Mijn eerste Custom Casemod Project nouja zelfs de eerste Casemod in zijn algemeen en laat ik het gelijk maar goed aanpakken.
Na eeuwen op zoek te zijn geweest om een goede fileserver te maken die ik ook naar bepaalde LANs kan nemen kwam ik maar niks tegen dus trok ik mijn stoute schoenen aan en ben ik begonnen met het maken van een eigen kast van de grond af aan die modulair is.
Er komen 2 kasten voor de harde schijven voor 2x 24 schijven daarboven komt een kast met de benodigde hardware als mobo, voeding, raid kaart en SAS expanders.
Om gewicht te besparen wordt alles gebouwd uit aluminium.
Aangezien een plaatje meer zegt dan 1000 woorden heb ik een schets gemaakt in sketchup

De kast wordt ietsje breder maar mijn sketchup skills zijn niet zo geweldig maar over het geheel klopt het heel aardig.
Ik zal ook wel vermelden dat ik al een stuk verder ben met de build maar ik gewacht heeft om het te posten omdat ik niet superveel tijd heb en ik een beetje de snelheid in deze casemod wil houden voor iedereen.
Heul veul alu

Aluminium buizen van 25, 30, 50 & 60 cm

De koppelstukken om het geheel te verbinden.

Ze tools: een vijl en een hamer voor vandaag

STOP!!! Hammertime

Ja de laatste zit niet vast aangezien ik te weinig koppel stukken had gekregen
maar dat is allemaal goed gekomen.
Nou het frame zit nu dus in elkaar zonder ook maar een popnagel, las te hoeven maken. Wel handig als je voor geen ene meter kan lassen en alu lassen is toch een vak apart.
Voor de volgende update... het begin van de ellende. HDD racks maken en vijlen.
Na eeuwen op zoek te zijn geweest om een goede fileserver te maken die ik ook naar bepaalde LANs kan nemen kwam ik maar niks tegen dus trok ik mijn stoute schoenen aan en ben ik begonnen met het maken van een eigen kast van de grond af aan die modulair is.
Er komen 2 kasten voor de harde schijven voor 2x 24 schijven daarboven komt een kast met de benodigde hardware als mobo, voeding, raid kaart en SAS expanders.
Om gewicht te besparen wordt alles gebouwd uit aluminium.
Aangezien een plaatje meer zegt dan 1000 woorden heb ik een schets gemaakt in sketchup

De kast wordt ietsje breder maar mijn sketchup skills zijn niet zo geweldig maar over het geheel klopt het heel aardig.
Ik zal ook wel vermelden dat ik al een stuk verder ben met de build maar ik gewacht heeft om het te posten omdat ik niet superveel tijd heb en ik een beetje de snelheid in deze casemod wil houden voor iedereen.
Heul veul alu

Aluminium buizen van 25, 30, 50 & 60 cm

De koppelstukken om het geheel te verbinden.

Ze tools: een vijl en een hamer voor vandaag

STOP!!! Hammertime

Ja de laatste zit niet vast aangezien ik te weinig koppel stukken had gekregen
Nou het frame zit nu dus in elkaar zonder ook maar een popnagel, las te hoeven maken. Wel handig als je voor geen ene meter kan lassen en alu lassen is toch een vak apart.
Voor de volgende update... het begin van de ellende. HDD racks maken en vijlen.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9