If it aint broke, fix it till it is!
Ja kan je maken hoor. Je kan nog een watch maken van je copper wat wel handig is, maar verder zal je nog zat copper vinden overalCrimpyRex schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:16:
Ik heb genoeg copper bars om een armor te maken. Is het aan te raden om die te dragen, of kan ik beter doorsparen voor iron oid?
geen server up, maar als ik er ben kan je gerust de dungeon rond huppelenLuukwa schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 18:24:
Heeft er iemand hier toevallig een terraria server waar ik even de mobs in de dungeon kan farmen? Geen bosses oid.. alleen monsters
nick is ook steam naam, feel free!
Battle.net Spud#2543
Wat voor een plaatje heb je op je steam? Er zijn zoveel NicksTepelStreeltje schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 00:51:
[...]
geen server up, maar als ik er ben kan je gerust de dungeon rond huppelen
nick is ook steam naam, feel free!
Als iemand nog hulp nodig heeft met iets...
[ Voor 20% gewijzigd door Rhannie op 29-07-2015 09:23 ]
[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]
Mocht je vanavond (woensdag) online zijn kan ik een server voor je opzetten met t-shock. Kan ik ook alle monsters voor je spawnen die je nodig hebtLuukwa schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 18:24:
Heeft er iemand hier toevallig een terraria server waar ik even de mobs in de dungeon kan farmen? Geen bosses oid.. alleen monsters
Items geven doe ik niet zo snel though, dus ik zet dan spawnrate heel hoog + veel monsters op scherm. (of ik spawn gewoon 200 van de gewenste mob).
Kijk maar of het je wat lijkt
Ik wil het wel gewoon legit houden haha, dus als je gewoon een server hebt waar de dungeon past golem is is dat goed genoeg.IdieEasy schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:24:
[...]
Mocht je vanavond (woensdag) online zijn kan ik een server voor je opzetten met t-shock. Kan ik ook alle monsters voor je spawnen die je nodig hebt
Items geven doe ik niet zo snel though, dus ik zet dan spawnrate heel hoog + veel monsters op scherm. (of ik spawn gewoon 200 van de gewenste mob).
Kijk maar of het je wat lijkt
Nope, sorry, die heb ik niet ^^Luukwa schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:30:
[...]
Ik wil het wel gewoon legit houden haha, dus als je gewoon een server hebt waar de dungeon past golem is is dat goed genoeg.
Kan hem dan waarschijnlijk wel weer snel maken, (direct naar hell, wof butcheren, direct de 3 mechanische bosses butcheren, plantera butcheren en golemn butcheren
Maar dat kost nog wel een 30 minuten of zo, dus kijk maar eerst of je iemand anders kan vinden xD
[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]
Alleen, ik heb geen Deathbringer Pickaxe, dus ik kan niet veel in the Crimson. Raad je me dan aan om the Corruption in te duiken? En zoja, wat ga ik daar precies doen?Rhannie schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:50:
Dan wordt het tijd om de Corruption/Crimson in te gaan en daar Brain of Cthulhu/Eater of Worlds te slopen.
Wat wij altijd doen is de boel daar opblazen met bommen om bij de summon items te komen. Ik heb eigenlijk geen idee wat de 'correcte' manier zou moeten zijn.
Brain of Cthulhu is verslagen. What's next?! Ik zit er nu lekker inRhannie schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:31:
Corruption en Crimson zijn (zo goed als) hetzelfde. Tijdens het genereren van een nieuwe map wordt 1 van de 2 in je map geplaatst.
Wat wij altijd doen is de boel daar opblazen met bommen om bij de summon items te komen. Ik heb eigenlijk geen idee wat de 'correcte' manier zou moeten zijn.
Dan kan je volgens mij het beste de skeletron gaan verslaan bij de dungeonCrimpyRex schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:59:
[...]
Brain of Cthulhu is verslagen. What's next?! Ik zit er nu lekker in
Mocht iemand een coop servertje willen beginnen, dan doe ik graag mee (weet alleen niet of ik me headset op Macbook aan de praat krijg)
Ik heb eigelijk helemaal geen tijd meer voor zo'n tijdverslindende, rsi-veroorzaakende game
Game is volgens mij niet cross-platform
[ Voor 23% gewijzigd door eL_Jay op 30-07-2015 19:47 ]
Wij hebben Plantera wel 50 keer gesloopt en ik heb nog geen Seedler gezien. Ik ging bijna denken dat dat wapen bugged was.
Ja me too. Heb net mijn nieuwe headset binneneL_Jay schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:41:
In mijn eentje haak ik uiteindelijk toch steeds af (net als bij MC) meestal rond the Eye al.
Mocht iemand een coop servertje willen beginnen, dan doe ik graag mee (weet alleen niet of ik me headset op Macbook aan de praat krijg)
Daarvoor heb ik deels deze checklist gevolgd: http://terraria.gamepedia...ing_Started_with_Hardmode
Even een kleine opsomming van wat ik heb (ik ga melee):
Molten Armor, Molten Pickaxe, Molten Hamaxe, Flamarang, Sunfury, Phaseblade, Obsidian Shield, Blizzard in a Balloon, Ivy Whip, Frostspark Boots, Magic Mirror.
Mis ik nog iets heel belangrijks qua items? En zijn er andere dingen waar ik rekening mee moet houden als hardmode triggert?
je hoeft maar 1 emblem te hebben, niet zoals voorheen 1tje van elk!
dus het is vrij snel geregeld als je beetje geluk heb (maar ook als je niet zoveel geluk hebt ;P )
Battle.net Spud#2543
http://terraria.gamepedia...ing_the_Hallow/Corruption
Mobs worden ook sterker, maar als je Wall of Flesh gesloopt hebt, zullen de mobs niet zo'n probleem zijn. Je hebt, na het activeren van hardmode, wel een kans dat een van de mech bosses spawnt in de nacht. Tot je nieuwe gear hebt, zal je daardoor hopeloos afgeslacht worden.
Zoals dit bijvoorbeeld:

[ Voor 34% gewijzigd door Rhannie op 30-07-2015 21:38 ]
Moet ik tunnel maken voordat hardmode is getriggerd, of wanneer the wall of flesh is verslagen?Rhannie schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:22:
Als je hardmode triggert, komt er extra Crimson/Corruption in je map en krijg je een nieuwe biome genaamd Hallow. Deze biomes groeien, dus als je niet wil dat je huisje overrompelt wordt door deze biomes, zal je wel wat maatregelen moeten nemen.
Mobs worden ook sterker, maar als je Wall of Flesh gesloopt hebt, zullen de mobs niet zo'n probleem zijn. Je hebt, na het activeren van hardmode, wel een kans dat een van de mech bosses spawnt in de nacht. Tot je nieuwe gear hebt, zal je daardoor hopeloos afgeslacht worden.
edit:Die guide is wel wat overdramatisch, zeg. Crimson/corruption/hallow zijn niet zo'n ontzettende ramp als die guide je vertelt. Als je je huisje wil beschermen moet je aan de zijkanten en onderkant een tunnel van 3 blokjes breed/hoog maken en de randen afschermen met bricks, zodat er niet van die slierten gaan groeien. Als er een groene/bladerachtige achtergrond in je tunnel zit, moet je deze er even uit tikken met een hamer. Daarna kunnen de crimson/corruption/hallow niet naar je huisje groeien.
Zoals dit bijvoorbeeld:
[afbeelding]
wanneer je WOF sloopt, begint hardmode. Dus zsmCrimpyRex schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:07:
[...]
Moet ik tunnel maken voordat hardmode is getriggerd, of wanneer the wall of flesh is verslagen?
Hoewel je wss geen corruption/hallowed in de buurt van je basis hebt zodra deze spawnen, maar ze groeien wel, dus het is verstandig om het voor die tijd te doen.
Battle.net Spud#2543
sameLuukwa schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:40:
Iemand zin om even Martian Invasion te doen? Heb de car key nodig
gok trouwens dat laatst je minion de probe sloopte. Ding heeft 200hp, dus dat is zo weg met die star dragon dinges.
poke me maar op steam!
Battle.net Spud#2543
Als je nog hulp nodig hebt, moet je me maar ff toevoegen op Steam. M'n nick staat op een van de vorige pagina's.
@Tepel moet vanavond werken, morgen avond wel tijd om moon lord oid te grinden
[ Voor 5% gewijzigd door jaihel op 01-08-2015 11:29 ]
We kunnen weer even verder!
Meow, meow, meow, meow...
Dus ja eigenlijk zijn de beide biomes gelijk maar heeft de terraria speler in mij toch liever de corruption.
was laat thuis, nog wel ff zitten pielen met wat vrienden van me op verse server.Luukwa schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 14:52:
Thanks Rhannie! Overigens nogmaals het event gedaan, erg simpel
@Tepel moet vanavond werken, morgen avond wel tijd om moon lord oid te grinden
Morgen kan ik wel, als je moonlord verder wil farmen etc
Battle.net Spud#2543
Gaan we doen!TepelStreeltje schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 02:04:
[...]
was laat thuis, nog wel ff zitten pielen met wat vrienden van me op verse server.
Morgen kan ik wel, als je moonlord verder wil farmen etc(zondag dus
)
Na een paar honderd uur leer je wel de AI van terraria kennen
er zijn pets die licht geven. zijn ook wat gear peaces (zoals miners hat) en potions.CrimpyRex schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 21:40:
Wat is de makkelijkste/snelste manier om permanent licht te hebben? Wordt onderhand gek om iedere keer torches te plaatsen.
Daarnaast ook nog wat wapens/summons die ook licht geven. beetje pielen en uitvinden.
Heb zelf altijd torches op laatste plek en zwaard op 1, dus kan snel switchen. Halve map staat VOL met torches.
Battle.net Spud#2543
Ik heb zat. Hoeveel wil je hebben? Ik gebruik het toch niet.CrimpyRex schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 10:21:
Heeft er iemand Blinkroot seeds voor mij? Ik wil graag Spelunker potions maken, maar ik kan ze nergens vinden..
@ hierboven: Beetle Armor! Prachtig spul, zal je dragen toptdat je de Moon Lord hebt verslagen.
Heeft er iemand verder nog end-game items nodig? Ik ga bijna stoppen met Terraria nu ik beide end-game wapens heb die ik wilde (Star Fury en Meowmere, vooral Star Fury is echt een mooi wapen
Wat ik heb:
Spooky Hooks 2
Raven Staff 3
Spooky Twig
Stake Launchers 2
Discount Card
Tactical Shotgun 2
Rocket Launcher
Nimbus Rods 3
Kraken 4
Yelets 4
Flying Knife
Psycho Knife
Horsemans Blade
Seedler 2
Thorn Hook
Pygmy Staff 3
Nettle Burst
Ik hoef niets terug (al zou hout fijn zijn, vooral Boreal). Maar verder geen vereisten.
Oh ja en nu ik hier toch ben: de Ice Queen is een bitch. Wat een vervelende baas is dat toch. Veel te wendbaar en haar aanvallen zijn hinderlijk. Ugh. Geef mij maar de Lunatic Cultist of de Destroyer, dat zijn pas bazen.
Maar hartelijk dank voor het aanbod
Gelukkig was het een vriend van me en kreeg ik het wapen daarna naar mijn kop gegooid. Gewoon normaal doorgespeeld daarna

Misschien een hele stomme vraag van een Terraria noob. Maar wat voor Fancy magic hangt daar om je heen
Zonder summon gear is die draak overigens niet zo lang, maar als je Stardust Armor hebt en 4 +minion accessories, komt 'ie er zo uit te zien.
Nu wil ik voor truffle en witch docter een surface biome maken zodat ze bepaalde items verkopen.
Heb op internet gekeken en daar stond dat ze minimaal 100 en 80 mudblocks groot moeten zijn.
Ik heb nu 2 vierkanten gemaakt met ieder een huisje er in maar het wil nu nog steeds geen biome worden.
(De vierkanten zijn helemaal begroeit met de 1 mushroom gras en de ander met jungle gras)
Alleen de huisjes hebben een background de rest niet.
Wat doe ik niet goed?
Of bedoelen ze met 100 en 80 blocks alleen de horizontale blocken ?
Alvast bedankt
Kan je eens een screenshot sturen van je huisjes? Heb je er bijv. aan gedacht dat ook je muren van mushroom walls moeten zijn?
Anoniem: 326103
ik ben van plan me ore en bars via vissen te halen. moet ik dan iig 1 zo'n altaar alsnog slopen om events te kunnen laten starten?(ben al voorbij wall of flesh, die ice giants zijn nog erg sterk zeker in nacht, same for wyverns maar heb daar 20 souls al van, en ben een mage, full jungle armor, lasergun, demon scythe, zo'n beetje elke pre hard mode spell heb ik(op die wand na en meeste staffs, maar wand is useless:P))
Tsja geen verstand van dat vissen, ik heb gewoon met Molten armor, Frozen blade en spelunker potions (je ziet waar ore zit) de 3 hardmode ores binnengehaald. Gewoon altijd eerst de drill van de eerst volgende hogere Tier ore craften zodra dat kan en dan weer naar beneden via mijn Hellevator. Ik had Paladium, Oricalcum en Titanium. Paladium en Oricalcum heb ik ergens halverwege (qua diepte) gemined en Titanium (of Adamantite) is het best te bereiken door vanaf hell steeds naar links of rechts te lopen en dan zie je genoeg hangen. Wel eerst ff Deamon Altars kapotmaken zodat er genoeg ore ontstaat. Ik liep dezelde avond met full Titanium.Anoniem: 326103 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 08:38:
hoe kan je het beste door hardmode gaan(als welke gebieden)?
ik ben van plan me ore en bars via vissen te halen. moet ik dan iig 1 zo'n altaar alsnog slopen om events te kunnen laten starten?(ben al voorbij wall of flesh, die ice giants zijn nog erg sterk zeker in nacht, same for wyverns maar heb daar 20 souls al van, en ben een mage, full jungle armor, lasergun, demon scythe, zo'n beetje elke pre hard mode spell heb ik(op die wand na en meeste staffs, maar wand is useless:P))
Verder een leuke Yoyo gescoord met 57dmg. (Het is dan wel geen mage weapon maar wel semi-ranged) Toen een counterweight (dubbele yoyo), Yoyoglove (nog een vedubbeling dus 4 Yoyo's) en String (langere yoyo bereik) gecombineerd tot een Yoyobag wat deze zaken combineert in 1 equipable item. Nu dus 4x57 dmg met die Yoyo en het ziet er nog cool uit ook! (4 van die yoyo's gelijktijdig gooien) Wyvrens zijn echt te simpel dan. Direct dezelfde avond nog Wings gecraft (van de Wyvren drops) die overigens onmisbaar zijn tegen de Mech bosses.
De Mech bosses zijn nog wel erg moeilijk. Ik heb net een arena klaar met Heart-lantarns (extra health regen) en vuurtjes (ook extra regen). Verder een Heartstatue neergezet met 1sec timer zodat er 20HP hearts droppen. Ook een crystal Ball neergezet voor de nodige mana buffs. (helemaal handig voor jouw denk ik) Het is me gelukt om de Twins te mollen maar het was wel een uitputtingsslag.
Iemand nog goeie tips voor de Mech bosses?
edit: hardmode gebieden: ik heb dus eerst de hellevator naar beneden gedaan en dan zo min mogelijk andere Biomes bezocht: deze zijn gewoon te moelijk met Molten. Jungle kon ik al helemaal vergeten. Heeft ook niet veel zin want Cholophite (Jungle ore) kun je pas minen wanneer je Hallowed bars hebt en die droppen alleen van de Mech bosses. Pas met Adamantine/titanium kon ik redelijk goed door deze andere biomes komen.
[ Voor 8% gewijzigd door FloydRaalte op 25-08-2015 12:35 ]
If you can't take the heat, don't tickle the dragon.
Ik heb corruption nogal dicht naast mijn basis en ik wil voorkomen dat deze mijn basis overneemt en de NPC's weggaan.
ps andere tips ter voorbereiding zijn welkom.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Ook in hardmode? Dan verspreidt corruption toch ook onder de grond?PdeBie schreef op donderdag 03 september 2015 @ 23:01:
Volgens mij niet via de achtergrond. Maar heb je zonnebloemen geplant? Die houden corruption tegen
Mijn jungle wordt nu van 2 kanten bedreigd door corruption.
Of misschien dat een van de gevorderden hier meer info kan geven?
Wat wel iets is om op te letten is dat wanneer crimson/corruption in je jungle groeit, de mudblocks omgezet worden naar dirt blocks. Hierdoor wordt het een stuk lastiger om de jungle te herstellen, omdat jungle grass alleen op mud groeit en niet op dirt.Rhannie schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:22:
Als je hardmode triggert, komt er extra Crimson/Corruption in je map en krijg je een nieuwe biome genaamd Hallow. Deze biomes groeien, dus als je niet wil dat je huisje overrompelt wordt door deze biomes, zal je wel wat maatregelen moeten nemen.
edit:Die guide is wel wat overdramatisch, zeg. Crimson/corruption/hallow zijn niet zo'n ontzettende ramp als die guide je vertelt. Als je je huisje wil beschermen moet je aan de zijkanten en onderkant een tunnel van 3 blokjes breed/hoog maken en de randen afschermen met bricks, zodat er niet van die slierten gaan groeien. Als er een groene/bladerachtige achtergrond in je tunnel zit, moet je deze er even uit tikken met een hamer. Daarna kunnen de crimson/corruption/hallow niet naar je huisje groeien.
Zoals dit bijvoorbeeld:
[afbeelding]
Heb titanium melee gear, 69 defence, gebruik alle potions die ik heb (Iron Skin, Wrath, pumpkin pie, regen potion, etc), heb grote arena met hearth statues, hearth lantarn, campfires, honingbaden en banners.
Maar ik krijg die klerelijers maar niet dood ...
Enige wat ik niet heb is de melee emblem van Wall of Flesh. Maar vandaag heb ik hem 10x gedood en geen melee emblem drop.
ps. Expert mode wereld/character.
[ Voor 18% gewijzigd door Dreanor op 04-09-2015 22:36 ]
[list]
• Farm een Daedelus Stormbow: http://terraria.gamepedia.com/Daedalus_Stormbow
• Farm mats voor Holy Arrows: http://terraria.gamepedia.com/Holy_Arrow
• Zoek een ranged setje bij elkaar, zoals de Titanium ranged set: http://terraria.gamepedia.com/Titanium_armor
• Farm mats voor Archery Potions: http://terraria.gamepedia.com/Archery_Potion
Daarmee kan je The Destroyer in enkele seconden slopen.
Begin daarna eens een nieuwe wereld op expert, met hetzelfde character! Het begin vlieg je doorheen... Daarna.....Anoniem: 326103 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 09:00:
damn op normal is met maigc op een gegeven moment de bosses simpel. eert last tot ik destoryer 2x gekilt hebt. hallowed armor, daarna ging het soepel(metoer staff + ichor spell voor mech bosses) meteor is all met pensioen odnertussen, gister 8x achter elkaar de golem gekilt zodner ook maar echt een arena te maken heartlatners etc missende. gebruik spectre armor, magnetsphere 1 tiki warrior, 1 van de staffs van de dungeon(met homing missiles) en de ichor. en het ging echt soepel. dez avonden maar solar eclipse doen miss de halloween en frost event nog om binnekort naar martian etc te kijken:)
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ik speel nu in mijn eerste wereld en ben aardig onderweg. Het valt mij op dat mijn ondergrond echt 75%+ ondergrondse jungle is. Klopt het dat 'standaard bos' geen eigen ondergrondse heeft? Ik ben een klein beetje ondergrondse woestijn tegengekomen, en rechts van mijn startplek zit ondergronds ijs, maar ik heb echt superveel jungle. Is dit normaal of heb ik gewoon een beetje een rare wereld?
Overigens, welke wiki raden jullie aan? De 'officiele' of de 'wikia'?
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Ik gebruik overigens deze wiki: http://terraria.gamepedia.com/Terraria_Wiki
Is daar een manier om dit te doen zonder dat ik in een mapviewer kijk en dus gelijk deze map voor mij verknal omdat ik dan weet waar alles is?Rhannie schreef op maandag 28 september 2015 @ 17:23:
Jungle maakt neemt doorgaans wel een groot gedeelte van de map in beslag. Of jouw map raar is zou ik zo niet durven zeggen. Zou je anders eens een screenshot van je map kunnen plaatsen?
Ik gebruik overigens deze wiki: http://terraria.gamepedia.com/Terraria_Wiki
[ Voor 6% gewijzigd door Denizz op 28-09-2015 17:28 ]
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Ja dat kan! Gebruik bijvoorbeeld Terramap, daar kan je instellen in hoeverre je spoilers wil! Bijvoorbeeld, niks (zwarte mapDenizz schreef op maandag 28 september 2015 @ 17:28:
[...]
Is daar een manier om dit te doen zonder dat ik in een mapviewer kijk en dus gelijk deze map voor mij verknal omdat ik dan weet waar alles is?Dus dat ik een screenshot heb van alles wat ik tot nu toe ontdek heb.
Simpele manier is gewoon screenshot nemen van de map ingame!
Dit is mijn map... nu ik een groot overzicht heb zie ik dat ik eigenlijk alleen onder jungle heb gegraven inderdaad. Misschien maar eens even rechts gaan kijken

Maar toch nog even voor de duidelijkheid, heeft de 'biome' waarin je start (dus het standaard bos met groen gras en boompjes) nou wel of niet een eigen ondergrondse? Ik kom er niet echt uit op de wiki.
[ Voor 17% gewijzigd door Denizz op 28-09-2015 17:43 ]
Er is geen echte ondergrondse biome voor forest. Echter, de standaard ondergronde biome is wel te vinden onder forest.Denizz schreef op maandag 28 september 2015 @ 17:40:
Kwam net per toeval op de camera mode.
Dit is mijn map... nu ik een groot overzicht heb zie ik dat ik eigenlijk alleen onder jungle heb gegraven inderdaad. Misschien maar eens even rechts gaan kijken. Voor mijn gevoel had ik echt al superveel gegraven, maar aan het begin ging ik superlangzaam als complete noob zijnde. Heb nu zilveren armour en een katana en een jojo dus ben niet zo zwak meer als eerst.
[afbeelding]
Maar toch nog even voor de duidelijkheid, heeft de 'biome' waarin je start (dus het standaard bos met groen gras en boompjes) nou wel of niet een eigen ondergrondse? Ik kom er niet echt uit op de wiki.
Ga daar rechts van je base maar eens naar beneden (zo te zien moet dat vrij makkelijk kunnen, en anders klein beetje graven. Een trap als je hem vaker wil gebruiken, of een rechte lijn naar beneden als je al een hook hebt) Rechts (met de bruine background) is de standaard underground biome.
Ik ben echt een newb op het gebied van dit spel, maar het lijkt mij wel heel leuk. Alleen je kan zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Maar er is ook nog een Spinoff in productie.
Ik lees af en toe de Friday Facts van hun om mee te blijven met de vooruitgang. Ik heb geen idee wat er op de lijst staat voor 0.13, maar op lange termijn staan er nog leuke zaken op die lijst.
Het is ook heel leuk! Gewoon lekker beginnen en als je een item vind of even iets niet weet zoek je het op de Wiki op.PdeBie schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 18:22:
Wordt dit nog een beetje gespeeld op de pc?
Ik ben echt een newb op het gebied van dit spel, maar het lijkt mij wel heel leuk. Alleen je kan zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Je kunt het spel door tweeen splitsen prehardmode en hardmode.
Je gaat pas naar hardmode als je een bepaalde boss gekilled hebt en de wereld word dan wel wat pittiger. Totdan ga je gewoon je wapens / armor upgraden en lekker bouwen.

Ik ben anderhalve maand geleden begonnen met Terraria en heb zojuist voor het eerst de Wall of Flesh verslagen.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Anoniem: 617015
ik heb momenteel een mega probleem, wat ik zelf helaas niet oplossen kan!
Sinds eergisteren kreeg ik een melding wanneer ik een character wilde unfavorieten of aanmaken over een Authentication error. Hierdoor kon ik eigenlijk al niet meer spelen. Vervolgens heb ik mijn terraria opnieuw geinstalleerd en de rechten (toegangsrechten) van de map in My Games aangepast naar alles toestaan.
Ok, uiteindelijk deed het het niet en ik dacht ik haal het spel weer van mijn pc, verwijder het volledig en grondig, en ga dan het opnieuw installeren. Dit gedaan, en alles gecontroleerd te hebben start ik het spel op en meteen een nieuwe melding namelijk. (daarnaast staat er niet eens een config file in mijn terraria map)
https://www.google.nl/url...RLAQ&ust=1505938439339509
Ik heb gegoogled, forums bezocht, "beheer aangepast" van mijn mappen, opnieuw geinstalleer en grondig geschoond, oftewel ... ik loop nu tegen een muur aan waar ik niet meer weet wat ik moet doen.
is dit bekend en is er een dummy proof oplossing voor? want mijn arsenaal (zover het reikt) is gebruikt...
bedankt alvast!

Schakel die software voor even uit en probeer dan Terraria te starten.
Zodra het dan lukt, weet je in ieder geval dat je in de instellingen van die software moet kijken.
Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!
Een aantal mogelijkheden zijn het uitschakelen van je virusscanner(s) en Steam/Terraria met adminrechten draaien.Anoniem: 617015 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 22:18:
Hallo allemaal !
ik heb momenteel een mega probleem, wat ik zelf helaas niet oplossen kan!
Sinds eergisteren kreeg ik een melding wanneer ik een character wilde unfavorieten of aanmaken over een Authentication error. Hierdoor kon ik eigenlijk al niet meer spelen. Vervolgens heb ik mijn terraria opnieuw geinstalleerd en de rechten (toegangsrechten) van de map in My Games aangepast naar alles toestaan.
Ok, uiteindelijk deed het het niet en ik dacht ik haal het spel weer van mijn pc, verwijder het volledig en grondig, en ga dan het opnieuw installeren. Dit gedaan, en alles gecontroleerd te hebben start ik het spel op en meteen een nieuwe melding namelijk. (daarnaast staat er niet eens een config file in mijn terraria map)
https://www.google.nl/url...RLAQ&ust=1505938439339509
Ik heb gegoogled, forums bezocht, "beheer aangepast" van mijn mappen, opnieuw geinstalleer en grondig geschoond, oftewel ... ik loop nu tegen een muur aan waar ik niet meer weet wat ik moet doen.
is dit bekend en is er een dummy proof oplossing voor? want mijn arsenaal (zover het reikt) is gebruikt...
bedankt alvast!
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Anoniem: 617015
het is opgelost! het was inderdaad mijn viruscanner + firewall die de boel tegenhield.
bedankt voor de oplossingen!
Kunnen we weer lekker door met terraria, nog dingen bekend over een eventuele nieuwe *mega* update zoals 1.3.5 ? of gaat dat misschien niet meer komen door Terraria Otherworld??
[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 617015 op 04-10-2017 08:27 ]
Terraria 1.4 komt eraan. Met een nieuwe modus getiteld: Journey mode.
YouTube: Terraria: Journey's End
Soort van creative mode (finally!!), maar toch ook niet. Soort van die hard mode, maar ook toch net niet.
Chippy Gaming heeft er een goede video over:
YouTube: Terraria 1.4 Journey Mode Reveal! (1.4 Early Gameplay)
Probeer wel van de duplicator af te blijven en netjes alle resources zelf te verzamelen.
Ben wel nog in twijfel, ik denk dat ik met de journey mode te snel dingen ga dupliceren eens het kan... dus mogelijk wordt het een gewone run.
Die NPC happiness zal ik nog eens moeten bekijken, maar geen idee hoe groot de impact daarvan is.
[ Voor 65% gewijzigd door Lointje op 13-05-2020 11:41 ]
enige wat helpt is een volledige reset van de pc
min of meer onspeelbaar hierdoor (komt neer op meerdere malen per dag de pc herstarten

loopt op terraria forum al een thread over maar ook de devvers tasten nog in het duister
[ Voor 15% gewijzigd door mschol op 22-05-2020 22:48 ]
Ik zit nu ondertussen in hard mode van een normal playthrough. Net wall of flesh gedood. Pylon systeem is wel super handig, al zit het gros van mijn npc's nog altijd in een mini appartement aan de spawn. Langzaamaan zal ik ze wel verdelen over hun juiste locaties :-)
Ondanks dat een aantal vrienden enthousiast waren om mee te doen, is het toch allemaal solo momenteel. Zin hebben en tijd hebben zijn twee verschillende dingen, zelfs in een lockdown ^^ Nu ja, ik speel ook maar sporadisch! Op naar nieuwe gear en nieuwe bosses!
Als het goed is zit daar ook de laatste update al in verwerkt. Kan dan mooi met een Wikipedia erlangs spelen. Want zoals ik begrepen heb is dit vrij lastig in het begin.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Er is nog wel vanalles dat ik kan doen zoals pumpkin event en frostmoon. Heb nog wel zin om nog wat meer te doen, zeker nu ik goeie gear heb :-D
hoe heb je moonlord neer gekregen? Met welke gear en welke arena?Lointje schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:19:
Gisteren voor het eerst de moon lord verslagen :-) Heb nu ook summoner gear. Heb een redelijke variatie gespeeld, beetje afhankelijk van welke wapens ik ter beschikking had. Al bij al wel trots gevoel, ook al was dit nog maar op normal mode.
Er is nog wel vanalles dat ik kan doen zoals pumpkin event en frostmoon. Heb nog wel zin om nog wat meer te doen, zeker nu ik goeie gear heb :-D
Mij nog nooit alleen gelukt
Battle.net Spud#2543
Mijn tip: Ranged buffs en een goede gun met Chlorophyte bullets.TepelStreeltje schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:24:
[...]
hoe heb je moonlord neer gekregen? Met welke gear en welke arena?
Daarna is het ruwweg in de juiste richting schieten en dodgen van zijn aanvallen.
Ik heb in 4 avonden met een nieuw character van 0 naar moonlord gedaan toen 1.4 uitkwam en heb me weer eens kostelijk vermaakt.
Volgens mij is 1.4 nog lang niet uit op consoles.Oxigeon schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 15:50:
Ik heb deze game zowel op de pc (eigenlijk nooit gespeeld) en op de ps4. Vanavond ga ik hem op de ps4 maar eens aanslingeren omdat hij op mijn laptopje niet meer werkt.
Als het goed is zit daar ook de laatste update al in verwerkt. Kan dan mooi met een Wikipedia erlangs spelen. Want zoals ik begrepen heb is dit vrij lastig in het begin.
Heart lantern, fireplace, een plasje honing voor de regeneration. Verder zo veel mogelijk buffs via potions. Ironskin en dergelijke.TepelStreeltje schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:24:
[...]
hoe heb je moonlord neer gekregen? Met welke gear en welke arena?
Armor had ik uiteindelijk shroomite armour aan, pas bij mijn laatste poging, al lijkt beetle (of wat is die Melee variant) beter. Warden op al mijn accessoires gezet (of armoured).
Weapons: phantasm met cursed arrows, die draak als summon, en solar eruption als Melee weapon. Oh en nimbus cloud in het begin.
Mijn taktiek, na een paar keer dingen proberen btw, was eigenlijk heel grappig. Ik stond gewoon in die plas honing. Boven mij een dubbele laag stenen muur (geen idee of dat hielp, niet tegen de beam alleszins maar mogelijk andere dingen tegen gehouden.)
nimbus en solar eruption, eerst focussen op zijn oog boven. Want die beam is hard. Naast mij stond een kotje met de nurse. Dus na elke tweede beam of low health ging ik healen bij haar. Kost wel 6-10g per keer... dus minstens één platinum hebben is wel een must. Eens zijn oog neer is, is het kinderspel. Gewoon met phantasm zijn handen neerschieten langs de zijkant. En dan eindigen met zijn hart. Opnieuw met Melee weapon gedaan dacht ik.
Er zijn ongetwijfeld betere manieren en betere gear om dit aan te pakken. Maar ik heb meermaals geprobeerd met vliegen en ontwijken maar dat lukte niet. Vleugels niet snel genoeg en de bee mount is te traag. Lange Asphalt en homing arrows (chloro) was mijn volgende idee moest de nurse niet lukken... Maar dan moest ik weer minen in de jungle dus ja... Hopelijk helpt het! En anders gear upgraden en opnieuw proberen.
Oh en dryad bij de nurse zetten geeft ook extra armour normaal gezien.
Op expert lukt dit ongetwijfeld niet trouwens, dan lijkt een snelle mount me beter om rond zijn beam te vliegen. :-) succes!
Voor vliegen: gebruik de Martian Saucer. Daarmee kan je onbeperkt in de lucht blijven. Zo'n beetje de beste mount die er is.
Ben nu met mijn 2e lange run bezig, ben weer terug na 1.4. Was even vergeten hoe verrekte moeilijk het begin van Hardmode is. Alles doet zeer, geen goede wapens. Piraten invasie op de 2e dag...slachtten me zo vaak af dat ik moest gaan cheesen, en dat is op normale modus. Geen idee hoe dat op Expert of Master zou moeten.