Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20
Elke keer als dit topic naar boven springt wordt ik blij en denk ik; Yes, is de nieuwe update er???

Maar nee, het is weer nutteloze chat, hehe. :P

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 21:12

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Dreanor schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 14:33:
Elke keer als dit topic naar boven springt wordt ik blij en denk ik; Yes, is de nieuwe update er???

Maar nee, het is weer nutteloze chat, hehe. :P
Nutteloos?! Ik post daar wel ff de upcomming features list ja! Heb je die wel eens doorgenomen? Om je vingers bij af te likken man! :P
spoiler:
Nieuwe bosses, harder world types (alien, evil, alternate dimensions), veel nieuwe wapens, PvP servers, improved weather (seasons, floods), NPC's met quests, super veel nieuwe items, zei ik al veel nieuwe weapons? More events (earthquakes, vulcanos), beter invasions, minimap, waterfalls, lavafalls, Ice-frost Biome, more pets, new enemies, multipul wirecolors (overlapping), more traps (flamethrower) en nog zozooooo veel meeer!

Maar ik begrijp je hoor.... eventjes wachten nog... release was volgens mij eind juni / begin juli...

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Uiteraard heb ik de upcoming features goed doorgelezen. :D Ik kan ook niet wachten, daarom ook als grap nutteloze chat omdat ik al hoopte dat de update uit was en daarom de topic actief werd. ;)

Maar je noemt in je lijstje wel heel veel dingen die niet in 1.2 komen, ALS ze ooit al in game komen!

Jij noemt heel veel op wat onder het volgende kopje staat:
Unspecified version
The following changes have been mentioned by the game developers, but haven't been specified to be included in a particular version.
Het eerste in deze lijst is Cthulhu welke voor 99% zeker een grap is/was.

Hieronder heb ik je opsomming een update gegeven welke wel en niet in 1.2 komen!
spoiler:
Dit uit je lijstje komt WEL in 1.2:
- Nieuwe bosses.
- veel nieuwe wapens.
- super veel nieuwe items.
- zei ik al veel nieuwe weapons.
- beter invasions, als je daarmee bedoelt een daytime bloodmoon event bedoeld.
- minimap.
- waterfalls/lavafalls.
- Ice-frost Biome.
- more pets.
- new enemies.
- multipul wirecolors (overlapping).
- more traps (flamethrower).
- en nog zozooooo veel meeer!

En dit komt NIET in 1.2:
- harder world types (alien, evil, alternate dimensions) NOPE, maar wel hard mode revamped + extra grote wereld.
- PvP servers NOPE.
- improved weather (seasons, floods) NOPE (wel weather effects).
- NPC's met quests MAYBE.
- More events (earthquakes, vulcanos) NOPE.

Neemt niet weg dat 1.2 een geweldige update gaat worden btw. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Aw dat is wel jammer, heb ik niet goed gelezen. Toch inderdaad nog vlees genoeg in die nieuwe update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja volgens mij wordt 1.2 echt een super update, en ik weet niet eens heel veel meer dan jullie =) Iemand hier trouwens nog geinteresseerd in de Vita versie die er aan zit te komen? Of zijn we allemaal echt hardcore PC spelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ik zit wel op de Vita versie te wachten. Aangezien ik hem graag met controller wil spelen, en op de PC dat dus echt niet gaat gebeuren (want stel je voor dat, controller support in 2013...).

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lanerios schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 18:23:
Ik zit wel op de Vita versie te wachten. Aangezien ik hem graag met controller wil spelen, en op de PC dat dus echt niet gaat gebeuren (want stel je voor dat, controller support in 2013...).
Ik vind het wel grappig dat 99% van de Terraria spelers riep dat Terraria nooit op consoles zou kunnen werken omdat het echt een keyboard+muis game is, en nu we dat voor elkaar hebben wil iedereen controller support voor de PC versie ;)

Ik zal eens met Andrew checken of ie daar plannen voor heeft in 1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Daar gaat het niet zozeer om, ik was zelf 1 van de anti console crowd. Maar op de een of andere manier werkt de controller setup voor mij gewoon beter dan Keyb+Mouse

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 16:39

Madstorm

Derping all the way!

Hmm, ik heb zelf Terraria op de PC. En ik moet er niet aan denken om dat spel met een controller te spelen. Het minen, craften, vechten (shieten met de guns) zal mij toch beter afgaan met muis en keyboard.
Opzich heb ik ook wel zin in de volgende opdate, al heb ik de huidige versie ook nog niet eens helemaal 'uitgespeeld'. Als ik solo speel raak ik op één of andere manier snel verveeld, en begin ik te 'cheaten'. (items spawnen ed.)

Deze update komt op 1 juli toch?

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even 2 vraagjes, Ik heb terraria lang gespeeld maar nu een tijd gestopt indien er niks meer voor terraria zou komen, 1: is er tussen die mededeling en nu al nieuwe content en 2: sinds waneer was het bekent dat er verder aan terraria gewerkt zou worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 19:00:
[...]
Ik vind het wel grappig dat 99% van de Terraria spelers riep dat Terraria nooit op consoles zou kunnen werken omdat het echt een keyboard+muis game is, en nu we dat voor elkaar hebben wil iedereen controller support voor de PC versie ;)
Herkenbaar! Ik ben zelf projectleider in de ICT-onderwijs branche en daar kom ik hetzelfde fenomeen continu tegen. Of nog irritanter: klanten die steeds van het initiële ontwerp afwijken... Dit aan zien komen en daarop anticiperen is dan ook een hele kunst! ;)

Ik ben zelf nog steeds van mening dat het werken met een keyboard en muis fijner werkt. Waarschijnlijk komt dat eerder door mijn lack of experience met controllers dan dat het ook echt fijner werken is met een keyboard en muis. Het is gewoon wat je gewend bent. Ik hekel het gebruik van een mouse-pad of dat rare mouse-sticky in het midden van je keyboard (wie heeft dat ooit bedacht?!). Onbegrijpelijk dat mensen daarmee uit de voeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:02

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Heb de game sinds kort op me ps3 en moet zeggen dat het heel fijn wegspeeld op de playstation. beter dan ik dacht (heb het ook een tijdje op de PC gespeeld) maar op 1 of andere manier vind ik het op de console leuker. gewoon lekker relaxt achterover in me relax stoel

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
Zojuist oip het terrariaonline forum geplaatst door redigit hemzelf:
First off I want to thank everyone who has remained supportive and patient while waiting for this update! The team and I are working very hard and want to get it out as soon as possible but we do not want to release something that is not finished and polished properly. As far as things to finish go we still need to revamp the dungeon, give hell a facelift, finish up 5 bosses, and if time permits add the npc quest system. Most of the hard stuff has been finished but it is still very difficult to give an actual release date that isn't just, " I hope it is done by X" or " It's done when it's done." Just trust that I know what I am doing with this update, I really don't want to release something that lacks content and you blow through in 2 days.
Dus nog even wachten.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 11:34:
Heb de game sinds kort op me ps3 en moet zeggen dat het heel fijn wegspeeld op de playstation. beter dan ik dacht (heb het ook een tijdje op de PC gespeeld) maar op 1 of andere manier vind ik het op de console leuker. gewoon lekker relaxt achterover in me relax stoel
Thanks =) ik heb zelf alleen maar op PS3 gespeeld sinds die uitkwam, ik moest weer helemaal wennen aan KB+Muis...
Jump schreef op maandag 29 juli 2013 @ 00:31:
Zojuist oip het terrariaonline forum geplaatst door redigit hemzelf:

[...]

Dus nog even wachten.
Ja nog even geduld...ik heb 1.2 nu een paar uurtjes gespeeld en man, ik heb al vier A4tjes vol met nieuwe content, visuele upgrades, nieuwe mobs, nieuwe crafts...het is het wachten wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:46

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Maar er is dus nog geen datum vrijgegeven?

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, maar aangezien ze een huis gaan bouwen volgende maand verwacht ik eind deze maand. Dat is verder niet gebaseerd op enige inside knowledge, dat is puur mijn eigen inschatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar is er zelfs geen animo meer voor de nieuwe PC update :) mocht het nog niet doorgedrongen zijn: 1 october komt deze uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je wat meer info over de pc update.

Alle features toevoegingen etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 00:42:
Blijkbaar is er zelfs geen animo meer voor de nieuwe PC update :) mocht het nog niet doorgedrongen zijn: 1 october komt deze uit.
AL UIT! ZEG JE NU AL UIT!!! :(

Hehe, ze zeiden eerst dat het in juni of begin augustus zou komen. Patch 1.2 ...

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 00:42:
Waarschijnlijk omdat het vertrouwen in de developer(s) totaal weg is. Bij Terraria wordt er veel beloofd, en niks gedaan. Ik zit te wachten op de update, maar wat er in het verleden met terraria is gebeurd ben ik nogal huiverig als het gaat om beloftes daar.
Laat nou maar eerst een paar keer zien dat beloftes nagekomen kunnen worden, dan misschien weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 00:43:
Heb je wat meer info over de pc update.

Alle features toevoegingen etc
Is nog allemaal niet zeker, maar hier staat wel wat info:

http://www.terrariaonline...dj-spoilers-thread.96063/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreanor schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 00:56:
[...]

AL UIT! ZEG JE NU AL UIT!!! :(

Hehe, ze zeiden eerst dat het in juni of begin augustus zou komen. Patch 1.2 ...

:)
Red heeft zelf nooit een datum genoemd tot nu...wishful thinking van de community is niet gelijk de waarheid :) Qua features...sjah, het spel is zoveel uitgebreider geworden dat ik niet eens zou weten waar ik zou moeten beginnen...als je dacht dat 1.0 naar 1.1.2 (met hardmode) een grote update was dan wordt dat nu overtroffen. De item count van 1.1.2. stond op 603, na 1.2 staat die op 1527...

Ze zijn nu met de trailer bezig trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simmity
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 14:12
Gameplay trailer van de 1.2 update is nu beschikbaar:

YouTube: Terraria 1.2 Gameplay Trailer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht je na het zien van die trailer nog niet overtuigd zijn dan weet ik het ook niet meer =) voor diegenen die het opgevallen was dat er nu schilderijen in de dungeon hangen...ondergetekende heeft er daar een aantal van getekend (eerste keer pixelen sinds 1998 yay!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

lanerios schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 07:35:
[...]

Waarschijnlijk omdat het vertrouwen in de developer(s) totaal weg is. Bij Terraria wordt er veel beloofd, en niks gedaan. Ik zit te wachten op de update, maar wat er in het verleden met terraria is gebeurd ben ik nogal huiverig als het gaat om beloftes daar.
Laat nou maar eerst een paar keer zien dat beloftes nagekomen kunnen worden, dan misschien weer.
Helemaal mee eens. Die gast heeft zijn reet afgeveegd met de hele pc-community. Laat hem zich eerst maar weer eens bewijzen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Heb het voor de gein nagevraagd bij steam mensen (vrienden, kennissen etc) en iedereen geeft gewoon hetzelfde:

"Waarom zou ik een 1.2 update vertrouwen hebben als die l*l de gehele community gewoon laat barsten omdat hij dat wel grappig vind"

Jep.. meer valt er niet over te zeggen. En dat is ook de reden dat dingen als Minecraft etc gewoon meer verkopen. Indie developers vergeten het concept support en community. Als je alle 2 verpest zoals bij de PC versie (console versie geen ervaring mee), dan verpest je gewoon je spel. Waarom zou iemand jou spel kopen als de concurrentie (Niet alleen minecraft, nl. niet te vergelijken, maar andere games) gewoon meer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, ik weet het niet...omdat het uhmm een leuk spel is? En dan ook nog voor maximaal 4 knaken...Wellicht een rare gedachtengang - en ik ben wat ouderwets - maar ik speel spellen omdat ze leuk zijn om te spelen, niet omdat de ontwikkelaar toevallig een toffe peer is - of niet.

Maar gewoon even als discussie en voor mijn beeldvorming dan (my fellow terrarians was voor mijn tijd), is iedereen zo pissig omdat Re-Logic meer updates beloofde die er in eerste instantie niet kwamen, of omdat die updates er niet kwamen. Ik vind dat wel een kernpunt...en een wezenlijk verschil tussen begrijpelijk en misplaatste entitlement.

Persoonlijk ben ik juist blij dat Andrew terug is, dat hij van Terraria echt iets groots wil maken...en dan ook nog de laatste 7 maanden praktisch non-stop 7 dagen in de week 12 uur per dag heeft gewerkt voor 1.2 - wat bijna een verdriedubbeling van de huidige content oplevert - praktisch 8 keer zoveel content als de originele release versie..en oh, het is nog gratis ook. Maar zoals gezegd als jullie probleem is het verbreken van een eerder gedane belofte dan begrijp ik de terughoudendheid wel, en dan spreek ik jullie wel na 1 oktober...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ze zijn niet boos omdat ze niet kwamen. Maar meer omdat hij in de ochtend allemaal previews post. En in de avond (tenminste binnen 1 dag) gewoon aangeeft in een nogal pissige post dat iedereen hem met rust moest laten en dat hij er compleet mee stopte. Dat vond ik zelf gewoon kansloos. Als je van alles beloofd, en dan gewoon de community asociaal behandeld door te gaan schelden etc etc, dan krijg je gewoon terughoudendheid. En over 4 knaken, geweldig. Maar er zijn zoveel spellen voor dat geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lanerios schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:04:
Ze zijn niet boos omdat ze niet kwamen. Maar meer omdat hij in de ochtend allemaal previews post. En in de avond (tenminste binnen 1 dag) gewoon aangeeft in een nogal pissige post dat iedereen hem met rust moest laten en dat hij er compleet mee stopte. Dat vond ik zelf gewoon kansloos. Als je van alles beloofd, en dan gewoon de community asociaal behandeld door te gaan schelden etc etc, dan krijg je gewoon terughoudendheid. En over 4 knaken, geweldig. Maar er zijn zoveel spellen voor dat geld!
Dank voor de snelle reactie, en ja dat kan ik wel begrijpen dan...ik hoop dat de update je verwachtingen weet te overtreffen zodat Andrew wat vertrouwen terug kan winnen. Voor wat het waard is: hij weet zelf donders goed dat hij wat goed te maken heeft en is erg blij dat over het algemeen de TO community erg positief is tot nu toe (letterlijk: dat ging een stuk sneller dan verwacht). Wat je laatste opmerking betreft: er zijn zeker genoeg spellen voor dat geld, ik heb er echter maar weinig gevonden die zoveel speeluren opleveren als Terraria...zeker niet als je het vergelijkt met spellen waar je zo 40-50 euro voor neertelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik hoop het echt, ik speel het nauwelijks meer omdat ik alle content al heb gedaan. Helaas nog geen PS3 versie omdat ik ook al wil halen, en nog erg zit te twijfelen :p (misschien PS4 versie? :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:12:
[...]

Wat je laatste opmerking betreft: er zijn zeker genoeg spellen voor dat geld, ik heb er echter maar weinig gevonden die zoveel speeluren opleveren als Terraria...zeker niet als je het vergelijkt met spellen waar je zo 40-50 euro voor neertelt.
Misschien niet, maar het is allemaal gewoon verwachtingsmanagement. Als je gouden bergen belooft en ineens met de noorderzon verdwijnt omdat je liever een nieuw spel gaat maken dan ben je in de ogen van de community een lul. Als hij Terraria neer had gezet en vóór de laatste update had geroepen dát het de laatste update zou gaan zijn dan was het allemaal anders gelopen.

Wat er nu voor mijn gevoel is gebeurd is dat hij de community uitspuugde en de community vervolgens hém liet vallen voor wat betreft zijn nieuwe projectje. En erger nog: op zijn Facebookpagina bracht hij iedereen weer wat hoop door te posten dat er later die week "groot nieuws" zou zijn. Voor een game die op dat moment alleen nog maar pc-gamers als fan had kun je je vast voorstellen hoe groot de teleurstelling was toen het een vrijwel identieke consoleport van de pc-game bleek te zijn. Toen hij na een paar maanden eindelijk door had dat die acties hem enige vorm van populariteit van zijn nieuwe game door de neus geboord hadden kwam hij met hangende pootjes om vergiffenis vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
NME, jij verwoord precies hoe ik het zelf ook zie.

En qua speelduur games..

Spelunky
Stealth Inc
Binding of Isaac
Paranautical Activity
etc
etc

Voor mij Allemaal evenveel speelduur :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:02:
Persoonlijk ben ik juist blij dat Andrew terug is, dat hij van Terraria echt iets groots wil maken...en dan ook nog de laatste 7 maanden praktisch non-stop 7 dagen in de week 12 uur per dag heeft gewerkt voor 1.2 - wat bijna een verdriedubbeling van de huidige content oplevert - praktisch 8 keer zoveel content als de originele release versie..en oh, het is nog gratis ook. Maar zoals gezegd als jullie probleem is het verbreken van een eerder gedane belofte dan begrijp ik de terughoudendheid wel, en dan spreek ik jullie wel na 1 oktober...
Ik zou wel eens willen weten waar je deze wijsheid vandaan haalt. Ik geloof nooit dat hij gratis, 7 dagen per week 12 uur bezig is met deze patch. Ook 8x zoveel content als het origineel wat zou betekenen 40+ nieuwe armor sets om maar een getal te noemen ...

Ik zeg, overdrijven is een kunst. :P

Daarnaast, heeft hij deze patch al 3 maanden uitgesteld gezien hij in een interview in april ofzo (net 1 april :P) aankondigde dan in juli deze patch zou komen. Vervolgens uitgesteld naar eind juli/begin augustus en nu 1 oktober ...

Eerst zien ... dan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:19:
[...]

Misschien niet, maar het is allemaal gewoon verwachtingsmanagement. Als je gouden bergen belooft en ineens met de noorderzon verdwijnt omdat je liever een nieuw spel gaat maken dan ben je in de ogen van de community een lul. Als hij Terraria neer had gezet en vóór de laatste update had geroepen dát het de laatste update zou gaan zijn dan was het allemaal anders gelopen.
Verwachtingsmanagement is wel een goede omschrijving, en ik ga ook zeker niet zeggen dat ie dat niet heeft verknald want dat is gewoon zo. Ik weet niet waar deze info verder vandaan komt, aangezien hij destijds duidelijk heeft aangegeven dat hij door gezinsomstandigheden stopte met updaten - geboorte van zijn zoontje - en nog nooit met een nieuw spel is bezig geweest of uberhaupt over een nieuw spel had/heeft nagedacht. Met Starbound (ik denk dat je daar op doelt) heeft Re-Logic niets te maken - sterker nog, de artiest van Terraria heeft met alle kennis opgedaan met Terraria een eigen bedrijf opgericht en is met een kloon van Terraria begonnen wat uitgegroeid is tot Starbound...
Wat er nu voor mijn gevoel is gebeurd is dat hij de community uitspuugde en de community vervolgens hém liet vallen voor wat betreft zijn nieuwe projectje. En erger nog: op zijn Facebookpagina bracht hij iedereen weer wat hoop door te posten dat er later die week "groot nieuws" zou zijn. Voor een game die op dat moment alleen nog maar pc-gamers als fan had kun je je vast voorstellen hoe groot de teleurstelling was toen het een vrijwel identieke consoleport van de pc-game bleek te zijn.
Ja dat was niet goed aangepakt...door 505 Games trouwens, die zijn facebook en twitter had overgenomen.
Toen hij na een paar maanden eindelijk door had dat die acties hem enige vorm van populariteit van zijn nieuwe game door de neus geboord hadden kwam hij met hangende pootjes om vergiffenis vragen...
Nogmaals, hij is helemaal niet met een nieuwe game bezig of ooit bezig geweest...dus daar heeft het niets mee te maken.
Dreanor schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:49:

Ik zou wel eens willen weten waar je deze wijsheid vandaan haalt. Ik geloof nooit dat hij gratis, 7 dagen per week 12 uur bezig is met deze patch. Ook 8x zoveel content als het origineel wat zou betekenen 40+ nieuwe armor sets om maar een getal te noemen ...
En wie betaald hem dan? Hij is een zelfstandige, Terraria op PC heeft geen uitgever, er staat verder geen investeerder achter. Dus hij investeert zijn eigen geld en tijd in deze update die de kopers van het spel vervolgens gratis krijgen...ik noem dat gratis ja, als jij er 0,0 euro voor hoeft te betalen is dat toch gratis?

Qua armor sets om even serieus op je steek onder water in te gaan tel ik 28 nieuwe in 1.2 ten opzichte van 1.1.2 (exclusief nieuwe vanity sets, als ik die ga meetellen....)...als je dan doorrekent hoeveel nieuwe armor er bij is gekomen van 1.0 naar 1.1 dan zit je heel aardig in de buurt van je 40...
Ik zeg, overdrijven is een kunst. :P
Ik zeg, als ik zeg praktisch 8 keer zoveel content ten opzichte van het origineel, bedoel ik ook praktisch 8 keer zoveel content :P

[edit] over deze post heengelezen:
lanerios schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:16:
Ik hoop het echt, ik speel het nauwelijks meer omdat ik alle content al heb gedaan. Helaas nog geen PS3 versie omdat ik ook al wil halen, en nog erg zit te twijfelen :p (misschien PS4 versie? :) )
Re-Logic wil graag een next-gen versie, dus daar wordt wel over gesproken, maar dat is nog niet in de buurt van een daadwerkelijke overeenkomst dus pin me er niet op vast dat die wel of niet komt

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2013 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Lol MrRudi, het is geen steek onder wat van mij, lol!

Ik ben alleen heel benieuwd waar je de informatie vandaan haalt dat hij 12 uur per dag, 7 dagen per week aan deze update werkt en waar je vandaan haalt dat er 8x meer content inzit dan in terraria nu zit.

En waarom ga je niet in op het feit dat deze patch ook al 3 maanden uitgesteld is? Zoals ik al zei, eerst zien, dan geloven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zover ik weet heeft Red zelf nooit een datum beloofd wanneer de patch uit zou komen, maar ik kan me vergissen ik heb het interview niet gelezen/gezien. Maar de patch is met name uitgesteld omdat ze maar nieuwe dingen bleven toevoegen...tot twee weken geleden bleven ze nieuwe ideeën toevoegen, ja dan is je update natuurlijk nooit af.

Wat de 8 x zoveel content betreft, ik heb een goed idee hoeveel nieuwe dingen er in 1.2 zitten en een overzicht van nieuwe items en NPCs (wat zowel monsters, bosses als echte NPCs zijn)...vandaar dat ik ook even makkelijk de armor sets kon tellen. Aangezien ik een change log moet maken om in te kunnen schatten hoeveel werk het is alles naar consoles om te zetten heb ik nogal wat inside information. Zelfde met zijn werktijden, ik spreek hem dagelijks en zie 99% van het overleg tussen Red/Cenx en de spriters...dus ja, ik denk dat ik daar wel uitspraken over kan doen. Staat je vrij om er niets van te geloven natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Zolang er je geen bronnen toont kan ik er weinig mee wat dat betreft ...

Waar heb jij het overzicht, de wiki? Want ik kan dat zo één, twee, drie niet vinden. Ook 1.2 patchnotes zijn nog vrij wazig en gebasseerd op screenshots/filmpjes welke op youtube/terraria forum rondzwerven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Dreanor schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 19:35:

Waar heb jij het overzicht, de wiki? Want ik kan dat zo één, twee, drie niet vinden. Ook 1.2 patchnotes zijn nog vrij wazig en gebasseerd op screenshots/filmpjes welke op youtube/terraria forum rondzwerven.
vziw zit MrRudi bij het bedrijf dat het porten doet van pc naar consoles (correct me if im wrong though!) en die bronnen zijn voor intern gebruik. Je moet hem maar op zen woord geloven. En anders zie je het 1 oktober wel, das de officiele release datum.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Ha, dat zou een hoop verklaren, waarom hij gepassioneerd reageert als men terecht kritiek heeft op terraria. ;)

Maar waarom er dan overdreven moet worden snap ik niet. Er zitten +/-14 armor sets in Terraria (21 als je vanity mee rekent), keer 8 is 112 nieuwe armor sets (of 168 incl. vanity), wauw dat is echt nieuws en zouden we op het terraria forum moeten melden!!! :P
Daarnaast zitten er +/-8 (mini)bosses in Terraria, volgens huidige patch notes komen er 5 tot 8 bij (echter kan dit meer zijn gezien ik zei dat het wazige notes zijn ;)) maar als er 64 nieuwe bosses bij komen, dan wauw!
En laten we eerlijk zijn, er is geen mens op aarde wat meer dan een half jaar 12 uur per dag, 7 dagen per week, gratis werkt!

Nee, even serieus, ik ben zeer benieuwd naar de update en wat er echt allemaal in komt. Maar zolang er nog steeds uit gesteld wordt en er niet veel concreets is (aka release, beta release of officiële patch notes release) blijf ik erg argwanend naar deze update. En laten we eerlijk zijn, deze update had er twee jaar geleden al moeten zijn. ;)

En even voor de duidelijkheid, ik ben en voor was, groot fan van terraria. Ik heb 5 kopieën gekocht en aan vrienden/broer gegeven om het spel te steunen (en ook om zelf leuk met vrienden te spelen, echter die vonden het spel niks). Dus het is gewoon lastig om goedgelovig te zijn ivm het verleden, wat pas echt een steek onder water was. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreanor schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 19:35:

Het is hier op gebaseerd:
Afbeeldingslocatie: http://www.engine-software.com/proof.jpg
TepelStreeltje schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 20:06:
[...]

vziw zit MrRudi bij het bedrijf dat het porten doet van pc naar consoles (correct me if im wrong though!) en die bronnen zijn voor intern gebruik. Je moet hem maar op zen woord geloven. En anders zie je het 1 oktober wel, das de officiele release datum.
De X360, PS3 en Vita versie inderdaad.
Dreanor schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 20:27:
En laten we eerlijk zijn, er is geen mens op aarde wat meer dan een half jaar 12 uur per dag, 7 dagen per week, gratis werkt!
Die mensen zijn er zat, maar die hebben dan ook wel het geld om dat te kunnen (ik zou dat niet kunnen, maar hij wel).
En laten we eerlijk zijn, deze update had er twee jaar geleden al moeten zijn. ;)
Dat is inderdaad geen discussie :)

• Dreanor
Het is niet dat ik niet geloof dat je de Dev versie van 1.2 hebt gezien je werkt bij Engine Software, alleen je statement(s) overdreven is (zijn)!

Ik geloof zeker dat de update indrukwekkend groot is, groter dan wat we gezien hebben aan Terraria updates maar echt geen 8x groter dan terraria. Dan zouden we 108 kamers moeten bouwen voor alle NPC's, pfff ik wordt al moe van de gedachte. :P

Maargoed, als jij zegt dat het 8x groter is dan mag ik concluderen dat er +/-168 (8x21) nieuwe armor sets in komen, +/-64 (8x8) nieuwe boss mobs, +/-960 (8x120) nieuwe wapens, 1200 (8x150) nieuwe enemies, 96 nieuwe NPC's (8x12), etc?

En als het er minder zijn dan ben ik natuurlijk wel zwaar teleurgesteld, dat snap je natuurlijk ook wel. ;) En als het wel zo is, of het zijn er meer, dan krijg jij mijn welgemeende excuses. Mijn ongeloof komt voort uit het verleden van Terraria's ontwikkeling. :)

• corset
Ben wel heel nieuwsgierig naar de 8x zo groot statement. 64 bosses? Awesome!

Verwijderd

Ok ok wellicht heb ik een ietsiepietsie overdreven met de 8 keer...maar ik zei ook de originele release versie he, daar zaten niet eens Goldfish in, of Bunnies...of top-side jungles. We came a long way!

• Dreanor
Ach, ik was ook wel een beetje irritant natuurlijk maar dat is vooral vanwege het verleden van Terraria niet ten opzichte van jou.

Het lijkt mij ook wel lastig als je zelf zo betrokken bent bij een geweldige game en dan al ons gezeik aan te moeten horen. ;)

En voor diegene die Terraria al gekocht hebben is deze update gratis, maar het is natuurlijk ook zo dat deze update voor een (tijdelijke) boost in sales gaat zorgen.

Al zit ik nog wel met één vraagje, is deze patch de enige (soort van goedmakertje) of "leeft" Terraria weer en volgen er nog meer updates?

Verwijderd

Ik kan uiteraard niet voor Red spreken en wat hij precies van plan is...maar ik heb al sprite sheets voorbij zien komen voor zeker nog twee updates. Die absoluut niet van dezelfde grootte gaan zijn als 1.2, maar Terraria leeft behoorlijk...

Hoewel ik ook weet dat er behoorlijk wat scepsis was over de console ports, en de mobile versies, en de Vita versie ongetwijfeld ook...brengen die ook weer een heel nieuw publiek met zich mee. De Terraria community is weer groeiende, en ik merk toch aan alles dat Red dat graag zo wil houden...er zijn in elk geval ideeën genoeg binnen het team (suggestie lijst is 17 A4tjes, lang niet alles daarin is werkbaar trouwens ;)).

Wat jullie gezeik betreft: daar heb ik geen problemen mee, ik vind het erg jammer dat iedereen Andrew zo'n lul vind (het is namelijk een heel sympathieke gozer) maar dat heeft hij voor een groot deel aan zichzelf te wijten...dus ik vind het jammer ja, maar ik neem het "jullie" ook niet kwalijk. Er is alleen zoveel foutieve informatie en zoveel gekanker dat nergens op slaat (zoals "hij is met een nieuwe game begonnen en daarom stopte hij met Terraria") dat ik daar soms wel eens fel op kan reageren ja.

• corset
Ik hoop het echt Rudi, het zou geweldig zijn om Terraria weer te kunnen spelen als iets nieuws. :) Nu nog maar hopen op een PS4 versie ooit haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
https://twitter.com/Demilogic/status/382568354591948801
I will be submitting 1.2 to steam Monday night for the Tuesday launch. I do not have a time from for you guys other than that. :)

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Om even terug te komen op de nieuwe content in de 1.2 patch.
TheGamingReaver:

Hello Redigit thanks for your time I was wondering a few things
About how many new items are in 1.2 and how many were there before?
How many new mobs are there in 1.2?
Will our 1.1.2 worlds work in 1.2?

Redigit:

The last update had 603 items. There are currently 1613.
Previously there were about 145 mobs. There are now 236.
Your old worlds will still work but they will be missing a lot of specific features.
Er is nu een IAmA bezig op reddit door Redigit hemzelve: http://www.reddit.com/r/I...terraria_ask_me_anything/

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Voorlopige changelog, geen idee als deze al compleet is:

Bug Fixes:
• You can no longer craft items or money by placing items in the trash.
• You can no longer sell your gold to NPC's
• Music box/chest duping no longer works
• Bunnies/Goldfish spawned from statues no longer drop money during a Bloodmoon
• Equipping items to the social slot in German no longer crashes the game
• The game will no longer create a random password during multiplayer world generation
• You can now reforge in all languages
• Active blocks will no longer become inactive with a chest on them
• Fixed a bug that would cause a suitable house to be unsuitable
• Fixed a lot of bugs that were not listed

Mechanics and Gameplay:
• Enemies now have a health bar
• There is now a map, mini map, and overlay that only shows tiles the brightest they have ever been
• The map can be toggled using tab, m, or through the map icons
• “M” has been remapped for the map feature
• “J” is now the default button for mana use
• There is now an extended crafting menu that will show everything you can craft
• Some items now stack to 999
• Character slots have been increased to 1,000
• World slots have been increased to 1,000
• The starting female cloths have been modified
• There are several new hairstyles
• Character creation has been remodeled
• Chest sizes have been doubled
• Your inventory space has been increased by 10
• You no longer need to jump to ascend single blocks
• The hammer is now used for creating slopes, halftiles, and breaking walls only
• The axe is now only used for chopping down trees and giant mushrooms
• Pickaxes will now remove blocks, placeable objects, and items such as Life Crystals and chests
• You can now paint any solid tile or item
• Dye slots have been added
• You will now start with 10 mana
• You can now craft early game magic robes and staves
• Bricks, wood, stone and glass all now blend together
• Mana Crystals only require 5 fallen stars to craft, down from 10
• If water touches a halftile it will create a waterfall
• Your world has a chance to get alternative ore as a replacement for copper, iron, silver, and gold
• Your world has a chance to have a replacement for the Corruption
• Your world has a chance to get alternative ores as a replacement for Cobalt, Mythril, and Adamantite
• Your world has a rare chance to have a pyramid or living tree spawn during world generation each containing their own loot table
• There is a new hardmode jungle temple
• There are now beehives that can be found in the jungle
• There are now several new backgrounds and tree variations your world has a chance to generate
• Water will now change color based on the biome you are in and depth underground
• Ropes are now found early game and can be used to craft rope coils for traversing the world
• Chains can now be placed and used as a rope mechanism
• Mushroom grass/seeds can now grow and spread above ground
• There are now 3 colors for wires
• Actuators can be used to make any solid tile active and inactive
• There is 1 new liquid type that can be found in the Jungle
• There are several new fountains that will change the color of water when they are place nearby
• Pearlstone bricks no longer spread hallow
• Rain and blizzards have been added
• There is a new snow biome with unique treasures and items for normal and hardmode
• Enemies no longer trigger underground pressure plates
• There are new pressure plates that can only be triggered by certain things such as the player, enemies, or both
• Clowns will no longer blow up tiles
• There are several new buffs and debuffs
• There are now mini Capture the Gem addition to the game. You can craft large gems that draw a gem icon above the player holding the gem and if the player is killed the gem will be dropped next to their corpse
• There are 2 new hardmode events
• Werewolf form has been buffed and can take place every night
• Broken armor debuff only lasts 2 minutes, down from 5
• You now use a pickaxe to remove armor from a mannequin
• Players no longer take double damage in pvp
• Items of the same type will now stack when next to each other
• When using a gravitation potion your world will invert rather than your character
• You can no longer become invincible when touching fire blocks
• Increased speed at which you can buy stacks of things

Graphical Changes:
• The sun is now brighter
• Midnight is now darker
• The sky has a smooth gradient
• There are several items that have had graphical upgrades such as gems, colored torches, minishark, muramasa, aqua scepter,
• starfury, ect..
• There are now stalagmites, icecicles, moss, plants, rocks, and other "piles" added to enhance the environment
• There are several new mini caves that can be found with unique backgrounds
• Each biome will now have chests and pots with unique graphics
• The dungeon now has 3 unique textures/colors and furniture
• Hell houses have been remodeled
• Floating islands have been remodeled
• Each biome will now have unique textures and wood types:
• Corruption: Ebonwood
• Jungle: Rich Mahogany
• Crimson: Shadewood
• Hallow: Pearlwood
• Each brick now has its own unique texture
• Each brick wall now has its own unique texture
• Torches are now animated and can be placed on walls
• Common enemies such as demon eyes, skeletons, and zombies have all been given graphical variations
• There are several new tombstones
• All objects in the game that sparkle will now sparkle with a corresponding color

Recipes/Items:
• In total there are over 1,000 new items
• There are 10 new ores
• There are 4 new wood types
• There are 31 new brick types
• You can now imbue melee weapons
• There are several new arrow and bullet types
• There are several new crafting stations
• There are several new wands used for crafting new bricks and brick walls
• You can now craft bricks, walls, and furniture out of several new materials:
• Slime, Bone, Mushroom, Living wood, Flesh, Silt, and many more!
• You can now craft Jester Arrows
• There are 12 new wing types
• There are several new vanity sets
• There are a lot of new rare drops added to enemies
• You can now craft stained glass
• There is an item in hardmode that allows you to change biomes
• There is an item in hardmode that allows you to increase your max health
• There are 29 new tinker combinations
• Several new items have been added to the game that are used for crafting dyes
• Starfury now acts as a melee weapon and has had its damaged increased
• Aqua Scepter has been redesigned and does slightly more damage for less mana
• Water bolt has been redesigned and does slightly more damage
• Vilethorn does more damage and uses less mana
• Magic Daggers have been buffed
• All of the old classic armors can be found as rare drops and have the same stats as their current counterparts and count towards set bonuses
• Items that were called dyes previously for crafting have been changed to thread
• Chests now have larger loot tables
• You can now make picks instead of drills and axes instead of chainsaws in late game tiers
• Increased the drop rate of souls
• There are over 50 paintings that can be collected randomly throughout the world
• Jungle armor no longer requires gems
• The amount of meteorite required for crafting has been decreased
• Meteorite armor has more defense and does more damage
• Silt and slush can be extracted into useful materials, items, and money
• Each boss has a rare chance to drop a placeable boss trophy
• Hooks can now be crafted out of gems
• Depth meter is no longer craftable
• Stars can now be crafted with bottles to make a new light source
• Floating island chests no longer require a key
• Gems and bars can be placed
• Items made from hellstone now require less hellstone

NPCS:
• There are 8 new friendly npcs
• There are 4 new bosses
• There are over 100 new enemies
• Friendly npcs will sell different items depending on certain conditions such as time of day or biome they are living in
• Hardmode bosses have a chance to spawn on their own to help players progress through the game
• Current hardmode bosses now do slightly less damage and have had their health decreased
• There is a rare spawn mini boss that can be found during blizzards in the above ground ice biome
• There are over 15 new pets that can be found in chests and dropped rarely off enemies
• Early hardmode enemies now do less damage and have less health/defense.
• Skeletron can now be summoned and has a small loot table

Music:
• There are 15 new tracks for the game, 3 of which are from the console version of the game
• Day theme 2 will loop into day theme 1 to add variation above ground
• Desert, ocean, glowing mushrooms, dungeon, and space all have their own tracks now
• Ice biome has an above and below ground track

Performance/Miscellaneous:
• The game now only loads assets when needed, reducing the amount of RAM used
• Optimized tile data to reduce RAM usage
• There game will now ask you if you want to use UPnP to automatically port-forward when hosting multiplayer

Bron: https://docs.google.com/d...qs/preview?sle=true&pli=1

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Terraria 1.2 en BF4 Beta morgen. Dat wordt nog een druk dagje :P.

[ Voor 4% gewijzigd door Jerry op 30-09-2013 13:06 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

Jerry schreef op maandag 30 september 2013 @ 13:06:
Terraria 1.2 en BF4 Beta morgen. Dat wordt nog een druk dagje :P.
Inderdaad... moeilijk moeilijk moeilijk... En ook nog de hele dag werken :'(

Maar wat een waslijst aan updates. Daar houd ik wel van, allemaal nieuwe dingen bekijken en zoeken. Ga morgen een mooie nieuwe wereld beginnen.. Hoelaat komt de update? Steam updates meestal op 19:00 uur toch?

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Changelog lijkt me aardig compleet, er zijn intussen ook al aardig wat Let's Plays voor 1.2 uit...Totalbiscuit & Jesse, Toby, Dunco, Yrimir...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Meh, geef mij maar de wat serieuzere letsplayers :P (Wel lastig te vinden trouwens) zie bijvoorbeeld: Bisnap, NorthenLion, Direwolf etc. Maar ja, geen terraria lets plays :P

Kan niet wachten op de patch trouwens, wat ik ook over die dev zeg, het spel blijft gewoon leuk!

[ Voor 34% gewijzigd door corset op 30-09-2013 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat ben ik niet met je oneens, wat die letsplayers betreft...met name Toby vind ik zwaar irritant. TB & Jesse zijn nog wel eens vermakelijk...en Yrimir is natuurlijk een held.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

ChippyGaming vind ik persoonlijk de beste van de beta 1.2 lets plays. Geen fluf, goede stem en interessante informatie. Hij laat ook de saaie stukken weg.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 18:12:
Ja dat ben ik niet met je oneens, wat die letsplayers betreft...met name Toby vind ik zwaar irritant. TB & Jesse zijn nog wel eens vermakelijk...en Yrimir is natuurlijk een held.
Toby had wat in het begin, maar het is nu meer een typetje geworden dan echt zichzelf. En datzelfde heb ik met TB. Nog steeds goede LP'ers, maar totaal niet mijn stijl :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
TB en Jesse zijn heel vermakelijk maar spelen echt ontzettend traag/slecht. Ik erger mij daar niet zo aan, maar ik kan mij voorstellen dat men zich daar aan kan ergeren. Maar bijna kunnen wij allemaal 1.2 proeven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Jerry schreef op maandag 30 september 2013 @ 18:14:
ChippyGaming vind ik persoonlijk de beste van de beta 1.2 lets plays. Geen fluf, goede stem en interessante informatie. Hij laat ook de saaie stukken weg.

[video]
Als ik die LP bekijk heb ik de indruk dat mijn inventory constant vol gaat zitten :D Zoveel nieuwe items. En mezelf kennende ga ik alles willen houden en niks wegdoen.

[ Voor 6% gewijzigd door Jump op 30-09-2013 19:47 ]

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Jump schreef op maandag 30 september 2013 @ 19:47:
[...]

Als ik die LP bekijk heb ik de indruk dat mijn inventory constant vol gaat zitten :D Zoveel nieuwe items. En mezelf kennende ga ik alles willen houden en niks wegdoen.
Niks mis mee :D. Gelukkig zijn de chests 2x zo groot :P.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BREAKING NEWS!

Terraria 1.2 gaat om middernacht EST beschikbaar zijn op Steam (over 5 uurtjes min of meer)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik zit nu de LP van Rockleesmile te kijken. Wel grappig, een van zn eerste LP's was Terraria (300-400 subscribers). Nu met 40k subscribers is hij terug bij z'n roots haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:16
13-in-een-dozijn youtuber die van alles wat populair is een film maakt. Dat zijn z'n roots ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Dat is waar, maar zn speelstijl spreekt mij een stuk meer aan dan de gemiddelde andere LP persoon :p

Zodra Bisnap of NL aan een LP begint zit ik daar hoor (dat of Baertaffy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog niemand aan de 1.2? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Tweede "Top Played" op steam en eerst (en zojuist) tweede in de "Top Sales" (terwijl hij niet eens on sale is). Dus ja, er zijn vast wel mensen die 1.2 spelen. :P

En om even terug te komen op onze (geweldige ;P) discussie van enkele weken geleden. Dit is wat ik bedoelde met dat hij het niet gratis doet, zoals je ziet ineens een grote spike in de verkoop van de game. ;)

Zelf al even gespeeld alleen nog niet een mooie wereld gevonden met wat goede caves. Ik heb een hekel in Terraria om zelf te graven, zeker gezien verticaal verplaatsen nog niet ideaal is (tenzij je nu rope/chains hebt). :(

Ja, er is dat item wat je teleport maar ik begin uiteraard 100% fris, nieuwe character in nieuwe wereld dus dat item heb ik ook nog niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seswa
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-08-2018
Paar uurtjes gespeeld op 1.2.
Best leuk, maar vanaf 0 beginnen is best pittig, de nachten lijken ook langer.
Voor het gemak maar een small world gegenereerd.
Ik ga weer uren hierin stoppen zoals het nu naar uitziet :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreanor schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 15:42:
[...]

Tweede "Top Played" op steam en eerst (en zojuist) tweede in de "Top Sales" (terwijl hij niet eens on sale is). Dus ja, er zijn vast wel mensen die 1.2 spelen. :P

En om even terug te komen op onze (geweldige ;P) discussie van enkele weken geleden. Dit is wat ik bedoelde met dat hij het niet gratis doet, zoals je ziet ineens een grote spike in de verkoop van de game. ;)
Het verschil is dat hij - in mijn ogen - het wel gratis doet (hij krijgt er door niemand voor betaald, en niemand die de game al heeft gekocht moet er extra voor betalen) wat nog niet wil zeggen dat hij er niets aan verdient (waar jij op doelt) :+
Zelf al even gespeeld alleen nog niet een mooie wereld gevonden met wat goede caves. Ik heb een hekel in Terraria om zelf te graven, zeker gezien verticaal verplaatsen nog niet ideaal is (tenzij je nu rope/chains hebt). :(
Herkenbaar! Ik graaf ook niet graag, zeker niet in het begin (zo traaaag)...ik ben nu ook met een hele frisse playthrough begonnen, maar deze wereld heeft direct corruption zowel links als rechts van me...dus dat wordt een nieuwe world gen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

De update waarvan we wisten dat ie zou komen is eindelijk hier :+. Gelijk maar nieuwe wereld + nieuwe character, en gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Vraagje! Waar de f. zit ijzer? :o Ik heb goud, zilver, rubies en emeralds in overvloed en weer niet wat ik ermee moet maar ijzer ... dat is nergens te bekennen. En laat ik juist ijzer nodig hebben (voor saw table, om daarmee een loom te maken, zodat ik een bed kan maken en hopelijk touw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Dreanor schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 21:20:
Vraagje! Waar de f. zit ijzer? :o Ik heb goud, zilver, rubies en emeralds in overvloed en weer niet wat ik ermee moet maar ijzer ... dat is nergens te bekennen. En laat ik juist ijzer nodig hebben (voor saw table, om daarmee een loom te maken, zodat ik een bed kan maken en hopelijk touw).
goud? Dat kan ik dus juist helemaal niet vinden op mijn map :P
Ijzer zat! Men steam naam is zelfde als men GoT Naam, voeg me anders ff toe, ruilen we wat ;)

Nog mensen die zin hebben om beetje samen te spelen? Heb ondertussen full platinum set, nu bezig de volgende pickaxe te scoren (weet alleen niet welke dat is, goud toevallig??) en daarmee hellfire te gaan halen of bone armor set.

[ Voor 5% gewijzigd door TepelStreeltje op 01-10-2013 21:58 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Hoe ziet ijzer eruit? Ik ben er namelijk een beetje klaar mee! Ik heb gewoon meer dan 1000 silver, 500+ goud en gewoon nul komma nul ijzer ...

En nee, ik zit niet enkel heel diep, ik zit overal te mijnen, heb zelfs rope van mijn top base tot in de hell ... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Dreanor schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 22:40:
Hoe ziet ijzer eruit? Ik ben er namelijk een beetje klaar mee! Ik heb gewoon meer dan 1000 silver, 500+ goud en gewoon nul komma nul ijzer ...

En nee, ik zit niet enkel heel diep, ik zit overal te mijnen, heb zelfs rope van mijn top base tot in de hell ... :S
Afbeeldingslocatie: http://hydra-media.cursecdn.com/terraria.gamepedia.com/thumb/5/50/Iron_vein.png/180px-Iron_vein.png

je vind het overal, zelfs op de oppervlakte.

Zit er toevallig een bug in het spel?? Aangezien ik dus helemaal geen goud kan vinden en jij geen ijzer... :P

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Thanks, het is dus niet veranderd ten opzichte van pre 1.2 ;)

Ik vind het maar raar ... misschien morgen maar eens nieuwe wereld starten. Kijken of ik daar wel wat vind. Ben ook al van links naar rechts gelopen (voor zover mogelijk) en niks ... /sadface

Dacht ook al aan bug ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog geen problemen gevonden met het niet vinden van ores...het kan natuurlijk maar zomaar dat je geen ijzer hebt, alleen maar lood, wat er anders uitziet. Welke basis ores je krijgt zijn random maar het is het een of het ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zymo656
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-07-2020
Voor degene die geen iron kan vinden. In sommige werelden zijn de Iron blocks vervangen door Lead blocks. Die hebben een donkerblauwe kleur (volgens mij, ik zit momenteel op het werk, dus kan niet checken).

De recipes blijven hetzelfde met lead als dat ze met iron waren.

*edit*
MrRudi en ikzelf posten zowat tegelijkertijd :P

[ Voor 9% gewijzigd door zymo656 op 01-10-2013 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Ah, dat verklaard een hoop. |:(

Waarom is het trouwens of iron, of lead? Ik vind loden harnas toch wat vreemd (gevoelsmatig). Het lood zakt je dan letterlijk in de schoenen.

Had ik dit maar eerder geweten, hele avond bezig geweest op zoek naar ijzer ... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zymo656
Tsja, ik denk voor een beetje variatie in de low tier armor/wapens.

Ik ben vanmiddag een nieuwe wereld gestart, in een small world.

Ik start in een redelijk vlak grassland/forest. Direct links van mij, een jungle biome en direct rechts een nieuwe biome, waarin spider over backdrop klimmen en een of ander face-beast mob.......
Ik denk dat ik even een nieuwe wereld ga creeren, waarschijnlijk large zoals ik voor 1.2 altijd deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

houd er wel rekening mee dat wanneer je large wereld maakt, de diepte ook stuk groter word...
STUK langer graven dus eer je in hell bent...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zymo656
Ja, dat is zeker waar. Maar diepe chasms/caves vind ik altijd leuk om te ontdekken. Dus meestal maak ik geen hellevator of iets dergelijk totdat ik een vele betere pick of drill heb.

Met de ropes/chains zal het omhoog klimmen wel een heel stuk sneller gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zymo656 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 23:08:
Tsja, ik denk voor een beetje variatie in de low tier armor/wapens.

Ik ben vanmiddag een nieuwe wereld gestart, in een small world.

Ik start in een redelijk vlak grassland/forest. Direct links van mij, een jungle biome en direct rechts een nieuwe biome, waarin spider over backdrop klimmen en een of ander face-beast mob
That would be The Crimson =)

Ik maak altijd een large world...maar ik heb nu al 4 keer achter elkaar pech dat ik redelijk dicht op mijn spawn aan beide kanten corruption heb...maar goed, geen zin meer om weer een nieuwe wereld te maken =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Ik spawnde in een smallword in een klein stukje forest, rechts van mij ice, daar rechts van corruption. Links van mij een gigantische boom (?) en verder ben ik nog niet geweest. Moet eens die boom in gaan klimmen ben benieuwd wat er boven is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch maar weer een nieuwe wereld gemaakt, nog geen corruption of crimson tegengekomen en ik heb wel een toegankelijke desert, ice en Jungle biome...dit is wel een blijvertje denk ik. Laat operatie "super mega tower basis" maar van start gaan =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zymo656
Nou ik ben tevreden met mijn wereld.
Dit is mijn zeflgemaakte basis. Ik wilde een keer niet op de grond bouwen, dus zelf maar even een eilandje in elkaar gebouwt.

Afbeeldingslocatie: http://cloud-2.steampowered.com/ugc/882995154373483599/78D2C8149C95A7D96980EF7481CC9DBB28929E18/

Ik was even vergeten hoe groot large worlds waren....
Afbeeldingslocatie: http://cloud-2.steampowered.com/ugc/882995154373522485/89C3EFB5E1D6C1E6A68EAB4D3FE2AEA9F86D1625/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:44
En ze wouden toch uiteindelijk ook de ruimte in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Zo dat ziet er wel gaaf uit zeg! Heb hier zo veel zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiler1974
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-04 08:43
Kopietje gekocht op steam, die 10 euro heeft de ontwikkelaar dik verdiend! Eerste keer dat ik terraria ga spelen, dus verwacht binnenkort wel wat bouwprojecten te zien.

Grappig dat zon soort spellere me waarschijnlijk langer gaat bezighouden als actiespellen die het volle pond kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

defiler1974 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:34:
Kopietje gekocht op steam, die 10 euro heeft de ontwikkelaar dik verdiend! Eerste keer dat ik terraria ga spelen, dus verwacht binnenkort wel wat bouwprojecten te zien.

Grappig dat zon soort spellere me waarschijnlijk langer gaat bezighouden als actiespellen die het volle pond kosten.
Zeg dat wel, heb er 70+ uur in zitten (maar dat is waarschijnlijk nog weinig vergeleken met anderen hier op GoT) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Heb er het dubbele in zitten, val tme nog mee :P
Ben ondertussen bezig met hard mode stuff verzamelen, Wall of Flesh is al paar keer gefarmed en heb geloof ik ondertussen ook genoeg om full adamantite set te bouwen.

Mis alleen nog Titanium en oralchium (spelling? :S ) ore. Dat zou hoger moeten zijn dan Adamantite.
Ook heb ik geen Cobalt, maar Paladium. Wat prima is, want de armor set daar van is ZIEK goed. (extre life regen als je iets hit). Wat ik dus ook best wel apart vind, Paladium stuff zo goed dat ik bijna adamantite niet wil gaan gebruiken....

mocht er trouwens iemand zin hebben om mee te doen, pm me!

[ Voor 5% gewijzigd door TepelStreeltje op 03-10-2013 14:21 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Aha, dus de 1.2 versie is uit? Dat verklaard waarom opeens deze game weer zo hoog in de Steam sales lijst staat (2e geloof ik zelfs een paar dagen terug, onder Payday2). Hoezo een lage prijs werkt niet. ;)

Ben tot nu toe in 17 uur ooit tot Wall of Flesh gekomen, wat best wel wat tijd koste om tegen te strijden. Twee maal alleen nét op de laatste hp het gevecht niet gewonnen, zeer frustrerend. En dat terwijl het helemaal niet zo'n heel moeilijke baas hoeft te zijn met wat voorbereidingen. Maar goed, geen idee of ik wel klaar ben voor de Hard mode...

Als nu 1.2 uit is misschien de hele reis nog eens overnieuw doen? Het ellendige vind ik alleen hoe super handmatig alles bouwen is en hoeveel inventory management je moet doen met tientallen clicks tegelijk. Het zou nog erger kunnen, dat ben ik mij bewust hoor. Maar toch, een hele nieuwe char en wereld kosten erg veel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zymo656
djunicron schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 14:32:
Als nu 1.2 uit is misschien de hele reis nog eens overnieuw doen? Het ellendige vind ik alleen hoe super handmatig alles bouwen is en hoeveel inventory management je moet doen met tientallen clicks tegelijk. Het zou nog erger kunnen, dat ben ik mij bewust hoor. Maar toch, een hele nieuwe char en wereld kosten erg veel tijd.
Het valt wel mee als je een beetje weet wat je doet/waar je naar zoekt.
De bovenste screenshots was ongeveer +/- 3 uurtjes in een nieuwe wereld. Ik denk dat vooral het ontdekken de meeste tijd opslokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf net begonnen in mijn nieuwe wereld zoals ik al zei. Even snel een huisje gebouwd voor mijn Guide en dan exploren. Heb nu 2 grote bomen, waaronder eentje met huis onder de grond, een ice biome, 2 deserts, een jungle en de dungeon gelokaliseerd. Oh, en ik heb Crimson geen Corruption. Nu maar eens langzaam aan de basis gaan beginnen, ik heb alleen nog maar een treasure room met 20 kistjes zodat ik al mijn loot kan opslaan =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Laatst online: 08-08 22:31
Heeft iemand ervaring met de dedicated server van terraria. Heb er 1 draaien op linux en krijgt de klacht dat er geen bosses opgeroepen kunnen worden. Bijvoorbeeld met de suspicious eye, de eye wordt gebruikt en verdwijnt, maar ze krijgen een melding waarin iets als 'no permission' staat. Iemand hier ervaringen mee? Heb net de server herstart, hopen dat dat helpt.

Edit: Opgelost, met tshock moet je per groep dus instellen of ze wel of geen rechten hebben om bosses te spawnen. En guest heeft deze rechten dus niet.

[ Voor 17% gewijzigd door shenr op 03-10-2013 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 09:19
Even nog over youtubers, Zisteau heeft voorheen in terraria echt super gave gebouwen neergezet en ook grappen uitgehaald zoals 20x eater of worlds tegelijk. hij heeft een paar dagen terug een compilatie gepost en gemeldt dat ook hij 1.2 zal spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Is 'ie veel te vroeg mee, denk ik. 1.2 doet redelijk wat aan goodwill maar hij had nog een 1.3 moeten maken, IMO. Desnoods had hij dat gedaan door eerst 1.2 uit te brengen met maar de helft van de nieuwe features die er nu in zitten en dan nog eens 1.3 met de rest. Dan had hij precies hetzelfde resultaat gehad als nu maar met in het hoofd van zijn fans wel het idee dat hij toch nog moeite in versie 1 heeft gestoken. Nu denk ik dat veel mensen gaan denken dat hij nog eens extra wil cashen op een nieuwe game en daarvoor "even snel" de fanbase weer achter zich heeft willen krijgen zodat zijn nieuwe game niet flopt.

Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Laatst online: 08-08 22:31
Hij zegt ook niet dat hij al klaar is:
Spinks blijft echter wel bezig met het origineel. Zo gaat hij de komende maanden aan een endgame werken, inclusief eindbaas. "Over drie of vier maanden kun je nog een paar updates verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zymo656
We zullen het meemaken. Ik ben in ieder geval nog wel even zoet met 1.2

Overigens wil ik graag andere creaties van mensen zien, kijken wat iedereen maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Het eerste waar ik aan moest denken is dat het over Starbound gaat en niet Terraria 2. Dat er dus ergens een communicatie- of vertaal foutje zit gezien Starbound wel als spirituele opvolger van Terraria gezien wordt.

Zeker gezien hij het volgende zegt: In deel 2 wil ik oneindig veel werelden hebben zodat je niet vastzit aan één wereld. Je moet overal naartoe kunnen reizen.

Dat klinkt toch erg Starbound (het is de basis van Starbound) maar ik weet verder niet precies wie nu van Terraria naar Starbound is gegaan of verdere details. Als het echt Terraria 2 wordt dan klinkt het alsof ze direct de concurrentie met Starbound aan gaan en ook "multi wereld terraria game" maken.

ps. 116 uur op de teller van terraria en daarvan is pas 2-4 uur patch 1.2. :)

Pagina: 1 ... 18 ... 25 Laatste