Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
Iets waar ik mij een tijdje geleden al zorgen over maakte. Snel foto's schieten is prettig maar close-up gaat hem niet worden met deze camera. Het is ook een nieuw type camera, namelijk een EDoF (Extended Depth of Field) camera.dreester schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:31:
Dit wordt zeker weten mijn volgende toestel. Ik was nog aan het twijfelen tussen de Nokia E6 en deze, maar algehele snelheid van de Bold 9900 heeft mij overtuigd. Waar ik nog wel benieuwd naar ben is de accuduur, bij gerucht heb ik vernomen dat deze hetzelfde moeten zijn als de de 9700.
Ander onderbelicht puntje vind ik de camera, het schijnt een all-focus camera te zijn. Wat volgens mij betekent dat alles vanaf 50cm afstand scherp moet zijn, alles daarvoor wordt lastig. Nokia E6 heeft volgens mij dezelfde techniek aan boord (full-focus). Voordelen t.o.v. auto-focus zijn onder andere dat je geen bewegende onderdelen meer hebt en dat je het toestel dunner kunt maken. Ander voordeel is dat je sneller foto's kunt maken. Nadeel vind ik toch wel dat alles tot 50cm afstand moeilijk scherp te krijgen is.
Even mezelf gequote uit de hands-on van Tweakers.net over NFC:
[...]
Weet iemand hoe het zit met GPS? Zit dit er nou wel op of werkt het alleen A-GPS?
[ Voor 3% gewijzigd door dreester op 16-08-2011 10:17 ]
Wat ik me afvraag is, zou je met de BB9900 misschien de OV chipkaart kunnen uitlezen ^^
Wat ik mij afvraag, is of in de 9900 je een e-mailbericht uitgesteld kan versturen. Stel dat ik 's avonds op de bank zit en iets bedenk wat ik nog wil vragen aan een klant, dan kan ik alvast het mailtje maken en instellen dat het mailtje 's morgens om 08.00 uur verzonden moet worden vanuit het toestel. Jammer, want ik ben tot nu toe nog geen recent toestel tegengekomen die dat wel kan, behalve mijn oude Nokia 9500.
Verwijderd
Zou kunnen maar dan moet je een applicatie voor BB OS gaan schrijven die de sleutels van de OV-Chipkaart kan kraken. Daarvoor heeft hij behoorlijk wat rekenkracht of tijd voor nodig, dat is vooral in BB OS een probleem volgens mij door de beperkte API enzovoort vanwege veiligheidsredenen.TZC-T1-FX schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:26:
Wat ik me afvraag is, zou je met de BB9900 misschien de OV chipkaart kunnen uitlezen ^^
Wat ook kan, is dat je de sleutels kraakt op je computer met een NFC lezer en deze sleutels vervolgens op je BlackBerry plaatst.
Dit topic is gesloten.