Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupastark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-08 22:11
Litenink 4.1 @ NULL drain na 9 uur. Ongelooflijk man. En supersnel ook !! }:| Zeau!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:21
Chupastark schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 09:37:
Litenink 4.1 @ NULL drain na 9 uur. Ongelooflijk man. En supersnel ook !! }:| Zeau!
Mja, ik had vannacht met 4.1 weer de Andriod OS bug @ 75% battery time. Nog 75% juice over na 6 uurtjes slapen.Wel heel cool dat litepro is overgegaan op de ninphetamine kernel. Ik was bijna daarvoor overgegaan op Cognition ;)

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupastark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-08 22:11
Android OS 75% is wel erg veel. 58% hiero. Met 81% accu djuice na 9 uurtjes met display time van 9 min.
Met 1.5 zou je rond de 93% zitten. Inmiddels weer zuruck naar v1.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-10-2022
Meinon schreef op maandag 25 juli 2011 @ 23:34:
Even snel een vraagje over CM7 nightly...
Kan ik deze ook installeren via CF Root's CWM?
Of moet ik echt eerst Rommanager of ClockWorkMod van codeworx installeren?

thnx.
Waarschijnlijk kan het wel, maar als ik jou was, zou ik toch voor de zekerheid even de laatste versie van Codeworkx flashen, just to be sure. Dan heb je in ieder geval ook meteen de nieuwste CWM. Rom manager is niet nodig verder en zou ik ook niet installeren als je weet hoe CWM werkt. Gewoon lekker handmatig doen, heb je alles zelf in de hand.

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Golf2vr6 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 21:31:

[...]

Ik zou voor 4.1 gaan.... ;)
Done !! Ben heel tevreden over snelheid, had alleen last van laggy browser, maar heb (zoals ik van plan was) Dolphin er op gezet en werkt beter. Thnx voor de tip Golf2vr6
Nog een vraagje, hoe wipe ik die battery cache ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 18:10
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 12:09:
[...]

Done !! Ben heel tevreden over snelheid, had alleen last van laggy browser, maar heb (zoals ik van plan was) Dolphin er op gezet en werkt beter. Thnx voor de tip Golf2vr6
Nog een vraagje, hoe wipe ik die battery cache ?
In de recovery kun je wipe battery stats doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 21:26
Chupastark schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 10:06:
Android OS 75% is wel erg veel. 58% hiero. Met 81% accu djuice na 9 uurtjes met display time van 9 min.
Met 1.5 zou je rond de 93% zitten. Inmiddels weer zuruck naar v1.5.
Ik had vanmorgen 1% accu verloren in 1,5 uur. Dat lijkt me best netjes eigenlijk. Dat is dus met Lite'ning 4.1 met 3g aan en sync van gmail (push) en tweetdeck (1x per uur). Ik ben tot nu toe tevreden iig :)

Bij Idle is het natuurlijk logisch dat Android OS relatief heel veel gebruikt, dat is namelijk zo ongeveer het enige wat dan iets doet ;)

[ Voor 7% gewijzigd door TheFes op 26-07-2011 13:00 ]

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
Denk dat ik toch maar weer terug ga naar Villain. Die is tot nu toe voor mij nog het zuinigste geweest met zijn 'juice'

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 10:05
Radiodurans schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 09:50:
[...]

Mja, ik had vannacht met 4.1 weer de Andriod OS bug @ 75% battery time. Nog 75% juice over na 6 uurtjes slapen.Wel heel cool dat litepro is overgegaan op de ninphetamine kernel. Ik was bijna daarvoor overgegaan op Cognition ;)
Heb je na installatie van rom wel batt. wipe gedaan?

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-12-2022
mbroeders schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:57:
[...]

Waarschijnlijk kan het wel, maar als ik jou was, zou ik toch voor de zekerheid even de laatste versie van Codeworkx flashen, just to be sure. Dan heb je in ieder geval ook meteen de nieuwste CWM. Rom manager is niet nodig verder en zou ik ook niet installeren als je weet hoe CWM werkt. Gewoon lekker handmatig doen, heb je alles zelf in de hand.
thnx..
en dat geeft geen probs met CF Root's CWM?? of wordt de laatste overschreven door codeworx' cwm?

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Meinon schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 14:04:
[...]

thnx..
en dat geeft geen probs met CF Root's CWM?? of wordt de laatste overschreven door codeworx' cwm?

:D
Geen problemen en wordt inderdaad overschreven (-:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 14:41

Nowhereman

Ygenweis

Net ook Lite'ning 4.1 geflashed + batt. wipe gedaan. Accu nu @ 49% ben benieuwd hoe lang ie het uithoudt.

-Pwn the day-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Nowhereman schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 14:23:
Net ook Lite'ning 4.1 geflashed + batt. wipe gedaan. Accu nu @ 49% ben benieuwd hoe lang ie het uithoudt.
Battery stats moet je pas resetten als hij vol is hè, is je accu nu al 51% verloren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
[ROM-AOSP GRJ90 2.3.5] DevNull-TEST (Vanilla AOSP)

2.3.5 .....

[ Voor 35% gewijzigd door Golf2vr6 op 26-07-2011 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
mbroeders schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 14:14:
[...]

Geen problemen en wordt inderdaad overschreven (-:
thnk u very much .. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 09:44
De Nexus S 4G krijgt als eerste smartphone ter wereld Android 2.3.5. De update brengt voornamelijk verbeteringen specifiek bedoeld voor het toestel van Sprint.

Geen schokkende vernieuwingen dus

[ Voor 26% gewijzigd door haakjesluiten op 26-07-2011 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Crazyanz schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 14:42:
[...]

huh 2.3.5? is die überhaupt al aangekondigd?
ja, voor de nexus S toestellen van sprint. Afgelopen maandag geloof ik. Verbeterde 4G verbinding, beter geluid uit luidsprekers en NFC is geactiveerd.

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Ik had google al even aangeslingerd ;) maar 2.3.5 lijkt me dus niet echt heel boeiend. wel knap dat ie vanuit source zosnel een rom voor de SGS2 heeft gebakken trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Dat zag ik. Ik stond ff raar te kijken toen het bericht waarop ik reageerde er helemaal niet stond hahaha

Ik heb geen flauw benul van hoe een ROM bakken in zn werk gaat maar ik kan me voorstellen dat je werkt met een soort format dat je moet vullen. Als je dat format eenmaal hebt is het invullen met nieuwere versies kinderspel. (ik ga mezelf maar eens promoveren tot über-Noob)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
MetalManic schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 14:50:
Dat zag ik. Ik stond ff raar te kijken toen het bericht waarop ik reageerde er helemaal niet stond hahaha

Ik heb geen flauw benul van hoe een ROM bakken in zn werk gaat maar ik kan me voorstellen dat je werkt met een soort format dat je moet vullen. Als je dat format eenmaal hebt is het invullen met nieuwere versies kinderspel. (ik ga mezelf maar eens promoveren tot über-Noob)
Je hebt roms en roms..

Roms die een beetje zijn opgeleukt en hier en daar aangepast (bijvoorbeeld lite'ning rom)
Roms die vanaf 0 worden opgebouwd (Bijvoorbeeld CM7)

Die laatste zijn geen kinderspel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Golf2vr6 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 14:55:
[...]

Je hebt roms en roms..

Roms die een beetje zijn opgeleukt en hier en daar aangepast (bijvoorbeeld lite'ning rom)
Roms die vanaf 0 worden opgebouwd (Bijvoorbeeld CM7)

Die laatste zijn geen kinderspel ;)
Wat een vergelijking. Je vergelijkt God toch ook niet met de architect van een modaal rijtjeshuis... Cyanogen rulez!!! Ik denk dat zonder Cyanogen de hele community er heel anders zou uit zien en de ROMS een stuk minder geavanceerd zouden zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door MetalManic op 26-07-2011 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman

Nowhereman

Ygenweis

Ondersteund Cyanogen de Galaxy S2 nou wel of niet? Op de site van Cyanogen zie ik de SGS2 er niet tussen staan?

-Pwn the day-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-04-2022
CM7 is ook niet volledig vanaf 0 begonnen. Enigste wat ze hebben gedaan is de rom volledig strippen van alle samsung software.
Van daaruit de rom gaan aanpassen naar een leuke custom rom zonder samsung inbreng.
Dus volledig gericht op AOSP.

[ Voor 6% gewijzigd door Lucky1965 op 26-07-2011 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Lucky1965 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 15:02:
CM7 is ook niet volledig vanaf 0 begonnen. Enigste wat ze hebben gedaan is de rom volledig strippen van alle samsung software.
Van daaruit de rom gaan aanpassen naar een leuke custom rom zonder samsung inbreng.
Vanaf 0,1 dan..... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
Nowhereman schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 15:02:
Ondersteund Cyanogen de Galaxy S2 nou wel of niet? Op de site van Cyanogen zie ik de SGS2 er niet tussen staan?
nog niet helemaal... alleen nightly builds nog:
http://download.cyanogenmod.com/?device=galaxys2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman

Nowhereman

Ygenweis

Thnx, meteen duidelijk! :)

-Pwn the day-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Based on the Android Open Source Project, CyanogenMod is designed to increase performance and reliability over Android-based ROMs released by vendors and carriers such as Google, TMobile, HTC, etc. CyanogenMod also offers a variety of features & enhancements that are not currently found in these versions of Android.

Toch niet ;)

Lightning etc zijn wel gebakken op de manier die jij omschrijft. Roms als CM7 worden vanuit de open source android versie opgebouwd vandaar dat er ook functionaliteiten missen in de nightlies omdat er nog met drivers geknoeid moet worden om alles aan de praat te krijgen dat zou niet hoeven als ze gebruik maakte van een samsung rom.

[ Voor 19% gewijzigd door haakjesluiten op 26-07-2011 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Wow, dit is inderdaad een beetje een bericht geschreven vanuit onwetendheid. De sourcecode van android is bekend en voor iedereen te downloaden. Met behulp van deze code kun je een besturingssysteem compilen zoals deze dus ook draait op de ontwikkelaars-telefoons zoals de Nexus S op dit moment. Wat andere fabrikanten doen is andere hardware maken en voor die andere hardware zijn vaak andere drivers/codes en andere zaken nodig. En deze zijn vaak niet open-source.

Wat het team van Cyanogen heeft gedaan, is een kale android gemaakt. Deze draait inderdaad niet op de SGS2. Daarna zijn ze gaan kijken welke codes ze nodig hebben om het draaiend te krijgen. Een heleboel 'gesloten' bronnen hebben ze hergeschreven. (En dit is dus waarschijnlijk ook waarom ze telefoons gratis hebben gekregen van Samsung. Het niet afhankelijk zijn van gesloten drivers en fabrikanten van de hardware is natuurlijk veel prettiger -en goedkoper-. Grote kans dan ook dat wanneer ze het probleem met de video codecs opgelost hebben, Samsung deze code zelf gaat gebruiken). Wanneer dat niet lukt gebruiken ze inderdaad bepaalde codecs of drivers uit de stock rom, mocht dat lukken. Maar het liefste niet natuurlijk.
Kijk maar eens naar de eerste berichten van AtinM en Codeworkx. Het eerste wat zij hebben gedaan is de stock rom geheel verwijderd!!

En dan als laatste om het even compleet te maken: het CM team zijn developers. Dit in tegenstelling tot veel andere 'devs' op xda zoals bijvoorbeeld Litening. Zij zijn de cooks en themen dus bestaande roms (lang leve winzip!). Dat is echt een groot verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Laatst online: 05-01 16:13
mbroeders schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 15:45:
[...]

En dan als laatste om het even compleet te maken: het CM team zijn developers. Dit in tegenstelling tot veel andere 'devs' op xda zoals bijvoorbeeld Litening. Zij zijn de cooks en themen dus bestaande roms (lang leve winzip!). Dat is echt een groot verschil!
Nou-nou, het zijn misschien wel andere "devs" dan CM team maar vergeet niet dat die gasten ook hun tijd en energie erin stoppen en dat beschikbaar maken voor noppes aan jou en mij. Dus iets minder neerbuigend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
businka19 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 15:53:
[...]

Nou-nou, het zijn misschien wel andere "devs" dan CM team maar vergeet niet dat die gasten ook hun tijd en energie erin stoppen en dat beschikbaar maken voor noppes aan jou en mij. Dus iets minder neerbuigend.
Businka, ik doe niet neerbuigend (of bedoel het niet zo in ieder geval), maar het verschil mag wel eens duidelijk gezegd worden. Wat themen betreft zijn zij de beste, respect voor alles wat ze maken. Ik doe het ze niet na. Maar aangezien ze bijvoorbeeld op xda wel in de development sectie staan, mag er af en toe ook eens kritisch naar gekeken worden. Veel roms (zoals litening) zijn niet meer dan een gethemede stock, met voorgemaakte kernel, en wat apps verwijderd en soms andere mods toegevoegd. Cooking is niet hetzelfde als developing in mijn optiek. Mijn respect is er niet minder om, maar het verschil tussen roms zoals die van CM en anderen moet niet vergeten worden!!

EDIT: thanks MetalManic ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
businka19 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 15:53:
[...]

Hij heeft wel gelijk en neerbuigend vond ik het totaal niet... Feit is wel dat jij en ik met een hoop tijd en energie erin steken heuse wel een ROM kunnen cooken maar wat ze bij CM doen is wel andere koek. Dat vergt heel andere kwaliteiten.

Maar ik zie al dat mbroeders mijn hulp niet nodig heeft om dat duidelijk te maken ;-) Zijn verhaal is ook een stuk duidelijker dan het mijne.

[ Voor 11% gewijzigd door MetalManic op 26-07-2011 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07 11:17
Interessant verhalen over verschillen tussen CM en andere mods. Ik vraag me nog wel wat dingen af.
Is CM nu beter omdat ze vanaf scretch beginnen? Er zal dan in ieder geval geen bloatware inzitten, leidt dat tot meer snelheid en/of een langere batterijduur. Proberen ze drivers te reverse engineren om daarna nieuwe te schrijven?

Behoorlijke klus omdat te maken. Leuk dat fabrikanten willen samenwerken en zo dit soort initiatieven aanmoedingen. Kan apple nog wat van leren (NOFI).

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Kwak schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 16:19:
Interessant verhalen over verschillen tussen CM en andere mods. Ik vraag me nog wel wat dingen af.
Is CM nu beter omdat ze vanaf scretch beginnen? Er zal dan in ieder geval geen bloatware inzitten, leidt dat tot meer snelheid en/of een langere batterijduur. Proberen ze drivers te reverse engineren om daarna nieuwe te schrijven?

Behoorlijke klus omdat te maken. Leuk dat fabrikanten willen samenwerken en zo dit soort initiatieven aanmoedingen. Kan apple nog wat van leren (NOFI).
Inderdaad! Maar dat reverse engineren maakt het wel moeilijker en daarom duurt het wat langer. Beter wil ik niet zeggen. Het voordeel is nu nog niet zo evident, maar straks wanneer Icecream Sandwich uitkomt, ben je met CM verzekerd van een snelle update. Dan merk je pas echt het voordeel. Over het algemeen zijn CM roms wel sneller dan stock roms en hebben ze een betere batterijduur. Maar, de SGS2 is al zo enorm snel dat je het verschil nauwelijks merkt. Ik merk nu pas, nu ik weer even terug ben naar stock, dat CM inderdaad ietsje sneller is, maar dat verschil is echt nauwelijks merkbaar. Batterijduur was wel iets beter met CM. Vooralsnog zijn er veel bugs bij CM dus ik raad hem niet iedereen aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
enige wat bij CM niet werkt is de (HD/720) video functie en ik geloof dat er problemen met de wifi zijn. Dus als je die niet gebruikt zoals ik is het een prima werkende rom :)

Al had ik gister wel onverklaar bare problemen met mijn 3g verbinding maar die zijn inmiddels verholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Crazyanz schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 16:50:
enige wat bij CM niet werkt is de (HD/720) video functie en ik geloof dat er problemen met de wifi zijn. Dus als je die niet gebruikt zoals ik is het een prima werkende rom :)

Al had ik gister wel onverklaar bare problemen met mijn 3g verbinding maar die zijn inmiddels verholpen
Zoals je misschien gemerkt hebt, ben ik ook erg fan van CM en AOSP developers in het algemeen, maar er zijn echt nog wel veel bugs. Wat je al zegt, voor jou is het een prima werkende rom, maar anderen hebben er misschien meer last van (ik vind het trouwens een top rom hoor (-: ). Dus even compleet (gekopieerd van XDA):

Bluetooth
Video playback - many formats are not recognized
Video recording - especially HD
Vibration and haptic feedback can be better gefixed in volgende nightly
Auto brightness
TVout
FMRadio
Compass issues
Some users lose network connection after sending a SMS (all on T-Mobile Austria it seems?)
Some users report photos on the external SD-card seem to get deleted
Issues when using the 2G/3G-Switch, which can only be solved by a wipe and reflash
Overheating problems, caused by some misbehaving app, most probably Mediascanner/DRM
Media volumes (volume in general maybe)
USB host mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou wil ik dus mijn telefoon gaan rooten en litening rom erop zetten (aller eerst, geen idee waar te beginnen?)
Nu is mijn hoofdvraag eigenlijk: stel ik zet litening rom erop.. en de update naar 3.3.4 komt uit.. kan ik deze er dan nog zo opzetten of hoe werkt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 18:12:
Nou wil ik dus mijn telefoon gaan rooten en litening rom erop zetten (aller eerst, geen idee waar te beginnen?)
Nu is mijn hoofdvraag eigenlijk: stel ik zet litening rom erop.. en de update naar 3.3.4 komt uit.. kan ik deze er dan nog zo opzetten of hoe werkt dit?
3.3.4.... tegen die tijd heb je al een andere telefoon denk ik ;)

Gewoon lite'ning 4.1 erop flashen en klaar ben je!
(in de start post op XDA van lite'ning staat precies hoe het moet).
Als je de orginele stock 2.3.4 erop wil als die uit is, kun je hem er ook zo op flashen.

[ Voor 5% gewijzigd door Golf2vr6 op 26-07-2011 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
hmmm.. al dat doelloos geflash op je SGS2 is ook niet goed hoor!
lees hier(http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1178964) maar.. deze persoon zit mooi met de gebakken peren..
en niemand weet (nog) waar het aan ligt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Meinon schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 18:44:
lees hier(http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1178964) maar.. deze persoon zit mooi met de gebakken peren..
Met 6 miljoen sgs2 zit er altijd wel een fout in een telefoon. of een kluns die het zelf vernaggelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Meinon schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 18:44:
Waarom doelloos?
Waarom is dat niet goed?
Je trekt die conclusie omdat "1" persoon een probleem heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog mensen die in LR 4.1 last hebben van de laggy stockbrowser ? Ik zette er Dolphin HD op en dat werkt als een trein maar zuipt batterij dat het niet mooi is... na6 uur van 100 % naar 56 en daar neemt een half uur surfen via Dolphin HD 23 % voor zijn rekening. Dit vind ik er echt wel beetje over..
Dus moet ik een alternatief zoeken, ik wil niet terug naar LR 1.5 of zo odat ik voor de rest best wel tevreden ben van 4.1 (persoonlijk vind ik dat mijn wifi-ontvangst er een stuk op vooruit gegaan is..
Tot hier de voorlopige ervaringen van een noob...
Maar iemand een tip voor een deftige browser ? (Opera spreekt me aan, maar geen flash grrr) thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 19:46:
Zijn er nog mensen die in LR 4.1 last hebben van de laggy stockbrowser ? Ik zette er Dolphin HD op en dat werkt als een trein maar zuipt batterij dat het niet mooi is... na6 uur van 100 % naar 56 en daar neemt een half uur surfen via Dolphin HD 23 % voor zijn rekening. Dit vind ik er echt wel beetje over..
Dus moet ik een alternatief zoeken, ik wil niet terug naar LR 1.5 of zo odat ik voor de rest best wel tevreden ben van 4.1 (persoonlijk vind ik dat mijn wifi-ontvangst er een stuk op vooruit gegaan is..
Maar iemand een tip voor een deftige browser ? (Opera spreekt me aan, maar geen flash grrr) thanks
Opera heeft wel flash ;)
Heb je batt swipe gedaan? Zo niet even in CWM opstarten en batt stats een wipe (bij volle accu).

[ Voor 5% gewijzigd door Golf2vr6 op 26-07-2011 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De gewone Opera Mobile 11 dan ? Las andere dingen, maar ik geloof je gerust... Iemand ervaring met Skyfire ? Zag dat op Google ergens passeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 19:58:
[...]

De gewone Opera Mobile 11 dan ? Las andere dingen, maar ik geloof je gerust... Iemand ervaring met Skyfire ? Zag dat op Google ergens passeren...
Ik vond Skyfire niet zo, maar dat is persoonlijk. Opera Mobile 11 heeft flash ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Golf2vr6 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 20:01:
[...]

Ik vond Skyfire niet zo, maar dat is persoonlijk. Opera Mobile 11 heeft flash ja.
Thnx Golf, welke gebruik jij nu ? Ik zal Opera proberen.

Hopelijk wordt de bug, want ik denk niet de enige te zijn, opgelost in een nieuwe LR update... Ik vond de stockbrowser best te pruimen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 20:03:
[...]

Thnx Golf, welke gebruik jij nu ? Ik zal Opera proberen.

Hopelijk wordt de bug, want ik denk niet de enige te zijn, opgelost in een nieuwe LR update... Ik vond de stockbrowser best te pruimen...
Op dit moment switch ik een beetje tussen opera en dolphin.
Vind stock toch het prettigst...hoop dus op een snelle fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Golf2vr6 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 20:16:
[...]

Op dit moment switch ik een beetje tussen opera en dolphin.
Vind stock toch het prettigst...hoop dus op een snelle fix.
Dolphin heeft ook een lightbrowser en die is en werkt super!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
Golf2vr6 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 19:32:
[...]

Waarom doelloos?
Waarom is dat niet goed?
Je trekt die conclusie omdat "1" persoon een probleem heeft?
-doelloos omdat er nog niet echt een ROM is die echt wat biedt!

-en als je de thread had gelezen waren het "2" personen... met precies
dezelfde probleem.. NA het rooten en flashen... niet toevallig dus...

die gast van Villain Rom gaat zich ermee bemoeien.. dus ben benieuwd wat de oorzaak is...

-daarom is het (nu nog even) niet goed (alleen het rooten is noodzakelijk!) :)

[ Voor 15% gewijzigd door Meinon op 27-07-2011 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Tja die themed roms voegen inderdaad weinig toe maar CM7 en Miui zijn wel leuk om te proberen nu. Volgende nightly van CM7 krijgt iig een major update zie ik net.

updated prebuilt kernel and modules (android_device_samsung_galaxys2)GanOptimizer: Dutch translation added! (android_packages_apps_GanOptimizer)Protips: Dutch translation updated! (android_packages_apps_Protips)res: arrays: Set translatable=false for entries_status_bar_signal (android_packages_apps_CMParts)Separate Timeout for Screen and Security Lock (UI) (android_packages_apps_CMParts)Separate Timeout for Screen and Security Lock (Framework) (android_frameworks_base)PT-BR: Add missing translations (android_packages_apps_CMParts)changelog: Update maintainer list (android_vendor_cyanogen)jordan: update 2.3.5 fingerprint and default kernel (android_vendor_cyanogen)Replace queries containing literal id values with "?" substitution (android_packages_apps_Email)vivow: update fingerprint (android_vendor_cyanogen)french: lockscreen background and other translation fixes (android_packages_apps_CMParts)Upgrade libpng to 1.2.46 (android_external_libpng)add signal dBm option (1/2) (android_packages_apps_CMParts)add signal dBm option (2/2) (android_frameworks_base)cmparts:Updated Italian translations (android_packages_apps_CMParts)Fix getOffsetAtStartOf to work properly on non-spacing mark character. (android_frameworks_base)Updated Ace fingerprint to the WWE 2.50.405.2 build (android_vendor_cyanogen)glacier: update fingerprint (android_vendor_cyanogen)vision: update fingerprint (android_vendor_cyanogen)ui: led notifications: Add red option for mixable dual led (android_packages_apps_CMParts)fix crash on 2.6.29 kernels on ARMv7A on several devices (android_external_v8)config_file: Add more robust wpa_supplicant.conf writing mechanism (android_external_wpa_supplicant_6)Upgrade to e2fsprogs-1.41.12 (android_external_e2fsprogs)Bugfix/Revert: Search key custom app starter (android_packages_apps_CMParts)Update Russian translation. CMParts (android_packages_apps_CMParts)WPS Workaround for Open Mode (Interoperability). (android_external_wpa_supplicant_6)Fix ANR issue in Wifi Settings Window while Turning OFF Wifi (android_external_wpa_supplicant_6)Add Tele2 RU to apns-conf.xml (android_vendor_cyanogen)Fix ArrayIndexOutOfBoundsException for 3 or more touch points. (android_packages_apps_ADWLauncher)custom vibrator implementation (android_device_samsung_galaxys2)Files now go to the correct directory. Added missing files. (android_device_samsung_galaxys2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Meinon schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 23:49:
[...]

-doelloos omdat er nog niet echt een ROM is die echt wat biedt!

-en als je de thread had gelezen waren het "2" personen... met precies
dezelfde probleem.. NA het rooten en flashen... niet toevallig dus...

die gast van Villain Rom gaat zich ermee bemoeien.. dus ben benieuwd wat de oorzaak is...

-daarom is het (nu nog even) niet goed (alleen het rooten is noodzakelijk!) :)
- er zijn verschillende roms die meerwaarde bieden (is persoonlijk maar daarom niet doelloos)
- ik heb de thread gelezen voordat jij hier poste en toen was het er nog 1 (of ik moet iets gemist hebben)

2 personen hebben een probleem met flashen op xda, hoeveel procent zou dat zijn van alle mensen die roms flashen op hun sgs2 op xda? denk dat we het eerder over promile gaan hebben en dus verwaarloosbaar.

iets met mijn 2 cent ofzo.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Golf2vr6 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 19:54:

Heb je batt swipe gedaan? Zo niet even in CWM opstarten en batt stats een wipe (bij volle accu).
Yep, heb ik gedaan... Heb nu Opera 11 en het werkt best al moet ik soms pagina's refreshen om alle foto's te kunnen zien, blijven witte vlakken soms. Al bij al is die stockbrowser ok wel, had het niet ven de lag moeten zijn zou ik niet veranderen. Dolphin mini even geprobeerd, maar die werkte hier best langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 11:52
Ik geef Meinon wel een beetje gelijk hoor. Mijn SII draait als een zonnetje, ik hou het makkelijk een dag uit met de accu en heb totaal geen last van vastlopers of een trage telefoon. Ik ben wel al hier en op xda aan het rondkijken of ik wat leuks tegenkom maar ik zie nog niet echt de voordelen om nu te flashen.

Maar begrijp mij niet verkeerd, flashen kan erg handig zijn en veel problemen oplossen. Mijn BB 9700 heb ik heel vaak geflashed gewoon omdat er verbetering te merken waren (os6 bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Crazyanz schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 01:24:
Tja die themed roms voegen inderdaad weinig toe maar CM7 en Miui zijn wel leuk om te proberen nu. Volgende nightly van CM7 krijgt iig een major update zie ik net.
Inderdaad redelijk grote update, maar -helaas- voegt het voor ons weinig toe. Het gaat om de recente update naar versie 2.3.5. die een aantal bugfixes voor de Nexus S 4g bevat. Dus het lijkt meer dan dat het daadwerkelijk is (-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

mbroeders schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:12:
[...]

Inderdaad redelijk grote update, maar -helaas- voegt het voor ons weinig toe. Het gaat om de recente update naar versie 2.3.5. die een aantal bugfixes voor de Nexus S 4g bevat. Dus het lijkt meer dan dat het daadwerkelijk is (-;
Vibration vind ik zelf belangrijk :) komt er vandaag eindelijk in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Laatst online: 22-09 09:15
He jongens kom ik ook weer aan met mn hoofd.

Ik wil graag lite'ning rom 4.1 flashen. Moet ik dan eerst 3.0 en 4.0 flashen, en moet dit dan via odin of via CWM?

Thanks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Hoeft niet ;) elke versie is gewoon een compleet werkende rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
TheBleeder schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:35:
He jongens kom ik ook weer aan met mn hoofd.

Ik wil graag lite'ning rom 4.1 flashen. Moet ik dan eerst 3.0 en 4.0 flashen, en moet dit dan via odin of via CWM?

Thanks...
Om je andere vraag dan ook nog te beantwoorden, dat moet via Odin. Maar dat stond ook heel duidelijk in de eerste post van de thread op XDA overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Laatst online: 22-09 09:15
The_Fes schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:53:
[...]

Om je andere vraag dan ook nog te beantwoorden, dat moet via Odin. Maar dat stond ook heel duidelijk in de eerste post van de thread op XDA overigens :)
Ok bedankt, maar ik dacht via CWM omdat 2.1 en 2.2 wel via CWM moesten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
TheBleeder schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 15:05:
[...]

Ok bedankt, maar ik dacht via CWM omdat 2.1 en 2.2 wel via CWM moesten 8)7
Dat waren een soort van updates/bugfixes voor de 2.0. De rest is allemaal de complete rom en moet via Odin geflashed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTDjassen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-04 20:14
Ik draai sinds gisteren lite'ning 4.1 en ben an sich wel tevreden. Vannacht vanaf full van de stroom af gelaten en hij trok 3% over 7 uur. Dat lijkt me een prima score (haalde ik voorheen niet!). Vind de overscroll flow alleen een beetje overbodig, en baal er bovendien enigszins van dat de browser nog steeds laggy is. Opera is leuk maar ik vond de stock het lekkerst werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-09 14:53

zAo

GPLv2 Fanboy

gwystyl schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:44:
[...]

Officieel is een ruim begrip :)
Hele officiele krijg je via KIES, maar omdat die updates maar weinig komen en KIES ook een !@#$#@!-programma is, gebruikt bijna niemand dat volgens mij.

Officiele, gelekte firmwares kan je op SamFirmware.com krijgen. De datum waarop de firmware is uitgekomen staat erbij, en de kleur geeft aan of het voor europa, azie of ergens anders bedoeld is. Als je de nieuwste europese firmware wil hebben, pak je de onderste blauwe (op dit moment XXKG3).
Deze roms zijn ingepakt als rar, en bevatten verschillende bestanden die je moet invullen in Odin. Op de pagina van samfirmware staat welk bestand je waar moet invullen.

Verder raad ik je aan even dit topic (of in ieder geval het begin) door te lezen, want hier staat verschillende keren uitgelegd hoe het werkt. Dat kan handig zijn als je er met alleen de paar plaatjes op samfirmware niet uit komt.
Thanks. Ik heb de laatste XXKG3 gedownload, daar zat Odin in.
Nu heb ik dus de volgende files:
code:
1
2
3
4
CODE_I9100XXKG3_CL401405_REV02_user_low_ship.tar.md5
GT-I9100-CSC-MULTI-OXAKG3.tar.md5
MODEM_I9100XXKG3_REV_02_CL1040774.tar.md5
u1_02_20110310_emmc_EXT4.pit

Moet ik nu alleen de PIT selecteren (en dus geen repartition)?

Ik voel me echt een noob, de tijd van update.zip lijkt alweer lang geleden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Daar zat odin in???
Wist niet dat ze dat programma er tegenwoordig ook bij in pakte.

Repartition moet je sowieso niet aanvinken. Normaal gesproken staat alles al wel goed in Odin.
Maar lees gewoon de manuals op XDA door daar staat het met plaatjes en al beschreven.

Hoe dan ook, bestand 1 is volgens mij het "PDA" bestand
Bestand 2 is het "CSC" bestand en bestand 3 komt bij "PHONE"

Zet je telefoon in downloadmode en flashen maar. Kind kan de was doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkah
  • Laatst online: 24-05 19:23
Ik heb het gevoel dat je de PIT beter niet kan gebruiken. Wordt dan niet je schijf opnieuw gepartitioneerd? Zorg in ieder geval dat je een backup hebt van de /efs directory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-09 14:53

zAo

GPLv2 Fanboy

l3art schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 18:21:
Daar zat odin in???
Wist niet dat ze dat programma er tegenwoordig ook bij in pakte.

Repartition moet je sowieso niet aanvinken. Normaal gesproken staat alles al wel goed in Odin.
Maar lees gewoon de manuals op XDA door daar staat het met plaatjes en al beschreven.

Hoe dan ook, bestand 1 is volgens mij het "PDA" bestand
Bestand 2 is het "CSC" bestand en bestand 3 komt bij "PHONE"

Zet je telefoon in downloadmode en flashen maar. Kind kan de was doen.
XXKG3 geflashed en loving it :) Thanks.

Alleen alles van Google is extreem traag (Google+, Google.com etc). Iemand een idee? XXKG2 modem heeft niets geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-08 16:54
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 19:46:
Laggy browser is een bekend probleem. Heeft iets te maken met odex en de-odexed systeem bestanden (maar vraag me niet wat dat inhoudt ;)). Ik gerbuik nu Opera Mobile en dat werkt prima!

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Bebob_NL schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 23:04:
[...]

Laggy browser is een bekend probleem. Heeft iets te maken met odex en de-odexed systeem bestanden (maar vraag me niet wat dat inhoudt ;)). Ik gerbuik nu Opera Mobile en dat werkt prima!
Hier een aangepaste browser (stock) die beter werkt dan de LR4.1 versie:

http://dl.dropbox.com/u/28138337/Browser.apk

Rename de system/app/browser.apk die je nu hebt even naar .bak en copy dan de browser.apk naar system/app dir op je phone.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
Golf2vr6 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 08:45:
[...]

- er zijn verschillende roms die meerwaarde bieden (is persoonlijk maar daarom niet doelloos)
- ik heb de thread gelezen voordat jij hier poste en toen was het er nog 1 (of ik moet iets gemist hebben)

2 personen hebben een probleem met flashen op xda, hoeveel procent zou dat zijn van alle mensen die roms flashen op hun sgs2 op xda? denk dat we het eerder over promile gaan hebben en dus verwaarloosbaar.

iets met mijn 2 cent ofzo.....
-als je het onder het kopje "persoonlijk" brengt/ziet dan valt er inderdaad niet meer over te twisten ;)
jij ziet het flashen als een meerwaarde (op dit moment), ik zie het vooralsnog als doelloos.. :)
mijn persoonlijke 2 cents..

-ik heb er 2 geteld tot nu toe.. (die humphrey en bashkin ofzo) ... een druppel op een gloeiende kookplaat i know.. maar ik heb liever voorkomen dan genezen ... en wacht dus op de CM7 stable en klaar is kees. Zoveel geluk heb ik nou ook weer niet in mijn leventje .. dus ik kan zo de 3e zijn ;) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman

Nowhereman

Ygenweis

Momenteel erg happy met m'n Lite'ning 4.1 die ik eergisteren flashte. Werkt lekker vlot, geen crashes en ik draai nu 1d 2h en 40m en heb nog 64% accu over :)
Verder merk ik geen lag met de standaard browser of haperingen in de Launcher Pro interface. Ben overigens dusdanig te spreken over LP dat ik um ook heb aangeschaft. Denk dat ik deze setup voorlopig wel blijf gebruiken. :)

-Pwn the day-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

R1

En Lightning 4.2 is daar, met snellere stock browser....

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1095274

*-Specs-*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 21-09 18:10
Nou die laat ik dus mooi aan me voorbij gaan.
placed back Wi-Fi sharing client
changed csc to XEUKD1
Why en why?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
AzzKickah schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:42:
[...]

Nou die laat ik dus mooi aan me voorbij gaan.

[...]

Why en why?
Ik doe voorlopig met je mee, stock browser gebruik ik niet, vind Dolphin HD fijner. En ik begrijp niet wat de andere twee wijzigingen voor verbeteringen zouden moeten brengen. Dus ik wacht ook nog even af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
@ Golf2vr6
heb je al Steel Blue CM7 theme gevonden die op Lite'ning 4.x draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman

Nowhereman

Ygenweis

The_Fes schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:45:
[...]

Ik doe voorlopig met je mee, stock browser gebruik ik niet, vind Dolphin HD fijner. En ik begrijp niet wat de andere twee wijzigingen voor verbeteringen zouden moeten brengen. Dus ik wacht ook nog even af :)
Me three, de stock browser is bij mij op dit moment net zo rap als Dolphin HD daarnaast bevallen de huidige prestaties me prima, verder zie ik ook zo snel even geen duidelijke reden en daarnaast heb ik geen zin om binnen een week voor de 3e keer te flashen.

-Pwn the day-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• good4u
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03 20:06
OOPPZZ verkeerde tread....sorry!!!

[ Voor 91% gewijzigd door good4u op 28-07-2011 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nowhereman schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:20:
Momenteel erg happy met m'n Lite'ning 4.1 die ik eergisteren flashte. Werkt lekker vlot, geen crashes en ik draai nu 1d 2h en 40m en heb nog 64% accu over :)
Verder merk ik geen lag met de standaard browser of haperingen in de Launcher Pro interface. Ben overigens dusdanig te spreken over LP dat ik um ook heb aangeschaft. Denk dat ik deze setup voorlopig wel blijf gebruiken. :)
Gister 60% over, met 2 uur scherm aan, 16 uur standby, ook met lite'ning 4.1, 3 uur muziek geluisterd via de minijack->autoradio (op ze hardste natuurlijk :D)... 20 minuten gebeld, 10 tot 15 berichten via SMS, 5 tot 10 emails, en hier en daar een whatsappje, 30-40 gtalkjes :) Sync aan wifi altijd aan maar vele in de auto gezeten waar ik steeds meldingen kreeg van open wifi netwerken (dus veel scannen voor niks naar wifi)... Tevens wat benchmarks gedraait (hoge load) omdat ik 4.1 smorgens had geflashed en natuurlijk altijd ff me reeks benchmarks draai om me undervoltage + overclock op stabieliteit te checken!

Ik draai dan ook met 1.275V op 1250Mhz als max (normaal 1.375v voor 1200Mhz)!

Mij zal je niet horen klagen over de batterijduur iig, had er makkelijk 2 dagen mee kunnen doen, ookal stop ik hem dagelijks (naja nachtelijks) in de lader :)

[ Voor 8% gewijzigd door watercoolertje op 28-07-2011 11:54 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
businka19 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:46:
@ Golf2vr6
heb je al Steel Blue CM7 theme gevonden die op Lite'ning 4.x draait?
Ja gewoon in de thread op XDA....

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1124371

Is voor 4.1 ;)

4.2 is ook totaal nergens voor nodig. stock browser in de link die ik op de vorige pagina heb gepost is net zo snel als in 4.2

[ Voor 20% gewijzigd door Golf2vr6 op 28-07-2011 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
Golf2vr6 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 12:49:
[...]

Ja gewoon in de thread op XDA....

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1124371

Is voor 4.1 ;)

4.2 is ook totaal nergens voor nodig. stock browser in de link die ik op de vorige pagina heb gepost is net zo snel als in 4.2
Check. Laatste keer dat ik keek stond die nog op 2.2 (was wel een paar dagen geleden :$ ) Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02 18:52
watercoolertje schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:52:
[...]

Ik draai dan ook met 1.275V op 1250Mhz als max (normaal 1.375v voor 1200Mhz)!
Met welke app heb je deze instellingen gewijzigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:25
Is het eigenlijk ook mogelijk ClockWorkMod te verwijderen en stock recovery terug te krijgen? Zo ja, hoe? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Gewoon weer een stock rom flashen.
bollefles schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 14:46:
[...]

Met welke app heb je deze instellingen gewijzigd?
Dat kan oa met setCPU maar dat moet de kernel dan wel ondersteunen.

[ Voor 78% gewijzigd door 13art op 28-07-2011 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
Sinds het begin een Samsung Galaxy S2 in het bezit. Prima dingetje maar ik heb een vaag probleem waar ik maar niet uit kom..

Het navigatie programma van google zelf, daar lukt navigeren perfect mee. Zodra ik Sygic Mobile, Co-Pilot, ndrive of weet ik veel installeer heb ik altijd problemen met de gps. Bij elke rotonde of gebied waar k langzaam rij blijft het toestel heel ff hangen. Dus, ik ben al 200 meter van de rotonde af terwijl het navigatie programma denkt dat ik nog steeds op de rotonde rijd. Hierna schiet het programma ineens door naar de goede plek. Op de snelweg blijft het programma keurig mijn goed positie zien, dus alleen wanneer ik langzaam rijd gaat ie de fout in. Ik dacht eerst dat dit aan Sygic Mobile Maps lag, dus andere software geinstalleerd (Co-Pilot) maar hier dus precies hetzelfde. Daarna dacht ik dat het aan de firwmware versie zou kunnen liggen. Ge-update dmv Kies. Weer hetzelfde probleem.

Daarna heb ik het roer om gegooid en ben ik custom roms gaan installeren. Voornamelijk Litening en Cognition roms om te kijken of dit iets verhelpt. Helaas tot op heden (draai nu op cognition 1.31) nog steeds het zelfde probleem. Nu heb ik overwogen dat het waarschijnlijk aan me GPS chip zou liggen, dat die beschadigd of defect zou kunnen zijn. Maar met de standaard navigatie van Google werkt het perfect en nauwkeurig, tevens met gps testen laat het toestel een goede nauwkeurigheid zien. Iemand toevallig suggesties of zelfde problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
wizzlewaxx schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:24:
Sinds het begin een Samsung Galaxy S2 in het bezit. Prima dingetje maar ik heb een vaag probleem waar ik maar niet uit kom..

Het navigatie programma van google zelf, daar lukt navigeren perfect mee. Zodra ik Sygic Mobile, Co-Pilot, ndrive of weet ik veel installeer heb ik altijd problemen met de gps. Bij elke rotonde of gebied waar k langzaam rij blijft het toestel heel ff hangen. Dus, ik ben al 200 meter van de rotonde af terwijl het navigatie programma denkt dat ik nog steeds op de rotonde rijd. Hierna schiet het programma ineens door naar de goede plek. Op de snelweg blijft het programma keurig mijn goed positie zien, dus alleen wanneer ik langzaam rijd gaat ie de fout in. Ik dacht eerst dat dit aan Sygic Mobile Maps lag, dus andere software geinstalleerd (Co-Pilot) maar hier dus precies hetzelfde. Daarna dacht ik dat het aan de firwmware versie zou kunnen liggen. Ge-update dmv Kies. Weer hetzelfde probleem.

Daarna heb ik het roer om gegooid en ben ik custom roms gaan installeren. Voornamelijk Litening en Cognition roms om te kijken of dit iets verhelpt. Helaas tot op heden (draai nu op cognition 1.31) nog steeds het zelfde probleem. Nu heb ik overwogen dat het waarschijnlijk aan me GPS chip zou liggen, dat die beschadigd of defect zou kunnen zijn. Maar met de standaard navigatie van Google werkt het perfect en nauwkeurig, tevens met gps testen laat het toestel een goede nauwkeurigheid zien. Iemand toevallig suggesties of zelfde problemen?
Contact op nemen met de fabrikanten van de software. Wel zonde 3 nav. pakketten kopen en dat ze dan niet na behoren werken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:51

Arjan A

Cenosillicafoob

Het kan ook aan het glas in je voorruit liggen. Mijn vorige auto had een speciaal 'gat' voor gps, autobahnvignetten etc. Mijn sgs2 was daar gevoeliger voor dan mijn HTC.
Google maps anticipeert meer dan bijv. sygic. Maps heeft ook pas later door wanneer ik van de route afwijk.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
vreemd ik herken het GPS probleem totaal niet, zowel op stock, lightning als nu CM7 werkt google maps navigatie prima.

CM7 zit inmiddels alweer op nightly 7 met 2.3.5. Vraag me af of die 2.3.5 update wel nut heeft maarja dat gaan we mee maken.

[ Voor 35% gewijzigd door haakjesluiten op 28-07-2011 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik probeer het nog een keer: Wie kan me zeggen hoe ik op een in China gekochte SGS2 de firmware kan vervangen door Europese, zodat ik toegang heb tot de standaard-Android Market ipv. HiMarket en zodat ik kan syncen met Google?

Jammergenoeg lukt het flashen van Euro-firmware met Odin niet, er komt steevast een Fail bij het flashen. Dit gebeurt niet als ik de originele Chinese firmware flash. Deze heeft een ander formaat, en komt niet in een CSC- een MODEM- en een CODE-tarbestand, maar wel in een enkele tar waarin zich volgende files bevinden:

boot.bin
cache.img
factoryfs.img
hidden.img
modem.bin
param.lfs
Sbl. bin
zImage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

bluppfisk schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 19:52:
Ik probeer het nog een keer: Wie kan me zeggen hoe ik op een in China gekochte SGS2 de firmware kan vervangen door Europese, zodat ik toegang heb tot de standaard-Android Market ipv. HiMarket en zodat ik kan syncen met Google?

Jammergenoeg lukt het flashen van Euro-firmware met Odin niet, er komt steevast een Fail bij het flashen. Dit gebeurt niet als ik de originele Chinese firmware flash. Deze heeft een ander formaat, en komt niet in een CSC- een MODEM- en een CODE-tarbestand, maar wel in een enkele tar waarin zich volgende files bevinden:

boot.bin
cache.img
factoryfs.img
hidden.img
modem.bin
param.lfs
Sbl. bin
zImage
Dat is raar... Ik kan maar vier dingen verzinnen:
- ander file systeem. Kijk eens of je RFS of EXT4 hebt.
- andere partitietabel. Vergeet deze niet mee te flashen (PITfile), let op het filesysteem
- andere download mode ID dan verwacht, maar goed, dat zou moeten werken, gezien je wel andere chinese FW erop kunt gooien.
- andere hardware, ofwel flashgeheugen en executie type (heb je niet de Tegra2 versie???)

De files die je hierboven zet komen ook in de NL versie voor, niets bijzonders daar... Het merendeel is gewoon de naam (en inhoud) van de verschillende partities in je toestel. Dat die als pakketje komen in Europese / WW versies moet geen verschil maken.

Enige wat ik mis is de CSC? (of hoort die in de lfs?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
bluppfisk schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 19:52:

boot.bin
cache.img
factoryfs.img
hidden.img
modem.bin
param.lfs
Sbl. bin
zImage
Open anders een een topic op XDA...
Als die bin bestanden zijn op zich niet heel vreemd. Kan me herinneren dat deze bij de Desire ook vaak gebruikt werden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Iemand enig idee hoe ik deze als bootanimation kan instellen?

Afbeeldingslocatie: http://files.c0urier.net/esk02k/clash-boot.gif

Ik zit op cognition rom 1.31.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
lordMocro schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 20:55:
Iemand enig idee hoe ik deze als bootanimation kan instellen?

[afbeelding]

Ik zit op cognition rom 1.31.
hehe, dat is bruut!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Heb het net erop gegooid, maar ziet er niet zo goed uit. :( So don't bother.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
lordMocro schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 21:03:
[...]

Heb het net erop gegooid, maar ziet er niet zo goed uit. :( So don't bother.
mmm ik heb hem ook al een tijdje en vind hem wel ok
Deze zip: http://forum.xda-develope...p?p=15968811&postcount=33
in cwm flashen en klaar

.....

[ Voor 29% gewijzigd door Golf2vr6 op 28-07-2011 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastroger
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-01-2022
heb net ook maar lightning rom erop gezet:) Vraagje eerst kon je met stock firmware in applicaties gewoon mappen maken, nu staat alles door elkaar:( Kan dit niet met lightning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
fastroger schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 22:40:
heb net ook maar lightning rom erop gezet:) Vraagje eerst kon je met stock firmware in applicaties gewoon mappen maken, nu staat alles door elkaar:( Kan dit niet met lightning?
Jawel, daar is niks anders aan dan bij stock. Ik neem aan dat je dat zelf ook al geprobeerd had, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastroger
nou normaal gesproken als je daar bent drukte k links onder op de knop en kon je kiezen. Maar nu als ik er op druk doet ie niks en als ik hem even inhoud gaat ie naar naar google? ik doe iets niet goed denk ik:( Kan ook alleen maar naar beneden scrollen, eerst kreeg je vesters van links naar rechts.
Golf2vr6 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 22:46:
[...]

Jawel, daar is niks anders aan dan bij stock. Ik neem aan dat je dat zelf ook al geprobeerd had, toch?

[ Voor 9% gewijzigd door fastroger op 28-07-2011 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
fastroger schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 22:49:
nou normaal gesproken als je daar bent drukte k links onder op de knop en kon je kiezen. Maar nu als ik er op druk doet ie niks en als ik hem even inhoud gaat ie naar naar google? ik doe iets niet goed denk ik:( Kan ook alleen maar naar beneden scrollen, eerst kreeg je vesters van links naar rechts.

[...]
Dat heeft iig niks met litening te maken, werkt hier gewoon allemaal. (litening 4.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastroger
Golf2vr6 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 22:59:
[...]

Dat heeft iig niks met litening te maken, werkt hier gewoon allemaal.
bij mijn homescreen werkt het ook gewoon, helaas niet als ik applicaties open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-09 23:25
Heeft iemand nog tips qua undervolting (met bijvoorbeeld setcpu)?

Ik heb iemands settings op XDA overgenomen, maar het loopt niet helemaal stabiel :(

1600 MHz - 1425 mV
1400 MHz - 1250 mV
1200 MHz - 1175 mV
1000 MHz - 1075 mV
800 MHz - 975 mV
500 MHz - 875 mV
200 MHz - 825 mV

Dit is wat ik overgenomen heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
fastroger schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 23:01:
[...]

bij mijn homescreen werkt het ook gewoon, helaas niet als ik applicaties open.
Komt het niet doordat Lite'ning standaard met Launcher Pro komt? Dat je niet de TW launcher gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
Golf2vr6 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 22:18:
[...]
mmm ik heb hem ook al een tijdje en vind hem wel ok
Deze zip: http://forum.xda-develope...p?p=15968811&postcount=33
in cwm flashen en klaar
.....
de kreng wil het bij mij niet doen, telkens "update aborted" :( ligt het misschien aan het feit dat ik custom lite'ning bootanimation erop heb staan?

[ Voor 22% gewijzigd door businka19 op 29-07-2011 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Golf2vr6 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 23:10:
[...]

Hier een aangepaste browser (stock) die beter werkt dan de LR4.1 versie:

http://dl.dropbox.com/u/28138337/Browser.apk

Rename de system/app/browser.apk die je nu hebt even naar .bak en copy dan de browser.apk naar system/app dir op je phone.

:)
thnx mate !!!
Pagina: 1 ... 16 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.