Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amadeus1966 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:16:
Daar er toch veel vragen zijn omtrend het gebruik van Odin, hier een kleine gebruiksaanwijzing omtrend de "One Package" firmware update dmv Odin.
We gebruiken hiervoor Odin v4.42
Als Rom gebruiken we gewoon een willekeurige versie, deze komen meestal gepaart met een Ops file.
Zo niet, Ops kan ook apart gedownload worden.
Deze Roms en Ops bestanden zijn te vinden op samsfirmware en op Sammobile.com
Odin is te vinden op Samsfirmware.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Let op, Kies mag niet actief zijn. Check in taakbeheer of Kies daadwerkelijk uit is ( Kies blijft nl in de achtergrond actief ).
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik ga er voor het gemak er van uit dat alle bestanden uitgepakt zijn op het bureaublad.
Je hebt nu 3 bestanden.
1 de OPS
2 de Rom ( veel cijfers en letters met dubbele extensie .tar.md5 )
3 Odin

---------------------------------------------------------------------------------------

De voorbereiding;
Note: de telefoon nog NIET aansluiten aan je usb

Stap 1

Zet je telefoon uit en verwijder de batterij ( voor alle zekerheid ).
Plaats nu de batterij en sluit de deksel.
Nu komt het er even op aan.
Druk gelijktijdig de "powerknop" de "homeknop" en de volumeknop ( volume zachter ) in, zolang dat de Gio aangaat.
Je krijgt nu te lezen in kleine gele letters "downloading..."

Stap 2

Start nu Odin op
Klik nu in odin op OPS en selecteer hier de OPS bestand.
Nu ga je naar de keuze vakjes aan de linkerzijde en zorg dat One package is aangevinkt.
Nu kan je aan de onderzijde in Odin de knop One Package aanklikken.
Selecteer hier je Rom

Odin check nu automatisch de rom, als dat klaar is dan wordt de knop "start" vrijgegeven.

Stap 3

Sluit nu je Gio dmv de Usb kabel aan op je computer/laptop.
Je ziet in Odin dat het eerste vakje Geel opkleurd.
Hierna klik je op Start en wordt de flash uitgevoerd.
Verwijder of doe nu niets, net zolang tot dat odin aangeeft dat hij klaar is.
Dit proces kan een minuut of 5 in beslag nemen.
Het vak waar de voortgang wordt weergegeven kleurt dan blauw op met grote letters "Done".

Als alles klaar is dan verwijder je de usb kabel en schakel de Gio weer uit.

Stap 4

Schakel de Gio in recoverymode weer aan.
Powerknop en home knop gelijktijdig ingedrukt houden.

Je krijgt/hebt nu een blauw met geel menu met een groot grijs gevarendriehoek in het midden.
Met je volumeknop kun je in dit menu navigeren.
Ga nu naar wipe cache partition en druk dan op je homeknop.
Als dat gedaan is, ga je hetzelfde doen met Wipe data/factory reset.
Je krijgt nu een hele lijst met No te zien, navigeer nu naar Yes -- delete alluser data.
Als dat gedaan is kom je weer terug in het hoofdmenu.
Selecteer nu reboot system now.

Klaar.
Ik heb dat allemaal gevolgt.
Wipe cache partition gedaan en Wipe data/factory reset gedaan.
Hoe moet die cash wipe dan? En kan ik dat gewoon nog doen?

En hoe maak je backup?:$

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat wat je gedaan hebt moet voldoende zijn.
Backup draaien kan je met titanium backup doen.
Je hebt wel root acces nodig.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat is root acces dan?
En cash wipe is hetzelfde als wipe cache of niet?

Updaten, maar ik blijf het liefst op 2.3.4 omdat ik daar de meest goeie verhalen over heb gehoord.

Is er nog iets anders te doen zodat wifi beter gaat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik bedoel idd Wipe cash partition.
Mischien er iets in de achtergrond mis gegaan tijdens de initialisatie.
Je kunt eventueel nogmaals met Odin er overheen gaan.

Rootacces is niets minder dan administrator rechten toekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatTheFuck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-12-2024

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Ik zit nog steeds te worstelen met de schijfruimte van het interne geheugen. Ik heb alle programmas al verplaatst die verplaatst kunnen worden en nog blijf ik die melding van geheugen vol krijgen. Met de app DiskUsage heb ik kunnen achterhalen hoe de ruimte gebruikt wordt. Nu blijkt dat slechts 48.9MB gebruikt wordt voor apps en 114 voor "system data". Is dit normaal? Dat er maar zo'n klein gedeelte voor apps is lijkt me wel heel erg weinig namelijk.

Iemand nog tips? Kan ik nog ergens een cache legen o.i.d?

Afbeeldingslocatie: http://s3.postimage.org/p274r3ber/SC20111031_163123.png
Afbeeldingslocatie: http://s7.postimage.org/exvcmo22z/SC20111031_163135.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amadeus1966 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 17:32:
Ik bedoel idd Wipe cash partition.
Mischien er iets in de achtergrond mis gegaan tijdens de initialisatie.
Je kunt eventueel nogmaals met Odin er overheen gaan.

Rootacces is niets minder dan administrator rechten toekennen.
Maar voor de update werkte de wifi ook niet zoals het hoorde.
We hebben wel een nieuwe router gekregen, misschien dat het daar aan ligt.
Wat voor instellingen kan ik daaraan veranderen?
Ik las wel eens iets over een b en een g enzo, wat moet ik daar aan doen?
Kan de telefoon in dmz gezet worden? Misschien kan dat helpen of niet?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2011 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@WTF
Is inderdaad wel veel van het goede.
Ik kom ook op 180,9 waarvan er maar 13,9 besteed is aan systeemdata
Aan vrije ruimte heb ik 88.8.
Totaal heb ik 35 stuks aan apps en widgets.

Mischien even de virtuele bezem erover heen halen.
Even een backup draaien, daarna alles terugzetten naar fabrieks instellingen en cash wipe.
Dan je backups terug zetten en dan even weer kijken naar die waarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ Gerrit 8
Het kan idd zijn dat je gio niet met je router overweg kan.
Maar dan zou het bij een ander wel goed moeten doen.
Ik zou de instellingen van je router ongemoeit laten, als daar iets fout gaat ligt je hele
netwerk plat en heb je niets.

Je zou kunnen overwegen om het even bij een kennis te proberen of hij daar er ook uit vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatTheFuck

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

@Amadeus, thanks voor de tips. Opnieuw installeren probeer ik nog even uit te stellen.

Ik ben zelf ook even op onderzoek uitgegaan en via androidforums.com heb ik nu een tip gevonden om naar de /data folder te browsen (kan alleen met root) en gewoon te kijken wat er veel ruimte inneemt. Blijkt bij mij een /data/log directory te zijn die in totaal 22MB was, deze folder heb ik geleegd en heb nu inderdaad weer meer ruimte! EN geen icoontje bij de notifications!

Er staat ook nog een map delvik-cache van 62MB, ik kijk nog even verder wat ik daar nog mee kan en welke programmas al die log files aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er was iets met de Delvik-cache.
Ik heb het even opgesnort bij DXA ( dus niet mijn werk ).

When Android starts up, the DalvikVM looks thru all of your applications (.apk files) and frameworks, and builds a tree of dependencies. It uses this dependency tree to optimize the bytecode for every application and stores it in the Dalvik cache. The applications are then run using the optimized bytecode. This is why when you install a new ROM, sometimes it takes a very long time to boot for the first time. Any time an application (or framework library) changes, it's reoptimized and the cache is updated.

Wat ik uit andere fora heb begrepen dat je deze kunt leeg gooien, maar bij een reboot deze opnieuw wordt opgebouwt en er ook nog een keer langer er over doet om op te starten.
Dus lijkt mij niet dat je daar winst uit kan boeken.

[ Voor 16% gewijzigd door Amadeus1966 op 31-10-2011 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

Ik heb ook een Samsung galaxy gio, en heb problemen met wifi.. ik kan overal op het wifi netwerk, op school en bij vrienden thuis, overal maar behalve bij mij zelf thuis. wat kan ik hier aan doen?? moet ik mijn gio upgraden??

kan iemand mij helpen?

Thanxx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat voor probleem?
Je bereik, of valt steeds weg of kom je er niet op ( aangenomen dat je wel de correcte netwerksleutels heb ingevoert ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil verbinding maken, hij zegt dan steeds scannen en dan verbinding verbroken. ik heb wel de correcte netwerksleutels ingevoerd en het al een paar keer op nieuw geprobeerd.. ik kom dus helemaal niet op het netwerk bij ons thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degene die ondanks de soms negatieve berichten 2.3.5 willen proberen: hier draait 'ie zonder problemen, ook wifi op verschillende netwerken werkt prima. Het gaat om de official 2.3.5. Voordeel van deze firmware voor mij is vooral dat ik nu geen screenshot's meer maak in m'n broekzak :) De nieuwe toetsencombinatie is nu home + powerknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ojaa, en het bereik is meestal goed, maar ik komer niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 20:18:
ik wil verbinding maken, hij zegt dan steeds scannen en dan verbinding verbroken. ik heb wel de correcte netwerksleutels ingevoerd en het al een paar keer op nieuw geprobeerd.. ik kom dus helemaal niet op het netwerk bij ons thuis.
Je kunt inderdaad overwegen om een andere rom te instaleren.
Maar als hij bij een ander wel goed draait, lijkt mij niet dat er wat mis is met de Gio.
Mischien iemand in jouw kennissenkring die ook een Gio heeft?
En dat die dan even probeert om op jouw netwerk te komen.

Gewoon om dingen af te strepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm is misschien wel een goede tip! moet alleen iemand zoeken die ook een gio heeft hier in de buurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn broers kunnen wel gewoon op internet hier thuis dus waarschijnlijk licht het wel aan mijn gio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben deze een Gio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee maar dan zou het toch wel aan de samsung moeten liggen? niet aan de router ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jammer, anders kon je hem stiekem omruilen ;)
Wat ik hiermee probeer te vertellen is dat als zij ook een Gio hadden en er wel op konden komen dat het dan inderdaad aan jouw Gio lag.
Kan je er met een andere Gio er ook niet opkomen dan ligt het niet alleen aan jouw gio, maar dan ligt het probleem elders.
Denk aan incompatibiliteit.
Komt niet vaak voor, maar gebeurt.
De Gio functioneert verder goed, anders kon je ook niet op een ander netwerk komen.

Nu gaan we het even omdraaien, heeft er iemand in jou kring toevallig de zelfde router?

Anders zou ik inderdaad een firmwareupdate overwegen.
Of een herinstalatie van dezelfde firmware.
Je hebt dan niets te verliezen.

[ Voor 10% gewijzigd door Amadeus1966 op 31-10-2011 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha jaa dat zouden ze ZEKER NIET merken! :p ik zal eens wat rond gaan vragen! hoop dat t snel verholpen is want word er gek van! bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is vast en zeker al vaker gevraagd, maar dan toch:
Als ik mijn gio met Odin update, zijn dat al de apps/contacten van de telefoon af?
Is het mogelijk de telefoon later wel nog up te daten met Kies?
Hulde voor een antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Als je die 1 file optie gebruikt staan bij mij steeds alle apps en contacten er nog op. IK verwijder wel eerst de SD kaart en de SIM kaart.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij aangepaste roms krijg je geen ondersteuning meer van Kies.
De fabrieks of standaart roms wel.
Maar een kleine tegenvraag, als je met Odin aan de slag gaat, waarom zou je dan terug willen naar Kies?

Je apps en instellingen ben je niet kwijt, wel als je hierna een factory reset en een cashwipe doet.
Wat na iedere update is aan te raden.

Van je apps en widgets kun je van te voren een backup maken, zo ook van je sms berichten.
Dan kun je altijd alles met 1 klik terug zetten.

Contacten die op je sim staan gaan niet verloren net zoals alle data op je Sd kaart.
Van je contacten kun je door gebruik van kies een backup maken op je computer en dmv de zelfde kies ook weer terugzetten.
Dat is volgens mij ook het enige nuttige van kies.

[ Voor 21% gewijzigd door Amadeus1966 op 01-11-2011 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe wijzig je de opslag locatie in android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48

franssie

Save the albatross

de opslag locatie van wat?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik neem aan dat je de lokatie bedoelt waar je apps geinstaleerd wordt?
Tot zover ik het weet kun je dit niet doen zonder gebruik van extra software.
Wat men veelal doet is werken met tools zoals a2sd.
Ik werk voor dit met Titanium backup, naast backups kun je met dit tooltje ook je apps verplaatsen naar je Sd kaart.

Als je een specifiek voorgedifinieerde lokatie bedoelt moet ik je het antwoord schuldig blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem is dat ik geen apps meer kan dowloaden omdat hij asngeeft, geen ruimte. Dit terwijl ik nog een volledige lege sd kaart erin heb zitten.

Edit
Als ik vervolgens via a2sd kijk, zie ik dat hij geen apps op de telefoon ziet maar wel op de sd kaart. Maar ik krijg vervolgens wel nog steeds dezelfde melding in the market. De telefoon zelf heeft nog 111 mb vrij, hoe raar is dat.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2011 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koppel jouw probleem eens aan die van Wtf, die heeft of had een soortgelijk probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe maak je dan een backup van je apps, widgets en smsberichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Titanium backup voor de ( al of niet geautomatiseerd ) backups en het verplaatsen van Apps van en naar je Sd kaart.
Sms kan je backuppen dmv SMS Backup & restore

Beiden te verkrijgen in de Market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de gio upgedate naar 2.3.4, hopelijk werkt die beter dan de vorige versie! Iedereen dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 11:02:
Het probleem is dat ik geen apps meer kan dowloaden omdat hij asngeeft, geen ruimte. Dit terwijl ik nog een volledige lege sd kaart erin heb zitten.

Edit
Als ik vervolgens via a2sd kijk, zie ik dat hij geen apps op de telefoon ziet maar wel op de sd kaart. Maar ik krijg vervolgens wel nog steeds dezelfde melding in the market. De telefoon zelf heeft nog 111 mb vrij, hoe raar is dat.
Deïnstalleer de updates van de market zelf. Daarna kan je de market weer updaten als je wil. Dit probleem had ik namelijk ook en deze oplossing heeft voor mij geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatTheFuck

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Hier nog een cache cleaner die bij mij ook weer 6MB schijfruimte opgeleverd heeft. Heeft ook een planner om dit te agenderen.

Cache cleaner NG:
[url]http://https://market.android.com/details?id=org.lsartory.cachecleaner.ng[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus geupdate naar 2.3.4 met Odin, maar swype toetsenbord doet het niet meer, die staat in het engels, dus kan geen nederlandse woorden maken. Hoe is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
is daar geen taalpakket voor te downloaden?
ik gebruik zelf geen swype, maar heb het net even bekeken in mijn toestel
en idd er staat geen nederlands tussen.
Mischien dat het www soelaas bied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niks helpt. Begin mij Redelijk te irriteren aan dit in android. Nooit eerder zoveel moeite gehad met ergens apps op te installeren dan nu hierbij.

Edit:
Diskusage wat wtf gebruikte geeft bij mij aan dat 108 mb vrij is, systeem data 18mb.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2011 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pribo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-08 10:27

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

Gewoon android versie 2.3.5 erop gooien, deze start in het Duits op en kan gewoon op het Nederlands gezet worden.
Ook de Nederlandse swype zit erop.
Als je perse met de 2.3.4 wil werken kijk dan goed dat je de Nederlandse versie gebruikt.
Dit is een Nederlandse versie: S5660XXKQ3 ## GIO_v1.0.ops 2.3.4 2011 June 28 CSC - XENKP1 en kan vanaf hier gedownload worden. http://hotfile.com/dl/124...XKQ3_S5660SEBKQ1.rar.html

en de 2.3.5 vanaf hier: http://hotfile.com/dl/131174369/d853e50/S5660XXKS2.rar.html

Wachtwoord is: samfirmware.com

Ik draai al een tijdje met de 2.3.5 en deze bevalt mij zeer goed, stabiel en nog geen vastlopers gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die 2.3.4 gebruikt die jij zegt, maar daar zit geen nederlandse swype op..
De 2.3.5 heeft dus wel nederlandse swype? Dan moet ik dus maar weer updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
Welke app gebruiken jullie om (geroot) system apps te verwijderen, zoals dat gekke ThinkOffice, en SamsungMMM enz.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ook TouchPal downloaden, dit is gratis en werkt hetzelfde als swype. Verder kun je er woordenboeken voor downloaden, waaronder nederlands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous Copra
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:21
Hallo iedereen,

ik heb sinds kort een Samsung Galaxy gio prepaid (Vodafone).
En nu ondervind ik problemen met mijn wifi, wat ik ook probeer.
De dingen die ik tot nu toe heb geprobeerd:
-android 2.2.1
-android 2.3.3 (geroot en normaal)
-android 2.3.5
-aantal factory reset
-router aan uit
-telefoon aan uit

Ik weet het echt niet meer, en het is vreselijk vervelend dat ik met een smartphone niet op internet kan.
Noot: met mijn ipod kan ik wel op internet en alle andere mobiele apparaten in huis ook. Verder werkte mijn wifi eerst perfect. Ik heb hier op internet wel meer over gelezen maar niet echt een oplossing. Dus ik hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen.

Alvast bedankt elke suggestie is welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Wifi hoort gewoon te werken...werkt het niet en het heeft ook nooit gewerkt, niet bij je thuis of bij vrienden bij wie je kunt testen dan rest er maar 1 actie: terug naar de winkel en daar de klacht deponeren. Kennelijk is het toestel dan defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous Copra
  • Laatst online: 07:21
Het Wifi heeft wel gewerkt en werkt op school ook wel maar het is gewoon dat hij zegt verbinden, verbinding verbroken. Ik denk dat ik maar terug ga naar de winkel :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Je kunt nog proberen je Wifi-naam en wachtwoord opnieuw op te zetten in de Gio. De bestaande namen eerst wissen en dan opnieuw proberen. Geeft hij weer kuren dan gewoon terug naar de winkel, daar helpen ze je vast graag. Wel even van tevoren kijken welke verkoper het slimste lijkt ;) En check eerst ook even of je MAC-filtering aan hebt staan in je router waardoor de Gio mogelijk niet geaccepteerd wordt in je netwerk als 'vreemd' apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cerberusss schreef op donderdag 03 november 2011 @ 17:01:
Welke app gebruiken jullie om (geroot) system apps te verwijderen, zoals dat gekke ThinkOffice, en SamsungMMM enz.?
Dit kan heel gemakkelijk dmv rootexplorer ( je toestel moet wel root hebben ).
En van daar uit kan je de apps handmatig verwijderen.
Dmv Rootexplorer ga je naar /system/app.

Thinkoffice heet daar thinkdroid.

Doch voorzichtigheid is wel geboden daar de naamaanduiding niet altijd gelijk is aan de app en een fout is zo gemaakt.

Zorg in ieder geval voor een goede backup.

Kleine note.....
Zoveel ruimte nemen deze apps niet, dus ik zou geen risico lopen.
Er zijn ook tooltjes en zelfs launchers waarbij je de ongewilde maar toch opgedrongen apps onzichtbaar maakt in je drawer.
Ze zijn er wel, maar je ziet ze niet en je hebt dan niet het risico dat je per ongeluk iets "fataals" verwijdert.

[ Voor 32% gewijzigd door Amadeus1966 op 05-11-2011 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 17:47
Ik heb nu 2.3.5 erop gezet dmv Odin, maar in dat .rar-bestand zitten 4 .tar.md5-betanden, dus welke moet je nou eigenlijk gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
weet niet welke versie je genomen hebt
maar ik vermoed dat je niet een one package heb versie hebt.

Maar eh, je zegt dat je hem erop hebt gezet, maar je weet niet welke je moest hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Ik heb ze nu allemaal maar gedaan voor de zekerheid. ;)

Ik heb het bestand gewoon bij sammobile.com vandaan, of komt die one-package ergens anders vandaan?

[ Voor 48% gewijzigd door Marco op 05-11-2011 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sammobile is wel een goed adres.
Maar klakkeloos iets erop zetten, zonder te weten wat is natuurlijk een minder briljant idee.
Maar uiteindelijk zijn we allemaal zo begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Dus welk bestand moet ik volgens jou dan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
kijk eens of je hier wat aan hebt ?

Linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alle bestanden heb je nodig.
Deze worden individueel aangevinkt.
De one package is eigenlijk het zelfde, doch zoals de naam het al eigenlijk zegt zitten
deze bestanden in één pakket.
Als je de goede versies hebt dan identificeert Odin deze vanzelf in de zoekvensters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48

franssie

Save the albatross

[quote]Amadeus1966 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 09:17:
<>
Maar klakkeloos iets erop zetten, zonder te weten wat is natuurlijk een minder briljant idee.
Maar uiteindelijk zijn we allemaal zo begonnen.
[/quote]
lol - zo herkenbaar, been there - done that - al kan ik het soms toch niet laten, zal wel iets met geduld te maken hebben ben ik bang

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu komt mijn vrouw vanmiddag binnenvallen met ....................................
Juist ja.
Zit nu de hele avond te what's uppen en te wordfeuten.
Moet dus nu zelf zorgen voor koffie.
Rot telefoons die gio's ;)

Maar deze kwam netjes met 2.3.3 uit de doos zetten.
Geen problemen tot dusver.
Moet alleen nog even de gps nakijken, deze deed er vrij lang over.
Maar krijg er niet de kans voor om hem even goed uit te testen.

Ps vanavond even de nieuwe update gedaan van kies.
En ja hoor....................hij doet het niet meer.

Er zijn van die dagen.....

[ Voor 14% gewijzigd door Amadeus1966 op 08-11-2011 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
Amadeus1966 schreef op maandag 07 november 2011 @ 23:54:
Nu komt mijn vrouw vanmiddag binnenvallen met ....................................
Juist ja.
(...)
Ps vanavond even de nieuwe update gedaan van kies.
En ja hoor....................hij doet het niet meer.

Er zijn van die dagen.....
En nu is het natuurlijk jouw schuld? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bijna, telefoon is niets mee gebeurt.

Doch kies wel.
Kies gaf een melding dat er een update klaarstond voor het programma Kies.
Dus doe maar.
Na een tijdje was het zover, dus ik prik de Gio eraan en ja hoor kies ziet hem niet meer..

Nu gebruik ik kies niet zoveel, maar ik vond het wel gemakkelijk om telefoonnrs te backuppen en te bewerken.
Werkt voor mij gemakkelijker dan op zo'n klein scherm.

Had ergens gelezen dat je even de phone moest herstarten.
Yep dat was het goede antwoord.
Hij doet het weer.

[ Voor 11% gewijzigd door Amadeus1966 op 08-11-2011 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Butchi
  • Laatst online: 31-05-2023
Hallo,
Ik heb al een tijdje een Gio en ben er redelijk tevreden mee. Alleen ik kan niet wennen aan het toetsenbord. Nu overweeg ik om een bluetooth mini keyboard aan te schaffen.
Heeft iemand hier ervaring mee (en eventueel een advies voor een merk/model)?

Butchi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flodder11
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-08 12:57
Voor mensen waarbij kies niet opstart na installatie bijv.onder windows7starter:
Ga naar kies.exe,rechtklik,klik op "compatiliteisprobleem oplossen".
Ik heb "XP" gekozen.
Daarna starte "kies"normaal opAfbeeldingslocatie: http://www.frostjedi.com/phpbb/images/smilies/kngt.gif

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pribo

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

De nieuwe Kies werkt hier wel goed op W7 starter..... maar wel STRONT langzaam... pffff
Ik denk dat ik maar weer terug ga na de vorige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De truuk was bij mij om mijn telefoon en tikdoos te herstarten.
Opstarten van Kies gaat idd niet echt snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasknobbel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 01:51
Heeft overigens iemand hier een idee hoe dat irritante trillen bij opgeladen batterij geheel weg kan......welke file in de root dat is?

En is bijv. dat samsung aan het begin en einde bij opstarten/uitzetten ook te deleten, zodat hij sneller opstart toevallig? (supertraag helaas...)

@Amadeus

Bedankt voor je hulp laatst op pagina 48 mbt m'n vastgelopen Gio bij booten (ben net van vakantie terug dus heb niet eerder een reactie/bedankje kunnen geven)

[ Voor 23% gewijzigd door kaasknobbel op 11-11-2011 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is al goed.
Bootscreen is te vinden
/system/media
Bootsamsung.qmg en bootsamsungloop.qmg
Het startuptoontje is te vinden in
/etc ( weet zo niet zeker meer, moet je even rondkijken )
het heet in ieder geval poweron.ogg

Dat andere moet ik je het antwoord schuldig blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de liefhebbers een kleine wifi tweak.
Werkt alleen als het toestel geroot is.
Ga met je rootexplorer naar /etc/wifi

Je vind daar 2 bestanden ( hostapd.conf en wpa_suplicant.conf ).
We nemen de hostapd en druk hierop en hou deze even vast tot het menu verschijnt.
Selecteer de "open in text editor"
Je vind hier een paar instellingen, waaronder channel.

Als je thuis een slechte wifi verbinding hebt dan kan je hier je kanaal gelijk zetten met het kanaal waarop je modem/router uitzend.
Kan altijd weer iets schelen.

Je moet hierna nog wel even een reboot doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb sinds en week ook een gio die simlockvrij is gemaakt (was een prepaid vodafone). Nu heb ik een simonly van Telfort met internet er in gedaan en nou zegt hij steeds dat ik een netwerkfout heb als ik naar de market wil en ik heb het driehoekje van voorzichtigheid/fout opgetreden.

iemand enig idee wat dit is en hoe ik dit kan oplossen? Ik heb het niet kunnen vinden.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceanview
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:43:
Hallo,

Ik heb sinds en week ook een gio die simlockvrij is gemaakt (was een prepaid vodafone). Nu heb ik een simonly van Telfort met internet er in gedaan en nou zegt hij steeds dat ik een netwerkfout heb als ik naar de market wil en ik heb het driehoekje van voorzichtigheid/fout opgetreden.

iemand enig idee wat dit is en hoe ik dit kan oplossen? Ik heb het niet kunnen vinden.

Alvast bedankt.
Waarschijnlijk moet je 'Roaming' aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oceanvieuw, dat was helaas niet de oplossing. Hij blijft het nog aangeven en doet het dus niet. Kan wel op de draadloze verbinding van ons huis komen maar niet met de telfort van mijn kaartje.

iemand anders nog een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
Heel vreemd dit als ik de app mobilevoip geinstalleerd heb dan heb ik problemen met het geluid zoals wekker en de beltoon gaan niet meer af. Ik moet de Gio dan rebooten alvorens weer geluid te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toots
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-08-2024
Hallo,

Gisteren m'n Gio geroot (Gingerbread 2.3.3).
Dit ging goed en ik heb daarna alleen Titanium Backup geïnstalleerd (nog niets mee gedaan) en AdBlock.

Ik ben nu m'n notities kwijt, moest de beltoon opnieuw instellen, maar het minst leuke:
als ik op de Power-knop druk kreeg ik bij Telefoonopties 4 mogelijkheden: Vliegtuigstand, Gegevensverbinding aan/uit, Trilstand (stil) en Uitschakelen telefoon.
Nu heb ik alleen de optie: Uitschakelen.

Hoe krijg ik de andere opties terug?

Verder: nadat schermbeveiliging is ingeschakeld en ik druk nu op de Power- of Ok-knop, dan kwam er eerst een ontgrendelscherm (naar rechts schuiven = ontgrendelen / naar links schuiven = stille stand (trillen)). Dit komt nu ook niet meer terug.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ Toots, ik heb wel een idee.
Jouw Android is naar de frut.
Titbackup heeft hier niets mee van doen.
Welke wijze van root heb jij gedaan.
Heb jij de update methode gedaan ( update.zip op Sd kaart/ reboot dwz home & powerbutton ).
Zo ja, dan heb je een fake of een verminkte update zip.

Er zijn ook andere manieren om te rooten maar de meeste komen
uit een boekje met de tekst "thousand way's to kill a androidphone".
De bovenstaande update.zip is de meest betrouwbare, mits je een goed bestandje hebt.

Hoe het ook zij, ik heb slecht nieuws en goed nieuws.
Het slechte nieuws is dat je Gio een factoryreset moet geven en even de cache partition moet "wipen"
Je bent dan alle gegevens en instellingen kwijt.
( niet geheel waar, je hebt titanium en daarmee heb je natuurlijk een backup gemaakt van je apps).

Het goede nieuws is dat er een reele kans is dat alles nu weer als vanouds is.

Mocht het bovenstaande niet werken...........
Even een rommeke tezamen met Odin zien op te snorren en dan een nieuwe/andere rom flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toots
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 00:28:
Werkt de manier om de Gio te rooten zoals aangegeven in:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1111414
alleen als de Gio is unlocked?
@ Amadeus1966,

Ik heb bovenstaande link uit dit forum gebruikt en dus inderdaad de update.zip - methode. Maar ja, hoe weet je of iets betrouwbaar is... :?

M'n OK-knop werkt inderdaad ook niet meer (alleen activeren van het scherm werkt...)

Ik wil wel 2.3.5 erop zetten, maar welke is goed/betrouwbaar?
Ik heb 2.3.5 gedownload die "pribo" beschreef in bericht pribo in "Samsung Galaxy Gio (S5660)" (... en de 2.3.5 vanaf hier: http://hotfile.com/dl/131174369/d853e50/S5660XXKS2.rar.html).

Uit de reactie van Pribo lijkt het allemaal goed te werken. Kun je hier iets over zeggen of heb je nog een andere ROM die okee is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De roms van samsfirmware zijn beproeft.
Zo ook de updatefile vanaf Xda
Xda is een goed forum, staan veel goede zaken in.

Een tip?
Als je de goede updatefile hebt, laat deze gewoon staan op je sd kaart.( niet na gebruik wissen )
En bewaar de rom, odin en de update gewoon ergens op je computer/stick of wat dan ook.

Mijn ervaring omtrend de 235 staan gewoon op het forum, wat voor de een goed is hoeft dat bij een ander niet zo te zijn.

Ik heb een tuto geschreven en die staat hier ook ergens beschreven.
Heel belangrijk is om na de romupdate een factoryreset te doen en een cache whipe.
Daarna kan je het één en ander terugzetten dmv titanium.

Voor mij zelf heb ik op de sdkaart standaart het apk-bestandje van titanium staan.
Naast de update.zip.
Na een factory en cach reset, grijp ik direct naar de update.zip ( dit kan alle in het zelfde menu ).
Vandaar direct na de reboot, instaleer ik titanium en zet ik al mijn apps terug.

• Toots
Gisteren de Gio een factoryreset en cache wipe gegeven.
Na reboot was de telefoon weer 'normaal' (duitse versie, even NL instellen en klaar).
Wel was nu de app superuser al aanwezig...

Daarna via de Market weer Titanium Backup (geen Pro-versie) geïnstalleerd en eerst alle apps teruggezet. Daarna een aantal data-bestanden teruggezet (contacten, bluetooth inst., wifi-inst, kalender, ...)

Na een nieuwe reboot (anders zag ik mijn contacten niet) waren de functie van de knoppen echter weer weg!

Vanmorgen nog een keer geprobeerd, nu zonder alle apps terug te zetten, alleen de data contacten en bluetooth instellingen, en opnieuw waren de functies van de knoppen weg...

Wat te doen? Is de update.zip wel geschikt voor de Galaxy Gio? Ik heb de link gebruikt in het bericht hierboven van 16/11 09:19u.

Is de enige oplossing nu een nieuwe ROM installeren? Heeft unrooten nog zin?
Tegenvraag, heb jij bij titanium gebruik gemaakt van backup maken van systeem data?
Zo ja, dan denk ik dat je de fout in de backup hebt meegenomen...................

De update.zip is van een andere bron dan waar ik hem weg heb ( maar wel van Xda )
Denk niet dat unroot zin heeft in dit geval ( kan het mishebben ).
Mijn vermoeden is dat de fout niet in de rom zit maar ergens in je backup en ben bang dat als je voor kiest om een andere rom te nemen en daaroverheen de backup hersteld dat de fout terugkeert.

Maar dat zijn de vermoedelijke oorzaken, nu nog een panklare oplossing.
Schone lei en hardop denkend, even alle apps onthouden.
Factory en wipe.
Dan de root.
Kijken wat ze doet................
Als dat goed gaat, dan 1 voor 1 de apps opnieuw downloaden.
Eerst 1 app en kijken wat ze doet, daarna de 2e app en weer kijken wat ze doet.
Net zo lang tot dat het ergens fout loopt.
Als je planmatig zo aanpakt dan kom je vanzelf de boosdoener tegen.

Als je twijfeld over je update.zip, doe dan even een D-M tje richting mijn adres.
Dan kan ik je mijn versie van de update.zip toesturen.

• pribo

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

Hier draait de 2.3.5 vlekkeloos.
Ik zag zelfs dat er alweer een nieuwere versie van de 2.3.5 is.
Het is de S5660XXKS5 en is uitgebracht op 15 Oktober en kan vanaf hier http://hotfile.com/dl/135..._S5660SERKS1_SER.zip.html gedownload worden.
Bij het uitpakken word er een wachtwoord gevraagd en deze is: samfirmware.com
Let op... in deze 2.3.5 zit niet de Nederlandse Swype versie.

[ Voor 12% gewijzigd door pribo op 17-11-2011 19:37 ]

• objectief2
Ik heb de vorige 2.3.5 tot vorige week gehad, toen werd het hele systeem toch wel erg log en traag.

Sindsdien teruggegaan naar 2.3.4. Helaas heb ik gemerkt dat Titanium backup vooral super is bij een upgrade, bij mijn downgrade liep het niet helemaal soepel. Hoe dan ook, ik wacht wel even tot iemand deze versie getest heeft en de ervaringen hier meldt 8)
Een upgrade hoeft per definitie geen verbetering te zijn.
235 heeft bij mij alleen maar rare "storingen" gegeven, terwijl deze bij anderen wel goed draait.
234 draait bij mij het soepelst ( ook op de gio van mijn wederhelft )
Maar het ligt er ook aan welke apps en widgets je erop hebt draaien.

Wie behoefte heeft aan wat nieuws en houd van een uitdaging
Custom rom gebaseerd op ............2.3.7

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1337178

[ Voor 21% gewijzigd door Amadeus1966 op 17-11-2011 22:02 ]

• dappertje25
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-03-2024
goeden avond! geweldig topic! zat eerst bij de lg optimus 2x speed maar mijn meisje wilde deze hebben!
nu heb ik een vraagje

ik ben nu bezig in ODIN maar hij staat nu al een ik weet niet hoelang stil op 3.26 min op PASS
<1> PASS!!!
<0> Destroy instant..
<0> Killed timer
is dit normaal?????? aub help mij! kan ik domweg opnieuw beginnen of maak ik dan de tel stuk?
ik heb ook hier weer zeker veel geleerd
groet dapp

• dappertje25
dappertje25 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 23:37:
goeden avond! geweldig topic! zat eerst bij de lg optimus 2x speed maar mijn meisje wilde deze hebben!
nu heb ik een vraagje

ik ben nu bezig in ODIN maar hij staat nu al een ik weet niet hoelang stil op 3.26 min op PASS
<1> PASS!!!
<0> Destroy instant..
<0> Killed timer
is dit normaal?????? aub help mij! kan ik domweg opnieuw beginnen of maak ik dan de tel stuk?
ik heb ook hier weer zeker veel geleerd
groet dapp
ik ben vergeten te vermelden dat het vakje wel blauw is!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Dat lijkt me wel in orde. Meestal wordt bij mij die timer gekilld op 5.00 minuten, maar ik denk dat je dat ook bedoelt. Hij 'doet' een behoorlijke tijd niets in ieder geval na de daadwerkelijke flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja hoor, niets aan het handje.

Btw Lg????
Ach het had erger gekunt.
Had ook nog een imitatiesamsung kunnen zijn.........iets met fruit.....;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
:) Inmiddels type ik dit vanaf mijn.Gio met 2.3.5, nieuwste. Taal was ff lastig instellen . 5de vakje van onderen en daar Nl selecteren na flash. Tot dusver prima:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
niet helemaal

Custom rom gebaseerd op ............2.3.7

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1337178

Maar ben wel trots op je hoor...........(;

Nou maar hopen dat ze stabiel blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dappertje25
he hallo!
ff een update op dit vroege tijdstip!

bedankt voor de hulp! via ODIN is het uiteindelijk gelukt! hulde aan jullie allemaal!
helaas dacht ik ik ga het via http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1337178 dit vorum proberen!

met als resultaat dat ik straks om 10.00 uur de tel naar mediamarkt kan brengen WANT hij start niet meer op NIKS NADA NOPPA!

ik heb toch een vraag

er staat in "Install cwm recovery from your recovery and reboot again to your recovery" hoe kom ik daar? hoe doe ik dat? en wat moet ik niet drukken! graag jullie hulp! ( ik heb iets in rom manager gedrukt waardoor hij nu niet meer opstart!) ik ben van mening de aanhouder wint -----> misschien in dit geval met een nieuwe tel en wat hulp van een forum!
straks een slecht nieuws gesprek ( ze zit nu nog in de n8dienst)

groet dapp hopend op jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dappertje25
@ Amadeus1966 hahahahaha ach je probeert eens wat uit he!? was wel tevreden over cm7 op die tel dacht nou dat kan mijn meissie ook wel gebruiken! hahahhhahah misschien heb jij nog tips???????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toots
@Amadeus1966: hartelijk dank!!

Het is gelukt om m'n Gio weer 'normaal' te krijgen (2.3.3). Inderdaad onderdelen 1 voor 1 terugzetten en bij sommige onderdelen (o.a. e-mail en blue-tooth) alleen data terugzetten i.p.v. data én programma.
Het enige wat op dit moment nog niet werkt is de dataverbinding (3G). Ik heb deze geactiveerd maar het logo met de groen/oranje pijl komt maar niet te voorschijn en ook de app 3G Watchdog wordt niet actief...
Misschien iets te maken met bereik of zo?

Nog een vraag over Titanium: als ik nu een complete backup maak van 2.3.3, en daarna een 2.3.4 of 2.3.5 ROM flash, kan ik dan nog terug met alleen de backup van Titanium naar 2.3.3 in geval van problemen met de nieuwere versies of moet er eerst weer een 2.3.3 ROM geïnstalleerd worden?
Oftewel: overschrijft de Titanium backup van 2.3.3 de complete 2.3.4/2.3.5 ROM bij terugzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ Toots, neen maakt niets uit uit welke versie je de backup's van terugzet.
Tit overschrijft niet je rom.
Zet je je 3G aan dmv de knop aan de zijkant?

@ Dappertje. een tip?
Bellen als je ergens onderdak kan krijgen.
Dikke bos bloemen en plechtig beloven dat je het noooooooit meer zult doen.

Batterij al verwijderd?
En dan recoverymode cq downloadmode.
En niet weer zomaar wat er op zetten, maar eerst alles goed doorlezen.
Met name letten op waar het misgaat en hoe je dat kan verhelpen.
De meeste schrijven alleen maar heel positief over zaken.
Als het misgaat dan lees je meestal niet hun oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toots
@ Amadeus1966, ik zet 3G aan via zijkant, maar heb het ook al geprobeerd via Inst. - Draadloos en netwerken - Mobiele netwerken - Pakketgegevens aanvinken. Wifi staat uit.

'Gewoon' bereik indicator geeft toch 2 of 3 van de 4 balkjes aan.
Telefoon ook al een keer uit en weer aangezet, maar nog steeds geen 3G...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toots
... als ik 3G via de instellingen aanzet en daarna de zijknop ingedrukt houd, dan geeft het menu-tje toch aan: Dataverbindingstand uigeschakeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
@ Amadeus1966:

Ben net de uitdaging aangegaan ....

Heb deze net geinstalleerd.. en behalve market probleem waar een fix voor is heb ik maar 1 woord :) WOW .. ik vind em het proberen waard ... maar draait net 10 minuten, dus op/aanmerkingen volgen nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Toots, via dat menu ( zijknop ) moet je hem activeren.

@Har0, ben wel nieuwsgierig.
Let wel dat de rom nog niet geheel afgebouwd is, dus je kunt wel tegen verassingen komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
Als mijn telefoon maar niet verast :D

Maar anders dan de Market hickup tot de patch heb ik er (nog) niets van gemerkt .. maar we wachten ff af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droflen
  • Laatst online: 24-07 21:16
@Dappertje Als je je Gio flasht met rom manager zal hij sowieso bricked zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dappertje25
har0 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 16:59:
@ Amadeus1966:

Ben net de uitdaging aangegaan ....

Heb deze net geinstalleerd.. en behalve market probleem waar een fix voor is heb ik maar 1 woord :) WOW .. ik vind em het proberen waard ... maar draait net 10 minuten, dus op/aanmerkingen volgen nog
Serieus hoe heb je dat voor elkaar gekregen kan je mijn een tortual geven! heb het geprobeerd maar als resultaat dat de tel gebrikt was en waar vind je de market fix dan ik zou graag je hulp wilen gebruiken!

groet dapp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rommanagers are not done met de gio's
Ook deze komt uit het grote boek van "duizend manieren om een gio te bricken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toots schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 14:12:
@ Amadeus1966, ik zet 3G aan via zijkant, maar heb het ook al geprobeerd via Inst. - Draadloos en netwerken - Mobiele netwerken - Pakketgegevens aanvinken. Wifi staat uit.

'Gewoon' bereik indicator geeft toch 2 of 3 van de 4 balkjes aan.
Telefoon ook al een keer uit en weer aangezet, maar nog steeds geen 3G...
De bereik indicator moet je niet al te serieus nemen.............
Waar ik ook kom, hij geeft bij mij altijd 2 tot 3 aan.
Als ik op het platte land ben dan heb ik zelfs 0 en ben nog gewoon bereikbaar.

Pakketgegevens aan, ok
roaming.?
Staat hij wel goed voor jouw provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
@dapper

op de eerste pagina staat heel duidelijk (in de tekstvakken) wat je moet doen, Ik heb deze allemaal gekopieerd in een txt bestand, de stappen gevolgd ... en thats is .. niet meer en niet minder.. rond pagina 13 staat de fix voor de market (die nog niet vlekke(n)loos werkt)

Update: er is een RC2.0 .. ga hem nou ff proberen ..als t goed gaat :9~

Edit 11:40

Jammer. valt me nu pas op dat 3G het niet doet, alle opties geprobeerd... dus ga ff trug naar 2.3.5 stock
Is wel een schitterende rom, kan niet wachten tot hij klaar is!!

[ Voor 31% gewijzigd door har0 op 19-11-2011 11:40 . Reden: geen 3G ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dappertje25
har0 schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 08:44:
@dapper

op de eerste pagina staat heel duidelijk (in de tekstvakken) wat je moet doen, Ik heb deze allemaal gekopieerd in een txt bestand, de stappen gevolgd ... en thats is .. niet meer en niet minder.. rond pagina 13 staat de fix voor de market (die nog niet vlekke(n)loos werkt)

Update: er is een RC2.0 .. ga hem nou ff proberen ..als t goed gaat :9~

Edit 11:40

Jammer. valt me nu pas op dat 3G het niet doet, alle opties geprobeerd... dus ga ff trug naar 2.3.5 stock
Is wel een schitterende rom, kan niet wachten tot hij klaar is!!
@haro onwijs bedankt voor de hulp!
hahaha ik moet terug naar de basisschool begrijpend lezen is heel moeilijk voor mij! de eerste keer was ik het eerste bestand vergeten! vandaar de brik!
ik weet dat het een hele mooie rom is ( heb hem draaiend op de 2x speed!)
wat bedoel jij met stock ----> die van de fabrikant ( zo ja dan ben ik erg benieuwd hoe je dat doet via kies of ODIN?!) of die van cyanogenmod! graag hoor ik je bevindingen hier over

groet dapp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
@dapper,

Yep de onofficiele 2.3.5 van de fabrikant(neem ik aan)
downloaden via XDA (die hebben hem van sam firmware)

Bevat alle 4 de file's en de ops file +odin, kan dus bijna niet mis

Als de 3G had gewerkt, had ik CyanogenMod echt gehouden :)
Pagina: 1 ... 13 ... 23 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en prijzen mogen hier besproken worden.