Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-05 17:23

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Mmm ik ken die Pumpking nog niet... ik lees op de wiki dat de Dryad pumpkingseeds verkoopt.... maar de mijn Dryad verkoopt ze niet... zie ik iets over het hoofd?

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-06 11:48
In Terraria 1.2.1 (de halloween update) groeien pumpkins in het wild en kun je seeds van de dryad kopen. er zijn een heel hoop vanity sets toegevoegd (costumes).Je kunt met de pumpkins meubels craften maar ook een pumpkin moon medailon (o.i.d.) waarmee je een nieuwe soort invasion oproept. Deze is echter wel moeilijker dan goblins of zelfs een solar eclipse, omdat hij uit 15 steeds moeilijker wordende waves bestaat. Bij latere waves spawnen er ook minibosses en in de laatste wave spawnen er bosses (de pumpking).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-04 22:08
Uncle Mel schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 07:46:
In Terraria 1.2.1 (de halloween update) groeien pumpkins in het wild en kun je seeds van de dryad kopen. er zijn een heel hoop vanity sets toegevoegd (costumes).Je kunt met de pumpkins meubels craften maar ook een pumpkin moon medailon (o.i.d.) waarmee je een nieuwe soort invasion oproept. Deze is echter wel moeilijker dan goblins of zelfs een solar eclipse, omdat hij uit 15 steeds moeilijker wordende waves bestaat. Bij latere waves spawnen er ook minibosses en in de laatste wave spawnen er bosses (de pumpking).
Dat kan nog eens een keer een uitdaging gaan worden, ga wel even op mijn huis staan met een megashark met cursed bullets (3k ofzo) hallowed repeater met hellfire ( ook 3k) en een heart statue farm opstelling en pots, even kijken hoe ver ik solo kan komen :P. Hallowed bars heb ik nog wel een paar honderd van denk ik maar dat ectoplasm heb ik niet zo snel.

Moet zowiezo nog even men wapen setje upgraden, nu beetje underpowered, heb al spul van voor 1.2 hard mode in legendary als gear nu :P.

Body mods don't determine skill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-04 22:08
Ik ga deze avond de WoF aanakken. Ik zit nu met het beste armour en wapens dat ik denk te kunnen krijgen pre-hard mode. Waar moet ik op letten als ik dat doe? Ik weet dat er een deel hallow of die andere variant komt en trager uitbreid als je een eerste hard boss verslagen heb. Nog zaken waar ik moet voor opletten?

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
Jump schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:14:
Ik ga deze avond de WoF aanakken. Ik zit nu met het beste armour en wapens dat ik denk te kunnen krijgen pre-hard mode. Waar moet ik op letten als ik dat doe? Ik weet dat er een deel hallow of die andere variant komt en trager uitbreid als je een eerste hard boss verslagen heb. Nog zaken waar ik moet voor opletten?
Hardmode moet je overal opletten :P. Nieuwe mobs doen meer damage dan wat je gewent bent.
Als je pc hebt en je wereld even als server host wil ik wel even helpen met wof als je wilt, ik sloop hem met regelmaat voor de lol uit verveling hij is te makkelijk vindt ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
De eerste keer dat ik in mijn gewone wereld de pumpkin moon deed waren al mijn NPC's dood. Zet je spawn dus ver weg van je town en ga hem vooral niet daar proberen te doen :D

Als je hulp nodig hebt kan ik ook een multiplayer joinen, zoals gezegd heb ik hem al eens gesolod met melee/turtle/pally gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
Uncle Mel, lijkt me wel wat om het duo te doen, zelf loop ik in molten en richt me voornamelijk op guns, megashark en dat soort spul.
Heb je een server? Mijn server software vindt het blijkbaar erg grappig om alle commands inclusief /login en /register te buggen... al verschillende herinstallaties gedaan zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
extra! extra!

Terraria 1.2.1.2

Bug Fixes:
  • You can no longer see enemy players on the map during PvP
  • Jack 'O Lanterns no longer show up as Chandeliers on the map
  • Costumed Zombies will no longer open doors on non bloodmoon nights
  • Costumed Demon Eyes will now correctly leave at night
  • Rifle Scope now works with Candy Corn Rifle and Stake Launcher
  • Rifle Scope no longer zooms when moused over interactable objects
  • Added save file validation before overwriting previous worlds (to prevent file corruption)
  • Fixed a bug that was causing monsters to only show one debuff on multiplayer
  • Changed the requirement for the demolitionist to sell land mines to defeating Plantera
  • Fixed a bug that could cause aggro reduction to not work correctly
  • Skeletron now spawns on the Clothier when using a Clothier Voodoo Doll
  • Flame and Frozen wings now fade when stealthed
  • Monsters that transform now correctly keep their debuffs
  • Ice Staff will now trigger Spectre&'s set bonus
  • Actuators no longer work on doors
  • You can no longer teleport into the jungle temple
  • Added some checks to ensure multiple NPCs of the same type don't spawn
  • Improved tile handling performance (Thanks Solsund!)
  • Bat Hook now correctly drops from Goodie Bags
  • Witch Doctor now correctly sells cauldrons during Halloween
  • You can now correctly step up all types of platforms
  • Opening a chest can no longer grab items from it automatically on a small screen
Changes:
  • Using the Rod of Discord now gives a debuff that takes life when it's used again
  • There is now a buff icon for campfire and water candle
  • Plantera now enrages when taken out of the Jungle or to the surface
  • The Destroyer is now immune to all debuffs
  • Some enemies will no longer chase players depending on level of stealth and distance
  • Shroomite Armor no longer loses stealth when using items
New Items:
  • Sniper Scope is now craftable at the Tinkerer’s Workshop
  • Heart Lanterns are now craftable out of Life Crystals
You can no longer teleport into the jungle temple en Using the Rod of Discord now gives a debuff that takes life when it's used again

nou daar gaat mijn grootste hobby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Ik krijg die NPC genaamd truffle niet. Je moet er een paddo biome voor maken maar wat ik ook doe hij komt niet.... iemand enig idee? Ik wil graag shroomrite armor bouwen :/
Huisje van pado's + bedje etc doet wonderen... :9

[ Voor 14% gewijzigd door FloydRaalte op 01-11-2013 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Dracyn schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:09:
[...]

Dat kan nog eens een keer een uitdaging gaan worden, ga wel even op mijn huis staan met een megashark met cursed bullets (3k ofzo) hallowed repeater met hellfire ( ook 3k) en een heart statue farm opstelling en pots, even kijken hoe ver ik solo kan komen :P. Hallowed bars heb ik nog wel een paar honderd van denk ik maar dat ectoplasm heb ik niet zo snel.

Moet zowiezo nog even men wapen setje upgraden, nu beetje underpowered, heb al spul van voor 1.2 hard mode in legendary als gear nu :P.
Wat bij mij supergoed werkte om aan ectoplasm te komen is gewoon met een gereedschapsetje + wire en wat spiketraps in de dungeon een grote trap bouwen.

1. Spawnpoint gemaakt bij de ingang van de dungeon.
2. Mini hellevator gemaakt tot ruwweg het midden van de dungeon zodat ik snel weer terug kan. (waar de dungeon iets groter is)
3. In dit iets grotere deel (je hebt wel wat ruimte nodig) een U shape bak maken en alle paden hierin uit laten komen. Muren zodanig hoog maken dat de mobs er niet uit kunnen.
4. Spiketraps boven het 'bakje' aanbrengen + een platform met dubbele deuren waar 1 spiketrap tussenzit.
5. Let the mayhem begin! Ik heb in nog geen 10 minuten tijd al zeker 5x de Paladin op deze manier gemold.

Helemaal handig is magnet orb met spectre armor set. Je health wordt dan continu begevuld als je dmg doet.

Ik ben nu bezig om de Pumpking te overleven maar dat lukt nog niet helemaal. Ik heb hiervoor een lange bak met lava gemaakt (1 scherm lang: 100 tiles ofzo) met superdart traps en flametraps. Boven de bak heb ik 8 platformpjes gemaakt van 4x spiketraps. Deze gebruik ik als landingsbaantjes waarover ik continu heen en weer skip/vlieg/jump. Op 2 platformpjes heb ik een 1 sec. heartstatue staan voor een snelle healthboost. Het idee is dat alle 'lopende' mobs inclusief die klote bomen in de bak met lava vallen en hier niet uit kunnen. Ondertussen worden ze extra geroosterd door de flametraps en krijgen ze dmamge door poison super darts (8 tiles hoog aan beide kanten). De 8x4=32 spiktraps doen dan de meeste damage want het ziet zwart van de bouncende spikes. Alles aangesloten, inclusief heart statues op een 1 sec timer.

Met spectre armor en die magnet orb kom ik een aardig end, wave 12 volgens mij. Dan wordt het licht of ben ik dood :o

Het idee is om nog wat extra verticale spiketraps aan te brengen waar de pumpking doorheen vliegt. Dit moeten 2 verticale muren worden met 1 tile ruimte tussen in waarin de spikes in blijven stuiteren. Kortom een project in progress! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Zijn er nog mensen die het nu nog spelen, of is de interesse al terug naar nul gegaan nu een paar weken na de release van 1.2?

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-06 08:06

Madstorm

Derping all the way!

Jump schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 11:55:
Zijn er nog mensen die het nu nog spelen, of is de interesse al terug naar nul gegaan nu een paar weken na de release van 1.2?
Voor mij is de lol er inderdaad weer vanaf.. Wie weet ooit nog in de toekomst.

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-06 20:29

MeltedForest

Lenny-t

Jump schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 11:55:
Ik speel het nog steeds (maar niet uren per dag). Na de 1.2 update een nieuwe character + nieuwe world begonnen en ik zit net weer op het punt om in hardmode te gaan. Ben de hele dungeon al doorgeweest en heb de beste pre-hardmode equipment, alleen nog steeds geen lucky horseshoe gevonden dus ik val af en toe nog wel te pletter. Binnenkort de underground klaar maken en de WoF verslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Ik ben ook even gestopt nadat ik alle endgame heb behaald. Maar het leuke van Terraria is dat wanneer ik het vanavond zou opstarten en een nieuwe wereld begin, ik zo weer een week lang elke avond uren bezig ben! Helemaal wanneer je samen met iemand anders speelt met behulp van Skype.

Anderzijds wacht ik met smart op de Beta van Starbound die nu toch echt snel zal gaan starten... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Ik speel nog gewoon. mijn OCD verplicht mij door te gaan tot ik elke item in de game heb :D

Heb alleen geen uren per dag meer de tijd en speel de laatste tijd ook veel multiplayer op 2dForts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-06 16:56

Franko P.

Hit it.

Vandaag werd ik door vrienden op Terraria gewezen. Lijkt me leuk dus gekocht en gaan spelen.
Gelijk enthousiast begonnen totdat ik een klein probleempje had veroorzaakt...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LKYZQXg.png

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Tja, nooit je enige pickaxe weggooien (en jezelf vervolgens inbouwen) :+

• Uncle Mel
Gewoon even met een nieuwe character een chest neerzetten met een pickaxe er in, en dan weer verder gaan met de oude?

• FloydRaalte

FloydRaalte

O heerlijk! Gebeurd dus niet alleen bij mij ;)
Wat mij ook vaak overkwam is dat ik tijdens het vallen (of andere acties) door mijn hellevator in mijn inventory aan het pruysen was. Soms verloor ik zo mijn TerraBlade of een ander wapen. Gelukkig viel die dan ook wel naar beneden en kon ik hem zo weer oppakken maar het gebeurd me wel vaak.

• Uncle Mel
Vooral het switchen tussen minecraft en terraria is irritant. in minecraft is T de chat, in terraria is dat drop item....

erg leuk in multiplayer :(

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Pas dat dan even aan in de controls..

• FloydRaalte

FloydRaalte

Ik ben benieuwd wanneer er wat meer nieuws over terraria 2 naar buiten komt. Het feit dat de maker hier al mee bezig was vanaf het moment dat Terraria 1.0 af was is best interessant. Ook vertelde hij dat er eerst nog 'meerdere' updates uit kwamen voor terraria 1 na versie 1.2. Dus wellicht hebben we nog wat nieuwe Terraria 1 content voordat er iets naar buiten komt over Terraria 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomeRemco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-04-2024
Is er al een releasedate voor Terraria op de Vita en wordt het een cross buy game met de ps3?

http://youtube.com/AwesomeRemco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Gisteren de game ook maar gekocht op steam... Moet zeggen, bevalt me erg tot nu toe.. Alleen schiet het voor geen meter op. Wat is de beste strategie om aan ores e.d. te komen? Gewoon recht naar beneden graven en hopen op het beste of beetje stripminen e.d. Heb nog nul geluk met vinden na toch al heel wat gegraaf.. Alleen een beetje copper en een paar lead gevonden. Verder is er links en rechts van me niet al teveel te beleven (althans wat ik kan exploren zolang het licht is).

Of is moet je juist als het donker is de hort op gaan? :)

Zijn bepaalde ores e.d. trouwens op specifieke lagen te vinden.. Dus copper alleen net onder de grond, lead verder naar beneden e.d. of is t compleet random?

[ Voor 12% gewijzigd door Darth Malak op 27-11-2013 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Gewoon naar links of rechts lopen, en een natuurlijke cave vinden. Genoeg slimes killen om torches mee te maken en overal verlichting in de cave aanbrengen, dan heb je wat minder monsters die je storen. Dan kom je genoeg ore tegen. Dieper ligt natuurlijk meer/betere ore.

En verder: http://terraria.wikia.com/wiki/Starter_Guide

[ Voor 7% gewijzigd door MeltedForest op 27-11-2013 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

FloydRaalte schreef op donderdag 21 november 2013 @ 16:19:
Ik ben benieuwd wanneer er wat meer nieuws over terraria 2 naar buiten komt. Het feit dat de maker hier al mee bezig was vanaf het moment dat Terraria 1.0 af was is best interessant. Ook vertelde hij dat er eerst nog 'meerdere' updates uit kwamen voor terraria 1 na versie 1.2. Dus wellicht hebben we nog wat nieuwe Terraria 1 content voordat er iets naar buiten komt over Terraria 2.
Aangezien Andrew nog niet met T2 begonnen is lijkt me dit onzin, er is wel over nagedacht natuurlijk maar er is nog geen 1 of 0 geprogrammeerd tot nu toe. Er komen nog meerdere updates aan voor T1, met als eerstvolgende de kerst update.
AwesomeRemco schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 22:32:
Is er al een releasedate voor Terraria op de Vita en wordt het een cross buy game met de ps3?
4 December, cross-buy geen idee maar lijkt me onwaarschijnlijk. Het is wel Cross-Play en Cross-Save met de PS3 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:50
Anoniem: 2557 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 17:38:
[...]

Aangezien Andrew nog niet met T2 begonnen is lijkt me dit onzin, er is wel over nagedacht natuurlijk maar er is nog geen 1 of 0 geprogrammeerd tot nu toe. Er komen nog meerdere updates aan voor T1, met als eerstvolgende de kerst update.

[...]

4 December, cross-buy geen idee maar lijkt me onwaarschijnlijk. Het is wel Cross-Play en Cross-Save met de PS3 versie.
Voor zover je weet, vergeet niet. Jij weet ook niet alles van de dev. Ga niet doen alsof dat wel zo is.
En geen cross buy? Fuck dat dan.. sorry, maar waarom niet? De meeste games tegenwoordig op vita+PS3 hebben dit. Dus waarom Terraria niet opeens? Te logisch? Of gewoon nog even snel incashen nu het nog kan?

[ Voor 11% gewijzigd door corset op 27-11-2013 17:50 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lanerios schreef op woensdag 27 november 2013 @ 17:48:
[...]

Voor zover je weet, vergeet niet. Jij weet ook niet alles van de dev. Ga niet doen alsof dat wel zo is.
Uhm, jawel ik weet wel alles van die dev. Ik kan je vertellen wat hij zaterdagavond heeft gegeten en wie de rekening heeft betaald (dat was ik namelijk). Ik doe niet alsof het wel zo is, het is zo.
En geen cross buy? Fuck dat dan.. sorry, maar waarom niet? De meeste games tegenwoordig op vita+PS3 hebben dit. Dus waarom Terraria niet opeens? Te logisch? Of gewoon nog even snel incashen nu het nog kan?
Ik ga niet over commerciële beslissingen zoals Cross-Buy dus ik zeg niet dat het niet zo is, maar het lijkt me onwaarschijnlijk. Er is veel geld geinvesteerd in de Vita versie, dat moet terugverdiend worden... Vergeet niet dat het een ander bedrijf is (505 Games) dan Re-Logic die de console versies doet, die hun eigen geld erin investeren, niet de opbrengsten van Terraria PC. Ik help je hopen dat het wel Cross-Buy is, ik zeg alleen dat het niet erg waarschijnlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Zou aardig wat inkomsten kosten. Veel mensen kopen games juist vanwege het feit dat ze crossbuy zijn. Waarom zou je 2x een game kopen als een andere game (zie bijvoorbeeld een Spelunky, Guacamelee, etc) wel gewoon crossbuy zijn.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lanerios schreef op woensdag 27 november 2013 @ 18:07:
Zou aardig wat inkomsten kosten. Veel mensen kopen games juist vanwege het feit dat ze crossbuy zijn. Waarom zou je 2x een game kopen als een andere game (zie bijvoorbeeld een Spelunky, Guacamelee, etc) wel gewoon crossbuy zijn.
Als met Cross-Buy de vita versie gratis is heb je die inkomsten ook niet. Er zal ongetwijfeld een rekensom gemaakt kunnen worden hoeveel meer PS3 exemplaren je zou kunnen verkopen door de Vita versie Cross-Buy te maken (of andersom) en welke situatie dan de meeste winst oplevert...en ik neem aan dat 505 dat ook wel doet. Dat is niet mijn ding, dat mogen de marketeers uitzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

MeltedForest schreef op woensdag 27 november 2013 @ 16:57:
Gewoon naar links of rechts lopen, en een natuurlijke cave vinden. Genoeg slimes killen om torches mee te maken en overal verlichting in de cave aanbrengen, dan heb je wat minder monsters die je storen. Dan kom je genoeg ore tegen. Dieper ligt natuurlijk meer/betere ore.

En verder: http://terraria.wikia.com/wiki/Starter_Guide
De Wiki had ik vanzelfsprekend al bekeken... Denk dat ik gewoon pech heb aangezien ik eigenlijk geen cave kan vinden en alleen copper en een beetje lead als ore... Maar goed, ik kan altijd ff opnieuw een world genereren, misschien gaat het daar beter. :)

En over de discussie hieronder: Ik geloof werkelijk niet dat veel mensen een game alleen kopen omdat die cross buy zou zijn... TBH..... het is mooi meegenomen.. Bijv. steam games die op zowel PC als mac werken is mooi. Maar in de werkelijkheid worden inderdaad "ports" vaak helemaal niet door de oorspronkelijke devs gemaakt. Dat is bijna bij alle games zo... Dus cross buy zie ik niet veel gebeuren tbh.

[ Voor 22% gewijzigd door Darth Malak op 27-11-2013 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Darth Malak schreef op woensdag 27 november 2013 @ 16:13:
Gisteren de game ook maar gekocht op steam... Moet zeggen, bevalt me erg tot nu toe..
Jammer dat je het gisteren gekocht hebt, het is 75% korting vandaag op de steam sales.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Jump schreef op woensdag 27 november 2013 @ 21:10:
[...]

Jammer dat je het gisteren gekocht hebt, het is 75% korting vandaag op de steam sales.
Ach dat is mijn lot kennelijk.. Ik heb een paar weken geleden de GOTY van borderlands 2 gewoon via steam voor 50 euro gekocht aangezien er op dat moment geen echt goedkopere waren.. 2 dagen later regende het 25 dollar deals...

Maar goed, die 10 euro is de game wel waard en ik ga ervan uit dat het aandeel voor de ontwikkelaar ook groter is zo en ik steun graag ontwikkelaars van goede games. Binnen alle redelijkheid natuurlijk.

edit... heb trouwens gisteren en vandaag ook eens de terraria demo op de xbox 360 geprobeert en wat me opvalt dat het bouwen met die controls e.d. praktisch onmogelijk en zeer, zeer vervelend is. Erg jammer want het vanaf de luie bank wat terraria spelen leek me erg leuk. Verder ziet de demo er gewoon goed uit en speelt verder ook goed... Alleen dat craften.. beh... toch maar voorbij laten gaan deze.

[ Voor 23% gewijzigd door Darth Malak op 28-11-2013 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-06 17:39
Zelf geen problemen mee gehad op de Xbox, het was even wennen, (rechterstick indrukken voor nauwkeurige placement). Maar het was redelijk te doen, alleen het snel navigeren met hooks e.d. was wat lastiger.. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja als je R3 niet gebruikt voor manual/auto mode snap ik je commentaar wel Darth Malak...in auto mode is bouwen godsonmogelijk, in manual mode heb ik er geen problemen mee. Zoals Rann zegt is alleen met sommige ranged weapons en de grapples het wat trager dan muis, maar daar is dan ook niks op te verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Ik heb de demo van Terraria (playstore) op mijn Samsung Galaxy 2 met android en een Samsung Tablet geïnstalleerd. Ik snap niet dat mensen hiermee kunnen werken. Het is allemaal ontzettend klein en je field of view is ook niet erg groot te noemen. (ook op tablet) Wanneer je gaat minen dan kun je gebruik maken van een zoomfunctie met een rasteroverlay zodat je beter kunt zien waar je ore mined. Ik heb het 5 minuten geprobeerd en toen heb ik uit frustratie de demo verwijderd. Natuurlijk ben ik verwend omdat ik het altijd op de PC speel (1080p). Maar dat geklooi zonder muis/keyboard/controler werkt gewoon niet. Ik bedoel: het minen van ore is al een missie op zich met mijn dikke worstenvingers, laat staan een gevecht met een Boss!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Mja, het bedrijf dat al die ports maakt is niet al te best bezig lijkt me, maar ok... Je moet het dan ook gewoon op de PC spelen, of in iedergeval iets met een goeie controller functie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De mobile ports worden gedaan door een ander bedrijf dan de PS3, X360 en Vita ports.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
doublepost? :p

Ik wacht wel af.. Ik hoop dat het een crossbuy wordt, anders is het onzin om te kopen als je het al op de PC hebt :p crossbuy+save is toch wel echt handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je snapt dat Cross-Buy en Cross-Save alleen werkt tussen Sony platformen...dus dat je het al voor de PC hebt is van 0 invloed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Anoniem: 2557 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 17:34:
Je snapt dat Cross-Buy en Cross-Save alleen werkt tussen Sony platformen...dus dat je het al voor de PC hebt is van 0 invloed :D
Joh, echt? :P

Ik bedoel tussen Vita en PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Anoniem: 2557 schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:43:
Ja als je R3 niet gebruikt voor manual/auto mode snap ik je commentaar wel Darth Malak...in auto mode is bouwen godsonmogelijk, in manual mode heb ik er geen problemen mee. Zoals Rann zegt is alleen met sommige ranged weapons en de grapples het wat trager dan muis, maar daar is dan ook niks op te verzinnen.
ik moet je eerlijk zeggen dat ik het ook in manual mode erg lastig en frustrerend vind... Als aan dit systeem niets verbeterd wordt moet ik de xbox versie iig laten schieten.... Wat mogelijk zou werken is als je met de dpad l, r, b, o zeg maar de cursor in manual mode, 1 blokje kunt verplaatsen... wat nu gewoon continue gebeurt is dat je met de rechter stick vaak snel veel te ver doorschiet... Het precies plaatsen van cursor is lastig...

nu moet ik wel zeggen dat ik sinds ik sinds een maan een de nieuwste versie van de xbox-e heb, de analoge sticks veel gevoeliger lijken te zijn dan de controllers van mijn eerste 1ste versie xbox.

Hmm sjah, verbeterd gaat het niet worden, met name omdat (praktisch) iedereen de controls juist erg goed vind en er zelfs regelmatig wordt gevraagd of we dezelfde controller support niet in de PC versie kunnen proppen :D ik heb er zelf in elk geval geen problemen mee, ik moest weer heel erg wennen aan de muis toen 1.2 uitkwam.

• Rann
Dan ligt het misschien aan je controller inderdaad, zelf heb ik er totaal geen issues mee als je de stick gewoon lichtjes beweegt.

Maarja, sinds 1.2 uit is speel ik toch voornamelijk op de PC.. Werkt allemaal net even wat sneller en prettiger.. ;-)

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Nou ja, misschien nog maar een kans geven als de echte 1.2 update uitkomt die vergelijkbaar is met de huidige pc versie... Op dit moment is op dat gebied de xbox versie een compleet andere game dan de veel completere pc versie... verder ziet de xbox versie er wel goed uit en speelt het behoorlijk soepel. Zeker meer effort in gestoken dan sommige andere ports.

• Sssquirrel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-08-2023
Iemand al ervaring met de Vita versie? Is het de moeite waard?
(Ik vind hem nogal prijzig namelijk (15 euro dacht ik..)

This is a Rapture reminder..

• Rann
Zo slecht is Terraria op de Xbox ZEKER niet, echter zit er wel veel heel leuk spul in 1.2 ;-)

Van de week voor het eerst hardmode in gegaan, valt me nog mee hoe pittig het is (nog geen bosses gedaan). Echter heb ik het idee dat ik beter gewoon geen armor items meer kan gaan dragen omdat ze toch wel veel damage doen :P

Toch hoop ik dat ze nog iets meer hints gaan geven over het doen van de verschillende bosses, ik moet vaak alt-tabben om even op de wiki te kijken... Uitzoeken is leuk, maar soms gaat het te ver.. Vooral als je net toevallig niet dat ene item in je inventory hebt wat je nodig hebt om iets te craften.. Dan lijkt me een blueprint achtige functie waarbij je alle recipes kan zien die je kan maken met je huidige inventory/ kisten beter.. :)

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

terraria voor de xbox is zeker niet slecht, dat heb ik ook niet gezegd... het is alleen jammer dat er zoveel wat in de pc versie zit, ontbreekt in de xbox versie. Maar ik begrijp dat daar aan gewerkt wordt. :)

• Uncle Mel
Rann schreef op donderdag 12 december 2013 @ 10:49:
Toch hoop ik dat ze nog iets meer hints gaan geven over het doen van de verschillende bosses, ik moet vaak alt-tabben om even op de wiki te kijken... Uitzoeken is leuk, maar soms gaat het te ver.. Vooral als je net toevallig niet dat ene item in je inventory hebt wat je nodig hebt om iets te craften.. Dan lijkt me een blueprint achtige functie waarbij je alle recipes kan zien die je kan maken met je huidige inventory/ kisten beter.. :)
De guide vertelt je toch gewoon wat je kan craften als je hem een item geeft?

• Rann
Oh really... Serieus ?... Whaha! Ik vond het al zo raar dat je dan een crafting scherm kreeg op de xbox, now it all makes sense! 8)7

Darth Malak schreef op donderdag 12 december 2013 @ 10:56:
terraria voor de xbox is zeker niet slecht, dat heb ik ook niet gezegd... het is alleen jammer dat er zoveel wat in de pc versie zit, ontbreekt in de xbox versie. Maar ik begrijp dat daar aan gewerkt wordt. :)
Yep, maar het zal begin 2014 zijn voordat dat af is. Enige dat de console versies niet gaat krijgen (zover) is een uitbreiding van je inventory met 10 slots (geen ruimte op het scherm). Maar aangezien de opslagruimte van kistjes wordt verdubbeld en veel items nu naar 999 stacken zou dat niet zo'n probleem mogen zijn.

• corset
Sssquirrel schreef op donderdag 12 december 2013 @ 10:48:
Iemand al ervaring met de Vita versie? Is het de moeite waard?
(Ik vind hem nogal prijzig namelijk (15 euro dacht ik..)
15 euro? Wel erg prijzig inderdaad.. is er al wat meer bekend over cross buy? Of willen de devs toch wat makkelijker incashen? (aka teveel moeite).

En ja.. ik ben cynisch. Het idee dat developers met de fans werken is er allang niet meer, het gaat alleen maar om "hmm, als we geen crossbuy doen, kunnen we incashen. YAAY! champagne voor idereen"

[ Voor 20% gewijzigd door corset op 12-12-2013 15:31 ]

lanerios schreef op donderdag 12 december 2013 @ 14:59:
[...]

15 euro? Wel erg prijzig inderdaad.. is er al wat meer bekend over cross buy? Of willen de devs toch wat makkelijker incashen? (aka teveel moeite)
Voordat mensen op mij gaan schelden, de devs hebben 0,0 te maken met de prijs of met cross-buy, dat is een beslissing van Sony en de publisher (505 Games), niet van de ontwikkelaar.

• corset
verander dan mijn opmerking in devs+publisher :)

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:47

jasjenl

Liab A Tymo

Ik vind het juist eerder triest dat tegenwoordig mensen 15 euro al teveel vinden voor een spel van een omvang als Terraria. Wellicht ben ik bevooroordeeld omdat ik ook aan Terraria meewerk, maar als je kijkt wat je vroeger voor bijv. een Nintendo DS game betaalde (die vaak veel minder te bieden hadden dan een game als Terraria) dan vind ik 15 euro een koopje. Alleen is de perceptie van mensen van wat een game zou mogen kosten helemaal de grond in geboord door o.a. het FTP concept. We hadden natuurlijk Terraria ook gewoon 'gratis' kunnen maken en dan elk in-game item dmv een in-app purchase toe kunnen voegen, maar dat soort concepten vind ik juist nog veel beroerder.

Dat er ook gewoon geld verdiend moet worden aan commerciële games lijken mensen tegenwoordig steeds vaker te vergeten, als developer wordt ik daar af en toe wel een beetje kriebelig van...

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 18:50

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat de prijzen vroeger nóg belachelijker waren wil niet zeggen dat ze nu beter zijn. Terraria is juist een game die perfect laat zien dat je door weinig te vragen juist een grotere markt aanboort en uiteindelijk dus meer verdient.

Het vervelendste is nog wel dat het de publishers zijn die het prijsmodel zo opblazen en niet de developers. Vandaar ook dat vrijwel elke game die via Kickstarter gemaakt wordt veel minder kost dan via grote publishers uitgebrachte games.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• corset
jasjenl schreef op donderdag 12 december 2013 @ 17:58:
Ik vind het juist eerder triest dat tegenwoordig mensen 15 euro al teveel vinden voor een spel van een omvang als Terraria. Wellicht ben ik bevooroordeeld omdat ik ook aan Terraria meewerk, maar als je kijkt wat je vroeger voor bijv. een Nintendo DS game betaalde (die vaak veel minder te bieden hadden dan een game als Terraria) dan vind ik 15 euro een koopje. Alleen is de perceptie van mensen van wat een game zou mogen kosten helemaal de grond in geboord door o.a. het FTP concept. We hadden natuurlijk Terraria ook gewoon 'gratis' kunnen maken en dan elk in-game item dmv een in-app purchase toe kunnen voegen, maar dat soort concepten vind ik juist nog veel beroerder.

Dat er ook gewoon geld verdiend moet worden aan commerciële games lijken mensen tegenwoordig steeds vaker te vergeten, als developer wordt ik daar af en toe wel een beetje kriebelig van...
Echter, laten we eerlijk zijn. De concurrentie is er ook nog. Het heeft niks te maken met "te duur" maar meer "is het het waard tegenover de andere games". In mijn geval, hell no. Sorry, maar ik heb een redelijke PS3 game tegenwoordig voor 15. En veel andere PSN titels zijn crossbuy voor die prijs.
Waarom zou ik dan moeten kiezen voor Terraria? Ja de dev denkt dat alles weer goed is met 1.2 release en dat hij compleet vergeven is door iedereen. Gz voor hem, maar wie gaat mij met 100% zekerheid garanderen dat dat niet gaat gebeuren voor de VITA/PS3/Whatever versie? Stel je voor, sales vallen tegen. Wat gebeurt er? Developers laten de game als een baksteen vallen en gaan liever door alsof het niet bestaat.

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

lanerios schreef op donderdag 12 december 2013 @ 14:59:
[...]

15 euro? Wel erg prijzig inderdaad.. is er al wat meer bekend over cross buy? Of willen de devs toch wat makkelijker incashen? (aka teveel moeite).

En ja.. ik ben cynisch. Het idee dat developers met de fans werken is er allang niet meer, het gaat alleen maar om "hmm, als we geen crossbuy doen, kunnen we incashen. YAAY! champagne voor idereen"
15 euro prijzig?..... Sorry maar ik weet niet of de wereld voor jou 15 jaar heeft stilgestaan... Dit soort ports hebben vaak een veel bescheidener aantal verkopen dan bijv. pc versies. En in tegenstelling tot bijv. games voor android, ios zijn in-app aankopen ook veelal beperkter... jij verwacht denk ik 4 games op 4 verschillende platforms voor de prijs van 1x 15 euro... hmm.. denk niet dat er nog veel games gemaakt gaan worden.

Tja, in de perfecte wereld is alles gratis denk ik.

kijk even hoeveel uur plezier je met andere uitgaves van 15 euro kan hebben... niet zo bar veel denk ik.

En developers niet meer met fans werken? vraag me af of je ooit op de fora van path of exile, terraria, starbound, whatever hebt gekeken... vraag me af of je gewoon aan het trollen bent of dat je een grapje maakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lanerios schreef op donderdag 12 december 2013 @ 18:28:
[...]
Echter, laten we eerlijk zijn. De concurrentie is er ook nog. Het heeft niks te maken met "te duur" maar meer "is het het waard tegenover de andere games". In mijn geval, hell no. Sorry, maar ik heb een redelijke PS3 game tegenwoordig voor 15. En veel andere PSN titels zijn crossbuy voor die prijs.
Waarom zou ik dan moeten kiezen voor Terraria?
Dat moet eenieder voor zichzelf uitmaken, maar vergeleken met "veel andere PSN titels" en de gemiddelde "redelijke PS3 game" geeft Terraria je 20 x keer zoveel speeltijd + gratis updates. Zoveel concurrentie zie ik niet, en zeker niet op Vita.
lanerios schreef op donderdag 12 december 2013 @ 18:28:

Ja de dev denkt dat alles weer goed is met 1.2 release en dat hij compleet vergeven is door iedereen.
1.2 update (praktisch verdubbeling van de content), Halloween update, Christmas update binnenkort en 1.3 aangekondigd. Ik weet niet wat jij nog meer wilt...ik zie louter positieve berichten op de Terraria forums, dus ja, ik denk dat de meeste fans erg blij zijn dat Red weer aan het werk is en regelmatig (gratis!)updates uitbrengt. Ik weet eerlijk gezegd niet waarom jij zo graag kwaad wil blijven...je hebt 100 keer meer gekregen dan waar je voor betaald hebt, maar blijkbaar is dat niet genoeg voor jou, ik snap dat niet. Sorry, ik wil je niet bekritiseren maar ik snap dat écht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Anoniem: 2557 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 04:56:
1.2 update (praktisch verdubbeling van de content), Halloween update, Christmas update binnenkort en 1.3 aangekondigd. Ik weet niet wat jij nog meer wilt...ik zie louter positieve berichten op de Terraria forums, dus ja, ik denk dat de meeste fans erg blij zijn dat Red weer aan het werk is en regelmatig (gratis!)updates uitbrengt.
Correct
Anoniem: 2557 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 04:56:
Ik weet eerlijk gezegd niet waarom jij zo graag kwaad wil blijven...je hebt 100 keer meer gekregen dan waar je voor betaald hebt, maar blijkbaar is dat niet genoeg voor jou, ik snap dat niet. Sorry, ik wil je niet bekritiseren maar ik snap dat écht niet.
Dat snapt niemand, bespaar je de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-06 13:35
Uncle Mel schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 09:23:
[...]

Correct

[...]

Dat snapt niemand, bespaar je de moeite.
Ik snap dit! *O* Als het pre 1.2 update geklaag was! -O- Toen was ik ook zeer sceptisch. }:|

Ondanks dat ik toen ook redelijk vel en argwanend was, moet ik wel bekennen dat Red zich aardig hersteld of herpakt heeft en als de kerst update komt, en daarna nog een fikse 1.3 update dan vind ik het eigenlijk niet meer rechtvaardigt om te klagen (al blijf ik toch altijd een klein beetje argwanend, hehe ;)).

Ja hij heeft een hele dikke screw-up gemaakt in het verleden (waardoor velen terecht pissed waren), maar iedereen maakt fouten, maar niet iedereen hersteld zich zoals Red dat nu doet en dat mag ook gezegd worden vind ik.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Ik legde me er gewoon bij neer toen red meldde dat hij er mee kapte, het was een leuke game voor €15. Toen kwam 1.2 en dacht ik oh wow cool en spendeerde ik er weer 100 uur in. Als hetzelfde zich herhaalt, so be it. Ik snap niet zo goed waarom bij indie games (terraria, minecraft, etc) er oneindig veel content wordt verwacht, aka lifetime updates. Maar niemand het vreemd vind dat tripple A titels een paar (dure) DLC krijgen en daarmee de kous af is. Ik beleef meer lol in Minecraft en terraria dan ik in mijn hele leven in games heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dreanor schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 12:25:

Ja hij heeft een hele dikke screw-up gemaakt in het verleden (waardoor velen terecht pissed waren), maar iedereen maakt fouten, maar niet iedereen hersteld zich zoals Red dat nu doet en dat mag ook gezegd worden vind ik.
Ja dat was een screw-up, dat zul je me ook nooit horen ontkennen...sterker nog, Red zal dat niet ontkennen maar ik ben toch wel van mening dat hij uiteindelijk (zei het na lange tijd) alsnog zijn beloftes is nagekomen en alles wat nog volgt is bonus. Terraria houdt ooit op, er zitten limieten aan wat je er mee kan zoals is het opgezet...hij heeft het er wel over gehad om een andere programmeur in te huren om die limieten te verhogen en Terraria verder te onderhouden maar ik heb geen idee of dat ook gaat gebeuren. Los daarvan, puur creatief gezien, zal Red ooit iets anders willen doen. Super X, Terraria 2...de man barst van de ideeën en zo hoort het ook.

Ik kan niet wachten tot mensen gaan roepen dat ze Terraria 2 maar gratis moeten gaan krijgen omdat ze Terraria 1 3000 uur gespeeld hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-06 13:15

Luukwa

o/

Uncle Mel schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 12:37:
Ik legde me er gewoon bij neer toen red meldde dat hij er mee kapte, het was een leuke game voor €15. Toen kwam 1.2 en dacht ik oh wow cool en spendeerde ik er weer 100 uur in. Als hetzelfde zich herhaalt, so be it. Ik snap niet zo goed waarom bij indie games (terraria, minecraft, etc) er oneindig veel content wordt verwacht, aka lifetime updates. Maar niemand het vreemd vind dat tripple A titels een paar (dure) DLC krijgen en daarmee de kous af is. Ik beleef meer lol in Minecraft en terraria dan ik in mijn hele leven in games heb gehad.
Ik ben het helemaal met je eens Mel.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Hetkan nog veel en veel erger. kijk maar naar de alpha release van cubeworld.. Toen de developer zijn geld eenmaal binnen had heeft niemand meer iets van hem vernomen, buiten een vaag excuus, bericht. geen communicate, geen updates, nothing...

ik volg, speel terraria pas een paar maanden dus heb al dat gedoe van tevoren niet meegemaakt. Kan alleen maar zeggen dat het voor die 15 euro een verdomd vermakelijke game blijft met erg veel content. Speel hooguit een paar uurtjes hier en daar en en schiet nog geen meter op maar zo blijft het leuk.

En mel, ik vind minecraft toch wel weer een droevige negatieve uitzondering... na de vele honderden miljoenen die mojang met de game heeft verdiend, hebben ze sinds de release bar en bar weinig fundamenteels verbeterd, toegevoegd. De ports zijn te lachwekkend voor woorden (ios met name). Minecraft wordt gedragen en gemaakt vind ik door de mod community.. Alhoewel er toch kennelijk zich ook hele volksstammen met vanilla vermaken.

@Mr Rudi, ik begreep dat red de 1.3 update nog zelf doet en dan het toekomstige onderhoud door anderen laat doen... hij zou dan o.a. zich met Terraria 2 bezig gaan houden wat kennelijk heel anders wordt.

[ Voor 46% gewijzigd door Darth Malak op 13-12-2013 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Darth Malak schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 14:41:

En mel, ik vind minecraft toch wel weer een droevige negatieve uitzondering... na de vele honderden miljoenen die mojang met de game heeft verdiend, hebben ze sinds de release bar en bar weinig fundamenteels verbeterd, toegevoegd. De ports zijn te lachwekkend voor woorden (ios met name). Minecraft wordt gedragen en gemaakt vind ik door de mod community.. Alhoewel er toch kennelijk zich ook hele volksstammen met vanilla vermaken.
Daar ben ik het zeker mee eens, De content vanuit Mojang is om te huilen en de mobile port is zo slecht dat ik hem na 5 minuten gedeïnstalleerd heb. Dat neemt niet weg dat ik vanilla an sich niet een goede basis vind, we zijn gewoon immens verwend met mods. Was het de €15 (of €10 die ik in beta heb betaald) waard? ja. Vind ik dat er in de jaren genoeg content is bij gekomen om van de naam beta naar final te gaan? Nee niet echt, een final versie lijkt in mijn ogen op een FTB modpack waarbij je vanuit de basis van minecraft doorgroeit tot een vol geautomatiseerde basis en een robotpak.

Ik hoop dat dat bij starbound anders wordt. Cube world heeft mij net als vele anderen teleur gesteld, maar Terraria heeft als enige van die 4 voor mij een complete ervaring gegeven (zeker na 1.2) van caven in het begin naar bosses en end game loot. Ik ben benieuwd wat er nog komt maar alles wát komt ervaar ik als bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach zonder Minecraft was er ook geen Terraria geweest...dat Red Minecraft ging spelen maar het jammer vond dat er zo weinig game in de game zat is de hele redden dat Terraria gemaakt is. Ik ben het er zeker mee eens dat Mojang veel te weinig doet voor de community als je het mij vraagt...Rovio is nog erger qua indie-goes-corporation...je kan best een franchise bouwen op je succestitel maar doe het dan wel goed. Breidt je game uit, maak (goede) spin-offs - en daarmee bedoel ik niet "plak er een Star Wars IP jasje op", maak een sequel. Zo maak je een goede franchise.

Starbound...ach ja Starbound. Er zit nog wel wat wrevel daar aangezien een aantal basis ideeën uit het schetsboek van Red zijn gekomen die Tiy mee heeft genomen toen ie stopte bij Re-Logic, maar ik begrijp goed dat dat voor niemand verder van belang is. Ik help je hopen dat het een goede game wordt, ik ben er alleen bang voor...de eerste voortekenen zijn niet echt geweldig, zeker niet als je zoveel geld hebt opgehaald (in pre-orders!) voordat je game ook maar half af is. Ik heb laatst alle Terraria clonen eens gespeeld die ik kon vinden, en ze zijn echt allemaal te beroerd voor woorden...het heeft mijn respect voor Terraria alleen maar verhoogd.

Oh, en je wil niet weten hoeveel bug reports voor Starbound er worden gemeld bij Re-Logic omdat heel veel mensen nog steeds denken dat het een Re-Logic game is :D

• Jump
Zo dadelijk komt 1.2.2 uit: de Christmas Update

Bron: https://twitter.com/Cennxx/status/413772092115410948

Edit: 1.2.2 is uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Jump op 19-12-2013 22:32 ]

internix.be

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

teleustellend. Als je geen drol geeft om kerstmis of niet endgame geared bent, is er weinig nieuws te beleven. Had op iets als een portalgun ofzo gehoopt.. Iets wat deze game zeer zwaar nodig heeft.

• Jump
Dit is inderdaad een kleinere update. Het is voor een grote update wachten op de 1.3 update, de laatste die Redigit zelf zou maken (dus mogelijks misschien nog volgende updates door andere personen).

En ik had ergens op terrariaonline gelezen dat hij toestemming heeft om de naam Portalgun te gebruiken, dus de kans dat die er in komt is bestaande :)

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk eerlijk gezegd niet dat je nog moet hopen op een update van het formaat 1.2....ook 1.3 zal niet zo groot worden maar 1.2 was dan ook - als je het mij vraagt - belachelijk groot. Lunar event is wel heel tof om multi-player te doen trouwens. Portal gun zal vast nog wel komen, ik hoor zelfs geruchten dat de Zapinator een comeback gaat maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Mja.. Vergeet mijn vorige comment maar. De december maand brengt niet het beste in me naar boven.. :/ ik heb terraria voor 1.2 eigenlijk niet gespeeld, sterker de eerste indrukken, screens van terraria, leek de game me maar mwo.... maar inmiddels:

Ik vermaak me prima met terraria. Heb er 'pas' iets van 63 80 uur inzitten ofzo.. ben begonnen op een kleine wereld.. Die een paar dagen geleden naar hardmode gebracht maar ik kom volgens mij toch nog wat teveel essentiele drops tekort.. heb alleen de rocket boots qua flying en als ik zo de lets plays bekijk vliegt iedereen als ze in hardmode komen 3x de maan rond...

dus heb er een medium wereld softcore naast die ik aan het exploren ben in de hoop voor wat leuke drops. Heb ook het gevoel dat de worldgen op mijn kleine wereld op een paar punten niet helemaal lekker is gegaan.

maar wat een enorme diversiteit in deze game, blijf ik me over verbazen. Als minecraft survial ook maar 20% had van deze game zou het zo veel interessanter zijn. Terraria verdient vele malen meer credit dan die bij sommige krijgt. Mijn beste aankoop ooit, dat is zeker voor dat schamele bedrag. Starbound lijkt een goedkope terraria rip off.. kan me momenteel totaal niet boeien...

[ Voor 9% gewijzigd door Darth Malak op 20-12-2013 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Ik beklaag mij ook al jaren over de manier waarop Mojang (of notch) Minecraft update. Het zijn gewoon een paar willekeurige magere ideeën (de laatste tijd van mods) die vaak niet goed uitgewerkt worden.

Kijk, de laatste update welke best tof was begrijp me niet verkeerd, maar wat hebben we aan die nieuwe biomes behalve nieuwe achtergrond en een paar nieuwe blokken?

Ik heb liever minder , of zelfs 1 nieuwe biome(s) maar dan met echt unieke features, world gen, mobs en uitdagingen.

Wat dat betreft doet Terraria het veel beter (afgezien van de tijd tussen 1.1 en 1.2 :P). Daar heeft elke biome zijn eigen mobs, loot en uitdaging.

Zo is de corruption gewoon evil (early game) en kan je pas doorheen met de juiste gear (pickaxe, armor, weapons) en is de underground jungle doordat deze ondergronds zit weer een totaal andere uitdaging en wat te denken van de "hell"?

Hierbij moet je je voor elke biome anders voorbereiden en vereist een andere aanpak om de mobs/bosses te verslaan.

Zoals ik al eerder gezegd heb, als je het beste van Terraria pakt en die in Minecraft verwerkt dan heb je voor mij de perfecte game. Dus het 3d, de bijna oneindige wereld van minecraft en bijna al het andere van Terraria (mobs, biome features, gear, items, variatie). :P

Het vreemde is wel, met vanilla Minecraft weet ik mij nog altijd meer te vermaken dan met Terarria ... Op een gegeven moment sla ik dicht in Terraria en lokt Minecraft mij elke keer terug. Maar dat komt omdat 3d creativiteit in Minecraft gewoon veel aantrekkelijker is (voor mij) dan het "beperkte" 2d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ik heb geloof ik minecraft al een maand of 5 niet meer aangeraakt.. in ieder geval sinds een paar werelden terug op de FTT server.. Inderdaad, elementen combinatie van minecraft en terraria zou een erg gave game zijn. minecraft vanilla kan me trouwens niet boeien, sinds ik met mods bezig ben geweest, mis ik die teveel in vanilla.

Aantal dingen beginnen me wel zwaar te irriteren in terraria tot het punt dat ik twijfel of ik nog lang speel. Ontbreken van portalgun achtige mogelijkheden... Zeker op medium+ werelden is het ondoenlijk op t moment om echt veel te exploreren... 1 death en je bent een half uur bezig de weg terug te vinden. Dit neemt veel plezier weg zeker als je maar een uurtje hier en daar speelt. je begint iedere keer weer op spawn en t is de moeite niet waard die enorme afstand te overbruggen.

hebben we het nog niet over mijn hardmode wereld. Daar ga ik zelfs met mythril armor en matige wapens zo vaak dood dat ik amper hell level weer kan bereiken om wall of flesh nog een paar keer af te maken. De moeilijkheids graad tussen soft en hardmode verschilt wel heeel erg veel. Voor een casual speler die het lekker rustig aan wil doen, ff iets te veel.... Zou leuk zijn als er een difficulty setting zou komen. Het valt me ook op dat het eigenlijk bijna altijd donker is.. Of de dagen duren 300% korter dan de nachten..

Anywayz.. ik kap voorlopig maar met terraria.. Te frustrerend... Dus dat vermaak me prima was de enerlaatste bericht is nu inmiddels echt wel omgeslagen. Drops zuigen hard in softcore wereld en in hardmode lig ik na zo'n 100 meter lopen plat... Life regen hadden ze ook wel mogen toevoegen in een van de updates want die bestaat niet.. Het effect van de halsbandje is in ieder geval op hardmode verwaarloosbaar. Op softcore trouwens ook al.

Mocht er iemand nog brilliante tips hebben houd ik me aanbevolen.. Gear is inmiddels titanium helm en mythril chest/feet (ik wil niet meer weten hoeveel deaths hiervoor nodig waren). Wapens zijn softcore broadswoard (een van de latere ores) en phoenix blaster voor range.. Tja, ik heb niet beter en kan kennelijk niet beter vinden, maken.

[ Voor 25% gewijzigd door Darth Malak op 20-12-2013 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Ik heb geen tips helaas, ik heb mij de laatste keer scheldend en tierend door het level gewerkt om steeds nieuwe ores te laten spawnen en dan proberen te mijnen. Dat gaat ongeveer zo:

- de mijn in
- zo snel mogelijk nieuwe ores mijnen
- doodgaan
- schelden
- respawen en opnieuw

Op een gegeven moment (300 deaths later) kan ik een iets betere item craften ... en dat is de afwisseling in bovenstaand rijtje.

ps. ik speel singleplayer, waarschijnlijk is multiplayer makkelijker gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06 08:20

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Wat het meest helpt is een wapen vinden dat door muren heen gaat, zoals bijvoorbeeld de Vilethorn. Met zo'n wapen kan je jezelf inbouwen wanneer je aangevallen wordt waardoor het overleven een stuk makkelijker wordt. Een andere goeie optie is de Demon Scythe. Beide wapens zijn te halen in een wereld waar hardmode nog niet geactiveerd is en ze zijn ontzettend sterk, omdat de projectielen zelf blijven hangen op 1 plek. Hierdoor doen ze per aanval meerdere keren damage tegen vijanden. Deze wapens werken erg goed met de Jungle armor en Meteor armor sets.

Pure melee wapens zijn overigens behoorlijk slecht in dit spel. Als je met een melee wapen rond wil lopen, neem er dan op z'n minst eentje met een ranged effect, zoals een Starfury of een Death Sickle. Mocht je zo'n wapen niet tot je beschikking hebben, dan is een ranged of spell wapen bijna altijd beter.

Het reforgen van je accessories naar +3 of +4 defense helpt ook ontzettend veel. Dit is alleen wel een dure aangelegenheid. Als je om gold verlegen zit kan je een Obsidian farm maken. Eventueel kan je ook Pirate Maps farmen om het pirate invasion event te starten. Dit levert een hoop gold op en als je een goeie arena bouwt, dan is het heel makkelijk om dit te overleven.

Als je tenminste een van de hardmode bazen dood hebt gekregen, kan je met Hallowed Bars een Hallowed Pickaxe maken. Hiermee kan je Chlorophyte Ore minen waarna je een Chlorophyte farm kan maken. Hiermee kan je makkelijk het endgame armor maken zonder dat je daarvoor een zoektocht in de jungle hoeft te beginnen.

Als je eenmaal een setje Chlorophyte armor (Of nog beter: Turtle armor) hebt, kan je een artificial meteor biome maken om keymolds te farmen. De keymolds geven je toegang tot endgame wapens.

edit:
Vergeet ik bijna de Ivy Whip op te noemen. Een fatsoenlijke grappling hook is ontzettend belangrijk in het spel. Zeker totdat je items krijgt die ervoor zorgen dat je kan vliegen. Met de E-toets kan je een grappling hook altijd gebruiken wanneer deze in je inventory zit. Deze hoeft niet perse op je hotbar te zitten.

[ Voor 8% gewijzigd door Rhannie op 20-12-2013 17:30 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Bedankt voor de tips :).. Heb nog geen enkele van de wapens ooit gezien die je noemde... Zowel in mijn soft als hardmode wereld. hopelijk zijn deze wapens op een specifieke plek te farmen (alhoewel ik geen eindeloos grind type ben). Vrees echter dat de door jou genoemde wapens niet op de gemakkelijkste plaatsen te vinden zijn en daar overleef ik op t moment niet lang.. maar ga ze eens goed bekijken. heh... zie dat die death sickle het 2de sterkste melee wapen ingame is... die ga ik never nooit vinden.

Nee, geen hardmode boss down.. destroyer en twins zijn een keer gespawned maar kreeg nog geen 500 health eraf voordat ik plat lag.. de Twins trouwens vanmiddag voor t eerst. geen schijn van kans, niet een beetje.

Heb e.e.a. proberen te reforgen maar helaas, allemaal crap en geen goud meer. Zeker bepaalde items kosten al 6-10 goud voor 1 reforge en met 60 goud kom je niet ver. Heb een simpel 1 statue fish en jellyfish farmpje opgezet maar die lijken alleen te draaien zolang ze zichtbaar zijn in je beeld... werkt dus niet echt tenzij je graag 10 uur afk bent. :)

grappling hook heb ik gelukkig een hele tijd geleden al gemaakt.. een van emerald ofzo, meen me te herinneren dat de range 23 blocks ofzo is. En idd.. die zijn essentieel om te overleven of te exploren.

maar misschien nog maar wat gaan exploren in mn softmode world voor die wapens... misschien heb ik een keer geluk.

@Dreanor: klinkt identiek aan mijn verhaal! :P Met de toevoeging dat ik ook vloek als ik water zie.. Want water is er veel te veel in deze game en verpest heel, heel erg veel van het spelplezier.. Goed dat het er is.. Maar het wordt een dagtaak om al dat water proberen om te leiden of er dan maar gewoon mee te kappen en ergens anders verder te gaan.

Wat zijn trouwens tips om een skyisland te vinden?.. Omhoog schieten helpt niet echt en ik zie mezelf niet cht 2000 blokken op elkaar stapelen op de extreem onhandige terraria manier. Heb nog nooit een sky island gezien (zelf dan) dus tja...

[ Voor 20% gewijzigd door Darth Malak op 20-12-2013 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

De Vilethorn dropt van de Eater of Worlds. Dat is die lange wormbaas die je kan spawnen in de corruption. Dit wapen is vrij makkelijk te farmen. De Demon Scythe dropt van die duivels die rondvliegen in de hell, Dit zijn dezelfde mobs die de Guide Voodoo Dolls met zich mee dragen. De Starfury is te vinden in kisten op Sky Islands. Deze kan je het beste farmen op een kleine map, omdat de eilanden dan lager zitten, waardoor je niet zo'n gigantische ladder hoeft te maken.

De Death Sickle was niet helemaal eerlijk van mij. Dat is een endgame wapen welke je alleen kan krijgen door flink mobs te grinden. Maar hij's wel ontzettend sterk. :)

Death Sickle

Overigens, Als je statuefarming niks vindt, kan je misschien beter een Obsidian farm maken. Dit bestaat uit 2 tanks: Een met water en een met lava. Van de Obsidian kan je dan Obsidian Skulls maken welke je kan verkopen. Water en lava kan je dupen met een iron bucket, dus je hoeft niet 100 trips naar de hell te maken hiervoor.

edit:
Voor Sky Islands kan je het beste een ladder maken van wooden platforms van 1 block breed. Als je dan eenmaal flink hoog zit, gebruik je de wooden platforms om een heel breed platform te maken. Als het goed is zou je dan Sky Islands tegen moeten komen.

[ Voor 11% gewijzigd door Rhannie op 20-12-2013 18:13 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Lol.. pfff. net een graviton potion gebruikt om een sky island op m'n hardmode wereld te bereiken (natuurlijk aan de totale rand van de map).. Werd binnen 5 seconden afgemaakt door een wyvern of zoiets met iets van 10000 health en 3 harpies... echt grappig... Niet eens genoeg tijd om de chest te bereiken lol...

Is er trouwens een mod of manier om iets aan die dag, nacht cyclus te doen.. 80% van de tijd is het nacht en dagen duren 1/5de ofzo van de duur van de nacht lijkt t...

Enne ik heb niks tegen statue farming op zich in deze game (zeker niet gezien de gigantische berg goud die je nodig hebt en vaak genoeg verliest), alleen lijkt het niet echt goed te werken (werkt alleen als je statues in beeld zijn, dus feitelijk als je uren afk bent). En dan moet er ook nog eens niet een screensaver ofzo actief worden want dan autopaused terraria.

Ga eens wat info opzoeken over zo'n obsidian farm.. klinkt als een goed idee.

[ Voor 59% gewijzigd door Darth Malak op 20-12-2013 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Gisteren mijn jellyfish 1 statue 'farm' maar ff een poosje afk laten draaien, weer 80 goud erbij. Kom ik terug krijg ik de eerste pirate invasion. Daar dropte een leuke cutlass.. Bak met goud tegenaan om te reforgen. Is nu nog sneller en meer cit. En Wat een verschil maakt dat zeg. weinig knockback natuurlijk maar veel ligt toch in 1 of 2 hits plat. Ook maar de upgrade van de grappling hook gemaakt, die met die 3, 4 vines. Dat was ik eerder al totaal vergeten. en wow wat is die nieuwe hook handig t.o.v. de oude. :) Het is er even weer een stuk leuker op geworden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Dag/nacht oplossing: een beetje cheaten maar ik doe dit altijd. (ook omdat ik vaak met vrienden speel) Start eerst de TerrariaServer op en kijk of je singleplayer Map er tussen zit. Zo niet, maak dan een nieuwe map aan en speel in het vervolg ALTIJD in multiplayer mode op je eigen server, ook al speel je in je eentje. Het voordeel is dat je de server dan kunt beïnvloeden... waaronder ook dag/nacht cyclus. Het enige wat je daarvoor moet doen is dus de server eerst opstarten en je map activeren. Kind kan de was doen. Wanneer je dan ingame zit en je wilt graag daglicht dan ALT-TAB je gewoon ff naar de server console en tik je in: 'Dawn'. En voila, instant ochtend. Ook handig met bossfights. Je hoeft dan niet te wachten tot nacht, tik gewoon 'Dusk' of 'Midnight' en het is donker en je kunt je gevecht starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Goede tip.. Ook al houd ik absoluut niet van cheaten, misschien maak ik een uitzondering voor dit grijs gebied. Het gaat trouwens al een stuk beter nu ik die cutlass heb. Ook de highest tier boots kunnen maken, snel rennen, beter vliegen en meer gemak op ijs. Die dingen zijn echt lekker.

destroyer spawnde even geleden weer. Heb hem nog steeds niet plat gekregen, wel 2 van zijn laser guns... Maar even op zoek gaan naar een beter ranged weapon of een beter platform maken hiervoor.

Over die server gesproken, weet je of het achteraf gewoon weer mogelijk is om die wereld die je als server gedraaid hebt, ook gewoon weer als niet server, single player wereld te laden? Ik vermoed eigenlijk van wel. werkt mogelijk vergelijkbaar met de minecraft methode...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Maps aangemaakt met de server kun je ook gewoon SP spelen. Alles blijft bewaard. Ik save af en toe de map wel wanneer ik spelende ben. ALT-TAB en in de console Save intikken. Als ik stop tik ik Exit in, dan saved hij en sluit de server netjes af.

Als wapen gebruik ik trouwens nog steeds Magnet Sphere. Heerlijk ranged wapen met veel schade. Dropt van Blue armored bones in the dungeon (hardmode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Wat ik een beetje mis in servermode is autopause. Dit is toch wel een lifesaver soms of handig om snel ff je inventory te reorganiseren, potions, etc... Maar werkt verdrer goed. Of er moet een manier zijn om dit ook in server mode te doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Darth Malak op 22-12-2013 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Darth Malak schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 18:34:
Is er trouwens een mod of manier om iets aan die dag, nacht cyclus te doen.. 80% van de tijd is het nacht en dagen duren 1/5de ofzo van de duur van de nacht lijkt t...
Een dag duurt 24 minuten, waarvan 15 minuten dag en 9 minuten nacht. Dus het ligt toch echt aan jezelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

MeltedForest schreef op zondag 22 december 2013 @ 12:22:
[...]

Een dag duurt 24 minuten, waarvan 15 minuten dag en 9 minuten nacht. Dus het ligt toch echt aan jezelf...
Ja, het kan een gevoel zijn idd... waarschijnlijk omdat je onder de grond niet echt ziet of het dag of nacht is en boven de grond in de nacht vooral bezig bent met inventory management, etc met autopause aan. Hierdoor duren de nachten natuurlijk ook langer. :)

Vreemd ding die destroyer trouwens.. Helft van de tijd ontbreekt de loot en kun je tunnels gaan graven om iets te vinden... vaag. :P Net weer gekilled.. gaf alleen souls of might en verder niks.. Dacht dat ie nog wel mat meer dropte, o.a. bars e.d. Maar die zitten waarschijnlijk weer ver onder de grond.. zuch... heeft weinig zin zo.. zeker gezien het feit dat het nogal wat mats kost dat kreng te summonen. Anyways.. ik heb overal tunnels gegraven en boven in de lucht gekeken.. Niks.. Zal dus wel een bug zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door Darth Malak op 22-12-2013 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

De Destroyer heeft inderdaad vaak problemen met loot. Wat het meeste voor komt is dat het hoofdsegment blijft leven, ondanks dat de Destroyer zelf 0 HP heeft. Als je dan het hoofd dood krijgt, dropt deze geen loot. Of hier een oplossing of workaround voor is, zou ik niet weten. Gelukkig hoef je 'm niet te farmen voor loot als je al Chlorophyte kan minen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ah ja... kwam al wat groene ore tegen in de jungle... Vroeg me al af wat ik nodig had om die te minen.. Hallowed bars dus... Wel zo prettig dat die ore in tegenstelling tot vele andere wel goed te onderscheiden is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Vraag me af wat zo'n beetje manieren zijn om gold te krijgen... Bosses e.d. droppen bijna niks en aangezien reforgen van een item later al snel 40-50goud+ per keer kost ben je wel erg rap door die 1 of 2 platinum coins heen. Dat reforgen is trouwens wel heel erg unbalanced.. De kosten zijn zo astronomisch hoog...

Ik heb nog niet naar zo'n obsidian farm gekeken maar ik hoop toch dat cheesy constructies niet de enige manier zijn om genoeg goud te krijgen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

De enige goeie manier om snel veel gold te krijgen was om chests te dupen. Dit is gefixt en nu helaas niet meer mogelijk.

Een andere manier is Bottled Water verzamelen en Flasks of Party maken en deze verkopen. Hiermee haal je altijd 1000% winst, omdat de flasks 10x zoveel opleveren als ze kosten om te maken. Dit is alleen ontzettend tijd rovend.

De beste methode is waarschijnlijk om achter elkaar Pirate Invasion of Pumpkin Moon events te doen. De items die nodig zijn om de events te starten zijn vrij makkelijk te farmen en de events zelf leveren aardig wat op. Voor Pumpkin Moon heb je echter wel flink wat gear nodig, omdat de mobs hier heel veel damage doen.

Je zou eventueel ook Plantera en Golem kunnen farmen. Voor Plantera heb je wel echt Vampire Knives of een volle set Spectre Armor nodig, anders is het farmen geen doen in je eentje. Golem is vrij makkelijk te farmen door de spawner op een platform te zetten en hieronder te gaan staan. Dan heb je alleen een wapen nodig dat door muren damage kan doen.

Meer ideeën dan dit heb ik eigenlijk niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Bedankt voor de tips.. hehehe ja plantera krijg ik in de verste verte niog niet plat.. Heb wel volledige choleryte armor of hoe heet het, die ore uit de jungle. Idd.. die vampire knives schijnen het wapen voor plantera maar zijn helaas onbereikbaar op t moment aangezien je daarvoor eerst geloof ik plantera plat moet krijgen.

En ja, chest dupes was ik sowieso al niet in geinteresseerd want ik doe niet aan cheaten in principe. :)

misschien dat die goblin armies e.d. wel iets is...of die andere events.. ga even uitzoeken of je die allemaal zelf kunt oproepen en wat er voor nodig is..... De laatste keer dat ik daarna keek waren volgens mij nog niet alle items te farmen ofzo (plantera nog niet plat, geen temple, dungeon of andere keys... ben t ff kwijt). heb alleen nog de jungle key mold gevonden.

straks spawnde skeleton prime vrolijk toen ik ff met mijn inventory, chests bezig was... Was leuke verassing. Destroyer, twins en skeleton prime zijn iig plat. :) Twins heb ik nog een paar keer gedaan omdat ik graag wat meer souls wilde hebben.

terraria is echt wel extreem veel leuker in hardmode dan daarvoor. ik blijf me verbazen over de diversiteit en hoeveelheid mods, events e.d. Erg goed gedaan. Die red kan met zijn tallent volgens mij nog veel, veel meer bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Voor zover ik kan zien zou de Key Mold welke je uiteindelijk nodig hebt om Vampire Knives te krijgen wel te farmen moeten zijn zonder Plantera of Golem gekilld te hebben. De droprate van die molds is alleen wel 1/4000, waardoor een farm opzetten wel aan te raden is.

Een makkelijke manier om een farm te maken hiervoor is door 50 Meteorite Ore en 100 Crimson stone blocks bij elkaar op de map te zetten. Vanaf dat moment zullen er Meteor Heads spawnen welke standaard naar je character toe vliegen. Als je dan een ruimte maakt met traps erin of je in een poel honing met een Turtle Armor aan gaat staan, dan kan je de Meteor Heads dood krijgen zonder er iets voor te hoeven doen. Omdat de hoeveelheid Crimson ore het spel laten denken dat het een Crimson Biome is, zullen de Meteor Heads een 1/4000 kans hebben om de Crimson Key mold te droppen. Als je de key hebt, kan je op een non-hardmode wereld in de dungeon op je gemak de Crimson Chest zoeken.

Overigens, als je een keer echt vast komt te zitten qua progressie, kan ik eventueel wel een keer komen helpen als je wilt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ah... dus 50 meterorite ore ergens in een wat veiliger stuk in een crimson biome zou ook moeten werken.. Heb nog geen turtle armor.. Kan wel 1 piece maken.. Heb wel star veil, charm of myths maar weet niet of die in combinatie met een campfire, heart laterns genoeg regen, bescherming bieden.. Ga het eens proberen.

En ik zit niet echt vast.. Op zich vind ik het het leukst zo, langzaam aan. Behalve dat ik me dus van simmige dingen afvraag hoe het beter, anders kan.. En waar ik eerst dacht dat een paar platinum coins best veel was, weet ik nu dat je daar in 1 minuut doorheen bent. :)

En thx... ik geef wel een gil!! Voorlopig lukt het nog wel.

Moeten die meteor ore blocks en comstone blocks trouwens nog in een specifiek patrook zitten, aan elkaar vast, naast elkaar, boven elkaar?

Net ff 50 ore in een crimson biome geplant.. Spawnt ongeveer 3 of 4 meteorites per minuut schat ik.. Zijn makkelijk dood te krijgen zonder iets te doen (door star veil enzo).. Droppen coins maar zie nog geen enkele loot, niks.. Maar ik vermoed dat je met deze constructie wel een paar uurtjes stil mag blijven staan.. :) Geduld is een schone zaak hehe.

De info in de terraria wiki klopt trouwens niet.. Hier staat dat meteorites in de underground hallow of underground crimson de heads in grote getale spawnen.. Dat gebeurt dus totaal niet, zelfs niet met candles. Ze zouden ook souls droppen maar buiten copper droppen ze eigenlijk niks.. Doe ik iets verkeerd?... wacht.. dropt nu net een present dus ik ga ervan uit dat ze ook in staat zijn iets anders te droppen..

[ Voor 41% gewijzigd door Darth Malak op 24-12-2013 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Het belangrijkste is dat alle blocks op je scherm passen. Verder maakt het niet echt uit hoe je het indeelt. Mijn farm zag er zo uit:

Key Mold farm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ow.. die van jou dropt dus souls.. Dat doet die van mij niet... vaag. Vraag me af of het door de chlorophyte armor komt, dat ding boven mijn hoofd dat alles plat schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

De souls droppen normaal alleen in de Hallowed Biome, maar omdat dit een artificial Hallowed Biome is, droppen ze hier ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ja ok. In mijn geval heb ik dus een artificial crimson, sterker nog, het is een crimson biome met meterorite blocks.. Dus die zou dan ook souls moeten droppen toch...

Ah en ik lees net dat water pools e.d. het aantal meteorites dat spawned terug kunnen brengen en na verloop van tijd zelfs stoppen.. Heeft met spawning algoritme te maken kennelijk.. Laat ik de mijne nu net in een underground crimson biome met water gemaakt hebben... zucht... :p

[ Voor 46% gewijzigd door Darth Malak op 24-12-2013 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

In de Hallow droppen alle mobs souls. In de Crimson droppen maar een aantal mobs souls. Meteor Heads droppen deze niet in de Crimson, dus daarom zie je geen souls. Op mijn screenshot zie je een farm voor 5 artificial biomes: Meteorite, Jungle, Snow, Crimson en Hallow. Die heb ik speciaal gemaakt voor het farmen van alle key molds tegelijk.

Water wil inderdaad wel eens roet in het eten gooien. Meteor Heads overrulen normaal alles wat spawnt in een biome, maar voor beesten die in het water spawnen geldt dit weer niet. :o

Pagina: 1 ... 21 ... 25 Laatste