Daar ben je niet de enige in. Ikzelf vind een vloerstaander ook veel mooier dan een bookshelf op een stand. Het kan dan zo iel overkomen. Plus dat je bij sommige merken/typen bijna net zo veel kwijt bent voor de vloerstaander als de bookshelf plus de stand. Qua rear speakers ga ik dan later ook voor de laagste type uit de serie front speakers die ik heb,Andyk125 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:53:
Ik vindt vloerstaanders mooier dan boekenplank modellen en deze op een steun zetten, echter vindt me vriendin zulke speakers zowiezo onzin, net zoals alle dure apperatuur die ik koop, maar wel genieten van het gemak en de kwaliteit
Het is maar net hoe je het bekijkt. Pioneer heeft een heel andere techniek qua receivers. Waar veel merken nog Klasse A/B versterkers gebruiken gebruikt Pioneer de Klasse D van B&O. Resultaat is zeer veel vermogen (5 x 190 Watt, terwijl het verbruik maximaal 330 Watt is). Echter is de aankomende LX85 van Pioneer een 7.1 receiver, de rest van de kanalen gaat via de onversterkte pre-outs. Voor mensen die een set-up hoger dan een 7.1 hebben (en die zijn er) valt Pioneer dan sneller af. En zo heeft Pioneer nog wel meer dingen niet wat een ander merk wel heeft. Maar Pioneer blinkt dus weer op een ander vlak uit.KillaZ schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:12:
Ik, en vele anderen denk ik zo, schaal denon een klasse hoger dan Pioneer.
Overigens vond ik mijn Marantz (zelfde holding als Denon) in vergelijking met een Pioneer model bij Van Ingen Hifi warmer klinken en dat lag mij wel.
Niet dat de Pioneer slecht was, absoluut niet. Was volgens mij een VSX 5xx uit mijn hoofd....
Overigens zou ik Denon en Marantz niet hoger zetten dan Pioneer, zeker niet meer in de huidige tijd met de huidige modellen waar Denon van de AVR-3312 al een instap- in plaats van een mid-range receiver heeft gemaakt.
Er komt tegenwoordig héél veel niet meer uit Japan. Het is bijna allemaal China geworden omdat het daar goedkoper is. Alleen de topmodellen van Denon komen nog uit Japan, vroeger was dat ook nog de mid-end maar daar zijn ze mee gestopt. Pioneer laat zijn producten bijvoorbeeld in Maleisië maken, ook vanwege de kosten.Andyk125 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:45:
Ach welke elektronica komt nu bijna niet uit Japan. Daarnaast Japan en china is nog wel een verschil, de kwaliteit van chinese bedrijven is vaak wel iets lager dan de Japanse..
Verschil tussen Chinese en Japanse producten wordt door veel mensen als gelijk ervaren, maar ik kan me daar toch echt niet in vinden. Als ik mijn Japanse Denon receiver met de Chinese Denon Blu-rayspeler vergelijk zit de Blu-ray toch net wat minder in elkaar. En dan heb ik nog wel de DVD 2500BT welke echt als een huis in elkaar zit en daarom ook tien kilo weegt. Wil die nieuwe spelers van Denon dan ook echt niet meemaken eigenlijk..
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.