Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:27
FAQ:
Q: Is SamFirmware.com a official Samsung website?
A: No we are not.we have no depends to Samsung

Q: How do you get all those files, and are they official?
A: We get the files from websites, forums and blogs. Sometimes we get emails from Samsung insiders who wants to help us. All our files are official Samsung firmwares.
But remember We copy and test them only! We have no access to get those files.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhatTheFuck schreef op donderdag 29 december 2011 @ 21:58:
Ik heb ook van die 1500mah batterijen besteld via eBay maar ik heb wel het gevoel dat ze iets minder lang mee gaan dan de orginele batterij, ondanks de hogere mah waarde.

Toch is het wel handig als backup batterij inderdaad.
Zijn vaak accu's uit china, en die zetten er maar zo een vermogen (Mah) op. Heb hier een 2500mah, en die gaat iets langer mee als origineel, maar t scheelt ook niet heel veel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 10:00
Ik heb gisteren ook een Gio gehaald in de winkel, heel vlot toestel moet ik zeggen!
Nu heb ik wel een klein probleempje, is er een mogelijkheid om 3G / EDGE en dergelijke voor ALTIJD uit te zetten? Ik had pakketgegevens uitgeschakeld maar blijkbaar zet hij dit automatisch weer aan als ik niet verbonden ben met mijn Wi-fi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
via de aan/uit schakelaar aan de zijkant.
Even ingedrukt houden, dan krijg je een menu.......

Mischien is 3g watchdog ook wel iets voor jou.
Deze bewaakt o.a de 3 g verbinding

[ Voor 31% gewijzigd door Amadeus1966 op 30-12-2011 16:44 ]

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceanview
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-09 09:52
eSCe schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 15:45:
Ik heb gisteren ook een Gio gehaald in de winkel, heel vlot toestel moet ik zeggen!
Nu heb ik wel een klein probleempje, is er een mogelijkheid om 3G / EDGE en dergelijke voor ALTIJD uit te zetten? Ik had pakketgegevens uitgeschakeld maar blijkbaar zet hij dit automatisch weer aan als ik niet verbonden ben met mijn Wi-fi.
Pakketgegevens uitzetten door uitknop ingedrukt te houden en 'Dataverbinding uitzetten' of onder Instellingen -> Draadloos & Netwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09 10:01
Butchi schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 19:46:
Hallo,
Ik heb al een tijdje een Gio en ben er redelijk tevreden mee. Alleen ik kan niet wennen aan het toetsenbord. Nu overweeg ik om een bluetooth mini keyboard aan te schaffen.
Heeft iemand hier ervaring mee (en eventueel een advies voor een merk/model)?
Al een tijdje geleden maar toch nog een reactie:

Als je een softwarematige oplossing zoekt omdat het standaard-Samsung-toetsenbord niet lekker werkt, ik heb sinds gisteren het toestel en heb er nagenoeg gelijk Go Keyboard opgezet. Gebruik ik op de Desire en mijn tablet ook en is tot dusverre de beste toetsenbord-app die ik tegen ben gekomen (en nee, ik heb geen aandelen in het bedrijf). Gio kwam ook met 2.3.3 out of de box, maar op het werk problemen met wifi (KPN Hotspot). Vanavond 2.3.4 erin flashen.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Amadeus1966 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:16:
Daar er toch veel vragen zijn omtrend het gebruik van Odin, hier een kleine gebruiksaanwijzing omtrend de "One Package" firmware update dmv Odin.

Stap 1

Stap 2

Stap 3

Sluit nu je Gio dmv de Usb kabel aan op je computer/laptop.
Je ziet in Odin dat het eerste vakje Geel opkleurd.
Hierna klik je op Start en wordt de flash uitgevoerd.
Verwijder of doe nu niets, net zolang tot dat odin aangeeft dat hij klaar is.
Dit proces kan een minuut of 5 in beslag nemen.
Het vak waar de voortgang wordt weergegeven kleurt dan blauw op met grote letters "Done".
Euh, maf. Hij was bezig met de flash. Geen done maar de feun ging opnieuw opstarten. De melding Done is nooit gekomen. Check ik bij de instellingen, heb ik inmiddels wel 2.3.4 (ROM van 7 september van samfirmware).
Eens zien of dit qua wifi verbetering oplevert.

[ Voor 26% gewijzigd door DikkieDick op 03-01-2012 11:58 . Reden: veel gequote tekst weggehaald ]

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
Allen,

Mijn vrouw heeft sinds enige tijd de Gio. Leuk toestelletje alleen sinds kort verschijnt er alleen maar 'Onbekend Nummer' in beeld als ze gebeld wordt. Dat gebeurt nu dus altijd, ook al staat nummer herkenning bij de bellende persoon gewoon aan èn staat het nummer in de lijst met contacten.

Ik heb nergens kunnen vinden waar dit aan zou kunnen liggen.

Iemand een ideetje?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DikkieDick schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 11:57:
[...]

Euh, maf. Hij was bezig met de flash. Geen done maar de feun ging opnieuw opstarten. De melding Done is nooit gekomen. Check ik bij de instellingen, heb ik inmiddels wel 2.3.4 (ROM van 7 september van samfirmware).
Eens zien of dit qua wifi verbetering oplevert.
Klopt, maar normaal na ongeveer 5 minuten komt er een blauwe done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:01:
[...]

Klopt, maar normaal na ongeveer 5 minuten komt er een blauwe done.
Bij mij kwam er een blauwe PASS. ;-)
In ieder geval lijkt de wifi hier op het werk verbinding te houden.

Update: Hmmm... kwartiertje later: zelfde wifiprobleem als met 2.3.3.

[ Voor 32% gewijzigd door DikkieDick op 03-01-2012 13:29 . Reden: wifiprobleem niet opgelost ]

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt gelijk, het is pass. :9

Wat ik me afvraag is waarom vele naar 2.3.4 gaan en niet naar 2.3.5? Is daar een probleem mee?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2012 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Aha.
Hmm... net was ie weer helemaal uit en ging niet meer aan. Moest batterij eruithalen. Da's al de 2e keer vandaag. En zit nog met dat lock screen. Ik heb gezegd dat ik geen lock screen wil en toch als het scherm uit gaat en ik even later op een knop druk heb ik weer het lock screen. Zou logischer zijn als daar een fatsoenlijke timeout op zat.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is idd PASS, maar gezien de reacties, weet ik dat men lang genoeg wacht.

@ DDick er zit een timeout op, alleen voor het verduisteren.
Instellingen/display/timeoutscherm.

De lockscreen verwijderen zonder chirurgische ingrepen is niet te doen.
Dat laatste nagenoeg ook niet............

Heb je na de flash ook een factoryreset en een partitionwipe gedaan?

@ Wissertje
Lees de diverse reactie's maar eens over 235

Echt een strak wifiverbinding heeft de Gio niet ( toch heb ik er geen moeite mee )
Als ik actief met wifi bezig ben valt ze niet weg/uit.
Pas als ik de wifi niet gebruik en na een ( zeg maar ) uurtje, krijg ik ook een connectionerror.
Mischien diep onderhuids een spaarstand net als windows dat ook ooit eens had of nog heeft.

Mijn wifi activeer ik per sessie.
Kleine moeite, "rolgordijn" naar beneden, even een tik op de wifi en klaar.
Er zijn ergere dingen waar ik mij aan stoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
@Amadeus: eerst niet, daarna wel. Toen nog steeds dat wifiprobleem. Heb nu GioPro 1.4 erop gezet. Daar lijkt de wifi wat langer te blijven, dwz. hij is nog niet weggevallen. Maar via de hotspot kan ik niet een Google account aanmelden voor de market zo lijkt het. Het verhaal van "Kan geen betrouwbare gegevensverbinding met de server tot stand brengen". Las ik elders dat als je eerst connectie via youtube maakt het wel werkt, maar dat gaat bij mij dus ook niet op. Dan thuis maar eens een poging wagen straks.

Probeer ook met minitool de sd-kaart te partitioneren. Hij lijkt het dan wel te doen, maar mijn oorspronkelijke partitie wordt niet verwijderd en de 2 ext2-partities krijg ik ook niet. Zoeken we ook verder uit.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met de ext2 partities krijg je vroeg of laat problemen.
En het geeft geen meerwaarde aan het geheel.
Persoonlijk heb ik liever een stabiel systeem dan dat ik iets meer ( en minder betrouwbaar ) ruimte heb.
Ik heb dat idee al lang laten varen en ondervindt dan ook geen problemen meer met dat android en/of windows mijn kaart niet meer kon lezen en zodoende alle programma's welks daarop stonden geschreven naar de digitale walhalla waren verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Geheugen is wat beperkt en met Cyanogenmod op mijn HTC Desire haal ik goede resultaten. Afgezien van een ander hardwareprobleem die er voor zorgt dat de batterij leeg loopt terwijl er niks gebeurt.
Maar als iets als apps2sd goed (b)lijkt te werken vind ik dat ook prima. Eerst maar ff weer configureren. Wifi-verbinding geeft nu geen 'fout' meer met GioPro en da's al heel wat.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik werk al geruime tijd met titanium backup, hiermee kan je ook bestanden op je sd parkeren.
Dit proggie kan natuurlijk wel iets meer dan dat.

Giopro heb ik ook gehad ( ach, heb er verscheidene geprobeerd, gewoon ter lering en vermaak ).
Ik ben bij 234 hangen gebleven, meer uit gemakzucht en dat deze aardig stabiel was/is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Hmmm... kwam thuis was wifi ineens weer uit en ging ie niet aan. Lijkt er dus ook op dat als je op pad gaat je wifi uit moet zetten. Ben de GioPro wat aan het modificeren door dingen uit de rom te slopen (dwz. naar gewone app te converten en dan naar sd-kaart mbv titanium backup) en andere dingen te installeren (nog niet als system app). Go Launcher ben ik gewend en vind ik erg prettig. QQLauncher die erin zat vond ik minder. Altijd leuk dat tweaken. Ben ook met name benieuwd hoe het batterijgebruik is.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een hele tijd launcherpro gebruikt.
Beviel mij prima, maar op ten duur ben je daar wel op uitgekeken.
Heb ook de gehacktiveerde spd 3d shel gebruikt.
Die laatste is wel een heel mooi grafisch wonder, maar daar is het dan ook mee gezegd.

Mag ook graag een beetje pielen met dat spul, maar merk wel dat sommige items het systeem snel kunnen belasten qua geheugengebruik.
Zeker bepaalde launchers.

Maak nog wel steeds gebruik van beautiful widgets.
Mede omdat je deze helemaal kunt aanpassen naar eigen smaak.

[ Voor 12% gewijzigd door Amadeus1966 op 03-01-2012 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:44
Hey, kwam me ook even melden als verse Gio eigenaar.

mijn iphone is "crashed beyond (payable) repairs" en heb zolang deze simlockvrije Galaxy Gio bij de MM gehaald, totdat ik meer weet over de S3, en ik een keus kan maken tussen deze nieuwe S3, de Note en de Nexus.
Daarna word het mijn reserve/uitleen-telefoon etc , maar neemt niet weg dat ik er wel lekker mee wil "spelen" ;)

Is mijn eerste kennismaking met Android, en eerlijk gezegd valt het me zeker niet tegen, werkt best lekker en "uiteraard" beter te tweaken dan een iphone ;)

Zal topics eens door/inlezen naar handigste/leukste/beste apps en widgets en verder uiteraard nieuwe reacties blijven volgen hier :)

Mocht echter iemand zo vriendelijk willen zijn om de "noodzakelijke" musthaves aan tweak-apps of wellicht shells/roms aan te geven (of linkje naar topic/site (anders dan de market, geinponems :+ ) ), dan zou ik daar als Gio-starter dankbaar vioor zijn ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Ted038 op 06-01-2012 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welkom in dit hoekje van het internet, er zal een wereld voor je open gaan.
Nu ook blijkt weer dan een Iphone net zo sterfelijk is als de rest.............

Voor wat de androids betreft zal je veel meer apps tegenkomen dan voor wat apple betreft.
Helaas zit daar ook veel "rotzooi" tussen, maar ja dat heb je nu eenmaal met een open platform.

Als eerste zou ik de gio "rooten" ( een vorm van jailbreak ).
Hierdoor ben je baas in eigen huis en kan je tweaken en poken wat je wilt.

Voor mijzelf heb ik als "musthave".
Copilot als navigatie
Titaniumbackup voor de naam zegt het al, voor de backups en om bepaalde apps naar de sd-kaart te verhuizen. ( titanium heeft root nodig ).
Sms backup, om mijn sms-berichten te backuppen.
Daarnaast gebruik ik clocksync, daar mijn gio wel eens a-synchrone loopt qua tijd.
Watsup
rootexplorer
blackmarket

Wil je wat meer met excel en word documenten werken, dan heb je voor android "officesuite".

Als mediaspeler zweer ik bij qqplayer

En natuurlijk wordfeud niet vergeten......................

Intressante sites...........

http://www.androidsoft4u.com/
http://gallery.mobile9.co...axy-gio-softwares_3412/1/
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1209425

Denk dat je voorlopig wel genoeg leesvoer voor handen hebt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:44
Amadeus1966 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:13:
Als eerste zou ik de gio "rooten" ( een vorm van jailbreak ).
Hierdoor ben je baas in eigen huis en kan je tweaken en poken wat je wilt.
het rooten al gedaan, appeltje eitje, geeft toegang voor andere tweaks maar heeft nog niets "echt" veranderd (toch?)
Voor mijzelf heb ik als "musthave".
Copilot als navigatie
Titaniumbackup, Sms backup, clocksync,Watsup, rootexplorer, blackmarket, "officesuite", qqplayer,wordfeud

http://www.androidsoft4u.com/
http://gallery.mobile9.co...axy-gio-softwares_3412/1/
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1209425

Denk dat je voorlopig wel genoeg leesvoer voor handen hebt nu.
leesvoer had ik zowieso al genoeg, eerte/belangrijkste is extra intern geheugen aanmaken door bepaalde bestanden vanaf intern geheugen naar microSD te zetten, ben daarvoor aan het inlezen over darktremor apps2sd (en daarom ook in clockwork recovery om eerst te backuppen)

Nu lijkt het uit jouw post dat titaniumbackup tegelijk apps2sd en clockwork recovery vervangt en daarmee beter is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja wat is beter, dat is ieder voor zich, over apps2sd enz. heb ik al genoeg over geschreven.
Titbackup bevalt mij aan alle kanten en hoef ik niets aan mijn sdkaart te wijzigen.
Het is geen clockworkrecovery in de zin van de gehele rom.
Doch alleen apps en instellingen worden opgeslagen.

Met root zie je nagenoeg geen veranderingen, deze zitten meer onder de "motorkap".
Zoals je zelf al aangaf, kun je nu meer wijzigingen aanbrengen met name dus in /, datzelfde geld ook voor diverse programma's welks root nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceanview
Met titanium backup heb je wel een optie om je apps naar SD te verplaatsen maar dan verplaatst hij ze echt naar de SD ipv a2sd naar de sd-ext partitie.
En als je met CWM een back-up maakt maak je een partitie van het hele systeem dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, en gezien ik a2sd met de extra partitie niet gebruik is titbackup voor mij een goede uitkomst.
Het maakt nl niet uit of de app op part 1 of op part 2 staat.......totdat er iets misgaat.
Mijn eigen ervaringen ( en die van anderen ) hebben mij geleerd om niet met "tropische" partitie's te werken.
Zoals hij nu werkt bevalt hij prima en zie niet in waar een extra partitie hierin een meerwaarde kan geven.

Cwm maakt idd een kopie van je gehele systeem, maar zoals ik het begrepen heb wordt als je hierop teruggrijpt ook echt alles teruggezet.
Ook de nadien gemaakte instellingen/scores e.d. zijn dan verloren.
Met Titbackup niet, hierin kan ik zelf de keuze maken.
Klein voorbeeld, een onnozel spelletje zoals coindozer met bijvoorbeeld 40000 coints op de teller.
Om de twee dagen maak ik/mijn toestel ( automatisch ) een backup.
Als ik coindozer in zijn geheel verwijder en ik besluit een week later om hem toch weer te gebruiken.
Dan haal ik hem terug uit de backup, incl de 40000 coints.
En dat kan dus met alle apps ( cointdozer was als voorbeeld ).

Ook kan ik de backupbestanden transplanteren naar een andere gio.
De backups kopieren naar een ander toestel, titbackup instaleren ( met root ) en zo de programma's terugzetten op de gio, zonder deze opnieuw te moeten downloaden of instaleren.

Met cwm heb je deze opties niet, het is dan alles of niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Is er een fix oid voor de GPS onder 2.3.4? GPS fix krijgen duurt enorm lang, of lukt gewoon niet.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-08 09:28
Hier heb ik met 2.3.3 binnen 1 minuut wel een GPS fix (met bewolking). Naar mijn idee krijg ik het snelst een fix met de app GPS Test, die ook de technische kant erachter laat zien.

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook hier maak ik gebruik van gps-test.
Deze "ziet" even wat sneller de benodigde satelieten.

Maar meestal als ik de jas al aantrek dan tip ik de gps al aan ( als ik hem nodig heb ).
Tegen de tijd dat mijn auto broem broem doet, dan heb ik ook al wel een fix te pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
VonFoX schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:14:
Is er een fix oid voor de GPS onder 2.3.4? GPS fix krijgen duurt enorm lang, of lukt gewoon niet.
Ook ik gebruik GPS Test, en schakel dan naar de app. Echter, toen ik in Praag op vakantie was, kreeg ik consistent gewoon geen fix, ik zag slechts 3-4 GPS satellieten. Geen idee waar het aan ligt. Met bewolking hier in Nederland heb ik het een enkele keer gehad dat ik geen fix kreeg. Meestal lukt het, duurt tussen de tien seconden en soms tot een minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48

franssie

Save the albatross

GPS is afhankelijk van almanakken, die beschrijven welke sat wanneer waar zit. Als je je gps lange(re) tijd niet gebruikt hebt, of meer dan 150 kilometer verplaatst moet ie een nieuwe almanak downloaden. Zonder internet (Assisted GPS) kan dat van 10 minuten (in 1 x goed) tot langer duren bij slechte ontvangst/zicht op de sats die die info uitzenden.
Mijn ervaring is niet dat het met GPS Test sneller gaat, maar het lijkt wel minder lang te duren omdat je ergens naar kunt kijken :)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zal best eens kunnen, weet wel dat als je je gps elders aanzet dan zijn laatste punt,
dat hij wel eens meer tijd nodig heeft.

Btw, voor degene die eventueel zijn overtollige niet gebruikte systeemapps wil verwijderen,
is "root uninstaller" een leuke app.
Eindelijk eens schoon schip gemaakt en een hoop ballast weggedondert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 13:35
Ben bang dat ik een serieus probleem heb met mijn Gio.

Ik wilde Android 2.3.7 - Cyanogen Mod 7.2.0 RC-1 For Galaxy GIO installeren en heb de onderstaande stappen gevolgt:
  • px-CWM-v2.zip - geïnstalleerd
  • update-cm-7.2.0-RC1-b1-gio-KANG-signed.zip [NEW] - geïnstalleerd
  • Een reboot gedaan maar nu blijf ik een zwart scherm houden met in het midden de tekst "android"
Hier blijft hij al zeker 15 minuten in hangen dus ik ben bang dat er iets fout is gegaan maar hoe kan ik dit herstellen want nu is de telefoon niet bruikbaar.

Na het installeren van de bovenstaande bestanden kreeg ik steeds de melding dat het installeren was gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
Ow .. toch restart, in recovery, rom opnieuw flashen (draai deze ook, zonder problemen)
mocht dat niet helpen, eerst een wipe cache / factory reset doen, dan weer rebooten, kan me niet voorstellen dat dat niet werkt :)

[ Voor 0% gewijzigd door har0 op 16-01-2012 22:39 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
Pffff, hij doet het weer :0

Heb nu wel een andere vraag.

Wil via de market de enkele apps opnieuwe installeren maar hij geeft dat deze al allemaal geïnstalleerd zijn en ik kan ze niet opnieuw installeren.

Ik neem dat het toch mogelijk moet zijn om alles opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na cache wipe en sowiezo een factory reset behoor je gewoon je apps opnieuw te kunnen downloaden/installeren.

Gosh, wat ben ik blij met mijn backups, waarom zouden ze dat eigenlijk doen??????
O ja daarvoor.......................

Let wel dat de hierboven genoemde rom nog niet helemaal klaar is en dat deze ook nog niet 100% betrouwbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
Ik neem aan dat ik op mijn telefoon eerst nog mijn Google (Gmail) account moet invoeren maar dat wil niet lukken.

Ik ga daarvoor naar: Instellingen \ accounts & synchronisatie \ account toevoegen

"U kunt een Exchange-account in enkele stappen configureren" en ik geef mijn Gmailadres in en wachtwoord. Ik krijg dan een volgend scherm waarin ik:
Domein/gebruikersnaam / wachtwoord en server moet ingeven.

Het systeem zet nu automatisch een \ voor mijn emailadres (het gedeelte vóór gmail.com (dit_gedeelte@gmail.com) en een vinkje bij "beveiligde verbinding (SSL0 gebruiken.

Als ik nu op volgende klik krijg ik de melding: "instellen is niet voltooid" Kan geen verbinding met de server maken.

Ik heb al van alles ingevoerd bij Domein/gebruikersnaam omdat ik het vermoeden heb dat het daar inzit maar klopt dat inderdaad en moet ik dit inderdaad invoeren om contact te krijgen met de Market?

Ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor mijn market stel ik mijn account in bij de app market.
Hetzelfde voor mijn mail deze stel ik deze gewoon in bij mijn email app
Gewoon invoeren waar het naar vraagt.
Mijn beveiligingstype heb ik op "geen" staan.

[ Voor 10% gewijzigd door Amadeus1966 op 17-01-2012 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Degine
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-08 16:20
Amadeus1966 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 14:10:
Er is een manier om 234 te forceren vanuit Kies.
Ben erg benieuwd hoe je dit zou moeten doen. Heb nu 233 en Kies wil niet verder. Of is dit via Odin zoals je beschreef en dan een dubbele 234 update?
Ik raak liever de Nederlandse Swype niet kwijt want die gebruik ik regelmatig...

:P Liever niet, moet nu de zo veel wisselen. Maar men waardeerd het niet als ik alleen berichtjes in het Engels of Chinees stuur. Jammer overigens dat er geen 'Pinyin>Simplified Chinese Swype' is.

Dell Studio 1557, Intel i7 720QM, 4 GB DDR3 1333MHz, ATI Mobility Radeon HD4570/HD545v/HD5100, 15,4", Windows 7 64-bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yep, idd dmv de dubbele update.
Welke versie van swype er op stond durf ik zo niet te zeggen.

Mijn chinees gaat niet verder dan het chinees op de menukaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
Amadeus1966 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 13:02:
Voor mijn market stel ik mijn account in bij de app market.
Hetzelfde voor mijn mail deze stel ik deze gewoon in bij mijn email app
Gewoon invoeren waar het naar vraagt.
Mijn beveiligingstype heb ik op "geen" staan.
De app market mis ik momenteel op mijn mobiel. Kan het zijn dat deze niet mee wordt geïnstalleerd met de nieuwe CyanogenMod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceanview
bruce the boss schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:09:
[...]

De app market mis ik momenteel op mijn mobiel. Kan het zijn dat deze niet mee wordt geïnstalleerd met de nieuwe CyanogenMod?
Je moet apart gapps downloaden, daar zitten alle apps van Google in.

En owja ik zag dat CM9 uitgebracht is voor Gio gebaseerd op Android 4.0 lijkt mij wel nice alhoewel het een developers preview is wacht ik maar nog even met flashen...

[ Voor 20% gewijzigd door Oceanview op 17-01-2012 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Android 4 op dit toestel, ben bang dat het als dikke ... door een nauwe trechter gaat.
Maar sta er wel open voor.

De market app is ook gewoon los te downloaden, even zoeken op het www
http://lmgtfy.com/?q=market.apk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
vergeet mijn hele vraag want het is opgelost
In stap 4 valt het me op dat hij naar het veld: domeinnaam/gebruikersnaam gaat dus daar zal misschien iets fout zijn. Ik kan wel gewoon emails verzenden en ontvangen via de mobiel dus ik heb de goede gegevens ingegeven maar ik krijg het account niet gekoppeld.

Wie kan me a.u.b. helpen?

[ Voor 58% gewijzigd door bruce the boss op 17-01-2012 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Degine
Amadeus1966 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:05:
Yep, idd dmv de dubbele update.
Welke versie van swype er op stond durf ik zo niet te zeggen.

Mijn chinees gaat niet verder dan het chinees op de menukaart.
:) Zou het erg op prijs stellen als je kon achterhalen of NL ook bij die Swype versie aanwezig is. Of draai je nu weer een heel andere Android versie?

Wil best een poging wagen met Odin->Kies, maar dan wil ik wel zeker zijn dat Swype nog functioneert. Apps en bestanden zijn makelijk opnieuw te downloaden. Maar ik begrijp dat systeem software alleen met rooten kan worden aangepast/toegevoegd. En uiteindelijke kun je dan (als ik het goed begrijp) alleen Swype Beta installeren. Ik sloop de boel liever niet.

Dell Studio 1557, Intel i7 720QM, 4 GB DDR3 1333MHz, ATI Mobility Radeon HD4570/HD545v/HD5100, 15,4", Windows 7 64-bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceanview
Amadeus1966 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 16:50:
Android 4 op dit toestel, ben bang dat het als dikke ... door een nauwe trechter gaat.
Maar sta er wel open voor.

De market app is ook gewoon los te downloaden, even zoeken op het www
http://lmgtfy.com/?q=market.apk
Nou ik dacht dat wij redelijk boven het minimum zaten want ik dacht te zien dat hij ook al werkend was op de Galaxy Mini en andere low-end devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
Heb vandaag ff de CM9 getest, wat ik er van gemerkt heb (buiten de reboots) loopt vlot en soepel, makkelijk en licht ... wacht wel ff tot de bugs er wat meer uit zijn, word vervolgd :)

[ Voor 1% gewijzigd door har0 op 17-01-2012 22:25 . Reden: kannietype? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
He, mijn posting is verdwenen......................................
Gelukkig heb ik een keylogger, dus kan ik hem zo terughalen.........................

Ok, voor de herhaling.

@ Bruce
Heb je de market al binnen?
Anders gewoon de apk binnenhalen en dan via de sd kaart installeren.

@ Degine
Ik heb mijn 234 helemaal afgekalft dmv rootuninstaller, zo heb ik dus ook swipe erafgehaalt.
Dus ja swipe staat er daverwijdert.
[Backspace][Backspace], in welke taal moet je mij niet vragen ( gebruikte het immers niet ).
Mocht het misgaan, een andere rom is zo geplaatst, vergeet niet om een backup te maken.........

@ Oceanview
Dat had ik inmiddels ook doorgekregen, maar weet niet hoe het geheugenverbruik is met de 4 versie.
Een mooi O.S is prachtig, maar heb toch liever dat er nog wat ruimte overblijft om mijn apps te kunnen draaien.
Vandaar mijn opmerking, 4 zal wel draaien, maar blijft er genoeg lucht over om de rest soepel te laten draaien?

[ Voor 87% gewijzigd door Amadeus1966 op 17-01-2012 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
Amadeus1966 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 22:46:
He, mijn posting is verdwenen......................................
Gelukkig heb ik een keylogger, dus kan ik hem zo terughalen.........................

Ok, voor de herhaling.

@ Bruce
Heb je de market al binnen?
Anders gewoon de apk binnenhalen en dan via de sd kaart installeren.
Ja, het probleem is opgelost en hij loopt weer als een zonnetje :)

Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen ik heb een Gio gekocht. Nu staat er geen nederlands swype op. Weet iemand hoe ik dit er op kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah nee he, niet weer één....................... ;)

Kan je hem niet instellen via instellingen/landinstelling en tekst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank voor je nuttige toevoeging. Ben blijkbaar een van de vele. Gok dat ik een andere firmware moet gaan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceanview
Standaard moet Nederlands er wel opzitten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Over de NL-swype: In http://forum.xda-develope...ead.php?t=1136798&page=39 heb ik dat beschreven, maar dit is wel als je er een alternatieve ROM op hebt zitten. Bleek later te groot voor het scherm. Ik heb het er zelf afgeknikkerd want ik kon er niet mee overweg en is nu helemaal uit mijn ROM. En zo ben ik nog steeds bezig mijn ROM dusdanig te krijgen dat ik alle overbodige troep eruit heb.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik geen bakoven om mijn eigen roms te creëren, dus beb ik nogal geholpen met root uninstaller.
Deze helpt mij van de ingebakken ( voor mij ) overbodige apps af.
Zo dus ook swipe, nieuws en weer, facebook etc........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 17:27:
dank voor je nuttige toevoeging. Ben blijkbaar een van de vele. Gok dat ik een andere firmware moet gaan installeren?
Ik denk dat de vraag was of je je toestel in NL taal kan zetten, kan via de menu's die genoemd zijn.
Ook zit er links onder op je swipe toetsenbord een taalselectie (ingedrukt houden) - welke talen staan daar?
Kan best zijn dat je toestel geen NL ondersteund overigens, maar je schreef ook niet dat je dit en ander geprobeerd had?
(niet om kattig te zijn, maar die vraag is inderdaad wel eens voorbijgekomen, zoek via google op site:tweakers.net en dat je zoekterm, de lokale search is om te huilen)

[ Voor 12% gewijzigd door franssie op 20-01-2012 00:33 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,

Ik heb een heel irritant probleem, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen..
Als ik het scherm van mijn Samsung Gio uitzet, heb ik gelijk geen verbinding meer met de wifi verbinding.
Ik heb bij de wi-fi-slaapstandbeleid de optie "Nooit" geselecteerd, waardoor mijn telefoon wifi verbinding moet houden als mijn telefoon op stand-by staat. Maar het probleem blijft als ik mijn telefoon op stand-by zet.

Dit is irritant, omdat als iemand mij een whats-appie stuurt ik hem pas ontvang als ik mijn telefoon van zijn stand-by haal. Ik zou graag willen dat mijn wifi ingeschakeld blijf, ondanks dat mijn telefoon op stand-by staat.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen..

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ Just me
Welke versie android heb je erop staan?
De oudere versies en bij sommigen onder ons helaas ook onder de nieuwere versie heeft de wifi soms wel eens kuren.
Uitvallen van de wifi cq geen verbinding dat soort iritaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Amadeus1966
Ik heb versie 2.3.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe is de verbinding voor de rest dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed.

Maar het maakt niet uit waar ik ben, bij elke locatie waar ik ben gebeurd dit.
Lijkt me sterk dat het aan elke verbinding ligt waar ik ben. Want als mijn telefoon gewoon aanstaat heeft hij de hele tijd verbinding, behalve als die dus stand-by staat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 11:59
Ik heb sinds een half jaartje ook los een Gio gekocht. Je krijgt toch vrij veel waar voor je geld. Echter, ook mijn ervaring is dat WIFI, maar vooral GPS slecht werken. WIFI doet het altijd wel, maar valt vaak weg. GPS moet ik gewoon 10 minuten in de lucht houden voor een fix. Sinds ik de GPS Test gebruik, gaat het iets sneller, maar mijn ervaring met de GPS is gewoon zeer slecht. Mijn oude Wildfire had echt binnen 10-20 seconden een fix.

Wellicht ligt het gewoon aan de brakke software van Samsung. Ik zit een beetje tegen het installeren van een custom ROM aan te hikken. Ik heb de telefoon wel geroot overigens, maar en custom ROM lijkt me nog een brug te ver. Overigens zou een voordeel van een custom ROM wel zijn dat ik meer kan installeren. Heb nu een app of 15 geïnstalleerd, maar er is geen ruimte voor meer. Vooral Facebook, Launcher Pro, Google Maps, Whatsapp, et cetera kunnen niet naar SD-kaart en gebruiken zeer veel ruimte.

Al met al wel een prima telefoon. Er zijn echter genoeg irritaties te vinden :P

Edit: ik draai 2.3.3. Kies (wat een draak van een programma is dat zeg. Ik overdrijf echt niet als ik zeg dat het 60% van de tijd niet of mega-traag werkt :X ) geeft niet aan dat er meer updates zijn..

[ Voor 9% gewijzigd door marhalm op 21-01-2012 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@marhalm

Dus bij jou heb je ook een wifi verbinding als je telefoon op stand-by staat?
Zoja dan zal het bij mij toch aan een instelling liggen denk ik, maar ik zou echt niet meer weten welke instelling dat zou moeten zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ marhalm.
Als 233 echt traag draait, kijk eens critisch naar je Launcher Pro.
Ik heb hier 3 Gio's en een S2 " in onderhoud ".
Alle 3 ( mijne inclusief ) draaiden met LP en bij tijden leek het net of android begon dicht te slibben.
M.a.w begon al langzamer te worden.
Nu heb ik bij allen de LP verwijdert en heb en hoor geen klachten meer.

Voor updates kan je op Kies vertrouwen, maar je kan er ook voor kiezen om handmatig een nieuwere of een customrom te instaleren.

Tuto's zwerven er al genoeg en heb zelf ook ééntje geschreven die hier op dit forum staat.
Goed lezen, daarna nog een keer lezen..........en dan gaan..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Amadeus1966
Heb je nog tips voor het wifi stand-by probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@marhalm Ik heb ook problemen met de gps fix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ Just me, kan er zo niet opkomen.
Als je de instellingen nagelopen hebt en alles goed hebt staan, kan ik zo niet bedenken wat er aan de hand kan zijn.
Mischien even gaan experimenteren met je instellingen of mischien een andere rom proberen?

Gps fix is bij de meeste een drama.
Wat ik doe is als ik de jas aantrek dat ik de gps alvast aanzet.
Zou wel heel vreemd zijn dat ik in de eerste paar minuten dat hij een fix zoekt dat ik al verdwaal............
Lastig is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

De Gio (en bijna elke handheld met interne antenne) is gewoon te klein om een goede GPS antenne te herbergen. Kijk naar een meer optimaal model hier : http://www.ggrweb.com/article/gulley.html
Dat past niet in je mobiel.

Ik vind mijn gio het redelijk goed doen, rekening houdend met:
GPS zit op ca 1.5 GHz (wat eigenlijk een grotere antenne verlangt dan in de Gio past - ja dat geldt ook voor GSM en UMTS, maar die vermogens zijn vele malen hoger dan het GPS signaal)
GPS haat bladeren
GPS haat beton, en zeker gewapend beton
GPS haat eigenlijk alles wat een vrij zicht op de 'hemel' verstoort (op textiel en zo na - werkt wel in tenten)
GPS haat verplaatst te worden als ie niet aan staat, en altijd als het meer dan 130 mijl is kan je het helemaal vergeten voor een half uur.
oh ja - GPS haat het ook om niet aan te staan, zeker langer dan een uur of 30.

Het GPS systeem is niet ontwikkeld voor mensen die zo nu en dan hun positie willen weten, het is ontwikkeld om continue te berekenen waar en hoe het beweegt. Het is uiteindelijk een systeem om kruisrakketten met of zonder nucleaire lading op hun plek te krijgen, en dan zorg je dat er een goede antenne in zit en dat het GPS systeem altijd aanstaat met ontvangst (ook in de raket-kelder dus, is thuis wel te doen maar duur).

Dus zet 'm regelmatig aan, en niet alleen als je 'm nodig hebt - houdt ie van :)

[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 22-01-2012 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet geheel correct maar dekt wel voor een groot gedeelte de lading.

Gps is een netwerk van satelieten, op dit moment van schrijven werken we met twee netwerken ( waarvan Gps er één van is ).
Te weten;
GPS ( is een amerikaans systeem )
Glonass ( russisch ) deze is een tijdje niet bruikbaar geweest door veroudering, maar is opnieuw leven ingeblazen.

Een vernieuwd systeem ( Galileo ) is op dit moment in ontwikkelingsfase, dit zou een vervanging cq ondersteuning worden voor het gps systeem zoals wij dat nu kennen, dit zowel voor de Gps alswel voor het Glonass systeem

Daarnaast hebben de chinezen ook nog hun eigen navigatiesysteem, genaamd Beidou

De antenne ( en eigenlijk de gehele module ) in de Gio is te zwak om een "instand" fix te krijgen. ( utopie )
Maar vergeet niet, het is een smartphone waar navigatie een optie is en is niet te vergelijken met een aparaat die daar speciaal op toegerust is.
Vanuit dat oogpunt vind ik het helemaal geen slecht aparaat.
Het is alleen jammer dat TT nooit in dat gat wat android heet gesprongen heeft, ( één van de redenen dat TT in zwaar weer zit ).
Maar heeft wel weer als voordeel dat andere navigatiebedrijven zich goed hebben kunnen ontwikkelen.
En ik maak daar ook dankbaar gebruik van.

[ Voor 8% gewijzigd door Amadeus1966 op 22-01-2012 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Gister ook een Samsung galaxy Gio gekocht. Ik wil er muziek opzetten, maar als ik het USB-kabeltje in mijn laptop steek en in mijn gsm, krijg ik de melding "Het stuurprogramma voor uw Samsung Android USB Device moet worden geïnstalleerd". Kan mijn bestanden dus niet openen zolang ik het stuurprogramma niet installeer. Ik kan dit niet doen, aangezien ik geen cd-rom erbij gekregen heb. De verkoper in de winkel had mijn sim-kaartje al in de gsm gedaan en hem aangezet, maar weet nu niet of ik eerst iets moet downloaden (of dat hij dat misschien al gauw gedaan heeft) of waarom dat ik geen verbinding kan maken tussen mijn gsm en pc?

Heb ook al geprobeerd om SD-kaartje er eens uit te halen en dan opnieuw te proberen, maar geen verandering. Bij de Samsung handleiding vind ik dat ik bij Instelling-Draadloos en netwerken-Tethering en draagbare hotspot moet duwen op 'usb-thethering' daar staat bij mij: geen usb-apparaat aangesloten (maar hij steekt wel in pc) kan niet op activeren duwen want het is lichtgrijs gekleurd dus hij doet niets.

Kan iemand mij please helpen want ik weet echt niet wat te doen!

Alvast bedankt

Karen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
@ Amadeus1966: over de snelheid van het toestel zelf geen problemen hoor. Die is echt snel! Het is meer dat Kies zelf een draak van een programma is. Meestal twijfel ik of het is vastgelopen, maar dan lijkt het uiteindelijk toch iets te doen. Dit is puur iets van Kies zelf. Het internet staat bol van de klachten over dat programma.

@justme!!!: In standby heb ik gewoon WIFI, dat is ook ergens een optie in het menu (netwerkinstellingen -> WIFI-instellingen-> menu-> geavanceerde instellingen-> slaapstandbeleid), maar bij mij valt de WIFI verbinding gewoon soms weg, terwijl de iPhone 3GS van mijn vriendin dan vol bereik heeft..

Wat betreft het GPS-verhaal: daar kan ik inkomen, maar mn oude Wildfire (niet de Wildfire S) had snel en accuraat een fix. M'n Gio hoef ik bijna niet meer te gebruiken voor GPS. Het duurt 5-10 min en kost minimaal 10% batterij voor een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
@Karen_: als je de telefoon dmv de USB-kabel in de computer doet, dan zou deze hem automatisch als 'USB-stick' moeten zien. Op zich kun je dan via 'mijn computer' naar je geheugenkaart gaan en in de map Music of Muziek of iets dergelijks je muzieknummers slepen. Je telefoon ziet ze dan automatisch. Samsung Kies (het programma waarmee je via de computer bestanden naar je Gio kunt kopiëren) kun je wel via de Samsung website binnenhalen. Je kunt via Kies ook playlists uit iTunes naar je telefoon halen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ Karen;
Door de instalatie van kies instaleer je tevens de benodigde samsungdrivers.

@ Marhalm;
Yep Kies is inderdaad zeeeeeeeeeeeeeeeeeeer traag te noemen.
Ik gebruik het eigenlijk ook haast niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Degine
Net een beetje op het internet wezen rondneuzen. Nu viel mij op dat in veel landen 2.3.4 de huidige officiële release is en in sommige landen zelfs 2.3.5. Ik weet niet of dit een betrouwbare bron is:

http://devsrom4android.bl...y-gio-s5660-firmware.html

Hoe wordt bepaald waar wat gereleased wordt? Ligt het puur aan een vertaal-slag?

Veel Chinese updates van dezelfde versie trouwens... vraag je je af wat daar achter zit... :X ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wie of wat dat bepaald?
Tja dat is een goeie.
Weet wel dat het iedere keer verschillend is en het lijkt haast regiogebonden.

China heeft een leuke inhaal slaggemaakt de laatste periode,
deze hebben heel lang moeten doen met de 2.2 versies.

De meeste hier hebben de officiele releases al lang losgelaten en hebben costum roms op hun Gio.......
Varierend van 2.3.3 tot wel 2.3.7 ( de laatste 2.3 versie ).

De site die je aangaf is net zo betrouwbaar als menig ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Vanmorgen meteen een fix met 10 satellieten, buiten werkt het gewoon goed.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 13:38
ik heb een vraag nou is mijn gio terug van reparatie en probeer ik via wifi mijn google account toe te voegen. en krijg ik de melding kan geen betrouwbare gegevensverbinding met de server tot stand brengen.

dus krijg mijn google account niet toegevoegd iemand een oplossing daarvoor??

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even in recovery opstarten en de boel terugzetten in fabrieksinstellingen en cash wipe....................

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de liefhebbers, een appistel omtrend 2.3.7

http://www.ohwzo.nl/2012/...od-7-1-0-uitleg-download/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat de 2.3.7 eigenlijk nog steeds in ontwikkeling is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwietje
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-06 20:02
Hee mensen!

Ik heb de samsung gio gekocht toen hij net uit was. De belcompany verkoper liet mij toen een prepaid vodafone toestel zien. Dit toestel was echter simlock vrij, ondanks dat hij gelocked zou moeten zijn.

Na het testen in de winkel met mijn eigen vodafone abbonement kaartje, en een kaartje van T-mobile was ik overtuigt dat het toestel ook echt simlock vrij was. De telefoon heeft het tot nu gewoon prima gedaan met mijn vodafone abonnementskaart.

Nu heb ik afgelopen week een Ben abonnement genomen, met internet erbij. Nu weigert de Gio echter de internetinstellingen van Ben te accepteren. Ik krijg geen internetverbinding met Ben, ondanks dat ik de internetinstellingen goed heb ingevoerd.

Is er sprake van een soort 'internetsimlock'? bestaat zoiets? Of kan ik dit probleem oplossen door simpelweg mijn telefoon te rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

APN = internet.ben

rest zo laten als het was.

APN Type = Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwietje
Ik heb het geprobeerd, maar het werkt niet.

Hiernaast heb ik de telefoon al een x naar fabrieksinstellingen gezet, werkt ook niet. Als ik mijn powerbutton inhoud, blijft er staan 'dataverbinding uitgeschakeld'. Als ik dit aanklik reageert hij niet en blijft hij op uitgeschakeld staan.
Bij instellingen staat dataverbinding echter wel groen aangevinkt

Bellen en sms'n gaat wel gewoon prima...

[ Voor 9% gewijzigd door Kiwietje op 24-01-2012 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 19:10:
Klopt het dat de 2.3.7 eigenlijk nog steeds in ontwikkeling is?
Yep
Zie hier...............

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1337178

-----------------------------------------------------------
@ Kiwietje

Om te controleren als je toestel echt simlock vrij is.............
( bel ) *#7465625#

Je krijgt dan het volgende te zien........tenminste als hij simlockvrij is.

Netwerkvergrendeling
[OFF]
Vergrendeling netwerksubnet
[OFF]
SP-blokkering
[OFF]
CP-Blokkering
[OFF]

[ Voor 40% gewijzigd door Amadeus1966 op 24-01-2012 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwietje
Hmm dat scherm krijg ik wel, Waarbij alles op OFF staat.

Mijn internet is dus niet geblokkeerd? Sorry als ik veel vragen stel, ben nogal een leek op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is niet erg, vragen staat vrij.

Weet zo niet waarom "Ben" zo dwars ligt.

Mischien heb je hier iets aan................

http://www.androidplanet....net-apn-carrier-settings/

[ Voor 51% gewijzigd door Amadeus1966 op 24-01-2012 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Kiwietje schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 20:42:
Ik heb het geprobeerd, maar het werkt niet.

<>t. Als ik mijn powerbutton inhoud, blijft er staan 'dataverbinding uitgeschakeld'. Als ik dit aanklik reageert hij niet en blijft hij op uitgeschakeld staan. <>
Dat heb ik ook gehad als mijn geheugen me niet in de steek laat nu. Uiteindelijk heb ik dat wel via een menu ergens kunnen rechtzetten. En dat is dan gelijk het vervelende van Android, het is niet doordacht genoeg als je het vergelijkt met iOS, al is het me voor het prijsverschil bij dit toestel wel even waard om te prutsen. Kan het niet reproduceren helaas...
edit:
verificatie is bij mij PAP - verder staat alles op 'niet ingesteld' mnc 16 mcc 204 en apn type internet

heb je ook geprobeerd om 3g uit te schakelen en alleen 2g te proberen? dacht dat ik dat uit wanhoop ook deed

edit2: en probeer roaming eens aan te zetten, wellicht dat je toestel ben niet als echt netwerk ziet (heb ik met Simyo eens last van gehad op een ander andoid toestel) - pas op in grensgebied!

[ Voor 22% gewijzigd door franssie op 24-01-2012 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwietje
Gisteravond nog geprobeerd via roaming en 2g. Deed niets. Maar vannochtend kreeg ik ineens een smsje van BEN met de internet configuratie (die trouwens hetzelfde was dan ik had geinstalleerd). Nu doet het internet het gewoon prima!

Bedankt voor alle tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20
Zijn er meer mensen bekend met een extreme battery drain van hun Samsung?

M'n vriendin heeft deze telefoon, en ik heb hem een tijdje geleden geupgrade naar 2.3 (officiële firmware via KIES) maar soms is haar batterij EXTREEM snel leeg. Dan haalt ze hem om 10:00 helemaal opgeladen van de lader, en dan is hij om 12:00 alweer leeg. En dan doet ze er helemaal niks mee, dat is het rare...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ze hoeft er niets mee te doen, belangrijker is wat heeft ze aan staan?
Binnen twee uurtjes leeg............knap.
Als ik hem gewoon gebruik voor bellen en sms doe ik er een kleine week mee.

Bekende stroomvreters
Gps
Wifi
Spelletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik heb dat eens gehad toen ik met een van de widgets het scherm op helder had staan, toen vrat ie de accu leeg ook al stond het scherm uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceanview
Ik heb nooit echt een drain gehad, weleens dat hij van 60 naar 30% sprong maar dan doet ie wel weer heel rustig vanaf 30%
Je moet inderdaad kijken zoals Amadeus al zegt kijken wat ze aan/open heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
En bluetooth aan, vreet ook stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een manier om de Google ads op een niet geroote Gio kwijt te raken? De Android Market levert alleen maar add block apps voor geroote telefoons en een zoektocht op internet levert ook alleen maar resultaten voor geroote telefoons op.

Ook raar, de ads op mijn telefoon zijn totaal irrelevant. Bijvoorbeeld, bij maps naar restaurants zoeken levert ads van restaurants die 40 kilometer van m'n huidige locatie liggen terwijl maps op zich wel restaurants op een paar honderd meter afstand levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuk spul van google...............ad(vertenties) is voor hun een heel groot inkomstenbron.
Daarnaast is een adblocker ook niet zaligmakend.
Diverse gratis app's levert ook weer extra ads op ( ook weer inkomsten ).
Wat je eventueel kan doen is afscheid nemen van Maps en daar een alternatief voor zoeken.
Voor wat het rooten betreft, is niet pijnlijk en heeft verder geen invloed op je gio, alleen dat je dan diverse apps kan downloaden die root nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey allemaal,
ik heb een week terug een samsung galaxy gio gekocht.
Ik had, via het knopje aan de zijkant, de dataverbinding uitgeschakeld, omdat ik nog geen internet had.
inmiddels is mijn abbo veranderd en heb ik internet erbij in. Maar nu kreeg ik de data verbinding niet meer ingeschakeld. Ik kon hem via dat knopje aan de zijkant niet meer inschakelen.

Ik ben tijden aan het zoeken geweest, en dankzij een eerder bericht in dit topic is het eindelijk gelukt!
Thanx to de website van Amadeus1966 kon ik het weer herstellen.

Super topic is dit!

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2012 22:12 . Reden: probleem inmiddels opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 21:44:
hey allemaal,
ik heb een week terug een samsung galaxy gio gekocht.
Ik had, via het knopje aan de zijkant, de dataverbinding uitgeschakeld, omdat ik nog geen internet had.
inmiddels is mijn abbo veranderd en heb ik internet erbij in. Maar nu kreeg ik de data verbinding niet meer ingeschakeld. Ik kon hem via dat knopje aan de zijkant niet meer inschakelen.

Ik ben tijden aan het zoeken geweest, en dankzij een eerder bericht in dit topic is het eindelijk gelukt!
Thanx to de website van Amadeus1966 kon ik het weer herstellen.

Super topic is dit!
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v429/Sinine/emoticons/bigblush.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Ok jongens, ik ben nu lekker bezig met custom roms. Heb dit toestel rond de release gekocht met stock Android 2.2, toen met een of andere russische naar 2.3.3 geflashed en dit beviel me prima. Maar GioPro scheen sneller te zijn, dus GioPro 1.4 erop gezet maar ben hier toch niet tevreden over. Zeer snel, maar de batterij gaat echt te snel leeg (8-9 uur, met mijn gebruik, daar haal ik de dag niet mee. Meer browsen of muziek luisteren minder dan 6 uur). Bovendien valt mijn wifi om de paar minuten weg, schakelt over naar 3G en weer terug. Dat switchen vertraagt de boel en vreet natuurlijk batterij. Vast IP werkt niet.

Ik wil er nu graag Cyanogenmod opzetten. Maar dit gaat dus niet via Odin of zoiets, dit gaat over je SD kaartje. Ik heb hier geen ervaring mee, zijn er dingen waar ik speciaal op moet letten?
Maar belangrijker: de problemen (batterij en wifi) die ik heb met GioPro 1.4, komen die door de kernel? En als ik naar Cyanogenmod ga, veranderd dan ook de kernel? Of moet ik die eerst zelf aanpassen - en in dat geval, wat is volgens jullie de beste kernel? Hoe doe ik dit?

Of raden jullie me helemaal geen Cyanogenmod aan, ik hoor het graag als jullie andere roms aanraden!

Daarnaast, hoe gaat het met het teruggaan naar andere firmware? Kan ik als er Cyanogenmod op mn foon staat gewoon met Odin een andere firmware op zetten?

Edit: het is mogelijk om al die a2sd Darktremor en Simple2Ext dingen gewoon niet te doen? Ik kan prima leven met apps op mijn interne geheugen namelijk - wat is het exacte voordeel verder?

/End of n00b questions ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Richh op 30-01-2012 00:20 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyanogenmod is nog niet geheel af.
Meer daarover kan je vinden in dit forum;
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1337178
Hier in dit draadje is er ook al veel over geschreven.
Ik hoor/lees veel positieve berichten over deze rom(s), maar deze zijn wel altijd van korte duur ...............................

Een extra partitie op je sd kaart aanmaken voor "extra" geheugenwinst is vroeg of laat vragen om problemen.
Dus een meerwaarde heeft het in mijn optiek niet.
Beter is gewoon je apps rechtstreeks zonder extra partitie op je sd kaart te parkeren.

Ikzelf gebruik een "standaart" rommeke 2.3.4
Mijn apps heb ik doormiddels titanium backup op mijn sd kaart staan en dat bevalt mij prima.
De overbodige ballast ( zoals voor mij google maps, talk etc. ) heb ik verwijdert dmv root uninstaller.

Ik heb nu een lekker schoon toestel wat geen kopzorgen bezorgt en doet wat hij moet doen.

Cyanogenmod rom kan je nadien gewoon "overschrijven" dmv odin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Maak voor custom software aub even een eigen topic aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pribo
  • Laatst online: 01-08 10:27

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

Cyanogenmod werkt perfect, op 1 ding na..... email is met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen.
Het geeft telkens aan:

Setup kon niet afronden
Kan geen verbinding maken met server
(unable to open connection to SMTP server)

Even voor de duidelijkheid.... alle instellingen zijn juist ingevoerd, dus hier hoef ik al niet meer naar te kijken.
Ik heb al Gegoogeld en zie dat er de wereld aan mensen zijn die dit ook hebben.
Is er hier iemand met een goed werkende oplossing, anders ga ik weer terug naar Android versie 2.3.5.
Pagina: 1 ... 16 ... 23 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en prijzen mogen hier besproken worden.