Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:41

v8power67

Psn: Mausosaurus

Heb net gezien dat de toyota tacoma in deze game zit.
Helaas niet pikes peak maja dat maakt niet zo uit :P
Is het ook de 1000pk versie zoals deze :
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=U5Wg3JUcKwM]
Hier footage van dirt 3 :

Wel jammer dat de xbox versie geen support heeft voor h-shifter en clutch, dus wordt dan de ps3 versie voor mij, daar werken de fanatec en g25(heb beide) gelukkig wel volledig op.

Verder lijkt het me een leuke game, mede omdat er hier meer rally in zit, dirt 2 had echt zo weinig, en eingelijk ook te weinig echt leuke rally bakken, trial blazer was ook wel leuk maar de auto's waren niet echt leuk.
Nu je de oudere rally bakken en wagens zoals de toyota tacoma enz erin zitten lijkt me het zeker intressante game :D
Misschien alleen wel wachten op een goeie aanbieding, ben momenteel niet de rijkste dus effe een mooie deal afwachten.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Hier draait ie perfect op alles max (1920x1080) met een MSI 5770 + Phenom 945. Mooi spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
560 Ti OC van Gigabyte op 1920x1200 alles max en prima FPS...

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:48
Hier ook prima op 1920x1200 alles high + ultra zo mogelijk op een HD5970 in DX11. Spel ziet er fantastisch uit.

Ze hebben het spel een stuk moeilijker gemaakt ten opzichte van vorige delen en je moet echt je best doen de auto uberhaupt op de track te houden en onder controle te houden (ik begon te spelen op lvl 4 met schade, ABS en stability control, maar zonder andere hulpmiddelen). Ik speel overigens met een Xbox 360 controller op de PC. Voelt allemaal heel realistisch aan en je voelt in de Xbox 360 controller ook de nodige ''feedback'' in de vorm van trillingen die overgebracht worden, zeker als je in de cockpit view zit. De cockpit view is ook zeer netjes uitgewerkt en ziet er zeer goed uit. De soundtrack is van hetzelfde niveau als Dirt 2, dus ik ben al dik tevreden tot nu toe, ondanks dat ik het slechts 2 uurtjes heb gespeeld. En ik had Dirt 2 nog niet eens volledig uitgespeeld in de tussentijd (teveel goede games de laatste tijd die ik speel)... :X

[ Voor 7% gewijzigd door Jorn1986 op 25-05-2011 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:32
Ik vind de game een stuk gemakkelijker. Rij zonder hulpmiddelen met AI op lvl5 atm, terwijl ik in dirt2 niet verder kon dan 'professional'.of althans dat wilde ik niet, want dan wist ik niet zeker of ik won.:+.
Binnenkort maar ff lvl6 AI proberen..

/edit
Nou eerste Gymkhana tut op platinum zonder hulpmiddelen of trick steer
Jump tut ook platinum

[ Voor 16% gewijzigd door GAIAjohan op 25-05-2011 01:15 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Laatst online: 12-09 23:54
_Buran_ schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 18:15:
Ik heb Dirt 3 opgestart zodra ik thuis was. G25 geconfigureerd (was met 1 minuutje klaar), en de eerste twee races gereden. Daarna: Crash. Het lijkt erop dat ook deze game weer hetzelfde probleem heeft bij mij als Dirt 2. Direct na de crash even de logboeken gecheckt, daar staat een bekend probleem van Dirt 2:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Naam van toepassing met fout: dirt3_game.exe, versie: 1.0.0.0, tijdstempel: 0x4daccacb
Naam van module met fout: dirt3_game.exe, versie: 1.0.0.0, tijdstempel: 0x4daccacb
Uitzonderingscode: 0xc0000005
Foutoffset: 0x001bff5c
Id van proces met fout: 0x22dc
Starttijd van toepassing met fout: 0x01cc1a2a2fd557ee
Pad naar toepassing met fout: d:\program files (x86)\steam\steamapps\common\dirt 3\dirt3_game.exe
Pad naar module met fout: d:\program files (x86)\steam\steamapps\common\dirt 3\dirt3_game.exe
Rapport-id: 43a63b7e-8620-11e0-9908-001a4d9cc0d6

Met Dirt 2 heb ik hetzelfde probleem, dat ik 1 á 2 races kan doen, waarna het spel crashed, en ik weer opnieuw mag opstarten. Ik hoop maar dat er dit keer wel een fix voor komt, de .cfg hacks hebben bij Dirt 2 ook niet geholpen om het op te lossen...

EDIT:

Ik heb zowaar het foutrapport gevonden van de oude Dirt 2 crashes:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Naam van toepassing met fout: dirt2_game.exe, versie: 1.1.0.0, tijdstempel: 0x4b598827
Naam van module met fout: dirt2_game.exe, versie: 1.1.0.0, tijdstempel: 0x4b598827
Uitzonderingscode: 0xc0000005
Foutoffset: 0x002cff43
Id van proces met fout: 0x1a38
Starttijd van toepassing met fout: 0x01cc077e194963d0
Pad naar toepassing met fout: D:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\dirt 2\dirt2_game.exe
Pad naar module met fout: D:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\dirt 2\dirt2_game.exe
Rapport-id: 814cc75e-7371-11e0-85b7-001a4d9cc0d6
Dirt 2 crashte bij mij ook iedere keer. Toen kreeg ik de tip van de Codemasters om in msconfig onder het tabje opstarten alles wat mee opstartte uit te vinken. Als het dan opgelost kun je als je wil alles 1 voor 1 weer aanvinken en kijken of het spel bijft werken. Zo kom je er achter wat het probleem geeft

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gekocht bij G2Play maar kan er helemaal niets mee aangezien hij zonder Steam is geleverd (handig). Iso geprobeerd maar dat wil niet met multiplayer, zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:04
GAIAjohan schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 00:35:
Ik vind de game een stuk gemakkelijker. Rij zonder hulpmiddelen met AI op lvl5 atm, terwijl ik in dirt2 niet verder kon dan 'professional'.of althans dat wilde ik niet, want dan wist ik niet zeker of ik won.:+.

/edit
Nou eerste Gymkhana tut op platinum zonder hulpmiddelen of trick steer
Jump tut ook platinum
Vaag ik vind dirt2 echt 10x makkelijker....

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-07 08:09
Robolokotobo schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 02:08:
[...]

Dirt 2 crashte bij mij ook iedere keer. Toen kreeg ik de tip van de Codemasters om in msconfig onder het tabje opstarten alles wat mee opstartte uit te vinken. Als het dan opgelost kun je als je wil alles 1 voor 1 weer aanvinken en kijken of het spel bijft werken. Zo kom je er achter wat het probleem geeft
Ik heb het anders opgelost. Één van de mogelijke oplossingen toen Dirt 2 dit probleem had was het weggooien van "hardware_settings_config.xml" uit ...\Documents\My Games\DiRT2\hardwaresettings.

Dus ik heb domweg die file weggegooid uit ...\Documents\My Games\DiRT3\hardwaresettings. Daarna gereboot, en 9 championships achter elkaar kunnen doen. Lijkt dus te werken voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
GAIAjohan schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 00:35:
Zet die AI maar eens uit, en kijk maar eens naar het verschil. Ik vond het met AI ook heel makkelijk, zonder AI moet je veel meer moeite doen om de auto te beheersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Jorn1986 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 08:25:
[...]

Zet die AI maar eens uit, en kijk maar eens naar het verschil. Ik vond het met AI ook heel makkelijk, zonder AI moet je veel meer moeite doen om de auto te beheersen.
Ehm AI is de computer tegenstander... die heeft hij juist al hoog staan, dus meer tegenstand.

Jij bedoelt assists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:29

Phydomir

Dennis

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 05:28:
Gekocht bij G2Play maar kan er helemaal niets mee aangezien hij zonder Steam is geleverd (handig). Iso geprobeerd maar dat wil niet met multiplayer, zucht.
Als je niet weet wat je koopt of hoe zoiets werkt, koop dan gewoon een retail cd in de winkel of de steam versie. Op g2play staat er duidelijk bij dat die key niet op steam te activeren is. Maar als je een games for windows live account heb moet je met die g2play key plus de geïnstalleerde iso een heel eind moeten komen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zich geen bloedserieuze racer en als het me te lastig wordt, doe ik al gauw een of andere hulpoptie aan. Ik begin wel altijd met alle opties uit en als ik dan merk dat het tegenvalt doe ik een of andere optie aan. Als je meteen met alle assists aan begint, wordt het erg lastig verder te komen.

Maar goed, in Dirt 3 heb ik dus vanaf het begin alle assists uitgezet en ze staan nog steeds uit... Ik heb niet het idee dat ik iets mis. Omdat ik snel verder wilde komen in het spel had ik de AI nogal laag: nu staat 'ie op 4 maar dan win ik rallies alsnog makkelijk (niet iedere stage, trouwens).

Ik merk wel dat ik zo nu en dan moeite moet doen om de wagen op de weg te houden, maar ja, daarvoor koop je ook dit spel: anders had ik wel Midtown madness 1 weer van stal gehaald. Maar de auto's voelen wel wat losser en slipperiger aan dan in voorgaande versies van Dirt, lijkt het. Wat ik dus leuk vind. Het voelt voor mij in ieder geval allemaal wat realistischer. Nou heb ik Dirt 2 alleen op de Xbox met controller gespeeld en Dirt 3 speel ik op de PC met stuur: dat maakt natuurlijk ook meteen nogal wat verschil.

Ik rij trouwens met de hood cam: dat is voor mij het meest realistich: ik heb namelijk al een stuur voor me en mijn scherm is in feite de voorruit: ik vind het dan nogal onlogisch om nóg een stuur voor me te krijgen en het toch al kleine blikveld vol te proppen met de binnenkant van een auto... :P Je hebt natuurlijk ook totaal geen 'peripheral vision' dus waarom zou je het jezelf nóg moeilijker maken... Ik snap niet echt waarom zoveel lui de incar view het meest echt vinden... ;) Ik snap het wel, maar volgens mij is dat 'realisme' dan vooral iets grafisch: een bepaald beeld. Het heeft imho niet veel te maken met realisme wat rijden betreft. Zoals gezegd heb ik een stuur voor me en mijn monitor is de vooruit: echter kan toch niet? (Of trek in nou een 'can of worms' open...? :D )

EDIT
En ik speel met de HUD compleet uit! Dat maakt het natuurlijk nog leuker. En echter. Met de hood cam zie je dan ook geen snelheid en versnelling etc. maar ik heb genoeg aan het geluid van de motor. Die map en voortgang en leaderbord in beeld tijdens het rijden is zwaar irritant, natuurlijk. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2011 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
Phusebox schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 07:15:
[...]

Vaag ik vind dirt2 echt 10x makkelijker....
Ik vind hem eigenlijk bijna het zelfde spelen als Dirt 2. Ik zat er meteen goed in!
Gisteren voor het eerst begonnen. Alle assists meteen uitgezet en moeilijkheid naar lvl 5. Dit maakt het dusdanig moeilijk dat ik nieuwe tracks stuk of 5x 6x moet spelen om te winnen, maar tot nu toe bij alles nog 1e geworden uiteindelijk!

Echt een fantastisch spel! Misschien niet de rally game waar rally fanaten op zaten te wachten, maar ik vind eigenlijk de afwisseling wel erg leuk. De rally tracks in het begin zijn nog wel redelijk kort en inderdaad zijn de banen wat breed, maar om 1e te worden op hogere moeilijkheidsgraad geeft het toch wel een flinke uitdaging,

Alleen drift event had ik meer moeite mee en boeit me ook eigenlijk helemaal niks. Daar haalde ik met moeite zilver!! Maar goed, die events sla ik wel over, of doe ik 1 keertje. Ben benieuwd of Gymkhana mij beter af gaat.

Ik speel overigens op de PC met xbox controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Jorn1986 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 08:25:
[...]

Euhm??!
AI zijn je tegenstanders, die heb ik op lvl5 van 6 staan.
Verder heb ik alle assists uit. Ik speel met H-gate of sequential, hangt een beetje van de wagen af, en verder heb ik alles incl ABS uit staan.

Ik rij zelf ook emt de hood cam,. omdat je in de cockpit echt te weinig ziet. Ik ken ook echte circuitracers door mijn simraceverleden, en die spelen ook allemaal hood cam, omdat dat volgens hen het meest overeen komt met wat je in het echt ziet.

[ Voor 20% gewijzigd door GAIAjohan op 25-05-2011 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bello2185
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:07

bello2185

(=゚ω゚)ノ

Ik heb een probleem met Dirt 3 in DX11 mode, elke keer als ik een race heb afgemaakt en hij naar het laadscherm gaat crasht de game, elke keer. :'( Zodra ik de game op DX9 mode speel crasht hij helemaal niet meer. Weet iemand misschien een fix?

Mijn specs:
Intel C2Q Q9550 Stock
Gigabyte GTX470 SOC
Corsair 4GB DDR2 1066Mhz
Win 7 Home Premium SP1 64 Bit
Silverstone 850w PSU

(=´∀`)人(´∀`=) 500px | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Dat begint op een probleem met Nvidia-kaarten te lijken. Er zijn meer mensen, en allemaal hebben ze Nvidia.

[ Voor 31% gewijzigd door GAIAjohan op 25-05-2011 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Buran_
bello2185 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:07:
Ik heb een probleem met Dirt 3 in DX11 mode, elke keer als ik een race heb afgemaakt en hij naar het laadscherm gaat crasht de game, elke keer. :'( Zodra ik de game op DX9 mode speel crasht hij helemaal niet meer. Weet iemand misschien een fix?

Mijn specs:
Intel C2Q Q9550 Stock
Gigabyte GTX470 SOC
Corsair 4GB DDR2 1066Mhz
Win 7 Home Premium SP1 64 Bit
Silverstone 850w PSU
Ik had hetzelfde probleem. Mijn oplossing staat een paar posts naar boven op deze pagina.

We hadden hier al de conclusie getrokken dat het waarschijnlijk een driverprobleem is bij de GTX 460 en 560 series grafische kaarten van Nvidia. Dat je zo'n kaart hebt is echter weer geen garantie dat je problemen krijgt. Het blijft een raar probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

_Buran_ schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:14:
[...]

Ik had hetzelfde probleem. Mijn oplossing staat een paar posts naar boven op deze pagina.

We hadden hier al de conclusie getrokken dat het waarschijnlijk een driverprobleem is bij de GTX 460 en 560 series grafische kaarten van Nvidia. Dat je zo'n kaart hebt is echter weer geen garantie dat je problemen krijgt. Het blijft een raar probleem. :)
En ik heb al aangegeven dat dat HELEMAAL niet waar is ;)
Waarom kan ik dan de game op Ultra+high settings spelen in DX11 (want ik heb de forcedx9 niet aangezet)

mijn specs:
Intel i7-860
6GB DDR3 RAM
GTX 460

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Buran_
Pykow schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:26:
[...]

En ik heb al aangegeven dat dat HELEMAAL niet waar is ;)
Waarom kan ik dan de game op Ultra+high settings spelen in DX11 (want ik heb de forcedx9 niet aangezet)

mijn specs:
Intel i7-860
6GB DDR3 RAM
GTX 460
Dat zeg ik. Dat je een GTX 460 hebt is geen garantie voor problemen, wel heeft iedereen met problemen een GTX 460 of 560. Dus misschien driverproblemen met bepaalde versies van de GTX 460 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 12:30
Komt er een demo van? Ik wil eerst zelf chekken of dirt 3 hetzelfde gevoel als dirt 2 bij me oproept

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08 21:44
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 05:28:
Dit is een Games for Windows Live game niet een steam game. Dat een game op steam wordt verkocht wil nog niet zeggen dat steam er daadwerkelijk voor nodig is.
Zorg wel dat je een VIP code van G2Play hebt gekregen, als je die hebt kun je ook online spelen.

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Naja mijn mening tot dusver zoals ik ook al bij de review heb geventileerd:
Een megaverbetering ten opzichte van Dirt2 is het absoluut niet. Ja, meer rallies, maar ze zijn nog steeds veel te kort. Ik zou graag weer parcoursen zien waar je bijna een uur mee bezig bent, zoals bv Rally Championship 2000 had.
Het domme vuurwerkgedeelte is eruit gelukkig..

Qua rijgedrag kan kort zijn: Zo arcade als de neten. Simpelweg te makkelijk voor iemand die zo nu en dan een rondje Richard Burns Rally doet. Ik had graag gezien dat er een extra physics mode was geïmplementeerd, zodat simracers er wat meer aan hadden.

Graphics, ja leuk, maar heb het idee dat Dirt2 op bepaalde vlakken beter was. Mooier water (die had een Ultra-setting in Dirt2, niet in Dirt3), mooiere textures. Ik vind dat er bij Dirt3 nogal een vreemde waas over het scherm zit, alsof de kleuren wat meer sephia moesten worden.

De replays:
Niet op te slaan, en als je 30 seconden uploadt op Youtube heb je dramatische 480p kwaliteit. Voor volledige replays maar Fraps gebruiken..
Erg jammer.

Extragratis klacht: Waarom is er geen ondertiteling op bepaalde plekken zoals de menu's waarin gesproken wordt. Als slechthorende ben ik hier al vaker tegenaan gelopen bij Codemasters.. Ook zou het voor slechthorenden handig zijn als de pace notes in tekst op het scherm komen. Voorbeeld: (Uit de heel oude doos)
Network Q RAC Rally uit 1993.. YouTube: ‪Network Q Rac Rally (1993) From EuroPress‬‏
op dit moment rij ik dus op advanced met ABS uit en H-pattern of sequential, hangt van de auto af. En de AI op lvl5

En ja, ik heb natuurlijk geen dX11 kaart, maar een vriend van me wel daar baseer ik de Ultra graphics op. Speel zelf op high @ 1920*1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Had een geweldige overtake, vlak voor de finish:
[video]

Helaas moet je op de PC versie verplicht bepaalde audio drivers gebruiken om geluid in filmpjes te hebben, maar het geluid is in dit korte filmpje toch niet zo heel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

Weet iemand iets hoe deze spellen lopen met CFX kaartjes, sinds Nvidia al zov eel problemen heeft

Kan niet wachten, ik kan heb over een half uurtje instaleren

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Met ATi lijken geen problemen te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
  • Laatst online: 19-11-2023
janvanmil schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:32:
Komt er een demo van? Ik wil eerst zelf chekken of dirt 3 hetzelfde gevoel als dirt 2 bij me oproept
Er is geen demo gepland, volgens Codemasters omdat ze "te druk waren met het perfectioneren van de game" blabla marketing-gewauwel blabla ;)

PSN: jannvsdvinvs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ontzettende_Jan schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 12:22:
[...]

Er is geen demo gepland, volgens Codemasters omdat ze "te druk waren met het perfectioneren van de game" blabla marketing-gewauwel blabla ;)
Of omdat ze net zoals met F1 2010 bang zijn dat als je het spel eerst speelt je het niet meer koopt... en terecht. Genoeg mensen die afhaken bij een demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
Phusebox schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 12:35:
[...]

Of omdat ze net zoals met F1 2010 bang zijn dat als je het spel eerst speelt je het niet meer koopt... en terecht. Genoeg mensen die afhaken bij een demo.
mm jammer. Maar wel precies het idee waarom ik eerst een demo wil spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Het is gewoon racen en meer niet, verwacht niet dat je auto's helemaal kan pimpen en aanpassen.
Je kan wel bepaalde settings aanpassen, bijvoorbeeld het sturen wat stugger te maken. Dit had je ook in DiRT2.

Voor mij is het de beste race game op dit moment.
Ik ben niet zo techneut die alles precies wil instellen, ik wil gewoon racen en niet steeds bezig zijn met tunen, banden wisselen omdat het regent etc. Dat mag de game allemaal voor me doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik denk dat je qua demo ook wel af kunt gaan op de demo van dirt2 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
Dirt 2 ligt hier nog in de kast, helemaal grijs gespeeld.

Dus in het kort hetzelfde of echt veel beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Buran_
janvanmil schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 13:33:
Beter, hetzelfde of slechter hangt van de persoon af. Voor mijzelf: beter. Mooiere beelden en geluiden, realistischere handeling van auto's en ondergronden en een menu dat ook een stuk beter werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAIAjohan schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:05:
[...]
Ik rij zelf ook emt de hood cam,. omdat je in de cockpit echt te weinig ziet. Ik ken ook echte circuitracers door mijn simraceverleden, en die spelen ook allemaal hood cam, omdat dat volgens hen het meest overeen komt met wat je in het echt ziet.
Kijk, dat bedoel ik. ;)
janvanmil schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 13:33:
Dirt 2 ligt hier nog in de kast, helemaal grijs gespeeld.

Beter. Imho. Ook omdat er meer rally in zit, al is het nog niet genoeg. ;) Persoonlijk vind ik dat Gymkhana helemaal niets aan, maar voor velen zal het juist een leuk extraatje zijn. Alleen jammer dat je verplicht bent die ellende te spelen als je verder wilt komen in de career... Eigenlijk is dat mijn grootste minpunt van Dirt 3: ik wil rally rijden en om alle rallies vrij te spelen (al verwacht ik niet teveel van wat nog moet komen in Seizoen 3 en 4) MOET ik de career doen en dus zit ik hele tijden dingen te doen die ik niets aan vindt... en ben ik eigenlijk bang dat ik het spel geen ruk meer aan vindt als ik uiteindelijk alle rallies beschikbaar heb...

Iemand al een trainer of zo gezien waarmee je alle rallies kunt spelen? Ik hoop echt op een of andere addon waarmee je custom rallies kan maken...!!! Want ook al is er niet heel veel rally en zijn de stages kort en wordt er echt veel te veel herhaald: het scheurt wel super!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phydomir schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 08:34:
[...]

Als je niet weet wat je koopt of hoe zoiets werkt, koop dan gewoon een retail cd in de winkel of de steam versie. Op g2play staat er duidelijk bij dat die key niet op steam te activeren is. Maar als je een games for windows live account heb moet je met die g2play key plus de geïnstalleerde iso een heel eind moeten komen.
Gast ik koop alle games daar. Heb mezelf gewoon vergist kan gebeuren toch? Met een iso kom je nergens aangezien de multi het niet doet :)

G2Play klantenservice begrijpt ook helemaal niets. Vroeg of ik hem kon omruilen naar een Steam versie die waarschijnlijk gaat komen of mijn geld terug krijg je zo'n standaard mail etc pff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:26:
[...]

Kijk, dat bedoel ik. ;)

[...]

Beter. Imho. Ook omdat er meer rally in zit, al is het nog niet genoeg. ;) Persoonlijk vind ik dat Gymkhana helemaal niets aan, maar voor velen zal het juist een leuk extraatje zijn. Alleen jammer dat je verplicht bent die ellende te spelen als je verder wilt komen in de career... Eigenlijk is dat mijn grootste minpunt van Dirt 3: ik wil rally rijden en om alle rallies vrij te spelen (al verwacht ik niet teveel van wat nog moet komen in Seizoen 3 en 4) MOET ik de career doen en dus zit ik hele tijden dingen te doen die ik niets aan vindt... en ben ik eigenlijk bang dat ik het spel geen ruk meer aan vindt als ik uiteindelijk alle rallies beschikbaar heb...

Iemand al een trainer of zo gezien waarmee je alle rallies kunt spelen? Ik hoop echt op een of andere addon waarmee je custom rallies kan maken...!!! Want ook al is er niet heel veel rally en zijn de stages kort en wordt er echt veel te veel herhaald: het scheurt wel super!!! :)
Ik hoop dat we met Bob's Track Builder ook circuitsn kunnen gaan maken voor Dirt3. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 15:58
Hebben meer mensen hier last van?
Wat kan ik er aan doen? Ik heb Dirt 3 al doorgezocht en op google gezocht, maar ik kon niks vinden. Ik denk dat ik iets aan mijn youtube account moet koppelen, maar ik heb geen idee hoe. Als ik een nieuw account maak via dirt 3 dan slaat hij de youtube configuratie over met dezelfde foutmelding.

Ik heb de legale versie

Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/1006/dirt3y.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Je moet je emailadres die je hebt gekoppeld aan je youtube-account invullen. En daaronder het wachtwoord van Youtube.

Ik zit net even het mei-nummer van de PU weer eens door te bladeren, waarin Dirt3 wordt besproken. En sommige dingen die ik lees merk ik zelf niet. Zoals:
"De besneeuwde ondergrond heeft grote invloed op het rijden."

"Je laat diepe sporen achter in de sneeuw en dat ga je merken."

"In Gymkhana spijker je je rijtechniek bij" :')

Achja..

En verder dat ze CMR1 op de PS1 deden... |:( Terwijl je op de pc een resolutie van 1024*768 kon hebben met een Riva128 en een stuurtje kon aansluiten..

[ Voor 13% gewijzigd door GAIAjohan op 25-05-2011 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
@ Lennos :/ al gegoogled?

klik

Edit: te laat...

[ Voor 5% gewijzigd door Majin Buu op 25-05-2011 16:16 ]

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennos
Cheshire schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:14:
@ Lennos :/ al gegoogled?

klik

Edit: te laat...
Zo ver was ik ook al :S Zoals ik al zei kan ik in Dirt mijn gegevens niet invoeren, omdat hij die stap overslaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Lennos schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:18:
[...]

Zo ver was ik ook al :S Zoals ik al zei kan ik in Dirt mijn gegevens niet invoeren, omdat hij die stap overslaat
Dan ga je in het menu naar "My dirt" En daar je gegevens aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennos
GAIAjohan schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:19:
[...]

Dan ga je in het menu naar "My dirt" En daar je gegevens aanpassen.
Dan krijg ik dezelfde foutmelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Welke evrsie heb je? PC, PS3 of X360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennos
PC versie

Gevonden. Na nog wat rond neuzen op google. Moest via via gegevens aanpassen bij xbox.com

[ Voor 83% gewijzigd door Lennos op 25-05-2011 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Pff, de drift tut van Gymkhana is kut..
Zit nu op 133k punten, moet nog ergens 12k vandaan zien te halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

die youtube knop op de pc krijg ik maar niet gevonden !!!
er zit geen xbox gele knop op me toetsenbord.

alle toetsen al geprobeerd en hij doet het niet.
ik heb me account 1x ingesteld bij het starten van deze game ?
zal vanavond even kijken of me settings wel kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Pykow schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 17:49:
die youtube knop op de pc krijg ik maar niet gevonden !!!
er zit geen xbox gele knop op me toetsenbord.

alle toetsen al geprobeerd en hij doet het niet.
ik heb me account 1x ingesteld bij het starten van deze game ?
zal vanavond even kijken of me settings wel kloppen
Het is de Shift-toets. Daarna zijn F6 en F7 geloof ik de balkjes die bepalen wat jij in je replay wil.

En de drift tut gehaald zonder aids :)
Hoe kun je op die spin tutorial 100k halen? Ik kom continu op 90k uit, en meer spinnen dan ik doe lukt gewoon niet. Het is die slome puntentelling

[ Voor 12% gewijzigd door GAIAjohan op 25-05-2011 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 18:16
GAIAjohan schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 17:46:
Pff, de drift tut van Gymkhana is kut..
Zit nu op 133k punten, moet nog ergens 12k vandaan zien te halen..
Lukt mij ook nog niet vooralsnog, volgens mij moet je bijna overal met 5000 punten onderdoor anders haal je het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik heb de drift tut wel gehaald. 146k.
Maar die spin tutorial?!
Kom echt continu op 90k uit... Sneller rondjes draaien dan ik doe is niet mogelijk

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 25-05-2011 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bello2185
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:07

bello2185

(=゚ω゚)ノ

Ik moet nog één missie doen bij dat Battersea gymkhana free roam dinges.
Dat is Scafold Structure: Drift under the scaffolding near the blocks of flats.
Maar deze wil maar niet lukken, als ik bij die rode pilaren er tussen door drift gebeurd er niks...?

Ik heb trouwens ook dat config bestand verwijderd, maar de game crashed nog steeds onder DX11.
Heb ook andere drivers geprobeerd, van Forceware 275.27 naar Forceware 270.80, maar dat maakte niks uit.
Als ik de game forced op DX9 draai dan werkt wel alles goed, maar wil hem gewoon in DX11 spelen. D:

(=´∀`)人(´∀`=) 500px | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:42
GAIAjohan schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 18:27:
Maar die spin tutorial?!
Kom echt continu op 90k uit... Sneller rondjes draaien dan ik doe is niet mogelijk
Je moet het een beetje aan de rand van het vak proberen, zodra je het vak uit gaat begint hij weer opnieuw met de teller. Je krijgt weliswaar niet 10 000 per keer(3680 ofzo) maar het gaat wel veel sneller. Zo heb ik hem gehaald in ieder geval ;)

Wat een triest gedoe met die VIP Pass trouwens, vooral nu PSS niet werkt, kun je lekker gedag zeggen tegen online racen en YouTube... ;w Zelfs al heb je hem uit de winkel heb je er momenteel nog niks aan |:(

Sowieso is DiRT 3 trouwens wel erg twitchy en tricky, hij laat zich niet zo makkelijk rijden als DiRT 1 & 2. Niet dat dat op zich iets slechts is, maar als ik echt heel intensief met rijden bezig wil zijn speel ik toch liever GT5. Wat mij betreft hoeft dat semi-simulatie gedoe niet zo nodig. Al moet ik zeggen dat het ook alweer redelijk snel went :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Games for Windows werkt ook niet. wodt steeds doorgestuurd naar Xbox.com als ik een account wil aanmaken....zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik heb de spin tut al klaar. Beetje wisselen tussen de vakken, dat is wat ik niet deed.
Donut ook platinum zonder aids. Nu de laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeple
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-07 23:52
GAIAjohan schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 18:27:
Maar die spin tutorial?!
Dat probleem had ik ook, continu op 90k, steeds net 1 spin te kort.
Ik haalde het door meer gas te geven, en eerder de handrem te gebruiken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:54
Heb hem gehaald voor de xbox. Speelt weer fijn. Alleen plots geluid weg. In het menu niet erg. Weg met die irritante stem alleen tijdens rijden lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ik heb hem vandaag gehaald maar werkt niet goed. Het beeld trekt weg naar geheel wit of rood en in windowed mode leek het een beetje goed te gaan (wel allemaal verkleuringen in beeld) totdat ik na de grafische instellingen aangepast te hebben de benchmark probeerde te draaien en die voor de 2e keer vast kwam te zitten. En nou zegt die als ik hem probeer op te starten Dirt 3 executable werkt niet meer. Ik heb er 2 5770 kaarten in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ffuu internet ligt eruit en steam wil updaten als ik steam start. Gevolg is dat ik niet steam op offline mode kan zetten en dus niet kan spelen. :(

[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 25-05-2011 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Laatst online: 12-09 16:32
Iemand op de PS3 gespeeld met een G27? Voor mijn gevoel hebben de wagens helemaal geen massa, zelfs die trucks rijden net al die auto's in LA Noire... en heb mijn wheel weight al op 100 staan en speel zonder rijhulpen. Heb nog niet het gevoel van echte controle op de wagens en kan nog niet bewust een lijn kiezen door de bochten, vaak nog op hoop van zege, en de AI op stand 6 kan ik nog niet hebben. De graphics zijn niet echt super (komt misschien door GT5) en ook niet echt beter dan Dirt2.

Denk wel dat ik me nog wel wat uurtjes ga vermaken met deze game... die voice overs maken het wel cool en werken wel motiverend (gewoon even los laten dat iedereen het zelfde hoort). De muziek is af en toe gewoon hetzelfde als in FIFA 11...

[ Voor 7% gewijzigd door Unbreukable op 25-05-2011 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
Misschien dat deze settings helpen, gebruik ze zelf met 'n G25 :
http://www.racedepartment...for-dirt3.html#post829786

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Unbreukable schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 22:06:
Iemand op de PS3 gespeeld met een G27? Voor mijn gevoel hebben de wagens helemaal geen massa, zelfs die trucks rijden net al die auto's in LA Noire... en heb mijn wheel weight al op 100 staan en speel zonder rijhulpen. Heb nog niet het gevoel van echte controle op de wagens en kan nog niet bewust een lijn kiezen door de bochten, vaak nog op hoop van zege, en de AI op stand 6 kan ik nog niet hebben. De graphics zijn niet echt super (komt misschien door GT5) en ook niet echt beter dan Dirt2.

Denk wel dat ik me nog wel wat uurtjes ga vermaken met deze game... die voice overs maken het wel cool en werken wel motiverend (gewoon even los laten dat iedereen het zelfde hoort). De muziek is af en toe gewoon hetzelfde als in FIFA 11...
Heb net een tijdje met G25 gespeeld, maar echt leuk is het niet, controller is een stuk leuker en ook zeker uitdagender. Maar goed, dat wist ik al sinds DiRT 1, het is gewoon geen serie die echt bedoelt is voor een stuurtje... De auto's reageren veel te direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Unbreukable schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 22:06:

ik vindt de muziek echt goed en er zitten nummer tussen die ik nooit heb gehoord ;)
Zelfde gevoel als bij FIFA 11 :D
gelijk de OST gedownload met 44 DiRT3 nummers
Blind Faith - Chase & Status feat liam dragonette is wel een cool nummer.

Zoek even via Google naar DiRT3 OST en je vindt genoeg downloads ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-06 20:25
Robolokotobo schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 21:33:
Ik heb hem vandaag gehaald maar werkt niet goed. Het beeld trekt weg naar geheel wit of rood en in windowed mode leek het een beetje goed te gaan (wel allemaal verkleuringen in beeld) totdat ik na de grafische instellingen aangepast te hebben de benchmark probeerde te draaien en die voor de 2e keer vast kwam te zitten. En nou zegt die als ik hem probeer op te starten Dirt 3 executable werkt niet meer. Ik heb er 2 5770 kaarten in zitten.
ik had precies hetzelfde bij de eerste keer opstarten,heb een 5870. Ik heb even de laatste drivers geinstalleerd en daarna was het weg.

Ik vind het een erg vermakelijk spel, heb Dirt2 ook grijsgespeeld, maar dat is alweer maanden geleden.
Ik doe het zonder aids, zonder HUD en de AI op 4 maar die ga denk ik maar wat hoger zitten, want win nu alles met 2 vingers in m'n neus. Heb het eerste seizoen er nu op zitten. Gymkana vind ik nog wat minder en ben er ook niet heel erg goed in, heb wel 3 van de tutorials op platinum. Vind de donuts het moeilijkst, kom niet hoger dan zilver tot nu toe, maar moet zeggen dat ik het ook maar 3 keer geprobeerd heb...
Driften is ook niet echt mijn ding, maar tot nu toe is goud goed te halen, ook al ben je geen pro.

Ik merk trouwens wel dat je veel minder kunt gooien en smijten met de auto's, met Dirt 2 vloog ik altijd met een handrembochtje door de hairpins, maar nu gebruik ik de handrem nauwelijks..heb het idee dat je zo rondgaat met de handrem en is vaak ook minder snel.

[ Voor 9% gewijzigd door Jeroenit op 25-05-2011 22:52 ]

GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hmm beetje naaistreek die VIP code... nu wil niemand er meer wat voor geven op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik speel het zelf met een g25 en werkt.prima.
Rotatie op 450 graden.
Zal overige settings posten als internet t weer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Jeroenit schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 22:50:
[...]

ik had precies hetzelfde bij de eerste keer opstarten,heb een 5870. Ik heb even de laatste drivers geinstalleerd en daarna was het weg.

Ik vind het een erg vermakelijk spel, heb Dirt2 ook grijsgespeeld, maar dat is alweer maanden geleden.
Ik doe het zonder aids, zonder HUD en de AI op 4 maar die ga denk ik maar wat hoger zitten, want win nu alles met 2 vingers in m'n neus. Heb het eerste seizoen er nu op zitten. Gymkana vind ik nog wat minder en ben er ook niet heel erg goed in, heb wel 3 van de tutorials op platinum. Vind de donuts het moeilijkst, kom niet hoger dan zilver tot nu toe, maar moet zeggen dat ik het ook maar 3 keer geprobeerd heb...
Driften is ook niet echt mijn ding, maar tot nu toe is goud goed te halen, ook al ben je geen pro.

Ik merk trouwens wel dat je veel minder kunt gooien en smijten met de auto's, met Dirt 2 vloog ik altijd met een handrembochtje door de hairpins, maar nu gebruik ik de handrem nauwelijks..heb het idee dat je zo rondgaat met de handrem en is vaak ook minder snel.
Heb ook net nieuwe videokaartdrivers geïnstalleerd en het leek opgelost maar na 3 races werd het scherm zwart :-( Ik heb Codemasters nog even een mail gestuurd hopelijk hebben die een antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorzorgsmaatregelen kunnen nooit kwaad!
__
Vandaag gehaald en gelijk alles uitgezet aan hulp, hoodcam aan en racen maar. Voor mij lijkt het qua rally perfect. Net arcade genoeg om te kunnen spelen, net sim genoeg om uitdagend te zijn. Wat mij betreft hadden ze alles behalve rally eruit kunnen laten maar ja, speel gewoon de niet-rally races 1 keer en dan kan daarna lekker tijden aanscherpen in rally. Vind het wel jammer dat je in die rallyachtige time trails geen bijrijder hebt. Een extra kuipje is toch niet zo duur in verhouding met die ultralichtgewicht wagen lijkt me. :)

Wel echt een vette race game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 23:54:
[...]
Een extra kuipje is toch niet zo duur in verhouding met die ultralichtgewicht wagen lijkt me. :)
[...]
Duur niet, en zwaar op zich ook niet, maar die bijrijder zelf is wel redelijk zwaar... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Iemand met een Logitech force EX op de pc ,waarbij de instellingen niet wordt onthouden en ENTER niet herkent wordt op het stuur?

Heb wat oplossingen gezien op het web maar die werken niet...
http://game.downloadatoz....gurations-for-dirt-3.html

[ Voor 20% gewijzigd door Bullus op 26-05-2011 00:54 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:03
Ik speeld de game op de PC eye infinity: In het midden een 46", links een 24" en rechts een 30"

Afbeeldingslocatie: http://www.fotopocket.nl/fpimages/2011/01/16/c62e73dd0d37874f8102edbea00bbb82/Img_7606.jpg
Dit is nog van Dirt 2

Voordat ik de PC versie binnen had heb ik de game een tijdje op de xbox 360 gespeeld, op maar 1 scherm.
Het verschil van die 2 extra schermen aan de zijkant is enorm:

Je zit voor je gevoel veel meer IN de auto en je hebt echt veel meer het gevoel van snelheid.
Je ziet de AI bij de rally cross races in je ooghoeken aankomen of voorbij schieten, waardoor de races nog dynamischer worden. Gek genoeg valt in de races het verschil van groote van de schermen nog niet eens zo erg op.

Ik speel de game met alle aids uit en AI op 5.

Mijn stuur is een fanatec PWTS, waarmee ik het volgende probleem heb:

Als ik het stuur aangesloten heb, kan ik niet terugspoelen in de rewinds.
Het heeft niets met deadzones van het stuur of de pedalen te maken, maar is volgens mij puur softwarematig.

Ik heb het uiteindelijk opgelost door mijn stuur in de Logitech G25 mode te zetten en nu werkt alles prima.

De game speelt echt lekker weg.
De rally cross races, zijn altijd spannend
Grafisch is de game schitterend op de PC
De besturing is super
De variatie is enorm

Toch ook een paar minpuntjes, danwel wensen voor DIRT 4

-Rally stages zijn : VEEL te kort, de wegen zijn veel te breed, en in mijn mening zijn er nog steeds veel te weinig
-Niet de mogelijkheid om zelf een hele rally te rijden. Dit vind ik echt een misser.
-Geen hardware audio ondersteuning op de PC (X-fi)

Wat zou het toch mooi zijn als Codemasters een licentie zou hebben voor WRC2011/12 en op basis daarvan een rally (only) game zou maken.
Net zo iets als F1 2010/11 maar dan gebaseerd op de WRC met de game engine van Dirt 3, dat zou de game kunnen zijn die ik jaren zou spelen.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Na de game een paar dagen te spelen komen er toch echte minpunten naar voren:
1. De game is te gemakkelijk
2. De auto's voelen gewoon niet aan als een auto, dat deed Dirt2 beter
3. Dirt 2 had betere FFB
4. Graphics lijken iets minder dan bij Dirt2 (beide op high)
5. Rallystages zijn gewoon veel te kort en weinig uitdaging

Te gemakkelijk? ja:
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/ma8046.jpg
Alle hulpjes uit, AI op lvl 6. Al meer dan een seconde voorsprong op zo'n korte rally stage, terwijl er genoeg mensen zijn die stappen beter zijn dan ik. Zelfde is het geval bij GT5 bijvoorbeeld.

Ik zou ook graag zien dat Codemasters de WRC-licentie kon gebruiken. Desnoods krijgen we een oud seizoen bv 2008 waarvan ze wel alle rallystages tot in detail na hebben kunnen maken. Voor mijn part zijn ze met het maken van die rallystages tot in detail gewoon 2 jaar bezig en krijgen we een ouder seizoen. Echt kan me niks schelen, maar dan hebben we wel stages van een half uur etc..

[ Voor 24% gewijzigd door GAIAjohan op 26-05-2011 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:54
Vind de xbox versie toch echt wel stukkie mooier dan Dirt 2, vermaak me prima in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
Henkus schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 09:03:
-Rally stages zijn : VEEL te kort, de wegen zijn veel te breed, en in mijn mening zijn er nog steeds veel te weinig
-Niet de mogelijkheid om zelf een hele rally te rijden. Dit vind ik echt een misser.
Ben ik wel met je eens. De vier rally’s komen in de loop van de World Tour als single event beschikbaar, maar het was goed geweest als dit vanaf het begin had gekund. Dirt 3 is toch als “meer rally dan 2” in de markt gezet, ik kan me voorstellen dat sommige rally-fans teleurgesteld zijn.

Na een paar dagen spelen vind ik Dirt 3 qua rijgedrag, graphics en geluid een verbetering ten opzichte van 2. Er zitten een paar hele goeie nieuwe tracks bij (Monaco head2head bijvoorbeeld!), en Gymkhana vind ik ook top om te doen. Nu alleen nog even wachten tot de PSN store het weer doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Phusebox schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 22:54:
Hmm beetje naaistreek die VIP code... nu wil niemand er meer wat voor geven op marktplaats.
Dit gaat steeds meer gebeuren, dus wen er maar aan...

ik kan niet wachten tot ik de game in huis heb, bij het zien van de review hier op tweakers, direct besteld! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ontzettende_Jan schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:14:
[...]

Ben ik wel met je eens. De vier rally’s komen in de loop van de World Tour als single event beschikbaar, maar het was goed geweest als dit vanaf het begin had gekund. Dirt 3 is toch als “meer rally dan 2” in de markt gezet, ik kan me voorstellen dat sommige rally-fans teleurgesteld zijn.
Inderdaad: erg jammer. En dan hebben die rallies ook nog eens maar 5 stages... Langer worden de rallies niet. Dus in een dikke 10 minuten of zo ben je wel klaar... :X Waar zijn de dagen dat een 1 stage van 10 minuten kort was...? En btw: schade aan de auto wordt na elke stage automatisch verholpen...? Maar goed, het is dan ook (echt) geen rally game...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
steffex schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:23:
[...]

Dit gaat steeds meer gebeuren, dus wen er maar aan...

ik kan niet wachten tot ik de game in huis heb, bij het zien van de review hier op tweakers, direct besteld! :)
Dan moeten ze niet gek opkijken als steeds minder mensen games kopen, want bij Dirt 3 zijn er nou niet echt bijzondere opties online waar ik echt op zit te wachten. Bovendien mensen die hem illegaal hebben kopen gewoon voor 10 euro zo'n vip code en kunnen dan voor 10 euro hetzelfde, dus wat schieten ze er mee op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EDIT
De lijst van rallies is nu compleet. This it all there is!

Omdat ik het meest geïnteresseerd ben in de rallies, heb ik een lijst gemaakt van alle rallies in Dirt 3: dan hoef ik niet alle seasons door te lopen om te kijken waar ook alweer een rally zat.

Uitleg van de codes (A1, B3, C2, etc.): elk seizoen bestaat uit een driehoek met daarin vier driehoeken. A zit linksonder, B rechtsonder, C boven en D in het midden. Ik heb de toegestane auto classes erbij gezet, maar niet de fantasienamen van de rallies en ook niet het weer en tijd van de dag (omdat ik de lijst ben gaan samenstellen nadat ik al heel wat rallies gereden had, en bovendien blijft het dan nog een beetje spannend en verrassend 8) ). De cijfers geven de lengte van de stage aan in kilometers.

SEASON 1

A1 Finland
S2000
S1 Mutanen 3.2
S2 Alhojarvi 2.9

A3 Kenya
70's
S1 Taita Hills 3.2
S2 Mwanda 2.9

B3 Finland
S2000 / 90's
S1 Isojarvi 2.7
S2 Kakaristo 2.8

C2 Kenya
80's / 70's / 60's
S1 Wundanyi Climb 3.2
S2 Chumvini Rise 2.8

SEASON 2

A1 Finland
Open / S 2000 / 90's
S1 Kaatselkä 3.2
S2 Mutanen 3.2

B1 Norway
Open / S2000 / 90's / 80's
S1 Birkebeinervegen 3.4
S2 Aasstuevegen 2.9

C1 Kenya
Raid
S1 Mwanda 2.9
S2 Wundanyi Climb 3.2
S3 Crocodile Point 2.4

C4 Norway
80's / 70's / 60's
S1 Skaarsetsaga 3.6
S2 Rustadvegen 3.7
S3 Hamar Descent 2.9

SEASON 3

A4 Finland
90's / Group B / 80's / 70's / 60's
S1 Kaatselkä 3.2
S2 Hanisjarventie 6.2

B1 Kenya
90's / Group B / 80's / 70's
S1 Chumvin Rise 2.8
S2 Tsavo 2.8
S3 Taveta Descent 4.2

C3 Finland
Open / S 2000
S1 Isojarvi 2.7
S2 Alhojarvi 2.9
S3 Kakaristo 2.8

SEASON 4

A1 Michigan
Raid
S2 Peninsula Run 5.2
S2 Calumet Pass 2.7
S3 Quincy Mine 4.8
S4 Pine Ridge 2.8

B2 Norway
90's / Group B / 80's / 70's / 60's
S1 Litlikaupanger 4.8
S2 Hamar Descent 2.9
S3 Kantvegen 5.2
S4 Skaarsetsaga 3.6

C1 Michigan
Pro / Open / S 2000 / 90's
S1 Kenton Descent 2.4
S2 Lighthouse View 2.4
S3 Horizon Drive 2.7
S4 Peninsula Run 5.2

D1 Various
Pro / Open / S 2000 / 90's / Group B
S1 Tupasentie (Finland) 5.0
S2 Mwatate (Kenya) 4.7
S3 Kantvegen (Norway) 5.2
S4 Mountain Drive (Michigan) 5.4

RALLY WORLD TOUR

1 Finland
All classes
S1 Tupasentie 5.0
S2 Isojarvi 2.7
S3 Lankamaa 5.6
S4 Alhojarvi 2.9
S5 Hanisjarventie 6.2

2 Kenya
All classes
S1 Taveta Descent 4.2
S2 Taita Hills 3.2
S3 Crocodile Point 2.4
S4 Tsaro 2.8
S5 Mwatate 4.7

3 Norway
All classes
S1 Kaatvegen 5.2
S2 Aasstuevegen 2.9
S3 Litlikaupanger 4.8
S4 Birbebeinervegen 3.4
S5 Paalsrudvegen 5.3

4 Michigan
All classes
S1 Mountain Drive 5.4
S2 Kenton Descent 2.4
S3 Peninsula Run 5.2
S4 Horizon Drive 2.7
S5 Quincy Mine 4.8

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2011 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had eerst wat problemen met mijn Momo racing ff stuur maar door het stuur los te koppelen en de software te verwijderen en in de registry de verwijzingen naar momo te verwijderen en daarna de software opnieuw te installeren is de knop rechtsboven op het stuur plotseling enter en onthoudt dirt 3 de instellingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Ik had bij Dirt 2 wel eens de melding ''Dirt 2 executable reageert niet meer'', en dat je alles kwijt was waar je mee bezig was. Nu heb ik ditzelfde meegemaakt vandaag bij Dirt 3, hoe kan je dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen die last hebben van framedrops (PS3) als je met de auto een muurtje o.i.d. aantikt? Is op iedere track helaas aanwezig bij mij... Af en toe best irritant, aangezien je de auto niet meer onder controle krijgt omdat je niet op tijd kan reageren door de framedrop :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:30
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 20:41:
Meer mensen die last hebben van framedrops (PS3) als je met de auto een muurtje o.i.d. aantikt? Is op iedere track helaas aanwezig bij mij... Af en toe best irritant, aangezien je de auto niet meer onder controle krijgt omdat je niet op tijd kan reageren door de framedrop :(
nee heb ik niet echt last van op de meeste circuits. Alleen de circuits in monaco hebben bij mij echt zichtbare framerate problemen. 1 track op monaco is zelfs heel erg kwa framedrops, de anderen in monaco hebben gewoon een wat lagere framerate dan de andere landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je ze niet allemaal kiezen in de optie 'singleplayer' in het hoofdmenu? Zo niet, goed werk. Zo wel, nog steeds goed werk maar misschien jammer van de moeite. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 22:15:
[...]

Kun je ze niet allemaal kiezen in de optie 'singleplayer' in het hoofdmenu? Zo niet, goed werk. Zo wel, nog steeds goed werk maar misschien jammer van de moeite. :o
Haha, nou, je kan via single player alleen losse stages rijden en geen rallies (meerdere stages met een opgetelde tijden en een eindstand met winnaar) . Losse stages zijn lollig maar 'complete' rallies zijn VEEL leuker. En met deze lijst kan je simpel zien waar er in het spel rallies verborgen zijn! Vandaar! Dus wat mijzelf betreft zeker niet jammer van de moeite. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik hoop dat Monaco nog wel voor de PC komt..

Afbeeldingslocatie: http://img820.imageshack.us/img820/2577/dirt3game20110526001132.th.jpg groot klik

Afbeeldingslocatie: http://img807.imageshack.us/img807/8670/dirt3game20110526001144.th.jpg groot klik

Afbeeldingslocatie: http://img710.imageshack.us/img710/2200/dirt3game20110526001148.th.jpg groot klik

Uploaded with ImageShack.us

En ter vergelijk:
Afbeeldingslocatie: http://img535.imageshack.us/img535/3793/cmr52011020221135362.th.jpg groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Gisteren nog eens met controller gespeeld; wow wat een verschil. Met controller speelt deze game echt veel beter... duidelijk niet gemaakt om met een goed stuurtje te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 08:38:
Gisteren nog eens met controller gespeeld; wow wat een verschil. Met controller speelt deze game echt veel beter... duidelijk niet gemaakt om met een goed stuurtje te spelen.
Hij rijdt echt heeeeeeeerlijk met mijn Logitech Driving Force Pro.... Maar da's misschien geen goed stuur? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeroen76
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-09 08:25
Rctworld schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 22:18:
[...]
Heb net een tijdje met G25 gespeeld, maar echt leuk is het niet, controller is een stuk leuker en ook zeker uitdagender. Maar goed, dat wist ik al sinds DiRT 1, het is gewoon geen serie die echt bedoelt is voor een stuurtje... De auto's reageren veel te direct.
Phusebox schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 08:38:
Met mijn G27 rijdt het (op ps3) ook geweldig. En de ervaring met m'n stuur staat ver boven de controller bij DiRT3. Misschien doen jullie iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
G25 op de pc rijdt ook prima hoor.
Zou me niks verbazen bij Phusebox als het een faal in het Xinput protocol is van Microsoft. Xinput is gewoon minder geschikt voor stuurtjes dan Directinput..
Ik bedoel: Hoe bagger het MS stuur voelt met bv Forza is om te huilen.

[ Voor 19% gewijzigd door GAIAjohan op 27-05-2011 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Scaffold Structure... Parking lot #1 van Gymkhana, anyone? Die achievement houdt me nou al veel te lang bezig en het is de enige die ik nog moet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Laatst online: 12-09 16:32
Yeroen76 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 09:30:
[...]

[...]

Met mijn G27 rijdt het (op ps3) ook geweldig. En de ervaring met m'n stuur staat ver boven de controller bij DiRT3. Misschien doen jullie iets fout?
Hoe heb je hem ingesteld? Mijn stuur ratelt veel maar geeft voor mijn gevoel (te) weinig weerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 20:28:
Had eerst wat problemen met mijn Momo racing ff stuur maar door het stuur los te koppelen en de software te verwijderen en in de registry de verwijzingen naar momo te verwijderen en daarna de software opnieuw te installeren is de knop rechtsboven op het stuur plotseling enter en onthoudt dirt 3 de instellingen. :)
Die truukje werkt nu ook bij mij ;)

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeroen76
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-09 08:25
Unbreukable schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 10:16:
[...]
Hoe heb je hem ingesteld? Mijn stuur ratelt veel maar geeft voor mijn gevoel (te) weinig weerstand.
Zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 18:16
Op de PS3 ziet deel 3 er ook wel een stukje mooier uit dan 2, misschien dat alleen de pc versie geen vooruitgang heeft geboekt?

Vind hem ook wel iets te makkelijk, maar als je geen flashbacks of restart race gebruikt is het toch wel lastig om in 1 keer eerste te worden, aangezien je wel wat voorzichtiger moet rijden.

[ Voor 8% gewijzigd door Sander H op 27-05-2011 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 09:17:
[...]

Hij rijdt echt heeeeeeeerlijk met mijn Logitech Driving Force Pro.... Maar da's misschien geen goed stuur? :+
Ik zal de pc versie eens proberen dan... heb wel ook een ps3 staan, maar goed dat ding is gewoon zo irritant in gebruik dat ik hem niet eens meer wil aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
PC: Stuur op 450 graden

In-game:
Steering deadzone: 0%
Steering stauration: 100%
Steering lineairity: 0
Throttle dead zone 0%
Throttle saturation 100%
Brake deadzone 0%
brake saturation 100%

Vibration and feedback: ON
Vibration strength: 0%
Wheel strength: 40%
Wheel weight: 30%

Logitech settings:
Wheel rotation: 450deg
overal effects strength 100%
Spring effect 0%
Damper effect: 0%
Centering spring: 0%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:27
Blue-Tiger schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 09:48:
Scaffold Structure... Parking lot #1 van Gymkhana, anyone? Die achievement houdt me nou al veel te lang bezig en het is de enige die ik nog moet :)
Je bedoeld een drift onder de ramp van de jump door? Het gaat daar om een drift onder het steigermateriaal door. Net zoals met tussen die banden en de betonnen pilaren aan het begin van die ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Mister_Gaus schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:49:
[...]

Je bedoeld een drift onder de ramp van de jump door? Het gaat daar om een drift onder het steigermateriaal door. Net zoals met tussen die banden en de betonnen pilaren aan het begin van die ramp.
Da's toch een andere? Want die bij de steiger heb ik (vziw) al gehaald... Toch maar even opnieuw proberen dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:27
Blue-Tiger schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:53:
[...]

Da's toch een andere? Want die bij de steiger heb ik (vziw) al gehaald... Toch maar even opnieuw proberen dan ;)
Oja: Je hebt er twee: De eerste zit bij de ramp van de jump en de tweede zijn de steigers waar die blokken stonden die je kapot moest rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Mister_Gaus schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:55:
[...]

Oja: Je hebt er twee: De eerste zit bij de ramp van de jump en de tweede zijn de steigers waar die blokken stonden die je kapot moest rijden.
Oke, onder die steiger van de grote jump door heb ik 100% zeker gehad en gehaald... Kun je die achievement misschien frapsen?

edit:
Gevonden... Wat was die eigenlijk simpel zeg :/

[ Voor 7% gewijzigd door Fid3lity op 27-05-2011 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjannemann
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-02-2024
Vraagje, ik heb een probleem met het 'freezen' van mijn logitech g110 toetsenbord.

Ik kan het spel gewoon opstarten/spelen. Na 2 of 3 races freezed het toetsenbord. De laatst ingedrukte knop zit dan vast. Niet fysiek overigens, maar het spel blijft een toetsaanslag vastleggen (bijv. gas geven) en de auto blijft dan dus vooruit rijden zonder dat ik kan sturen. Want alle andere toetsen werken niet meer. Niets reageert. Geen ctrl+alt+del. Maar ook caps-lock reageert niet (lampje gaat niet aan of uit).

De enige manier om dan iets te kunnen doen is het toetsenbord uitpluggen, en weer inpluggen. Dan kan ik weer 2 races doen...

Heel erg irritant. Iemand enig idee hoe dit te verhelpen? Ik heb overigen toevallig gister mijn pc geformateerd. Een complete format en fresh install van windows 7 ultimate x64. Maar hetzelfde probleem als voorheen doet zich voor.

i7-920
GTX 275
6 gb ram
Windows 7 ultimate x64
Logitech g110 keyboard
Logitech MX 518 muis
Dirt 3 gekocht via steam.

Alle drivers zijn de laatste versies. Ook heb ik geprobeerd de officiele firmware van logitech niet te installeren (na de windows format) en het met de windows drivers te doen. Maar hetzelfde probleem deed zich voor.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

bestaan er nog gamers die race games spelen met he toetsenboard ?
ik weet niet waar het aan kan liggen, maar de game is niet echt bedoelt om met een toetsenboard te spelen.

DiRT2 deed ook al moeilijk als je met een toetsenboard speelde.
dan ging de PC mij extra helpen in bochten, waardoor ik vaak overal tegen aan bots.
als ik met de controller speelde, had ik daar geen last van.

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste