De schijven zijn niet echt hot swappable. In theorie natuurlijk wel maar aangezien de PC erboven staat moet ik de boel wel los koppelen wil ik bij mijn schijven kunnen komen.
Maar hoe vaak moet je een schijf verwisselen... eens in het jaar misschien. Dat ding is voor storage en niet zozeer heel veel actief gebruik dus wat dat betreft lag daar ook niet mijn prioriteit. Ik wilde vooral veel opslag hebben wat ik makkelijk af kon breken en mee kon sleuren want ja de server gaat ook naar een paar LANs. Dan is het slepen van een Norco van 2 verdiepingen compleet gevult al een leuke opgave

Nu weegt het zwaarste 25 kilo en is 50x25x30 cm wat dus goed handelbaar is.
MAAR als het moet kan ik het zo hot swappable maken. Het is feitelijk niets meer dan langere kabels gebruiken dan dat ik nu doe, maar het heeft gewoon weinig zin daarnaast zo erg is het nu ook weer niet om een bak 10 minuten offline te hebben.
@CiPHER
De sata voedingsconnector is een
Silverstone CP06. Kost iets van 7 euro maar daar kan je het zelf amper voor maken.
@dutch_warrior
nope de kast is geheel stil. Je moet de hdd's ook echt een beetje erin duwen omdat tijdens het bewerken ervan het aluminium al ietsjes buigt. Het belangrijkste is dat het U profiel 30 millimeter breed is met 2 millimeter dikke randen dus bv 30x20x2 of 30x15x2 en helaas die maat kan je niet bij de Gamma of Karwei halen.
Daarnaast alles staat bij mij op foam of rubber In het ergste geval zal ik het foam zo nu en dan moeten vervangen omdat het hard wordt maar dat bedrijf die dat spul maakt zit bij mij om de hoek en kost mij feitelijk een biertje voor de moeite
@thalantis
Ik hoef op het moment slechts 4 kabels los te koppelen. en als ik 1 kast vol heb praat ik over 9 kabels.
Ik heb 1 molex wat los moet. Deze heb ik voor de zekerheid verlengd dus als de molex kapot gaat hoef ik alleen een molex verleng kabeltje te wisselen.
2 tot 6 mini-sas to sata kabels en dat zijn locked kabels.
Als laatste 1 tot 2 kabels van de voeding zodat de sata power kabels los zitten.
Nou klitteband erom en je kan het zo in de HDD kast stoppen en vervoeren.
De enige kabel die echt problemen kan geven is de molex kabel maar dat heb ik opgelost door elke keer de verlengkabel los te koppelen. Als die het zou begeven dat is het gewoon een andere erop en je kan weer verder. Nee wat dat betreft gelukkig hebben we die nieuwe aansluitingen die heel wat robuuster zijn
@jadjong
Nou het zijn 4 schijven die los zouden moeten er zitten er nu 2 van 4 aan en moet de bak toch offline als ik een schijf moet vervangen. Dus of ik er dan 1 of 4 even los moet halen maakt dan weinig uit.
@ Q
Eigenlijk is het wel toeval. Het was tenslotte een voeding die ik had liggen van de PC die nu in ook in de server zit. Uiteindelijk zal ik waarschijnlijk toch moeten kijken naar bv een Silverstone 1500 watt. Niet omdat de Corsair het niet aan zou kunnen maar meer omdat je maar 500 watt kan gebruiken wat niet over de PCI-E aansluitingen gaan. de HX1000 heeft 2 12volt lijnen die tegen de 500 watt kunnen leveren. 1 is voor alle PCI-E aansluitingen om de voeding en de andere voor de rest.
[
Voor 43% gewijzigd door
Hakker op 21-08-2012 16:13
]