Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

Matched: esxi
|sWORDs| schreef op zondag 06 december 2015 @ 22:10:
Volgens mij hebben ze allemaal in de driver standaard idle power management uit staan. Op Windows kun je de inf of registry aanpassen, maar bij Linux heb ik geen idee. De schijven gaan volgens mij om de zo veel tijd ook weer aan doordat ESXi ook SMART uit leest, kun je wel uitzetten, maar dan mis je wel die functionaliteit (en SMART waarschuwingen).
Ja die had ik ook gevonden bij bv: http://blog.bistron.eu/vm...ysical-rdm-unter-windows/

Door:
code:
1
2
/etc/init.d/smartd stop
chkconfig smartd off

Stopt het pollen en lees je niet meer de smart status uit met vmware. Bij mijn RDM disken bleef het echter wel werken. (datastore denk ik niet maar ook niet gecheked)
FireDrunk schreef op zondag 06 december 2015 @ 21:59:
Probeer voor de grap eens LSI Logic SAS of AHCI :)
De PVSCSi adapter filtered volgens mij spindown commando's.

AHCI kan je alleen zetten in de ESXi UI (een vmware fling) of via vCenter.
Crap....

Known Issues

On ESXi hosts which are assigned a VMware vSphere Hypervisor license, all modification operations will fail silently. We are working on a solution to this issue.

En ik maar klikken :? ........Wel een mooie webinterface btw.

Voor nu heb ik toch maar mijn disken losgekoppeld want had ze nog niet gevuld met data. Server doet nu constant 35W (ipv naar 100w pieken) gemeten met Fibaro wallplug op de stekkerdoos (waar ook nog een OTGW inzit).

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/29dtmhz.png

[ Voor 33% gewijzigd door stuffer op 06-12-2015 22:59 ]

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-09 19:45
Ik ben al een aantal dagen een beetje aan het zoeken maar kom er niet echt uit. Stel je hebt een budget van rond de 700 euro en hardeschijven zijn niet nodig, wat zou een leuke kast, moederbord, cpu en geheugen zijn voor een nieuwe esxi server? Het moet sowieso een server worden die een aantal jaren gaat draaien.

Mijn wensen zijn:
- 32 GB geheugen
- 2 NIC's (supported esxi)
- klein en compact
- zuinig

Ik heb nu een NUC5i5RYH met 16GB geheugen. Ik draai hoofdzakelijk Microsoft VM's en als zwaarste Exchange en SCCM 2012. Maar zo nu en dan wat proberen met andere software vind ik ook erg leuk.

Alvast bedankt voor jullie hulp :D

[ Voor 5% gewijzigd door Madhouse1979 op 07-12-2015 21:01 ]

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewooneu
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09-2021
Geen matches
Ik sluit me aan bij Madhouse, alleen wil ik een mini itx server (klein compact zuinig) met zuinige CPU, maar wil wel 64Gb geheugen erin hebben. Het lijkt erop of de 5028D-TN4T momenteel het enige systeem is wat aan deze voorwaarden voldoent, of kijk ik toch verkeerd?
pricewatch: Supermicro SYS-5028D-TN4T

Dit complete systeem van supermicro heef welliswaar alles aan boord (cpu Xeon met 8 threads, tot 128gb geheugen en itx bord, alleen vind het net iets aan de te dure kant, met 64g geheugen komt ie namelijk op 2000euro en zoek eigenlijk iets voor max 1200 euro. Mogelijk kennen jullie goedkopere alternatieven? de 64gb geheugen is heilig, want wil veel vms draaien.

De cpu mag voor mij ook 4 cores zijn bijv. I7
Ik ben benieuwd of jullie nog iets kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-09 13:07
DDR4 gaat tegenwoordig tot 64GB (dmv 4*16GB), alleen zijn er (nog) geen Skylake ITX bordjes met 4 DIMM sloten.
Als je dat wil zit je aan een Xeon-D vast, en die krengen zijn prijzig.

@Madhouse1979: Wil je ECC geheugen? Anders kan je bijna elk willekeurig Skylake bordje gebruiken en er zelf een dual port Intel NIC in zetten. Die scoor je via V&A voor een paar tientjes.

Als je dat doet, gaat er een wereld van moederborden voor je open :)

@gewooneu, ik denk dat jij je eisen bij moet stellen, want een Xeon-D gaat niet in je budget passen.
Als je 64GB geheugen wil, en een dikke CPU, zou ik sowieso lekker voor mATX gaan. Veel goedkoper in veel gevallen en lekker makkelijk te koelen enzo.

Beide: Ik zou hier eens kijken:
http://tweakers.net/categ...O03WRavVsfbr1xuemZygvr-gI

De Intel i217/i219 NIC's werken beide voor zover ik weet met ESXi (niet zelf in bezit).
Dan kan je daarnaast nog een Dual Port Intel NIC plaatsen, waardoor je zelfs 3*1Gb hebt.

Prik er 2*16GB of 4*16GB in, en je kan er jaren tegenaan.

[ Voor 28% gewijzigd door FireDrunk op 08-12-2015 06:51 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewooneu
Geen matches
Zeg zo'n micro atx, gaat dat makkelijk in de meterkast? Ben al een tiet uit de hardware, dus vraag me af of het niet te groot is. Daarnaast moet ie qua stroom zo zuinig mogelijk zijn, omdat ik 'm 24x7 aan wil laten staan.
Alvast dank voor een reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Geen matches
gewooneu schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 07:59:
Zeg zo'n micro atx, gaat dat makkelijk in de meterkast? Ben al een tiet uit de hardware, dus vraag me af of het niet te groot is. Daarnaast moet ie qua stroom zo zuinig mogelijk zijn, omdat ik 'm 24x7 aan wil laten staan.
Even gekeken op wikipedia voor je :+ : https://nl.wikipedia.org/wiki/MicroATX
MicroATX-moederborden zijn op zijn grootst 244 mm bij 244 mm
Geen idee hoe groot jou meterkast is, dat zul je zelf nog even op moeten meten.
Kijk anders eens naar een Intel NUC die zijn klein, zuinig en kant en klaar (alleen nog een disk + geheugen toevoegen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:59
Geen matches
Daarnaast kan je ook iets customs maken als het perse in je meterkast moet :) Je kan ook gewoon de bushouders in de deur van je meterkast schroeven en daar je mobo op schroeven :+

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireDrunk
Geen matches
http://tweakers.net/categ...uqpremOybgKpOgutWqouCnPMX

Kan aan mij liggen hoor, maar de pricewatch is hier heel behulpzaam :)

Je kan Volume als kolom toevoegen, en zodra je dat gedaan hebt, kan je er op sorteren.
Zet daarnaast je filter op MicroATX, en je ziet de kleinste MicroATX kasten op je scherm.

Als je geen rackmountable wil, kan je eens kijken naar de COoler Master Mini 210. Voeding zit er al bij, maar geen idee van de kwaliteit van de voeding.

Let wel op bij kleine behuizingen, soms hebben ze wat vreemde form factors voor de voedingen.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewooneu
Geen matches
Nucs kunnen in iedergeval geen 64GB aan, volgens mij. Dus dat is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Geen matches
Ik zou echt voor een mATX plankje gaan met een vlotte i3 of i5 (i7 is overkill).
Koop een dunne langwerpige kast waar je dmv een flexibele PCIe riser bijvoorbeeld de insteekkaart haaks kan plaatsen. Koop via V&A een Dual poort Intel (Pro 1000 PT of i350-T2 ofzo).

Maar dat is mijn mening ;)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 19:04

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
gewooneu schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 07:59:
Zelfs in de nieuwe dunne meterkasten moet er wel een plekje voor te maken zijn. Met een desktop case op zijn kant overdwars mag het geen probleem zijn, zoiets moet wel passen.

[ Voor 9% gewijzigd door |sWORDs| op 08-12-2015 12:34 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Thanks voor een nieuwe heldere blik FireDrunk!

Ik heb in de pricewatch gekeken en wordt wel redelijk enthousiast van dit setje:
Zie edit..

Het Gigabyte moederbord heeft een Intel I219V NIC welke dus supported zou moeten zijn door ESXi. Ik zou daarnaast nog een losse Intel (duo) NIC in kunnen zetten. Qua CPU zou het ook goed moeten (alles wordt gesupport) zijn en het geheugen is later nog wel uit te breiden naar 64GB als dat nodg is.

Het enige waar ik nu nog tegenaanloop is de kast (ruim 1100 iin de pricewatch) en voeding. Ik wil het liefst een kleine/compacte kast en een stille en zuinige voeding (hoe zuinig is een 350W 80 Plus Bronze??). Daarnaast heb ik ook niet zo heel veel vertrouwen in de standaard Intel cooler dus iets stils/passiefs er bij zou mooi zijn.

EDIT:

Na wat zoekwerk kom ik hier op uit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 213,90€ 213,90
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 82,95€ 82,95
1Cooltek C3 Zwart€ 63,67€ 63,67
1Scythe Kozuti 40mm Super-Low Profile€ 25,95€ 25,95
2Kingston ValueRAM KVR21R15D4/16€ 111,50€ 223,-
1Enermax Triathlor ECO 350W€ 51,50€ 51,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 660,97

[ Voor 57% gewijzigd door Madhouse1979 op 08-12-2015 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Geen matches
Koeling:
pricewatch: Noctua NH-L9i
pricewatch: Cooler Master GeminII M4
Die Kozuti is ook prima overigens.

Dat geheugen gaat overigens niet werken. Je moet non-ECC, non-Registered geheugen kiezen.

Qua voedingen kan ik je doorverwijzen naar "Het grote Voedingen topic" :)
(Zoek op posts van The_Mask :+ )

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewooneu
Geen matches
Als ik jou was, zou ik de I5 6600T doen, die doet maar 35 watt TDP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-09 19:17

Matis

Rubber Rocket

Ik ben mezelf ook aan het oriënteren op virtualisatie. Momenteel heb ik een thuisserver die voornamelijke dienstdoet als fileserver (foto's en af en toe een filmpje), dhcpserver en als gateway fungeert.
Alle "zware" webapplicaties (GitLab, Joomla sites, SpotWeb) en SSH-tunnel / proxy heb ik momenteel ondergebracht bij TransIP's VPS a 150 euro per jaar. Tel daarbij de server op die ik thuis heb staan idlen tegen een behoorlijk verbruik en het wordt een duur geintje.
Mijn huidige setup
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Sempron LE-1250 Boxed€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte GA-MA74GM-S2H€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint M80 HM160JI, 160GB€ 0,-€ 0,-
4WD Green SATA 3 Gb/s WD10EADS, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 42,95€ 42,95
1Intel PRO/1000 GT€ 26,62€ 26,62
1Kingston ValueRAM KVR800D2N6/2G€ 28,05€ 28,05
1Areca ARC-1220€ 0,-€ 0,-
1Corsair CX400W€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 97,62

Deze hardware wil ik zo veel mogelijk hergebruiken. Het staat natuurlijk buiten kijf dat de CPU, MoBo en geheugen vervangen moeten worden. Persoonlijk ben ik nog wel tevreden over de Spinpoint, maar die draait al 8 jaar 24/7 en ik wil deze best vervangen door een USB-stick of bescheiden 850 EVO. Hier komt dan ESXi met een eventueel cruciale VM (pfsense) op te draaien.
Graag gebruik ik mijn ARC-1220 ook weer, volgens Areca hebben ze ondersteuning voor ESXi 5.5 / 6.0.
Mijn wensen
Mijn idee is dus om een server thuis te gaan draaien die in ieder geval alle bovenstaande functies aan moet kunnen. De 6TB die ik momenteel beschikbaar heb, hoeft niet meer volledig opgebruikt te worden voor file-storage. Zeker met de komst van Netflix kijk ik eigenlijk nooit meer een film van mijn eigen server.
Daar mogen de OSen van de virtuele machines op komen te staan.
Mijn budget / eisen
Ik prefereer Intel over AMD. Ik heb daar geen gegronde reden voor; onderbuikgevoel so-to-speak. Daar de server geen langlopende CPU-intensieve taken zal verrichten, lijkt me een i5 voldoende.
Geheugen kun je nooit genoeg hebben, maar momenteel hoef ik mijn server niet af te toppen met geheugen. Er moeten nog wel sloten vrij blijven voor uitbreidingen, dus grote modules genieten de voorkeur. Dit hoeft van mij geen ECC geheugen te zijn, consumentenspul is voldoende.
Momenteel heb ik een extra NIC middels PCI-slot, twee NICs op het MoBo is een pre, maar geen must.

Een hard budget heb ik niet echt, maar ik hoop toch wel rond 400 euro te kunnen upgraden. In acht nemende dat er volgend jaar nog extra geheugen bij kan / moet.

Ik ben benieuwd waar jullie mee komen. Mochten er nog vragen zijn, dan hoor ik het graag :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Geen matches
gewooneu schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:16:
Als ik jou was, zou ik de I5 6600T doen, die doet maar 35 watt TDP
-T versies zijn alleen maar leuk voor koeling, niet voor performance-per-watt. Gewoon een normale versie nemen :)

Even niets...

• Afwezig
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 23:25
De nieuwe Xeon's hebben in sommige gevallen ook een onboard GPU die H.265 hardwarematig kan decoderen, dat is handig voor ons allen media servers. Nu vraag ik mij alleen af, als ik ESXi draai, kan mijn virtual machine dan ook een beroep doen op die instructies? Dat zou behoorlijk schelen in hitte en verbruik ..

[ Voor 8% gewijzigd door Afwezig op 10-12-2015 19:14 ]

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
Nee, pas als GVT-d of GVT-g ondersteuning er is.

• FireDrunk
Ik gok dat die er niet zomaar voor (de gratis) ESXi komt, maar eerder richting VDI met een (peper)dure licentie :)

Je bent tot die tijd (veel) beter af bij KVM gok ik.

[ Voor 3% gewijzigd door FireDrunk op 10-12-2015 21:16 ]

Even niets...

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:40

Zenix

BOE!

Geen matches
Matis schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 16:01:
Ik ben mezelf ook aan het oriënteren op virtualisatie. Momenteel heb ik een thuisserver die voornamelijke dienstdoet als fileserver (foto's en af en toe een filmpje), dhcpserver en als gateway fungeert.
Alle "zware" webapplicaties (GitLab, Joomla sites, SpotWeb) en SSH-tunnel / proxy heb ik momenteel ondergebracht bij TransIP's VPS a 150 euro per jaar. Tel daarbij de server op die ik thuis heb staan idlen tegen een behoorlijk verbruik en het wordt een duur geintje.

Ik prefereer Intel over AMD. Ik heb daar geen gegronde reden voor; onderbuikgevoel so-to-speak. Daar de server geen langlopende CPU-intensieve taken zal verrichten, lijkt me een i5 voldoende.
Geheugen kun je nooit genoeg hebben, maar momenteel hoef ik mijn server niet af te toppen met geheugen. Er moeten nog wel sloten vrij blijven voor uitbreidingen, dus grote modules genieten de voorkeur. Dit hoeft van mij geen ECC geheugen te zijn, consumentenspul is voldoende.
Momenteel heb ik een extra NIC middels PCI-slot, twee NICs op het MoBo is een pre, maar geen must.

Een hard budget heb ik niet echt, maar ik hoop toch wel rond 400 euro te kunnen upgraden. In acht nemende dat er volgend jaar nog extra geheugen bij kan / moet.

Ik ben benieuwd waar jullie mee komen. Mochten er nog vragen zijn, dan hoor ik het graag :)
Maak zelf een setup voor 400 euro inclusief je oude componenten. Dan kunnen wij je gerichter helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Geen matches
Zenix schreef op donderdag 10 december 2015 @ 21:43:
Maak zelf een setup voor 400 euro inclusief je oude componenten. Dan kunnen wij je gerichter helpen.
Goed plan. Het lijkt mij de moeite waard om de setup te baseren op de Skylake processoren. Gezien de (nagenoeg) zelfde prijs / prestaties tegen een lager verbruik.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 212,80€ 212,80
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 89,-€ 89,-
1Sandisk Cruzer Ultra Fit 16GB Zilver€ 8,13€ 8,13
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 83,01€ 83,01
1Samsung 850 EVO 250GB€ 81,24€ 81,24
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 474,18

Met deze componenten die ik al heb (let niet op de totaalprijs, want ik heb zelf lopen editen).
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair CX400W€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 97,62

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Geen matches
Wil je VT-d gebruiken? Ik betwijfel of het moederbord het ondersteund. Dit kan je onderzoeken door handleiding te lezen. Asrock staat wel bekend om VT-d ondersteuning op de goedkopere chipsets.

Ik zou ook onderzoeken of die Intel NIC op het moederbord het standaard doet, aangezien die nogal nieuw is. Misschien moet je drivers injecteren.

Ik ben ook geen fan van die corsair voeding die je al hebt. Qua kwaliteit is dat niet de beste, maar het kan slechter. Als je die wilt vervangen kan het beste advies vragen in voedingen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Voor de mensen die ik recentelijk geadviseerd heb om NFS4.1 te gebruiken. Misschien handig om te weten dat ik recentelijk veel problemen heb met NFS File Locks die op mysterieuze wijze verdwijnen op NFS 4.1.
(ik gebruik wel multipathing, misschien dat dat er iets mee te maken heeft, maar zeker weten doe ik het niet.)

Omdat ESXi een lock op de vmdk vereist, wordt de VM keihard gekilled... niet echt wenselijk...

Ik ga nu eens kijken of ik dezelfde problemen met iSCSI heb.

[ Voor 13% gewijzigd door FireDrunk op 11-12-2015 14:11 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Geen matches
Zenix schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:27:
Wil je VT-d gebruiken? Ik betwijfel of het moederbord het ondersteund. Dit kan je onderzoeken door handleiding te lezen. Asrock staat wel bekend om VT-d ondersteuning op de goedkopere chipsets.
Bij voorkeur wel. Als ik de manual mag geloven zit VT-d er in.
Ik zou ook onderzoeken of die Intel NIC op het moederbord het standaard doet, aangezien die nogal nieuw is. Misschien moet je drivers injecteren.
Desnoods heb ik de insteek NIC nog. Intel PRO/1000 GT.
Ik ben ook geen fan van die corsair voeding die je al hebt. Qua kwaliteit is dat niet de beste, maar het kan slechter. Als je die wilt vervangen kan het beste advies vragen in voedingen topic.
Klopt, hij heeft niet het beste rendement. Maar ik denk niet dat de nieuwprijs opweegt tegen het "verlies".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Geen matches
Matis schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 14:30:
[...]

Bij voorkeur wel. Als ik de manual mag geloven zit VT-d er in.

[...]

Desnoods heb ik de insteek NIC nog. Intel PRO/1000 GT.

[...]

Klopt, hij heeft niet het beste rendement. Maar ik denk niet dat de nieuwprijs opweegt tegen het "verlies".
Mooi dat er VT-d opzit. Je externe NIC is niet bepaald zuinig als het vergelijkt met de moderene NIC's.
Bij de voeding bedoelde ik niet alleen het rendement, maar ook de kwaliteit. Het design van de voeding is gebaseerd op een oud design van Seasonic, opzich weinig mis mee maar je moet er wel rekening mee houden dat de C6 en C7 states van niet ondersteund worden. Het is van belang dat je die uitzet in UEFI/BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Geen matches
Zenix schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 16:29:
Mooi dat er VT-d opzit. Je externe NIC is niet bepaald zuinig als het vergelijkt met de moderene NIC's.
Bij de voeding bedoelde ik niet alleen het rendement, maar ook de kwaliteit. Het design van de voeding is gebaseerd op een oud design van Seasonic, opzich weinig mis mee maar je moet er wel rekening mee houden dat de C6 en C7 states van niet ondersteund worden. Het is van belang dat je die uitzet in UEFI/BIOS.
Kijk, dat wist ik dan weer niet qua voeding. Ik zal me er eens in verdiepen. Bij de BBG van juli 2015 wordt deze voeding geadviseerd: pricewatch: be quiet! System Power 7 300W
Volgens de website van BQ! ondersteunt hij Intel C6/C7 (kopje General).

Voor wat betreft de NIC(s): Ik wil op één NIC de WAN-interface aansluiten en op de andere de LAN. IK heb gekeken naar MoBo's met twee NICs, maar de meerprijs daarvan weegt niet op tegen een losse insteek-NIC.
Heb jij dan een goed alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Geen matches
Zojuist een aantal nieuwe mITX s1151 C232/C236 moederborden tegengekomen. Gelijk maar even delen :)

Asus P10S-I C232 - 32GB - 2x i210AT + 1x Mgmt LAN
pricewatch unsorted: ASUS Server MB ASUS P10S-I Intel C232 LGA 1151 M...
(product gelijk maar even aangemeld)

MSI MS-S1431 C232/C236 - 64GB (4x SODIMM) - i210AT+i219LM
Helaas verder geen uitgebreide specificaties en nog geen shops te bekennen.

Asrock E3C236D2I C236 - 32GB - i210+i219 - IPMI

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kihon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-05 11:46

kihon

Uplay > palitojr

Geen matches
rlkz schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 21:20:
Zojuist een aantal nieuwe mITX s1151 C232/C236 moederborden tegengekomen. Gelijk maar even delen :)

Asus P10S-I C232 - 32GB - 2x i210AT + 1x Mgmt LAN
pricewatch unsorted: ASUS Server MB ASUS P10S-I Intel C232 LGA 1151 M...
(product gelijk maar even aangemeld)

MSI MS-S1431 C232/C236 - 64GB (4x SODIMM) - i210AT+i219LM
Helaas verder geen uitgebreide specificaties en nog geen shops te bekennen.

Asrock E3C236D2I C236 - 32GB - i210+i219 - IPMI
Zo die bordjes zien er lekker uit.
Net nu dat ik naar een ITX skylake systeem zat te koekeloeren :)

Nog een reden om de ASUS ipv de ASRock of MSI te nemen?
Heb aan 16GB RAM voorlopig genoeg en zal nooit de 64 van de MSI gaan gebruiken.

En 6x Sata ook genoeg.

I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it! Battle.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:42

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Op deze borden ben je wel verplicht een Xeon te gebruiken denk ik?. Of werkt een Skylake i3 / i5 ook?.

Mijn huidige (DIY) NAS begint aardig oud te worden, loop wel eens met het idee om een ESXi setup te maken (16GB ram, Celeron of i3 etc) maar heb nog weinig kennis van viritualiseren.

Optie 2 is een Synology nemen, maar gezien mijn wensen kom je dan op een 1815+ of 2415+ welke erg duur zijn. Echter mis ik dan de mogelijkheid om wat Windows services te draaien, Intel Compustick nemen daarvoor 8)7.

[ Voor 11% gewijzigd door Tortelli op 13-12-2015 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kihon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-05 11:46

kihon

Uplay > palitojr

Tortelli schreef op zondag 13 december 2015 @ 12:25:
Op deze borden ben je wel verplicht een Xeon te gebruiken denk ik?. Of werkt een Skylake i3 / i5 ook?.

Mijn huidige (DIY) NAS begint aardig oud te worden, loop wel eens met het idee om een ESXi setup te maken (16GB ram, Celeron of i3 etc) maar heb nog weinig kennis van viritualiseren.

Optie 2 is een Synology nemen, maar gezien mijn wensen kom je dan op een 1815+ of 2415+ welke erg duur zijn. Echter mis ik dan de mogelijkheid om wat Windows services te draaien, Intel Compustick nemen daarvoor 8)7.
De ASUS support iig

Processor / System Bus
1 x Socket LGA1151
Intel® Xeon® processor E3-1200 v5 product family
Intel® Core™ i3 processors
Intel® Pentium™ processors
Intel® Celeron™ processors

En de i3 / Celerons ondersteunen ook ECC RAM :D
de i3 6100 en G4500 (waar ik naar kijk) iig wel :)

I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it! Battle.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Op een x64 QNAP kun je Windows VM's draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Geen matches
kihon schreef op zondag 13 december 2015 @ 12:28:
[...]

De ASUS support iig

Processor / System Bus
1 x Socket LGA1151
Intel® Xeon® processor E3-1200 v5 product family
Intel® Core™ i3 processors
Intel® Pentium™ processors
Intel® Celeron™ processors

En de i3 / Celerons ondersteunen ook ECC RAM :D
de i3 6100 en G4500 (waar ik naar kijk) iig wel :)
Met kihon^ :)

Skylake i3 zal gaan werken (misschien nog wel even de CPU support list doorspitten). Daarboven vult de Xeon E3-1200 v5 de i5 en i7 rol in grote lijnen. Xeon E3 v5 overview

Nog even m.b.t. VT-d, zoals hier al eerder over is gepost door o.a. "FireDrunk" en "|sWORDs|", is dat VT-d ondersteuning nu ook op de Pentium G4400/G4500 en i3-6100/6300 processoren zit. Voor een Home Lab kan dat interessant zijn, mits het gekozen bios/moederbord/device dit ook ondersteund. Voorheen had je voor VT-d een i5/i7 (non-K) of Xeon nodig. Intel ARK CPU Filter - s1151, ECC en VT-d

Overigens ben ik wel benieuwd als Supermicro nog met een mITX s1151 C232/C236 bord komt.

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:42

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Geen matches
|sWORDs| schreef op zondag 13 december 2015 @ 14:32:
[...]

Op een x64 QNAP kun je Windows VM's draaien.
Met een synology (met x86 processor) gaat dit ook met Docker (waar ik verder niet bekend mee ben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
Docker draait alleen toepassingen voor het host os en is Linux only. Het gebruikt onderdelen van de Linux kernel voor zijn containers, net als LXC en zit pas in de volgende firmware voor zo ver ik weet, QNAP heeft Docker/LXC support (Container Station) in de huidige firmware en KVM/libvirt (Virtualization Station) zit er al een tijd in.

[ Voor 76% gewijzigd door |sWORDs| op 13-12-2015 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goudviske.be
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-08 09:26
Geen matches
goudviske.be schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 10:05:
[...]

Ja dat ziet er wel nog wat sneller uit :-)
Toch de 50 eur extra waard...

Ik heb hier op het werk nog een Intel NUC5I3RHY liggen, ik zal in de loop van de volgende week eens kijken als er wat tijd is om die Intel GVT aan de praat te krijgen.
Ondertussen wat mee bezig geweest en heb een test setup draaien met een Intel NUC5i3RYH, een TPLink managed switch en een Asus RT-AC66U. Ik moet zeggen dat de "oude" NUC5 met een i3 al verbaast. De NUC draait momenteel 1x pfsense, 2x windows client en 1x ubuntu server, dit allemaal erg vlot. Ik zal het Atom verhaal maar achterwege laten :-)

Het Intel GVT aan de praat krijgen gaat iets minder makkelijk :-) al wat zitten experimenteren met ESX en Xenserver maar so far nog geen suc6...

Iemand enig idee wanneer de NUC6 beschikbaar zou zijn?
Bedankt voor alle info en tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 09:40
Geen matches
goudviske.be schreef op zondag 13 december 2015 @ 23:43:
[...].

Ik had ergens op de site van een winkel ( denk coolblue.nl ) gelezen dat ze de 1ste levering verwachten op 28 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goudviske.be
Geen matches
Yarisken schreef op maandag 14 december 2015 @ 00:28:
[...]

Ik had ergens op de site van een winkel ( denk coolblue.nl ) gelezen dat ze de 1ste levering verwachten op 28 december.
zou mooi zijn :-) dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Geen matches
Bizar, hier kan je ze al bestellen :-)

https://www.centralpoint....boxnuc6i3syh-num-4393635/

Edit: enkel dit type.

[ Voor 3% gewijzigd door Yarisken op 14-12-2015 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Na wat overleg in het voedingentopic heb ik besloten de pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W te willen gaan gebruiken.
De setup is nu als volgt:
#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! Straight Power 10 400W€ 67,95€ 67,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 611,70

Het enige waar nog onduidelijkheid over bestaat is de NIC. Het is niet zeker of deze ondersteund wordt door ESXi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goudviske.be
Matis schreef op maandag 14 december 2015 @ 18:18:
Na wat overleg in het voedingentopic heb ik besloten de pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W te willen gaan gebruiken.
De setup is nu als volgt:
#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! Straight Power 10 400W€ 67,95€ 67,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 611,70

Het enige waar nog onduidelijkheid over bestaat is de NIC. Het is niet zeker of deze ondersteund wordt door ESXi.
We gebruiken op het werk de Intel® PRO/1000 GT (4 poort), die werkt zonder probleem op ESXi 5.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewooneu
Geen matches
Beste tweaker goeroes,

HIerboven werd gesuggereerd, dat een I7 overkill zou zijn.
Nu wil ik kiezen tussen de I5 6600T en I7 6700T. het verschil is ongeveer 120 duurder, toch begrijp ik niet waarom het overkill zou zijn. Ik wil de machine gebruiken o meerdere vms te gebruiken (lees exchange, AD, PLex en wat 2012 bakken). Ik heb gezien, dat de I7 4 cores met 8 threads heeft en de I5 maar 4 cores, met maar 4 threads. Het maximale verbruik zit enkel op 35 watt voor beiden.
Ikzelf heb het idee, dat het toch handig is om 8 threads te kunnen gebruiken of zie ik wat over het hoofd.

Alvast dank voor jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Geen matches
Uit benchmarks blijkt gewoon heel simpel dat je je CPU niet zomaar op een manier belast dat hyperthreading zin heeft in thuissituaties. Bij games misschien een beetje, maar bij virtual machines is de kans gewoon wat kleiner dat hyperthreading zin heeft.

Je *merkt* het iig niet. Misschien dat je het syntetisch kan meten met tools, maar je zal er sowieso niks van merken in de User Interface ofzo.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewooneu
Geen matches
Verder ben ik er inmiddels uit, dat de case idd waarschijnlijk een mini atx wordt en wel de:
Silverstone Sugo SG10 waarbij de CPU koeler een maximale hoogte moet hebben van 165mm
Nu ga ik de machine niet als gamepc inrichten en zal dus ook gebruik worden gemaakt van de onboard video die al door de processor wordt geleverd. Ik vraag me af wat de beste koeler op dit moment is voor mijn situatie, waarbij rekening gehouden dient te worden, dat de machine 24x7 aanstaat. Meerendeel standby en gebruik meer in de avonduren. Ik heb op Anandtech gelezen, dat Noctua's wel hoog aangeschreven staan, maar zie door de bomen het bos niet meer zoveel keus. Belangrijk vind ik wel dat de koeler stil moet zijn.

Alvast dank voor jullie reacties!!

Groet Eus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewooneu
Geen matches
Dus het zal in iedergeval niet voor vertraging zorgen of extra performance als ik je goed begrijp? Ik wil mijn server gewoon als testopstellingen gaan gebruiken, dus er zullen op zich niet veel clients tegelijk met mijn servers gaan connecten. Als dit zo is, hou ik uiteraard 125 euro liever in mijn zak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
gewooneu schreef op maandag 14 december 2015 @ 20:59:
Beste tweaker goeroes,

HIerboven werd gesuggereerd, dat een I7 overkill zou zijn.
Nu wil ik kiezen tussen de I5 6600T en I7 6700T. het verschil is ongeveer 120 duurder, toch begrijp ik niet waarom het overkill zou zijn. Ik wil de machine gebruiken o meerdere vms te gebruiken (lees exchange, AD, PLex en wat 2012 bakken). Ik heb gezien, dat de I7 4 cores met 8 threads heeft en de I5 maar 4 cores, met maar 4 threads. Het maximale verbruik zit enkel op 35 watt voor beiden.
Ikzelf heb het idee, dat het toch handig is om 8 threads te kunnen gebruiken of zie ik wat over het hoofd.

Alvast dank voor jullie reacties
Het is een misverstand dat hoe meer cpu's hoe beter als je begint te virtualiseren.
Als je op bv esxi virtuele machines draait dan zorgt de cpu scheduler ervoor welke machine wanneer cycles krijgt.
Stel je voor dat je een fysieke machine hebt met 1 cpu en 2 cores en 16 GB ram en je installeert bv 4 virtuele windows servers.
Een beginner zou elke server bv 4 of 8 vcpu's geven. Vanaf een beetje heavy load gaat heel je machine beginnen kraken.
Een routinier gaat elke machine maximum 1 vcpu geven en bijsteken indien nodig.
Daarmee dat je , voor thuisgebruik, zelden aan het aantal vm's gaat komen dat effectief gebruik gaat maken van de I7 door de limitatie van het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewooneu
Geen matches
Zou je meer uitleg willen geven m.b.t. het geheugen? Ik wil er in iedergeval 64 GB in stoppen. Omdat ik nu op een bak met 16 GB merk, dat ik virtuele machines maar 1024 MB of 2048 MB moet geven, anders hou ik te weinig over over al mijn machines. WIndows updates duren hierdoor ook vaak langer, dan gewenst.

Ik begrijp je tot op zekere hoogte, dat de I7 overkill is en je redenatie komt mij bekend voor. I7 is momenteel dus overkill, de vraag rest me enkel nog of dit over 5 jaar ook nog zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
Hyperthreading geeft zo'n 10% mogelijke extra performance, single core VM's zijn erg traag bij Windows update, qua geheugen wil je eigenlijk het totaal gewoon hebben (host+alle VM's). Ook te veel cores toewijzen geeft een slechte performance, als je een volledig OS als host hebt begint het exponentieel merkbaar te zijn vanaf het moment dat je het aantal physieke cores gebruikt hebt en een zware load. Zonder HT zelfs een core eerder. Op mijn i7 is dat dus na 2 VM's met 2 vCPU's elk. Voor zware taken zorg ik dus altijd dat Fusion nooit meer dan 2 VM's gestart heeft.

[ Voor 239% gewijzigd door |sWORDs| op 15-12-2015 04:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Fusion is wel weer wat anders dan ESXi... Daar zit nog wel wat overhead in.

Ik zou echt lekker voor een snelle i5 gaan. Als je *echt* merkt dat het over 3-4 jaar te weinig is, zet je de i5 in V&A en haal je een i7 (danwel nieuw, danwel uit V&A).

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
Het ging om de 10%, 1vCPU, geheugen en windows update. Ook ik zou voor een i5 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewooneu
Geen matches
Omdat ik de machine 24 uur per dag aan wil laten staan, kies ik voor een T versie, die doet maar max. 35watt, ik kom dan zowiezo op een 2,7 mhz t.o.v. de normale processors zijn deze dus langzamer. Maar wil dus niet veel geld aan stroom kwijt zijn. pc zal worden gekocht uit ontwikkelingsbudget van mijn werk, dus zal me zelf niet veel geld kosten. Neig dan ook nog steeds naar de i7 6700t, die ook nog een grotere cache heeft, maar jullie brengen me wel erg aan het twijfelen hoor :). CPU koelers heb ik eigenlijk geen kaas van gegeten en neem graag jullie meningen mee in de beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:59
Geen matches
Gewoon doen, vast de beste keuze.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewooneu
Geen matches
Op dit moment is dit mijn lijstje

ASUS Z170M-Plus
intel i5 6600t of i7 6700t
Kingston ValueRAM KVR21R15D4K4/64
Seagate 3TB Surveillance HDD
Cooler Master V450 Semi-Modular
Silverstone Sugo SG10

en nijg momenteel naar de volgende koeler, enkel alleen dat ie volgens de specs stil schijnt te zijn en uit reviews van anandtech zie ik, dat Noctua wel goede koelers heeft. De hdd heb ik overigens ook nog mijn twijfels over, ik kom eigenlijk in de reviews geen enkele disk tegen, die betrouwbaar is.

Noctua NH-U9B SE2 koeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Geen matches
gewooneu schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:13:
Omdat ik de machine 24 uur per dag aan wil laten staan, kies ik voor een T versie, die doet maar max. 35watt, ik kom dan zowiezo op een 2,7 mhz t.o.v. de normale processors zijn deze dus langzamer. Maar wil dus niet veel geld aan stroom kwijt zijn. pc zal worden gekocht uit ontwikkelingsbudget van mijn werk, dus zal me zelf niet veel geld kosten. Neig dan ook nog steeds naar de i7 6700t, die ook nog een grotere cache heeft, maar jullie brengen me wel erg aan het twijfelen hoor :). CPU koelers heb ik eigenlijk geen kaas van gegeten en neem graag jullie meningen mee in de beslissing.
Zijn die T processoren nu nog steeds voer voor discussie? Los van het feit dat je aan een HT CPU in VMware minder snel baat hebt is een T processor alleen maar een gecastreerde non-T variant. Alleen als je denkt dat je qua koeling de non-T niet kwijt kunt zou ik een T processor overwegen. Een CPU die idle is, verbruikt sowieso die 35W max TDP niet. Die 35W TDP is een indicator van het af te voeren vermogen (warmte!) bij full load. Een non-T processor heeft een hogere maximale clock snelheid (en dus ook een hogere TDP bij full load dus meer vermogen afvoeren in de vorm van koeling) en is dus in theorie bij dezelfde workload eerder weer idle.

Nu jij weer ...

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewooneu
Geen matches
Hoi Redfoxert, dat wist ik niet. Ik dacht dat de TDP het maximale verbruik aan stroom zou zijn, voor een processor, maar als ik jouw relaas goed lees heeft het hier niet mee te maken, maar met het vermogen, warmte wat moet worden afgevoerd. Begrijp me niet verkeerd, maar de laatste 10 jaar heb ik hardware ins en outs niet gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Geen matches
gewooneu schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:25:
Hoi Redfoxert, dat wist ik niet. Ik dacht dat de TDP het maximale verbruik aan stroom zou zijn, voor een processor, maar als ik jouw relaas goed lees heeft het hier niet mee te maken, maar met het vermogen, warmte wat moet worden afgevoerd. Begrijp me niet verkeerd, maar de laatste 10 jaar heb ik hardware ins en outs niet gevolgd.
Ja en nee, een cpu die meer warmte kan afvoeren heeft dus ook een hoger maximaal stroomverbruik. Alleen moet je nadenken hoe vaak je cpu op full load staat te werken. Ik denk dat je op dat moment een heel ander probleem hebt. Bij virtualisatie is de CPU vrijwel nooit het probleem, je geheugen is meestal als eerste de bottleneck, de hoeveelheid welteverstaan.

TDP staat niet voor niks voor Thermal Design Power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewooneu
Geen matches
En hij draait natuurlijk op een hogere kloksnelheid, wat ook stroom kost lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:54
Geen matches
T of niet-T maakt niet heel veel verschil.

Mijn prive setup bevat 4x een T proc voor de VM nodes en 1x een standaard CPU voor de storage node.
Alle nodes gebruiken dezelfde hoeveel stroom als ik ze meet met de powermeter (uiteraard zonder disken)
Zodra er goeie test load opkomt gaat de niet-T iets hoger, maar dat is niet reeel in dagelijks gebruik ;)

Heb de luxe om twee echte Xeon bakken er bij te draaien voor test doeleinden (werk)
1. 4x E5-4607 v1 140W idle (95w TDP)
2. 2x E5-2680 v2 98W idle (115w TDP)

De tijd dat CPU's ook daadwerkelijk zoveel stroom verbruiken als dat de TDP aangeeft is sinds een paar jaar voorbij ;)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Geen matches
gewooneu schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:26:
Zou je meer uitleg willen geven m.b.t. het geheugen? Ik wil er in iedergeval 64 GB in stoppen. Omdat ik nu op een bak met 16 GB merk, dat ik virtuele machines maar 1024 MB of 2048 MB moet geven, anders hou ik te weinig over over al mijn machines. WIndows updates duren hierdoor ook vaak langer, dan gewenst.

Ik begrijp je tot op zekere hoogte, dat de I7 overkill is en je redenatie komt mij bekend voor. I7 is momenteel dus overkill, de vraag rest me enkel nog of dit over 5 jaar ook nog zo is.
De limitatie als je gaat virtualiseren is bijna altijd het geheugen. Zelf bij ons in test geef ik windows 2012 R2 servers minstens 4 GB en soms 8 GB om optimaal te werken.
Voor de cpu's. Er is een vuistregel dat je , op zwaar belaste systemen, per core maximum 3 vcpu's mag uitdelen. Op minder belaste systemen kan je zelf gaan naar per core 5 vcpu's. Bij heel zwaar belaste systemen ga je best naar een 1 op 1 relatie dus 1 core is 1 vcpu.
Dus stel dat jij een i5 neemt met 1cpu en 4 cores. Dan kan je, voor thuisgebruik de 1 core en 5 vcpu regel, ongeveer maximum 20 vcpu's instellen voor al je servers.
Een 2012 R2 server met active directory heeft meer dan genoeg aan 1 core. Exchange , voor test, heeft meer dan genoeg aan 2 cores etc... . Je ziet dat met 64 GB het moeilijk gaat worden om aan de limitatie van 20 vcpu's te komen voor je geheugen vol gaat zitten. Neem je nu bv 128 GB en een heel pak servers dan gaat een I7 met 8 cores wel interessant worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Geen matches
gewooneu schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:34:
En hij draait natuurlijk op een hogere kloksnelheid, wat ook stroom kost lijkt me.
Nee dat doet ie dus niet, in idle verbruiken ze beide even veel (of even weinig). Een non-T heeft een hoger plafond. Voor de prijs hoef je het ook niet te doen, die zijn nagenoeg gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:19
Geen matches
[...]
Werkt intel GVT wel in de 6 serie nuc/intel processoren dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dujour
  • Laatst online: 26-09 16:00
Ik ben ook bezig met een esxi server samen te stellen.
Heb nu het volgende:

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock B150M Pro4S€ 78,50€ 78,50
1Sharkoon T3-S€ 27,95€ 27,95
2Crucial CT2K8G4DFD8213€ 75,-€ 150,-
1be quiet! System Power 7 300W€ 32,95€ 32,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 502,20

Mijn voorkeur heeft 32 gb intern.
HDD's heb ik nog.

Iemand nog aanmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
FireDrunk schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 14:11:
Voor de mensen die ik recentelijk geadviseerd heb om NFS4.1 te gebruiken. Misschien handig om te weten dat ik recentelijk veel problemen heb met NFS File Locks die op mysterieuze wijze verdwijnen op NFS 4.1.
(ik gebruik wel multipathing, misschien dat dat er iets mee te maken heeft, maar zeker weten doe ik het niet.)

Omdat ESXi een lock op de vmdk vereist, wordt de VM keihard gekilled... niet echt wenselijk...

Ik ga nu eens kijken of ik dezelfde problemen met iSCSI heb.
Had dezelfde problemen met iSCSI.

Even dieper op in gegaan. Het blijkt dat ik bij mijn laatste opschoon (ofzo) actie, mijn SAS controller in het verkeerde PCIe slot gestoken heb. Hierdoor draait hij maar op x1.

Rare is dat hierdoor blijkbaar de performance zo sterk inkakt, dat de controller soms wat steekjes mist.
Vanavond eerst maar even de controller in een x4 slot steken om te kijken of dat helpt.

Firmware is intussen al geupdatet naar P19. Nu maar hopen dat het zaakje weer stabiel wordt.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-09 09:41
dujour schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:25:
Ik ben ook bezig met een esxi server samen te stellen.

Mijn voorkeur heeft 32 gb intern.
HDD's heb ik nog.

Iemand nog aanmerkingen?
Eerst was ik ook van plan de ASRock B150M Pro4S te kopen. Let op dat deze geen M.2 interface heeft. Omdat ik een Samsung 950 Pro SSD heb aangeschaft, heb ik dit bordje laten vallen en ben gegaan voor de H170 variant van Asrock.
Dus mocht je ooit nog eens een M.2-SSD willen gaan aanschaffen, is dit mss niet de beste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dujour
  • Laatst online: 26-09 16:00
Geen matches
Cranberry schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:32:
[...]

Eerst was ik ook van plan de ASRock B150M Pro4S te kopen. Let op dat deze geen M.2 interface heeft. Omdat ik een Samsung 950 Pro SSD heb aangeschaft, heb ik dit bordje laten vallen en ben gegaan voor de H170 variant van Asrock.
Dus mocht je ooit nog eens een M.2-SSD willen gaan aanschaffen, is dit mss niet de beste keuze.
Ik heb een EVO 840 SSD, en ben ook niet echt van plan om een m2 aan te schaffen.
Ruimte zat waar ik deze server neer wil zetten en daarom ook een grote kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-09 09:41
Geen matches
dujour schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:59:
[...]

Ik heb een EVO 840 SSD, en ben ook niet echt van plan om een m2 aan te schaffen.
Ruimte zat waar ik deze server neer wil zetten en daarom ook een grote kast.
OK, maar ik wilde een SSD met een M.2-interface, die met het NVME protocol communiceert vanwege de hoge te halen snelheden. Dus meer een procotol/interface reden dan een fysieke ruimte-kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Geen matches
Well how about that...

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/6WDuL1yrgfLBCrzFaCNKwwFa/full.jpg

Dit is op mijn lokale ZFS pool (gewoon HDD's) zonder enige vorm van L2ARC of SLOG...

Geen idee hoe ze 2*1Gb inhalen met NFS4.1, maar me likey...

Woops, zie net dat ik bij de 2e test, 1GB als test size heb. Even nieuwe draaien :)

[ Voor 15% gewijzigd door FireDrunk op 15-12-2015 16:23 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tulipman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-02-2022
Geen matches
Interessant!!

Ik had ook plannen om pfSense op een NUC te gaan draaien, maar las verhalen over dat pfSense de NICs n-i-e-t herkent (geen juiste drivers in pfSense die de NICs herkennen)

Welke versie van pfSense draai jij nu in je test-setup, want ik hoorde laatst verhalen dat een recente beta versie van pfSense dit driver probleem met NUCs heeft opgelost.

Vast dank voor info!!

Tulipman
[...]

Ondertussen wat mee bezig geweest en heb een test setup draaien met een Intel NUC5i3RYH, een TPLink managed switch en een Asus RT-AC66U. Ik moet zeggen dat de "oude" NUC5 met een i3 al verbaast. De NUC draait momenteel 1x pfsense, 2x windows client en 1x ubuntu server, dit allemaal erg vlot. Ik zal het Atom verhaal maar achterwege laten :-)

Het Intel GVT aan de praat krijgen gaat iets minder makkelijk :-) al wat zitten experimenteren met ESX en Xenserver maar so far nog geen suc6...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goudviske.be
Geen matches
tulipman schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 19:43:
Interessant!!

Ik had ook plannen om pfSense op een NUC te gaan draaien, maar las verhalen over dat pfSense de NICs n-i-e-t herkent (geen juiste drivers in pfSense die de NICs herkennen)

Welke versie van pfSense draai jij nu in je test-setup, want ik hoorde laatst verhalen dat een recente beta versie van pfSense dit driver probleem met NUCs heeft opgelost.

Vast dank voor info!!

Tulipman

[...]
Hoi,

Een aangepaste versie van ESX versie 6 update 1. Ik denk dat de netwerk driver standaard werkt, voor de storage controler moest ik de driver toevoegen in de image.
Als je wil kan ik de custom install iso wel even doorsturen met wetransfer ofzo. Stuur dan even een PM met email adres.

pfsense draai ik de laatste versie (2.2.5-RELEASE (amd64) ), standaard installatie, standaard esx netwerk controllers (niet de oude versie).

Ik heb het nu in test draaien op een NUC5i3RYH, maar van zodra de 6 er is ga ik wisselen :-)

Suc6!

[ Voor 7% gewijzigd door goudviske.be op 19-12-2015 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddysleep
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-09 16:24
Ik heb momenteel een desktop die dringend aan vervanging toe is. Ik ben van plan mijn huidige desktop te upgraden en er een esxi machine van te maken. Ik heb echter nog enkele vragen/bedenkingn.
In tegens telling tot vele mensen hier, ben ik van plan de server enkel aan te zetten wanneer ik hem gebruik (dus niet 24/24 7/7). Bij het opstarten van de esxi machine wil ik dat er een windows virtuele machine mee opstart, die een videokaart en usb controller gepassthrought krijgt. Aan de videokaart zal een scherm hangen en dit wordt dan ook mijn alledaagse computer, waarop ik bijvoorbeeld op bijna native performance kan gamen.

Er zijn echter nog wat bedenkingen/vragen die ik heb met deze setup, namelijk: wanneer ik een uurtje of twee naar de winkel ga en ik wens al mijn programma's die openstaan
op te slaan (dus eigenlijk sleep), wat kan ik dan doen zodat de computer toch nog uit gaat?
Ik dacht aan het volgende:
* In mijn guest OS zet ik windows op sleep. Wanneer deze in sleep is gegaan druk ik kort op de hardware powerbutton van de esxi machine. Vervolgens gaat deze in shutdown
Wanneer ik volgende keer de esxi machine opnieuw opstart, wordt mijn windows terug geladen met alle programma's die openstonden toen ik windows op sleep zette.

Een 2de fix, geen idee of die haalbaar is:
* Wanneer ik op de hardware aan/uit knop duw op mijn esxi server, dan slaat hij de staat op van alle vm's die aan het runnen zijn en sluit hij vervolgens af. Wanneer ik dan
de esxi machine herstart, gaat hij verder, waar windows opgelsagen werd.

Ik weet niet of dit allemaal mogelijk is, gelieve wat meer uitleg als iemand hier iets vanaf weet.
Ik heb ook al opgezocht dat wanneer ik een videokaart wil passthroughen aan een vm, ik een AMD kaart zal moeten kopen, gezien de consumer-level nvidia's dit niet supporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
De consumer-level nVidia kaarten doen het alleen met een hardware mod naar Quadro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddysleep
Geen matches
Wat bedoel je daar juist mee? Ik weet dat quadro's dit kunnen. Maar dat zijn in mijn ogen niet echt consumer-level nvidia kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
Ik wil mijn 3 systemen en NAS (draait ook VM's in KVM) vervangen door een enkele server. Momenteel heb ik 4x4 cores, waarvan twee 32GB en twee 16GB geheugen hebben. De andere optie was alles voor zien van 10Gbit en een 10Gbit switch, maar de kosten zijn ongeveer gelijk.

Ik zit aan de volgende setup te denken:
#Product
2Intel Xeon E5-2680 v3 Tray
1Asus Z10PE-D16 WS
1PNY GRID K2 (VCGRIDK2M-L2R-PB)
1Crucial MX100 512GB
1Intel 750 SSD 2,5" PCIe 3.0 x4 400GB
1Samsung SM843T 480GB
1Phanteks Enthoo Pro Window Zwart
2Corsair Hydro H75
8Crucial CT16G4RFD4213
1Corsair AX860i
1Samsung 950 Pro 512GB
1Asus ASMB8-IKVM IPMI 2.0 module

De bovenste twee (CPU's en bord) zijn onderweg, 3-6 (K2, SATA SSD's, Intel 750) heb ik liggen, de rest van de "oude" systemen gaat V&A in om de kosten te drukken.
Ik weet dat de 950 op PCIe 2.0 gaat draaien, maar ik wil de sloten graag vrij houden voor converters naar extra U.2 sloten voor uitbreiding, de extra geheugen sloten zijn ook voor toekomstige uitbreiding, de SATA SSD's gaan 1:1 naar twee server VM's die veel storage nodig hebben (de enterprise 843T naar de server met veel writes, de Intel 750 doet de server VM's, de Samsung 950 de desktops). Voor de K2 zal ik wel weer een custom fanduct voor moeten maken aangezien deze passief is en een flinke airflow door de kaart heen nodig heeft.

Zou dit idle nou echt meer verbruiken dan 4 systemen + switch? En nog tips/opmerkingen?

[ Voor 36% gewijzigd door |sWORDs| op 21-12-2015 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
teddysleep schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:40:
Wat bedoel je daar juist mee? Ik weet dat quadro's dit kunnen. Maar dat zijn in mijn ogen niet echt consumer-level nvidia kaarten.
Er zit geen verschil tussen een Quadro en Geforce chip, dus door wat weerstanden aan te passen kun je van sommige Geforce chips een Quadro maken. De software doet dan de rest en alle features die je nodig hebt voor passthrough zijn dan beschikbaar. http://www.eevblog.com/fo...rofessional-counterparts/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddysleep
Geen matches
Ah, dat wist ik niet. Dit zijn wel al kaarten uit 2013 :( en ik heb niet echt zin om meteen te gaan foefelen met die nieuwe gpu. Ik wil er niet aan denken dat ik hem stuk maak :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 15:03
Geen matches
Ik heb hier wel een GTX 660 Ti liggen met instructies waar te foefelen, maar ik heb het nog niet durven doen :+

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddysleep
Geen matches
hehe, de truc werkt ook enkel met oudere kaarten 6XX reeks van nvidia, oovr zover ik weet en niet op de 9XX reeks. Ik denk dat ik mijzelf wat geld ga besparen en voor een iets minder krachtige amd gpu ga. Het is nu ook niet dat ik een echte gamer ben, eerder occasioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Na een tijdje puzzelen en hier vooral veel advies te hebben ingewonnen/gevraagd ben ik op de volgende configuratie uitgekomen. Wat vinden jullie er van?

Schijven (Samsung 850 120GB M.2 SSD en een 850 500GB SSD) heb ik al en daarnaast ook nog een iSCSI target op mijn NAS. Ook heb ik nog een Intel Quad NIC PCIe welke supported is door ESXi. Ik zou dus met de NIC op het moederbord (ook supported ESXi) totaal 5 NIC's aan boord hebben. Beetje overkill maar de kaart heb ik al liggen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Tray€ 211,50€ 211,50
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 82,95€ 82,95
1Cooltek C3 Zwart€ 63,67€ 63,67
1Scythe Kozuti 40mm Super-Low Profile€ 25,95€ 25,95
2Crucial CT2K8G4DFD8213€ 73,-€ 146,-
1be quiet! Straight Power 10 400W€ 71,50€ 71,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 601,57

[ Voor 5% gewijzigd door Madhouse1979 op 22-12-2015 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddysleep
Ik googlede juist eens op ssd en trim en het blijkt dat esxi geen trim support. Is dit erg? En zijn er bepaalde ssd's die de voorkeur hebben om te gebruiken met esxi? Ik dacht zelf aan de crucial mx200 250GB.

Gebruikt iedereen hier eigenlijk de esxi free license of die evaluation copy? Of zijn er mensen die esxi aangekcht hebben (lijkt mij duur voor privégebruik). Wat zijn de nadelen van de esxi free license? Ik kan dze nergens duidelijk vinden. Vroeger was er iets van een 32GB RAM limit en VM hardware version max 8, maar voor zover ik gevonden heb is dat niet meer het geval.

[ Voor 49% gewijzigd door teddysleep op 22-12-2015 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Geen matches
Ik probeer vCenter 5.1 een upgrade te geven naar 6.0, helaas blijft de installer eindeloos hangen op "validating, this might take several minutes". In de logfile is te de volgende error als laatste te vinden:
code:
1
WARNING transport.local BAD REQUEST: Cannot execute ['/opt/vmware/vpostgres/1.0/bin/psql

Als ik die map op zoek bestaat deze niet, wel bestaat de 9.0/bin map. Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Geen matches
Eerst naar 5.5 upgraden?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Geen matches
Dat lukt, maar is meer een workaround en geen oplossing :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Geen matches
Het is in sommige gevallen terecht. Vooral omdat de complete SSO oplossing in VMware 5.5 gewijzigd is.
Volgens mij hebben ze de upgrade scripts alleen in 5.5 gestopt, waardoor je van 5.1 eerst naar 5.5 moet om zo het hele SSO gebeuren te upgraden.

Daarna kan je verder naar 6.0 :)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
edit

[ Voor 130% gewijzigd door |sWORDs| op 25-12-2015 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:28
Ik zal hier ook maar eens een post wagen, ik ben bezig om een HTPC + NAS + FTP/download bak uit te werken. Nu is dat op zich allemaal leuk en aardig maar er zit 1 klein puntje aan. Het HTPC gedeelde moet "gebruiker proof" worden. Als in mijn pa wil het direct aan de TV gebruiken maar wil verder niks hoeven doen met rdp of ander gedoe. Vast wel bekend. Hiervoor wil ik dus een VM gaan draaien met OpenELEC (starten in KODI zonder extra's).

Omdat ik hiervoor directe output van de HDMI (beeld + geluid) en input van een SD-reader en minimaal 2 USB poorten nodig heb kom je al snel uit bij Intel VT-D en dus bij ESXI.

Ik wil in de achtergrond wel zelf alles kunnen managen via RDP, waarschijnlijk komt er Windows Server 2012R2 op. (licentie via mijn werk op MSDN dus die aanschaf is er niet)

Op een oude PC heb ik al wat lopen stoeien ermee, ging verder prima maar ik liep toch tegen wat dingetjes aan.
-ESXi ondersteund geen Intel 'soft' RAID (RAID kaart nodig)
-NIC 'delen' lijkt niet te werken. (extra NIC kaart nodig)

Echter zit ik totaal niet in de RAID kaarten wereld behalve hardware locked HP ProLiant kaarten (P4x0 voornamelijk). Ik wil 4 S-ATA schijven aan kunnen sluiten met uitbreiding naar 6 (kast ondersteund max 6x 3.5") dus dan zit je al aan een 2 poorts SAS kaartje met 2 maal SAS -> 4x Sata adaptor kabel.

Qua hardware had ik had ik volgende bedacht. Het hoeft niet op een euro bezuinigd te worden dus de CPU en het moederbordje zijn wat aan de hoge kant. Echter wil ik wel dat het een beetje draait dus die i3 is toch wel minimaal. Ik heb al een Nvidia NVS 310 kaartje liggen voor beeld dus die zit er al bij. Extra NIC indien nodig zijn de kosten niet. Of eventueel de ingebouwde Wi-Fi gebruiken voor triviale zaken voor KODI, rest gaat op share niveau.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 i3-6100T Boxed€ 122,95€ 122,95
1Gigabyte GA-Z170N-WIFI€ 136,95€ 136,95
1Fractal Design Node 304 Zwart€ 78,90€ 78,90
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 34,90€ 34,90
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 96,-€ 96,-
1be quiet! Pure Power L8 300W€ 40,95€ 40,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 510,65

Dus mijn vraag is als volgt, A kan dit met ESXi of ben ik veel te ingewikkeld bezig en B wat voor RAID kaart raden jullie aan? Ik dacht een beetje aan rond de 125 euro. Hoeft geen SSD 550MB/s vol gas kaartje te zijn want komen 4x pricewatch: Seagate Desktop HDD ST3000DM001, 3TB of vergelijkbare WD RED schijven aan te hangen maar voor het NAS en media gebeuren moet het wel een beetje soepel draaien. De maximale lees/schrijf snelheid van die schijven in AHCI is ongeveer 170MB/s.

In Azië ben ik al een LSI 9240-8i en 9261-8i tegen gekomen voor ongeveer 150 euro.
OpenELEC op een Raspberry 2B heb ik al geprobeerd, dat werkt allemaal net te traag om lekker mee te werken (via LAN). Het geheel moet wel 24/7 draaien dus zuinigheid behalve dataveiligheid is ook een kanttekening ;)

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
Je hebt niet perse een RAID kaart nodig. Je kunt bijvoorbeeld xpenology draaien met de schijven in raw device mapping. Een Geforce kaart kun je niet in passthrough gebruiken, daar heb je een Quadro of ATI kaart voor nodig.
Misschien makkelijker is om OpenELEC niet te gebruiken en gewoon Linux met XBMC als host te draaien en KVM voor VM's (of alles op host). Of XBMC op Windows 2012R2, waarbij je of alles op de host draait, of een aantal zaken in HyperV(Of Windows 10 met client HyperV).
Ook een optie zou een QNAP NAS kunnen zijn, wel duurder maar dan heb je ook een NAS en XBMC op HDMI.
Wat bedoel je met NIC delen werkt niet? Dit moet ten alle tijden werken.

[ Voor 16% gewijzigd door |sWORDs| op 28-12-2015 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Geen matches
|sWORDs| schreef op maandag 28 december 2015 @ 21:08:
Je hebt niet perse een RAID kaart nodig. Je kunt bijvoorbeeld xpenology draaien met de schijven in raw device mapping.
Ik wil wel iets van dataveiligheid hebben, kan dat daarmee ook geraliseerd worden? Anders zit ik naar een RAID10 oplossing te kijken.
Een Geforce kaart kun je niet in passthrough gebruiken. Daar heb je een Quadro of ATI kaart voor nodig.
De NVS 310 is volgens Nvidia een Quadro kaart dus dat moet dan wel lukken.
Misschien makkelijker is om OpenELEC niet te gebruiken en gewoon Linux met XBMC als host te draaien en KVM voor VM's. Of XBMC op Windows 2012R2, waarbij je of alles op de host draait, of een aantal zaken in HyperV(Of Windows 10 met client HyperV).
Het probleem is hoe de sessie vanaf de TV (HDMI/DVI en input) op die VM te krijgen? Er zit geen RDP op een TV en RDP op die Raspberry is een ramp, zelfs met een dedicated RDP RbP2 distro, dat is veel te traag voor 1080P beeldmateriaal. Om nou een Thinclient erbij te kopen of oude PC weg te moffelen vind ik ook weer zonde.

Hyper-V heeft wel de voorkeur en heb ik ook al naar gekeken en uitgedacht maar daar werkt VT-D helaas niet onder. Dus geen passtrough mogelijkheden.
Wat bedoel je met NIC delen werkt niet? Dit moet ten alle tijden werken.
Bij het aanmaken van een VM is alleen de host NIC zichtbaar (vrij logish want 1 NIC op de PC) als ik die ga gebruiken raakt de boel in de stress. Bij Hyper-V kan je gewoon een soort NAT opstelling gebruiken, dat was me niet gelukt.

[ Voor 10% gewijzigd door naaitsab op 28-12-2015 21:17 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
Vrijwel alle NAS-en gebruiken software RAID, dus ja dat werkt. In het geval van HyperV of KVM hier boven draai je XMBC op de host en heb geen passthrough nodig. De NVS serie werkt niet met passthrough:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
GPU Family   Boards supported
Kepler
    GRID: K1, K2, K520, K340
    Quadro: K2000, K4000, K5000, K6000
    Tesla: K10, K20, K20x, K20Xm, K20c, K20s, K40m, K40c, K40s, K40st, K40t, K80
Fermi
    Quadro: 2000, 4000, 5000, 6000 
    Quadro-MXM: 1000M, 3000M
    Tesla: C2050, C2075, M2050, M2070, M2070Q
Tesla
    Quadro FX1800, 3800, 4800, 5800
    Quadro-MXM: FX880M, FX2800M
    Tesla: M1060, C1060

[ Voor 57% gewijzigd door |sWORDs| op 28-12-2015 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
|sWORDs| schreef op maandag 28 december 2015 @ 21:18:
Vrijwel alle NAS-en gebruiken software RAID, dus ja dat werkt. In het geval van HyperV of KVM hier boven draai je XMBC op de host en heb geen passthrough nodig. De NVS serie werkt niet met passthrough.
Dat is opzich ook een optie. Op de host gewoon een user aanmaken die bij het laden KODI start als loginscript en dat ik via RDP als admin inlog. Als het goed is kan 2012R2 via een GPO/regkey meerdere logins aan dus dat zou moeten lukken met 2 users.

Dan heb ik op zich ook geen ESXi nodig, alleen even de vraag in hoeverre soft RAID te realiseren is, de gemiddelde NAS is qua I/O niet vooruit te branden, niet zo heel fijn voor een server. Aan de andere kant kan Hyper-V wel omgaan met Intel RAID, niet de beste oplossing maar opzich een redelijke tussenweg qua uitgave. Als er vanuit ESXi een mogelijkheid is voor soft redundancy waar men betere ervaringen mee heeft kan dat ook, alleen maakt dat het mogelijk onnodig complex.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
Ik weet niet wat je denkt van Intel RAID/LSI MegaRAID en andere goedkope oplossingen, maar dat is net zo goed software RAID, waar weinig mis mee is, aangezien het in de meeste gevallen sneller is dan hardware RAID, het heeft alleen een hogere CPU belasting. En een x64 NAS van tegenwoordig is super snel (4-40x sneller dan gigabit), maar een consumenten NAS zit wel met een lage queuedepth, maar met een paar VM's merk je daar helemaal niets van. Verder heeft RAID weinig te maken met data integriteit, je beschermt je alleen maar tegen uitval van x schijven.

[ Voor 35% gewijzigd door |sWORDs| op 28-12-2015 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Geen matches
|sWORDs| schreef op maandag 28 december 2015 @ 21:53:
Ik weet niet wat je denkt van Intel RAID/LSI MegaRAID en andere goedkope oplossingen, maar dat is net zo goed software RAID, waar weinig mis mee is, aangezien het in de meeste gevallen sneller is dan hardware RAID, het heeft alleen een hogere CPU belasting. En een x64 NAS van tegenwoordig is super snel (4-40x sneller dan gigabit), maar een consumenten NAS zit wel met een lage queuedepth, maar met een paar VM's merk je daar helemaal niets van. Verder heeft RAID weinig te maken met data integriteit, je beschermt je alleen maar tegen uitval van x schijven.
Die Intel RAID wordt 'direct' afgehandeld door je chipset icm UEFI of legacy en is onafhankelijk van je OS, dat heeft een OS based soft RAID niet. Het is beide soft RAID ja, echter weet ik niet of het de bijna 200 euro waard is voor een hardware RAID-kaart van bijvoorbeeld LSI.

Ik werk voor mijn werkgever qua offsite backups nog wel is met 8 of 12 bay Synology rackstations, dat is qua hardware echt geen kattenpis. Zelfs met WD RED Pro en Seagate Constellation arrays is dat met een dual Gibabit teaming nog steeds allemaal niet denderend. Dus ik ben benieuwd waarbij je die 40x gigabit snelheden hebt vastgesteld :P

Integriteit heeft het niks mee te maken nee, dat vang je eerder af met ECC geheugen en knappe software. Het is pure bescherming tegen schijfuitval, precies wat ik zoek. De extra performance van RAID10 is dan een bonusje.

Maargoed ik ga denk ik nog even wat pielen voor ik een beslissing ga maken. Het muntje valt nu voorzichtig richting een Hyper-V host maar ik ga wat meer onderzoek doen nog. In ieder geval dank voor het meedenken.

[ Voor 8% gewijzigd door naaitsab op 28-12-2015 22:19 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
De QNAP's vullen zo 1 a 2x 10Gbit. https://www.qnap.com/i/us...rmance/product.php?II=159. Maar nogmaals met veel requests krijg je SATA wel op zijn knieën, maar wat jij beschrijft gaat nooit veel requests doen en zal super snel werken. Ik heb hier tijden met een 870 Pro (die haalt max 8Gbit door de controllers, in mijn config 822MB/s read, 524MB/s write) gedraaid met VM's erop en ernaast, geen centje pijn.

[ Voor 11% gewijzigd door |sWORDs| op 28-12-2015 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Laatst online: 18:33
Geen matches
Iemand ervaring met een goedkope UPS? Liefst 1 die enkele minuten live blijft en zelf als de stroom niet terugkomt een shutdown doet.

Ik ben nu druk alle data aan het backuppen om over te stappen op BtrFS. Install stick van Exsi 6.0 en Rockstor klaarliggen.

(test)setup zal zijn Exsi 6.0 met een dedicated controller doorgegeven aan een VM met Rockstor. Hierop zullen 4 3tb schijven in raid 6 komen. Dit zal ik stapgewijs uitbreiden richting voorlopig 8 schijven. Ik heb bijna alle data op kleinere schijven aanwezig. Dus backup is aanwezig.

Server is een Dell t20 met xeon 1225 en 24gb ecc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al ervaring met Esxi op een Nuc 6 (generatie 6)?

Aangezien gen 5 minder goed beschikbaar wordt en gen 6 juist meer, ben ik benieuwd of dit hier goed op werkt.
De laatste heeft ook een SD card slot, misschien kan hiervan opgestart worden, en een normale HDMI aansluiting wat bij de initiële setup makkelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Geen matches
jantje112 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:43:
Iemand ervaring met een goedkope UPS? Liefst 1 die enkele minuten live blijft en zelf als de stroom niet terugkomt een shutdown doet.

Ik ben nu druk alle data aan het backuppen om over te stappen op BtrFS. Install stick van Exsi 6.0 en Rockstor klaarliggen.

(test)setup zal zijn Exsi 6.0 met een dedicated controller doorgegeven aan een VM met Rockstor. Hierop zullen 4 3tb schijven in raid 6 komen. Dit zal ik stapgewijs uitbreiden richting voorlopig 8 schijven. Ik heb bijna alle data op kleinere schijven aanwezig. Dus backup is aanwezig.

Server is een Dell t20 met xeon 1225 en 24gb ecc.
Voor een server wil je wel graag een UPS die een goede sinus golf produceert, dus geen APC Back-UPS maar een Smart-UPS zoals deze bijvoorbeeld http://www.apc.com/shop/s...-USB-Serial-120V/P-SUA750 zijn genoeg van tweedehands te vinden. Vervolgens koop je twee nieuwe accu's van rond de 20 euro per stuk en dan kan je eigen battery pack maken, door de bedrading over te zetten. Ben je wel voor onder de 100 euro klaar.

Accu's:
http://www.ebay.nl/itm/Ak...ego-12V-7Ah-/181152540226?
http://www.akkustadl.de/A...USV-UPS-Akku-1-Akku-von-2

UPS
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr
Zelfs een nieuwer model: http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr
Staan er nog veel meer op.

Als er geen Accu's bijzitten moet je vragen of ze nog de oude hebben voor de bedrading zoals op dit plaatje. http://www.apc.com/shop/t...tery-Cartridge-48/P-RBC48. Het is gewoon kwestie van aansluiten op de nieuwe terminals en je bent klaar.

Wil je een shutdown dan zou je met scripts moeten werken en de UPS doorgeven aan een VM. Of je moet een UPS nemen met een netwerkkaart, maar dan ben je veel meer kwijt!

[ Voor 44% gewijzigd door Zenix op 02-01-2016 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duramen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-11-2024
Ben op zoek naar een zuinige ESXi server die ook als always on file server moet draaien (met 2 grote schijven)

Heeft iemand ervaring met dit bord?
pricewatch: Gigabyte GA-H110M-S2H
Ze claimen in de bios manual VT-d te ondersteunen

Heeeft het voor ESXi voordeel om voor een i3-6100 te gaan boven een G4500?
Eigenlijk zie ik alleen Hyperthreading als verschil en ik lees ergens dat ESXi daar niet zo goed mee om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 15:29

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

duramen schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:05:
Ben op zoek naar een zuinige ESXi server die ook als always on file server moet draaien (met 2 grote schijven)

Heeft iemand ervaring met dit bord?
pricewatch: Gigabyte GA-H110M-S2H
Ze claimen in de bios manual VT-d te ondersteunen

Heeeft het voor ESXi voordeel om voor een i3-6100 te gaan boven een G4500?
Eigenlijk zie ik alleen Hyperthreading als verschil en ik lees ergens dat ESXi daar niet zo goed mee om gaat.
Geen ervaring met t bordje in kwestie.

VT-d is enkel relevant als je het nodig hebt en je CPU het biedt (zowel de i3-6100 als de G4500 doen VT-d vlgs de spec sheets). Mocht je een device willen doorgeven (passthrough) aan een VM dan is VT-d ondersteuning een eis. Je kunt evt. ook disks doorgeven mbv RDM.

Het enige waar je bij ESXi en hyperthreading moet oppassen is het instellen van CPU affinity (zie ESXi 5.5 info hier mbt HT en CPU affin.)

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

ESXi maakt prima gebruik van HT, CPU affinity kun je sowieso beter vanaf blijven, zeker als je maar twee cores hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Maar voor thuis denk ik niet dat de relatief dure i3 merkbare meerwaarde heeft ten opzichte van de G4500. De i3's zijn vooral voor Gaming leuk. Voor ESXi zou ik het zo goedkoop mogelijk houden.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Sinds kort lees ik mijn stroom waardes uit via een P1 kabel naar Domoticz.

Hierbij ben ik een beetje geschrokken van het verbruik. 200/250 watt sluipverbruik waarvan +- 150 watt idle te verwijten is aan mijn esxi bak.

Ik draai:
- Moederbord - SuperMicro X10DRL-i
- Processor - 2x Xeon 2630 v3
- Netwerk - Quad NIC PCI-E
- 4 poorts PCI-E USB3 controller
- Controller - IBM M1015
- Hardeschijven
- 4x 3.5" disks 5700 RPM
- FusionIO PCI-E SSD

Koeling:
- 2x waterkoelsetje voor CPU's
- 2x 140mm ventilators

Ik zit te denken om dit hele zooitje te verkopen en wat nieuws aan te schaffen. 2x 2630 is ook zwaar overkill. Over gaan op een Skylake single CPU die zuiniger is dus het idee. Een idle verbruik van max 50 watt vind ik meer dan genoeg. reëel?

Maar voor ik zo'n concreet besluit maak wil ik bij jullie wat informatie inwinnen.

Als je de keus hebt om zuinig te gaan met deze punten in het achterhoofd:
- budget van +- 1250,-
- minimaal 4 NIC's
- Gebruik van 4 HDD's met freenas (M1015 PCI-passthrough oid)
- 6 VM's (piek verbruik van 12000 MHz en 32GB geheugen):

Gemiddeld verbruik:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WYHrYt1iy9sBrUJB6K0VbNKV/full.png

Wat zou je dan aanschaffen? Oude onderdelen hergebruiken kan, maar is absoluut geen vereiste.
Pagina: 1 ... 88 ... 116 Laatste

Let op:
Let op: Dit is geen 'algemeen ESxi-topic'. Ook je algemene VT vragen horen hier niet thuis!

Lees voor je begint goed de start post en blijf ontopic.