Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-06-2024
Heb hem nu 3 dagen, gekregen als verjaardagskadotje. Verslavend zeg :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudy schreef op donderdag 08 december 2011 @ 16:12:
Heb hem nu 3 dagen, gekregen als verjaardagskadotje. Verslavend zeg :p
Omdat je het waard bent d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 14:55
done ! maar ik log nooit in op de site van Steam :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-06-2024
Is de server in de OP trouwens nog actief? Ik probeerde net te connecten maar ziet er niet goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:52
Helaas niet, dat was een erg leuke server. Er is overigens wel een andere server actief - kijk even op pagina 60! Met een beetje geluk kan ik daar vandaag ook al in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20
Dit topic heeft te weinig screenshot, dus bij deze:

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-moytV6xERjA/TuEi4U9t_oI/AAAAAAAABIo/NEr4eUqKDQo/s912/Terarria_Base_01.jpg

U ziet hier, van links naar rechts en van boven naar beneden (indien verdiepingen):

Gebouw 1
- Begane grond
Hier woont de Dryad en in de kist bewaar ik alle planten/zaden.

Gebouw 2
- Eerste verdieping
Niks bijzonders, enkel ruimte op voor een NPC (wil nog wel eens wisselen na goblin army attack).

- Begane grond
Hier woont de Tinkerer en staat de tinkerer workbench. Ook sla ik alle mechanische dingen hier op.

- Kelder
Hier sla ik alle wapens op, max 2 keer dezelfde en de rest verkoop ik. Kisten zijn voor trinkets, melee wapens, ranged wapens en magic wapens.

Gebouw 3
- Tweede verdieping
Niks bijzonders, enkel ruimte op voor een NPC (wil nog wel eens wisselen na goblin army attack).

- Eerste verdieping
Hier woont de schone zuster. In de gouden kist sla ik alle potions op (zuster geneest, potions genezen).

Begane grond

Gebouw 4 MIJN HUIS
- Zolderkamer
Hier woont de guide, omdat ik nog geen ander gebouw voor hem heb gemaakt.

- Eerste verdieping
Hier woont de Clothier, ook omdat ik nog geen ander gebouw voor hun heb gemaakt. Bij de alchemy table sla ik ook nog potions op en in de kist naast de boekenkast zitten boeken.

- Begane grond
Hier sla ik mijn materialen op, bij de zaagtafel bouwmaterialen/grondstoffen. Random stuff in de andere kisten en bij de Loom (achter de Dryad/Tinkerer) sla ik leer/kleding op.

- Kelder verdieping -1
Smelterij en wapen/armor fabricage ruimte. Logisch dat ik hier alle Ores en grondstoffen opsla voor het maken van wapens/armor.

- Kelder verdieping -2
Armory, hier staan alle armor sets die ik niet meer gebruik (gebruik nu Jungle armor om Wall of Flesh proberen te doden).

Gebouw 5 - The Watchtower
- Torenkamer
Helaas kan niemand hier wonen. :P

- Begane grond
Hier woont de Demolitionist en sla ik explosieven op.

Eye of Death Battle Arena
Rechts naast de Watch Tower is mijn Eye of Death battle arena. Hier summon ik dat oogbalbaasding. Zoals je ziet is het enkele keren fout afgelopen voor mij.

Onder de Eye of Death Battle Arena zit mijn Trophy Room. Hier sla ik alle statues op die ik vind. Zoals je ziet, wordt het uitgebreid.

Zoals je ziet probeer ik per kamer/ruimte de grondstoffen op te slaan die logisch zijn met de workbench/NPC. Zo kan ik voor mijzelf de items redelijk goed ordenen. :*)

@Hieronder: Ach bah, ik kijk er morgen na waarom (damn ziggo) nu weer niet mijn afbeelding wil laten zien op volle grote. :P

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
"Dit systeem is alleen toegankelijk voor klanten van Ziggo. Bij herhaaldelijk verkeerd inloggen wordt de toegang tijdelijk geblokkeerd."

Ik kan die afbeelding niet groter krijgen dus, maar dat ziet er goed uit!

De nieuwe semi-GoT server is ook leuk trouwens, begon al lekker met een schatkist met goede items erin. Er zijn overal nog dingen te vinden! :D

Tijd om zometeen is zelf een huis te maken. Heb genoeg spullen, maar het is nu nacht en ik moet nog een heel gebied platmaken voor de bouw. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Nou komt nieuwe server dan :D? wil alles eigenlijk wel een keer doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
Server is op het moment down, schijnt een grote storing te zijn in Amsterdam. Ben helaas m'n huis weer kwijt, nu ben ik een zwerver. :'(

Ik gooi straks trouwens een lading bouwspullen op de server (als ie weer online is) in een huisje vol met chests waar iedereen bij kan, dus als jullie wat leuks willen bouwen moeten jullie maar even kijken. :P

EDIT: Server is ondertussen alweer een tijdje terug online, en het gebouw met spullen staat er. Mijn huis ook! Overigens moeten er nog een flinke lading spullen bij, maar dat komt later wel. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door XpanD op 10-12-2011 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

ik heb ff vals gespeeld en een all items world gebruikt om het bouwitems huisje te vullen })
onderste rij (gouden kistjes) en een paart in het midden staan nu vol met álle bricks en walls die er te vinden zijn in het spelen, leef je uit met bouwen zou ik zeggen :)

edit:
zie net dat het niet lang alle blocks zullen zijn :P
1.1.1 komt 15 december
pic:
Afbeeldingslocatie: http://www.terrariaonline.com/attachments/f32f32-png.24873/

[ Voor 24% gewijzigd door godofal op 10-12-2011 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
Leuke aanvulling, al die blokken! Heb er zelf al een aantal gejat voor m'n collectie - druk bezig om alles bij elkaar te krijgen voor toekomstige projecten. Overigens heb ik ook zelf een aantal bijdragen gedaan, kijk vooral eens in de bovenste rij chests. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 12:13
Is er al iemand die een Terraria 1.1 server heeft draaien met een server mod ? Zo ja, welke... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 13:48
Wat is het toch weer opeens gruwelijk geniaal! _/-\o_ Het weekend na 1.1 een nieuwe map en character aangemaakt en het is weer genieten geblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 08:24
Dylan93 schreef op maandag 12 december 2011 @ 20:52:
Is er al iemand die een Terraria 1.1 server heeft draaien met een server mod ? Zo ja, welke... ?
Nee, tMod is dood, tShock heeft nog geen 1.1 ondersteuning en nog een andere denk erover na om ermee te stoppen... Best bet is nu de gewone dedicated server van Terraria.org downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
Deze was ook wel leuk. Gisteren met mijn broertje de poging gewaagd om voor het eerst de twins te proberen. Goede voorbereiding gepleegd, ik met megashark met crystal shots volop op 1 van die twins schieten. Wordt ik gekicked met de boodschap: Cheating detected, projectile spamming (o.i.d). Haha is gewoon mijn eigen server bij multiplay. Nadat we uiteindelijk die twins toch dood hadden (ben maar door gegaan met meteor shots) even de server herstart zonder extra cheat detectie. Sloeg helemaal nergens op, ik spam m inderdaad, maar wel legaal :P

Zal ik een ticket doen naar Multiplay, dat ze dit aanpassen? Ik neem aan dat hun cheat detectie nog afstamt van 0.6 en tegenwoordig kan je echt wel een lading meer damage doen...

[ Voor 14% gewijzigd door shenr op 13-12-2011 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
Ik heb een leuk wapen gevonden tegen bijvoorbeeld wormen - de Magical Harp.

http://wiki.terrariaonline.com/Magical_Harp

Zorg ervoor dat de worm recht op je af komt, maak een hele lading projectielen, en geniet van de enorme schade. Ik doe er met m'n huidige gear makkelijk 2k+ schade mee bij een Wyvern als 'ie direct op me af komt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-02-2024
Is het al bekend wanneer de GoT server online komt?

Winners never cheat, Cheaters never win

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

degene in de TS is volgens mij offline, maar ik heb er 1tje draaien
voeg me ff toe op steam, geef ik je het wachtwoord
adres: 85.236.109.70:9677

in other news: we hebben weer een griefer te pakken, zelfs mét wachtwoord dus
dat betekent dus dat het een tweaker betreft dit keer
iemand enig idee hoe ik dit het beste tegen kan gaan? kan helaas niet de logs checken (weet wel dat het ruwweg tussen 18:00 en 23:00 was, maarja, schiet ik ook niks mee op..)
toevallig had ik een recente backup staan, maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 13:48
Dat hadden we bij een van de eerste Tweakers servers ook. Daar doe je gewoon niks tegen zonder fatsoenlijke serversoftware. Je blijft gewoon eikels houden die denken dat het stoer is om het voor andere mensen te verpesten :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

jammer, dan maar zorgen dat ik de world dagelijks download zodat niet álle zooi verloren gaat elke keer...

edit: de server draait weer!

[ Voor 13% gewijzigd door godofal op 14-12-2011 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 08:24
godofal schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 23:57:
in other news: we hebben weer een griefer te pakken, zelfs mét wachtwoord dus
dat betekent dus dat het een tweaker betreft dit keer
iemand enig idee hoe ik dit het beste tegen kan gaan? kan helaas niet de logs checken (weet wel dat het ruwweg tussen 18:00 en 23:00 was, maarja, schiet ik ook niks mee op..)
toevallig had ik een recente backup staan, maar goed...
Hoeft geen tweaker te zijn, kan ook iemand zijn die het ww kreeg ván een tweaker. Gebeurt ook nog wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat het nog even duurt voordat TShock een rc uitbrengt voor 1.1..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20
Wat verandert er eigenlijk als je de Wall of Flesh verslagen hebt?

Behalve dan dat dat paarse unholy grass (ben even naam kwijt) sneller groeit!?

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

• godofal
  • Niet online

godofal

vanalles
eigenlijk kan je stellen dat het spel een héúl stuk lastiger word :P
de underworld word dan een van de makkelijkste plekken in het spel (imo tenminste)
er komt "the hallow" bij, een nieuwe biome. the hallow kan je zien als het tegenovergestelde van corruption, in plaats van darkness/evil is het light/good
niet goed in de zin van "lief klein konijntje" maar goed in de zin van eenhoorns die je doodmaken (hoe dat goed is...)

ook komt er underground hallow en corruption, waar je een hoop nieuwe beesten aantreft die je stuk voor stuk zo afmaken als je niet oplet :P

de wall dropt trouwens 100% een pwnhammer, die kan je gebruiken om demon altars te slopen waardoor er nieuwe ores in je wereld komen (cobalt, mithryl en adamant) die je kan gebruiken voor nieuwe tools, wapens en armour

kort: veel meer veel lastigere monsters, meer items, nieuwe ores, nieuwe versies van de bazen

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 10:59
Jammer dat het niet mogelijk is om middels de serversoftware een gebied te "vergrendelen", dus bijvoorbeeld x * y tegels die niet aangepast mogen worden (huisjes, spawn, etc), Buiten dat gebied zou iedereen en alles kunnen doen en laten wat ze willen.

• XpanD
Ik heb dat in 1.0.6 wel gezien op een aantal servers, maar ik weet niet meer welk admin-systeem daarvoor gebruikt werd. Ik ben zelf een tijd actief geweest op een server waar je alleen met een schone char op kon - anders kwam je in een gevangenis die je niet kon aanpassen. Zelfs al kon je wel doorspawnen dan kon je nog niet die gevangenis of het gebied er omheen aanpassen.

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:58

Oxigeon

En zo is dat!

Na het zien van de berichten hier begin ik ook zwaar te twijfelen om me deze game eens aan te schaffen. Als je hem singleplayer zou spelen, is het dan ook een leuk spel?

Hoe zit het met de schade die je aanbrengt? Levelt je personage? Of ligt het puur aan de wapens die je maakt of vind?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
Oxigeon schreef op donderdag 15 december 2011 @ 13:53:
Na het zien van de berichten hier begin ik ook zwaar te twijfelen om me deze game eens aan te schaffen. Als je hem singleplayer zou spelen, is het dan ook een leuk spel?

Hoe zit het met de schade die je aanbrengt? Levelt je personage? Of ligt het puur aan de wapens die je maakt of vind?
Singleplayer is juist erg leuk.. Je wilt steeds verder en dieper exploren om nog een paar ore's te vinden om een wapen te kunnen maken. Ik kan het spel echt aanraden!

• XpanD
Singleplayer is het spel misschien nog wel leuker als je het de eerste keer speelt, omdat je dan niet de kans hebt dat je teveel goede items vind/krijgt en ook alles nog zelf kan uitvinden. Levels zitten op het moment niet in het spel, maar je kan wel je hitpoints en mana omhoog werken door sterren en harten te verzamelen. En wanneer je online wilt spelen hebben we hier op GoT bijna altijd wel een servertje draaien. We zijn nu ook nog hard opzoek naar mensen daarvoor. :P

Voor het geld zou ik het spel ook zeker aanraden, maar ik denk dat iedereen die actief is in dit topic dat wel doet. ;)

• shenr
  • Laatst online: 08-08 22:31
Singleplayer is denk ik het leukste om te beginnen, alles nog zelf ontdekken. Of multiplayer, maar dan dat iedereen net nieuw begint :)

Weet je wat erg is, als je alle items zo'n beetje hebt aan het einde en je gaat een nieuwe char beginnen in een nieuwe wereld. Wat springt die gast laag zeg, wow kon er maar niet aan wennen :P

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Ik speel ook minecraft. Ik denk dat dit er wel heel erg vergelijkbaar mee is. Alleen is dit 2D. Zijn er hier online ook mensen die mooie kastelen etc bouwen? Of gaat het online alleen maar om het afslachten van poppetjes?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Minecraft is echt puur gericht op het bouwen van dingen, terraria heeft veel meer een adventure aspect erin zitten.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• XpanD
Ik ben persoonlijk erg van het bouwen, maar dat doe ik over het algemeen online. Ik vind het persoonlijk ook niet erg als er een update weer dingen anders maakt in de wereldgeneratie - dan bouw ik gewoon weer wat nieuwe mooie dingen. :P

Terraria spreekt mij op het gebied van dingen bouwen meer aan dan Minecraft, omdat het mij veel makkelijker lijkt af te gaan in 2D en met de veel kleinere blokken. Ook zijn er heel veel plaatsbare items. En alles is ook nog is te bedraden, een beetje ala Redstone maar dan simpeler!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

XpanD schreef op donderdag 15 december 2011 @ 14:51:
Ik ben persoonlijk erg van het bouwen, maar dat doe ik over het algemeen online. Ik vind het persoonlijk ook niet erg als er een update weer dingen anders maakt in de wereldgeneratie - dan bouw ik gewoon weer wat nieuwe mooie dingen. :P

Terraria spreekt mij op het gebied van dingen bouwen meer aan dan Minecraft, omdat het mij veel makkelijker lijkt af te gaan in 2D en met de veel kleinere blokken. Ook zijn er heel veel plaatsbare items. En alles is ook nog is te bedraden, een beetje ala Redstone maar dan simpeler!
Dat lijkt mij dus inderdaad ook makkelijker. Omdat het kleiner is en omdat het daardoor overzichtelijker lijkt lijkt het me ook leuker om zo te doen. Denk dat ik hem vanavond dan toch maar eens aanschaf

• XpanD
Trouwens... Dit is op het moment het bovenste deel van mijn huis op de GoT server om misschien een beetje een idee te geven:

Afbeeldingslocatie: http://ugstunt.com/huis.png

• godofal
  • Niet online

godofal

ik heb net ff een gel/bomb/gold farm gemaakt :D
heb zitten denken over het design, maar kan niet bedenken hoe je meer statues kan toevoegen en dan nog steeds automatisch de drops kan krijgen (AFK dus)
hooguit kan je de pit dieper maken, en dus meer monsters spawnen die gaan drijven, maar volgens mij zijn er niet echt monsters die constant nuttig zijn zoals gel (ammo)

Afbeeldingslocatie: http://i917.photobucket.com/albums/ad18/godofal/terraria/2011-12-15_00001.jpg

ook zie je een deel van m'n huis :P

1.1.1 is net online gekomen _/-\o_

edit:
aangezien 1.1.1 is uitgekomen, en de server nog niet is geupdate kan je er niet mee connecten, tenzij je nog met 1.1 speelt 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door godofal op 15-12-2011 22:19 ]

• XpanD
Ik ben druk bezig om alle spullen klaar te zetten voor het overzetten van alle spullen naar een nieuwe map (1.1.1) wanneer we daar naartoe gaan. Ik heb een kopie van de huidige map op de server. Ik weet niet direct wanneer de server over gaat naar deze nieuwe map, maar ik zal dan alle spullen al direct klaar hebben. :)

(ik ben wel weg tijdens het komende weekend, maar eventueel kan ik daarna alles overzetten.)

EDIT:

http://cloud.steampowered...58A3FA3852BCC993762EB5FA/

Klein singleplayerprojectje voor opslag. Moet nog een stuk voor NPCs onder komen, en nog een plaatsje voor alle statues. De goude chests zitten vol met spul voor de nieuwe map op de server. >:)

[ Voor 26% gewijzigd door XpanD op 16-12-2011 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Gisteren eventjes aangeschaft maar heb nog niet kunnen spelen. Vanavond eens eventjes kijken wat het gaat worden :). Al zie ik hier al mooie gebouwen langs komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Het gaat niet om de gebouwen, dat is puur om opslag en NPC's te huisvesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:21

DeTeraarist

#Boots2Asses

Sterker nog, je bouwwerken worden tegenwoordig omver gegooid door clowns op skippyballen! Zorg ervoor dat je bouwwerken dus gemaakt zijn van blokken die niet opgeblazen kunnen worden.

Hebben hier al mensen de nieuwe bosses geprobeerd? Ik vind ze behoorlijk irritant. WoF is makkelijk te doen in een adamantite setje, maar aargh, The Twins en The Destroyer zijn frustrerend.
Denk dat ik toch maar een echte arena op moet gaan zetten.

De kerst update vind ik trouwens ook maar zo zo.
spoiler:
Geen spannende rewards van de Frost Legion en de presents stacken niet, dus je inventory zit vol in no-time :(
Santa Clause, de nieuwe lichtjes(hoewel erg klein) en de kerstset zijn wel okay :)

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

WoF is zwaar underpowered imo, mag best 1.5 tot 2x zo sterk zijn van mij >:)
de nieuwe bosses zijn wel erg lekker, alleen the destroyer is nogal makkelijk als je 'm doorhebt :P
spoiler: destroyer slopen (haha)
in een tunnel oid staan, klinkt gek, maar dan kan ie z'n lasers niet gebruiken, kleine robotjes zijn ook wat waardelozer

de twins en prime zijn ook niet waanzinnig lastig op een gegeven moment, alleen die enorme hoeveelheden HP zorgen ervoor dat ze niet echt farmable zijn (dat, en het feit dat je X souls of light/night nodig hebt)

de server draait trouwens weer
kheb een nieuwe wereld gemaakt ivm 1.1.1, xpand gaat na 't weekend alle zooi overzetten
er staat nu basic NPC huis, een schatkelder, een craft cave en een jungle tree farm

het huis mag wel wat opgeleukt worden trouwens, is niet echt iets bijzonders op 't moment :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
Zojuist heb ik in mn single player wereld de Wall of Flesh verslagen (Necro armor, molten bow, ranged/crit accessoires). Enorme brug van platforms gebouwd in de onderwereld en vervolgens schieten en rennen maar. Viel uiteindelijk wel mee, dropte de sorceror emblem

Helaas heb ik de hardcore mode een beetje onderschat - toen ik naar huis teleporteerde wachte een Wyvern op me (4k HP!) en toen ik ondergronds ging kwamen er wraiths en possessed armors van alle kanten. Een paar kreeg ik wel neergemept, maar deze monsters zijn echt een stuk lastiger dan het normale gespuis. Heb ook een altar kapot weten te meppen en cobalt gevonden, maar te weinig om armor mee te smeden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:44

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Zodiac schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 16:40:
Zojuist heb ik in mn single player wereld de Wall of Flesh verslagen (Necro armor, molten bow, ranged/crit accessoires). Enorme brug van platforms gebouwd in de onderwereld en vervolgens schieten en rennen maar. Viel uiteindelijk wel mee, dropte de sorceror emblem

Helaas heb ik de hardcore mode een beetje onderschat - toen ik naar huis teleporteerde wachte een Wyvern op me (4k HP!) en toen ik ondergronds ging kwamen er wraiths en possessed armors van alle kanten. Een paar kreeg ik wel neergemept, maar deze monsters zijn echt een stuk lastiger dan het normale gespuis. Heb ook een altar kapot weten te meppen en cobalt gevonden, maar te weinig om armor mee te smeden...
Als je straks wat 1.1 gear hebt is wall of flesh echt peanuts.
had een lightsabre geupgrade (vrij goedkoop, kan ik je zeker aanraden om ook te doen, daarna paar keer reforgen en gaan. Heb zelf een Godly oid. zooi extra dmg en crit)
je loopt rustig voor em en blijft zwaaien met je zwaard.

In het begin is de Pwnhammer ook best een goed wapen. en idd zo snel mogelijk corruption in en die altars slopen.
Als je cobalt armor hebt is het allemaal niet echt lastig meer gelukkig.

Wyverns 4k hp, meh, wat dacht je van The Destroyer, 80K :P

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Heb afgelopen dagen heel eventjes gespeeld. Op het begin loopt er een mannetje bij mij genaamd Kevin (guide). Ik begon wat te minen. Op een gegeven moment graafde ik een gat naar het water toe en de guide viel in het water. Hij kan er nu uit zichzelf niet meer uit.

Hoe krijg ik hem dan uit dat water? Ik heb hem al een huisje toegewezen aan de oppervlakte. Verder ben ik gewoon wat naar onderen aan het graven en hopen dat ik wat tegenkom wat van waarde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Oxigeon schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:11:
Heb afgelopen dagen heel eventjes gespeeld. Op het begin loopt er een mannetje bij mij genaamd Kevin (guide). Ik begon wat te minen. Op een gegeven moment graafde ik een gat naar het water toe en de guide viel in het water. Hij kan er nu uit zichzelf niet meer uit.

Hoe krijg ik hem dan uit dat water? Ik heb hem al een huisje toegewezen aan de oppervlakte. Verder ben ik gewoon wat naar onderen aan het graven en hopen dat ik wat tegenkom wat van waarde is.
The guide is niet zo boeiend, hij loopt vaker in de weg dan dattie nuttig is :P
Uiteindelijk komt hij op een of andere manier wel terug in je huis/zijn kamer. Of door dood te gaan, of doordat hij terug warped. Ik zou me er niet teveel zorgen over maken.

Ik heb ondertussen full adamantite gear, maar krijg het nog niet voor elkaar om the destroyer te slopen...
Zelfs met zen 2en komen we niet erg ver.
Nog mensen met tips? heb bijna alle wapens tot men beschikking (behalve natuurlijk wat je met souls of sight/fright/die andere maakt :P )

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

TepelStreeltje schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:47:
[...]

The guide is niet zo boeiend, hij loopt vaker in de weg dan dattie nuttig is :P
Uiteindelijk komt hij op een of andere manier wel terug in je huis/zijn kamer. Of door dood te gaan, of doordat hij terug warped. Ik zou me er niet teveel zorgen over maken.

Ik heb ondertussen full adamantite gear, maar krijg het nog niet voor elkaar om the destroyer te slopen...
Zelfs met zen 2en komen we niet erg ver.
Nog mensen met tips? heb bijna alle wapens tot men beschikking (behalve natuurlijk wat je met souls of sight/fright/die andere maakt :P )
Ok, bedankt voor de info. Hoe graven jullie als ik vragen mag? Gewoon random naar beneden of graven jullie met een tacktiek? bijvoorbeeld steeds een gang/grot ingraven etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
Gewoon een beetje rondkijken naar of je Blinkroot ofzo ziet - da's vaak een teken dat daar een grot zit. Grotten zitten vaak vol met leuke dingen zoals schatkisten of oppervlakkige ores, dus van grot naar grot graven is aan te raden. Wel even uitkijken met monsters, die zitten er genoeg!

Voor bouwspullen kan ik je trouwens nog een leuke tip geven. Als je toevallig een ondergronds gebied vol met Blue Mushrooms tegen komt, kijk dan ook even om dat gebied heen naar spullen. Vaak staan er standbeelden bij deze biomes in de buurt, en die kan je weer gebruiken voor bedrade constructies of gewoon als decoratie. En met een beetje geluk kan je ook nog houten huisjes in de buurt vinden met schatten en meer standbeelden erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

@tepelstreeltje
regel spectre boots, wings en cloud in a balloon
dat, of zo'n anti gravity potion en accessoires die defence boosten
je beste armour (meeste defence) en een repeater/bow pakken met unholy/jester arrows eventueel nog een goed zwaard oid voor de orbs

een lang platform boven de grond (ongeveer een half tot een heel scherm boven de grond, luister niet zo heel nouw) bouwen van wooden platforms zodat je naar beneden kan schieten

dan gewoon dat beest spawnen, flink blijven bewegen en zo snel mogelijk die orbs neerhalen, die zijn het gevaarlijkst en leveren ook nog hartjes (=20HP) op
probeer de arrows door het langste gedeelte te schieten, unholy en jester arrows piercen namelijk waardoor ze elk deel apart schade doen, doe je dus zo 5 tot 10x zoveel schade per pijl 8)
als het dan nog niet lukt :X 8)7

die greater healing pots willen ook nog wel helpen (150HP)
je kan ook nog ff zoeken naar een philosopher's stone, mime's (kistjes die eigenlijk monsters zijn) droppen die. die dingen verlagen de potion cooldown naar 45 seconden

en anders kan ik wel een keer komen helpen, maar dat kan mss wat te makkelijk zijn voor jullie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Oxigeon schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:50:
[...]

Ok, bedankt voor de info. Hoe graven jullie als ik vragen mag? Gewoon random naar beneden of graven jullie met een tacktiek? bijvoorbeeld steeds een gang/grot ingraven etc?
Ligt eraan wat je doet. Wil je spullen zoek dan op de oppervlakte naar een grot en volg die gewoon naar beneden, graven is dan niet nodig.

Of wil je snel naar beneden: recht omlaag graven en op de bodem een plasje water leggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

MeltedForest schreef op maandag 19 december 2011 @ 15:30:
[...]

Ligt eraan wat je doet. Wil je spullen zoek dan op de oppervlakte naar een grot en volg die gewoon naar beneden, graven is dan niet nodig.

Of wil je snel naar beneden: recht omlaag graven en op de bodem een plasje water leggen :P
Hoe je water legt etc zo ver ben ik nog niet. Neem aan dat ik dan eerst iets van een emmer ofzo moet craften? Ik ben op zoek naar grotten zodat ik vanalles kan maken. Is er ook een mogelijkheid om water weg te halen?

EDIT: Zie dat ik een emmer moet maken zodat ik die kan vullen

[ Voor 5% gewijzigd door Oxigeon op 19-12-2011 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

je hebt niet perse een emmer ervoor nodig
het water is alleen om je val te breken, dat je geen schade krijgt dus
en als je recht omlaag graaft dan kom je op een gegeven moment vanzelf water tegen en neem je dat vanzelf mee
als je iets als cloud in a bottle, hook/vine whip, of zelfs lucky horseshoe hebt heb je het ook niet meer nodig, dan kan je doublejumpen/muur grapplen om je val te breken, en met lucky horseshoe hoef je zelfs dat niet te doen

recht naar beneden is trouwens vooral handig voor the underworld, en het klinkt alsof je daar nog niet echt aan toe bent ;)

gewoon een grot in duiken en je neus volgen, zie je iets interresants ga je erachteraan, zie je niks dan kies je een random richting
spul (ores/chests) zijn er genoeg om er niet écht actief voor te hoeven zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
Heb mn hardcore wereld even terzijde gezet en een nieuwe wereld gegenereerd (tip - luchtkastelen zijn niet aan te raden in hardcore, Wyverns negeren muren... |:()

M'n ondergrondse gat:
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/8/325908.png
Linksonder mn spawn, in het midden de NPCs, rechts komt een monsterfarm (Moet alleen nog de benodigde standbeelden vinden), rechtsonderin zit de Dryad en een aantal planten die ik vaak gebruik voor potions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

gekke vraag, iemand nog een tip hoe ik aan een Indiana jones hoed kom? Ik ben al uren aan het wachten met een blauw kandelaartje tot dr Bones spawned, maar niets.
Het is het enige onderdeeltje wat ik nog moet voor de set.

Btw, ben deze game begonnen omdat Minecraft te veel lagged met een vriend en dit spel niets. En om eerlijk te zijn, deze game is veel en veeel leuker :D

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Ik zoek eigenlijk nog een World file met een goede planten farm er in.
weet iemand er in?
Zisteau heeft een geweldig huis gemaakt in zijn Lets play, maar geloof niet dat hij deze wil delen.

PS, die van zodiac ziet er ook ERG shiney uit :p

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

waarom maak je hem niet zelf?
Is toch veel leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

precies, zelf maken duurt een halfuurtje ofzo
trouwens, je hebt het helemaal niet nodig
ben zelf het hele spel doorgegaan zonder 1 farm (behalve mobfarms) en zonder ooit een potion te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

In de 1.1 trailer zie je een brug van wooden platforms die met een switch kan worden omgezet zodat mobs erdoor vallen.. is dit een speciale variant van de wooden platform of hoe werkt het precies? Ik ben wel bekend met het maken van traps met plates/switches en wire, maar dit is nog nieuw voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:02

Soullie

Planeshift

In 1.1 opnieuw begonnen, net wall of flesh geprobeerd en het ging een stuk simpler dan ik gedacht had.

Nu wings proberen te farmen i guess :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

@meltedforest
volgens mij zijn dat de activated stone blocks
kan je maken met stone blocks en wire, dan plaatsen, draadje erdoor en schakelaar eraan en dan krijg je dus een brug die je kan laten verdwijnen
daar zijn ook die traps van gemaakt waar boulders uit vallen

@soullie
suc6, meeste normale beesten zijn al lastiger dan WoF, de wyverns helemaal
die dingen zijn echt nouwelijks te doen zonder superpro items :P

edit:
terraria is weer op sale! 2.50 vandaag :D

[ Voor 5% gewijzigd door godofal op 27-12-2011 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie

Soullie

Planeshift

Demon wings achieved :)

Beetje irritant dat ik er pas na een tijd achter kwam dat de souls alleen in de deep corruption laag droppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Soullie schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 22:22:
Demon wings achieved :)

Beetje irritant dat ik er pas na een tijd achter kwam dat de souls alleen in de deep corruption laag droppen.
nice!

Vlot gedaan.
Ik ben aan het farmen voor een setje angel wings, maar kan geen souls of flight vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie

Soullie

Planeshift

ik heb de mijne op een hallowed skyisland gefarmed.
4 wyverns was genoeg.

De souls of night duurde veel langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

godofal schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 19:08:
@meltedforest
volgens mij zijn dat de activated stone blocks
kan je maken met stone blocks en wire, dan plaatsen, draadje erdoor en schakelaar eraan en dan krijg je dus een brug die je kan laten verdwijnen
daar zijn ook die traps van gemaakt waar boulders uit vallen
Thx, zal eens prutsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Soullie schreef op woensdag 28 december 2011 @ 00:17:
ik heb de mijne op een hallowed skyisland gefarmed.
4 wyverns was genoeg.

De souls of night duurde veel langer.
souls of light heb ik nodig voor m'n angel wings, die heb ik gelukkig al.

Ik ga dan maar even een hallowed sky-island maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

makkelijkste is in the underworld een brug maken van pearlstone/ebonstone van iets van 180 lang oid.
daar spawnen de meeste beesten en ook de underworld beesten droppen dan die souls.

Op de wiki stond daar iets over. vrij makkelijk farmen op deze manier iig!
voordeel is ook dat ebon/pearlstone vanzelf groter word :P Ik had het op de brug gedaan die ik voor WoF gemaakt had, gewoon paar flesjes holy water er op gooien.

http://wiki.terrariaonline.com/Guide:Harvesting_Souls#Light

[ Voor 6% gewijzigd door TepelStreeltje op 28-12-2011 12:25 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

net 2 wyverns gespawned.

Ging best goed, was binnen 30 seconde dood 8)7

Heb mithryll armor en gebruik een Crystal Storm.
Hoe krijg ik hem dood, ik kan hem amper ontwijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
TepelStreeltje schreef op maandag 26 december 2011 @ 14:16:
Ik zoek eigenlijk nog een World file met een goede planten farm er in.
weet iemand er in?
Zisteau heeft een geweldig huis gemaakt in zijn Lets play, maar geloof niet dat hij deze wil delen.

PS, die van zodiac ziet er ook ERG shiney uit :p
http://www.curse.com/maps/terraria

succes met zoeken ;)

of niet ;)

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Held!
Curse wordt ook steeds groter... Ik had wel een site gevonden, maar die had alleen maar bullshit, dit ziet er super uit! bedankt :D

Zelf bouwen is wel het leukste, i know, maar de gasten met wie ik een server heb zijn niet zo enthousaist meer over Terraria, dus krijg het niet voor elkaar om hun aan het werk te zetten :P
maar ze willen wel de pots hebben...

Battle.net Spud#2543

• Soullie

Soullie

Planeshift

Ik had Rocket Boots + Cloud in a Baloon en als hij recht op me af kwam ging ik recht omhoog en liet me weer afzakken.

Demon Sythe gebruikt omdat die spell een tijdje blijft hangen en als hij er door vliegt wordt hij 5x geraakt, als je er dan een stuk of 3-5 hebt hangen op die plek doe je 400 - 500 damage per keer.

Ik denk dat een Flail ook vrij goed werkt, maar ik heb het zelf met een demon sythe gedaan.

Twins is trouwens extreem pittig 5 pogingen gedaan 1x maar gelukt :( mana flower + crystal storm ftw,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Soullie schreef op donderdag 29 december 2011 @ 15:13:
[...]

Ik had Rocket Boots + Cloud in a Baloon en als hij recht op me af kwam ging ik recht omhoog en liet me weer afzakken.

Demon Sythe gebruikt omdat die spell een tijdje blijft hangen en als hij er door vliegt wordt hij 5x geraakt, als je er dan een stuk of 3-5 hebt hangen op die plek doe je 400 - 500 damage per keer.

Ik denk dat een Flail ook vrij goed werkt, maar ik heb het zelf met een demon sythe gedaan.

Twins is trouwens extreem pittig 5 pogingen gedaan 1x maar gelukt :( mana flower + crystal storm ftw,
Huh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Leuk, zo'n Lava Trap :)

Afbeeldingslocatie: http://cloud.steampowered.com/ugc/649875346784412066/B717AA14BFB7B2048AD1D28DEFDF8AB3B2C1E3C5/

Maar ik heb hem toch iets anders gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://cloud.steampowered.com/ugc/649875346800713106/5C3FF0A3D4E4D5FC7695A8C8F1892A13F0DEB57B/

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

netjes gedaan metltedforest!
gozer die ik ken roept alleen dat het een duplicator is, kan je 's kijken of er meer lava in de pit zit na 10 minuten pompen? ik ken duplicators, en dat zijn deze niet, bovendien werkt het niet met pompen afaik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Noob vraag, hoe zorg je ervoor dat de lava niet opraakt?

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Lava wordt weer omhoog gepompt met de pumps, en @godofal er komt inderdaad weer meer uit dan dat erin gaat, dus dat is een beetje irritant want nu stroomt het me huis in :+.

Maar ik weet wel weer een oplossing daarvoor: ik maak mijn huidige lava bak 2x dieper en zet daar onderin de pomp in die het weer naar boven pompt, en halverwege daarboven zet ik nog een pomp en als het lava dan zo hoog komt te staan wordt het met die pomp naar een andere plek gepompt (ik denk dat ik naast mijn hellevator een nieuwe schacht naar de underworld ga graven om het gewoon daarheen te laten vloeien :+)

[ Voor 54% gewijzigd door MeltedForest op 31-12-2011 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
Yep - hoewel het geen echte "duplicatie" is komt er meer uit de pomp dan je er in gooit, maar ik geloof dat het misgaat wanneer de lava "valt" - het splits zich namelijk op in verschillende druppels lava, op het einde van het traject heb je meer dan je er in stopt

Ik had een waterval van lava naast mn luchttoren, met 1-second timers die de zut omhoog pompten - ik zet de zooi aan, ga een half uurtje ondergronds wat verkennen, teleport terug en de bovengrond werd verzopen in lava...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

hmm, en ik maar denken dat het onmogelijk is om een automatische duplicator te maken :P
ff mee kloten later dan, kan je erg makkelijk obsidian maken dan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Zodiac schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 11:27:
Yep - hoewel het geen echte "duplicatie" is komt er meer uit de pomp dan je er in gooit, maar ik geloof dat het misgaat wanneer de lava "valt" - het splits zich namelijk op in verschillende druppels lava, op het einde van het traject heb je meer dan je er in stopt

Ik had een waterval van lava naast mn luchttoren, met 1-second timers die de zut omhoog pompten - ik zet de zooi aan, ga een half uurtje ondergronds wat verkennen, teleport terug en de bovengrond werd verzopen in lava...
Doet me denken aan dwarf fortress. Drown the world in magma, hahahahahah. Zou in Terraria dan ook moeten lukken toch >:) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

godofal schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 11:46:
hmm, en ik maar denken dat het onmogelijk is om een automatische duplicator te maken :P
ff mee kloten later dan, kan je erg makkelijk obsidian maken dan :9
Ja, het maken van obisidian is een eitje: http://terraria.wikia.com...ustice/Obsidian_Generator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Ik begrijp uit de comments op te merken dat dat artikel outdated is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

jammer maar helaas: de server is offline, en blijkbaar is multiplay zo efficient dat ze gelijk de data verwijderen, dus de world data is weg ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Postius schreef op maandag 02 januari 2012 @ 20:09:
[...]

Ik begrijp uit de comments op te merken dat dat artikel outdated is?
Het werkt nog steeds hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doubledutchlp
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-01-2020
Hey allemaal,

voor wie het interessant vindt om wat extra te leren over Terraria op HARDCORE mode. Hebben een vriend en ik een Let's Play gemaakt op deze setting.

YouTube: Let's Play Terraria Co-op HARDCORE part 1

Vooral het begin is hierbij belangrijk en hoe je snel resources kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
Bon, ik ben gisteren gestart en heb direct een huisje gebouwd. Ik heb ook al twee NPCs die er komen wonen zijn. Ik heb gezien dat er een eindje lopen een grot is, maar ben er nog niet al te diep in gegaan.
Wat zijn goede tips om in het begin te starten?

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
Jump schreef op maandag 23 januari 2012 @ 16:59:
Wat zijn goede tips om in het begin te starten?
Als eerste de officiele wiki in je bookmarks opnemen :)

Vervolgens zul je waarschijnlijk wat betere wapens en bescherming willen hebben, welke je maakt door grondstoffen te verzamelen (Koper, ijzer, zilver, goud en daarna een hele riedel aan exotische materialen). Koper en ijzer zijn makkelijk te vinden, soms zelfs aan de oppervlakte zodat je niet hoeft te graven. Ik zou minimaal een ijzeren armorset maken, met een ijzer zwaard of boog, afhankelijk van je speelstijl (zwaard is makkelijker en gebruikt geen munitie)

En vervolgens is het een kwestie van de grotten verkennen, een van de leukste aspecten van het beginnen van een nieuw poppetje en wereld! O+

Vooral veel grondstoffen verzamelen, niet vergeten je bescherming te upgraden zodra je de lagere biomes gaat verkennen en schatkisten openen.

Daarna is het een kwestie van bosses verslaan (vooral Skeletron is een uitdaging in het begin), de dungeon of jungle biomes verkennen, de underworld verkennen en uiteindelijk hardmode activeren (en vervolgens weer van vooraf aan beginnen, wees gewaarschuwd :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Wat ik altijd handig vind in het begin, als eerst je pickaxe upgraden, daarna pas je wapens e.d.. Als je een goeie pickaxe hebt, kan je de vijanden makkelijk op afstand houden en afmaken. En je kan lekker snel overal doorheen minen.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
De officiële wiki had ik al in mijn bookmarks staan, want in het begin kom je constant nieuwe dingen tegen. Ondertussen een gouden zwaard en al deels zilveren bescherming. Ook al een ganse hoop kisten gevonden en gebruikt om mijn zaken in op te slaan, want de inventory zit nog sneller vol als in minecraft. Ik probeer ook altijd zo weinig mogelijk coins bij mij te hebben, dan verlies ik niet zoveel als ik nog eens dood ga

In die kisten ook een ganse hoop goodies gevonden. Nu kan ik zwemmen, extra snelheid en dergelijke.

Naast mijn huisje begint het te gelijken op een kerkhof van toen ik enkel het standaard korte steekzwaardje had.

Zojuist een nieuwe wereld begonnen, en is wel tof dat je inventory tussen de verschillende werelden kunt overdragen.

Wat ik ook altijd graag had, net zoals in Minecraft, is een 'print out' van je wereld. Dat kan altijd wel eens handig zijn, maar niet om constant te gebruiken. Ik had een leuke gevonden die een Google Maps achtige wereld maakt, maar jammer genoeg werkt die niet met de laatste versie (deze dus: http://terrariamapgenerator.codeplex.com/).

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
Jump schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:03:
Wat ik ook altijd graag had, net zoals in Minecraft, is een 'print out' van je wereld. Dat kan altijd wel eens handig zijn, maar niet om constant te gebruiken.
Kijk eens naar Terrafirma, deze wordt nog altijd bijgewerkt en gebruikt de textures van de gameclient. Wees wel gewaarschuwd - het leuke aan Terraria is het verkennen op eigen kracht, een muurtje breken en ontdekken dat er een nieuwe grot achter zit. Terrafirma toont je een compleet ingevuld beeld van je wereld, inclusief inhoud van schatkisten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Inderdaad. In Minecraft gebruik ik ook enkel een top view om, als ik ver weg van de base ben, mij makkelijker kan oriënteren. Als je het gebruikt voor resources is de fun er helemaal af. Dan kan je evengoed een inventory editor gebruiken om je alles te gaan geven.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Je kan op een gegeven moment een GPS maken en dan posities onthouden/noteren van interessante dingen waar je later eens terug wilt komen (of je gebruikt signs, of je grafstenen om uit te vissen waar nou dat ene toffe plekje was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Man man, ik had al mijn tools behalve een pickaxe al geupgrade naar goud (hammer op silver). Wat er verschil nu in snelheid, véél eerder moeten doen.

Ondertussen blij fik verkennen, extra gangen bijmaken ondergrond om de weg niet te verliezen. En alsmaar nieuwe dingen tegenkomen is ook leuk :)

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
Wacht maar tot je drills kunt maken :)

Heb nu zelf EINDELIJK de Hamdrax - ongelofelijk hoe snel je door je blokjes boort. Nu nog genoeg souls vergaren om de Hallowed set te maken en een megashark en ik ben weer klaar met Terraria

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Holy derpderp batman. Net spel gekregen van kennis. En mijn god wat is het groot. Ik snap er echt niks van.Minecraft? Duurde eeven. Maar dit lijkt zoveel uitgebreider.

Heeft iemand een wiki, tutorial youtube playlist etc? Snap er niks meer van :( (Zit op werk dus kan niks opzoeken)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 12:13
Ik heb alweer het beste van het beste, alles hallowed + beste wapens... En dit in 2 avonden, in totaal 5 uur speeltijd..

Dat word alweer wachten op de volgende grote patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Dylan93 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 15:08:
Ik heb alweer het beste van het beste, alles hallowed + beste wapens... En dit in 2 avonden, in totaal 5 uur speeltijd..

Dat word alweer wachten op de volgende grote patch.
Coolstorybro, mag ik je handtekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Een week later en al een hoop gedaan in het spel, maar heb het gevoel dat ik nog nergens sta :D Eye of Cthulhu verslagen, de eerste boss en het viel redelijk goed mee. Allerhande verschillende biomes al tegengekomen, maar nog niet aan de zijkanten geraakt.

Dit is mijn optrekje momenteel (klik voor groot):
Afbeeldingslocatie: http://images.internix.be/files/Terraria/01_small.jpg

Onderaan het eerste huis, daarboven een nieuw aan het bouwen. Daar zitten de NPCs ook veiliger lijkt me.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
Luchtkastelen blijven stoer :) Pas alleen op dat je niet té hoog bouwt, anders heb je hetzelfde probleem waar ik tegen aan liep - Wyverns (Hardcore monster) negeren muren en vernielen je NPCs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Op een small world heb je daar trouwens al vrij snel last van. Ik vlieg met wings zo tegen het 'plafond' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Gister maar begonnen, en ben nu al kwijt wat ik moet doen. Ik heb 3 houses, 1 met forge+anvil+workbench+table/chair, en 2 anderen met alleen table/chair. Heb nu 2 NPC's gekregen, die guide dude en de Merchant.

Copper boots, copper helmet, gold sword.

Maar geen idee wat ik nu moet gaan doen of wat handig is. Ik snap dat de eerste boss een gigantisch oog is, maar hoe daar te komen (ik weet welke items), qua armor en weapons etc, geen idee. Is een volledige Gold set goed genoeg?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
lanerios schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 09:20:
Ik snap dat de eerste boss een gigantisch oog is, maar hoe daar te komen (ik weet welke items), qua armor en weapons etc, geen idee. Is een volledige Gold set goed genoeg?
Hoewel armor uiteraard belangrijk is draait het vooral om je eigen kunnen - als je aanvallen kunt ontwijken heb je geen bescherming nodig :)

Silver/Gold sets zijn goed genoeg voor Eye en Eater. Wat je voor Eye zou kunnen doen is een brug van houten platforms maken. Vervolgens zorg je dat je een ranged wapen hebt, zoals een boog met flink wat pijlen (Flaming arrows!), shuriken of werpmessen. De brug gebruik je dan om over en weer te rennen en de oogbal te ontwijken, en als opvangnet voor je overgebleven pijlen/werpwapens

Andere optie zijn gravity potions - je gebruikt dan gewoon de lege lucht als arena, hoewel het met de boog en werpwapens redelijk lastig is, aangezien deze weer snel naar beneden vallen, maar het ontwijken veel makkelijker maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ga ik proberen :) Moet wel zeggen dat het een erg leuk spel is, maar de afwisseling is een beetje raar. Ben alleen Zombies, slimes en floating eyes tegen gekomen. Maar ik lees dat dat later wel gaat veranderen.

Pagina: 1 ... 16 ... 25 Laatste