Zojuist het officiele display binnen gekregen!
Eerste indruk: Zeer professioneel en veilig verpakt. Display zat ook nog in een bubbelwrap zakje. Het display is erg grijzig, niet mooi diepzwart zoals een goed IPS scherm, het lijkt meer op de kwaliteit "bart smit tablet van 30 euro". Maar ik zal meer zien als ik hem aanzet.
Ik vind de "tabletrand" er omheen niet erg handig, ik had liever gewoon alleen het display gehad. Het lijkt erg makkelijk te beschadigen zo.
Foto's zijn klikbaar voor een grote versie! Sorry voor de slechte kwaliteit van sommige foto's, focus zat er een beetje naast denk ik.
Meer informatie zodra ik hem heb aangesloten!
Edit: Okee, hij draait!
Montage was makkelijk, maar ik moet wel zeggen dat de lintkabels (of eigenlijk flex-PCB's, die van de touchscreen heeft zelfs een BGA chip er op zitten) ontzettend fragiel zijn. Die gaan geheid een keer stuk bij de montage dus het is een goed idee dat ze hem binnenkort geassembleerd gaan leveren. Ik raspte er al langs toen ik de USB stekker er uit trok. Als je een oude A of B hebt moet je 2 extra draadjes aansluiten voor de i2c omdat die niet op de DSI connector zat.
De schermrand is inderdaad nogal fragiel en ik heb er spijt van dat ik hem niet bij de Swag store besteld heb, omdat je er daar een mooie perspex houder bij krijgt (voor 10 pond extra) die bovendien het scherm verstevigt. Deze is dat:
De uitstekende randen zijn heel erg dun, een verkeerde tik en het breekt af, zo lijkt het in elk geval. Die perspex houder is echt een MUST wat mij betreft. En ik heb nog niet gezien waar je hem los kan verkrijgen dus dat is een beetje onhandig. Edit2: Ik heb de raspberry pi swag store gemaild en ze hebben het nu mogelijk gemaakt om hem los te bestellen:
link.
De kijkhoeken zijn iets beter dan de "bart smit" kwaliteit, wat beter dan verwacht maar niet geweldig.. IPS is het zeker niet. Ik heb er verder nog niks mee gedaan omdat hij op een een of andere manier mijn Apple USB keyboard niet lust, en ik heb geen andere bij de hand.
Hier wat foto's om de kijkhoeken in te kunnen schatten. De kijkhoeken van onderen lijken een stuk beter dan van boven (van boven krijg je sneller inversie en een grijze achtergrond)
[
Voor 47% gewijzigd door
GekkePrutser op 11-09-2015 11:33
]