...

• dask
Ivm de snelheid maak ik mij geen illusies, maar het streamen van 720p filmpjes vanuit mijn 16GB test stickje verloopt vlekkeloos, maar vooral wil ik vanaf elke plaats aan een backup van mijn documenten kunnen geraken via een ingesteld free no-ip domein igv verlies/beschadiging laptop/USB-stick.

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

dask schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 21:32:
Ik moet er nog ééntje kopen, maar diegene die ik op het oog heb (320GB) verbruikt iets van een 2,5W. Dus normaal gezien (2,5/0,5= 5V) zou het moeten werken op de 0,5A van de USB poort. Moest het toch niet lukken heb ik nog wel een extra USB poort op mijn digicorder, but less is more.
In dat laatste geval gewoon een goedkoop actief hubje ertussen, dan trekt ie stroom via dat :)

• Goderic
Heeft er hier iemand ervaring met de transmission-daemon op OpenWrt?

Wanneer ik een torrent wil pauzeren komt er "Error" te staan bij de status. De transmission log (met --log-debug optie) geeft echter geen errors.
Ik gebruik transmission 2.32 uit de repository en Ultraman's build van OpenWrt.
(Eigenlijk wou ik veel liever Deluge draaien maar deze heeft rblibtorrent nodig, en die is blijkbaar kapot :()

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-11 08:54
Ik ben sinds kort ook bezig om eigen builds van OpenWRT te compileren, voornamelijk voor eigen gebruik en omdat ik het leuk vond om uit te zoeken hoe dat allemaal werkte :)

Inmiddels draai ik al ruim 10 dagen een (eigen) trunk build (r30624) en deze is behoorlijk stabiel, en heeft ook geen last meer van problemen met de wifi (geen terugval van snelheid meer gemerkt) zoals de laatste backfire builds wel hebben (ik had er in ieder geval last van).

Omdat ik dacht dat er misschien wel interesse was in deze builds heb deze maar op m'n dropbox gezet.
Voornamelijk ook omdat de trunk builds welke op Trunk (ar71xx) te vinden zijn, behoorlijk kaal zijn (bijv. geen LuCi web interface etc.)

De builds zijn dus te vinden op mijn gesharede dropbox folder: http://db.tt/xRy89COY
Gebruik van deze builds is natuurlijk op eigen risico!

Deze builds komen grotendeels overeen met die van UItraman qua opties.
Zie het "build_info.txt" bestand voor meer info!

Vragen of opmerkingen, hoor ik graag!

[ Voor 58% gewijzigd door Prolution op 07-03-2012 22:54 ]

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Even terzijde: de dev builds hebben standaard geen LuCI aan boord, maar je kan die er gewoon bovenop installeren.

• Prolution
Klopt je kan idd LuCi er boven op zetten, maar standaard heeft een trunk build (vanuit openwrt) geen web interface wat voor sommige misschien verwarrend kan zijn.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-11 21:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Net de nieuwste firmware geïnstalleerd. Kon eerst niet meer de router bereiken en bleek dat hij weer alle settings was vergeten, wifi beveiliging was ook vrolijk weg..Volgende keer maar een backup maken :X

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als je de upgrade-versie neemt van de firmware zou dat geen probleem moeten zijn? Ik maak voor de veiligheid wel een backup voor een upgrade maar heb nog nooit een probleem gehad... Al mijn settings blijven gewoon behouden.

Geert G schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 16:43:
Ultraman, 6RD & UPnP zou fijn zijn.
Aangezien ik nog nooit met Linux gewerkt heb en geen held ben met de commando-lijn zaken aan te passen/toe te voegen, is het inderdaad fijn als iemand dit doet die er wel verstand van heeft. _/-\o_
Maar ik ben nog steeds lerende......
Dan stel ik voor om ook vooral te blijven leren, want als je de basis van de command line snapt gaat er echt een wereld voor je open. Het is zo handig in het gebruik en je toevlucht wanneer de GUI niet doet wat je wilt.
Blijf oefenen, je hoeft echt niet alles te weten. Belangrijk is de de Unix hierarchie begrijpen (in /bin staan binaries, in /etc staan config files, in /var vind je variabele data zoals logs in /var/log, etc), de basis commando's zoals ls, cd, cp, mv, cat, grep en neem even een korte beginners tutorial vi door zodat je daar iig files mee kunt editen a la notepad (of installeer nano ;) ).
Dan kun je echt al ontzettend veel.
6RD:
ISP's die gebruik maken van het glasvezelnet van Reggefiber (zoals Lijbrandt) bieden hun klanten native IPv6 support aan via 6RD.

Ziggo gaat dit vanaf juni 2012 toepassen, zie citaat:
Het IPv4 protocol blijft nog geruime tijd naast IPv6 bestaan. Klanten van Ziggo behouden dan ook gewoon hun IPv4 adres. Vanaf eind 2012 wordt bij bestaande klanten IPv6 toegevoegd. Nieuwe klanten krijgen dan direct IPv6. Veel besturingssystemen zoals Windows 7, Windows Vista en Mac OSX ondersteunen naast het IPv4 protocol ook het IPv6 protocol.
(Bron: https://www.ziggo.nl/#ent...uwe-internetprotocol-ipv6 )

Aangezien ik af en toe bij mensen CAT6a Gigabit thuisnetwerkjes aanleg met deze TP-Link router, wil ik deze meteen op de laatste stand van de techniek zetten. (Do it ones , do it right :P )
Het is mij bekend dat 6rd toegepast gaat worden door ISPs. Echter wordt het niet ondersteunt door Backfire voor zover ik weet. Wat zeg je nu? niet ondersteunt? Ja... 6rd ondersteuning zit pas in kernel 2.6.33, dus tenzij het gebackport is naar de 2.6.32 kernel die Backfire gebruikt zit het er dik in dat het niet gaat werken.
Je kunt kijken of je hier iets over kunt vinden. Of dit gebackport is, of misschien dat het toch werkt minus bepaalde features, of gewoon niet dus. Ik kan er weinig zo snel over vinden en ben ook niet in staat om 6rd hier te testen voor je.

Andere optie: nieuwste trunk versie pakken en een one-off build maken.
Als je OpenWRT trunk pakt, welke gebruik maakt van de meest recente kernel (3.2.9 op dit moment vziw), dan is het wel mogelijk.
Echter is trunk snapshot erg kaal (dus je moet alles zelf installeren) en tevens een moving target. Die laatste zal ik even toelichten: packages die vandaag werken op een door jouw gedownload trunk snapshot zullen installeren en werken. Wil je over een paar maanden nog een package toevoegen dan is de kans aanwezig dat je dat package niet kunt installeren omdat jouw trunk snapshot te oud is.
Dan zul je dus moeten updaten naar de meest recente trunk. Dat kan prima goed gaan, maar soms kunnen er wijzigingen in zitten die invloed hebben op je huidige configuratie, daar zul je dan dus tijd in moeten steken om het recht te krijgen.
Echter, als de trunk van nu gewoon goed functioneert en jij weet wat het router allemaal moet kunnen, zouden we een one-off build te kunnen maken met geschikte configuratie. Jij zult deze builds dan moeten testen, controleren of alles werkt. En indien OK dan kun jij die op routers zetten en ze installeren bij mensen.
Als je up-to-date wilt blijven met de trunk versies zul je dus tijd moeten investeren en mogelijk zelf moeten compilen en je er in moeten verdiepen. Maar een one-off die het nu goed doet zonder dat daar in de toekomst veel aan veranderd hoeft te worden qua functionaliteit is een optie.
Laat maar weten indien je daar interesse in hebt, dan doen we dat wel in DM. :)

Een andere optie: kijken of ik mijn backfire build kan voorzien van een recentere kernel.
Wie weet is het redelijk makkelijk, of valt het tegen en ga ik tegen allerlei breakage aanlopen. Gezien het aantal patches tegen de backfire build verwacht ik stiekem wel wat obstakels op de weg. Ik zou het kunnen proberen, en dan kijken of ik het gecompiled krijg. Daarna moet het getest worden en dan moet ik eigenlijk een extra WR1043ND hebben om de builds op te testen. Of iemand moet willen testen, dat kan ook.
Weet iemand hier meer over? Bijvoorbeeld omdat hij/zij dit wel eens heeft gedaan. Dan hoor ik graag meer.
UPnP:
Aparaten, zoals Windows Home Server, X-Box enz gebruiken UPnP
En de meeste thuisnetwerk systemen, in een doorsnee gezin, zijn toch met Windows machines uitgerust.
Voor een doorsnee burger, is dit denk ik een stuk makkelijker met configureren om al zijn aparaten op die manier te laten communiceren in een netwerk O-)
UPnP is een security risk. Misschien klink ik ouderwets, want dit werd met diens introductie geschreeuwd en het valt achteraf redelijk mee. Echter offer ik liever niet security op ten faveure van gemak en onkunde om een port forward te configureren.
Ik heb UPnP nog nooit actief gehad om die reden en ik heb het ook nooit gemist.
UPnP werkt zonder authenticatie en is in staat om gaten in een firewall te schieten door poorten te openen. Elke applicatie kan daar gebruik van maken, dus naast je legitieme app ook een stuk malware/virus/worm of een foutief geconfigureerd apparaat.
Er is een extra variant van UPnP, genaamd NAT-UPnP (ontwikkeld door Apple). Die zou wat veiliger moeten/kunnen zijn.
Maargoed: software die zomaar gaten in de firewall kan schieten zit ik niet zo op te wachten.

Aan de andere kant: als die functionaliteit standaard disabled is en als er behoefte naar is kan ik hem opnemen in de chunky build, waarin ik allerlei features heb gestopt die andere mensen (willen) gebruiken.
Daar kan ik UPnP support wel aan toevoegen mits deze default disabled staat.
Dus zet ik bij deze op mijn lijstje.

[ Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 07-03-2012 12:01 ]

• The_Andrieske
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-07 11:19
heb deze router nu enkele maanden en merkte net dat hij wel erg warm is, is dit normaal??

Hij draait op de standaard firmware: 3.13.4 Build 110429 Rel.36959n
"wel erg warm" is redelijk subjectief. Kun je hem nog wel vasthouden of is hij daarvoor te heet?

Hoe is de ventilatie? Is die in orde?
Geen geblokkeerde ventilatieopeningen?

• dask
@Prolution: Ik zal je build zeker eens testen één van de weken. Begin deze week heb ik effe terug de standaardfirmware erop gegooid om de netwerk snelheid te kunnen vergelijken en wat standaard opties uit te testen, blijkt dat de build van Ultraman een betere snelheid behaalde 8)7

installatie voor Luci is toch gewoon:
  • opkg update
  • opkg install luci
of moet ik dan ook rekening gaan houden met HTTPS support? zie builds Ultraman

@The_Andrieske: met standaard firmware is het hier eerder lauw. Dat ding is toch passief gekoeld? Misschien de zendsterkte een standje lager zetten.Dit is natuurlijk maar een lapmiddel.

• Prolution
@dask: LuCi installatie op een kale trunk build kan inderdaad op de volgende wijze:
code:
1
2
3
4
5
opkg update
opkg install luci

/etc/init.d/uhttpd start

Lijkt me dat je geen rekening hoeft te houden met HTTPS (SSL) support voor de LuCi webinterface.
De builds van Ultraman hebben (zover ik kon zien) ook alleen de 'gewone' luci ingebakken.

De trunk builds hebben trouwens ook een nieuwe (realtek) switch driver aanboord, hierdoor zou de WAN to LAN performance stuk verbeterd moeten zijn, van 100+Mbps (in Backfire) naar 200-300Mbps. (bron)
Heb zelf geen internet verbinding met zulke snelheden, maar misschien dat iemand met glasvezel dit wel kan waarderen ;) . Toch wel mooi een mooie ontwikkeling :)

• Harrie

Harrie

NederVlaming

RvL schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 21:46:
Verwacht van een HDD op deze router geen wonderen. Snelheid blijft steken op zo'n 2 MB/a voor NTFS en de processorload schiet enorm omhoog wat de performance van de hele router absoluut niet ten goede komt.

Linux partities zoals ext2 of ext3 zijn iets sneller maar nog steeds niet om over naar huis te schrijven. Zoek maar eens in deze thread naar mijn posts. Ik heb er het een en ander over geschreven.
Ik haal een 6-7 5MB/s vanaf een ext3 partitie, dat vind ik nog redelijk. Tis sowieso over wireless. Ik heb wel wat moeten instellen van blocksize van het device, maar deze snelheid vind ik toch acceptabel.

• Puch-Maxi
Prolution schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:14:
Ik ben sinds kort ook bezig om eigen builds van OpenWRT te compilen, voornamelijk voor eigen gebruik en omdat ik het leuk vond om uit te zoeken hoe dat allemaal werkte :)

Inmiddels draai ik al ruim 10 dagen een (eigen) trunk build (r30624) en deze is behoorlijk stabiel, en heeft ook geen last meer van problemen met de wifi (geen terugval van snelheid meer gemerkt) zoals de laatste backfire builds wel hebben.

Omdat ik dacht dat er misschien wel interesse was in deze builds heb deze maar op m'n dropbox gezet.
Voornamelijk ook omdat de trunk builds welke op OpenWRT.org te vinden zijn: http://downloads.openwrt.org/snapshots/trunk/ar71xx/ behoorlijk kaal zijn (geen LuCi web interface etc.)

De builds zijn te vinden op mijn gesharde dropbox folder: http://db.tt/xRy89COY
Gebruik van deze builds is natuurlijk op eigen risico!

Deze builds komen grotendeels overeen met die van UItraman qua opties.
Zie het "build_info.txt" bestand voor meer info!

Ik heb ook al een wat nieuwere build gemaakt (r30830), maar deze heb ik nog niet geprobeerd.
Er zijn echter een aantal meldingen binnen gekomen dat nieuwe builds mogelijk niet helemaal goed werken
Zie ook:
https://dev.openwrt.org/ticket/11089
https://dev.openwrt.org/ticket/11074
Ik heb r30830 maar voor de zekerheid van m'n dropbox gehaald om problemen te voorkomen. ;) .

Vragen / Opmerkingen, hoor ik graag!.
Leuk dat je ook je eigen builds maakt en deze beschikbaar stelt. Ik heb je, net zoals Ultraman en Eymey een plekje gegeven in de TS. Ik wil jullie allen bedanken voor het beschikbaar stellen van jullie kennis en de builds! _/-\o_

• The_Andrieske
Ultraman schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:30:
"wel erg warm" is redelijk subjectief. Kun je hem nog wel vasthouden of is hij daarvoor te heet?

Hoe is de ventilatie? Is die in orde?
Geen geblokkeerde ventilatieopeningen?
Ik kan hem nog vasthouden en de ventilatieopeningen zijn niet geblokeerd.

En welke firmware loopt het stabielste ? Hier valt het internet een paar keer in de week weg en moet ik de router rebooten.

[ Voor 14% gewijzigd door The_Andrieske op 07-03-2012 23:18 ]

• Prolution
@The_Andrieske
Mijn ervaring met de stock TP-Link firmware is ook dat ik deze minstens 1x per week moest rebooten omdat het internet weg viel.
OpenWRT firmware is bij mij in ieder geval veel stabieler, dus je zou dat eens kunnen uitproberen.

Je zou bijvoorbeeld een build van Ultraman kunnen gebruiken, deze draaien altijd wel goed. Zie: Ultraman in "[Ervaringen] TP-Link TL-WR1043ND" voor zijn laatste build.
Prolution schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 00:17:
@The_Andrieske
Mijn ervaring met de stock TP-Link firmware is ook dat ik deze minstens 1x per week moest rebooten omdat het internet weg viel.
OpenWRT firmware is bij mij in ieder geval veel stabieler, dus je zou dat eens kunnen uitproberen.
Mijn ervaring in jan 2011 was dat de stock firmware het destijds ook goed kon uithouden. Maak je niet wat veel connecties door bijv P2P verkeer?
Ik draai sindsdien (feb 2011) OpenWRT, dus de stock firmware hoef je mij geen vragen over te stellen, dat weet ik toch niet :P Dat router bij mijn ouders heeft vervolgens een uptime van 120 dagen zeker gehaald, dus met de stabiliteit zit het wel snor. Dat ding hangt aan een 50 mbit glasvezel waar ook (goed afgesteld) BitTorrent verkeer overheen gaat.
Je zou bijvoorbeeld een build van Ultraman kunnen gebruiken, deze draaien altijd wel goed. Zie: Ultraman in "[Ervaringen] TP-Link TL-WR1043ND" voor zijn laatste build.
Van eind januari alweer? Wordt tijd dat ik een nieuwe uitpoep!

• The_Andrieske
2 laptops, 2 pc's, een smartphone en een ps3, ik weet niet of dat veel is voor zo n router ??

en ik zou graag je firmware wel eens willen uitproberen maar moet je dan niet werken met command line?? Hier ken ik namelijk niet veel van maar ik sta klaar om wat bij te leren.

• Harrie

Harrie

NederVlaming

The_Andrieske schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:36:
2 laptops, 2 pc's, een smartphone en een ps3, ik weet niet of dat veel is voor zo n router ??

en ik zou graag je firmware wel eens willen uitproberen maar moet je dan niet werken met command line?? Hier ken ik namelijk niet veel van maar ik sta klaar om wat bij te leren.
De custom builds van Ultraman (en die van Prolution waarschijnlijk ook) hebben standaard ook de webinterface geinstalleerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Harrie op 08-03-2012 16:39 ]

[Edit]
NB!
2012-09-15: Er is een nieuwere versie van mijn build beschikbaar:
Ultraman in "[Ervaringen] TP-Link TL-WR1043ND"

Het is alweer even geleden dat ik mijn build heb bijgewerkt, dus ik dacht: goh, waarom niet vandaag.

Deze build van de OpenWRT Backfire 10.03.1 branch draagt rugnummer (r30807).
De wijzigingen in de backfire branch qua basis is maar klein sinds mijn vorige build, wat kleine fixes her en der en een paar ath9k patches die ik zelf al een maandje in gebruik heb met een testbuild.
Qua packages is er meer verschil, de package feed draagt namelijk nummer 10.03.2. In die nieuwe feed zijn flink wat packages bijgewerkt naar recentere versies.

Opmerkingen
Deze build is dus voorzien van een aantal nieuwere packages. De verwachting is dat een update zonder problemen zal gaan, natuurlijk afhankelijk van specifieke configuratie.
Maak vooraf netjes een backup van je configuratie files middels de ingebouwde functionaliteit binnen LuCi. Test na je upgrade zoals altijd even al je functionaliteit zodat je er zeker van bent dat alles werkt. Soms moet je even in de configuratie een vinkje weghalen, save&apply en weer aanvinken+save&apply, daar kom je wel uit ;)
Hier ging alles in ieder geval vrijwel vlekkeloos. Enkel Radvd een keer uit/aan moeten zetten en het was go.

Aan de chunky build heb ik ook nog wat toegevoegd, namelijk UPnP support (miniupnpd) en de daarvoor bestemde LuCi configuratie pagina (luci-app-upnp). Zie daarvoor mijn volgende post.

Featureset is verder wat jullie van me gewend zijn. Voor beide images:
  • WiFi kanaal 12+13 beschikbaar
  • IPv6 support (6to4,6in4,native, geen 6rd helaas wegens limitatie van de kernel in backfire)
  • QoS support
  • kmod-tun ingebakken zodat OpenVPN functionaliteit installeerbaar is met gebruik van aangeleverde packages
Images
Vergeet niet de md5sum van de files te controleren voordat je flashed.

Voor de overstappers de benodigde volledige factory image:
openwrt-ar71xx-tl-wr1043nd-v1-squashfs-factory.bin
md5sum: f202a5ad32fef90c8f2c9224b5186e1c

Voor de upgraders, de sysupgrade image:
openwrt-ar71xx-tl-wr1043nd-v1-squashfs-sysupgrade.bin
md5sum: 622fe27070b456d26eefbdb245bc0614

Ook de configuratie is natuurlijk weer beschikbaar voor wie er zelf mee aan de slag wilt: .config

Packages
Voor OpenVPN en de benodigdheden daarvoor heb ik packages gemaakt. Voor andere packages, behalve kernel modules, werkt voor zover ik weet de package repository van OpenWRT zelf.
Mocht dat niet zo zijn, of mocht je een kmod nodig hebben, laat dat dan even weten!
6b5b7ee2f5554d5536a9aa7527330580 liblzo_2.05-1_ar71xx.ipk
3372399dd9268264776a0bf56639f8ed libopenssl_0.9.8t-1_ar71xx.ipk
7854e5fb62ddc6760047d956553f9d05 openvpn_2.2.1-5_ar71xx.ipk
7875197c0cdd56a32892d77152b76f02 zlib_1.2.3-5_ar71xx.ipk

Zijn te vinden op de FTP van eymey.
En zelf heb natuurlijk ook een kopie, dus mocht de FTP ooit niet werken dan DM maar. :)

Disclaimer:
Gebruik is volledig op eigen risico.
Ik ben dus niet aansprakelijk als deze brouwsels je router slopen, niet naar je luisteren of je anderzijds schade zullen toedoen.

Feedback is altijd welkom!
En de chunky variant gooi ik na het eten online :)

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 15-09-2012 18:10 . Reden: r33409 build beschikbaar ]

• mountainbiker
  • Laatst online: 11:33
zojuist geupgrade naar de nieuwe versie van Ultraman.
Alles werkt zoals tevoren, zoals verwacht.
Bedankt! _/-\o_

de vorige heeft weken stabiel gedraaid zonder noodzakelijke reboots.
(Was wel anders met de door de provider geleverde zyxel P-2812HNU-51c)

mountainbiker

En ook de chunky build is voorzien van een update.

Ten opzichte van de, bovenstaande, originele build, voegt deze het volgende toe:
  • PPP, PPPoA, PPPoE verbindingsopties
  • ATM Bridge (AAL5), voor bepaalde ADSL varianten
  • 3G/UMTS ondersteuning, voor de mensen met dongels
  • USB storage, filesystems: ext2/3/4 & FAT32 en utilities hiervoor
  • Samba, delen van je storage met Windows clients
  • UPnP ondersteuning, lees voor gebruik zeker: OpenWRT Wiki - UPnP
Voor UPnP is ook de LuCi configuratie pagina toegevoegd.
Voor wie deze configuratie methode gebruikt: ik heb deze niet getest, maar ga er van uit dat deze functioneert. Laat het even weten indien er problemen zijn :)

De Chunky Images
Vergeet niet de md5sum van de files te controleren voordat je flashed!

Voor wie met OpenWRT begint de benodigde volledige factory image:
openwrt-ar71xx-tl-wr1043nd-v1-squashfs-factory.bin
md5sum: 0f7c061da50de705eade84b0c2f263a6

Voor de upgraders, de sysupgrade image:
openwrt-ar71xx-tl-wr1043nd-v1-squashfs-sysupgrade.bin
md5sum: 0a9f761867c4a06a79f03f0410820fa9

Ook de configuratie is natuurlijk weer beschikbaar voor wie er zelf mee aan de slag wilt: .config

Packages:
Wie op de chunky build OpenVPN wilt installeren kan daarvoor dezelfde packages gebruiken als je voor de normale build zou doen. Die vind je hier.

Disclaimer:
Gebruik is volledig op eigen risico. Deze images zijn beschikbaar "as-is".

Veel plezier en feedback is welkom :)

[ Voor 2% gewijzigd door Ultraman op 15-03-2012 12:09 . Reden: .config file was niet voorzien van een link, nu wel ]

mountainbiker schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 19:54:
zojuist geupgrade naar de nieuwe versie van Ultraman.
Alles werkt zoals tevoren, zoals verwacht.
Bedankt! _/-\o_

de vorige heeft weken stabiel gedraaid zonder noodzakelijke reboots.
(Was wel anders met de door de provider geleverde zyxel P-2812HNU-51c)
:D

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Wat doen die patches omtrent de ath9k precies?

• Puch-Maxi
De TS is weer bijgewerkt, als jullie nog aan of opmerkingen hebben dan hoor ik het graag. :)

ppl schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 21:04:
Wat doen die patches omtrent de ath9k precies?
Zie dev.openwrt.org - Changes in branches/backfire [29844:30804] voor de verschillen tussen mijn vorige build en de huidige.
Voor ath9k zie je dan de volgende patches staan die op ons betrekking hebben:
package/mac80211/patches/568-ath9k_fix_wep.patch
package/mac80211/patches/567-ath9k_fix_initvals.patch (r29921)
package/mac80211/patches/569-ath9k_fix_cts.patch (trunk r30010, backported in r30012)

Waarvan de laatste twee betrekking hebben waar je in algemene zin profijt van kunt hebben. De andere is een bugfix voor het geval je WEP gebruikt, wat je doorgaans niet wilt gebruiken.

Zoals ik al aangaf: de verschillen zijn maar klein qua patches. Dat is ook de reden dat ik niet eerder iets heb uitgebracht, ik vond de wijzigingen te klein. Alleen nu begint er meer tijd tussen te zitten en zijn we wel een package feed doorgeschoven met een aantal package updates en security fixes, dus het is toch nog een nuttige upgrade zo :)

[ Voor 18% gewijzigd door Ultraman op 08-03-2012 22:11 ]

• hanshee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-10 08:13
Ik probeer mijn Synology VPN package aan de praat te krijgen met deze router TL-WR1043ND, maar mijn pp2p komt er niet door. Mijn Zyxcel had hier geen problemen mee. Ik draai de stock firmware. Weten jullie of ik nog iets speciaals moet doen behalve port 1723 te forwarden als ik pp2p door de router wil laten gaan?

Ik las iets van GRE protocol? Daar kan ik bij de TL-WR1043ND niets over terugvinden.

Bedankt alvast,

Hans

Nevermind..... Blijkt dat mijn Synology hoofdletter gevoellig is voor user accounts via VPN.... :F

[ Voor 11% gewijzigd door hanshee op 11-03-2012 10:15 ]

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
Hoi allemaal, ik heb nu sinds een aantal maanden de WR1043 en ben er erg tevreden over. Ik heb geprobeerd om OpenWRT erop te zetten maar dat gaat niet vlekkeloos. Bij de build van Ultraman gaat het het beste, alleen krijg ik gaan WAN adres (heb een ADSL verbinding met de modem in bridging mode). DD-WRT werkt wel goed, maar zou toch graag op open-wrt draaien.

Iemand wat tips?

• dask
dask schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 21:32:
De Trekstor 320GB (5900rpm) werkt op de USB-poort.

• hjs
  • Niet online

hjs

voor de TS, nieuwere dd-wrt uit

http://dd-wrt.com/site/su...s%2Ftplink_tl-wr1043nd%2F

[ Voor 6% gewijzigd door hjs op 11-03-2012 12:08 ]

wildcheese schreef op zondag 11 maart 2012 @ 10:56:
Hoi allemaal, ik heb nu sinds een aantal maanden de WR1043 en ben er erg tevreden over. Ik heb geprobeerd om OpenWRT erop te zetten maar dat gaat niet vlekkeloos. Bij de build van Ultraman gaat het het beste, alleen krijg ik gaan WAN adres (heb een ADSL verbinding met de modem in bridging mode). DD-WRT werkt wel goed, maar zou toch graag op open-wrt draaien.

Iemand wat tips?
Wat voor bridge maakt dat modem? Maakt hij wel de vertaalslag van ADSL naar Ethernet+TCP/IP? Of gaat wordt er PPP of AAL5 gesproken over de lijn tussen modem en router?
In veel gevallen is het de eerste van die twee, maar je hebt uitzonderingen.
Ik heb hier een Zyxel modem afkomstig van Telfort die de eerste variant doet, dus lekker makkelijk.

Moet je bij DD-WRT zaken configureren? Of werkt dat gewoon met DHCP? Zo ja, dan kun je uit gaan van het eerste geval en dat is wel zo makkelijk.

Heb je ook er aan gedacht dat er misschien een limiet zit op het aantal keren dat het router om ene geldig IP mag vragen over de ADSL lijn?

• Puch-Maxi
Bedankt! De TS is bijgewerkt. :)

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:49
Vandaag ook aan de slag met deze router. Denk dat ik er maar direct OpenWRT van UItraman opzet. Even inlezen hoe ik moet flashen.

In de tussentijd de volgende vraag, ik heb nu nog Wifi via mijn Fonera i.c.m. een La Fontenna (de buitenantenne) met groter bereik. Dat werkt als een malle. In hele huis perfect signaal.

Nu vraag ik mij af of ik die La Fontenna ook kan gebruiken op mijn TP-Link.

Qua aansluiting moet dat gewoon passen, maar op de TP-Link zitten standaard drie antennes... Op welke moet ik het dan aansluiten. Of zou de La Fontenna qua bereik niets toevoegen?

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

802.11n werkt met MIMO-principes, ik weet niet of het gaat helpen als één antenne een veel sterker signaal heeft dan de andere.

• DeTjuk
Borromini schreef op zondag 11 maart 2012 @ 16:42:
802.11n werkt met MIMO-principes, ik weet niet of het gaat helpen als één antenne een veel sterker signaal heeft dan de andere.
Juist, tot nu toe had ik alleen maar b/g hardware staan. Zal dan wel geen toevoeging zijn.

• dask
@Ultraman: Ik heb ten koste van Prolution's build uit luiheid de jouwe (chunky) geïnstalleerd ivm geïntegreerde packages.Sorry Pro.

[ Voor 7% gewijzigd door dask op 11-03-2012 17:41 ]

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

DeTjuk schreef op zondag 11 maart 2012 @ 16:50:
[...]

Juist, tot nu toe had ik alleen maar b/g hardware staan. Zal dan wel geen toevoeging zijn.
Je kan 'm wel altijd recycleren als repeater mocht dat nodig zijn, maar dan zal je hele netwerk wel naar 802.11g terugvallen.

• DeTjuk
Dat flashen was een eitje, gewoon vanuit de doos de originele webinterface geladen en daarmee de openwrt-ar71xx-tl-wr1043nd-v1-squashfs-factory.bin (nieuwste versie van Ultraman) inladen :)

Nu die firewall nog uit zien te vogelen.

Kan ik met vi gewoon /etc/config/firewall gaan bewerken.

Begrijp dat het UCI gedeelte dingen makkelijker moet maken, maar kwartje is nog niet gevallen. De webinterface al wel doorgenomen. En daar kan ik volgens mij gewoon ook rules toevoegen...

Ooh en ik heb de dyndns client nog niet gevonden in OpenWrt, kan dat kloppen of kijk ik verkeerd?

Moet de router nog aan internet gaan hangen.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

LuCI is inderdaad toegangelijker, maar ik vind persoonlijk de CLI ook een stuk makkelijker werken soms. Zeker voor de firewall.

Ondersteuning voor DynDNS en dergelijke kan je activeren door ddns-scripts en de LuCI frontend (als je dat wil) te installeren.

Pagina: 1 ... 13 ... 56 Laatste