Klopt, maar je zou toch denken dat het dan in ieder land zou gelden? Maar schijnbaar is dit niet zo.
De laatste dagen flink ruzie aan het maken met m'n gio. Op de een of andere manier gaat er beltegoed vanaf zonder dat ik iets doe.
Droidfirewal geinstalleerd en al het 3G verkeer daarmee geblokkeerd meer dit deed helemaal niets.
Als ik de volledige APN blokkeer dan heeft hij geen 3G data verbruik.
Het is echt heel erg raar, soms is er gewoon ineens 1 euro eraf en vervolgens weer een euro. Ben nu al rond de 50 euro kwijt aan dit grapje.
Ik draai de 2.3.6 rom open germany
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Dit maakt me echt chaggerijnig, want dit is gewoon zonde van m'n geld..
Droidfirewal geinstalleerd en al het 3G verkeer daarmee geblokkeerd meer dit deed helemaal niets.
Het is echt heel erg raar, soms is er gewoon ineens 1 euro eraf en vervolgens weer een euro. Ben nu al rond de 50 euro kwijt aan dit grapje.
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Dit maakt me echt chaggerijnig, want dit is gewoon zonde van m'n geld..
Toevallig aangemeld bij een sms dienst?
Probeer tevens even een scanner, zoals die van Avg.
Hier nog een site over monitoring van je Btg
http://www.androidworld.n...-dataverkeer-in-de-gaten/
Ik weet toevallig dat er programma's zijn die via omwegen je beltegoed afsnoepen.
Ik kom er verder op terug, moet nog even het e.e.a. erover uit vogelen.
Ik weet toevallig dat er programma's zijn die via omwegen je beltegoed afsnoepen.
[ Voor 22% gewijzigd door Amadeus1966 op 04-04-2012 14:58 ]
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Helemaal nergens voor aangemeld, zojuist weer een schone rom install gedaan van 2.3.6Amadeus1966 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 14:55:
Toevallig aangemeld bij een sms dienst?
Met 3g aan ineens mn beltegoed van 7 naar 3 gezakt... heerlijk dit.
Nog nooit gemaakt dat het zo snel gaat, vooral omdat er geen 3rd party apps of iets geinstalleerd zijn en het echt puur het besturingssysteem is wat geinstalleerd is.
Dadelijk gooi ik hem echt uit het raam, begin hier moedeloos van te worden.
Dat is ook toevallig ik heb dus precies het zelfde probleem. Ik had nog 30 euro 1 week later 11 cent. zonder iets te verbruiken. Ik heb contact opgenomen met mijn provider maar nog geen reactie terug.Bart12345 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:59:
De laatste dagen flink ruzie aan het maken met m'n gio. Op de een of andere manier gaat er beltegoed vanaf zonder dat ik iets doe.
Welke rom en welke provider ?Kalton schreef op woensdag 04 april 2012 @ 15:12:
[...]
Dat is ook toevallig ik heb dus precies het zelfde probleem. Ik had nog 30 euro 1 week later 11 cent. zonder iets te verbruiken. Ik heb contact opgenomen met mijn provider maar nog geen reactie terug.
GioPRO v1.3. en Vodafone als provider.
[ Voor 52% gewijzigd door Jonwel op 04-04-2012 15:15 ]
Die is ook gebaseerd op de 2.3.6 rom welke ik ook gebruik...Kalton schreef op woensdag 04 april 2012 @ 15:14:
GioPRO v1.3.
Gebruik je toevallig vodafone ?
Wie weet hebben meer mensen daar problemen mee ?
[ Voor 6% gewijzigd door Bart12345 op 04-04-2012 15:15 ]
Mischien een tip om al deze gegevens te verzamelen en plaatsen op Xda en tevens ( als dit een enkele provider betreft ) de provider dit te laten inzien?
Plaats 3g watchdog er eens op, daaraan kun je zien waar het eventueel weglekt.
Deze houd de datastroom in de gaten van zowel 3G als wifi, de wifi is natuurlijk minder intressant in deze.
Plaats 3g watchdog er eens op, daaraan kun je zien waar het eventueel weglekt.
Deze houd de datastroom in de gaten van zowel 3G als wifi, de wifi is natuurlijk minder intressant in deze.
Ik heb contact opgenomen met vodafone vandaag, maar helaas konden zij niet inbellen ivm overbelasting of iets. Morgen ga ik weer bellen en kijken wat zij voor mij kunnen betekenen.
Vandaag ook een 2.3.4 rom erop gezet, helaas heeft deze hetzelfde probleem...
Snap er echt niets meer van
Vandaag ook een 2.3.4 rom erop gezet, helaas heeft deze hetzelfde probleem...
Snap er echt niets meer van
Vodafoon heeft momenteel andere problemen, dus zijn een beetje druk...........
Maar ook met een andere rom dezelfde problemen?
Je belt niet, verstuurd geen Sms en toch .............
Zou dan toch 3G watch dog adviseren.
Hoe heb je je roaming uitgeschakeld?
Maar ook met een andere rom dezelfde problemen?
Je belt niet, verstuurd geen Sms en toch .............
Zou dan toch 3G watch dog adviseren.
Hoe heb je je roaming uitgeschakeld?
Bij mij draait 2.3.6 goed alleen, wat al eerder vermeld werd, hij komt traag uit de slaapstand.
Ik heb het idee, ook na de verhalen hier, dat er meer ongevraagd op de achtergrond spontaan draait.
Ik heb het idee, ook na de verhalen hier, dat er meer ongevraagd op de achtergrond spontaan draait.
[ Voor 120% gewijzigd door Harribo op 05-04-2012 17:35 ]
Verwijderd
Ik heb hier sinds de storing bij Vodafone dat mijn Gio na 9 uur gewoon ramleeg is. Verbruikt dat ding zoveel als je netwerk uit de lucht is?
Verwijderd
Netwerk verliezt, telefoon gaat opzoek naar netwerkVerwijderd schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 00:00:
Ik heb hier sinds de storing bij Vodafone dat mijn Gio na 9 uur gewoon ramleeg is. Verbruikt dat ding zoveel als je netwerk uit de lucht is?
Als dit vaak gebeurd ben je zo door je accu heen ja, bij elke telefoon(op een nokia3310 na, die gaat dan nog zelfs weken mee xD)
De telefoon past ook zijn zendvermogen aan de afstand naar de mast. Dus als die niets kan vinden dan gaat die ook op volle kracht uitzenden. Oude Nokia's deden dat op 4 watt. Moderne telefoons zijn 2 watt.Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 00:00:
Dus het kan zeker een dikke aanslag op de accu zijn.
Verwijderd
Weet iemand of de gio sdxc ondersteund?, ik ben door mijn 32GB heen en ik wil meer opslaan xD(4GB aan apps op ext, ook vol, en de rest zonbeetje aan muziek op)
Mischien heb je hier iets aan?
Het schijnt dat android deze kaarten wel slikt, maar of de Gio het zelf aankan............
http://pocketnow.com/andr...ng-64gb-sdxc-memory-cards
Het schijnt dat android deze kaarten wel slikt, maar of de Gio het zelf aankan............
http://pocketnow.com/andr...ng-64gb-sdxc-memory-cards
Verwijderd
Een paar simpele woordspelletjes gedownload en m'n Gio met volle accu is binnen 1.5 uur spelen leeg. Is daar iets aan te doen? De batterij is nog nieuw en gaat bij af en toe bellen en internetten zo'n 3 dagen mee.
Helderheid/brightness lager zetten. Is het nog prima te zien, scheelt accu.Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 15:33:
Een paar simpele woordspelletjes gedownload en m'n Gio met volle accu is binnen 1.5 uur spelen leeg. Is daar iets aan te doen? De batterij is nog nieuw en gaat bij af en toe bellen en internetten zo'n 3 dagen mee.
En deze gratis app Easy Battery Saver.
[ Voor 13% gewijzigd door Harribo op 10-04-2012 15:44 ]
Verwijderd
Heb wel interesse in deze telefoon.
Is het mogelijk om Skype te draaien met de Galaxy Gio?
Videobellen zou mooi zijn (maar kan waarschijnlijk niet), maar 't zou mooi zijn als Skype bellen, dus zonder video, wel goed zou gaan.
Videobellen zou mooi zijn (maar kan waarschijnlijk niet), maar 't zou mooi zijn als Skype bellen, dus zonder video, wel goed zou gaan.
Heb het nog niet getest, maar Skype is compatible met de Gio.Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 15:37:
Heb wel interesse in deze telefoon.
Videobellen wordt lastig, aangezien je geen front-facing camera hebt
Verwijderd
Iemand die het ook daadwerkelijk gebruikt op de Gio?
Ik twijfel tussen de Gio en de Ace.
Heb in het Ace topic dezelfde vraag gesteld en kreeg daar te horen, dat het bellen vanaf de telefoon naar pc prima gaat (Let wel géén videobellen).
Mocht dit nu met de Gio ook prima gaan, dan zet dit me wel aan het denken.
De Gio is immers ietwat goedkoper.
Heb in het Ace topic dezelfde vraag gesteld en kreeg daar te horen, dat het bellen vanaf de telefoon naar pc prima gaat (Let wel géén videobellen).
Ik heb wel viber gebruikt, dit ging gelang de verbinding wel aardig.
Skype gebruikt het zelfde principe ( Voice over Ip ).
Je hebt altijd te maken met storingsfactoren en niets is zo grillig al draadloos internet.
Is het niet bij de beller dan is het wel bij de ontvanger.
Skype gebruikt het zelfde principe ( Voice over Ip ).
Je hebt altijd te maken met storingsfactoren en niets is zo grillig al draadloos internet.
Is het niet bij de beller dan is het wel bij de ontvanger.
Skype werkt perfect op Gio, ik heb het regelmatig gebruikt.Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 18:30:
Iemand die het ook daadwerkelijk gebruikt op de Gio?
Edit: het feit dat ik het nu even niet meer gebruik, heeft overigens niks met de Gio te maken.
[ Voor 8% gewijzigd door cyberbeast41 op 12-04-2012 10:44 ]
Verwijderd
Klinkt positief!
Skype alleen vanaf mobiel naar pc, of ook ervaring met skype van mobiel naar mobiel (beide via WiFi)?
Skype alleen vanaf mobiel naar pc, of ook ervaring met skype van mobiel naar mobiel (beide via WiFi)?
Van mobiel naar PC. En van mobiel naar PSP. En omgekeerd uiteraardVerwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 10:49:
Klinkt positief!
Verwijderd
App2SDcyberbeast41 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:05:
Ik weet niet meteen waar ik naar moet zoeken, maar is er een app die andere apps op mijn SD kan zetten? Gio geheugen is al vol.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2012 11:16 ]
Verwijderd
Zag net via KIES dat de versie 2.3.3 van September 2011 beschikbaar is gesteld. Zijn ze wel op tijd mee.
PDA:KPS / PHONE:KPA / CSC KP1 (XEN)
PDA:KPS / PHONE:KPA / CSC KP1 (XEN)
@Wissertje, ja belachelijk niet 
Echt jammer dat officieële updates zo lang op zich laten wachten.
Maar gelukkig hebben wij Odin en Samfirmware
Echt jammer dat officieële updates zo lang op zich laten wachten.
Maar gelukkig hebben wij Odin en Samfirmware
Ah nee he................
Weer één er bij
Weer één er bij
Forum leden, ik heb een Gio en gebruik hem met plezier. Ik draai 2.3.3. Ik heb alleen het beruchte wifi probleem, WIFI : Fout. Ik kan bijvoorbeeld 6 keer mijn Gio resetten om met de wifi op mijn werk te connecten, En dan klinkt die luide opstart toon weer (die moet weg !) Maar er wordt geen nieuwere firmware aangeboden op de officiele manier. Dit forum doorlezend lijkt het dat 2.3.4 dit probleem oplost, klopt dat ?
Ik erger me enorm aan deze bug.
Ik erger me enorm aan deze bug.
Ik ben zelf ook gebruiker van 234 en ondervindt absoluut geen wifi problemen.
Gewoon flashen en proberen.
Erger kan het toch niet worden.
Maak wel even een goede backup.
Gewoon flashen en proberen.
Erger kan het toch niet worden.
Maak wel even een goede backup.
Moet wel zeggen dat 2.3.6 wel inderdaad enorm stroperig uit de slaapstand komt. Zelfs het opstarten van de kleine camera app duurt veel te lang (10seconden).
En ik heb het idee dat er teveel ongevraagde apps op de achtergrond draaien sinds 2.3.6.
En als dat zo is dan vraag me dan af: wat voor apps? Is Android misschien niet meer zo eerlijk en open als het lijkt? Of zit ik er naast?
En ik heb het idee dat er teveel ongevraagde apps op de achtergrond draaien sinds 2.3.6.
En als dat zo is dan vraag me dan af: wat voor apps? Is Android misschien niet meer zo eerlijk en open als het lijkt? Of zit ik er naast?
[ Voor 13% gewijzigd door Harribo op 13-04-2012 16:35 ]
Persoonlijk ondervind ik met alles na .4 dergelijke problemen.
Android, open en eerlijk?
Heb er weinig vertrouwen in
Android, open en eerlijk?
Heb er weinig vertrouwen in
Verwijderd
Had de Gio voor 89eu besteld en kwam gisteren binnen. Het had wel een simlock, maar die was zo te verwijderen. M'n eerste Android toestel (kwam van WP7 en daarvoor iOS). Eerste indruk was dat er zoveel opties zijn in Android dat het soms heel rommelig overkomt. Ik wist ff niet waar ik moest beginnen. Ook vond ik het niet echt soepel werken. Nou is de Gio niet echt een high end toestel, maar toch. Daarna ICS dmv CM9 erop gezet en alles werkt zo vlot. Ook ziet er goed uit en dat flashes en customizen vind ik wel leuk. Ben nu nog aan het uitzoeken wat voor mogelijkheden en apps er zijn, maar voor 90 eu heeft dit toestel (en Android (roms)) mijn verwachtingen meer dan overtroffen.
@Jchan;
Hebben ze de camara al werkent in ics?
Uh, ik lees hier wat nieuwe dingen kom ik achter en heb even rondgesnuffeld. Zelf heb ik 2.3.6 er nu dus op staan wat me nog niet helemaal tot tevredenheid is (zie paar posts hiervoor).Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 18:28:
Daarna ICS dmv CM9 erop gezet en alles werkt zo vlot.
Ff wat vragen:
ICS = Android 4 Ice Cream Sandwich? Als dat zo is, is dan dat Android 4 niet te zwaar voor een Gio?
CM9 is CyanogenMod? Dat is een toevoeging op de standaard Android?
Heb ik zo alles goed?
Wat ik eerder zei, ik vind de prestaties nog niet je van het. Kan ik dat verbeteren met een ICS versie en/of CM?
Of dat een vorm van tweaking waar ik beter niet aan kan beginnen?
Dit soort dingen word ik persoonlijk niet vrolijk van dan als dat zo is. Maar ieder zijn keus natuurlijk.Amadeus1966 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:12:
@Jchan;
[ Voor 15% gewijzigd door Harribo op 13-04-2012 19:27 ]
Ics is inderdaad ice cream sandwitch
Cm9 is nodig om deze rom te flashen.
En qua snelheid, zal je niet tegenvallen met deze rom.
Er was een probleem met de camera ( eerder nog wel meer maar die zijn opgelost ), je had een zwart scherm als je foto's of een fim ging maken.
Beetje onhandig..........
Hier wat leesvoer, ben je voorlopig wel even zoet mee......................
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1209425
Voor de rest ik zeggen, gewoon proberen.
Er is altijd een weg terug.
Cm9 is nodig om deze rom te flashen.
En qua snelheid, zal je niet tegenvallen met deze rom.
Er was een probleem met de camera ( eerder nog wel meer maar die zijn opgelost ), je had een zwart scherm als je foto's of een fim ging maken.
Beetje onhandig..........
Hier wat leesvoer, ben je voorlopig wel even zoet mee......................
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1209425
Voor de rest ik zeggen, gewoon proberen.
Er is altijd een weg terug.
Verwijderd
Amadeus1966 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:12:
@Jchan;
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1414173Working:
boot
GSM (phone/messages/GPRS/EDGE/3G)
Wifi
Bluetooth
HW acceleration (full)
Sound
Headphones
GPS
All sensors (proximity, roration etc)
CyanogenMod settings (not all, it's not fully merged by CyanogenMod team, not my fault)
Market (now you can download all apps available for Gio with GB)
Fixed animations (now it looks so good)
Facebook sync
Buttons backlight
BLN support
GMail fully works
Browser fully works
ICS keyboard
Games - works as smoothly as on Gingerbread
YouTube
Camera - only photos, without preview
Deep sleep
Wifi signal indicator
Native Android mass storage
Without flickering
Almost working HW video acceleration
Smooth YT (LQ right now)
Live Wallpapers
FM Radio - read the bottom of this post
thx, nog geen oplossing dus voor de camera...........helaas.
Verwijderd
Iemand met Hollandsnieuwe die 3G aan de praat heeft gekregen met CyanogenMod 9.0.0-RC0-GT-S5660-GalaxyICS-KANG-beta7? Ziet er verder wel gelikt uit.
Edit: Ik heb de instellingen erin gezet zoals ze weergegeven waren op de hollandsnieuwe website, maar dit werkt bij deze versie dus niet.
Edit: Ik heb de instellingen erin gezet zoals ze weergegeven waren op de hollandsnieuwe website, maar dit werkt bij deze versie dus niet.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2012 14:49 ]
Verwijderd
CM9 werkt soepeler dan de stock versie van de Gio. Er zijn vrijwel geen bugs die niet op te lossen zijn. Helaas is de camera een van de weinige dingen die niet goed werken. Je kan wel foto's maken, maar je ziet niks op je scherm tijdens het fotograferen. Ook is er geen focus.Amadeus1966 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:12:
@Jchan;
@wissertje,
Helaas kreeg ik bellen en 3G niet aan de praat (tele2) bij CM9, dus gebruik nou weer CM7.2
Helaas kreeg ik bellen en 3G niet aan de praat (tele2) bij CM9, dus gebruik nou weer CM7.2
Verwijderd
@har0: Jammer, zag er wel gelikt uit. Heb van te voren 7.2 geprobeerd maar kreeg ook deze het 3G gedeelte niet aan de praat. Heb nu maar de ROM van Amadeus1966 (2.3.4) erop staan. Maar het is net als met aardappels, je wilt soms wat anders.
Verwijderd
Probeer eens een andere baseband, de cyanogen gebaseerde roms willen wel eens kieskeurig zijn met de baseband.Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 02:34:
@har0: Jammer, zag er wel gelikt uit. Heb van te voren 7.2 geprobeerd maar kreeg ook deze het 3G gedeelte niet aan de praat. Heb nu maar de ROM van Amadeus1966 (2.3.4) erop staan. Maar het is net als met aardappels, je wilt soms wat anders.
Verwijderd
Ik ben nogal een nieuwkomer op dit gebied. Misschien kan je uitleggen wat je bedoelt? Alvast bedanktVerwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 09:02:
[...]
Probeer eens een andere baseband, de cyanogen gebaseerde roms willen wel eens kieskeurig zijn met de baseband.
Joepie
CM9.0 Beta 8 is uit,(back-up gemaakt) geïnstalleerd, en Wifi en Internet (3G) werkt , heb alleen bellen nog niet geprobeerd, doen we morgen
Ik heb een vraag. Ik wou Flash Player op mijn gio installeren. Dat deed ik met deze tutorial:
1. Download attached com.adobe.flashplayer_111102059_11.1.102.59.apk
2. Download attached lib.zip
3. Install com.adobe.flashplayer_111102059_11.1.102.59.apk but don't launch it!
4. Copy with RootExplore lib-files from lib.zip to /data/data/com_adobe_flashplayer/lib/
5. Fix permissions for lib-files as on attached screenshot.
6. That's all. Flash will work in any browser you will use.
Ik heb alle bestanden gedownload en flash player geïnstalleerd. Maar deze stap snap ik niet:4. Copy with RootExplore lib-files from lib.zip to /data/data/com_adobe_flashplayer/lib/
Als ik naar de root ga zie ik wel de map data, maar er zitten geen bestanden of mappen in. Wat moet ik doen?
Wat misschien meespeelt is dat ik link2sd gebruik.
1. Download attached com.adobe.flashplayer_111102059_11.1.102.59.apk
2. Download attached lib.zip
3. Install com.adobe.flashplayer_111102059_11.1.102.59.apk but don't launch it!
4. Copy with RootExplore lib-files from lib.zip to /data/data/com_adobe_flashplayer/lib/
5. Fix permissions for lib-files as on attached screenshot.
6. That's all. Flash will work in any browser you will use.
Ik heb alle bestanden gedownload en flash player geïnstalleerd. Maar deze stap snap ik niet:4. Copy with RootExplore lib-files from lib.zip to /data/data/com_adobe_flashplayer/lib/
Als ik naar de root ga zie ik wel de map data, maar er zitten geen bestanden of mappen in. Wat moet ik doen?
Wat misschien meespeelt is dat ik link2sd gebruik.
Zoals ik het lees zitten de lib-files in de lib.zip
Dus je zal naar alle waarschijnlijkheid het zipbestandje moeten openen met rootexplorer en daar die bestandjes uithalen.
Persoonlijk lijkt mij dat omslachtiger dan als je die zipbestanden al uitpakt op je computer en dan op je sdkaart zet en dan te keer gaat met de rootexplorer.
Dus je zal naar alle waarschijnlijkheid het zipbestandje moeten openen met rootexplorer en daar die bestandjes uithalen.
Persoonlijk lijkt mij dat omslachtiger dan als je die zipbestanden al uitpakt op je computer en dan op je sdkaart zet en dan te keer gaat met de rootexplorer.
Werkt heel eenvoudig hoor, met Root Explorer. Gewoon de zip 'vasthouden' en dat Extract...Amadeus1966 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 18:39:
Zoals ik het lees zitten de lib-files in de lib.zip
Maar wat Amadeus zegt, kan ook. Niet vergeten Fix Permissions te doen he !
Oops, druk gehad, gebruik nu dagelijks CM9, alleen camera werkt nog niet, en bellen wel, je moet ff laten zoeken naar juiste netwerk ...
Oh en Gmail doet raar, lat niet duidelijk de mail lezen, maar hoor meer mensen met officiele ics ook daar over
Oh en Gmail doet raar, lat niet duidelijk de mail lezen, maar hoor meer mensen met officiele ics ook daar over
Verwijderd
CM9 beta 8 werkt bij mij slechter dan beta 7. Ik heb al een aantal vastlopers gehad. Ook krijg ik vaak witte schermen bij mail, fb en pulse (ook bij vorige versie). Krijg ik vaak vreemde geluiden te horen tijdens muziek luisteren. Verder werken de rotation lock, 2g/3g switch, gps niet. Moet dan gaan rebooten. Qua stabiliteit ben ik er dus op achteruit gegaan.har0 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:00:
Oops, druk gehad, gebruik nu dagelijks CM9, alleen camera werkt nog niet, en bellen wel, je moet ff laten zoeken naar juiste netwerk ...![]()
Hmz wazig
heb steeds problemen gehad, tot nu de beta8, geen wit scherm na 1x reboot, gmail was raar, maar die is nou geüpdate en werkt ook, alarm werkt, gebruik hem niet voor audio, gps werkt, wifi /3G geen probs .. zit er dan toch verschil in de toestellen?
Ik zie het al...geen CM voor deze jongen
Het is mij gelukt, maar als ik naar www.whatismyflash.com, zie ik Flash Player 10.3.185 i.p.v. 11.1.102.59, wat ik geïnstalleerd heb. Hoe kan dit?Spasm schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:21:
[...]
Werkt heel eenvoudig hoor, met Root Explorer. Gewoon de zip 'vasthouden' en dat Extract...
Maar wat Amadeus zegt, kan ook. Niet vergeten Fix Permissions te doen he !
Dag mensen, heb net mijn Gio binnen, maar er zit een simlock op, heb geen geld meer, dus vraag ik hoe maak ik hem simlockvrij? Heb een vodafone abbo en hij is van vodafone prepaid
Als je een vodafoon abbo hebt en een vodaprepaid toestel, waarom dan de simlock eraf?
Ps kans is aanwezig dat jouw vodadroid gewoon zonder simlock is.
Ik heb 3 voda gios en die bleken alle drie na binnenkomst simlock vrij te zijn.
Probeer het maar eens.
Ps kans is aanwezig dat jouw vodadroid gewoon zonder simlock is.
Ik heb 3 voda gios en die bleken alle drie na binnenkomst simlock vrij te zijn.
Probeer het maar eens.
Heb m'n abbo simkaart erin gedaan en hij vraagt om een netwerkcode 
Edit: Hij vraagt: SIM service provider unlock PIN
Edit: Hij vraagt: SIM service provider unlock PIN
[ Voor 27% gewijzigd door Stanleytjah op 21-04-2012 13:48 ]
Ok, duidelijk.
Er staat hier in dit draaaadje ergens een stuk over simlock verwijderen.
Er staat hier in dit draaaadje ergens een stuk over simlock verwijderen.
Jep, had ik al een paar keer gelezen, maar is het niet gewoon een kwestie van die code invoeren en klaar?
Verwijderd
Ik heb het zojuist in een dm gestuurd, maar wellicht is het handig voor mensen die hun Gio nog willen inlokken. Het is eigenlijk vrij gemakkelijk.
Zorg dat je telefoon stock ROM draait, maar wel geroot is. Gebruik terminal emulator en typ de volgende codes:
- su
- cat /dev/block/bml5>/sdcard/bml5.img
- exit (2x)
Op je SD kaart staat als het klopt een bestand dat bml5.img heet. Open dat op je pc met een hex editor (bijv. XVI32 Hex Editor) en zoek de volgende combinatie:
FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF 30 30 30 30 30 30 30 30
Deze combinatie komt meerdere keren voor en geeft een 8 cijferige code (rechts). Noteer deze code. Plaats een simkaart dat niet werkt op je Gio. Je wordt dan gevraagd naar een code. Typ het 8 cijferige code in en klaar.
Voor meer info: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1335548
Zorg dat je telefoon stock ROM draait, maar wel geroot is. Gebruik terminal emulator en typ de volgende codes:
- su
- cat /dev/block/bml5>/sdcard/bml5.img
- exit (2x)
Op je SD kaart staat als het klopt een bestand dat bml5.img heet. Open dat op je pc met een hex editor (bijv. XVI32 Hex Editor) en zoek de volgende combinatie:
FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF 30 30 30 30 30 30 30 30
Deze combinatie komt meerdere keren voor en geeft een 8 cijferige code (rechts). Noteer deze code. Plaats een simkaart dat niet werkt op je Gio. Je wordt dan gevraagd naar een code. Typ het 8 cijferige code in en klaar.
Voor meer info: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1335548
Verwijderd
Goeeeedeavond dames und heren,
Ik zit met een probleem.
Mijn vriendin heeft de Samsung galaxy gio.
Gisteravond kwam opeens Google search opgezet.
kreeg hem ook niet weg. moest echt de batterij eruit
halen. nu is dat verdwenen maar nu is whats-app en de berichten
in de war. bij whats-app en de berichten komen de
nieuwste berichten helemaal onderaan te
staan. heeft iemand enig idee hoe dit zit?
Ik zit met een probleem.
Mijn vriendin heeft de Samsung galaxy gio.
Gisteravond kwam opeens Google search opgezet.
kreeg hem ook niet weg. moest echt de batterij eruit
halen. nu is dat verdwenen maar nu is whats-app en de berichten
in de war. bij whats-app en de berichten komen de
nieuwste berichten helemaal onderaan te
staan. heeft iemand enig idee hoe dit zit?
Welkom in de wondere wereld van android.................
De searchbalk is een widget deze komt niet zomaar vanzelf.
Maar( er is altijd een maar.... ). er zijn bepaalde apps die de rare eigenschap hebben om er stiekem een app bij te installeren en ik vermoed dat dit bij jouw vriendin ook het geval is geweest.
Dat soort zaken komen helaas steeds meer en meer voor.
Gewoon blijven opletten met wat je installeerd.
En nu je whatsapp
Probeer het eens met een nette herstart.
En kijk of dat iets geholpen heeft.
Zo nee, dan gaan we even wat hardere maatregelen nemen.
En dat is om whatsapp te verwijderen en even weer opnieuw installeren.
Kijken wat ze dan doet.
Mocht het niet lukken dan hoor/lees ik het wel.
De searchbalk is een widget deze komt niet zomaar vanzelf.
Maar( er is altijd een maar.... ). er zijn bepaalde apps die de rare eigenschap hebben om er stiekem een app bij te installeren en ik vermoed dat dit bij jouw vriendin ook het geval is geweest.
Dat soort zaken komen helaas steeds meer en meer voor.
Gewoon blijven opletten met wat je installeerd.
En nu je whatsapp
Probeer het eens met een nette herstart.
En kijk of dat iets geholpen heeft.
Zo nee, dan gaan we even wat hardere maatregelen nemen.
En dat is om whatsapp te verwijderen en even weer opnieuw installeren.
Kijken wat ze dan doet.
Mocht het niet lukken dan hoor/lees ik het wel.
Er is nu ook een 2.3.6 van April... zie hier -> http://www.sammobile.com/...=1&m=GT-S5660&r=1#regiona
Beetje off topic, maar ik installeerde net een Go Launcher widget genaamd Switch.
Ik kwam wel een heel interessante optie tegen
Ik kwam wel een heel interessante optie tegen

LOL, die is wel erg leuk (typo maar toch) haha.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Noop, is geen typfout.
Lik maar eens...werkt echt..............
Ps ik heb de aprilversie van android geinstalleerd.
Helaas herkent deze geen root bij mij.
Als ik su apart wil updaten dan geeft hij ook een fout aan.
$#@zooi
Heb nu 236 nordic, deze root wel
Heb net alles weer ingesteld, dus nu maar afwachten.
$#@zooi
[ Voor 91% gewijzigd door Amadeus1966 op 27-04-2012 20:09 ]
Nordic heeft Nederlandse talen voor het toetsenbord ?Amadeus1966 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 17:46:
Noop, is geen typfout.
$#@zooi
Yep4POX schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 20:52:
[...]
Nordic heeft Nederlandse talen voor het toetsenbord ?
Hey, ik heb een aantal micro usb kabeltjes geprobeerd maar het lijkt dat ik daar niet mijn telefoon mee kan opladen. Om de 1 of andere reden zegt ie op een gegeven moment wel dat de batterij vol is maar dan is die heel snel weer leeg. Als ik het met de bijgeleverde lader doe is het geen probleem.
Zit er nog een verschil in de usb kabletjes ? Ik kom net dit tegen: http://www.pinout.net/Con...S101%20or%20only%20CA-101. De mijne heb ik even open gemaakt, daar zit geen weerstand in...
Ik heb mijn Gio net voorzien va 2.36 Nordic.
Ik lees net ook dit:
Dedicated charger mode:
A simple USB charger should short the 2 data lines together. The device will then not attempt to transmit or receive data, but can draw up to 1.8A, if the supply can provide it.
Zit er nog een verschil in de usb kabletjes ? Ik kom net dit tegen: http://www.pinout.net/Con...S101%20or%20only%20CA-101. De mijne heb ik even open gemaakt, daar zit geen weerstand in...
Ik lees net ook dit:
Dedicated charger mode:
A simple USB charger should short the 2 data lines together. The device will then not attempt to transmit or receive data, but can draw up to 1.8A, if the supply can provide it.
[ Voor 21% gewijzigd door gjs op 28-04-2012 14:27 ]
GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD
De Samsung laadkabel is mechanisch verschillend van de nokia, dat is ook te zien aan de afbeelding.gjs schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 11:01:
Hey, ik heb een aantal micro usb kabeltjes geprobeerd maar het lijkt dat ik daar niet mijn telefoon mee kan opladen. Om de 1 of andere reden zegt ie op een gegeven moment wel dat de batterij vol is maar dan is die heel snel weer leeg. Als ik het met de bijgeleverde lader doe is het geen probleem.
Ik lees net ook dit:
Dedicated charger mode:
Hoe deze electrisch compatible zijn moet ik eerlijk zeggen dat ik dat niet weet.
Vanmorgen had ik mij Gio gepoogt op te laden aan een autolader van een maat van mij.
Deze heeft daar normaliter zijn Samsung Fit aan hangen.
Ondanks dat de laadplug goed aansloot wilde hij niet laden.
Mijn vermoeden ging eerst uit dat het mischien aan vocht en vuiligheid lag ( het regende hier nogal ).
Maar na het schoon en droog gemaakt te hebben deed hij nog niets, thuis op mijn eigen kabels was het geen probleem.
Mischien dat er inderdaad stiekem inwendig toch verschillen inzitten.
Ik hou het persoonlijk liever bij de bijgeleverde laadkabels, dit levert toch de minste problemen op.
Maar het autoladertje die ik op internet toendertijd gekocht had werkt naar volle tevredenheid.
Dat was zo'n pakketje met een autolader, siliconen cover en een screenprotector van rond de 11,-
Ik verwachte daar geen wonderen van, maar bleek nadien toch een goede aanschaf te zijn.
Verwijderd
Tja maar dat is een versie vvor portugal en dan ook nog vodafone.pribo schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:45:
Er is nu ook een 2.3.6 van April... zie hier -> http://www.sammobile.com/...=1&m=GT-S5660&r=1#regiona
Ik hoef er geen overtolige sh*t van vodafone bij te hebben.
Taal maakt niets uit.
Die overtollige Sh@t kan je zo verwijderen.
Ik ben nog geen rom tegengekomen waar geen zooi op zat die ik niet gebruik.
Beginnen met thinkoffice, nieuws, gmail, youtube, allshare, maps, navigatie etc etc.....
Voor de één handig, voor de ander weer niet.
Om deze ballast te kunnen verwijderen moet je wel een geroot toestel hebben en
vanaf de market installeer je root uninstaller.
En nu kun je gigantisch te keer gaan op je Gio................
En daar zat nu het probleem, die portugees liet zich niet wortellen...................
De Nordic versie wel.
Beginnen met thinkoffice, nieuws, gmail, youtube, allshare, maps, navigatie etc etc.....
En daar zat nu het probleem, die portugees liet zich niet wortellen...................
De Nordic versie wel.
[ Voor 11% gewijzigd door Amadeus1966 op 29-04-2012 14:02 ]
Verwijderd
Oke maar ik heb geen geroot toestel en wil het ook zo houden.Amadeus1966 schreef op zondag 29 april 2012 @ 14:01:
Taal maakt niets uit.
De Nordic versie wel.
Dus dan wil je niet die extra rotzooi er op hebben.
Tja dan zit je inderdaad vast aan de bijgeleverde extra software.
De logica ontgaat mij hier wel enigzinds, wel een andere firmware maar geen root.
Maar dat is ieder voor zich natuurlijk.
De extra software die ik opnoemde komen nagenoeg in alle roms voor.
Maar als deze geen bezwaar zijn dan, dan kun je inderdaad kijken naar die andere roms die niet "vastzitten" aan een provider.
Moet wel even een opmerking plaatsen omtrend die nordic versie.
Hij zuigt wel heel hard aan mijn accu.
De logica ontgaat mij hier wel enigzinds, wel een andere firmware maar geen root.
Maar als deze geen bezwaar zijn dan, dan kun je inderdaad kijken naar die andere roms die niet "vastzitten" aan een provider.
Vreemde dingen met de nordic..........lijkt wel de twilightzone....
Plotseling gaf mijn toestel aan dat de accu opgeladen was.......
Nu is dat niet zo vreemd, maar wel als hij niet op de lader hangt.
Ook bleef hij aangeven dat hij nog steeds werd opgeladen.
Nu werd er aangegeven dat mij su veroudert was en deze moest worden upgedate.
Wel daar had Gio mij niet voor nodig, dus liet ik hem zijn gang maar gaan.
Na dat hij daarmee klaar was moest de Gio een reboot ondergaan.
Dus bevestigen en gaan................
en...........................niets, zwart scherm en dood.
Reageerde nergens op.
Batterij verwijdert en een bak koffie gehaalt.
Batterij er weer in en toen .........yes leven.
Net of er niets aan het handje was.
Verry vreemd.......
Nu bleef het acculaadsymbool weer op 100% staan en dat terwijl ik toch aardig wat verbruikt moest hebben.
Dus even weer een reboot gegeven.
En.............ja hoor, weer dood.
Heb het nu wel even gehad en ga weer fijn terug naar mijn oude 234, als ik er in kan komen.
We zijn weer bereikbaar.................en wel op 234
Plotseling gaf mijn toestel aan dat de accu opgeladen was.......
Nu is dat niet zo vreemd, maar wel als hij niet op de lader hangt.
Ook bleef hij aangeven dat hij nog steeds werd opgeladen.
Nu werd er aangegeven dat mij su veroudert was en deze moest worden upgedate.
Wel daar had Gio mij niet voor nodig, dus liet ik hem zijn gang maar gaan.
Na dat hij daarmee klaar was moest de Gio een reboot ondergaan.
Dus bevestigen en gaan................
en...........................niets, zwart scherm en dood.
Reageerde nergens op.
Batterij verwijdert en een bak koffie gehaalt.
Batterij er weer in en toen .........yes leven.
Net of er niets aan het handje was.
Verry vreemd.......
Nu bleef het acculaadsymbool weer op 100% staan en dat terwijl ik toch aardig wat verbruikt moest hebben.
Dus even weer een reboot gegeven.
En.............ja hoor, weer dood.
Heb het nu wel even gehad en ga weer fijn terug naar mijn oude 234, als ik er in kan komen.
We zijn weer bereikbaar.................en wel op 234
Verwijderd
Simpel geen root nog steeds garantie.Amadeus1966 schreef op zondag 29 april 2012 @ 15:36:
Tja dan zit je inderdaad vast aan de bijgeleverde extra software.
Andere firmware update, bug fixes etc.
Verwijderd
@ad21: Ook als die geroot is, heb je nog steeds garantie. Heb dit zelf ondervonden. Je krijgt hem alleen terug van reparatie in originele stijl.
Er bestaat een update.zip file als die je in je Gio laad is die geroot.
@Amadeus1966: Die ROM die je me gestuurd hebt, draait toch nog steeds het beste. Is het trouwens mogelijk om in Titanium Backup alle backup in 1x terug te zetten ipv iedere keer 1 ding?
Er bestaat een update.zip file als die je in je Gio laad is die geroot.
@Amadeus1966: Die ROM die je me gestuurd hebt, draait toch nog steeds het beste. Is het trouwens mogelijk om in Titanium Backup alle backup in 1x terug te zetten ipv iedere keer 1 ding?
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2012 11:27 ]
De gekochte versie heeft deze optie, maar daar hebben we al lang een truck voor.
Vond deze versie in een verzameling apps die op de diverse torrentsites worden aangeboden.
Moet de mijn even overnieuw flashen, op een één of andere manier is er stiekem iets fouts gegaan.
Zodra ik geflashed heb dan doe ik meteen de root eroverheen, en dan is Titbackup de enige software die ik instaleer, de rest zet ik met de backup terug.
Dan is het alleen maar instellen en gaan met dat ding.
Vond deze versie in een verzameling apps die op de diverse torrentsites worden aangeboden.
Moet de mijn even overnieuw flashen, op een één of andere manier is er stiekem iets fouts gegaan.
Zodra ik geflashed heb dan doe ik meteen de root eroverheen, en dan is Titbackup de enige software die ik instaleer, de rest zet ik met de backup terug.
Dan is het alleen maar instellen en gaan met dat ding.
Verwijderd
Weet iemand hoe vaak bij de Gio Gmail synct? Bij de normale email kan je de email ophalen instellen maar bij gmail kan ik dit niet vinden.
De gmail app synct realtime met het internet. Dus als je een e-mail krijgt gaat die ook meteen naar de telefoon (soms met een kleine vertraging)Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 18:09:
Weet iemand hoe vaak bij de Gio Gmail synct? Bij de normale email kan je de email ophalen instellen maar bij gmail kan ik dit niet vinden.
Verwijderd
Dus er wordt alleen data verbruikt als er een mail binnenkomt?
[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2012 21:35 ]
Heb daar mijn twijfels over, hij moet wel continu even "spieken".
Heb mijn gio weer "online" maar hij blijft gek doen.
Kan alleen maar starten als hij aan het sap hangt, daarnaast geeft hij aan dat de accu 100% is en ook als hij niet op de lader hangt nog steeds aangeeft dat hij opgeladen wordt.
Denk dat er iets beschadigd is door die connector van die maat van mij.
Sindsdien had hij die kuren.
Dus even de kassabon opsnorren...............
Nog ff niet.
De gio "denkt" dat de accu leeg is, daarom wil hij zonder stekker niet opstarten.
Dus het ligt schijnbaar niet aan de connector.
De accu moet gereset worden, niet de accu maar hetgeen wat hem "inleest" tijdens het starten.
Nu schijnt dit wel vaker voor te komen, en voor iets wat vaker voorkomt is altijd een oplossing.
een mogelijke oplossing is deze;
http://www.androidzoom.co...s/battery-refresh_yc.html
Heb niets te verliezen, dus we gaan even wat proberen...................
Gedult wordt aardig op de proef gesteld.
Normaal lijkt het of zo'n acculading snel leeg is, tegendeel is minder waar......
....zeker als je er op zit te wachten.
Heb er meer dan 12 uur over gedaan om hem echt leeg te krijgen.
Alles aan gezet wat er maar aan kon.
Nu hangt ze weer aan de lader............dus weer wachten.
Hoezo eventjes de accu ( sensor ) resetten.
Ze noemen dit dus de accu resetten, maar eigenlijk doe je een verwoede poging om de het systeem te resetten wat de accuwaarden "leest".
Deze is dus van slag.......
En geloof me, dat duurt best lang als je er op zit te wachten
Ok, alles volgens het boekje afgewerkt...............
Resultaat..............
De batterijreset was geen succes.
Na de su command en de rm /data/system/batterystats.bin gaf hij een fout aan dat het bestand onvindbaar was.
Handmatig even opgezocht en ja hoor daar was hij toch echt.
Op het moment dat ik de properties wilde bekijken kwam ik per ongeluk aan de delete.
Soms zit het mee en soms wat minder.......................
En soms zijn die moderne #@$ schermen gewoon ietwat te gevoelig en te klein......................
Na deze mistap wilde ik dus een factoryreset doen, wat dus niet ging lukken.
Zwart scherm, wel verbinding met mijn laptop, maar geen interface.
Nu ligt ze in comatuleuze toestand.
Alle unbrick truukjes al even doorgebladert, maar helaas.
Niets bruikbaars.
Dus morgen even de kijkshop vereren met een bezoekje.
Heb mijn gio weer "online" maar hij blijft gek doen.
Kan alleen maar starten als hij aan het sap hangt, daarnaast geeft hij aan dat de accu 100% is en ook als hij niet op de lader hangt nog steeds aangeeft dat hij opgeladen wordt.
Denk dat er iets beschadigd is door die connector van die maat van mij.
Sindsdien had hij die kuren.
Dus even de kassabon opsnorren...............
Nog ff niet.
De gio "denkt" dat de accu leeg is, daarom wil hij zonder stekker niet opstarten.
Dus het ligt schijnbaar niet aan de connector.
De accu moet gereset worden, niet de accu maar hetgeen wat hem "inleest" tijdens het starten.
Nu schijnt dit wel vaker voor te komen, en voor iets wat vaker voorkomt is altijd een oplossing.
een mogelijke oplossing is deze;
http://www.androidzoom.co...s/battery-refresh_yc.html
Heb niets te verliezen, dus we gaan even wat proberen...................
Gedult wordt aardig op de proef gesteld.
Normaal lijkt het of zo'n acculading snel leeg is, tegendeel is minder waar......
....zeker als je er op zit te wachten.
Heb er meer dan 12 uur over gedaan om hem echt leeg te krijgen.
Alles aan gezet wat er maar aan kon.
Nu hangt ze weer aan de lader............dus weer wachten.
Hoezo eventjes de accu ( sensor ) resetten.
Ze noemen dit dus de accu resetten, maar eigenlijk doe je een verwoede poging om de het systeem te resetten wat de accuwaarden "leest".
Deze is dus van slag.......
En geloof me, dat duurt best lang als je er op zit te wachten
Ok, alles volgens het boekje afgewerkt...............
Resultaat..............
De batterijreset was geen succes.
Na de su command en de rm /data/system/batterystats.bin gaf hij een fout aan dat het bestand onvindbaar was.
Handmatig even opgezocht en ja hoor daar was hij toch echt.
Op het moment dat ik de properties wilde bekijken kwam ik per ongeluk aan de delete.
Soms zit het mee en soms wat minder.......................
En soms zijn die moderne #@$ schermen gewoon ietwat te gevoelig en te klein......................
Na deze mistap wilde ik dus een factoryreset doen, wat dus niet ging lukken.
Zwart scherm, wel verbinding met mijn laptop, maar geen interface.
Nu ligt ze in comatuleuze toestand.
Alle unbrick truukjes al even doorgebladert, maar helaas.
Niets bruikbaars.
Dus morgen even de kijkshop vereren met een bezoekje.
[ Voor 81% gewijzigd door Amadeus1966 op 03-05-2012 00:33 ]
Dat heb ik dus ook, ik moet hem nu echt iedere dag laden.Amadeus1966 schreef op zondag 29 april 2012 @ 15:36:
Die Nordic gaat er dus weer af.
Welke 2.3.4 heb jij er nu op Amadeus1966 ?
Ik zie nou net op Samfirmware ook deze:
S5660XXKTK 2.3.6 2012 April S5660HTSKT2 Sweden (Tre)
[ Voor 12% gewijzigd door gjs op 02-05-2012 20:11 ]
GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD
S5660XXKQG
PDA: S5660XXKQG
CSC: S5660SEBKQ1
Phone: S5660XXKQ5
Version:Android 2.3.4 Gingerbread
Country: Baltic
Build Date: September 07, 2011
Mischien dat deze link werkt, deze is geldig tot 17 mei
Ik heb hier naast de rom de nieuwe Odin en ops bestand bijgevoegd.
https://www.wetransfer.co...a38ec81084baf104bd34975f5
Deze rom is voor mij de stabielste versie die er is.
Weet alleen niet of hij nog bij samfirmware te verkrijgen is.
Toen ze die website overhoop hadden getrokken heb ik hem nog kunnen
downloaden en heb hem opgeslagen.
PDA: S5660XXKQG
CSC: S5660SEBKQ1
Phone: S5660XXKQ5
Version:Android 2.3.4 Gingerbread
Country: Baltic
Build Date: September 07, 2011
Mischien dat deze link werkt, deze is geldig tot 17 mei
Ik heb hier naast de rom de nieuwe Odin en ops bestand bijgevoegd.
https://www.wetransfer.co...a38ec81084baf104bd34975f5
Deze rom is voor mij de stabielste versie die er is.
Weet alleen niet of hij nog bij samfirmware te verkrijgen is.
Toen ze die website overhoop hadden getrokken heb ik hem nog kunnen
downloaden en heb hem opgeslagen.
[ Voor 39% gewijzigd door Amadeus1966 op 03-05-2012 00:30 ]
Ik ben ook aan het kijken voor een Gio, werkt de CM9 sneller dan out of the box android ?Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 18:28:
Had de Gio voor 89eu besteld en kwam gisteren binnen. Het had wel een simlock, maar die was zo te verwijderen. M'n eerste Android toestel (kwam van WP7 en daarvoor iOS). Eerste indruk was dat er zoveel opties zijn in Android dat het soms heel rommelig overkomt. Ik wist ff niet waar ik moest beginnen. Ook vond ik het niet echt soepel werken. Nou is de Gio niet echt een high end toestel, maar toch. Daarna ICS dmv CM9 erop gezet en alles werkt zo vlot. Ook ziet er goed uit en dat flashes en customizen vind ik wel leuk. Ben nu nog aan het uitzoeken wat voor mogelijkheden en apps er zijn, maar voor 90 eu heeft dit toestel (en Android (roms)) mijn verwachtingen meer dan overtroffen.
p.s. ik ben benieuwd waar ie 90eu kost..
De snelheid is per toestel weer anders.
Geen Gio is gelijk, waar de ene rom bagger is werkt het bij een ander als een zonnetje.
Daar is geen peil op te trekken.
Daarnaast is het ook niet te zeggen met welke versie android hij verkocht wordt.
Ik had bij uitgifte een andere versie dan mijn wederhelft ( en zijn in de zelfde week gekocht )
dochter had dit toestel een kleine maand later en daar zat weer de zelfde android op welks ik ook had.
Ondertussen ben ik even Gioloos en moet het even doen met een echte gsm van een x-jaar oud.
Geen Gio is gelijk, waar de ene rom bagger is werkt het bij een ander als een zonnetje.
Daar is geen peil op te trekken.
Daarnaast is het ook niet te zeggen met welke versie android hij verkocht wordt.
Ik had bij uitgifte een andere versie dan mijn wederhelft ( en zijn in de zelfde week gekocht )
dochter had dit toestel een kleine maand later en daar zat weer de zelfde android op welks ik ook had.
Ondertussen ben ik even Gioloos en moet het even doen met een echte gsm van een x-jaar oud.
Gekkenhuis. Omdat de telefoon regelmatig met 2.3.6 stroperig als die uit de slaap komt heb ik maar besloten om de telefoon terug te brengen 2.3.3 Nederlands.
Maar nu restart de telefoon weer spontaan. Dat deed de telefoon ook de eerste dag dat ik hem had.
Wat een keuze. 2.3.6 en de telefoon is vanuit de slaap regelmatig traag of 2.3.3 met het gevaar dat die herstart.
Maar nu restart de telefoon weer spontaan. Dat deed de telefoon ook de eerste dag dat ik hem had.
Wat een keuze. 2.3.6 en de telefoon is vanuit de slaap regelmatig traag of 2.3.3 met het gevaar dat die herstart.
Er zijn diverse soorten roms met 233 of 236, maar ook 234,235 en 237 smaken en soorten genoeg om te kiezen
De kunst is juist om de voor jouw meest geschikte rom te vinden.
Conclusie is dat ik deze telefoon niet ga aanraden als onze nieuwe bedrijfstelefoon.Amadeus1966 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 20:48:
Er zijn diverse soorten roms met 233 of 236, maar ook 234,235 en 237 smaken en soorten genoeg om te kiezen
Die rom 2.3.4 had ik totaal geen problemen mee eigenlijk.
Maar heb nog geen zin om die er weer op te zetten, ik onderga wel de stroperigheid van 2.3.6.
In dat kader...wie "controleert" de Android makers eigenlijk? Die stroperigheid komt bij mij over als dat er ongevraagd veel apps op de achtergrond draaien met wie weet wat voor doeleinden.
Maar heb nog geen zin om die er weer op te zetten, ik onderga wel de stroperigheid van 2.3.6.
In dat kader...wie "controleert" de Android makers eigenlijk? Die stroperigheid komt bij mij over als dat er ongevraagd veel apps op de achtergrond draaien met wie weet wat voor doeleinden.
Dat is met een ander android toestel echt niet anders.4POX schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 21:22:
[...]
Conclusie is dat ik deze telefoon niet ga aanraden als onze nieuwe bedrijfstelefoon.Met elke rom is wel iets aan de hand geweest.
Als bedrijfstelefoon zou ik aan een niet androidtoestel gaan denken, die alleen geschikt is om te bellen en/of sms-en.
Minder leuk, maar wel efficient.
Wat een gezeik allemaal om de ''rom''
Als je de wereld aan apps op je telefoon gooit, moet je niet lopen zeiken dat dat ding langzaam word.
Ik werk gewoon met android versie 2.3.6 en het loopt als een trein, maar ik heb er dan ook maar een paar apps opzitten.
En uiteraard is dit ook een budget telefoon, dus verwacht geen Ferrari voor die centen.
Als je de wereld aan apps op je telefoon gooit, moet je niet lopen zeiken dat dat ding langzaam word.
Ik werk gewoon met android versie 2.3.6 en het loopt als een trein, maar ik heb er dan ook maar een paar apps opzitten.
En uiteraard is dit ook een budget telefoon, dus verwacht geen Ferrari voor die centen.
Kennen wij elkaar?pribo schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 10:08:
Helemaal gelijk in. Moet trouwens zeggen dat ik die Gio wel een fijne foon vind, zeker voor zijn geld.pribo schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 10:08:
Alleen als ik hem zo gebruiken met Sygic in de auto zou ik een groter schermpje willen, verder ben ik wel tevreden.
Ik gebruik mijn Gio als tweede telefoon en heb er al een tijd CM9 op staan, en ik merk wel een duidelijk verschil in snelheid met stock Gingerbread hiervoor.carpetburn schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:58:
[...]
Ik ben ook aan het kijken voor een Gio, werkt de CM9 sneller dan out of the box android ?
p.s. ik ben benieuwd waar ie 90eu kost..
.
Deze gebruik ik sinds de beta6 versie en ik heb er een erg positieve indruk van gekregen, het enige wat (nog) niet goed werkt is de camerafunctie.
Hij is gebaseerd op ICS 4.0.4, en als het goed is komt vanavond alweer de Beta9 versie uit.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1414173
Let op:
Berichten over levertijden en prijzen mogen hier besproken worden.
Berichten over levertijden en prijzen mogen hier besproken worden.