Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06 08:20

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Gisteren hebben we de 3 mech bosses op expert dood gekregen. Dat was eigenlijk simpeler dan ik had gedacht. Je moet alleen het juiste wapen hebben... :P

De volgende stap wordt Plantera. :)

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-06 08:06

Madstorm

Derping all the way!

Van het weekend goede progress gemaakt. Heb de WoF verslagen, en hiermee naar hardmode gedaan. Ik had (met fishing) 180 wooden crates, 110 iron crates en 20 gold crates opgespaard, dus daarna een openingsfestijn gehouden. Heb nu genoeg van het nieuwe ore zonder ook maar één demon altar te slopen.

Nu even kijken wat het beste is om te doen, in het verleden heb ik Terraria nog niet heel veel op harmode gespeeld. Even kijken welke volgorde ik moet pakken voor de bosses, en zal ook nieuwe wapens moeten vinden. Heb in ieder geval genoeg gold (rond de 10 platinum) om alles te reforgen wat ik krijg.

Ik heb trouwens gisteren nog een 2 a 3 uur gezocht naar lifefruits, maar ik kan ze nergens vinden (en ja, ik zit in de underground jungle). Ook met spelunker potion zie ik ze niet. Heb voor de zekerheid één demon altar gesloopt, dacht misschien spawnen ze hierdoor, maar dit lijk ook niet het geval. Moet ik eerst nog wat doen in hardmode voordat deze spawnen (Wiki van Terraria meldt hier niks over)?

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-04 22:08
On the PC version, life fruits do not spawn until a mechanical boss is defeated.
Dit gedaan? Bron.

En 10 platinum kan er snel doorgaan als je echt van alles Godlike wilt.

[ Voor 38% gewijzigd door Jump op 13-07-2015 09:47 ]

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

Jump schreef op maandag 13 juli 2015 @ 09:46:
[...]

Dit gedaan? Bron.

En 10 platinum kan er snel doorgaan als je echt van alles Godlike wilt.
-.-'

Nee, ik zou zweren dat ik de Wiki goed had doorgelezen :X ..
Thanks _/-\o_

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:23

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Madstorm schreef op maandag 13 juli 2015 @ 09:37:
Van het weekend goede progress gemaakt. Heb de WoF verslagen, en hiermee naar hardmode gedaan. Ik had (met fishing) 180 wooden crates, 110 iron crates en 20 gold crates opgespaard, dus daarna een openingsfestijn gehouden. Heb nu genoeg van het nieuwe ore zonder ook maar één demon altar te slopen.

Nu even kijken wat het beste is om te doen, in het verleden heb ik Terraria nog niet heel veel op harmode gespeeld. Even kijken welke volgorde ik moet pakken voor de bosses, en zal ook nieuwe wapens moeten vinden. Heb in ieder geval genoeg gold (rond de 10 platinum) om alles te reforgen wat ik krijg.

Ik heb trouwens gisteren nog een 2 a 3 uur gezocht naar lifefruits, maar ik kan ze nergens vinden (en ja, ik zit in de underground jungle). Ook met spelunker potion zie ik ze niet. Heb voor de zekerheid één demon altar gesloopt, dacht misschien spawnen ze hierdoor, maar dit lijk ook niet het geval. Moet ik eerst nog wat doen in hardmode voordat deze spawnen (Wiki van Terraria meldt hier niks over)?
Dat met die crates ben ik nu ook aan het doen. Hoop in ieder geval ook zo'n begin te kunnen maken. Maar aangezien ik de enige visser ben op een server van 4 ga ik het vast lastiger krijgen dan jij :P

10 plat is niet zo heel veel, maar een afk farm in een artificial jungle biome (en bijv auto swing + honey + campfire + heart lantern) kan je een hoop mee krijgen. Die slimes tikken aan :D

Van de week mijn eerste twee strange plants gevonden, leuke effecten geven die krengen... Nog meer om naar op zoek te gaan, ik wil ze allemaal! xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-06 11:02
Inmiddels ook verslaafd aan Terraria. Ben nog wel uber-noob, dus ik weet niet of de GOT terrari server nog draait? Wil graag een keer mee kijken om te leren hoe of wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

PdeBie schreef op maandag 13 juli 2015 @ 21:13:
Inmiddels ook verslaafd aan Terraria. Ben nog wel uber-noob, dus ik weet niet of de GOT terrari server nog draait? Wil graag een keer mee kijken om te leren hoe of wat :)
Een tweakers server is er bij mijn weten niet. Maar er zijn vast een hoop tweakers die je willen helpen! Zelf heb ik ivm werk niet heel veel extra tijd. Maar vragen hier (tijdens werk :P) probeer ik wel te beantwoorden.

Hier is een redelijke start tuto:
http://terraria.gamepedia.com/Guide:Getting_started

Ligt eraan hoe je wilt spelen, alles zelf uitzoeken of wiki erbij. Persoonlijk zoek ik erg veel op op de wiki. Er is bijvoorbeeld een item die 13 onderdelen heeft. Dat valt natuurlijk wel ingame uit te zoeken (de guide kan je daarmee helpen) maar persoonlijk vindt ik de wiki daarvoor fijner.

Wat basic tips:
Start makkelijk. Geen expert, geen medium/hardcore. Neem voor solo play medium/small world. En dood gaan is niet erg.

Kop snel een piggy bank, sla weinig ores over (die krengen blijven altijd handig) en veel vragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
IdieEasy schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 09:27:
[...]
Een tweakers server is er bij mijn weten niet. Maar er zijn vast een hoop tweakers die je willen helpen! Zelf heb ik ivm werk niet heel veel extra tijd. Maar vragen hier (tijdens werk :P) probeer ik wel te beantwoorden.
In de TS stond een server, maar die is niet bereikbaar.
Zie overigens dat ik nog wat poorten moet openen op de router, dus laat ik dat maar eerst eens regelen.
Of hoeft dat niet meer als je via Steam speelt?
IdieEasy schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 09:27:
[...]
Wat basic tips:
Start makkelijk. Geen expert, geen medium/hardcore. Neem voor solo play medium/small world. En dood gaan is niet erg.

Kop snel een piggy bank, sla weinig ores over (die krengen blijven altijd handig) en veel vragen!
Ik speel sowieso eerst op normal in een small world. Heb nu een paar huisjes met NPC's (guide, merchant, bommen kereltje en een schilder). Verder een kamertje ondergrond ingericht voor m'n kistjes. Ben ook even naar de zijkanten van de wereld gelopen, maar kwam op een gegeven moment een paars deel (corruption ofzoiets?) tegen. Daar ben ik nog maar even niet doorheen gegaan :P

Verder lekker veel graven en zoeken naar grondstoffen als koper, tin en ijzer. Zilver ook al gevonden, al was het maar een miniscuul stukje.

Kortom: hoop te ontdekken nog, maar komt vast goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

PdeBie schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 09:34:
[...]

In de TS stond een server, maar die is niet bereikbaar.
Zie overigens dat ik nog wat poorten moet openen op de router, dus laat ik dat maar eerst eens regelen.
Of hoeft dat niet meer als je via Steam speelt?
Gezien de TS voor het laatst ge-edit is in 2011 denk ik dat de server offline is :P
Poorten heb ik alleen hoeven openen toen ik voor host ging spelen. Via steam zou dat geen probleem hoeven geven.
PdeBie schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 09:34:
Ik speel sowieso eerst op normal in een small world. Heb nu een paar huisjes met NPC's (guide, merchant, bommen kereltje en een schilder). Verder een kamertje ondergrond ingericht voor m'n kistjes. Ben ook even naar de zijkanten van de wereld gelopen, maar kwam op een gegeven moment een paars deel (corruption ofzoiets?) tegen. Daar ben ik nog maar even niet doorheen gegaan :P

Verder lekker veel graven en zoeken naar grondstoffen als koper, tin en ijzer. Zilver ook al gevonden, al was het maar een miniscuul stukje.

Kortom: hoop te ontdekken nog, maar komt vast goed.
Met Iron armor kan je vrij simpel door corruption heenlopen, je moet alleen niet in de gaten vallen ;) Met dirt kan je vrij simpel bruggetjes erover heen maken.
Van Cactus kan je trouwens ook armor maken, dus mocht je een desert tegen komen dan helpt dat. Is ongeveer even goed als Iron.

Mocht je al recall potions hebben gevonden:
Gebruik deze door heel diep te graven en een cave systeem te volgen. Wees niet bang om 20-30 blokjes recht naar beneden te graven. Zorg wel dat je genoeg torches + wood +gel bij je hebt.
Ga voor zo hoog mogelijke ores.

Je copper short sword zo snel mogelijke vervangen met een long sword. Zelfs hout is beter. De arc hierop is veel groter/fijner. Hoef je niet zoveel moeite te doen om iets te raken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ik heb al een iron long sword. Die mept die zombies wel in mootjes ja :P

De truc met cactus wist ik nog niet. Die ga ik zeker even proberen. Zit vlakbij een stuk woestijn, dus dat komt wel goed.

Verder heb ik al een aardig gangenstelsel onder de grond. Ik heb echter het idee dat ik maar wat graaf en af en toe wat tegenkom. Is daar niet iets voor te vinden? Dat je gerichter kan zoeken? Of is dat juist de uitdaging? :P

Graven duurt wel lang trouwens. Heb nu een tin pickaxe, maar man o man.... ik hak me wezenloos (ja heb de muisknop gewoon vast :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-06 17:39
PdeBie schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 09:54:

Graven duurt wel lang trouwens. Heb nu een tin pickaxe, maar man o man.... ik hak me wezenloos (ja heb de muisknop gewoon vast :P ).
Upgrade die packaxe als eerste, platinum of gold, wereld van verschil! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

PdeBie schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 09:54:
Ik heb al een iron long sword. Die mept die zombies wel in mootjes ja :P

De truc met cactus wist ik nog niet. Die ga ik zeker even proberen. Zit vlakbij een stuk woestijn, dus dat komt wel goed.

Verder heb ik al een aardig gangenstelsel onder de grond. Ik heb echter het idee dat ik maar wat graaf en af en toe wat tegenkom. Is daar niet iets voor te vinden? Dat je gerichter kan zoeken? Of is dat juist de uitdaging? :P

Graven duurt lang ja, En ja, de uitdaging is het zoeken ;)

Pickaxe zo snel mogelijk upgraden (is mijn eerste prioriteit met iedere ore) zodat hij sneller wordt. Gold/platinum voelt al een stuk fijner. ^^ Maar zelfs iron is al een upgrade.

Soms kom al complete gangenstelsels tegen. Volg deze gewoon, pas op voor traps en haal alle ore eruit wat je kan. Ook de gems. Als je er 15 van hebt (van 1 soort) kan je er een grapling hook van maken. Maakt je leven weer iets makkelijker ;)

Zoek verder vooral naar chests. Daar zit goede loot in. Gold meer dan wood, en die onder water zitten helemaal! Soms kan je echt geluk ermee hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-06 13:35
IdieEasy schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:02:
[...]

Graven duurt lang ja, En ja, de uitdaging is het zoeken ;)

Pickaxe zo snel mogelijk upgraden (is mijn eerste prioriteit met iedere ore) zodat hij sneller wordt. Gold/platinum voelt al een stuk fijner. ^^ Maar zelfs iron is al een upgrade.

Soms kom al complete gangenstelsels tegen. Volg deze gewoon, pas op voor traps en haal alle ore eruit wat je kan. Ook de gems. Als je er 15 van hebt (van 1 soort) kan je er een grapling hook van maken. Maakt je leven weer iets makkelijker ;)

Zoek verder vooral naar chests. Daar zit goede loot in. Gold meer dan wood, en die onder water zitten helemaal! Soms kan je echt geluk ermee hebben!
Graven in Terraria vind ik niet leuk! Zelf probeer ik zo snel mogelijk grote grotten of gangenstelsel te vinden. Is veel leuker om te verkennen en kans op golden chests en andere leuke dingen. Enige wat ik wel graaf is een gat direct naar de hell (als ik daar aan toe ben). Verder probeer ik graven zoveel mogelijk te vermijden. Ik begin zelfs nieuwe wereld als er niet direct in de buurt een goede gangenstelsel zit! :P

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Dreanor schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:07:
[...]

Graven in Terraria vind ik niet leuk! Zelf probeer ik zo snel mogelijk grote grotten of gangenstelsel te vinden. Is veel leuker om te verkennen en kans op golden chests en andere leuke dingen. Enige wat ik wel graaf is een gat direct naar de hell (als ik daar aan toe ben). Verder probeer ik graven zoveel mogelijk te vermijden. Ik begin zelfs nieuwe wereld als er niet direct in de buurt een goede gangenstelsel zit! :P
Maar als zo'n gangenstelsel eindigt kan je altijd vrij simpel naar een nieuwe graven. Soms moet je dan wel wat verder door graven :D

Maar ja, gewoon lukraak graven kan soms wat saai zijn. Is wel een goede manier om aan ore te komen. In je eentje kom je via de caves er wel aan, maar met 4-5 man op de server gaat het een stuk lastiger xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ah, je kan ook altijd nog bommen naar beneden gooien om een grote gang naar beneden te maken toch? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

PdeBie schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:37:
Ah, je kan ook altijd nog bommen naar beneden gooien om een grote gang naar beneden te maken toch? O-)
Been there, done that... Iritante is alleen dat je binnen het scherm moet blijven. Dus je moet constant mee zakken. Waardoor de betere pickaxes sneller gaan dan dat :P

1 keer voor de grap op die manier een hellavator gemaakt met dynamite.... Duurde 2-3x zo lang als gewoon minen :D (en 3x dood gegaan....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-06 20:29

MeltedForest

Lenny-t

Hellavator met 2 mensen maken. De ene hakt links, de andere rechts. Je valt vanzelf naar beneden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Of druk eenmaal de CTRL toets in, dan en gewoon naar beneden minen. Dan gaat die automatisch links-rechts gaan minen. Werkt ook perfect voor horizontale gangen.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

MeltedForest schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:51:
Hellavator met 2 mensen maken. De ene hakt links, de andere rechts. Je valt vanzelf naar beneden :P
Dat ja, Maar dit was een experimentje :P Kijken of het überhaupt werkte xD

Heb inmiddels 300+ uur in terraria zitten, en de mensen met wie ik speel 800-1000 uur. Dus je gaat zo af en toe rare dingen doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

Gisteren gezocht naar Mimic's in de Hallow, alleen niks kunnen vinden. Ben er nu dus achter gekomen dat je die gewoon kan 'craften' door een night/light key in een lege chest te doen... Volgens het youtube filmpje wat ik hier over zag (nieuw 1.3 filmpje) droppen die wel gewoon coins en items, vanavond maar eens een paar keer doen.

Gisteren ook de Pirate Invasion verslagen, deze was helemaal niet moeilijk maar duurde gewoon eventjes voordat deze neer was. Helaas geen Cutless gekregen. Daarnaast ook verrast door The Destroyer, daar werd ik nog goed door afgemaakt. Vooral omdat ik nog geen goed wapen heb om goede damage te doen op hem.

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Mimics droppen inderdaad leuke gear. Ik kan je aanraden om Hallowed Mimics te farmen. Dan heb je gelijk een kans om een leuke boog te krijgen waarmee Destroyer aanzienlijk makkelijker wordt om te slopen.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
een hellavator? Sorry, newb hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

PdeBie schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 11:47:
Een lange tunnel rechtstreeks naar onderen toe (naar de Hell).

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 12:44

BaRF

bijna kerst

Oh man, ik vond er nooit veel aan als ik filmpjes zag, maar ik ben nu helemaal hooked haha :D Nu een paar dagen aan het spelen en gisteren voor het eerst Cthulu's oogje verslagen :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

PdeBie schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 11:47:
http://terraria.gamepedia.com/Hellavator

Als je een Lucky Horseshoe het hebt je geen fall damage, en kan je in 1 klap lekker door vallen naar hell. Makkelijker dan omlopen :P

Via hooks/Cloud in a bottle kan het ook, maar dan moet je goed timen.

Ook kan er water onderin liggen, aangezien dat falldamage breekt. Cobwebs werkt ook, maar die moet je constant terug plaatsen.

Maareh, ga maar pas naar hell als je shadow armor hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
IdieEasy schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 11:54:
[...]

http://terraria.gamepedia.com/Hellavator

Als je een Lucky Horseshoe het hebt je geen fall damage, en kan je in 1 klap lekker door vallen naar hell. Makkelijker dan omlopen :P

Via hooks/Cloud in a bottle kan het ook, maar dan moet je goed timen.

Ook kan er water onderin liggen, aangezien dat falldamage breekt. Cobwebs werkt ook, maar die moet je constant terug plaatsen.

Maareh, ga maar pas naar hell als je shadow armor hebt :P
Sinds 1.2 kan je geen water meer in de hell hebben toch? Beste is gewoon lucky horse sho of cloud/graple hoor. Dat timen is heel simpel als je 2 of 3 keer naar beneden bent gesprongen. ;)

Of umbrella, wings, etc. Genoeg opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Dreanor schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 12:38:
[...]

Sinds 1.2 kan je geen water meer in de hell hebben toch? Beste is gewoon lucky horse sho of cloud/graple hoor. Dat timen is heel simpel als je 2 of 3 keer naar beneden bent gesprongen. ;)

Of umbrella, wings, etc. Genoeg opties.
Wij stopte altijd 10-20 blocks boven hell. Maakte daar een water bad en vervolgens was de kleine sprong hell in wel te overleven met cloud in a bottle (die je meestal dan wel hebt).

Ben er nu met 1.3/expert nog niet geweest. Gaat allemaal factor 3-4 trager met expert xD
Leuk, maar hoop niet dat mijn enthousiasme opbrand voordat ik moon lord heb gedaan xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Duidelijk. Die site ga ik sowieso even opslaan in mijn favo's. Staat een hoop op zo te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
PdeBie schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 13:20:
[...]

Duidelijk. Die site ga ik sowieso even opslaan in mijn favo's. Staat een hoop op zo te zien :)
Alles staat op die wiki. In het begin had ik die constant openstaan op tweede scherm, en Terraria op eerst scherm. Het is soms makkelijker dan altijd terug te lopen naar de Guide om te zien wat je met een bepaald stukje kan maken.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Hoe werkt dat met de guide dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
PdeBie schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 14:57:
Hoe werkt dat met de guide dan?
De guide kun je items 'geven' om zo te zien wat je er mee kan maken, dus stel je geeft hem een iron bar, zie je alle recipe's die een iron bar gebruiken.

Heeft bij mij een 3/4e jaar geduurd voordat ik dat wist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Rann schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:01:
[...]

De guide kun je items 'geven' om zo te zien wat je er mee kan maken, dus stel je geeft hem een iron bar, zie je alle recipe's die een iron bar gebruiken.

Heeft bij mij een 3/4e jaar geduurd voordat ik dat wist
Het is al een hele verbetering dat hij die stuff teruggooid in je inventory als je weg loopt. Ik vergat het altijd terug te pakken xD En dan lag het weer op de grond... Ik helemaal confused waarom ik het nou NOG niet kon maken!

Voor Pdebie (waarom doet jou naam me denken aan een bepaalde youtuber die ik zo min mogelijk wil zien?)
Met craften kan je op het hamertje klikken, dan krijg je een rooster te zien waar alles instaat wat je kan maken met wat je in je inventory hebt + bij welk crafting station je in de buurt staat. Guide voor Crafting
Scheelt een hoop scrollen.

Voor stacks te maken gewoon muis ingedrukt houden (ken iemand die dat nooit had gedaan, hij vervloekte torches en walls)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Geen idee. Ik heb wel een youtube kanaal, maar die gaat vooral om mijn auto's. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
IdieEasy schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:06:
[...]

Voor Pdebie (waarom doet jou naam me denken aan een bepaalde youtuber die ik zo min mogelijk wil zien?)
Ik denk alleen maar aan South Park _/-\o_

Cartmanbraaaaah!

Wist je trouwens dat als je een kist opent en dan je crafting scherm, zie je alles wat je kan maken met je inventory en wat er in de kist zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Rann schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 16:57:
[...]

Ik denk alleen maar aan South Park _/-\o_

Cartmanbraaaaah!

Wist je trouwens dat als je een kist opent en dan je crafting scherm, zie je alles wat je kan maken met je inventory en wat er in de kist zit
Sterker nog, zelfs als hij dicht zit, maar in range is.

Ook gold wat in je piggy bank zit kan je uitgeven zonder het eruit te halen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
In range? Really? Ik las het wel maar als ik de kist niet open heb ik minder recipes... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Rann schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 19:36:
In range? Really? Ik las het wel maar als ik de kist niet open heb ik minder recipes... ?
Je moet inderdaad de kist open hebben.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Jump schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:03:
[...]

Ik ben dus toch niet helemaal gek! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Rann schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:22:
[...]

Ik ben dus toch niet helemaal gek! :-)
Hehe. Quick stack naar de chests hoef je maar in de nabijheid te staan. Daarvoor lukt het wel.

Ook even een note voor mezelf: als je een minecart volgt, zorg dan wel dat je erop tijd uit kan. Die dingen lopen verder in lavapoelen...

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-06 08:58

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

MeltedForest schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:51:
dat hoeft dus niet meer met de ctrl toggle die ze er in hebben gezet!
zet die aan, gele blokje geeft aan waar je gaat minen. blijf naar links/rechts lopen met je cursor ruim voor je en ding mined automagisch 3 hoog een gang.
zelfde geld voor naar beneden (of schuin), gewoon in de richting waar je heen wil je cursor houden.

In het begin wennen, maar later wil je niet meer anders!!

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Trucje met ctrl wist ik ook al ja. Scheelt wel zo'n gedoe. Zeker als je op een wat hogere resolutie speelt en de blokjes steeds kleiner worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Jump schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:03:
[...]

Derp... Sorry. Mijn fout :D

Werkt het dan wel met piggy bank? Zal ik vanavond eens proberen... Kan me herinneren dat ik items kon maken waarvoor de resources niet in mijn inventory zaten (en geen chest open had).
TepelStreeltje schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:15:
[...]

dat hoeft dus niet meer met de ctrl toggle die ze er in hebben gezet!
zet die aan, gele blokje geeft aan waar je gaat minen. blijf naar links/rechts lopen met je cursor ruim voor je en ding mined automagisch 3 hoog een gang.
zelfde geld voor naar beneden (of schuin), gewoon in de richting waar je heen wil je cursor houden.

In het begin wennen, maar later wil je niet meer anders!!
Die Ctrl bugged toch wel heel vaak voor mij, dan doet hij het naast mij wel, maar zodra ik onder me beweeg met mijn muis verdwijnt het gele blokje. Helaas niet alleen visual, hij mined op dat moment ook echt alleen waar mijn muis zit :(

Weet iemand of je Golden fishing rod altijd krijgt na de 30ste quest? Lijkt me zo raar dat je daarna een 1/250 chance hebt na 75 quests xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326103

zeer leuk die nieuwe update:) speel samen met een vriend van mij waren weer samen opnieuw begonnen.
expert mode is wel lastig om in te beginnen met niks. zijn op een gegevne moment standaard wereld gaan maken.

ps. de key waar ik het eerder overhad is nog beschikbaar als iemand hem wilt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Anoniem: 326103 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 09:37:
zeer leuk die nieuwe update:) speel samen met een vriend van mij waren weer samen opnieuw begonnen.
expert mode is wel lastig om in te beginnen met niks. zijn op een gegevne moment standaard wereld gaan maken.

ps. de key waar ik het eerder overhad is nog beschikbaar als iemand hem wilt:)
Top dat je een key weggeeft! Maar denk dat de meeste mensen die hier kijken al wel een key hebben.
Anders komen ze niet uit in deze thread :P

Je kan hem altijd hier weggeven: Geef hier je gamevouchers weg!

En anders een comment op een populaire video achterlaten (zo heb ik ooit 2 keys weggegeven) met het bericht dat je een key over hebt. Ga je vast wel iemand blij mee maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Terraria is inderdaad al jaren lang bijna nonstop in de steam sale aanwezig voor 2,50€ dus echt bijna iedereen en zijn schoonmoeder heeft dit spel onderhand wel denk ik, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kennelijk wel gewild, in 4 minuten had ik 2 pm's voor de key al in dat topic. dankje voor de topic idieeasy:) ik wist niet van die af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Anoniem: 326103 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 14:31:
kennelijk wel gewild, in 4 minuten had ik 2 pm's voor de key al in dat topic. dankje voor de topic idieeasy:) ik wist niet van die af.
Haha, Graag gedaan! Nou maar hopen dat ze er plezier mee hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nouja het is maar 1 persoon want 1 key:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

IdieEasy schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 09:22:
[...]

Die Ctrl bugged toch wel heel vaak voor mij, dan doet hij het naast mij wel, maar zodra ik onder me beweeg met mijn muis verdwijnt het gele blokje. Helaas niet alleen visual, hij mined op dat moment ook echt alleen waar mijn muis zit :(
Truuk is om je cursor verder naar beneden te houden, recht onder je :) Dan blijft ie het wel doen :P Je muis cursor werkt namelijk slim met de ctrl knop samen! Super trouwens, als je in een cart zit en je laat hem met ctrl voor je uit graven, dan pakt ie automatisch VIER hoog ivm de carttrack! :D

ctrl werkt ook voor walls bouwen en slopen perfect, en zelfs trappen bouwen gaat sneller met ctrl aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Ik heb even een screenshot gemaakt van ons (enorme) huis. :P De crapshack aan de rechterkant was het beginhuis. De rest is er later bij gebouwd.

Terraria huis
Klik voor (heel) groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Kitscheringe master bedroom daar bovenaan zeg...

Maar nice hoor! Huisjes bouwen doet mij echt helemaal niks, maar ze aanschouwen is altijd leuk! Gaaf gedaan!

En dan hier ik mi casa :') ;

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GMl6gAU.png?1

Voor de meesten hier doet het ongetwijfeld zeer aan de ogen 8)7

Edit; nu ik toch een plaatje heb staan... De twee hokken rechtsonderin zijn "unsuitable"... Waarom?

[ Voor 14% gewijzigd door Obiter dictum op 16-07-2015 22:44 ]

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
@Rhannie:
Holy blocks Batman! Wat een kasteel! :P
Gaaf!

Ben zelf een aantal keer opnieuw begonnen met m'n huisjes. Dit is een van de eerste pogingen. Ow ja, en balen van de zuster :(

Huisje eerste pogingen

Later werd ik een keer overvallen doordat ik ineens 's nachts richting de Corruption liep (wist ik niet). Dus werd even aangevallen. Gelukkig heb ik het doorstaan :P

Being attacked
Dit was overigens met een nieuw poppie, dus vandaar dat ik minder mana sterren heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Obiter dictum schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 22:43:

Edit; nu ik toch een plaatje heb staan... De twee hokken rechtsonderin zijn "unsuitable"... Waarom?
Rechtsonder heeft grond als backwall. Dit mag niet. Moet minstens hout zijn geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-06 11:48
Iedereen zijn eigen kamertje:

Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/442827156239775110/D78EF41C76B120651EAC8597D36CFCF344A62378/

Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/442827156239774850/B9D4E95BB81CD5BFF8E9FCFC830EF82D293A4046/

Hebben meer mensen een bug met de achievement voor alle npc's? in deze wereld heb ik nu alle npc's maar krijg niet de achievement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Jemig wat een bouwwerken allemaal :P

Ik heb nog een hoop te doen zie ik :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Wij hebben nog niet alle NPC's in onze wereld. We moeten alleen die paddestoelenvent nog. Als we de achievement dan nog niet hebben, denk ik dat je de Santa Claus NPC ook moet hebben voor de achievement. Al zou dat wel een beetje vreemd zijn, aangezien die maar 16 dagen in het jaar kan spawnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Net de Moonlord gekilled (solo, normal), paar keer gewarpt naar de nurse en dus een paar NPC's dood. Toen ze respawnden kreeg ik wel de achievment. Ik had op de wiki gekeken en daar stond dat santa nietr noodzakelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Zeg, heb ik pech of heeft expert mode nauwelijks grotten? Ik erger me kapot, heb al 10 tot 15 werelden gegenereerd maar geen enkele heeft een fatsoenlijke grottenstelsels ... Alleen maar gaten en kuilen en dan kan ik kilometers omlaag graven zonder ook maar een grot tegen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Dreanor schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 14:08:
Zeg, heb ik pech of heeft expert mode nauwelijks grotten? Ik erger me kapot, heb al 10 tot 15 werelden gegenereerd maar geen enkele heeft een fatsoenlijke grottenstelsels ... Alleen maar gaten en kuilen en dan kan ik kilometers omlaag graven zonder ook maar een grot tegen te komen.
Heb op onze medium expert file toch behoorlijke grotten gevonden. Tot aan hell zelfs. Spawn je misschien kleine werelden?
Waar ben je uberhaupt naar op zoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Waar ik naar op zoek ben? Dat zeg ik toch, GROTTEN.

Want ik ben een nieuw 1.3 expert mode large wereld met nieuw karakter begonnen. Dus ik moet vanaf nul beginnen. Dus in grotten vind je ores, kisten, loot, etc. Zodat ik niet in 3 hits dood ga door zombies snachts bijvoorbeeld!

Nu ben ik alleen maar doelloos linkermuisknop aan het ingedruk houden met ctrl om naar beneden te graven. En ik vind echt alleen maar kleine ruimtes wat je geen grot kan noemen. Pre-1.3 had je vanaf het begin, mooie grote grotten die je kon verkennen en die soms idd zelfs tot aan hell gaan. Dat is leuk, niet doelloos grinden ...

Edit: Sorry ik ben wat geïrriteerd door deze pech, in combinatie met hoe lastig expert mode is :P

[ Voor 7% gewijzigd door Dreanor op 17-07-2015 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Dat is het denk ik Joene ;) Ik ben niet opnieuw begonnen maar wel nieuwe werelden gemaakt en die hadden voor zover ik kon zien soortgelijke grotten aan 1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Dreanor schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 15:01:
Waar ik naar op zoek ben? Dat zeg ik toch, GROTTEN.

Want ik ben een nieuw 1.3 expert mode large wereld met nieuw karakter begonnen. Dus ik moet vanaf nul beginnen. Dus in grotten vind je ores, kisten, loot, etc. Zodat ik niet in 3 hits dood ga door zombies snachts bijvoorbeeld!

Nu ben ik alleen maar doelloos linkermuisknop aan het ingedruk houden met ctrl om naar beneden te graven. En ik vind echt alleen maar kleine ruimtes wat je geen grot kan noemen. Pre-1.3 had je vanaf het begin, mooie grote grotten die je kon verkennen en die soms idd zelfs tot aan hell gaan. Dat is leuk, niet doelloos grinden ...
Haha, Nou sorry hoor, Ik dacht dat je misschien specifiek 1 item zocht. :$

Ik zoek meestal aan de oppervlakte een mooie ingang van een grot, en die volg ik. Kom ik al een heel eind ondergronds mee. Zeker de grote bomen geven nu een mooie kick-start.

Ben dan toch echt bang dat je pech hebt of het verkeerd onthouden hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
IdieEasy schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 15:24:
[...]
het verkeerd onthouden hebt :P
Vroegah was alles beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Nee een uur of twee frustratie heb ik eindelijk wat vooruitgang. Ik ben van houten armor en beginners pickaxe naar golden pickaxe en sword gegaan. En iron armor. Allemaal omdat ik bijna geen grotten heb en maar recht naar beneden gegraven heb.

Een voordeel, de hellavator is bijna klaar ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik had in mijn 2 large expert world meer grottne dan in me huidige normal worlds (ook large). ik ehb dus juist het tegenovergestlede dan jij. denk dus giga pech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Is een expert mode wereld eigenlijk bedoeld nadat je een normal wereld uitgespeeld hebt en dan met die character een expert wereld in te gaan?

Want voor een singleplayer nieuwe character is het ronduit oneerlijk en slecht gebalanceerd. Alles 2 of 3 hit killt je en een goblin invasie is helemaal tegen het cheaten aan zo oneerlijk. Gezien je in 3 hits dood bent, en ze op je spawn campen waardoor je minimaal 2x geraakt wordt voordat je weg kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Expert is bedoeld voor nieuwe characters. Als je een character eerst volledig geared op een normal wereld, valt alles op een nieuwe expert wereld zo dood neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Rhannie schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 19:07:
Expert is bedoeld voor nieuwe characters. Als je een character eerst volledig geared op een normal wereld, valt alles op een nieuwe expert wereld zo dood neer.
Andersom ;-)

Expert is toch echt wel een stukkie pittiger ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Expert is moeilijker, ja. Maar als ik op normal een Megashark/Avenger Emblem/Ranger Emblem/Chlorophyte armor haal en dan een nieuwe expert map maak, leeft expert Eye of Cthulhu niet langer dan 5 seconden. :P

Alle gear die je in een normal wereld kan halen, kan je tenslotte ook in een expert wereld halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Rhannie schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 19:07:
idd, ik denk datje eerst normal speelt en als je denkt dat je alles aan kan, expert begint en pijn lijdt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Als je eerst normal doet en vervolgens met een nieuw character expert gaat doen, kom je wel voor een verrassing te staan, ja. :P

Overigens zijn er op expert ook een hoop dingen waarmee je het jezelf een stuk makkelijker kan maken. Maak gebruik van de wereld en de tools die je kan maken en laat niet alles van je gear af hangen. De meeste events zijn een stuk makkelijker als je een slotgracht met lava voor je huis bouwt. De lava doet dan het werk voor je en je hoeft er alleen maar onder te gaan staan om de loot op te vangen. Net zoals dat een minecart baan maken sommige bazen een stuk makkelijker kan maken. Ook kan je een vervelende mob gewoon tijdelijk even inbouwen met dirt als 'ie achter je aan loopt. Regeneration Potions en Ironskin potions maken ook een wereld van verschil. Zelfs een kampvuur neerzetten voor de extra regeneration kan al helpen. Vergeet ook de banners niet (100% damage increase tegen de mob waar de banner van is).

Natuurlijk kunnen items als de Minishark ook behoorlijk helpen. Ook zijn er een hoop accessories die je kan upgraden door ze te combineren. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Rhannie op 17-07-2015 19:54 . Reden: Veel toevoegingen... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-03-2024
Fijn om te zien dat je je building skills gewoon meeneemt naar Terraria :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Vraagje, is er een manier om banners op de achtergrond te hangen zonder een solid blok?

Wat ik bedoel is het volgende:
Ik ben een arena aan het bouwen voor bossfights. Dus ik wil alle vrijheid qua beweging hebben en bouw deze dus uit background walls en platforms. Zodat ik niet gehinderd wordt door blokken waar ik niet doorheen kan.

Nu wil ik deze arena vol hangen met banners die ik verzameld heb. Echter, deze kan ik alleen aan solid blokken hangen.

Weet iemand dus een blok(type) waar je banners aan kan hangen en waar je als speler doorheen kan?

Edit:
Hier wil ik dus voorlangs kunnen blijven rennen zonder gehinderd te worden. En hier wil ik dus banners ophangen!

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-H5nTm7ACvwA/VauIJgQtAGI/AAAAAAAAB1I/WjjBGCPesl0/s912-Ic42/Capture%2525202015-07-19%25252013_19_25.png

Edit2:
Ik heb het op deze manier opgelost. Maar als iemand een antwoord heeft op mijn vraag hoor ik het alsnog graag. :D

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-EtkK0-ImrX4/VauSOGUG3bI/AAAAAAAAB1g/YxlQUyk_8DM/s912-Ic42/Capture%2525202015-07-19%25252014_02_41.png

[ Voor 34% gewijzigd door Dreanor op 19-07-2015 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Bij bossfights wil je ook een heart lantern hebben hangen, die moet ook aan een solid block. (buff stacked met bonfire. recipe er voor is een heart container + iron/lead chains)
Banners doen bij bossfights niet zoveel, dus daar zou ik me niet druk om maken ;)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Thanks, die Heart Lantarn kende ik niet. Meteen toegevoegd.

De banners zijn voornamelijk voor de looks. Het is een arena / trophy room. ;) De buff van de banners is toch niet groot genoeg om de gehele arena te dekken. Deze plek is ook ideaal om blood moons, goblin invasions enzo te bevechten. :D

Paar aanpassingen gedaan, onderste rij is 1 blokje lager. Zo komen de banners en armor beter uit. Enkele bogen toegevoegd en dit is de maximale grootte (pas precies op mijn scherm :P). Hieronder komt denk ik de armory/storage room.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-lrf-CfZadzo/VavQxa561-I/AAAAAAAAB2M/bQiaIRBk1SI/s912-Ic42/Capture%2525202015-07-19%25252018_30_50.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Als je een Wood Platform bewerkt met een hammer, kan je er banners aan hangen. Zoals dit:

Banners

Dan heb je een banner hangen aan een block waar je doorheen kan en op kan staan. Wood Platforms kan je ook weer aan een achtergrond hangen, dus je hoeft er niet een heel bouwwerk voor te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

meen je niet! damn, das wel stuk handiger :)

ik ben zelf bezig om soort van mob trap gebiedje te maken. aantal van de traps uit de tempel, laagje lava en wachten maar ;) Hopelijk werkt dat ook nog met de events, maar dat moet ik nog testen tzt...
ps, mocht er iemand zin hebben om samen end game stuff te doen (dus de events, moon lord fishron etc) stuur me ff berichtje, dan ben je welkom in mijn (Normal) world!

[ Voor 25% gewijzigd door TepelStreeltje op 19-07-2015 20:42 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Dat werkt prima :D

Traps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Klein beetje hax, maar kwam toevallig achter een kinderlijk eenvoudige manier om de Martian Saucer te slopen:

Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/qslygwrlv/image.png

Je schuilt onder je plafond en pakt hem met je yoyo. Easy peasy. En nu kan ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/69r2budoj/image.png

Even zitten grinden, resultaat;

Cosmic car key
Influx Waver
Anti Gravity hook (2x)
Laser Machine gun (2x)
Electrosphere launcer

Ik had gehoopt op de drill... Volgende martian invasion misschien :).

[ Voor 5% gewijzigd door Obiter dictum op 19-07-2015 23:14 ]

GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Ineens heb je de smaak te pakken met bouwen in terraria en dan kijk je op de klok ... is het 02.00 uur. :| Gelukkig is het vakantie, maar wat kan je veel detail in je bouwwerken stoppen en je daarin lekker verliezen. En dat, terwijl ik nog met basis materialen bouw ...

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-i2wJxubMyLw/Vaw91r9cwWI/AAAAAAAAB2o/ya-7ceoBzHs/s1280-Ic42/Capture%2525202015-07-20%25252002_15_34.png
Links de tijdelijke huisvesting van de NPC's (wordt vervangen met een kasteel toren gezien daarnaast mijn arena zit) en rechts de opzet van mijn NPC dorp. Thema's per huis/kamer/NPC en indeling komt later. De Dryad komt in ieder gevak rechtsonder waar de groene grot begint.

ps. Ik zit nu met full Meteor armor en die space gun. Daarmee kan ik redelijk gemakkelijk Eye of Chuchu (:P) en Eater of Worlds verslaan. Echter, Queen Bee en Skeletron zijn mij te moeilijk. Wat is volgende stap? Voor Molten armor gaan en over op melee ipv magic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

Ik ben helemaal niet zo van het bouwen, ziet er wel allemaal mooi uit.

Van het weekend heb ik alle Mech bosses verslagen (expert), moeilijkste vond ik toch de Twins. Volgende stap is volgens mij Plantara maar twijfel wat voor wapen ik zal gebruiken. Een goede melee wapen heb ik niet echt (105 dmg, maar langzaam), denk dat het beste is om een range wapen te gebruiken moet nog even zien welke.

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Madstorm schreef op maandag 20 juli 2015 @ 09:17:

Van het weekend heb ik alle Mech bosses verslagen (expert), moeilijkste vond ik toch de Twins. Volgende stap is volgens mij Plantara maar twijfel wat voor wapen ik zal gebruiken. Een goede melee wapen heb ik niet echt (105 dmg, maar langzaam), denk dat het beste is om een range wapen te gebruiken moet nog even zien welke.
http://terraria.gamepedia.com/Guide:Plantera_strategies

Staan nogal wat manieren in. Ligt er net aan wat je voor handen hebt. Punt is wel: Solo is erg lastig ivm despawnen als je dood gaat.

Beetje farmen is misschien nodig voordat je hem aan kan, gewoon een specifiek wapen uitkiezen, kijken hoe hij dropped/craft en hem farmen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Dreanor schreef op maandag 20 juli 2015 @ 02:27:
ps. Ik zit nu met full Meteor armor en die space gun. Daarmee kan ik redelijk gemakkelijk Eye of Chuchu (:P) en Eater of Worlds verslaan. Echter, Queen Bee en Skeletron zijn mij te moeilijk. Wat is volgende stap? Voor Molten armor gaan en over op melee ipv magic?
Als je een slime mount hebt, is Queen Bee vrij makkelijk. Dan kan je namelijk over de charges heen springen. Een klein dakje maken tegen de stingers werkt ook goed.

Die fontijn is wel tof, trouwens.
Madstorm schreef op maandag 20 juli 2015 @ 09:17:

Wij hebben (expert) Plantera verslagen met Fetid Baghnakhs, Turtle Armor, Cross Necklace en een lading damage en survival potions. Ranged moet ook te doen zijn als je een arena bouwt waarin je rond kan springen om de seeds te ontwijken die Plantera uit spuugt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Obiter dictum schreef op zondag 19 juli 2015 @ 23:14:
Klein beetje hax, maar kwam toevallig achter een kinderlijk eenvoudige manier om de Martian Saucer te slopen:

[afbeelding]

Je schuilt onder je plafond en pakt hem met je yoyo. Easy peasy. En nu kan ik dit:

[afbeelding]

Even zitten grinden, resultaat;

Cosmic car key
Influx Waver
Anti Gravity hook (2x)
Laser Machine gun (2x)
Electrosphere launcer

Ik had gehoopt op de drill... Volgende martian invasion misschien :).
hoe heb je die gefarmed dan? Ik heb nog maar 1 probe gevonden. en ook de saucer was ineens weg (zat IN mijn huis) toen ik naar mijn arena teleporte...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
TepelStreeltje schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:46:
[...]

hoe heb je die gefarmed dan? Ik heb nog maar 1 probe gevonden. en ook de saucer was ineens weg (zat IN mijn huis) toen ik naar mijn arena teleporte...
je krijgt toch achter mekaar saucers tijdens zon invasion? Ik schuilde in een grot en liet sterretjes regenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

jep, in een invasion vier a vijf saucers, makkelijk. En dan schuilen en met je Yoyo die saucer pakken.

Is er eigenlijk een manier om de pillars te laten respawnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-06 13:15

Luukwa

o/

Is de yoyo zo goed? Ben er tot nu toe nog van af gebleven namelijk

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Obiter dictum schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:02:
jep, in een invasion vier a vijf saucers, makkelijk. En dan schuilen en met je Yoyo die saucer pakken.

Is er eigenlijk een manier om de pillars te laten respawnen?
Golem verslaan, dan komen de cultists terug. Er is geen summon item specifiek voor de pillars.
Luukwa schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:11:
Redelijk goede melee wapens over het algemeen, vooral de endgame yoyo's. Maar zelfs very early game is een tripje naar de jungle het waard om een Amazon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Uncle Mel schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:15:
[...]

Golem verslaan, dan komen de cultists terug. Er is geen summon item specifiek voor de pillars.
[...]

Redelijk goede melee wapens over het algemeen, vooral de endgame yoyo's. Maar zelfs very early game is een tripje naar de jungle het waard om een Amazon te maken.
Heb al aardig wat gear, full hellstone ed, maar zit nog pre-hardmode :) Zal is kijken!

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Uncle Mel schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:15:
U roept, wij leveren... Maar geen cultists :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

Luukwa schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:11:
Voor gewoon gameplay (dus geen bossfight) gebruik ik eigenlijk alleen maar mijn Yo-Yo. Goede knockback, erg veel damage (met de juiste accessory erbij nog meer damage).

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Obiter dictum schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:31:
[...]

U roept, wij leveren... Maar geen cultists :(.
Normaal zou dit moeten gebeuren:
All four Cultists respawn and reset their location and initial passive state after one in-game day, if the Lunatic Cultist was not summoned, if the player runs away or dies during the fight, or when all 4 Celestial Towers are destroyed.
Bron:http://terraria.gamepedia.com/Cultist

Er wordt ook gezegd dat ze spawnen nadat de golem dood gaat, over respawnen staat niets. http://terraria.gamepedia.com/Golem

En dit staat bij de moon lord wiki:
Once the Moon Lord dies/leaves, the player will have to wait until the next morning before the cultists respawn at the dungeon to summon him again unless the player uses a Celestial Sigil to summon him.
.

Dus als ze niet spawnen, dan is er iets mis :P

Mocht het nou allemaal echt niet lukken, dan zou ik via t-shock een server opzetten, via admin commands de npc's laten spawnen, en kijken wat er dan gebeurt ;)

[ Voor 26% gewijzigd door IdieEasy op 20-07-2015 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Yoyo's kunnen behoorlijk OP zijn icm de yoyo bag. Erg goede single target dps en je kan ze gemakkelijk om de hoek gebruiken.

Ik kreeg maar 1 saucer tijdens mijn invasie (ook maar 1 pirate ship, die kapot ging op wat stone blocks?!), dus ik doe denk ik wat verkeerd. Weet alleen niet wat...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Kom ik net opeens een of ander altar tegen wat mij twee minions laat spawnen voor 10 minutes, dat in de dungeon.
Ik dacht dat ik hem niet kon minen, maar wat blijkt? heb hem gewoon in mn base staan :-)

Heb nu in 2 dagen tijd de beste armour en wapens iin pre-hardmode :)
Wat is de beste manier om de Wall of Flesh te vermoorden?

Ik dacht zelf aan een groot platform maken.. suggesties?

[ Voor 32% gewijzigd door Luukwa op 20-07-2015 19:52 ]

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
inderdaad, lang platform, tunnel in de hel. gewoon achteruit lopen en kiten die p*k, als wapen zou ik voor iets ranged gaan of een flail/yoyo voor melee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-06 13:19
Ik ben ook maar weer eens begonnen met die nieuwe patch. Gelijk maar op expert gegooid (ik heb het een jaar geleden op normal allemaal al uitgespeeld). The Eye of Cthulhu maakt me alleen wel vrij hard kapot haha, vooral die laatste fase is ziek :(

Ik gooi trouwens altijd een rope in het midden van mijn hellevator. Lekkere safety design wel : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Zo we zijn in hardmode beland.. tips wat ik het beste kan gaan doen?!

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Grecio schreef op maandag 20 juli 2015 @ 22:31:
Ik ben ook maar weer eens begonnen met die nieuwe patch. Gelijk maar op expert gegooid (ik heb het een jaar geleden op normal allemaal al uitgespeeld). The Eye of Cthulhu maakt me alleen wel vrij hard kapot haha, vooral die laatste fase is ziek :(

Ik gooi trouwens altijd een rope in het midden van mijn hellevator. Lekkere safety design wel : )
ik deed altijd water, maar kreeg al snel gems, dus snel een hook gemaakt. dan maakt het niet zoveel meer uit :)
Luukwa schreef op maandag 20 juli 2015 @ 23:14:
Zo we zijn in hardmode beland.. tips wat ik het beste kan gaan doen?!
Farmen! zo snel mogelijk tier 2 pick, zodat je alle ores kan minen. Souls of night/light farmen.
15 souls kan je naar een key craften. deze doe je in een lege chest en dan spawned die een speciale mimic. Ding is fucking taai en despawned als iedereen dood is, maar komt goeie gear uit. Hallowed mimic heeft een boog die vooral goed is tegen destroyer.

Vast arena bouwen voor alle mech bosses, heart containers farmen voor heart lanterns.
als je goblin invasion krijgt, die summoner dropt een boog die ERG goed is. Zoek dan ook een quiver, helpt de hele game goed als je bogen blijft gebruiken.

Vergeet niet genoeg lege kamers te maken voor de NPC's. En zorg dat wanneer je ondergronds gaat purifcation powder mee te nemen, voor de Tax collector ;)

Oh, en vergeet WoF farmen niet voor de emblems. Vond zelf de assault rifle ook altijd fijn die WoF dropt.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

Gisteren voor het eerst Plantera geprobeerd, ging meteen voor de face tank (Turtle Armor) manier met de Fetid Baghnakhs.

Het is dat ik nog niet alle juiste potions en dergelijke had, anders had ik hem wel gehad denk ik. Zal vanavond nog eens proberen, alleen dit keer met de juiste voor bereiding.

I'm an Ironman!

Pagina: 1 ... 23 ... 25 Laatste