Ik heb het idee dat dit ook deels komt omdat een reactie van +2 niet makkelijk naar +1 te krijgen is zonder een -1 te geven. Dus als mensen iets niet goed genoeg vinden geven voor een +2 geven ze sneller een -1 of 0 om maar invloed te kunnen uitoefenen
Met de mediaan zijn reacties juist sneller naar het juiste niveau te krijgen, er zijn procentueel gezien altijd een in verhouding kleine groep die aan mening/mis
modding doet en dat hoort inderdaad niet maar zo ver ik weet worden die mensen zeker aangepakt maar het is moeilijk om alles er uit te filteren.
Dan nog paar punten die je aanstipt:
Het niveau op de Frontpage is over het algemeen vrij dramatisch. Veel mensen die enorm korte reacties geven die eigenlijk helemaal niks toevoegen, het lijkt alsof iedereen maar wat wilt vertellen zonder echt iets te zeggen.
Daar is nu juist het mis
mod topic voor, als jij van mening bent dat een reactie die bv een +1 krijgt niet op +1 zou moeten staan omdat deze niets toevoegt en /of niet ontopic is kan je dat daar melden.
En of het niveau * Dramatisch is*, ik vind dat overdreven eerlijk gezegd maar ik snap wat je bedoelt.
De samenleving is zeer breed en de reacties op tweakers.net(FP) zijn dat ook, wat de 1 dramatisch vind kan een ander alles behalve dramatisdh vinden, het is echt net wat je gewend bent.
Toch zie ik gelukkig nog steeds veel mensen(meerderheid) die wel degelijk op een goede en juiste manier over een onderwerp spreken dus het lijkt me juist niet iedereen over 1 kam te scheren.
Ik vind het vrij jammer om te zien dat een inhoudelijke reactie van een stuk of 20 regels dezelfde beoordeling kan krijgen als een reactie van met moeite twee regels.
Een lap tekst zegt niet per definitie dat het niveau erin ook goed is of dat het ontopic is of dat het een hogere waardering moet krijgen omdat het zo veel tekst is en alles erin ontopic is.
Je kan met 2 zinnen in gevallen wel degelijk ontopic zijn en zelfs iets toevoegen, maar wederom ik begrijp je punt.
Het is wel zo dat wat ik zo nu en dan tegen kom dat mensen zeker ontopic zijn in een lange tekst maar dat het gewoon niet +2 waardig is omdat het nogal een herhaling van argumenten is die dan ook in andere bewoordingen meerdere malen in dezelfde tekst terug komen. Maar als je een tekst tegen komt die wel zeker meer toevoegt en op de +1 staat terwijl hij zeker op bv +2 kan dan gewoon even melden.
Het maakt voor mij de frontpage ook geen plek om een goed inhoudelijke discussie te voeren, uiteindelijk heeft de drek toch de overhand.
Ik denk eerder dat een procentueel gezien kleiner deel van de mensen die posten jou dit gevoel geven, zelf ervaar ik het overigens nog niet in de mate die jij nu beschrijft maar ik snap wat je bedoelt.
Maar iets wat er altijd was en zal blijven is dat een minderheid het voor het grotere geheel kan verpesten en ik zeg kan want of ze dat doen ligt ook aan jezelf natuurlijk.
Enige manier op dit moment die we hebben is om de postings aan te kaarten en ook de beoordelingen daarin die niet kloppen zodat de power
mods waar ze dit nodig vinden kunnen ingrijpen, maar er zal altijd een klein deel door het net heen slippen vanwege verschillende redenen, dat is iets wat we zullen moeten accepteren in mijn ogen, er bestaat geen foutloos systeem.
Ik zat ook te denken nu we de mediaan hebben en scores sneller bij te stellen zijn kan dit ook nadelige effecten geven, zoals:
Omdat posts zo snel worden goed gezet kan het zijn dat bepaalde mensen die daadwerkelijk aan mening/mis
modding doen niet zo snel meer eruit gevist worden, ik bedoel dan als een post bv niet in het mis
mod topic word geplaatst omdat hij gewoon op de juiste score staat echter wel met veel mening/mis
modding erin, het valt dan iets minder op.
Er zijn gelukkig wel mensen die dan alsnog de post aankaarten vanwege dat soort
modmisbruik maar dat word niet zo veel gedaan, omdat dit ook niet de prioriteit van het mis
mod topic is.
Op deze manier zou je kunnen relativeren dat de mensen die er op deze manier mee weg komen er niet voor aangepakt worden.
Vaak zijn dit ook mensen die maar af en toe
modden die er door heen glippen en dat maakt het nog moeilijker.
Ik verwacht van onze power
mods ook niet dat ze alles er uit kunnen vissen of dat ze iedereen die zo nu en dan mis
mod aanspreken, dat is handmatig gezien zo enorm veel werk en daar is lijkt me gezien het team wat dit doet geen capaciteit voor of prioriteit. De mensen die met regelmaat hun
mod rechten misbruiken die worden er wel degelijk uitgehaald.
[
Voor 35% gewijzigd door
pino85 op 30-05-2013 08:54
]