5.1 surround systeem met Receiver +/- €2250

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:31

FeaR

In GoT we trust

Andyk125 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:53:
Ik vindt vloerstaanders mooier dan boekenplank modellen en deze op een steun zetten, echter vindt me vriendin zulke speakers zowiezo onzin, net zoals alle dure apperatuur die ik koop, maar wel genieten van het gemak en de kwaliteit ;)
Daar ben je niet de enige in. Ikzelf vind een vloerstaander ook veel mooier dan een bookshelf op een stand. Het kan dan zo iel overkomen. Plus dat je bij sommige merken/typen bijna net zo veel kwijt bent voor de vloerstaander als de bookshelf plus de stand. Qua rear speakers ga ik dan later ook voor de laagste type uit de serie front speakers die ik heb,
KillaZ schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:12:
Ik, en vele anderen denk ik zo, schaal denon een klasse hoger dan Pioneer.

Overigens vond ik mijn Marantz (zelfde holding als Denon) in vergelijking met een Pioneer model bij Van Ingen Hifi warmer klinken en dat lag mij wel.
Niet dat de Pioneer slecht was, absoluut niet. Was volgens mij een VSX 5xx uit mijn hoofd....
Het is maar net hoe je het bekijkt. Pioneer heeft een heel andere techniek qua receivers. Waar veel merken nog Klasse A/B versterkers gebruiken gebruikt Pioneer de Klasse D van B&O. Resultaat is zeer veel vermogen (5 x 190 Watt, terwijl het verbruik maximaal 330 Watt is). Echter is de aankomende LX85 van Pioneer een 7.1 receiver, de rest van de kanalen gaat via de onversterkte pre-outs. Voor mensen die een set-up hoger dan een 7.1 hebben (en die zijn er) valt Pioneer dan sneller af. En zo heeft Pioneer nog wel meer dingen niet wat een ander merk wel heeft. Maar Pioneer blinkt dus weer op een ander vlak uit.

Overigens zou ik Denon en Marantz niet hoger zetten dan Pioneer, zeker niet meer in de huidige tijd met de huidige modellen waar Denon van de AVR-3312 al een instap- in plaats van een mid-range receiver heeft gemaakt.
Andyk125 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:45:
Ach welke elektronica komt nu bijna niet uit Japan. Daarnaast Japan en china is nog wel een verschil, de kwaliteit van chinese bedrijven is vaak wel iets lager dan de Japanse..
Er komt tegenwoordig héél veel niet meer uit Japan. Het is bijna allemaal China geworden omdat het daar goedkoper is. Alleen de topmodellen van Denon komen nog uit Japan, vroeger was dat ook nog de mid-end maar daar zijn ze mee gestopt. Pioneer laat zijn producten bijvoorbeeld in Maleisië maken, ook vanwege de kosten.

Verschil tussen Chinese en Japanse producten wordt door veel mensen als gelijk ervaren, maar ik kan me daar toch echt niet in vinden. Als ik mijn Japanse Denon receiver met de Chinese Denon Blu-rayspeler vergelijk zit de Blu-ray toch net wat minder in elkaar. En dan heb ik nog wel de DVD 2500BT welke echt als een huis in elkaar zit en daarom ook tien kilo weegt. Wil die nieuwe spelers van Denon dan ook echt niet meemaken eigenlijk..

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 12:30

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Andyk125 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:53:
Wat ik me trouwens nog afvraag, bij veel bedrijven wordt er aangeraden om een Denon receiver te halen in plaats van de pioneer. terwijl de pioneer receivers kwa prijsklasse vaak beter beoordeeld worden dan de denon receivers. Vaak zeggen ze dat de klant beter is maar bij de reviews die ik gelezen heb komt dit totaal niet voor.. :?
Wat Pioneer of Denon of Onky of bijvoorbeeld Marantz, dit is voornamelijk puur eigen smaak :)
Al die merken maken apparatuur van goede kwaliteit met degelijke onderdelen erin verwerkt. Er zijn altijd verschillen qua aansluitingen en/of gebruikte technieken uiteraard. Ook de hoeveelheid 'power' zal uiteraard verschillen. Bijvoorbeeld Onkyo staat bekend om het behoorlijk optimistisch opgeven van de hoeveelheid 'power' dat ze kunnen leveren.

Voorbeeldje:
Marantz SR7500
Five channels driven continuously into 8-ohm loads:
0.1% distortion at 91.2 watts
1% distortion at 112.1 watts

Seven channels driven continuously into 8-ohm loads:
0.1% distortion at 74.6 watts
1% distortion at 89.6 watts
Opgegeven vermogen Marantz:
Uitgangsvermogen (8 ohm, 20 Hz - 20 kHz, 0,08% 2-kan.-aansturing) 125 W
Uitgangsvermogen (6 ohm, 1 kHz, 0,7%, 2-kan.-aansturing) 140 W
Denon AVR-2311CI
0.1% distortion at 83.3 watts
1% distortion at 91.5 watts

0.1% distortion at 66.3 watts
1% distortion at 74.7 watts
Opgegeven vermogen Denon:
6 ohms, 1 kHz, THD 0,7%
Front L/R 135 W + 135 W
Center 135 W
Surround L/R 135 W + 135 W
Surround Back L/R 135 W + 135 W
Front Height/Wide L/R

8 Ohm, 20Hz-20kHz, 0.05%
Front L/R 105 W + 105 W
Center 105 W
Surround L/R 105 W + 105 W
Surround Back L/R 105 W + 105 W
Front Height L/R
Yamaha Aventage RX-A2000
0.1% distortion at 70.7 watts
1% distortion at 79.9 watts

0.1% distortion at 62.9 watts
1% distortion at 76.9 watts
Opgegeven vermogen Yamaha:
Rated Output Power (1kHz, 2ch driven) 145W (8ohms, 0.7% THD)
Rated Output Power (20Hz-20kHz, 2ch driven) 130W (8ohms, 0.06% THD)
Dynamic Power per Channel (8/6/4/2 ohms) 165/210/285/405W
Pioneer Elite SC-37(= Pioneer SC-LX83 in EU)
0.1% distortion at 135.7 watts
1% distortion at 171.9 watts

0.1% distortion at 125.4 watts
1% distortion at 164.7 watts
Opgegeven vermogen van Pioneer:
Power Output: Watts per Channel (20Hz-20kHz @8ohm) 140
Power output per channel 190W @ 6Ω
Condition 1kHz, 1% THD, 6Ω
Rated Power Output 190W per channel @ 6Ω
Onkyo TX-NR5008
0.1% distortion at 79.1 watts
1% distortion at 95.5 watts

0.1% distortion at 78.7 watts
1% distortion at 94.6 watts
Opgegeven vermogen van Onkyo:
145 Watts/Channel @ 8 Ω (FTC)
220 Watts/Channel @ 6 Ω (IEC)
280 Watts/Channel @ 6 Ω (JEITA)

Dit bevestigd dus wel wat ik hierboven zei ;)

Marantz: 125 - 74,6 = 50,4 watt verlies

Denon: 105 - 66,3 = 38,7 watt verlies

Yamaha: 130 - 62,9 = 67,1 watt verlies !

Onkyo: 145 - 78,7 = 66,3 watt verlies !

Pioneer: 140 - 125 = 15 watt verlies

Best wel opvallend niet ? ;)
KillaZ schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:12:
Ik, en vele anderen denk ik zo, schaal denon een klasse hoger dan Pioneer.

Overigens vond ik mijn Marantz (zelfde holding als Denon) in vergelijking met een Pioneer model bij Van Ingen Hifi warmer klinken en dat lag mij wel.
Niet dat de Pioneer slecht was, absoluut niet. Was volgens mij een VSX 5xx uit mijn hoofd....
Ik denk niet dat je de een of de ander 'hoger' moet positioneren :)
Marantz is van de D & M groep waarbij Denon 70% en Marantz 30% van de aandelen bezitten :)
Ossi schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:30:
[...]

Volgens mij komt het allemaal uit China. Daarnaast is Denon gewoon Onkyo ;)
http://en.wikipedia.org/wiki/Denon Eerste alinea.

Dat terzijde, denk ik dat de goedkopere segment receivers van Denon gelijkwaardig is met de andere goedkopere merken. Je betaalt gewoon voor het merk
Jups merendeel komt uit China ja :) Denon is geen Onkyo hoor Ossi ;) Je leest niet goed :P In Japan is Onkyo gewoon een naam die voorkomt onder de mensen net als dat Suzuki of Honda ook een naam is die in Japan voorkomt en niets te maken hoeft te hebben met die fabrikanten.
Andyk125 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:45:
Ach welke elektronica komt nu bijna niet uit Japan. Daarnaast Japan en China is nog wel een verschil, de kwaliteit van Chinese bedrijven is vaak wel iets lager dan de Japanse..

Ik zit zelf te twijfelen aan een Pioneer VSXLX55, dit is het iets hogere segment van pioneer maar ik neem toch aan dat dit toch wel te vergelijken is met de andere merken. Het probleem van Marantz is dat deze geen Airplay ondersteunt, behalve de SR7005 maar dan moet je ook nog €50,- bijbetalen. en dat gaat al tegen mij principes in, ga geen Receiver kopen van €1500,- en dan nog bij moeten betalen voor Airplay ondersteuning :P
Op zich is de elektronica uit China niet per definitie minder of juist beter uit Japan, dit ligt toch voornamelijk aan de kwaliteitscontrole van de fabrikanten zélf :)

De Pioneer VSX-LX55 gaat zeer zeker een hele mooie receiver worden ja! Maar kijk dan ook even naar de Pioneer VSX-2021 als je het aluminium frontje en de Wireless LAN niet belangrijk vind, dan zal de VSX-2021 een perfect alternatief vormen. Net als bij de huidige reeks de VSX-LX53 en VSX-2020 zijn intern identiek met uitzondering op de 12v triggers volgens mij en dus het frontje en de Wireless LAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

FeaR1986 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 14:46:
[...]

Het is maar net hoe je het bekijkt. Pioneer heeft een heel andere techniek qua receivers. Waar veel merken nog Klasse A/B versterkers gebruiken gebruikt Pioneer de Klasse D van B&O. Resultaat is zeer veel vermogen (5 x 190 Watt, terwijl het verbruik maximaal 330 Watt is). Echter is de aankomende LX85 van Pioneer een 7.1 receiver, de rest van de kanalen gaat via de onversterkte pre-outs. Voor mensen die een set-up hoger dan een 7.1 hebben (en die zijn er) valt Pioneer dan sneller af. En zo heeft Pioneer nog wel meer dingen niet wat een ander merk wel heeft. Maar Pioneer blinkt dus weer op een ander vlak uit.

Overigens zou ik Denon en Marantz niet hoger zetten dan Pioneer, zeker niet meer in de huidige tijd met de huidige modellen waar Denon van de AVR-3312 al een instap- in plaats van een mid-range receiver heeft gemaakt.
De nieuwe SC-LX85 zal een 9.1 receiver worden met 10.2 pre-outs :) Dus Pioneer gaat wél 9.1 ondersteunen. Én Pioneer heeft ook een 10.1 receiver in het assortiment met de SX-LX90(waarschijnlijk komt er ook een SC-LX95).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Priyantha Bleeker schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:01:
[...]
De nieuwe SC-LX85 zal een 9.1 receiver worden met 10.2 pre-outs :) Dus Pioneer gaat wél 9.1 ondersteunen. Én Pioneer heeft ook een 10.1 receiver in het assortiment met de SX-LX90(waarschijnlijk komt er ook een SC-LX95).
Dan is het een ander model welke maar 7.1 is, op zich best wel mager voor een receiver van dergelijke bedragen. En de LX90 is al zeer verouderd en kost nog steeds klauwen met geld. Geloof dat je nog steeds ruim vijfduizend euro voor die receiver af mag tikken. Voor dat geld weet ik toch wel andere merken waar ik liever naar ga kijken. Naar mijn weten is de SC-LX90 dan ook nooit echt lekker verkocht. Althans, van de drie audiozaken waar de Pioneer LX90 stond of waar ze Pioneer voeren hebben ze in alle jaren dat het apparaat uit is nog nooit een exemplaar verkocht. Dat werd mij in ieder geval verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

De VSX-LX55 zal waarschijnlijk, daar heb ik nog niet de volledige specs van gezien, 7.1 zijn ja :)
De VSX-2021 zal intern gelijk zijn aan de VSX-LX55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Wat is dan de meerwaarde om de VSX-LX55 te kopen als je voor minder geld de VSX-2021 kan kopen? Maar goed, de VSX-LX73 en LX83 waren ook al voor 99% identiek. Ben alleen wel benieuwd waarom Pioneer van de ICEpower van B&O af is gestapt, want het wordt nu IR DirectFET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-11-2024
@Fear, Volgens mij is het verschil tussen de Pioneer VSX-LX55 en VSX-2021 receivers grootendeels het uiterlijk en de Wireless LAN als ik op Priyantha Bleeker reactie af ga. Zoals hieronder te zien is zijn er nog wel wat verschillen.. ;)

Hier de specs van de VSX-LX55:
Wireless LAN Included
Aluminium Fascia Panel
HDMI 7 in / 2 out (1 Front input)
Jitter Reduction Plus
RS232 Control
12v Triggers x 2 @ 150mA
FLAC Support @ 192KHz / 24-Bit
Windows 7 Certification
IP Control
C4 / AMX / Crestron / Savant Control
Discrete Commands For Audio Settings
Optional RF Remote (CU-RF100-U)
Zone 3 Line Level Output
1080p / 24Fps Conversion
Stream Smoother Processing
Triple Video Noise Reduction
Full Band Phase Control
9.1 Channel Pre-Outs
Apple Airplay Compatible
DLNA Compatible (V.1.5)
PC File Playback @ 192 KHz / 24-Bit
PQLS Bitstream Multi-Channel

Specs van de VSX-2021:
On-Screen Display (HDMI)
7.1 Channel
Bluetooth Ready (Via AS-BT200)
iPod Digital USB Connection (Front)
iPhone / iPad Compatibility
MCACC Advanced Room Calibration
Dolby Pro-Logic IIz Speaker Out
Wireless LAN Via Optional Adaptor
iControlAV2 Control App
AirJam App Via Bluetooth
Internet Radio With vTuner
Apple Lossless Support
Amplified Zone 2 Output (5.1 Mode)
IR in / out
Control in / out
Firmware Update Via USB / Internet
AV Navigator Setup
Illuminated Learning Remote Control
Advanced Video Adjust
Anchor Bay 1080p Upscaling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Priyantha Bleeker schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 14:59:
[...]
Marantz: 125 - 74,6 = 50,4 watt verlies

Denon: 105 - 66,3 = 38,7 watt verlies

Yamaha: 130 - 62,9 = 67,1 watt verlies !

Onkyo: 145 - 78,7 = 66,3 watt verlies !

Pioneer: 140 - 125 = 15 watt verlies
Die gegevens van Onkyo zijn niet helemaal representatief. Onkyo knijpt het vermogen namelijk omdat de receivers anders veel te warm worden. De hogere series kunnen de warmte niet kwijt namelijk. Zo'n TX-NR5008 kan zeker wel het vermogen halen als hij niet was geknepen. De TX-SRxx8 modellen leveren het vermogen wat ze opgeven best wel weer goed. Dieptepunt van Onkyo was de TX-SRxx6 reeks waar de TX-SR606 vrolijk 35 Watt overhield met vijf kanalen aangestuurd terwijl er over de 100 Watt op werd gegeven.

Verder zegt vermogen sowieso niets. Het verschil tussen 125 Watt en 175 Watt is rond de 1 dB, niet echt iets om je zorgen over te maken. Plus dat je ook versterkers hebt welke "maar" 5 x 100 Watt leveren, maar welke wel duizenden euro's kosten omdat de 100 Watt zo stabiel als een huis wordt geleverd. Daar zit ook verschil in. Evenals de vervorming welke bij sommige merken best op kan lopen tot boven de procent. Maar goed, altijd nog beter dan de Logitech Z-5500 met 10% THD :D

Overigens wel respect voor Yamaha dat ze ook het vermogen bij 2 Ohm opgeven. Ben benieuwd of die versterker het echt trekt als je daar een speaker aan hangt welke echt richting die waarde gaat.

[ Voor 22% gewijzigd door FeaR op 18-05-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:53
Ossi schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:30:
[...]

Volgens mij komt het allemaal uit China. Daarnaast is Denon gewoon Onkyo ;)
http://en.wikipedia.org/wiki/Denon Eerste alinea.
Dat terzijde, denk ik dat de goedkopere segment receivers van Denon gelijkwaardig is met de andere goedkopere merken. Je betaalt gewoon voor het merk
Wat wil je daarmee zeggen? Dat een Dacia gelijkwaardig is aan een renault? ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 10:55
KillaZ schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:36:
[...]

Wat wil je daarmee zeggen? Dat een Dacia gelijkwaardig is aan een renault? ;)
Het was een steek onder water voor de fanboys ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Ossi schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:49:
[...]

Het was een steek onder water voor de fanboys ;)
Alleen klopte het niet wat je zei :P als je het nou over Denon en Marantz had dan klopte het nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Priyantha Bleeker schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:56:
[...]

Alleen klopte het niet wat je zei :P als je het nou over Denon en Marantz had dan klopte het nog ;)
Details details.
Het gaat dus om een andere Onkyo dan het huidige Onkyo merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Juist ja :) Het is maar een naam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
Zo eens even weer wat leven in dit topic blazen :P

Jammer genoeg nog geen tijd gehad om luistersessies te regelen, het is nogal lastig alle speakers bij een enkele winkel te beluisteren. Daarnaast veel aan het kijken geslagen voor de meubels in ons huisje :*) Gelukkig wel geslaagd al een bank, stoelen, eetkamer stoelen en misschien morgen een eettafel te kopen :*)

Heb nu de volgende speakers op het oog:

Front speakers:
- Monitor Audio RX1 (staat hoog op me lijstje ;) )
- Monitor Audio GX50
- B&W CM1
- Boston Acoustics A25 (niet helemaal gek van de looks)

Rear speakers:
- Monitor audio R90HD
- Boston Acoustics A23
- Monitor audio RXFX (formaat staat me een beetje tegen)

De Monitor audio RXFX zien er naast het formaat wel het beste uit, vindt het jammer dat ze voor de R90HD geen mooie front hebben zoals de RX1. Anders had ik het wel geweten..

Zit nog te twijfelen of een center speaker wel nodig is, net zoals een subwoofer. Nu zit er nogal wat prijsverschil in enkele speakers, wat dus nogal de mogelijkheid van een 5.1 systeem drukt. Daarnaast zijn de center speakers vaak erg onpraktisch kwa formaat. Dit zal eventueel met de aankoop van ons tv-meubel meegenomen moeten worden :P

[ Voor 8% gewijzigd door Andyk125 op 24-05-2011 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Andyk125 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:53:
Zit nog te twijfelen of een center speaker wel nodig is, net zoals een subwoofer.
Toch vind ik een centerspeaker een zeer goede aanwinst, zeker als je veel films kijkt. Ikzelf ben dan ook van 2.0 naar 3.0 gegaan en niet eerst naar 4.0. Subwoofer hangt gewoon heel erg van de te kopen speakers af en vooral hoe laag die gaan in de te komen ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 08:33
Verrek, ik bedenk me net dat ik nog een center moet hebben bij mn Jamo's

De S60CEN zou vanaf medio mei los geleverd gaan worden volgens Havoned.
Eens kijken of ik die kan vinden, want een center mis ik inderdaad wel een beetje bij films kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
FeaR1986 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:10:
[...]

Toch vind ik een centerspeaker een zeer goede aanwinst, zeker als je veel films kijkt. Ikzelf ben dan ook van 2.0 naar 3.0 gegaan en niet eerst naar 4.0. Subwoofer hangt gewoon heel erg van de te kopen speakers af en vooral hoe laag die gaan in de te komen ruimte.
Eens, voor films is een goede center onontbeerlijk. Voor mij gaat het van fronts, center, woofer, rears qua "belangrijkheid".

Btw TS, wat vind je van de Monitor Audio r270 als Fronts?

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
Ik weet dat een center voor films belangrijk is, vooral voor de dialogen. Alleen ze zijn zo onpraktisch, en vaak toch van behoorlijk formaat. Maar een tv meubel is nog steeds niet gekocht, dus met een center speaker kan ik nog rekening houden ;)

@Póg mo Thóin, de r270 vindt ik niet bapaald een mooie speaker. Nu is het geluid heel belangrijk, maar het moet er wel een beetje mooi uitzien. Daarnaast probeer ik me vriendin nog over te halen voor vloerstaanders, maar ben bang dat dit niet gaat lukken :P

Dus jullie advies is om eerder voor een 3.0 gaan dan een 4.0 systeem te gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Andyk125 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:18:

Dus jullie advies is om eerder voor een 3.0 gaan dan een 4.0 systeem te gaan..
Indien je recht voor de televisie zit zoals ik 90% van de tijd. Dan kun je uit de voeten met een 4.0 setup Je receiver stel je dan ook in op 4.0 en dan hoor je indien je fatsoenlijke speakers hebt, de dialogen ook uit de tv komen.

http://raptr.com/Doppert/about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
Nou jullie maken het me niet gemakkelijk :P

Maar denk dat ik toch liever begin met een 4.0 dan kan ik gelijk rekening houden met het wegwerken van de kabels in de muur ;) De Monitor audio speakers spreken me wel erg aan..
Wordt tijd voor paar luistersessies, wacht alleen nog op de nieuwe pioneer receivers en de Monitor Audio GX50 (alleen als 2.0 setje ) :*) Beide zouden al uit zijn, maar kan er nog weinig over vinden..

Als er ooit vloerstaanders komen dan worden het de volgende: Monitor Audio Gold GX200 :9~
Maargoed lekker blijven dromen dan maar :P

Of heeft iemand nog een Technisch tekenaar nodig, die paar centjes bij wil verdienen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

En en en ? Al een keuze gemaakt ? :)
Je hebt gezien dat de Pioneer VSX-2021 en Pioneer VSX-LX55 nu net officiëel qua specs bekend zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
@Priyantha Bleeker,

Oh was de hele week al het pioneer forum in de gaten aan het houden en de pioneer site, maar kon niks vinden over de VSX-2021 en VSX-LX55, zelfs Hifix.co.uk heeft ze van de site gehaald dus was er al een beetje bang voor dat ze vetraging op hadden gelopen :-(

Ik denk dat ik voor de VSX-LX55 ga, maar dit ligt ook een beetje aan de speakers die ik erbij ga halen. Bij de meeste bedrijven wordt een Marantz aangeraden, maar dan wordt het meteen de SR7005 en die is meteen €1500,- en de andere modellen voldoen niet aan mijn eisen :P

Ben aan het wachten tot de nieuwe modellen in de winkel staan, gelukkig heb ik nog tot 1 augustus ;)

Zie trouwens het volgende staan bij de specs:
Impedance at Output Level 6Ω

Betekent dit dat de vsx-lx55 geen 8Ω als output kan geven?

[ Voor 10% gewijzigd door Andyk125 op 09-06-2011 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

De VSX-LX55 kan heel erg goed gewoon 8Ohm output geven :) Het vermogen is dan 110 watt per kanaal ipv 150 watt.
Je kan 150 watt delen door ongeveer 1,36 dan kom je op het getal uit wat de versterker op 8Ohm kan leveren :)

Wat de Marantz betreft, de SR7005 is wel erg duur in vergelijking met de VSX-LX55 ja ;) En het is echt puur afhankelijk van met welke speakers je die combineert natuurlijk of dat wel de meest ideale combinatie is.
Heb je al definitief besloten welke speakers je wilt hebben ? Je zou ze eigenlijk gewoon moeten luisteren met een Pioneer én Marantz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
Bedankt voor de info Bleeker, op de site van Marantz staat het namelijk wel netjes bij vermeld :P

Ik ben bang dat de meer prijs van de Marantz het niet waard is voor mij. Ik wacht tot de nieuwe Pioneer in de winkels zijn zodat ik beide kan beluisteren.

Zit te twijdelen om de volgende speakers te kopen:
2x Boston Acoustics A25
2x Boston Acoustics A23
1x Boston Acoustics A225C

Zit alleen nog te wachten, wat mede tweakers er van vinden ;) Zag in de post hier pics, dat al enkele tweakers de stap hebben gewaagd, dus ik wacht op foto's en revieuws van hun uit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Volgens mij staan Boston's te boek als 'warm' :) En Marantz receivers ook, die combinatie kán een te warm geluid geven naar je smaak als je dat zou vinden :) Pioneers zijn over het algemeen wat minder warm, wat meer gedetailleerd zo u wilt ;) of wat meer straight forward.
Over het algemeen combineren relatief warme speakers het beste met receivers die dat zelf niet zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Priyantha Bleeker schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:31:
Volgens mij staan Boston's te boek als 'warm' :) En Marantz receivers ook, die combinatie kán een te warm geluid geven naar je smaak als je dat zou vinden :) Pioneers zijn over het algemeen wat minder warm, wat meer gedetailleerd zo u wilt ;) of wat meer straight forward.
Over het algemeen combineren relatief warme speakers het beste met receivers die dat zelf niet zijn ;)
Absoluut niet, mijn Dali's waren veel warmer dan mijn nieuwe A25 speakers icm een Marantz ;)
Ik heb verder geen referentie anders dan mij Dali's en de oude Celestion DX6 speakers, maar de BA's hebben een redelijk laag....wat wel erg strak is. :)

@Andy: Plan een luistersessie bij een hifizaak en laat je verrassen :) Ik vind de A25 prima speakers i.i.g. Daarnaast kan je, als je een mailtje stuurt naar HChifi een leuke prijs krijgen voor die set. Goedkoper dan hificorner, dat is alles wat ik zeg ;)

Geldt eigenlijk het budget in je TS nog?

[ Voor 19% gewijzigd door KillaZ op 09-06-2011 10:53 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
Iedereen heeft een ander gehoor en smaak, dus ik ben wel van plan beide systemen te beluisteren. Wanneer dit mogelijk is natuurlijk ;) Heb de BA A25 namelijk nog niet kunnen vinden in een hifi zaak hier in de buurt, maar daarnaast heb ik de afgelopen weken niet veel tijd gehad om onderzoek te doen.. Afgaande op de reviews van anderen kunnen de Boston Acoustics al bijna geen miskoop zijn :P

Ook ga ik niet eerder luisteren voor ik zowel de Pioneer als de Marantz kan beluisteren, dus het is nog even afwachten..

Mijn budget staat nog steeds, natuurlijk is goedkoper altijd beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Dat snap ik :)

Welk deel van het land woon je dan? Ik had namelijk hetzelfde probleem hier in N-H: Zat zaken die konden leveren maar geen enkele die demo modellen had.
Over je budget: Dan kan een BK sub er ook van af toch? Dat is i.m.o. een goede toevoeging aan je toekomstige set.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
Ik woon in de buurt van Enschede, dus er zitten genoeg hifi zaken in de buurt ;)

Zat zelf nog te twijfelen voor een sub, het luistergedeelte in de woning is niet al te groot, dus ik vraag me af of het nodig is.. zag dat Fear een velodyne had, die zag er wel erg gaaf uit, alleen een prijsklasse te hoog voor me denk ik :P

Nu moet ik zeggen dat ik niet erg bekend ben met subwoofers, maar ik kijk regelmatig op What's hifi.
Velodyne komt er erg goed uit de bus, nu ben ik helemaal niet zo bekend met BK subs, mar hoor er veel goede dingen over. Gelukkig kun je de kleur wel kiezen :*) Wordt misschien toch tijd dat ik me daar eens in ga verdiepen.

Ze hebben trouwens op what's hifi ook een revieuw staan van de BA A25 voor de geinteresserden ;)

http://www.whathifi.com/review/boston-acoustics-a-25

[ Voor 3% gewijzigd door Andyk125 op 09-06-2011 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Andyk125 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:13:
Nu moet ik zeggen dat ik niet erg bekend ben met subwoofers, maar ik kijk regelmatig op What's hifi.
Velodyne komt er erg goed uit de bus, nu ben ik helemaal niet zo bekend met BK subs, mar hoor er veel goede dingen over. Gelukkig kun je de kleur wel kiezen :*) Wordt misschien toch tijd dat ik me daar eens in ga verdiepen.
Nieuw is de Velodyne die ik heb €1790,- bij de officiële dealer. Je hebt ook winkels die geen officieel dealer zijn maar toch Velodyne verkopen (Stassen). Echter liggen de prijzen daar hoger. Overigens heb ik voor mijn tweedehandse Velodyne een stuk minder betaald: 775 euro inclusief QED subwooferkabel, een Blu-ray en een Top Gear DVD :D

BK is ook een zeer goed merk. Handgemaakt in Engeland. Nadeel is alleen dat er maar één winkels is die deze subwoofer levert en je - voor een luisterafspraak - dan ook naar die ene importeur moet. Schrik overigens niet als je voor het eerst een BK Monolith + ziet, die dingen zijn echt groot :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
FeaR schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:01:
[...]

Nieuw is de Velodyne die ik heb €1790,- bij de officiële dealer. Je hebt ook winkels die geen officieel dealer zijn maar toch Velodyne verkopen (Stassen). Echter liggen de prijzen daar hoger. Overigens heb ik voor mijn tweedehandse Velodyne een stuk minder betaald: 775 euro inclusief QED subwooferkabel, een Blu-ray en een Top Gear DVD :D

BK is ook een zeer goed merk. Handgemaakt in Engeland. Nadeel is alleen dat er maar één winkels is die deze subwoofer levert en je - voor een luisterafspraak - dan ook naar die ene importeur moet. Schrik overigens niet als je voor het eerst een BK Monolith + ziet, die dingen zijn echt groot :o
Kleine correctie: Is maar 1 vent, Ralf genaamd, die vanuit zijn woonhuis de zaken doet :)
Beluisteren is in Nieuw-Vennep, dus dat kan wel een dag in beslag nemen vanuit Enschede, maar het is i.m.o. zeker de moeite waard.

Echter is een XLS400 een stuk goedkoper dan een Velodyne. De Monolith is zelfs goedkoper (en fucking groot 8)7 )

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dat zeg ik toch. Alleen had die "s" achter "winkels" niet gemoeten. En Ralf is naar mijn mening een winkel aangezien hij een webshop heeft. Dus volgens mij was mijn post gewoon correct op die spelfout na ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
De BK XXLS400 is op zich wel een interessante sub, heb net ook nog ff gekeken naar de SVS subwoofers.

Daanaast wil ik ook geen grote subwoofer in de kamer hebben staan, de monolith is al 60cm hoog :o
Je kunt er wel een mooi bijzet tafeltje van maken, maar of daar nu spullen op moet zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Nadeel van SVS is dat deze maar één importeur hebben voor heel Europa: L-Sound uit Noorwegen. Luisteren zal dus 100% bij iemand thuis moeten die ook een SVS heeft. Verder is het nadelig dat je niet meer rechtstreeks bij SVS kan bestellen. De prijzen via L-Sound zijn toch een stuk hoger dan de prijzen van SVS als je uit Amerika zou importeren.

Edit: Had ooit eens berekend wat een Emotiva XPA-5 me zou kosten met invoeren en verzenden. Het werd net niet de prijs in dollars welke in dan in euro's zou moeten betalen. En dat kwam mede door de verzendkosten van $150,-. Maar met dat wetende zou een SVS van $599 dus op nog geen €600 uitkomen (bij lange na niet zelfs). Bestel je echter dezelfde SVS bij L-Sound dan ben je tot op de deurmat €775,- kwijt geloof ik. In ieder geval best wel flinke verschillen.

[ Voor 37% gewijzigd door FeaR op 09-06-2011 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 08:33
Voor die verschillen zou je hem bijna zelf op kunnen gaan halen in Amerika.

Dat past vast wel in de handbagage toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
FeaR schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:39:
Dat zeg ik toch. Alleen had die "s" achter "winkels" niet gemoeten. En Ralf is naar mijn mening een winkel aangezien hij een webshop heeft. Dus volgens mij was mijn post gewoon correct op die spelfout na ;)
Oh sorry hoor :o :+

@Andy: Ik vond de XLS400 ook vrij fors hoor, ik weet niet hoe groot jou kamer is?

Bij Ralf stond er destijds een Monolith in de ene hoek, een XLS400 in de andere, mijn XLS200 naast de TV en nog een XLS400 in de 3e hoek.....In de 4e lag de hond te slapen 8)7

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Het zij je vergeven. Dan zal ik die ban-request ook maar weer intrekken :+ :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
@Killaz,

Het klopt de BK XXLS400 is ook vrij fors, ik heb even gekeken naar de afmetingen en denk niet dat me vriendin zo'n grote kast in de woonkamer wil hebben staan :P

De BK XLS 200 MK II lijkt me dan een beter idee ;) Is het trouwens beter om de variant te kopen waar de speaker naar de grond is gericht of juist in de ruimte?

Dan alleen nog een kleur, de Gloss black is te veel een stofmagneet ben ik bang.. hmmm..:?

Weet iemand toevallig de levertijden als ik er een zal bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Ik weet niet wat jou woonkamer is en kan hem hier bij de klant niet zien, maar de XLS400 zou in een redelijke woonkamer (5 x 5) best passen, maar dat is allemaal een kwestie van smaak.
Ik heb de XLS 200 Mk II DF, welke in mijn kamer (4 m bij 4) echt prima presteert.
Gloss black is idd een stofmagneet, maar vergeet niet dat de zijkanten van de A25 dat ook zijn. Ik stoor mij daar totaal niet aan, een beetje stof, even een doekje er overheen en klaar.

Ik heb zelf de Red cherry uitvoering volgens mij, al denk ik steeds meer dat we maar even een mini-meet moeten gaan houden :o :+

De levertijd was bij mij iets van 7 dagen....ligt er aan wat Ralf binnen kan krijgen en aan de batch heb ik mij laten vertellen.

[ Voor 10% gewijzigd door KillaZ op 10-06-2011 12:57 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
Het zitgedeelte van de kamer wordt ongeveer 3,5x4m, dus de XLS 200 Mk II DF moet ruim voldoen..
Het glans zwart steekt natuurlijk wel meteen af, het is alleen jammer dat de houdkleuren niet echt mijn smaak is dus waarschijnlijk als er een komt dan wordt het een zwarte.

Als ik de set wil zien en horen kan ik beter een keer langs komen ja ;)
Wat voor versterker heb je Killaz? Heb je ook de BA A23 als rears, of heb je alleen een 2.1 systeem?
Heb je foto's gezien in de 'post hier pic en spe..' topic maar kon alleen de A25's zien.

Levertijd van 7 dagen is gelukkig niet zo veel, dacht al bijna aan minimaal drie weken :P
Gelukkig heb ik nog de tijd om de zaken een beetje op orde te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino_Helmond
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2024
Levertijden zijn beduidend langer volgens mij, heb een 400 besteld en de levertijd is momenteel 5,5 weken minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Andyk125 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 16:51:
Het zitgedeelte van de kamer wordt ongeveer 3,5x4m, dus de XLS 200 Mk II DF moet ruim voldoen..
Het glans zwart steekt natuurlijk wel meteen af, het is alleen jammer dat de houdkleuren niet echt mijn smaak is dus waarschijnlijk als er een komt dan wordt het een zwarte.

Als ik de set wil zien en horen kan ik beter een keer langs komen ja ;)
Wat voor versterker heb je Killaz? Heb je ook de BA A23 als rears, of heb je alleen een 2.1 systeem?
Heb je foto's gezien in de 'post hier pic en spe..' topic maar kon alleen de A25's zien.

Levertijd van 7 dagen is gelukkig niet zo veel, dacht al bijna aan minimaal drie weken :P
Gelukkig heb ik nog de tijd om de zaken een beetje op orde te krijgen..
Ik heb de Marantz NR-1501 en heb helaas nog de A23 niet staan als rears.
Ben nog een beetje in dubio of ik de A23 of A25 ga nemen als rears.
Daarnaast is de XLS200 goed genoeg voor die ruimte ja.

Over de levertijden moet je Ralf even een mailtje sturen, hij heeft mij bij mijn bezoek verteld dat het echt een kwestie van geluk is met de levertijden.

Zeker bij de XLS200, hier is wat minder vraag naar dan de XLS400, welke razend populair is bij BK. Mocht er dan toevallig een order niet doorgaan, krijgt Ralf een belletje en heb je hem binnen een week in huis.

Anders gaat Ralf gewoon in de molen en kan het inderdaad 5 weken duren.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Het ligt er ook maar net aan welke BK je wilt hebben. De XXLS staat regelmatig tweedehands te koop op HT Forum. En soms biedt Ralf ze zelf ook aan in de Sponsoren-sectie. Moet het natuurlijk alleen wel net de kleur en het model (downfire of frontfire) zijn welke jij wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
Ik heb ff gekeken op HT Forum, en er staat inderdaad nog wel een xxls400 te koop, alleen deze zijn me net iets te groot om in de woonkamer neer te zetten :P

Zag in het Marantz forum, dat er ook nieuwe Marantz recievers uitkomen |:( Nu wordt het nog weer wat lastiger om een keuze te maken :P Vooral de SR6006 klinkt wel interessant >:) Nu alleen nog wachten tot ze in de winkels te vinden zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Andyk125 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 09:39:
Ik heb ff gekeken op HT Forum, en er staat inderdaad nog wel een xxls400 te koop, alleen deze zijn me net iets te groot om in de woonkamer neer te zetten :P

Zag in het Marantz forum, dat er ook nieuwe Marantz recievers uitkomen |:( Nu wordt het nog weer wat lastiger om een keuze te maken :P Vooral de SR6006 klinkt wel interessant >:) Nu alleen nog wachten tot ze in de winkels te vinden zijn..
Zie : http://www.whathifi.com/n...3d-airplay-and-networking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154173

Andyk125 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 09:39:

Je kunt natuurlijk altijd blijven wachten, want er zullen constant nieuwe producten in hoog tempo op de markt verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
Anoniem: 154173 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 15:36:
[...]

Je kunt natuurlijk altijd blijven wachten, want er zullen constant nieuwe producten in hoog tempo op de markt verschijnen.
Hoezo blijven wachten dan? Ik heb toch geen haast met het kopen, zoals ook te lezen is in de start post..
Daarnaast zijn de nieuwe pioneer receivers ook nog niet in de winkel te vinden, dus iik kan nog wachten op al het nieuws wat er deze komende maanden uitkomt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154173

Andyk125 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:07:
[...]

Hoezo blijven wachten dan? Ik heb toch geen haast met het kopen, zoals ook te lezen is in de start post..
Daarnaast zijn de nieuwe pioneer receivers ook nog niet in de winkel te vinden, dus iik kan nog wachten op al het nieuws wat er deze komende maanden uitkomt ;)
Dan zou ik inderdaad lekker blijven wachten, prima toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

FeaR schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 13:57:
Het ligt er ook maar net aan welke BK je wilt hebben. De XXLS staat regelmatig tweedehands te koop op HT Forum. En soms biedt Ralf ze zelf ook aan in de Sponsoren-sectie. Moet het natuurlijk alleen wel net de kleur en het model (downfire of frontfire) zijn welke jij wilt hebben.
Zoals nu:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
Iemand toevallig al de nieuwe Pioneer of Marantz receivers in de winkel zien staan?
Ze zouden toch deze maand uitkomen, of heb ik dit mis..

Oh Fear had je reactie nog niet eens gezien, dacht dat niemand meer gereageerd had.
Maar de subwoofers die je genoemd hebt, heb ik zien staan op htforum. kijk regelmatig of er nog interessant dingen te koop staan.

Maar ben bang dat ik de XXLS400 toch te groot vindt, zal Ralf een deze dagen even een mail sturen of hij nog een XLS200 DF MK2 heeft staan. Het liefst dan in Gloss black of black..

[ Voor 13% gewijzigd door Andyk125 op 08-07-2011 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
Nou heb de XLS200 DF MK besteld in Gloss Black, nog lang zitten twijfelen of ik hem wel in glans zal halen of gewoon zwart. Denk dat glans toch net iets mooier is, ook al vond me vriendin dit niet :P

Iemand al iets gehoord over de nieuw Marantz en Pioneer Receivers? :?
Ze zijn al wel te bestellen op internet, maar die prijzen komen niet eens in de buurt van de adviesprijzen :/

Heeft iemand trouwens de Boston Acoustics A23 als fronts?

@Killaz, waar heb jij trouwens jou Boston Acoustics A25 besteld als ik dat vragen mag?

[ Voor 17% gewijzigd door Andyk125 op 11-07-2011 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Gloss Black heeft altijd wel een chique uiterlijk :) Het heeft alleen één nadeel en dat is dat je echt elke stofje op de subwoofer zal zien liggen. Maar dat is sowieso met alle apparatuur die zwart is en gloss maakt dat nog net wat erger. Maar gewoon iets van een Swiffer Duster eens in de twee dagen over de subwoofer halen en je bent weer stofvrij. Die vijf seconden werk is zo'n subwoofer wel waard :)

De nieuwe Marantz heb ik nog niets over gehoord, maar dacht dat die meestal ook pas aan het einde van het jaar uitkwamen. Althans, dat was met de vorige modellen wel een beetje zo.

Over de A25, die schijn je in België zeer goedkoop te kunnen halen. Prijzen van ruim onder de 100 euro de stuk zijn geen uitzondering. Althans, dat stond in dit topic op HT Forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
@Andy: Ik heb ze bij hificorner vandaan, maar ik zou als ik jou was een mailtje naar die gast van H&C hifi sturen. Die is zeker de goedkoopste in NL.

In belgie is het i.m.o. een gare outletshop die ze verkoopt. ;)

Veel plezier met je BK sub iig. Begint wat te lijker op mijn setup :9

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
@Fear, ook al hou ik totaal niet van afstoffen maar bij mijn apperatuur maak ik vaak wel een uitzondering ;)
Ben alleen bang dat me vriendin dan zegt, doe je de rest ook even :P

Heb eens door het HTforum gebladerd, maar de sites van de winkels in Belgie worden niet genoemd, behalve discountonline.be maar daar moet je na mailen.. Er worden wel prijzen van €89,- voor de A25 genoemd en dat scheeld toch behoorlijk :?

Zat zelf ook te twijfelen om ze bij hificorner te bestellen Killaz, zit alleen te wachten op de receivers, zodat ik misschien nog een leuke korting kan krijgen als ik alles bij een winkel bestel.

De nieuwe Marantz zijn al wel in Amerika te verkrijgen, nu weet ik dat de receivers in Amerika vaak anders zijn dan in Europe. Maar neem toch niet aan dat deze pas een half jaar later uitkomt.

Wat voor kabels gebruik je trouwens voor je A25's Killaz?

[ Voor 12% gewijzigd door Andyk125 op 11-07-2011 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ik weet niet of Killaz de naam van die shop weet waar je voor €89,- aan een A25 kan komen? Heb het idee van wel aangezien het "een gare outletshop" is. Maar mocht dat weer een andere keten zijn dan wil ik op HT Forum best een Privébericht naar wat mensen sturen om te vragen waar je voor €89,- aan zo'n A25 kan komen. En het hier dan natuurlijk delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino_Helmond
KillaZ schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:31:
@Andy: Ik heb ze bij hificorner vandaan, maar ik zou als ik jou was een mailtje naar die gast van H&C hifi sturen. Die is zeker de goedkoopste in NL.

In belgie is het i.m.o. een gare outletshop die ze verkoopt. ;)

Veel plezier met je BK sub iig. Begint wat te lijker op mijn setup :9
Pfff.... Hifi Corner, wat een waardeloze winkel is dat.
Een kleine 2 maanden geleden wilde ik een Boston Sub aanschaffen, bij H&C Hifi was die € 625,- en bij Hifi Corner liefst € 1.299,-. Heb ze een mail gestuurd of ze de sub ook konden leveren voor € 625,-, kreeg tot drie maal toe een mailtje dat ze dat misschien wel konden maar dan hadden ze wel de link nodig van de shop die ze voor € 625,- te koop had.

Twee weken geleden uit nieuwsgierigheid nog eens geprobeerd, wilde een Harmony One gaan bestellen. Bij Foka, Mediamarkt, Wehkamp en diverse andere aanbieders € 99,- (Foka inclusief verzendkosten) en bij Hifi Corner € 129,-!! Ook hiervoor een mailtje gestuurd met de vraag of ze voor € 99,- konden leveren, kreeg vrij snel reactie dat ze er de zelfde dag op terug zouden komen. Na anderhalve dag nog steeds geen antwoord dus maar gewoon bij Foka besteld.
Hifi Corner, mijn ervaringen ermee zijn waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Pino_Helmond schreef op maandag 11 juli 2011 @ 12:14:
[...]

Een kleine 2 maanden geleden wilde ik een Boston Sub aanschaffen, bij H&C Hifi was die € 625,- en bij Hifi Corner liefst € 1.299,-. Heb ze een mail gestuurd of ze de sub ook konden leveren voor € 625,-, kreeg tot drie maal toe een mailtje dat ze dat misschien wel konden maar dan hadden ze wel de link nodig van de shop die ze voor € 625,- te koop had.

Twee weken geleden uit nieuwsgierigheid nog eens geprobeerd, wilde een Harmony One gaan bestellen. Bij Foka, Mediamarkt, Wehkamp en diverse andere aanbieders € 99,- (Foka inclusief verzendkosten) en bij Hifi Corner € 129,-!! Ook hiervoor een mailtje gestuurd met de vraag of ze voor € 99,- konden leveren, kreeg vrij snel reactie dat ze er de zelfde dag op terug zouden komen. Na anderhalve dag nog steeds geen antwoord dus maar gewoon bij Foka besteld.
Waarom zou je persee bij die winkel willen bestellen als het ergens anders goedkoper is en Hificorner een waardeloze winkel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Andyk125 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:48:
@Fear, ook al hou ik totaal niet van afstoffen maar bij mijn apperatuur maak ik vaak wel een uitzondering ;)
Ben alleen bang dat me vriendin dan zegt, doe je de rest ook even :P

Heb eens door het HTforum gebladerd, maar de sites van de winkels in Belgie worden niet genoemd, behalve discountonline.be maar daar moet je na mailen.. Er worden wel prijzen van €89,- voor de A25 genoemd en dat scheeld toch behoorlijk :?

Zat zelf ook te twijfelen om ze bij hificorner te bestellen Killaz, zit alleen te wachten op de receivers, zodat ik misschien nog een leuke korting kan krijgen als ik alles bij een winkel bestel.

De nieuwe Marantz zijn al wel in Amerika te verkrijgen, nu weet ik dat de receivers in Amerika vaak anders zijn dan in Europe. Maar neem toch niet aan dat deze pas een half jaar later uitkomt.

Wat voor kabels gebruik je trouwens voor je A25's Killaz?
Ik heb zelf gewoon prima ervaringen met hificorner, werd zelfs gebeld door Corné met de excuses dat de A25 iets later zouden geleverd worden.
Ik gebruik 2.5m2 kabels van Van Ingen die ik bij de aankoop van mijn vorige speakers kreeg. Voor de rears ga ik 2.5 m2 van de Gamma gebruiken.
Zoals je ziet, geil ik niet zo op die kabelgekte ;)
FeaR schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:51:
Ik weet niet of Killaz de naam van die shop weet waar je voor €89,- aan een A25 kan komen? Heb het idee van wel aangezien het "een gare outletshop" is. Maar mocht dat weer een andere keten zijn dan wil ik op HT Forum best een Privébericht naar wat mensen sturen om te vragen waar je voor €89,- aan zo'n A25 kan komen. En het hier dan natuurlijk delen.
Was inderdaad discountonline.be. Had ze een mail gestuurd, welke pas na 4 dagen werd beantwoord dat ze het erg druk hadden, maar dat de prijs wel correct was.
Pino_Helmond schreef op maandag 11 juli 2011 @ 12:14:
[...]

Totaal niet mijn ervaring, maar goed. ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
FeaR schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:51:
Als je eens rond wil vragen zou dat super zijn ;) Nu gaat het me niet om een tientje, maar vindt het verschil tussen €129,- en €89,- wel heel erg groot. Als discountonline.be de shop is dan mail ik hun eens voor een prijs.. wel raar dat ze hem voor een onlineshop niet gewoon op hun site hebben staan 8)7

Gelukkig heb ik nog de tijd, dus als het 1 a 2 weken levertijd is, is het ook geen probleem, scheelt me toch al snel genoeg kabels of andere zaken voor te kopen..

@Killaz, waarom heb je ze niet gehaald bij Discountonline dan, van dat geldt had je bijna al 1 van de 2 A23 erbij kunnen kopen ;)

Heb ff een mailtje naar Dicountonline gestuurd, nu maar afwachten op een reactie..

[ Voor 3% gewijzigd door Andyk125 op 11-07-2011 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino_Helmond
Ossi schreef op maandag 11 juli 2011 @ 12:34:
[...]

Waarom zou je persee bij die winkel willen bestellen als het ergens anders goedkoper is en Hificorner een waardeloze winkel is?
Wat betreft de subwoofer, bij Hificorner waren alle kleuren op voorraad dus was de keuze groter. Daarnaast vond ik het verschil van ruim 50% op een bedrag van € 1.299,- wel erg veel dus wilde er wel eens een mailtje aan wagen. Noem het nieuwsgierigheid, was ook wat geweest als ze hem voor minder als de helft van de prijs die op de site staat zouden leveren. Een mailtje terug met de tekst dat ze niet met die prijs mee konden gaan was in ieder geval netter geweest als hoe de communicatie nu ging.

HiFi Corner is toch geen onbekende in de audio wereld en de ervaringen zijn in de regel erg positief. Daarom oom met de Harmony One eens een mail gestuurd, niet dat ik hem perse daar wilde bestellen maar was simpelweg erg benieuwd naar de reactie. Ze schrijven immers zelf op oa hun site `ergens anders goedkoper gezien, bel of mail voor een offerte`. Ook hier was het toch ook haalbaar geweest om binnen 24 uur ja of nee te antwoorden?

Kennelijk ben ik een van de weinige maar mijn ervaringen met deze shop zijn niet al te positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Andyk125 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:30:
[...]

Als je eens rond wil vragen zou dat super zijn ;) Nu gaat het me niet om een tientje, maar vindt het verschil tussen €129,- en €89,- wel heel erg groot. Als discountonline.be de shop is dan mail ik hun eens voor een prijs.. wel raar dat ze hem voor een onlineshop niet gewoon op hun site hebben staan 8)7

Gelukkig heb ik nog de tijd, dus als het 1 a 2 weken levertijd is, is het ook geen probleem, scheelt me toch al snel genoeg kabels of andere zaken voor te kopen..

@Killaz, waarom heb je ze niet gehaald bij Discountonline dan, van dat geldt had je bijna al 1 van de 2 A23 erbij kunnen kopen ;)

Heb ff een mailtje naar Dicountonline gestuurd, nu maar afwachten op een reactie..
Omdat ik ze al had misschien? ;)

Wil nog steeds uitbreiden met een extra setje, maar dat is nu verschoven naar september. Eerst 2 weken mexico maar eens overleven. :+

[ Voor 7% gewijzigd door KillaZ op 11-07-2011 15:00 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
KillaZ schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:00:
[...]

Omdat ik ze al had misschien? ;)

Wil nog steeds uitbreiden met een extra setje, maar dat is nu verschoven naar september. Eerst 2 weken mexico maar eens overleven. :+
Ja als je ze al had dan houd het op he ;)
2 weken mexico, oh ben echt jaloers.. Daar zou ik ook wel een extra setje voor achterwege laten ;)
Mijn hele vakantie bestaat uit klussen aan ons nieuwe huisje :P Niet dat het erg is want we gaan later nog op vakantie naar Afrika

Wat voor connectoren gebruiken jullie trouwens op de kabels, banaanstekkers of gewoon spade pluggen?
Zit namelijk te kijken of ik kant en klare kabels ga kopen of ze zelf in elkaar ga zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
Andyk125 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 11:18:
[...]

Wat voor connectoren gebruiken jullie trouwens op de kabels, banaanstekkers of gewoon spade pluggen?
Zit namelijk te kijken of ik kant en klare kabels ga kopen of ze zelf in elkaar ga zetten..
Niemand?

Ff een update, ik heb mijn speakers besteld:
2x Boston Acoustics A25
2x Boston Acoustics A23
1x Boston Acoustics A225C

Dacht als ik het doe dan maar meteen goed. Heb ongeveer €200,- bespaard door ze in Belgie te bestellen, bedankt Fear _/-\o_ Heb nog geen bericht terug, maar neem aan dat het allemaal wel goed gaat komen :P

Nu alleen nog een receiver ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Vette shit :D
Ik heb tot nu toe mijn speakers gewoon normaal met speakerkabel aangesloten :)
Vooral ook omdat bij mijn huidige receiver bananenstekkers e.d niet passen omdat het een soort van jaren '70 aansluiting dingetje heeft met speciale connectors. En gewoon de draadjes erin stoppen werkt perfect :)

Maar ik ga wel voor bananenpluggen én nieuwe kabels zodra ik een nieuwe receiver heb gekocht.

Veel plezier ermee alvast Andyk125 ! Nu moet Pioneer maar gauw de VSX-LX55 uitbrengen :) ben er benieuwd als je hem hebt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
Priyantha Bleeker schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 10:50:
Vette shit :D
Ik heb tot nu toe mijn speakers gewoon normaal met speakerkabel aangesloten :)
Vooral ook omdat bij mijn huidige receiver bananenstekkers e.d niet passen omdat het een soort van jaren '70 aansluiting dingetje heeft met speciale connectors. En gewoon de draadjes erin stoppen werkt perfect :)

Maar ik ga wel voor bananenpluggen én nieuwe kabels zodra ik een nieuwe receiver heb gekocht.

Veel plezier ermee alvast Andyk125 ! Nu moet Pioneer maar gauw de VSX-LX55 uitbrengen :) ben er benieuwd als je hem hebt :D
Denk dat de frontspeakers wel banaanpluggen kunnen hebben, maar de rearspeakers komen tegen de muur, dus waarschijnlijk dat ik daar spade pluggen voor gebruik en banaastekkers bij de receiver.

Nu alleen maar hopen dat me vriendin ze niet te groot vind als rearspeakers :P

Wilde Chord carnival silverscreen kabels gebruiken, maar voor de rearspeakers wordt me dit iets te duur (bijna 6 a 7m), dus denk dat ik voor die speakers maar gewoon eenvoudige speakerkabels gebruik..

Nu alleen nog wachten op de nieuwe receivers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Als de speakers toch tegen de muur aan komen zou ik ze gewoon bare-wire aansluiten. Qua aansluiten is bare-wire nog steeds de beste manier. En als het toch uit het zicht is voegen banaanpluggen of spades toch niets toe. Want neem aan dat je niet elke dag de speakers van de muur gaat halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
FeaR schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:14:
Als de speakers toch tegen de muur aan komen zou ik ze gewoon bare-wire aansluiten. Qua aansluiten is bare-wire nog steeds de beste manier. En als het toch uit het zicht is voegen banaanpluggen of spades toch niets toe. Want neem aan dat je niet elke dag de speakers van de muur gaat halen :P
Haha nee ben niet van plan om ze elke dag van de muur te halen, misschien dat me vriendin ze er elke dag afhaald en dta ik ze er weer opnieuw aan de muur moet zetten ;)

@Priyantha Bleeker, jij bent onze Pioneer expert toch? :P

Heb ff zitten rondneuzen naar de pioneer VSX-2021 en de LX55, maar naast de wireless LAN kan ik geen verschillen ontdekken. Is dit echt het enige verschil? want vindt het prijsverschil wel erg hoog voor alleen een WLAN aansluiting :?

Daarnaast ook nog ff naar een Denon zitten kijken, stassen had een leuke aanbieding.Denon AVR-3312 en gratis een Denon dvd-2500bt erbij..

Ben al zo goed in een keuze maken 8)7 kan beter niet meer rondkijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Die aanbieding bij Stassen had ik ook gezien, geen verkeerde deal lijkt me zo. Zeker omdat ze voor een losse DVD-2500BT nog zo 400 - 500 euro vragen. Let wel dat het een oudere Blu-rayspeler is en dus niets heeft van 3D, HDMI 1.4 en zelfs geen Blu-ray Profile 2.0. De DVD-2500 BT heeft alleen een HDMI out voor naar de receiver en meer niet. Het is dan ook een BT, Blu-ray Transport. Maar goed, het is en blijft een referentiespeler van de klasse tot duizend euro. Ik hem hem zelf ook trouwens :P

De AVR-3312 ben ik niet zo kapot van eigenlijk. De AVR-3312 is de opvolger van de AVR-3311 en als je ze tegenover elkaar zet zijn er toch wat verschillen. Qua uiterlijk is het al een instapmodel geworden doordat er geen klepje meer aan de voorkant zit. Nu is de AVR-3312 ook wel goedkoper dan de AVR-3311, AVR-3310 en zelfs de AVR-2809 maar toch is het apart. Maar je ziet dit fenomeen bij wel meer versterkers: veel HDMI ingangen en netwerk wat de consument wilt. En qua componenten wordt het allemaal wat minder. En als je dan ziet dat de AVR-3312 ook weer een halve kilo lichter is dan de voorganger en zelfs kleiner... nee, dan hoef ik persoonlijk die AVR-3312 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Andyk125 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:58:

@Priyantha Bleeker, jij bent onze Pioneer expert toch? :P

Heb ff zitten rondneuzen naar de pioneer VSX-2021 en de LX55, maar naast de wireless LAN kan ik geen verschillen ontdekken. Is dit echt het enige verschil? want vindt het prijsverschil wel erg hoog voor alleen een WLAN aansluiting :?

Daarnaast ook nog ff naar een Denon zitten kijken, stassen had een leuke aanbieding.Denon AVR-3312 en gratis een Denon dvd-2500bt erbij..

Ben al zo goed in een keuze maken 8)7 kan beter niet meer rondkijken :P
Jups klopt ja :) Dat was bij de VSX-LX53 vs VSX-2020 ook al zo en bij de VSX-LX52 vs VSX-2019 ook :) En nu ook met de VSX-LX55 en de VSX-2021 dat er maar een paar kleine verschillen zijn ja.
Het grote verschil tussen beide is eigenlijk het meeleveren van de WLAN adapter, en een aluminium frontje ipv plastic en daardoor en wat duurdere/luxere uitstraling(in ieder geval dat was bij de VSX-2020 vs VSX-LX53 zo, als ik nu de foto's bekijk zie ik geen verschil in textuur maar ik heb ze nog niet irl gezien helaas). In tegenstelling tot de VSX-2020 heeft de VSX-2021 nu wél een grote klep aan de voorkant dat was bij de vorige serie nog een verschil tussen de VSX-2020 en de VSX-LX53 maar dat verschil is er nu niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
@Fear, bedankt voor je uitleg, denk dat het ook geen denon was geworden hoor. Eigenlijk is het gewoon te gek dat ze voor zo'n BD player nog zoveel geld durven te vragen ook al zijn ze compatible met de oude formaten.

@Priyantha Bleeker,
Dat Aluminium frontje kan ik dus nergens weervinden, op de site van Pioneer staat namelijk ook gewoon een plastic front bij de lx-55. Denk dat het me die €300,- niet waard is om alleen een WLAN adapter er bij te krijgen :P Misschien toch maar ff wachten tot ze in de winkel te zien zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Uhu :)
Ik zie het ook niet terug nog helaas :( Maarja ik denk dat je gewoon net als wat je zelf net al zegt gewoon even afwachten totdat ze in de winkels zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Andyk125 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:42:
@Fear, bedankt voor je uitleg, denk dat het ook geen denon was geworden hoor. Eigenlijk is het gewoon te gek dat ze voor zo'n BD player nog zoveel geld durven te vragen ook al zijn ze compatible met de oude formaten.
Tsja, het is en blijft Denon. Die hebben nu eenmaal spullen op de markt die echt te hoog zijn geprijsd. Zo hebben ze ook een Blu-rayspeler welke je zo'n €4999,- zal kosten. Maar als je dan nagaat dat die bij een receiver hoort (althans, zelfde serie) welke je €6999,- kost dan matched dat wel weer.

Overigens is die DVD-2500BT wel een makkelijke speler. Schijnt ook een betere beeldkwaliteit te hebben dan menig andere speler, maar dat zie je op een normaal scherm toch niet dus daar hoef je het al niet voor te doen. Vind het wel frappant dat mijn oude Pioneer Blu-rayspeler bij elke nieuwe Blu-ray wel een update moest doen voordat deze af kon worden gespeeld. Er waren zelfs updates voor film, zo was er de "Avatar-Update" omdat die film anders niet speelde. Doe ik diezelfde film in mijn Denon heb ik meteen beeld. Toch apart van een speler van die leeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
@Andy, wat heb je nu betaald voor de A25? Een euro of 170 voor een setje? ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
@Priyantha Bleeker, Ach we wachten af ;) verwacht eigenlijk toch wel dat de fabrikant de juiste foto's op hun site zetten maaar we zullen wel zien, als maar niet eind augustus wordt..

@Fear, Ik denk dat ik geen blu-ray speler neem, of in ieder geval geen van €400,- . Heb veel films die ik toch overzet na de computer omdat ik een HDI Dune heb die een geweldige beeldweergave heeft. het geluid moet ik nog zien want er zit momenteel geen geluidssysteem achter..

@Killaz, ik heb de volgende prijzen betaald (per stuk)
Boston Acoustics A25: €89,-
Boston Acoustics A23: €70,-
Boston Acoustics A225C: €130,-

Scheeld toch snel €200,- met de normale winkelprijzen hier in Nederland >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Das zeker niet duur :) Goedkoopste NL winkel is Hchifi die 179 euro vroeg incl. verzenden voor een set A23 :)

Hoop voor je dat het ook allemaal aankomt >:) :+

[ Voor 36% gewijzigd door KillaZ op 15-07-2011 09:31 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
KillaZ schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 09:30:
Das zeker niet duur :) Goedkoopste NL winkel is Hchifi die 179 euro vroeg incl. verzenden voor een set A23 :)

Hoop voor je dat het ook allemaal aankomt >:) :+
Haha ik hoop ook dat het aankomt ;) zoniet dan kom ik ze persoonlijk een bezoekje brengen, zo ben ik dan ook wel weer >:) Maar tot nu toe heb ik nog niks betaald, dus ben nog niets kwijt als ze niet leveren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
Zo ff aan denken geweest over het aansluiten van de rearspekaers en me vriendin wil ze eigenlijk niet aan de muur. Om me veel moeite te besparen, ook met eventueel kabels wegwerken in de muur zat ik te twijfelen om ze op stands te plaatsen.

Nu zag ik op ht-forum een foto van mooie stands, maar kan niet achter het type komen en heb geen behoefte om alleen daarvoor een account aan te maken :P hieronder een link:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112997.0

Zelf heb ik de volgende gevonden, maar ik kan geen winkel in Nederland vinden die hem heeft:
http://www.sanus.com/eu/n...ions/sp-home-theater/HTB7

iemand een idee welke stands het kunnen zijn, of een winkel van bovenstaande mag ook.
Ze moeten wel in het zwart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
Niemand?

Fear kun jij anders die gebruiker vragen op ht forum? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ik neem aan dat het om de stands op deze foto's gaat? Aan de url van de foto te zien is de kans zeer groot dat die HT Member uit België komt. Dus wellicht verklaard dat waarom je niets in Nederland kan vinden. Maar ik wil wel even een bericht voor je sturen om te vragen welke stands dat zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-07-2022
@Andyk125
Waar heb je ze nu precies besteld? ik ben in de running voor exact hetzelfde setje(waarschijnlijk wel met sub) zo te zien heb je er een mooie prijs voor betaald, en we blijven nederlanders (ons bin zunig).

Ik zit zelf te denken om het geheel te connecten met de Pioneer VSX-921, hoop deze combi nog ergens te kunnen beluisteren, maar las dat deze combi boston(iets met warm geluid) + pioneer (iets met koud) goed is.

[ Voor 4% gewijzigd door Frenkie op 18-07-2011 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
FeaR schreef op maandag 18 juli 2011 @ 10:38:
Ik neem aan dat het om de stands op deze foto's gaat? Aan de url van de foto te zien is de kans zeer groot dat die HT Member uit België komt. Dus wellicht verklaard dat waarom je niets in Nederland kan vinden. Maar ik wil wel even een bericht voor je sturen om te vragen welke stands dat zijn :)
Het gaat om die foto ja, misschien dat ik ze daarom niet in Nederland kan vinden. Als je dat voor mij zou kunnen vragen zou dat super zijn ;) bedankt voor all hulp en inbreng _/-\o_
sjaakster schreef op maandag 18 juli 2011 @ 11:32:
@Andyk125
Waar heb je ze nu precies besteld? ik ben in de running voor exact hetzelfde setje(waarschijnlijk wel met sub) zo te zien heb je er een mooie prijs voor betaald, en we blijven nederlanders (ons bin zunig).

Ik zit zelf te denken om het geheel te connecten met de Pioneer VSX-921, hoop deze combi nog ergens te kunnen beluisteren, maar las dat deze combi (boston + pioneer goed is)
Ik heb ze gehaald bij Discountonline.be, ze staan momenteel nog in bestelling dus het moet allemaal nog goed aflopen maar daar ben ik niet zo bang voor. Je moet ze wel een mail sturen, want op de site kun je het niet vinden.

Ik heb ook een sub erbij (BK XLS200 -DF) , omdat het laag van de boston's nogal tegenvalt volgens veel reviews

Zit zelf ook te denken aan een pioneer, wilde de LX55 halen maar die kan ik nog nergens vinden en als het met de kabels in ons huis allemaal goed gaat heb ik geen WLAN nodig en dan haal ik de VSX-2021 ..

[ Voor 3% gewijzigd door Andyk125 op 18-07-2011 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie
Top, ik hou dit topic in de gaten want ben erg benieuwd naar hoe het afgeleverd wordt en wanneer natuurlijk en wat je ervaringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Andyk125 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 11:38:
[...]Het gaat om die foto ja, misschien dat ik ze daarom niet in Nederland kan vinden. Als je dat voor mij zou kunnen vragen zou dat super zijn ;) bedankt voor all hulp en inbreng _/-\o_
Ik had gisteren al een bericht gestuurd, maar tot op heden nog niets terug gehad. Mocht ik wat weten dan weet jij het ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
sjaakster schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 15:07:
Top, ik hou dit topic in de gaten want ben erg benieuwd naar hoe het afgeleverd wordt en wanneer natuurlijk en wat je ervaringen zijn.
Zou niet wachten op mijn ervaringen, we moeten namelijk eerst onze woning nog verbouwen ;) Dus voor dat alles klaar en aangesloten is zal het wel eind augustus zijn. Weet niet hoe lang je wilt wachten, maar zal laten weten als alles er is en paar foto's van de speakers maken..
FeaR schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 15:16:
[...]

Ik had gisteren al een bericht gestuurd, maar tot op heden nog niets terug gehad. Mocht ik wat weten dan weet jij het ook :)
In ieder geval bedankt voor vragen Fear :)

Heb paar stands gevonden alleen is de vraag of de Boston's erop passen, ze lijken ook veel op de stands van de foto.

http://www.redcoon.nl/ind...006/Canton_LS_801_zwart/#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie
@Andy, mijn huis wordt eind november pas opgeleverd dus voordat ik er in zit haha:D wacht wel eerst rustig de foto's af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaceNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-06 10:22
Andyk125 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 09:45:
[...]

Haha ik hoop ook dat het aankomt ;) zoniet dan kom ik ze persoonlijk een bezoekje brengen, zo ben ik dan ook wel weer >:) Maar tot nu toe heb ik nog niks betaald, dus ben nog niets kwijt als ze niet leveren :P
Hoe heb/ga je de betaling regelen als ik vragen mag ?

Zit er ook aan te denken om bij hun de boxen te bestellen was alleen van plan 4 x a25 te bestellen of is dat overkill ?

Zal worden aangesloten op een Onkyo TX-NR509.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Waarom is dat overkill? ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
sjaakster schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:18:
@Andy, mijn huis wordt eind november pas opgeleverd dus voordat ik er in zit haha:D wacht wel eerst rustig de foto's af.
Oh dan heb je zelf ook nog alle tijd, zodra ik de spullen heb zal ik wat foto's maken. Als het goed is krijg ik volgende week al mijn BK subwoofer..
MaceNL schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 09:08:
[...]

Hoe heb/ga je de betaling regelen als ik vragen mag ?

Zit er ook aan te denken om bij hun de boxen te bestellen was alleen van plan 4 x a25 te bestellen of is dat overkill ?

Zal worden aangesloten op een Onkyo TX-NR509.
Ik ga nog even vragen hoe ik het moet betalen, waarschijnlijk krijg ik egwoon een factuur mee gestuurd..

Overkill zal het niet zijn, het is net wat je zelf wilt. Ik kreeg het bijna niet voor elkaar bij me vriendin om zowel fronts als backs en een center te kopen. Laat staan 4x A25 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Andyk125 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 08:51:
[...]In ieder geval bedankt voor vragen Fear :)
En antwoord terug :)
Dee stands komen van bij Stassen vandaan, aan de onderkant staat "S.F.S. Design" maar ik kan daar nergens iets van vinden op het internet, heb even op de factuur gekeken en daar staat enkel: "SFS STAND BLACK".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
FeaR schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:25:
[...]

En antwoord terug :)

[...]
Bedankt FEAR _/-\o_

Zal wel even met stassen anders contact opnemen wat voor speakerstand het kunnen zijn en wat ze kosten. Anders worden het misschien toch de Canton stands, alleen even kijken of dat past :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

NP :)

En succes met de aanschaf van die stands :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
Nou mijn BK xls200 df mk2 is binnen hoor, kan alleen niet testen want ik heb geen versterker meer sinds twee maanden :F

Nog steeds aan het twijfelen welke receiver het wordt, denk toch dat het de vsx-2021k wordt. deze is namelijk al voor €850,- te krijgen.

Jammer dat de mediamarkt hem niet heeft, want dan had ik met de nieuwe aanbiedingen meteen een tv gekocht en zo toch een leuke korting eruit kunnen slepen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
FeaR schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:50:
NP :)

En succes met de aanschaf van die stands :)
Dag Fear, Heeft de persoon van de stands misschien ook een prijs genoemd?

Stassen wil namelijk €165,00 voor de stands hebben per paar, nu kijk ik niet meteen op van deze prijzen maar de canton stands waren maar €45,00 per stuk. Zou je dat anders voor me kunnen vragen?

Als die het liever vermeld is het ook geen probleem hoor, ben alleen nieuwschierig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie
AndyK125, hoe staat het ervoor? nog steeds erg benieuwd naar je bevindingen (ook omtrent bestelling in belgie en leveringstijden/staat van levering.)

[ Voor 3% gewijzigd door Frenkie op 01-08-2011 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-06 08:19

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Andyk125 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:53:
...
Heb nu de volgende speakers op het oog:

Front speakers:
- Monitor Audio RX1 (staat hoog op me lijstje ;) )
- Monitor Audio GX50
- B&W CM1
- Boston Acoustics A25 (niet helemaal gek van de looks)

Rear speakers:
- Monitor audio R90HD
- Boston Acoustics A23
- Monitor audio RXFX (formaat staat me een beetje tegen)

De Monitor audio RXFX zien er naast het formaat wel het beste uit, vindt het jammer dat ze voor de R90HD geen mooie front hebben zoals de RX1. Anders had ik het wel geweten..
....
Andyk125 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 11:38:
[...]
Ik heb ook een sub erbij (BK XLS200 -DF) , omdat het laag van de boston's nogal tegenvalt volgens veel reviews
_/-\o_ Dankuwel voor alle inspanningen, ben ook op zoek naar een surround systeem(maar dan alleen de boxen) voor rond de 1200 euro. Zal ik boston of monitor audio nemen?

[ Voor 19% gewijzigd door Achilles op 02-08-2011 17:04 ]

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
sjaakster schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:20:
AndyK125, hoe staat het ervoor? nog steeds erg benieuwd naar je bevindingen (ook omtrent bestelling in belgie en leveringstijden/staat van levering.)
Dag Sjaakster, ik krijg me speakers begin volgende week geleverd.. Neem aan dat alles wel goed verloopt ;) ben op moment erg druk met het klussen aan ons nieuwe huisje, de laatste 3 dagen niks anders gedaan dan breken en alles schuren :P heb de laatste dagen geen min achter me pc gezeten, dus dit typ ik ff snel op me tel.
D13 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:56:
[...]

[...]

Het ligt eraan wat je wilt, ik vond de monitor audio heel goed en ze hebben een mooi uiterlijk. Maar voor het bedrag wat je wilt, zou ik toch voor de bostons gaan. Je kunt natuurlijk de bx serie van MA kiezen ma die zijn een stuk grootse dan de bostons ;)

_/-\o_ Dankuwel voor alle inspanningen, ben ook op zoek naar een surround systeem(maar dan alleen de boxen) voor rond de 1200 euro. Zal ik boston of monitor audio nemen?

• KillaZ
En? Alles binnen en geinstalleerd? >:)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
KillaZ schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 18:41:
En? Alles binnen en geinstalleerd? >:)
Haha nee nog steeds niet :/ Alle spulen zijn binnen, alleen nog een versterker en een paar kabels. We zijn op moment nog steeds druk met het verbouwen, we waren niet van plan om zo heel veel te doen, maar er komen steeds meer dingen bij en we hebben paar kleine tegenslagen gehad :F

Ben alleen nog aan twijfelen welke kabels ik ga nemen, denk gewone simpele kabels :P Al die dure kabels vindt ik ook maar onzin.. Heb laatse de Pioneer vsx-921 gezien kon de vsx-2021 niet zo snel vinden, maar vondt de kwaliteit van de draaiknoppen een beetje tegenvallen.

Nu moet ik zeggen dat tegenwoordig apparatuur (maakt niet uit wat) echt bagger is met al die plastic troep, of dit nu een magnetron, versterker of wat anders is.

Als het goed is heb ik eind van de maand alles klaar en dan zal ik eens een foto posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-10-2024
En hoever is het af? En wat heb je uiteindelijk gedaan met de A25's als fronts? Stand, opgehangen? Ik zit namelijk nog te twijfelen tussen de A25 of de A250, die A250 heb ik afgelopen week gehoord geweldig geluid voor die prijs. Ik zou ook tevreden zijn over het geluid van de A25 speakers maar ik zit nog te denken over op wat voor een manier ik ze ga neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-06 20:47
venom1 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 00:37:
En hoever is het af? En wat heb je uiteindelijk gedaan met de A25's als fronts? Stand, opgehangen? Ik zit namelijk nog te twijfelen tussen de A25 of de A250, die A250 heb ik afgelopen week gehoord geweldig geluid voor die prijs. Ik zou ook tevreden zijn over het geluid van de A25 speakers maar ik zit nog te denken over op wat voor een manier ik ze ga neerzetten.
En wat is het geworden ?
Momenteel zit ik ook te kijken naar een speaker upgrade en als front lijken de A250 mij mooier dan A25 op poot. Surround wel A25.
Ben benieuwd wat het geworden is...

PSNID : HoefMeistert

Pagina: 1 2 Laatste