Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-09 16:09

Luukwa

o/

TepelStreeltje schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 00:50:
[...]

ik deed altijd water, maar kreeg al snel gems, dus snel een hook gemaakt. dan maakt het niet zoveel meer uit :)
[...]

Farmen! zo snel mogelijk tier 2 pick, zodat je alle ores kan minen. Souls of night/light farmen.
15 souls kan je naar een key craften. deze doe je in een lege chest en dan spawned die een speciale mimic. Ding is fucking taai en despawned als iedereen dood is, maar komt goeie gear uit. Hallowed mimic heeft een boog die vooral goed is tegen destroyer.

Vast arena bouwen voor alle mech bosses, heart containers farmen voor heart lanterns.
als je goblin invasion krijgt, die summoner dropt een boog die ERG goed is. Zoek dan ook een quiver, helpt de hele game goed als je bogen blijft gebruiken.

Vergeet niet genoeg lege kamers te maken voor de NPC's. En zorg dat wanneer je ondergronds gaat purifcation powder mee te nemen, voor de Tax collector ;)

Oh, en vergeet WoF farmen niet voor de emblems. Vond zelf de assault rifle ook altijd fijn die WoF dropt.
Thanks dude! Ga ik vandaag maar is lekker mee beginnen :)
Ondertussen 85 uur in het spelleke gestoken.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Heb echt kwartier lopen meppen in de crimson voor souls, helemaal geen 1 gevonden? Hoort niet zo lijkt me?

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-09 21:02

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Luukwa schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:17:
Heb echt kwartier lopen meppen in de crimson voor souls, helemaal geen 1 gevonden? Hoort niet zo lijkt me?
Zat je wel in de underground?

http://terraria.gamepedia.com/Soul_of_Night

Wat ik vaak doe is naar lava zoeken, zorgen dat alles snel bereikbaar is, maar ik redelijk veilig zit en dan rustig met watercandle (en evt potion voor meer spawn) afwachten. De meeste lopen vrij snel lava in en droppen hun soul er net boven :P

Nog niet op expert geprobeerd, maar de droprate zou daar nog hoger moeten zijn (36% kans).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

IdieEasy schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:24:
[...]

Zat je wel in de underground?

http://terraria.gamepedia.com/Soul_of_Night

Wat ik vaak doe is naar lava zoeken, zorgen dat alles snel bereikbaar is, maar ik redelijk veilig zit en dan rustig met watercandle (en evt potion voor meer spawn) afwachten. De meeste lopen vrij snel lava in en droppen hun soul er net boven :P

Nog niet op expert geprobeerd, maar de droprate zou daar nog hoger moeten zijn (36% kans).
Oh UNDERGROUND corruption, ik zit met mn droge kop in de normale crimson xD.
Hoe vind ik de underground crimson?

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Luukwa schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:31:
[...]

Oh UNDERGROUND corruption, ik zit met mn droge kop in de normale crimson xD.
Hoe vind ik de underground crimson?
http://terraria.gamepedia.com/Underground_Crimson

1. Normale crimson, maar onder de 0 lijn (depth meter)
2. crimson opzoeken in je grotten systeem.
3. Zelf wat poeder/blocks meenemen en een farm opzetten (200 blocks plaatsen, daarna groeit het vanzelf)

Ben zelf altijd fan van normale underground biome zoeken, en daar lava in te donderen... Maar mijn mede spelers zijn er niet altijd blij mee >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 14:20
Als iemand als mede auteur toegevoegd wil worden aan de topicstart dan hoor ik het graag. Speel Terraria zelf niet meer...

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 09:19
Wasp schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:41:
Als iemand als mede auteur toegevoegd wil worden aan de topicstart dan hoor ik het graag. Speel Terraria zelf niet meer...
Sure ik wil hem binnenkort best een updateje geven.

[ Voor 69% gewijzigd door Uncle Mel op 21-07-2015 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Nou we hebben wat basis hardmode dingetjes binnen, onder anderen een yoyobag :)

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotter87
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:59
Even een vraagje heeft het nut om in prehardmode de crimson te isoleren voordat ik na hardmode ga. Of gaat dat niet veel helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Heeft geen zin. Sowiezo komt er na hardmode een hele zooi crimson en hallow vrij, daarnaast komt er met elke altar die je sloopt een klein stukje hallow of crimson in je wereld die steeds een beetje uitspreid (naast de hardmode ore die erdoor spawnt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Pjotter87 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 15:29:
Even een vraagje heeft het nut om in prehardmode de crimson te isoleren voordat ik na hardmode ga. Of gaat dat niet veel helpen?
Het is ongelooflijk veel werk, je moet een "gracht" eromheen graven met 3 blokken ruimte.

Uiteindelijk schiet je er niet heel veel mee op:
Om je een idee te geven hoe lastig het is om mee te beginnen: Dit is een normale pre-hardmode corruption ;)
Afbeeldingslocatie: http://hydra-media.cursecdn.com/terraria.gamepedia.com/thumb/e/e9/2012-01-12_213749.png/688px-2012-01-12_213749.png?version=93f4b02d952d13d369060bbee1c8c8a0 (plaatje kan outdated zijn, maar size klopt wel redelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 16:39

Madstorm

Derping all the way!

Als je een stukje in Hardmode zit kan je een NPC krijgen (Steampunker) die verkoop een Clentaminator. Kost wel 2 platinum, maar is het wel waard. Hiermee kun je Crimson/Corruption heel makkelijk laten verdwijnen. Heb het ook al een paar keer gedaan aangezien het redelijk dicht bij mijn base kwam.

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Madstorm schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 15:45:
Als je een stukje in Hardmode zit kan je een NPC krijgen (Steampunker) die verkoop een Clentaminator. Kost wel 2 platinum, maar is het wel waard. Hiermee kun je Crimson/Corruption heel makkelijk laten verdwijnen. Heb het ook al een paar keer gedaan aangezien het redelijk dicht bij mijn base kwam.
Die is een stuk beter dan een miljoen zakjes purification powder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotter87
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:59
Ok dan sla ik dat maar over. Zit in een medium wereld en ben bang om snel alle normale biomes te verliezen, of gaat dat niet zo snel? (dit Word de eerste keer dat ik na hardmode ga )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Pjotter87 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 16:36:
Ok dan sla ik dat maar over. Zit in een medium wereld en ben bang om snel alle normale biomes te verliezen, of gaat dat niet zo snel? (dit Word de eerste keer dat ik na hardmode ga )
Het kan wel gebeuren, maar meestal niet volledig. Mocht je er echt bang voor zijn, lees deze guide even door, en bereid je daarmee voor. Bouw het niet voordat je hardmode start, dan kan het namelijk nog infected worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Twins zijn duidelijk niet te doen met molten armour x)

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Luukwa schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 17:15:
Twins zijn duidelijk niet te doen met molten armour x)
Ik vind de twins sowiezo lastig early hardmode, ik ben waarschijnlijk te lui om 2 dingen tegelijk in de gaten te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Uncle Mel schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 17:23:
[...]

Ik vind de twins sowiezo lastig early hardmode, ik ben waarschijnlijk te lui om 2 dingen tegelijk in de gaten te houden
Ja maar welke boss is nou wel makkelijk early hardmode..

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Wat is jullie steam? Lijkt me tof om is een keertje via teamspeak samen te spelen :)

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
, maar teamspeak heb ik helaas niet ivm mijn gehorige appartement + 2 kids

[ Voor 5% gewijzigd door Uncle Mel op 27-07-2015 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Uncle Mel schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 19:14:
uncle_mel, maar teamspeak heb ik helaas niet ivm mijn gehorige appartement + 2 kids
Ach, niks aan te doen ;) heb je toegevoegd!

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-09 13:17
Luukwa schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 17:49:
Wat is jullie steam? Lijkt me tof om is een keertje via teamspeak samen te spelen :)
Zie Signature :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:53

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Luukwa schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 17:45:
[...]

Ja maar welke boss is nou wel makkelijk early hardmode..
Haal een Stormbow van de Hallowed Mimic, haal wat Holy Arrows (unicorn horn, pixie dust en wat wooden arrows) en zie hoe Destroyer wegsmelt. :P

Destroyer is de makkelijkste baas van de 3 mech bosses.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

ik krijg die bloody moon lord maar niet neer joh... Ga eens proberen een asphalt skybridge te maken en daar met een unicorn mount overheen te rennen, kijken wat er gebeurt...

Er gebeurt niks... Mounts worden niet versneld op asphalt :P. Daar ging mijn 854 slime :P

[ Voor 21% gewijzigd door Obiter dictum op 21-07-2015 21:20 ]

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20
Iemand tips hoe ik skeletron of bee queen dood krijg in expert mode?

Heb full molten armor, 43 defence, health regen pot, iron skin pot, hearth lantarn, sunflours, move speed postion, damage return potion, guarding worm scarf maar nog steeds wordt ik in 3 schoten gedood ... :'(

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Vind niks op die naam?

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-09 13:17
Hah, vreemd. Is het dan gewoon Grecio denkik. Raar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Grecio schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 22:25:
[...]

Hah, vreemd. Is het dan gewoon Grecio denkik. Raar :)
Die vind ie wel inderdaad, toegevoegd!

Overigens is echt niets te doen in hardmore zonder degelijke armour.. daar kwam ik net wel achter toen ik de destroyer probeerde x)

[ Voor 23% gewijzigd door Luukwa op 21-07-2015 22:58 ]

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:08

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Nick hier is ook Steam nick (heb potato man als icon).
Heb ook nog wel ergens TS server waar je op kan als je wil.

Wil best helpen met stuff, altijd gezellig icm met TS enzo.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Ook voor mij geld, zie signature. Heb een vladimir (league of legends) als avatar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

Steam nick: madstorm20
Met Southpark plaatje...
Dreanor schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 22:02:
Iemand tips hoe ik skeletron of bee queen dood krijg in expert mode?

Heb full molten armor, 43 defence, health regen pot, iron skin pot, hearth lantarn, sunflours, move speed postion, damage return potion, guarding worm scarf maar nog steeds wordt ik in 3 schoten gedood ... :'(
Heb je wel full hp, dus alle hearth containers gebruikt (400HP)? Dan is het bijna onmogelijk om in drie schoten gedood te worden.

Bij Skeletron is het ERG belangrijk zijn hoofd te blijven ontwijken, vooral wanneer deze gaat rond draaien. Als je hier in zit kom je namelijk een soort van vast te zitten, dan gaat je life erg snel naar beneden. De enige manier om uit zijn hoofd te komen is volgens mij je grappling hook te gebruiken. In Expert zou ik eerst zijn handen 'doden', als je dit niet doet is de defence op zijn hoofd hoger dus zul je minder damage doen. Daarnaast zou ik een grotere arena gebruiken, de arena op je eerdere printscreen is wat aan de kleine kant (al ziet hij er erg mooi uit). Ook zou ik rocket boots gebruiken zodat je over hem heen kan vliegen.

De Queen Bee is wat lastiger omdat je hier in de hive moet blijven zitten. Maar de aanvallen van de Bee zijn niet moeilijk te ontwijken, zij dasht eerst een paar keer van links naar rechts, hier kun je gewoon overheen springen. Vervolgens gaat ze ergens boven je hangen en valt je aan met ranged attacks, volgens mij doet dit niet heel veel damage, maar blijf ze zo goed mogelijk ontwijken. Ondertussen zelf gewoon door gaan met range damage (heb ik gedaan).

Ik heb gisteren Plantera afgeslacht, met Turtle armor, en de Fetid Baghnakhs. Ben met de juiste accessoires (veel Defense) gewoon blijven staan dat hij recht op je is, en dan los gaan met de Fetid Bagnakhs.
Mooie was: ik met alle zorg alle potions maken, en van sommige kon ik net één maken, dus ik had alles in mijn inventory, druk ik per ongeluk midden in mijn base op 'B' (drinkt automatisch alle buff potions in je inventory). Ik als een gek naar de Jungle en een Bulb zoeken, hiermee gelukkig nog gered..

[ Voor 3% gewijzigd door Madstorm op 22-07-2015 09:06 ]

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Madstorm schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 09:00:
De Queen Bee is wat lastiger omdat je hier in de hive moet blijven zitten. Maar de aanvallen van de Bee zijn niet moeilijk te ontwijken, zij dasht eerst een paar keer van links naar rechts, hier kun je gewoon overheen springen. Vervolgens gaat ze ergens boven je hangen en valt je aan met ranged attacks, volgens mij doet dit niet heel veel damage, maar blijf ze zo goed mogelijk ontwijken. Ondertussen zelf gewoon door gaan met range damage (heb ik gedaan).
In de hive zelf is het inderdaad flink lastig. Het is makkelijker om een Abeemination te maken, zodat je Queen Bee kan summonen in een bovengrondse arena. Dan kom je ook niet vast te zitten in de honing.
Ik heb gisteren Plantera afgeslacht, met Turtle armor, en de Fetid Baghnakhs. Ben met de juiste accessoires (veel Defense) gewoon blijven staan dat hij recht op je is, en dan los gaan met de Fetid Bagnakhs.
Mooie was: ik met alle zorg alle potions maken, en van sommige kon ik net één maken, dus ik had alles in mijn inventory, druk ik per ongeluk midden in mijn base op 'B' (drinkt automatisch alle buff potions in je inventory). Ik als een gek naar de Jungle en een Bulb zoeken, hiermee gelukkig nog gered..
Goed bezig. :+

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

@madstorm je steam naam klopt niet..

En Nick, er zijn 187k resultaten met de naam Nick x)

Voeg mij anders toe? Ik heet Luukswa, illuminati plaatje.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

Luukwa schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 09:24:
@madstorm je steam naam klopt niet..

En Nick, er zijn 187k resultaten met de naam Nick x)

Voeg mij anders toe? Ik heet Luukswa, illuminati plaatje.
Hmm, mijn gebruikersnaam is madstorm20, dat weet ik zeker..
Misschien gewoon: Madstorm, eens proberen?

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Ik ga het gewoon makkelijker maken:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Mocht het ook doen, vergeet hem niet in mo tags te plaatsen, dan zien enkel members hem. Zou moeten schelen in spam.

Mochten er plannen komen voor een dedicated server kunnen we dan altijd een steamgroep aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Beide toegevoegd :) Dankje idie <3

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Eerste setje wings binnen! Ook de frozen armour binnen!

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Madstorm schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 09:00:
Steam nick: madstorm20
Met Southpark plaatje...
wow, steam level 60 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Yeah, Queen Bee verslagen!

Ik moet toch eens leren wat meer op een bossfight voor te bereiden ... Dat scheelt behoorlijk! 8)7 Voor Queen Bee had ik namelijk geen ruimte voorbereidt, gewoon in de hyve vechten.

Dus ben erin gegaan met hearth lantarn, die trinket die je immume voor poison maakt met +4 def. Alle trinkets +4 def gegeven, iron skin potion, regen potion en een aangepaste plek om te vechten.

Misschien moet ik dat ook maar eens voor Skeletron doen! O-)

Iemand nog tips voor welke trinkets goed zijn tegen Skeletron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Dreanor schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 21:33:
Yeah, Queen Bee verslagen!

Ik moet toch eens leren wat meer op een bossfight voor te bereiden ... Dat scheelt behoorlijk! 8)7 Voor Queen Bee had ik namelijk geen ruimte voorbereidt, gewoon in de hyve vechten.

Dus ben erin gegaan met hearth lantarn, die trinket die je immume voor poison maakt met +4 def. Alle trinkets +4 def gegeven, iron skin potion, regen potion en een aangepaste plek om te vechten.

Misschien moet ik dat ook maar eens voor Skeletron doen! O-)

Iemand nog tips voor welke trinkets goed zijn tegen Skeletron?
Gisteren Skeletron gelegd voor Queen bee :P
We waren met zijn 3en. Arena voor bereid met 3 lagen platforms.
Ik was aan het craften gegaan, en een 10 soorten buffs gecraft. (iron skin, regen, night owl, glow, summoning, mana regen, magic damage, calming potion, endurance potion, thorns en wrath).

Dit samen met 2 mensen met demon scythe, 1 tank en dus 6 hell summons (imp staff) maakte het dat al onze zorgen ongegrond waren. We hadden hem op 1/3e van de nacht verslagen. Niemand doodgegaan en iedereen met meer dan 2/3 van hun leven over.

Denk dat we er iets te bang voor waren :D
Endurance potion werd trouwens erg goed ontvangen door onze tank xD

Vanavond maar eens de dungeon induiken, al is het alleen maar om de water candle (bait farm!).

Een vraagje die ik niet op de wiki beantwoord krijg:
Wat is de meest efficiente manier om "special" crates te farmen? En dan met name sky crates. Zelft met 200+ fishing power, en crate potion aan kreeg ik er maar 1 na 2 crate potions! (we willen nog wat stuff van sky islands, maar liever niet uit een andere map halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Zo dichtbij in het killen van the twins.. 1tje dood en de andere echt bijna.. helaas, dood.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

Moet toch wat met al die kaartjes :+

Man, wat zijn die Mothron verschikkelijke *&^%&*$@ beesten.. Ik ben ze momenteel wat aan het 'farmen' voor de Broken hero Sword en wil de Eye of Cthulhu ook wel graag. Maar die beesten zijn verdomd sterk, en als je zelf dood gaat despawnen ze ook nog. Gisteren al een alt-f4 momentje gehad :9

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Hehe, twins zijn dood! Nu nog prime voor een drax :)

Zo, plantera is dood! Teleporter techniek gebruikt en werkte prima!

[ Voor 40% gewijzigd door Luukwa op 24-07-2015 16:53 ]

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Whooohooooo skeletron boss expert mode verslagen!!!

Bee Armor, Bee Gun en hornet staff deed het hem! Gewoon schieten zodat er constant 100 bee's ofzo om hem heen zitten en rennen van regen punt A, naar B en terug.

Regen punt is een afdakje met heart container en klein beetje honing voor extra regen.

Met deze tactiek valt hij wel mee! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Yeah, Moon Lord is gestorven!

Moon Lord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:22
Ik heb wel interesse om dit spel eens te proberen, hoe zit het met de learningcurve? Word je in het diepe gegooid, of wordt het allemaal goed uitgelegd?

Of eventueel een goede resource site (http://terraria.gamepedia.com/Terraria_Wiki)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Gisteren hebben we nog even Pumpkin Moon gedaan in end game gear. Dan gaat het wel hard, hoor. Zeker op wave 15 :D

Deeps
CrimpyRex schreef op zondag 26 juli 2015 @ 07:39:
Ik heb wel interesse om dit spel eens te proberen, hoe zit het met de learningcurve? Word je in het diepe gegooid, of wordt het allemaal goed uitgelegd?

Of eventueel een goede resource site (http://terraria.gamepedia.com/Terraria_Wiki)?
De basics in het spel (lopen, springen, vechten, graven, craften, etc) zijn makkelijk om te leren. Er wordt alleen helemaal niks uitgelegd over wat je moet doen om verder te komen in het spel. Wat dat betreft is het echt een sandbox spel en zal je een hoop zelf uit moeten zoeken.

Op de site die je gelinkt hebt staat alles wat je ooit zou willen weten over het spel. Dus dat is zeker goed om erbij te hebben als je gaat spelen.

Natuurlijk kan je ook altijd dingen vragen in dit topic als je ergens niet uit komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
miau, miau, miau!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Rhannie schreef op zondag 26 juli 2015 @ 08:51:
Gisteren hebben we nog even Pumpkin Moon gedaan in end game gear. Dan gaat het wel hard, hoor. Zeker op wave 15 :D

[afbeelding]

[...]

De basics in het spel (lopen, springen, vechten, graven, craften, etc) zijn makkelijk om te leren. Er wordt alleen helemaal niks uitgelegd over wat je moet doen om verder te komen in het spel. Wat dat betreft is het echt een sandbox spel en zal je een hoop zelf uit moeten zoeken.

Op de site die je gelinkt hebt staat alles wat je ooit zou willen weten over het spel. Dus dat is zeker goed om erbij te hebben als je gaat spelen.

Natuurlijk kan je ook altijd dingen vragen in dit topic als je ergens niet uit komt. :)
Hoeveel uur kost het zo'n beetje om 'mee te kunnen komen' met de verder gevorderde in dit spel?
Ik vind het geen probleem om iets veel te spelen, maar het moet wel zo zijn dat ik op een gegeven moment kan aanhaken, en dus niet constant overal achteraan loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

CrimpyRex schreef op zondag 26 juli 2015 @ 09:04:
[...]

Hoeveel uur kost het zo'n beetje om 'mee te kunnen komen' met de verder gevorderde in dit spel?
Ik vind het geen probleem om iets veel te spelen, maar het moet wel zo zijn dat ik op een gegeven moment kan aanhaken, en dus niet constant overal achteraan loop.
Samen met een vriend ben ik met de release van patch 1.3 een nieuwe playthrough gestart op expert mode. Gisteren hebben we de laatste baas verslagen en ik heb zo'n 90~100 uur in deze playthrough zitten. We hebben er absoluut geen race van gemaakt om zo snel mogelijk alles uit te halen.

Terraria werkt niet met levels, xp of andere zaken die je moet unlocken qua character, gear of items (op de healthpool, mana pool en het 6e accessory slot na, maar dat is zo gedaan), dus achterlopen is niet mogelijk. Als je het spel nu zou kopen en onze server zou joinen, zou je binnen 5 minuten volledige end game gear kunnen hebben en mee kunnen helpen met het slopen van de laatste baas. Als je vrienden hebt die het spel al spelen, kan je op deze manier ook aanhaken. Natuurlijk is het wel leuker om een hele playthrough mee te maken.

Content patches voegen over het algemeen alleen dingen toe aan het einde van het spel. Dus als je nu een playthrough zou beginnen en je haalt end game gear en patch 1.3.1 of iets dergelijks komt uit, kan je gewoon verder gaan met je huidige character.
Hahaha :D Meowmere is wel een prachtig wapen, ja.

[ Voor 8% gewijzigd door Rhannie op 26-07-2015 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Rhannie schreef op zondag 26 juli 2015 @ 09:20:
[...]

Samen met een vriend ben ik met de release van patch 1.3 een nieuwe playthrough gestart op expert mode. Gisteren hebben we de laatste baas verslagen en ik heb zo'n 90~100 uur in deze playthrough zitten. We hebben er absoluut geen race van gemaakt om zo snel mogelijk alles uit te halen.

Terraria werkt niet met levels, xp of andere zaken die je moet unlocken qua character, gear of items (op de healthpool, mana pool en het 6e accessory slot na, maar dat is zo gedaan), dus achterlopen is niet mogelijk. Als je het spel nu zou kopen en onze server zou joinen, zou je binnen 5 minuten volledige end game gear kunnen hebben en mee kunnen helpen met het slopen van de laatste baas. Als je vrienden hebt die het spel al spelen, kan je op deze manier ook aanhaken. Natuurlijk is het wel leuker om een hele playthrough mee te maken.

Content patches voegen over het algemeen alleen dingen toe aan het einde van het spel. Dus als je nu een playthrough zou beginnen en je haalt end game gear en patch 1.3.1 of iets dergelijks komt uit, kan je gewoon verder gaan met je huidige character.
Ik ben van plan om deze guide te volgen: http://terraria.gamepedia.com/Guide:Getting_started
Dit is alles in Single Player, maar dat lijkt me wel zo handig om alles een beetje onder de knie te krijgen.

Mocht ik het dan leuk vinden, kan ik een Multiplayer game beginnen.
Zou ik dan bijvoorbeeld jouw/jullie server kunnen joinen en dan wel 'op 0' beginnen?

Of is het aan te raden een Host & Play te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

CrimpyRex schreef op zondag 26 juli 2015 @ 09:28:
[...]

Ik ben van plan om deze guide te volgen: http://terraria.gamepedia.com/Guide:Getting_started
Dit is alles in Single Player, maar dat lijkt me wel zo handig om alles een beetje onder de knie te krijgen.

Mocht ik het dan leuk vinden, kan ik een Multiplayer game beginnen.
Zou ik dan bijvoorbeeld jouw/jullie server kunnen joinen en dan wel 'op 0' beginnen?

Of is het aan te raden een Host & Play te starten?
Die guide is inderdaad een prima begin.

De map bepaalt in dit spel de moeilijkheidsgraad. Onze map zit al in Post-Plantera Hardmode. Als je onze server zou joinen, kan je om deze reden niet op 0 kunnen beginnen, maar zal je echt items moeten hebben/krijgen waarmee je de wereld kan overleven. Items zijn niet gebonden aan een character en kunnen vrij uitgewisseld worden, dus dat is geen probleem.

Als je echt helemaal opnieuw wil beginnen, zal je dus een nieuwe map moeten starten. Misschien klinkt het allemaal een beetje ingewikkeld, maar als je het spel gaat spelen, zal het snel genoeg duidelijk worden.

Overigens zitten er qua progressie en hoe het spel verloopt geen verschillen tussen singleplayer en multiplayer. Het enige verschil is dat er meerdere characters rondlopen in dezelfde map. Als je met andere mensen samen wil spelen, kan je dat gelijk doen. Singleplayer biedt geen extra voordelen of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Rhannie schreef op zondag 26 juli 2015 @ 09:44:
[...]

Die guide is inderdaad een prima begin.

De map bepaalt in dit spel de moeilijkheidsgraad. Onze map zit al in Post-Plantera Hardmode. Als je onze server zou joinen, kan je om deze reden niet op 0 kunnen beginnen, maar zal je echt items moeten hebben/krijgen waarmee je de wereld kan overleven. Items zijn niet gebonden aan een character en kunnen vrij uitgewisseld worden, dus dat is geen probleem.

Als je echt helemaal opnieuw wil beginnen, zal je dus een nieuwe map moeten starten. Misschien klinkt het allemaal een beetje ingewikkeld, maar als je het spel gaat spelen, zal het snel genoeg duidelijk worden.

Overigens zitten er qua progressie en hoe het spel verloopt geen verschillen tussen singleplayer en multiplayer. Het enige verschil is dat er meerdere characters rondlopen in dezelfde map. Als je met andere mensen samen wil spelen, kan je dat gelijk doen. Singleplayer biedt geen extra voordelen of iets dergelijks.
Oh oke, dan kan ik net zo goed Multiplayer spelen indd. Tenzij ik gedood kan worden door andere spelers?
En hoe zit het dan als ik zeg maar iets heb opgebouwd, en naar een andere server ga? Ben ik dan alles kwijt? Want als dat het geval is, is het denk ik wel handig om ergens te beginnen waar je ook wil blijven spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

CrimpyRex schreef op zondag 26 juli 2015 @ 09:58:
[...]

Oh oke, dan kan ik net zo goed Multiplayer spelen indd. Tenzij ik gedood kan worden door andere spelers?
En hoe zit het dan als ik zeg maar iets heb opgebouwd, en naar een andere server ga? Ben ik dan alles kwijt? Want als dat het geval is, is het denk ik wel handig om ergens te beginnen waar je ook wil blijven spelen.
Je kan gedood worden, maar daarvoor moeten zowel jij als een andere speler PVP-modus activeren. Als je dat niet doet, kunnen andere spelers je ook niet aanvallen. PVP-modus kan je ook ten alle tijden weer uitschakelen.

Als je een huisje bouwt op een server, zal je huisje ook op die map blijven staan. Je kan natuurlijk wel alles afbreken en de materialen meenemen, maar op dezelfde server/map blijven spelen is over het algemeen beter.

Aangezien je vraagt over PVP'en, neem ik aan dat je geen zin hebt in griefers, dus ik zal dit ook gelijk maar even toelichten. Terraria kent geen block protection. Andere spelers kunnen dus wel jouw huis slopen. Ook is er geen mogelijkheid om kistjes (met loot) te beveiligen, dus iedereen kan bij items die je in een kist op de wereld hebt geplaatst. Er zijn wel 2 prive chests (piggy bank en safe) waar je spullen in kan bewaren en waar niemand anders bij kan, maar dat is lang niet genoeg opslag om alles te bewaren.

Items in je inventory en in je prive chests worden op je character opgeslagen. Spullen die daarin zitten, kan je dus meenemen naar andere servers/werelden. Items in andere soorten kisten worden op de wereld opgeslagen en worden niet meegenomen als je van map/server wisselt.

Als ik dat zo na lees, klinkt het wel vrij negatief. :P Als je samen speelt met mensen waarmee je het naar je zin hebt, zal het over het algemeen wel goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Rhannie schreef op zondag 26 juli 2015 @ 10:12:
[...]

Je kan gedood worden, maar daarvoor moeten zowel jij als een andere speler PVP-modus activeren. Als je dat niet doet, kunnen andere spelers je ook niet aanvallen. PVP-modus kan je ook ten alle tijden weer uitschakelen.

Als je een huisje bouwt op een server, zal je huisje ook op die map blijven staan. Je kan natuurlijk wel alles afbreken en de materialen meenemen, maar op dezelfde server/map blijven spelen is over het algemeen beter.

Aangezien je vraagt over PVP'en, neem ik aan dat je geen zin hebt in griefers, dus ik zal dit ook gelijk maar even toelichten. Terraria kent geen block protection. Andere spelers kunnen dus wel jouw huis slopen. Ook is er geen mogelijkheid om kistjes (met loot) te beveiligen, dus iedereen kan bij items die je in een kist op de wereld hebt geplaatst. Er zijn wel 2 prive chests (piggy bank en safe) waar je spullen in kan bewaren en waar niemand anders bij kan, maar dat is lang niet genoeg opslag om alles te bewaren.

Items in je inventory en in je prive chests worden op je character opgeslagen. Spullen die daarin zitten, kan je dus meenemen naar andere servers/werelden. Items in andere soorten kisten worden op de wereld opgeslagen en worden niet meegenomen als je van map/server wisselt.

Als ik dat zo na lees, klinkt het wel vrij negatief. :P Als je samen speelt met mensen waarmee je het naar je zin hebt, zal het over het algemeen wel goed gaan.
Oh haha, dit zet alles wel in een minder daglicht :)
Ik wil natuurlijk niet uitloggen en de volgende dag weer inloggen om te zien dat alles waar ik voor heb gewerkt weg is. Dus ik moet een server zien te vinden met mensen die ook pas beginnen en geen griefers zijn. Dat zal nog best een klus worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Je zou ook een singleplayer playthrough kunnen beginnen en later overstappen naar multiplayer. Je kan namelijk je wereld in zowel singleplayer als multiplayer gebruiken als je zelf gaat hosten. :)

Er zullen ook vast wel mensen op GoT zijn die Terraria willen spelen en ook iemand zoeken die een nieuwe playthrough wil starten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Rhannie schreef op zondag 26 juli 2015 @ 10:25:
Je zou ook een singleplayer playthrough kunnen beginnen en later overstappen naar multiplayer. Je kan namelijk je wereld in zowel singleplayer als multiplayer gebruiken als je zelf gaat hosten. :)

Er zullen ook vast wel mensen op GoT zijn die Terraria willen spelen en ook iemand zoeken die een nieuwe playthrough wil starten. ;)
Weet je wat, ik koop het spel vanmiddag gewoon en ga of SP of MP starten en dan zie ik wel. Heeft volgens mij weinig zin om na te denken over wat er allemaal mis zou kunnen gaan. En het klinkt allemaal heel ingewikkeld nu, maar dat zal dadelijk ook wel meevallen. Overigens lijkt dit mij geen spel waar veel griefers spelen, puur omdat het een select deel van gamers aanspreekt. Maar ik kan er natuurlijk he-le-maal naast zitten.

En daarbij, iedereen heeft op dit punt gestaan, als het goed is. :)

[ Voor 9% gewijzigd door jaihel op 26-07-2015 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Wat is het IP van de tweakers terraria server?

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Voor zover ik weet is er op het moment geen tweakers server voor Terraria. De server in de topicstart doet het in ieder geval al een tijdje niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Oh, jammer.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Iemand enig idee welke armour 't beste is voordat ik de moon lord heb verslagen? Ik ben eigenlijk all-round magic en range.. dacht zelf aan shroomite?

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Shroomite voor ranged, Spooky voor summon, Spectre voor caster en Beetle voor melee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Ja.. ik ben van alles een beetje :c

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Helaas zul je voor Moon Lord toch echt moeten kiezen wat je gaat spelen. :P Als je toch een mix wil spelen, zou je eventueel nog voor een summon build kunnen gaan. Daar kan je dan een melee of ranged wapen erbij nemen om mee aan te vallen, terwijl je minions (90% van) het werk doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Rhannie schreef op zondag 26 juli 2015 @ 08:51:
omfg, heb het even gedaan met miauwmere en solar armor.... gewoon continue 12 pumpkings en mourning woods om je heen en tanken die hap! Ik stond daar gewoon, niet bewegen en naar boven schieten met miauwmere, kon blijven leven op de hartjes die de bosses dropten.

Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/442828190750630744/389D2AAF124F0627FB6BA07C14019092E2295D73/

drops:

Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/442828190750636751/B494DF811BD0E0BDA1D2D3B997D03D14956662FB/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Ben druk bezig met mijn dorp dus even een kleine update (afbeeldingen klikbaar).

Oude situatie
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-i2wJxubMyLw/Vaw91r9cwWI/AAAAAAAAB2o/ya-7ceoBzHs/s288-Ic42/Capture%2525202015-07-20%25252002_15_34.png

Update
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-aGVtuRK0fdo/VbVCjCfZu0I/AAAAAAAAB28/AhgK7OKRIZA/s288-Ic42/Capture%2525202015-07-26%25252022_26_26.png

Ik heb de Witch Doctor NPC unlocked die fonteinen verkoopt welke de kleur van het water in de buurt aanpassen. Dus meteen mijn fontein aangepast deze erop kunnen. En ook een klein tuintje aangelegd.

De linker houten toren is vervangen door een stenen, welke ik nog moet inrichten. Maar ik heb nog geen plek voor de troep in die ongesorteerde kisten. Let op het mermaid kostuum rechts. :P Deze toren wordt vooral bedoeld om trophies, armor en wapens op display te hebben.

Het rechter gebouw is nu ook ingericht, maar ook hier wil ik nog druk aan de slag met de juiste NPC op de juiste plek zetten inclusief bijpassende inrichting. Zodat ook opslag voor mijzelf makkelijker wordt (bijv. alle vanity kleding bij de Clothier NPC en de Angler in het vissershutje). De kelder geeft toegang tot de volgende afbeelding:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-cL2FqwtkdEY/VbVEyhpRisI/AAAAAAAAB3M/ommb4mBv7xM/s288-Ic42/Capture%2525202015-07-26%25252022_35_57.png

Dit is mijn dryad grot en farm voor daybloom en andere bloemen. In het potions maken e.d. moet ik nog induiken dus ook dit wordt nog aangepast en uit gebreidt. Bovenop staat nog een tijdelijk huisje welke weg gaat als ik het gebouw wat rechts in beeld komt af heb (volgend screenshot).

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-gkF9Eu8S0o4/VbVEykNr-XI/AAAAAAAAB3Q/7v-p1SYk0Jk/s288-Ic42/Capture%2525202015-07-26%25252022_36_19.png

Dit is mijn nieuwste gebouw en wordt hoofdzakelijk opslag en crafting van (bouw)materialen.

Overzicht totaal
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-gL9h7f2pwys/VbVGoSc4cYI/AAAAAAAAB3c/wCs54Z8_qbA/s288-Ic42/Capture%2525202015-07-26%25252022_43_35.png
V.l.n.r.
Visvijver (handgemaakt), Arena met armor display en opslag wapens, Hellivator, Stenen toren, brug met tuin/fontein, NPC huis, Dryad grot met farms eronder en mijn craft/opslag huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Uncle Mel schreef op zondag 26 juli 2015 @ 20:33:
[...]

omfg, heb het even gedaan met miauwmere en solar armor.... gewoon continue 12 pumpkings en mourning woods om je heen en tanken die hap! Ik stond daar gewoon, niet bewegen en naar boven schieten met miauwmere, kon blijven leven op de hartjes die de bosses dropten.

[afbeelding]

drops:

[afbeelding]
Leuk is dat, heh? :D Dan merk je wel dat end game gear een enorm verschil maakt ten opzichte van wat je daarvoor krijgt.

Slachtpartij
Stardust Armor met de 3 summon staves van het lunar event/Moon Lord en Meowmere. Daaronder staat een maat van me met Solar Armor en Star Wrath.

De draak die je kan summonen met de lunar event staff doet trouwens wel ontzettend veel damage. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Rhannie schreef op maandag 27 juli 2015 @ 08:12:
[...]

Leuk is dat, heh? :D Dan merk je wel dat end game gear een enorm verschil maakt ten opzichte van wat je daarvoor krijgt.

[afbeelding]
Stardust Armor met de 3 summon staves van het lunar event/Moon Lord en Meowmere. Daaronder staat een maat van me met Solar Armor en Star Wrath.

De draak die je kan summonen met de lunar event staff doet trouwens wel ontzettend veel damage. :P
Solar+star wrath vind ik prettig bij snel bewegende bosses (skeletron/moonlord), miau is fijn bij langzame of grote (pumpkings/plantera)

Die draak neem ik ook altijd en ook de rainbow crystal, meer voor de kleine minions eromheen.

Redelijk hilarisch inderdaad! Zeker omdat voorheen dit zo'n moeilijke event was, zeker solo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Yes! Eindelijk Golem verslagen!

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Gisteren voor het eerst gespeeld, moet er denk ik nog even inkomen. Vind het nog niet fantastisch, maar als ik streams bekijk dan vind ik dat er echt heel vet uitzien.

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om de 'achterkant' van mijn huis te verwijderen? Want op een of andere manier steekt dat uit, en dat ziet er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Terraria is wat dat betreft net als andere sandbox games. In het begin kan je niet zoveel, maar straks wordt het allemaal een stuk leuker. Zeker als je dingen krijgt als Rocket Boots/Hermes Boots, Wings, bogen, guns, magic wapens, summon staves, accessories die van alles toevoegen, etc.

Met een hammer kan je overigens de achtergrondjes weg halen. Van 8 stukjes hout kan je een Wooden Hammer maken. :)
Luukwa schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:41:
Yes! Eindelijk Golem verslagen!
Nice, tijd voor Pumpkin/Frost Moon. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Rhannie schreef op maandag 27 juli 2015 @ 16:28:
Terraria is wat dat betreft net als andere sandbox games. In het begin kan je niet zoveel, maar straks wordt het allemaal een stuk leuker. Zeker als je dingen krijgt als Rocket Boots/Hermes Boots, Wings, bogen, guns, magic wapens, summon staves, accessories die van alles toevoegen, etc.

Met een hammer kan je overigens de achtergrondjes weg halen. Van 8 stukjes hout kan je een Wooden Hammer maken. :)

[...]

Nice, tijd voor Pumpkin/Frost Moon. :9
Dank!
Het is me overigens nog steeds niet helemaal duidelijk hoe het nou precies werkt met die servers enzo. Is daar een artikel over, waarin het staat uitgelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Wat wil je er precies over weten? Hoe je er een moet maken/vinden/joinen of hoe het werkt als je er eenmaal een gevonden hebt en gaat spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Hoe het werkt als ik er een heb gevonden, inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

De server waar je op gaat spelen heeft 1 map. Op deze map speel je. Alles wat je op de map aanpast, wordt daar ook opgeslagen, inclusief huisjes, kill counts en zaken als hardmode. Als je op een andere map wil spelen, zal je dus ook een andere server moeten joinen.

Alles wat in je inventory, piggy bank en safe zit, neem je op je character mee als je van map of server wisselt. De rest wordt op de map zelf opgeslagen en kan je niet meenemen.

Verder werkt het in feite hetzelfde als in singleplayer. Je doet hetzelfde, maar dan samen met andere mensen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Als ik op een server ga spelen, is er dan nog wel genoeg ruimte om een gebied 'je eigen' te maken?
En iedereen kan daar dan ook in mijn huisje, en dus dingen looten die ik in kistjes heb gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Of er genoeg ruimte is, zal verschillen per server, wat er onderling afgesproken wordt en of er op een small, medium of large map gespeeld wordt. Op de server waar ik samen met een maat speel was bijvoorbeeld voorheen wel plek, maar hij is nu bezig om de hele oppervlakte te asfalteren. :P

Mensen zullen inderdaad wel in jouw huisje kunnen en dingen kunnen looten die je in kistjes hebt gedaan. Dat is ook wel een reden waarom je het beste samen met vrienden kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Ik heb geen vrienden die Terraria spelen :(
Het leuke aan Terraria is juist het multiplayer aspect lijkt mij, dus ik heb wel een sterke voorkeur om te spelen met andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
CrimpyRex schreef op maandag 27 juli 2015 @ 17:45:
Ik heb geen vrienden die Terraria spelen :(
Het leuke aan Terraria is juist het multiplayer aspect lijkt mij, dus ik heb wel een sterke voorkeur om te spelen met andere.
Je kan ook gewoon bouwen op je singleplayer wereld en bosses verslaan op de multiplayer wereld gezien je de items die je geloot hebt in de multiplayer je mee kan nemen in je singleplayer! En dat is meteen ook de reden waarom grieven in terraria zo veel gebeurd. Het is belonend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Dreanor schreef op maandag 27 juli 2015 @ 17:53:
[...]

Je kan ook gewoon bouwen op je singleplayer wereld en bosses verslaan op de multiplayer wereld gezien je de items die je geloot hebt in de multiplayer je mee kan nemen in je singleplayer! En dat is meteen ook de reden waarom grieven in terraria zo veel gebeurd. Het is belonend!
Hmm, interessant. Waarom wordt er geen optie gemaakt waarbij je je deuren op slot kan doen. Dat zou toch een hoop problemen voorkomen? Tenzij ze bewust willen dat er gegrieft kan worden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Hé kijk een vogel!

psst, misschien komt feed the tweaker terug als terraria server

Oh nee, het was een sky island...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Lijkt me super tof om een tweakers terraria server te hebben :)

Overigens begonnen met farmen van het lunar event.. alleen molthron is een lul.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Uncle Mel schreef op maandag 27 juli 2015 @ 18:45:
Hé kijk een vogel!

psst, misschien komt feed the tweaker terug als terraria server

Oh nee, het was een sky island...
Pfff grapjas. Dat Sky Island hangt daar al zo lang in de lucht. Dat je dat eiland als vogel zag, HAHAHA pssst HAHAHA ik snap HAHAHA je hint HAHAHAHA count me in HAHAHAHAHA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Vannacht voor het eerst 'serieus' gespeeld. Heb inmiddels een Demonic 'nogwat' bow gemaakt, en die doet echt veel meer dmg dan mijn wood bow. Heb een anvil gemaakt, evenals een furnace. Verder ben ik maar een beetje rond gaan graven.

Wat adviseren jullie mij nu te doen? Verder gaan met minen om materials te farmen en nieuwe gebieden te ontdekken? Of meer monsters killen, voor geld? Of..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

CrimpyRex schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:37:
Vannacht voor het eerst 'serieus' gespeeld. Heb inmiddels een Demonic 'nogwat' bow gemaakt, en die doet echt veel meer dmg dan mijn wood bow. Heb een anvil gemaakt, evenals een furnace. Verder ben ik maar een beetje rond gaan graven.

Wat adviseren jullie mij nu te doen? Verder gaan met minen om materials te farmen en nieuwe gebieden te ontdekken? Of meer monsters killen, voor geld? Of..?
Pas op, alle links zijn redelijke spoilers, dus als je veel zelf wilt uit vinden kan je beter niet klikken ;)

Geld krijg je meestal wel genoeg in het begin. Geld vliegt er pas echt doorheen als je gaat reforgen.
Demonic is een modifier, het is een random iets wat je boog sterker (in dit geval) of zwakker maakt. Dit kan met alle wapens/tools.

Aangezien je een furnace + anvil hebt vermoed ik dat je nog met maximaal iron armor zit. Wat ik dan zou doen is flink caves exploren! Gewoon ergens naar beneden gaan (dat kan soms aan de surface) of gewoon graven tot je iets tegen komt. Je wilt echt wel silver armor voor dat je "eye of cthulu" gaat bevechten! Daarna zo snel mogelijk gold armor/weapons en dan door naar eater of worlds/brain of chtulu.

Ondertussen kan je vissen en de jungle onderzoeken. De dungeon zou ik nog even links laten liggen tot na eater of worlds/underground jungle.

Meer vragen mag natuurlijk altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Dankje!

Heb in dit spel lichtelijk last van OCD volgens mij, heb er een hekel aan als het ondergronds niet allemaal synchroom loopt :D. Maarja, zal er volgens mij gewoon aan moeten geloven\.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

CrimpyRex schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:09:
Dankje!

Heb in dit spel lichtelijk last van OCD volgens mij, heb er een hekel aan als het ondergronds niet allemaal synchroom loopt :D. Maarja, zal er volgens mij gewoon aan moeten geloven\.
Ondergronds niet synchroon? Ik volg je even niet :P

Als je bedoelt dat dingen niet altijd goed doorlopen, dat komt omdat alles randomly generated is... Daar zal je inderdaad aan moeten wennen. (en daar heb je een pickaxe voor :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Ja, inderdaad :D Maar hoe lang duurt het ongeveer voordat ik 4 gold heb. Pff, zou een moord doen voor een mining helmet :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

CrimpyRex schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:30:
Ja, inderdaad :D Maar hoe lang duurt het ongeveer voordat ik 4 gold heb. Pff, zou een moord doen voor een mining helmet :d
Mining helmet is een stuk minder handig dan je zou verwachten ;)

Je krijgt alleen licht als hij in armor slot zit, wat betekent dat je geen compleet armor kan dragen. Wat je armor flink omlaag brengt. Als hij in vanity zit (tweede slot) dan doet hij niets (behalve "mooi" zijn :P)

Wij hebben met hard zoeken (maan in de gaten houden, met 4 man zoeken) vrij snel de magic lantern gekocht. Maar tegen de tijd dat we die voor elkaar kregen had ik al een plat bij elkaar gespaard :p

Torches zijn je beste optie, gewoon veel van maken en veel plaatsen. Flare gun is fijn voor de dingen wat verder weg, maar die blijven niet zitten. Dus je kan niet makkelijk zien of je al ergens bent geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Een vraagje:

Een vriend host een server via Steam, wat dus betekent dat ik daar alleen op kan spelen als hij ingelogd is op steam. Is daar een workaround voor, zodat ik ook kan spelen als hij er niet is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

CrimpyRex schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 12:55:
Een vraagje:

Een vriend host een server via Steam, wat dus betekent dat ik daar alleen op kan spelen als hij ingelogd is op steam. Is daar een workaround voor, zodat ik ook kan spelen als hij er niet is?
Zelf gebruik ik veel T-shock. Dit is wel echt server software, en je moet dus ook veel met commands werken. Om het goed draaiende te krijgen ben je wel een avondje bezig (max dps staat standaard aan, geen bombs voor niet super admins etc etc.)

Tegenwoordig heeft terraria ook eigen dedicated server software. Staat aangekondigd bij het nieuws: https://terraria.org/news
Hier heb ik geen ervaring mee, dus ik kan je er niets over vertellen xD

Er moet natuurlijk wel een computer aan staan om de server te draaien (server huren kan ook).
En ingame time gaat gewoon door zolang server draait, dus corruption en hallow gaat rustig door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Hmm, dat is jammer. Move to Cloud heeft daar verder ook niks mee van doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

CrimpyRex schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:31:
Hmm, dat is jammer. Move to Cloud heeft daar verder ook niks mee van doen?
Nee, Dat betekent alleen maar dat hij zijn savegame (wereld) op meerdere plaatsen via zijn steam account kan benaderen (handig met laptop/normale computer of meerdere computers).

Het spel heeft zelf geen server draaien, dus je zult altijd zelf moeten hosten, of iemand anders moeten regelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Urgh, heel jammer. We zijn redelijk ver, en dat betekent dus dat hij verder kan gaan op die wereld wanneer hij wil, en ik daar afhankelijk van ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

CrimpyRex schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:41:
Urgh, heel jammer. We zijn redelijk ver, en dat betekent dus dat hij verder kan gaan op die wereld wanneer hij wil, en ik daar afhankelijk van ben :)
Yup, Wij hebben de afspraak dat er minimaal 3 van de 4 aanwezig moeten zijn (tenzij je tedious klusjes gaat doen, zoals farms maken of hell bridge). En geen bazen voor het eerst als niet iedereen er is.

Helaas, maar dat hou je altijd met multiplayer spelletjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Oops.. per ongeluk lunatic cultist verslagen :/

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Haha, gelukkig gebeurt er verder niets, tenzij je ook daadwerkelijk de pillars gaat verslaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Rhannie schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:12:
Haha, gelukkig gebeurt er verder niets, tenzij je ook daadwerkelijk de pillars gaat verslaan. :P
Nou die mobs zijn anders ook niet heel chill om constant in je wereld te hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Heb maar 2 towers verslagen.. maarja nu kan ik niet meer in mn dungeon x)

maar een nieuwe wereld maken voor de dungeon dan maar x)

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Heeft er iemand hier toevallig een terraria server waar ik even de mobs in de dungeon kan farmen? Geen bosses oid.. alleen monsters

Soundcloud!

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste