• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:45
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 12:58:
[...]

Ja idd kan ik idd ff het beste zelf testen. Nandroid kan ik via CWM backup doen?
Yes, gewoon backup optie :)

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025
Brad Pitt schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 21:18:
[...]

Het werkt sowieso op alle Siyah kernels en Redpill's kernel. GJ123 had trouwens een nog uitgebreidere script neergezet. Heb deze zelf (nog) niet geprobeerd maar is wellicht ook de moeite waard. Deze vind je hier.
Had hem idd gezien maar ben er nog niet uit hoe je zo'n script uitvoerbaar maakt. Overtikken in bijv. Terminal Emulator lijkt me omslachtig, en hoe je daarvan flashable zip maakt moet ik nog uitzoeken.
[...]
[Edit] Gisteren voor het slapen gaan even de telefoon helemaal volgeladen (in uit-stand), aangezet en verder niet meer aangeraakt. Vanmorgen de plaatjes hieronder als resultaat. Best okay wel.
0.5% p/u idle drain is idd heel netjes. Hier gaat het ook naar tevredenheid: 12% in 5.5u met 45 min scherm aan, me likey.

btw hier ook 5u30m45s on battery, maar 4h32m01s onder de grafiek, weird
businka19 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 13:09:
Had hem idd gezien maar ben er nog niet uit hoe je zo'n script uitvoerbaar maakt. Overtikken in bijv. Terminal Emulator lijkt me omslachtig, en hoe je daarvan flashable zip maakt moet ik nog uitzoeken.
Je kan gewoon "mijn" (heb er alleen wat settings in veranderd hoor, niks van mij verder aan natuurlijk :) ) zipje pakken, de hele tekst kopiëren uit deze thread en die dan zetten in het betreffende init.d gedeelte.

Heb dat voor het gemak even voor je gedaan, bestand staat hier. Niet getest, geen idee, eigen risico, etc. :P
0.5% p/u idle drain is idd heel netjes. Hier gaat het ook naar tevredenheid: 12% in 5.5u met 45 min scherm aan, me likey.
Zo dan, dat is erg netjes ja, zeker met drie kwartier scherm aan! Daar zou ik echt voor tekenen!

[ Voor 14% gewijzigd door Brad Pitt op 22-02-2012 13:26 ]

Nickname does not reflect reality

• businka19
Brad Pitt schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 13:23:
Je kan gewoon "mijn" (heb er alleen wat settings in veranderd hoor, niks van mij verder aan natuurlijk :) ) zipje pakken, de hele tekst kopiëren uit deze thread en die dan zetten in het betreffende init.d gedeelte.

Heb dat voor het gemak even voor je gedaan, bestand staat hier. Niet getest, geen idee, eigen risico, etc. :P
Tnx, vanavond even checken!
Brad Pitt schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 13:23:
[...]
Zo dan, dat is erg netjes ja, zeker met drie kwartier scherm aan! Daar zou ik echt voor tekenen!
Heb hier toch even een dooie mus actie neergezet, vergeet soms dat ik Samsung extended battery erin heb zitten. Er is dus wel vooruitgang maar iets minder dan ik heb doen voorkomen. :$
businka19 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 15:15:
Heb hier toch even een dooie mus actie neergezet, vergeet soms dat ik Samsung extended battery erin heb zitten. Er is dus wel vooruitgang maar iets minder dan ik heb doen voorkomen. :$
Hahaha, die heb ik ook hoor, en ook daarmee is de accuduur uiteraard niet briljant. Er komt tenslotte maar maximaal een procent of 20-25% bij natuurlijk :P Voornaamste manier om te besparen is een energie efficiente governor in te stellen. Maar ja, dan is de telefoon meestal weer stukken minder smooth, en wil je dat...

Zolang je gewoon, met normaal gebruik, het einde van de dag haalt i.c.m. een lekkere smoothe snelle en stabiele telefoon is alles prima toch :) Opladen moet je toch wel, aangezien je twee dagen meestal niet haalt (tenzij je er weinig mee doet natuurlijk, dan kan dat wel).

• 13art
  • Laatst online: 12:35
[...]
...tekst...

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
<clickable>
(snap alleen niet waarom er in de middelste grafiek onderaan 7:35 uur staat i.p.v. 8:18 zoals erboven, waar is de "rest")
Damn, helemaal geen awake's. Dat krijg ik met geen mogelijkheid voor elkaar. Maar goed heb dan ook facebook, weer, etc wat om de paar uur updates binnen haalt. Krijg ook elke nacht paar mailtjes binnen.
Maar erg netjes!

Ook even dat init.d scriptje proberen, al heb ik nog geen flauw idee hoe ik dat moet toepassen, maar dat is vast wel ergens op het www te vinden.

edit:
Gewoon installeren in system/etc dus. Enige wat ik me nu nog afvraag, daar staan zoveel scripts. Kan ik die gewoon laten staan?

edit2:
Even de scripts bekeken, maar zijn allemaal niet voor undervolting etc, dus neem aan dat ze gewoon kunnen blijven staan. Eens kijken wat je scriptje bij mij doet bradje pit ;)

[ Voor 23% gewijzigd door 13art op 22-02-2012 16:18 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-01 08:33
Hen nu bij CPU cpy:

500 mhz 9 uur
200 mhz 3,5 uur
deep sleep 6.75 uur

total time: 20 uur

lijkt erop dat hij veel op 500 mhz doet. Geen aparte services op de achtergrond...

iemand idee waarom?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

• 13art
Wat is trouwens handiger om te gebruiken icm init.d scripts? SetCPU of VoltageControl? Of maakt het niets uit?

Vroeg me dit af omdat je bij Voltage control ook een optie hebt om de voltage control instellingen op te slaan als een init.d script.

[ Voor 38% gewijzigd door 13art op 22-02-2012 16:32 ]

l3art schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 15:56:
Damn, helemaal geen awake's. Dat krijg ik met geen mogelijkheid voor elkaar.
Is dan ook de allereerste, en waarschijnlijk ook meteen allerlaatste, keer dat dat was hoor :P
Maar goed heb dan ook facebook, weer, etc wat om de paar uur updates binnen haalt. Krijg ook elke nacht paar mailtjes binnen.
Facebook en andere social meuk doe ik niet aan. Heb alleen een weer widget (HD Widgets, update om de 4 uur), E-mail client (sync per 4 uur, GMail app disabled) en Whatsapp draaien. En Wordfeud en dat soort onzin.
Ook even dat init.d scriptje proberen, al heb ik nog geen flauw idee hoe ik dat moet toepassen, maar dat is vast wel ergens op het www te vinden.
Is een flashable zip... Gewoon vanuit CWM dan wel recovery. Andere scripts kunnen blijven staan ja.
Eens kijken wat je scriptje bij mij doet bradje pit ;)
Nogmaals, niks van mij aan hoor, gewoon aangepast aan mijn S2 (qua voltages (uitgebreid zitten testen met Stability Tester en de waardes erna ietsjes verhoogd om 100% stabiel te zijn)).
Ewivis schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 16:26:
lijkt erop dat hij veel op 500 mhz doet. Geen aparte services op de achtergrond...

iemand idee waarom?
Heb je de telefoon helemaal niet gebruikt dan? In idle lijkt me dat niet zo'n succes nee. Dan "moet" je echt even kijken met bijv. BetterBatteryStats welke app/service elke keer voor wakelocks zorgt...
Als het wel tijdens normaal gebruik ik zou ik er erg blij mee zijn, meestal schiet 'ie dan veel hoger qua MHz'en.
l3art schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 16:31:
Wat is trouwens handiger om te gebruiken icm init.d scripts? SetCPU of VoltageControl? Of maakt het niets uit?
Als je een kernel hebt die deze dingen sowieso bij een boot activeert (zoals Siyah en Redpill) heb je verder helemaal geen enkele app nodig. Draai dan ook nul van die dingen, puur en alleen dit scriptje.
Vroeg me dit af omdat je bij Voltage control ook een optie hebt om de voltage control instellingen op te slaan als een init.d script.
Dat klopt, wat Voltage Control doet doet dit scriptje ook, maar dan zonder die app te hoeven installeren/gebruiken. Uiteraard is het aanpassen van waarden d.m.v. zo'n app een stuk gebruikersvriendelijker, dat wel :)

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-01 03:26
jakz schreef op maandag 20 februari 2012 @ 10:09:
ik snap niet waarom niemand deze gebruikt:
http://www.miui.nl/smf/index.php?topic=514.0
Miui Special Edition V8.2 Multilanguage (2.2.17) (Only NL USERS)
Rete snelle rom en ziet er zeer goed uit!
Ik heb deze ook al een tijdje gebruikt, eerst de V6,V7 en de V8, maar kreeg af en toe vastlopers bij de market en spontane reboots, daarnaast was mijn accu erg snel leeg...
Nu gebruik ik Checkrom V6, dit is echt een verademing! Alles zelf in te stellen, snel, en blijft gewoon werken, ook de accu gaat een stuk langer mee :)

• 13art
Brad Pitt schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 16:43:
Dat klopt, wat Voltage Control doet doet dit scriptje ook, maar dan zonder die app te hoeven installeren/gebruiken. Uiteraard is het aanpassen van waarden d.m.v. zo'n app een stuk gebruikersvriendelijker, dat wel :)
Ok heb ik die er eerst afgegooid om te kijken wat er dan gebeurd. Volgens mij heb ik mijn voltages normaal gesproken net even wat anders dan die van jou, over het algemeen iets lager wat ik zo snel zag.
Maar in hoeverre zit Voltage Control de rest van het script nog in de weg? Of kunnen die prima naast elkaar werken? Dus dat ik in Voltage Control de voltages instel, maar dat het script dan de 1200Mhz uitschakeld na 30sec. Of zal Voltage Control het hele script overrulen?

l3art schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 17:18:
Volgens mij heb ik mijn voltages normaal gesproken net even wat anders dan die van jou, over het algemeen iets lager wat ik zo snel zag.
Dat kan, heb mijn "minimaal mogelijke" waarden ook iets verhoogd om zeker te zijn dat áls er iets hangt het op zeker daar niet aan ligt. Plus iedere telefoon is anders, wellicht is de jouwe wat makkelijker ;)
Dus dat ik in Voltage Control de voltages instel, maar dat het script dan de 1200Mhz uitschakeld na 30sec. Of zal Voltage Control het hele script overrulen?
Dat zou je dan in een terminal even kunnen checken (of de app of het script als "laaste" die waarden heeft aangepast). Of, makkelijker nog eigenlijk, gewoon via Rootexplorer op deze manier: browse naar de directory die je hier onder ziet staan en open UV_mV_table. De waarden die daar in staan zijn de actieve (laatste) waarden:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/14488320/SC20120222-172549.png Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/14488320/SC20120222-172625.png

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Even een vraagje, ik heb een Samsung Galaxy S2 bij een tmobile abbo gekregen, ik heb deze altijd kunnen updaten via KIES, maar nu zegt die dat dit niet meer kan. Ik zou graag weer terug willen naar de stock settings, Kernel enzo zodat dit weer werkt. Ik heb nu:

Android: 2.3.5
Baseband versie: I9100XXKP8
Kernel versie 2.6.35.14 van Siyah
Buildnummer: GINGERBREAD. BOKJ2

Is dit alleen een kwestie van de juiste kernel erin flashen zodat het weer werkt?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• businka19
Brad Pitt schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 15:27:
[...]

Hahaha, die heb ik ook hoor, en ook daarmee is de accuduur uiteraard niet briljant. Er komt tenslotte maar maximaal een procent of 20-25% bij natuurlijk :P Voornaamste manier om te besparen is een energie efficiente governor in te stellen. Maar ja, dan is de telefoon meestal weer stukken minder smooth, en wil je dat...

Zolang je gewoon, met normaal gebruik, het einde van de dag haalt i.c.m. een lekkere smoothe snelle en stabiele telefoon is alles prima toch :) Opladen moet je toch wel, aangezien je twee dagen meestal niet haalt (tenzij je er weinig mee doet natuurlijk, dan kan dat wel).
Juist hem, en dan kies ik toch voor performance boven de zuinigheid. De dag haalt die ermee prima, en als ik naar huis rij hangt die toch aan de 12v aansluiting, niet omdat het nodig is but just because it's there :P

Ondertussen 10h37m on battery, 1h27m display on, 75% over, het scriptje (ic. met Siyah) doet het goed.

offtopic: S3 schijnt nog dunner te gaan worden dan S2 en ik geloof dat Samsung een beetje over het hoofd ziet waar verbeteringen nodig zijn. Mijn S2 is vanaf het begin geen 8.49mm geweest, onder andere door case en later door extended battery, en accuduur is nog altijd ondermaats. Dus als Samsung nou daar zijn krachten voor bundelt... Een accu met nog lagere capaciteit (door dunnere behuizing) zou wat mij betreft eerder achteruitgang zijn dan verbetering

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-01 12:49
Zo, heb nu ook de nieuwe Litening draaien. Draait wel goed, alleen jammer van de Touchwiz launcher. Ik vind Trebuchet lekkerder werken, maar om die helemaal ok te krijgen moest ik hem pushen over adb als /system/app.
Voor de rest werkt ie soepel, heb geen vastlopers en fc's.
Het enige wat me een beetje dwars zit is dat de haptic feedback niet helemaal goed werkt. In cm9 was die harder en langer, nu is ie heel kort en zacht.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 11:33:
Zijn er hier mensen die de Litening Rom op basis van XXLPH al hebben draaien. Draaid hij lekker soepel? En hoe is het met de accu verbruik in idle? Heb je al FC's gehad?
net geflasht, ik zal komende dagen even mijn ervaringen delen, eerste indruk: draait heel soepel, alles ICS animaties zijn leuk maar is wel even wennen vanaf GB. Batterij kan ik dus nog niets over zeggen maar dat komt de komende dagen.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:41
rikadoo schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 18:12:
Even een vraagje, ik heb een Samsung Galaxy S2 bij een tmobile abbo gekregen, ik heb deze altijd kunnen updaten via KIES, maar nu zegt die dat dit niet meer kan. Ik zou graag weer terug willen naar de stock settings, Kernel enzo zodat dit weer werkt. Ik heb nu:

Android: 2.3.5
Baseband versie: I9100XXKP8
Kernel versie 2.6.35.14 van Siyah
Buildnummer: GINGERBREAD. BOKJ2

Is dit alleen een kwestie van de juiste kernel erin flashen zodat het weer werkt?
Niet alleen de kernel, maar een hele firmware. Ik denk dat je op zoek moet naar
I9100XWKK2 voor de laatste Nederlandse firmware.

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-01 08:42
Herkennen anderen dit probleem:

Ik heb nu de laatste CM9 (van Codeworkx) erop staan (XXLPH), hiervoor de 9.3 van Resurrectiom remix, ook XXLPH. In beiden werken de notifications niet. Bv. Gmail en wordFEUD worden niet gepushed naar de status balk, ook geen ringtone.

Is er een workaround voor?

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
TheBleeder schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 18:52:
Zo, heb nu ook de nieuwe Litening draaien. Draait wel goed, alleen jammer van de Touchwiz launcher. Ik vind Trebuchet lekkerder werken, maar om die helemaal ok te krijgen moest ik hem pushen over adb als /system/app.
Voor de rest werkt ie soepel, heb geen vastlopers en fc's.
Het enige wat me een beetje dwars zit is dat de haptic feedback niet helemaal goed werkt. In cm9 was die harder en langer, nu is ie heel kort en zacht.
Ik als beginner vond dat ook lastig maar het volgende commentaar maakt dat eenvoudiger.
Kan zelf niet echt oordelen over de litingrom omdat het mijn eerste customrom is.

Let er wel op dat je de beginmap in de eigenschappen van ES file explorer naar de root zet dan zou het moeten werken.
Nivk schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 18:42:
[...]

ES file explorer en dan bij settings -root settings, root explorer en mount file system aanvinken. Via favorites / kom je er dan wel lijkt me zo.

• 13art
Nou, de eerste nacht icm het init.d script en SetCPU om de voltages nog iets te verlagen is veel belovend. In 9uur en 11 minuten is er 5% vanaf gegaan. Daarbij 3 mailtjes ontvangen en 1 facebookbericht. Verder constant wifi aan. Valt me absoluut niet tegen. Dat heb ik met CheckROM v6 nog niet eerder gehaald.

Draai trouwens Siyah 2.6.9. En gewoon de standaard accu.

l3art schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 08:09:
Nou, de eerste nacht icm het init.d script en SetCPU om de voltages nog iets te verlagen is veel belovend. In 9uur en 11 minuten is er 5% vanaf gegaan. Daarbij 3 mailtjes ontvangen en 1 facebookbericht. Verder constant wifi aan. Valt me absoluut niet tegen. Dat heb ik met CheckROM v6 nog niet eerder gehaald.
Nice! Ook zo rond de halve procent per uur dus, da's goed te doen ja (zeker met standaard accu).
Draai trouwens Siyah 2.6.9.
Gisternacht het Siyah forum een beetje zitten volgen en daar werd melding gemaakt van het feit dat 2.6.9 een andere "manier" van opladen had. D.w.z. als de accu helemaal vol is wordt 'ie ietsjes "overgeladen". Ben niet zo technisch om dat te snappen maar na wat heen-en-weer vragen en wat antwoorden van Entropy512 (die ik erg hoog heb staan) besloten te gaan naar 2.6.7. Die zou vrijwel gelijk moeten presteren en accu-vriendelijker zijn.

Let wel, 2.6.9 is alleen "slecht" als je je telefoon constant aan een lader hebt hangen. Haal je hem vrij snel na het helemaal vol zijn er af was er niets aan de hand. De nieuwste versies hebben dit verschijnsel ook niet meer.

Voor het slapen even de telefoon weer helemaal opgeladen en vooralsnog ziet 2.6.7 er ook prima uit. Een vergelijkbare accudrain per uur en ook bijzonder weinig vreemde wake-ups. Even verder testen vandaag :P

Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/tweakers/267idle01.jpg Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/tweakers/267idle02.jpg Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/tweakers/267idle03.jpg

• 13art
Hmmm ok, nou ja in de auto hem wel eens een tijdje vol aan de lader hangen, en heb hem ook 's nachts ook vaak aan de lader hangen, dus misschien beter om dan maar naar 2.6.7 te gaan.

l3art schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 09:11:
Hmmm ok, nou ja in de auto hem wel eens een tijdje vol aan de lader hangen, en heb hem ook 's nachts ook vaak aan de lader hangen, dus misschien beter om dan maar naar 2.6.7 te gaan.
Geen idee in hoeverre het een horror-verhaal is hoor... Maar goed, als 2.6.7 vrijwel gelijk presteert en geen enkel batterij-"risico" met zich meebrengt, waarom niet :) Zal het forum daar nog wel even bekijken/verder teruglezen.

• 13art
Ach ja we zullen wel zien. Heb ondertussen 15 verschillende kernels op mijn telefoon staan dus kan zo weer switchen ;) Straks met 2.6.7 even weer helemaal opladen en dan even laten liggen. Kijken of ik verschil merk. Maar goed als die feature bij alle andere kernels er uit gehaald is, zal er vast wel een kern van waarheid in zitten.

• businka19
Brad Pitt schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 08:31:

Nice! Ook zo rond de halve procent per uur dus, da's goed te doen ja (zeker met standaard accu).
Dit was uiteindelijke resultaat vanochtend:
Afbeeldingslocatie: http://img545.imageshack.us/img545/4989/sc20120223084121.png
Afbeeldingslocatie: http://img687.imageshack.us/img687/8386/sc20120223084111.png

Heel netjes m.i. zelfs voor Samsung extended battery
businka19 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:31:
Heel netjes m.i. zelfs voor Samsung extended battery
Dat is zeker prima ja! Heb zes uur nog niet weten te halen op een normale manier, ook niet met de 2000mAh accu. Daarom zijn termen als licht, normaal en zwaar gebruik ook zo enorm relatief. Lastig A/B te vergelijken :)

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:00
hoe halen jullie in godesnaam 6 uur screen on? Bij mij staat een uur scherm aan +/- gelijk aan 20% accu verbruik en dat is bij rustig gebruik

edit:

Oh het gaat om een extended battry that explains. Nog steeds knap bij mij houd het vaak op bij 2-3 uur screen on op een normale dag.

[ Voor 34% gewijzigd door haakjesluiten op 23-02-2012 17:55 ]

Crazyanz schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 17:54:
Oh het gaat om een extended battry that explains. Nog steeds knap bij mij houd het vaak op bij 2-3 uur screen on op een normale dag.
Ik haal dat ook niet hoor :) Had met normale accu meestal tussen de 2-3-4 uur scherm-aan tijd en dat is nu een procent of 20-25 meer. Ligt allemaal zo enorm aan wat je er mee doet en hoe erg de telefoon daarmee bezig is. Dataverkeer hakt er ook enorm in. Heb nu anderhalf uur scherm aan gehad en accu staat op 55%, en da's dus ook met de grotere accu. Ach ja, een zuinig ding is/wordt het gewoon nooit :P

• Agent-X
  • Niet online
Ik blijf de melding van een 'softwareupdate' krijgen.

In de system/apps map heb ik al de volgende apk bestanden verplaatst naar een backup map maar na een reboot komt de softwareupdate melding weer terug:

syncmldm.apk
synmlds.apk
wssyncmlnps.apk

Wat doe ik verkeerd?

edit: ik heb ,aar eens meegewerkt met de melding en het apperaat is aangemeld of zoiets en het icoontje is weg. Heb de eerste 2 bestanden weer teruggezet.

[ Voor 22% gewijzigd door Agent-X op 23-02-2012 20:21 ]

• 13art
Brad Pitt schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 18:02:
[...]

Ik haal dat ook niet hoor :) Had met normale accu meestal tussen de 2-3-4 uur scherm-aan tijd en dat is nu een procent of 20-25 meer. Ligt allemaal zo enorm aan wat je er mee doet en hoe erg de telefoon daarmee bezig is. Dataverkeer hakt er ook enorm in. Heb nu anderhalf uur scherm aan gehad en accu staat op 55%, en da's dus ook met de grotere accu. Ach ja, een zuinig ding is/wordt het gewoon nooit :P
Merk wel dat nu ik een tijdje geen wifi aan hebt en op het datanetwerk zit dat mijn accu nu wel een stuk sneller leeg gaat. 2% per uur ongeveer.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kan ik ondertussen met CM9 al video's bekijken? En zo niet, met welke clean ICS ROM kan dit wel?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• gwystyl
DennusB schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:37:
Kan ik ondertussen met CM9 al video's bekijken? En zo niet, met welke clean ICS ROM kan dit wel?
Bij CM9 kan dat met BS Player in software mode, met de samsung gebaseerde roms kan het sowieso

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-11-2025
Molybdenum schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 21:02:
Herkennen anderen dit probleem:

Ik heb nu de laatste CM9 (van Codeworkx) erop staan (XXLPH), hiervoor de 9.3 van Resurrectiom remix, ook XXLPH. In beiden werken de notifications niet. Bv. Gmail en wordFEUD worden niet gepushed naar de status balk, ook geen ringtone.

Is er een workaround voor?
Dit herken ik absoluut niet! Ik heb CM9 02172012 erop staan en alle notificaties/ringtones werken.
Ik zou opnieuw een wipe doen en alles in de goede volgorde flashem.
Brad Pitt schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 08:31:
[...]
Nice! Ook zo rond de halve procent per uur dus
Met CM9 ben ik blij verrast over hoe de rom zich 's nachts gedraagt (met de Samsung extended accu)
Over een nacht van 9,5 uur was ik maar 3% accu kwijt! De foon is in totale rust. _/-\o_
En dit op Wifi met mail om de 4 uur en whatsapp enzo gewoon aan.

Uiteindelijk doe ik gewoon nog maar 1 dag met mijn foon, maarja, verslaafd he :+

[ Voor 30% gewijzigd door janvanduschoten op 25-02-2012 15:48 ]

• CRXed
Copy & paste naar je vorige post. Volgende keer graag je laatste post editten ;)

[ Voor 88% gewijzigd door janvanduschoten op 25-02-2012 15:49 ]

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-01 20:48
Is het inmiddels al mogelijk om een ICS rom te draaien icm Whatsapp, zonder freezes (van ong. 10 seconden) te krijgen?

Verwijderd

barzi schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 16:50:
Is het inmiddels al mogelijk om een ICS rom te draaien icm Whatsapp, zonder freezes (van ong. 10 seconden) te krijgen?
CM9 geeft hier geen freezes?

• justinnn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09-2019
cwm probleem is opgelost. dank jullie wel.

Ik merk zelf iets raars:

momenteel heb ik ceckrom v6.

als ik mn telefoon opnieuw opstart geeft hij heel een heel compleet andere accustatus aan dan toen ik hem uitzette.

ik zat ergens in de 40. reboot en toen opeen nog op 14, deze waarde bleef hij aanhouden. aan de lader gehangen en laten opladen tot 20%. reboot en zit nu op 40..

• Agent-X
  • Niet online
barzi schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 16:50:
Dat draait hier zonder problemen met de eerder genoemde litningrom.

• Tweakman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06-2025
Agent-X schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 21:39:
[...]
Dat draait hier zonder problemen met de eerder genoemde litningrom.
Hier ook probleemloos met Lite'ning ROM, maar de gelekte XXLPH werkte ook goed.

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07-2025
Ik draai nu een week omega ROM XXLPH Android 4.0.3 en ben over gestapt van Galnet MIUI. Daarvoor draaide ik onder meer Litening en Exynos. Dus inmiddels ben ik redelijk van alle markten thuis. Mijn ervaringen tot nu zijn goed. Ik heb sterk het idee dat het veel zuiniger is dan GB of MIUI. Idle drain ligt rond 1% per uur met wifi aan en mogelijk zelfs nog wat lager. Bij gebruik gaat het uiteraard veel sneller. Alle mijn apps met uitzondering van ADW Launcher Ex en Antek app manager doen het goed. Ik merk geen lags en heb amper FC's, in ieder geval niet meer dan in GB of MIUI.

Er zijn ook zaken die nog niet helemaal goed zijn. Zo heb ik regelmatig dat ik na het opstarten rechtstreeks boot naar mijn hoofdscherm zonder een code te moeten invoeren. Ik heb dan geen verbinding en kan alleen noodnummers bellen. Via beveiliging\SIM-kaart vergrendeling instellen kan ik dan wel inloggen en doet alles het. Dit gebeurt gelukkig niet altijd en ik heb nog niet kunnen ontdekken waar het aan ligt.
Een ander probleem is dat mijn touchscreen soms even niet werkt. Dan moet ik op de aan-uit knop drukken en ga ik mijn lockscreen en dan doet mijn scherm het weer.
Wat mij ook opvalt is dat mijn toetsenbord wat minder gevoelig lijkt. Hij mist soms een letter die ik toch echt heb aangeklikt.

Specs

• SCARfaceE
  • Laatst online: 21-01 13:04
Vandaag iets vreemds meegemaakt met Checkrom V6 met standaard (CF-root) kernel. Dit is niet eerder gebeurd en er is in BetterBatteryStats niks opmerkelijks te zien, erg vreemd. Even een reboot gedaan en alles lijkt normaal, ik ga ervan uit dat dit niet zomaar nog een keer voorkomt.

Heel lelijk zo een batterijverbruik :P .

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/an1uvn.png

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/33nw8r9.png

PSN ID: Beest41

• 13art
Heb ik ook keer gehad. Met betterbatterystats kwam ik er achter dat iets van wifi zorgde voor extreem batterij verbruik. Reboot loste dit op.

• TheFes
  • Nu online
Ik heb sinds gisteren weer ICS draaien (Resurection 9.4) en het bevalt prima, alleen de FM radio werkt niet. Nu stonden er een hoop applicaties dubbel in (Klok, Gallerij, Internet) en daar heb ik er telkens één van bevroren. Sinds in Internet bevroren heb ([Bladwijzers] in TBP) lopen alle browsers die ik geprobeerd heb (2 ICS browser varianten en Chrome) telkens vast (de ICS browsers al bij het opstarten, en Chrome bij het invullen van een tekstveld op een pagina)
Ik vermoed dat het bevriezen van die andere app er iets mee van doen heeft, maar ik kan ze niet meer ontdooien. TBP geeft elke keer wel aan dat hij ontdooid is, maar de status blijft bevroren. Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?

Home Assistant configuratie

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07-2025

Blindfold

Donde estan los conejos?

The_Fes schreef op maandag 27 februari 2012 @ 11:54:
Ik heb sinds gisteren weer ICS draaien (Resurection 9.4) en het bevalt prima, alleen de FM radio werkt niet. Nu stonden er een hoop applicaties dubbel in (Klok, Gallerij, Internet) en daar heb ik er telkens één van bevroren. Sinds in Internet bevroren heb ([Bladwijzers] in TBP) lopen alle browsers die ik geprobeerd heb (2 ICS browser varianten en Chrome) telkens vast (de ICS browsers al bij het opstarten, en Chrome bij het invullen van een tekstveld op een pagina)
Ik vermoed dat het bevriezen van die andere app er iets mee van doen heeft, maar ik kan ze niet meer ontdooien. TBP geeft elke keer wel aan dat hij ontdooid is, maar de status blijft bevroren. Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?
Hoe kwamen alle apps dubbel erin dan? Was dit al vanaf het begin, of heb je andere versies van apps na installatie van je Rom gerestored met TBP?

• TheFes
  • Nu online
Blindfold schreef op maandag 27 februari 2012 @ 11:58:
[...]

Hoe kwamen alle apps dubbel erin dan? Was dit al vanaf het begin, of heb je andere versies van apps na installatie van je Rom gerestored met TBP?
Al voordat ik iets gerestored had stonden ze er dubbel in, had wel het idee dat één van de twee telkens de ICS variant was en de ander de 2.3 variant. Sowieso heb ik alleen gebruikers apps gerestored, geen systeem apps. Misschien is er voor het installeren al iets fout gegaan, met het verwijderen van de hiervoor geinstalleerde rom. Kan wel een herinstall doen.

Maar dat van TBP had ik al eerder gemerkt, is daar iets aan te doen?

[toevoeging]
Na herinstall (en van te voren verwijderen van /system en /data) staan ze er weer dubbel in. Klok en Clock, Gallerij en Gallery, waarbij de Engelse telkens de ouderwetse is.. De ICS browser werkt nu wel weer gewoon gelukkig.
Verder heb ik na een reboot regelmatig dat hij mijn simkaart niet herkend, nog een reboot lost dit meestal op. Nu zet ik mijn telefoon toch niet zo vaak uit, dus daar is wel mee te leven
[/toevoeging]

[ Voor 24% gewijzigd door TheFes op 27-02-2012 12:44 ]

Home Assistant configuratie

• Molybdenum
cm9 (laatste versie) draait hier stabiel, maar gps doet het niet en video is niet goed.

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik ben inmiddels wel erg toe aan een stabiele versie van Android-4 zonder beperkingen voor de camera, gps, navigatie. Ik draai deze versie al meer dan een maand en heb weinig zin om alle instellingen weer te herstellen voor alle programma's, dat zijn er nogal wat.

Dus hopelijk wordt maart 2012 de maand dat er leuke stabiele ICS roms beschikbaar komen. Tot nu toe hoor ik van sommige mensen goede ervaringen dat alles redelijk goed werkt, maar over dezelfde roms hoor ik dan dat andere mensen dat niet kunnen beamen.

• ph4ge
  • Laatst online: 09:44
Ik draai al weken westcript's 4.0 ram naar volle tevredenheid. Op wat minimale problemen na werkt alles.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• CRXed
Molybdenum schreef op maandag 27 februari 2012 @ 14:24:
[...]
cm9 (laatste versie) draait hier stabiel, maar gps doet het niet en video is niet goed.
GPS doet het prima op CM9....
Video is inderdaad nog een probleempje.

• SZ001
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-06-2023
Graag wat hulp:

Heb net een tweedehands Samsung Galaxy S2 met ICS 4.0.3
Buildnummer AndyX Rom v5.2

Ik heb een wat vreemd probleem met mijn tijd.

Op het homescreen rechts boven loopt de tijd een uur voor op de tijd van de analoge klok widget:

Afbeeldingslocatie: http://www.afbeeldingenuploaden.nl/uploads/821823Screenshot_2012-02-28-14-23-47.png

Ook de tijd op mijn lockscreen loopt een uur achter:

Afbeeldingslocatie: http://www.afbeeldingenuploaden.nl/uploads/500828Screenshot_2012-02-28-14-24-21.png

ik vermoed een probleem met mijn tijdzone, maar ik kan die niet aanpassen.
Iemand enig idee?

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-12-2025
ik heb checkrom 6 op mijn phone staan en phenominal extreme kernel. Wat me opvalt is is dat mijn whatsapp berichtjes via de Wifi erg laat verzonden worden en erg laat ontvangen worden.
Met 3g heb ik hier geen last van.
Meerdere mensen met die probleem?

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 22-01 20:48
ph4ge schreef op maandag 27 februari 2012 @ 22:27:
Ik draai al weken westcript's 4.0 ram naar volle tevredenheid. Op wat minimale problemen na werkt alles.
Wat voor minimale problemen dan? Ik heb westrcript's ICS ook gedraaid, alleen toen kreeg ik random freezes. Mij werd verteld dat dit kwam door ICS + whatsapp, vandaar dat ik terug ben gegaan naar Checkrom (gingbread).

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:47
Ik heb net even Wanamlite geinstalleerd in de hoop eindelijk een fatsoenlijke ICS rom te vinden, dit geeft echter veel problemen en is onbruikbaar. Mijn zoektocht naar een goede, betrouwbare rom gaat door!

Ik draaide een aantal weken Hyperdroid, en was hier ook tevreden over, todat deze ook kuren begon te krijgen, vaak kreeg ik freezes nadat ik op de home-knop had gedrukt om het toestel te ontwaken. Nu denk ik maar een tijdje CM7 laatste nightly, die maar even aanzien :)

• Kwak
  • Laatst online: 24-07-2025
Ik ben redelijk tevreden met Omega ROM 3.0 (3.1 heeft wat wat issues met een FC voor of na bellen).

Specs

• ph4ge
  • Laatst online: 09:44
barzi schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 17:42:
Wat voor minimale problemen dan? Ik heb westrcript's ICS ook gedraaid, alleen toen kreeg ik random freezes. Mij werd verteld dat dit kwam door ICS + whatsapp, vandaar dat ik terug ben gegaan naar Checkrom (gingbread).
Het Wifi icoontje klopt niet helemaal, je hebt tegenwoordig 2 pijltje die aangeven als hij aan het up of downloaden is, maar die zijn niet goed te zien. Ook werkt de Chrome beta niet helemaal goed, stottert en loopt vast. Dit is alles wat mij te binnen schiet, verder werkt alles.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Verwijderd

ik heb nu simplistic ics rc8 deze werkt heel goed maar ik wil eigenlijk cm9 gaan gebruiken is hier al een redelijk stabiele rom van?

• Agent-X
  • Niet online
Litening ROM is geupdate met de volgende verbeteringen zoals genoemd op het forum.

Changelog:

Tweaked for more Speed & Battery life
Changed some images
Added Aosp clock.
Added LRToolbox
Added Large APN list
Removed some bloatware
Themed dailer
Added rapid GPS lock script
Added Screenfix script

and many more....

Alles werkt (weer) prima.

[ Voor 30% gewijzigd door Agent-X op 29-02-2012 23:30 ]

• elw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-01 13:12

elw

Agent-X schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 20:38:

Update: Ik kreeg een foutmelding van het samsung toetsenbord bij het flashen, mijn broer niet en weer een ander wel dus ik adviseer om even te wachten
Kan je Lite'Ning flashen zonder Odin via CWM recovery?

• Agent-X
  • Niet online
elw schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 23:02:
[...]

Kan je Lite'Ning flashen zonder Odin via CWM recovery?
Het kan ook via Odin Mobile en ik meen gelezen te hebben dat het inderdaad ook via CWM moet kunnen maar daar heb ik mij nog niet in verdiept.

Het toetsenbord probleem kun je omzeilen door een niet samsung toetsenbord als standaard in te stellen voordat je upgrade. Dit zal snel worden verholpen. Opgelost.

• haakjesluiten
NEAK 1.4 kernel maar eens geflashed schijnt goede resultaten op te leveren met checkrom ik ga het mee maken tot nu toe beviel de standaard cf kernel me het best eigenlijk.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-01 06:28
Crazyanz schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 01:56:
NEAK 1.4 kernel maar eens geflashed schijnt goede resultaten op te leveren met checkrom ik ga het mee maken tot nu toe beviel de standaard cf kernel me het best eigenlijk.
Ik gebruik al maanden N.E.A.K., vanaf de eerste release. Het is de beste kernel voor een balans in snelheid en batterij.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• 13art
Ik vond zelf NEAK tegenvallen. Met wifi is hij wel zuinig maar met het mobiele data netwerk verloor ik ongeveer 2% per uur. Nu siyah 2.3.7 draaiend en daarmee verlies ik met mobiele data netwerk 1% per uur en met wifi ongeveer 0,5% per uur.

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-01 21:06
AllSeeyinEye schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 06:39:
[...]

Ik gebruik al maanden N.E.A.K., vanaf de eerste release. Het is de beste kernel voor een balans in snelheid en batterij.
+1

ben al een tijdje bezig om N.E.A.K aan te passen zodat deze ook op CM7 en MIUI draait.
Tot nu toe met redelijk succes, behalve dat simone201 (en ik ook) USB niet aan het draaien krijgen, dus geen ADB en geen Mass Storage onder CM7 en MIUI, wat heel vreemd is en jammer...

cd /pub && more beer

Verwijderd

Over NEAK gesproken, ik hoorde er veel goede verhalen over en nu de nieuwe 1.4 uit is ga ik het ook maar eens lekker testen!

Verwijderd

is er al een cm9 rom die redelijk stabiel is?

• haakjesluiten
l3art schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 08:32:
Ik vond zelf NEAK tegenvallen. Met wifi is hij wel zuinig maar met het mobiele data netwerk verloor ik ongeveer 2% per uur. Nu siyah 2.3.7 draaiend en daarmee verlies ik met mobiele data netwerk 1% per uur en met wifi ongeveer 0,5% per uur.
Ik draai NEAK 1.4 nu zonder wifi en drain is zeker niet 2% per uur ik zal vanavond eens kijken hoe het er bij staat maar lijkt nu eerder onder de 1% te blijven.

• 13art
Je kan het natuurlijk nooit 1:1 vergelijken. Want jij hebt misschien minder apps draaien op de achtergrond dan ik. Maar is jou accuverbruik aanzienlijk gedaald dan nu je 1.4 draait vergelijkend met eerdere versies?

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:42

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:10:
Wat weerhoud je ervan om ze eens te proberen? Maak een Nandroid backup en probeer ze eens.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:10:
Inplaats van unstable heeft het CM team eergisteren ofzo de CM9 rom nightly gemaakt.
Wat nog niet werkt is het filmen en video volgens mij, aan die drivers werkt Samsung.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1410400

^ Post is hierboven!

• gwystyl
Strunkie schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:16:
[...]

Inplaats van unstable heeft het CM team eergisteren ofzo de CM9 rom nightly gemaakt.
Wat nog niet werkt is het filmen en video volgens mij, aan die drivers werkt Samsung.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1410400
Ze houden de vaart er mooi in daar. Codeworkx had een paar baalweken van alle gezeur in die thread, maar afgelopen week zijn er weer 3 builds uitgekomen ofzo? En dat ging van 'allerlei dingen samengevoegd, dus het zal wel meer buggy zijn dan hiervoor' tot 'dit is waarschijnlijk de beste tot nu toe'.

• haakjesluiten
l3art schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:09:
Je kan het natuurlijk nooit 1:1 vergelijken. Want jij hebt misschien minder apps draaien op de achtergrond dan ik. Maar is jou accuverbruik aanzienlijk gedaald dan nu je 1.4 draait vergelijkend met eerdere versies?
ik merk eerlijk gezegd niet bar veel verschil :+ het lijkt iets zuiniger te zijn dan de standaard cf kernel die ik draaide. Maar de neak kernel heeft dan ook allemaal batterij besparende dingen ingebakken.

ik zit nu op 87% na 28 minuten scherm aan en 7 uur standbye allemala op 3G

ik heb trouwens echt een berg apps en syncs lopen dus ik betwijfel dat je er veel meer zou hebben ;)

• Molybdenum
gwystyl schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:51:
[...]

Ze houden de vaart er mooi in daar. Codeworkx had een paar baalweken van alle gezeur in die thread, maar afgelopen week zijn er weer 3 builds uitgekomen ofzo? En dat ging van 'allerlei dingen samengevoegd, dus het zal wel meer buggy zijn dan hiervoor' tot 'dit is waarschijnlijk de beste tot nu toe'.
alles lijkt te werken, behalve gps. :)

• gwystyl
Molybdenum schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:24:
[...]

alles lijkt te werken, behalve gps. :)
Dat vind ik dan vreemd, of je moet 'lijken' bedoelen als: het lijkt niet te werken, maar je kan stiekem toch wel navigeren. Dat had ik namelijk bij alle CM9 builds die ik geprobeerd heb. In GPS Test waren maar max 2 satelieten beschikbaar, maar navigeren met Waze, Google Navigatie of Sygic ging prima.

• Molybdenum
okey, het duurt eeuwen voor ik een lock heb: dus het werkt een beetje....

normaal heb ik in 10s een lock.

[ Voor 19% gewijzigd door Molybdenum op 01-03-2012 22:06 ]

• haakjesluiten
Crazyanz schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:23:
[...]

ik merk eerlijk gezegd niet bar veel verschil :+ het lijkt iets zuiniger te zijn dan de standaard cf kernel die ik draaide. Maar de neak kernel heeft dan ook allemaal batterij besparende dingen ingebakken.

ik zit nu op 87% na 28 minuten scherm aan en 7 uur standbye allemala op 3G

ik heb trouwens echt een berg apps en syncs lopen dus ik betwijfel dat je er veel meer zou hebben ;)
terugkomeend op mezelf verbruik in idle met 3g verbinding ligt op ruw weg 1% per uur

• CRXed
gwystyl schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:51:
[...]

Dat vind ik dan vreemd, of je moet 'lijken' bedoelen als: het lijkt niet te werken, maar je kan stiekem toch wel navigeren. Dat had ik namelijk bij alle CM9 builds die ik geprobeerd heb. In GPS Test waren maar max 2 satelieten beschikbaar, maar navigeren met Waze, Google Navigatie of Sygic ging prima.
Ik heb altijd een volledige lock in CM9 (icoontje stopt met knipperen), lock is vaak nog snel ook (binnen de minuut) en navigeren gaat als een trein!

• 13art
Crazyanz schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 01:38:
[...]

terugkomeend op mezelf verbruik in idle met 3g verbinding ligt op ruw weg 1% per uur
Ongeveer het zelfde dus wat ik heb met Siyah. Ontloopt elkaar dus weer niet veel. Maar thnx for letting know.

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:55
CRXed schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 03:29:
[...]

Ik heb altijd een volledige lock in CM9 (icoontje stopt met knipperen), lock is vaak nog snel ook (binnen de minuut) en navigeren gaat als een trein!
Dus CM9 wordt positief ontvangen? Is het al geschikt voor dagelijks gebruik vind je?

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
imeR schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 10:54:
[...]

Dus CM9 wordt positief ontvangen? Is het al geschikt voor dagelijks gebruik vind je?
Nee, CM9 is unstable een aantal dingen werken nog niet.

• pimjai
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-01 08:55
ik wil op mijn telefoon eigenlijk mkv bestanden afspelen die groter zijn dan 4GB. het leek mij dus logisch om mijn micro SD kaart te formateren als ntfs, dit werd helaas niet herkend door mijn telefoon. ik heb op xda ook geen custom kernels/roms kunnen vinden die ntfs ondersteunen.
mijn vraag dus: zijn er ondertussen al andere maieren om je telefoon zo ver te krijgen dat hij in elk geval op de micro sd kaart bestanden ondersteund die groter zijn dan 4GB?

• gwystyl
Thombias schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:26:
[...]

Nee, CM9 is unstable een aantal dingen werken nog niet.
Nogal een sterke uitspraak. Als je dit topic doorleest zal je merken dat er veel dingen al wel werken, en dat de algemene stabiliteit best ok is. Je moet dus om een bewuste keuze voor of tegen CM9 even dit topic en het topic op XDA lezen om te kijken of het voor jouw gebruik zal voldoen. Voor mij voldoet het prima, maar ik heb ook enkele mensen gezien in dit topic die bepaalde dingen missen die ik domweg nooit gebruik en dus niet mis. Vat unstable dus niet op als heel brak en constant crashend, maar als 'nog niet perfect werkend'
pimjai schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 16:32:
ik wil op mijn telefoon eigenlijk mkv bestanden afspelen die groter zijn dan 4GB. het leek mij dus logisch om mijn micro SD kaart te formateren als ntfs, dit werd helaas niet herkend door mijn telefoon. ik heb op xda ook geen custom kernels/roms kunnen vinden die ntfs ondersteunen.
mijn vraag dus: zijn er ondertussen al andere maieren om je telefoon zo ver te krijgen dat hij in elk geval op de micro sd kaart bestanden ondersteund die groter zijn dan 4GB?
Android is gebaseerd op linux, dus ik vermoed dat je meer kans hebt met ext2/3/4. Ik weet alleen niet of je telefoon zo blij gaat worden met het bufferen van zo'n groot bestand.
CRXed schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 03:29:
[...]

Dat is mijn ervaring ook. Met de samsung roms heb je sneller een fix en zijn er meer satelieten zichtbaar in bijvoorbeeld GPS Test, maar met CM9 ben ik de straat ook vaak nog niet uit (100 m) voor ik een route kan berekenen.

[ Voor 46% gewijzigd door gwystyl op 02-03-2012 18:04 ]

• Frigolamptje
  • Laatst online: 29-12-2025
Als dit waar is mag je me opschrijven voor de volgende build :)
Looks like, thanks to Origen, we got YouTube fixed, and HW-accelerated video... :)

• pimjai
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-01 08:55
gwystyl schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 17:57:
Android is gebaseerd op linux, dus ik vermoed dat je meer kans hebt met ext2/3/4. Ik weet alleen niet of je telefoon zo blij gaat worden met het bufferen van zo'n groot bestand.
ik zal morgen dan eens ext4 en dergelijke gaan proberen, ik hoopte alleen dat ntfs mogelijk was omdat mijn asus transformer wel ntfs ondersteund.
het bufferen is niet zo een probleem denk ik, een 4GB mkv werkt prima, dus 6GB zal ook wel lukken

• minimals
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-09-2025
Ik heb sinds eergisteren een SGS2 aangeschaft en ik draai op stock TouchWizz. Ik ben heel tevreden, het enige punt is dat mijn batterij ontzettend snel leeg is. Ik wil graag een andere ROM flashen (ik kom van een Desire S met MIUI) en ik vroeg me af wat de beste ROMs zijn voor de SGS2 en wat de voor- en nadelen zijn.

Ik ben al op VillainROM en Lite'ningROM gebotst, die blijkbaar zeer goed werken op dit toestel. Ook van MIUI op mijn Desire S was ik tevregen en CyanogenMod heeft me ook altijd aangesproken. Wat zijn in een notendop de verschillen tussen deze 4 en welke raden jullie me aan als het gaat om snelheid en batterij?

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Sinds vandaag ook de SGS2 gekocht en wil hem ook rooten, alleen zie ik dat er meerdere mogelijkheden zijn en weet niet welke ik moet gebruiken. Ik draai 2.3.6 KK2 kernel.

Verwijderd

Nerf schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 21:35:
Ik heb sinds eergisteren een SGS2 aangeschaft en ik draai op stock TouchWizz. Ik ben heel tevreden, het enige punt is dat mijn batterij ontzettend snel leeg is. Ik wil graag een andere ROM flashen (ik kom van een Desire S met MIUI) en ik vroeg me af wat de beste ROMs zijn voor de SGS2 en wat de voor- en nadelen zijn.

Ik ben al op VillainROM en Lite'ningROM gebotst, die blijkbaar zeer goed werken op dit toestel. Ook van MIUI op mijn Desire S was ik tevregen en CyanogenMod heeft me ook altijd aangesproken. Wat zijn in een notendop de verschillen tussen deze 4 en welke raden jullie me aan als het gaat om snelheid en batterij?
RekZ schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 21:52:
Sinds vandaag ook de SGS2 gekocht en wil hem ook rooten, alleen zie ik dat er meerdere mogelijkheden zijn en weet niet welke ik moet gebruiken. Ik draai 2.3.6 KK2 kernel.
Wat ik zou doen om te beginnen:
CF-Root: Volg de instructies van CF- Root daarna de onderstaande rom flashen.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1103399

Checkromv6: Samsung Rom met de meeste batterijvretende zooi eruit gehaald, aangevuld met de briljante Kitchenapplicatie een perfecte Rom om mee te starten!
(TIP: Flash uit de Kitchenapplicatie de ' Speedmodkernel' voor maximaal batterij.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1312240

• RekZ
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 22:13:
[...]

[...]

Checkromv6: Samsung Rom met de meeste batterijvretende zooi eruit gehaald, aangevuld met de briljante Kitchenapplicatie een perfecte Rom om mee te starten!
(TIP: Flash uit de Kitchenapplicatie de ' Speedmodkernel' voor maximaal batterij.

Thanks, maar moet je ook echt de rom meteen flashen om te rooten? Ik wil namelijk voor nu liever stock blijven. Heb alleen echt Root nodig om Droidwall te draaien. Ik ga binnenkort op vakantie, en wil al mn apps blokkeren van internet op Whatssapp na namelijk.

• Molybdenum
Nerf schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 21:35:

Zou je hem niet beter onder garantie terugbrengen (je hebt hem net!)? Misschien is de accu wel niet goed. Als je eenmaal een custom rom flashet, dan ben je de garantie kwijt!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-01 17:07
RekZ schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 22:33:
[...]

Thanks, maar moet je ook echt de rom meteen flashen om te rooten? Ik wil namelijk voor nu liever stock blijven. Heb alleen echt Root nodig om Droidwall te draaien. Ik ga binnenkort op vakantie, en wil al mn apps blokkeren van internet op Whatssapp na namelijk.
CF root is alleen root ;)

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

• minimals
Molybdenum schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 22:41:
[...]

Zou je hem niet beter onder garantie terugbrengen (je hebt hem net!)? Misschien is de accu wel niet goed. Als je eenmaal een custom rom flashet, dan ben je de garantie kwijt!
Ik hem hem tweedehands en hij heeft geen garantiebewijs/garantie meer. Mocht ik custom ROM's installeren en de accu blijkt niet goed te zijn, schaf ik me wel een extended accu aan.

• RekZ
  • Niet online
Dankje! Trouwens, toen ik mn gmail account zojuist instelde en de S2 voor het eerst startte had de telefoon wat oude apps van mij gebackupt. Zo stond 'superuser' tot verbazing al op mijn telefoon. Omdat ik nog niet geroot was heb ik hem maar direct verwijderd. Zou dit alsnog complicaties kunnen opbrengen met de nieuwe root of niet?

• minimals
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 22:13:

Mijn kernel version is 'KE7', dus de file die ik nodig heb is 'CF-Root-SGS2_XW_XEU_KE7-v4.0-CWM4.zip'. Ze zitten echter al aan versie 5.2, dus installeer ik dan geen verouderde kernel versie?

• gwystyl
RekZ schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 22:45:
[...]

Dankje! Trouwens, toen ik mn gmail account zojuist instelde en de S2 voor het eerst startte had de telefoon wat oude apps van mij gebackupt. Zo stond 'superuser' tot verbazing al op mijn telefoon. Omdat ik nog niet geroot was heb ik hem maar direct verwijderd. Zou dit alsnog complicaties kunnen opbrengen met de nieuwe root of niet?
Nee dat zou niet uit moeten maken.
Nerf schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 22:50:
[...]

Mijn kernel version is 'KE7', dus de file die ik nodig heb is 'CF-Root-SGS2_XW_XEU_KE7-v4.0-CWM4.zip'. Ze zitten echter al aan versie 5.2, dus installeer ik dan geen verouderde kernel versie?
Ik zou van de gelegenheid gebruik maken om gelijk de laatste rom te flashen en die te rooten, maar in principe heb je er geen last van als je een oudere kernel gebruikt; je gebruikt nu immers ook een oudere firmware, waar die oudere kernel juist voor bedoeld is. Je mist dan waarschijnlijk wat aanpassingen in de recovery, maar die heb je niet vaak nodig.

• minimals
Hartelijk bedankt voor de hulp, ik draai nu CheckROM v6 met de nieuwste kernel! Eens zien welke impact het heeft op prestatie en batterijleven.

[ Voor 92% gewijzigd door minimals op 03-03-2012 03:49 ]

• RekZ
  • Niet online
Zo, mijn S2 is geroot, dat ging een stuk makkelijker dan voorheen bij m'n HTC Desire eigenlijk. Bedankt GJ123 voor de link. :)

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:42
Lees wat mooie berichten op twitter en xda over cm9. Het blijkt dat teamhacksum de hardware codes voor de s2 heeft. Video(recording) hebben ze al kunnen fixen.

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-01 21:06
SuperKneus schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 08:54:
Lees wat mooie berichten op twitter en xda over cm9. Het blijkt dat teamhacksum de hardware codes voor de s2 heeft. Video(recording) hebben ze al kunnen fixen.
ik dacht dat alleen hardware decoding werkte nu en recording nog niet

cd /pub && more beer

• antidote
  • Laatst online: 11:11
ny-hardcore schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 13:22:
[...]

ik dacht dat alleen hardware decoding werkte nu en recording nog niet
Dat klopt. Vanochtend een upgrade gedaan naar de build met hardware decoding (0303 van Codeworkx); je kunt nu Youtube kijken zonder groene strepen door het beeld.

Verwijderd

Nerf schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 23:18:
Hartelijk bedankt voor de hulp, ik draai nu CheckROM v6 met de nieuwste kernel! Eens zien welke impact het heeft op prestatie en batterijleven.
Fijn dat het meteen gelukt is!
Heb je Speedmod of een andere kernel al geflashed?

• SCARfaceE
  • Laatst online: 21-01 13:04
Wat vinden jullie van de nieuwe Siyah (2.6.13)? Veel is weer terug zoals het was in 2.6.9, aangezien men daar de beste ervaringen mee had.

PSN ID: Beest41

Pagina: 1 ... 54 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.