Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Ben op het moment van schrijven met build 1.5 bezig,gebaseerd op M7_0714 build.
Uiteraard met toeters en bellen zoals 1.4,maar met de nieuwste market etc.
Moet nog testen,release nog niet bekend,kan vandaag zijn,morgen,maandag.
Dus voor de liefhebber,backup alvast je sd kaart en programma's met titanium backup

Moet overigens eerlijk melden dat ik het voor tweakers en slatedroid doe.
Ik gebruik de tablet niet zovaak (lees bijna niet)voor mij meer een hebbe ding geweest,delen anderen deze ervaring ook?
Of ben ik gewoon impulsief bezig geweest
[ Voor 23% gewijzigd door fragcompany op 29-07-2011 13:41 ]
Ik heb 1.3 al ongeveer 2 weken en sinds een paar dagen stond de nieuwste Market er al vanzelf op!fragcompany schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 13:37:
Uiteraard met toeters en bellen zoals 1.4,maar met de nieuwste market etc.
Vond het best raar, toen ik het ding opstartte zag ik ineens dat ie een update had gekregen.. wel mooi qua look en layout.
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Het wordt overigens 1.5 gebaseerd op 0727 build.
Geen gekke warmte ontwikkeling etc.
Mooi, warmteontwikkeling heeft me tegehouden om naar 1.4 over te stappenfragcompany schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:19:
Geen gekke warmte ontwikkeling etc.
Je doet het niet voor niets Fragconpany, ik zat net ff te kijken maar er zijn nu in totaal 1742 downloads geweest van jou v1.4 Rom
Misschien kun je de nieuwe Market integreren in de nieuwe build? Ik heb hem zelf nog niet automatisch erop "gekregen".
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Ja heb ik er ook inzitten.janvanduschoten schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 16:45:
Ik zit zelf op 1.4 maar heb geen last van extra warmte ontwikkeling.
Je doet het niet voor niets Fragconpany, ik zat net ff te kijken maar er zijn nu in totaal 1742 downloads geweest van jou v1.4 Rom
Misschien kun je de nieuwe Market integreren in de nieuwe build? Ik heb hem zelf nog niet automatisch erop "gekregen".
Nu nog helaas geen tijd om te uploaden,wordt morgen.
Zo (offtopic) Xtreamer Ultra halen

Verder lijkt 1.5 goed te werken,alleen flash 10 kan ik met de market niet vinden,hier moet ik nog een oplossing voor zoeken (eventueel losse apk erbij) maar probeer het liever even te fixen.
Verder is 1.5 (voor mij gevoel) een stuk sneller als 1.4.
Kantelen lijkt ook prima te werken nu (fix) zover ik heb kunnen testen in korte tijd.
Bij mij werd de tablet met 1.4 wel een beetje warm (niet echt heet zoals op slatedroid bij sommige builds omschreven wordt) met deze bijna niet. (altijd een beetje natuurlijk,zit toch een cpu in)
Tevens heb ik er voor de liefhebber ook VTL launcher erbij gedaan (met toestemming van de maker,dus geen warez)
Quote maker VTL launcher:
Certainly! Please link me to any forum posts about your custom build too.
Thank you for asking. Most do not take the time to ask!
GoJimi.
Dus graag als ik 1.5 upload credits voor GoJimi in de ts van slatedroid.
[ Voor 32% gewijzigd door fragcompany op 29-07-2011 18:29 ]
http://lyt.no-ip.org/blog/?p=1667
Heb als laatste C8lean getest, maar Fragcompany blijft toch wel het beste denk ik. Wel grappig want ik gebruik hem niet omdat ik met m'n telefoon (HTC Desire) hetzelfde kan
[ Voor 48% gewijzigd door janvanduschoten op 01-08-2011 09:43 ]
Ik sta op het punt de Haipad M8 aan te schaffen vooral vanwege de specs en goede prijs
review http://micdigi.com/2011/0...l-of-haipad-m8-prototype/
Nu wil ik natuurlijk alleen iets kopen als ik zeker weet dat de roms nog te updaten zijn maar kom bij slatedroid (nog) niets tegen. Ik lees in de review wel dat de chip gebaseerd is op de Cortex A8 maar kan me niet voorstellen dat de roms dan 1:1 te gebruiken zijn.
Klopt dit en is het wachten tot er roms komen of er ook een andere rom te gebruiken?
Stuur je straks pm met links.
Changelog kwijt helaas,harddisk crash gehad (gelukkig wel de build op andere disc gehad)
gebaseerd op build 0727.
Nieuwe market.
Nieuwe host file reklame blokkeren).
De rest weet ik niet meer helaas.
Flashplayer.apk zit er LOS bij als je flash support wil.
en ik wil graag mijn kleuren calibreren...ik heb het idee dat het allemaal een beetje te licht staat...zijn er trouwens nog drivers beschikbaar om te communiceren met XP?ik denk dat ik me de komende tijd maar eens ga inlezen voordat ik jullie lastig val met triviale vragen...
Het Dropad A8 / Herotab C8 / Haipad M7 tablet topic
Wederom 3 versies voor 4GB, 8GB en 16GB intern geheugen.
[ Voor 20% gewijzigd door janvanduschoten op 02-08-2011 22:30 ]
Stuk sneller en soepeler dan 1.3
Nu gebruik ik hem wel vaker als voorheen,als remote voor mijn xtreamer ultra (xbmc android app)
Ideaal

En als tv gids.
[ Voor 4% gewijzigd door fragcompany op 05-08-2011 15:29 ]
Wordt naar mijn idee wel aardig heet nog bij kijken van oa youtube hd-clips!! Dit bleek te komen doordat ie aan de lader zat! On the fly temperatuur normaal!! Batterij-duur is wel enorm verbeterd!!
Dus niks meer dan lof!!!
[ Voor 72% gewijzigd door Popmart1970 op 07-08-2011 09:27 . Reden: Aanvulling ]
Witte Lumia 920 opgehaald op op 23-2
NS FC: SW 2742 0448 8213
Donderdag een Haipad M8 besteld vanwege zijn redelijk goede reviews. Zal vooral gebruikt worden voor het huis/tuin/keuken gebruik, dus voor 10M+ games zal hij hoogstwaarschijnlijk niet gebruikt worden.
Kreeg vandaag een berichtje van mijn verkoper op Alibaba dat het verschepen over het weekend getild werd omdat de 'lot' die hij geserveerd had veel problemen had met de touchscreens en hij liever wachtte op een nieuwe 'lot' die hij maandag verwachtte. Netjes van de verkoper
Nu ben ik echter op internet al aan het rondsnuffelen naar ROMs, ervaringen etc... Zoals de titel van dit topic ook al deed vermoeden; die Chinezen hangen aan één tablet drie namen. Over de Haipad M8 kan ik kwa ondersteuning nog niet zoveel vinden, maar ik zie wel dat Slatedroid onlangs een Herotab M8 forum heeft geopend.
Op Google kan ik zo niet 1-2-3 een bevestiging vinden dat de Haipad M8 en de Heropad M8 dezelfde tablet zijn. Heeft iemand hier al wat over gelezen?
Anoniem: 44171
bedankt maar weer!!
(zou er nog een android 3.0 versie komen voor de Dropad?)
http://www.engadget.com/2...uks-first-designer-table/
http://www.haipad.net/DownloadShow.asp?ID=25
als je deze pagina laat vertalen, lijkt het op een nieuwe build voor Haipad M7 + + joystick-android 2.3 0805
dat is toch onze tablet?of zit ik er nu langs?jammer dat er geen changelog bij zit....
De Dropad startte niet direct op, dus ik heb hem aan de lader gehangen, waarna hij wel keurig opstartte. Vervolgens heb ik FragCompany 1.5 geïnstalleerd, wat overigens erg soepel verliep! Hierna wilde ik de Dropad meenemen naar een andere ruimte, om daar de WiFi-sterkte te testen, maar ik wilde wel eerst even checken hoe het zat met de accu. Tot mijn verbazing bleek die op 100% te staan, dus ik ontplugde de lader. Helaas viel mijn Dropad toen uit. Na nog een aantal keer proberen kom ik tot de conclusie dat mijn Dropad niet werkt zonder ingeplugde lader.
Heeft iemand een idee wat te doen met dit probleem? Een nachtje laten staan in de lader misschien?
hoop dat het meevalt en hij na lang laden tot leven komt.
En daarnaast lijkt USB-otg het niet te doen, mijn externe toetsenbord doet het in elk geval niet. Ook daar oplossingen gevraagd!
[ Voor 25% gewijzigd door Phyrro op 10-08-2011 18:32 ]
Het gedoe wat jij had met de batterij had ik ook, kwam 100% binnen uit de doos en kon hem zeker een uur of drie gebruiken alvorens hem te moeten laden. Echter had ik hem uitgezet en hij wilde niet meer opstarten!Phyrro schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 16:42:
Nou, na een nachtje laden doet hij het inmiddels goed! Hij kan alleen geen verbinding maken met internet als ik m inhaak op mn HTC Sensation hotspot. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
En daarnaast lijkt USB-otg het niet te doen, mijn externe toetsenbord doet het in elk geval niet. Ook daar oplossingen gevraagd!
Toen heb ik een paar keer de voeding erin en uit gehad en dan deed hij het weer.
Sinds ik ben overgestapt naar FC1.3 en later 1.4 heb ik dit niet meer gehad.
Misschien kan je dus een andere rom proberen? ik heb nog FC1.4 en mijn externe toetsenbord werkt prima.
-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering
Voor htc.....is wellicht hotspot wifi adhoc ipv accesspoint!, ik had dat ook op mn IphonePhyrro schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 16:42:
Nou, na een nachtje laden doet hij het inmiddels goed! Hij kan alleen geen verbinding maken met internet als ik m inhaak op mn HTC Sensation hotspot. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Voor usb-otg moet driver geinstalleerd worden!! Ff zoeken op slatedroid.com of beter....
http://www.megaupload.com/?d=PZ3GR6IC
Voor toetsenbord geen idee!!!
Succes!!!
[ Voor 6% gewijzigd door Popmart1970 op 11-08-2011 09:34 . Reden: aanvulling ]
Dit zipje uitpakken en deze selecteer je als je je pad via usb aansluit op je pc!!Phyrro schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:23:
Bedankt voor je reactie! Ik heb het zipje gedownload, maar wat moet ik er nu mee? Ik neem aan dat ik op de een of andere manier bestanden moet gaan installeren op mijn pad?
Als het goed is kan je pc zelf geen stuurprogramma vinden, je moet er dan zelf naar zoeken op je pc!!
Dan de map kiezen die je net hebt uitgepakt!!
Good luck!!
Ben jij een lucky one!! Ik moest drivers zoeken en installeren!!Phyrro schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:42:
Hmm, als ik mn pad aansluit op mn pc kan ik direct bij het interne geheugen en bij de externe sd-kaart. Lijkt erop alsof hij geen drivers nodig heeft. En het aansluiten van een toetsenbord zou dus zo eenvoudig moeten zijn als simpelweg het kabeltje erin prikken?
Toetsenbord geen ervaring mee!!!
FASTBOOT update System
Bena mid device-001
Insert a OTG cable into the connector
Wanneer ik dan een USB aansluit (en weer uithaal), dan krijg ik de melding 'Fastboot disconnect detected'.
Wat doe ik nu verkeerd?!

Met een andere USBkabel krijg ik nu wel verbinding met de pc. Op eerste pagina staat vermeld dat de ROM-update met de SD card werkt, misschien is FRAG via PC?
[ Voor 18% gewijzigd door Blackminister op 11-08-2011 20:01 ]
Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet
Blackminister schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 19:59:
Hoe krijg je de Frag-ROM geinstalleerd? Ik heb de ROM op een lege SD-card gezet. Daarna opstarten met Menu-Power. Ik krijg volgende melding:
FASTBOOT update System
Bena mid device-001
Insert a OTG cable into the connector
Wanneer ik dan een USB aansluit (en weer uithaal), dan krijg ik de melding 'Fastboot disconnect detected'.
Wat doe ik nu verkeerd?!
Met een andere USBkabel krijg ik nu wel verbinding met de pc. Op eerste pagina staat vermeld dat de ROM-update met de SD card werkt, misschien is FRAG via PC?
Op een geformateerd micro-sd kaartje de uitgepakte rom in de root zetten!
Als het tablet uitgeschakeld is...micro-sd kaartje erin doen en doormiddels van de power EN menuknop tegelijk indrukken totdat je iets ziet van...update (op je scherm vd tablet) na verloop van tijd gaat de tablet vanzelf uit! Daarna als normaal opstarten!!! Dan moet ie klaar zijn!!!
Succes
FASTBOOT update system
Bena mid device-001
Nu moet ik gewoon de hele tijd wachten? Na een minuutje dacht ik dat ie gewoon vastgelopen was?!
Zal em dus even laten doen...
Na 30 minuten nog steeds hetzelfde... lijkt me niet de juiste gang van zaken
[ Voor 16% gewijzigd door Blackminister op 11-08-2011 21:37 ]
Heb je fc 1.5 rar uitgepakt, en uit de daaruit ontstane map alle LOSSE bestandjes in de root van je micro sd gezet. En is get sd-kaartje geformateerd?! Zo ja...gewoon nog een x proberen!!Blackminister schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 20:52:
Ah, als ik start zie ik gewoon
FASTBOOT update system
Bena mid device-001
Nu moet ik gewoon de hele tijd wachten? Na een minuutje dacht ik dat ie gewoon vastgelopen was?!
Zal em dus even laten doen...
Na 30 minuten nog steeds hetzelfde... lijkt me niet de juiste gang van zaken
Nee! Tablet moet los vd pc zijn!Blackminister schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:47:
Ja, heb alle bestanden uitgepakt en die op de root van een SD-card gezet. Heb zelfs twee kaartjes geprobeerd, 1 van 512Mb en 1 van 8Gb. Beiden lijken niet te werken. Zal het dus op deze manier blijven proberen. Moet de tab met de pc verbonden zijn voor de update?
Als je dmv power+menuknop tablet aanzet ff vasthouden totdat je update oid ziet.
Update moet binnen 5 min. Duidelijk bezig zijn....zie je door opdrachtregels op je scherm.
Succes...moet lukken....eens!
[ Voor 1% gewijzigd door janvanduschoten op 12-08-2011 15:36 . Reden: Veel uitroeptekens verwijdert ]
Nu kwam ik dit forum tegen in de hoop de Dropad weer te kunnen gebruiken. In het begin enkele maanden geleden deed de Dropad het goed. Ik dacht dat ik ook wel eens een melding kreeg waarvan ik begreep, ben echt een leek, dat de Dropad dacht dat hij en telefoon was.
Wie weet een oplossing, bij voorbaat dank.
Mijn dank voor de reactie, ik heb niets gedaan aan de Dropad.ThinkPadd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 13:40:
Welke ROM gebruik je? De standaard ROM? Die is volgens mij vanaf de fabriek nogal buggy. Probeer het eens met de Fragcompany ROM, of de C8Lean ROM
Ik weet werkelijk niet wat een ROM is laat staan Fragcompany ROM. Is dit een update of...
Ben echt een leek :-)
Dat had ik natuurlijk ook zelf kunnen verzinnen, bedankt :-)Musta schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 17:30:
Check de openingspost ff, daar staat het duidelijk uitgelegd. Heb ff geen tijd om dat nu te doen.
Gezien de lage prijs en performance zijn dit zeer geschikte apparaten geworden om te integreren in een Domotica setup.
ehhhh..HOI
Marketprobleempje?
Na over te zijn gegaan op de laatste Fragcompany rom (1.5 8gb) kan ik niet alle apps meer downloaden die het hiervoor wel deden (o.a. Facebook en Angry Birds (Rio en Seasons wel)). Ze komen wel naar voren in de search en ik kan de informatie bekijken alleen ontbreekt er een download-link.
Ligt dit aan de nieuwe Market, moet ik alsnog de tweak voor full-market-access doen (was eerder niet nodig) of is er misschien iets anders aan de hand?
Grt,
Tim
zoek op google eens naar blackmarket.apk of snapzmarket.apk installeer 1 van deze...en zoek eens naar fb of angrybirds!timmy1 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 08:19:
Allereerst grote dank aan Fragcompany, zonder jou zou er een ongebruikt apparaat ergens in een la zwerven!
Marketprobleempje?
Na over te zijn gegaan op de laatste Fragcompany rom (1.5 8gb) kan ik niet alle apps meer downloaden die het hiervoor wel deden (o.a. Facebook en Angry Birds (Rio en Seasons wel)). Ze komen wel naar voren in de search en ik kan de informatie bekijken alleen ontbreekt er een download-link.
Ligt dit aan de nieuwe Market, moet ik alsnog de tweak voor full-market-access doen (was eerder niet nodig) of is er misschien iets anders aan de hand?
Grt,
Tim
timmy1 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 08:19:
Allereerst grote dank aan Fragcompany, zonder jou zou er een ongebruikt apparaat ergens in een la zwerven!
Marketprobleempje?
Grt,
Tim
Zou op te lossen zijn door de lcd density aan te passen. Dat zeiden ze mij op slatedroid, zelf nog niet geprobeerd.anjaniki schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 21:41:
Het market probleem hierboven komt mij ook bekend voor. Inmiddels FB geinstaleerd via apktop, maar wel apart idd. Verder helemaal blij met 1.5. Geen warm wordende achterkant meer, wil eigenlijk nog whatsapp draaien maar krijg een melding dat m'n device niet herkend word. Iemand een idee?
Na deze tablet een tijdje gebruikt te hebben, is mijn oplader overleden. Dit heb ik getest met een multimeter, en er zit geen leven meer in. Het vinden van een nieuwe oplader is erg lastig. Nu is mijn vraag: is er iemand die hiervoor een tip heeft?
Stekker afknippen en gelijkwaardige lader zoeken?stonedgeek schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 13:31:
Veel gehad aan dit topic, maar zelf nooit wat gepost omdat ik daarvoor geen reden zag.. tot kort geleden...
Na deze tablet een tijdje gebruikt te hebben, is mijn oplader overleden. Dit heb ik getest met een multimeter, en er zit geen leven meer in. Het vinden van een nieuwe oplader is erg lastig. Nu is mijn vraag: is er iemand die hiervoor een tip heeft?
Is wel een idee ja, had er zelf ook aan gedacht, maar het is een 9V... denk niet dat ik die makkelijk kan vinden. Ga denk ik vanavond eventjes wat googlen naar een lader met zelfde specs.pennywiser schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 15:51:
[...]
Stekker afknippen en gelijkwaardige lader zoeken?
bij conrad op stekkervoeding 9v zoeken?9v is echt niks bijzonders hoor....9V gelijkspanning 1500mA...en anders stuur je even een email naar een van de chinese tablet aanbieders....voor een paar euro heb je een nieuwe....stonedgeek schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 16:11:
[...]
Is wel een idee ja, had er zelf ook aan gedacht, maar het is een 9V... denk niet dat ik die makkelijk kan vinden. Ga denk ik vanavond eventjes wat googlen naar een lader met zelfde specs.
Anders ook even bij dealextreme kijken...stonedgeek schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 13:31:
Veel gehad aan dit topic, maar zelf nooit wat gepost omdat ik daarvoor geen reden zag.. tot kort geleden...
ehhhh..HOI
Iemand een idee hoe ik schrijfrechten aan het bestand geef?
Al geprobeerd met de app "Root Explorer"? Dit doet het perfect bij mijchiel_78 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:46:
Gisteren FC1.5 erop gezet maar in deze kan ik mijn build.prop niet meer editten. Is read-only, ook met Root access wordt het niks.
Iemand een idee hoe ik schrijfrechten aan het bestand geef?
Heb al diverse dingen geprobeerd zoals ik ze op google tegenkwam (ben niet de enige) maar niks lijkt te werken.
Nu even 1.3 er maar weer opgezet en dat werkt weer zonder problemen.
Anoniem: 413043
Had hetzelfde probleem (alleen bleek ook m'n batterijvoeding defect, dus Dropad retour verkoper voor reparatie...). Op Ebay kan je ze vinden voor een euro of 8, incl. verzendkosten.stonedgeek schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 13:31:
http://www.ebay.com/itm/5...ories&hash=item3a681222c7
Ik weet dat er een hdmi aansluiting opzit en dat je maximaal een 1080 scherm zou kunnen aansluiten.
Nu vroeg ik het mij af of je met behulp van cifsmanager + een bestandsbeheerder en een videoplayer van een windows share of samba/cifs een hd film zou kunnen afspelen? Op zich zou een 720p film kwalitatief al voldoende zijn maar 1080 natuurlijk leuker. .. ikzie net dat je ook nog een samba kernel module moet installeren.
linkje http://blogs.unbolt.net/i...b-share-to-android-device
Het idee is dan dat je de tablet op de tv aansluit, voeding erin wifi of usb netwerk usb hub en een extern toetsenbord+muis via usb of blauwtand. Films komen van een samba/cifs server(os niet van belang)
Hiermee heb je internet en video op je tv en een draagbaar apparaat daarbuiten. Voor niet al teveel geld.
Heeft iemand daar ervaring mee? een goed idee? nog niet uitvoerbaar?
[ Voor 9% gewijzigd door Mafketel op 01-09-2011 11:32 ]
Anoniem: 421387
Ik heb ook een probleem met aanpassen van de density. Root Explorer werkt bij mij prima en ik kan de density aanpassen via text-editor (160). Als ik echter save (incl melding van een backup .bak file) dan bewaart mijn Dropad de wijziging niet. Ik gebruik Fragcompany 1.5 (waarvoor dank aan de maker !!!!). Mount staat op r/w dus ook dat is het probleem niet. Wie kan mij hiermee helpen ??[b]
[...]
Al geprobeerd met de app "Root Explorer"? Dit doet het perfect bij mij
Alvast dank
Werkt helaas niet... Ik vraag me af of het aan Fragcompany 1.5 ligt aangezien meer mensen dit probleem hebben (zie boven).janvanduschoten schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 15:48:
In de Android Market staat ook een app die de density kan aanpassen, zoeken op "density".
En jouw apparaat is ook al geroot met de tool "SuperUser" die op FragCompany 1.5 staat? Dan zou het normaalgezien goed moeten werken. Kijk in die tool of Root Explorer daar effectief root rechten heeft staan.Anoniem: 421387 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 10:29:
[...]
Ik heb ook een probleem met aanpassen van de density. Root Explorer werkt bij mij prima en ik kan de density aanpassen via text-editor (160). Als ik echter save (incl melding van een backup .bak file) dan bewaart mijn Dropad de wijziging niet. Ik gebruik Fragcompany 1.5 (waarvoor dank aan de maker !!!!). Mount staat op r/w dus ook dat is het probleem niet. Wie kan mij hiermee helpen ??
Alvast dank
Ik heb een app Superuser uit de market gedownload, maar heb geen idee hoe Root Explorer erin krijg...DenDries schreef op maandag 05 september 2011 @ 12:12:
[...]
En jouw apparaat is ook al geroot met de tool "SuperUser" die op FragCompany 1.5 staat? Dan zou het normaalgezien goed moeten werken. Kijk in die tool of Root Explorer daar effectief root rechten heeft staan.
Alvast bedankt,
Serge
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 421387 op 06-09-2011 22:22 ]
http://www.slatedroid.com...v12-cleanersmallerrooted/
Man, wat snel! (werking, boot en shut-down) en met de laatste versie zelfs op 1.2ghz
En wat zijn nou de grote verschillen tussen de die Evolution rom en Fragcompany's?
ik zou vooral zeggen, de snelheid!
mooie cleane rom, weinig franje (apps genoeg toch!), maar wel heel stabiel en... supersnel (of had ik dat al gezegd
en een heel lange accuduur, maar er komen zo snel updates uit dat ik dat nog niet echt heb getest.
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 44171 op 14-09-2011 19:19 ]
of denkt iedereen: prima rom, laat een reflash dus maar zitten?
Tja... ik zit al tijden op de cleane rom van C8lean. Bevalt allemaal prima. Ik loop (nog) niet tegen beperkingen aan.. nou ja dat ik wel bepaalde apps niet kan downloaden in de nieuwe market dat is het enige wat ik ben tegengekomen. Is dat met nieuwere roms beter?.. weet ik niet.. loop je weer tegen iets anders misschien.Anoniem: 44171 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 18:58:
de Dropad is very alive op Slatedroid, hier lijken de eigenaren over te zijn op andere tablets?
of denkt iedereen: prima rom, laat een reflash dus maar zitten?
Als er een ROM is die dit goed doet, en ook nog wat sneller is en en wat sneller opstart vind ik het toch wel weer een keer de moeite waard om mijn dropad opnieuw te flashen, dus ik hoor het graag als er iemand een ROM gebruikt die niet dit probleem met wifi heeft!
Anoniem: 423088
Ik ben nieuw op dit forum, en heb mijn Dropad vandaag ontvangen. Onmiddellijk de versie Fragcompany 1.5 4gb dropad geinstalleerd maar ik krijg maar geen wi-fi verbinding tot stand, de status blijft steeds maar scannen ondanks er een goed signaal is. Ik denk dat het apparaat een probleem heeft met het ip adres op te halen. Het vreemde is nadat ik voor de eerste keer een account aanmaakte ik wel onmiddellijk verbinding kreeg maar na het apparaat eens uitgeschakeld te hebben krijg ik geen wi-fi meer..Wie weet raad ?
Ik heb er nog eens naar gekeken, en bij mij blijft wifi ook aan staan en hij geeft zelfs aan als ik in de wifi instellingen kijk dat hij is verbonden met het netwerk, maar in de balk bovenin blijft het wifi-symbool grijs en ik kan geen websites / mail /etc. openen.... Als het bij jou wel werkt zal het misschien een probleem met mijn netwerk zijnVis schreef op donderdag 15 september 2011 @ 21:27:
@ hierboven... ik heb ook nog altijd 1.3 erop, maar heb dat probleem met wifi niet hoor.. ok hij gaat wel uit als de tablet in standby is gaat, maar zodra ik het scherm weer aanzet duurt t ongeveer 10 sec. en wifi gaat automatisch aan...
Hoe dan ook: als ik de tijd heb moet ik toch er een keer een nieuwe rom opzetten, en dan is het mooi dat op slatedroid dit tablet nog springlevend is
Anoniem: 216437
Ik wil hem gebruiken voor mail, agenda en surfen. Later wil ik hem misschien gaan gebruiken om te integreren in een domotica/Loxone opzetje.
Voor serieus surfen zou ik toch een andere tablet kiezen. De 800*480 resolutie van deze tablet is daarvoor toch echt niet goed genoeg. Welke je dan wel moet hebben weet ik zo 123 niet, maar hoor wel om me heen dat er inmiddels betere tablets verkrijgbaar zijn (capacitief scherm 1024*768, net zo snel of sneller enz...)... Moet je even googlen en slatedroiten.
Verder; Eergisteren Evolution v4 op de Dropad gezet. Wow, wat een verschil. Sorrie Fragcompany, enorm bedankt voor alle moeite en tijd die je er ingestoken hebt. Je bent (voor mij dan) altijd beter geweest dan de cl8an rom, maar beiden zijn niet meer te vergelijken met de Evolution rom.
- Snel, zowel qua opstarttijden als cpu (stabiel overgeklocked op 1.2 ghz)
- Standaard geroot, alles schrijfbaar zonder issues.
- Compleet, geen overbodige poespas en toch standaard al werkbaar.
- Flink verbeterde batterij-duur
- Full market, de nieuwe market werkt volledig, alles is te downloaden.
- Camera, bluetooth (extern dan wel he), USB, rotatie, alles werkt... Behalve dan de normale G-sensor, die stuitert en ech niet accuraat is, maar dat ligt aan de tablet zelf. Schijnt ook op vele tabs wel goed te werken.
Voor mij is het de definitieve ROM geworden, ik upgrade nu echt nooit meer.
Zou er een conflict zijn met mijn router en de Dropad ?
Vanavond eens proberen met de Evolution v4 versie misschien brengt dit redding.
Kan nog steeds geen wifi ontvangen, opgelost door een vast ip adres in te stellen en dit werkt blijkbaar wel, vreemd. Straks eens problemen via een hotspot om te zien of hij daar wel een verbinding krijgt via een automatisch ip adres. Als dit lukt is er toch een probleem tussen mijn router en Dropad.
(verkrijg geen ip adres)

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 421387 op 20-09-2011 21:46 ]
Staat je router op ad-hoc ingesteld?Anoniem: 423088 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 16:59:
Wifi via hotspot werkt prima, enig idee hoe ik het probleem met mijn router kan aanpakken ?
(verkrijg geen ip adres)
De dropad kan slecht tot niet met ad-hoc verbindingen omgaan, je kan het instellen op de dropad.
www.slatedroid.com/topic/18197-how-to-connect-to-ad-hoc-network-android-22/
volgens pagina 1 in deze topic is 3000 normaal.
http://cgi.ebay.nl/7-Drop...aders&hash=item4cf99b5a9c
Sometimes you just got to lick the stamp, and send it.
Bij gelegenheid toch onderstaande methode eens uitproberen
www.slatedroid.com/topic/...d-hoc-network-android-22/
Mochten er eenvoudigere oplossingen zijn altijd welkom
[ Voor 114% gewijzigd door janvanduschoten op 22-09-2011 23:03 ]
Anoniem: 423750
Ik heb een tijdje terug mijn dropad a8 op dealextreme besteld.
Op 13 sept. veranderde de status in shipped en op 17september is mij bestelling
vertrokken uit hong kong. Heeft iemand enig idee wanneer het ongeveer zou kunnen
aankomen?
reken standaard op 2 a 3 weken levertijd, met standaard verzending,Anoniem: 423750 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 16:10:
Hallo allemaal,
Ik heb een tijdje terug mijn dropad a8 op dealextreme besteld.
Op 13 sept. veranderde de status in shipped en op 17september is mij bestelling
vertrokken uit hong kong. Heeft iemand enig idee wanneer het ongeveer zou kunnen
aankomen?
en dan als je pech heb en hij komt bij de duane te liggen 3 weken extra (zolang mogen ze hem vast houden)
met andere woorden het kan wel even duren. het ken echter ook binnen 2 weken binnen zijn maar dat gebeurt zelden bij deal extreme.
Sometimes you just got to lick the stamp, and send it.
Anoniem: 423750
Dit topic is bedoeld om de Dropad A8 / Herotab C8 / Haipad M7 te bespreken.
In dit topic is er geen ruimte voor aanbiedingen, daar is Vraag & Aanbod voor.