Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 12] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 77.825 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Na een dagje rekenen, simuleren en designen ben ik op het voorlopige design gekomen voor mijn volgende project: Mijn BavBierSub. De overige twee kistjes (De BavBierTopjes) met daarin de mid/high range worden op een later tijdstip gemaakt van twee 12-fles bavariakratjes. Omdat van deze sub de voorkant wat verzonken is, kunnen de twee topjes naast elkaar gestapeld worden bovenop de sub, zonder dat de sub beschadigd. De krat is namelijk vervangbaar (lees verderop).

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/s5gu2w.jpg Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/ogl0dc.jpg Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/riadyr.jpg

En heeft (naar simulatie) de volgende akoustische eigenschappen:
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2j4ccag.jpg

Voor het design ben ik uitgegaan van twee Philips AS-7065/W4 drivers, elk voorzien van een nette 35W specificatie. De twee drivers zitten in een push-push opstelling in een eigen isobarische kamer van circa 3 liter, wat de inhoud van de kist op een 8,6 liter brengt (na mindering door bracing, voeding etc.). Door deze ene onzichtbare driver kan de kist met de helft minder ruimte tóch lage frequenties bereiken. Er is ruimte voor 2 7,2AH gelpacks alsook de aanstuur en scheidingselectronica, zodat de twee mid/high kistjes vanuit de sub gevoed en aangestuurd kunnen worden.

De poort is een 6cm PVC buis, die in de kist gebogen is om voor de anders onhaalbare lage tuning te kunnen zorgen. Mede door het design kan het verlies aan liters na het toevoegen van extra elementen in de kist min-of-meer tegengegaan worden door de poort naar beneden te verlengen. De pijp hangt aan de voorkant vast in het front, en in het midden van de kist in een opengewerkt stuk bracing. Of ik het einde ga flaren aan de voorkant weet ik nog niet; het zou maar zo kunnen.

De bak zelf is gebouwd van 15mm MDF, waarbij de speakerdragende oppervlakken van 18mm MDF zijn gemaakt. Waar ik ruimte kon besparen heb ik dit dan ook gedaan.

De kist zal vanbinnen worden voorzien van noppenschuim om staande golven en andere akoustische narigheid te voorkomen. Het blijft immers een vierkante bak. Ook zal de krat vervangbaar zijn. Het geheel is in- en uit de krat te schuiven als een jas. Bevestiging van het krat aan de sub zelf zal via inslagmoeren en metaalschroeven gaan.

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2hqz8fd.jpg

Wat er gaat gebeuren aan aansturing weet ik nog niet. Ik heb ruimte over gelaten voor wat electronica in het losse compartiment dus ik verzin vast wel wat. Verder weet ik nog niet hoe ik de voorkant ga afwerken. Eerst dacht ik aan dat rubber-achtige foam, maar dat is toch al snel een centimeter dik; en op deze schaal maakt nét die centimeter behoorlijk wat uit.

C&C welkom.

edit:
Voor de nieuwgierige aagjes; bij deze de drivers

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/o0bcj.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Scyth op 28-04-2011 10:37 ]

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 16:16
Ik heb inmiddels dit topic behoorlijk lang gevolgd, en in de tussentijd ook behoorlijk wat gebouwd. Gisteren tegen de avond is mijn laaste onderdeel binnengekomen en ik ben nu eindelijk in staat om mijn complete kistradio te posten.

(Bij het klikken op één van de afbeeldingen word je gelinkt naar het complete album met 17 foto's)

Om te beginnen maar eens het idee
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/_zvMPB_Ps-q0/Tbkpu50yKkI/AAAAAAAAAFs/3x8lPKJE1ac/s800/Getthoblaster.jpg
Dit alles gemaakt van massief eiken meubelpanelen, omdat ik nogal van "echt hout" houd, en ik er dit dus wel sjiek uit vind zien. Het ging me bij deze build voornamelijk om:
1. Geluidskwaliteit
2. Bouwkwaliteit
3. Het bouwen op zichzelf, houd nogal van klussen

Het geheel is afgelakt met 4 lagen transparante 2-componenten vloerlak, om te zorgen dat hij ook mooi blijft.

Hardware
TA2024
7Ah Accu
MP3 Decoder
Jackplug voor aansluiten externe source
12V 3.5A Voeding
12V 600mA lader
MB Quart luidspreke​r set DSH216

Resultaat
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/_zvMPB_Ps-q0/TbkpyyuyLMI/AAAAAAAAAGI/KUD5vcqGeCY/s800/Voorkant_Hoek.JPG
Als eerste het front van de kistradio. Zoals te zien is er gebruik gemaakt van een composet. Dit heb ik niet gedaan omdat dit nu zo nodig is, maar dit vind er er leuker uitzien met wat extra componenten op het front. Midden onderin is een bassreflexbuis te zien. Ik heb behoorlijk wat getest met "proefkistjes" en ik kon het verschil tussen (1. niet gepoort) (2. klein gepoort) (3. deze poort) niet duidelijk hoorbaar noemen, maar deze poort vind het mooiste staan, dus daarom is het dit geworden.

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/_zvMPB_Ps-q0/TbkptN-Gk5I/AAAAAAAAAFc/gbScZZ3hqTU/s800/Achterkant_Compleet.JPG
De achterkant is vrij leeg, met alleen een slotje, en een zelfgemaakt handvat in de zelfde stijl als de rest van de kist.

Ik heb veel aandacht besteed aan het uiterlijk en de geluidskwaliteit van de kist, vandaar dat de klankkast verder compleet gesloten is, en de hardware in een apart compartiment zitten, zoals hieronder is te zien.
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/_zvMPB_Ps-q0/TbkpvhEOZ5I/AAAAAAAAAF0/EFXKPSjSpho/s800/Inhoud_Compleet.JPG

Hieronder is nog een foto van het onderdeel waar ik even op heb moeten wachten, een custom-made bedieningspaneel, waar alle functies netjes in zijn verwerkt.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/_zvMPB_Ps-q0/TbkpuF9ZdKI/AAAAAAAAAFg/JhxgiE0Up8Y/s800/Bedieningspaneel_Leeg.JPG

Hij klinkt echt super, zowel met een externe source, als met de MP3-decoder. De losse tweeters zorgen voor mooie hoge tonen, en de woofers kunnen er ook behoorlijk wat van.

Reacties zijn natuurlijk welkom, en ik kan eigenlijk maar één ding zeggen nu (sorry voor het taalgebruik):

KUT, hij is af :(

[ Voor 4% gewijzigd door kemphaas op 28-04-2011 11:37 ]

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

_/-\o_
Erg mooi, en afwerking ook top! Raar trouwens dat je geen verschil kon horen mét of zonder poortje; had je TS bij de hand of heb je dit uit de losse pols gedaan?

En waar heb je trouwens dat plaatje laten maken?

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemphaas
Scyth schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:40:
[...]

_/-\o_
Erg mooi, en afwerking ook top! Raar trouwens dat je geen verschil kon horen mét of zonder poortje; had je TS bij de hand of heb je dit uit de losse pols gedaan?

En waar heb je trouwens dat plaatje laten maken?
Verschil was wel enigszins hoorbaar, heb ze ook naast elkaar gehad in testkistjes met dezelfde afmeting, en dan hoorde je wel iets verschil, maar ik kon ze als ik ze na elkaar hoorde niet meer zeggen welke speaker ongepoort en welke gepoort was.

Parameters had ik niet omdat het hier om autospeakers gaat, dus heb ik inderdaad op het gehoor gedaan met diverse testkistjes.

Het bedieningspaneel komt van onze oosterburen, en wel Schaeffer AG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2022
kemphaas schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:32:
Ik heb inmiddels dit topic behoorlijk lang gevolgd, en in de tussentijd ook behoorlijk wat gebouwd. Gisteren tegen de avond is mijn laaste onderdeel binnengekomen en ik ben nu eindelijk in staat om mijn complete kistradio te posten.

(Bij het klikken op één van de afbeeldingen word je gelinkt naar het complete album met 17 foto's)

[afbeelding]
Dit alles gemaakt van massief eiken meubelpanelen, omdat ik nogal van "echt hout" houd, en ik er dit dus wel sjiek uit vind zien. Het ging me bij deze build voornamelijk om:
1. Geluidskwaliteit
2. Bouwkwaliteit

Het geheel is afgelakt met 4 lagen transparante 2-componenten vloerlak, om te zorgen dat hij ook mooi blijft.

Hardware
TA2024
7Ah Accu
MP3 Decoder
12V 3.5A Voeding
12V 600mA lader

Resultaat
[afbeelding]
Als eerste het front van de kistradio. Zoals te zien is er gebruik gemaakt van een composet. Dit heb ik niet gedaan omdat dit nu zo nodig is, maar dit vind er er leuker uitzien met wat extra componenten op het front. Midden onderin is een bassreflexbuis te zien. Ik heb behoorlijk wat getest met "proefkistjes" en ik kon het verschil tussen (1. niet gepoort) (2. klein gepoort) (3. deze poort) niet duidelijk hoorbaar noemen, maar deze poort vind het mooiste staan, dus daarom is het dit geworden.

[afbeelding]
De achterkant is vrij leeg, met alleen een slotje, en een zelfgemaakt handvat in de zelfde stijl als de rest van de kist.

Ik heb veel aandacht besteed aan het uiterlijk en de geluidskwaliteit van de kist, vandaar dat de klankkast verder compleet gesloten is, en de hardware in een apart compartiment zitten, zoals hieronder is te zien.
[afbeelding]

Hieronder is nog een foto van het onderdeel waar ik even op heb moeten wachten, een custom-made bedieningspaneel, waar alle functies netjes in zijn verwerkt.
[afbeelding]

Hij klinkt echt super, zowel met een externe source, als met de MP3-decoder. De losse tweeters zorgen voor mooie hoge tonen, en de woofers kunnen er ook behoorlijk wat van.

Reacties zijn natuurlijk welkom, en ik kan eigenlijk maar één ding zeggen nu (sorry voor het taalgebruik):

Zo dit is wel een van de mooiste/netste die ik tot nu toe gezien heb!
Heel erg gaaf, zijn die speakers trouwens passief gefilterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemphaas
fterheide schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:46:
[...]

Dank u, speakers zijn inderdaad passief gefilterd op 3200 Hz, met crossover zoals hier te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jurjen-
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-10-2023
@kemphaas

Vette kist, zoiets had ik ook al in gedachten (alleen wel IETS simpeler :P)

Maar wat zijn de afmetingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemphaas
-Jurjen- schreef op donderdag 28 april 2011 @ 12:36:
@kemphaas

Vette kist, zoiets had ik ook al in gedachten (alleen wel IETS simpeler :P)

Maar wat zijn de afmetingen?
Breedte: 566
Hoogte: 244
Diepte zonder handvat achterkant: 282
Gewicht: 17.0 kg, dus nog net binnen de arbowet :P

[ Voor 3% gewijzigd door kemphaas op 28-04-2011 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaja, kratradio versie 2.0 is nu toch echt bijna af:

Spec's:
* Tripath class d versterker TA2024 modded
* 2x yuasa 12 volt accu 7 ah.
* Lcd voltage meter om de accu spanning in de gaten te houden
*MP3-module (fm radio, afspelen vanaf usb en sd-kaart)
* Pioneer platenspeler, loopt ook op 12 volt.
Bedieningspaneelstje, inclusief potmeter als volumeknop, aan-uit knoppen, en een aansluitpunt voor de acculader.
*Boxen: wharfedale delta 30.

Ik heb ervoor gekozen om de versterking , accu's en platenspeler samen in 1 koffer te bouwen. Helaas konden de boxen daar dus niet meer bij, voornamelijk omdat een platenspeler deze trillingen niet aan kan. De boxen zijn dus los, maar omdat het hifi speakers zijn klinkt het geheel wel erg strak.

Hier wat pix:
Overzicht foto:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/_xnI5v-OUuqE/TblI-oUYxzI/AAAAAAAABng/pA5ChUGPU5o/s720/DSCF5771.JPG

Close-up van bedieningspaneel
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/_xnI5v-OUuqE/TblJBXsMbkI/AAAAAAAABnk/7zF2yH3po1s/s720/DSCF5773.JPG

Op de manier wordt alles vervoerd. (in de fietskar)
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/_xnI5v-OUuqE/TblJJT06GQI/AAAAAAAABno/mPXH53HYFxA/s512/DSCF5779.JPG

En natuurlijk een filmpje:
[YouTube: http://youtu.be/-GOGv3h7Nw0]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Kemphaas.. PETJE AF.. werkelijk een genot om naar te kijken. Wat kosste die plaat je?

Lijkt me wel leuk om een paar dingen te laten maken daar voor in de winkel :) (HQ RCA-plate, Accusafe bediening etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
RESPECT _/-\o_

Echt netjes! Zal wel lekker zwaar zijn door dat massieve hout denk ik? Wil je niet nog een handvat, of een draagband (tip: stuk autogordel van de sloop halen bijv.) hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemphaas
lredev schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:12:
Kemphaas.. PETJE AF.. werkelijk een genot om naar te kijken. Wat kosste die plaat je?

Lijkt me wel leuk om een paar dingen te laten maken daar voor in de winkel :) (HQ RCA-plate, Accusafe bediening etc.)
Het zijn zeker geen goedkope dingen, ik betaalde voor deze, en dan hebben we het over 3 mm dik geannodiseerd aluminium toch al € 49,83 inclusief verzendkosten en btw.
ThinkPadd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:25:
[...]

RESPECT _/-\o_

Echt netjes! Zal wel lekker zwaar zijn door dat massieve hout denk ik? Wil je niet nog een handvat, of een draagband (tip: stuk autogordel van de sloop halen bijv.) hebben?
Ja 17 kilogram rond.
Ik wil hem zo "kaal" mogelijk houden van buiten, anders had ik wel een draagband bovenop gemaakt. Hij is op zich goed te dragen aan de handvaten aan de buitenkant, enige nadeel is dat je vrij breed bent, met de handvaten uitgetrokken naar buiten en je hand eromheen kom je dicht in de buurt van de breedte van een deur, dus heb al een paar kaar m'n hand tussen de kist en het kozijn gehad, maarja, je moet er iets voor over hebben :P.

[ Voor 44% gewijzigd door kemphaas op 28-04-2011 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
@kemphaas
prachtige kist!

Mijn Muse M21 EX2 is er vanmorgen ineens mee opgehouden.
Japperrrr schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:31:
En ja hoor, hij doet het niet meer...

Lampjes branden nog, klikgeluidjes zijn er nog steeds na het in- en uitschakelen maar muziek hoor ik niet. Vanmorgen deed hij het nog en toen ik net wilde spelen kwam er geen geluid meer uit. Misschien is er ergens iets doorgebrand?

[edit]
Opengeschroefd en er lijkt niets doorgebrand te zijn. Er komt gewoon geen geluid uit? Andere speakers geprobeerd, andere voeding geprobeerd, andere audio-input geprobeerd, hij doet gewoon niets meer? :?

[edit]
Als ik de voeding loskoppel en weer aansluit werkt de on/off-switch van de versterker de ene keer wel en de andere keer niet.
Naar Muse Audio heb ik het volgende gestuurd:
Dear Sir/Madam,

I already contacted my reseller on eBay but I am in a hurry so I can't wait for him to solve my problem. Yesterday I received a M21 EX2 which I hooked up to a 14,5VDC PSU. Everything worked great and I enjoyed the music for some hours. When I wanted to turn it on tomorrow I turned on the PSU and then I turned on the amp but there was no music. The LED's still burn and I hear the click-noise when turning the amp on, but there's just no output signal. I tried using different speakers, audio-inputs and PSU's but it doesn't make any difference. Blue LED's are burning, click-noise is there when turning on, but there's no output signal. I opened the case to check for burned parts but I can't find any. Also noticable: sometimes the on/off-switch doesn't seem to work.

I was planning on using it in a build which really has to be ready at May 17th so that's the reason I am contacting you. Is there any chance I can have a new device arrived at my home before May 17th? If needed I can send my defective amp back but it will take way to much time for you to wait with sending a replacement until you received the defective amp from me. Will you send a new one if I can prove I have received one yesterday? I will really send the defective one back but you simply just can't wait with sending a replacement because I will receive it too late and won't need it anymore. I can even record myself while putting the amp in a box and bringing it to the post-office if you don't trust me. I would really appreciate if you can solve my problem because I think my reseller won't be able to solve it so quickly.
en dit mogen ontvangen:
Well, would you please send it back and tell us the tracking number, we received a tracking number to be issued a new item to you, Thank you for your letter!
Ze kunnen dus een nieuwe opsturen maar ik zou liever de mijne repareren omdat dat veel goedkoper is. Wat raden jullie me aan? Of weet iemand hier misschien wat er mis mee is?

[ Voor 0% gewijzigd door Ginz op 17-04-2018 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerB
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 10:35
Hoi Mensen.

Ik ben me een beetje aan het orienteren welke hardware ik nodig heb als Ik wil een draagbare speaker + accu wil maken. De bedoeling is dat ik deze dan aansluit op mijn mp3 speler om zo een aantal uurtjes een fatsoenlijk geluid te hebben.

Tot nu toe heb ik de volgende hardeware uit gezocht:

- Versterker: TA2024
Volgens de topicstart the only way to travel these days.

- Accu: 14.8v 4500mah LiPo
Een stuk lichter en kleiner dan een loodaccu en is ook sneller op te laden.

- Accu PCB: 14.8v 4500mah LiPo
Beschermt de LiPo tegen overladen en onderladen.

- Lader: 16.8v 2.5A lader
2.5A lader om snel de accu weer op te laden.

Ben zeer benieuwd wat jullie van de accu keuze vinden. Speakers zoek ik later nog uit maar behalve de losse schakelaartjes en mini-jack pluggen e.d. ben ik zo wel compleet geloof ik?

[ Voor 8% gewijzigd door RutgerB op 28-04-2011 15:20 . Reden: url accu pcb gefixed/ versterker url toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
RutgerB schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:53:
Url klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
Bij mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickoNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-10 16:03
Japperrrr schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:52:

Naar Muse Audio heb ik het volgende gestuurd:
... Yesterday I received a M21 EX2 which I hooked up to a 14,5VDC PSU. ...
Op de aliexpress site staat het volgende:

NOTE!
The machine is BTL output, that is to negative side of speaker out is not public grounded (the two speakers cable must independent connect, no grounding together), we must strictly in accordance with the marking of plus or minus cable connection, this T amp is not recommend for car or bike use, if the DC volts input higher than 14V or we may damage IC. If the damages are caused by non-attention on instructions all fees need to pay for maintenance

Misschien toch die 0,5V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
Japperrrr schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:52:
@kemphaas
prachtige kist!
Mijn Muse M21 EX2 is er vanmorgen ineens mee opgehouden.
[...]
Naar Muse Audio heb ik het volgende gestuurd
[...]
en dit mogen ontvangen:
[...]
Ze kunnen dus een nieuwe opsturen maar ik zou liever de mijne repareren omdat dat veel goedkoper is. Wat raden jullie me aan? Of weet iemand hier misschien wat er mis mee is?
Als zo'n versterker niet meer (correct) werkt dan is het 9 van de 10 keer schade in het IC, en dat is niet zo eenvoudig te repareren/vervangen als je niet beschikt over een SMD set...

+1 voor je Engels btw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Nu online
RutgerB schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:53:
Hoi Mensen.

Ik ben me een beetje aan het orienteren welke hardware ik nodig heb als Ik wil een draagbare speaker + accu wil maken. De bedoeling is dat ik deze dan aansluit op mijn mp3 speler om zo een aantal uurtjes een fatsoenlijk geluid te hebben.

Tot nu toe heb ik de volgende hardeware uit gezocht:

- Versterker: TA2024
Volgens de topicstart the only way to travel these days.

- Accu: 14.8v 4500mah LiPo
Een stuk lichter en kleiner dan een loodaccu en is ook sneller op te laden.

- Lader: 16.8v 2.5A lader
2.5A lader om snel de accu weer op te laden.

Ben zeer benieuwd wat jullie van de accu keuze vinden. Speakers zoek ik later nog uit maar behalve de losse schakelaartjes en mini-jack pluggen e.d. ben ik zo wel compleet geloof ik?
Je zult zo je TA2024 opblazen of in ieder geval in overspanningsbeveiliging laten gaan. Wanneer vol levert je accupack 16.8V dit is echt teveel! Zelfs de nominale spanning van 14.8 is al teveel om te kunnen spelen. Waar je naar opzoek bent is een accupack met 3 cellen in serie ipv 4.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
wesleytjuh schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:27:
[...]

Je zult zo je TA2024 opblazen of in ieder geval in overspanningsbeveiliging laten gaan. Wanneer vol levert je accupack 16.8V dit is echt teveel! Zelfs de nominale spanning van 14.8 is al teveel om te kunnen spelen. Waar je naar opzoek bent is een accupack met 3 cellen in serie ipv 4.
Het TA2024 IC heeft alleen een over-temperature en over-current beveiliging, dus geen overspanningsbeveiliging. Teveel spanning is blijvende schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerB
wesleytjuh schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:27:
[...]

Ok duidelijk. Een 3s zit echter maar op 11.1 volt, dat leek mij weer wat weinig?

Misschien is upgraden naar een ta2020 of tk2050 een overweging om het hogere voltage aan te kunnen?

[ Voor 9% gewijzigd door RutgerB op 28-04-2011 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-10 15:30

tomtommie

Alaaf!

Hulde voor de kist van kemphaas inderdaad!

Mede overigens voor de platenspeler, die is ook wel heel erg vet!

Heb zelf weer vanalles van onderdelen besteld om een nieuw en uitgebreider kistje te bouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Nu online
RutgerB schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:31:
[...]

Ok duidelijk. Een 3s zit echter maar op 11.1 volt, dat leek mij weer wat weinig?

Misschien is upgraden naar een ta2020 of tk2050 een overweging om het hogere voltage aan te kunnen?
Ik zat zelf met precies hetzelfde dilemma :p. Een 3S levert vol 12.8V, leeg 11.1V, dat zal dus prima werken, enkel zal het wat zachter spelen wanneer leeg.

Een TA2020 kan het ook niet aan, een TK2050 wel, maar die wil je eigenlijk weer met 24V voeden om het volledige vermogen eruit te halen

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerB
wesleytjuh schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:42:
[...]

Ik zat zelf met precies hetzelfde dilemma :p. Een 3S levert vol 12.8V, leeg 11.1V, dat zal dus prima werken, enkel zal het wat zachter spelen wanneer leeg.

Een TA2020 kan het ook niet aan, een TK2050 wel, maar die wil je eigenlijk weer met 24V voeden om het volledige vermogen eruit te halen
De TK2050 kan tot 30V, als je dan 2x een 4s 14.8v lipo neemt zit je daar mooi aan. Vind de TK2050 alleen wat duur voor een eerste project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Nu online
RutgerB schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:45:
[...]

De TK2050 kan tot 30V, als je dan 2x een 4s 14.8v lipo neemt zit je daar mooi aan. Vind de TK2050 alleen wat duur voor een eerste project.
En wanneer de cellen vol zijn zit je er weer overheen ;). Je kan dan beter een 7 cel nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leon12345 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 18:23:
[...]

kan je met deze tegelijkertijd opladen en er afspelen?
jep, maar als je de oplader erin doet, slaat ie even af. Opnieuw aanzetten is genoeg. Daarnaast gaat de accu ongeveer een dag mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-10-2022

Piet bel

Digital age pioneer

fterheide schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:46:
[...]

+1 :o

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 21:10:
[...]

ik neem aan dat dat ook afhankelijk is van je bleutooth appartaat waarvan je de muziek verzend (mobiel of iets dergelijks) dus ik weet niet waar je hebt gelezen dat het bereik slecht was, en of je weet waarmee dit getest is (misschien is het een apparaat wat maar een zwak signaal uitzend..)

Het precieze weet ik hier ook niet vanaf..
zelf heb ik deze ooit gehad (hij is inmiddels kapot door veel gefrot, door het proberen van het laden en spelen tegelijk 8)7 ) maar deze had goed bereik met mijn samsung star.. 10 meter haalde die wel in buitenlucht!

als je nog meer wilt weten, moet je anders nog een keer de vraag stellen aan andere personen op dit forum, of misschien weet ik het, wieweet! :9
Hangt ervan af, mijn laptop heeft bijvoorbeeld veel beter bereik dan mijn telefoon. De laptop kan makkelijk 10m aan, terwijl mijn nokia dat niet altijd haalt. Maar het is wel een ideaal apparaatje, en vooral degelijk. Zeker zijn geld dubbel en dwars waard. Zowel op school (met oortjes, met kratje vond de congierge niet leuk), als op het strand (met krat), onderweges (achterop de quad) als thuis (krat+voeding van DX+laptop).

Dat blokje gaat lang genoeg op accu mee, bij mij laad hij op als ik slaap. Maar hij kan dus wel opgeladen en gebruikt worden, maar als je m begint op te laden valt hij even uit. Opnieuw aanzetten en het is verholpen.
'deze' kan niet tegelijk gebruikt en opgeladen worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2011 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel
  • Laatst online: 23-10-2022

Piet bel

Digital age pioneer

Scyth schreef op donderdag 28 april 2011 @ 09:55:
Na een dagje rekenen, simuleren en designen ben ik op het voorlopige design gekomen voor mijn volgende project: Mijn BavBierSub. De overige twee kistjes (De BavBierTopjes) met daarin de mid/high range worden op een later tijdstip gemaakt van twee 12-fles bavariakratjes. Omdat van deze sub de voorkant wat verzonken is, kunnen de twee topjes naast elkaar gestapeld worden bovenop de sub, zonder dat de sub beschadigd. De krat is namelijk vervangbaar (lees verderop).

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

En heeft (naar simulatie) de volgende akoustische eigenschappen:
[afbeelding]

Voor het design ben ik uitgegaan van twee Philips AS-7065/W4 drivers, elk voorzien van een nette 35W specificatie. De twee drivers zitten in een push-push opstelling in een eigen isobarische kamer van circa 3 liter, wat de inhoud van de kist op een 8,6 liter brengt (na mindering door bracing, voeding etc.). Door deze ene onzichtbare driver kan de kist met de helft minder ruimte tóch lage frequenties bereiken. Er is ruimte voor 2 7,2AH gelpacks alsook de aanstuur en scheidingselectronica, zodat de twee mid/high kistjes vanuit de sub gevoed en aangestuurd kunnen worden.

De poort is een 6cm PVC buis, die in de kist gebogen is om voor de anders onhaalbare lage tuning te kunnen zorgen. Mede door het design kan het verlies aan liters na het toevoegen van extra elementen in de kist min-of-meer tegengegaan worden door de poort naar beneden te verlengen. De pijp hangt aan de voorkant vast in het front, en in het midden van de kist in een opengewerkt stuk bracing. Of ik het einde ga flaren aan de voorkant weet ik nog niet; het zou maar zo kunnen.

De bak zelf is gebouwd van 15mm MDF, waarbij de speakerdragende oppervlakken van 18mm MDF zijn gemaakt. Waar ik ruimte kon besparen heb ik dit dan ook gedaan.

De kist zal vanbinnen worden voorzien van noppenschuim om staande golven en andere akoustische narigheid te voorkomen. Het blijft immers een vierkante bak. Ook zal de krat vervangbaar zijn. Het geheel is in- en uit de krat te schuiven als een jas. Bevestiging van het krat aan de sub zelf zal via inslagmoeren en metaalschroeven gaan.

[afbeelding]

Wat er gaat gebeuren aan aansturing weet ik nog niet. Ik heb ruimte over gelaten voor wat electronica in het losse compartiment dus ik verzin vast wel wat. Verder weet ik nog niet hoe ik de voorkant ga afwerken. Eerst dacht ik aan dat rubber-achtige foam, maar dat is toch al snel een centimeter dik; en op deze schaal maakt nét die centimeter behoorlijk wat uit.

C&C welkom.

edit:
Voor de nieuwgierige aagjes; bij deze de drivers

[afbeelding]
Ziet er allemaal heel erg mooi uit! ik zou zeggen, doen!
MAARR.. omdat je toch om een C&C vraagt; :+
Uit eigen ervaring (meerdere kistjes achter de rug) weet ik dat een kistje uithalen *de plekjes voor de flesjes zegmaar* behoorlijk werk met zich meebrengt.
Ik vond het met een deco en een sleeptol geweldig om te doen, maar de afwerking kost alsnog de meeste tijd. verwisselen van een kratje lijkt mij dus niet zo heel handig om te doen..?
Verder nog even, in je mis ik de stukjes die aan de binnenkant van je krat zitten.
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/mshgnq.jpg
Voor een beetje stevigheid in je krat zijn deze, en een gedeelte van de onderkant van het krat wel aan te raden!
Ze kunnen er natuurlijk uit, maar dat is ook veel moeilijk en extra werk.

Omdat ik ze niet zie, weet ik dus niet of je hier rekening mee gehouden hebt?

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
RickoNL schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:22:
[...]

Op de aliexpress site staat het volgende:

NOTE!
The machine is BTL output, that is to negative side of speaker out is not public grounded (the two speakers cable must independent connect, no grounding together), we must strictly in accordance with the marking of plus or minus cable connection, this T amp is not recommend for car or bike use, if the DC volts input higher than 14V or we may damage IC. If the damages are caused by non-attention on instructions all fees need to pay for maintenance

Misschien toch die 0,5V.
Ik denk eerder dat dat verhaaltje er staat omdat ze zichzelf dan kunnen indekken tegen mensen die claimen dat hun versterker defect is geraakt en er toevallig 0,5V teveel op hadden staan.
fterheide schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:26:
[...]

Als zo'n versterker niet meer (correct) werkt dan is het 9 van de 10 keer schade in het IC, en dat is niet zo eenvoudig te repareren/vervangen als je niet beschikt over een SMD set...
Ah, das minder. Opsturen naar China kost helaas €17,10 €24,30 en als ik mijn versterker naar jou zou sturen om het IC te laten reparen is dat sowieso al twee keer €6,75 aan verzendkosten waar de arbeidskosten nog bij komen. Dat ding gaat maar mooi terug naar China dan :P

Voor hoeveel zou jij het IC kunnen repareren?
Kan beter :+

[ Voor 7% gewijzigd door Japperrrr op 28-04-2011 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
wesleytjuh schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:42:
[...]

Zoals 1 of 2 bladzijden terug al is besproken kun je er ook een of meerdere diodes tussenzetten, zodat je een spanningsval creëert en de spanning wat omlaag gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xammies
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-03-2024
Hallo,

Inmiddels al mijn onderdelen bij elkaar en klaar om in elkaar te zetten:
Onderdelen:
- 4x 100 watt versterker
- 2x 170 watt rms speakers van boschman
- 2x 12v 7ah accu
- zooitje kabeltjes, schakelaars en voltmeters

Foto's
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/30bd0rm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2uikvn5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/25rmo04.jpg

Nou zit ik me af te vragen wat de beste manier is om het kratje zowel luchtdicht te maken/handig om te vervoeren/makkelijk bij de onderdelen te komen om de accu's bijvoorbeeld op te laden. Het lijkt me dat als je er een soort deksel op maakt dat er al veel verloren gaat omdat het nooit helemaal luchtdicht afsluit.

Groetjes!

[ Voor 3% gewijzigd door xammies op 28-04-2011 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
@xammies
Misschien is het een idee om de twee overige kanalen te gebruiken voor een modulaire speaker of een dubbelspoels subwoofer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Nu online
ThinkPadd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:45:
[...]

Zoals 1 of 2 bladzijden terug al is besproken kun je er ook een of meerdere diodes tussenzetten, zodat je een spanningsval creëert en de spanning wat omlaag gaat ;)
Tja, kan.. Ben alleen niet echt fan van dat soort oplossingen. 0.7V of een meervoud daarvan verstoken omdat je accu's niet juist gekozen zijn, nah geef mij maar een nette oplossing. Wanneer je dit zou doen combinatie met een TK2050 heb je nog best flinke diodes nodig ook, en zet je veel van je kostbare draagbare energie om in hitte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xammies
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-03-2024
Japperrrr schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:53:
@xammies
Misschien is het een idee om de twee overige kanalen te gebruiken voor een modulaire speaker of een dubbelspoels subwoofer!
Yes, zeker een goed idee. Moet nog even kijken hoe ik daar aan ga komen. Een kennis had er misschien nog eentje over van volgens mij 25cm, even af wachten. Voorlopig maar zo in elkaar zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Heb maar naar Muse Audio gemailed dat ik liever met de auto er een keer goed overheen rijdt dan dat ik die $36.00 uitgeef aan verzendkosten; voor dat geld heb ik namelijk een nieuwe versterker :P

[ Voor 55% gewijzigd door Japperrrr op 28-04-2011 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mijn krat-tv (zie dit topic pagina 4) heb ik een oude digitenne gevonden.
In de krat-tv heb ik de voeding omgebouwd van een gewone (van 230 met spoeletjes) naar 12v met schakelende voedingen. (GND, 3.3v, 5v, -12v en 12v) Dit kwam het makkelijkst uit met een 12v computervoeding, die had immers alle benodigde spanningen.

Het digitennekastje wat ik heb (Samsung SMT-1000T), is vaak de voeding kapot door slechte condensatoren. Dit is bij de mijne ook gebeurt, maar heeft nog meer meegeblazen. De voeding heeft het dus opgegeven.
De andere helft, waar het allemaal gebeurt, is nog perfect en dus bruikbaar voor in mijn krat-tv.

Hij heeft verschillende spanningen nodig:
GND, 3.3v, 5.8v, 7.8v en 12v
Als je dit topic bekijkt, komt het niet bij elke spanning zo nou. De 3.3v heb ik al, de 5.8v kan ook wel voor 5v door en de 12v heb ik ook al gestabiliseerd door de computervoeding. Nu rest dus nog de 7.8v. Hoe en waar kan ik die vanafhalen op redelijk efficiente manier voor niet al te veel geld?

Een LM317 is niet echt efficient en heeft al snel veel weg te eten als ik hem op 12v zet. En omdat de voeding kapot is, kan ik niet eventjes testen hoeveel de digitenne trekt op dat voltage.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Piet bel schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:41:
[...]

Ziet er allemaal heel erg mooi uit! ik zou zeggen, doen!
MAARR.. omdat je toch om een C&C vraagt; :+
Uit eigen ervaring (meerdere kistjes achter de rug) weet ik dat een kistje uithalen *de plekjes voor de flesjes zegmaar* behoorlijk werk met zich meebrengt.
Ik vond het met een deco en een sleeptol geweldig om te doen, maar de afwerking kost alsnog de meeste tijd. verwisselen van een kratje lijkt mij dus niet zo heel handig om te doen..?
Verder nog even, in je mis ik de stukjes die aan de binnenkant van je krat zitten.
[afbeelding]
Voor een beetje stevigheid in je krat zijn deze, en een gedeelte van de onderkant van het krat wel aan te raden!
Ze kunnen er natuurlijk uit, maar dat is ook veel moeilijk en extra werk.

Omdat ik ze niet zie, weet ik dus niet of je hier rekening mee gehouden hebt?
Klopt, maar ik heb ook weer wel voor het meest irritante bierkratformaat gekozen.
Afbeeldingslocatie: http://www.promofolder.nl/data/n_janlin/active/n_janlin014n0000001.jpg

Jammergenoeg is bavaria de enige met 12-fles én 24-fles kratjes naar mijn weten, en ik wil toch écht wel een 2.1 setje maken.
edit:
Brand-bier heeft ze ook

De 'gaten' in de zijkant van het krat zoals op de afbeelding hierboven worden niet gedicht, maar het MDF wordt op deze plekken bedekt met óf een laagje zwart stof, of zwarte Hammerite, zodat je niet het MDF door het krat heen ziet. Voor 'tzelfde geld print ik nog wat bierflesjes uit, en plaats ik die erachter. :D

Ik ga nog even kijken hoe ik de zij-til-gaten in de sub kan verwerken. Ik bedacht me net dat ik wat ruimtewinst kan behalen door de poort door de 'versterkerkamer' te laten lopen, en de accu ergens anders te plaatsen.

Thnx voor de C&C

Oproep: Iemand toevallig een 24-fles bavariakrat staan die voor mij zou willen meten waar de tilgaten precies zitten?

[ Voor 3% gewijzigd door Scyth op 28-04-2011 17:18 ]

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:46
Even een vraagje:
Ik heb voor mijn kistradio, die bijna af is, een hele leuke antenne, die waarschijnlijk van een boot komt. Deze wil ik aan gaan sluiten op zo'n mp3 module of op een mp3 speler. Deze antenne heeft echter twee draden.
Vraag:
Weet iemand waar ik de tweede draad op moet aansluiten?

Sorry voor de onscherpe foto, was even snel met de iPod.

Afbeeldingslocatie: http://i1224.photobucket.com/albums/ee376/ikke265/IMG_0036.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1224.photobucket.com/albums/ee376/ikke265/IMG_0037.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door ikke26 op 28-04-2011 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
ikke26 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 17:27:
Even een vraagje:
Ik heb voor mijn kistradio, die bijna af is, een hele leuke antenne, die waarschijnlijk van een boot komt. Deze wil ik aan gaan sluiten op zo'n mp3 module of op een mp3 speler. Deze antenne heeft echter twee draden.
Vraag:
Weet iemand waar ik de tweede draad op moet aansluiten?

Sorry voor de onscherpe foto, was even snel met de iPod.

[afbeelding]
[afbeelding]
Hier vind je wat meer informatie over het aansluiten van FM antennes: http://www.circuitsonline.net/forum/view/62918

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Ik weet hoe het werkt met een gewone tuner, heb er hier ook een staan :) . Maar ik weet niet hoe het moet met een MP3 module bordje
Ik zit te denken aan degene die nu ook op kistradio aangeboden wordt. Daar is wel een soldeerpunt voor een FM antenne, maar ik vraag me af waar ik dan de tweede draad moet bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

ikke26 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 18:05:
Ik weet hoe het werkt met een gewone tuner, heb er hier ook een staan :) . Maar ik weet niet hoe het moet met een MP3 module bordje
Ik zit te denken aan degene die nu ook op kistradio aangeboden wordt. Daar is wel een soldeerpunt voor een FM antenne, maar ik vraag me af waar ik dan de tweede draad moet bevestigen.
Is dat niet gewoon een massakabel?

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ ikke 26

ik heb het idee dat die grijze je coaxkabel is en de rode om bij een autoradio automatisch uit te laten schuiven!(dit zit niet op een mp3-module dus gewoon afplakken en wegstoppen)
dus als je de coaxkabel op je mp3-module soldeert moet hij het doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Hij zit toch helemaal niet op een motortje? Normaliter heb je dan ook nog meer kabels nodig; de remote van je radio en evt. de power vóor het motortje toch?

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Er zit geen motortje in, het is gewoon een luxe, degelijke en compacte passieve sprietantenne. De grijze is idd de coaxkabel, zover was ik al :D . Ik wil alleen graag weten waar ik de rode moet aansluiten. Het blokje aan de onderkant is puur voor het bevestigen op een boot en om de antenne veilig op te bergen.

[ Voor 20% gewijzigd door ikke26 op 28-04-2011 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scyth schreef op donderdag 28 april 2011 @ 17:15:
[...]

Klopt, maar ik heb ook weer wel voor het meest irritante bierkratformaat gekozen.
[afbeelding]

Jammergenoeg is bavaria de enige met 12-fles én 24-fles kratjes naar mijn weten, en ik wil toch écht wel een 2.1 setje maken.
edit:
Brand-bier heeft ze ook

De 'gaten' in de zijkant van het krat zoals op de afbeelding hierboven worden niet gedicht, maar het MDF wordt op deze plekken bedekt met óf een laagje zwart stof, of zwarte Hammerite, zodat je niet het MDF door het krat heen ziet. Voor 'tzelfde geld print ik nog wat bierflesjes uit, en plaats ik die erachter. :D

Ik ga nog even kijken hoe ik de zij-til-gaten in de sub kan verwerken. Ik bedacht me net dat ik wat ruimtewinst kan behalen door de poort door de 'versterkerkamer' te laten lopen, en de accu ergens anders te plaatsen.

Thnx voor de C&C

Oproep: Iemand toevallig een 24-fles bavariakrat staan die voor mij zou willen meten waar de tilgaten precies zitten?
Brand bier heeft ook 24 en 12 flesjes kratten.

Brand kratjes zijn wat makkelijker te bewerken ivm. simpeler ontwerp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
kemphaas schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:32:

[afbeelding]
1. Geluidskwaliteit
2. Bouwkwaliteit

Hardware
TA2024
7Ah Accu
MP3 Decoder
12V 3.5A Voeding
12V 600mA lader

Resultaat
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wouw erg gaaf kistje! Heb je die kist zelf gemaakt of laten doen? Wat voor hout heb je gebruikt? En is dat zwaarder/lichter ten opzichte van mdf? Ik wil als het even zwaar/lichter is ook wel een kistje van dat hout hebben :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
A.Kebab schreef op donderdag 28 april 2011 @ 22:32:
[...]

Wouw erg gaaf kistje! Heb je die kist zelf gemaakt of laten doen? Wat voor hout heb je gebruikt? En is dat zwaarder/lichter ten opzichte van mdf? Ik wil als het even zwaar/lichter is ook wel een kistje van dat hout hebben :9~
Zijn meubelpanelen en ik moet zeggen dat ze erg lijken op die van de Gamma _/-\o_
(je kunt ze ook vast wel ergens anders krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemphaas
A.Kebab schreef op donderdag 28 april 2011 @ 22:32:
[...]

Zowel MDF als deze massief eiken timmerpanelen wegen ongeveer 700-800 KG per m3, dus qua gewicht maakt het elkaar niet veel uit. Ik heb dit zelf gemaakt, heb een klein tafelzaagje waarmee ik ook 45 graden kan zagen. Als je wel "echt hout" wil gebruiken, maar wat op prijs en gewicht wil besparen, kun je bij de bouwmarkt ook kijken voor vuren of grenen timmerpanelen. Deze zijn lichter van kleur, en wegen behoorlijk wat minder.
Japperrrr schreef op donderdag 28 april 2011 @ 22:35:
[...]

Zijn meubelpanelen en ik moet zeggen dat ze erg lijken op die van de Gamma _/-\o_
(je kunt ze ook vast wel ergens anders krijgen)
Die van mij zijn van Jewe, dat sowieso door Karwei en Praxis geleverd kan worden, maar de overige bouwmarkten zullen het ook wel hebben, eventueel in eigen merk.

[ Voor 24% gewijzigd door kemphaas op 28-04-2011 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Vuren en grenen is inderdaad ook een aanrader maar het straalt wel minder luxe uit. Echter kun je dit met wat bewerking ook wel mooi krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemphaas
Japperrrr schreef op donderdag 28 april 2011 @ 22:45:
Vuren en grenen is inderdaad ook een aanrader maar het straalt wel minder luxe uit. Echter kun je dit met wat bewerking ook wel mooi krijgen.
Klopt, voor iets meer klasse kom je uit bij hardere houtsoorten, zoals eiken, beuken en hardhout. Hardhout vind ik minder mooi door de zeer donerbruine kleur, beuken is wel zeker ook mooi, heeft een iets rodere gloed dan eiken. Maar zoals je inderdaad al zegt, je kunt met wat verf ook een hoop wonderen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
wesleytjuh schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:54:
[...]

Tja, kan.. Ben alleen niet echt fan van dat soort oplossingen. 0.7V of een meervoud daarvan verstoken omdat je accu's niet juist gekozen zijn, nah geef mij maar een nette oplossing. Wanneer je dit zou doen combinatie met een TK2050 heb je nog best flinke diodes nodig ook, en zet je veel van je kostbare draagbare energie om in hitte.
Volgens mij valt dat reuze mee, en als het goed is worden je diodes niet eens warm ;)
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 17:11:
Voor mijn krat-tv (zie dit topic pagina 4) heb ik een oude digitenne gevonden.
In de krat-tv heb ik de voeding omgebouwd van een gewone (van 230 met spoeletjes) naar 12v met schakelende voedingen. (GND, 3.3v, 5v, -12v en 12v) Dit kwam het makkelijkst uit met een 12v computervoeding, die had immers alle benodigde spanningen.

Het digitennekastje wat ik heb (Samsung SMT-1000T), is vaak de voeding kapot door slechte condensatoren. Dit is bij de mijne ook gebeurt, maar heeft nog meer meegeblazen. De voeding heeft het dus opgegeven.
De andere helft, waar het allemaal gebeurt, is nog perfect en dus bruikbaar voor in mijn krat-tv.

Hij heeft verschillende spanningen nodig:
GND, 3.3v, 5.8v, 7.8v en 12v
Als je dit topic bekijkt, komt het niet bij elke spanning zo nou. De 3.3v heb ik al, de 5.8v kan ook wel voor 5v door en de 12v heb ik ook al gestabiliseerd door de computervoeding. Nu rest dus nog de 7.8v. Hoe en waar kan ik die vanafhalen op redelijk efficiente manier voor niet al te veel geld?

Een LM317 is niet echt efficient en heeft al snel veel weg te eten als ik hem op 12v zet. En omdat de voeding kapot is, kan ik niet eventjes testen hoeveel de digitenne trekt op dat voltage.

Alvast bedankt
Je kunt 7V maken door 12V en 5V samen te pakken he. Je pakt dan de gele (12V) draad uit een molex als plus, en de rode (5V) als min. Als je daar dan iets op aansluit werkt het op 7V.

Al weet ik niet of dat bij jou gaat werken met die PSU van jou, en ik weet ook niet wat dat Digitenne ding verwacht :P Je zou ook eerst kunnen kijken of hij 5V op die 7.8V lijn ook wil slikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Nu online
ThinkPadd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 22:53:
[...]

Volgens mij valt dat reuze mee, en als het goed is worden je diodes niet eens warm ;)

[...]

Je kunt 7V maken door 12V en 5V samen te pakken he. Je pakt dan de gele (12V) draad uit een molex als plus, en de rode (5V) als min. Als je daar dan iets op aansluit werkt het op 7V.

Al weet ik niet of dat bij jou gaat werken met die PSU van jou, en ik weet ook niet wat dat Digitenne ding verwacht :P Je zou ook eerst kunnen kijken of hij 5V op die 7.8V lijn ook wil slikken.
Stel dat je met 2 diodes de spanning met 1.4V verlaagt, en er loopt 2A doorheen. Dan moet er bij elke diode 0.7V * 2A = 1.4W "verdwijnen" wat mij lijkt te gebeuren door op te warmen, in totaal dus 2.8W aan hitte. Nu is dit bij lage stromen natuurlijk geen probleem, maar bij een TK2050 heb je het al over flinke vermogens. Je ziet niet voor niks van die thermisch goed geleidende behuizingen bij power diodes, gelijkrichters zijn precies hetzelfde verhaal, deze moeten bij hoog vermogen ook gekoeld worden.

@ Kemphaas,

Ik zag je creatie vanmiddag en ik moet er toch echt nog even op reageren hoor! Ziet er echt top uit, je mag trots op jezelf zijn ;). Het is een eer om mijn AccuSafe in jouw kist te mogen zien O+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ThinkPad
Daar dacht ik ook al aan, maar dat gaat niet als dit over dezelfde massa/gnd/0 moet lopen. En als hij 5v op de 7.8v lijn zou slikken, waarom hebben ze die extra lijn dan gemaakt?
In ieder geval, ik zal het zondag eens proberen. (morgen gala, overmorgen 10-24u draaien... pfff)
@wesleytjuh
Ik heb het niet over een TK2025, maar dat komt op hetzelfde neer. Ik denk wel dat deze oplossing de simpelste is t.o.v. een LM317. Maar is hij stabiel genoeg bij wisselende vermogens? Nu lijkt me de 2A wel overdreven, maar het voltage zal iets meer moeten dalen.

Kun je een losse 12v -> 5v schakelende voeding op de een of andere manier ombouwen naar +/- 8v? Of is zoiets ook los verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemphaas
wesleytjuh schreef op donderdag 28 april 2011 @ 23:06:
[...]

Stel dat je met 2 diodes de spanning met 1.4V verlaagt, en er loopt 2A doorheen. Dan moet er bij elke diode 0.7V * 2A = 1.4W "verdwijnen" wat mij lijkt te gebeuren door op te warmen, in totaal dus 2.8W aan hitte. Nu is dit bij lage stromen natuurlijk geen probleem, maar bij een TK2050 heb je het al over flinke vermogens. Je ziet niet voor niks van die thermisch goed geleidende behuizingen bij power diodes, gelijkrichters zijn precies hetzelfde verhaal, deze moeten bij hoog vermogen ook gekoeld worden.

@ Kemphaas,

Ik zag je creatie vanmiddag en ik moet er toch echt nog even op reageren hoor! Ziet er echt top uit, je mag trots op jezelf zijn ;). Het is een eer om mijn AccuSafe in jouw kist te mogen zien O+ .
Dankje, en nog een keer bedankt voor het laten werken van de AccuSafe, zonder de extra onderdelen was het niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

ThinkPadd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 22:53:
[...]

[...]

Naar mijn weten zijn PSU's daar niet écht handig mee, en er valt dus bijna niks uit te trekken. Dit was naar mijn weten vroegâh wel zo. Dubbelcheck even bij iemand die z'n PSU's kent; voordat je een of andere lijn frituurt.

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scyth schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 00:34:
[...]

Naar mijn weten zijn PSU's daar niet écht handig mee, en er valt dus bijna niks uit te trekken. Dit was naar mijn weten vroegâh wel zo. Dubbelcheck even bij iemand die z'n PSU's kent; voordat je een of andere lijn frituurt.
da's het probleem, ik heb die 12v PSU op marktplaats van iemand gekocht. Hij had hem in een goedkoop computertje gevonden, en er is verder helemaal niets van het merk of model te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Met spoed een Muse M21 EX2 gezocht!
Heeft hier iemand een Muse M21 EX2 die ik kan overnemen voor de nieuwprijs? Ik krijg van mijn leverancier een nieuwe toegestuurd omdat de eerste defect was maar ik ben bang dat die niet op tijd aankomt. Als de mijne wel op tijd aan komt stuur ik die van jou weer naar je terug en als de nieuwe te laat aankomt stuur ik die zo snel mogelijk naar je door. En ik betaal alle eventuele verzendkosten _/-\o_

ikke26???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Nu online
Japperrrr schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 12:13:
Met spoed een Muse M21 EX2 gezocht!
Heeft hier iemand een Muse M21 EX2 die ik kan overnemen voor de nieuwprijs? Ik krijg van mijn leverancier een nieuwe toegestuurd omdat de eerste defect was maar ik ben bang dat die niet op tijd aankomt. Als de mijne wel op tijd aan komt stuur ik die van jou weer naar je terug en als de nieuwe te laat aankomt stuur ik die zo snel mogelijk naar je door. En ik betaal alle eventuele verzendkosten _/-\o_

ikke26???
Wat ik me nu afvraag, waarom niet even tijdelijk een TA2024? Deze kosten vrijwel niks en kan je altijd nog gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
wesleytjuh schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 12:23:
[...]

Wat ik me nu afvraag, waarom niet even tijdelijk een TA2024? Deze kosten vrijwel niks en kan je altijd nog gebruiken.
Ik wil de M21 inbouwen, vandaar. Als het echt niet anders kan heb ik hier ook nog wel een 4x100W TK2050 van Sure liggen.

Nu ik het toch over m'n TK2050 heb; misschien is dat juist wel een goed idee :P
Het kratje is inmiddels helemaal gereed voor bewerking(filmpje volgt in een paar minuten) en ik was eigenlijk van plan om er twee 16cm speakers in te bouwen, maar joh: vier moet ook leuk zijn toch? _/-\o_
Twijfel alleen nog tussen het 13cm en 16cm model. Die van 16cm heeft een inbouwdiameter van 180mm waar het kratje zo'n 370mm breed en zou ik ze bijna tegen elkaar aan moeten bouwen. Die van 13cm heeft een inbouwdiameter van 150mm, wat er waarschijnlijk mooier uit zou zien.

De grootste verschillen zijn eigenlijk:
16cm:
- 60W/80W
- 60Hz-15000Hz
- 86dB(1W/1m)
- 130cm²
- 10L
- 420g

13cm:
- 40W/60W
- 70Hz-16000Hz
- 85dB(1W/1m)
- 78cm²
- 4,4L
- 290g

Aangezien er een dikke 22Ah accu in komt zou een vier-kanaals TK2050 wel te doen zijn qua accuduur maar ik zit dan wat in de knel met de driverkeuze. Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Ik had de grootste drivers gepakt, in bas en algeheel volume merk je dat gewoon. Dit wordt ook al duidelijk uit de specs.

Zelf heb ik 2 13 CM'tjes in een kistje, en dat klinkt leuk, maar volgens WP projectje wordt zeker met 16CM.

[ Voor 51% gewijzigd door lredev op 29-04-2011 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
lredev schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 13:12:
Ik had de grootste drivers gepakt, in bas en algeheel volume merk je dat gewoon. Dit wordt ook al duidelijk uit de specs.

Zelf heb ik 2 13 CM'tjes in een kistje, en dat klinkt leuk, maar volgens WP projectje wordt zeker met 16CM.
Ik zat inderdaad ook al te kijken naar de (veel) betere specs van de 16cm die vooral in het laag uitblinkt. Ook is de opp. van de conus veel groter.

(grootste vraag is eigenlijk of het er niet belachelijk uitziet :+ )

[ Voor 6% gewijzigd door Japperrrr op 29-04-2011 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Project is af :D

Speelt nu even op voeding + laden en ondertussen twee apparaten in de sigarettenplug om zowel telefoon als mp3 speler op te laden.

Zodra alles opgeladen is zal ik wat foto's schieten van het eindresultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
[YouTube: http://www.youtube.com/v/19ym2OM3IWc?&hd=1]

Voor vier van die 16cm drivers zou de inhoud van de kist die in het kratje komt trouwens wel véél te klein worden. Heel ruim geschat neem ik het kratje leeg even op 20L; dan zou daar met de accu, de kist en de speakers erin nog zo'n 17L van overblijven. De opgegeven aangeraden inhoud is 10L per driver.

Zojuist heb ik de voeding mogen ontvangen van de TNT bezorger en meteen even gemeten hoeveel VDC hij levert. Kwam uit op precies 15,50V. Gaat 'em dus ook niet worden met een M21 :P Zo heel erg is het ook weer niet omdat ik voor de M21 nog wel een andere voeding heb liggen en die 15,50V lijkt me uitstekend geschikt voor een TA2020 mits er een diode tussen zit.

[ Voor 105% gewijzigd door Japperrrr op 29-04-2011 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Als je een M21 nodig hebt, is het dan niet handiger om een doosje te maken en dat voor de afmetingen te gebruiken, of dat je de defecte M21 gebruikt, ik neem aan dat je een M21 nodig hebt voor de afmetingen? Als versterker zou je dan tijdelijk de TK2050 kunnen gebruiken.

Maar is 4 luidsprekers niet overkill? Ik denk dat het iig de geluidskwaliteit niet ten goede komt, ook nemen 4 luidsprekers veel ruimte in en ze hebben ook veel ruimte nodig. Ik zou niet eerst kijken naar specificaties. Ik zou als volgt kijken: Wat wil ik met het kistje kunnen doen? En op de 2de plaats pas: Wat heb ik daar bij nodig, want je kunt wel een dikke kist hebben, maar als je vervolgens geen gebruik maakt van de mogelijkheden is dat een beetje zonde van het geld en van de energie (kortere accutijd).
Ik heb hier een paar kleine luidsprekertjes staan, maar ook een Yamaha Stagepas 500. De Yamaha gaat echt niet aan als ik gewoon wat achtergrondmuziek wil hebben. De Yamaha's gebruik ik eigenlijk alleen icm mijn stage piano en op feestjes, en als ik een keer af en toe wil gamen met (heel erg) stevig geluid, of gewoon zin heb om lekker knalhard muziek te spelen (niet te vaak want ik moet wel oppassen voor de buren :), de vloer gaat er op vol volume ook enorm van doordreunen door de enorme bas die zo'n ding produceert, er komt gewoon wind uit de baspoorten :) )
Mijn kistje dat nu bijna af is heeft 2 10cm boxen, en die gaan al behoorlijk hard met een ongemodde TA2024 en de iPod touch. Als ik dan een grote Akai AT-2200 FM-tuner erop aansluit en wat harder zet, loop je op 2 meter afstand zowat een gehoorbeschadiging op.

Wat je wel kan doen is losse woofers en tweeters gebruiken.

EDIT: Ik hoop dat je door al mn offtopic geleuter heen kan lezen :)

[ Voor 6% gewijzigd door ikke26 op 29-04-2011 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
ikke26 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 15:30:
EDIT: Ik hoop dat je door al mn offtopic geleuter heen kan lezen :)
Ja hoor, lukt wel :P
Als je een M21 nodig hebt, is het dan niet handiger om een doosje te maken en dat voor de afmetingen te gebruiken, of dat je de defecte M21 gebruikt, ik neem aan dat je een M21 nodig hebt voor de afmetingen? Als versterker zou je dan tijdelijk de TK2050 kunnen gebruiken
Dat was ook oorspronkelijk het idee maar een TK2050 gaat op de voeding flink harder dan een TA2021.
Maar is 4 luidsprekers niet overkill? Ik denk dat het iig de geluidskwaliteit niet ten goede komt, ook nemen 4 luidsprekers veel ruimte in en ze hebben ook veel ruimte nodig.
Ze hebben inderdaad eigenlijk meer ruimte nodig dat in het krat beschikbaar is. Twee speakers zouden genoeg ruimte hebben, vier speakers zouden maar de helft krijgen van wat ze nodig zouden hebben.
Ik zou niet eerst kijken naar specificaties. Ik zou als volgt kijken: Wat wil ik met het kistje kunnen doen? En op de 2de plaats pas: Wat heb ik daar bij nodig, want je kunt wel een dikke kist hebben, maar als je vervolgens geen gebruik maakt van de mogelijkheden is dat een beetje zonde van het geld en van de energie (kortere accutijd).
Hij moet flink veel geluid kunnen produceren; het liefst zo hard mogelijk. Kwaliteit is wel belangrijk maar komt pas na kwantiteit.
Ik heb hier een paar kleine luidsprekertjes staan, maar ook een Yamaha Stagepas 500. De Yamaha gaat echt niet aan als ik gewoon wat achtergrondmuziek wil hebben. De Yamaha's gebruik ik eigenlijk alleen icm mijn stage piano en op feestjes, en als ik een keer af en toe wil gamen met (heel erg) stevig geluid, of gewoon zin heb om lekker knalhard muziek te spelen (niet te vaak want ik moet wel oppassen voor de buren :), de vloer gaat er op vol volume ook enorm van doordreunen door de enorme bas die zo'n ding produceert, er komt gewoon wind uit de baspoorten :) )
Ik ken het :P
Mijn kistje dat nu bijna af is heeft 2 10cm boxen, en die gaan al behoorlijk hard met een ongemodde TA2024 en de iPod touch. Als ik dan een grote Akai AT-2200 FM-tuner erop aansluit en wat harder zet, loop je op 2 meter afstand zowat een gehoorbeschadiging op.
Behoorlijk hard en het oplopen van gehoorbeschadiging is maar relatief: van een TA2024 op vol volume hebben mijn oren echt geen last. Ook niet op 2 meter afstand. Met mijn TK2050 waarvan ik het merendeel van de tijd twee kanalen vol open heb staan mag wat mij betreft best nog wat harder :+
Wat je wel kan doen is losse woofers en tweeters gebruiken.
Voorwaarde voor dit kratje is dat hij waterdicht moet worden. Als jij daar een oplossing voor hebt zeg je het maar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Dat van 2 meter was wel heel overdreven, maar als ik er op 1 meter of zo voor zit gaat het wel erg hard :) . Als je vier speakers wilt, is het dan niet handiger om twee kratten op elkaar te maken? Je zou er dan ook evt, wieltjes onder kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
ikke26 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 17:20:
Dat van 2 meter was wel heel overdreven, maar als ik er op 1 meter of zo voor zit gaat het wel erg hard :) . Als je vier speakers wilt, is het dan niet handiger om twee kratten op elkaar te maken? Je zou er dan ook evt, wieltjes onder kunnen maken.
Wieltjes komen er sowieso niet onder, al gaat het wel een zwaar kratje worden. De accu en oplader samen wegen zo'n 7kg en dan komt daar nog het gewicht van de drivers, binnenkist, deksel en voeding bij. Zal ruim geschat zo'n 11kg worden. Als ik twee kratten maak, maak ik wel gewoon twee afzonderlijke die ik wanneer nodig in serie kan zetten. Anders heb ik niets aan de ene als de andere er niet is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09 10:53

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

vandaag mijn speakers in de boot gepast. alleen heb ik nog niet uit gevonden hoe ik de muziek ga dempen met een potmeter.

ik heb een versterkertje gekocht op kistradio.nl. een ta2024 standaard. weet iemand hoe ik hier bij het geluid kan dempen door middel van potmeter?

Afbeeldingslocatie: http://94.100.115.40/1292850001-1292900000/1292887301-1292887400/1292887387_5_PKhg.jpeg

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemphaas
waldpyk schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 19:16:
vandaag mijn speakers in de boot gepast. alleen heb ik nog niet uit gevonden hoe ik de muziek ga dempen met een potmeter.

ik heb een versterkertje gekocht op kistradio.nl. een ta2024 standaard. weet iemand hoe ik hier bij het geluid kan dempen door middel van potmeter?

[afbeelding]
Staat gewoon in de startpost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Laatst online: 09:04
waldpyk schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 19:16:

[afbeelding]
Lees de TS ff door, kan met een potmeter, hier de link: lredev in "Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 12]"http://gathering.tweakers...st_message/35913063#faq15
Daar staat het wel uitgelegd...

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
En als je een mp3 speler, of de module van kistradio erop aansluit heb je helemaal geen potmeter nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond mede bierkrat-radio-bouwers,

Ik heb vorige zomer zelf een bierkratradio gemaakt. Deze heeft een 12V, 7,2 Ah accu, en ging de vorige vakantie redelijk lang door. Een middag hield hij makkelijk vol. In de winter heb ik hem een stuk minder gebruikt, alleen zo af en toe eens. Nu gebruik ik hem weer vaak, voor op het strand bijv. maar gaat hij hooguit 1 á 2 uurtjes mee. Veel minder iig dan vorige zomer.... Er zit geen nieuwe versterker (marquant) in en ook de luidsprekers zijn hetzelfde gebleven.

Wat kan hier de oorzaak van zijn? Kan het zijn dat de accu té lang 'stil' heeft gestaan? Hoe kan ik het probleem oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 20:14:
Goedenavond mede bierkrat-radio-bouwers,

Ik heb vorige zomer zelf een bierkratradio gemaakt. Deze heeft een 12V, 7,2 Ah accu, en ging de vorige vakantie redelijk lang door. Een middag hield hij makkelijk vol. In de winter heb ik hem een stuk minder gebruikt, alleen zo af en toe eens. Nu gebruik ik hem weer vaak, voor op het strand bijv. maar gaat hij hooguit 1 á 2 uurtjes mee. Veel minder iig dan vorige zomer.... Er zit geen nieuwe versterker (marquant) in en ook de luidsprekers zijn hetzelfde gebleven.

Wat kan hier de oorzaak van zijn? Kan het zijn dat de accu té lang 'stil' heeft gestaan? Hoe kan ik het probleem oplossen?
Wat zou je denken dat de oorzaak is als je de accu zou uitsluiten? Juist ja, je houdt weinig over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Ik denk dat je accu niet meer helemaal goed is. Je kunt de accu vervangen, maar je zou ook een TA2024 kunnen nemen, gaat de accu weer wat langer mee. Of beide :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi,
ik ga volgende week een kratradio bouwen van een bavaria krat.
ik wil het zo simpel en goedkoop mogelijk houden en heb de volgende spullen besteld op kistradio.nl:
12 volt gel accu: http://www.kistradio.nl/winkel/12volt-72ah-gelaccu-p-6.html
een oplader voor de accu: http://www.kistradio.nl/w...r-lood-gelaccus-p-13.html
ta2024 versterker: http://www.kistradio.nl/w...att4ohm-standard-p-1.html
en hoelang duurt het voor mijn bestelling binnen is? of weet niemand dat?

ik heb ook nog een aantal vragen:
ik heb geen soldeerbout om de bedrading te solderen en wil dit gaan knopen kan dit gewoon?

ik wil hem gebruiken bij het zwemmen buiten bij een meer maar ik ben bang dat ze hem snel jatten ik had al bedacht een kettingslot eromheen te doen of weten jullie andere 'beveiligingsmanieren'?

ik maak hem van een bavaria krat en doe een plaat in de bodem maar ik zoek hem niet helemaal op maat te zagen met alle hoekjes enzo omdat ik geen decoupeerzaag heb weten jullie mischien iets waarmee ik de gaten af kan dekken? (geen purschuim)

en mijn luidsprekers zijn 11 cm maar morgen is het koninginnendag dus ik ga kijken op de rommelmarkt voor grotere:P maar is 11 cm genoeg?
ps. als ik hem af heb maak ik er foto's van en post ik hem

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2011 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
lredev in "Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 12]"
Alsjeblieft :)

Wat betreft beveiliging: ik denk dat je het wel merkt als iemand je muziek meeneemt. Verder heeft kistradio.nl niets met Tweakers.net te maken dus moet je je vragen over leveringen daar maar stellen. En koop een soldeerbout en een decoupeerzaag :P

[ Voor 41% gewijzigd door Japperrrr op 29-04-2011 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
@bramvanmill
Bestellingen worden verstuurd binnen vier dagen na ontvangst betaling (of ontvangst screenshot). Dat is steeds de bedoeling geweest, maar niet altijd even goed gelukt,. ;) Vandaag eindelijk bij de KvK geweest dus vanaf vandaag een officieel bedrijfje :) Daarnaast met mijn werkgevers een en ander kort kunnen sluiten waardoor ik meer tijd heb mijn bestellingen op tijd af te ronden :-)

+ heb binnenkort een bankrekening die met normale snelheid betaling verwerkt
+ volgende week iDeal :D

Als ik iDeal heb gaat de "vooruitbetalen per bank" eraf, dat is erg onoverzichtelijk en heel arbeidsintensief als er veel bestellingen zijn.

Gaat de goede kant op dus ;)

@ japper.
Ik denk dat je meer volume kan creeren met 2 16CM speakers dan met 4 13 CM speakers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lredev schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 03:20:

+ heb binnenkort een bankrekening die met normale snelheid betaling verwerkt
+ volgende week iDeal :D

Als ik iDeal heb gaat de "vooruitbetalen per bank" eraf, dat is erg onoverzichtelijk en heel arbeidsintensief als er veel bestellingen zijn.

Gaat de goede kant op dus ;)
eey dat gaat de goede kant op
kunnen er nu ook grotere bestellingen snel worden verwerkt??
of gaat dat nog langer duren heb het allemaal namelijk heel snel nodig het liefst nog volgende week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
@Lredev, Gefeliciteerd met je bedrijfje :)

Vannacht heeft mn accu geladen met mn zelfgebouwde lader op basis van een l200c
vandaag fftjes koninginnendag mee onveilig maken (A)
Foto's volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Japperrrr schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 22:51:
[...]

lredev in "Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 12]"
Alsjeblieft :)

Wat betreft beveiliging: ik denk dat je het wel merkt als iemand je muziek meeneemt. Verder heeft kistradio.nl niets met Tweakers.net te maken dus moet je je vragen over leveringen daar maar stellen. En koop een soldeerbout en een decoupeerzaag :P
ja maar dat is het probleem ik ga geen 120 euro daarvoor uitgeven voor een kratradio dan doe ik liever wat meer moeite met zagen. maar knopen gaat volgens mij makkelijk maar weten jullie dan iets waar ik mijn spullen kan bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]lredev schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 03:20:
@bramvanmill
Bestellingen worden verstuurd binnen vier dagen na ontvangst betaling (of ontvangst screenshot). Dat is steeds de bedoeling geweest, maar niet altijd even goed gelukt,. ;)

dus na vier dagen word de prijs van mijn rekening af geschreven of bedoel je dat ik de postbode meot betale ofzo want ik snap het ff niet wat je zei :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-02 19:05
Kan het kwaad als ik 3 ohm (2 6 ohm parallel) aansluit op de ta2024?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Nu online
Mc55 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 13:19:
Kan het kwaad als ik 3 ohm (2 6 ohm parallel) aansluit op de ta2024?
Neehoor, zal prima werken. Hooguit even een koelblokje monteren omdat de TA2024 zo wel iets warmer zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,
Ik wil voor mijn kratradio een TA2042 er in bouwen. Voor ''line in'' moet ik een connector hebben zodat ik ik aan kan sluiten op m'n ipod via aan de buitenkant bevestigde connectoren.
Maar mijn vraag is wat voor stekkertje heb ik nodig om daarin te stoppen.

Mvg

Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eey
even een vraagje
volgens mijn vader is het stereo beeld weg als je de speakers in je kratje aan de zijkant doet
is dat waar of kan het gewoon prima aan de zijkant??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 18:42:
eey
even een vraagje
volgens mijn vader is het stereo beeld weg als je de speakers in je kratje aan de zijkant doet
is dat waar of kan het gewoon prima aan de zijkant??
Ik zou je eerst afvragen of je een stereo-signaal wel van een mono-signaal kunt onderscheiden als ze beiden aan de voorkant zitten. Misschien als je je neus tussen die twee speakers duwt maar van een meter afstand ook echt niet meer :P

[edit]
Sterker nog; ik denk dat je met speakers aan de zijkant het stereo-effect juist beter hoort doordat het geluid door objecten dan wordt weerkaatst en het enigszins lijkt alsof het geluid echt uit die richting komt. Max SPL is wel lager doordat je het geluid in twee richtingen verspreid.

[ Voor 21% gewijzigd door Japperrrr op 30-04-2011 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Japperrrr schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 18:47:
[...]

Ik zou je eerst afvragen of je een stereo-signaal wel van een mono-signaal kunt onderscheiden als ze beiden aan de voorkant zitten. Misschien als je je neus tussen die twee speakers duwt maar van een meter afstand ook echt niet meer :P

[edit]
Sterker nog; ik denk dat je met speakers aan de zijkant het stereo-effect juist beter hoort doordat het geluid door objecten dan wordt weerkaatst en het enigszins lijkt alsof het geluid echt uit die richting komt. Max SPL is wel lager doordat je het geluid in twee richtingen verspreid.
ik bedoel dus als je aan elke korte kant van je kratje dus 1 speaker doet want ik wil 2 grote ovalen en die passen niet aan de lange kant
EDIT
net zoals bij dit kratje die heeft ook aan elke korte kant een ovaal
Afbeeldingslocatie: http://img143.imageshack.us/img143/9048/kratradio4.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2011 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 19:44:
[...]

ik bedoel dus als je aan elke korte kant van je kratje dus 1 speaker doet want ik wil 2 grote ovalen en die passen niet aan de lange kant
EDIT
net zoals bij dit kratje die heeft ook aan elke korte kant een ovaal
[afbeelding]
Uh ja? Wat dacht je dan dat ik bedoelde? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8)7 haha get it
toch maar aan de zijkant dan thanks :)
en als we het over het max SPL hebben praten we dan over 5 decibel minder of 20?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2011 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Hallo,
Vandaag heb ik hier op de vrijmarkt op koninginnedag een 6V 7Ah accu gekocht. Ik wil deze inbouwen in mijn oude draagbare radio omdat ik die af en toe nog wel eens gebruik, en het zat ben om elke keer een fortuin aan batterijen uit te geven. De radio werkt echter op 9 volt (6 C-batterijen). Weet iemand hoe ik van 6 volt met een een zo eenvoudig mogelijke schakeling 9 volt kan maken? Een 12volt accu is niet mogelijk, want dat past niet, en ik kon deze accu heel erg goedkoop krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 20:21:
8)7 haha get it
toch maar aan de zijkant dan thanks :)
en als we het over het max SPL hebben praten we dan over 5 decibel minder of 20?
Geen idee, maar het hangt af van hoe je je krat wilt gebruiken. Als je muziek wilt die tot ver te horen is moet je ze aan de voorkant zetten en als je je krat bijvoorbeeld midden op een tafel zet kun je ze beter aan de zijkant zetten. Dan hoor je het geluid over de hele tafel i.p.v. aan de ene kant hard en de andere kant zacht. Kun je zelf ook wel bedenken lijkt me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi,

Altijd leuk zo'n rommelmarkt op koninginnendag.
Ik heb gelijk mijn ta2024 modded erin gezet met een 7,2ah accu'tje.
Speakerbox: 10,- (rommelmarkt)
ta2024 modded: 13,- (kistradio.nl)
7,2ah accu: gratis (beveiligingsbedrijf)

Foto --> http://yfrog.com/h3c0xqmj

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2011 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 09:48:
hoi,

Altijd leuk zo'n rommelmarkt op koninginnendag.
Ik heb gelijk mijn ta2024 modded erin gezet met een 7,2ah accu'tje.
Speakerbox: 10,- (rommelmarkt)
ta2024 modded: 13,- (kistradio.nl)
7,2ah accu: gratis (beveiligingsbedrijf)

Foto --> http://yfrog.com/h3c0xqmj
Filmpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:00
Mn kratje heeft gister goed dienst gedaan, lekker als achtergrond muziekje in de tuin tijdens de bbq en zelfs toen we naar binnen gingen (hebben gewoon een awesome 5.1 set staan) wilde iedereen de muziek van zn ipod nog luisteren. Bedenk me net dat ik die ipods ook gewoon op de home cinema set had aan kunnen sluiten maar dit ging ook prima! Ben nog steeds erg tevreden over de geluidskwaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij nog even een filmpje.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2011 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naast de 2 mp3-modules, nu ook een mp4 module. Het is dat mijn krat-tv al af is, maar voor anderen misschien wel nuttig
DX-linkje

edit:
misschien kunnen jullie hier ook nog iets mee:
4500mA li-ion, €18

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2011 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand het linkje van conrad met de weerstand waar ik de ta2024 kan modden
het lukt me nooit om op conrad de goede weerstand/elco en datsoortdingen te vinden
thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 12:09:
heeft iemand het linkje van conrad met de weerstand waar ik de ta2024 kan modden
het lukt me nooit om op conrad de goede weerstand/elco en datsoortdingen te vinden
thanks
http://www.dickbest.nl/we...?act=viewProd&productId=4

Dan 4.7kOhm selecteren, 2 maal.

Conrad heeft inderdaad een ontiegelijk baggere zoekmachine, vergelijk maar eens met farnell of digikey. Digikey heeft zo'n half miljoen producten, en alles krijg je in no time gevonden.

[ Voor 19% gewijzigd door wesleytjuh op 01-05-2011 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat ze em daar hadden wist ik maar niet op conrad daar moet ik nu net aan 40 eurie bestellen lekker geen verzendkosten
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij.

• Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!

• Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed. Uploaden kan bijvoorbeeld bij Tinypic.

• Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink