daan-rutten schreef op woensdag 27 april 2011 @ 16:25:
waar bestellen jullie de meeste spullen die jullie nodig hebben, want ik wil een kratradio bouwen in een klein bavaria kratje en dit wil ik er graag in hebben:
-ta2024 modded
-12v 7ah gelaccu of een fatsoenlijk accupack met bijbehoorende acculader
- misschien een kratsafe anders een Dubbelpolige wisselschakelaar
-speakers heb ik al
- sleutelschakelaar
-12v voeding (hoeveel A?)
-sigarette aansteker
-eurostekker chassis 3 polig
- euro voedingstekker 3 polig
-kabels
- mp3/ usb/ sd/ fm ontvanger ding
- voltmeter??
Het meeste, is te koop op
www.kistradio.nl, veel andere zaken ook bij
www.conrad.nl
Het handige aan kistradio is dat hij alle verschillende componenten voor je uitgezocht heeft, en ook alles op voorraad heeft om een kistradio te maken. Natuurlijk zie je dit terug in de vraagprijzen.
Mocht je wat meer geduld hebben of wat minder te besteden dan kun je ook eens op ebay kijken (voor bijvoorbeeld de mp3-decoder en ongemodde ta2024, scheelt veel centen, maar duurt vaak een maand voordat het geleverd is) Helder-hifi heeft wel wat op voorraad.
Onlangs gaf iemand nog deze link:
http://shop.41hz.com/shop/, daar zijn ook behoorlijk wat zaken te verkrijgen.
Voor een accu zou ik kijken op marktplaats, er zijn noggal eens aanbieders die gebruikte loodaccu's 7ah verkopen die in een beveiligingssysteem als backup diende. Voor 8 euro exclusief verzending vind je al een gebruikte, maar nette, accu (let erop dat de verkoper ze wel test!).
Acculaders zijn er genoeg te vinden, een druppellader op kistradio, misschien is het een idee de aanbiedingen van de lidl en aldi bij te houden, die bieden noggal eens een nette druppellader aan voor 20 euro (laden tot 120ah, dus ook handig voor andere doeleinden, inbouwen is dan wat lastiger omdat het wat groter is.)
Daarnaast zou ik gelijk aan iedereen willen vermelden dat kringlopen ook goudmijntjes zijn, denk aan tulpkabels en minijack kabels, speakerkabel, schakelaartjes, boxen, antenne, hout voor de kist, kleine fietswieltjes voor het maken van een karretje enz
Houdt er wel rekening mee, dat zoiets veel tijd kost om (netjes) te maken. Goed materiaal is belangrijk, goed soldeermateriaal, tin met hars-kern. Een zaagtafel is ook handig, decoupeerzaag, wat raspen en vijlen enz.
Vervolgens kost het ook best wat centen als je een fully-loaded kistradiotje wilt maken, ik schat tussen de 70 en 100 euro.
[
Voor 40% gewijzigd door
Verwijderd op 27-04-2011 17:56
]