Zoals eerder al aangegeven zou mijn thuis-server ook aan de eisen van dit topic voldoen, nadat alle hotswap-bays gevuld waren. Ook had ik ontdekt dat 1 sata-kabel niet helemaal goed zat, dus moest ik toch even graven in dit volgepakt machientje!
Als ik dat lees moet ik de volgende keer de schrijven van 14TB nemen om na mei 2020 nog in de lijst te kunnen staan. Prijstechnisch zou dat best gekund hebben, maar dan had al die rare IO andere er niet ingezeten!
Eerst begin in met de verplichte tabel:
Vervolgens post ik ook maar de inventaris RML, want er zit net iets meer in dan alleen een berg HDDs:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i3-8100 Boxed | € 119,40 | € 119,40 |
1 | Moederborden | ASRock B360M Pro4 | € 89,30 | € 89,30 |
5 | Interne harde schijven | Seagate IronWolf, 6TB (256MB cache, 7200rpm) | € 200,52 | € 1.002,60 |
1 | Behuizingen | Silverstone Grandia GD06B | € 119,90 | € 119,90 |
1 | | Digital Devices DD Max A8i TV Card - 8 Tuner TV Card DVB-C2/T2 ISDB-T | -- | -- |
1 | Tv-kaarten | Digital Devices Octopus Twin CI Dubbele Common Interface Module (mét PCIe) | € 0,- | € 0,- |
1 | Netwerkadapters | HP NC364T PCI Express Quad Port Gigabit Server Adapter | € 57,17 | € 57,17 |
1 | Netwerkadapters | Intel Wi-Fi 6 AX200 (vPro) | € 22,95 | € 22,95 |
2 | Ventilatoren | Gelid Solutions Silent 8PWM, 80mm | € 5,55 | € 11,10 |
2 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT Gray BLS2C8G4D26BFSBK | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Corsair CX450M | € 51,90 | € 51,90 |
1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 77,90 | € 77,90 |
2 | Solid state drives | Intel 760p 512GB | € 132,- | € 264,- |
1 | | Digium AEX410 (met 2FXO, 2FSO en VPMADT032) | -- | -- |
2 | | Cam-Module AlphaCrypt Classic | -- | -- |
1 | Externe HDD/SSD behuizingen | Startech.com 5,25" trayless hotswappable mobiel rekbackplane met dubbele bay voor 2,5" en 3,5" SATA- | € 37,95 | € 37,95 |
Bekijk collectie
Importeer producten | Totaal | € 1.854,17 |
Hoe kwam ik op deze hardware uit:
- De machine staat (normaal gesproken) in een meterkast.
- Ik hou niet van allemaal losse kastjes voor alle functie, die ik erin wou hebben.
- Ziggo vraagt 2 euro/maand voor een extra stukje plastic en opnames kan ik niet vrij afspelen.
- Ik wilde graag de oude vaste lijn ook thuis op mijn mobiel/tablet/computer hebben. Gesprekken goed kunnen opnemen is overigens ook wel een plusje tegenwoordig.
- Ik wilde graag iets dat router kon spelen en dat iets meer kon dan dat Ziggo aanbied.
- Ik wilde graag een NAS voor de opslag van foto's en video's, en ander thuis-nas gebruik.
- Ik wilde graag iets om Domoticz op te draaien.
De case was de kleinste case waarin ik 4 pci-e kaarten kwijt kon en ook nog een paar HDDs.
Ik had namelijk de volgende PCI-e kaarten nodig:
- 2 x Digital devices. Deze partij levert goede PCI-e TV-tuner kaarten en kunnen met de juiste opstellen zonder problemen Ziggo's versleutelde zenders begrijpen.
- Digium AEX410 (met 2FXO, 2FSO en VPMADT032). Gewoon een goedkope (oude) analoge kaart, waar ik aan kon komen
- HP NC364T PCI Express Quad Port Gigabit Server Adapter. Gewoon een goedkope netwerkkaart, die binnen PFsense zou werken
De rest was eigenlijk gewoon kijken hoe vol ik de case kon krijgen, nadat dit er in zat!
En dan nu een ander verplicht onderdeel: Foto's!
De voorkant:
De voorkant geopend:
Linksvoor:
Rechtsachter:
Bovenkant:
Bovenkant met open kast:
Even die mooie PCI-e kaartjes op de foto vanuit binnen:
Daaronder ergens zit een sata stekker los!
Even plek maken voor mijn hand, want anders kan ik niet bij die losse sata-aansluiting! Dan kunnen jullie gelukkig ook nog iets zien!
En nu alles hopelijk wel vast zit kan ik een groot deel van deze achterkant weer vastmaken aan de kabeling:
Sorry voor alle stof dat nu op jullie bureau ligt. Had even geen zin om ook de linker hotswap-bay te verwijderen en de boel eens goed af te stoffen! En aangezien ik niet verwacht rond mei van 24 TB naar 56TB te gaan door de 6TB disks voor 14TB disks te vervangen zal ik misschien wel een van de laatste >20 TB maar < 50TB machine zijn die ook in de tabel zou kunnen komen staan.
Oh en even een mention: @
iMars, hier is hij dan!
Edit: Nope, Sata kabeltje was gewoon klaar. 's Avonds heb ik de bovenste rode sata kabel vervangen met een andere rode sata kabel. Daarna weer even wat testjes gedaan en nu geen extra UDM CRC Errors meer.
[
Voor 12% gewijzigd door
Groentjuh op 10-03-2020 10:27
]