Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:46

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

zymo656 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 18:54:
We zullen het meemaken. Ik ben in ieder geval nog wel even zoet met 1.2

Overigens wil ik graag andere creaties van mensen zien, kijken wat iedereen maakt.
op verzoek, mijn bende :P
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CjEuEZE.png

de strepen op de map zijn attacks van de goblin army :(

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bouw heel traag maar ik zal af en toe wat updates posten.

Wat T2 betreft, Andrew heeft een idee wat hij voor T2 wil gaan maken, maar is er nog niet mee begonnen en zal daar voorlopig ook nog niet mee beginnen. Er komt vrij snel een nieuwe update aan en 1.3 is ook vrij zeker, voordat Andrew T1 zal overdragen en aan T2 zal beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20
Dat was een leuke dag in Terraria ...

Eerst spawncampt een coblin army mij (ik heb enkel goud armor/wapen en geen ranged op zak). Als ik die na 20x doodgaan eindelijk verslagen heb spawncampt een natural spawned eye of whatever mij ...

En je spawnt maar met 50% HP (of zelfs nog minder) dus ja ... Ik denk dat ik alle nieuwe gravestone art nu gezien heb. :P

Edit: Owja en dat alles in de regen, in het donker. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Dreanor op 04-10-2013 13:01 ]

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiler1974
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-04 08:43
Dreanor schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 12:58:

Eerst spawncampt een coblin army mij (ik heb enkel goud armor/wapen en geen ranged op zak). Als ik die na 20x doodgaan eindelijk verslagen heb spawncampt een natural spawned eye of whatever mij ...

En je spawnt maar met 50% HP (of zelfs nog minder) dus ja ... Ik denk dat ik alle nieuwe gravestone art nu gezien heb. :P

Quit & save? En opnieuw starten, of geeft dat iets negatiefs?

Ik gebruik het zelf wel eens als ik ergens heel diep zit, om terug naar mijn spawn point te komen. Maar gebeurt er nog iets speciaals bij een quit & save?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 09:19
Dreanor schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 12:58:

Een goblin army en natural cthulhu eyes zijn toch pas vanaf hard-mode? en hoe heb je dan de WOF met alleen gold verslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
defiler1974 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 13:53:
[...]

Quit & save? En opnieuw starten, of geeft dat iets negatiefs?

Ik gebruik het zelf wel eens als ik ergens heel diep zit, om terug naar mijn spawn point te komen. Maar gebeurt er nog iets speciaals bij een quit & save?
Heeft geen zin, gezien ze op mijn spawn zaten en Save/Quit brengt je terug naar diezelfde spawn. Of verdwijnt dan de Goblin Army?

Het was wel een leuke uitdaging!
Uncle Mel schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 13:55:
[...]
Een goblin army en natural cthulhu eyes zijn toch pas vanaf hard-mode? en hoe heb je dan de WOF met alleen gold verslagen?
Nee, ik heb nog niks verslagen! Ben enkel nog aan het mijnen/bouwen geweest ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savageone
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04 23:17
Uncle Mel schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 13:55:
[...]

Eye of Cthulhu heeft 33% spawn kans per nacht als iemand 200 hp heeft of als er 4 npc's aanwezig zijn en goblin army kan spawnen als iemand 200hp heeft en minimaal 1 shadow orb(of Pulsating Heart sinds 1.2) heeft gesloopt.

Kan zijn dat de eisen/percentages met 1.2 iets verandert zijn, maar dit waren ze in vorige patches in ieder geval.

In Hard-mode heb je wel The Twins welke veel op Eye of Cthulhu lijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Savageone op 04-10-2013 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Savageone schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 14:48:
[...]

Eye of Cthulhu heeft 33% spawn kans per nacht als iemand 200 hp heeft of als er 4 npc's aanwezig zijn en goblin army kan spawnen als iemand 200hp heeft en minimaal 1 shadow orb(of Pulsating Heart sinds 1.2) heeft gesloopt.

Kan zijn dat de eisen/percentages met 1.2 iets verandert zijn, maar dit waren ze in vorige patches in ieder geval.

In Hard-mode heb je wel The Twins welke veel op Eye of Cthulhu lijken.
Ah ja, ik wist dat er eisen waren maar niet meer precies wat, je hebt dus teveel hartjes gesnoept Dreanor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Ja, ik heb 260hp en 6 NPC's. Maar ik vond het allemaal niet erg ofzo maar wel leuk om te delen wat er zo in 1 nacht gebeurd. :P

Btw, het rode "corruption" is de vervanger van de oude corruption (net zoals Lead vervanger van Iron is in mijn wereld)?

En wat is ook alweer de volgende stap na golden tools, of welke boss? Ik heb de wereld verkent maar ik moet betere gear om fatsoenlijk verder te kunnen (jungle is net iets te moeilijk bijv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hangt van je speelstijl af, je kan voor Jungle gear gaan als je caster speelt...ik geloof dat ik na gold naar Meteorite ging, je zult in elk geval de dungeon in moeten, dat was altijd mijn laatste stap voor Hell. Dan kun je ook dat grijze armor maken met bones en cobwebs als ik het me goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 15:16:
Hangt van je speelstijl af, je kan voor Jungle gear gaan als je caster speelt...ik geloof dat ik na gold naar Meteorite ging, je zult in elk geval de dungeon in moeten, dat was altijd mijn laatste stap voor Hell. Dan kun je ook dat grijze armor maken met bones en cobwebs als ik het me goed herinner.
Inderdaad, dat is de Necro Armor. Je kunt inderdaad vanaf Gold / Tungsen naar Meteorite.

Dit spel voelt toch wel best anders nu met de 1.2 patch zeg.

Nu heb ik het nog niet extreem veel gespeeld, maar het kost mij behoorlijk meer tijd dan 3 uur om op een medium map een nieuwe char in een nieuwe wereld naar redelijke gear te helpen. Blijft toch wel uitdagend en een grote dosis geluk ook... Heb nu een wereldje met crimson - start - grote boom - crimson, gelukkig wat tungsen gevonden en een climbing claw, maar verder ben ik nog helemaal alleen met m'n guide en 120 hp na een uurtje of 2. Wil misschien eens kijken of ik naar die grote boom kan verhuizen, dat lijkt me wel leuk om daar basis te houden. Eerst er maar eens inklimmen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaming
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-01-2021
Met een aantal anderen sinds de update gespeeld, ondertussen alle bosses verslagen e.d. Moet wel zeggen dat ik de jungle ontzettend leuk vond, als de hardmode net start is het zo goed als onmogelijk, maar na chlorophyte te hebben gemined werd het snel makkelijker. Daarnaast waren de twee bosses in de jungle ook erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.engine-software.com/images/trrbuild01.jpg

Eerste plaatje van mijn build...zoals ik al zei, ik ben net begonnen. Dit is mijn storage/treasure room, kamer erboven wordt mijn eigen kamer...het wordt een hele grote toren deze keer. De zijkanten van mijn toren (5 dik) vond ik Tin Bricks het mooist, maar deze wereld heeft geen tin...dus dat wordt heel vaak swappen tussen twee werelden :D
TepelStreeltje schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 00:37:
[...]

op verzoek, mijn bende :P
[afbeelding]

de strepen op de map zijn attacks van de goblin army :(
Ik zie dat je mijn Twins painting gevonden hebt :D

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2013 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Dit is wat ik tot nu toe heb:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JGiPqocl.jpg
*Klik voor grote versie*

Eerste huis houden we simpel :P. Ik wil in ieder geval een soort trofeeën kamer bouwen in het midden.

Nog geen hardmode. Ik ga zo beginnen aan skeletron en de dungeon. De jungle net gehad en daar heb ik een Ancient Cobalt Breastplate (op de paspop rechtsbovenin) gevonden, dropte van een random enemy.
Daarvoor heb ik van een eater of worlds de Ancient Shadow Scalemail gevonden die ik ook draag :). Scheelde weer in materials. En ja, ik zit al aan 400 health :D. Ik heb ook al 3 hearts verkocht aan de merchant. Er zijn volgens mij meer hearts gespawned in deze wereld dan chests :P.
De goblin army was dan ook snel ter plaatse :X.

[ Voor 3% gewijzigd door Jerry op 04-10-2013 18:38 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 18:02:

Ik zie dat je mijn Twins painting gevonden hebt :D
haha, erg leuke toevoeging die schilderijen, geeft het weer wat huiselijker gevoel :P Je hebt wel gelijk de grootste gemaakt geloof ik ;)

De volgorde die ik altijd aan houd.
Copper tin lead/iron tungsten silver/gold platinum meteorite/demonite hellstone
dan cobalt mithryl adamantite. Paladium moet daar ergens tussen, maar vind het eigenlijk wat te sterk om op dezelfde hoogte als cobalt te zetten.
jungle armor pak ik nooit, mij teveel gezeik :P

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TepelStreeltje schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 19:10:
[...]

haha, erg leuke toevoeging die schilderijen, geeft het weer wat huiselijker gevoel :P Je hebt wel gelijk de grootste gemaakt geloof ik ;)
Er zijn een stuk of 10 schilderijen van die grootte door alle artists gemaakt. De mijne zijn in een duidelijk afwijkende stijl gepixeld dus die kun je er zo tussenuit halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:22

Infinchible

Woef!

Ik ben nu aan het proberen om Chlorophyte te minen, daar heb ik net een Adamantite Drill voor gemaakt. Omdat je 180 pickaxe power nodig hebt volgens de wiki. Maar er gebeurt helemaal niets helaas, iemand een idee? :)

Ik weet het al, andere wiki zegt 200%, dat wordt dus even bosses onder handen nemen :).

[ Voor 17% gewijzigd door Infinchible op 04-10-2013 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaming
Infinchible schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 22:43:
Ik ben nu aan het proberen om Chlorophyte te minen, daar heb ik net een Adamantite Drill voor gemaakt. Omdat je 180 pickaxe power nodig hebt volgens de wiki. Maar er gebeurt helemaal niets helaas, iemand een idee? :)

Ik weet het al, andere wiki zegt 200%, dat wordt dus even bosses onder handen nemen :).
Begin met een lading bombs/dynamite te minen, zorg dat je genoeg chloropyte hebt voor de drill en je hoeft verder niemand te farmen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
Blaming schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 23:07:
[...]

Begin met een lading bombs/dynamite te minen, zorg dat je genoeg chloropyte hebt voor de drill en je hoeft verder niemand te farmen :).
http://terraria.wikia.com/wiki/1.2#Update_13_.281.2.0.2.29

Voorlaatste regel van update 13, 1.2.0.2:
Bombs will no longer blow up Chlorophyte

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaming
haha, dan was ik dus net op tijd met het mijnen ervan :). Weet verder niet of het nu nog wel kan met dynamite, valt in ieder geval te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:22

Infinchible

Woef!

Blaming schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 23:12:
haha, dan was ik dus net op tijd met het mijnen ervan :). Weet verder niet of het nu nog wel kan met dynamite, valt in ieder geval te proberen.
Nee, werkt ook niet meer helaas ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Zal ook even wat screenshots tonen, alles is vrij vlot gebouwd en nog tijdelijk. Er is nog geen echte detail/decoratie toegevoegd.

Zie hier de ravage na die horror nacht waarin zowel de goblin army mijn spawn campte en Eye of Cuthul (ofzo) ook nog spawnde. Hierna maar besloten dat dit mijn boss summon plek wordt. ;)
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-Br4U5Z6BorY/Uk8zrcaX7TI/AAAAAAAABg4/ye9TuiTLpUA/s912/2013-10-04_00003.jpg

Links mijn eerste huisje met veranda waarin eerst de guide woonde en ik. Daarna het huisje rechts daarvan snel gebouwd om nieuwe NPC's te krijgen.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/--QQ1Mms4IrY/Uk8zrSiObWI/AAAAAAAABg0/8bi1vn_Rkkc/s912/2013-10-04_00002.jpg

Het gebouw links is mijn huis/pakhuis. Ik wil alle armor sets sparen (en ook de vanity sets) en die komen op manequins (spelling?) in de kelder (die zo diep wordt als nodig is). Ook de kisten krijgen langzaam logica met inhoud, dus kist voor ores, bouw materialen, ruwe materialen, natuur, mob drops, etc.

Rechts een trapgevel huisje welke ook ff snel gebouwd is om nieuwe NPC's aan te trekken. Rechts daarnaast komt nog een vergelijkbaar huisje binnenkort.
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/--zD8TpPKGeA/Uk8zrbxzrYI/AAAAAAAABg8/J4_Mp1xuLd0/s912/2013-10-04_00001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

En dan dropped dit ineens in de dungeon:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/z55Mu6R.png

:9~
Inclusief Wild Feral Claws (13% increased melee speed) + de shadow armor set (elk stuk is 7% melee speed extra). Dat ding is snel :D.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Jerry schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 23:57:
En dan dropped dit ineens in de dungeon:
[afbeelding]

:9~
Inclusief Wild Feral Claws (13% increased melee speed) + de shadow armor set (elk stuk is 7% melee speed extra). Dat ding is snel :D.
ik had het geluk een legendary phase saber (de hordemode variant) de craften. Ding doet 61 dmg met alle andere bonussen erbij :D tot excalibur word dit het beestje waar ik alles mee stuk maak. Grootste voordeel is voor mij dat je gewoon de muisknop ingedrukt kan houden!
Kan iedereen phase blades/sabres aanraden, puur omdat je niet hoeft te blijven klikken :p

edit:
ploatje!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xAKAkPO.png

[ Voor 4% gewijzigd door TepelStreeltje op 05-10-2013 05:01 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaming
Vreemd. Chlorophyte is nu niet meer te mijnen met de chlorophyte drill. Gelukkig had ik de turtle set e.d. al :). Leuk wapen is trouwens ook de paladin hammer, 110 damage zonder bonus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
OK hard mode is nu een stuk harder... die dark caster shadow beams zijn niet leuk in de smalle gangen van een dungeon, zeker niet als er 3 spawnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-09 17:25
Ik heb het spel sinds gisteren en al een paar uurtjes gespeeld. Wie heeft zin om multiplayer te doen? Ik heb hamachi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Pfff, even je opslag ruimte herorganiseren is niet leuk ... :P Heb nu echt (bijna) alle items ingedeeld en eigen chests gegeven. Ze zijn ingedeeld in de volgende categorieën/kisten:

- Ruwe materialen (sand, mud, stone, etc)
- Bouwmaterialen (bricks, walls, etc).
- Bouw decoratie (fence, spikes, beam, etc)
- Interieur (tafels, stoelen, boekenkasten, etc)
- Flaggen en vaandels (banners, sigils, etc)
- Schilderijen
- Verlichting (torches, candles, etc)
- Standbeelden (statues)
- Kist voor kisten :P
- Grafstenen
- Potions
- Summons (voodoo dolls etc)
- Slagwapens (swords, spears, etc)
- Projectiel wapens (bows, trowing, etc)
- Magic wapens (spells, wands, etc)
- Trinkets (boots, rings, etc)
- Vanity gear
- Tools (pickaxe, rope, etc)
- Ores (gold ore/bars, hellstone bar, etc)
- Kristallen (Topaz, Ruby, etc)
- Monster drops (shark fins, stingers, etc)
- Natuur (shrooms, plants, seeds, etc)
- Mechanic (presure plates, switch, etc)

En armor gaat op de armor stands (zie mijn screenshots vorige pagina).

Volgens mij kan ik zo echt alles kwijt, zo niet heb ik nog genoeg lege kisten over, ik bedoel ik heb een kist vol met kisten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

NoFearz schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 15:55:
Ik heb het spel sinds gisteren en al een paar uurtjes gespeeld. Wie heeft zin om multiplayer te doen? Ik heb hamachi.
je kan gewoon poort 7777 forwarden en dan kan iedereen op je IP joinen.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-09 17:25
TepelStreeltje schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 16:35:
[...]

je kan gewoon poort 7777 forwarden en dan kan iedereen op je IP joinen.
Ik heb geen toegang om te port forwarden, want de apparatuur is van een huisgenoot. Ik kan het wel vragen, maar ik hoef zelf niet per sé te hosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Ik begin mij te ergeren aan Terraria! Zo gauw je in hardmode komt (AKA wall of flesh gedood) dan verschuift de moeilijkheidsgraad in belachelijke proporties.

Jou armor/damage wordt grofweg gehalveerd, terwijl random enemies 20% tot 40% van je health aan damage per hit doen. En de eerste drie armor sets (oranje, paars en rood) veranderen daar niet veel aan ...

Ik ben ik weet niet hoe lang bezig om ergens te komen waar mogelijk upgrades zijn (dungeon, hell, jungle) om er door de eerste (of tweede/derde) mob gewoon in 3-4 klappen gedood te worden.

Ook heb ik het idee dat ik iets over geslagen heb ofzo, want mijn trinkets zijn ronduit crap en ik heb nauwelijks nieuwe/betere gevonden ... :S

Ik hou van een uitdaging, maar op dit moment is het gewoon frustrerend en oneerlijk moeilijk. Mobs zijn bijna immuum voor nockbacks en zijn sneller dan jou dus je kan ze niet van je afslaan of ontwijken. En om het feest helemaal af te maken kom je ook veel (te veel?) mobs tegen die gewoon door muren gaan of door muren schieten ...

Wat doe ik fout ... ? Ik heb adamantite armor/wapens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaming
Dungeon/sky islands/underworld geloot voordat je begon aan de hardmode? dan heb je volgens mij de meeste loot wel. En hardmode is inderdaad nogal lastig, ik ben eerst een poosje terug gegaan naar een andere wereld en had daar een corruption chest geopend met een scourge of corruption erin :). Dat was ideaal om alles in de buurt uit te moorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Phasesabre met paladium armor is voor mij voldoende om alles best wel goed te overleven. Alleen de jungle is beetje taai (paladium armor mist gewoon defense). Ben me nu aan het voorbereiden om de hardmode bosses te slopen, zodat de jungle wat makkelijker word.

Dreanor, je bent welkom bij mijn wereld als je wil hoor, heb nog wel zooi trinkets dubbel liggen etc :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Blaming schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 12:10:
Dungeon/sky islands/underworld geloot voordat je begon aan de hardmode? dan heb je volgens mij de meeste loot wel. En hardmode is inderdaad nogal lastig, ik ben eerst een poosje terug gegaan naar een andere wereld en had daar een corruption chest geopend met een scourge of corruption erin :). Dat was ideaal om alles in de buurt uit te moorden.
Deels, alleen ik heb een large wereld dus ben nog steeds niet de hele dungeon door geweest. :P De jungle had ik al wel helemaal pre-hardmode dus ik had gras zwaard (welke 15 dps meer had als fase blade).
TepelStreeltje schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 12:25:
Phasesabre met paladium armor is voor mij voldoende om alles best wel goed te overleven. Alleen de jungle is beetje taai (paladium armor mist gewoon defense). Ben me nu aan het voorbereiden om de hardmode bosses te slopen, zodat de jungle wat makkelijker word.

Dreanor, je bent welkom bij mijn wereld als je wil hoor, heb nog wel zooi trinkets dubbel liggen etc :)
Niet slecht, maar hoe ontweek je mobs dan? Bij mij die roze mobs deden bij mij gemiddeld 100 dmg per hit en ze teleporteren zowat op je (niet te ontwijken ...). :S

Ik denk dat ik vooral pech heb met trinkets, ik had alleen maar move speed, een cloud in bottle en dat ding tegen hitte (obsidean nogiets). Dus geen regen, defense of andere handigheden.

Echter, naar 8 uur pure frustratie heb ik eindelijk uit de hardmode dungeon het volgende item:

Godly Shadowbeam Staff
75 magic damage
24% critical strike chance
Very fast speed
Weak knockback
Uses 5 mana
Creates a shadowbeam that bounces off walls (aka om het hoekje schieten in de dungeon/jungle)
+15% damage
+5% critical strike chace
+15 knockback

Since ik dat item heb farm ik de dungeon voor ectoplasm (al ga ik nog vrij vaak dood maar niet meer frustrerend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

holy shit!
nice!

volgens mij moet ik ook weer ff terug naar men dungeon, die ben ik nog niet in geweest sinds ik het hardmode heb gemaakt. Goed idee! :)

En hoe ik z ontwijk? Naja, niet :P de regen die dat armor geeft helpt enorm.

tering, is wel weer ff andere koek... 4 mobs dood in die dungeon en daarna ik zelf :P

[ Voor 16% gewijzigd door TepelStreeltje op 06-10-2013 14:00 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Mmmm... Nog maar even wachten met Hard mode als ik dit zo lees.

Inmiddels wel een paar keer door de jungle heen, 't oogje verslagen, 2 sky islands gevonden en een meteo gepakt en wat crimson gear gemaakt. Heb alleen nog steeds geen grapling hook of andere mobiliteits boost na m'n climbing claw. Daarom simpelweg Ctulu's brain nog niet verslagen, omdat ik het ding zo'n beetje moet facetanken. Het is maar dat je met een lucky horseshoe gewoon een jungle in kan vallen zeg maar. En ik merk ook dat m'n 25 dmg spike-ball daar misschien toch niet meer voldoende is.

Moet zeggen dat ik de "normal" maps eigenlijk wel wat te groot vind om in te beginnen. Op small heb je toch nog wel wat ruimte in ieder gebied om voldoende te vinden, maar dan ben je tenminste wat sneller ter plaatse. Zal de volgende sessie wel aan het skelletje beginnen, hopen dat de dungeon me nog wat goed spul brengt.

[ Voor 5% gewijzigd door djunicron op 06-10-2013 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

djunicron schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 14:02:
Mmmm... Nog maar even wachten met Hard mode als ik dit zo lees.

Inmiddels wel een paar keer door de jungle heen, 't oogje verslagen, 2 sky islands gevonden en een meteo gepakt en wat crimson gear gemaakt. Heb alleen nog steeds geen grapling hook of andere mobiliteits boost na m'n climbing claw. Daarom simpelweg Ctulu's brain nog niet verslagen, omdat ik het ding zo'n beetje moet facetanken. Het is maar dat je met een lucky horseshoe gewoon een jungle in kan vallen zeg maar. En ik merk ook dat m'n 25 dmg spike-ball daar misschien toch niet meer voldoende is.

Moet zeggen dat ik de "normal" maps eigenlijk wel wat te groot vind om in te beginnen. Op small heb je toch nog wel wat ruimte in ieder gebied om voldoende te vinden, maar dan ben je tenminste wat sneller ter plaatse. Zal de volgende sessie wel aan het skelletje beginnen, hopen dat de dungeon me nog wat goed spul brengt.
met 15 gems kan je ook een hook maken ;)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

TepelStreeltje schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 14:05:
Huh? Gems? Je bedoelt dat ik m'n stapels Topaz / Emerald enzo kan gebruiken?

Ik vroeg me al bijna af of Skellys en Piranha's die dingen nog steeds wel dropte, ik heb toch zeker 75-100 van elk verslagen ondertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Ja, de Hook item zelf dropt wel. Maar als je gewoon 15 van dezelfde soort gems maakt kan je ook grappling hook maken ;)
scheelt zo onwijs veel grinden!

Ik raad iedereen aan af en toe die guide te misbruiken en gewoon wat items te proberen. zitten hele aparte recipes in, maar wel heel handig :D

gvd die necromancers! jezus man, die beam van hun is OP

[ Voor 8% gewijzigd door TepelStreeltje op 06-10-2013 14:11 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
TepelStreeltje schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 14:05:
[...]
Ow 3 vines and jungle spores voor een triple hook!

Maar euh, na die 8 uur frustratie voel ik mij nu gewoon onoverwinnelijk! 8)7

Neem bovenstaand item (Godly Shadowbeam Staff) en voeg daarbij de set bonus van Spectre Armor (magic damage heals player with lowest health for 10%). Gezien ik singleplayer speel heb ik tot nu toe bijna geen heal pots nodig gehad ...

Na enkele uren in de jungle te zijn geweest was ik met mijn Guide in overleg wat ik met al die nieuwe items kan craften maar ... worden we ineens aangevallen door robot worm (destroyer?). Ik sta gewoon stil, schiet met mijn Shadowbeam Staff hem in nog geen halve minuut dood. Terwijl ik zelf geen enkel hartje health verlies.

Ja ... dit is ineens het andere uiterste ...

Edit:
TepelStreeltje schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 14:10:
gvd die necromancers! jezus man, die beam van hun is OP
Die beam, die afkaatst op muren en om het hoekje kan schieten? Hehe, dat is de Shadowbeam Staff. _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Dreanor op 06-10-2013 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Dreanor schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 14:28:
[...]

Ow 3 vines and jungle spores voor een triple hook!

Maar euh, na die 8 uur frustratie voel ik mij nu gewoon onoverwinnelijk! 8)7

Neem bovenstaand item (Godly Shadowbeam Staff) en voeg daarbij de set bonus van Spectre Armor (magic damage heals player with lowest health for 10%). Gezien ik singleplayer speel heb ik tot nu toe bijna geen heal pots nodig gehad ...

Na enkele uren in de jungle te zijn geweest was ik met mijn Guide in overleg wat ik met al die nieuwe items kan craften maar ... worden we ineens aangevallen door robot worm (destroyer?). Ik sta gewoon stil, schiet met mijn Shadowbeam Staff hem in nog geen halve minuut dood. Terwijl ik zelf geen enkel hartje health verlies.

Ja ... dit is ineens het andere uiterste ...

Edit:

[...]

Die beam, die afkaatst op muren en om het hoekje kan schieten? Hehe, dat is de Shadowbeam Staff. _/-\o_
ja, figured as much :P Die inferno dinges ziet er ook wel nice uit. Heeft me ook al meerdere malen stuk gemaakt. Kannie wachten tot ik die drops krijg ;)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Zo'n Topaz Hook ziet er ook nog eens stukken mooier uit...
Brain down, Skeletron down, tijd voor de dungeon.

Ontdekte alleen dan m'n bedden niet werken? Die in m'n huisje werkte al niet, maar die ik voor de Dungeon had gezet spawnt me ook niet nadat ik em geklikt heb? Hebben ze de werking veranderd? Ik een mooi gouden kooitje neerzetten daar, met tafels en stoelen en een bedje, moet ik nog steeds 4 minuten lopen naar de ingang...

Muramasa gevonden in de eerste versleutelde kist, eerste stapje naar m'n nightblade is er dus! Heb alleen volgens mij eens perongeluk m'n jungle spores gedumpt, ik dacht er al 18 te hebben, maar ik kan ze niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Je moet wel muren hebben :) (walls dus, achtergrond)
Als je op het huisje klikt, krijg je een vraagteken icoontje er bij. Als je die op een room gebruikt kan je zien of hij geschikt is voor NPC's. Als een NPC er in kan, mag jij er zeker in.
Muramasa is briljantste wapen tot hardmode imho. Vooral omdat je je muis knop ingedrukt kan houden :)

[ Voor 3% gewijzigd door TepelStreeltje op 06-10-2013 15:31 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/6694115/terr.png

mijn huidige huisje, ik heb mijn oude char meegenomen naar een nieuwe speelwereld. Het doel is om een dorp te maken met voor elke npc zijn eigen huisje, misschien 2 per huisje. Ook shops op de onderverdieping e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uncle Mel schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 17:58:
[afbeelding]

mijn huidige huisje, ik heb mijn oude char meegenomen naar een nieuwe speelwereld. Het doel is om een dorp te maken met voor elke npc zijn eigen huisje, misschien 2 per huisje. Ook shops op de onderverdieping e.d.
Top idee! Ik vind het dan altijd jammer dat NPCs niet echt door hun woning zwerven, ze blijven altijd een beetje op dezelfde verdieping steken.

Hier een updateje van mijn Tower basis:

Afbeeldingslocatie: http://www.engine-software.com/images/trrbuild02.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Nice, leuk gebruik van ropes. Wat is dat maya achtige harnass op de manequin? En zijn dat mahogany meubels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Uncle Mel schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:30:
Nice, leuk gebruik van ropes. Wat is dat maya achtige harnass op de manequin? En zijn dat mahogany meubels?
Pharaoh's vanity set. Kan je vinden in de woestijn (piramide).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uncle Mel schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:30:
Ja, Mahogany meubels in bijna alle gevallen..hoewel het huisje met de Living Wood meubels is een uitzondering (voor de Dryad). Ik probeer altijd zoveel mogelijk consistent te zijn met building materials. Dus nu hebben alle ruimtes die als woonruimte zijn bedoeld Gray Brick Walls / Wood Walls en alle andere gangen e.d. gewoon Stone Walls. Er moet nog een hoop qua inrichting gebeuren en er komen ook een paar verdiepingen onder de grond. "Base level" wordt mijn eigen kamer met de controls voor alle traps en veiligheidsmaatregelen (ik had op de console een hendel die alle NPCs opsloot in hun kamer voor Blood Moon bijvoorbeeld.

Irritantste is, na dit gebouwd te hebben, aardig wat verkend te hebben, EoC verslagen...ik heb nog steeds geen Magic Mirror gevonden o.O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 15:28:
[...]

"Base level" wordt mijn eigen kamer met de controls voor alle traps en veiligheidsmaatregelen (ik had op de console een hendel die alle NPCs opsloot in hun kamer voor Blood Moon bijvoorbeeld.

Irritantste is, na dit gebouwd te hebben, aardig wat verkend te hebben, EoC verslagen...ik heb nog steeds geen Magic Mirror gevonden o.O
een lever die een block plaatst voor de (buiten) deuren is wel briljant

/me Uncle Mel gaat nog steeds een blokje dirt plaatsen

Ik zit inmiddels op 3 mirrors en heb net een bundle of balloons en Lightning boots gemaakt (quad jump+flight boots FTW!). Ik keek naar de Ankh Shield, maar my god wat moeten daar een hoop rare drops in! Je krijgt echter wel immunity/resistance tegen zo'n beetje alle debuffs. Ik heb de cobalt shield al, maar alle nieuwe drops moet ik nog vinden, dat wordt dus een paar uur grinden. Heb gisteren de WoF gesloopt (met een hallowed repeater+helllfire arrows gaat alles zo neer) dus de wereld is nu hard mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uncle Mel schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 15:40:
[...]

een lever die een block plaatst voor de (buiten) deuren is wel briljant
Ja op console had ik active/inactive blocks...nu met de actuators (?) kun je elke blok gebruiken, maar als je de blokkades onzichtbaar wil houden behalve als ze actief zijn moet je de brick gebruiken die gelijk is aan de wall erachter (dus gray brick voor gray brick wall, gold brick wall voor gold brick)...Maar 1 hendel overhalen en alle deuren zijn geblokkeerd...alleen die Goblin mages komen er nog door, vervolgens spike en fire traps toevoegen en kassa. Je moet alleen uitkijken dat soms een NPC nog niet in hun huisje zit als je de hendel overhaalt en dan kunnen ze ook niet meer naar binnen. Dat heeft me wel al een paar NPCs gekost =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zymo656
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-07-2020
Ik zal vanavond/morgen een update doen van mijn skybase.
Die tin bricks vond ik er ook goed uitzien, totdat ik erachter kwam dat als je ze plaatst ze dan samen die blokken vormen i.p.v. de bricks. Tevens versprongen die blokken/bricks bij mij toen ik terug kwam in mijn wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja de exacte "randomizing" van de textures wordt gedaan tijdens het laden van de tiles ("looking up tile frames") dus dat zal er elke keer anders uitzien...vind ik verder geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Mja, mijn Goblin Tinkerer is nooit uit de Dungeon gekomen. Hij liep na bevrijd te worden een spike pit in. Had verwacht dat hij wel zou respawnen maar helaas...

Mijn basisje zit gewoon een fractie van de grond af met een spikepit voor de deur daaronder waar de meeste mobs dan blij in lopen. Super makkelijk verdedigbaar dus.

Had in de Dungeon wat vreemde kisten gespot trouwens. En ik had een "Crimson key" gevonden van één van de mobs, blijkt dat je daar mooie legendaries mee kunt vinden. Nog maar eens even de Dungeon in duiken dus. Had een Hallowed chest en een Icy chest gevonden, maar daar heb ik dus nog geen key voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja er zijn in hardmode nieuwe chests in de dungeon, vier als ik het me goed herinner. Die keys vind je dan alleen door mobs te killen in een specifieke biome...en de droprate is laaaaaaaaaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 17:37:
Ja er zijn in hardmode nieuwe chests in de dungeon, vier als ik het me goed herinner. Die keys vind je dan alleen door mobs te killen in een specifieke biome...en de droprate is laaaaaaaaaag.
In de Jungle is de kans 1/4000 per kill. ik vermod zelfde ratio voor andere biomes. Dus succes :D

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zymo656
Inderdaad 1/4000 voor elke biome.
Het makkelijkst is een trap om je heen bouwen (neem youtubefilmpje van Hero als voorbeeld) en dan een paar uur afk gaan :p

Mijn inn met hotel toren voor de meeste NPC's.
Afbeeldingslocatie: http://cloud-2.steampowered.com/ugc/882995154521611736/1A3AE9016E105E882846BD17C35A853293DC23AA/

De walkway naar de armory/throneroom.
Afbeeldingslocatie: http://cloud-2.steampowered.com/ugc/882995154521640378/93610080554BC5F18A9E87CCE475F1643B779FF4/

En hier een beter zicht op de throneroom/armory.
Afbeeldingslocatie: http://cloud-2.steampowered.com/ugc/882995154521664797/5124ED3E9FBE3E20CF37C1854CB631AE5033135C/

Ik ben momenteel bezig om de jungle te farmen voor de amor en Blade of Grass. Daarna naar The Underworld voor de Fiery Greatsword, zodat ik mijn Night's Edge kan maken, en voor de Molten Armor.
Ik denk dat ik dan wel goed voorbereid ben om eindelijk hard-mode te starten.

Ik doe het graag rustig aan :P

[ Voor 71% gewijzigd door zymo656 op 08-10-2013 02:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi bouwwerk Zymo...zitten een paar goede creatieve woningen tussen, daar hou ik wel van. Het enige wat ik me altijd afvraag met zo'n wenteltrap, wordt het niet godsvermoeiend om maar down te blijven drukken als je naar beneden gaat? Elk platform opnieuw...

Oh ik heb trouwens pre-release een week of twee uitgetrokken voor een underground base om alle nieuwe bouwmaterialen uit te proberen. Zitten een hoop spoilers tussen denk ik, dus ik weet niet of iemand interesse heeft om die te zien...kan ze wel posten. Puur alleen de lay-out bouwen kostte me drie dagen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 21:12

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 07:49:
Mooi bouwwerk Zymo...zitten een paar goede creatieve woningen tussen, daar hou ik wel van. Het enige wat ik me altijd afvraag met zo'n wenteltrap, wordt het niet godsvermoeiend om maar down te blijven drukken als je naar beneden gaat? Elk platform opnieuw...

Oh ik heb trouwens pre-release een week of twee uitgetrokken voor een underground base om alle nieuwe bouwmaterialen uit te proberen. Zitten een hoop spoilers tussen denk ik, dus ik weet niet of iemand interesse heeft om die te zien...kan ze wel posten. Puur alleen de lay-out bouwen kostte me drie dagen....
Klopt zo'n wenteltrap duurt lang in de afdaling. Ik heb er dan ook de middelste kolom leeg gelaten en dan val je in 1x naar beneden. Beetje creatieveling vindt daar wel een antwoord op :)
Ik zie dat Zymo hele aparte armor heeft! Dat leek me op het eerste gezicht adamantite maar dat krijg je pas in hardcore mode.... daar was hij nog niet schreef hij... dus welk armor is dat?
Verder altijd interesse in die layout MrRudi! Post maar raak!

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

FloydRaalte schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 11:03:
[...]

Klopt zo'n wenteltrap duurt lang in de afdaling. Ik heb er dan ook de middelste kolom leeg gelaten en dan val je in 1x naar beneden. Beetje creatieveling vindt daar wel een antwoord op :)
Ik zie dat Zymo hele aparte armor heeft! Dat leek me op het eerste gezicht adamantite maar dat krijg je pas in hardcore mode.... daar was hij nog niet schreef hij... dus welk armor is dat?
Verder altijd interesse in die layout MrRudi! Post maar raak!
Dat is Crimson Armor, te verkrijgen door de Brain of Chu'tulu te verslaan in een crimson biome :). Een alternatief op corruption en de shadowscale armor.

[ Voor 3% gewijzigd door Jerry op 08-10-2013 11:31 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zymo656
Dat is inderdaad Crimson Armor. Maar die krijg je niet alleen van de Brain.
Als The Crimson in je wereld zit in plaats van The Corruption. Dan droppen de Brain en Eye of Chu'tulu beide Crimtane ore i.p.v. Demonite ore (waar je bijvoorbeeld Shadow Armor van maakt).

De Brain dropt overigens ook Tissue Samples, welke nodig zijn voor armor en sommige wapens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

OOooo, helaas heb ik corruption in mijn wereld en ik ben nog niet zo ver. Ik zit nu op silver armor en ben aan het sparen voor platinum (vervanging gold denk ik). Ook is mijn hellevator net af dus kan ik gaan minen naar hellstone ore voor Molten.

Iemand nog advies over hoe je progressie maakt? Ik heb net een sky island gevonden en wat ubergrote bomen... die geven dus gewoon hout en verder niks lijkt me.

Het lijkt me trouwens erg leuk om samen met mede-tweakers weer een (beveiligde) server te starten. Iemand interesse?

[ Voor 18% gewijzigd door FloydRaalte op 08-10-2013 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-09 16:09

Luukwa

o/

Kort vraagje, is terraria makkelijker geworden? Vlak na de release ook vlink wat uurtjes ingestopt, maar vond het toen heel lastig om betere tools te maken en de resources er voor vinden was helemaal een hell... des al niet te min heb ik toch een dikke 54 uur in zeer korte tijd gespeeld.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 16:39

Madstorm

Derping all the way!

LuukwaHD schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:48:
Kort vraagje, is terraria makkelijker geworden? Vlak na de release ook vlink wat uurtjes ingestopt, maar vond het toen heel lastig om betere tools te maken en de resources er voor vinden was helemaal een hell... des al niet te min heb ik toch een dikke 54 uur in zeer korte tijd gespeeld.
Denk dat het wat tussen de oren zit. In het begin was het allemaal nieuw, en wist je nog niet goed hoe alles in elkaar zat, wat je waar voor nodig hebt enz enz.. Nu na 50+ uren gespeeld te hebben weet je hoe de game in elkaar zit, en gaat het je gemakkelijker af. Is op zich erg logisch.

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Madstorm schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:57:
[...]

Denk dat het wat tussen de oren zit. In het begin was het allemaal nieuw, en wist je nog niet goed hoe alles in elkaar zat, wat je waar voor nodig hebt enz enz.. Nu na 50+ uren gespeeld te hebben weet je hoe de game in elkaar zit, en gaat het je gemakkelijker af. Is op zich erg logisch.
Ik heb al een hele tijd niet gespeeld, dus.. mijn vraag was of het makkelijker is geworden om bijvoorbeeld een graplinghook te krijgen, want vlak na de release was dat heel veel grinden.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Je kunt nu een grappling hook maken van gems, 10 stuks nodig meen ik. Al met al vindt ik het spel helemaal vernieuwd. Ook grafisch, bijvoorbeeld door het gebruik van slopes, iets simpels wat het er een stuk smoother uit laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Deze dagen maar weer eens installeren dan, heb er toen ook heel veel plezier aan beleefd.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier dan wat pre-release build plaatjes...

met de basis lay out bezig:
Afbeeldingslocatie: http://www.engine-software.com/images/3_phase01-5.jpg

lay-out af en langzaam ingevuld:
Afbeeldingslocatie: http://www.engine-software.com/images/phase02_04.jpg

Multi-level aquarium:
Afbeeldingslocatie: http://www.engine-software.com/images/aquarium_phase2.jpg

Bibliotheek:
Afbeeldingslocatie: http://www.engine-software.com/images/central_plaza_library.jpg

Art & Trophy room:
Afbeeldingslocatie: http://www.engine-software.com/images/artroom.jpg

Zal later nog wel wat shots plaatsen van de NPC woningen =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Heeft er iemand al iets van een truukje gevonden om de underground jungle temple te vinden??

Plantera is al wel dood, dus heb de sleutel, kan alleen de ingang niet vinden :P (leuk man, zo'n large map in je eentje)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zymo656
Heel vet MrRudi!
Van welke bricks heb je je layout gemaakt? Lijkt me een dungeon kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Holy crap Rudi, daar zitten heeeeeel wat uurtjes werk in! Erg cool! Ik heb net een painter in mijn huis, die is ook nieuw al weet ik nog niet precies wat ik allemaal een kleurtje kan geven.

Ik kom net een 'lost girl' tegen ergens in de ice-dungeon. Wil ik haar aanspreken veranderd ze in een Nimf en ben ik dood! Nu is ze nergens meer te vinden... GGgrrr ik wil revenge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al mijn muren zijn Cobalt Bricks...mijn favoriete bouwmateriaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Pfff, ff 20 minuten graven en heb de jungle temple gevonden. heerlijk ook dat je niet door de muren heen kan, dus nog 5 minuten zitten zoeken naar de ingang. ging gelukkig de goede kant op.

vooralsnog niets bijzonders hier gevonden, behalve heel veel geld...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Uncle Mel schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:12:
Je kunt nu een grappling hook maken van gems, 10 stuks nodig meen ik. Al met al vindt ik het spel helemaal vernieuwd. Ook grafisch, bijvoorbeeld door het gebruik van slopes, iets simpels wat het er een stuk smoother uit laat zien.
Hier ben ik het grotendeels mee eens, maar er zijn ook heel veel dingen "overbodig" of ter vervanging van bestaande game elementen. Ik zet het tussen aanhalingstekens omdat dit niet het juiste woord is maar ik kan even geen beter woord vinden.

Wat ik bedoel zijn bijvoorbeeld de volgende dingen: Tin, Lead, Platinum, etc. Deze ores zijn gewoon vervangers van copper, iron, gold. Er zit wel heel iets verschil in de armor sets qua stats (1 armor verschil) maar je hebt of lead, of iron in je wereld. Dat vind ik zonde en ik snap de gedachten hierachter niet, waarom? Ja, voor uiterlijke variatie is het in multiplayer wel een toevoeging maar helaas houdt je deze armor vaak maar kort.

Hetzelfde geldt voor een deel van de nieuwe bosses en het crimson (of hoe dat nieuwe corruption heet). Ja, die nieuwe bosses zijn leuk om te verslaan met het vervangt de worm. Dit vind ik zeer jammer want hierdoor voegt het niet "echt" wat toe en vervangt het een bestaand element. Ik zou liever zien dat deze nieuwe bosses een eigen rol in het spel hadden en dus je voorgang verlengen. :)

Niet dat ik er een hekel aan heb ofzo maar ik vind het persoonlijk heel erg zonde en "overbodig". Maar ik vermaak me prima en heb volgens mij al tegen de 40 uur in de nieuwe wereld gestopt. :P

De jungle en nieuwe dungeon vind ik wel geweldig, zeker ook de nieuwigheid als je wereld in hard-mode gaat. De bee-boss is wel weer heel goed, een (mini?)boss die echt een eigen plek in de wereld heeft en niet een bestaande boss vervangt (of had vroeger de jungle ook al een boss mob, nee toch)?
FloydRaalte schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 16:21:Ik kom net een 'lost girl' tegen ergens in de ice-dungeon. Wil ik haar aanspreken veranderd ze in een Nimf en ben ik dood! Nu is ze nergens meer te vinden... GGgrrr ik wil revenge!
Dat is toch gewoon een mob en verder niks belangrijks? Althans ik heb er are meerdere naar het hiernamaals gestuurd. :P

En een persoonlijke wens is toch een bag slot. Dat je dus een backpack oid kan maken om je inventory te vergroten. Ik wil altijd alles meenemen (dus alle vlaggen, decoratie, items, etc) en met alle nieuwe toevoegingen is het echt te klein. :P
Ja, ik weet dat je een "Save" en "Piggybank" mee kan nemen maar dat is een beetje een gedoe om steeds neer te moeten zetten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel veel in Terraria heeft natuurlijk wel te maken met variatie, zeker met 1.2 toevoegingen. Achtergronden zijn random, trees zijn random, sun & moon graphics zijn random, zombie size/mode/stats zijn randomized, zelfde geldt voor Demon Eyes, Slimes, Hornets e.d., er zijn de nieuwe ores die randomized zijn, Corruption of Crimson. Daardoor voelt elke nieuwe wereld die je maakt ook echt nieuw aan, dat is de gedachte erachter. Of je dat een waardevolle toevoeging vind of niet kun je over discussieren. Ik vind het zelf wel tof, ook al voegt het qua gameplay weinig toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Ow, het is niet per definitie harde kritiek ofzo. ;) Alleen vind ik het wel enigszins jammer wat waarschijnlijk door mijn eigen verwachtingen kwam. Ik hoopte gewoon dat er nieuwe "tier" bosses kwam, samen met nieuwe armor/wapens en dus de algemene gameplay lengte langer werd.

Merk dat ik even heel oneerbiedig gezegd, hetzelfde rijtje afwerk alleen ziet het er nu anders uit.

Maar als inderdaad dit puur voor meer variatie in werelden te krijgen dan is het doel wel gehaald ja. ;)

ps. Plantaria en die locked chests heb ik nog niks mee gedaan dus ik heb het nog niet volledig afgewerkt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Tja, Terraria was al groot maar wat rechtlijnig. Dat laatste is naar mijn mening met 1.2 wel veranderd, daarnaast is het nu wel gewoon leuk om twee maal een wereld helemaal te doorspelen, omdat je dan dus verschillende bazen kunt tegen komen en de inrichting redelijk veel kan verschillen.

Makkelijker werd eerst gesteld, maar ik ben toch ook wel taaiere stukjes tegen gekomen, hangt een beetje af van hoe je wereld in elkaar zit en wat je toevallig tegen komt. Vind dat je over sommige dingen ook al zijn ze niet heel moeilijk toch wel lang doet, zoals een nights' edge maken of WoF verslaan. Je gaat toch niet zomaar even naar Hardmode en als je dat doet wordt alles toch wel veel uitdagender. Beetje in dubio of ik dat met m'n hoofdwereld sinds 1.2 wil doen of toch liever met een 2e nieuwe wereld die ik dan helemaal kan verkennen. Toch nog niet helemaal tevreden met de loot die ik uit een hele dungeon uitkammen, 2 sky islands (kan er niet meer vinden?) en m'n hell op een normal map heb gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

Gisteren ook maar weer begonnen met Terraria. In het begin is het weer even langzaam, maar het is nu weer aardig op rijtjes. Ik ben niet echt iemand die veel tijd besteed aan huisje bouwen.. Zolang ik plek heb voor elke NPC, en een goede storage room heb ben ik snel tevreden. Ik ben meer van de 'diggy diggy hole' en dungeon crawlen..

Weet iemand eigenlijk wat de beste manier is om lucht eilanden te ontdekken? Ik zat er aan te denk om gewoon naar boven te bouwen en dan naar links of rechts gaan, maar dit zorgt alleen voor onnodige bende.. misschien is er een betere manier?

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-09 19:38

tha_crazy

Mafketel

Madstorm schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 10:31:
Gisteren ook maar weer begonnen met Terraria. In het begin is het weer even langzaam, maar het is nu weer aardig op rijtjes. Ik ben niet echt iemand die veel tijd besteed aan huisje bouwen.. Zolang ik plek heb voor elke NPC, en een goede storage room heb ben ik snel tevreden. Ik ben meer van de 'diggy diggy hole' en dungeon crawlen..

Weet iemand eigenlijk wat de beste manier is om lucht eilanden te ontdekken? Ik zat er aan te denk om gewoon naar boven te bouwen en dan naar links of rechts gaan, maar dit zorgt alleen voor onnodige bende.. misschien is er een betere manier?
Een gravitation potion gebruiken, dat werkt prima.
Jammere vind ik alleen met 1.2 dat dan de hele wereld omkeert in plaats van alleen je char.

Als je nu dus harpy's onderweg tegenkomt is ze omleggen best lastig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

tha_crazy schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:04:
[...]

Een gravitation potion gebruiken, dat werkt prima.
Jammere vind ik alleen met 1.2 dat dan de hele wereld omkeert in plaats van alleen je char.

Als je nu dus harpy's onderweg tegenkomt is ze omleggen best lastig :P
:| Derp, dom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb.. Dankeee :D

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Luchteilanden ontdekken doe ik nog steeds door gewoon één richting op te blijven lopen en herhaaldelijk de lucht in te schieten. Je hoort dan je kogel inslaan terwijl er eigenlijk niets is. Voorheen toen er nog begroeiing was was dit nog makkelijker, dan hoorde je dat "swissh swisssh" van planten die kapot gaan. Nu hoor je nog steeds gewoon zo'n inslag, tijd om een grafitatie flesje leeg te drinken en binnen 3 seconden sta je meestal op de onderkant van het eilandje.

Er stroomt daarnaast ook water vanaf dat verdampt, je kunt vaak met double jump (zeker b.v. clound in a bottle) én rocket boots de onderkant te zien krijgen. Maar als je zo van dungeon crawlen houd, is het geen probleem om aan een aantal grafitation potions te komen toch?

==

Wordt echt gek, ik krijg die WoF maar niet kapot...
Heb een "Murderous" Phoenix pistool, 30 armor en ik kan met een waterwalking potion rustig rondlopen, Nightsedge gemaakt voor die leeches / hungers die los komen en nog steeds haal ik het niet. Eerste poging: WoF met nog 124 hp, krijg ik een crit van zo'n leech: 97 dmg, en ik leg het loodje.
2e poging: 1400 hp over, gaat die WoF opeens met een soort boost wat harder, dood door z'n tong... (200 hp ofzo?)
3e poging: kom klem te zitten achter een gebouw, WoF nog maar 94 hp, ik iets van 100, maken de leeches / lazers me toch nog weer dood (arg, ~1 sec en die 100 dmg had ik wel kunnen doen!!)

Toch maar tijd om Meteorite shots te gaan maken en m'n ore te verspillen... Of om een lange brug te bouwen... (beetje lame) Vraag me af of ik wel Hardmode moet gaan spelen, maar aan de andere kant heb ik alles zo'n beetje verder al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Gisteren plantera en de golem gekilled. Plantera vond ik echt ronduit k*t. vooral omdat als je faalt (2x) je een nieuwe bulb moet vinden. Je faalt imo vrij snel omdat je onder de grond met allerlei krappe gangetjes zit en hij gewoon overal doorheen kan. uiteindelijk heb ik maar een schacht naar de surface gegraven en haar daar omgelegd.

De golem heb ik ook op de surface verslagen (hamer tegen een blokje onder de altar en meenemen maar, kan niet meer in 1.2.0.3)

Met de volgende patch notes krijg ik het idee dat ze een soort medium mode willen creeren, na het verslaan van de WoF maar voor plantera:

* Hardmode Crimson, Corruption, and Hallow spread is now slowed after killing Plantera instead of any Mechanical Boss
* Slightly increased the chance for an eclipse to happen, but they will now only happen after killing a Mechanical Boss
* Hardmode Dungeon Monsters will now only spawn after Plantera has been defeated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

djunicron schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 13:21:
Wordt echt gek, ik krijg die WoF maar niet kapot...
Heb een "Murderous" Phoenix pistool, 30 armor en ik kan met een waterwalking potion rustig rondlopen, Nightsedge gemaakt voor die leeches / hungers die los komen en nog steeds haal ik het niet. Eerste poging: WoF met nog 124 hp, krijg ik een crit van zo'n leech: 97 dmg, en ik leg het loodje.
2e poging: 1400 hp over, gaat die WoF opeens met een soort boost wat harder, dood door z'n tong... (200 hp ofzo?)
3e poging: kom klem te zitten achter een gebouw, WoF nog maar 94 hp, ik iets van 100, maken de leeches / lazers me toch nog weer dood (arg, ~1 sec en die 100 dmg had ik wel kunnen doen!!)

Toch maar tijd om Meteorite shots te gaan maken en m'n ore te verspillen... Of om een lange brug te bouwen... (beetje lame) Vraag me af of ik wel Hardmode moet gaan spelen, maar aan de andere kant heb ik alles zo'n beetje verder al gedaan.
gewoon brug bouwen, boeiend echt :P
Minishark derbij, gewoon normale ammo, weg blijven rennen en schieten, die hungry gewoon negeren.
als je hard mode hebt, zsm phasesabre halen, kijken of je goed armor kan maken en gewoon face to face met WoF gaan staan en altijd in melee range blijven. zo heb ik em meerdere malen gefarmed. (voor clockwork rifle, de verschillende dmg boosts en laser rifle).

Plantera is simpel als je die magnet sphere hebt (elke boss is simpel dan imho). Spectre armor der bij en je kan alles aan. Geloof alleen dat die nu generfed is, dus weet niet wat slimste is :P

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Spectre heeft alleen wat minder armor rating, daarnaast kost het je wel een klap ectoplasm (54 uit mijn hoofd) dat kost wel wat dungeon grinden.

Toch maar wel eens proberen om wat magic te doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zymo656
Mijn doelstelling voor het starten van de hardmode heb ik behaald.
Ik heb de Night's Edge en Molten Armor gecraft. Nu nog even wat accessorie's combinen/reforgen (en mijn wapens ook). En dan vanavond even de WoF verslaan.

Ik kan best lang bezig blijven met Terraria, meerdere playthroughs in ieder geval. Ik speel altijd met een "class". Zo speel ik met deze char bijvoorbeeld alleen maar met melee wapens. Ik ben van plan om nog een ranged playthrough en een caster (m.u.v. de eerste paar minuten, totdat ik een spell vind of een staff kan craften) playthrough. Het lijkt me ook leuk een playthrough te doen met alleen spears (een soort Dragoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

zymo656 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 14:46:
Mijn doelstelling voor het starten van de hardmode heb ik behaald.
Ik heb de Night's Edge en Molten Armor gecraft. Nu nog even wat accessorie's combinen/reforgen (en mijn wapens ook). En dan vanavond even de WoF verslaan.

Ik kan best lang bezig blijven met Terraria, meerdere playthroughs in ieder geval. Ik speel altijd met een "class". Zo speel ik met deze char bijvoorbeeld alleen maar met melee wapens. Ik ben van plan om nog een ranged playthrough en een caster (m.u.v. de eerste paar minuten, totdat ik een spell vind of een staff kan craften) playthrough. Het lijkt me ook leuk een playthrough te doen met alleen spears (een soort Dragoon).
Dat kan ik dus echt niet he, ik moet altijd het best gevonden voorwerp hanteren. Ik heb nu ook een ratje toe aan armor aan. Van alles wat. Ik speel trouwens een mulitplayer level op een eigen server die ik ernaast draai. Een beetje gemeen want dan kan ik de tijd beïnvloeden... ff ALT F4 en dan tik ik 'dawn' in op de server en voila, weg zombies! Zo kan ik rustig verder bouwen zonden de hele tijd die irritante zombies en ogen in de buurt te hebben. Beetje cheaten maarja... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

FloydRaalte schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 15:39:
[...]

Dat kan ik dus echt niet he, ik moet altijd het best gevonden voorwerp hanteren. Ik heb nu ook een ratje toe aan armor aan. Van alles wat. Ik speel trouwens een mulitplayer level op een eigen server die ik ernaast draai. Een beetje gemeen want dan kan ik de tijd beïnvloeden... ff ALT F4 en dan tik ik 'dawn' in op de server en voila, weg zombies! Zo kan ik rustig verder bouwen zonden de hele tijd die irritante zombies en ogen in de buurt te hebben. Beetje cheaten maarja... :o
CHEATER!!! >:)

Ach ieder zijn ding, als je dat prettig vind moet je het doen. Ik vind het wel leuk om de nacht ook helemaal mee te nemen.

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Madstorm schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 15:54:
[...]

CHEATER!!! >:)

Ach ieder zijn ding, als je dat prettig vind moet je het doen. Ik vind het wel leuk om de nacht ook helemaal mee te nemen.
Hehehe 8) ach ik heb Terraria al veel gespeeld en ik moet zeggen dat het begin me niet zo heel veel boeit. Je bouwt namelijk een simpel huisje van hout wat ik later toch weer afbreek voor een giga kasteel. Dan is het ff reseten naar dawn en hup, bouwen maar. Pure tijdswinst. Het is natuurlijk wel verleidelijk om dit vaker te doen. Dat kun je zelf in de hand houden.
Dit 'cheaten' komt in feite voort uit multiplayer samen met een kamaraad. Wij hadden op 2 avonden per week beide 1 uurtje om samen te spelen. Als je dan een boss fight wilt doen en het moet nacht zijn dan regelden we dat even via de serverconsole. Anders zaten we gewoon te wachten tot de nacht kwam... stja... :+

Kleine edit: ik heb de laatste keer dat ik 1.1 speelde (half jaar geleden) gebruik gemaakt van de inventory editor en de map tool waarmee je locaties kunt vinden/opzoeken. Binnen 2 avondjes was ik uitgespeeld en heb daarna de game nooit meer aangeraakt. Dan gaan we dus niet weer doen! Ik ontdek nu alles zelf en ik wil overal legitiem aan komen, dat is juist de lol van Terraria!

[ Voor 16% gewijzigd door FloydRaalte op 10-10-2013 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Ik ga vanavond beginnen aan Terraria, wat is het beste om te doen als je nét weer begint na een half jaar?

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een huisje bouwen, er komen zombies aan! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

LuukwaHD schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 16:17:
Ik ga vanavond beginnen aan Terraria, wat is het beste om te doen als je nét weer begint na een half jaar?
Beetje hout kappen en slimes mollen zodat je fakkels kunt maken en een huisje bouwen inderdaad. Als je dat direct op je spawnplek doet dan spawn je altijd weer in je huisje. Anders moet je eerst een bed maken en daar met de linkermuisknop op klikken 'spawnpoint set'. Dan is het snachts minen en ore verzamelen en dungeoncrawlen en overdag hout kappen en sky islands opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

FloydRaalte schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 16:03:
[...]
Kleine edit: ik heb de laatste keer dat ik 1.1 speelde (half jaar geleden) gebruik gemaakt van de inventory editor en de map tool waarmee je locaties kunt vinden/opzoeken. Binnen 2 avondjes was ik uitgespeeld en heb daarna de game nooit meer aangeraakt. Dan gaan we dus niet weer doen! Ik ontdek nu alles zelf en ik wil overal legitiem aan komen, dat is juist de lol van Terraria!
Hehe, inventory editor komt me bekend voor O-)
Heb ik inderdaad ook gedaan, daarna ook nooit weer gespeeld. Dus heel veel dingen die nog in update 1.1 zaten heb ik nooit legitiem gedaan (zoals wall of flesh). Dus ben van plan het nu wel te doen :)

Het irritante is dat ik de ingang van de junlge dungeon heb gevonden, maar ben nog in de begin fase. Heb net Eater of Worlds en Eye of Cthulhu verslagen.. IK WIL IN DE DUNGEON! :'(

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Madstorm schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 16:54:
[...]

Hehe, inventory editor komt me bekend voor O-)
Heb ik inderdaad ook gedaan, daarna ook nooit weer gespeeld. Dus heel veel dingen die nog in update 1.1 zaten heb ik nooit legitiem gedaan (zoals wall of flesh). Dus ben van plan het nu wel te doen :)

Het irritante is dat ik de ingang van de junlge dungeon heb gevonden, maar ben nog in de begin fase. Heb net Eater of Worlds en Eye of Cthulhu verslagen.. IK WIL IN DE DUNGEON! :'(
Ik ben echt alles vergeten van 1.1..... mol ik 3 van die black spheres komt de eater of world, ik snel terug d.m.v. magic mirror (ik heb een arena gebouwd naast mijn huis voor bosses) is de eater of world weg! Owwwwwwja die blijft in de corruption! Same goes for the Eye of cthulhu, het werd al ochtend en dan gaat ie ook weg... :O Man man man schiet echt niet op zo! Ik heb trouwens die jungle nog niet gevonden, Wel The fortress maar volgens mij moest je die skeletor als laatst bewaren toch? Ik heb nu eindelijk Molten armor met Sunfury en 999 shurikens.... welke boss kan ik aan denk je?

* shurikens zijn consumable! wth! eerder kon je ze zo weer oppakken en nu gaan ze kapot, dure bussines!

[ Voor 4% gewijzigd door FloydRaalte op 11-10-2013 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

FloydRaalte schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:06:
[...]

Ik ben echt alles vergeten van 1.1..... mol ik 3 van die black spheres komt de eater of world, ik snel terug d.m.v. magic mirror (ik heb een arena gebouwd naast mijn huis voor bosses) is de eater of world weg! Owwwwwwja die blijft in de corruption! Same goes for the Eye of cthulhu, het werd al ochtend en dan gaat ie ook weg... :O Man man man schiet echt niet op zo! Ik heb trouwens die jungle nog niet gevonden, Wel The fortress maar volgens mij moest je die skeletor als laatst bewaren toch? Ik heb nu eindelijk Molten armor met Sunfury en 999 shurikens.... welke boss kan ik aan denk je?
Je kan makkelijk de Eater of Worlds en Eye of Cthulhu aan misschien ook wel Skeletor.. Ik heb het met een tier minder (armour van meteorite, ben de naam kwijt) gedaan. Die waren voor mij al geen probleem meer.. Ik wil ook Skeletor verslaan, maar die is nog te hoog voor mij denk ik.. nog even een tiertje hoger met armour, maar dan moet die ook wel lukken... Je kan Skeletor toch nog wel eens spawnen als je faalt?
Gisteren was ik lekker in de jungle aan het graven.. kom ik en een bijenkorf terecht.. ik denk leuk, nieuwe bouw matriaal en begin dus het ding te slopen.. Spawn er opeens de Queen of Bees.. :'( Ik heb het even vol gehouden maar ging toch dood :(

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaerel
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-07-2024

Thaerel

|Waar Logica Stopt..|

Madstorm schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:33:
[...]

Je kan makkelijk de Eater of Worlds en Eye of Cthulhu aan misschien ook wel Skeletor.. Ik heb het met een tier minder (armour van meteorite, ben de naam kwijt) gedaan. Die waren voor mij al geen probleem meer.. Ik wil ook Skeletor verslaan, maar die is nog te hoog voor mij denk ik.. nog even een tiertje hoger met armour, maar dan moet die ook wel lukken... Je kan Skeletor toch nog wel eens spawnen als je faalt?
Gisteren was ik lekker in de jungle aan het graven.. kom ik en een bijenkorf terecht.. ik denk leuk, nieuwe bouw matriaal en begin dus het ding te slopen.. Spawn er opeens de Queen of Bees.. :'( Ik heb het even vol gehouden maar ging toch dood :(
Skeletor is best makkelijk te doen als je voor de ingang van de Dungeon een paar treden maakt met wooden platform, wanneer hij dan op je afkomt dan spring je gewoon opzij en omhoog. Of natuurlijk pijltje naar beneden als hij weer naar beneden komt. Ook ranged wapens gaan gewoon door die wooden platforms heen dus kun je blijven spammen!

Ziet er zo uit:

----------------------------------------
---- }) --------------------------------

Hopelijk heb je er wat aan, bij werkte het heel goed namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
FloydRaalte schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:06:
[...]

* shurikens zijn consumable! wth! eerder kon je ze zo weer oppakken en nu gaan ze kapot, dure bussines!
In 1.1 gingen ze ook kapot hoor. Wel niet allemaal. Volgens de Terraria Wiki blijft 80% liggen op de grond.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-09 19:38

tha_crazy

Mafketel

Thaerel schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:03:
[...]

Skeletor is best makkelijk te doen als je voor de ingang van de Dungeon een paar treden maakt met wooden platform, wanneer hij dan op je afkomt dan spring je gewoon opzij en omhoog. Of natuurlijk pijltje naar beneden als hij weer naar beneden komt. Ook ranged wapens gaan gewoon door die wooden platforms heen dus kun je blijven spammen!

Ziet er zo uit:

Hopelijk heb je er wat aan, bij werkte het heel goed namelijk :)
Werkt inderdaad prima, doe ik ook elke keer zo.
Enige verschil, ik doe het dan bovenop de dungeon, heb je wat minder last van zombies.

Dat wapen waar dan die schadelijke regen uitkomt is trouwens ook geweldig om te hebben dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Thaerel schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:03:
[...]
Ziet er zo uit:

Geniale weergave! Zo doe ik het trouwens ook... ik heb nu een hele lange baan gemaakt boven mijn huis waarin ik van plan ben The Eye te verslaan. 2 traptreden boven een normale houten balk met fakkels

---------------------------------------- }:O ---------------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------- :+ ------------------------------------------------------
i=====i=====i=====i=====i=====i=====i=====i=====i=====i=====i=====i=====i=====i

Aha ik wist niet meer dat die shurikens in 1.1 ook al kapot gingen... 80% dus, nuttig om te weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaerel
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-07-2024

Thaerel

|Waar Logica Stopt..|

FloydRaalte schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:51:
[...]

Geniale weergave! Zo doe ik het trouwens ook... ik heb nu een hele lange baan gemaakt boven mijn huis waarin ik van plan ben The Eye te verslaan. 2 traptreden boven een normale houten balk met fakkels

---------------------------------------- }:O ---------------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------- :+ ------------------------------------------------------
i=====i=====i=====i=====i=====i=====i=====i=====i=====i=====i=====i=====i=====i

Aha ik wist niet meer dat die shurikens in 1.1 ook al kapot gingen... 80% dus, nuttig om te weten!
Haha, ja lekker funtioneel :P

Eye op hardmode of normaal? Op normaal is hij echt heel makkelijk met een ranged wapen en een loopbrug van wooden platforms. Op hardmode is hij echt heel erg pittig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Voor degenen die in hardmode door een Skeletron prime willen raggen: een megashark met explosive bullets, ben je er zo doorheen ;)
Pagina: 1 ... 19 ... 25 Laatste