Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pronkjuweel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-04 17:10
Hallo,

Ik heb een probleem. Ik had de app SPB shell 3d geïnstalleerd, en merkte toen dat het niet goed werkte. Direct na de installatie klikte ik op de home knop (van de telefoon) en mocht ik kiezen wat ik als homescreen wou. SPB Shell 3d of Startscherm Samsung. Ik koos voor SPB Shell 3d en toen kreeg ik SPB Shell 3d te zien. Maar toen ik weer op de home knop drukte, kreeg ik weer de Startscherm Samsung als homescreen. Dus heb ik System toolbox geïnstalleerd en Startscherm Samsung verwijderd. Ik heb wel van te voren een backup gemaakt met titanium backup van Startscherm Samsung. Ik drukte weer een paar keer op de home knop en dit keer bleef de SPB Shell 3d wel staan. Maar toen ik mijn telefoon uitdeed, wou die niet meer aan. Mijn telefoon bleef heel lang Samsung knipperen en wou niet verder. Wat moet ik doen?

P.S. Ik heb wel voor ik Startscherm Samsung verwijderde Home switcher geprobeerd, maar dat werkte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AUW.
Probeer eens een factory reset.

SPB is leuk om te zien, maar verveelt gauw.
Mede omdat je weinig invloed hebt hoe je het e.e.a. naar eigen inzicht kan instellen.
Ik gebruik al langere tijd Launcher pro en bevalt prima.

[ Voor 72% gewijzigd door Amadeus1966 op 19-10-2011 17:17 ]

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
Vandaag SimpliGio v1.3 geinstalleerd. Lekker licht wat je merkbaar voelt.

Nu heb ik mobilevoip app geinstalleerd alleen heb ik problemen dat de speaker dan stopt met werken ik moet mijn gio rebooten om terug geluid te krijgen dit heb ik met official FW als met custom FW. Zijn er meer mensen met deze app en problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08 22:38

freddy0519

It hurts when IP

Ik hoop ook zo hard dat ICS naar de gio komt. De update ziet er alvast gaaf uit!
En anders zal hij wel via rom uitkomen :p

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als hij maar stabiel is,tot zover is de laatste update ook uitgedraait op een flop.
Niet elke verandering is een verbetering, maar we wachten stilletjes af.
Ik vermoed zelf dat hij niet gaat uitkomen voor de Gio, maar hoop dat ik het mis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 01:24
heb nu mijn unlock code gevonden via deze tip van de xda forums
Guys I found a new method (easier, no need for ADB) based on this one!!!

Bear in mind that my phone is a galaxy gio s5660, stock rom 2.3.4 (samfirmware.com)

This is what I did:

-I rooted it using the method on the galaxy gio main page (update.zip)
-Market - Terminal Emulator
-Press power button for a while till the menu pops up. Select airplane mode
-Open Terminal and write "su". Then the superuser app asks to give access to superuser, you say YES and tick REMEMBER (very important!)
-Close the terminal using the back button
-Re-open terminal and write: "cat /dev/bml5>/sdcard/bml5.img"
-Then you see it laggin for 1 second (its the writing the bml5 to the sd card)
-Then when cursor appears write: "exit" (one time)
-Then exit the aplication on the back button
-Plug the phone via USB to the computer and activate usb storage. Copy the bml5.img on the root of your SD card to your desktop
-Unplug the phone, press power for a sec and deactivate airplane mode
-download xvi32 and open the bml5 file with it.
-click on the search menu (hex string,case sensitive, scope from begin) and enter the following string:

FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF 30 30 30 30 30 30 30 30

-Then click search again but instead of scope from begin select scope from cursor
- scroll down a bit and you will see the 8 couples of numbers with your unlock code (last digit from pair corresponds to the code)
-Turn off the phone, put another network sim card and start it. Put the code when asked to
-YOU'RE DONE

Worked on 3 gio's, no problems, no hangs, no loops, imei mac and bluetooth all in place. Safe
http://forum.xda-develope...read.php?t=828534&page=45

enige verschil was dat het zoeken naar die code (FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF 30 30 30 30 30 30 30) bij mij niet 2 keer zoeken was maar 4-5 verder :D

unlocked :D

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor degene die het willen proberen

Om je Gio te Rooten.
Download "Update" en plaats deze in de root van je sd kaart.

http://hotfile.com/dl/126.../root_gb_updated.zip.html
Schakel dan je gio uit.
Daarna je gio aanzetten met de power en de homebutton ingedrukt.
Je komt dan in een menu en kiest hier voor updaten, selecteer voor deze de update.zip
Daarna herstarten en als alles goed gegaan is dan is je Gio geroot.
De app "superuser" is gelijk medegeinstaleerd.

XVI 32
http://www.chmaas.handsha.../freeware/xvi32/xvi32.htm

Voor de terminalemulator kan je op de market terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wie durft?????????????

http://particle.blurringexistence.net/samsung-gt-s5660/roms

Heb zojuist deze costumrom 2.3.5 ( no wipe ) geinstaleerd.
Kijken of deze beter bevalt.

Als ik de maker mag geloven is de gio automatisch geroot en ook de compas bugfix e.d. zijn hierbij inbegrepen.

Instaleren ging appeltje eitje.
Geen bootscreen, wel het achtelijk deuntje weer terug ( inmiddels verwijdert )
Inderdaad hij is geroot en alles staat exact zoals hij voor de update was.
Nog geen reset of cashwipe gedaan.

Compas is goed.
Superuser permissions zijn ok

Als extra apps zie ik staan "chrome to phone" en "vertalen".

En heb net de eerste vastloper gehad.............................. :(
Kijken wat ze morgen doet.

[ Voor 96% gewijzigd door Amadeus1966 op 20-10-2011 02:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
Ik had Particle er ook op, redelijk tevreden, no probs behalve ineens reboot na sommige app update's.
Gisteren op XDA gezien dat er een update is voor deze rom, dus volgens de gebruiksaanwijzing geprobeerd ...
sjammers... na 7 pogingen gelukkig weer in download gekomen en de samsung 2.3.5 er maar op gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na de vastloper heb ik factoryreset gedaan en cashwipe.
Alle backups teruggeplaatst met Titanium en smsbackup.
Tot nog toe nog niets vreemd opgemerkt, maar ik ben sceptisch dus we wachten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Weet iemand wanneer Google Android 2.3.4 vrijgeeft voor de Gio via update / samsung slim ? want je moet nu via costum rom doen maar dan vervalt je garantie ! :O .. dat wil ik niet

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Originele roms kun je gewoon downloaden en via Odin instaleren.
De wijze waarop je je update doet heeft niets te maken met je garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Okee waar kan je de orginele roms weghalen ? :) , ik had wel een binnengehaald maar wil even zeker van zijn dat het een orginele rom is!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Dank je wel, even goed doorkijken dit forum, hele lange lijst met update id nummers. Snap het niet echt maar kom er wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu komt het op snappen niet veel aan, maar wel zodra je met Odin gaat flashen.
Goed lezen en goed instellen.
En het allerbelangrijkste niet te snel de kabel uit de Gio trekken.
Zeker niet tentijde van de update.
Odin geeft zelf aan als hij klaar is.

Heb vlug even een video(tje) geplaatst hoe je het e.e.a. moet instellen.

Afbeeldingslocatie: http://i296.photobucket.com/albums/mm179/groetjes-uit-groningen/th_11111111111.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Amadeus1966 op 20-10-2011 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Dat begrijp ik ! ik bedoel op het forum die gelinkt werd, daarin staan grote lijsten met id/nummers. Geen android 2.3.4 ofz als naam! dat is even uitzoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G_Dragon schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 18:34:
Dat begrijp ik ! ik bedoel op het forum die gelinkt werd, daarin staan grote lijsten met id/nummers. Geen android 2.3.4 ofz als naam! dat is even uitzoeken ;)
Het staat er toch vrij duidelijk.

Afbeeldingslocatie: http://i296.photobucket.com/albums/mm179/groetjes-uit-groningen/sdfghj-1.jpg

Volgens mij kijk je verkeerd,

http://www.sammobile.com/...5660-Galaxy-Gio-Firmwares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Ja inderdaad, dit kon ik nou net niet vinden. eigelijk moet ik me schamen haha, heb alles afgezocht.
blijkbaar als ict met mbo niveau 3 opleiding kijk je toch nog dingen over het hoofd!

Heel erg bedankt voor je hulp !: D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G_Dragon schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 19:27:
Ja inderdaad, dit kon ik nou net niet vinden. eigelijk moet ik me schamen haha, heb alles afgezocht.
blijkbaar als ict met mbo niveau 3 opleiding kijk je toch nog dingen over het hoofd!

Heel erg bedankt voor je hulp !: D
Mbo 3?
Ben al lang blij dat ik al 25 jaar bachelor af ben..................... :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Hahahaaha goed bezig, ja ik was druk werk aan zoeken maar uiteindelijk heb k niks gevonde;p tot nu toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
25 jaar bachelor af, ben dus al 25 jaar getrouwd........................... 8)7

Tja een goede baan vinden en ook nog eentje die bij je past zijn twee verschillende dingen.
Ik heb meer dan 25 jaar bij één bedrijf gezeten, maar heb toen de boeg omgegooid en elders op gegokt.
Helaas misgegokt, but thats live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

hahaha heel leven er al op zitten zo te lezen :D, ik ben 20 en word met paar maand 21 dus heb nog kans op goed werk te vinden. In de ict met niveau 3 mbo diploma blijft moeilijk omdat veel Hbo vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
@ Amadeus: hoe kan het dat er 2.3.6 seb bij jou staat en dat ik deze er niet bij heb staan? Ik wil hem weleens proberen en ben gewoon geregistreerd bij Sammobile, maar daar staat de lijst nog tot 2.3.5 :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pronkjuweel
pronkjuweel schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 15:48:
Hallo,

Ik heb een probleem. Ik had de app SPB shell 3d geïnstalleerd, en merkte toen dat het niet goed werkte. Direct na de installatie klikte ik op de home knop (van de telefoon) en mocht ik kiezen wat ik als homescreen wou. SPB Shell 3d of Startscherm Samsung. Ik koos voor SPB Shell 3d en toen kreeg ik SPB Shell 3d te zien. Maar toen ik weer op de home knop drukte, kreeg ik weer de Startscherm Samsung als homescreen. Dus heb ik System toolbox geïnstalleerd en Startscherm Samsung verwijderd. Ik heb wel van te voren een backup gemaakt met titanium backup van Startscherm Samsung. Ik drukte weer een paar keer op de home knop en dit keer bleef de SPB Shell 3d wel staan. Maar toen ik mijn telefoon uitdeed, wou die niet meer aan. Mijn telefoon bleef heel lang Samsung knipperen en wou niet verder. Wat moet ik doen?

P.S. Ik heb wel voor ik Startscherm Samsung verwijderde Home switcher geprobeerd, maar dat werkte niet.
Amadeus1966 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:15:
AUW.
Probeer eens een factory reset.
Het werkt niet, ik heb via de recovery (home knop ingedrukt houden bij opstarten) factory reset gedaan, maar het werkt niet. Er staat nadat ik de telefoon gereboot heb dat de installatie wizard is gecrasht. Nu denkt ik erover om dit de doen. De officiële ROM van samsungs 2.3.3 te installeren (via apply update bij de recovery), of een custom ROM. Welke kan ik beter kiezen, zo ja de custom ROM, welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
objectief2 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:27:
@ Amadeus: hoe kan het dat er 2.3.6 seb bij jou staat en dat ik deze er niet bij heb staan? Ik wil hem weleens proberen en ben gewoon geregistreerd bij Sammobile, maar daar staat de lijst nog tot 2.3.5 :>
Hahaha
Een beetje knoeien met "paint" en ik maak er zelfs 4.1 van :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pronkjuweel schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 23:26:
[...]

[...]

Het werkt niet, ik heb via de recovery (home knop ingedrukt houden bij opstarten) factory reset gedaan, maar het werkt niet. Er staat nadat ik de telefoon gereboot heb dat de installatie wizard is gecrasht. Nu denkt ik erover om dit de doen. De officiële ROM van samsungs 2.3.3 te installeren (via apply update bij de recovery), of een custom ROM. Welke kan ik beter kiezen, zo ja de custom ROM, welke?
Heb je al geprobeert om de accu te verwijderen?
Ik had elders een tuto gevonden, staat hier ook ergens tussen.

Gevonden.blz 35
Mischien kun je er mee uit de voeten.
Anders via Odin een andere rom proberen, welke maakt direct niets uit zolang hij eerst maar weer werkt.
Mijn beste ( eigen) ervaring heb ik met de 2.3.4 versie ( meende augustus ).

Indien de update langer duurt dan 5 minuten en nog steeds op 0% staat,
Verwijder dan de Usb kabel en verwijder de batterij.

Plaats daarna weer de batterij in het toestel.

Sluit hierna Kies af ( ALT + F4 ).
Mocht dit niet lukken, ga dan in "taakbeheer" en sluit Kies vanuit daar af.

Start Kies opnieuw, er zal een foutmelding gegeven worden omtrend de update en tevens word er een Firmware recovery worden aangeboden.

Laat Kies de recovery mode ( download modus ) doen.

Zorg dat de Gio uitstaat en NIET aan de usb aangesloten zit.

Druk gelijktijdig "volume zachter" + "Home" en de "aanknop" in.

Als het goed is dan staat er "Downloading … Gio screen"

Sluit de Gio aan op de Usb kabel.

Druk op Retry the Emergency Firmware Recovery window.

Hij zal beginnen met updaten, er zal verder geen download plaatsvinden omdat deze reeds in het cash geheugen zit.

Wacht tot de download/Update compleet is.

[ Voor 47% gewijzigd door Amadeus1966 op 20-10-2011 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
@ Amadeus, wegens misleiding verdien je toch zeker een tijdelijke ban uit dit topic :+ . Ik geloofde je ook nog, voortaan twijfel ik permanent aan je goeie bedoelingen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
O-)
Yep internet, niets is wat het lijkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genius2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-09 09:19
Als ik de forums op na lees dan heb ik de indruk dat sommige geen problemen hebben met de GPS en andere wel, maar de algemene tendens is wel dat de GPS problematisch is.
Ik zelf ben er nog nooit in geslaagd op ook maar één keer de GPS aan de praat te krijgen. Al verschillende keren buiten geprobeerd bij prachtig weer, uren zitten wachten, de GIO op alle mogelijke manieren vastgehouden. Geprobeerd met allerlei tools (GPS Aids, GPS Essentials, GPS Status, GPS Test) maar het lukt niet. De GPS ziet gewoon geen enkele satelliet.
Verder diverse roms geprobeerd, de 2.3.3 en 2.3.4 (SEBKQ1). Ik ben echt ten einde raad.
1) Ik dacht er aan om mijn GIO binnen te brengen zodat SAMSUNG hem kan nakijken en desnoods te laten vervangen door een nieuwe, maar heeft dat zin? Moet ik dan terug de originele ROM er op zetten? Nu zit de 2.3.4 (SEBKQ1) er op.
2) Wie heeft er tips om mijn GPS aan de praat te krijgen?
3) Waarom werkt de GPS eigenlijk niet? Is dat een ontwerp fout of meer een hardware defect?
4) Weet er trouwens iemand waar de gps sensor ergens in het toestel zit-?
5 ) Zou je het probleem met kunnen oplossen met bepaalde software fixes of een bepaalde rom te installeren?

Alvast bedankt,
G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Bij mij werkt de GPS bijna altijd direct, en soms gewoon niet. Wat dan soms helpt is dan weer maps en dan weer navigate te gebruiken. Voor de zekerheid, GPS heb je wel aanstaan/groen in je notificatie balk? (2.3.3 via Kies).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat de Gps er vrij lang over doet om een fix te krijgen schijnt normaal te zijn.
Doch na 5 minuten moet hij toch echt wel wat zien.
Eris een costumized rom in de omloop welks (zoals men zegt ) de gps fix heeft verbeterd.
Doch ik heb daar nog weinig van gemerkt.

Als ik jouw verhaal zo leest, en even voor het gemak aanneem dat je de GPS ook daadwerkelijk aanzet.
Dan ga ik voorzichtig denken aan een kapotte Gps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Ik denk ook aan kapot... bij mij ziet ie vrij snel een aantal satellieten met de app GPS test.. (duurt daarna wel heel voordat ie een locatie weet, de ontvangen satellieten krijgen dan een kleur ipv grijs) (en dat alles buiten in open veld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberbeast41
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-10-2023
Ik heb een oogje op deze smartphone. Na wat reviews gelezen te hebben, heb ik toch nog wat vragen.

Omdat België een achterlijk land is, is 3G hier geen valable optie wegens onmenselijk duur.
Kan ik dan nog wel de GPS in de GIO gebruiken? Kan ik vb Google Maps via Wifi in de GIO opslaan en dan via een bluetooth gps-ontvanger de GPS gebruiken?

Hoe is het gesteld met het uitvallen van de telefoon? Ik lees op verschillende sites dat dit na update naar Gingergread opgelost is. Anderen zeggen dan weer dat ze er last van blijven hebben.

Kan ik op Android Market als ik enkel WIFI gebruik? Of lukt dit enkel met 3G?

Ik ben nogal een nitwit op vlak van smartphones en dergelijk omdat ik die markt eigenlijk niet gevolgd heb.
Bedankt aan iedereen voor de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Google maps is eigenlijk alleen goed te gebruiken in combinatie met internet.
Ik zelf maak ook geen gebruik van 3G, voor wat het navigeren betreft gebruik ik Copilot
Dit gaat prima.

De troubles omtrent het uitvallen e.d.,de meeste ( zo niet alle )problemen ondervond ik met 2.3.5 , ben nu zelf dus weer terug bij 2.3.4.
Had er voor ook geen last van, alleen met 235.

Market kan je net als alle andere applicaties gewoon dmv wifi gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pronkjuweel
Amadeus1966 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 23:43:
[...]

Heb je al geprobeert om de accu te verwijderen?
Ik had elders een tuto gevonden, staat hier ook ergens tussen.

Gevonden.blz 35
Mischien kun je er mee uit de voeten.
Anders via Odin een andere rom proberen, welke maakt direct niets uit zolang hij eerst maar weer werkt.
Mijn beste ( eigen) ervaring heb ik met de 2.3.4 versie ( meende augustus ).

Indien de update langer duurt dan 5 minuten en nog steeds op 0% staat,
Verwijder dan de Usb kabel en verwijder de batterij.

Plaats daarna weer de batterij in het toestel.

Sluit hierna Kies af ( ALT + F4 ).
Mocht dit niet lukken, ga dan in "taakbeheer" en sluit Kies vanuit daar af.

Start Kies opnieuw, er zal een foutmelding gegeven worden omtrend de update en tevens word er een Firmware recovery worden aangeboden.

Laat Kies de recovery mode ( download modus ) doen.

Zorg dat de Gio uitstaat en NIET aan de usb aangesloten zit.

Druk gelijktijdig "volume zachter" + "Home" en de "aanknop" in.

Als het goed is dan staat er "Downloading … Gio screen"

Sluit de Gio aan op de Usb kabel.

Druk op Retry the Emergency Firmware Recovery window.

Hij zal beginnen met updaten, er zal verder geen download plaatsvinden omdat deze reeds in het cash geheugen zit.

Wacht tot de download/Update compleet is.
Dat met Samsung Kies werkt niet, omdat mijn telefoon niet aan kan en dus herkent Samsung kies mijn telefoon niet. Dan blijft alleen de optie van een ROM te installeren. Op deze pagina http://forum.xda-develope...?p=16979769&postcount=547 heb ik deze gedownload: 2.3.3 official 24 june 2011 : http://hotfile.com/dl/124...XKPA_S5660XENKP1.rar.html. Maar wat moet ik nou doen? Ik heb geen idee waar ik odin kan vinden, er zijn verschillende versies en ik weet echt niet meer welke versie goed is. Please help.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt PB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pronkjuweel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Direct mail......postbak in............persoonlijke berichten........

Helemaal bovenin Direct Messages

[ Voor 20% gewijzigd door Amadeus1966 op 21-10-2011 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Butchi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-05-2023
witteveder schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:49:
Ik denk ook aan kapot... bij mij ziet ie vrij snel een aantal satellieten met de app GPS test.. (duurt daarna wel heel voordat ie een locatie weet, de ontvangen satellieten krijgen dan een kleur ipv grijs) (en dat alles buiten in open veld).
Bij mij werkt de GPS ook niet erg betrouwbaar. Met name het krijgen van een (warme start) fix.
Achter mijn huis krijg ik heel moeilijk een fix. Voor het huis gaat het beter. Het lijkt wel of achter mijn huis een 'dode hoek' is. Dus de plaats kan wel belangrijk zijn bij een initiele lock. Ook bij bewegen gaat het krijgen van de initiele lock of fix slechter.

Mijn advies:
GPS uitzetten. Alle GPS programma's killen. Misschien ook de cashes legen. Telefoon uitzetten en batterij er uit. (Mogelijk dat de aparte GPS controller in een loop zit of zo of er verkeerde startdata in het geheugen zit).
Na enige tijd (paar minuten) batterij er weer in en telefoon aan.
GPS aan en GPS status opstarten (icoontje in berichtenbalk bovenin moet knipperen).
Dit buiten met ruim zicht op de hemel proberen (eventueel ook op een andere plaats).
Nu kan het zijn dat de GPS 'denkt' dat hij zich ergens anders op de aarde bevindt en dus niet weet waar de satellieten staan (Ik neem aan dat de klok inclusief datum ongeveer goed staat). De assisted GPS (a-GPS) kan soms niet helpen als met een netwerk de positie niet ongeveer bepaald kan worden.
Het kan tot wel 15-20 minuten duren voordat je een positie krijgt (zeker als de GPS niet weet waar 'hij' ergens op de aardbol is). Je zult al wel eerder moeten zien of je satellieten ontvangt (statusstreepje is grijs in GPS-status). Ondertussen zou wel een balkje geel moeten worden ten teken dat de satelliet getracked wordt. Bij een lock/fix worden de balkjes groen en knippert het icoontje bovenin niet meer.

Omdat de antenne (patch antenne) naar achteren 'wijst' is de ontvangst iets beter als je de telefoon plat op het display legt. Te overwegen is om het wifi en umts af te zetten (kan dit geen verwarring geven voor de a-GPS) Misschien kan dat ook nog helpen.

En als je na dit alles geen lock krijgt dan kun je zoals Amadeus al stelt, wel aannemen dat de GPS module 'het niet meer doet'.
Succes ermee.

Butchi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatTheFuck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-12-2024

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

@Genius2000 Heb je al geprobeerd om je AGPS data te clear-en en daarna te updaten?
Dit kan bijv via het settings menu van GPS test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Mijn Samsung Gio maakt geen verbinding met mijn pc, heb van alles geprobeerd maar ik zelf weet het niet meer.
Ook in het sleepmenu staat geen usb activeren of iets dergelijks.

Weet iemand misschien hier iets aan te doen?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Laatst online: 20-08 20:12
Kies is geinstalleerd en draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

krijg je überhaupt een USB medling in je computer? Misschien is je kabeltje gewoon kaduuk? Laadt ie wel over USB?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doe ééns een herstart van beiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 22:10
Iemand die misschien kan uitleggen hoe je muziek als ringtone kan instellen? (zonder gebruik van Kies, die doet het namelijk niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Via je muziekspeler in je drawer.
Vanuit daar zoek je je nummer op.
Even langdurig op dat nummer drukken, totdat er een menu verschijnt.
Selecteer hier "instellen als beltoon".

Nog een wijze?
Via een rootexplorer, even een paar nummers selecteren en deze verplaatsen in de map system/media/audio...daar heb je een stuk of wat mappen in zitten.
te weten, alarms, notifications, ringtones.
En plaats naar behoefte in één van die mappen je ringtone.
Even hierna de zaak even opnieuw opstarten.
Daarna kan je je ringtone instellen via instellingen, geluid, beltoon....

Nog mooier?
Converteer je ringtone/smstone en dergelijke om naar .ogg.
En plaats ze dan in de mappen.

Nog een manier?
Maak een map media aan op je sd kaart.
In die map plaats je een map audio.
Daar plaats je wederom 3 mappen.................ringtone/notifications/alarms.
En plaats hierin je items.
Daarna even de zaak opnieuw opstarten.
Dan kun je via instellingen, geluid, beltoon resp.beltoon voor melding de zaak wijzigen.

Met een beetje fantasie kun je zelf de mooiste ringtones maken uit zowel bestaande media zoals film/video
of uit zelf opgenomen video of audio.

Wil je een ringtone maken uit een video?
Gebruik dan free video to mp3 converter.
Dit programma haalt het geluid uit de video en zet deze weg als mp3 of als wav.
Daarna kun je met een simpel audioedit programma het stukje eruit halen wat je nodig hebt.
Ik gebruik daarvoor Cooleditpro, maar er zijn ook andere opties.

[ Voor 24% gewijzigd door Amadeus1966 op 22-10-2011 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg inderdaad geen USB melding op mijn computer dat er uberhaupt iets aangesloten is. Maar lijkt me sterk dat mijn kabeltje nu al kapot is aangezien ik hem nog maar 2 dagen heb en het de 1e keer is dat ik het usb kabeltje eruit haal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan vermoed ik dat je geen drivers geinstaleerd heb of dat hij niet herkent wordt.
Instaleer zonodig even kies opnieuw, wel even netjes deinstaleren en dan opnieuw er weer op zetten.
Daarna even een reboot doen op je machine en dan even opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voel me heel dom dat ik het vraag, maar rebooten, gewoon opnieuw aan of houdt dat iets anders in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar er toch veel vragen zijn omtrend het gebruik van Odin, hier een kleine gebruiksaanwijzing omtrend de "One Package" firmware update dmv Odin.
We gebruiken hiervoor Odin v4.42
Als Rom gebruiken we gewoon een willekeurige versie, deze komen meestal gepaart met een Ops file.
Zo niet, Ops kan ook apart gedownload worden.
Deze Roms en Ops bestanden zijn te vinden op samsfirmware en op Sammobile.com
Odin is te vinden op Samsfirmware.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Let op, Kies mag niet actief zijn. Check in taakbeheer of Kies daadwerkelijk uit is ( Kies blijft nl in de achtergrond actief ).
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik ga er voor het gemak er van uit dat alle bestanden uitgepakt zijn op het bureaublad.
Je hebt nu 3 bestanden.
1 de OPS
2 de Rom ( veel cijfers en letters met dubbele extensie .tar.md5 )
3 Odin

---------------------------------------------------------------------------------------

De voorbereiding;
Note: de telefoon nog NIET aansluiten aan je usb

Stap 1

Zet je telefoon uit en verwijder de batterij ( voor alle zekerheid ).
Plaats nu de batterij en sluit de deksel.
Nu komt het er even op aan.
Druk gelijktijdig de "powerknop" de "homeknop" en de volumeknop ( volume zachter ) in, zolang dat de Gio aangaat.
Je krijgt nu te lezen in kleine gele letters "downloading..."

Stap 2

Start nu Odin op
Klik nu in odin op OPS en selecteer hier de OPS bestand.
Nu ga je naar de keuze vakjes aan de linkerzijde en zorg dat One package is aangevinkt.
Nu kan je aan de onderzijde in Odin de knop One Package aanklikken.
Selecteer hier je Rom

Odin check nu automatisch de rom, als dat klaar is dan wordt de knop "start" vrijgegeven.

Stap 3

Sluit nu je Gio dmv de Usb kabel aan op je computer/laptop.
Je ziet in Odin dat het eerste vakje Geel opkleurd.
Hierna klik je op Start en wordt de flash uitgevoerd.
Verwijder of doe nu niets, net zolang tot dat odin aangeeft dat hij klaar is.
Dit proces kan een minuut of 5 in beslag nemen.
Het vak waar de voortgang wordt weergegeven kleurt dan blauw op met grote letters "Done".

Als alles klaar is dan verwijder je de usb kabel en schakel de Gio weer uit.

Stap 4

Schakel de Gio in recoverymode weer aan.
Powerknop en home knop gelijktijdig ingedrukt houden.

Je krijgt/hebt nu een blauw met geel menu met een groot grijs gevarendriehoek in het midden.
Met je volumeknop kun je in dit menu navigeren.
Ga nu naar wipe cache partition en druk dan op je homeknop.
Als dat gedaan is, ga je hetzelfde doen met Wipe data/factory reset.
Je krijgt nu een hele lijst met No te zien, navigeer nu naar Yes -- delete alluser data.
Als dat gedaan is kom je weer terug in het hoofdmenu.
Selecteer nu reboot system now.

Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:02:
Voel me heel dom dat ik het vraag, maar rebooten, gewoon opnieuw aan of houdt dat iets anders in?
Domme vragen zijn er niet, alleen domme antwoorden.

Rebooten is inderdaad het opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb alles opnieuw opgestart , opnieuw aangesloten en kreeg een pop-up met 'stuurprogramma's installeren ' , gisteren ook al alles opnieuw opgestart maar toen geen resultaat, nu blijkbaar wel..
Nu werkt alles volgesnmij, heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 22:10
Amadeus1966 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:20:
Via je muziekspeler in je drawer.
Vanuit daar zoek je je nummer op.
Even langdurig op dat nummer drukken, totdat er een menu verschijnt.
Selecteer hier "instellen als beltoon".

Nog een wijze?
Via een rootexplorer, even een paar nummers selecteren en deze verplaatsen in de map system/media/audio...daar heb je een stuk of wat mappen in zitten.
te weten, alarms, notifications, ringtones.
En plaats naar behoefte in één van die mappen je ringtone.
Even hierna de zaak even opnieuw opstarten.
Daarna kan je je ringtone instellen via instellingen, geluid, beltoon....

Nog mooier?
Converteer je ringtone/smstone en dergelijke om naar .ogg.
En plaats ze dan in de mappen.

Nog een manier?
Maak een map media aan op je sd kaart.
In die map plaats je een map audio.
Daar plaats je wederom 3 mappen.................ringtone/notifications/alarms.
En plaats hierin je items.
Daarna even de zaak opnieuw opstarten.
Dan kun je via instellingen, geluid, beltoon resp.beltoon voor melding de zaak wijzigen.

Met een beetje fantasie kun je zelf de mooiste ringtones maken uit zowel bestaande media zoals film/video
of uit zelf opgenomen video of audio.

Wil je een ringtone maken uit een video?
Gebruik dan free video to mp3 converter.
Dit programma haalt het geluid uit de video en zet deze weg als mp3 of als wav.
Daarna kun je met een simpel audioedit programma het stukje eruit halen wat je nodig hebt.
Ik gebruik daarvoor Cooleditpro, maar er zijn ook andere opties.
Thanks! Zal nu nog aan mijn zus moeten uitleggen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genius2000
  • Laatst online: 01-09 09:19
Bedankt aan iedereen die heeft geantwoord op mijn vraag omtrent GPS problemen. Ik ben vandaag naar de winkel geweest en die wordt begin volgende week naar de hersteldienst van samsung opgestuurd. Binnen ongeveer 1,5 weken zou ik hem terug moeten krijgen. Ben benieuwd wat de diagnose zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meer dan welkom, daarvoor is dit forum er toch.
Veel kans dat ze zeggen dat ze niets konden vinden, maar gek genoeg doet hij dan wel het wel weer.
In ieder geval er wordt nu wel iets aan gedaan.
Het wordt alleen nog even anderhalf week vervelen en afkicken....................................

Maar spieken op het forum mag altijd nog, ook zonder Gio............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Blijkbaar moet ik de telefoon rooten om een NTP time progje te gebruiken. Wat is de veiligste manier om te rooten ?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

VonFoX schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 13:37:
Blijkbaar moet ik de telefoon rooten om een NTP time progje te gebruiken. Wat is de veiligste manier om te rooten ?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1111414

Deze manier (die hierboven al eens besproken is geweest), ging op mijn Gio perfect! ;)

Vergeet niet : in het recovery scherm werkt de touch niet, je moet de volume knoppen gebruiken om naar boven en onderen te gaan en bevestigen met de home knop 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door freddy0519 op 23-10-2011 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een advies?
Laat de update zip gewoon op je sd kaart staan.
Kan je hem met een romupdate zo weer rooten, zonder hem weer te moeten opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt de manier om de Gio te rooten zoals aangegeven in:
alleen als de Gio is unlocked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig of je mediaknopjes op je lockscherm kan zetten?
Vind het een beetje vervelend dat je elke keer als hij na een tijdje op slot gaat en je het nummer wilt doordrukken, moet unlocken.

Heb wel soort van neplockscreens gevonden met muziekknopjes, maar dat werkte niet echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 00:28:
Werkt de manier om de Gio te rooten zoals aangegeven in:
alleen als de Gio is unlocked?
Bedoel je of hij simlock vrij moet zijn?
Nee, is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amadeus1966 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 08:07:
[...]

Bedoel je of hij simlock vrij moet zijn?
Nee, is niet nodig.
Inderdaad, dat bedoelde ik. Bedankt voor je snelle reactie. Ik zal het binnenkort proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pronkjuweel
Hallo,

Ik heb aardig wat apps geïnstalleerd op mijn telefoon, en mijn intern geheugen begint op te raken. Ik heb nog maar 20 mb over. Ik heb toen een beetje rondgekeken en vond eerst app2sd, dat werkte voor geen meter, want alle apps die verplaatst konden worden, waren al verplaatst. Toen vond ik A2SD Darktremor. Daarmee kon je echt alle apps op je sdcard doen. Maar het werkt niet bij mij. Ik heb root toegang, ik heb busybox geïnstalleerd maar heb geen A2SD Darktremor Scripts. Waar kan ik die vinden en hoe installeer ik dat op mijn telefoon zodat ik gebruik kan maken van A2SD Darktremor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pronkjuweel schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 19:56:
Hallo,

Ik heb aardig wat apps geïnstalleerd op mijn telefoon, en mijn intern geheugen begint op te raken. Ik heb nog maar 20 mb over. Ik heb toen een beetje rondgekeken en vond eerst app2sd, dat werkte voor geen meter, want alle apps die verplaatst konden worden, waren al verplaatst. Toen vond ik A2SD Darktremor. Daarmee kon je echt alle apps op je sdcard doen. Maar het werkt niet bij mij. Ik heb root toegang, ik heb busybox geïnstalleerd maar heb geen A2SD Darktremor Scripts. Waar kan ik die vinden en hoe installeer ik dat op mijn telefoon zodat ik gebruik kan maken van A2SD Darktremor?
Probeer deze app eens:

https://market.android.co...inardi.setinstalllocation

Gebruik ik zelf ook en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 01:17:
Weet iemand toevallig of je mediaknopjes op je lockscherm kan zetten?
Vind het een beetje vervelend dat je elke keer als hij na een tijdje op slot gaat en je het nummer wilt doordrukken, moet unlocken.

Heb wel soort van neplockscreens gevonden met muziekknopjes, maar dat werkte niet echt goed.
Korte versie: niet goed geregeld op Android.

Lange versie:

Je hebt een muziek app nodig die een lockscreen widget heeft, zoals mixzing. Het werkt niet echt lekker, want de controls liggen "op" het lockscreen, d.w.z. als je wilt unlocken, dan tap je eerst op "exit to lockscreen" button, en dan zie je het lockscreen.

Widgetlocker schijnt een app te zijn waarmee je allerlei widgets op het lockscreen kunt zetten. Ik heb het niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pronkjuweel
Werkt niet bij mij, ik kan de app niet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is een locker ergens aanwezig waar een paar functies op staan.
Naast unlock heb je een camera mediaplayer en nog iets.ter beschikking

De locker bestaat uit een cirkel en de slider is een bolletje welks je naar een bepaalde lokatie moet schuiven.
Ik weet alleen die hoe dat kreng heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPowerStef
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 09:30
Dat is de nieuwe ICS locker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marknh
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09-2024
Amadeus1966 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:53:
Er is een locker ergens aanwezig waar een paar functies op staan.
Naast unlock heb je een camera mediaplayer en nog iets.ter beschikking

De locker bestaat uit een cirkel en de slider is een bolletje welks je naar een bepaalde lokatie moet schuiven.
Ik weet alleen die hoe dat kreng heet.
Ik denk dat je deze bedoeld is een theme van MagicLocker, ik heb hem er ook al een tijdje opstaan en hij werkt goed.

https://market.android.co...heme.free.yu.android4free

Acties:
  • 0 Henk 'm!
marknh schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:39:
[...]

Ik denk dat je deze bedoeld is een theme van MagicLocker, ik heb hem er ook al een tijdje opstaan en hij werkt goed.

https://market.android.co...heme.free.yu.android4free
Yep, dat is hem inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

pronkjuweel schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 06:50:
[...]

Werkt niet bij mij, ik kan de app niet installeren.
Hier net hetzelfde. Ik heb hem nochtans geroot met de methode die ik hierboven al aangaf, maar de market zegt mooi : Deze app is niet compatibel met uw Proximus Samsung GT-S5660.

Dan had ik maar Gemini App Manager gebruikt, en dat werkte wel (root)
https://market.android.co...mgr&feature=search_result

[ Voor 5% gewijzigd door freddy0519 op 25-10-2011 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
...

[ Voor 179% gewijzigd door Amadeus1966 op 26-10-2011 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pronkjuweel
ik heb gekeken naar gemini, maar dat is niet wat ik zoek. Daarmee kan je niet apps naar de sd kaart verplaatsen. Diet heb ik uiteindelijk wel gevonden. https://market.android.co...vbS5idWFrLkxpbmsyU0QiXQ.. . Maar nu moet ik een second partition aanmaken. Ik heb verschillende dingen geprobeerd, maar ik kom er niet uit. Kan iemand het mij uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zodra je gaat knoeien met de partitie's en partitietabellen creeer je het probleem dat je computer moeite krijgt met het lezen van jou Sd kaart.

Niet aan partitietabellen beginnen te sleutelen als je niet weet waarmee je bezig bent.

De eerste partitie wordt in een dusdanige formaat geformateerd, waar de computer problemen mee heeft.
De gewone ( fat partitie ) komt hier op de 2e plaats.
Jouw computer kan dan niet bij jouw 2e partitie komen en wordt de kaart voor de windows verkenner onleesbaar.
Soms kan het goed gaan, maar deze procedure heeft mij al 2 Sd kaartjes gekost.
De partities waren dusdanig verminkt dat ik ze niet meer kon herstellen.

Daarnaast geeft een 2e partitie absoluut geen meerwaarde.
Niet aan snelheid en ook niet aan ruimte.

Ik heb de meeste van mijn Apps verplaatst op een normaal geformateerd sd kaartje.
Ik gebruik daarvoor titaniumbackup.
Naast het verplaatsen van Apps kan deze ook volledig geautomatiseerd backups maken ( inclusief instellingen ) van je apps.
Het enige wat ik niet verplaats heb zijn widgets,deze geven bij mij problemen als ze op de Sd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pronkjuweel
Je snapt het niet helemaal denk ik. Bij link2sd kan je een partitie aanmaken die als fat32 geformatteerd kan zijn. Dus 2 partities met fat32. Ik heb ook niet veel te verliezen. Het is een oud kaartje class 2 4 gb. En bij link2sd heb je veel meer opties dan bij titanium backup. Dus zou je alsjeblieft willen uitleggen hoe je een tweede partitie aanmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
http://www.google.nl/url?...l1ViLShCCnBnIeH9g&cad=rja

En je kan niet op google kijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Partition wizzard free edition kan de klus heel envoudig klaren

http://www.partitionwizard.com/

Suc6

Btw mocht het misgaan, ik heb 2x8 Gb microsd kaartjes zien liggen bij de ( duitse ) Aldi a 15,-

[ Voor 31% gewijzigd door Amadeus1966 op 27-10-2011 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pronkjuweel
Ik heb al gekeken, maar ik kwam er niet uit. Zie uitleg hieronder.
Amadeus1966 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 20:48:
Partition wizzard free edition kan de klus heel envoudig klaren

http://www.partitionwizard.com/

Suc6

Btw mocht het misgaan, ik heb 2x8 Gb microsd kaartjes zien liggen bij de ( duitse ) Aldi a 15,-
Het is me gelukt. Ik had de eerste keer ook een minitool gebruikt, maar dan niet minitool partition wizard, maar dan minitool partition recovery. Ik zag immers staan in de beschrijving van link2sd minitool staan, maar niet welke. Dat was behoorlijk dom. 8)7 Toen heb ik Easeus gebruikt, maar die had in de free edition niet alle opties die je nodig had en toen heb ik maar een gepost, en na jouwn post zag waar ik de mist in gegaan was. Alweer bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
Heeft iemand op zijn Gio de [url="currentwidget"]https://market.android.com/details?id=com.manor.currentwidget[/url] werkend? Het is een app die stroom/spanning laat zien van je batterij.

Hij blijft bij mij staan op "no data".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb de widget ook even geïnstalleerd en krijg exact hetzelfde probleem :).

Android versie: 2.3.3

[ Voor 13% gewijzigd door Kickasz op 28-10-2011 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droflen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 21:16
Wat is de beste ROM voor de Gio? GioPro? SimpleGio? Particle ROM? Er is een heel assortiment, maar ik geraak er maar niet uit welke nou de beste is. Op het net zijn er heel wat discussies over, maar ik geraak er niet wijs uit. Hebben jullie een van de roms al geprobeerd? En wat waren je bevindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is een lastige, zoveel roms zoveel smaken.
Particle rom is gebaseerd op 2.3.5 en gaf bij mij problemen.
Simply Gio, gaf voor mij geen meerwaarde maar was wel stabiel.
Hetzelfde ging voor mij ook op voor de gio-pro.

Wat voor mij het beste uitpakte was toch 2.3.4 originele kale rom.
Deze is voor mij toch het beste gebleken.

Maar je kunt 10 gio's naast elkaar leggen, ze zijn mischien wel identiek, maar nooit het zelfde.
Sommigen zweren bij 2.3.5. en hebben er geen problemen mee, daarin tegen een ander weer wel.

Zou gewoon zeggen, probeer maar wat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
Yep, kan heel veel verschillen, draai nu al 4 weken zonder problemen de 2.3.5 terwijl simpligio het ook aardig deed en de plus versie ineens vastlopers gaf.. particle ook geen probs tot de update. dus succes met testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasknobbel
  • Laatst online: 14-09 01:51
Hi, ben a newbie hier, nog niet zo lang in het bezit van de GIO.
Maar vond het tijd worden om 'm eens te rooten.
Echter, er zijn nu problemen.

- Hij runde Gingerbread 2.2.3, update gedaan via "Kies" naar KPA versie vanochtend.

- Succesvol geroot dmv de "update.zip" gaining super user access.

- Toen, vond ik het nuttig om wat ongewilde system .apk files te deleten zoals dat bewegende achtergrondje "Woods" maar ook bijv. "Talk", "Gmail" e.d. ging prima.

- Maar, ik heb ook de systeem app "startscherm" gewist, omdat ik dacht dat het die annoying samsung startup bootscreen met geluid was. Helaas heb ik dit gedaan zonder backup.

- Daarna wilde ik het resultaat aanschouwen, gereboot, hij bootte door maar ik kreeg na mijn PIN e.d. een zwart scherm, omdat ik mn desktop heb verwijderd waarschijnlijk. Zo kan ik nergens in.
Ik had ook een CPU tuner geinstalled, die stond nog in mn updates, dus die kon ik runnen.
Vervolgens ging mn foon op lock, daar zag ik gewoon mn normale deskop weer. Unlocked weer zwart.

- Na een aantal reboots (met powerknop+middenknop oa.), geen resultaat verder.
Zodoende heb ik besloten via Odin te proberen te upgraden naar 2.3.4.
Succesvol geupgrade naar 2.3.4, met 'PASS" aan het eind.

- De foon boot nog steeds, maar nu met de paarse samsung 2.3.4.screen, waarna knipperend samsung blijf staan om vervolgens weer te rebooten. Hij gaat niet naar de PIN, of hij scanned mn SD kaart niet want daar komt hij dus niet.

- Ik heb via de XDA forum de originele system .apk's even gedownload, deze zijn echter in engels.
Kwestie van terugzetten dacht ik. Echter geen idee hoe ik mijn desktop terug kan halen en hoe ik in system/apps kom zonder dat ik bijv. Titanium kan gebruiken, ik kan tenslotte niets "touchen" op mn scherm.

Zou iemand mij misschien willen helpen.
Is het simpelweg de gedelete system app terugzetten, en zo ja, hoe?
Of, moet ik iets anders doen?

Graaaag jullie hulp!
Thanks alvast voor degene die de moeite wil nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is dat nu net niet het mooiste van deze hobby?????????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasknobbel
@ Amadeus1966

Bedoelde je mijn post, of is je antwoord bedoelt voor een andere reactie eerder? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasknobbel
Heb net een hard reset gedaan, gelukkig stapje verder nu.

Is de telefoon ook te rooten op Gingerbread 2.3.4 misschien, ik heb hem nu aan de praat, alleen is ie nu weer niet geroot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doelde op de posting van Droflin, soms gaat het zo hard dat je er niet tegen kan reageren. hahaha

234 is gewoon te rooten idem als zijn voorgangers.
Ik zal even in het gemak jouw posting even doornemen en dan kom ik er wel op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok, ik heb het gelezen en ik zie een paar problemen.
Je hebt iets crusiaals verwijdert, welks eenvoudig is te herstellen, doch dat bestandje heeft hij nodig om te kunnen starten.

Een factoryreset is dan het snelst.
Zoals je het zelf ook al gezien heb.

Hierna kun je hem gewoon rooten zoals je dat eerder gedaan heb.

De opstartscherm kun je hierna gewoon verwijderen.
Die staat in system/media ( bootsamsung.qmg en bootsamsungloop.qmg ).
Het opstartdeuntje staat in system/etc meende ik. ( poweron.ogg )

Ik zou niet beginnen aan overclocktooltjes voor de processor.
Er is nog geen enkel tooltje geschikt voor de Gio.
Al zijn er wel die anders zeggen, maar jouw ervaring heeft jouw geloof ik wel tot inkeer gebracht.

[ Voor 21% gewijzigd door Amadeus1966 op 28-10-2011 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Irritant dat je eerst die logge KIES-bloatware moet updaten voordat je een firmware-update kunt doen.

Net zo irritant als die grote 'essentiële' Windows updates voor functies die je nooit gebruikt (bijv. IE9).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is niet helemaal waar.
De meeste verkiezen toch Odin voor firmwareupdates.
Dan gebruik je kies alleen voor de benodigde drivers, maar voor de feitelijke update gebruik je dan Odin.
Wie of wat Odin is en hoe het werkt is hier al diverse malen besproken.
Ook waar je de goede Roms vandaan haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apeldoorn7326
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-12-2018
Weet iemand hoe ik mijn Gio aan mijn autoradio kan koppelen. Via bluetooth lukt het niet. Het apparaat kan de radio niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:21

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Apeldoorn7326 schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 19:58:
... Via bluetooth lukt het niet. Het apparaat kan de radio niet vinden.
Je hebt de Bluetooth op de radio aan staan dan? De radio's die ik ken werken als volgt:
1. Zet de radio in de "pairing" stand voor Bluetooth. Er verschijnt een code.
2. Laat de telefoon zoeken en koppel aan de radio, voer de code in.
Zelf heb ik een Parrot apparaatje, die werkt op ongeveer dezelfde wijze. Enfin, de handleiding van jouw radio kan jou precies vertellen hoe het bij jou werkt.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pheppy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 16:43
Ik heb in mijn auto een losse bluetooth setje (aangesloten op de aux van de radio). De gio kan ik wel aansluiten, maar heeft vaak moeite om de bluetooth te vinden. Mijn 2 jaar oude Milestone (android) koppelt zonder problemen, zelfs als het niet de bedoeling is maar ik de bluetooth per ongeluk aan heb staan.
In de GIO moet ik regelmatig handmatig scannen, en zelfs dat levert regelmatig niets op. Wel vaak andedre apparaten. Soms doet hij het pas als ik het 10 minuten nog een keer de instelligen open en laat scannen.

Mogelijk werkt de bluethooth niet optimaal in mijn versie (2.3.4) van android op de GIO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Grappig - dit weekeinde ook een BT set van parrot ingebouwd en de Gio heeft er veel moeite mee. gek genoeg lijkt de verbinding significant te verbeteren (minder drops) als ik WIFI uitzet ...

Later deze week ook eens met mijn vorige nokia proberen om uit te sluiten dat het in de parrot zit, maar ik verdenk de Gio (2.3.3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noize79
  • Laatst online: 20-12-2021
Heeft iemand van jullie al eens opgemerkt dat de dataverbinding gewoon aan blijft in het buitenland.
Het vinkje bij roaming staat echt uit, maar toch blijft de dataverbinding z'n werk doen.
Als je dan in het buitenland zit, dan zie je bij de statusinformatie van het toestel wel de naam van het buitenlandse netwerk, maar er staat no roaming. Het lijkt dus alsof hij niet herkent dat hij in het buitenland zit.

Iemand een idee?

Android 2.3.3 / Provider Mobile Vikings (MVNO in Be)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Om dataverbinding 3g "difinitief" uit te zetten kun je dmv de aan/uit schakelaar aan de zijkant.
Deze schakelaar even ingedrukt houden totdat er een menu te voorschijn komt.
Eén van de opties is dan Dataverbindingstand uit of ingeschakelt.
Hier kan je dan de keuze maken.

Een aardig monitortooltje voor je 3G verbinding is 3g watchdog.

Maar zit je niet in de war met je wifi?
Als deze aanstaat, kan hij ook gaan zoeken (mits zo ingesteld).

[ Voor 13% gewijzigd door Amadeus1966 op 31-10-2011 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 2 weken de Galaxy Gio.
Toen ik hem kocht bij de mediamarkt, stond er Android 2.3.3 op.
Ik heb geen last van vastlopers gehad, maar een dag of 3-4 geleden,
had ik een beetje slechte verbinding steeds met mijn wifi.
De code en alles was goed ingevuld, ik had wel verbinding, maar het viel erg vaak weg.
Dan deed ik wifi uitzetten en dan weer aan, dan verbind ie weer opnieuw en dan heb ik wel weer even verbinding om een pagina te laden, maar daarna is het internet weer traag.

Toen dacht ik; laat ik eens updaten. Ik heb toen geupdate naar Android 2.3.4 van sammobile.com omdat ik daar goeie verhalen over hoorde.
Nu heb ik dus geupdate, al mijn apps waren weg, ik had zeker een backup moeten maken? Dat had ik niet gedaan :$ Dat was nog niet zo'n ramp, maar de wifi doet gewoon nog hetzelfde.
Als ik bijvoorbeeld in de android market zit, komt er soms te staan dat ik geen netwerkverbinding heb, ook al houd ik mijn telefoon naast de router enzo.

Mijn ps3 heb ik bij de router in dmz mode gezet, kan dat ook helpen bij mijn telefoon of kan dat niet?

Of is er wat anders aan te doen? Ligt het aan mijn telefoon en kan ik misschien iets veranderen of kan ik instellingen in de router veranderen waardoor het misschien beter gaat werken?

Ik hoop dat iemand kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je na je update ook een factory en een cash wipe gedaan?
Mijn verbinding haperde ook wel eens na een update.
Ik doe nu standaart een factoryreset en een cashwipe.
Ik draai ook op 234 en ondervind absoluut geen problemen.
Uiteraard heb ik gelukkig wel backups.

[ Voor 63% gewijzigd door Amadeus1966 op 31-10-2011 16:06 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 23 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en prijzen mogen hier besproken worden.