Toon posts:

Welke Router?

Pagina: 1
Acties:

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-06 09:21
Beste mensen,

Ik ga binnenkort samen wonen met mijn vriendin in Rotterdam Delfshaven. Nou ben ik op zoek gegaan naar een internet provider. Ik kom uit op Online en Tele2 20MB lijntjes. Qua prijs maakt het niet zoveel uit, maar hun modems wel.

En het gaat mij nou net om die modems, bij Tele2 krijg je een Davolink en bij Online een Thomson. modem moet 5 connecties aan kunnen ook al zijn er in principe altijd 2 up. En daarvan wordt hevig gebruikt voor downloaden.

Eerlijk gezegd heb ik echt slechte ervaringen gehad met Thomson modems. Maar een Davolink router zegt mij helemaal niks. Ik wil dus graag een beetje de ervaringen van mensen willen weten betreft de modems (eventueel ook providers).

Alvast bedankt,

Jerx

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Neem de goedkoopste en koop vervolgens van die besparing een eigen router?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-06 12:09

BiLo

PSN: toiletcleaner

Je krijgt toch ook geen router maar een modem?

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

DylanE schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:31:
Van de engelse wiki, want de nederlandse schrijft er niks over, maar ben het gedeeltelijk met je eens:
Many broadband modems include the functions of a router (with Ethernet and WiFi ports) and other features such as DHCP, NAT and firewall features.

When broadband technology was introduced, networking and routers were unfamiliar to consumers. However, many people knew what a modem was as most internet access was through dial-up. Due to this familiarity, companies started selling broadband modems using the familiar term modem rather than vaguer ones like adapter or transceiver, or even "bridge".

Many broadband modems must be configured in bridge mode before they can use a router.
Dat laatste is volgens mij niet echt meer van toepassing ;).

CM 690 II Advanced, Corsair 520Watt, Gigabyte X48t-DQ6,C2Q 9450, Sapphire 6790, 2x2048MB G.Skill(DDR3,7-7-7-18), Creative X-Fi Extreme Gamer, Logitech MX510 + MS Curve 2000, Samsung 957MB+T240, WD 500+160+200+500GB

• JerX
DylanE schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:31:
Je hebt helemaal gelijk het gaat hier om een modem en het was ook geen Datalink maar een Davolink. Handig een vriendin naast je die veel lult :P

• Anoniem: 63975
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Beide aanbieders leveren een zgh Multi-PC modem aan, dat dus een modem, een router en soms een accesspoint is.

In geen van de gevallen is het een puur modem dat standaard aan bridging doet.

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

JerX schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:20:
En het gaat mij nou net om die modems, bij Tele2 krijg je een Davolink en bij Online een Thomson. modem moet 5 connecties aan kunnen ook al zijn er in principe altijd 2 up. En daarvan wordt hevig gebruikt voor downloaden.

Eerlijk gezegd heb ik echt slechte ervaringen gehad met Thomson modems. Maar een Davolink router zegt mij helemaal niks. Ik wil dus graag een beetje de ervaringen van mensen willen weten betreft de modems (eventueel ook providers).
Wat bedoel je met 5 connecties? 5 computers tegelijkertijd met draad? Ik heb ook altijd een Thomson/Speedtouch gehad, maar nooit problemen mee gehad. Één van de eerste modem's van KPN waren niet echt goed als ik het me kan herinneren, maar de laatste wel (ligt er natuurlijk ook aan of je wilt gaan NAT'en en andere bijzondere instellingen).

Davolink zegt mij ook weinig en zou dan eerder voor een Thomson/Speedtouch gaan.

Conclusie: Ik zou zeggen probeer het eerst uit en kijken of tie bevalt en dan lekker laten staan. Scheelt zo weer een hoop geld.

CM 690 II Advanced, Corsair 520Watt, Gigabyte X48t-DQ6,C2Q 9450, Sapphire 6790, 2x2048MB G.Skill(DDR3,7-7-7-18), Creative X-Fi Extreme Gamer, Logitech MX510 + MS Curve 2000, Samsung 957MB+T240, WD 500+160+200+500GB

• MMMMMM
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09-2020
offtopic:
Is het niet Delfshaven ?

• JerX
MMMMMM schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:52:
offtopic:
Is het niet Delfshaven ?
It is :p
Ventrigo schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:51:
[...]

Wat bedoel je met 5 connecties? 5 computers tegelijkertijd met draad? Ik heb ook altijd een Thomson/Speedtouch gehad, maar nooit problemen mee gehad. Één van de eerste modem's van KPN waren niet echt goed als ik het me kan herinneren, maar de laatste wel (ligt er natuurlijk ook aan of je wilt gaan NAT'en en andere bijzondere instellingen).

Davolink zegt mij ook weinig en zou dan eerder voor een Thomson/Speedtouch gaan.

Conclusie: Ik zou zeggen probeer het eerst uit en kijken of tie bevalt en dan lekker laten staan. Scheelt zo weer een hoop geld.
Er zullen 2 apparaten via bedraad en 3 via wireless aangesloten zijn. Maar uiteindelijk zullen er altijd wel 2 actief zijn (1 wireless en bedraad).

[Voor 72% gewijzigd door JerX op 11-05-2011 16:10]

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-06 14:19
De davolink schijnt DNS problemen te hebben.

• JerX
detim schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 16:26:
De davolink schijnt DNS problemen te hebben.
En ik las ook wireless problemen, signaal schijnt erg zwak te zijn.

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-06 13:18
ik zou gaan waar je de beste service hebt. voor een euro 30 heb je al een simpel routertje die precies doet wat je wil, hang je die er gewoon achter.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:23

Matis

Rubber Rocket

Anoniem: 63975 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:50:
Beide aanbieders leveren een zgh Multi-PC modem aan, dat dus een modem, een router en soms een accesspoint is.

In geen van de gevallen is het een puur modem dat standaard aan bridging doet.
Dat vind ik altijd zo jammer. We hebben ook Online en zijn verplicht hun (toen nog) Livebox te gebruiken.
De Livebox is zo bagger, dat we al meerdere keren ter reparatie hebben aangeboden hebben (met gegronde redenen overigens) en ook gesmeekt hebben om een nieuwe versie van Thomson.
Volgens mij is onze lijn daar niet geschikt voor, want we worden telkens met een kluitje in het riet gestuurd. En al onze verzoeken worden afgewezen voor het toewijzen van een nieuw modem ter vervanging van de LB.

Ik vind het jammer dat ISP (en dan voornamelijk de ADSL-aanbieders) een Alles-in-een apparaat leveren bij hun abonnementen.
Ikzelf wil eigenlijk niets meer dan een modem welke het WAN-ip bridged en ik dan zelf middels een router, of door een server heen verder distribueer binnen mijn LAN.

Helaas is dit in ieder geval bij Online niet van toepassing en zijn wij nog uit het Orange-tijdperk waarin de Livebox werd geleverd als Multi-PC modem, met alle gevolgen vandien.
In het Online-topic hebben ook diverse mensen hun abonnement opgezegd door de bedroevende kwaliteit van de Livebox.

Gelukkig is dit voor jou niet meer van toepassing als nieuwe klant van Online, maar zorg in ieder geval dat ook het geleverde Multi-PC modem redelijk goed aangeschreven staat, mocht je niet kunnen switchen naar een eigen keus.

Ik heb zelf achter de Livebox een pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND staan welke het verkeer intern regelt (om zo de brakke Livebox te ontzien).
Daar ben ik erg over te spreken. Hun eigen Firmware is zeer stabiel en er bestaat de mogelijkheid (mits je de juiste HW-versie hebt (1.1 of 1.4) om er custom Firmware zoals DDWRT in te knallen :) ).

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• JerX
Matis schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 17:06:
[...]

Dat vind ik altijd zo jammer. We hebben ook Online en zijn verplicht hun (toen nog) Livebox te gebruiken.
De Livebox is zo bagger, dat we al meerdere keren ter reparatie hebben aangeboden hebben (met gegronde redenen overigens) en ook gesmeekt hebben om een nieuwe versie van Thomson.
Volgens mij is onze lijn daar niet geschikt voor, want we worden telkens met een kluitje in het riet gestuurd. En al onze verzoeken worden afgewezen voor het toewijzen van een nieuw modem ter vervanging van de LB.

Ik vind het jammer dat ISP (en dan voornamelijk de ADSL-aanbieders) een Alles-in-een apparaat leveren bij hun abonnementen.
Ikzelf wil eigenlijk niets meer dan een modem welke het WAN-ip bridged en ik dan zelf middels een router, of door een server heen verder distribueer binnen mijn LAN.

Helaas is dit in ieder geval bij Online niet van toepassing en zijn wij nog uit het Orange-tijdperk waarin de Livebox werd geleverd als Multi-PC modem, met alle gevolgen vandien.
In het Online-topic hebben ook diverse mensen hun abonnement opgezegd door de bedroevende kwaliteit van de Livebox.

Gelukkig is dit voor jou niet meer van toepassing als nieuwe klant van Online, maar zorg in ieder geval dat ook het geleverde Multi-PC modem redelijk goed aangeschreven staat, mocht je niet kunnen switchen naar een eigen keus.

Ik heb zelf achter de Livebox een pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND staan welke het verkeer intern regelt (om zo de brakke Livebox te ontzien).
Daar ben ik erg over te spreken. Hun eigen Firmware is zeer stabiel en er bestaat de mogelijkheid (mits je de juiste HW-versie hebt (1.1 of 1.4) om er custom Firmware zoals DDWRT in te knallen :) ).
Hartstikke bedankt voor de informatie! Erg handig :) Het blijkt dat je tegenwoordig deze modem krijgt.

[Voor 3% gewijzigd door JerX op 11-05-2011 17:17]

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:23

Matis

Rubber Rocket

Ik heb zelf geen ervaring met de TG712, maar het zal vast beter zijn dan de Livebox van nu :/

Ik heb overigens geen idee of de TG712 te bridgen valt. Ik ben bang dat dat niet gaat lukken als je ook telefonie aangeschaft hebt.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Doe jezelf een lol en ga naar UPC ipv naar de ADSL boeren :)
Je geeft zelf al aan dat je een zware downloader bent. Die 20Mbit is de max die je kunt halen en die ga je dikke kans nooit krijgen. Heck, als je de helft krijgt mag je al in je handjes klappen :)

Pak zo'n alles in 1 geval van UPC (je hebt toch TV nodig) en je bent van het hele gedonder af. Krijg je ook nog eens gratis een vaste telefoonlijn bij als ik me niet vergis. En mocht je dan besluiten dat de 20Mbit die ze bieden en ook leveren niet snel genoeg is, kun je altijd nog naar een hoger abo - iets wat je bij Online en Tele2 direct kunt vergeten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• JerX
Ben een student en tv via internet is gewoon te duur. Wordt dus digitenne van KPN :P En en een internet lijntje. Heb niks aan een telefoonlijn :p

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee