Berekening van gemiddelde reactiescore

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BOB
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-07 09:10
Ik probeer enkel te reageren op een artikel wanneer ik vind dat ik vermeldingswaardig heb te melden. Vrij frequent krijg ik reactiescores van 2 en 3, maar mijn gemiddelde ligt amper op 1,2. Ik heb even al mijn reacties en scores in excell geplaatst en kwam tot de volgende conclusie:

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/bobke/tweakersscore.gif

Wanneer een reactie niet beoordeeld wordt, heb je geen punten en wordt dit gerekend als 0 punten.
Aangezien ik nogal dikwijls op 3 dagen oude artikels een half artikel reageer, zijn er nog weinig modders die langs komen en geen beoordeling geven binnen de 2 dagen.
Hierdoor komt mijn gemiddelde score laag te staan, voor hetzelfde geld hadden deze reacties een 2 of 3 score kunnen hebben.

Is het niet aangewezen om een nieuwe formule te gebruiken bij het berekenen van je scoregemiddelde? Eentje die onbeoorde reacties niet meeteld. gemiddelde score = ('som reactiescores'/('aantal reacties'-'onbeoordeelde reacties'). Dit lijkt me een realistischer beeld te geven van je gemiddelde score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

De niet te beoordelen reacties worden in jou voorbeeld dan ook meegenomen. Reacties op V&A advertenties zijn niet te beoordelen, galleryreacties niet en die halen met een default 0 punten je gemiddelde omlaag.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29

crisp

Devver

Pixelated

Wiethoofd schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 10:06:
De niet te beoordelen reacties worden in jou voorbeeld dan ook meegenomen. Reacties op V&A advertenties zijn niet te beoordelen, galleryreacties niet en die halen met een default 0 punten je gemiddelde omlaag.
Dat zal een beetje per persoon verschillen; voor mij of B-BOB maakt dat geen verschil. Bij jou is het echter anders - jouw gemiddelde reactiescore zou op 0.4 uitkomen als we V&A en gallery-reacties niet meenemen. Om dit correct te berekenen zouden we echter een extra counter moeten opslaan per user.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BOB
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-07 09:10
Voor de duidelijkheid, ik heb het enkel over reacties over artikels op de frontpage. V&A en gallery reacties hebben geen invloed, niet in de huidige berekening, noch in mijn berekening. Ik heb effectief 13 (goede) reacties op artikels geplaatst waar nooit één beoordeling op geweest is. Dan krijg je dit gewoon als 0 punten (irrelevant) aangerekend in je berekening voor het gemiddelde.

Maar goed, het is nu niet dat ik constant mijn gemiddelde in het oog houd. Ik kreeg gewoon het gevoel dat dit niet klopte toen ik het las, zocht het even uit en wou dit even delen. Maar ik weet ondertussen dat ik best niet meer reageer of artikels van 3 dagen oud om zulke dingen te vermijden.