Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Hey, dus ik heb eindelijk WoF verslagen, en nu na 20+ demonshrines heb ik al meer Palladium / Mitrhil / Titanium dan ik waarschijnlijk ooit nodig ga hebben.

Maar nu kom ik in de Hard Jungle "groene" ore tegen. En ik maar denken dat m'n Titanium Pickaxe dit zou kunnen mijnen, maar zo te merken is er nóg een level pickaxes / drills? Ik kan dit groene spul (Chlorophyte?) niet minen met m'n Titanium Pickaxe.
(ook al zegt de wikia dat dit wel zou moeten kunnen)
Iemand een idee hoe het zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaerel
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-07-2024

Thaerel

|Waar Logica Stopt..|

Uncle Mel schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:59:
Voor degenen die in hardmode door een Skeletron prime willen raggen: een megashark met explosive bullets, ben je er zo doorheen ;)
Die is inderdaad lekker, heeft een maatje van mij ook! Alleen vind ik ranged wapens irritant door de ammo die het kost... Dat is soms erg prijzig! Zelf ben ik meer een magic liefhebber. Ik gebruik zelf nu de magical harp! Ook erg goed en in combinatie met een mana flower en mana potions kun je blijven spammen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaerel

Thaerel

|Waar Logica Stopt..|

djunicron schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:03:
Hey, dus ik heb eindelijk WoF verslagen, en nu na 20+ demonshrines heb ik al meer Palladium / Mitrhil / Titanium dan ik waarschijnlijk ooit nodig ga hebben.

Maar nu kom ik in de Hard Jungle "groene" ore tegen. En ik maar denken dat m'n Titanium Pickaxe dit zou kunnen mijnen, maar zo te merken is er nóg een level pickaxes / drills? Ik kan dit groene spul (Chlorophyte?) niet minen met m'n Titanium Pickaxe.
(ook al zegt de wikia dat dit wel zou moeten kunnen)
Iemand een idee hoe het zit?
Voor Chlorophyte heb je een adamantite of titanium pickaxe nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Thaerel schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:06:
[...]
Voor Chlorophyte heb je een adamantite of titanium pickaxe nodig.
Dat is het em dus juist, m'n Titanium pickaxe komt er niet doorheen, dit werkt dus niet (meer?).

Nu begreep ik dat Hallowed pick-axe's niet 190 maar 200% pickaxe power zijn. Tijd om Hallowed spul te craften dus eerst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 09:19
djunicron schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:08:
[...]

Dat is het em dus juist, m'n Titanium pickaxe komt er niet doorheen, dit werkt dus niet (meer?).

Nu begreep ik dat Hallowed pick-axe's niet 190 maar 200% pickaxe power zijn. Tijd om Hallowed spul te craften dus eerst?
Jep je hebt 200% pick power nodig. op het moment kan zelfs chlorophyte pick axe geen chlorophyte ore minen :D

Ik heb lekker veel gemined en turtle armor gemaakt, samen met een paladin shield en ironskin potions lekker dungeon raiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 15:08

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

je kan ook een ectoplasm pickaxe gebruiken geloof ik. zit idd bugje in het spel.
Hoewel de hallowed pickaxe ook vrij makkelijk te krijgen is tegenwoordig. alle hardmode bosses droppen hallowed bars.
Heb je een magnet orb, dan is the destroyer zo gemakkelijk dat het bijna niet meer leuk is :P

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
Uncle Mel schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:27:
[...]

Jep je hebt 200% pick power nodig. op het moment kan zelfs chlorophyte pick axe geen chlorophyte ore minen :D

Ik heb lekker veel gemined en turtle armor gemaakt, samen met een paladin shield en ironskin potions lekker dungeon raiden
Volgens de changelog van 1.2.0.3 zou dat wel moetne lukken nu.

Chlorophyte Drill and Pickaxe can now mine Chlorophyte

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Jump schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:29:
[...]

Volgens de changelog van 1.2.0.3 zou dat wel moetne lukken nu.

Chlorophyte Drill and Pickaxe can now mine Chlorophyte
maar die is toch nog niet uit? Steam heeft nog niet lopen zeuren iig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:38

tha_crazy

Mafketel

Uncle Mel schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:30:
[...]

maar die is toch nog niet uit? Steam heeft nog niet lopen zeuren iig?
Bij mij wel, zelfs m'n server heb ik al moeten upgraden.
Steam update ook als je er niet bent e.d.
Je hoeft er niet altijd OK voor te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Pffff, lekker hoor...
in men main wereld had ik geen altar in de jungle temple, heb ik een andere wereld aangemaakt, snel de WOF gesloopt, voor de zekerheid the destroyer. ik op zoek naar de temple, zit er een muur tussen de altar room en de gang er naar toe :/
GG redigit :'(

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
TepelStreeltje schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:32:
Pffff, lekker hoor...
in men main wereld had ik geen altar in de jungle temple, heb ik een andere wereld aangemaakt, snel de WOF gesloopt, voor de zekerheid the destroyer. ik op zoek naar de temple, zit er een muur tussen de altar room en de gang er naar toe :/
GG redigit :'(
als je twee teleporters, wat wires en een switch koopt kun je soms door muren heen teleporten, dat werkt iig met de jungle temple deur, misschien ook met smalle muurtjes die je met een hamer bewerkt?
tha_crazy schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:39:
[...]

Bij mij wel, zelfs m'n server heb ik al moeten upgraden.
Steam update ook als je er niet bent e.d.
Je hoeft er niet altijd OK voor te geven
verrek, je hebt gelijk, net op tijd de altar opgepakt dan ;)

Edit: in de tijd dat 1.2 uit is al 63 uur er op zitten :D

[ Voor 24% gewijzigd door Uncle Mel op 11-10-2013 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Uncle Mel schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:35:
[...]

als je twee teleporters, wat wires en een switch koopt kun je soms door muren heen teleporten, dat werkt iig met de jungle temple deur, misschien ook met smalle muurtjes die je met een hamer bewerkt?
goed idee, zo ff proberen :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zymo656
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-07-2020
Ik was ook opzoek naar de Plantera's summon in hardmode jungle. Na een goed uur en enkele deaths later kwam ik erachter dat die bulb pas spawnt nadat je een hardmode boss verslagen hebt -.-...

Welke boss is volgens jullie het makkelijkst met alleen melee wapens, ik heb adamantium sword, Dao of Pow en Mushroom Spear (welke overigens G.V.D. overpowered is early hardmode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Na een heeeeel lange tijd Terraria weer eens geïnstalleerd twee weken geleden, en ondertussen heb ik Chlorophyte armor, Shotbow en Claymore. Ik heb de Destroyer en Skelotron Prime verslagen (eitje met goede arena) en zojuist ook voor het eerst The Twins (die waren nog wel tricky) verslagen. Na een tijdje Cursed Flames te hebben verzameld heb ik ook de Flamethrower (die dus geen Cursed Flames meer nodig heeft... Grrr) gecrafd.

Klopt het dat ik nu wel weer ongeveer klaar ben met Terraria? Er lijkt weinig nieuws nog te ontdekken in ieder geval...

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Obiter dictum schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 01:40:
Na een heeeeel lange tijd Terraria weer eens geïnstalleerd twee weken geleden, en ondertussen heb ik Chlorophyte armor, Shotbow en Claymore. Ik heb de Destroyer en Skelotron Prime verslagen (eitje met goede arena) en zojuist ook voor het eerst The Twins (die waren nog wel tricky) verslagen. Na een tijdje Cursed Flames te hebben verzameld heb ik ook de Flamethrower (die dus geen Cursed Flames meer nodig heeft... Grrr) gecrafd.

Klopt het dat ik nu wel weer ongeveer klaar ben met Terraria? Er lijkt weinig nieuws nog te ontdekken in ieder geval...
Ben zo'n beetje even ver, behalve dat ik Skeletron nog niet kan summonen en de Twins niet neer krijg nog, maar ik bouw dan ook geen dungeons als het even kan.

Na één van de bazen kan je in de jungle Plantera gaan slopen, waarna je de jungle temples in kan. Daar zit weer een boss in en een hoop loot, na Plantera wordt je dungeon ook weer "vernieuwd" met nieuwe lastigere mobs en daarbij ook nieuwe drops. Daarnaast kan je in diezelfde dungeon super-loot vinden als de juiste biome specific key dropt (hierboven besproken, weinig kans, maar uiteindelijk drop je ooit zo'n key). Je bent dus zeker een begin endgame voorbij, maar er zijn nóg 3 bazen voor je om te verslaan en dus eigenlijk nog 2 tiers aan gear te verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Gisteren een solar eclipse. Dus: battle potion opdrinken, Turtle armor, pally shield+hammer aantrekken en lekker farmen. Uiteindelijk precies de drie benodigde broken hero swords die nodig zijn voor de terra blade gekregen en een death sickle.

Ik moet zeggen dat na zoveel nieuwe uurtjes terraria je chests aardig gaan vullen, het wordt dus tijd voor een treasury room.

Ook nog een paar plantera's gesloopt. helaas niet "the Axe" gekregen (maar 5% droprate)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 21:12

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Mmm ik weet niet zeker meer wat ik nu moet doen...
- heb alles up to molten armor (current armor)
- ik heb een starfury als main weapon
- jungle gevonden maar nog niet in gegaan
- eye en eater en skelly al een paar keer verslagen

welk zwaard is de volgende? moet ik WoF al doen en naar hardmode gaan? eerst jungle?

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Jungle eerst, dan alle componenten van Nights Edge zoeken/maken. Minishark en goede bullets maken (stuk of 1000) en die baconmuur neerhalen. Veel toffere loot en meer uitdaging in Hardmode!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-09 16:09

Luukwa

o/

Ik weet ook niet echt meer wat ik moet doen, heb nu een ice sword die dingen schiet.. maar ik kan nergens gold ore vinden..

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

LuukwaHD schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:59:
Ik weet ook niet echt meer wat ik moet doen, heb nu een ice sword die dingen schiet.. maar ik kan nergens gold ore vinden..
dan heb je ipv gold platinum op je wereld. Gold vergeten en die platinum armor maken. Of direct voor hellfire/demon/meteor gaan :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 16:39

Madstorm

Derping all the way!

Van het weekend de WoF ook maar verslagen. Met molten armour, minishark (normale bullets) en een demon scynthe (spell book).. Moet zeggen dat het me aardig makkelijk af ging. Heb vervolgens in Hardmode meteen wings (must have) gehaald.

En nu twijfel ik een beetje, Wat raden jullie me aan nu te gaan doen? Opzich de mobs in de grotten en bovengronds zijn niet heel moeilijk en kan ik redelijk goed aan. Maar bosses zal nog wel wat te moeilijk zijn. Plantaria (voor jungle key) zal wel mission impossible zijn.
Misschien keys farmen voor de chests in de dungeon? Of heeft iemand anders nog ideeën?

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

@ hierboven;

Ik heb de wings nog niet gehaald, ik ben na de WoF meteen alle demon altars die ik wist te vinden gaan slopen en naar (in mijn geval) Titanium gear gegaan. Beetje in hallowed ice en crimson souls gaan verzamelen (maar nog niets van kunnen maken) Paar ontzettend sterke items gevonden.

Destroyer een keer of 6 verslagen daarna, Hallowed gear gemaakt. Twins kan ik nog niet echt aan, plantera ben ik compleet kansloos tegen. Chlorophyte armor gaan minen (al compleet, snel te doen) daarna die speer gemaakt, toch het idee dat de Hallowed versie handiger is.

De AFK farm guides stellen dat je het beste kunt farmen met de traps die in de jungle temple zitten. Dan moet je dus eerst Platentera verslaan, anders kom je er niet in, tenzij je de teleporter wilt misbruiken. Ik kies daar niet voor, beetje je eigen lol beperken verwacht ik, kan je net zo goed inventory editen efzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

Hmm, ok.. Ik heb inderdaad al een vol setje paladium (of hoe ze het ook maar schrijft). Maar zo te horen kan ik het best een beetje caven. Moet betere wapens krijgen, ik had random destroyer die spawnde werd ik snel door afgemaakt. Dankje.

Zal vanavond verder, heb er al zin in. Vermaak me momenteel erg goed met terraria.
Zijn er ook een aantal NPC die een 'must' zijn of leuke dingen verkopen?

Edit: Is het trouwens zo dat hoe meer demon altars je kapot maakt hoe maar spul er spawnd? Dat wist ik namelijk niet.. Vandaag dat ik maar zo weinig kon vinden.. }:O

[ Voor 17% gewijzigd door Madstorm op 14-10-2013 16:18 ]

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
elke keer dat je 3 deamon altars hebt gesloopt komt er meer ore, maar wel steeds minder. de tweede set spanwt namelijk maar de helft van het aantal ores dat de eerste keer spawnde, de derde keer 1/3 etc.

Over NPC's: kill plantera en koop een setje Tiki gear. Je kan in totaal 6 pygmy's spawnen dan, dat is een soort legertje met redelijke damage :) Helaas zit je dan wel vast aan een lage defence waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Er zijn echt veel soorten armors zeg, je kan echt voor een soort build gaan zo'n beetje...

Net met Turtle, de Chloro speer, Hallowed repeater + unholy + iron skin + regen potion + swiftness + pony sword Plantera kunnen verslaan. Krijg je opeens een grenade launcher haha. Best een uitdaging nog zeg, wat is dat kreng snel op het einde. Het is maar goed dat ik de extra tijd erin heb gestoken om de HELE jungle uit te kammen voor die 22 life plants. 500HP en 70+ defence heb je inderdaad wel echt nodig...
Ook precies na die (super lange) run m'n 3 schildjes gevonden van die turtles.

Nadeel van ALLE demon altars slopen is alleen wel dat je stikt van de hardmode ores, maar ik echt lang heb moeten zoeken naar iron ore voor m'n potion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zymo656
Ja, ik had gisteren ook plantera 2 maal geprobeerd. In de jungle zelf een arena gebouwd, had zelf inmiddels 415hp en 68 defence (met potion). Echter kreeg ik het niet voor elkaar.

Morgen boven de jungle maar eens een arena bouwen en dan gewoon bovengronds afmaken, ik denk dat dat iets makkelijker zou moeten zijn. Ik heb inmiddels volledig Hallow (melee) armour, (legendary) true night's edge en true excalibur, welke ik bij mijn vorige 2 pogingen niet had. Dus misschien gaat het me nu makkelijker af. Heb tevens 5 discs of light gemaakt (Ik speel deze char met alleen melee wapens, dus het is sowieso wat lastiger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
De enige reden dat ik disks of light heb is om met palladins af te rekenen (wall bounce). Ik heb ook een terra blade maar merk dat ik alleen de Palladin hammer gebruik voor de gigantische DPS die dat ding heeft. Gecombineerd met turtle Armor voor 100% reflected damage, nog wat spul met +defence reforge en een iron skin potion, kan niets je wat maken. Ik heb laatst skeletron prime verslagen zonder health pots (per ongeluk in een chest gedumpt.

Plantera is met wings echt super goed te doen bovengronds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zymo656
Dat is mooi, ik heb de frost wings, dus dat gaat helemaal goed komen.
Ik vond hem/haar ondergronds erg lastig met alleen melee. Voor mijn gevoel had ik echt een grote arena klaar gemaakt. Maar dat ding beweegt veel te snel om ondergronds te doen. Zelfs met wings/spectre boots/ balloon en movement speed potion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Ik heb verder geen idee hoe plantera eruit ziet maar het schijnt nogal lastig te zijn zo te lezen. Ik heb inmiddels al 3 Heart statues gevonden. Is dat niet wat? Ik heb deze nu geïnstalleerd in mijn arena boven mijn huis en aangesloten op pressureplates, (mechanic gevonden in de skelly dungeon) Elke keer als je er over heen loopt komt er een 20 HP hartje uit. Dat is nu dus 3x20=60 HP per keer. Ik heb nog nooit potions nodig gehad voor de eindbazen. Het is nog geen hardmode maar wellicht vindt ik dan meer heart statues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaerel

Thaerel

|Waar Logica Stopt..|

Hey jongens,

Ik zie dat iedereen moeite heeft met Plantera. Dan heb ik voor jullie een goede tip hoe je haar kunt verslaan. Wanneer je een plant heb gevonden, moet je een tunnel bouwen van ongeveer 130 tegels, met aan allebei de uiteinden een teleporter. Wanneer plantera spawned druk je op de teleporter en word je naar de andere kant geteleporteerd. Vanaf die kant kun je met bijvoorbeeld Megashark spammen op Plantera. Wanneer ze daarna dichtbij is, teleporteer je jezelf weer naar de andere kant.

Op deze manier blijft Plantera in de gemaakte tunnel tussen de twee teleporters en kun je blijven spammen. Op deze manier word je alleen door de ene vine geraakt (de hele lange) en is het alleen op het einde even hectische als Plantera in de hardmode gaat (low health).

Hierbij nog even een tekening die ik gemaakt hebt (met mijn epic Paint skillz).

Afbeeldingslocatie: http://i707.photobucket.com/albums/ww77/stefanvanrossen/Planterakill_zpsb9381881.jpg

Hopelijk hebben jullie er wat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Thaerel schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:04:
Hey jongens,

Ik zie dat iedereen moeite heeft met Plantera. Dan heb ik voor jullie een goede tip hoe je haar kunt verslaan. Wanneer je een plant heb gevonden, moet je een tunnel bouwen van ongeveer 130 tegels, met aan allebei de uiteinden een teleporter. Wanneer plantera spawned druk je op de teleporter en word je naar de andere kant geteleporteerd. Vanaf die kant kun je met bijvoorbeeld Megashark spammen op Plantera. Wanneer ze daarna dichtbij is, teleporteer je jezelf weer naar de andere kant.

Op deze manier blijft Plantera in de gemaakte tunnel tussen de twee teleporters en kun je blijven spammen. Op deze manier word je alleen door de ene vine geraakt (de hele lange) en is het alleen op het einde even hectische als Plantera in de hardmode gaat (low health).

Hierbij nog even een tekening die ik gemaakt hebt (met mijn epic Paint skillz).

[afbeelding]

Hopelijk hebben jullie er wat aan :)
Innovatief idee (ik ren altijd terug naar de surface), maar hoe deal je met de seed/spore spam, zeker nadat plantje transformeert?

Wat ik doe op de surface is gewoon rondjes eromheen springen, dus om de "kop" blijven cirkelen/springen. Dan missen de meeste zaadjes je, en kom je niet in melee range. Vervolgens spammen met palladin hammer.

Ik heb gisteren trouwens ghost wings gemaakt, en damn, die vliegen hoog! Er zijn blijkbaar verschillen binnen de soorten wings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaerel

Thaerel

|Waar Logica Stopt..|

Uncle Mel schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:23:
[...]

Innovatief idee (ik ren altijd terug naar de surface), maar hoe deal je met de seed/spore spam, zeker nadat plantje transformeert?

Wat ik doe op de surface is gewoon rondjes eromheen springen, dus om de "kop" blijven cirkelen/springen. Dan missen de meeste zaadjes je, en kom je niet in melee range. Vervolgens spammen met palladin hammer.

Ik heb gisteren trouwens ghost wings gemaakt, en damn, die vliegen hoog! Er zijn blijkbaar verschillen binnen de soorten wings.
Daar had ik volgens mij niet zo heel veel last van, daar kun je healend wel doorheen komen (anders was het mij ook niet gelukt haha)
Misschien kun je een muurtje maken, waar je overheen kunt schieten maar toch hoog genoeg is om een gedeelte van je char te beschermen?

Op de surface? Despawnd Plantera niet zodra je te ver omhoog gaat? Bij mij was ze namelijk ineens weg toen ik naar de surface wilde gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Thaerel op 15-10-2013 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Zij is mij gewoon gevolgd toen ik naar boven klauterde. Ik heb geen mirror gebruikt en ben binnen de jungle gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Uncle Mel schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:46:
Zij is mij gewoon gevolgd toen ik naar boven klauterde. Ik heb geen mirror gebruikt en ben binnen de jungle gebleven.
Volgens mij heb je hem daar te pakken: je moet in de biome blijven. Hetzelfde geld voor de Eater of Worlds. Deze kun je niet buiten de corruption lokken. Je kunt wel naar de oppervlakte mits je maar in de corruption biome blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaerel

Thaerel

|Waar Logica Stopt..|

FloydRaalte schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:33:
Ik heb verder geen idee hoe plantera eruit ziet maar het schijnt nogal lastig te zijn zo te lezen. Ik heb inmiddels al 3 Heart statues gevonden. Is dat niet wat? Ik heb deze nu geïnstalleerd in mijn arena boven mijn huis en aangesloten op pressureplates, (mechanic gevonden in de skelly dungeon) Elke keer als je er over heen loopt komt er een 20 HP hartje uit. Dat is nu dus 3x20=60 HP per keer. Ik heb nog nooit potions nodig gehad voor de eindbazen. Het is nog geen hardmode maar wellicht vindt ik dan meer heart statues.
Dan heb ik nog een tip voor je :) Je kan een timer maken van 1/3/5 seconden, die je aan kunt sluiten op alles.. Wanneer je die dan aansluit op de heartstatues, dan poept hij dus elke 1/3/5/ seconden een hartje uit. Timers maak je met Gold/Silver/Copper watches, een wire en 5 iron bars.

Succes :)

Ps: Watches maak je met 10 bars Gold/Silver/Copper en een iron chain

[ Voor 3% gewijzigd door Thaerel op 15-10-2013 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Thaerel schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:30:
[...]

Dan heb ik nog een tip voor je :) Je kan een timer maken van 1/3/5 seconden, die je aan kunt sluiten op alles.. Wanneer je die dan aansluit op de heartstatues, dan poept hij dus elke 1/3/5/ seconden een hartje uit. Timers maak je met Gold/Silver/Copper watches, een wire en 5 iron bars.

:o cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thaerel schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:30:
[...]

Je kunt zelfs maximaal zes timers op het beeldje aansluiten voor 6 hartjes per 10 seconden in plaats van 1. Item beeldjes hebben een cooldown van 10 seconden dus het beste kun je timers van 1 of 5 seconden gebruiken. Er kan ook maximaal 3 van hetzelfde gespawnde item op de grond liggen dus je moet op het beeldje gaan staan en de hartjes direct oppakken wil je de maximale heal krijgen. Voor monster beeldjes geld de cooldown van 10 seconden niet, dus als je die beeldjes op een dun laagje lava zet krijg je elke seconde 6 monsters. Dat is enorm makkelijk geld verdienen met bijv kwallenbeeldjes. Kwallen droppen ladingen Jellyfish necklaces die je kan verkopen voor 1-2gold per stuk :P

Afbeeldingslocatie: http://hydra-media.cursecdn.com/terraria.gamepedia.com/e/ef/Statue_fully_wired.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Damn, ik dacht dat mijn Lihzard altar farming huisje voor de Golem al wat ver ging...
Maar dit is al helemaal "silly".

120hp / sec door bij een beeldje te gaan staan... En dan zijn ze andere items aan het patchen, waarom is dit wel "toegestaan"?

Wat betreft die Golem: Ingebouwd in een 8x8 box voor z'n lijf en een kleinere box van 6x6 voor z'n hoofd, met 4 blokken ruimte ertussen, zootje vallen uit z'n eigen gebied plaatsen, welke ik nu door pressure plates (2 stuks, heen en weer blijven lopen) activeer. Als je op het juiste tempo / ritme loopt, missen z'n laser ogen die overal doorheen gaan je ook nog eens. De Timer kende ik ook nog niet, daarmee kan je het helemaal afk doen dus.

==
Terraria sale! :9
Niet iets waar de meeste lui in dit topic op zitten wachten, maar toch. €2,50 is geen geld voor deze titel. Ondertussen toch alweer 20 uur gespeeld om 1.2 voor het grootste gedeelte door te komen.

Tijd om em een paar keer als gift op te sturen en dit te multiplayeren!

[ Voor 17% gewijzigd door djunicron op 16-10-2013 02:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Het is 120HP per 10 sec i.p.v. 120HP per 1sec toch? Dat valt wel mee....

Ik vond deze Golem trap wel enorm funny: gewoon een zooi spike drops in een trap opstelling & watch the fun!
YouTube: Terraria 1.2 - Golem Trap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Zo'n soort "huisje" heb ik ook voor em gebouwd, alleen dan apart een box voor z'n hoofd met spikestraps & flames, terwijl ik z'n handen met spears & darts aan blijf vallen. Duurde me alleen te lang dus in het midden heb ik een gat gemaakt waar ik veilig onder kan heen en weer lopen voor wat extra dmg met de inferno staff / golem fist.

Die boomerang bijl die de Golem dropt maakt het hele spel alleen wel echt bizar veel makkelijker. Vind dat persoonlijk een veel beter wapen dan wat ik tot nu toe in de hardmode dungeon heb gevonden. Die deathray staff die via de muren kaatst vind ik met z'n 56 base dmg toch niet echt zo geweldig. Ondertussen ook de Megashark gebouwd, maar die vind ik ook niet echt wat, de dmg valt mij erg tegen, wat heb je er nog aan gezien je em pas kunt bouwen ná de destroyer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
djunicron schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 14:28:
wat heb je er nog aan gezien je em pas kunt bouwen ná de destroyer...
explosive bullets... nuff said. Tegen wall of flesh een keer proberen. Ik had hem dood zonder meer dan 2x opzij te hoeven gaan voor hem :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaerel

Thaerel

|Waar Logica Stopt..|

djunicron schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 14:28:
Zo'n soort "huisje" heb ik ook voor em gebouwd, alleen dan apart een box voor z'n hoofd met spikestraps & flames, terwijl ik z'n handen met spears & darts aan blijf vallen. Duurde me alleen te lang dus in het midden heb ik een gat gemaakt waar ik veilig onder kan heen en weer lopen voor wat extra dmg met de inferno staff / golem fist.

Die boomerang bijl die de Golem dropt maakt het hele spel alleen wel echt bizar veel makkelijker. Vind dat persoonlijk een veel beter wapen dan wat ik tot nu toe in de hardmode dungeon heb gevonden. Die deathray staff die via de muren kaatst vind ik met z'n 56 base dmg toch niet echt zo geweldig. Ondertussen ook de Megashark gebouwd, maar die vind ik ook niet echt wat, de dmg valt mij erg tegen, wat heb je er nog aan gezien je em pas kunt bouwen ná de destroyer...
Wacht maar tot je de Paladin hammer hebt.. die is helemaal ziek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Hoe krijgen jullie de WoF dood? Qua Tier zit ik nu op full molten + Nights Edge. Lijkt me dat het moet lukken toch? Verder Hermes boots, lucky horseshoe, rocketboots en nog wat defends.

Het leek mij het handigst om met de demonhide bow + hellfire arrows de vleesmuur neer te krijgen maar dat is zo maar niet gebeurd. Ik begrijp dat iedereen een lang plateau maakt in 'hell' en de torens verwijderd. Maar wat een werk is dat man! Is er geen makkelijkere manier?

Randvraag: kun je wanneer de WoF van links komt ook 'door' de WoF heen en ervoor zorgen dat hij jouw de andere kant op volgt? (dan kun je je plateau beter benutten lijkt me....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
Je kan niet achter de WoF. Als je er achter geraakt trekt hij je naar voor, en ondertussen kan je niks doen, enkel damage krijgen.

Je kan met de minishark en wat goede bullets ook veel damage doen. Healing, regen, waterwalking, ironsky potion s en dergelijke helpen allemaal :)

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Welke bullets gebruik je? Ik lees hier dat mensen explosive bullets gebruiken maar volgens de wiki bestaan die niet!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaerel

Thaerel

|Waar Logica Stopt..|

FloydRaalte schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:04:
Welke bullets gebruik je? Ik lees hier dat mensen explosive bullets gebruiken maar volgens de wiki bestaan die niet!?
Hij heet anders die kogel, zie linkie!

http://terraria.gamepedia.com/Exploding_Bullet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Ah Exploding i.p.v. Explosive. Maar ik zie dus dat het een hardmode items is... de bestandsdelen Empty Bullets en Explosive powder worden pas in hardmode unlocked. Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
FloydRaalte schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:36:
[...]

Ah Exploding i.p.v. Explosive. Maar ik zie dus dat het een hardmode items is... de bestandsdelen Empty Bullets en Explosive powder worden pas in hardmode unlocked. Jammer!
potato potahto :)

pre hardmode gebruikte ik gewoon silver bullets welke te koop zijn tijdens een bloodmoon meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Uncle Mel schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:38:
[...]

potato potahto :)

pre hardmode gebruikte ik gewoon silver bullets welke te koop zijn tijdens een bloodmoon meen ik.
Ah ok, dus volgende keer gewoon minishark met 999 silver bullets! Dat wordt sparen, ik heb 20 gold ofzo... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Voor de WoF maakte ik voor ik toegang had tot hardmode goodies, wel een platform van 2000 blocks lang of zo, zodat je niet met lava/ huisjes in de weg zit en gewoon kan blijven raggen.

edit: typo, 2k blocks is wat te gek :P

[ Voor 11% gewijzigd door Uncle Mel op 18-10-2013 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

Ik heb de WoF gewoon dood gekregen met musket bullets.. ging aardig makkelijk.. inderdaad een paar buffs en gaan met die banaan. Had wel een rijtje blocks neergezet waar ik op kan blijven lopen, rond de 1000 blocks voor gebruikt..

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Phoenix blaster met silver heb ik gedaan.De muren van de torens slopen, hier en daar wat platform neergooien (2000 block is wat overdreven) en een heel eind verderop met waterwalkig beginnen, dan is het lava zelf een pracht platform. Tegen de tijd dat je em dan behoorlijk wat schade hebt gedaan kom je bij je platformpjes aan en hoef je niet door torens heen te rennen. Beginnen in torens en dan met waterwalking aan de gang gaan kan natuurlijk ook.

In het begin de WoF traag, sloop vast even die hungry met je nightsedge, dat gaat best snel. Net weer wat minder beestjes die je later gaan lastig vallen. Met Molten en Iron skin potion (water, iron ore daybloom) krijg je amper schade van de lasers, focus op de leeches!! Op de laaste 20% van z'n HP gaan die in groepen massaal uit de bek van de WoF, pak je nightsedge en ruim ze op voordat je verder schiet. Het hele gevecht duurt waarschijnlijk iets van 5 minuten. Met hardmode gear, zelfs de eerste tiers, is het binnen 2 minuten wel weer gedaan. Laatst nog eens gedaan met HM dungeon gear, dat was nog geen 30 seconden... De meeste tutorials laten vreemd genoeg altijd meteen oplossingen mét Hardmode gear zien... Lekker behulpzaam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Ik heb slecht nieuws. Mijn wereld waar ik mega veel uur in heb zitten en mega veel resources in chests zaten is corrupt geraakt. de automatische backup die terraria maakt is op de een of andere manier vet oud.

Ik ben dus eigenlijk gewoon alles kwijt behalve de gear die ik aan had en het geld in de piggy bank.

Alle wapens, accesories noem maar op. Kortom ik ben goed pissed off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Uncle Mel schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 20:51:
Ik heb slecht nieuws. Mijn wereld waar ik mega veel uur in heb zitten en mega veel resources in chests zaten is corrupt geraakt. de automatische backup die terraria maakt is op de een of andere manier vet oud.

Ik ben dus eigenlijk gewoon alles kwijt behalve de gear die ik aan had en het geld in de piggy bank.

Alle wapens, accesories noem maar op. Kortom ik ben goed pissed off
Waardeloos is dat ja, dat spul groeit echt rete snel. Helemaal op hardmode (x2). Ik heb mijn gebied altijd beschermt met holy water (op de corruption gooien dan wordt het Hallowed). Maar het is water naar de zee dragen. Gewoon nieuwe wereld beginnen denk ik? Je kunt trouwens bij dat meisje checken wat de status is van je wereld. (% corruption en % hallowed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

FloydRaalte schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 22:36:
Waardeloos is dat ja, dat spul groeit echt rete snel. Helemaal op hardmode (x2). Ik heb mijn gebied altijd beschermt met holy water (op de corruption gooien dan wordt het Hallowed). Maar het is water naar de zee dragen. Gewoon nieuwe wereld beginnen denk ik? Je kunt trouwens bij dat meisje checken wat de status is van je wereld. (% corruption en % hallowed)
Ik denk niet dat hij dát bedoeld ;)

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Obiter dictum schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 22:45:
[...]

Ik denk niet dat hij dát bedoeld ;)
Bluh ik heb griep dus waarschijnlijk lees ik niet half wat er staat. Zijn save is corrupt, got it. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 17:27

D4NG3R

kiwi

:)

Alle bosses tig keer verslagen, full spectre armor, lekkere wapens.

So... What now?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
FloydRaalte schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 22:55:
[...]

Bluh ik heb griep dus waarschijnlijk lees ik niet half wat er staat. Zijn save is corrupt, got it. 8)7
inderdaad :'( Nou ben ik data recovery tech dus heb ik wel wat files teruggevonden, maar ik ben bang dat ik hier ook weinig aan heb. de backup die terraria zelf genereert is iets van een week of 2 oud, daar heb ik dus ook geen snars aan, want afgelopen tijd heb ik:

-solar eclipse gefarmd
-een nieuwe wereld met crimson en een andere kleur dungeon gefarmed voor loot+dungeon blocks
-een compleet huis erbij gezet
-plantera een stuk of 10 keer gekilled
-zelfde voor golem
-brain of cthulu
-destroyer
-twins
-skellie prime
-alle queen bees in mijn wereld

In totaal zo'n 5 chests aan wapens, accesories en building blocks (dungeon) zijn nu dus poef weg. Ook een compleet huis met alle NPC's een storage room met building mats, een storage room voor alle wapens en zo, en een hal met manequins.

Nou ja. Misschien begin ik wel een nieuwe wereld, Zet ik daar een bouwwerk neer met de mats die nog over zijn en begin ik vanaf daar weer opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Liep nog in een vrij nieuwe wereld met copper armor set en een copper broadsword, boomerang en golden pickaxe rond, pleurde er een meteorite neer. Dus die heb ik maar even helemaal geloot en nu dus een meteor armor set + space gun gecraft. Voel me opeens zwaar overpowered :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Uncle Mel schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 08:47:
[...]

inderdaad :'( Nou ben ik data recovery tech dus heb ik wel wat files teruggevonden, maar ik ben bang dat ik hier ook weinig aan heb. de backup die terraria zelf genereert is iets van een week of 2 oud, daar heb ik dus ook geen snars aan, want afgelopen tijd heb ik:

-solar eclipse gefarmd
-een nieuwe wereld met crimson en een andere kleur dungeon gefarmed voor loot+dungeon blocks
-een compleet huis erbij gezet
-plantera een stuk of 10 keer gekilled
-zelfde voor golem
-brain of cthulu
-destroyer
-twins
-skellie prime
-alle queen bees in mijn wereld

In totaal zo'n 5 chests aan wapens, accesories en building blocks (dungeon) zijn nu dus poef weg. Ook een compleet huis met alle NPC's een storage room met building mats, een storage room voor alle wapens en zo, en een hal met manequins.

Nou ja. Misschien begin ik wel een nieuwe wereld, Zet ik daar een bouwwerk neer met de mats die nog over zijn en begin ik vanaf daar weer opnieuw.
Dacht dat ik eerder in het topic las dat je je save weer goed kan maken door een map editor te gebruiken?
anders daar ff naar zoeken ;)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Ik kom niet echt verder.. kan geen platinum vinden en dus geen armour maken, is het verstandig om een nieuwe wereld aan te maken?

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

LuukwaHD schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 12:22:
Ik kom niet echt verder.. kan geen platinum vinden en dus geen armour maken, is het verstandig om een nieuwe wereld aan te maken?
Kan je wel goud vinden? Platinum en goud is namelijk hetzelfde, maar ze kunnen apart van elkaar in de wereld genereren.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Er zijn alternatieven voor de meeste ores, die net zo sterk zijn. (tin/copper, iron/lead, platinum/gold, crimsonite/demonite, cobalt/paladium, mithril/oralchium, adamantite/titanium).
En je kan gewoon door gaan voor meteorite, of hellfire ofzo. Je zit sowieso niet vast :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Ik heb Gold / Platinum overgeslagen. Deze full set kost in vergelijking met de andere starter-ores te veel tijd om te farmen. Je kunt beter op zoek gaan naar een Meteorite zoals hierboven al werd gezegd. Dan kun je Meteorite armor maken en die full set geeft je een setbonus. (%melee en %movement speed dacht ik) Spendeer dan je Platimun of Gold ore aan een betere pickaxe. Ook raad ik je aan om zo snel mogelijk Starfury te vinden. Deze is te vinden in de floating Islands in de lucht. Starfury is een prima starter sword en vooral buiten is hij handig omdat er per swing een star dropt die ook dmg doet. Verder kun je deze stars goed gebruiken in dugeons aangezien de 'sparkels' licht afgeven en zo verraden waar goeie ore zit of waar een andere dungeon naast de jouwe zit.

Met meteorite armor zou ik dan eerst een beetje obsidian farmen (water + lava = obsidian). Hiermee kun je een obsidian skull maken en die laat je over fire-rock lopen. (niet over lava!) Dat maakt het farmen naar molten Armor in 'hell' gemakkelijker, aangezien dat je next objective zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Uncle Mel schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 08:47:
[...]
An sich is opnieuw beginnen ook leuk natuurlijk... maarre... waarom gebruik je de inventory editor niet en geef je jezelf een beginnetje? Zodat je in ieder geval wat materials hebt die je ook al had.... Ik weet het, het is cheaten en saai.... maar je bent wel je save kwijt en dat vindt ik wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
FloydRaalte schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 14:57:
[...]

An sich is opnieuw beginnen ook leuk natuurlijk... maarre... waarom gebruik je de inventory editor niet en geef je jezelf een beginnetje? Zodat je in ieder geval wat materials hebt die je ook al had.... Ik weet het, het is cheaten en saai.... maar je bent wel je save kwijt en dat vindt ik wat anders.
Het gaat er imo bij rare drops om dat je ze vindt, het toffe aan het spel is natuurlijk het killen van een boss om er achter te komen wat ie dropt, ook al heb je er al 3 van.

Ik heb nog wel wat oude meuk van pre 1.2 en ik zal wel een paar dingen in cheaten (zoals wooden beams, dungeon bricks en andere non craftable building material), maar het wordt waarschijnlijk weer bad-ass mode aan en bosses killen 8)

Ik ben al lang blij dat mijn player file niet ook corrupt is (hoewel dat maar een zeer selecte groep items is om in te cheaten). Ik heb veel godly en legendary gear en spullen als de Rod of discord en Ankh shield krijg je niet zomaar.

[ Voor 12% gewijzigd door Uncle Mel op 21-10-2013 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

FloydRaalte schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 14:55:
[...]

Ik heb Gold / Platinum overgeslagen. Deze full set kost in vergelijking met de andere starter-ores te veel tijd om te farmen. Je kunt beter op zoek gaan naar een Meteorite zoals hierboven al werd gezegd. Dan kun je Meteorite armor maken en die full set geeft je een setbonus. (%melee en %movement speed dacht ik) Spendeer dan je Platimun of Gold ore aan een betere pickaxe. Ook raad ik je aan om zo snel mogelijk Starfury te vinden. Deze is te vinden in de floating Islands in de lucht. Starfury is een prima starter sword en vooral buiten is hij handig omdat er per swing een star dropt die ook dmg doet. Verder kun je deze stars goed gebruiken in dugeons aangezien de 'sparkels' licht afgeven en zo verraden waar goeie ore zit of waar een andere dungeon naast de jouwe zit.

Met meteorite armor zou ik dan eerst een beetje obsidian farmen (water + lava = obsidian). Hiermee kun je een obsidian skull maken en die laat je over fire-rock lopen. (niet over lava!) Dat maakt het farmen naar molten Armor in 'hell' gemakkelijker, aangezien dat je next objective zou moeten zijn.
Wauw thanks voor deze post, maar hoeveel % kans is de meteorite drop?

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Die meteorite komt vanzelf een keer, ik had in mijn eerste nacht een meteorite. Trouwens:
A Meteorite has a 50% chance to spawn the midnight after a Shadow Orb is destroyed in the world (or immediately if the orb is smashed after midnight but before dawn). In addition, every night after the first Shadow Orb is destroyed has a 2% chance of having a Meteorite spawn so long as the amount of Meteorite Ore in the world is below a certain threshold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Die quote bevestigd wel mijn vermoedens dat je dus éérst een shadow orb moet mollen, waarvoor je vrijwel zeker een demonite pick moet hebben, waarvoor je de eater of worlds moet killen.

Hoogstens heb je geluk en kun je nèt door de muur een orb slopen, maar dan vang je waarschijnlijk nèt niet de musket.

of ben ik nu derp aangezien het zo lang geleden is dat ik pre-hard mode gear had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Meteorite gear is inderdaad niet lastig om te verkrijgen het moment dat je de bazen die spawnen na het slopen van Orbs kunt verslaan.

Zelfs al kan je dat nog niet; geld thuis laten en het gevecht verliezen is ook geen ramp als je char non-hardcore is.

Ik heb nog nooit de pech gehad dat er géén Meteorite viel nadat ik een serie orbs had gesloopt. Het kan even duren, maar dan kom je wel in één keer wat verder in de tech!

Als je geen ores vind, is een moeilijker deel opzoeken ook altijd een goed idee. Ga eens Ice caves verkennen of ga de Jungle in. Veel moeilijker, maar ook veel meer hogere ores en andere waardevolle items daar!

@ Hierboven, gebruik bombs / dynamite om bij de orbs te komen en daarna voldoet volgens mij iedere hamer al.

De baas verslaan levert overigens ook al de nodige crafting materialen op, maakt dit zeker de moeite waard om te gaan doen!

[ Voor 15% gewijzigd door djunicron op 21-10-2013 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 23:24
FloydRaalte schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 14:55:
Bedankt voor je post. Heb net Meteorite Armor en onderweg naar de bodem van de map om dat hellstone te vinden. Wat is precies dat Fire-Rock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
djunicron schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 16:49:
@ Hierboven, gebruik bombs / dynamite om bij de orbs te komen en daarna voldoet volgens mij iedere hamer al.
Ah ik wist niet dat dynamite door ebonstone heen kwam. Ik wist wel dat alle hamers door de orb komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Uncle Mel schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 16:57:
[...]

Ah ik wist niet dat dynamite door ebonstone heen kwam. Ik wist wel dat alle hamers door de orb komen
gewoon normale bombs werken ook al, hoef je geen tnt voor te hebben.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Ik heb nu meteor armour en wat andere goede items, word wel leuker nu :)

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Weet iemand een goede manier om obsidian te farmen?

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
een water poel vinden die vrij laag zit, vervolgens een 2 brede shaft ernaast naar beneden diggen en naar een lava poel leiden. Daarna de water in dit kanaal laten stromen en je kan de hele lava poel uitbikken als obsidian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

KillerDream schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 16:55:
[...]
Bedankt voor je post. Heb net Meteorite Armor en onderweg naar de bodem van de map om dat hellstone te vinden. Wat is precies dat Fire-Rock?
Dat is gesteente (ore) wat wat je tegenkomt helemaal onderaan de map. Je kunt dit minen en de Molten Armor set maken. 1 van de beste armors pre Hardmode!
LuukwaHD schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:10:
Weet iemand een goede manier om obsidian te farmen?
Tijdens versie 1.1 kon je Obsidian generators bouwen. Ik weet niet precies of dit nog goed werkt. Dit werkt met het principe dat wanneer je water of lava over een 1x1 blokje gooit dat het water dan opsplitst in 2 delen. Het vermenigvuldigd zich. (d.m.v. een emmer gevuld met water of lava kun je dit proces steeds herhalen)

Ik ga gewoon ver naar beneden en zoek een water pocket + een lava pocket. Breng ze met elkaar in verbinding en er ontstaat een beetje obsidian. Dit kun je blijven minen tot dat of de lava of het water op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Heb nu genoeg obsidian, alleen hellstone minen is lastig :P

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Eindelijk full molten armour, nu maar s kijken of skeletron te doen is.

EDIT: Skeletron dood, die dungeon is wel lastig trouwens.

[ Voor 30% gewijzigd door Luukwa op 22-10-2013 22:10 ]

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

LuukwaHD schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:54:
Eindelijk full molten armour, nu maar s kijken of skeletron te doen is.

EDIT: Skeletron dood, die dungeon is wel lastig trouwens.
Yeh, Skelly is niet zo'n probleem, de dungeon is één van de lastigste gebieden, maar zeker deze eerste keer kan je er veel verdienen. Op Hardmode is het wederom erg lastig, maar dan is er minder in de aanbieding, maar de dingen die je dan vind zijn ook de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Ben nu vooral bezig met hardmode preps, alle goede items halen etc.
Heb bijna het beste pre-hardmode zwaard :)

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

LuukwaHD schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 08:41:
Ben nu vooral bezig met hardmode preps, alle goede items halen etc.
Heb bijna het beste pre-hardmode zwaard :)
Ik neem aan dat je Nights Edge bedoeld? Als je die hebt dan lukt de dungeon ook wat beter ....
4 zwaardjes meenemen naar een demonaltar en dan kun je hem maken...
  1. Fiery Great Sword (hellstone ore)
  2. Blade of Grass (Stingers + spores uit de jungle)
  3. Muramasa (vindbaar in kistjes in de skelly dungeon)
  4. Light's Bane (demonite ore)
Ik zou trouwens op hardmode zo snel mogelijk een phase saber maken. (niet te verwarrend met een phase blade... deze kun je al maken pre hardmode en doet niet zoveel damage) Voordeel is dat hij supersnel is (dmg/p sec is hoog) en dat je de knop ingedrukt kunt blijven houden. Geeft nog licht ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Heb nu de Nights edge inderdaad, straks maar even naar de phase saber kijken :)

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

MMmmmzzz ik kan de golem niet oproepen. Ik heb zat van die batterijen maar ik kan nergens dat altaar vinden.... iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Er bestaat helaas een kleine kans dat de temple zonder altar spawnt :(

het is een lineair pad, als er aan het einde geen altar is, heb je helaas pech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Uncle Mel schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 20:34:
Er bestaat helaas een kleine kans dat de temple zonder altar spawnt :(

het is een lineair pad, als er aan het einde geen altar is, heb je helaas pech
crap
Nieuwe map dus? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Net weer terug in the dungeon van Skelly... maar dat is wel even anders op Hardmode! Erg moeilijk! Die Paladin is al helemaal niet te verslaan. Skeletron Prime was trouwens eenvoudig te doen. Direct daarna een Solar Eclipse waar ik me gelukkig goed op voorbereid had met een hele bende spiketraps. Daar zijn we goed rijk van geworden! En 3 broken blades gevonden waarna ik terra blade kon maken. Ook niet verkeerd! Hieronder nog even een uber geniale weergave van mijn spike trap:

=X=X=X=X=X=X=X=X=X=X=X=X=X=X=X=X=X=X=X=X=X=X=X=X=X=X=X=X= plafond met spiketraps (X)
-----> mobs }:O }:O }:O }:O
====================================================== loopbrug
-----> player :+
====================================================== dichte tunnel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Nice! De palladin is makkelijk te verslaan met light disks. Als je in zo'n zigzag trappengat staat met een stuk muur tussen jullie, ziet hij je niet, maar trackt hij je wel. je kunt dan de light disks van de muur af laten stuiteren, zonder dat hij hamertjes zal gaan gooien.

player
[][][][].............[][][][][][][]
[][][][][][].............[][][][][]
[][][[][][[][][][].............[][]
[][][][][[][.............[][][][][]
[][][].............[][][][][][][][]
palladin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Uncle Mel schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 09:40:
Nice! De palladin is makkelijk te verslaan met light disks. Als je in zo'n zigzag trappengat staat met een stuk muur tussen jullie, ziet hij je niet, maar trackt hij je wel. je kunt dan de light disks van de muur af laten stuiteren, zonder dat hij hamertjes zal gaan gooien.

player
[][][][].............[][][][][][][]
[][][][][][].............[][][][][]
[][][[][][[][][][].............[][]
[][][][][[][.............[][][][][]
[][][].............[][][][][][][][]
palladin
Ik heb van alles geprobeerd maar inderdaad nog geen lightdisks. Eerst gewoon MegaShark met exploding bullets maar dan heb je een altijd elkaar in het zicht en dan gooit hij die verrotte hamers. Daarna Magnet Orb (gaaf wapen) die kan ik afvuren waarna die Orb langzaam richting mobs gaat en vanzelf begint te schieten. Ondertussen hou ik veilig afstand en lever support met de megahaai. Dat werkt op zich wel alleen zijn de andere mobs dan het probleem. Die nieuwe skellysoldiers zijn echt moeilijk te verslaan, helemaal die irritante wizard die warpt wanneer hij geraakt wordt. Super irritant ook die instant beams die hij afvuurt. Ik geloof dat ik vanavond een complete spiketrap-tunnel ga maken in de dungeon. Dat zal ze leren! >:)

P.s. Manmanman wat een heerlijke game is dit. Zo'n gameplay heb ik sinds the incredible machine (1993) niet meer gehad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Als je die magnetic orb hebt, bouw de spectre set (van de ectoplasm die je krijigt van de skeletons in de dungeon). Ik verklap niets, maar als je die bouwt word (bijna alles) makkelijk.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Sinds ik de Rod of Discord heb, ben ik extreem lui geworden in Terraria, ik loop nog geen 5 meter en doe geen deur meer open. gewoon selecteren op hotbar, click naar het punt en poef, je teleport erheen zonder ook maar mana te verbruiken. Je kunt hierdoor ook indefinately blijven "vliegen" door de slowfall van de wings te benutten en gewoon in de richting te spamklikken waar je naar toe wilt vliegen. Super chill dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaerel

Thaerel

|Waar Logica Stopt..|

TepelStreeltje schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:16:
Als je die magnetic orb hebt, bouw de spectre set (van de ectoplasm die je krijigt van de skeletons in de dungeon). Ik verklap niets, maar als je die bouwt word (bijna alles) makkelijk.
Klopt inderdaad....
Ik heb vol Spectre armor en de shadowbeam staff... maar alles is nu echt super simpel en voor de rest valt er verder niet veel te doen... Heb alle bazen al afgemaakt op Hardcore en alles op de legitieme manier verkregen..

Eigenlijk heb ik Terraria uitgespeeld.. daarom speel ik ook bijna niet meer.. wel erg jammer :(

Maar even afwachten tot Terraria 2 uitkomt met oneindige werelden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je je verveeld omdat je alles al heb hier een leuke uitdaging:

Maak een nieuwe world
defeat the WoF met je normal character en activate hardmode.
Maak een nieuwe character en probeer zonder dood te gaan de bosses van terraria te verslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

MMm ik moet dat stuk waar the Queen bee vertoeft nog zien te vinden... soort nest ofzo? Ik zoek me rot in de jungle maar helaas nog niet gevonden. Daarna nog even een nieuwe map aanmaken en hopen dat er nu wel een altaar in the Temple staat. Ik heb al wel 3 jungle keys gevonden.... kans is 1 op 4000 dacht ik... heb dan wel erg veel mazzel. Die piranha gun uit de jungle chest stelt trouwens ook niet veel voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
wow 3 keys??? de kans is 1 op 4000 idd. Queens zitten idd in een soort bijenkorven. In mijn wereld had ik er 5 geloof ik, allen ongeveer in het midden van de underground layer (de laag boven hell waar ook lava poelen zitten). Ik ben begonnen met mijn NPC's hun eigen huisjes/shops te geven. Ik heb voor de dryad en witch doctor een boomstronk gemaakt van living wood en leaves. voor de nurse een soort EHBO post met in de kelder een potion brewery voor de wizard. De merchant en party girl hebben een soort bar met workshop in de kelder en de painter zit op zolder met een dye vat.

Nu de rest nog. zoals je ziet heeft iedereen wel een eigen theme (ik zal nog een screenshotje maken), misschien hebben ze niet zozeer hun eigen equipment (dye vat komt van die andere knakker) maar het ziet er grappig uit. Voor mijn eigen gear heb ik ondergrondse storage gemaakt. Gold chests met Accesories en wapens. Wood chests voor building mats. En een lange gang met een hoop manequins. onder de manequins staan vervolgens gold chests met wapens die met de armor te maken hebben.

Een manequin met hallowed armor heeft bijvoorbeeld een chest met gungnir, drax en excalibur. de metor armor heeft een chest met de star cannon, space gun, etc.

Zo houd ik het spul nog enigszins georganiseerd met al die gear die je verzameld. Ook heb ik een regel voor mezelf gesteld dat ik alles verkoop waar ik er al 2 van heb (de slechtste modifiers worden dan verkocht). Inmiddels meer dan 100 platinum, dus dat gaat lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nreal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-09 12:49
Zijn er mensen die het leuk lijkt een nieuwe wereld met nieuwe chars op te starten? Ben nog niet zo heel ervaren met het spel. Tot nu toe alleen single player gedaan, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Lijkt me geweldig om weer met alle tweakers op een server te kunnen spelen. Dat deden we tijdens versie 1.0 ook, Deadkennedy hoste een server volgens mij. Wel met passwoord en inlog zodat per player gedane zaken in de game ongedaan konden worden gemaakt. Erg handig!

Ik ben zelf niet in de gelegenheid om een server te runnen maar mocht iemand dat willen, ik wil zeker meedoen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Iemand al de pumpkin moon/pumpking verslagen? Ik merkte dat het voor mij lastig was zelfs met een lading über gear.

Een fresh start server zou ik lastig vinden, het went snel al die superpowers :) Wat ik de laatste tijd aan het doen ben is small worlds farmen, een small world maken, naar de lihzard teleporten, golem paar keer neermeppen en alle junglechests/gold chests raiden. Alle mysterious eyes' die je daarmee vind gebruiken, cthulu verslaan, shadow orbs smashen en de eater of worlds verslaan die daaruit komen en als laatste skeletron neermeppen.

thuis alle loot en deamonite verkopen en je bent zo 2 platinum rijker. Ik neem altijd een safe mee om mijn inventory space te verdubbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjsurk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 10:22
Uncle Mel schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 13:22:
Iemand al de pumpkin moon/pumpking verslagen? Ik merkte dat het voor mij lastig was zelfs met een lading über gear.
Eergister met 6 mensen in één server. We kwamen rond wave 13. Lekker vaak gespawnkillt op een gegeven moment. En dat terwijl we allemaal zware gear aan hadden.

We hadden een platform met lava omringt gemaakt dus de normale mobs gingen daardoor dood.

Dus van de week weer even proberen, want wave 15 is de final wave met 6 van die Pumpkings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Hjsurk schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 13:29:
[...]

Eergister met 6 mensen in één server. We kwamen rond wave 13. Lekker vaak gespawnkillt op een gegeven moment. En dat terwijl we allemaal zware gear aan hadden.

We hadden een platform met lava omringt gemaakt dus de normale mobs gingen daardoor dood.

Dus van de week weer even proberen, want wave 15 is de final wave met 6 van die Pumpkings.
In mijn eentje kwam ik max. tot de 3e pumpking, daarna werd het ochtend. heb nu in totaal 1 trophy, 2 bat scepters en 1 horseman blade. Ik moest hiervoor echter wel eerst de crimson farmen (battle potion en water candle) om een crimson key -> vampire knives te krijgen. Als je echter doodgaat blijf je idd gespawnkilled worden ja.
Pagina: 1 ... 20 ... 25 Laatste