Acties:
  • 0 Henk 'm!
pribo schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 10:08:
Wat een gezeik allemaal om de ''rom''
Als je de wereld aan apps op je telefoon gooit, moet je niet lopen zeiken dat dat ding langzaam word.
Ik werk gewoon met android versie 2.3.6 en het loopt als een trein, maar ik heb er dan ook maar een paar apps opzitten.
En uiteraard is dit ook een budget telefoon, dus verwacht geen Ferrari voor die centen.
Ik denk dat je de plank helemaal misslaat.
Teneerste de opmerking over het gezeik met die roms..........ik merk hieraan dat je niet het gehele stuk heb gelezen, anders zou je het wel weten over de hoe en waarom.
Het aantal apps heeft weinig te maken met de snelheid, doch slechts over de opslagcapaciteit.
Qua snelheid/reactie doet hij niet onder aan een zogenaamd kwalitatief betere telefoon die rond de zelfde tijd zijn uitgekomen.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pribo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-07 10:03

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

Amadeus1966 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 12:54:
[...]

Ik denk dat je de plank helemaal misslaat.
Teneerste de opmerking over het gezeik met die roms..........ik merk hieraan dat je niet het gehele stuk heb gelezen, anders zou je het wel weten over de hoe en waarom.
Het aantal apps heeft weinig te maken met de snelheid, doch slechts over de opslagcapaciteit.
Qua snelheid/reactie doet hij niet onder aan een zogenaamd kwalitatief betere telefoon die rond de zelfde tijd zijn uitgekomen.
Apps vertragen de Gio wel degelijk, moet je maar eens kijken wat er allemaal op de achtergrond mee draait.
Als je van alles op je PC installeert wat mee draait op de achtergrond word deze ook sloom en het opstarten duurt daardoor ook langer.
De Gio heeft een niet al te snelle processor en ook niet al te veel werkgeheugen.... dus je kunt wel nagaan..
Mijn Gio loopt perfect op de 2.3.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
welles nietus is leuk , maar er zijn wezenlijke verschillen in de gio's op zich, en in roms / belasting /apps, dus dan moet je echt meerdere foons met verschillende apps testen om daar duidelijkheid in te krijgen :)

Heb btw de IOS rom (Xda) net getest, smooooth, leuk, knap gedaan, helaas nog geen geluid:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 11:25

gjs

Scoobydoobydoo

gjs schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 19:15:
Ik zie nou net op Samfirmware ook deze:
S5660XXKTK 2.3.6 2012 April S5660HTSKT2 Sweden (Tre)
Deze heb ik er net opgezet, wat me meteen al opvalt is dat de accu indicatie (batterysnap) ineens van 23% op 100% staat...
Deze rom heeft ook Nederlandse taal.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pas maar op, zo is het bij mij ook begonnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Amadeus1966 schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 04:49:
Pas maar op, zo is het bij mij ook begonnen ;)
Nu 21.5 uur aan en nog 91%. Volgens mij een stuk beter dan die Nordic...
Er zitten alleen een paar Zweedse apps (websites) in, maar dat mag de pret niet drukken.

[edit1]
Nu 2,5 aan en de batterij zit nog op 85% _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door gjs op 06-05-2012 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-12-2024
Anoniem: 264553 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 18:28:
Had de Gio voor 89eu besteld en kwam gisteren binnen. <knip>
89? ik zie hem nergens goedkoper dan 115 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedades
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-04 22:47
In combinatie met een abbo zijn ze vaak gratis/goedkoper. Ik weet dat sommige bedrijven (zoals telefoonzaken e.d.) medewerkers korting geven op losse telefoons, misschien is dit een medewerker met zo'n deal. Op internet kan ik hem namelijk niet goedkoper vinden en prepaid telefoons kregen geen korting volgens de winkels waar ik ben gaan vragen (bel-company/vodafone).
-> zag trouwens in het levertijden/prijzen topic dat sommige mensen hem bij vodafone hebben gekocht voor 77euro, maar dat was een actie.
(topic: Het Samsung Galaxy GIO S5660 levertijden/prijzen topic)

[ Voor 22% gewijzigd door tedades op 05-05-2012 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de beste manier om je telefoon te rooten? Ik heb eens een update.zip gedownload en hiermee gedaan, nu las ik weer ergens dat je kan soft rooten en hard rooten. Is hier een verschil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soft root is via een tooltje ( soft= software ) maar het resultaat is hetzelfde.
Vele wegen leiden naar rome, en dit is er simpelweg één van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
  • Laatst online: 25-07 11:14
Amadeus1966 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 01:58:
Soft root is via een tooltje ( soft= software ) maar het resultaat is hetzelfde.
Vele wegen leiden naar rome, en dit is er simpelweg één van.
Niet helemaal waar:

code:
1
2
3
4
5
My phone is rooted, but program runs without root access. Why?
There are two types of root:

Soft Root: gives you root access from the shell and phone applications.
    Hard Root: gives you root access from the ADB and the shell.

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo was het mij nl uitgelegt
maar ligt ook een beetje hoe je interpretatie is.
Shell/aplications is software

...........Ga nu even verder met ziek zijn....................

[ Voor 23% gewijzigd door Amadeus1966 op 07-05-2012 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatTheFuck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-12-2024

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Heeft iemand al de nieuwe "Samsung Galaxy Mini 2 S6500"? Deze heeft vrijwel identieke specs als de Gio (scherm is iets groter 3,3 vs 3,2 en heeft meer geheugen/opslag).

De prijs is namelijk sterk gedaald de laatste tijd, staat nu bij Kijkshop voor 129 euro met prepaid. Vooral de geheugen/opslag update is zeer welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aan de lange stilte te vernemen niet, maar ja het is ook de Gio afdeling hier op het forum.
Zoals je mischien al weet, het sumun van de smartphones............................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325463

FUUU, mn accu van de gio heeft het loodje gelegd :(
Al 2x deze stappen gevolgd:
Compleet ontladen: ofterwel battery drained via een update.zip die de hele tijd MD5 van /system achterelkaar berekent in recovery mode
En daarna 16 uur achter elkaar aan lader.
Resultaat:
Ik haal van lader en met stock rom gaat ie 5 minuten mee met scherm uit en flight mode aan :(
Chineze batterij(1500MaH) besteld voor €3 incl verzendkosten xD, zal me benieuwen of ie niet gewoon lekt/explodeert :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pribo

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

Anoniem: 325463 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 22:39:
FUUU, mn accu van de gio heeft het loodje gelegd :(
Al 2x deze stappen gevolgd:
Compleet ontladen: ofterwel battery drained via een update.zip die de hele tijd MD5 van /system achterelkaar berekent in recovery mode
En daarna 16 uur achter elkaar aan lader.
Resultaat:
Ik haal van lader en met stock rom gaat ie 5 minuten mee met scherm uit en flight mode aan :(
Chineze batterij(1500MaH) besteld voor €3 incl verzendkosten xD, zal me benieuwen of ie niet gewoon lekt/explodeert :P
Niet in je broekzak stoppen dus, maar geeft je adapter van je Gio nog wel voldoende spanning af..?
Die mini usb aansluitingen willen nog wel eens de geest geven bij Samsung, dat schijnt een zwakke plek te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Er is een nieuwe orginele Nederlandse rom op samfirmware te vinden:
S5660XXKTL 2.3.6 2012 April S5660XENLT1 Netherlands

[ Voor 38% gewijzigd door gjs op 16-05-2012 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versie is ook via Kies binnen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pribo schreef op maandag 14 mei 2012 @ 14:56:
[...]

Niet in je broekzak stoppen dus, maar geeft je adapter van je Gio nog wel voldoende spanning af..?
Die mini usb aansluitingen willen nog wel eens de geest geven bij Samsung, dat schijnt een zwakke plek te zijn.
Ah, ik heb wat rare dingen gedaan maar het is nu gedeeltelijk opgelost, ligt niet aan adapter:
De batterij gaat nu weer een dag mee, maar zodra je de scherm aanzet gaat ie niet langer dan 20min mee.
Dan valt ie uit maar na een kwartier is ie magisch opgeladen en gat ie gewoon de rest van de dag mee :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is het niet zo dat je Gio denkt dat ie leeg is?
Maw dat de indicator niet op de hobbel is, dat is nl één van de redenen dat de mijne met "vakantie" is bij ome Samsung.
Gio dacht dat hij leeg was, en wilde alleen maar aan het infuus opstarten.
Dit ging van kwaad tot erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pribo

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

gjs schreef op maandag 14 mei 2012 @ 20:27:
Er is een nieuwe orginele Nederlandse rom op samfirmware te vinden:
S5660XXKTL 2.3.6 2012 April S5660XENLT1 Netherlands
Ik heb alleen twijvels bij de 2.3.6 versie, de nieuwste Sweden (Tre) rom draai ik nu en die is echt 2.3.7 terwijl er nu 2.3.6. op de site staat...
Bedankt voor je tip, ik heb hem reeds op mijn Gio gezet en tot nu toe werkt die goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 20:51:
Versie is ook via Kies binnen te halen.
Volgens mij werkt het via Kies niet als je niet een rom van dezelfde provider hebt. Anyways via Odin staat ie er inmiddels bij mij ook op en hij werkt prima !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 459131

Hoi iedereen,

ik vroeg me af of je games van Facebook (zoals Bejeweld blitz) ook op je Samsung Galaxy Gio kunt zetten als app.
Ik krijg het er niet op :(

Kan iemand me daarbij helpen?!
bedankt alvast!
groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trx1975
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-01-2022
zie next

[ Voor 96% gewijzigd door trx1975 op 17-05-2012 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trx1975
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-01-2022
Amadeus1966 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 22:25:
Is het niet zo dat je Gio denkt dat ie leeg is?
Maw dat de indicator niet op de hobbel is, dat is nl één van de redenen dat de mijne met "vakantie" is bij ome Samsung.
Gio dacht dat hij leeg was, en wilde alleen maar aan het infuus opstarten.
Dit ging van kwaad tot erger.
Heb exact dit probleem. Alleen opstarten als kabel er in zit. Oplossing terugsturen begrijp ik???

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het nog een paar keer geprobeert, maar ging van kwaad tot erger.
Uiteindelijk kon hij alleen nog maar vanuit recovery en met kabel opgestart worden.

Mijn advies is idd terug naar Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar een andere accu van een vriend werkt wel gewoon goed, dus ligt volgens mij aan accu.
Mediamarkt vindt de batterij ook een extratje waar 6 maanden garantie opgaat, dus nu gebruik ik laptop als accu :P
Ik wacht wel op de replacement accu uit china(300MaH meer dan stock accu volgens chinezen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

WhatTheFuck schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 09:38:
Heeft iemand al de nieuwe "Samsung Galaxy Mini 2 S6500"? Deze heeft vrijwel identieke specs als de Gio (scherm is iets groter 3,3 vs 3,2 en heeft meer geheugen/opslag).

De prijs is namelijk sterk gedaald de laatste tijd, staat nu bij Kijkshop voor 129 euro met prepaid. Vooral de geheugen/opslag update is zeer welkom.
Om even een oud draadje omhoog te schoppen.

Ik heb hem vanavond voor mijn vriendin gehaald bij de kijkshop waar hij idd voor €130 in de schappen ligt met € 5 btg. Hij komt dan samen met een prepaid pakketje van vodafone, echter is het toestel simlock vrij.

Die mini 2 is echt een heel leuk toestel, zelfs vergleken bij mijn Xperia S kan ik weinig negatiefs opmerken aan de samsung.
Het enige wat mij echter wel stoort is dat de kleuren van het scherm nogal flets zijn.
Naast de Xperia S ziet het er eigenlijk gewoon niet uit.
Is er misschien een mogelijkheid om het beestje iets meer kleur te doen weergeven ?
Ik heb nu 3 apps geprobeert en wat met de android hex sleutels zitten rommel, maar dit gaf niet het gewenste resultaat.

Iemand een suggestie misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Filtstift mischien?

Het enige wat je kunt doen is het scherm helderder of donkerder stellen.
Maar of je daar mee geholpen bent.
Wellicht dat een donkerder achtergrond iets contrast kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedades
Weet iemand toevallig een oplossing voor de camera die geen foto's meer maakt als je batterij redelijk leeg is?:
[geroote galaxy gio] instellingen camera aanpassen?

Voor mensen die hem nog willen bestellen, ik zie dat hij bij vodafone in de aanbieding is voor 99euro:
http://www.vodafone.nl/sh...ele-telefoons/sku52200020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pribo

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

Er is ook weer een open Germany versie uitgebracht zag ik. Deze versie is van Mei.
Nog geen zin gehad om die te installeren, omdat ik net de Nederlandse 2.3.6 erin heb zitten.
Ik heb dus ook geen idee wat er anders aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm... Probleempje met het toestel..

Na enkele weken gebruik (week of 3) verbrak het toestel steeds de verbinding na een paar minuten (soms zelfs na 10 seconden) bellen.. Eerst een harde reset geprobeerd, maar dit hielp niet. Daarna de laatste firmware geinstalleerd (XXKTF) maar dit helpt ook niet.

Ook valt het me op dat het toestel niet laadt op een andere lader dan een samsung voeding. In mijn auto bijvoorbeeld laad het toestel niet op(??). Is dit normaal gedrag?

Als ik weer terug moet naar originele firmware tbv. garantie, welke firmware moet ik dan kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Elke fabrieksrom voldoet, maar heb nog niets vernomen dat garantie geweigerd werd ivm de firmware.
Zolang je nog voldoet aan de algemene voorwaarden is er niets aan het handje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
Geen idee of meer mensen er last van hebben, maar sinds de nieuwe udate gaat mijn batterij helaas een stuk sneller leeg. Nu is het binnen een ½ dag, normaliter was het na 1¼ dag. Gelukkig heb en gebruik ik een powerpack dat ik makkelijk onderweg de Gio kan opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mijn batterijduur lijkt er met de laatste Nederlandse firmware (2.3.6) juist op vooruit te zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-07 13:29

4POX

Everybody is wired

Misschien is het handig om bij de batterij duur posts te plaatsen welke provider je hebt. Ik heb met KPN altijd langer standbye tijd op 3G dan met t-mobile netwerk..

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En mijn gio is naar dynafix ofzo, sinds vanochtend deed ie niks meer :(
En toen moest ik een alternative telefoon :(
-HTC Hero met half-werkende aanraakscherm
-Blackberry 8820(bleeh tel, defecte trackball)
-Een dumbphone die ergens ligt begraven :(

*lemmymet hoopt het te overleven

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hm, kreeg vandaag een kijkshopkaartje in de deur.
Water/vochtschade.................
Geen garantie en 65,- aan reparatiekosten.
Als ze hem mochten houden was het nihil
Wil ik het toestel terug, dan hoef ik alleen maar de onderzoekkostens betalen. a 27,-

Vlak voor het gedonder heeft hij wel een fikse regenbui over zijn kop gehad, waarna hij zich niet liet opladen in de autolader.
Dus geheel vreemd is het verhaal niet.
Dus bij deze gun ik ze de voordeel van de twijfel, anders zou het aan mijn eigen gepruts moeten liggen........
Ach een paar nieuwe onderdelen zullen wel geen kwaad kunnen.
Als ze hem uberhaupt reparen en geen ander toestel geven............

We wachten stilletjes af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-07 17:43

freddy0519

It hurts when IP

Ik ben nieuw op vlak van custom rom en ik zou graag CM op mijn Gio installeren. Ik draai nu 2.3.3. ROOT(Kies), maar ik heb een vraag: kan ik CM(7.2 of 9) verwijderen zodat mijn Gio als 'out of the box' terug heb ? Is dat gewoon herstellen via Kies (zoals Jailbreak voor iOS, daar heb ik wel ervaring mee), of heb ik hier aparte software voor nodig Ik wil altijd zeker zijn van mijn stuk, zodat ik safe zit als het misloopt en ik direct weer alles kan herstellen :)

Ik zie net iets over Rom Manager. Moet dit dan enkel op je Gio staan om te herstellen, of is dit enkel om te switchen naar andere Roms ipv standaard Rom.

[ Voor 25% gewijzigd door freddy0519 op 24-05-2012 19:26 ]

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

freddy0519 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 19:06:
Ik ben nieuw op vlak van custom rom en ik zou graag CM op mijn Gio installeren. Ik draai nu 2.3.3. ROOT(Kies), maar ik heb een vraag: kan ik CM(7.2 of 9) verwijderen zodat mijn Gio als 'out of the box' terug heb ? Is dat gewoon herstellen via Kies (zoals Jailbreak voor iOS, daar heb ik wel ervaring mee), of heb ik hier aparte software voor nodig Ik wil altijd zeker zijn van mijn stuk, zodat ik safe zit als het misloopt en ik direct weer alles kan herstellen :)

Ik zie net iets over Rom Manager. Moet dit dan enkel op je Gio staan om te herstellen, of is dit enkel om te switchen naar andere Roms ipv standaard Rom.
Ja hoor kan via ODIN perfect hersteld worden, MAAR LET OP:
INSTALL GEEN ROM MANAGER ALS JE GRAAG NOG EEN WERKENDE GIO WILT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Anoniem: 325463 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 20:02:
[...]

Ja hoor kan via ODIN perfect hersteld worden, MAAR LET OP:
INSTALL GEEN ROM MANAGER ALS JE GRAAG NOG EEN WERKENDE GIO WILT
Oei, had het net gedownload maar nog niets speciaals mee gedaan. Is het dan zo slecht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedades
Als ik mijn oortelefoontjes aansluit op de Gio en er geluid gestart wordt dan hoor ik een ruis. Als er geen geluiden afgespeeld worden lijkt hij de koptelefoon uit te schakelen waardoor de ruis weg gaat. Het geluid is verder goed alleen dan met een ruis op de achtergrond. Koptelefoons ook op een galaxy s2 geprobeerd maar die was gewoon stil.
Hebben jullie dit toevallig ook of zou dit een defect zijn in mijn telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

freddy0519 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 20:38:
[...]

Oei, had het net gedownload maar nog niets speciaals mee gedaan. Is het dan zo slecht ?
Als je de app start en je volgt de instructies bij een optie kiezen brick jij je Gio, dan moet je hem bij een samsung service centre laten repareren, kan dus wat gaan kosten.
Voor backups kan je beter gewoon direct in de recovery booten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tedades schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 21:38:
Als ik mijn oortelefoontjes aansluit op de Gio en er geluid gestart wordt dan hoor ik een ruis. Als er geen geluiden afgespeeld worden lijkt hij de koptelefoon uit te schakelen waardoor de ruis weg gaat. Het geluid is verder goed alleen dan met een ruis op de achtergrond. Koptelefoons ook op een galaxy s2 geprobeerd maar die was gewoon stil.
Hebben jullie dit toevallig ook of zou dit een defect zijn in mijn telefoon?
Is een probleem bij de gio, goedkope telefoons hebben meestal niet zon goede DAC en audio hardware enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedades
Anoniem: 325463 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 21:40:
[...]
Is een probleem bij de gio, goedkope telefoons hebben meestal niet zon goede DAC en audio hardware enz.
Ik had me al zoiets bedacht maar als er Gio's zijn die er geen last van hebben is het misschien nog de moeite waard om hem te ruilen voor een die dit misschien minder/niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Dat geluidsprobleem heb ik ook en ik vind het zelfs irritant

@ lemmymet, ik zal dit weekend eens proberen flashen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat ruis herken ik niet, maar nu heb ik wel een aantal jaar gewerkt in een lawaaierige omgeving.
Mischien een aanrader ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatTheFuck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-12-2024

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Turbo-Puppy schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 22:55:
[...]
...

Die mini 2 is echt een heel leuk toestel, zelfs vergleken bij mijn Xperia S kan ik weinig negatiefs opmerken aan de samsung.
Het enige wat mij echter wel stoort is dat de kleuren van het scherm nogal flets zijn.
Naast de Xperia S ziet het er eigenlijk gewoon niet uit.
Is er misschien een mogelijkheid om het beestje iets meer kleur te doen weergeven ?
Ik heb nu 3 apps geprobeert en wat met de android hex sleutels zitten rommel, maar dit gaf niet het gewenste resultaat.

Iemand een suggestie misschien ?
Die fletse kleuren vielen mij ook al op toen ik hem even in mijn handen had bij de mediamarkt. Ik dacht dat het misschien aan het showmodel lag maar als jij dit nu ook al opmerkt dan zal het echt aan de kwaliteit van het scherm liggen.

Ik denk dat het voor mij dan toch wachten wordt op de Ace 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het toch wel heel erg irritant dat de accu helemaal leegloopt als je WiFi, Bluetooth en/of GPS vergeet uit te zetten, waardoor de Gio uitschakelt, zodat je helemaal niet meer kunt bellen. Je kunt zelfs niet meer rebooten voor een noodoproep.

Samsung of Android zou een setting moeten hebben dat bij ~15% accutijd Wifi en Bluetooth en GPS - na een waarschuwing - worden uitgeschakeld, zodat je i.g.g. nog een noodoproep kunt doen (binnen redelijke tijd: een maand zonder stroom kan natuurlijk niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2012 @ 12:04:
Ik vind het toch wel heel erg irritant dat de accu helemaal leegloopt als je WiFi, Bluetooth en/of GPS vergeet uit te zetten, waardoor de Gio uitschakelt, zodat je helemaal niet meer kunt bellen. Je kunt zelfs niet meer rebooten voor een noodoproep.

Samsung of Android zou een setting moeten hebben dat bij ~15% accutijd Wifi en Bluetooth en GPS - na een waarschuwing - worden uitgeschakeld, zodat je i.g.g. nog een noodoproep kunt doen (binnen redelijke tijd: een maand zonder stroom kan natuurlijk niet).
Als je Juicedefender installeert zal je zien dat je accu veel langer meegaat. Inmiddels heb ik de ultimate aangeschaft omdat je dan meer met wifi in kan stellen en nu gaat mijn batterij gewoon 2 dagen mee. Je kan dan oa instellen dat je s'nachts de wifi/data uitschakelt tussen bepaaldde tijd.

Verder als je een geroote telefoon hebt kan je LBE PrivacyGuard installeren. De Engelse variant is de vinden op het XDA forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-04 17:44
Ik heb zojuist telefoon gebackupt en zit nu te wachten met die nieuwe firmware maar op telefoon staat nu downloading en op pc scherm komt er geen % bij .. staat maar op 0 % .. wat kan ik nu doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Odin of kies?
Voor kies heb ik een korte tuto geschreven, staat geloof ik ook ergens in dit tig lange draadje.
Voor Odin, gewoon overnieuw beginnen.

[ Voor 84% gewijzigd door Amadeus1966 op 28-05-2012 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Laatst online: 29-04 17:44
Kies was dat.. maar nu enkele uren weggeweest en hij doet nog niks.. pfff

PC herstart en kies nog een keer op gestart en nu doet ie het wel ..

[ Voor 33% gewijzigd door QSYS op 28-05-2012 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:23

RumaNoV

Folding

xippie schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 00:50:
Geen idee of meer mensen er last van hebben, maar sinds de nieuwe udate gaat mijn batterij helaas een stuk sneller leeg. Nu is het binnen een ½ dag, normaliter was het na 1¼ dag. Gelukkig heb en gebruik ik een powerpack dat ik makkelijk onderweg de Gio kan opladen.
Heb net hetzelfde probleem sinds de laatste update. Voorheen ging de batterij 3 dagen mee, na de update nog amper 1 dag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het androïd forum las ik dat na het flashen de batterij opnieuw gekalibreerd moet worden. Je kan dit doen door 3x volledig op te laden en leeg te laten (echt leeg) of als je geroot bent kan je uit de playstore een app downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die apps die je toestel laten leeglopen zijn niet zo goed als ze je willen laten geloven.
Beter is alles aan zetten en wat spelletjes of filmpjes kijken, in ieder geval iets doen wat je accu belast.

Om calibratie van je accu te voorkomen wordt geadviseerd om alleen met een volle accu te flashen.
Bij de eerdere smartphonegeneraties meende ik dat dit alleen maar was om te voorkomen dat je toestel uitviel tijdens de flash door een lege accu, maar dit was een foute aanname en was alleen maar bedoelt voor de correcte weergave van je accu"meter".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:50

franssie

Save the albatross

Het is nutuurlijk wel zo da als je toestel zonder sap komt te zitten tijdens een flash, deze voorgoed als paper weight gebruikt kan worden.
Dus hoe dan ook, volle accu (90% dan) bij een flash/upgrade/watdanook

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amadeus1966 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 02:22:
Die apps die je toestel laten leeglopen zijn niet zo goed als ze je willen laten geloven.
Beter is alles aan zetten en wat spelletjes of filmpjes kijken, in ieder geval iets doen wat je accu belast.
Bedoelde geen app voor hem leeg te laten lopen, maar voor te kalibreren. Sorry als ik wat onduidelijk overkwam. Ik heb Battery Calibration uit de playstore gedownload en merk naderhand zeker wel verschil.

En die juicedefender is helemaal een pareltje.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2012 03:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan d
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-10-2023
Na een factory reset heb ik alles terug netjes geinstalleeerd, blijkt alleen dat mijn samsung niet meer automatisch de tijd en datum kan achterhalen. Manueel kan ik hem goed zetten, alleen wanneer ik "automatisch vie netwerk' aanzet, blijft uur en datum gewoon (verkeerd) staan.

Kan ik zo een time date herinitialisatie forceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn Gio is voor de pinkstervakantie aan het logeren bij Oom Samsung dus kan het je niet zo direct uitleggen, maar er is ergens een instelling te vinden waarmee je de tijdzones kan instellen.
Als deze verkeerd staat dan zal hij zich altijd instellen naar deze tijdszone en dus altijd verkeert staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan d
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-10-2023
Amadeus1966 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 12:00:
Mijn Gio is voor de pinkstervakantie aan het logeren bij Oom Samsung dus kan het je niet zo direct uitleggen, maar er is ergens een instelling te vinden waarmee je de tijdzones kan instellen.
Als deze verkeerd staat dan zal hij zich altijd instellen naar deze tijdszone en dus altijd verkeert staan.
Waar ik de instelling moet wijzige heb ik gevonden, maar hij laadt het uur en datum niet automatisch.

Moet ik de datum en uur zelf altijd manueel correct zetten of kan dat worden opgehaald vanuit de gps of WIFI, zoals de eerste keuzemogelijkheid zegt?

tijdzone staat op Brussel

Ik zet het op automatisch , maar de tijd blijft verkeerd staan. maw deze wordt niet correct gezet wanneer ik automatisch aanvink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij moet zichzelf syncen, maar soms is het net een #@#$& ding wat altijd dwars wil liggen.
.
Maar probeer het eens met ClockSync, bij mijn Gio liep mijn klok ook steeds een aantal minuten achter.
Met dit tooltje had ik er geen last meer van.
Als interval meende ik dat ik 30 seconden had staan, maar deze mag rustig ruimer gezet worden.
Tooltje heeft wel root nodig, als er een ongeroote versie van bestaat weet ik zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:23

RumaNoV

Folding

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 01:05:
Op het androïd forum las ik dat na het flashen de batterij opnieuw gekalibreerd moet worden. Je kan dit doen door 3x volledig op te laden en leeg te laten (echt leeg) of als je geroot bent kan je uit de playstore een app downloaden.
Bedankt voor de tip!

Ik vermoed dat ik de batterij idd opnieuw zal moeten kalibreren aangezien ik de firmware op een bijna lege batterij heb geüpdatet. De oplader stak wel in, de Gio gaf (dacht ik) een melding dat ik de oplader moest gebruiken bij de firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Eventjes citeren.
Amadeus1966 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 14:53:
Installeren van ICS op de GIO

Als je CM7 al hebt, kan je stap 1 overslaan en kun je gelijk verder met stap 2
Zo niet, begin met stap 1

STAP 1
Download eerst px-CWM-v2.zip ( http://www.mediafire.com/?p7r2bcn9447bpc8 )
Plaats dit bestandje in de root van je SD kaart
Ga naar de recoverymode van je toestel
( eerst uitschakelen en dan weer aanzetten door de home en de power knop tegelijk in te drukken )
Installeer het PX-CWM zip bestandje
Dus als ik CM7 wil op mijn Gio, moet ik dat via jouw manier doen. Maar is dit niet enkel de Clockworkmod ? Heb je niet nog bestanden nodig ? En als ik het goed begrepen heb, kan ik hem terug flashen naar de 'normale 2.3 versie' via Samfimwire via Odin. Juist of niet ?
Ach ik heb zo het gevoel dat dit allemaal al eens is gepasseerd en dat ik nu een mega domme vraag stel die al een miljoen keer werd beantwoord 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door freddy0519 op 29-05-2012 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
...............................................................yep ;)

Maar dat kan gewoon hersteld worden met odin en ieder willekeurige rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Maar andere sites spreken ze ook van een px-cm7 RC-3.0 bestandje
zoals http://www.androidworld.n...aogenmod-installeren.html (post van beast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zal echt nog wel een andere manier zijn, doch de stappen zoals ik ze heb weergegeven zijn
de stappen die ik gevolgt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Dus maar 1 bestandje gebruiken om te flashen in recovery ? (En eerst data wipen natuurlijk :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik haal mijn informatie van XDA developers, deze bron van informatie is wat uitgebreider dan de nederlandse fora.
Hier heb je bijvoorbeeld al een aardige index............
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1209425

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Kijk hier spreken ze ook van die bestandjes : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1337178

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn tuto ging voor het instaleren van ICS
Het enige wat je nodig hebt bij deze tuto is dus het PX-CWM zip bestandje.
En de ICS Rom natuurlijk.

Als je 237wilt instaleren dan wordt er wel gesproken over een bijkomend bestand.
- Download & flash px-cwm-v2.zip from recovery or cwm recovery
- Reboot to cwm recovery again
- Download & flash px-cm7-RC-3.0.zip from cwm recovery
- Reboot your phone
- Its not recomennded to use live walpaper, u should use static walpaper.
since live walpaper will make your device hot & drain more battery
- Since this version is not include gapps & a2sd, u should read gapps & s2e section!
- for alternative a2sd, u also can use link2sd or mad2sd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Jah, ik had duidelijker moeten zijn over wat ik wou doen, excuseer :)

Ik wil dus nu eerst CM7 hebben, mss later pas als alles perfect loopt (zoals camera issue) zal ik naar ICS overstappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Persoonlijk denk ik dat we niet veel ( grote) verbeteringen hoeven te verwachten van de ICS versie voor de Gio.
Maar who know's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

VInd de GIo traag met 'opstarten' (android 2.3.6). Alsof er vanalles afgesloten moet worden voordat hij soepel werkt. Merk ik ook met opnemen telefoon, of even een whatsapp kijken die binnenkomt.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen last van, heb hem wel eens naast een ace, iphone e.d. gehad, maar reageerd net zo soepel als die andere toestellen.
Doch ik weet natuurlijk niet weat je in de achtergrond heb draaien, dat laatste zal altijd de prestaties drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dutch Dude
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-03-2024

The Dutch Dude

Haiku Rules!

Turbo-Puppy schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 22:55:
Ik heb hem vanavond voor mijn vriendin gehaald bij de kijkshop waar hij idd voor €130 in de schappen ligt met € 5 btg. Hij komt dan samen met een prepaid pakketje van vodafone, echter is het toestel simlock vrij.

De site van de Kijkshop vermeld dat zowel de Mini 2 als de GIO niet sim-lock vrij zijn - ik begrijp dat ie dat stiekum dus wel is :9 ? Overigens twijfel ik tussen de GIO en de Mini 2 voor een een verjaardagskado; maar dan moet de telefoon wel sim-lock vrij zijn aangezien ie met een andere provider gebruikt gaat worden..

Overmatig computergebruik heeft mijn fantasie gedood, dus ben ik niet in staat een interessante tekst hierneer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Laatst online: 25-07 10:06
Hallo,

Ik zit met het probleem dat mij gio niet meer door de computer wordt herkend .....

Ik hang hem via een USB-kabeltje aan de pc maar dan gebeurd er niets en bij een andere pc (laptop) wordt de GSM niet herkend terwijl dit altijd goed heeft gewerkt.

Weet iemand misschien wat ik hier aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pc en toestel al een reboot gegeven?
Juiste drivers geinstalleerd?
Vinkje bij instellingen/aplicaties/ontwikkeling usb-fouten opsporen geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
Amadeus1966 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 14:40:
Pc en toestel al een reboot gegeven?
Juiste drivers geinstalleerd?
Vinkje bij instellingen/aplicaties/ontwikkeling usb-fouten opsporen geplaatst?
1: ja
2: het heeft altijd goed gewerkt maar nu opeens niet meer maar dat zal ik eens opnieuw doen
3+ ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
Helaas, punt 2 heeft ook niet geholpen .........

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hm, wissel eens van kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heb je USB-opslag ingeschakeld op je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 07:54

Arjan A

Cenosillicafoob

Van een vriend een Gio in handen gekregen met de vraag of die nog te reanimeren was. Hij was in het water gevallen.
Eerst recovery erop geflashed, zodat ik in recovery mode kan komen. Daar kan ik zien dat de /data partitie niet meer gemount kan worden, en dat init dan ook stopt. /system kan ik wel handmatig mounten, maar /data dus niet meer.
Nu heb ik geprobeerd om een nieuwe /data partitie te maken op de SD-kaart, en dat lukt me ook wel.
Ik heb fstab aangepast met de juiste parameters, en "mount /data" werkt dan ook.
Alleen, zodra ik opnieuw naar recovery boot, is de fstab weer overschreven met de originele waardes, en stopt hij weer bij het mounten van /data.

Is het mogelijk om /data van een andere plek te mounten? Zolang me dat niet lukt, kan ik er ook geen image overheen zetten en het toestel normaal laten booten...

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helpt een reguliere flash niet, ik bedoel met Odin?
Ik zie namelijk niet wat het "badderen" met de software te maken heeft.
Mijn begon na een forse regenbui kuren te vertonen, maar niet in de software.
Deze begon met de accuwaarden te sodemieteren.
Nu zegt dat natuurlijk ook niets, alles reageert anders als het natte voeten heeft gekregen.
Weet wel dat er een vochtsensor in dat gekke ding zit dus van garantie zal hoogstwaarschijnlijk geen sprake meer zijn.

Maar probeer ondertussen wel even mee te denken.
De Datap op sd kaart zetten lukt ansich wel, doch bij het opstarten zal hij opnieuw proberen om deze te herstellen en op de eigenlijke plaats ( dus op je toestel ).
Eigenlijk zou je het toestel de instructie mee moeten geven om vanaf de sd te moeten werken.
En dat zal denk ik het probleem zijn.
Normaliter hou ik ook wel van een uitdaging, doch de mijne is nog even op "vakantie" bij Samsung dus kan ik vanaf hier ook weinig proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Met Odin flashen heb ik al gedaan. Sowieso om er CWM op te krijgen.
Ik denk namelijk dat een deel van het interne geheugen stuk is gegaan.

Als ik mbv Odin een image wil flashen, gaat het bij het rebooten erna fout, omdat de /data partitie dan niet gemount kan worden (plus nog wat hardware failures, maar daar maak ik me nu niet druk om). Daarna zit-ie in een loop bij een gewone boot. Een recovery-boot wordt wel doorlopen, maar daar is de /data partitie dus niet te mounten.

Vandaar mijn pogingen om /data op de sdcard te zetten.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah acc, doch ben ik bang dat hij altijd wel naar dat deel wil toegrijpen en daarnaast de overige zaken zullen daar natuurlijk ook wel hun deel in hebben.
Is het toestel nog vochtig ( condensvorming )?
Ik weet immers niet hoelang geleden het voorval is geweest, kan gisteren geweest zijn, maar ook vorige maand.
Anders mischien voorzichtig uitelkaar halen en kijken in hoeverre de printplaatjes eventueel zijn aangetast.
Stel dat er gewoon een flinterdunne aanslag over de printbanen licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

De Gio is al helemaal droog.
Heeft 3 dagen in een bakje rijst gelegen en wilde toen al niet meer voorbij het Samsung logo booten.
Ik heb hem al opengemaakt, maar nadat ik de zes schroefjes heb losgemaakt, kan ik met geen mogelijkheid de plastic rand verwijderen. Ik hoopte eigenlijk dat er nog ergens een beetje vocht zit, maar daar kan ik nu niet achter komen. ik ben bang dat ik dan iets kapot maak.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De kunststof rand zit vast met een ( uiters kwetstbare ) klikmethode, welks je met een uiters klein/fijn mesje of schroevendraaiertje los kunt wippen.

HOoo, ik zit in de war met een ander toestel, maar mischien werkt dat ook wel bij de Gio.
Er zal vast wel ergens een tuto rondzwerven, hopelijk met beeld en geluid.
Ik kom er nog op terug.

Mischien zit hier iets bruikbaars tussen;
http://www.cpkb.org/wiki/...Galaxy_Gio_service_manual

[ Voor 53% gewijzigd door Amadeus1966 op 05-06-2012 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-06 22:49
The Dutch Dude schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 22:16:
[...]

De site van de Kijkshop vermeld dat zowel de Mini 2 als de GIO niet sim-lock vrij zijn - ik begrijp dat ie dat stiekum dus wel is :9 ? Overigens twijfel ik tussen de GIO en de Mini 2 voor een een verjaardagskado; maar dan moet de telefoon wel sim-lock vrij zijn aangezien ie met een andere provider gebruikt gaat worden..
De Mini 2 (S6500D) van de MediaMarkt (Vodafone prepaid) is in ieder geval niet simlockvrij out of the box.

De verkoper heeft mijn simkaart in het demo toestel bij de MediaMarkt geprobeerd. Deze accepteerde het netwerk (T-Mobile) wel. Na deze gekocht te hebben kwam ik er thuis echter achter dat het verkochte toestel niet simlockvrij was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is met de Gio niets anders, ik heb de mijne, naast die van mijn vrouw en dochter bij de gluurshop vandaan.
2 daarvan waren simlockvrij.
Mijn toestel werd overigst geleverd met een schrijven dat mijn toestel niet vooradig meer was en dat ze in plaats daarvan een simlockvrij exemplaar hadden meegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Thanx! Daar had ik wat aan. De Gio inmiddels open gehaald en toen was ook meteen duidelijk dat-ie echt kapot was. Zwarte vlekken, verbrande banen en gesmolten onderdelen. Zo heb ik nog nooit een PCB gezien. En hij stonk zoals je dat ruikt met kortsluiting. Exit Gio dus.
Iedereen bedankt voor het meedenken!

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Graag gedaan, helaas had ik het liever anders gezien.
Doch zou ik niet alles gelijk richting de kliko brengen.
Sommige delen zijn her te gebruiken zoals bijvoorbeeld de casing.
Eventueel de accu en het beschermglas.
Eigenlijk alles wat niet electronisch is, de accu kan een dergelijke kortstondige dip rustig overleven.
Wie weet, mischien jij niet maar een ander kan er wel eens om verlegen zitten.
Tis gewoon jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 433774

Welke cm versie raden julle mij aan? Deze is van mijn vrouw en die wil niet telkens alles opnieuw instellen. Gewoon een stabiele zonder hinderlijke bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
  • Laatst online: 25-07 11:14
Anoniem: 433774 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 00:57:
Welke cm versie raden julle mij aan? Deze is van mijn vrouw en die wil niet telkens alles opnieuw instellen. Gewoon een stabiele zonder hinderlijke bugs.
Ik spreek (nog) niet uit eigen ervaring, maar deze ziet er veelbelovend uit:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1683638

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gezien ik nu even buitenspel gezet ben kan ik er weinig over zeggen.
Naast het geexperimenteer grijp ik toch altijd terug naar een wat oudere versie 2.3.4 welke bij mij altijd stabiel
gedraait heeft.
Maar dat kan bij een ander weer geheel anders zijn.
Ik zou zeggen, gewoon proberen en natuurlijk wel even je bevindingen hier terugkoppelen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn eigen bevindingen:

CyanogenMod 7.2.0 RC1 Miracle Edition

Deze heb ik een paar dagen geleden geflashed. Heel stabiel heel smooth alleen 1 minpunt. Wifi valt uit. Een bericht via whatsapp komt pas soms met een uur vertraging aan. Ik heb er niks over gevonden. Misschien iemand die wel weet hoe ik dit kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste cyanogenmod: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1669607
Geen phiexz want: hij plukt random dingen van internet om in zn rom te stoppen
Geen blaat-cm7 die op een andere cm7 gebaseerd is want: Niet zelf gecompiled,lage performance
Deze cm7 want: experienced rom dev, cleane device tree, hoge performance, hoge batterijduur, weinig updates omdat ze niet nodig zijn :P

Btw, cm9 is ook best wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oké deze ga ik proberen.
Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het wifi probleem was er ook met een andere rom. Dit bleek aan de instellingen te liggen. Bij geavanceerde wifi instellingen>wifi slaapbeleid stond verkeerd ingesteld. Dus terug Miracle Edition geflashed en hopen dat ik geen bugs tegenkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meestal doe je er verstandig aan om alle instellingen even na te lopen,
vooral degene zoals je al gemerkt hebt, die redelijk verborgen zijn.

Pagina: 1 ... 20 ... 23 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en prijzen mogen hier besproken worden.