Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385325

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds 4 maand heb ik enorme packetloss. Ik heb alles al geprobeerd en de packetloss gaat maar niet weg.
Als ik game zie ik de mensen letterlijk later, en op mijn scherm richt ik er recht op, en toch gaan alle kogels erdoor (bij CoD4 bijvoorbeeld).

Nu wouden wij als gezin nieuw internet (20mbit). Wij hebben nu Online 2mbit ADSL. We wonen aardig buitenaf.
Dus ik vroeg me eigenlijk af, wat is het beste internet? Ziggo vind ik zelf iets te duur voor 50 euro 20mbit.
Ik zat te denken aan UPC, tele2, xs4all?

Ook zat ik te denken aan een router/modem, want ik heb nu een speedtouch en dat kon ook heel goed het probleem zijn van de packetloss.

Wat is volgens jullie het beste internet?

Mvg,
Champi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zie http://steeksleutel.tweak.../72/internetprovider.html ;)

Veel meer nuttigs is er niet over te zeggen. Stel een eisenpakket samen en lees de reviews.

[ Voor 38% gewijzigd door Room42 op 18-12-2010 18:26 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Heb je al contact opgenomen met je provider? Heb je al eens geprobeerd te meten hoeveel packetloss je hebt en waar het mis gaat? Kijk daar eens eerst naar voordat je van provider gaat wisselen.

ADSL gaat allemaal over dezelfde koperlijn. Het is nogal uitgesloten dat je bij provider 1 maar 2Mb/s haalt met 50% packetloss, terwijl je bij provider 2 20Mb/s haalt stabiel. Dan staat er gewoon iets niet goed ingesteld bij provider 1.

Verder zit je in het gebied van Ziggo, dus naar UPC kijken lijkt me dan weinig zin hebben? UPC is sowieso geen ADSL zoals in je topictitel.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gizz schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 18:26:
Heb je al contact opgenomen met je provider? Heb je al eens geprobeerd te meten hoeveel packetloss je hebt en waar het mis gaat? Kijk daar eens eerst naar voordat je van provider gaat wisselen.

ADSL gaat allemaal over dezelfde koperlijn. Het is nogal uitgesloten dat je bij provider 1 maar 2Mb/s haalt met 50% packetloss, terwijl je bij provider 2 20Mb/s haalt stabiel. Dan staat er gewoon iets niet goed ingesteld bij provider 1.

Verder zit je in het gebied van Ziggo, dus naar UPC kijken lijkt me dan weinig zin hebben? UPC is sowieso geen ADSL zoals in je topictitel.
Ik heb meerdere malen contact opgenomen met mijn provider, en die zeggen dat er 0% packetloss is. Terwijl je het zo overduidelijk kan merken. Op lan heb ik totaal geen last ervan.
Ziggo vind ik zelf iets te duur, is tele2 misschien wat?

Alvast bedankt! Ik heb er zelf namelijk niet heel veel verstand van dus echt bedankt voor het helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 17:42
Klinkt als een standaard ADSL issue .. Dwz. bedrading optimaliseren, router resetten, ander router proberen, andere firmware, etc. Welke router heb je? En waar maak je uit op dat je packetloss hebt? Hoe lootp je bedrading en waar komt het isra je huis binnen? Nieuwe provider gaat niet direct helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
pennywiser schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 18:44:
Klinkt als een standaard ADSL issue .. Dwz. bedrading optimaliseren, router resetten, ander router proberen, andere firmware, etc. Welke router heb je? En waar maak je uit op dat je packetloss hebt? Hoe lootp je bedrading en waar komt het isra je huis binnen? Nieuwe provider gaat niet direct helpen.
Hoi Vinzz,

Ik heb de router al meerdere malen gereset, een andere router hebben wij nog niet geprobeerd. Ik heb een Speedtouch router (al aardig lang, en die hebben wij bij online meegekregen)

Tjah, hoe kan ik uit leggen hoe de bedrading loopt ? En zou je me aub kunnen uitleggen wat "isra" precies inhoudt?

Oh en met pingplotter heb ik de packetloss getest hier een screenshot ervan: http://img444.imageshack.us/img444/7484/packetloss.jpg

Als ik op een LAN ben, is het gewoon weg. Je kan het zo overduidelijk merken.

Super bedankt alvast!
Champi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Anoniem: 385325 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 19:00:
[...]

Hoi Vinzz,

Ik heb de router al meerdere malen gereset, een andere router hebben wij nog niet geprobeerd. Ik heb een Speedtouch router (al aardig lang, en die hebben wij bij online meegekregen)

Tjah, hoe kan ik uit leggen hoe de bedrading loopt ? En zou je me aub kunnen uitleggen wat "isra" precies inhoudt?

Oh en met pingplotter heb ik de packetloss getest hier een screenshot ervan: http://img444.imageshack.us/img444/7484/packetloss.jpg

Als ik op een LAN ben, is het gewoon weg. Je kan het zo overduidelijk merken.

Super bedankt alvast!
Champi
Je modem OF de splitter moet zo dicht mogelijk bij het isra punt zitten, na de splitter mag de draad vrij lang zijn. Maar hierover staat al genoeg geschreven. Anders kan de helpdesk je adviseren hoe de perfecte aansluiting eruit hoort te zien.

Edit: goede 2e optie is een ander router proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door pennywiser op 18-12-2010 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379075

Anoniem: 385325 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 18:23:

Nu wouden wij als gezin nieuw internet (20mbit). Wij hebben nu Online 2mbit ADSL. We wonen aardig buitenaf.
Dus ik vroeg me eigenlijk af, wat is het beste internet? Ziggo vind ik zelf iets te duur voor 50 euro 20mbit.
Ik zat te denken aan UPC, tele2, xs4all?

Mvg,
Champi
Mocht je er niet uitkomen met je huidige abonnement.
Met Tele2 heb je VDSL voor een redelijke prijs en dan kun je ook snel downloaden.
Ziggo lijkt me nog beter, maar als je het te duur vindt dan kun je ook Tele2 nemen.
UPC en Ziggo in één regio bestaat inderdaad niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:07

D4NG3R

kiwi

:)

pennywiser schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 19:15:
[...]

Je modem OF de splitter moet zo dicht mogelijk bij het isra punt zitten, na de splitter mag de draad vrij lang zijn.
Ik houd altijd aan:

ISRA -> Splitter, Max 1M.
Splitter -> Router/Modem, Max 3M.

Als je over die lengtes heen gaat krijg je al last van verlies aan packets/bandbreedte...

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
D4NG3R schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 19:31:
[...]
ISRA -> Splitter, Max 1M.
Splitter -> Router/Modem, Max 3M.
ISRA -> Splitter niet langer dan 30cm, liefste een LEA of Speedtouch splitter. Geen goedkoop ding.
Splitter -> Router/Modem kan langer dan 3m zijn.

Goeie stelregel op zich, maar Splitter -> Router/Modem is niet heel belangrijk. De splitter is eigenlijk geen splitter maar een filter. Fysiek split ie de lijn wel af natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-07 16:16
Tja, je kan ziggo te duur vinden maar dat zal waarschijnlijk wel een Alles-In-Een pakket zijn. In dat opzicht is het zeer goedkoop. Ik snap alleen je vraag niet - Je wil overstappen van ADSL provider naar ADSL provider omdat je lijn kwaliteit slecht is. Ze komen ieder door dezelfde kabel binnen. Als ik jou was zou ik toch nog goed gaan kijken naar Ziggo. Voor 10 euro meer dan dat pakket wat jij dacht heb je al 120mb en 10 up. Handig als je veel wilt gamen!

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-07 20:20

Sosabowski

nerd

Anoniem: 385325 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 18:23:

Vind het heel vervelend vooor je maar alle providers bieden hetzelfde internet. Overstapppen is dus geen oplossing voor beter internet.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik kreeg het ineen keer 4 maand terug, ineens op een dag had ik het. Ik heb er al weinig verstand van en dan is het probleem ook nog eens zo ingewikkeld haha.

Geen flauw benul wat een ISRA en een Splitter zijn. Dat zal ik zometeen even gelijk onderzoeken.

En ziggo is gewoon te duur. Tele2 20mbit is 20 euro per maand en ziggo 15mbit is 30 euro. :(

Ik heb nu online 2mbit of 4mbit weet het niet zeker, als ik overstap naar tele2 20mbit zal dat in iedergeval IETS helpen?

Ben echt ten einde raad. Ik heb al zo vaak gebeld met de provider en ze zeggen maar dat er niks aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Heb je dan geen vaste telefoon of televisie? Als je die er bij KPN/Tele 2 los bij neemt kom je al gauw aan de prijs van Ziggo namelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03:33

Compizfox

Bait for wenchmarks

Anoniem: 385325 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 20:28:
Geen flauw benul wat een ISRA en een Splitter zijn. Dat zal ik zometeen even gelijk onderzoeken.
ISRA is dat ding waar je telefoonlijn in de meterkast uit komt. Splitter is dat kastje tussen je ISRA-punt en je modem dat de lijn splitst in een PSTN- en een internetgedeelte. En als je de splitter niet kunt vinden, weet je meteen wat je probleem is :P
En ziggo is gewoon te duur. Tele2 20mbit is 20 euro per maand en ziggo 15mbit is 30 euro. :(

Ik heb nu online 2mbit of 4mbit weet het niet zeker, als ik overstap naar tele2 20mbit zal dat in iedergeval IETS helpen?
Volgens mij zijn dat hele schappelijke prijzen hoor...
Verder moet je niet vergeten dat je nu ook maar de prehistorische snelheid hebt van 2mbit. 20mbit is 10x zo snel.

Verder heb je ook nog gewoon kans dat je die snelheid over ADSL helemaal niet kunt halen omdat je zover buitenaf woont. Kabelinternet is dan de enige optie.

[ Voor 37% gewijzigd door Compizfox op 18-12-2010 20:50 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 03:02

PhatFish

and, uhm......Moo

pennywiser schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 19:38:
[...]

ISRA -> Splitter niet langer dan 30cm, liefste een LEA of Speedtouch splitter. Geen goedkoop ding.
Splitter -> Router/Modem kan langer dan 3m zijn.

Goeie stelregel op zich, maar Splitter -> Router/Modem is niet heel belangrijk. De splitter is eigenlijk geen splitter maar een filter. Fysiek split ie de lijn wel af natuurlijk.
Pardon?

Ik weet niet hoe de overige ADSL providers hierover denken, maar bij KPN eist men dat ISRA/Modemtraject max. 2m is, indien platte telefoonkabel gebruikt wordt. Bij CAT5 UTP mag dit langer zijn, maar liever niet. Nu heeft Online via het oude Wanadoo netwerk eigen apparatuur, dus dit kan verschillen, maar "vanaf de splitter naar modem maakt niet uit" is onzin. Is nog steeds dezelfde trilling die uit de splitter gaat en is net zo storingsgevoelig. Als je het echt goed wilt doen, gewoon zo kort mogelijk CAT5 UTP in het gehele ISRA/RG traject. Hoe lang dit mag zijn, kan de TS het beste bij de helpdesk van Online (of evt een webcare team) informeren, want als hij op basis van ons giswerk verkeerd aansluit en op monteurskosten wordt gejaagd wordt niemand blij van.

En aan de TS: Over ADSL zul je sowieso weinig verschil in ISP's merken, moet allemaal door hetzelfde koper. Enige wat je kan doen is zorgen dat je binnenbekabeling voldoet aan de eisen van de ISP, daarna die lui om een monteur/nieuw modem/whatever verzoeken als het er niet beter op wordt.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
PhatFish schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 20:43:
[...]

Is nog steeds dezelfde trilling die uit de splitter gaat en is net zo storingsgevoelig.
Kijk en dat is dus niet waar. Maar goed ga jij lekker met cat5 in de weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-06 21:50
Ik ben het niet eens met de stelling: "over koper is alles hetzelfde". Zeker voor online gaming is de ping essentieel. Ik heb maar 8Mbit/s van xs4all en altijd een ping van rond de 20 en lager. Ik had hiervoor ziggo, ik dacht 40Mbit/s, had toen vrij vaak een hoge ping hetzelfde had ik met Telfort (20Mbit/s). Kortom het is niet alleen het kabelnetwerk dat meespeelt maar ook heel belangrijk zijn alle tussenliggende schakels.

Persoonlijk vond ik dit wel leuke marketing: http://www.gamelux.nl/news/7614-XS4ALL-PingelAward. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03:33

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ziggo (kabel/coax) gaat ook over een andere lijn dan XS4ALL (ADSL/telefoonlijn).

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Pagina: 1