Eerste paar uur met MW3 zit er op met gemengde gevoelens:
- Singleplayer is erg leuk. Beetje jaren '80 en begin jaren '90 actiefilm: Ziet er nu gedateerd uit, maar is nog steeds erg vermakelijk. Leuke momenten zitten erin en de stedelijke levels zien er nog wel ok uit. Aan de rest kan je zien dat deze engine nu wel heel oud begint te worden: buitenlevels zien er niet uit naar mijn mening.
- Graphics op low maakt alles heel erg blurry, zelfs op een native resolutie en veel AA/AF. In Black Ops was dit veel beter gedaan. Gelukkig is de performance wel veel beter en kan ik gelukkig op native setting spelen. Geluid is ook beter ten opzichte van Black Ops. Geen irritante omgevingsgeluiden meer in mp en ook zijn voetstappen beter in te schatten.
- SAM turret kan direct geplaatst worden.
- Het leunt weer iets meer op Killstreaks dan in Black Ops. Hoewel een sam turret en de launchers wel helpen, zijn de lethal killstreak toch wel weer belangrijk, in ieder geval voor een hoge k/d.
- Multiplayer is weer p2p op de pc en dat merk je wel. Het is wel te doen, maar het is het gewoon allemaal net even niet ten opzichte van een dedicated server. Spelers die net hinderelijk uit sync lopen, moeizaam connecten en kleine irritaties soms in de hitdedectie.
-Shotguns zijn weer redelijk nuttig

De spas12 is niet zo goed als in MW2, maar ik heb nog niet de extra damage proficiency. De maps lijken er echter niet echt favoured voor shotties. Veel lange lines of sight en ook de no-recoil wapens helpen niet echt.
- Meer kiddies dan in BO? Het kan zijn dat ik nu constant tegen NLers moet, maar samenspel en manners is er niet zo heel erg nog.
- Kill Confirmed is erg leuk om te doen. Wat mij betreft mogen ze TDM eruit laten voor dit. Nu moet je ergens heen voor een resultaat en het is mooi gedaan in plaats van voor de pick up wapens en powerups te gaan ala Quake of helemaal niks zoals in de andere CoD's wat camping erg promoot.
- UMP + rapid fire (+ kick) = all-powerful? Ik heb alleen tot lvl4 gespeeld met die standaard ump class en het ging wel erg makkelijk. Sowieso lijken de wapens iets makkelijker in het gebruik ten opzichte van Black Ops.
Conclusie: beter dan Black Ops qua multiplayer (sp zit wel beter in elkaar)? Voor mij niet, ondanks dat BO zeker z'n technische fouten had die MW3 niet heeft. Black Ops was uitdagender, had een beter killstreak systeem en had dedicated servers. Maar MW3 is wel lichtjaren beter dan MW2
Btw, kan je je maxfps aanpassen in het config of blijft het gelocked op ~85? De command doet in ieder geval niks. Beetje jammer dat er kennelijk niet veel te tweaken valt.
Beter dan 'die andere game'? Hmmm...... nee