waarom je systeem verkopen, je hebt momenteel het beste wat je van AMD kunt krijgen ( alleen misschien een 1100T maar door je overclock kan je die laten weg vallen ). Als je nu een am3+ mobo koopt kan je 3 - 4 jaar door als je wanneer bulldozer uitkomt upgrade.
ja oke, ik ben nu echt zo'n 90% zeker dat ik zo'n am3+ wil halen, maar merk je verschil als ik inplaats van de am3+ mijn cpu op een am3 mobo gebruik?
en weet jij zo een winkel in groningen waar ze am3+ bordjes hebben?
Als ik het zo lees draait het niet eens zozeer om de socket maar veel meer om de chipset?
Als ik het zo lees draait het niet eens zozeer om de socket maar veel meer om de chipset?
[ Voor 17% gewijzigd door Berreber op 03-07-2011 21:21 ]
If it ain't broke, don't fix it
Je gaat een verschil in verbruik zien aangezien de 9xx serie minder verbruikt ( zullen de mama en de papa blij mee zijn
) prestatie verschil ga je niet zien denk ik.
Ik ben van belgië dus weet niet direct een winkel, ik koop mijn spullen gewoon altijd via de webshops en liefst bij de goedkoopste incl verzenkosten dan wel
Ik ben van belgië dus weet niet direct een winkel, ik koop mijn spullen gewoon altijd via de webshops en liefst bij de goedkoopste incl verzenkosten dan wel
haha oke
ja ze zijn best wel chagerijnig om die stroomrekening $$
maar de NVIDIA nForce 980a SLI chipset is geen am3+?
Ja sorry ben nog niet zo into am3+
maar de NVIDIA nForce 980a SLI chipset is geen am3+?
Ja sorry ben nog niet zo into am3+
geen probleem
we zijn er om elkaar te helpen nietwaar. Nvidia maakt naar mijn weten geen chipsets meer, dus deze chipset is al redelijk verouderd. O ja voor ik het vergeet, de moederbord fabrikanten hebben met de 9xx serie de mogelijkheid om SLI op AMD te gebruiken, dit kon vroeger niet.
Oke dankje voor je hulp, ik zit nog steeds te twijfelen want ik kan relatief goedkoop eem am3 bordje bij mijn setup krijgen alleen ik wil dan over een tijdje gewoon een compleet nieuwe config dus kan het dan uit om een am3+ te nemen.
Ik vraag morgen wel even bij norrod of ze ook am3+ leveren en anders moet ik even rondzoeken op webshops
Sowieso bedankt voor je hulp
Ik vraag morgen wel even bij norrod of ze ook am3+ leveren en anders moet ik even rondzoeken op webshops
Sowieso bedankt voor je hulp
Hallo,
Ik heb hier een link dat aanduid dat AM3+ wel degelijk beter en ander is als AM3.
Verschillen tussen AM3 en AM3+ (Sorry dat het bij de buren is)
Zoals Scorpia al zij zou ik zeker voor een AM3+ socket gaan en met de nieuwe reeks chipsets.
Ik heb verstaan dat je net zoals mij niet het meeste geld hebt
Dus zou ik voor een 970 chipset gaan.
Ik heb hier een link dat aanduid dat AM3+ wel degelijk beter en ander is als AM3.
Verschillen tussen AM3 en AM3+ (Sorry dat het bij de buren is)
Zoals Scorpia al zij zou ik zeker voor een AM3+ socket gaan en met de nieuwe reeks chipsets.
Ik heb verstaan dat je net zoals mij niet het meeste geld hebt
Dus zou ik voor een 970 chipset gaan.
https://erazerbrecht.wordpress.com/
Het verschil in prestatie tussen de 890 FX en 990 FX met een Phenom II X6 is nagenoeg 0.
Het enige verschil is dat 990 FX zuiniger is en SLI ondersteunt (kan overigens op bepaalde 890 FX borden worden gehacked) en je bent toekomst proof.
Ik denk dat ik wacht tot Bulldozer II eraan komt (half volgend jaar ofzo).
Het enige verschil is dat 990 FX zuiniger is en SLI ondersteunt (kan overigens op bepaalde 890 FX borden worden gehacked) en je bent toekomst proof.
bulldozer II zal naar alle waarschijnlijkheid ook werken op am3+DCG909 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 09:38:
Het verschil in prestatie tussen de 890 FX en 990 FX met een Phenom II X6 is nagenoeg 0.
Nu heb ik een probleem, -,- zojuist alles geinstalleerd, oke fijn, pc gaat aan, lampjes op toetsenbord springen aan en ik heb beeld, dan de vraag wilt u windows normaal starten? ja gekozen, ik let even niet op even de kast weer op de pc schroeven ik draai me om beeld zwart -,-
ik druk de pc weer aan, lampjes op toetsenbord spingen weer aan en uit, pc draait (dus alle fans en dergelijke) beeld blijft zwart, zojuist een werkende vidkaart uitgeprobeert en vanmiddag heb ik net een nieuw mobo en dimmetjes gehaald, dus wat kan het zijn? het enigste wat er in mijn ogen overblijft is de cpu (ook gloednieuw deze week gehaald) maar als die kapot is gaat de pc toch helemaal niet aan?
ik druk de pc weer aan, lampjes op toetsenbord spingen weer aan en uit, pc draait (dus alle fans en dergelijke) beeld blijft zwart, zojuist een werkende vidkaart uitgeprobeert en vanmiddag heb ik net een nieuw mobo en dimmetjes gehaald, dus wat kan het zijn? het enigste wat er in mijn ogen overblijft is de cpu (ook gloednieuw deze week gehaald) maar als die kapot is gaat de pc toch helemaal niet aan?
Windows opnieuw installeren, en welk mobo heb je?
ja je zegt windows opnieuw installen maar hij doet niks, ik bedoel pc staat aan maar beeld blijft zwart.. -,- lampjes op mobo staan ook allemaal aan, maar krijg geen beeld.
ik zit nu te denken aan een bios flash, maar weet niet hoe ik dat zou moeten uitvoeren omdat ik geen andere cpu heb liggen (volgens mij wel een am2) maar toch.
mobo : 870A-g54
ja hoor, ik moet flashen, zojuist op de amd website gelezen
nou ja, morgen maar weer norrod bellen.... -,-
ik zit nu te denken aan een bios flash, maar weet niet hoe ik dat zou moeten uitvoeren omdat ik geen andere cpu heb liggen (volgens mij wel een am2) maar toch.
ja hoor, ik moet flashen, zojuist op de amd website gelezen
Hmmm dat is balen, ik moet je wel zeggen dat jje een mobo hebt gekocht waarmee je niet te ver mee mag overclocken. De fases van een msi moederbord willen wel eens oproken. Je hebt er maar 4 en ze zijn dan nog eens niet gecooled. Spijtig dat je niet voor am3+ ben gegaan.
ja ze zeiden tegen mij, : als je deze cpu houd en daarna een heel nieuw systeem koopt maakt het niet zo heel veel uit.
en als je bios oud is hea, is het dan mogelijk dat hij de eerste keer wel opstart? ik bedoel tot het scherm windows normaal starten komt en daarna wel aangaat maar geen beeld geeft? want ik was toch wel even heel bang dat de phenom overleden was.
ik hoop dat het met een bios update is op te lossen, en zoja kun je gewoon langs die computershop gaan? kunnen ze hem daar voor je flashen?
en als je bios oud is hea, is het dan mogelijk dat hij de eerste keer wel opstart? ik bedoel tot het scherm windows normaal starten komt en daarna wel aangaat maar geen beeld geeft? want ik was toch wel even heel bang dat de phenom overleden was.
ik hoop dat het met een bios update is op te lossen, en zoja kun je gewoon langs die computershop gaan? kunnen ze hem daar voor je flashen?
In verband met het flashen heb ik geen ervaring. En wat ze je daar hebben wijs gemaakt is alleen goed voor hun portomonee. Jy kan nooit van je leven je amd setup dat je nu hebt aan dezelfde prijs die jij ervoor betaalt hebt verkopen aan hen of iemand anders; Als jij je setup verkoopt dan moet jij binnenkort bij hen een volledig nieuw systeem kopen wat voor hen natuurlijk kassa kassa is hé.
In mijn ogen is het altijd beter op uptegraden dan alles te verkopen, en een hele nieuwe setup te kopen.
Haal alle kabels eens los, clear mossen, kabels terug aansluiten en een andere sata aansluiting van je mobo gebruiken voor je hdd. Bij mij is het al eens gebeurd dat m'n systeem niet meer wou booten door een brakke sata poort
In mijn ogen is het altijd beter op uptegraden dan alles te verkopen, en een hele nieuwe setup te kopen.
Haal alle kabels eens los, clear mossen, kabels terug aansluiten en een andere sata aansluiting van je mobo gebruiken voor je hdd. Bij mij is het al eens gebeurd dat m'n systeem niet meer wou booten door een brakke sata poort
Alle kabels of alleen even power deraf?
ik zal even proberen maar zie ook :

zoals je ziet support ie pas 6 cores na flash
en hoe groot is de kans dat het een brakke sata is?
ik zal even proberen maar zie ook :

zoals je ziet support ie pas 6 cores na flash
en hoe groot is de kans dat het een brakke sata is?
normaal gezien zou je mobo x6 al moeten ondersteunen als het mobo nog niet te lang bij norod heeft gelegen. De kans is klein, maar je kan alleen maar proberen hé. Haal de sterker van je voeding voor een minuut, steker er terug op clear mos en proberen.
ik ga nu ff sata proberen, en als ie het niet doet kan ik er van uitgaan dat ik moet flashen of dat mijn cpu gecooked is ? *ik hoop het toch echt niet...*
cooked zou me raar blijken, of je hebt de cooler verkeert geïnstaleerd, heb je al het vorige ook al geprobeert?
nope niet geholpen, nog meer ideen? want ik baal hier wel ontzettend van, ik ben nog maar 16,
en heb dus niet veel geld. en ik heb zojuist ALLES vervangen.... en hij doet het nog niet?
tenminste voor mij lijkt de laatste optie toch echt flashen, of een cooked cpu, maar dat lijkt mij ook raar.
EDIT: in het boekje dat bijgeleverd zit staat ook nog niks over x6 dus ik neem aan dat mijn mobo dus voor de bios flash nog is?
tenminste voor mij lijkt de laatste optie toch echt flashen, of een cooked cpu, maar dat lijkt mij ook raar.
EDIT: in het boekje dat bijgeleverd zit staat ook nog niks over x6 dus ik neem aan dat mijn mobo dus voor de bios flash nog is?
[ Voor 17% gewijzigd door Berreber op 04-07-2011 20:41 ]
Flashen is niet zo moeilijk. Maar zonder beeld zal het wel moeilijk gaan.
Waarom heb je nu een 8XX gekozen?
Flashen is ook niet moeilijk nee, maar mijn vorige mobo startte ook niet op omdat hij de nieuwste update ook misste,AMD_Aero schreef op maandag 04 juli 2011 @ 20:41:
Flashen is niet zo moeilijk. Maar zonder beeld zal het wel moeilijk gaan.
omdat mij dat (als goedgelovende klant...) is aangepraat.
heb jij nog een idee wat het kan zijn buiten die flash om wat ik kan uitzoeken zonder cpu?
Mycom.Crosshair V FormulaBerreber schreef op zondag 03 juli 2011 @ 21:19:
ja oke, ik ben nu echt zo'n 90% zeker dat ik zo'n am3+ wil halen, maar merk je verschil als ik inplaats van de am3+ mijn cpu op een am3 mobo gebruik?
Dat je uitgerekent je spullen bij norrod koopt.Berreber schreef op maandag 04 juli 2011 @ 20:06:
ja je zegt windows opnieuw installen maar hij doet niks, ik bedoel pc staat aan maar beeld blijft zwart.. -,- lampjes op mobo staan ook allemaal aan, maar krijg geen beeld.
ja hoor, ik moet flashen, zojuist op de amd website gelezen![]()
Je kan beter je spullen bij Mycom aanschaffen en daar weg halen.
Norrod kom ik alleen als ik koelpasta nodig ben.
Verder zijn ze te duur met alles.
Goedkoper als computerland 
Maar iemand nog ideen? En denken jullie dat het geld kost om daar te laten flashen? Omdat ik hem vandaag ook pas gehaald heb?
Maar iemand nog ideen? En denken jullie dat het geld kost om daar te laten flashen? Omdat ik hem vandaag ook pas gehaald heb?
[ Voor 3% gewijzigd door Berreber op 04-07-2011 22:05 ]
Als je dat te weten wilt komen zul je een email moete sturen.Berreber schreef op maandag 04 juli 2011 @ 21:58:
Goedkoper als computerland
Als je het vriendelijk uitlegd misschien gratis maar bij elke winkel zal het wel anders zijn.
Niemand dicht bij je heeft toevallig geen geschikte cpu
http://www.msi.com/product/mb/870A-G54.html#?div=CPUSupport
De winkel gaat om 9:30 open dan zal ik ze even bellen en vragen of dat me geld gaat kosten en anders even in mijn vriendengroep kijken of iemand er eentje wil uitlenen
EDIT: maar kijk ik neem trouwens aan dat ze het wel gratis moeten doen vanwege het feit dat ik heb gevraagd of hij hem ondersteund en met volle overtuiging ewrd mij verteld dat hij het ondersteund, maar ja na een bios update dus -,-
EDIT: maar kijk ik neem trouwens aan dat ze het wel gratis moeten doen vanwege het feit dat ik heb gevraagd of hij hem ondersteund en met volle overtuiging ewrd mij verteld dat hij het ondersteund, maar ja na een bios update dus -,-
[ Voor 41% gewijzigd door Berreber op 05-07-2011 07:59 ]
Ik heb momenteel een phenom II x2 555 BE op 3900 mhz lopen met 1,5250 core voltage. mijn temperatuursensor lijkt alleen maar slecht te werken of is verkeerd afgesteld. Er is wel duidelijk verschil met (24) en zonder prime (18) +/- 6 graden en er is ook een verschil waarneembaar als ik alle fans uit zet. Dan blijft de core temperatuur op zo'n 28 graden hangen. De cpu is echter altijd 40 graden.
Ik neem aan dat deze sensor niet correct is maar op welke temperatuur moet ik dan nu het totaal schatten (mits dit kan met de temp van de cores)?
Ik neem aan dat deze sensor niet correct is maar op welke temperatuur moet ik dan nu het totaal schatten (mits dit kan met de temp van de cores)?
[ Voor 4% gewijzigd door gerjaknut op 05-07-2011 11:12 ]
Als ie geunlocked is, teruglocken, uitlezen, aantal graadjes erbij optellen. Weet je ongeveer wat je voor je hebt.
niet geunlocked maar als ik er een paar graadjes bij op zou tellen dan zou ik stressed op max 35 graden uitkomen met momenteel 0,7 ghz overclock?

Net bij norrod geweest mobo overleden wss doa.
En iedereen bedankt voor de hulp!
En iedereen bedankt voor de hulp!
Nog een vraagje.
Hoe heb jij je internet netwerk thuis?
De CH V Formula heeft namelijk een Intel Gigabit Lan poort, deze gaf op veel CH IV Extreme's ook problemen, dus als je het met een Lan kabel doet moet je je rechearch daar wel even over doen.
Hoe heb jij je internet netwerk thuis?
De CH V Formula heeft namelijk een Intel Gigabit Lan poort, deze gaf op veel CH IV Extreme's ook problemen, dus als je het met een Lan kabel doet moet je je rechearch daar wel even over doen.
Verwijderd
ik heb helaas ook problemen. op 1 of andere manier loopt hij altijd vast met een voltage boven de 1,4500 V of hij valt na een tijdje uit (meestal binnen 10 minuten). Temperaturen zijn niet het probleem, ik heb geen enkele core boven de 53 graden (push/pull op mijn antec, vorige run was pull)
Daarnaast is de auxtin sensor wat raar. Zodra het systeem onder load kom bij linx, gaat deze temperatuur hard omlaag. Wat is dit voor sensor, want ik heb niet het idee dat iets onder load koud hoort te worden
Ik hoop wat antwoorden te vinden, want zo kom ik niet verder als wat ik nu heb staan

Dit was mijn linx run op het hoogst haalbare nu...
Daarnaast is de auxtin sensor wat raar. Zodra het systeem onder load kom bij linx, gaat deze temperatuur hard omlaag. Wat is dit voor sensor, want ik heb niet het idee dat iets onder load koud hoort te worden
Ik hoop wat antwoorden te vinden, want zo kom ik niet verder als wat ik nu heb staan

Dit was mijn linx run op het hoogst haalbare nu...
Zet je ht link multiplier eens 1 stapje lager zodat je wat dichter tegen de 2000 mhz komt en probeer dan nog eens. Op hoeveel voltage en welke snelheid draait de cpu-nb?
auxtin sensor ken ik niet, lijkt mij ook raar dat een temperatuur omlaag gaat bij stressen
auxtin sensor ken ik niet, lijkt mij ook raar dat een temperatuur omlaag gaat bij stressen
bij mij loopt auxtin op -128 graden Celcius, daarom hecht ik er geen waarde aan, waarschijnlijk een sensor in Hardware monitor die niet op je bord zit (dus is default -128 ?)
hmm mijn nieuwe mobo blijkt dus am3+ support te hebben?
Lees:
pricewatch: MSI 870A-G54
maar wel am3 chipset
en ja, op auxtin niet al te veel vertrouwen (uit persoonlijke ervaringen gesproken)
Lees:
pricewatch: MSI 870A-G54
maar wel am3 chipset
en ja, op auxtin niet al te veel vertrouwen (uit persoonlijke ervaringen gesproken)
zelfde als op foto
dus wit
dan is het gewoon am3, bulldozer gaat never te nimmer in jou mobo passen
http://www.msi.com/product/mb/870A-G54.html#?div=Basic
http://www.msi.com/product/mb/870A-G54.html#?div=Basic
[ Voor 31% gewijzigd door arneschoonvliet op 06-07-2011 16:13 ]
Socket AM3+
Moederbordchipset AMD 870
Form Factor ATX (Standard)
Geheugen Typen (moederbord) 4x DDR3
Het is wel een am3 chipset, weetik alleen wel am3+ support, zo van tweakers afgehaald, dus je wilt zeggen dat hij bulldozer dan helemaal niet ondersteunt? (en als ik nieuwe config ga kopen doe ik het helemaal nieuw)
Moederbordchipset AMD 870
Form Factor ATX (Standard)
Geheugen Typen (moederbord) 4x DDR3
Het is wel een am3 chipset, weetik alleen wel am3+ support, zo van tweakers afgehaald, dus je wilt zeggen dat hij bulldozer dan helemaal niet ondersteunt? (en als ik nieuwe config ga kopen doe ik het helemaal nieuw)
kijk dan maar is naar mijn post, direct van msi zelf, max supported phenom II
En check dees is, zelfde mobo als jou, dus ik zou zeker niet overclocken!!
http://tweakers.net/productreview/28795/msi-870a-g54.html
En check dees is, zelfde mobo als jou, dus ik zou zeker niet overclocken!!
http://tweakers.net/productreview/28795/msi-870a-g54.html
[ Voor 49% gewijzigd door arneschoonvliet op 06-07-2011 16:16 ]
ja oke, maar ik was ook niet van plan om hier een bulldozer op te installen, alleen het viel me op dat het am3+ support had
maar daar heb ik eigenlijks geen flikker aan dus?
Weet je trouwens dat het mobo kan smelten bij een 125W cpu.
productreview: MSI 870A-G54 review door vleesjus
Ik zou hier zeker niet met OCen!!
productreview: MSI 870A-G54 review door vleesjus
Ik zou hier zeker niet met OCen!!
haha was ik momenteel ook NOG niet van plan
ik bedoel hexacore op 3.6GHz is genoeg toch?
deze persoon had zelfs nog niet overclocked, gewoon een standaart 1055T in het mobo. Heb wat verder gezocht op internet en hij is niet alleen.
Ik zeg het maar omdat je je immers in het OC gedeelte bevind dacht ik dat dat immers de plannen warenBerreber schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 16:17:
haha was ik momenteel ook NOG niet van plan![]()
Btw: Voor mij draait nooit iets snel genoeg ik oc alles wat ik kan
Geloof ik best, zie mijn laatste reactie op die productreview.
en ja klopt, hij draait standaart ook op 3.2 en bij mij nu op 3.6 en hij is stabiel, temps en dergelijke ook dus ik wil hem misschien wel verder overclocken maar daar wacht ik wel even mee tot ik dan een nieuwe config ga halen
(dat heb ik ook, ik weet niet wat het is maar gewoon de drang tot alles te overclocken
)
en ja klopt, hij draait standaart ook op 3.2 en bij mij nu op 3.6 en hij is stabiel, temps en dergelijke ook dus ik wil hem misschien wel verder overclocken maar daar wacht ik wel even mee tot ik dan een nieuwe config ga halen
(dat heb ik ook, ik weet niet wat het is maar gewoon de drang tot alles te overclocken
[ Voor 72% gewijzigd door Berreber op 06-07-2011 16:21 ]
Ik zou zeggen succes ermee
, heb mijn mening gegeven en volgens mij heb jij echt geld teveel.
haha wie ik? nee joh, ik ben nog maar 16 en zit niet altijd ruim, maar ben nu ook bijna blutScorpia schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 16:21:
Ik zou zeggen succes ermee, heb mijn mening gegeven en volgens mij heb jij echt geld teveel.
hahaha, waarom dan zoveel geld uitgeven aan een moederbord dat niet veel voorstelt. En waarom de duurste weg kiezen? Maar is jou keuze hé
Ik zie nu pas dat de review niet over jouw mobo gaat maar over de MSI - G45.Berreber schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 16:19:
Geloof ik best, zie mijn laatste reactie op die productreview.
(dat heb ik ook, ik weet niet wat het is maar gewoon de drang tot alles te overclocken)
ff reactie aangepast, had hetzelfde alleen bij mij is die nog heel,
@amd_aero, huh? die review die net gestuurd werd ging wel over mijn mobo
Beter lezen overal in de tekst staat MSI 870A-G45.Berreber schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 16:25:
ff reactie aangepast, had hetzelfde alleen bij mij is die nog heel,![]()
niet gewoon een typefout, of zou mijn mobo wel goed zijn?
want ik ben wel een beetje bang dat mijn nu ook gaat doorbranden.
Ik denk het niet anders heeft hij 2 keer een typfout gemaakt en dat heb je zoals je zelf hebt gezegd de elco's die op een andere plaats staan.Berreber schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 16:32:
niet gewoon een typefout, of zou mijn mobo wel goed zijn?
Hoi Berreber.
Heb vanaf morgen wel een Crosshair IV Formula te koop.
Als je interesse hebt roep dan maar.
Woon zelf ook in Groningen
Wat is je prijs.GerardReintke schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 17:09:
Hoi Berreber.
125 euro.
Alle toebehoren doos en bon.is ex eventuele verzendkosten.
Zit nu nog in mijn computer.
Gaat er morgen uit ivm upgrade naar Crosshair V Formula.
[ Voor 17% gewijzigd door GerardReintke op 06-07-2011 17:45 ]
Heb interesse, alleen 1 probleem, ik heb gister net dit mobo nieuw gehaald dus vink een beetje jammer van het mobo.GerardReintke schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 17:09:
Hoi Berreber.
De winkel moet normaal het mobo terug nemen als je dit binnen de 14 dagen doet, ik zou zeggen: grijp je kans.
Ik zit te twijfelen, zal het mij zoveel snelheidsverschil opleveren? Vanwege het feit dat ik weer moet bijleggen en ik ben ook geen miljonair.Scorpia schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 18:36:
De winkel moet normaal het mobo terug nemen als je dit binnen de 14 dagen doet, ik zou zeggen: grijp je kans.
Dit is wel een highend moederbord, je kunt hier verder mee kunt clocken en veilig ;p ( je mobo zal zeker niet oproken) je hebt een mooi fearturesset. Persoonlijk vind ik het bord er echt prachtig uitzien en voor die prijs kan je het niet laten liggen.
maar 125 euro betekent voor mij toch weer 50 euro bijleggen, en dat heb ik momenteel niet -,-
ik weet het, het is een goede prijs, maar toch meer uitgeven als ik heb kan ik niet.
ik weet het, het is een goede prijs, maar toch meer uitgeven als ik heb kan ik niet.
Leen het even bij de ouders, of maak een overeenkomst van zoveel weken geen zakgeld.
dat gaat me niet lukken
me vader wou gister mijn resterende bankbedrag er al afhalen omdat ik de laatste maand voor 460 euro aan componenten heb gekocht
Zo lang je je overige verplichtingen op orde hebt lijkt het me geen probleem... Ik sla/sloeg ook voor best wat euros in, maar er kwam pas gemopper na onvoldoendes @ school. Het argument dat elke dag iets uit de kantine eten duurder is, deed ook wonderen
Desnogwelteplus, voordat je zoveel geld uitgeeft, zorg dat je precies weet wat je wilt en krijgt. Nu heb je dus een mooi moederbord, dat alleen je CPU niet maximaal support. Da's best wat geld down the drain. (Die 14 dagen geldt als je het via internet besteld hebt, als je het zelf ophaalt ben je afhankelijk van de winkelier, die je niets verplicht is)
Desnogwelteplus, voordat je zoveel geld uitgeeft, zorg dat je precies weet wat je wilt en krijgt. Nu heb je dus een mooi moederbord, dat alleen je CPU niet maximaal support. Da's best wat geld down the drain. (Die 14 dagen geldt als je het via internet besteld hebt, als je het zelf ophaalt ben je afhankelijk van de winkelier, die je niets verplicht is)
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Hoe bedoel je dat hij cpu niet max support? ik bedoel hij staat gewoon in de lijst van cpu support? en hij deed zonder het bios update?
Ik bedoel, dus ik had beter een ander mobo kunnen doen? want deze was de beste die ze momenteel bij norrod op voorraad hadden. als hij hem niet max support zou ik daar echt vreselijk van balen namelijk. en prime95 en dergelijke runnnen ook gewoon zonder problemen en overige benchmarks zijn ook gewoon even hoog als andere mensen met een ander mobo met hetzelfde cpu?
Ik heb het hele jaar er goed voor gestaan maandag hoor ik definitief of ik over ben
(hele jaar nog geen onvoldoendes gestaan dus dat zit wel goed
)
Ik bedoel, dus ik had beter een ander mobo kunnen doen? want deze was de beste die ze momenteel bij norrod op voorraad hadden. als hij hem niet max support zou ik daar echt vreselijk van balen namelijk. en prime95 en dergelijke runnnen ook gewoon zonder problemen en overige benchmarks zijn ook gewoon even hoog als andere mensen met een ander mobo met hetzelfde cpu?
Ik heb het hele jaar er goed voor gestaan maandag hoor ik definitief of ik over ben
Mocht je inderdaad de MSI 870A-g54 hebben dan heb ik niks gezegd, en zou ik die lekker houden. De chipset is goed, en het lijkt mij een degelijke budget-klokker.
Dat hij bij 1 persoon doorbrandt is goed balen, maar als hij dat op stock doet, heb je garantie, doet ie het niet, dan kun je een beetje gaan spelen. Ik laat m'n hardware altijd eerst een maand lekker standaard draaien om dat soort grappen te vinden (burn-in, zeker met warm weer vind je fouten snel), en pas daarna ga ik spelen. Tot nu toe heeft me dat nog geen mobo gekost... Of dat geluk of wijsheid is laat ik in het midden
Dat hij bij 1 persoon doorbrandt is goed balen, maar als hij dat op stock doet, heb je garantie, doet ie het niet, dan kun je een beetje gaan spelen. Ik laat m'n hardware altijd eerst een maand lekker standaard draaien om dat soort grappen te vinden (burn-in, zeker met warm weer vind je fouten snel), en pas daarna ga ik spelen. Tot nu toe heeft me dat nog geen mobo gekost... Of dat geluk of wijsheid is laat ik in het midden
[ Voor 57% gewijzigd door FreezeXJ op 06-07-2011 19:20 ]
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Haha, oke. want het lijkt me opzich best een goed bordje (ik heb hem pas een dag dus daar kan ik nog niet over oordelen) als ik hem een week of 2 heb zal ik misschien wel even een gebruikersreview schrijvenFreezeXJ schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 19:14:
Mocht je inderdaad de MSI 870A-g54 hebben dan heb ik niks gezegd, en zou ik die lekker houden. De chipset is goed, en het lijkt mij een degelijke budget-klokker.
maar dankje, je hebt me enigszins gerustgesteld
Wel snugger.Als je de moeite had genomen had je gezien dat hij daar al stond.
*knip*
*knip*
[ Voor 89% gewijzigd door Rone op 08-07-2011 09:59 ]
Hij verwijst jouw daar heen, zodat vragen over "wie ergens interesse in zou hebben" niet de topic vervuilt. Een ieder die interesse heeft in highend hardware weet waar die dat kan vinden.. Vandaar dus...
'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'
@GerardReintke Het is gewoon niet de bedoeling om reclame te maken voor je eigen advertenties op een forum, daar hebben ze de V&A voor uitgevonden.
Lachen.met andere woorden LOL..
Heb nu dus de Crosshair V Formula.
Draai nu mijn X6 1090T op 17x240 1.356 volt prime stabiel.
Geheugen heb ik op 6 8 6 24 40.
Northbridge en HT moet ik nog mee bezig.
Is aan te raden voor de gene die ook besluit de C V F aan te schaffen om direct de laatste intel drivers 16.3 te downloaden en installeren aangezien ik door de meegeleverde driver op de cd behoorlijk wat BSOD heb gehad.
Was op de C IV F 1.38 volt
Heb nu dus de Crosshair V Formula.
Draai nu mijn X6 1090T op 17x240 1.356 volt prime stabiel.
Geheugen heb ik op 6 8 6 24 40.
Northbridge en HT moet ik nog mee bezig.
Is aan te raden voor de gene die ook besluit de C V F aan te schaffen om direct de laatste intel drivers 16.3 te downloaden en installeren aangezien ik door de meegeleverde driver op de cd behoorlijk wat BSOD heb gehad.
Was op de C IV F 1.38 volt
Leuke cpu heb je daar, 4000mhz op 1.36v niet slecht
. Hoelang is die stabiel?
dubble post
[ Voor 82% gewijzigd door arneschoonvliet op 08-07-2011 16:47 ]
Vanaf vanacht 1 uur ongeveer tot vanmiddag 14:00 uur.
Vind het zelf wel vreemd omdat ik op de C IV Formula draaide op 20x200 1.38 volt.
Op de C V F haalt hij het niet op de multiplier maar wel op zijn sloffen op de fsb.
Mooie winst.
Vind het zelf wel vreemd omdat ik op de C IV Formula draaide op 20x200 1.38 volt.
Op de C V F haalt hij het niet op de multiplier maar wel op zijn sloffen op de fsb.
Mooie winst.
Aah ja er is voor mij een x6 1100T onderweg van een medetweaker. Die haalde er zo rond de 4450Mhz mee. Eens kijken wat mijn bordje en RAM wil doen. Ik zat te denken aan iets in de richting van 206x21 / 206x21.5 
Maar ja, je weet het nooit helemaal zeker. Nu hopen dat de IHS een beetje recht is anders kan ik hem ook nog gaan lappen lol. Gelapte koeler dus ja.
Maar ja, je weet het nooit helemaal zeker. Nu hopen dat de IHS een beetje recht is anders kan ik hem ook nog gaan lappen lol. Gelapte koeler dus ja.
~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~
Op wat voor moederbord ga je hem installeren.
Ik draai met een custom loop 20 graden idle.
Mijn processor is gelapt.
Ik draai met een custom loop 20 graden idle.
Mijn processor is gelapt.
Komt hij inderdaad.
En hij komt op deze zelfde config als in m'n onderschrift.
M4A79T Deluxe en 4x2GB Kingston Hyper-X 1600C9.
Koeler is een TRUE push-pull lapped.
En hij komt op deze zelfde config als in m'n onderschrift.
M4A79T Deluxe en 4x2GB Kingston Hyper-X 1600C9.
Koeler is een TRUE push-pull lapped.
~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~
Hij had hem op 18.5 x237.8 op1.524 volt.
Misschien dat je hier wat aan hebt.
Zeker een mooie winstGerardReintke schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 17:03:
Vanaf vanacht 1 uur ongeveer tot vanmiddag 14:00 uur.
Mooie winst.
Gisteren mijn C VF opgehaald bij mycom groningen.
Ook direct navraag gedaan wanneer de fx 8310 leverbaar werd.
Moet met twee weken even weer contact opnemen.
Hoogstwaarschijnlijk wist de verkoper dan wel meer.
Ik zit er met smart op te wachten.
Ook direct navraag gedaan wanneer de fx 8310 leverbaar werd.
Moet met twee weken even weer contact opnemen.
Hoogstwaarschijnlijk wist de verkoper dan wel meer.
Ik zit er met smart op te wachten.
ik denk dat je toch nog even zult moeten wachten, ik volg bulldozer nu al een tijd nau op de voet en volgens de laatste geruchten zal hij ergens in september verkrijgbaar moeten zijn. Op 16 juli laat AMD meer dingen weten over bulldozer misschien zelf een benchmark.
Daar heb ik zeker wat aan! Alleen vanwege de NB/HT/RAM snelheid draai ik het liefst op 206 tot 211 HT Ref. Dus moet even uitzoeken wat ongeveer in die buurt komt.GerardReintke schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 18:32:
Hij had hem op 18.5 x237.8 op1.524 volt.
effe een update tijdens het testen.
Zit nu op 13x308 1.32500 volt met mijn X6 1090T ICM C V F.
En dat op maar 37 graden max met een uur prime95 stabiel
Edit.
Mijn uiteindelijke stabiele overclock.
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1901078]
Zit nu op 13x308 1.32500 volt met mijn X6 1090T ICM C V F.
En dat op maar 37 graden max met een uur prime95 stabiel
Edit.
Mijn uiteindelijke stabiele overclock.
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1901078]
[ Voor 77% gewijzigd door GerardReintke op 09-07-2011 20:11 ]
Draai hier nu 20x200 op 1.44V effectief (1.400 ingesteld in BIOS), op dit moment 55 graden. (omgeving is 25)
Bijna 18 uur stabiel nu, dus ik vind em goed
4.1 Ghz kan, maar dat kost me helaas 0.07V extra, en daarna houdt het heel snel op. Echter wat gekker is, als ik m'n HT op 1000 zet, draait m'n stressprogje (SystemStabilityTester 1.1.1, ik draai Linux) sneller dan met de HT op 2000 of 2400... Dus ofwel het programma faalt, of mijn instellingen zijn brak, of... het klopt echt niet.
RAM is overigens Exceleram 1600 6-8-7.
Bijna 18 uur stabiel nu, dus ik vind em goed
RAM is overigens Exceleram 1600 6-8-7.
Update.
Draai nu 20/200 op 1.332 volt.
Nortbridge draait op 3000mhz
HT draait op 2600.
Ram draait 6/8/6/18/30 1600mhz.
Dit alles prime stabiel.
Link naar cpu-z validator id: http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1902336
HT draait op 2600.
Dit alles prime stabiel.
Prime 24uur?GerardReintke schreef op zondag 10 juli 2011 @ 16:39:
Update.
HT draait op 2600.
Dit alles prime stabiel.
Probeer een keer 20 runs met LinX of IBT?
Plaatjes zegen meer dan woordenGerardReintke schreef op zondag 10 juli 2011 @ 16:39:
Update.
HT draait op 2600.
Dit alles prime stabiel.
Laat hem eens een uurtje LinX draaien op die settings.
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Stabiel met 20 runs intel burntest max ram.
Zal ik je nog wat sterks vertellen ,ik geloof je niet met je phenom x6 op stock voltage 4GHz prime stabielGerardReintke schreef op maandag 11 juli 2011 @ 18:58:
Stabiel met 20 runs intel burntest max ram.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Beste Speedy.
Ten eerste is het stock voltage van een X6 1090T 1.256 volt.
Twee zal hem nog een keer draaien en een screen er bij doen.
Ten derde doe je huiswerk beter qua stockvoltages.
Verwijderd
ik ben sinds gister begonnen met het overklokken van mijn X4 955 BE, nu heb ik al wat opgezocht en wat ik kan vaststellen is dat het slimste is om veranderingen te testen in AMD overdrive en wanneer ze stabiel zijn deze in de bios in te stellen. het enige probleem wat ik hiermee heb is dat mijn hele computer vastloopt bij een verandering in overdrive. het maakt niet uit wat ik verander en of ik het omhoog of omlaag verander. de pc loopt vast wanneer ik op apply druk. nu heb ik al wel gezocht en ik kwam aardig wat hits tegen van mensen met hetzelfde probleem maar nergens echt een oplossing.
heeft een van jullie ervaring met dit probleem, en graag een oplossing natuurlijk.
ik ben nu gewoon maar in de bios de intellingen aan het veranderen maar iedere keer een boot na een aanpassing van 5-10mhz is niet echt prettig en kost ook nogal veel tijd die ik beter aan testen kan besteden.
heeft een van jullie ervaring met dit probleem, en graag een oplossing natuurlijk.
ik ben nu gewoon maar in de bios de intellingen aan het veranderen maar iedere keer een boot na een aanpassing van 5-10mhz is niet echt prettig en kost ook nogal veel tijd die ik beter aan testen kan besteden.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2011 14:07 ]
Misschien heb je hier iets aan:
Phenom II 955BE-C2 (Ook een quad) @ Asus C3F: Op 1600 MHz memoryspeed niet stabiel te krijgen bij default instellingen, terwijl mainboard en memory het wel aankunnen. Memoryspeed teruggezet op 1333 Mhz en hij draait nu wel stabiel. (Kan aan mijn CPU liggen, maar misschien ligt het aan de revisie/stepping van de CPU, de mijne is een C2). Heb jij een C2 of een C3? (Check evt. via: CPU-Z).
Phenom II 955BE-C2 (Ook een quad) @ Asus C3F: Op 1600 MHz memoryspeed niet stabiel te krijgen bij default instellingen, terwijl mainboard en memory het wel aankunnen. Memoryspeed teruggezet op 1333 Mhz en hij draait nu wel stabiel. (Kan aan mijn CPU liggen, maar misschien ligt het aan de revisie/stepping van de CPU, de mijne is een C2). Heb jij een C2 of een C3? (Check evt. via: CPU-Z).
Stock voltage bij mij in de bios is 1.325 ,lager gaat hij ook niet.GerardReintke schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:08:
Beste Speedy.
Als je beetje de forums doorzoekt dan zie je dat de gemiddelde vcore 1.3V is
Amd geeft als voltages op 1.0-1.475V dus dat is ook niet echt duidelijk..
Verwijderd
hij is c2 volgens cpu-z, geheugen is standaard 1333mhz. maar volgens mij ligt het meer aan overdrive want bios overclock is wel stabielKosh66 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:26:
Misschien heb je hier iets aan:
Dit topic is gesloten.