Wat een discussies allemaal de laatste weken om een programma.
Ik post voorlopig ook niks meer of post de tweaks/settings niet zo uitgebreid meer, anders denken ze meteen dat je aan het cheaten ben.
Ik had meer sportiviteit van je verwacht nn.
Iemand had me al gewaarschuwd...
|2600k|Asus 290|
@peerke.. Daar is een forum voor bedoelt..

[ Voor 16% gewijzigd door Audione0 op 22-08-2011 09:20 ]
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
bullus, even een misverstand uit de wereld, misschien druk ik me verkeerd uit of wordt mijn post verkeerd begrepen. Je weet dat ik absoluut niet twijfel aan jouw integriteit, blijkbaar wil iemand je een ander idee geven over mij, ben erg benieuwd naar die waarschuwing die je hebt gehad, ( en hoop dat je me hier via dmwant wat meer inzicht in wilt geven, want ik wordt hier niet blij van) blijkbaar verspreid er iemand leugens, heb niets dan respect voor je en betreur dit ten zeerste, ik doelde specifiek op de resultaten van de tests en het verband tussen de instelling en het resultaat. Niet als kritiek en zeker niet omdat ik niet tegen mijn verlies kan ofzo, je weet zelf toch ook wel beter? maar zoekend naar een verklaring en ervaring. Post nu van een crappy nokia dus vergeef me mijn opmaak. Maar wil dit graag opgehelderd, er ontstaan nu vooroordelen over mij die totaal ongegrond zijn.
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Ik moet zeggen dat er wel snel kinderachtig gereageerd wordt hier. Heb je vragen of stel je een methode ter discussie en iedereen wil gelijk niets meer posten en trekt gelijk de stoppen eruit.
Volgens mij is dit een forum waar je juist discussieerd over resultaten en instellingen, daar is dit topic toch voor in het leven geroepen?
Wanneer iemand vraagt naar je instellingen of je abnormale score (die te verklaren is uit ervaringen van ervaren tweakers), wees dan niet zo snel op je teentjes getrapt.
Volgens mij lezen jullie vragen van andere tweakers veel te snel als kritiek wat totaal onnodig is, voor de sfeer en het plezier in tweaken.
Ik volg dit topic met veel interesse en lees graag over nieuwe resultaten en benadering van benches en driver instellingen.
Hoop dat dat nog even door kan gaan en iedereen met elkaar door een deur kan zodat we met z'n allen plezier en uitdaging beleven aan het benchen.
End of 2 cents. Please insert coin.
Volgens mij is dit een forum waar je juist discussieerd over resultaten en instellingen, daar is dit topic toch voor in het leven geroepen?
Wanneer iemand vraagt naar je instellingen of je abnormale score (die te verklaren is uit ervaringen van ervaren tweakers), wees dan niet zo snel op je teentjes getrapt.
Volgens mij lezen jullie vragen van andere tweakers veel te snel als kritiek wat totaal onnodig is, voor de sfeer en het plezier in tweaken.
Ik volg dit topic met veel interesse en lees graag over nieuwe resultaten en benadering van benches en driver instellingen.
Hoop dat dat nog even door kan gaan en iedereen met elkaar door een deur kan zodat we met z'n allen plezier en uitdaging beleven aan het benchen.
End of 2 cents. Please insert coin.
[ Voor 15% gewijzigd door t!n0 op 22-08-2011 11:40 ]
Wat Bullus doet mag hoor, Massman heeft het gezegd
Ik had eerst ook nVidia driver 180.26 geinstalleerd.
Benches werden er echt brak van.
Ben toen ook maar terug gegaan naar versie 177.33 waarna mijn score"s weer normaal waren.
Zou niet weten wat daar verboden aan is.
Benches werden er echt brak van.
Ben toen ook maar terug gegaan naar versie 177.33 waarna mijn score"s weer normaal waren.
Zou niet weten wat daar verboden aan is.
Anoniem: 416184
Dat snap ik maar dit is vorige week al bij mij gebeurt en nu weer bij een ervaren tweaker.
Het lijkt wel of niemand iets goeds meer kan zeggen en er gelijk ruzie komt.
Ik heb expres me scores al een paar dagen niet meer gepost.
Als ik me 03score hier post breekt de pleuris gelijk uit en begint het helemaal weer opnieuw.
Ja je hebt wel een beetje gelijk..Anoniem: 416184 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 12:12:
[...]
Dat snap ik maar dit is vorige week al bij mij gebeurt en nu weer bij een ervaren tweaker.
Het lijkt wel of niemand iets goeds meer kan zeggen en er gelijk ruzie komt.
Ik heb expres me scores al een paar dagen niet meer gepost.
Als ik me 03score hier post breekt de pleuris gelijk uit en begint het helemaal weer opnieuw.
Mij boeit het zowiezo niet echt of iemand hele hoge scores heeft dan ik.. Ik probeer er zoveel mogelijk punten uit te persen en als ik tegen het plafond zit houdt het op toch. Ik heb geen LN2 of watercooling, dus voor mij houdt het sneller op dan bij Bullus of NN. Zij hebben hardware waar ik alleen U tegen kan zeggen. Niet dat ik low end materiaal heb, maar ik bedoel maar. Ik kan er een hoop uithalen, maar uiteindelijk houdt het voor mij gewoon op.
Als een test moetwillig niet eerlijk gedaan is weet diegene dit zelf ook wel en weet diep van binnen dat hij/zij de boel loopt te flashen
Als er een bug in een benchmark zit of misschien niet, ook lekker boeiend allemaal.
Ok, we moeten met zn allen niet zomaar iets aannemen en moet zeker getoetst worden. En als een score 2 a 3 keer zoveel is dan normaal, dan klopt er indd iets niet. Maar ik neem aan dat we met zn allen volwassen genoeg zijn om elkaar niet af te katten. We moeten elkaar gewoon helpen en niet zoveel zeiken.
De 1 heeft geluk met een chip of gaat hiervoor naar opzoek. De 1 heeft meer geld dan de ander. Big deal! Wees blij met wat je hebt! Het is geen politiek!
[ Voor 13% gewijzigd door Audione0 op 22-08-2011 12:37 ]
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Die waarschuwing was niet voor jou persoonlijk bedoeld maar om de tweaks/instellingen die ik uitgebreid hebt gepost. Dus dat heeft niks met jou te maken.nedernakker schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 10:42:
bullus, even een misverstand uit de wereld, misschien druk ik me verkeerd uit of wordt mijn post verkeerd begrepen. Je weet dat ik absoluut niet twijfel aan jouw integriteit, blijkbaar wil iemand je een ander idee geven over mij, ben erg benieuwd naar die waarschuwing die je hebt gehad, ( en hoop dat je me hier via dmwant wat meer inzicht in wilt geven, want ik wordt hier niet blij van) blijkbaar verspreid er iemand leugens, heb niets dan respect voor je en betreur dit ten zeerste, ik doelde specifiek op de resultaten van de tests en het verband tussen de instelling en het resultaat. Niet als kritiek en zeker niet omdat ik niet tegen mijn verlies kan ofzo, je weet zelf toch ook wel beter? maar zoekend naar een verklaring en ervaring. Post nu van een crappy nokia dus vergeef me mijn opmaak. Maar wil dit graag opgehelderd, er ontstaan nu vooroordelen over mij die totaal ongegrond zijn.
Wat ik me wel afvraag is waarom je dacht dat ik bepaalde hacks gebruikte, ik bedoel ik gebruik gewoon de default scaling die bijna iedereen gebruikt en jij waarschijnlijk ook.
Dat ik die andere scaling gebruikte en waarbij ik dan een lagere score kreeg in 3dm03 was een verkeerde instelling (niet default) dat heeft ook niks met hacks te maken.
Dus beide instellingen hebben niks met hacks te maken, waarom vraag je dan toch je eigen af of het met wireframes hacks te maken heeft. Dat begrijp ik dan niet.
Wireframe hacks die kun je sowieso niet in het nvcontrolpanel vinden.
|2600k|Asus 290|
nou ik ben vannacht ook nog even bezig geweest 1.4volt op Lucht. EN een beetje hulp van de airco
.
Maar wat me opviel is dat ik Met 1.3 tot 1020/30MHZ kwam. en met 1.4volt kon ik 1035MHZ nog niet eens uitdraaien. Kaart was wel ijskoud en ik ben er na een halfuur maar mee gestopt want de druppels hingen aan de buitenkant van de slang
Maar wat me opviel is dat ik Met 1.3 tot 1020/30MHZ kwam. en met 1.4volt kon ik 1035MHZ nog niet eens uitdraaien. Kaart was wel ijskoud en ik ben er na een halfuur maar mee gestopt want de druppels hingen aan de buitenkant van de slang
ik insinueer niets over hacks, ik heb een stukje gekopieerd uit de regels en dik gedrukt wat ik bedoelde. Dus of de schaling er voor zorgt dat de score afwijkt. Ik zeg nergens dat je het expres doet, ik zeg enkel dat die andere schaling misschien zorgt voor een andere score.... ik vraag me alleen af waar het punten verschil in 06 vandaan Komt, het is namelijk vast te verklaren. Ik noemen je geen cheater, sorry als je dat idee krijgt.
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
nedernakker schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:32:
ik insinueer niets over hacks, ik heb een stukje gekopieerd uit de regels en dik gedrukt wat ik bedoelde. Dus of de schaling er voor zorgt dat de score afwijkt. Ik zeg nergens dat je het expres doet, ik zeg enkel dat die andere schaling misschien zorgt voor een andere score.... ik vraag me alleen af waar het punten verschil in 06 vandaan Komt, het is namelijk vast te verklaren. Ik noemen je geen cheater, sorry als je dat idee krijgt.

Dit is de standaard instelling nakker.
Als Charly ze daarmee draait is het volgens instelling van GPU.
Niets met illegale praktijken te doen dus.
Hey bullus, zo erg was t toch allemaal niet? Het enige wat ik lees is dat er een vraag werd gesteld over je efficientie mbt de canyon flight? ik wil graag meer van die scores van je meemaken hoor!Bullus schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 09:16:
Ik post voorlopig ook niks meer of post de tweaks/settings niet zo uitgebreid meer, anders denken ze meteen dat je aan het cheaten ben.
@ peerke: We zijn allemaal op zoek naar dat laatste puntje door middel van een tweak of optimalisatie en daar moet je over kunnen discussieren, niet alles zo op je zelf betrekken, dat is een beetje sfeermakerij.. Kom ook maar met nieuwe scores, we eten je echt niet op..
'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'
sorry hoor gerard, maar kun je niet lezen? ik zeg dat toch nergens?GerardReintke schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:08:
[...]
[afbeelding]
Dit is de standaard instelling nakker.
Als Charly ze daarmee draait is het volgens instelling van GPU.
Niets met illegale praktijken te doen dus.
ga jij nu ook dingen in mijn mond leggen? wil je hier aub mee ophouden, want je zit mij nu zwart te maken,
jullie maken allemaal assumpties terwijl jullie of de ballen verstand er van hebben of beweren dat ik charly voor cheater uit maak. mag je nu linken naar waar ik dat zeg...
zo spuugzat dit...
ik heb enkel gezegd dat het toepassen van schaling niet is toegestaan, er zijn in het verleden wel vaker discussies over geweest op HWbot, waarbij scores zijn afgekeurd, massman heeft via gamer gezegd dat het aanpassen van de instellingen mbt scaling in NV control panel is toegestaan, ok , prima, dan mag dat.
ik vraag hier naar omdat ik zoals al eerder vermeld met bullus het gesprek had over het onstaan van zijn scores en de vergelijking met mijn scores en de afwijking hier tussen. ik ben simpelweg op zoek naar een verklaring die vermoedelijk ligt in een toegepaste instelling.
wie de fuck heeft het dan in godsnaam over cheaten? cheaten doe je met opzet, en ik ken bullus goed genoeg om te weten dat alles wat hij post valide is, wij doen dit immers beiden met de zelfde motivatie.
en ik heb dit woord nimmer in mijn mond genomen in zijn richting.
de kansloze opmerkingen van sommigen hier die net komen kijken of blijkbaar niet kunnen lezen maken dit verhaal alleen maar onnodig erg, dus als je er verder niets mee te maken hebt of geen verstand, hou dan lekker je mening voor je, lijkt hier wel speelkwartier.. my god.
@ mods, sorry maar ben het nu even zat, ongegronde insinuaties aan mijn adres
het is niet alleen je OC die iets doet aan je behaalde score, maar ook welk OS je gebruikt, driver nr, settings en veel meer dat erbij komt kijken om alles eruit te halen voor die paar meer Mhz en puntjes.
Als een beginnende overclocker even een score uitperst is het niet meer als normaal dat meer ervaren overclockers vragen welke settings, driver enz gebruikt zijn geweest om tot die score te bekomen.
ALS er al gecheat zou zijn, zien ervaren overclockers dit toch en word je score ALS die NIET conform is kwa RULES op hwbot toch gereported en 9/10 ook geblocked.
NederNakker mag dan al ervaren zijn, je weet nooit niet genoeg, kent niet genoeg, en overclockers willen alles weten en kennen ivm OC dit ook om hun scores op te krikken net zoals ik en mss ook anderen.
Laten we het gezellig houden en als iemand vraagt wat je precies gedaan hebt om die score te halen,
voel je dan niet aangevallen.
KEEP THE BENCHING ALIVE !!!
Als een beginnende overclocker even een score uitperst is het niet meer als normaal dat meer ervaren overclockers vragen welke settings, driver enz gebruikt zijn geweest om tot die score te bekomen.
ALS er al gecheat zou zijn, zien ervaren overclockers dit toch en word je score ALS die NIET conform is kwa RULES op hwbot toch gereported en 9/10 ook geblocked.
NederNakker mag dan al ervaren zijn, je weet nooit niet genoeg, kent niet genoeg, en overclockers willen alles weten en kennen ivm OC dit ook om hun scores op te krikken net zoals ik en mss ook anderen.
Laten we het gezellig houden en als iemand vraagt wat je precies gedaan hebt om die score te halen,
voel je dan niet aangevallen.
KEEP THE BENCHING ALIVE !!!
Evga SR-2 + SR-2 1200w psu, 2x X5550, GTX580 Classified's 3Gb lots of custom parts..... Some people think they are god while they just come looking, hate people with god-complex and cheaters on Hwbot.
Sorry nakker.nedernakker schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:58:
[...]
sorry hoor gerard, maar kun je niet lezen? ik zeg dat toch nergens?
ga jij nu ook dingen in mijn mond leggen? wil je hier aub mee ophouden, want je zit mij nu zwart te maken,
jullie maken allemaal assumpties terwijl jullie of de ballen verstand er van hebben of beweren dat ik charly voor cheater uit maak. mag je nu linken naar waar ik dat zeg...
zo spuugzat dit...
ik heb enkel gezegd dat het toepassen van schaling niet is toegestaan, er zijn in het verleden wel vaker discussies over geweest op HWbot, waarbij scores zijn afgekeurd, massman heeft via gamer gezegd dat het aanpassen van de instellingen mbt scaling in NV control panel is toegestaan, ok , prima, dan mag dat.
ik vraag hier naar omdat ik zoals al eerder vermeld met bullus het gesprek had over het onstaan van zijn scores en de vergelijking met mijn scores en de afwijking hier tussen. ik ben simpelweg op zoek naar een verklaring die vermoedelijk ligt in een toegepaste instelling.
wie de fuck heeft het dan in godsnaam over cheaten? cheaten doe je met opzet, en ik ken bullus goed genoeg om te weten dat alles wat hij post valide is, wij doen dit immers beiden met de zelfde motivatie.
en ik heb dit woord nimmer in mijn mond genomen in zijn richting.
de kansloze opmerkingen van sommigen hier die net komen kijken of blijkbaar niet kunnen lezen maken dit verhaal alleen maar onnodig erg, dus als je er verder niets mee te maken hebt of geen verstand, hou dan lekker je mening voor je, lijkt hier wel speelkwartier.. my god.
@ mods, sorry maar ben het nu even zat, ongegronde insinuaties aan mijn adres
Wist niet dat je je aangevallen voelde.
Mijn excuses.
Daarbij wou ik alleen middels het screenshot laten zien wat de standaard instelling is in NVIDIA configuratiescherm.
Daarbij overklokken ben ik al
langer mee bezig maar dat ik niet hetzelfde materiaal/budget heb betekent niet dat ik een leek ben.
[ Voor 6% gewijzigd door GerardReintke op 22-08-2011 18:08 ]
sorry dat het er even uitkomt op jouw post, maar er wordt zo veel geblaat wat totaal geen betrekkign heeft op simpele vraag die ik aan charly stel betreffende zijn settings.. ik ben benieuwd naar zijn setting en het wordt zo gedraaid dat ik hem een cheater noem. zo'n erge mug->olifant heb ik nog nooit gezienGerardReintke schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 18:01:
[...]
Sorry nakker.
Wist niet dat je je aangevallen voelde.
Mijn excuses.
Is hier sinds peerke zijn score anders niet zo gezellig meer nakker.
Daar komt ook bij dat sommige drivers en software last hebben van bugs.
Daar komt ook bij dat sommige drivers en software last hebben van bugs.
[ Voor 35% gewijzigd door GerardReintke op 22-08-2011 18:11 ]
omdat mensen onnodig lopen te zemelen, een vraag of opmerking over een submission wordt gezien als een aanval.. what ever happened to interesting conversation..
nedernakker en ik hebben geprobeerd leuke scores neer te zetten hier, maar daar werd overheen gekeken en werd er over iets anders nog negatief doorgepraat. dus die gezelligheid heb je aan jezelf te danken(bedoel niemand specifiek).
Uplay: Red--Death
Daar heb ik echt niet over heen gekeken nubje.rsnubje schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 19:01:
nedernakker en ik hebben geprobeerd leuke scores neer te zetten hier, maar daar werd overheen gekeken en werd er over iets anders nog negatief doorgepraat. dus die gezelligheid heb je aan jezelf te danken(bedoel niemand specifiek).
Zelf lukt mij dat niet omdat mijn X6 niet harder wil dan 4.4GHz.
Zit dus ook keihard te twijfelen of ik wacht op de FX8150P of dat ik overstap op SB.
Mijn 580 zit wel snor.
Kan nog harder dan de 1000/1275 waar hij nu op draait,maar wordt tegen gehouden door mijn cpu die de botlleneck is in mijn systeem.
nette 580 heb je dan
ik zou inderdaad even wachten wat de FX doen, maar verwacht er niet teveel van. Denk dat zoiezo op lucht of water een SB met overclock het beter gaat/blijft doen.
Dat is het juist.millman schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:13:
[...]
@ peerke: We zijn allemaal op zoek naar dat laatste puntje door middel van een tweak of optimalisatie en daar moet je over kunnen discussieren, niet alles zo op je zelf betrekken, dat is een beetje sfeermakerij.. Kom ook maar met nieuwe scores, we eten je echt niet op..
Ik ben dus bang dat er wederom reacties gaan komen dat het een onmogelijke score is enz enz.
Dat er iets fout zit in 3dmark03 is wel bekend.
Het liefst zou ik hem online zetten bij HWbot maar ik weet niet wat ik daar allemaal precies in moet vullen.
Dat weten we direct of het een echte score is of niet.
Word ie geaccepteerd dan is ie echt.
Ik zal me score plaatsen en dat is zonder bugs.
Helaas niet alles op het SS.Weer vergeten in CPUz de videokaart om te zetten.
Erg iritant dat ie steeds de intel voorop zet.
Dit is dus gedraaid zonder bugs op 5000Mhz.
Geen zwarte schermen
Een enkel scherm aangesloten
Bureaublad niet uitgebreid en dus gewoon enkel
Geen cheats
Geen bugs (zo ver ik weet)
Wat ik dus het ergste vind is dat de diehard clockers zoals Nederakker en Bullus problemen krijgen vanwege iets wat lastig te verklaren is.
Ik heb Nederakker een keer in het echt gezien en ik zie die jongen er echt niet voor aan om te liggen vervelen hier.Bullus alleen gesproken via hier en PM.
Beide zijn ze in mijn ogen de 2 jongens die verstand van zaken hebben en dat zijn ook de 2 waar ik het meeste van aanneem/accepteer.
Ik ga niet voor niets een "priveles" van Nakker nemen zodra de Bambino te wereld is en de tijd er rijp voor is.
Hierbij dus de SS:

*Edit ik zal hem zo nog eens opnieuw draaien en dan alles goed aanzetten.
Die score komt zo.
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 416184 op 22-08-2011 20:18 ]
Daarom zit ik dus ook keihard in tweestrijd.
Wat gaat bulldozer doen.
Daarom heb ik voor 1 1/2 geleden ook de C V F aangeschaft in afwachting van bulldozer.
Maar wordt kriebelig ervan dat je nu nog niets definitiefs hoort over de Bulldozer.
En anders wacht ik op eSB 3960X .
Wat gaat bulldozer doen.
Daarom heb ik voor 1 1/2 geleden ook de C V F aangeschaft in afwachting van bulldozer.
Maar wordt kriebelig ervan dat je nu nog niets definitiefs hoort over de Bulldozer.
En anders wacht ik op eSB 3960X .
hij laat je igp zien, hoe komt dat? het is niet dat ik je niet vertrouwe, maar er is iets goed mis
Omdat ik op Crossfire draai en daar 3 opties heb om aan te zetten.Helaas vergeet ik die wel eens om te zetten.Zelfde als me CPU niet op motherbord te zetten.rsnubje schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 20:17:
hij laat je igp zien, hoe komt dat? het is niet dat ik je niet vertrouwe, maar er is iets goed mis
Vandaar dat ik nu de test ff opnieuw ga draaien.
Half uurtje en ik heb de nieuwe
ahja, das goed
kun je igp niet disablen, dat scheelt misschien ook weer. met z68 weet je nooit...misschien dat de igp roet int eten gooit
[ Voor 16% gewijzigd door rsnubje op 22-08-2011 20:27 ]
Hierbij de score met de juiste CPUz gegevens en dergelijke.
De eerste keer zwart beeld dus uitgezet.Reboot van computer en test opnieuw.
Voledig beeld gehad en uit laten lopen.

CPU op 5000Mhz
GPU op 950/1125
De eerste keer zwart beeld dus uitgezet.Reboot van computer en test opnieuw.
Voledig beeld gehad en uit laten lopen.

CPU op 5000Mhz
GPU op 950/1125
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 416184 op 22-08-2011 20:39 ]
ik moet er nog steeds van lachen haha 
kun je dat eens proberen, igp uitschakelen, in bios of evt in apparaat beheer.
kun je dat eens proberen, igp uitschakelen, in bios of evt in apparaat beheer.
Nee die kun je niet uitschakelen.
Tenminste niet met wat ik heb kunnen vinden in de bios en via internet.
Het is een GPUhulp wat in je CPU zit wat altijd mee blijft werken blijkbaar.
Tenminste niet met wat ik heb kunnen vinden in de bios en via internet.
Het is een GPUhulp wat in je CPU zit wat altijd mee blijft werken blijkbaar.
ja maar in apparaat beheer kun je dat toch wel? dan wordt ie gewoon niet meer gebruikt of gezien door de software.
je kunt de igp wel uitschakelen in de bios
advanced>system agent config>laatste 2 opties op disabled zetten
advanced>system agent config>laatste 2 opties op disabled zetten
[ Voor 10% gewijzigd door Bullus op 22-08-2011 22:32 ]
|2600k|Asus 290|
Zal eens gaan kijken om het uit te zetten.
Zal dat zo veel invloed hebben op je score dan?
Zal dat zo veel invloed hebben op je score dan?
waarschijnlijk niet, omdat je de igp niet hebt aangesloten op het moederbord mbv een hdmi
[ Voor 33% gewijzigd door Bullus op 22-08-2011 20:50 ]
|2600k|Asus 290|
gewoon om het uit te sluiten he
Render Standby + IGPU Multi Monitor op disable instellen.
Zal hem bij de volgende test eens uitzetten.
Wil niet te veel benchen nu omdat me pc erg warm word op 5000mhz.
Doe ik zeker vaker als ik op water draai.
Morgen of overmorgen me spullen binnen!!
Wil niet te veel benchen nu omdat me pc erg warm word op 5000mhz.
Doe ik zeker vaker als ik op water draai.
Morgen of overmorgen me spullen binnen!!
netjes hoor. benieuwd naar je aqua
Ik moet eerlijk zijn nu ik deze scores zie dat ik heel blij ben dat ik overgestapt ben naar me X2 kaart.Mijn scores zijn een stukkie hoger en dat op 5000mhz.
Als me water erin zit kan ik een stukje hoger.Nu vind ik dat te link door de hoge temps.
De onderste 11 score is wel netjes.
11: 8543
vantage: 32033
Aqua heb ik ff voor de lol gedraaid maar vind het een heel raar programma.
Als me water erin zit kan ik een stukje hoger.Nu vind ik dat te link door de hoge temps.
De onderste 11 score is wel netjes.
11: 8543
vantage: 32033
Aqua heb ik ff voor de lol gedraaid maar vind het een heel raar programma.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 416184 op 22-08-2011 21:44 ]
ziet er idd goed uit.. bullus.. nette clocks op je gpu, Vgpu 1,213?
@ peerke2
scores van synthetische benchmarks zeggen niets, in games als cfx niet schaalt lever je best wel in.
vergete niet dat je nu jouw dual gpu vergelijkt met een single gpu, dan zit bullus met zijn scores wel heel dichtbij je
@ peerke2
scores van synthetische benchmarks zeggen niets, in games als cfx niet schaalt lever je best wel in.
vergete niet dat je nu jouw dual gpu vergelijkt met een single gpu, dan zit bullus met zijn scores wel heel dichtbij je
Ja.. Dat is het mooie van de single GPU kaarten hea.. Het werkt altijd
.
@Bullus: Dat is wel een flinke vcore om op te benchen. Is dat op WC of onder de SS oid
?
Enne.. De 30K voor Vantage is zóó dichtbij. Je moet daar eigenlijk wel overheen nu
.
@Bullus: Dat is wel een flinke vcore om op te benchen. Is dat op WC of onder de SS oid
Enne.. De 30K voor Vantage is zóó dichtbij. Je moet daar eigenlijk wel overheen nu
[ Voor 20% gewijzigd door faust2016 op 22-08-2011 21:50 ]
net ook even de 3dmark 03 test laten lopen ( uit nieuwsgierigheid )
cpu: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E7400 @ 2.80GHz
4gb noname ram
NVIDIA GeForce 8800 GT 512mb ram
Windows vista
resultaat : 37808
4gb noname ram
Windows vista
haha dat is wel echt bar slechtspl3ndr schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:10:
net ook even de 3dmark 03 test laten lopen ( uit nieuwsgierigheid )
4gb noname ram
Windows vista
haha hee ontmoedig hem niet he 
wat is de reden dat je zo weinig op msn bent
In zijn tijd was het niet zo schandalig
Ik heb hem nu zo'n 3 jaar , nix geupgrade intussen.
De algemene pc-snelheid is nu dus zo'n 5 a 6 x hoger gegaan in 3 jaar.
Heb je gelijk in maar vergeet niet dat Bullus zijn CPU een heel stuk sneller staat dan die van mij.nedernakker schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 21:45:
@ peerke2
Dat helpt ook een stuk
Word dat nog gebruikt dan?rsnubje schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:16:
haha hee ontmoedig hem niet he
Ik heb het ook maar praat er nooit op.
Misschien omdat ik ook weinig vrienden heb hahahahahahah
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 416184 op 22-08-2011 22:22 ]
absoluut, maar vind het een prachtige score tussen al het geweld hier
Ja ik ook, maar dat gezeur van al die meiden. kwaak kwaak... en ze denken dan ook nog dat je verplicht bent te antwoorden. daarom ben ik ook altijd Offline. haha Hier kunnen de kerels gewoon antwoorden wanneer het hun uitkomt. daarom heb ik ook altijd zo'n hekel aan MSN.Anoniem: 416184 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:21:
[...]
Word dat nog gebruikt dan?
Ik heb het ook maar praat er nooit op.
Misschien omdat ik ook weinig vrienden heb hahahahahahah
[ Voor 56% gewijzigd door jbkappirossi op 22-08-2011 22:55 ]
Voorlopig ff niks, kreeg nl kuren op dezelfde snelheid, elke keer bsod's 124 voordat windows opstartrsnubje schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 21:43:
netjes hoor. benieuwd naar je aqua
morgen even nakijken wat er precies is, ziet er niet goed uit. op 5100 kreeg ik nl ook bsod op dezelfde volts.
Yep nog steedsnedernakker schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 21:45:
@ peerke2
Merk wel dat ik op wc een stuk hogere volts nodig heb dan op ss..denk dat de cpu zijn tijd heeft gehadfaust2016 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 21:47:
Ja.. Dat is het mooie van de single GPU kaarten hea.. Het werkt altijd.
@Bullus: Dat is wel een flinke vcore om op te benchen. Is dat op WC of onder de SS oid?
Enne.. De 30K voor Vantage is zóó dichtbij. Je moet daar eigenlijk wel overheen nu.
Als ik de cpu nog goed krijg anders is het voorlopig ff niks.
op 4600 draait ie nog wel....
|2600k|Asus 290|
Het is toch ook zo dat msn eigenlijk achterhaald is.
Wat is er tegenwoordig nou niet.Hyves,twitter,facebook enz.
Zo veel dingen dat je elkaar niet eens meer kunt vinden omdat je elkaar misloopt in alle programma's hahaha.
Ik heb me msn altijd wel aanstaan en als mensen me toe willen voegen mag dat.
pm.pieters@telfort.nl
Kletsen doe ik altijd wel
Wat is er tegenwoordig nou niet.Hyves,twitter,facebook enz.
Zo veel dingen dat je elkaar niet eens meer kunt vinden omdat je elkaar misloopt in alle programma's hahaha.
Ik heb me msn altijd wel aanstaan en als mensen me toe willen voegen mag dat.
pm.pieters@telfort.nl
Kletsen doe ik altijd wel
laat me raden jij belt met telfort haha.
bullus.. o o ook last van degradatie? die van mij wil ook al niet meer wat hij eerst wilde
bullus.. o o ook last van degradatie? die van mij wil ook al niet meer wat hij eerst wilde
ik vindt msn toch nog altijd het handigst voor ff een snel praatje. facebook of twitter schiet ook niet op. (hyves is voor kleuters).
ik denk dat ik op me 1.58v ook nog wel degradatie ga merken dan
ik denk dat ik op me 1.58v ook nog wel degradatie ga merken dan
Oei bijna de 12K
Er moet meer rek in zitten, het moet!!!
die CPU moet verder omhoog!

http://3dmark.com/3dm11/1...YrA5t9dHqxE2caYc0JYEL0fk2
Er moet meer rek in zitten, het moet!!!
die CPU moet verder omhoog!

http://3dmark.com/3dm11/1...YrA5t9dHqxE2caYc0JYEL0fk2
mooi faust... goed bezig
@audione0 c'mon, ff pushen nog die gpu's, richting 1000 core en je bent er wel..
@audione0 c'mon, ff pushen nog die gpu's, richting 1000 core en je bent er wel..
Zier er goed uit Faust.
Net ook even 06 gedraaid en me scores worden beetje bij beetje meer
Alleen wederom weer erg warm.
Net ook even 06 gedraaid en me scores worden beetje bij beetje meer
Alleen wederom weer erg warm.

[ Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 416184 op 23-08-2011 08:27 ]
nedernakker schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 07:03:
mooi faust... goed bezig
Ik kreeg gisteravond al klachten omdat ik geluidsoverlast veroorzaakte, dus ik moest de fans wat zachter zetten

Eerst weer klussen vanavond en dan hoger die gpu's
Misschien dat mn Dominators ook wat hoger willen, of iig de timings. 2133Mhz gaat er denk ik niet inzitten, dus hier zit geen rek in.
2000Mhz wel, maar dan moet de bclk omhoog, en dat komt de stabiliteit niet ten goede.
[ Voor 20% gewijzigd door Audione0 op 23-08-2011 08:47 ]
Hmmm als ik vantage draai op deze settings knalt ie hem eruit met bluwscreen.
Code 124.
Toch maar wachten op me WC
Code 124.
Toch maar wachten op me WC
nou faust, je haalt me bijna in
nu ff een run op win xp en je zit nog dichterbij
Hmm, wat me nu ineens opvalt is dat mijn PCI-e op 8x sta, althans dat zie ik op het plaatje staan. Maar hoe kan dat nou? Mijn 3e pci-e kan ik de waarde veranderen tot max 4x maar die andere 2 doen dit automatisch toch. Of gaat de PIC-e automatisch van 16x naar 8x als er CFX gedraaid wordt?
Ik zou niet eens weten waar ik in het bios dat kan veranderen btw.
http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/4/134809.jpg
Ik zou niet eens weten waar ik in het bios dat kan veranderen btw.
http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/4/134809.jpg
[ Voor 9% gewijzigd door Audione0 op 23-08-2011 12:22 ]
Je hebt geen dual x16 bord. Je hebt 3 PCI-e 16x sloten maar er kan er maar één tegelijk 16 lanes doorgeven. Zodra je CFX gaat draaien draai je dus 2x x8.
Ok,
Maar al zou ik in het gekste geval een 3e HD6950 op mijn board prikken dan schakelen alle 3 de radeon's over naar x4 omdat de 3e alleen 4 lanes doorgeeft.
Niet dat ik een 3e graka wil gaan kopen, maar meer een vraag of ik het allemaal nog wel goed begrijp
Maar al zou ik in het gekste geval een 3e HD6950 op mijn board prikken dan schakelen alle 3 de radeon's over naar x4 omdat de 3e alleen 4 lanes doorgeeft.
Niet dat ik een 3e graka wil gaan kopen, maar meer een vraag of ik het allemaal nog wel goed begrijp
het 3e slot loopt via de SB, dit gaat niet werken, de delay die onstaat door het gebrek aan bandbreedte en het wachten op communicatie zal waarschijnlijk nog slechtere prestaties geven dan cfx met 2 kaarten..
je kan zonder nf200 chip of dergelijke hooguit 8-8-4 draaien waarbij de 4x zoals nakker zegt enorm traag is
Ok, duidelijk!
Als je 3dmark via xp of ubuntu ofzo draait , zal dat veel qua punten schelen?
Ik zit te denken om eventueel een dualboot te doen en dan via de andere OS de 3dmarks te gaan draaien.
Eventueel de nieuw lion software van Mac.
@RSnubje.
Ik heb die onboard video uitgezet gehad maar scheeld niet echt veel.
Dus maar weer aangezet
Ik zit te denken om eventueel een dualboot te doen en dan via de andere OS de 3dmarks te gaan draaien.
Eventueel de nieuw lion software van Mac.
@RSnubje.
Ik heb die onboard video uitgezet gehad maar scheeld niet echt veel.
Dus maar weer aangezet
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 416184 op 23-08-2011 16:15 ]
alles vanaf 3dmark 06 en lager draait beter op xp!Anoniem: 416184 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:14:
Als je 3dmark via xp of ubuntu ofzo draait , zal dat veel qua punten schelen?
Oke.
Dan maar eens een manier vinden om hem te kunnen installeren op een aparte HDD.
Als ik hem zo wil installeren doet ie het niet omdat ik Win7 er al op heb staan natuurlijk.
Iemand een idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?
Heb dus een 120g HDD die ik aan een SATA aansluiting hang en daar wil ik XP op zetten.
Is daar een truukje voor ?
Dan maar eens een manier vinden om hem te kunnen installeren op een aparte HDD.
Als ik hem zo wil installeren doet ie het niet omdat ik Win7 er al op heb staan natuurlijk.
Iemand een idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?
Heb dus een 120g HDD die ik aan een SATA aansluiting hang en daar wil ik XP op zetten.
Is daar een truukje voor ?
ja, main hd disconnecten of je boot volgorde goed instellen in je bios..
net een hd 6950 gekocht>laatste drivers van de saphire website.
mijn vantage score is 16995,volgens futuremark is dat laag vergeleken met vergelijkbare systemen,zou 17600 moeten zijn.
cpu i7@4ghz
voeding 850 wat enermax revolution.
heb desktop op basic theme gezet.
wat kan ik nog doen om een normale score te krijgen?
heb met de search wel iets gevonden over energiebeheer van de pci-e ,die heb ik uitgeschakeld maar dat hielp niet.
mijn vantage score is 16995,volgens futuremark is dat laag vergeleken met vergelijkbare systemen,zou 17600 moeten zijn.
cpu i7@4ghz
voeding 850 wat enermax revolution.
heb desktop op basic theme gezet.
wat kan ik nog doen om een normale score te krijgen?
heb met de search wel iets gevonden over energiebeheer van de pci-e ,die heb ik uitgeschakeld maar dat hielp niet.
ik zeg maar zo "zeg maar niks"
Die 700 punten zijn niet echt iets om je zorgen te maken.
Bekijk dit topic even, er staan genoeg hints in
Bekijk dit topic even, er staan genoeg hints in
dankje gamer.
ik had al gezocht naar scores op 6950 in dit topic,maar dat zij allemaal 2011 scores.
dus ik ga die maar ff installeren.
ik had al gezocht naar scores op 6950 in dit topic,maar dat zij allemaal 2011 scores.
dus ik ga die maar ff installeren.
11 is natuurlijk ook relevanter om te vergelijken met jouw generatie videokaart.
Standaard moet je tussen de 4500 en 5500 punten scoren.
checkt!n0 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:00:
11 is natuurlijk ook relevanter om te vergelijken met jouw generatie videokaart.
score is 4890.
hoewel ze aangeven" your grafic card score is low"zie ik dat het grootste geteste aantal lager scored
paniekzaaiers
hij is lekker stil die kaart,ben er blij mee

ik ga de kaart voorlopig niet overclocken,maar ik ga natuurlijk wel de gratis shaders unlocken.
als ik het goed begrepen heb moet ik met RBE de orginele bios aanpassen .
ik ga er nog ff goed induiken.
tnx all
net wat gamer bedoelt is dat de mensen hier al enige ervaring hebben met overclocken!
Hier door halen ze waarschijnlijk een hogere score;
Clean OS instal
windhoos tweaks
Windhoos XP sp3 ligt aan welke 3d benchmark.
SSD
cpu speed
geheugen speed
etc.
Hier door halen ze waarschijnlijk een hogere score;
Clean OS instal
windhoos tweaks
Windhoos XP sp3 ligt aan welke 3d benchmark.
SSD
cpu speed
geheugen speed
etc.
Nou ik hem nog steeds 0,0 ervaring met overclocken.
Ik lees gewoon duidelijk naar de tips en dergelijke die ik van mensen krijg en ik draai qua scores nu met de hogere jongens mee.
En dat met een vrij basic overclock.
Dus het is echt wel mogelijk alleen verdiep je er een beetje in.
Het ff doen is niet zo ff.
Dat idee heb ik ook heel snel uit me hoofd gezet.
Ik lees gewoon duidelijk naar de tips en dergelijke die ik van mensen krijg en ik draai qua scores nu met de hogere jongens mee.
En dat met een vrij basic overclock.
Dus het is echt wel mogelijk alleen verdiep je er een beetje in.
Het ff doen is niet zo ff.
Dat idee heb ik ook heel snel uit me hoofd gezet.
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 416184 op 23-08-2011 20:44 ]
hij moet alleen nog leren dat dual gpu scores niet meekomen met single gpu scores
en dat 230k 03 2e plek wereldrang is en dus niet kan kloppen
nee maar zn andere scores zijn wel netjes hoor
Ik post me 230k score toch ook niet om een ranglijst ofzo.
Een een dual GPU draait waarom niet mee met een single?
Qua specs staan ze gelijk aan een gtx580 zoals jullie zelf zeggen.
Dat ik een dual heb maakt dus geen reet uit.
Het gaat erom wat de kaart kan.
Ik kan hem niet vergelijken met een "lowbudget" kaart idd maar met de top singles mag ik hem zeker wel vergelijken.
Anders moeten we hier een aparte sectie openen en bij LinX en dergelijke een aparte sectie openen voor mensen die op SLI en Crossfire draaien.
Ik kan hem niet vergelijken met een "lowbudget" kaart idd maar met de top singles mag ik hem zeker wel vergelijken.
Anders moeten we hier een aparte sectie openen en bij LinX en dergelijke een aparte sectie openen voor mensen die op SLI en Crossfire draaien.
ik vond dit met de search.jbkappirossi schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:11:
RBE. dat is iets met een gebruikershandleiding, want als je aan de clock settings zit werkt de flash al niet meer. Het enigste wat totnu toe te veranderen is is de vcore via reg. AMD heeft met de laatste drivers de boel beveiligt en daar is tot op heden nog geen (RBE) update van welke het mogelijk maakt de boel aan te passen.
Belangrijker is om te flashen via DOS, sommige kaarten geven een error in winflash waardoor de shaders niet unlockt worden Via DOS lukt dit dan wel.
Werkt Afterburner en Trixx ook niet dan? Dan zou je inderdaad mijn bios eens moeten proberen en dam wel via DOS flashen!
dus ik vraag het even aan jou aangezien jij er ervaring mee hebt.
om de shaders te unlocken doe ik dit:
*bootable stick,daar staat nu op:comand.com,io.sys.msdos.sys,atiflash exe,en strax xxxxx.rom bios.
*met rbe de orginele bios laden >unlock shaders naar 6970 aanvinken>bios saven naar stick.
*opstarten van stick>atiflash.exe>gemode bios laden en flashen.
*reboot en klaar.
is dit kompleet zo?
alvast bedankt
edit/heb net ff geboot van de stick,en ik zie dat ik waarschijnlijk een bat file moeten maken.?
daar kan ik wel wat hulp bij gebruiken.
excuus for oftopic
[ Voor 6% gewijzigd door erikdeperik op 23-08-2011 21:30 ]
wat we bedoelen is dat 8000 punten score met een dual gpu kaart niet meekeomen met de grote jonegens is die 8000 punten doen met een single gpu,Anoniem: 416184 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:16:
Ik post me 230k score toch ook niet om een ranglijst ofzo.
maar je bent lekker aan het leren, keep up the good work...
Aan de ene kant snap ik het wel maar aan de andere kant niet.
Ik draai technisch gezien met 2 GPU's.Daarom snap ik het wel.
Ik draai qua specs van de GPU ongeveer gelijk aan een 580.Me CPU snelheid blijft lager als bijv die van jou en Bulmeister.Dus aan die kant snap ik het niet.
Het gaat in mijn ogen erom dat je een hoge score neerzet.Met 1 ,2 of 50 GPU's maakt dan niet uit.
Het ligt er maar aan wat je in je pc wil stoppen.
Ik ben bezig met een 2e X2 dus als het ff meezit draai ik binnenkort dubbel/dubbel GPU
Of deze X2 gaat ruimte maken voor 2 WC gekoelde GPU's.Ik weet alleen nog niet welke.
Mocht iemand die er 2(of meer) hebben en een dealtje willen maken met me dan hoor ik het graag.
Morgen (als het mee zit) bouwen en dan eens flink scores neerzetten nadat ik me 5000Mhz stabieler heb.
Momenteel kan ik die nog niet stabiel zetten omdat hij hem uitknalt vanwege de warmte.
Melding 124
Ik draai technisch gezien met 2 GPU's.Daarom snap ik het wel.
Ik draai qua specs van de GPU ongeveer gelijk aan een 580.Me CPU snelheid blijft lager als bijv die van jou en Bulmeister.Dus aan die kant snap ik het niet.
Het gaat in mijn ogen erom dat je een hoge score neerzet.Met 1 ,2 of 50 GPU's maakt dan niet uit.
Het ligt er maar aan wat je in je pc wil stoppen.
Ik ben bezig met een 2e X2 dus als het ff meezit draai ik binnenkort dubbel/dubbel GPU
Of deze X2 gaat ruimte maken voor 2 WC gekoelde GPU's.Ik weet alleen nog niet welke.
Mocht iemand die er 2(of meer) hebben en een dealtje willen maken met me dan hoor ik het graag.
Morgen (als het mee zit) bouwen en dan eens flink scores neerzetten nadat ik me 5000Mhz stabieler heb.
Momenteel kan ik die nog niet stabiel zetten omdat hij hem uitknalt vanwege de warmte.
Melding 124
het gaat er om dat wij met de rekenkracht van 1 gpu 8000 punten halen en jij met 2, geef mij jouw videokaart en ik zit verboven de 10000.
je kunt de scores van verschillende merken/types gpu's niet met elkaar vergelijken. 6500 in 3dmark 11 met een 580 gtx is niks, met een 5850 is het een wereldprestatie..
je kunt de scores van verschillende merken/types gpu's niet met elkaar vergelijken. 6500 in 3dmark 11 met een 580 gtx is niks, met een 5850 is het een wereldprestatie..
10K met die kaart van peerke lijkt mij ook nog ver weg..
Hangt er vanaf wat zo'n kaart onder stikstof doet natuurlijk, en wat voor een proc je er achter hebt hangen..sebasss2 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:48:
denk dat hij het over de 2 kaarten bij elkaar heeft
Onder stikstof lijkt mij ook nog lastig.
Maar miss gebeurt het nog wel is.
Zal nog best lastig klokken zijn 2gpu's op 1pcb i.v.m. stroomtoevoer.
Maar miss gebeurt het nog wel is.
Zal nog best lastig klokken zijn 2gpu's op 1pcb i.v.m. stroomtoevoer.
zo lastig is dat niet hoor...
Misschien lijkt het je erg ver maar zit toch aardig tegen de 9000 aan met de CPU op 4700Mhz.sebasss2 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:48:
Als ik de WC erop heb zitten gaat ie sneller dus wie weet.
Maar goed over naar deel 10
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 416184 op 23-08-2011 22:48 ]
En daar weer verder.
PC1: 9800X3D + RTX 5080
PC2: 5800X3D + RTX 3080
Dit topic is gesloten.