Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:19
Q schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:22:
[...]

Mijn NAS staat hooguit 1 x per maand een paar uur aan voor wat data transfer.
Het is heel miniem, maar lagers slijten dus niet.

[...]

Wat bedoel je met 'ze', wie zijn bij mij terecht gekomen? Als je mijn blog bedoeld, ik had een artikeltje geschreven en op Hacker News gepubliceerd (hobby is om HN hitjes te schrijven), en dat is overgenomen door TomsHardware volgens mij.
Ah, ik ken hacker news niet (kom nu alleen ycombinator links tegen?) dus daarom wist ik niet hoe TH bij jou terecht kwam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:38
HyperBart schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:09:
[...]

Ah, ik ken hacker news niet (kom nu alleen ycombinator links tegen?) dus daarom wist ik niet hoe TH bij jou terecht kwam.
offtopic:
HackerNews is inderdaad news.ycombinator.com dus daarmee zit je correct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-05 14:53

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

HyperBart schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:08:
[...]

Zo uitzonderlijk als 10+ disk arrays is het bij mij ook niet meer maar ik heb op zich nog wel een leuke setup met 6 disks van 20TB met ZFS er over. Ook backup is nu al een paar jaar in orde (is het een paar jaar @FireDrunk ?) waarbij ik van op een aparte locatie binnenbel via SSh en zfs snapshots receive.
Haha, gein om wat vd oude garde te zien :w .
De trigger op de '71TiB' was dezelfde, zou dat 'Lourentius' zijn? En inderdaad ;)

De laatste jaren is het idd gemakkelijker geworden om met een kleine inspanning een fiks opslag array te realiseren. Een mini-itx bordje en 4 disks zijn makkelijk voorbij de 50+ TB te krijgen.
Het 10+ schijven 'monster' is de back-up machine geworden die 1 a 2x per maand aangaat en de meterkast server is gedownsized. ZFS heeft inmiddels haar waarde wel bewezen en ik zou weinig anders meer willen voor de data opslag.

Ook de hoepeltjes om >1Gb netwerk verkeer te realiseren tegen een redelijke prijs zijn min of meer vervallen. De laatste paar consumer bordjes die ik heb gebruikt voor PC's zijn standaard van een 2.5 Gb NIC voorzien. 10 Gb is niet echt uitzonderlijk en het gefrunnik met 'exotica' als Infiniband is overbodig (was wel leerzaam en leuk).

'T klinkt bijna oud en gezapig;)

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Pagina: 1 ... 37 38 Laatste

Let op:
Om heftige discussies te voorkomen in het topic, lees eerst goed de start post om te weten waar aan het systeem moet voldoen. Ben je van mening dat jouw systeem toch in dit topic hoort maar valt hij niet binnen de gestelde eisen, neem dan contact op met een van de auteurs van dit topic zij zullen open staan voor goede argumenten, zoals ook vermeld in de start post.

Gebruik de in de TS geplaatste tabel om dit topic leesbaar te houden!