Toon posts:

5.1 surround systeem met Receiver +/- €2250

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:43
Toch maar eens een eigen topic beginnen, want ik kom er niet meer uit.. ;)
Ik heb bijna alle topics gelezen, maar ik zou toch graag een breedere kijk willen hebben dan de bestaande topics. Hier worden de meeste componenten individueel behandeld en daarnaast is heel veel persoonlijke smaak.

Twee maanden geleden heb ik samen met mijn vriendin een huis gekocht, nu hebben we gelukkig nog even de tijd voor we de sleutel ontvangen. Naast alle standaard zaken zoals meubels, etc.. (wat de vriendin belangrijker vindt) moet er natuurlijk ook nieuwe apperatuur komen >:) De TV heb ik al uitgezocht dat wordt waarschijnllijk een: Samsung UE40D6570

Informatie
Afmeting woonkamer en keuken: 7m x 4m (L vorm)
Het systeem wordt voor: 60% gebruikt voor films, games en 40% voor muziek

Nu ben ik op zoek naar 5.1 surround luidsprekers met receiver. Het systeem moet de volgende eigenschappen hebben:

5.1 surround luidsprekers:
- Kleine satteliet luidsprekers met subwoofer (mag zonder subwoofer wanneer niet nodig)
- De luidsprekers moeten zowel op laag als hoog volume een goede geluidskwaliteit hebben

Receiver:
- 7.1 systeem
- meerdere zones, woonkamer, keuken en eventueel veranda
- Streamen via NAS of externe computer
- Bediening via Iphone (Airplay)

Ik zat zelf te denken aan de volgende systemen:
- Bowers & Wilkins MT30
- Kef KHT3005
- Focal Dome 5.1

Externe apperaten (reeds in bezit):
- HDI Dune Smart
- Xbox 360
- Blu ray speler

Kwa luidsprekers gaat mijn voorkeur uit naar de B&W MT30, vanwege het uiterlijk. Maar dit is ook meteen het duurste systeem van de drie. Daarnaast hoor ik hele veel dat de prijs grotendeels bepaald wordt door de naam? Heeft iemand ervaring met deze bovenstaande sets?

Als Receiver dacht ik zelf aan een Pioneer VSX-1021-K, deze heeft na mijn inzicht de meeste mogelijkheden en past het beste bij mijn wensen. Ik zat eerst naar een Marantz te kijken :9~ , maar dit viel helemaal buiten mijn budget :P

Graag hoor ik wat jullie ervan vinden en wat jullie meningen zijn van de bovenstaande producten. Ideen en oplossingen zijn altijd welkom! :*)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gosse adema
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:10
Was zelf ook helemaal weg van de B&W. Na een luistersessie toch voor de monitor audio radius HD (90/180) gegaan. Deze speakers zitten wel in dezelfde prijsklasse.
De B&W PV-1 subwoofer is wel heel mooi om te zien en geeft vooral bij muziek een goed geluid. Maar de monitor audio met een REL T5 subwoofer is toch iets goedkoper (minder dan de helft) dan de PV-1.

De pv-30 set kost bij stassen ongeveer 2100 euro. Monitor+Rel kost ongeveer 1600 euro. Dit verschil kun je dan weer gebruiken voor een receiver met de gewenste mogelijkheden.

De ruimte is overigens niet zo heel groot (4x7). Heeft een extra zone in de keuken dan wel zin?
Waar je ook nog rekening mee moet houden in je budget zijn de kabels (hierover zijn al meerdere topics) en het wegwerken van je kabels. Het is natuurlijk mooier om leidingen in de muur te hebben, in plaats van plak-stripjes op je nieuwe behang. Ook de kabels van en naar je tv kun je in overigens prima in de muur wegwerken.

Wat je vooral moet doen is luisteren, luisteren en nogmaals luisteren. Neem je eigen muziek mee en vergelijk de verschillende sets. Mocht de gekozen subwoofer te zichtbaar worden vanwege de kleur (meestal zwart) dan kun je deze (laten) overspuiten.

3D Chocolate Printer (made from LEGO)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Andyk125
Bedankt voor je reactie gosse adema!

Kabels heb ik al over nagedacht, zat zelf te denken aan de Chord carnival silver screen kabels. Deze kwamen in de meeste reviews goed uit de bus en zijn niet te duur. Met kabels mag het geheel van mij max. €2500,- worden..

Juist omdat ik nu de mogelijkheid nog heb om de kabels in de muur weg te werken ben ik bezig met het uitzoeken van een systeem. Als de woning klaar is ga je namelijk niet meer zo snel in de muren frezen :P

De ruimte 7m x 4m is alleen het rechte gedeelte, daar komt nog een ruimte bij van 4m x 2m voor de keuken. Het is allemaal nog een open geheel, in de toekomst willen we een uitbouw doen waarin dit warschijnlijk veranderd, vandaar de verschillende zones ;)

Ik verbaas me namelijk vooral over de prijs van de B&W, dit systeem bstaat al vanaf 2006 en toch komt er geen enkele prijsdaling :P dacht voor ik begin met alle luistersessie vraag ik hier eerst even rond wat jullie ideen zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:16

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Tsja, B&W blijf nu eenmaal een merk waar je ook flink voor de naam betaald. Niet dat je dat bij Focal en KEF niet doet, maar wellicht wel in mindere mate. Maar goed, dat wil niet zeggen dat je alleen voor de naam betaald en dat het verder prut is want daar hebben we weer andere merken voor. Die overigens niet in je lijstje staan :P

Maar zo te lezen heb je dus nog niet geluisterd en dat is toch wel iets wat je moet gaan doen. Zeker aangezien je straks zo 1500 euro aan een paar sattelieten uit gaat geven. Dat zijn speakers die toch niet echt bekend staan om hun brede weergave. Er is nu eenmaal niet veel ruimte om een dergelijke speaker laag te laten gaan en soms kan het mid-laag al een probleem opleveren.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Andyk125
@ Fear, Ben het helemaal met je eens, luidsprekers zijn vaak ook een erg persoonlijke smaak.
Natuurlijk heb ik wel de nodige research gedaan voor ik hier aan begon, heb veel systemen beluisterd, maar tot op heden geen van deze 3 ;) Heb veel goedkopere basis systemen beluisterd, die bij elke elektronica zaak te vinden zijn, echter de meeste hiervan vallen al af :P

Voor ik een aankoop ga doen, zal ik vast nog veel systemen beluisteren.

Nu scheelt het natuurlijk veel tijd en moeite om jullie mening te horen over deze systemen of eventueel andere systemen waar ik zelf niet aan gedacht heb. Als iemand ervaring heeft met de bovenstaande drie systemen, graag je mening! ;)

Had zelf al bedacht om eventueel twee boekenplank luidsprekers te kopen als front speakers, maar dit maakt de complete set weer te duur. Omdat deze luidsprekers vaak al rond de €300,- a €400,- kosten.

[Voor 9% gewijzigd door Andyk125 op 13-05-2011 16:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Andyk125 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 16:36:
Had zelf al bedacht om eventueel twee boekenplank luidsprekers te kopen als front speakers, maar dit maakt de complete set weer te duur. Omdat deze luidsprekers vaak al rond de €300,- a €400,- kosten.
Als je 250 euro voor kabels over hebt (al weet ik niet hoe veel meter dat wordt) dan kunnen die paar euro voor boekenplankspeakers er toch ook wel bij? Ik ken mensen met een duurdere set en met mindere kabels. Maar goed, dat is wat je er persoonlijk aan uit wilt geven. Je gaat dan alleen wel naar een 7.1 set-up, of je moet de satellieten van de B&W, dan wel KEF dan wel Focal apart gaan kopen.

Advies is trouwens altijd wel om ook op sites als Martplaats en op bijvoorbeeld sites als HT Forum te kijken en dan de Markt-sectie. Daar kan je leuke dingen tegenkomen. Alleen hoe je dat aan gaat pakken met luisteren bij een Hifi Winkel is aan jezelf. Sommige mensen kunnen uren in zo'n winkel zitten en gebruik maken van het advies en de speakers en dan hun uiteindelijk keuze gewoon op het internet bestellen. Persoonlijk krijg ik dat dan weer niet voor elkaar.

Overigens heb ik de laatste dagen met veel verbazing artikelen gelezen over de Boston Acoustic A25 (boekenplankmodel), speaker van 130 euro per stuk die echt de sterren van de hemel schijnt te spelen. Wellicht kan je daar ook eens naar kijken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:30

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Wat je ook kunt doen inplaats van een hele 'set' te kopen met losse onderdelen te gaan werken :)

Je zou bijvoorbeeld aan een setje in de KEF Q-serie kunnen denken.
Bijvoorbeeld beginnen met eerst de twee boekenplank speakers en dat rustig uitbouwen naar uiteindelijk onderstaande:

KEF Q300 boekenplank speakers (299 p/s) x 4 = 1196
KEF Q200c center speaker = 399
1x KEF Q400b subwoofer = 595
-------------------------------------------------------------------------------------
2190

De Pioneer VSX-1021 kost bij Redcoon op het moment 699 euro, maar dat zijn nog de adviesprijzen van Pioneer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Andyk125
@ Fear, De €250 euro is niet alleen voor kabels, het was een maximaal bedrag :P
Hier zitten voor mij dus de speaker kabels en hdmi kabels bij voor het aansluiten van de apparatuur aan de receiver.. Ik zal toch rond de 20m kabel nodig hebben voor de speakers, dus meer dan 150 euro zullen de kabels vast niet kosten.

Op marktplaats en HTforum, kijk ik ook regelmatig. Soms zitten er paar leuke dingen bij, maar vaak zijn de luidsprekers niet echt mijn smaak of veels te duur. Het gaat me niet alleen om het geluid, ze moeten er ook goed uitzien, iets wat niet altijd samen gaat bij luidsprekers ;)

De Boston Acoustic A25 lijken zeer interessant als front speakers. Ze zien er goed uit en zijn in vergelijking met de satelliet speakers die ik uitgezocht heb nog goedkoop ook >:)

Misschien ben ik met mijn prijsstelling wel wat te snel omhoog gegaan tijdens het kijken naar b&w speakers. :P mijn oorspronkelijk idee was om voor €1500,00 klaar te zijn maar met de drie systemen die ik uitgezocht heb gaat dat niet lukken :P

@ Priyantha Bleeker
Op zich een mooi idee, maar dat krijg ik bij me vriendin nooit voor elkaar. En zelf hou ik er ook niet van om grote rear speakers te hebben.. De echte prijzen van de Pioneer zullen wel niet veel afwijken van de adviesprijzen :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Andyk125 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 17:58:
Misschien ben ik met mijn prijsstelling wel wat te snel omhoog gegaan tijdens het kijken naar b&w speakers. :P mijn oorspronkelijk idee was om voor €1500,00 klaar te zijn maar met de drie systemen die ik uitgezocht heb gaat dat niet lukken :P
Wat je KEF sateliet systeempje welke je had genoemd kan je inplaats van de 3005SE ook naar de 2005.3 kijken. Die is al een stuk goedkoper als de 3005SE en is ook behoorlijk goed beoordeeld door de reviewers :)
Ik heb tot nu toe alleen maar de 3005SE beluistert overigens en dat was op een Pioneer VSX-920.
Zie:
http://www.whathifi.com/review/kef-kht20053
http://www.trustedreviews...round-Sound-System_review

Maar ik zag dat je aangedragen B&W setje de 2000 euro ruim overschrijdt ;) Dan komt ook de KEF T serie in het vizier, je kan dan eens kijken naar de T305 :)
@ Priyantha Bleeker
Op zich een mooi idee, maar dat krijg ik bij me vriendin nooit voor elkaar. En zelf hou ik er ook niet van om grote rear speakers te hebben.. De echte prijzen van de Pioneer zullen wel niet veel afwijken van de adviesprijzen :P
Ahja :P Tsja je kan ook met Q100's als rears uit natuurlijk >:)
De echte prijzen van die low/mid-end Pioneers zullen ongetwijfeld nog wel zakken hoor :) Ze zijn net geintroduceerd en volgens mij nog maar mondjesmaat uitgeleverd.

[Voor 11% gewijzigd door Priyantha Bleeker op 13-05-2011 18:43]

• madass
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-04 00:58
Ik zou gewoon 3 van deze Behringer TRUTH B2031P sets nemen

Ongeveer 3 x 200, dus 600 euro. 500 euro voor een sub en de rest voor een receiver. Ze zijn erg neutraal, hebben dankzij de waveguide een goede afstraal gedrag en van de metingen die ik gezien zijn ze erg goed. Ik zou in deze prijsklasse geen betere speaker weten.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

De Boston Acoustic A25 lijken zeer interessant als front speakers. Ze zien er goed uit en zijn in vergelijking met de satelliet speakers die ik uitgezocht heb nog goedkoop ook >:)
Heb de Boston Acoustic A25 zelf nog niet kunnen luisteren, maar het is alleen maar lof wat je over die speakers hoort. Dus qua sound zullen ze sowieso beter zijn dan een gemiddelde satellietspeaker. Ik weet alleen niet hoe zo'n Boston Acoustic A25 zich leent als center speaker, maar voor de fronts en de surrounds zou dit een zeer goede en goedkope oplossing kunnen zijn.
madass schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 13:18:
Ik zou gewoon 3 van deze Behringer TRUTH B2031P sets nemen
[afbeelding]

Ongeveer 3 x 200, dus 600 euro. 500 euro voor een sub en de rest voor een receiver
Speciaal voor sinner2stroke: qua design "wijken ze nogal af" van de modellen die de TS zelf voorstelt dus weet niet of het een goed idee is. Plus dat studiomonitoren een zeer ander geluid geven dan de reguliere home cinema setjes.

[Voor 11% gewijzigd door FeaR op 15-05-2011 19:01]

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:41
Kijk ook eens naar XTZ luidsprekers, die hebben een hele goede prijs-kwaliteits verhouding.
De importeur voor Nederland is www.intosurround.nl.

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-04 16:04

daan08

PEBKAC

http://www.hifi.nl/nieuws...-Energy-AE22-monitor.html zes van deze voor 1650 euro
Rest voor de receiver.. Yamaha RX-V1065 of Onkyo TX-NR609? Bekabeling hoeft niet veel te kosten, gebruik bijv cordial of klotz

In ieder geval niet zo besparen op speakers. En neem identieke speakers voor elk kanaal. Subwoofer misschien gewoon vermijden als je hem niet nodig hebt hoewel het LFE kanaal er natuurlijk niet voor niets is..
Ook leuk zou een set Genelec 6010 of Adam A3X actieve speakers zijn. Jammer dat er bij dit budget weinig of geen surround voorversterkers bestaan

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Ikzelf heb 4 jaar geleden dezelfde keuze gemaakt. Een satteliet set die ook voor muziek nog wat uitmaakte. Ik ben toen na veel luisteren en vergelijken op de KHT 5005 set uitgekomen van Kef. Normaal gesproken moeten die 2000€ kosten maar als je een beetje zoekt zijn ze nu voor 1300€ te krijgen. Naar mijn mening ook nog een van de "mooiste" qua uiterlijk.

http://raptr.com/Doppert/about

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 80673
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Als je met mij in discussie wilt mag dat via DM, dit topic is daar niet de plek voor.

[Voor 85% gewijzigd door FeaR op 15-05-2011 18:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Andyk125
Bedankt voor de reacties!

Dit weekend heb ik de KEF KHT3005SE beluisted en ik moet zeggen dat ze absoluut niet slecht waren, nu heb ik ze alleen niet bepaald in een ideale omgeving beluisted. Me vriendin vond de sub aleen lelijk en die had ze liever niet in de woonkamer :F Zelf vindt ik het ook niet de mooiste sub, maar desnoods komt er een andere sub.

Nu alleen nog een keer de B&W's en Focal Dome beluisteren, misschien eens kijken of ik alle sets naast elkaar kan zetten

@madass, sorry maar die speakers zijn ook niet bepaald mijn smaak, daarnaast komt bij dat de speakers ook vooral bedoeld zijn voor studio's volgens mij. daar komt bij dat studio speakers niet altijd geschikt zijn in woonkamers.

@Robbeke80, heb eens gekeken naar XTZ luidsprekers, ze zien er mooi uit en ik denk dat ik ze eens zal gaan beluisteren. Op internet zijn jammer genoeg niet zeer veel reviews te vinden van bepaalde modellen..

@daan08, De speakers zijn niet bepaald de mooiste en worden net zoals de speakers van 'badass' vooral bedoeld in studio's. Dit zou niet zo erg zijn, maar ze worden in de woonkamer geplaatst en me vriendin vindt het uiterlijk belangrijker dan het geluid, want dat is toch allemaal hetzelfde volgens haar :P

@Doppert, Ik heb ook naar de KHT5005 gekeken en eerlijk gezegt zijn de KEF KHT3005SE beter naar mijn mening en ook volgens de vele reviews op internet. Ze zien er wel beter uit dan die eitjes ;)

Heeft iemand ervaring met de Focal dome 5.1 set?het is namelijk nog niet makkelijk deze te vinden en te beluisteren hier in de buurt :/

Nu ben ik toch even gaan nadenken over de prijs, en naast de zeer dure MT-30 set van B&W is er nog de MT-25. Nu ziet hier niet de PV1 sub bij, maar aan de andere kant is de PV1 ook wel erg over the top, het verschil in prijs is bijna €700,- en hiervan kan ik eventueel mooi de versterker kopen. Nu is het jammer genoeg nog moeilijker om de MT-25 set ergens te vinden |:(

[Voor 12% gewijzigd door Andyk125 op 16-05-2011 09:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:11
FeaR1986 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 13:32:
[...]

Heb de Boston Acoustic A25 zelf nog niet kunnen luisteren, maar het is alleen maar lof wat je over die speakers hoort. Dus qua sound zullen ze sowieso beter zijn dan een gemiddelde satellietspeaker. Ik weet alleen niet hoe zo'n Boston Acoustic A25 zich leent als center speaker, maar voor de fronts en de surrounds zou dit een zeer goede en goedkope oplossing kunnen zijn.

[...]
I 2nd that!
Ben al een tijdje op zoek naar een dealer in de buurt, maar de dichtstbijzijnde is Amersfoort :X
Nadeel is dat iedereen ze kan leveren (HOBO hifi bijvoorbeeld) maar dat niemand het aan durft om een setje als demo neer te zetten.

Ik ben van plan mijn Dali's te verkopen en 2x de A25 en 2x de A23 te kopen als fronts en surrounds.
Zeer betaalbaar en veel lof. @TS: Dat zou mijn keuze zijn.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Andyk125
@KillaZ, Ik heb afgelopen weekend ook rond gekeken om deze luidsprekers ergens te kunnen beluisteren. Maar net zoals je zegt veel bedrijven kunnen ze wel leveren, maar hebben ze niet als demo model.

Nu vraag ik me alleen af hoe de Boston Acoustic A23 zijn, daar is namelijk nog niet veel over te vinden. Misschien toch eens kijken naar een Boston Acoustic 5.1 set ;) Moet me vriendin maar tevreden zijn met een iets grotere set :P

2x Boston Acoustic A25 €139,-
2x Boston Acoustic A23 €99,-
1x Boston Acoustics A 225C zwart €199,-

Optioneel:
1x Boston Acoustics ASW650 zwart €499,-

[Voor 5% gewijzigd door Andyk125 op 16-05-2011 10:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KillaZ
Precies, betaalbaar maar (waarschijnlijk) een goed geluid.

Ik weet namelijk niet hoe die A23 zich verhouden t.o.v. de A25.
Aan de andere (pessimistische) kant: Alleen Music Emotion heeft ze echt getest en was lyrisch. Dit is veelal overgekopieerd door anderen.

Mocht je een luistersessie gedaan hebben ben ik erg benieuwd!

BTW, is die center niet een stuk goedkoper op hificorner?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Andyk125
Oh ik heb zo maar even willekeurige prijzen gepakt die ik zo snel mogelijk kon vinden..
Op hificorner is de Boston Acoustic A25 trouwens €129,- de center is wel €199,-

Daarnaast vraag ik me af hoe de sub is, desnoods komt er een sub van een ander merk. maar ik vindt het mooier als het complete systeem gematcht is. Het probleem is dat ik me vriendin zo gek moet krijgen dat ze dit formaat boxen in de kamer wil hebben :P

De b&w mt-25 is namelijk ook al voor rond de €1200,- te krijgen..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KillaZ
Knal er een 2e hands BK sub bij en je zit voor <1000 euro op een prima systeem dacht ik zo. ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Andyk125
Ik zag vandaag trouwens nog een review staan van de Q ACOUSTICS 2000 serie. Deze komt bljkbaar ook goed uit de bus, alleen de sub moet wat minder zijn..

Wat een keus toch allemaal, nog even goed kijken en luisteren, tot nu toe gaat de voorkeur uit naar de Boston Acoustic of B&W mt-25 ;)

http://www.qacoustics.co.uk/2000.htm

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Voor dat geld kan je ook 4 x de A25 neerzetten, die 80 euro op de 2250 euro budget maken dan ook niet zo veel meer uit. Wat ik alleen wel lees is dat er overal redelijke versterking achter deze speakers zat. Puur naar de prijs kijkende zou je niet meer dan twee-driehonderd euro voor een receiver uitgeven voor deze speakers. Maar iedereen die ze geluisterd heeft had toch wel een versterking staan van wat series hoger. Maar goed, als de speakers bij elkaar de duizend euro nog niet eens halen dan moet dat het probleem niet zijn.

Wel jammer dat er zo weinig winkels ze durven te bestellen. Wellicht omdat ze echt zo goed zijn en dat er dan geen duurdere speakers meer worden verkocht. Je weet het maar nooit...

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 397269

excuseer dat ik het vraag, maar is een bose t10 niet een ideale oplossing voor jou?

Voldoet in mijn ogen aan elk specificatie waar jij op doelt (op netwerk streaming na), en ben je zelfs wat goedkoper uit.

Als je echt voor hifi wilt gaan, laat dan de sattelietjes achterwege. deze zijn echt puur esthetisch en hebben betrekkelijk weinig invloed op goed geluid in vergelijking met bookshelfs.

of je geeft wat minder uit voor je sattelietjes, of je schaft je wat bookshelfs in een 5.1 opstelling met een redelijke sub.

Ik zie niet graag 2500 euro wat op deze manier wordt uitgegeven.

[Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 397269 op 16-05-2011 12:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Doppert
Hier is iemand met hetzelfde probleem en heeft de MT30 met de 3005 en de 5005 vergeleken
http://www.avforums.com/f...re-700-a.html#post4118639
We started with the B&W M1s & PV1 sub (MT 30); these were the best at surround sound steering, effects were pin-point clear as they were rotated round the audio horizon. Straight music simply did not cut the mustard as the mid-range was just missing.
The KEF 3005’s were next; surround sound steering was pretty good but not as good as the B&W M1s. Although the mid-range was better, it was still woefully short of what decent, v. budget HiFi speakers can deliver. What surprised us was that the HTB2 sub woofer was better then the PV1 in our demo room and setup, for the A/V material we played.
The joker, the new KEF 5005.2, were next. Surround sound steering was a bit less precise then the 3005s. But, music was delivered best of all, with the full range coming through this time. The best we can say is that for music they were acceptable. Perhaps if we had more time, they might have worked better with the sub switched out, even though we were impressed with the sat-sub’s seamless integration. {Edit: the new 5005.2's uses the same cones as in the 9000 series}
http://www.avforums.com/f...t5005-vs-b-w-mt-20-a.html
Demoed an Arcam AVR350 with Kef 3005 yesterday and Kef 5005.2 today - both use the same sub.

The 3005 were crisper, could go louder but lacked mid range. Music sounded good, but not £899 good. Movies were very clear and bright.

The 5005.2 were, for me, better all rounders, with the added bonus of a svelter and cleaner install (aesthetics) and was impressed with the movie performance and sound.

Upgrade path for either of these speaker setups would be to sell off the Kef sub and buy the B&W PV1 which is the only real advantage the MT-30 has over either KEF - as I have been told.

[Voor 21% gewijzigd door Doppert op 16-05-2011 13:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Andyk125
@Fear, Die €80,- maakt me ook niet veel uit, het gaat meer om de ruimte die de A25 inneemt. De A23 heeft een veel mooier formaat om eventueel aan de muur te hangen of op een klein plateau te zetten.

Tot nu toe denk ik dat ik voor de Pioneer-VSX1021-K ga als receiver, deze zal rond de €700,- gaan kosten.

'Wel jammer dat er zo weinig winkels ze durven te bestellen. Wellicht omdat ze echt zo goed zijn en dat er dan geen duurdere speakers meer worden verkocht. Je weet het maar nooit...' Ik hoop dat je gelijk hebt :P

Op HTforum staan wel enkele berichten over de A25 speakers, maar echte reviews kan ik nog niet vinden..

@.schoenmerlijn, BOSE heb ik nooit echt gemogen. De systemen die ze aanbieden vindt ik zeer matig voor de prijs die je er voor betaald, ze zien er wel goed uit en zijn behoorlijk klein maar daar houd het bij mij al snel op.

Naast mijn eigen mening moet ik ook nog rekening houden met me vriendin :P als het aan mij lag kwamen er gewoon mooie vloerstaanders als front speakers, maar dat krijg ik nooit voor elkaar ;(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KillaZ
De A25 is zoals ik al zei alleen door music emotion gereviewed en dat was hemel op aarde volgens de beste man.

Review van een audio blog

[Voor 34% gewijzigd door KillaZ op 16-05-2011 13:52]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0Henk 'm!

Andyk125 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:47:

Naast mijn eigen mening moet ik ook nog rekening houden met me vriendin :P als het aan mij lag kwamen er gewoon mooie vloerstaanders als front speakers, maar dat krijg ik nooit voor elkaar ;(
hmmm, een ander vriendin misschien? of helemaal geen, heb je meteen carte blanche en meer bestedingsruimte ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Anoniem: 397269 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:03:
[...]
hmmm, een ander vriendin misschien? of helemaal geen, heb je meteen carte blanche en meer bestedingsruimte ;)
In die laatste kan ik me helemaal vinden! :D Mijn vriendin is nu principieel tegen een uitbreiding van de setup. Ik heb een maand geleden mijn fronts vanwegen ruimtegebrek moeten verkopen en ik wil nu kleine vloerstaanders (a la Monitor Audio R270). Echter daar heeft ze ook geen zin in... Uit principe! Dan zegt ze dat ik maar alle speakers moet verkopen en dan alles opnieuw kopen zodat het matched! Gekkenwerk aangezien ik alleen de fronts en de center belangrijk vind. Anywayzz.. Normaalgesproken zou ik het toch gewoon kopen, maar ik denk dat het deze keer weleens slecht zou kunnen aflopen met mijn gezondheid als zij thuiskomt en er staan een paar mooie nieuwe speakertjes ;)

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 13:17
Póg mo Thóin schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:17:
[...]

In die laatste kan ik me helemaal vinden! :D Mijn vriendin is nu principieel tegen een uitbreiding van de setup. Ik heb een maand geleden mijn fronts vanwegen ruimtegebrek moeten verkopen en ik wil nu kleine vloerstaanders (a la Monitor Audio R270). Echter daar heeft ze ook geen zin in... Uit principe! Dan zegt ze dat ik maar alle speakers moet verkopen en dan alles opnieuw kopen zodat het matched! Gekkenwerk aangezien ik alleen de fronts en de center belangrijk vind. Anywayzz.. Normaalgesproken zou ik het toch gewoon kopen, maar ik denk dat het deze keer weleens slecht zou kunnen aflopen met mijn gezondheid als zij thuiskomt en er staan een paar mooie nieuwe speakertjes ;)
Gewoon doen! Voordat ze thuis is de factuur verscheuren zodat retourneren geen optie meer is ;)
Bij ons thuis doe ik de aanschaffen altijd in goed overleg; ik maak de prijs vaak wel wat mooier dan dat ie in werkelijkheid is. Omdat mijn vriendin er zelf ook profijt van heeft, krijg ik meestal wel mijn zin.

Bij de laatste aanschaf (50 inch plasma) was ze bij thuiskomst wel behoorlijk boos. De TV was groter dan dat ze had verwacht. Nadat ik het ding aan de muur heb gehangen en er een paar dagen verstreken waren, was ze al snel gewend.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Póg mo Thóin schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:17:
[...]

Zoiets dien je diplomatisch aan te moeten pakken met wat gelobby. Ik zou het volgende suggereren:
Schaf de speakers gewoon aan die je zelf wil, maar voordat je dit doet vraag je (zo onopvallend mogelijk) of ze een nieuwe Dolce Gusto oid (koffie/keukenapparatuur) wel ziet zitten.

Eenmaal van informatie voorzien, ga je het koffiezetapparaat aanschaffen. Plant de speakers neer die je gekocht hebt en de koffiezetapparaat ( het liefste de duurste/spectaculairste uitvoering, zo eentje met schuimbepaling bv). let wel, ze moet op het moment niet aanwezig zijn thuis.

Bij thuiskomst verras je haar met de nieuwe koffiezetapparaat in de keuken en over hoe geweldig de koffie nou gemaakt kan worden. ze is positief verrast over wat voor een attente vriend je wel niet bent. Je meld gewoon dat je tijdens je ijverige zoektocht naar de Dolce Gusto, je een paar leuke speakers bent tegengekomen in diezelfde zaak die je niet kon laten liggen voor dat prijs. Een vrouw kan dat begrijpen, want hoe vaak doen vrouwen hetzelfde. je weet wel even voor wat make up shoppen en voor je het weet komt ze thuis met schoenen (en weet ik veel wat voor impulsieve aankopen die vrouwen doen) omdat ze toevallig wat sale dingen zien liggen.

Voila! ze vergeeft het je en gaat haar nieuwe Dolce Gusto uitproberen.

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 397269 op 16-05-2011 15:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Andyk125
Hahaha, ben bang dat als ik me vriendin niet heb, dat het huisje niet meer betaalbaar is..
Dus ik moet haar wel tevreden houden ;) nu kan ik het vaak wel zo brengen dat ze uiteindelijk wel iets toegeeft, maar we kunnen beiden zeer eigenwijs zijn >:)

De B&W MT-25 vondt ze er nog wel aardig uitzien, maar een stoffen voorkant vondt ze toch weer mooier. het blijven vrouwen he :P

Het verhaal van je koffiezet apperaat gaat niet werken, want ze drinkt geen koffie, of in ieder geval nog niet! En een waterkooker is nu niet echt spannend ;)

@Doppert, die discussie heb ik al doorgelezen, denk dat ik bijna elke site waar er over de b&w mt-30 gediscusseerd wordt wel gelezen heb. Daar worden in ieder geval goede argumenten gebruikt, maar bij de meeste discussie wordt er snel een zijde gekozen voor een bepaald merk, zonder het erg goed te onderbouwen.

[Voor 22% gewijzigd door Andyk125 op 16-05-2011 15:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Thanks boys voor het meedenken!! Maar zoals ik eerder al zei: ik kom al jaren thuis met meuk en dat accepteert ze uiteindelijk ook allemaal. Nu zitten we alleen in een moeilijkere situatie(mijn contract wordt niet verlengd eind september en een nieuwe baan vinden zal niet super makkelijk zijn) dus nu zegt ze ook dingen als ik verlaat je etc. En ik denk dat we op een critical mass zijn aangekomen. Ze heeft even een paar weken rust nodig! Want bijvoorbeeld 75€ speakers wilde ze niet hebben!!
Maarja, over een paar weken geef ik haar wel de verrassing! En wat ga ik liegen over prijs omg! :D

Maar goed om te horen dat ik niet alleen ben met dit probleem!

btw die E75 waseen nep advertentie van mijzelf die ik had geplaatst: http://www.segundamano.es...658276/?ca=28_s&st=a&c=22 Dus dan zie je wel hoe ver ik was gezakt! De speakers die ik wilde halen trouwens waren dezelfde als in de nepadvertentie... Namelijk Monitor Audio Radius die het 10-voudige kosten :S http://www.segundamano.es...583849/?ca=28_s&st=a&c=22

[Voor 25% gewijzigd door Póg mo Thóin op 16-05-2011 15:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pino_Helmond
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:11
Póg mo Thóin schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:33:
Thanks boys voor het meedenken!! Maar zoals ik eerder al zei: ik kom al jaren thuis met meuk en dat accepteert ze uiteindelijk ook allemaal. Nu zitten we alleen in een moeilijkere situatie(mijn contract wordt niet verlengd eind september en een nieuwe baan vinden zal niet super makkelijk zijn) dus nu zegt ze ook dingen als ik verlaat je etc. En ik denk dat we op een critical mass zijn aangekomen. Ze heeft even een paar weken rust nodig! Want bijvoorbeeld 75€ speakers wilde ze niet hebben!!
Maarja, over een paar weken geef ik haar wel de verrassing! En wat ga ik liegen over prijs omg! :D

Maar goed om te horen dat ik niet alleen ben met dit probleem!

btw die E75 waseen nep advertentie van mijzelf die ik had geplaatst: http://www.segundamano.es...658276/?ca=28_s&st=a&c=22 Dus dan zie je wel hoe ver ik was gezakt! De speakers die ik wilde halen trouwens waren dezelfde als in de nepadvertentie... Namelijk Monitor Audio Radius die het 10-voudige kosten :S http://www.segundamano.es...583849/?ca=28_s&st=a&c=22
Gast.... 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Ja, dat zijn de dieptes tot welke je moet zakken in the name of love! Klinkt drastisch, maar valt eigenlijk best mee allemaal :D
Maarja, zoals ik al zei, ik geef het een paar weken en dan zien we wel verder ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Andyk125
Hahah begint meer op een relatietopic te lijken zo 8)7

@ Póg mo Thóin, het is geven en nemen in een relatie ;) Daarnaast kun je het geld maar een keer uitgeven, en hoe gek ik ook ben van nieuwe apparatuur (maakt niet uit wat het is), maar als het niet uitkomt koop ik ook niets. Er zijn altijd belangrijkere dingen O-)

Heb afgelopen week even een prijsaanvraag gedaan voor de B&W MT-30 set met een Pioneer vsx-1020, om te kijken hoeveel speling er zit op zo'n systeem. Maar tot een prijs is het nooit gekomen, omdat de verkoper me afgeraden heeft om zo'n set te kopen. Naja alvast hulde voor de eerlijkheid!

Ik kreeg natuurlijk altijd de mogelijkheid om het zelf te beluisteren, alleen de afstand is iets te groot om zo even langs te gaan. Jammer genoeg kregen ze geen Boston Acoustics A25's en de vraag is ook wanneer ze de nieuwe Pioneer receivers krijgen..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gosse adema
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:10
Zeker een prijsopgave bij stassen.nl, meestal krijg je via de mail wel een offerte. Telefonisch raden ze de set inderdaad af. Voor hetzelfde geld heb je volgens de verkopers namelijk veel betere (lees tevens grotere) speakers.
Ik ben zelf bij Hifi Studio City in Enschede uit gekomen (hobo hifi). Uiteindelijk de Radius HD 90 speakers gekocht. Heb deze overigens wel met de B&W speakers vergeleken.
Radius 90HD

@Póg mo Thóin (wil het topic niet overnemen, maar toch even reageren)
Waarom neem je niet eerst drie Radius 180HD speakers (links, center en rechts). Deze kun je dan na een tijdje vervangen door een groter/duurder exemplaar, en deze als achterspeakers gebruiken.
Radius 180HD

3D Chocolate Printer (made from LEGO)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
gosse adema schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:32:
@Póg mo Thóin (wil het topic niet overnemen, maar toch even reageren)
Waarom neem je niet eerst drie Radius 180HD speakers (links, center en rechts). Deze kun je dan na een tijdje vervangen door een groter/duurder exemplaar, en deze als achterspeakers gebruiken.
Radius 180HD
Wil ook niet kapen, maar het is bij mijn vriendin gewoon een principe kwestie. Zo is zij nou eenmaal :D Dus ik zal het gewoon een tijdje rustig aan doen en een poosje lief zijn voor haar en dan komt het allemaal goed. Maar in de tussentijd geen goed geluid. Een blije vriendin is in principe ook wel fijn! Trouwens de 180 zijn ook best aan de prijs! Dan haal ik liever 4 vloerstaanders!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Andyk125
@ gosse adema,

Was vandaag toevallig aan het kijken op de Monitor audio site, wat is die nieuwe gold serie GX mooi >:)
Het is niet goed voor mij om te blijven kijken naar speakers, er komen steeds mooie en betere speakers tevoorschijn.

Zit steeds meer te twijfelen om te beginnen met een 5.1 systeem en misschien maar beginnen met een 2.0 of 2.1 systeem en deze langzamerhand uit te breiden :P

http://www.monitoraudio.co.uk/products/gold-gx/gx50/
http://www.monitoraudio.co.uk/products/gold-gx/gx100/ O+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mdcsusa
  • Laatst online: 02-06 22:14
Ik zoek iets vergelijkbaar aan jouw eisen. Ben daarom al flink aan het rondkijken

De Canton Chrono serie heeft kleinere (wandmontage) rear speakers, namelijk de 501,2.
Misschien wat voor jou?

http://www.canton.de/de/hifi/chrono/produkt/chrono501.2.htm

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Doppert
Andyk125 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 17:04:
@ gosse adema,

Was vandaag toevallig aan het kijken op de Monitor audio site, wat is die nieuwe gold serie GX mooi >:)
Het is niet goed voor mij om te blijven kijken naar speakers, er komen steeds mooie en betere speakers tevoorschijn.

Zit steeds meer te twijfelen om te beginnen met een 5.1 systeem en misschien maar beginnen met een 2.0 of 2.1 systeem en deze langzamerhand uit te breiden :P

http://www.monitoraudio.co.uk/products/gold-gx/gx50/
http://www.monitoraudio.co.uk/products/gold-gx/gx100/ O+
Die Gold serie van monitor audio zien er idd erg strak uit. Ik heb een paar maanden geleden ook naar de voorlopers van dit model de GS lijn (wel de vloerstaanders dan) gekeken. Zeer mooie speaker met ook een naar mijn smaak uitmuntende weergave toen.

Nieuwe Speakers ter uitbreiding bestaande HT

Deze GX lijn heeft dan wel een zoals het eruit ziet het een totaal andere opbouw en de tweeter lijkt zo uit de platinum serie te komen.

Ben toen zelf tot een andere keuze gekomen maar moet zeggen dat er in dat rijtje van mij wel meerdere speakers bijzaten die me god konden bevallen( lees geen spijt aankoop zouden zijn) Waaronder ook de MA's

• Andyk125
@ Doppert,

Ik zit op het moment nog veel te twijfelen of ik meteen met zulke hoge kwaliteit speakers moet beginnen,
of dat ik gewoon net zoals in het begin van het topic gewoon voor de 5.1 boston acoustics A25 set ga. De B&W CM1 als frontspeakers trekt me eigenlijk ook nog wel :P zoveel keus

Ik vindt vloerstaanders mooier dan boekenplank modellen en deze op een steun zetten, echter vindt me vriendin zulke speakers zowiezo onzin, net zoals alle dure apperatuur die ik koop, maar wel genieten van het gemak en de kwaliteit ;)

Ik zag in je link dat je de Kef XQ40 hebt gehaald, niet echt mijn smaak maar ze zullen vast fantasties klinken. De B&W CM8 zijn meer mijn smaak, heb je deze ook beluisterd? :9~
Ach soms moet je ook gewoon dromen hebben he :P

Wat ik me trouwens nog afvraag, bij veel bedrijven wordt er aangeraden om een Denon receiver te halen in plaats van de pioneer. terwijl de pioneer receivers kwa prijsklasse vaak beter beoordeeld worden dan de denon receivers. Vaak zeggen ze dat de klant beter is maar bij de reviews die ik gelezen heb komt dit totaal niet voor.. :?

[Voor 17% gewijzigd door Andyk125 op 18-05-2011 10:57]

• KillaZ
Ik, en vele anderen denk ik zo, schaal denon een klasse hoger dan Pioneer.

Overigens vond ik mijn Marantz (zelfde holding als Denon) in vergelijking met een Pioneer model bij Van Ingen Hifi warmer klinken en dat lag mij wel.
Niet dat de Pioneer slecht was, absoluut niet. Was volgens mij een VSX 5xx uit mijn hoofd....

K to the KillaZ

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
KillaZ schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:12:

Overigens vond ik mijn Marantz (zelfde holding als Denon) in vergelijking met een Pioneer model bij Van Ingen Hifi warmer klinken en dat lag mij wel.
Niet dat de Pioneer slecht was, absoluut niet. Was volgens mij een VSX 5xx uit mijn hoofd....
Volgens mij komt het allemaal uit China. Daarnaast is Denon gewoon Onkyo ;)
http://en.wikipedia.org/wiki/Denon Eerste alinea.

Dat terzijde, denk ik dat de goedkopere segment receivers van Denon gelijkwaardig is met de andere goedkopere merken. Je betaalt gewoon voor het merk

• Andyk125
Ach welke elektronica komt nu bijna niet uit Japan. Daarnaast Japan en china is nog wel een verschil, de kwaliteit van chinese bedrijven is vaak wel iets lager dan de Japanse..

Ik zit zelf te twijfelen aan een Pioneer VSXLX55, dit is het iets hogere segment van pioneer maar ik neem toch aan dat dit toch wel te vergelijken is met de andere merken. Het probleem van Marantz is dat deze geen Airplay ondersteunt, behalve de SR7005 maar dan moet je ook nog €50,- bijbetalen. en dat gaat al tegen mij principes in, ga geen Receiver kopen van €1500,- en dan nog bij moeten betalen voor Airplay ondersteuning :P

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Andyk125 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:53:
Ik vindt vloerstaanders mooier dan boekenplank modellen en deze op een steun zetten, echter vindt me vriendin zulke speakers zowiezo onzin, net zoals alle dure apperatuur die ik koop, maar wel genieten van het gemak en de kwaliteit ;)
Daar ben je niet de enige in. Ikzelf vind een vloerstaander ook veel mooier dan een bookshelf op een stand. Het kan dan zo iel overkomen. Plus dat je bij sommige merken/typen bijna net zo veel kwijt bent voor de vloerstaander als de bookshelf plus de stand. Qua rear speakers ga ik dan later ook voor de laagste type uit de serie front speakers die ik heb,

Het is maar net hoe je het bekijkt. Pioneer heeft een heel andere techniek qua receivers. Waar veel merken nog Klasse A/B versterkers gebruiken gebruikt Pioneer de Klasse D van B&O. Resultaat is zeer veel vermogen (5 x 190 Watt, terwijl het verbruik maximaal 330 Watt is). Echter is de aankomende LX85 van Pioneer een 7.1 receiver, de rest van de kanalen gaat via de onversterkte pre-outs. Voor mensen die een set-up hoger dan een 7.1 hebben (en die zijn er) valt Pioneer dan sneller af. En zo heeft Pioneer nog wel meer dingen niet wat een ander merk wel heeft. Maar Pioneer blinkt dus weer op een ander vlak uit.

Overigens zou ik Denon en Marantz niet hoger zetten dan Pioneer, zeker niet meer in de huidige tijd met de huidige modellen waar Denon van de AVR-3312 al een instap- in plaats van een mid-range receiver heeft gemaakt.
Andyk125 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:45:
Ach welke elektronica komt nu bijna niet uit Japan. Daarnaast Japan en china is nog wel een verschil, de kwaliteit van chinese bedrijven is vaak wel iets lager dan de Japanse..
Er komt tegenwoordig héél veel niet meer uit Japan. Het is bijna allemaal China geworden omdat het daar goedkoper is. Alleen de topmodellen van Denon komen nog uit Japan, vroeger was dat ook nog de mid-end maar daar zijn ze mee gestopt. Pioneer laat zijn producten bijvoorbeeld in Maleisië maken, ook vanwege de kosten.

Verschil tussen Chinese en Japanse producten wordt door veel mensen als gelijk ervaren, maar ik kan me daar toch echt niet in vinden. Als ik mijn Japanse Denon receiver met de Chinese Denon Blu-rayspeler vergelijk zit de Blu-ray toch net wat minder in elkaar. En dan heb ik nog wel de DVD 2500BT welke echt als een huis in elkaar zit en daarom ook tien kilo weegt. Wil die nieuwe spelers van Denon dan ook echt niet meemaken eigenlijk..

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Andyk125 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:53:
Wat ik me trouwens nog afvraag, bij veel bedrijven wordt er aangeraden om een Denon receiver te halen in plaats van de pioneer. terwijl de pioneer receivers kwa prijsklasse vaak beter beoordeeld worden dan de denon receivers. Vaak zeggen ze dat de klant beter is maar bij de reviews die ik gelezen heb komt dit totaal niet voor.. :?
Wat Pioneer of Denon of Onky of bijvoorbeeld Marantz, dit is voornamelijk puur eigen smaak :)
Al die merken maken apparatuur van goede kwaliteit met degelijke onderdelen erin verwerkt. Er zijn altijd verschillen qua aansluitingen en/of gebruikte technieken uiteraard. Ook de hoeveelheid 'power' zal uiteraard verschillen. Bijvoorbeeld Onkyo staat bekend om het behoorlijk optimistisch opgeven van de hoeveelheid 'power' dat ze kunnen leveren.

Voorbeeldje:
Marantz SR7500
Five channels driven continuously into 8-ohm loads:
0.1% distortion at 91.2 watts
1% distortion at 112.1 watts

Seven channels driven continuously into 8-ohm loads:
0.1% distortion at 74.6 watts
1% distortion at 89.6 watts
Opgegeven vermogen Marantz:
Uitgangsvermogen (8 ohm, 20 Hz - 20 kHz, 0,08% 2-kan.-aansturing) 125 W
Uitgangsvermogen (6 ohm, 1 kHz, 0,7%, 2-kan.-aansturing) 140 W
Denon AVR-2311CI
0.1% distortion at 83.3 watts
1% distortion at 91.5 watts

0.1% distortion at 66.3 watts
1% distortion at 74.7 watts
Opgegeven vermogen Denon:
6 ohms, 1 kHz, THD 0,7%
Front L/R 135 W + 135 W
Center 135 W
Surround L/R 135 W + 135 W
Surround Back L/R 135 W + 135 W
Front Height/Wide L/R

8 Ohm, 20Hz-20kHz, 0.05%
Front L/R 105 W + 105 W
Center 105 W
Surround L/R 105 W + 105 W
Surround Back L/R 105 W + 105 W
Front Height L/R
Yamaha Aventage RX-A2000
0.1% distortion at 70.7 watts
1% distortion at 79.9 watts

0.1% distortion at 62.9 watts
1% distortion at 76.9 watts
Opgegeven vermogen Yamaha:
Rated Output Power (1kHz, 2ch driven) 145W (8ohms, 0.7% THD)
Rated Output Power (20Hz-20kHz, 2ch driven) 130W (8ohms, 0.06% THD)
Dynamic Power per Channel (8/6/4/2 ohms) 165/210/285/405W
Pioneer Elite SC-37(= Pioneer SC-LX83 in EU)
0.1% distortion at 135.7 watts
1% distortion at 171.9 watts

0.1% distortion at 125.4 watts
1% distortion at 164.7 watts
Opgegeven vermogen van Pioneer:
Power Output: Watts per Channel (20Hz-20kHz @8ohm) 140
Power output per channel 190W @ 6Ω
Condition 1kHz, 1% THD, 6Ω
Rated Power Output 190W per channel @ 6Ω
Onkyo TX-NR5008
0.1% distortion at 79.1 watts
1% distortion at 95.5 watts

0.1% distortion at 78.7 watts
1% distortion at 94.6 watts
Opgegeven vermogen van Onkyo:
145 Watts/Channel @ 8 Ω (FTC)
220 Watts/Channel @ 6 Ω (IEC)
280 Watts/Channel @ 6 Ω (JEITA)

Dit bevestigd dus wel wat ik hierboven zei ;)

Marantz: 125 - 74,6 = 50,4 watt verlies

Denon: 105 - 66,3 = 38,7 watt verlies

Yamaha: 130 - 62,9 = 67,1 watt verlies !

Onkyo: 145 - 78,7 = 66,3 watt verlies !

Pioneer: 140 - 125 = 15 watt verlies

Best wel opvallend niet ? ;)

Ik denk niet dat je de een of de ander 'hoger' moet positioneren :)
Marantz is van de D & M groep waarbij Denon 70% en Marantz 30% van de aandelen bezitten :)
Ossi schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:30:
[...]

Dat terzijde, denk ik dat de goedkopere segment receivers van Denon gelijkwaardig is met de andere goedkopere merken. Je betaalt gewoon voor het merk
Jups merendeel komt uit China ja :) Denon is geen Onkyo hoor Ossi ;) Je leest niet goed :P In Japan is Onkyo gewoon een naam die voorkomt onder de mensen net als dat Suzuki of Honda ook een naam is die in Japan voorkomt en niets te maken hoeft te hebben met die fabrikanten.
Andyk125 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:45:
Ach welke elektronica komt nu bijna niet uit Japan. Daarnaast Japan en China is nog wel een verschil, de kwaliteit van Chinese bedrijven is vaak wel iets lager dan de Japanse..

Ik zit zelf te twijfelen aan een Pioneer VSXLX55, dit is het iets hogere segment van pioneer maar ik neem toch aan dat dit toch wel te vergelijken is met de andere merken. Het probleem van Marantz is dat deze geen Airplay ondersteunt, behalve de SR7005 maar dan moet je ook nog €50,- bijbetalen. en dat gaat al tegen mij principes in, ga geen Receiver kopen van €1500,- en dan nog bij moeten betalen voor Airplay ondersteuning :P
Op zich is de elektronica uit China niet per definitie minder of juist beter uit Japan, dit ligt toch voornamelijk aan de kwaliteitscontrole van de fabrikanten zélf :)

De Pioneer VSX-LX55 gaat zeer zeker een hele mooie receiver worden ja! Maar kijk dan ook even naar de Pioneer VSX-2021 als je het aluminium frontje en de Wireless LAN niet belangrijk vind, dan zal de VSX-2021 een perfect alternatief vormen. Net als bij de huidige reeks de VSX-LX53 en VSX-2020 zijn intern identiek met uitzondering op de 12v triggers volgens mij en dus het frontje en de Wireless LAN.

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

FeaR1986 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 14:46:
[...]

Het is maar net hoe je het bekijkt. Pioneer heeft een heel andere techniek qua receivers. Waar veel merken nog Klasse A/B versterkers gebruiken gebruikt Pioneer de Klasse D van B&O. Resultaat is zeer veel vermogen (5 x 190 Watt, terwijl het verbruik maximaal 330 Watt is). Echter is de aankomende LX85 van Pioneer een 7.1 receiver, de rest van de kanalen gaat via de onversterkte pre-outs. Voor mensen die een set-up hoger dan een 7.1 hebben (en die zijn er) valt Pioneer dan sneller af. En zo heeft Pioneer nog wel meer dingen niet wat een ander merk wel heeft. Maar Pioneer blinkt dus weer op een ander vlak uit.

Overigens zou ik Denon en Marantz niet hoger zetten dan Pioneer, zeker niet meer in de huidige tijd met de huidige modellen waar Denon van de AVR-3312 al een instap- in plaats van een mid-range receiver heeft gemaakt.
De nieuwe SC-LX85 zal een 9.1 receiver worden met 10.2 pre-outs :) Dus Pioneer gaat wél 9.1 ondersteunen. Én Pioneer heeft ook een 10.1 receiver in het assortiment met de SX-LX90(waarschijnlijk komt er ook een SC-LX95).

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Priyantha Bleeker schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:01:
[...]
De nieuwe SC-LX85 zal een 9.1 receiver worden met 10.2 pre-outs :) Dus Pioneer gaat wél 9.1 ondersteunen. Én Pioneer heeft ook een 10.1 receiver in het assortiment met de SX-LX90(waarschijnlijk komt er ook een SC-LX95).
Dan is het een ander model welke maar 7.1 is, op zich best wel mager voor een receiver van dergelijke bedragen. En de LX90 is al zeer verouderd en kost nog steeds klauwen met geld. Geloof dat je nog steeds ruim vijfduizend euro voor die receiver af mag tikken. Voor dat geld weet ik toch wel andere merken waar ik liever naar ga kijken. Naar mijn weten is de SC-LX90 dan ook nooit echt lekker verkocht. Althans, van de drie audiozaken waar de Pioneer LX90 stond of waar ze Pioneer voeren hebben ze in alle jaren dat het apparaat uit is nog nooit een exemplaar verkocht. Dat werd mij in ieder geval verteld.

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

De VSX-LX55 zal waarschijnlijk, daar heb ik nog niet de volledige specs van gezien, 7.1 zijn ja :)
De VSX-2021 zal intern gelijk zijn aan de VSX-LX55

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Wat is dan de meerwaarde om de VSX-LX55 te kopen als je voor minder geld de VSX-2021 kan kopen? Maar goed, de VSX-LX73 en LX83 waren ook al voor 99% identiek. Ben alleen wel benieuwd waarom Pioneer van de ICEpower van B&O af is gestapt, want het wordt nu IR DirectFET.

• Andyk125
@Fear, Volgens mij is het verschil tussen de Pioneer VSX-LX55 en VSX-2021 receivers grootendeels het uiterlijk en de Wireless LAN als ik op Priyantha Bleeker reactie af ga. Zoals hieronder te zien is zijn er nog wel wat verschillen.. ;)

Hier de specs van de VSX-LX55:
Wireless LAN Included
Aluminium Fascia Panel
HDMI 7 in / 2 out (1 Front input)
Jitter Reduction Plus
RS232 Control
12v Triggers x 2 @ 150mA
FLAC Support @ 192KHz / 24-Bit
Windows 7 Certification
IP Control
C4 / AMX / Crestron / Savant Control
Discrete Commands For Audio Settings
Optional RF Remote (CU-RF100-U)
Zone 3 Line Level Output
1080p / 24Fps Conversion
Stream Smoother Processing
Triple Video Noise Reduction
Full Band Phase Control
9.1 Channel Pre-Outs
Apple Airplay Compatible
DLNA Compatible (V.1.5)
PC File Playback @ 192 KHz / 24-Bit
PQLS Bitstream Multi-Channel

Specs van de VSX-2021:
On-Screen Display (HDMI)
7.1 Channel
Bluetooth Ready (Via AS-BT200)
iPod Digital USB Connection (Front)
iPhone / iPad Compatibility
MCACC Advanced Room Calibration
Dolby Pro-Logic IIz Speaker Out
Wireless LAN Via Optional Adaptor
iControlAV2 Control App
AirJam App Via Bluetooth
Internet Radio With vTuner
Apple Lossless Support
Amplified Zone 2 Output (5.1 Mode)
IR in / out
Control in / out
Firmware Update Via USB / Internet
AV Navigator Setup
Illuminated Learning Remote Control
Advanced Video Adjust
Anchor Bay 1080p Upscaling

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Priyantha Bleeker schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 14:59:
[...]
Marantz: 125 - 74,6 = 50,4 watt verlies

Denon: 105 - 66,3 = 38,7 watt verlies

Yamaha: 130 - 62,9 = 67,1 watt verlies !

Onkyo: 145 - 78,7 = 66,3 watt verlies !

Pioneer: 140 - 125 = 15 watt verlies
Die gegevens van Onkyo zijn niet helemaal representatief. Onkyo knijpt het vermogen namelijk omdat de receivers anders veel te warm worden. De hogere series kunnen de warmte niet kwijt namelijk. Zo'n TX-NR5008 kan zeker wel het vermogen halen als hij niet was geknepen. De TX-SRxx8 modellen leveren het vermogen wat ze opgeven best wel weer goed. Dieptepunt van Onkyo was de TX-SRxx6 reeks waar de TX-SR606 vrolijk 35 Watt overhield met vijf kanalen aangestuurd terwijl er over de 100 Watt op werd gegeven.

Verder zegt vermogen sowieso niets. Het verschil tussen 125 Watt en 175 Watt is rond de 1 dB, niet echt iets om je zorgen over te maken. Plus dat je ook versterkers hebt welke "maar" 5 x 100 Watt leveren, maar welke wel duizenden euro's kosten omdat de 100 Watt zo stabiel als een huis wordt geleverd. Daar zit ook verschil in. Evenals de vervorming welke bij sommige merken best op kan lopen tot boven de procent. Maar goed, altijd nog beter dan de Logitech Z-5500 met 10% THD :D

Overigens wel respect voor Yamaha dat ze ook het vermogen bij 2 Ohm opgeven. Ben benieuwd of die versterker het echt trekt als je daar een speaker aan hangt welke echt richting die waarde gaat.

[Voor 22% gewijzigd door FeaR op 18-05-2011 16:04]

• KillaZ
Ossi schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:30:
[...]

Wat wil je daarmee zeggen? Dat een Dacia gelijkwaardig is aan een renault? ;)

K to the KillaZ

• Ossi
  • Nu online
KillaZ schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:36:
[...]

Wat wil je daarmee zeggen? Dat een Dacia gelijkwaardig is aan een renault? ;)
Het was een steek onder water voor de fanboys ;)

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Ossi schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:49:
[...]

Het was een steek onder water voor de fanboys ;)
Alleen klopte het niet wat je zei :P als je het nou over Denon en Marantz had dan klopte het nog ;)

• Ossi
  • Nu online
Priyantha Bleeker schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:56:
[...]

Alleen klopte het niet wat je zei :P als je het nou over Denon en Marantz had dan klopte het nog ;)
Details details.
Het gaat dus om een andere Onkyo dan het huidige Onkyo merk?

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Juist ja :) Het is maar een naam ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Andyk125
Zo eens even weer wat leven in dit topic blazen :P

Jammer genoeg nog geen tijd gehad om luistersessies te regelen, het is nogal lastig alle speakers bij een enkele winkel te beluisteren. Daarnaast veel aan het kijken geslagen voor de meubels in ons huisje :*) Gelukkig wel geslaagd al een bank, stoelen, eetkamer stoelen en misschien morgen een eettafel te kopen :*)

Heb nu de volgende speakers op het oog:

Front speakers:
- Monitor Audio RX1 (staat hoog op me lijstje ;) )
- Monitor Audio GX50
- B&W CM1
- Boston Acoustics A25 (niet helemaal gek van de looks)

Rear speakers:
- Monitor audio R90HD
- Boston Acoustics A23
- Monitor audio RXFX (formaat staat me een beetje tegen)

De Monitor audio RXFX zien er naast het formaat wel het beste uit, vindt het jammer dat ze voor de R90HD geen mooie front hebben zoals de RX1. Anders had ik het wel geweten..

Zit nog te twijfelen of een center speaker wel nodig is, net zoals een subwoofer. Nu zit er nogal wat prijsverschil in enkele speakers, wat dus nogal de mogelijkheid van een 5.1 systeem drukt. Daarnaast zijn de center speakers vaak erg onpraktisch kwa formaat. Dit zal eventueel met de aankoop van ons tv-meubel meegenomen moeten worden :P

[Voor 8% gewijzigd door Andyk125 op 24-05-2011 14:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Andyk125 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:53:
Zit nog te twijfelen of een center speaker wel nodig is, net zoals een subwoofer.
Toch vind ik een centerspeaker een zeer goede aanwinst, zeker als je veel films kijkt. Ikzelf ben dan ook van 2.0 naar 3.0 gegaan en niet eerst naar 4.0. Subwoofer hangt gewoon heel erg van de te kopen speakers af en vooral hoe laag die gaan in de te komen ruimte.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-04 13:40
Verrek, ik bedenk me net dat ik nog een center moet hebben bij mn Jamo's

De S60CEN zou vanaf medio mei los geleverd gaan worden volgens Havoned.
Eens kijken of ik die kan vinden, want een center mis ik inderdaad wel een beetje bij films kijken :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
FeaR1986 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:10:
[...]

Toch vind ik een centerspeaker een zeer goede aanwinst, zeker als je veel films kijkt. Ikzelf ben dan ook van 2.0 naar 3.0 gegaan en niet eerst naar 4.0. Subwoofer hangt gewoon heel erg van de te kopen speakers af en vooral hoe laag die gaan in de te komen ruimte.
Eens, voor films is een goede center onontbeerlijk. Voor mij gaat het van fronts, center, woofer, rears qua "belangrijkheid".

Btw TS, wat vind je van de Monitor Audio r270 als Fronts?

• Andyk125
Ik weet dat een center voor films belangrijk is, vooral voor de dialogen. Alleen ze zijn zo onpraktisch, en vaak toch van behoorlijk formaat. Maar een tv meubel is nog steeds niet gekocht, dus met een center speaker kan ik nog rekening houden ;)

@Póg mo Thóin, de r270 vindt ik niet bapaald een mooie speaker. Nu is het geluid heel belangrijk, maar het moet er wel een beetje mooi uitzien. Daarnaast probeer ik me vriendin nog over te halen voor vloerstaanders, maar ben bang dat dit niet gaat lukken :P

Dus jullie advies is om eerder voor een 3.0 gaan dan een 4.0 systeem te gaan..

• Doppert
Andyk125 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:18:

Dus jullie advies is om eerder voor een 3.0 gaan dan een 4.0 systeem te gaan..
Indien je recht voor de televisie zit zoals ik 90% van de tijd. Dan kun je uit de voeten met een 4.0 setup Je receiver stel je dan ook in op 4.0 en dan hoor je indien je fatsoenlijke speakers hebt, de dialogen ook uit de tv komen.

• Andyk125
Nou jullie maken het me niet gemakkelijk :P

Maar denk dat ik toch liever begin met een 4.0 dan kan ik gelijk rekening houden met het wegwerken van de kabels in de muur ;) De Monitor audio speakers spreken me wel erg aan..
Wordt tijd voor paar luistersessies, wacht alleen nog op de nieuwe pioneer receivers en de Monitor Audio GX50 (alleen als 2.0 setje ) :*) Beide zouden al uit zijn, maar kan er nog weinig over vinden..

Als er ooit vloerstaanders komen dan worden het de volgende: Monitor Audio Gold GX200 :9~
Maargoed lekker blijven dromen dan maar :P

Of heeft iemand nog een Technisch tekenaar nodig, die paar centjes bij wil verdienen :P

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

En en en ? Al een keuze gemaakt ? :)
Je hebt gezien dat de Pioneer VSX-2021 en Pioneer VSX-LX55 nu net officiëel qua specs bekend zijn ?

• Andyk125
@Priyantha Bleeker,

Oh was de hele week al het pioneer forum in de gaten aan het houden en de pioneer site, maar kon niks vinden over de VSX-2021 en VSX-LX55, zelfs Hifix.co.uk heeft ze van de site gehaald dus was er al een beetje bang voor dat ze vetraging op hadden gelopen :-(

Ik denk dat ik voor de VSX-LX55 ga, maar dit ligt ook een beetje aan de speakers die ik erbij ga halen. Bij de meeste bedrijven wordt een Marantz aangeraden, maar dan wordt het meteen de SR7005 en die is meteen €1500,- en de andere modellen voldoen niet aan mijn eisen :P

Ben aan het wachten tot de nieuwe modellen in de winkel staan, gelukkig heb ik nog tot 1 augustus ;)

Zie trouwens het volgende staan bij de specs:
Impedance at Output Level 6Ω

Betekent dit dat de vsx-lx55 geen 8Ω als output kan geven?

[Voor 10% gewijzigd door Andyk125 op 09-06-2011 09:25]

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

De VSX-LX55 kan heel erg goed gewoon 8Ohm output geven :) Het vermogen is dan 110 watt per kanaal ipv 150 watt.
Je kan 150 watt delen door ongeveer 1,36 dan kom je op het getal uit wat de versterker op 8Ohm kan leveren :)

Wat de Marantz betreft, de SR7005 is wel erg duur in vergelijking met de VSX-LX55 ja ;) En het is echt puur afhankelijk van met welke speakers je die combineert natuurlijk of dat wel de meest ideale combinatie is.
Heb je al definitief besloten welke speakers je wilt hebben ? Je zou ze eigenlijk gewoon moeten luisteren met een Pioneer én Marantz ;)

• Andyk125
Bedankt voor de info Bleeker, op de site van Marantz staat het namelijk wel netjes bij vermeld :P

Ik ben bang dat de meer prijs van de Marantz het niet waard is voor mij. Ik wacht tot de nieuwe Pioneer in de winkels zijn zodat ik beide kan beluisteren.

Zit te twijdelen om de volgende speakers te kopen:
2x Boston Acoustics A25
2x Boston Acoustics A23
1x Boston Acoustics A225C

Zit alleen nog te wachten, wat mede tweakers er van vinden ;) Zag in de post hier pics, dat al enkele tweakers de stap hebben gewaagd, dus ik wacht op foto's en revieuws van hun uit >:)

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Volgens mij staan Boston's te boek als 'warm' :) En Marantz receivers ook, die combinatie kán een te warm geluid geven naar je smaak als je dat zou vinden :) Pioneers zijn over het algemeen wat minder warm, wat meer gedetailleerd zo u wilt ;) of wat meer straight forward.
Over het algemeen combineren relatief warme speakers het beste met receivers die dat zelf niet zijn ;)

• KillaZ
Priyantha Bleeker schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:31:
Volgens mij staan Boston's te boek als 'warm' :) En Marantz receivers ook, die combinatie kán een te warm geluid geven naar je smaak als je dat zou vinden :) Pioneers zijn over het algemeen wat minder warm, wat meer gedetailleerd zo u wilt ;) of wat meer straight forward.
Over het algemeen combineren relatief warme speakers het beste met receivers die dat zelf niet zijn ;)
Absoluut niet, mijn Dali's waren veel warmer dan mijn nieuwe A25 speakers icm een Marantz ;)
Ik heb verder geen referentie anders dan mij Dali's en de oude Celestion DX6 speakers, maar de BA's hebben een redelijk laag....wat wel erg strak is. :)

@Andy: Plan een luistersessie bij een hifizaak en laat je verrassen :) Ik vind de A25 prima speakers i.i.g. Daarnaast kan je, als je een mailtje stuurt naar HChifi een leuke prijs krijgen voor die set. Goedkoper dan hificorner, dat is alles wat ik zeg ;)

Geldt eigenlijk het budget in je TS nog?

[Voor 19% gewijzigd door KillaZ op 09-06-2011 10:53]

K to the KillaZ

• Andyk125
Iedereen heeft een ander gehoor en smaak, dus ik ben wel van plan beide systemen te beluisteren. Wanneer dit mogelijk is natuurlijk ;) Heb de BA A25 namelijk nog niet kunnen vinden in een hifi zaak hier in de buurt, maar daarnaast heb ik de afgelopen weken niet veel tijd gehad om onderzoek te doen.. Afgaande op de reviews van anderen kunnen de Boston Acoustics al bijna geen miskoop zijn :P

Ook ga ik niet eerder luisteren voor ik zowel de Pioneer als de Marantz kan beluisteren, dus het is nog even afwachten..

Mijn budget staat nog steeds, natuurlijk is goedkoper altijd beter ;)

• KillaZ
Dat snap ik :)

Welk deel van het land woon je dan? Ik had namelijk hetzelfde probleem hier in N-H: Zat zaken die konden leveren maar geen enkele die demo modellen had.
Over je budget: Dan kan een BK sub er ook van af toch? Dat is i.m.o. een goede toevoeging aan je toekomstige set.

K to the KillaZ

• Andyk125
Ik woon in de buurt van Enschede, dus er zitten genoeg hifi zaken in de buurt ;)

Zat zelf nog te twijfelen voor een sub, het luistergedeelte in de woning is niet al te groot, dus ik vraag me af of het nodig is.. zag dat Fear een velodyne had, die zag er wel erg gaaf uit, alleen een prijsklasse te hoog voor me denk ik :P

Nu moet ik zeggen dat ik niet erg bekend ben met subwoofers, maar ik kijk regelmatig op What's hifi.
Velodyne komt er erg goed uit de bus, nu ben ik helemaal niet zo bekend met BK subs, mar hoor er veel goede dingen over. Gelukkig kun je de kleur wel kiezen :*) Wordt misschien toch tijd dat ik me daar eens in ga verdiepen.

Ze hebben trouwens op what's hifi ook een revieuw staan van de BA A25 voor de geinteresserden ;)

http://www.whathifi.com/review/boston-acoustics-a-25

[Voor 3% gewijzigd door Andyk125 op 09-06-2011 14:14]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Andyk125 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:13:
Nu moet ik zeggen dat ik niet erg bekend ben met subwoofers, maar ik kijk regelmatig op What's hifi.
Velodyne komt er erg goed uit de bus, nu ben ik helemaal niet zo bekend met BK subs, mar hoor er veel goede dingen over. Gelukkig kun je de kleur wel kiezen :*) Wordt misschien toch tijd dat ik me daar eens in ga verdiepen.
Nieuw is de Velodyne die ik heb €1790,- bij de officiële dealer. Je hebt ook winkels die geen officieel dealer zijn maar toch Velodyne verkopen (Stassen). Echter liggen de prijzen daar hoger. Overigens heb ik voor mijn tweedehandse Velodyne een stuk minder betaald: 775 euro inclusief QED subwooferkabel, een Blu-ray en een Top Gear DVD :D

BK is ook een zeer goed merk. Handgemaakt in Engeland. Nadeel is alleen dat er maar één winkels is die deze subwoofer levert en je - voor een luisterafspraak - dan ook naar die ene importeur moet. Schrik overigens niet als je voor het eerst een BK Monolith + ziet, die dingen zijn echt groot :o

• KillaZ
FeaR schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:01:
[...]

Nieuw is de Velodyne die ik heb €1790,- bij de officiële dealer. Je hebt ook winkels die geen officieel dealer zijn maar toch Velodyne verkopen (Stassen). Echter liggen de prijzen daar hoger. Overigens heb ik voor mijn tweedehandse Velodyne een stuk minder betaald: 775 euro inclusief QED subwooferkabel, een Blu-ray en een Top Gear DVD :D

BK is ook een zeer goed merk. Handgemaakt in Engeland. Nadeel is alleen dat er maar één winkels is die deze subwoofer levert en je - voor een luisterafspraak - dan ook naar die ene importeur moet. Schrik overigens niet als je voor het eerst een BK Monolith + ziet, die dingen zijn echt groot :o
Kleine correctie: Is maar 1 vent, Ralf genaamd, die vanuit zijn woonhuis de zaken doet :)
Beluisteren is in Nieuw-Vennep, dus dat kan wel een dag in beslag nemen vanuit Enschede, maar het is i.m.o. zeker de moeite waard.

Echter is een XLS400 een stuk goedkoper dan een Velodyne. De Monolith is zelfs goedkoper (en fucking groot 8)7 )

K to the KillaZ

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dat zeg ik toch. Alleen had die "s" achter "winkels" niet gemoeten. En Ralf is naar mijn mening een winkel aangezien hij een webshop heeft. Dus volgens mij was mijn post gewoon correct op die spelfout na ;)

• Andyk125
De BK XXLS400 is op zich wel een interessante sub, heb net ook nog ff gekeken naar de SVS subwoofers.

Daanaast wil ik ook geen grote subwoofer in de kamer hebben staan, de monolith is al 60cm hoog :o
Je kunt er wel een mooi bijzet tafeltje van maken, maar of daar nu spullen op moet zetten :P

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Nadeel van SVS is dat deze maar één importeur hebben voor heel Europa: L-Sound uit Noorwegen. Luisteren zal dus 100% bij iemand thuis moeten die ook een SVS heeft. Verder is het nadelig dat je niet meer rechtstreeks bij SVS kan bestellen. De prijzen via L-Sound zijn toch een stuk hoger dan de prijzen van SVS als je uit Amerika zou importeren.

Edit: Had ooit eens berekend wat een Emotiva XPA-5 me zou kosten met invoeren en verzenden. Het werd net niet de prijs in dollars welke in dan in euro's zou moeten betalen. En dat kwam mede door de verzendkosten van $150,-. Maar met dat wetende zou een SVS van $599 dus op nog geen €600 uitkomen (bij lange na niet zelfs). Bestel je echter dezelfde SVS bij L-Sound dan ben je tot op de deurmat €775,- kwijt geloof ik. In ieder geval best wel flinke verschillen.

[Voor 37% gewijzigd door FeaR op 09-06-2011 16:16]

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-04 13:40
Voor die verschillen zou je hem bijna zelf op kunnen gaan halen in Amerika.

Dat past vast wel in de handbagage toch? :P

• KillaZ
FeaR schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:39:
Dat zeg ik toch. Alleen had die "s" achter "winkels" niet gemoeten. En Ralf is naar mijn mening een winkel aangezien hij een webshop heeft. Dus volgens mij was mijn post gewoon correct op die spelfout na ;)
Oh sorry hoor :o :+

@Andy: Ik vond de XLS400 ook vrij fors hoor, ik weet niet hoe groot jou kamer is?

Bij Ralf stond er destijds een Monolith in de ene hoek, een XLS400 in de andere, mijn XLS200 naast de TV en nog een XLS400 in de 3e hoek.....In de 4e lag de hond te slapen 8)7

K to the KillaZ

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Het zij je vergeven. Dan zal ik die ban-request ook maar weer intrekken :+ :>

• Andyk125
@Killaz,

Het klopt de BK XXLS400 is ook vrij fors, ik heb even gekeken naar de afmetingen en denk niet dat me vriendin zo'n grote kast in de woonkamer wil hebben staan :P

De BK XLS 200 MK II lijkt me dan een beter idee ;) Is het trouwens beter om de variant te kopen waar de speaker naar de grond is gericht of juist in de ruimte?

Dan alleen nog een kleur, de Gloss black is te veel een stofmagneet ben ik bang.. hmmm..:?

Weet iemand toevallig de levertijden als ik er een zal bestellen?

• KillaZ
Ik weet niet wat jou woonkamer is en kan hem hier bij de klant niet zien, maar de XLS400 zou in een redelijke woonkamer (5 x 5) best passen, maar dat is allemaal een kwestie van smaak.
Ik heb de XLS 200 Mk II DF, welke in mijn kamer (4 m bij 4) echt prima presteert.
Gloss black is idd een stofmagneet, maar vergeet niet dat de zijkanten van de A25 dat ook zijn. Ik stoor mij daar totaal niet aan, een beetje stof, even een doekje er overheen en klaar.

Ik heb zelf de Red cherry uitvoering volgens mij, al denk ik steeds meer dat we maar even een mini-meet moeten gaan houden :o :+

De levertijd was bij mij iets van 7 dagen....ligt er aan wat Ralf binnen kan krijgen en aan de batch heb ik mij laten vertellen.

[Voor 10% gewijzigd door KillaZ op 10-06-2011 12:57]

K to the KillaZ

• Andyk125
Het zitgedeelte van de kamer wordt ongeveer 3,5x4m, dus de XLS 200 Mk II DF moet ruim voldoen..
Het glans zwart steekt natuurlijk wel meteen af, het is alleen jammer dat de houdkleuren niet echt mijn smaak is dus waarschijnlijk als er een komt dan wordt het een zwarte.

Als ik de set wil zien en horen kan ik beter een keer langs komen ja ;)
Wat voor versterker heb je Killaz? Heb je ook de BA A23 als rears, of heb je alleen een 2.1 systeem?
Heb je foto's gezien in de 'post hier pic en spe..' topic maar kon alleen de A25's zien.

Levertijd van 7 dagen is gelukkig niet zo veel, dacht al bijna aan minimaal drie weken :P
Gelukkig heb ik nog de tijd om de zaken een beetje op orde te krijgen..

• Pino_Helmond
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:11
Levertijden zijn beduidend langer volgens mij, heb een 400 besteld en de levertijd is momenteel 5,5 weken minimaal.

• KillaZ
Andyk125 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 16:51:
Het zitgedeelte van de kamer wordt ongeveer 3,5x4m, dus de XLS 200 Mk II DF moet ruim voldoen..
Het glans zwart steekt natuurlijk wel meteen af, het is alleen jammer dat de houdkleuren niet echt mijn smaak is dus waarschijnlijk als er een komt dan wordt het een zwarte.

Als ik de set wil zien en horen kan ik beter een keer langs komen ja ;)
Wat voor versterker heb je Killaz? Heb je ook de BA A23 als rears, of heb je alleen een 2.1 systeem?
Heb je foto's gezien in de 'post hier pic en spe..' topic maar kon alleen de A25's zien.

Levertijd van 7 dagen is gelukkig niet zo veel, dacht al bijna aan minimaal drie weken :P
Gelukkig heb ik nog de tijd om de zaken een beetje op orde te krijgen..
Ik heb de Marantz NR-1501 en heb helaas nog de A23 niet staan als rears.
Ben nog een beetje in dubio of ik de A23 of A25 ga nemen als rears.
Daarnaast is de XLS200 goed genoeg voor die ruimte ja.

Over de levertijden moet je Ralf even een mailtje sturen, hij heeft mij bij mijn bezoek verteld dat het echt een kwestie van geluk is met de levertijden.

Zeker bij de XLS200, hier is wat minder vraag naar dan de XLS400, welke razend populair is bij BK. Mocht er dan toevallig een order niet doorgaan, krijgt Ralf een belletje en heb je hem binnen een week in huis.

Anders gaat Ralf gewoon in de molen en kan het inderdaad 5 weken duren.

K to the KillaZ

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Het ligt er ook maar net aan welke BK je wilt hebben. De XXLS staat regelmatig tweedehands te koop op HT Forum. En soms biedt Ralf ze zelf ook aan in de Sponsoren-sectie. Moet het natuurlijk alleen wel net de kleur en het model (downfire of frontfire) zijn welke jij wilt hebben.

• Andyk125
Ik heb ff gekeken op HT Forum, en er staat inderdaad nog wel een xxls400 te koop, alleen deze zijn me net iets te groot om in de woonkamer neer te zetten :P

Zag in het Marantz forum, dat er ook nieuwe Marantz recievers uitkomen |:( Nu wordt het nog weer wat lastiger om een keuze te maken :P Vooral de SR6006 klinkt wel interessant >:) Nu alleen nog wachten tot ze in de winkels te vinden zijn..

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Andyk125 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 09:39:
Ik heb ff gekeken op HT Forum, en er staat inderdaad nog wel een xxls400 te koop, alleen deze zijn me net iets te groot om in de woonkamer neer te zetten :P

Zag in het Marantz forum, dat er ook nieuwe Marantz recievers uitkomen |:( Nu wordt het nog weer wat lastiger om een keuze te maken :P Vooral de SR6006 klinkt wel interessant >:) Nu alleen nog wachten tot ze in de winkels te vinden zijn..
Zie : http://www.whathifi.com/n...3d-airplay-and-networking :)

Anoniem: 154173

Andyk125 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 09:39:

Je kunt natuurlijk altijd blijven wachten, want er zullen constant nieuwe producten in hoog tempo op de markt verschijnen.

• Andyk125
Anoniem: 154173 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 15:36:
[...]

Je kunt natuurlijk altijd blijven wachten, want er zullen constant nieuwe producten in hoog tempo op de markt verschijnen.
Hoezo blijven wachten dan? Ik heb toch geen haast met het kopen, zoals ook te lezen is in de start post..
Daarnaast zijn de nieuwe pioneer receivers ook nog niet in de winkel te vinden, dus iik kan nog wachten op al het nieuws wat er deze komende maanden uitkomt ;)

Anoniem: 154173

Andyk125 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:07:
[...]

Hoezo blijven wachten dan? Ik heb toch geen haast met het kopen, zoals ook te lezen is in de start post..
Daarnaast zijn de nieuwe pioneer receivers ook nog niet in de winkel te vinden, dus iik kan nog wachten op al het nieuws wat er deze komende maanden uitkomt ;)
Dan zou ik inderdaad lekker blijven wachten, prima toch?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

FeaR schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 13:57:
Het ligt er ook maar net aan welke BK je wilt hebben. De XXLS staat regelmatig tweedehands te koop op HT Forum. En soms biedt Ralf ze zelf ook aan in de Sponsoren-sectie. Moet het natuurlijk alleen wel net de kleur en het model (downfire of frontfire) zijn welke jij wilt hebben.
Zoals nu:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Andyk125
Iemand toevallig al de nieuwe Pioneer of Marantz receivers in de winkel zien staan?
Ze zouden toch deze maand uitkomen, of heb ik dit mis..

Oh Fear had je reactie nog niet eens gezien, dacht dat niemand meer gereageerd had.
Maar de subwoofers die je genoemd hebt, heb ik zien staan op htforum. kijk regelmatig of er nog interessant dingen te koop staan.

Maar ben bang dat ik de XXLS400 toch te groot vindt, zal Ralf een deze dagen even een mail sturen of hij nog een XLS200 DF MK2 heeft staan. Het liefst dan in Gloss black of black..

[Voor 13% gewijzigd door Andyk125 op 08-07-2011 15:42]

• Andyk125
Nou heb de XLS200 DF MK besteld in Gloss Black, nog lang zitten twijfelen of ik hem wel in glans zal halen of gewoon zwart. Denk dat glans toch net iets mooier is, ook al vond me vriendin dit niet :P

Iemand al iets gehoord over de nieuw Marantz en Pioneer Receivers? :?
Ze zijn al wel te bestellen op internet, maar die prijzen komen niet eens in de buurt van de adviesprijzen :/

Heeft iemand trouwens de Boston Acoustics A23 als fronts?

@Killaz, waar heb jij trouwens jou Boston Acoustics A25 besteld als ik dat vragen mag?

[Voor 17% gewijzigd door Andyk125 op 11-07-2011 10:48]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Gloss Black heeft altijd wel een chique uiterlijk :) Het heeft alleen één nadeel en dat is dat je echt elke stofje op de subwoofer zal zien liggen. Maar dat is sowieso met alle apparatuur die zwart is en gloss maakt dat nog net wat erger. Maar gewoon iets van een Swiffer Duster eens in de twee dagen over de subwoofer halen en je bent weer stofvrij. Die vijf seconden werk is zo'n subwoofer wel waard :)

De nieuwe Marantz heb ik nog niets over gehoord, maar dacht dat die meestal ook pas aan het einde van het jaar uitkwamen. Althans, dat was met de vorige modellen wel een beetje zo.

Over de A25, die schijn je in België zeer goedkoop te kunnen halen. Prijzen van ruim onder de 100 euro de stuk zijn geen uitzondering. Althans, dat stond in dit topic op HT Forum.

• KillaZ
@Andy: Ik heb ze bij hificorner vandaan, maar ik zou als ik jou was een mailtje naar die gast van H&C hifi sturen. Die is zeker de goedkoopste in NL.

In belgie is het i.m.o. een gare outletshop die ze verkoopt. ;)

Veel plezier met je BK sub iig. Begint wat te lijker op mijn setup :9

K to the KillaZ

• Andyk125
@Fear, ook al hou ik totaal niet van afstoffen maar bij mijn apperatuur maak ik vaak wel een uitzondering ;)
Ben alleen bang dat me vriendin dan zegt, doe je de rest ook even :P

Heb eens door het HTforum gebladerd, maar de sites van de winkels in Belgie worden niet genoemd, behalve discountonline.be maar daar moet je na mailen.. Er worden wel prijzen van €89,- voor de A25 genoemd en dat scheeld toch behoorlijk :?

Zat zelf ook te twijfelen om ze bij hificorner te bestellen Killaz, zit alleen te wachten op de receivers, zodat ik misschien nog een leuke korting kan krijgen als ik alles bij een winkel bestel.

De nieuwe Marantz zijn al wel in Amerika te verkrijgen, nu weet ik dat de receivers in Amerika vaak anders zijn dan in Europe. Maar neem toch niet aan dat deze pas een half jaar later uitkomt.

Wat voor kabels gebruik je trouwens voor je A25's Killaz?

[Voor 12% gewijzigd door Andyk125 op 11-07-2011 11:50]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ik weet niet of Killaz de naam van die shop weet waar je voor €89,- aan een A25 kan komen? Heb het idee van wel aangezien het "een gare outletshop" is. Maar mocht dat weer een andere keten zijn dan wil ik op HT Forum best een Privébericht naar wat mensen sturen om te vragen waar je voor €89,- aan zo'n A25 kan komen. En het hier dan natuurlijk delen.

Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee