Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Zodra je caves gaat exploren en dieper komt krijg je wel afwisseling. Op de 'surface' heb je inderdaad alleen maar zombies, slimes en floating eyes, maar ook andere monsters als je in een andere biome komt (bijv. desert of jungle).

[ Voor 21% gewijzigd door MeltedForest op 07-02-2012 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
lanerios schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 12:43:
Ga ik proberen :) Moet wel zeggen dat het een erg leuk spel is, maar de afwisseling is een beetje raar. Ben alleen Zombies, slimes en floating eyes tegen gekomen. Maar ik lees dat dat later wel gaat veranderen.
Dan ben je nog niet diep genoeg gegaan ;)

Maar als je eenmaal full gold set hebt is de volgende stap bosses afmaken inderdaad, of hopen dat er genoeg meteorites vallen, zodat je nog de meteorite set kan maken. Kies een boss die je leuk lijkt, Eye of Eater (eater is best goed te doen trouwens als je een platform brug bouwt), bereid je goed voor en veel succes. Zodra je dan shadow armor hebt kan je skeleton proberen (dungeon) of de jungle ingaan. Jungle kan nu ook al, maar is best pittig. Als je gravity potions hebt (of kan craften) kan je eens kijken of je de floating islands kan vinden, zijn leuke items en grondstoffen te vinden. Dus nog genoeg te doen ;) Als je dit alles gedaan hebt is er weer een lading nieuwe opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ben nu ongeveer van surface naar diepte van een altar oid gegaan (doet me 50 damage op het moment dat ik het aanval, denk dat het een Demon Altar oid is). en dan nog dezelfde afstand naar beneden. helaas pas 1 cave tegen gekomen :(
Maar ik ga door! Ik wil goeie gear :P

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Demon Altar kan je niet kapot maken, pas als je in hard mode zit. Als je erop slaat verlies je elke keer 50% van je health - in jouw geval 50 :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
Ik heb geluk, vlak onder mijn basis (zo'n 10 blokjes onder de grond), staan drie Demon Altars naast elkaar!

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 21:12

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Ik ben zoekende naar info voor het opzetten van een server (prive met een paar vrienden) voor terraria 1.1
Ik lees over al dat ik Hamachi moet gebruiken. Iemand ervaring mee?

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Same here Jump.

Gister met alleen Copper armor en een iron bow geprobeerd die Eye af te slachten, ging dus gruwelijk fout. Totaal niet voorbereid, ik had gewoon zoiets van "ik zie wel wat er gebeurd" Vanavond dus maar een goeie arena hiervoor bouwen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seswa
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-08-2018
FloydRaalte schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 12:57:
Ik ben zoekende naar info voor het opzetten van een server (prive met een paar vrienden) voor terraria 1.1
Ik lees over al dat ik Hamachi moet gebruiken. Iemand ervaring mee?
In mijn ervaring was het redelijk simpel, gewoon de dedicated server downloaden vanaf http://terraria.org/
uitpakken en de serverconfig.txt doornemen. Werkt goed.
Heb het niet via Hamachi gebruikt. Alleen een poortje geforward op m'n router zodat vrienden op m'n server kunnen inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Helaas nog steeds alleen een Windows dedicated server...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 12:13
MeltedForest schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 17:02:
Helaas nog steeds alleen een Windows dedicated server...
tShock heeft een Linux server software, maar dat werkt volgens mij niet helemaal bugvrij en stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Wat zijn goede strategieën voor in de jungle wereld? Gisteren er aangevallen voor vier hornets, en vier of vijf Man Eaters tegelijkertijd, en snel dood dan;

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Buiten bereik van de man eaters blijven en eerst de hornets aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Sindsdien niet meer naar de Junglu biome geweest. Ondertussen wel al enkele bosses verslagen. Volgende op de lijst is Skeletron, gisteren juist niet gehaald. Je komt ook telkens leukere en leukere items tegen.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Ik ben nu 3 dagen (avondjes) bezig van voor af aan. Samen met een maat van me op mijn server. Toch zitten we nu al beide aan de endcontent. Lees: beide adamantite armor en weapons. Het enige wat ons nog staat te doen is die excalibur en het bijbehorende armor halen. Waarschijnlijk knallen we er zo snel doorheen omdat we de eerste versie best veel gespeeld hebben. Toch gaat het best snel en ben ik het alweer bijna zat. Komen er nog meer patches uit met extra content?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 10:59
In 3 avonden met nieuwe characters naar endcontent? Doe je goed, zelf heb ik er toch 3 weken over gedaan (In totaal wellicht 30 uur?)

Nieuwe content komt er wel aan, gaat alleen niet snel :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Bon, ik denk dat mijn volgende boss fight de Wall Of Flesh zal worden; Goed voorbereiden met potions dus :) Ondertussen al 9 NPCs 'verzameld', maar er zijn er nog enkele achter.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
http://www.terrariaonline...-fellow-terrarians.81455/

Jammer ;(
My Fellow Terrarians

The future of Terraria has been highly debated as of late, not just with the community, but for us as well. The last year has been a crazy ride! When I started on this game, I just had a few ideas of what I thought would make a fun game. I had no idea that it would receive so much attention. I want to thank all of you for supporting us and making this game's success possible.

After a lot of internal debate, we have decided that it is time to move on. My wife and I are due to have another boy soon, and I want to spend some time getting to know him. I also want to spend the time recharging and bettering myself as both a programmer and game designer. I have learned a lot from working on Terraria and plan on using what I've learned, building upon it, and moving forward with another, even better project. However, we are still planning at least one more bug fix for Terraria.

For those that haven't already heard, Finn "Tiy" Brice has moved on to form Chucklefish and is heavily at work on an exciting new game called “Starbound”. It's looking to be a lot of fun, so make sure to check it out if you haven't already!

Thanks again for all your support, and I am very much looking forward to providing you with something much better than Terraria in the future!

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
Mm, jammer.

Hoewel ik momenteel wel weer ff genoeg van Terraria heb gezien, was ik toch wel benieuwd naar de nieuwe features (NPC cities, alien worlds, alternative dimensions) die de speelbaarheid zouden verlengen. Zoals het spel nu in elkaar steekt ben je wel een flinke poos zoet met het ontdekken, verzamen van grondstoffen en bosses proberen te verslaan, maar als je eenmaal de beste items hebt ben je ook klaar.

Uiteraard kun je wel huisjes blijven bouwen, maar zelf heb ik daar, na het bouwen van een basis, weinig lol meer aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Echt balen. Maar betekend dit dat de development gewoon stopt? Als dat zo is, dan vind ik dat best wel een kl*te actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
Gaslamp? Van Dungeons of Dredmor? Vond ik niet echt een geweldig spel... En in dat bericht hebben ze over "support", niet "development"... Hopelijk gewoon semanthiek, maar support is niet wat Terraria nodig heeft.

Overigens, ik heb Terraria destijds voor €10,- aangeschaft - een wel zéér schappelijk bedrag voor zo'n gigantische hoop speeltijd. Ergens is het ook wel logisch dat Relogic er mee kapt. (Hij zal inmiddels ook wel genoeg eraan verdiend hebben om een paar jaar niks te hoeven doen vermoed ik zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Is The Destroyer te doen alleen? :P

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
Zeker (alle bosses zijn solo te verslaan), zorg alleen dat je een "armor piercing" wapen hebt (boog met speciale pijlen, glaive (adamantite!) en dan zo richten dat je Destroyer in de lengte treft, zodat je de meeste schade aanricht

Daarnaast zou je wat heart statues kunnen plaatsen (met een paar timers) zodat je om de zoveel tijd automatisch wat health krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Zodiac schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:13:
Zeker (alle bosses zijn solo te verslaan), zorg alleen dat je een "armor piercing" wapen hebt (boog met speciale pijlen, glaive (adamantite!) en dan zo richten dat je Destroyer in de lengte treft, zodat je de meeste schade aanricht

Daarnaast zou je wat heart statues kunnen plaatsen (met een paar timers) zodat je om de zoveel tijd automatisch wat health krijgt.
Heartstatues werken perfect inderdaad. Ik heb heel wat single player maps afgezocht naar deze statues. Uiteindelijk kon ik namelijk The Twins niet verslaan. Ook niet met 2 man full adamantite + adamantite repeater met hellfire arrows. Ik heb dicht bij mijn spawnpoint een arena gebouwd waar je veel vrijheid hebt. Daar heb ik die statues neergezet en voorzien van presure switches, zodra je eroverheen loopt krijg je +20 health. Nadeel t.o.v. timers is dat je niet altijd een heart krijgt. Maar met een stuk of 5 statues lukte het prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
Hun nieuwe game wordt beetje terraria 2? http://playstarbound.com/

[ Voor 59% gewijzigd door LuckyLukeNL op 29-02-2012 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
Lijkt anders niet door Redigit te worden gemaakt. Van wat ik kan opmaken uit de planned features lijkt het op Terraria, maar dan een universum vol met planeten (ipv 1 wereld a lá Terraria) welke je kunt verkennen. Thuisbasis is een ruimteschip/station welke je kunt upgraden en waar je spul kunt craften Ben benieuwd!
FloydRaalte schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:38:
Uiteindelijk kon ik namelijk The Twins niet verslaan. Ook niet met 2 man full adamantite + adamantite repeater met hellfire arrows.
Wat ik heb gedaan was antigravity potions gebruiken om zo in de lucht te vechten - je kunt de aanvallen met gemak ontwijken. Beetje dure ammo gebruiken (Crystal/Flame) en je hebt ze zo dood. Skeletron was een stuk moeilijker, maar kan ook met dezelfde taktiek worden neergehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoseer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 10:57
Misschien is deze topic wel een beetje oud, maar dacht laat ik maar weer eens wat posten. Wie weet krijg ik wel wat reacties.
Ik heb samen met me broertje een hele survival course opgezet in Terraria. Ik zoek dus binnenkort een paar spelers die deze course wil testen/doorlopen. Verdere uitleg volgt nog en ik laat wel even wat van me horen wanneer alles af is. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Neoseer schreef op maandag 16 april 2012 @ 13:51:
Misschien is deze topic wel een beetje oud, maar dacht laat ik maar weer eens wat posten. Wie weet krijg ik wel wat reacties.
Ik heb samen met me broertje een hele survival course opgezet in Terraria. Ik zoek dus binnenkort een paar spelers die deze course wil testen/doorlopen. Verdere uitleg volgt nog en ik laat wel even wat van me horen wanneer alles af is. 8)
Neat! Ik doe mee, ik zit de laatste tijd indy games te zoeken op internet puur om dat gevoel van Terraria weer terug te krijgen. Geweldig gewoon, wat een gameplay. Zo kwam ik op Dig N Rig... zelfde principe maar wel wat oud.... opgebouwd uit ASCI achtige elementen.

Afbeeldingslocatie: http://www.indiegames.com/images/timw/dignrig2p.png

Is er al wat bekend over de overname van Terraria?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoseer
Geen idee, zouden ze overgenomen worden dan en door wie? of is dat nog niet bekend.

Oké ik zal je een bericht sturen zodra het volledig getest kan worden, en wanneer men het natuurlijk uittest mogen er ook nieuwe ideeen etc. worden voorgesteld aan ons. Zo kunnen we misschien de survival baan nog beter maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Neoseer schreef op maandag 16 april 2012 @ 15:13:
Geen idee, zouden ze overgenomen worden dan en door wie? of is dat nog niet bekend.
Deze onderstaande link verwijst naar een soort afscheid van de maker van terraria waarin hij verteld dat de development stopt en dat Logic verder gaat met een andere game:
Dat was best kut omdat de maker toen net de future features had opgenoemd:
  • Pure PvP servers with team based objectives. Worlds will be generated before every match. Imagine a CTF server where towers are automatically created on either side of the map. Players can fight it out on the surface, or try to tunnel into the other tower.
  • Adding sloped/inclined tiles to make the world smoother.
  • New harder world types to continue game progression (Ex: Alien plants, alternate dimensions, evil worlds, etc.)
  • Enemy factions that will move into your world, and build their own city. You can slaughter them while they are weak, or let them build up their strength to get better rewards.
  • More events: Volcanoes, earthquakes, more/improved invasions, etc..
  • Weather: Seasons, snow, floods, etc..
  • Farming, and stamina system that gives a bonus to player stats.
  • Mechanics for making traps and devices.
Kort daarop de volgende Tweet over de mogelijk overname van Gaslamp Games:
Daar hoor je nu niets meer over. Jammer!

Gelukkig kort daarop de volgende post hier op tweakers over de een nieuwe game van Logic Chucklefish games wat me toch weer happy maakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is terraria ooit afgemaakt dan? Hoop mensen die er toch de alpha van kochten en hoopten dat de ontwikkeling nog jaren lang doorging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:48:
Is terraria ooit afgemaakt dan? Hoop mensen die er toch de alpha van kochten en hoopten dat de ontwikkeling nog jaren lang doorging?
Ik denk dat Terraria redelijk af is. Het spel is door de "leak" eerder uitgebracht uit noodzaak maar daarna toch redelijk aangevuld.

Patch 1.1 (dacht ik) was de grote content patch die het spel redelijk af maakte toch?

En hoe af is af? Ja, ze hadden veel dromen, ideeën en wensen maar er is bij dit spel toch nooit een definitief "af". Ook niet als ze nog wat jaartjes extra aan content uitgegeven hadden?

Toch blijft het zonde want zoals FloydRaalte quote hadden ze nog gave ideeën om aan het spel toe te voegen.

Ik denk dat Starbound een Terraria achtig spel wordt in een nieuwe setting. Al heb ik er nog niet veel van gezien/gelezen.

Volgens mij is het een soort space game, waar je verschillende planeten kan verkennen in "terraria" mode?

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoseer
Toch mis ik iets bij Terraria hoor. Bijvoorbeeld die statues. Meer dan de helft heeft geen doel. Maar hoorde ook dat er mods waren voor dit. Ben zelf nog nooit erachter aan gegaan. Iemand ervaring met deze mods?
En zijn er nog mensen die mee willen doen met de survival course test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Neoseer schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 10:48:
Toch mis ik iets bij Terraria hoor. Bijvoorbeeld die statues. Meer dan de helft heeft geen doel. Maar hoorde ook dat er mods waren voor dit. Ben zelf nog nooit erachter aan gegaan. Iemand ervaring met deze mods?
En zijn er nog mensen die mee willen doen met de survival course test?
Inderdaad, Terraria voelt echt nog niet af. Er zijn genoeg dingen zoals die statues die dat aangeven.
Die mods zijn overigens niet echt "mods" in mijn ogen.

Terrafirma: Tooltje om maps mee te maken.
Romsteady Terraria launcher: Tweaker tool voor Terraria: verander resolutie, UI, zelf events starten etc...
TNT Canon: Blaas je map op. (snel resources krijgen)
TerrariaViewer: Character en inventory editor.
Mod spawner: Monsters zelf laten spawnen.

Voor de rest heb je van die sprite skinners en andere simpele "mods". Maar een echte Terraria overhaull of extra monsters, weapons of een level uitbreiding is er volgens mij niet.

[ Voor 7% gewijzigd door FloydRaalte op 17-04-2012 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
FloydRaalte schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:55:
[...]

Inderdaad, Terraria voelt echt nog niet af. Er zijn genoeg dingen zoals die statues die dat aangeven.
Die mods zijn overigens niet echt "mods" in mijn ogen.

Terrafirma: Tooltje om maps mee te maken.
Romsteady Terraria launcher: Tweaker tool voor Terraria: verander resolutie, UI, zelf events starten etc...
TNT Canon: Blaas je map op. (snel resources krijgen)
TerrariaViewer: Character en inventory editor.
Mod spawner: Monsters zelf laten spawnen.

Voor de rest heb je van die sprite skinners en andere simpele "mods". Maar een echte Terraria overhaull of extra monsters, weapons of een level uitbreiding is er volgens mij niet.
Die is er zeker wel :)
Ik weet zo nu ff de naam niet maar er is een compleet add on pakket te vinden die nieuwe wapens toevoegd e.d.

Heeft ooit wel eens op de homepage van terraria-online gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoseer
Dylan93 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 14:32:
[...]

Die is er zeker wel :)
Ik weet zo nu ff de naam niet maar er is een compleet add on pakket te vinden die nieuwe wapens toevoegd e.d.

Heeft ooit wel eens op de homepage van terraria-online gestaan.
Kijk dat klinkt goed, moet ik maar even beter speuren, wie weet kom ik hem dan wel tegen. Hoe meer extra's hoe beter die survival course kan worden.

[ Voor 52% gewijzigd door Neoseer op 17-04-2012 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoseer
Heb al een leuke mod gevonden, deze heet Obsidian. Deze wordt ook steeds geüpdate. Je kan je oude characters gewoon gebruiken. Kwestie van kopieren en plakken naar de modmap. Zo kun je dus nog steeds de normale en de mod versie spelen. Enige nadeel is wel dat je bestaande servers niet overgeplaatst kunnen worden. Maar goed dan run ik gewoon 2 servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Neoseer schreef op woensdag 18 april 2012 @ 08:57:
Heb al een leuke mod gevonden, deze heet Obsidian. Deze wordt ook steeds geüpdate. Je kan je oude characters gewoon gebruiken. Kwestie van kopieren en plakken naar de modmap. Zo kun je dus nog steeds de normale en de mod versie spelen. Enige nadeel is wel dat je bestaande servers niet overgeplaatst kunnen worden. Maar goed dan run ik gewoon 2 servers.
Ziet er goed uit Neo! Hier de topic van de maker van de mod....

Even een scoop van de auteur:
Hey there, finally, after weeks of work, i'm releasing my mod. It consists in a quite huge pack of items & weapons, as well as some NPC changes. The idea of the mod is not to make uberpowerful items that does incredible damages, but simply to add some new mechanics or fill some blanks into the game.

The most important change in my mod is the randomization of most of Terraria's Monsters. I changed the way most of the mobs spawns, in order to make them appear in different forms. For exemple, you can now encounter Normal Green Slimes, Armored ones (with an armor buff) or King ones (more armor, more hp, bigger, but drops more money). It goes like this for 32 NPCs, with (i think) really interesting changes, such as nearly invisible weak but deadly enemies, glowing ones, etc...

In addition of those normal NPCs, i added a dozen brand new ones, mainly using Omnir's graphics. These are Trolls, Golems, Minotaurs, Giant Spiders, Crawlers and Cave Harpies (Hardmode Jungle Cave monsters), as well as many Ice biome monsters. You will also see two new Town NPCs, which sells interesting items...

I also added three new bosses : the Ultra Slime (needs Dark Gel to be summoned), the Frost Queen (needs Ice Crystal which is a drop), and finally the Dark Wyvern, wich is basically a corrupted-coloured wyvern, with more segments (ALOT more), more health, more damage, and custom IA. This is the final boss of the mod, because it's harder than any other boss, and it drops a magic item which is useless for now, but will let you enter a totally new world later. This world will be covered by a huge jungle-styled forest, with lava oceans and constant meteor drop. You will access this world via a static item in your main world, and i will basicaly be a "raid world" (a world you go in only to get items, not to build a house). This alternative world already works, but it still needs alot of work to be fun to explore.

Finally, you may see two brand new invasions, a bit buggy for now but still WIP. For now, they only works well if you're at home when they randomly decide to come. You'll encounter the deadly hornet swarm, and the Dark Bunnies Horde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoseer
Jah mocht ik deze mod willen gebruiken dan zoek ik mensen die dan mee willen helpen aan het bouwen van een fantastische world. Maar volgens mij ondersteunt deze versie nog geen multiplayer. Kan er naast zitten hoor.

Trouwens Floyd, je bent tot nu toe nog de enige die onze survival baan wil testen, misschien dat jij nog een paar mensen kent? Hij is namelijk bijna af.

We zijn nu bezig met het vullen van de item chests voor de verschillende classes. Je kan namelijk kiezen tussen een ranger/mage/warrior met elk hun eigen items/health/mana en een route die ze moeten lopen. En zo nu en dan een gebied waar je als team moet samenwerken.
Aan de style moeten nog wat kleine dingetjes gebeuren, maar voor de rest zit alles er zo'n beetje in. De ruimtes zijn sowieso gebruiksklaar.
Wie weet voor het weekend helemaal done. Ik hou je op de hoogte :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoseer
Het wordt nu wel heel spannend. De chests zijn zo'n beetje allemaal gevuld. Fouten zijn uit de baan gehaald. Voor het weekend gaan we het niet redden, maar in dit weekend is wel een grote test gepland. Alleen zitten we er een beetje mee wat we de wizard allemaal moeten geven aan spells/armor etc. Hij zal wel diegene zijn met de meeste mana/minste hp (logisch) ranger zou meer hp krijgen dan de wizard en een beetje mana en de warrior zou de meeste hp krijgen en geen mana.
Er moet ook nog gekeken worden naar de verschillende potions die te gebruiken zijn per klasse.
Toch vind ik het wel jammer dat heel veel statues het niet doen, hierdoor is de variatie aan enemies zeer beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liteiten
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-07-2019
FloydRaalte schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:37:
[...]

Deze onderstaande link verwijst naar een soort afscheid van de maker van terraria waarin hij verteld dat de development stopt en dat Logic verder gaat met een andere game:

[...]

Dat was best kut omdat de maker toen net de future features had opgenoemd:
  • Pure PvP servers with team based objectives. Worlds will be generated before every match. Imagine a CTF server where towers are automatically created on either side of the map. Players can fight it out on the surface, or try to tunnel into the other tower.
  • Adding sloped/inclined tiles to make the world smoother.
  • New harder world types to continue game progression (Ex: Alien plants, alternate dimensions, evil worlds, etc.)
  • Enemy factions that will move into your world, and build their own city. You can slaughter them while they are weak, or let them build up their strength to get better rewards.
  • More events: Volcanoes, earthquakes, more/improved invasions, etc..
  • Weather: Seasons, snow, floods, etc..
  • Farming, and stamina system that gives a bonus to player stats.
  • Mechanics for making traps and devices.
Kort daarop de volgende Tweet over de mogelijk overname van Gaslamp Games:

[...]

Daar hoor je nu niets meer over. Jammer!

Gelukkig kort daarop de volgende post hier op tweakers over de een nieuwe game van Logic Chucklefish games wat me toch weer happy maakt!

[...]
Die punten zouden de game echt veel toffer maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Overhyped is vandaag aangekondigd dat Terraria begin volgend jaar naar PlayStation Network en XBOX Live komt.

Zie:
https://www.facebook.com/TerrariaOfficial
http://www.terrariaonline...unced-console-port.91782/
http://www.terrariaonline...ysis-of-the-teaser.91747/

En niet iedereen is er blij mee, velen hadden nieuwe content of een langverwachte bug fix update verwacht.

YouTube: Terraria Update? Terraria 1.2 nope just a cashgrab

internix.be

• FloydRaalte

FloydRaalte

Ik zag het nieuws inderdaad voorbij komen. Wel een beetje vreemd dat Logic eerst (een half jaar geleden) verkondigd dat hij ermee stopt. Terraria werd opeens niet meer ge-update terwijl er grootse plannen waren. Zie een paar posts hierboven. En dan na lange tijd stilte opeens nieuws dat Terraria geport wordt!

Dit klinkt inderdaad een beetje raar. Het komt over alsof Logic nu nog even wil cashen want Terraria is natuurlijk zeer goed verkocht op de PC. Waarom dan niet op andere systemen? In dat opzicht moeten ze dat ook vooral doen. (zou ik ook doen als ik zo'n game gemaakt had) Maar ik vraag me af waarom ze de game niet verder ontwikkelen. Zien ze daar dan geen brood in ofzo? Sowieso kan ik me niet helemaal voorstellen hoe terraria gaat werken op de console maar dat komt vast goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 16:57

jasjenl

Liab A Tymo

Wat is er zo vreemd aan? De port wordt uitgegeven door 505 games die simpelweg de rechten voor de port hebben verkregen, de ontwikkeling van de port wordt door ons (ik werk bij Engine Software) gedaan. Het komt zo vaak voor dat andere partijen de ports naar een ander platform verzorgen en dat de oorspronkelijke makers daar weinig tot niets meer mee van doen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

jasjenl schreef op zondag 16 september 2012 @ 22:01:
Wat is er zo vreemd aan? De port wordt uitgegeven door 505 games die simpelweg de rechten voor de port hebben verkregen, de ontwikkeling van de port wordt door ons (ik werk bij Engine Software) gedaan. Het komt zo vaak voor dat andere partijen de ports naar een ander platform verzorgen en dat de oorspronkelijke makers daar weinig tot niets meer mee van doen hebben.
Interessant, dat wist ik niet. Ik was in de veronderstelling dat Logic dat in eigen beheer deed. Dat is dus niet zo zoals jij hierboven verteld. En daarom vond ik het raar (en vooral jammer denk ik) dat ze niet verder gaan met uitbreiding van de game. Het voelt voor mij aan alsof ze goud in handen hebben en er niets mee doen. Vooral omdat Logic verkondigde met noemenswaardig nieuws te komen en dan blijkt er een port te komen waar PC gamers dus niet veel aan hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door FloydRaalte op 17-09-2012 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FloydRaalte schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:06:
[...]

Interessant, dat wist ik niet. Ik was in de veronderstelling dat Logic dat in eigen beheer deed. Dat is dus niet zo zoals jij hierboven verteld. En daarom vond ik het raar (en vooral jammer denk ik) dat ze niet verder gaan met uitbreiding van de game. Het voelt voor mij aan alsof ze goud in handen hebben en er niets mee doen. Vooral omdat Logic verkondigde met noemenswaardig nieuws te komen en dan blijkt er een port te komen waar PC gamers dus niet veel aan hebben.
wat voor jou geen noemenswaardig nieuws is is het misschien wel voor een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

jasjenl schreef op zondag 16 september 2012 @ 22:01:
Wat wél vreemd is, is dat er altijd gezegd is dat de broncode nooit uit handen gegeven zou worden en dat er niet meer verder ontwikkeld zou worden voor de game, en er nu dus blijkbaar wél broncode uit handen is gegeven én voor de consoles wel nieuwe content wordt gemaakt. Vind ik nogal een trap tegen de schenen van de PC-fans... Te meer omdat er een jaar geleden nog "frequent updates" beloofd werden, en na de eerste de beste grote update toen ineens de handdoek in de ring gegooid werd.

[ Voor 8% gewijzigd door NMe op 18-09-2012 00:12 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
dankzij steam weer aan het spel begonnen, en wat blijft het leuk. Wel irritant dat je 40 uur bezig bent voor 1 armor setje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

lanerios schreef op zondag 30 december 2012 @ 17:16:
dankzij steam weer aan het spel begonnen, en wat blijft het leuk. Wel irritant dat je 40 uur bezig bent voor 1 armor setje :(
Hehe ik ken het. Laatst de game weer helemaal doorgelopen samen met een maat van me. Gewoon elke avond ff een paar uurtjes via skype. Heerlijk. Er schijnen een aantal goeie mods de ronde te doen... misschien toch maar weer eens installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

http://www.gamespot.com/t...xbox-live-arcade-6402309/
Kunnen jullie alvast een beetje zien waar we de afgelopen maanden mee bezig zijn geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ziet er leuk uit. Hopelijk komt er ook nog wel een update voor de PC, hoewel de kans daarop klein is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
jasjenl schreef op zondag 13 januari 2013 @ 23:59:
http://www.gamespot.com/t...xbox-live-arcade-6402309/
Kunnen jullie alvast een beetje zien waar we de afgelopen maanden mee bezig zijn geweest ;)
De Xbox Live port word overigens niet gemaakt door hetzelfde team die de PC versie heeft verzorgt, er word dan ook helemaal niks geupdate voor de PC versie.
Vind persoonlijk dat ze Terraria wel erg snel de nek om hebben gedraait, het spel kwam uit in mei 2011 ? En werd geupdate tot wat, december 2011 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dylan93 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 13:03:
[...]

Vind persoonlijk dat ze Terraria wel erg snel de nek om hebben gedraait, het spel kwam uit in mei 2011 ? En werd geupdate tot wat, december 2011 ?
Zoiets, en dat terwijl er "frequent updates" beloofd werden. Na de eerste grote update werd de stekker eruit getrokken. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Ja echt een eeuwige zonde, zo'n gameplay dit spel. Uren mee vermaakt. Exploreren, bouwen, armor upgraden, bossfights, gewoon ouwehoeren.... het zat er allemaal in met nog zoveel potentie. *huil* *snif*

Er schijnen 2 leuke mods uitgekomen te zijn. Die maar eens proberen denkl ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Dylan93 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 13:03:
[...]

De Xbox Live port word overigens niet gemaakt door hetzelfde team die de PC versie heeft verzorgt, er word dan ook helemaal niks geupdate voor de PC versie.
Ik weet weet door wie de Xbox versie gemaakt wordt, ik ben de producer van dat team :)
Tja, dat support voor de pc versie zo snel is gestopt is puur een keuze van de oorspronkelijke ontwikkelaar geweest, staat los van de console versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
ach, ik snap wel dat mensen 0% vertrouwen hebben in de console versie. ik ken niemand die echt heet "yay ik gahem kopen" maar wel "yay weer een versie zonder updates". dat zijn de mensen die je moet gaan overtuigen.
dat en xbox exclusive is gewoon erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Niet alleen dat, ook het feit dat mensen niet willen betalen voor een spel dat ze al hebben gekocht speelt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
dat ook inderdaad. exclusive maken + nog een keer geld vragen voor een game die de spelers al hebben (want, laten we eerlijk zijn, nieuwe spelers ga je niet krijgen. terraria heeft een slechte naam door de pc versie) gaat niet werken. zie xbox minecraft, ja het verkoopt, maar goed? niet echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Minecraft is een van de meest gespeelde X360 game op het moment (meer dan Halo4), dus hoezo verkoopt het slecht?

Bron: http://majornelson.com/20...or-week-of-december-31st/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

lanerios schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 07:56:
ach, ik snap wel dat mensen 0% vertrouwen hebben in de console versie. ik ken niemand die echt heet "yay ik gahem kopen" maar wel "yay weer een versie zonder updates". dat zijn de mensen die je moet gaan overtuigen.
dat en xbox exclusive is gewoon erg jammer.
De game wordt niet xbox exclusive, hij komt ook op PS3.
NMe schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 11:18:
Niet alleen dat, ook het feit dat mensen niet willen betalen voor een spel dat ze al hebben gekocht speelt mee.
Maar niet iedereen speelt op een pc, mensen met een console hebben nu juist ook de kans dit spel te spelen.
lanerios schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 12:35:
dat ook inderdaad. exclusive maken + nog een keer geld vragen voor een game die de spelers al hebben (want, laten we eerlijk zijn, nieuwe spelers ga je niet krijgen. terraria heeft een slechte naam door de pc versie) gaat niet werken. zie xbox minecraft, ja het verkoopt, maar goed? niet echt
Ahum, minecraft was een super verkoop succes, get your facts straight ;) En Terraria heeft helemaal geen slechte naam, ik denk dat de mensen die nu klagen over het niet meer updaten van de pc versie maar een relatief kleine groep is, zeker t.o.v. de potentiële doelgroep die je met console gebruikers erbij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

jasjenl schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 12:40:
[...]

Maar niet iedereen speelt op een pc, mensen met een console hebben nu juist ook de kans dit spel te spelen.

[...]
Ahum, minecraft was een super verkoop succes, get your facts straight ;) En Terraria heeft helemaal geen slechte naam, ik denk dat de mensen die nu klagen over het niet meer updaten van de pc versie maar een relatief kleine groep is, zeker t.o.v. de potentiële doelgroep die je met console gebruikers erbij krijgt.
Maybe, maar die gigantische schop tegen de schenen van de complete pc-fanbase die het spel groot gemaakt heeft is wel degelijk in de gamerswereld bekend. Misschien niet de schuld van de huidige developers maar wel hun probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

jasjenl schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 12:40:
[...]
De game wordt niet xbox exclusive, hij komt ook op PS3.
[...]

[...]
Och klagen... ik vindt het gewoon ontzettend jammer dat de PC versie gestopt is. Als Terraria fan spreek ik gewoon mijn teleurstelling uit.

Maar mooi dat jij hier als Producer dit topic komt opleuken! Kun je vast wel wat vraagjes beantwoorden 8)
  • Gaat er bijvoorbeeld veel veranderen aan Terraria op de Console versie of wordt het puur een port?
  • Jij ben er natuurlijk van overtuigd dat ik een XBOX of PS3 moet aanschaffen zodat ik Terraria kan spelen. Waarom? Zijn er verbeterpunten t.o.v. de PC versie?
  • Gaan jullie ook zoveel updates uitbrengen voor Terraria Console versie als voor Terraria PC versie?
  • Wat gaat de game kosten op de console?
  • Wanneer wordt de Console versie weer geport naar de PC? :+
  • Kun je ons wat vertellen over Starbound?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

FloydRaalte schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 13:56:
[...]

Och klagen... ik vindt het gewoon ontzettend jammer dat de PC versie gestopt is. Als Terraria fan spreek ik gewoon mijn teleurstelling uit.

Maar mooi dat jij hier als Producer dit topic komt opleuken! Kun je vast wel wat vraagjes beantwoorden 8)
  • Gaat er bijvoorbeeld veel veranderen aan Terraria op de Console versie of wordt het puur een port?
  • Jij ben er natuurlijk van overtuigd dat ik een XBOX of PS3 moet aanschaffen zodat ik Terraria kan spelen. Waarom? Zijn er verbeterpunten t.o.v. de PC versie?
  • Gaan jullie ook zoveel updates uitbrengen voor Terraria Console versie als voor Terraria PC versie?
  • Wat gaat de game kosten op de console?
  • Wanneer wordt de Console versie weer geport naar de PC? :+
  • Kun je ons wat vertellen over Starbound?
Jammer genoeg kan/mag ik je niet veel meer vertellen dan wat de uitgever (505 games) al publiekelijk heeft gemaakt. Een paar dingen die al bekend zijn kan ik wel zeggen:
Er zijn aanpassingen gemaakt, zoals ook in het filmpje dat ik hierboven had gepost te zien is. De menu's zijn aangepast, waardoor het geheel nu wat overzichtelijker is en beter met een controller te bedienen is. Een beetje zoals Minecraft op xbox ook heeft gedaan. Verder is de besturing natuurlijk aangepast voor een controller, al met al denk ik dat het op bepaalde punten nog wel eens lekkerder zou kunnen spelen dan het op pc deed met de combi muis/toetsenbord. Een andere belangrijke toevoeging is 4 player split screen multiplayer. En verder zijn er nog wel meer dingen toegevoegd, waar ik helaas nu niet verder over kan uitweiden ;)

Starbound staat helemaal los hiervan, dat is een project waar Re-Logic zelf mee bezig is en hebben wij niets mee van doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
klopt helemaal, een kleine groep klaagt, want een kleine groep speelt nog. Als ik aan mn vrienden vraag wat ze van terraria weten (zijn zelf cod spelers en dus geen sandbox fans) zeggen ze allemaal "dat spel dat de spelers heeft genaaid? lolno" en sorry, zo staat terraria bekend. ik hoop echt dat de console versie iets gaat wijzigen hierin, maar heb buiten minecraft om nog geen goede xbla/psn game gezien waar na release ook veel aan werd gedaan qua patches e.d.

Xbox spelers krijg je wel, dat zijn meestal wat jongere mensen die toch het game nieuws niet volgen (dit is uit eigen XBL online gaming ervaringen!) PS3 heeft dat ook.

Maar hoe ga je de PC spelers overtuigen die gewoon een zeer slechte smaak hebben overgehouden aan Terraria PC?

[ Voor 23% gewijzigd door corset op 15-01-2013 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Hmm, ik zou opzich Terraria wel willen kopen voor xbox, als het maar niet zo overpriced word ;( . Heb het al eens gespeeld op PC met een maat van me, maar dat was nog in een vroeg stadium
lanerios schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 14:09:
maar heb buiten minecraft om nog geen goede xbla/psn game gezien waar na release ook veel aan werd gedaan qua patches e.d.
Kan niet voor ps3 spreken, maar voor xbox arcade games die ik in de gaten hou:
Trials: Evolution, omdat het bij de launch zo populair was waren de leaderboards geglitched, hebben ze ontzettend veel werk in gestoken om dat te fixen. Plus de uitgever maakt zelf nog custom tracks die ze uploaden op track central en hebben een youtube kanaal waarbij ze goede tracks van andere spelers laten zien en community members kiezen etc.. ;)
Oh en Happy Wars, pas nog een grote update gehad en is ook nog eens free to play :)

[ Voor 13% gewijzigd door Ereaser op 15-01-2013 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Die 2 geef ik je :) maar percentage wise is het hoeveel? En ga maar uit van 18-19 euro, helaas standaard prijs aan het worden in XBL/PSN land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

1200 microsoft points volgens dat filmpje althans ;).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Laatst online: 08-08 22:31
Nou ja, ik weet niet waar het hele "zijn spelers genaaid" vandaan komt. Terraria staat bij mij op steam nog steeds bovenaan als meest gespeelde spel. Voor mij als niet intensieve gamer is bijna 60 uur aan 1 game best heel veel. En dat voor 2,50 of 5,00 waar ik hem voor had gekocht plus dat ik allerlei AAA titels heb die nog niet eens een paar uur speeltijd hebben. Zo ook iedereen in mijn kring waarbij bij sommigen de teller op 150 uur staat. Kan niet begrijpen dat je de developers kan uitmaken voor zoiets. Ze hebben een briljant spel op de markt gebracht, zonde dat ze niet zijn doorontwikkelen, maar daar heeft een developer alle recht op imho.

Er zullen straks op de xbox ook vast wel heel veel spelers zijn die hem kopen en spelen. Zal zeker een hit worden, want op de xbox is cheaten lastiger! Plus met vrienden speler makkelijker. Ik zie alleen maar voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ben ik met je eens, echter heeft de developer dit zelf veroorzaakt. Maandenlang op andere devs zeiken dat er geen patches voor games uitkomen via zn twitter/blog etc. En dan opeens "btw, ik stop met terraria want ik heb er geen zin meer in" En ja, dat was zijn redenering.

Sorry, maar dat krijg je dan. Vooral omdat hij op maandag met een blogpost kwam "dit komt in de volgende patches" en donderdag oid kwam met "ik stop ermee"

Geweldig dat jij er geen moeite mee hebt, maar ik verwacht wat meer ondersteuning van de developer, en vooral zijn weigering om het aan fans over te geven zodat zij verder kunnen omdat "het is mijn product dus zoek het maar uit" is gewoon kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

lanerios schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:09:
Ben ik met je eens, echter heeft de developer dit zelf veroorzaakt. Maandenlang op andere devs zeiken dat er geen patches voor games uitkomen via zn twitter/blog etc. En dan opeens "btw, ik stop met terraria want ik heb er geen zin meer in" En ja, dat was zijn redenering.

Sorry, maar dat krijg je dan. Vooral omdat hij op maandag met een blogpost kwam "dit komt in de volgende patches" en donderdag oid kwam met "ik stop ermee"
Dat laatste vooral. Steeds maar zeggen dat het spel uitgebreid en vaak gepatcht gaat worden en vrij kort na de laatste keer dat hij dat spel was het spel ineens dood. Waarbij hij de melding deed dat hij de source nooit aan een ander zou verkopen omdat hij niet wilde dat het spel uitgemelkt wordt ten koste van de fans...om vervolgens het spel door derden door te laten ontwikkelen voor twee andere platforms terwijl het dood is en blijft voor de PC.

Als een spel uitgebracht wordt as is en er behalve eventuele bugfixes niks meer aan gedaan wordt is dat prima. Als zo'n spel niet meer verder ontwikkeld wordt zal er niemand gek opkijken, want zo werken de meeste games. Voor Terraria werd er gewoon een verkeerde indruk gewekt en het daarmee gecreëerde verwachtingspatroon breken op de manier zoals hier gebeurd is, is gewoon achterlijk. Ik koop niks meer van hem, Starbound kan doodvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Klopt, en dat probleem heb ik dus met de XBL/PSN versie. Gewoon de bestaande fans compleet negeren en zoiets hebben van "Whatever, we maken gewoon nieuwe versie". En dat niet tegen de bedrijven die deze maken hoor, maar tegen de dev zelf. Niet willen verkopen, en dan even later PSN/XBLA versie? Dat is gewoon kansloos.

Maar goed, ik blijf nieuwsgierig hoe de console devs de PC spelers gerust willen stellen dat daar wel support voor blijft komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:46

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

NMe schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:48:
[...]

Dat laatste vooral. Steeds maar zeggen dat het spel uitgebreid en vaak gepatcht gaat worden en vrij kort na de laatste keer dat hij dat spel was het spel ineens dood. Waarbij hij de melding deed dat hij de source nooit aan een ander zou verkopen omdat hij niet wilde dat het spel uitgemelkt wordt ten koste van de fans...om vervolgens het spel door derden door te laten ontwikkelen voor twee andere platforms terwijl het dood is en blijft voor de PC.

Als een spel uitgebracht wordt as is en er behalve eventuele bugfixes niks meer aan gedaan wordt is dat prima. Als zo'n spel niet meer verder ontwikkeld wordt zal er niemand gek opkijken, want zo werken de meeste games. Voor Terraria werd er gewoon een verkeerde indruk gewekt en het daarmee gecreëerde verwachtingspatroon breken op de manier zoals hier gebeurd is, is gewoon achterlijk. Ik koop niks meer van hem, Starbound kan doodvallen.
volledig mee eens!

Hij had veel meer centen kunnen verdienen als hij verder was gegaan met ontwikkelen van terraria. Hij heeft zijn fans alleen maar laten vallen, dus denk dat veel mensen net zoals jij en ik starbound niet zullen kopen hierdoor.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik ken ook geen enkele gamesite meer die serieus kijkt naar Starbound, daardoor is hij toch een groot deel van zn marketing kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seswa
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-08-2018
Starbound wordt helemaal niet door dezelfde gast gemaakt. De hoofdprogrammeur voor Terraria was Redigit.
Het was de keus van Redigit om te stoppen met Terraria.

De persoon die art heeft gemaakt voor Terraria (Tiy), werkt wel mee aan de ontwikkeling mee van Starbound.

Het is inderdaad jammer dat de 2 aan elkaar gekoppeld worden vanwege de vergelijkbare visuele stijl.

[ Voor 16% gewijzigd door seswa op 18-01-2013 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingAces
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-01-2022
Bookmark.

ik kijk ernaar uit, heb mij ook samen met mijn broertje zeer goed vermaakt met de PC versie Terraria.
Alhoewel je het spel wel snel uit had en het cheaten te gemakkelijk voor woorden is, is het wel een erg vermakelijk spel, heb het een half jaar niet meer gespeeld maar ik denk dat ik binnenkort toch maar even weer een wereldje ga maken.

Als er meer bekend word zal ik er zeker naar kijken en (als de prijs meevalt) ook zeker kopen.

PADDAP - E-commerce - Conversieverhoging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter verduidelijking (en bevestiging van wat Seswa hierboven ook al zegt) Andrew Spinks (Redigit) heeft niets met Starbound te maken, alleen Finn Bryce (Tiy) - de artiest van Terraria - werkt aan Starbound. Het is dus ook geen Re-Logic game.

Ik denk ook dat de meesten hier die zeggen dat Terraria een slechte naam heeft nu nogal overschatten wat de invloed is van een groepje naysayers die zich genaaid voelen door het uitkomen van de game op consoles. 90% van de mensen waarvan ik verwacht dat ze Terraria kopen heeft wellicht al over de game gehoord, maar echt niet de hele heksenketel tussen Redigit en zijn "fans". De meeste core-gamer communities gaan toch echt volledig buiten de belevingswereld van de meeste mensen om. Daarbij zal een heel groot gedeelte van het Terraria op XBLA/PSN publiek nieuwe spelers zijn, en die hebben er al helemaal geen benul van.

Oh, en mochten er nog mensen (ik zag het een aantal posts terug) nog Minecraft XBLA willen aanhalen als het voorbeeld van hoe een dergelijke port gewoon niet werkt: VIJF miljoen exemplaren verkocht in 2012, ALLE records op XBLA gebroken (inclusief meeste sales op day-one). Als dat "niet werken" is, dan hoop ik dat Terraria het net zo slecht doet :D

Daarnaast:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
En dank je, dat is dus het probleem van elke dev. "Het is een kleine groep" zonder eerst even te kijken of het zo is. Sorry, maar ik heb het voor je op een paar game fora gevraagd (Gamefaqs, MMO-champ e.d. dus NIET de kleinsten voordat je daar over begint) en allemaal hetzelfde resultaat "die game waarvan de dev iedereen heeft laten vallen"

Maar mooi om te zien dat er weer een developer is die gewoon zoiets heeft "Screw de oude spelers, wij willen alleen nieuwe spelers" (zo komt de post heel erg over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lanerios schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 09:04:
En dank je, dat is dus het probleem van elke dev. "Het is een kleine groep" zonder eerst even te kijken of het zo is. Sorry, maar ik heb het voor je op een paar game fora gevraagd (Gamefaqs, MMO-champ e.d. dus NIET de kleinsten voordat je daar over begint) en allemaal hetzelfde resultaat "die game waarvan de dev iedereen heeft laten vallen"

Maar mooi om te zien dat er weer een developer is die gewoon zoiets heeft "Screw de oude spelers, wij willen alleen nieuwe spelers" (zo komt de post heel erg over)
Het was zeker niet de bedoeling om de post zo over te laten komen, en het is zeker niet zo dat ik alleen nieuwe spelers zou willen - ik verwacht alleen veel nieuwe spelers, zeker gezien veel PC fans al hebben aangegeven geen interesse te hebben in de console versie. Hoewel er ook weer een heel aantal zijn die dat juist wel willen. Wij hebben ook aangegeven na de console port graag de PC versie te willen update met de nieuwe content, maar noch wij noch 505 heeft de rechten om dat te doen. Ik zou dolgraag de 'oude' spelers van dienst zijn, maar dat is mijn beslissing niet.

Dat de update-stop van Re-Logic voor de PC versie inmiddels een wijd verspreid gegeven is heb je natuurlijk wel gelijk in. Daardoor heeft de game Terraria alleen nog geen slechte naam, het is niet opeens een mislukte titel waar je ver vandaan moet blijven. Wat dat betreft zou dat dus voor de XBLA/:PSN versie weinig gevolgen moeten hebben. ik denk ook - de reacties op TO lezend - dat de aanpak van 505 de community wel positief stemt. Zeker als Red zelf door de kwaliteit van de console port weer inspiratie blijkt te krijgen...

http://www.terrariaonline...possible-pc-update.95324/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2013 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 09:20:
[...]
Wij hebben ook aangegeven na de console port graag de PC versie te willen update met de nieuwe content, maar noch wij noch 505 heeft de rechten om dat te doen. Ik zou dolgraag de 'oude' spelers van dienst zijn, maar dat is mijn beslissing niet.
Hoe groot schat je de kans dat er nog een vervolg wordt gegeven aan de PC versie? Ik ben 1 van die Terraria Fans die de game alleen op een PC zou kunnen/willen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FloydRaalte schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 13:56:
[...]

Hoe groot schat je de kans dat er nog een vervolg wordt gegeven aan de PC versie? Ik ben 1 van die Terraria Fans die de game alleen op een PC zou kunnen/willen spelen.
Dat is erg moeilijk om in te schatten...Re-Logic heeft het overdragen van de rechten altijd afgehouden (wat hun goed recht is), en ik heb Andrew al maanden niet meer gesproken. Ik baseer mijn optimisme nu op het feit dat 505 heeft gemeld dat hij heel erg te spreken was over de port, en dat hij inmiddels weer op de TO forums aan het posten is. Voor het eerst in bijna een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FloydRaalte schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 13:56:
[...]

Ik heb inmiddels Andrew een paar keer gesproken, die is inderdaad - mede door de kwaliteit van de XBLA/PSN versie - met hernieuwde zin aan de slag met Terraria. Hij heeft inmiddels ook op de TO forums aangegeven met een update bezig te zijn. Vraag me niet wat voor update dat gaat worden, dat kan Red zelf wel aangeven als ie zover is. Maar dat lijkt me wel goed nieuws voor de PC-only spelers...alle andere spelers kunnen gewoon met de console versie aan de slag =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Nou, volgende week gaat het dan toch echt gebeuren:
http://www.gamershell.com/news_150041.html
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Jep, ben wel nieuwsgierig. Heb zelf weinig hoop voor de game (ben zelf zeer pessimistisch) en mijn vrienden weigeren ook het spel te kopen door de crap support van de PC versie (en serieus, waarom 2x betalen voor een game).
Mischien als deze dev WEL kan laten zien dat ze wat overhebben voor de fans, dat ze meer spelers kunnen krijgen, maar dat red je niet met leuke forum praatjes en trailertjes. Dat werkt alleen met een goede launch, en post launch support.

Maar gelukkig, er schijnt ook een gesprek bezig te zijn voor de PS3 versie, dus 360 blijft niet de enige :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

lanerios schreef op maandag 25 maart 2013 @ 09:35:
Jep, ben wel nieuwsgierig. Heb zelf weinig hoop voor de game (ben zelf zeer pessimistisch) en mijn vrienden weigeren ook het spel te kopen door de crap support van de PC versie (en serieus, waarom 2x betalen voor een game).
Mischien als deze dev WEL kan laten zien dat ze wat overhebben voor de fans, dat ze meer spelers kunnen krijgen, maar dat red je niet met leuke forum praatjes en trailertjes. Dat werkt alleen met een goede launch, en post launch support.

Maar gelukkig, er schijnt ook een gesprek bezig te zijn voor de PS3 versie, dus 360 blijft niet de enige :p
We hebben 'm voor zowel 360 als PS3 geport, alleen de EU PS3 versie komt wat later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
aah cool! aangezien er steeds over alleen de 360 versie werd gepraat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Tja, de eerste previews zijn allemaal met de 360 versie gedaan. Die was eerder klaar, aangezien de PC game op XNA was gebaseerd was die versie ook iets makkelijker om te porten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20
lanerios schreef op maandag 25 maart 2013 @ 16:50:
aah cool! aangezien er steeds over alleen de 360 versie werd gepraat :(
Als je de Q&A gelezen had dan wist je dat tie ook op de PS3 komt en dat ze zelfs de mogelijkheden voor de PSP en crossplatform bekijken. :)

http://www.terrariaonline...producer-q-a.96401/page-9 post 162

ps. bekijk de terraria twitter voor meer info.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Dreanor schreef op maandag 25 maart 2013 @ 20:50:
[...]

Als je de Q&A gelezen had dan wist je dat tie ook op de PS3 komt en dat ze zelfs de mogelijkheden voor de PSP en crossplatform bekijken. :)

http://www.terrariaonline...producer-q-a.96401/page-9 post 162

ps. bekijk de terraria twitter voor meer info.
PSP gaat niet gebeuren, Vita is wel genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06-2023

Mozin

Gewoon een gamer

Topgame, denk dat het een slimme zet is om 't te porten naar console, want daar is het prima geschikt voor. Het is ook een spel wat in vanilla genoeg uitdaging biedt, modding is minder essentieel voor Terraria dan voor Minecraft (once you've played tekkit...)

Ik heb in ieder geval erg veel zin om 't te kunnen spelen op de 360! Als er mensen zijn die af en toe wat willen coop-en, mijn xbox account is Mozinski.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 15:06:
[...]

Ik heb inmiddels Andrew een paar keer gesproken, die is inderdaad - mede door de kwaliteit van de XBLA/PSN versie - met hernieuwde zin aan de slag met Terraria. Hij heeft inmiddels ook op de TO forums aangegeven met een update bezig te zijn. Vraag me niet wat voor update dat gaat worden, dat kan Red zelf wel aangeven als ie zover is. Maar dat lijkt me wel goed nieuws voor de PC-only spelers...alle andere spelers kunnen gewoon met de console versie aan de slag =)
Fingerscrossed! :>

Hoewel het helaas nog bij dit ene topic blijft....

[ Voor 10% gewijzigd door FloydRaalte op 26-03-2013 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

FloydRaalte schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 13:07:
[...]

Fingerscrossed! :>

Hoewel het helaas nog bij dit ene topic blijft....
Reken je niet te rijk, ik geloof niks meer wat die lutser zegt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Gister gespeeld bij kennis. En natuurlijk, door dupe bugs e.d. is de multiplayer compleet verziekt. Hopelijk komen daar nog wel wat fixes voor uit, want het zag er voor de rest wel leuk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simmity
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 14:12
Eerste spoiler van de aankomende PC update is door Redigit op terrariaonline gezet:
http://www.terrariaonline...i-posted-a-spoiler.97577/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Simmity schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 22:51:
Eerste spoiler van de aankomende PC update is door Redigit op terrariaonline gezet:
http://www.terrariaonline...i-posted-a-spoiler.97577/
Aaahhhh dat is heerlijk nieuws. _/-\o_

edit:

In de spoiler screenshots haal ik onder andere de volgende nieuwe features:
spoiler:
  • Regen en wolken
  • Watervallen en stromend water
  • Nieuwe kist en deur te zien: blijkbaar dus nieuw interieur
  • Nieuwe blocks voor muren
  • Nieuwe ore
  • Nieuwe plantjes
  • Schildpad huisdier
  • Nieuwe wizard costumes
  • Nieuwe wapens: veel pistolen en machinegeweren
  • Nieuwe wapens: nieuwe boog en een beam sword (gooi zwaard?)
  • Nieuwe axes voor ontginning

[ Voor 43% gewijzigd door FloydRaalte op 10-04-2013 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Dan ben ik eigenlijk wel benieuwd of deze nieuwe content voor de PC versie ook beschikbaar komt voor de console port. En vice versa natuurlijk! ;) Maar waarschijnlijk gaat dat meer voeten in de aarde hebben... Toch mooi om te horen dat de PC versie (hopelijk, want echt zeker is het nog niet) nieuw leven in geblazen krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
NMe schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 13:24:
[...]

Reken je niet te rijk, ik geloof niks meer wat die lutser zegt. :P
Dan word je hopelijk toch blij gemaakt, Terraria krijgt een update :) Waarschijnlijk in juni met heel wat nieuwe content, volgens de devs is de update groter dan 1.1

Hier een video waar de update besproken word en hier wat dingen die door mensen verzameld zijn over mogelijke features inclusief het bewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FloydRaalte schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:43:
Dan ben ik eigenlijk wel benieuwd of deze nieuwe content voor de PC versie ook beschikbaar komt voor de console port. En vice versa natuurlijk! ;) Maar waarschijnlijk gaat dat meer voeten in de aarde hebben... Toch mooi om te horen dat de PC versie (hopelijk, want echt zeker is het nog niet) nieuw leven in geblazen krijgt!
We zullen als 1.2 klaar is gaan inventariseren wat we wel en niet naar de console zullen porten. Er zijn een heel aantal nieuwe zaken die niet interessant zijn / niet zullen werken op console, maar er is ook genoeg om wel over te nemen. Wat console features betreft naar PC, de 1.2 zal een mini-map bevatten net zoals de console versie, en ik weet dat Re-Logic graag Ocram wil overnemen. Oh en zeker is het wel hoor, 1.2 gaat komen.
Dylan93 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 14:06:
[...]

Dan word je hopelijk toch blij gemaakt, Terraria krijgt een update :) Waarschijnlijk in juni met heel wat nieuwe content, volgens de devs is de update groter dan 1.1

Hier een video waar de update besproken word en hier wat dingen die door mensen verzameld zijn over mogelijke features inclusief het bewijs.
De 1.2 update is idd gigantisch, maar ik kan niet meer zeggen dan wat Andrew zelf aankondigt =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik hoop dat de controller scheme wordt overgenomen, want terraria werkt echt heerlijk met controller :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
lanerios schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 17:17:
Ik hoop dat de controller scheme wordt overgenomen, want terraria werkt echt heerlijk met controller :p
Yes! Voeg aub controller support toe! Terraria speelt echt zo relaxed op de xbox, maar ik speel het ook op de pc met vrienden. Ik ben een van de pc gamers die het liefst met een controller op de bank ligt (zelfs met shooters).

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Iemand de upcomming features van 2.1 al gezien? Gaat erg leuk worden volgens mij!

Waarom is trouwens de titel van de post aangepast van [PC Terraria] naar [Consoles Terraria]? Ik loop me rot te zoeken naar die PC versie, blijkt het gewoon aangepast te zijn! 8)7
Maar er dan [Multi Terraria] van.

Pagina: 1 ... 17 ... 25 Laatste