Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 08:29
Geen matches
inhoudelijk begrijp ik je verhaal.
Ik kom nu met 32 GB te kort.
Daarnaast wil ik liever een standaard "desktop/workstation" i.p.v. zelfbouw.
Daarnaast is de Z420 relatief goedkoop wat je ervoor krijgt.
Enig idee of ik hier "goedkoper" geheugen in kan zetten ipv het standaard HP ECC-geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Matched: esxi
prekz schreef op maandag 17 maart 2014 @ 09:24:
[...]

Wat ik raar vind is dat veel mensen een reguliere (2.5") m500 in gebruik hebben met esxi. Heeft het echt te maken met de interne sata controller en de controller van de ssd?
Ik heb juist dezelfde config als jou binnen Intel NUC i3-4010U, 8GB RAM, M500 120GB mSATA), ik ga het proberen werkend te krijgen en het hier posten. Sowieso installeer je ESXi best op een USB stick, anders ben je de hele SSD kwijt aan een paar GB van de installer en de rest kan je niet gebruiken in VM's.

EDIT: bij mij wordt ie onmiddellijk herkend om toe te voegen als datastore:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VhM2Z9O.png

[ Voor 9% gewijzigd door Phuncz op 31-03-2014 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:38
@Phuncz, dat is niet waar, ESXi partitioneert dan gewoon je SSD en je kan de rest van de SSD gewoon gebruiken voor VM's.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

FireDrunk schreef op maandag 31 maart 2014 @ 20:41:
@Phuncz, dat is niet waar, ESXi partitioneert dan gewoon je SSD en je kan de rest van de SSD gewoon gebruiken voor VM's.
Was dit altijd zo ? Misschien ben ik in de war met passthrough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Ja hoor, je kan ESXi gewoon op een SSD installeren en er gelijk VM's op draaien. Kan al vanaf GSX 2.0 ofzo 8-)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De reden waarom men ESXi op een usb stick zet is vrij simpel: scheiding van systeem en data. Dat zou je met Windows e.d. ook doen. Als er wat met het OS gebeurd heeft dat vrijwel geen invloed op de data. Je kunt hierdoor zonder gedoe ESXi opnieuw installeren. Dat is een heel stuk moeilijker als er ook data naast het OS staat want die zul je eerst elders onder moeten brengen. Ander voordeel is het kunnen testen van een nieuwere ESXi versie (nieuwe stick erin, nieuwe ESXi versie erop, instellen en gaan). Werkt dat niet lekker dan kun je terug naar je oude stick met oude ESXi install. Voor ruimtebesparing hoef je het niet te doen want zo groot is ESXi niet (het past binnen 2GB aan geheugen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Voordeel is zelfs, dat ESXi compleet in RAM geladen wordt, dus de USB stick word alleen gebruikt om van te booten, en om configuratiewijzigingen naartoe te schrijven. Voor de rest niets...

(Zelfs de logs worden er niet naartoe geschreven)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-09 20:51
Ik heb gisteren ESXi 5.5 geinstalleerd op een oude SSD. Daar staat nu ook een kleine datastore. Moet ik me zorgen maken over updates van ESXi?

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Geen matches
Waarom zou je?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Oh, ik dacht dat in een vorige post werd gesuggereerd dat je datastore ter ziele gaat bij een upgrade (wanneer datastore en ESXi op dezelfde schijf staan).

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Geen matches
Nee hoor, je kan tijdens de setup kiezen voor:

Install (format alles, en neem geen drivers mee naar nieuwe install)
Upgrade, preserve VMFS (custom drivers meenemen)
Upgrade, format VMFS (custom drivers meenemen)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
FireDrunk schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 09:35:
(Zelfs de logs worden er niet naartoe geschreven)
Dat is overigens wel even iets waarbij je stil moet staan. Als je het zo indeelt zal hij standaard nergens zijn logs neerzetten. Je zult in de advanced settings moeten duiken om even een plek aan te duiden waar hij z'n logs naartoe kan schrijven. Dat scheelt ook weer wat vervelende meldingen in de vSphere client :)
hansdegit schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 16:10:
Oh, ik dacht dat in een vorige post werd gesuggereerd dat je datastore ter ziele gaat bij een upgrade (wanneer datastore en ESXi op dezelfde schijf staan).
Als je mijn post bedoeld moet ik je teleurstellen, er staat niets over upgrades. Ik heb het specifiek over de situatie wanneer de ESXi installatie dusdanig stuk is dat een herinstallatie sneller en makkelijker is (dat kan dus van alles zijn).

Dat gezegd hebbende...er is bij een upgrade altijd een mogelijkheid dat er iets mis kan gaan. Men raadt niet voor niets aan om vooraf een backup te maken ;) Het is echter niet zo dat bij welke upgrade dan ook altijd de boel om zeep wordt geholpen, in tegendeel. Er een beetje op inspelen kan zeker geen kwaad.

Als je de nieuwe release naar cd brandt dan kun je daarmee je ESXi machine booten. Als je dat doet krijg je normaliter inderdaad, zoals FireDrunk al aangeeft, de mogelijkheid om een nieuwe install of een upgrade te doen. Helaas komt het soms voor dat je de upgrade mogelijkheid niet krijgt (dat heb ik al eens op 2 machines mee mogen maken). Dan kun je alleen maar een nieuwe install doen met die cd. Als je dan wil upgraden zou je het nog eens via de ESXi shell kunnen proberen (ik had de mazzel dat er al herinstall plannen waren, die kon ik nu naar voren halen, anders had ik wat anders geprobeerd).

Het misgaan van de upgrade is niet het enige probleem bij upgrades. Upgrades bij ESXi hebben best een aardige impact. Zo kunnen er zomaar ineens wat drivers zijn verdwenen waardoor je netwerkkaart of storage controller niet meer werkt (zoals we bij ESXi 5.5 hebben gezien). Als je een andere usb stick gebruikt dan kun je dit soort zaken testen en heb je de mogelijkheid om naar een werkend systeem terug te kunnen keren. Dit is een scenario waar je met een whitebox veel eerder tegenaan zult lopen dan een upgrade die misgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Geen matches
Helemaal mee eens!

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
Kwak toch even mijn gewenste esxi configuratie hier neer voor controle of alles wel op elkaar aansluit.

Waarschijnlijk krijg ik groenlicht om voor een bepaald budget om een testlab op te zetten.
Uiteraard op basis van esxi maar zal ook hyper-v en andere software op gaan draaien.

Bedoeling is dat ik bepaalde functionaliteiten ook wil testen zoals HA/vmotion etc etc.
Alles zal aangesloten worden op een HP1810 en door middel van vlans gescheiden worden.

Dit is de basis. Storage zal geregeld worden met aparte bak/nas d.m.v. iscsi/NFS

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4440 Boxed€ 153,-€ 153,-
1ASRock Q87M vPro€ 97,30€ 97,30
1Silverstone Legacy SG02B-F-USB 3.0€ 67,-€ 67,-
1Corsair CML16GX3M2A1600C10B€ 129,-€ 129,-
1be quiet! System Power 7 300W€ 29,99€ 29,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 476,29

moet een cluster worden van 3 nodes. Heb nog paar dual poort nics liggen voor extra poorten. Voorkeur gaat uit naar een zo klein mogelijk kast. maar wel met Q chipset. Ook met het oog op eventuele uitbreidingen.

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Geen matches
Klinkt prima!

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
Geen matches
leek mij ook wel een goed schot in de roos. Kan zo niks meer bedenken wat ik nog zou missen. energiezuinig hoeft het niet echt te zijn want staat niet dag en nacht te draaien en is ook niet voor thuis O-)

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik zit te kijken om de HP z420 in te zetten als esxi-host (lab-omgeving).
Is het mogelijk om deze geheugenmodules erin te plaatsen : pricewatch: Corsair XMS3 CMX8GX3M1A1333C9

Gaat dit ook werken ivm ecc/non-ecc compatibiliteit?
Moet er in dit moederbord perse ecc-geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Geen matches
Ik verwacht van wel.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Geen matches
ik zie online hier wat tegenstrijdige berichten over.
Anders zou een modules van 8 GB ECC ook een optie zijn (maar wel voor een normale prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
ppl schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 23:11:
[...]
Als je mijn post bedoeld moet ik je teleurstellen, er staat niets over upgrades. Ik heb het specifiek over de situatie wanneer de ESXi installatie dusdanig stuk is dat een herinstallatie sneller en makkelijker is (dat kan dus van alles zijn).

Dat gezegd hebbende...er is bij een upgrade altijd een mogelijkheid dat er iets mis kan gaan. Men raadt niet voor niets aan om vooraf een backup te maken ;) Het is echter niet zo dat bij welke upgrade dan ook altijd de boel om zeep wordt geholpen, in tegendeel. Er een beetje op inspelen kan zeker geen kwaad.

Als je de nieuwe release naar cd brandt dan kun je daarmee je ESXi machine booten. Als je dat doet krijg je normaliter inderdaad, zoals FireDrunk al aangeeft, de mogelijkheid om een nieuwe install of een upgrade te doen. Helaas komt het soms voor dat je de upgrade mogelijkheid niet krijgt (dat heb ik al eens op 2 machines mee mogen maken). Dan kun je alleen maar een nieuwe install doen met die cd. Als je dan wil upgraden zou je het nog eens via de ESXi shell kunnen proberen (ik had de mazzel dat er al herinstall plannen waren, die kon ik nu naar voren halen, anders had ik wat anders geprobeerd).

Het misgaan van de upgrade is niet het enige probleem bij upgrades. Upgrades bij ESXi hebben best een aardige impact. Zo kunnen er zomaar ineens wat drivers zijn verdwenen waardoor je netwerkkaart of storage controller niet meer werkt (zoals we bij ESXi 5.5 hebben gezien). Als je een andere usb stick gebruikt dan kun je dit soort zaken testen en heb je de mogelijkheid om naar een werkend systeem terug te kunnen keren. Dit is een scenario waar je met een whitebox veel eerder tegenaan zult lopen dan een upgrade die misgaat.
Goeie tips!

Misschien hang ik dan mijn oude Vertex I wel in een ZFS pool. Of een pool op marktplaats, dat kan natuurlijk ook nog....

Dat gezegd hebbende.... Wat is de actuele stand van zaken in de strijd NFS vs iSCSI voor je datastore?

[ Voor 10% gewijzigd door hansdegit op 03-04-2014 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Geen matches
Ik wil eigenlijk een keuze gaan maken tussen:
- een HP Z420-Workstation
- een zelfbouw systeem

Beide systemen moeten voldoen aan :
- Minimaal 64 Gb Geheugen (betaalbaar)
- liefst zo zuinig mogelijk
- betaalbaar
- hardware worde "ondersteund/werkt" met vmware (denk aan de netwerkkaarten)

Welk consumentenbord zou op dit moment handig zijn om te nemen met mogelijkheden voor 64 GB ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:14

_Arthur

blub

Geen matches
pitchdown schreef op donderdag 03 april 2014 @ 11:57:
Welk consumentenbord zou op dit moment handig zijn om te nemen met mogelijkheden voor 64 GB ondersteuning?
Welke heb je zelf al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Geen matches
_Arthur schreef op donderdag 03 april 2014 @ 11:58:
[...]

Welke heb je zelf al gevonden?
ik zie veel amd-borden langskomen, maar die hebben vaak maar 4 memory-sloten.
Ik ben benieuwd of iemand deze situatie al bekeken heeft en welk mobo/geheugen gekozen is.

Misschien iets als deze?
pricewatch: ASRock Intel X79 Extreme6

Weet alleen niet of de nics ondersteund worden..

[ Voor 23% gewijzigd door pitchdown op 03-04-2014 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:48

servies

Veni Vidi Servici

Geen matches
pitchdown schreef op donderdag 03 april 2014 @ 12:00:
[...]

ik zie veel amd-borden langskomen, maar die hebben vaak maar 4 memory-sloten.
Ik ben benieuwd of iemand deze situatie al bekeken heeft en welk mobo/geheugen gekozen is.

Misschien iets als deze?
pricewatch: ASRock Intel X79 Extreme6
Het bord wat je laat zien gaat tot 64GB. Met de meeste AMD (server)borden kun je vaak 128GB plaatsen. Heb je wel registered ECC geheugen nodig, dat dan weer wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
servies schreef op donderdag 03 april 2014 @ 16:49:
[...]

Het bord wat je laat zien gaat tot 64GB. Met de meeste AMD (server)borden kun je vaak 128GB plaatsen. Heb je wel registered ECC geheugen nodig, dat dan weer wel...
Goed punt,
maar dan word het wel een dure hobby met dat ecc-geheugen...

Nog mensen die voor esxi-compatible mobo hebben gekozen met 64 GB?

[ Voor 4% gewijzigd door pitchdown op 03-04-2014 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:55
Geen matches
hmm ik heb mijn LSI 9240-8i binnen van Ebay.
Maar ik kan eigenlijk niks vinden hoe ik deze nu naar it- mode kan flashen?
Heb ik de verkeerde kaart gekregen /besteld?

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Geen matches

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
Geen matches
Hmm ik ga deze guide volgen:
http://www.servethehome.com/ibm-serveraid-m1015-part-4/

wat ik begrijp kan de 9240-8i naar een 9211-8i in IT mode geflashed worden.

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:39
Geen matches
Die van STH is zowat de meest fool proof die je kan volgen. Go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
Geen matches
Helaas, ik was er al bang voor de kaart word niet herkend.
Ik zag al geen bios tijdens boote van de kaart.
Het 1e commando megarec -adplist geeft card not found.
Er branden 2 oranje ledjes op de kaart.
Ik heb er nog geen kabels of disks op aangesloten.

Iemand een idee?

met windows sas2flash.exe :<

ndows\sas2flash_win_x64_rel>sas2flash.exe
LSI Corporation SAS2 Flash Utility
Version 18.00.0.00 (2013.11.18)
Copyright (c) 2008-2013 LSI Corporation. All rights reserved

No LSI SAS adapters found! Limited Command Set Available!
Finished Processing Commands Successfully.
Exiting SAS2Flash.

Alle pci-e slots gehad maar geen succes.
baal er behoorlijk van, snap niet waarom het niet werkt.

[ Voor 45% gewijzigd door Phyt_ op 04-04-2014 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Geen matches
Woon je in de buurt van Arnhem? :)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
Geen matches
Nee woon niet in de buurt van Arnhem, woon in omgeving Eindhoven.
Maar ik ben wel bereid om die kant op te komen :).
Maar denk je dat jij hem wel kan flashen dan ?, dat het aan de combinatie van mijn moederborden ligt, dat hij daarom niet werkt?
de VM heeft asrock b75-pro3-m en ook daar zie ik geen bios van de LSI.

[ Voor 8% gewijzigd door Phyt_ op 04-04-2014 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
De VM? Je bedoelt je ESXi host? Of probeer je via VT-d te flashen?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
Geen matches
nee nee, even vanaf het begin.
LSI 9240-8i binnen gekregen.
in mijn PC gestopt met moederbord:
Asus p8z77-M-PRO

Alle PCI-E sloten geprobeerd, alles losgekoppeld.
Maar ik krijg geen bios van de controller te zien, als ik dan met usb stick naar dos boot, om te flashen word de LSI controller niet herkend.

VM host mobo: b75-pro3-m
Toen op mijn VM host, alles losgekoppeld en de controller in de PCi-E sloten geprobeerd.
Hier hetzelfde verhaal.

in beide gevallen branden er 2 oranje lampjes en aan de andere kant van de kaart een groen lampje.
Heb er spijt van dat ik via Ebay heb gekocht :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Geen matches
Klinkt inderdaad als een maandag-morgen-model... Je mag zeker langskomen, maar als je geen BIOS ziet zal het mij ook niet lukken...

Probeer eens een oude bak (liefst iets van een AMD x2 ofzo, daar heb ik altijd success mee gehad.)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
Geen matches
Daar was ik al bang voor, ik zal de verkoper maar een mail gaan sturen.
Morgen nog proberen op een oud systeem am2 met gewone bios, maar heb er geen hoop op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-09 09:17
Geen matches
Spijt van op ebay kopen zou ik niet hebben. Het is misschien een beetje een gedoe en een paar extra eurootjes om terug te sturen, maar mijn ervaring met verkopers op ebay is dat die erg, erg gedreven zijn om een positieve beoordeling te krijgen. Bovendien is de kopersbescherming van ebay en de meeste betaalmiddelen een prima stok achter de deur om je gelijk te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Geen matches
ik heb een moederbord gevonden waar standaard ecc-geheugen in moet.
Zou in zo`n moederbord ook non-ecc geheugen gaan werken? (stuk goedkoper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:09
Geen matches
pitchdown schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 07:35:
ik heb een moederbord gevonden waar standaard ecc-geheugen in moet.
Zou in zo`n moederbord ook non-ecc geheugen gaan werken? (stuk goedkoper)
Dat is niet vooraf te zeggen. Het is niet uitzonderlijk dat je kunt kiezen tussen ECC of non-ECC, maar je zult het na moeten gaan bij de fabrikant. Als het goed is kun je het eenvoudig terugvinden bij de specs of anders wel in de handleiding van het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
Geen matches
SndBastard schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 06:45:
Spijt van op ebay kopen zou ik niet hebben. Het is misschien een beetje een gedoe en een paar extra eurootjes om terug te sturen, maar mijn ervaring met verkopers op ebay is dat die erg, erg gedreven zijn om een positieve beoordeling te krijgen. Bovendien is de kopersbescherming van ebay en de meeste betaalmiddelen een prima stok achter de deur om je gelijk te halen.
True misschien wat te chagarijnig omdat hij het niet deed ;).
kreeg een bericht terug, moet zeggen erg goede service inderdaad.

Sorry for that. We are currently in Chinese Tomb-Sweeping Festival. All shipping is not available until Monday.
I will send you a replacement new card on Monday by FedEx Priority. You will receive it on Tuesday or Wednesday.
If everything is fine with this replacement new card, please keep me posted and we will proceed to the return. I will pay for your return postage.

Regards,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Geen matches
Keurig toch! Duurt inderdaad misschien wat langer, maar toch :)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:34

sphere

Debian abuser

Geen matches
Als de tweede kaart ook kapot is eerst even naar Arnhem ;)

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-09 12:02

MvL

Mooie thread hebben jullie hier! Question Mark verwees mij hier naar toe. Ik was al een Topic begonnen in Server Software en Windows Servers over ESXi.

Ik weet niet of ik mijn systeem echt zuinig ga krijgen. Ik heb inmiddels al wat hardware. Hier draait een Linux SBS distro op. De hardware bestaat uit Intel S1200v3RPL met een Xeon E3-1275v3 met twee reepje 8GB geheugen dus totaal 16 GB uitbreidbaar naar 32GB. Dit moederbord komt voor op de hardware compatibilty list van Vmware. Ook heb ik een Synology RS2414+ volgens mij ondersteunt die ook virtualisatie. Iets met ISCSI LUN..? Ik heb nog wat te leren en uit te zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
MvL schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 10:13:
Mooie thread hebben jullie hier! Question Mark verwees mij hier naar toe. Ik was al een Topic begonnen in Server Software en Windows Servers over ESXi.

Ik weet niet of ik mijn systeem echt zuinig ga krijgen. Ik heb inmiddels al wat hardware. Hier draait een Linux SBS distro op. De hardware bestaat uit Intel S1200v3RPL met een Xeon E3-1275v3 met twee reepje 8GB geheugen dus totaal 16 GB uitbreidbaar naar 32GB. Dit moederbord komt voor op de hardware compatibilty list van Vmware. Ook heb ik een Synology RS2414+ volgens mij ondersteunt die ook virtualisatie. Iets met ISCSI LUN..? Ik heb nog wat te leren en uit te zoeken...
mooi bord,
Zou alleen een variant die tot 64 GB kan prefereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:21

OMX2000

By any means necessary...

Geen matches
pitchdown schreef op zondag 06 april 2014 @ 07:28:
[...]

mooi bord,
Zou alleen een variant die tot 64 GB kan prefereren.
Andere prijsklasse als je ook nog een Xeon wilt. De E3's ondersteunen Max 32 GB.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Geen matches
OMX2000 schreef op zondag 06 april 2014 @ 09:31:
[...]

Andere prijsklasse als je ook nog een Xeon wilt. De E3's ondersteunen Max 32 GB.
een I5 of E5 is ook goed. Heb je een suggestie voor een werkende setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@pitchdown, kijkende naar de Intel ark website voor i5 processoren kun je bij een i5 maar 32Gb geheugen prikken. Als 64Gb een harde eis is zul je voor een E5 of een i7 moeten gaan.

Dit advies is overigens niet veranderd sinds:
Nielson schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 11:47:
[...]
Een reguliere S1150 CPU kan maximaal vier modules aansturen (à 8 GB per st.), wil je meer moet je richting S2011.
en
Dadona schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 12:22:
Wil je nu een ESXi server of een werkstation? De Z420 kun je weliswaar in diverse configuraties kopen, maar ik zie ze toch altijd als een vorm van een werkstation. Daarnaast moet je, als je naar een E5 kijkt niet naar een i5 maar naar een i7 kijken. De E3 is meer een tegenhanger van een i5. Nog los van dat alleen een aantal i7 processoren tot 64GB aankunnen.
Een E5 is op de meeste consumenten boards niet ondersteund (kan uiteraard dat ze wel werkend te krijgen zijn maar het is een gok). Met i7 moet je dus de juiste processor hebben en derhalve ook het juiste moederboard. Bekijk bijvoorbeeld eens de X79 chipset moederboarden.

Kijk daarnaast eens op:
http://www.ivobeerens.nl/2012/03/13/intel-x79-whitebox-for-vsphere-5-and-hyper-v-3/
http://www.vexperienced.co.uk/2012/10/22/home-lab-a-scalable-vsphere-whitebox/
http://www.vclouds.nl/how-to-build-a-low-cost-low-power-and-fast-esxi-home-lab/

De laatste setup bestaat uit twee systemen dus misschien net wat je zoekt.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2014 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Als je het volgende document doorleest van HP gaat er prima 64 GB in een E5 mits je de juiste config neemt.

http://h18004.www1.hp.com...ecs/14261_na/14261_na.pdf

Verder slikt deze gewoon ander geheugen, Kingston is een goede keuze bij HP maar als je het op het partnummer van de desbetreffende geheugenmodule zoekt bij de goedkoopste hardware leverancier uit het oosten van het land dan zal ik persoonlijk niet het risico willen lopen voor het minimale prijsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-10 13:55

FREAKJAM

"MAXIMUM"

17 april komt Ubuntu 14.04 uit en dan ben ik van plan mijn VM's te gaan bouwen op mijn ESXi server. (Xeon 1230V3, Supermicro X10SL-7, 32GB RAM) Ik wil ZFS on Linux, LAMP, Observium (monitoring) en SABnzbd/Sickbeard/Couchpotato draaien.

Ik heb in mijn huidige testopstelling (Ubuntu 14.04 beta) alles in één VM draaien, maar ik wil dit toch wat meer gaan scheiden.

Er vanuit gaande dat ik nu 2 VM's heb draaien:
  • pfSense (512mb)
  • vCenter (4096mb)
Dan hou ik dus ~24GB aan RAM over voor mijn VM's. (Ik wil ~3GB RAM bewaren als buffer).
Ik heb 6 schijven van 3TB, die in RAIDZ2 moeten gaan draaien.

Ik zat te denken aan de volgende opstelling qua VM's:
  • Dubuntu, downloadbak (8192mb)
  • Lubuntu, LAMP (2048mb)
  • Mubuntu, monitoringbak (2048mb)
  • Zubuntu, ZFS on Linux (12288mb, waarvan ik 10GB wil toewijzen aan ZFS met zfs_arc_max)
Hoe denken jullie hierover? Is dit haalbaar/doable of ga ik het mezelf juist moeilijk maken? Zit ik goed qua geheugentoewijzing per VM? Ik zit ook nog te denken aan een VM die mijn VM's moet backupen, hier ben ik nog niet helemaal over uit. Veel verder gekomen dan Unitrends Free ben ik op dit moment niet. In ghettoVCB.sh heb ik me nog niet verdiept.

[ Voor 5% gewijzigd door FREAKJAM op 08-04-2014 13:23 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 21:21
Geen matches
Allereerst leuke namen. :)
  • Dubuntu vind ik vrij veel krijgen, maar dat kun je gebruiken om schrijfacties uit te stellen, dus daar valt iets voor te zeggen.
  • Lubuntu is lastig aan te geven, dat hgant er vanaf wat je allemaal gaat doen.
  • Waarom wil je mubuntu zoveel geheugen geven? Wil je aan extremere caching gaan doen? Dat zou wel wat minder kunnen denk ik zo.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Geen matches
Ja, het klinkt best leuk dus dacht waarom niet. :+

Ik zal het nog iets nader proberen uit te leggen:
  • Dubuntu: Op deze machine wil ik enkel sabnzbd zetten en die mijn downloads laten regelen. Als 4GB bijvoorbeeld ook genoeg is, dan doe ik dat liever natuurlijk. Eigenlijk hoort sab gewoon thuis op de Lubuntu server omdat daar de websites draaien. Moet even kijken hoe ik afdwing dat Dubuntu daadwerkelijk de downloads tot zijn rekening neemt.
  • Lubuntu: Sickbeard, Couchpotato en misschien spotweb, meer ook niet. SQL voor mijn XBMC database.
  • Mubuntu: Alleen Observium, waarvoor het misschien verstandiger is deze te installeren op de Lubuntu server. De handleiding gaat er vanuit dat je Observium + SQL op dezelfde server hebt draaien.
Stel, ik definieer slechts 4GB geheugen voor Dubuntu, dan hou ik 4GB meer geheugen over die ik dan eigenlijk aan Zubuntu wil geven (aangezien de vuistregel voor ZFS 1GB RAM per 1TB ruimte is aangezien ik ~11TB aan raw data heb). Dan kan ik bijv 16GB toewijzen aan de VM, waarvan ik 14GB toewijs aan ZFS). Het is maar net de vraag hoeveel GB ik het beste kan toewijzen aan de ZFS VM (nogmaal 6x3 disks in RAIDZ2).

[ Voor 30% gewijzigd door FREAKJAM op 08-04-2014 14:26 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:51

80000

mrox

Geen matches
FREAKJAM schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 14:21:

[list]
• Dubuntu: Op deze machine wil ik enkel sabnzbd zetten en die mijn downloads laten regelen. Als 4GB bijvoorbeeld ook genoeg is, dan doe ik dat liever natuurlijk. Eigenlijk hoort sab gewoon thuis op de Lubuntu server omdat daar de websites draaien. Moet even kijken hoe ik afdwing dat Dubuntu daadwerkelijk de downloads tot zijn rekening neemt.
• Lubuntu: Sickbeard, Couchpotato en misschien spotweb, meer ook niet. SQL voor mijn XBMC database.

Ik heb al dat wat je noemt (incl spotweb) in een ubuntu server 10.04 draaien en ik geef de VM maar 2.5 Gb. (een maand geleden nog opgehoogd van 2.0 Gb naar 2.5Gb, vanwege een nieuwe sab versie, die had schijnbaar meer mem nodig bij het unrarren en bv de sshd werd gekilled).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Geen matches
Als NAS systemen als Synology en QNAP met 1GB RAM ook gewoon SabNZBd kunnen draaien, moet een gewone linux vm dat ook kunnen hoor.. Kwestie van wat instellingen goed zetten.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Geen matches
Vandaar mijn vraag, ik heb geen ervaring met het draaien van SabNZBd etc op Ubuntu, dus vandaar de vraag wat een beetje best-practice is qua memorytoewijzing per VM.

Dan is dit wellicht verstandiger:
  • Dubuntu, downloadbak (4096mb)
  • Lubuntu, LAMP (1024mb)
  • Mubuntu, monitoringbak (1024mb)
  • Zubuntu, ZFS on Linux (de rest, wat over is)

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-08 19:58
Geen matches
FREAKJAM schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:58:
Vandaar mijn vraag, ik heb geen ervaring met het draaien van SabNZBd etc op Ubuntu, dus vandaar de vraag wat een beetje best-practice is qua memorytoewijzing per VM.

Dan is dit wellicht verstandiger:
  • Dubuntu, downloadbak (4096mb)
  • Lubuntu, LAMP (1024mb)
  • Mubuntu, monitoringbak (1024mb)
  • Zubuntu, ZFS on Linux (de rest, wat over is)
4g op je download bak? denk dat je met 2g ook al een eind komt.. die overige 2 kan je dan bij de andere 2 er bij duwen.. maar ik gok dat je nog wel wat gaat tweaken tussen deze inschatting en dat het ook af is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:19
Geen matches
DXaroth schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 20:58:
[...]

4g op je download bak? denk dat je met 2g ook al een eind komt.. die overige 2 kan je dan bij de andere 2 er bij duwen.. maar ik gok dat je nog wel wat gaat tweaken tussen deze inschatting en dat het ook af is ;)
Misschien een tip, ik heb hier ook een gevirtualiseerde downloadbak waar ook plex opdraait onder debian, met 400mb aan werkgeheugen en die kilt nooit wat.

Wat heeft die machine:
- sshd
- plex
- couchpotato
- sickbeard
- sabnzbd

Nooit ergens last van.. Dit alles draait op debian 7 zo uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Geen matches
Ah ja das ook een idee. Ik wou ook nog met Plex wat uitvogelen. Ik ben altijd een XBMC gebruiker geweest, maar wil Plex ook eens proberen. Nou dan noemen we die Pubuntu :D
  • Mubuntu (observium, monitoring server, 1gb)
  • Pubuntu (plexserver, 2gb)
  • Subuntu (sabnzbd server, 2gb)
  • Wubuntu (webserver, 1gb)
  • Zubuntu (zfs on linux, 18gb, waarvan ik 16 gb toewijs aan zfs)

[ Voor 40% gewijzigd door FREAKJAM op 08-04-2014 21:40 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 23:28:
Als je het volgende document doorleest van HP gaat er prima 64 GB in een E5 mits je de juiste config neemt.

http://h18004.www1.hp.com...ecs/14261_na/14261_na.pdf

Verder slikt deze gewoon ander geheugen, Kingston is een goede keuze bij HP maar als je het op het partnummer van de desbetreffende geheugenmodule zoekt bij de goedkoopste hardware leverancier uit het oosten van het land dan zal ik persoonlijk niet het risico willen lopen voor het minimale prijsverschil.
Welke modules van kingston zouden volgens jou moeten werken in een HP z420?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:55
Geen matches
Mijn download VM (nzbget, couchpotato, sickbeard, headphones, spotweb) moet het doen met 1GiB ram en dat gaat prima.

code:
1
2
3
4
5
free -m
             total       used       free     shared    buffers     cached
Mem:           995        832        162          0         71        321
-/+ buffers/cache:        439        555
Swap:          507          8        499

ZFSGuru (3x 1TB) 6 GiB
XBMC (Mysql + Headless XBMC) 2 GiB
Tv (TvHeadend + HDHomerun) 4 GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Geen matches
Mijn 32 GB heb ik opgedeeld naar 5 VM's:
- 16 GB voor ZFS op Ubuntu 13.10
- 4 GB voor mijn Win 8.1 Desktop
- 2 t/m 4 GB voor Windows 8.1 Desktop van mijn vriendin
- 2 t/m 8 GB voor mijn Allround bak (zowel downloads, sabnzbd / couchpotato / sickbeard / xdm / headphones, als LAMP en nog wat andere rommel)
- 2 GB voor mijn Windows 8.1 desktop voor alle cryptocoin wallets

Overigens wel ietsje offtopic omdat ik bovenstaande draai met behulp van Xenserver 6.2 in verband met de pci passthrough van de Intel Panther Point naar ZFS en het gebruiken van de ASM1061 voor Xenserver zelf (MSI Z77A-GD65).
De VM desktops van mijn vriendin en ik hebben beide een dedicated GPU en een USB controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
Geen matches
Even update hier ik heb de nieuwe raid controller binnengekregen en hij werkt! :):)
Wel een tijdje bezig mee geweest om hem naar it mode te flashen maar het is gelukt!
Ivm error initialize Pal
Ik heb hem via Efi geflashed naar een 9211-8i, met de asrock b75-pro3m.
Nu kom ik alleen sata voedings connectors te kort :(.
Dadelijk even een voeding wisselen en morgen even kijken naar molex>Sata connectors.
Want ik wil vanavond toch ff aan de gang met de 5 disks en freenas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Geen matches
Fijn dat hij werkt! :D Scheelt weer een hoop gezeur.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:34

sphere

Debian abuser

Geen matches
DarkFire1985 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 14:40:
Mijn 32 GB heb ik opgedeeld naar 5 VM's:
- 16 GB voor ZFS op Ubuntu 13.10
- 4 GB voor mijn Win 8.1 Desktop
- 2 t/m 4 GB voor Windows 8.1 Desktop van mijn vriendin
- 2 t/m 8 GB voor mijn Allround bak (zowel downloads, sabnzbd / couchpotato / sickbeard / xdm / headphones, als LAMP en nog wat andere rommel)
- 2 GB voor mijn Windows 8.1 desktop voor alle cryptocoin wallets

Overigens wel ietsje offtopic omdat ik bovenstaande draai met behulp van Xenserver 6.1 in verband met de pci passthrough van de Intel Panther Point naar ZFS en het gebruiken van de ASM1061 voor Xenserver zelf (MSI Z77A-GD65).
De VM desktops van mijn vriendin en ik hebben beide een dedicated GPU en een USB controller.
Ben benieuwd of je die asmedia ook apart kan doorgeven op een Asrock B75 Pro3-M. Zou wel leuk zijn.

Nog een tweaker die wat virtualiseert met hardware passthough, maar dan vga: http://youtu.be/feFpdfXcgDM

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
pitchdown schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 23:08:
[...]

Welke modules van kingston zouden volgens jou moeten werken in een HP z420?
Een beetje moeite doen voor een beetje korting mag wel, op de site van Kingston staat een configurator voor alle bekende merken :

HP Z420 Memory van Kingston

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 22:49 . Reden: Kan nog steeds niet correct Nederlands typen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2014 @ 22:48:
[...]

Een beetje moeite doen voor een beetje korting mag wel, op de site van Kingston staat een configurator voor alle bekende merken :

HP Z420 Memory van Kingston
Bedankt!
80 euro per module...dat is geen half werk vind ik.
Dat zou toch goedkoper moeten kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
Geen matches
sphere schreef op woensdag 09 april 2014 @ 22:08:
[...]

Ben benieuwd of je die asmedia ook apart kan doorgeven op een Asrock B75 Pro3-M. Zou wel leuk zijn.

Nog een tweaker die wat virtualiseert met hardware passthough, maar dan vga: http://youtu.be/feFpdfXcgDM
Ik denk dat die ASM1061 ook wel moet lukken in Xenserver.
En inderdaad heb ik dus ook 2 videokaarten met hardware passthrough doorgegeven.
Het enige wat nog niet gelukt is, is mijn pcie dvb-s2 kaart (TBS6985), deze wordt niet meer herkend na de passthrough en het lijkt er dus op dat ik alleen voor die kaart nog een 2e systeem ernaast moet gaan zetten met het bijkomende stroomgebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 15:03
^
Zin om een linkje door te geven van je setup?
Is exact wat ik ook wil doen, spijtig van de TBS kaart..

Heb een GeForce GTX 660 Ti steken in mijn desktop, en zou willen toegroeien naar volgend scenario;
.. OF ik steek de GPU in mijn HTPC en probeer om (USB) DVB-S2 tuners werkende te krijgen op FreeNAS.
.. OF ik bouw ESXi servertje met een TBS6985, GPU voor Steam Streaming en nog wat ander stuff.

it's a hard knock life. 8)7

[ Voor 58% gewijzigd door Nindustries op 14-04-2014 11:35 ]

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
Geen matches
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770 Tray€ 251,55€ 251,55
1MSI Z77A-GD65€ 159,73€ 159,73
2Sapphire HD 6450 1GB DDR3€ 33,94€ 67,88
5Samsung Spinpoint F4 EG HD204UI, 2TB€ 0,-€ 0,-
1Western Digital Green WD20EARX, 2TB€ 89,-€ 89,-
1MountainMOD U2-UFO----
2Intel Gigabit CT Desktop Adapter€ 21,-€ 42,-
2Corsair CMX16GX3M2A1600C11€ 122,70€ 245,40
1be quiet! Straight Power E9 400W€ 60,94€ 60,94
1Samsung 840 EVO 500GB€ 204,99€ 204,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.121,49

Bij deze.
De i7 is behoorlijk overkill natuurlijk maar die heb ik voor een leuke prijsje op de kop kunnen tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-09 12:01
Geen matches
DarkFire1985 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 10:44:

Bij deze.
De i7 is behoorlijk overkill natuurlijk maar die heb ik voor een leuke prijsje op de kop kunnen tikken.
Enig idee wat dit systeem verbruikt?

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
Geen matches
Nee, op het moment nog niet bezig geweest met de zuinigheid van het systeem en ook nog niet gemeten hoeveel het nu verbruikt.
Ik zal kijken of ik van de week even de meter er tussen kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-09 15:33
Ik heb een tijdje al gekeken en nu ze eindelijk uit zijn kon ik eindelijk wat bij elkaar stellen.
Voor thuis wil ik graag een ESXI Bakje in elkaar zetten. Dit wil ik gaan gebruiken voor hobby'en en het leren van ESXI en Windows Server enz.

Ook wil ik nog een VM Maken voor de volgende programma's
-Plex media server
-Sabnzbd
-Sickbeard
-Couchpotato (als ik het eindelijk aan de praat krijg)

Nu heb ik de volgende configuratie bij elkaar gevonden:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 5350 Boxed€ 50,51€ 50,51
1ASRock AM1H-ITX€ 49,25€ 49,25
1WD Red SATA 6 Gb/s WD40EFRX, 4TB€ 149,77€ 149,77
1Fractal Design Node 304 Zwart€ 62,95€ 62,95
1Corsair CMZ16GX3M2A1600C10B€ 83,99€ 83,99
1Mini-box picoPSU 90 + 80W Adapter Power Kit€ 66,50€ 66,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 462,97

Ik heb de onderdelen bij elkaar gezocht om een zuinige ESXI server in elkaar te zetten. Ik wil kijken hoe ik de systeem straks ook nog zuiniger kan maken. Maar nu is mijn vraag, Zou dit systeem goed genoeg voor simpele ESXI met paar VM's en zuinig zijn?

Ook misschien niet juiste plek om hier te vragen maar hoe werkt zo'n picoPSU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OsiriS.nl
  • Laatst online: 01-10 08:34
Ik speel al een tijdje met volgende idee maar ik heb nog enkele vragen welke ik niet beantwoord krijg door de informatie op Internet.

Ik wil graag een zuinig esxi cluster bouwen met een soort van San. Ik wil graag leren omgaan en spelen met esxi en vcenter, vmotion, HA en DRS... Licenties zijn geen probleem die regel ik via kantoor.

Ik had het idee om gestaffeld alles aan te schaffen en uit te proberen. Het idee was om uiteindelijk 3 esxi hosts en een soort van San te hebben. De hosts zouden dan bestaan uit de asrock b85m pro 4 met i3 4130 of i5 4440 en 8 of 16gb ram in een kleine behuizing en extra Intel nic. Deze moet dan aangesloten worden op een asrock avoton c2550 met 16gb ecc ram en 3x4tb voor nas storage via bijv NFS. En een ssd via iscsi voor de vm's als soort van san. Dit draaiend op freenas of zfsguru oid.

Hiermee probeer ik te bereiken dat de vm's uiteindelijk verspreid worden over de hosts en indien mogelijk er hosts uitschakelen of in schakelen. Er komen wat simatic test machines, sql, vcenter en twee werkmachines op. Na verloop van tijd zullen hier zeker nog machines bijkomen. Vandaar ook deze optie om te kunnen schalen.

Is dit mogelijk met een dergelijke opzet? Waar moet ik nog meer rekening mee houden?
Dan vraag ik me nog af of ik voor de hosts een i3 of i5 moet kiezen en of ik voor 8 gb of 16gb ram moet gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:37
Geen matches
Dat is het vSAN-principe, mogelijk dat die licenties ook via kantoor aan te komen zijn? Ik ken zo geen (freeware) software die hetzelfde doet, storage verdelen over hosts in plaats van over schijven.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OsiriS.nl
Geen matches
Sorry als het onduidelijk was maar ik wil een centrale pc voor de storage. Zie laatste stuk van de derde alinea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Geen matches
Ah, ik zie dat ik verkeerd heb gelezen. Je opzet werkt inderdaad. Bulkstorage via NFS, ik neem dan aan dat je dat niet als datastore in gaat zetten? De SSD voor de datastore zou je ook via NFS aan kunnen bieden, dat scheelt een service op je SAN en omdat het een SSD is heb je geen SLOG nodig om de synced writes te versnellen want je hele pool is een SSD.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OsiriS.nl
Geen matches
Oke bedankt voor je reply. Ssd via NFS delen is ook een idee inderdaad. Dat ga ik meenemen, thanks!
Iemand met aanbevelingen omtrent de i3/i5 en 8/16gb ram keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Geen matches
Als je de hosts limiteert tot 16 GB ram dan is de i3 hoogstwaarschijnlijk genoeg. Ik ken Simatic niet maar SQL en vCenter hebben graag veel geheugen dus dan blijft je totale hoeveelheid VM's ook laag.

Om een idee te geven qua CPU, onze complete productieomgeving kan in theorie* Paul op 2 hosts draaien, dan hebben we het over 2x2x8-core van ~3 GHz voor 250 VM's. 32 cores op 250 VM's, iets meer dan 7 VM's per core. En daar zit dan alles in van 20x SQL Server Datacenter, 4 Exchange-servers, 100+ applicatieservers etc. Met een dualcore durf ik wel te stellen dat je zeker 10 VM's kunt draaien, met 3 hosts zit je aan 30. Je noemt er 4 plus 'wat' simatic-machines. Je loopt dus veel eerder tegen een beperking in het RAM dan CPU.

Met de 50 euro die je op de proc spaart heb je weer een 8GB geheugenreepje erbij :P

* Paul Er zijn wat DRS-rules die dat verhinderen ivm clusters uit elkaar houden en DPM staat ingesteld dat er per serverruimte altijd 2 hosts aan staan.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OsiriS.nl
Ram uitbreiden kan altijd nog maar 16gb is een goed begin. Ik merk inderdaad dat esxi meer op ram leunt dan CPU (natuurlijk ook afhankelijk van je vm-gebruik maar mijn vm's zullen waarschijnlijk ook meer leunen op ram dan CPU). Aangezien ik minimaal twee Hosts wil om te kunnen spelen met vmotion en drs denk ik dat een i5 overkill zou zijn. Uiteindelijk hebben zowel de i3 als de i5 4 logical cpus..

Nu lees ik in het grote zuinige server topic dat de biostar b85 3d met twee realtek nics toch werkend te krijgen is onder esxi. Toch gaat mijn voorkeur gevoelsmatig uit naar de asrock b85m pro4 met extra Intel nic. Is dat gevoel terecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chucky_666
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:16
Na het lezen op dit forum (en andere sites) had ik besloten om het volgende aan te schaffen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670 Boxed€ 184,90€ 184,90
1Asus CS-B€ 126,-€ 126,-
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9B Blue€ 66,10€ 66,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 377,-

Het geheugen had ik nog liggen en als storage gebruik ik iSCSI op mijn synology DS411.
ESXi 5.5 start ik vanaf USB stick.

Ik heb beide onboard NICS werkende gekregen middels driver injectie (Intel® I217LM & Realtek® 8111G)

Aangezien ik hier geen eerdere post vond van iemand die dit ASUS bordje gebruikt had (en werkend gekregen had), post ik dat ik tot zover er geen issues mee gehad heb. Dit bordje heb ik gekozen omdat het geclassificeerd is voor 24 * 7 gebruik met "TUF components which are certified for military-grade reliability". In hoeverre het echt veel beter is dan de goedkopere bordjes is natuurlijk de vraag, maar voor maar 20 euro duurder dan de vorige ASUS board die ik op het oog had vond ik de beslissing eenvoudig.

In de toekomst zal ik het geheugen uitbreiden tot 32 Gb en ook een zuinigere voeding in het systeem verbouwen. (Zit nu een 2e hands ThermalTake van 500 Wat in)

[ Voor 7% gewijzigd door Chucky_666 op 22-04-2014 11:53 ]

NL / Dynamisch contract / 3 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V116/ 6,7kWp PV SolarEdge / Warmtepomp Quatt Hybrid 6KW / Mercedes CLA 250E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Geen matches
Verbruik gemeten?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chucky_666
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:16
Geen matches
neen nog niet echt, zal ik volgende week waarschijnlijk eens kunnen doen.

NL / Dynamisch contract / 3 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V116/ 6,7kWp PV SolarEdge / Warmtepomp Quatt Hybrid 6KW / Mercedes CLA 250E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem007492
  • Laatst online: 23-09 07:15
Wie heeft de update van ESXi 5.5 al geimplementeerd nav "Resolving OpenSSL Heartbleed for VMware"? En hoe hebben jullie dat gedaan?

Onderstaande info heb ik zelf gevonden en helaas alleen zonder succes kunnen toepassen. Ik beschik over een ESXI server met Supermicro X10SL7-F bord waarbij tijdens de initiële installatie handmatig de Intel nics zijn toegevoegd. Om die reden gebruik ik het (SSH) command ‘profile update’ i.p.v. de ‘vib install’.
Mijn vragen:
- Moet ik het commando profile update hanteren om de NICs te laten werken?
- Wat is de juiste Image profile name?

Update actie:
esxcli software profile update -d /vmfs/volumes/52e67d10-be61a9c1-e975-002590f06280/_ISO/ESXi550-201404001.zip -p ESXi550-201404420

Logbestand:
No image profile found with name 'ESXi550-201404420'

Waarom deze actie niet:
esxcli software vib install -d /vmfs/volumes/[DATASTORE]/[PATCH_FILE].zip

Note: If you run the command with “install” switch, all your personalized drivers of officially unsupported NICs will be deleted. You might consider using the second command with the “update” switch instead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik heb ook een X10SL-7 mobo en ik heb zojuist de patch geinstalleerd op de volgende manier:
Ik heb ESXi 5.5 met update 1 draaien, dus in mijn geval moet ik patch ESXi550-201404001.zip installeren.

Ik heb de patch geupload naar mijn datastore, al mijn VM's netjes uitgezet en ESXi in maintenance mode geplaatst. Vervolgens gessh'ed naar mijn box en het volgende commando uitgevoerd:

code:
1
2
3
4
5
6
esxcli software vib update -d "/vmfs/volumes/DATASTORE-SSD/ISO-STORAGE/ESXi550-201404001.zip"
Installation Result
   Message: The update completed successfully, but the system needs to be rebooted for the changes to be effective.
   Reboot Required: true
   VIBs Installed: VMware_bootbank_esx-base_5.5.0-1.16.1746018, VMware_bootbank_lsi-mr3_0.255.03.01-2vmw.550.1.16.1746018, VMware_locker_tools-light_5.5.0-1.16.1746018
   VIBs Removed: VMware_bootbank_esx-base_5.5.0-1.15.1623387, VMware_bootbank_lsi-mr3_0.255.03.01-1vmw.550.0.0.1331820, VMware_locker_tools-light_5.5.0-1.15.1623387

Een hele hoop VIBs zijn ook geskipped, maar die lijst is niet echt boeiend. Ik kon mijn ESXi met de VSphere client gewoon benaderen na een reboot dus ik ga er vanuit dat de NIC's het nog netjes doen :+

Vergeet trouwens niet je certificaten opnieuw te genereren nadat je de patch hebt geinstalleerd.

[ Voor 136% gewijzigd door FREAKJAM op 23-04-2014 14:10 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddysleep
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-09 16:24
Hallo, ik heb hier een i5 met 4 cores waarop ik esxi 5.1 draai. Ik draai op die esxi machine een windows 7 waarnaar ik connecteer met mijn laptop. Ik gebruik de esxi server als "rekencenter". Ik heb aan de windows 7 machines 4 cores toegekend. Maar wanneer ik kijk naar de cpu usage in mijn windows 7 zie ik dat dit slechts 25% is (dus 1 core). De software die ik gebruik is dus wrs maar geschreven voor 1 core. Ik vroeg mij af of je esxi zodanig kan instellen dat hij die taak toch kan verdelen over meerdere cores maw dat er 4 cores gebruikt worden om die windows 7 machine te draaien, maar dat die windows 7 machine dit ziet als 1 core. Ik vrees dat dit niet mogelijk is, maar je weet toch maar nooit.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Nee dat is niet mogelijk. De ESXi CPU schedular krijgt namelijk maar 1 taak tegelijk van van de VM, dus ookal zou hij die naar 4 CPU's schedulen, maar 1 CPU kan het werk daadwerkelijk uitvoeren.

Wel kan ESXi de load verdelen over de 4 CPU's maar dat zal effectief niet sneller zijn, of minder stroom gebruiken. In de praktijk zal het zelfs sneller zijn om de Windows VM maar 1 vCPU te geven en aan CPU pinning te doen zodat er minder switches tussen CPU's gebeuren. Maar dat is een bad practise :)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddysleep
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-09 16:24
Geen matches
Okay, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem007492
  • Laatst online: 23-09 07:15
FREAKJAM schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:15:
Ik heb ook een X10SL-7 mobo en ik heb zojuist de patch geinstalleerd op de volgende manier:
Ik heb ESXi 5.5 met update 1 draaien, dus in mijn geval moet ik patch ESXi550-201404001.zip installeren.

Ik heb de patch geupload naar mijn datastore, al mijn VM's netjes uitgezet en ESXi in maintenance mode geplaatst. Vervolgens gessh'ed naar mijn box en het volgende commando uitgevoerd:

code:
1
2
3
4
5
6
esxcli software vib update -d "/vmfs/volumes/DATASTORE-SSD/ISO-STORAGE/ESXi550-201404001.zip"
Installation Result
   Message: The update completed successfully, but the system needs to be rebooted for the changes to be effective.
   Reboot Required: true
   VIBs Installed: VMware_bootbank_esx-base_5.5.0-1.16.1746018, VMware_bootbank_lsi-mr3_0.255.03.01-2vmw.550.1.16.1746018, VMware_locker_tools-light_5.5.0-1.16.1746018
   VIBs Removed: VMware_bootbank_esx-base_5.5.0-1.15.1623387, VMware_bootbank_lsi-mr3_0.255.03.01-1vmw.550.0.0.1331820, VMware_locker_tools-light_5.5.0-1.15.1623387

Een hele hoop VIBs zijn ook geskipped, maar die lijst is niet echt boeiend. Ik kon mijn ESXi met de VSphere client gewoon benaderen na een reboot dus ik ga er vanuit dat de NIC's het nog netjes doen :+

Vergeet trouwens niet je certificaten opnieuw te genereren nadat je de patch hebt geinstalleerd.
Het is gelukt! bedankt.

Wat is het wattage van jouw server bij gemiddelde belasting? Ik kom uit op 65W: 6 schijven en 1 ssd en drie vm's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Geen matches
Ik heb inmiddels al sinds begin maart mijn bestelling open staan bij Azerty maar helaas is tot op de dag van vandaag het geheugen dat op de QVL staat nog steeds niet geleverd.

Los van het feit dat ik inmiddels behoorlijk klaar ben met Azerty (telkens bij navragen 5 tot 10 werkdagen beloven en zelf geen enkele keer iets laten horen) zit nu een beetje te twijfelen wat te doen. Van de ene kant zou ik kunnen kijken naar gewoon goed leverbaar vergelijkbaar geheugen maar dat staat dan niet op de QVL, en ik lees op internet genoeg verhalen met geheugenproblemen op Supermicro borden.

Een andere optie is gewoon de hele bende annuleren en wachten totdat er fatsoenlijk leverbare opties zijn met 64GB geheugen.

[ Voor 6% gewijzigd door ik222 op 27-04-2014 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Geen matches
Persoonlijk heb ik nog nooit enige klacht over Azerty te zeggen gehad en ik kan toch al rond de 5 cijfers tellen wat ik daar voor mezelf, familie en vrienden besteld heb. Echter zorg ik wel altijd ervoor dat ik niets bestel dat zo'n vage "5-10 werkdagen" levertermijn heeft, dat wil meestal zeggen dat de hoofdverdeler het niet heeft en wacht dat het binnenkomt via land/zee/lucht. Dit kan soms op één dag zijn, maar ook gerust twee maanden per boot.

Is het geen optie een compatibele vervanger voor het geheugen te nemen ? Eventueel ten rade bij de fabrikant zelf, maar het internet is vaak de beste bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Geen matches
Ik bestel ook regelmatig bij Azerty, en moet zeggen dat het mijn favoriete winkel is. Redelijk scherp geprijst, maar ik heb er gewoon nog nooit klachten over gehad. Winkels als Afuture hebben een fractie lagere prijs, maar doen het toch structureel slechter qua service en RMA.

Stuur anders gewoon een mail richting Supermicro en zeg ze gewoon keihard dat het geheugen slecht leverbaar is en dat je graag wil dat ze de QVL aanvullen met recent geheugen :)

[ Voor 24% gewijzigd door FireDrunk op 27-04-2014 14:50 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autowiel
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 10:38
Geen matches
Zijn er al mensen met de volgende configuratie? Hoe draait dit?

Zou dit goed werken voor 2 vm's: één windows 7 als testmachine en 1 Linux vm die als webserver voor meerdere joomla websites.

pricewatch: AMD Athlon 5350 Boxed
pricewatch: ASRock AM1H-ITX
pricewatch: Crucial Ballistix Smart Tracer BLT2CP8G3D1608DT2TXOBCEU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-09 16:45
Geen matches
Er komen steeds setups voorbij die alleen gebruik maken van de onboard SATA-controller; ik had ook zoiets in gedachten, met de http://tweakers.net/pricewatch/355352/asus-cs-b.html (o.a. omdat remote management van de Q87-chipset me handig lijkt).

De CS-B moederbord heeft 5x SATA, waarvan ik er 2 (SSD mirror) wil gebruiken voor de VM's, en 3 (RAID-Z) voor data, maar als ik de startpost goed lees gaat dat niet werken zonder extra controller omdat de HD's niet afzonderlijk kunnen worden doorgegeven met VT-d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Geen matches
Klopt. VT-d is voor PCIe controllers, niet voor individuele schijven. Er zijn een select aantal mensen die het werkend hebben gekregen met borden die voorzien zijn van 2 controllers (Vaak een ASMedia of Marvell chip voor 2 extra SATA3 poorten), maar die zijn op 1 hand te tellen volgens mij.

Ik zou het risico er niet voor lopen...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Geen matches
...en op vrijwel alle SuperMicro borden :) Sommigen hebben een losse LSI controller onboard, anderen 2x SATA600 en 4x SATA300 op de chipset en nog eens 4 of 8 poorten aan een 'SCU'. Die eerste 6 kun je in één keer (het is één controller) doorgeven aan een VM :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-09 12:03
Geen matches
Misschien een niet zo snuggere vraag maar hoeveel vNICs kan je maken van 1 physical NIC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Geen matches
Zoveel als je wil. Je maakt een vSwitch aan en daar koppel je een Fysieke Adapter aan.

Daarna kan je oneindig VM's op die vSwitch hangen.

[ Voor 77% gewijzigd door FireDrunk op 29-04-2014 19:12 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TemmieT
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-05-2023
Vraagje over Esxi passthrough op een AsRock B85M bord met een Intel Core i5 4400

Is er iemand in geslaagd om hard drives die aan de internal sata poorten hangen te "passthroughen" naar een virtual machine ?
Het lukt me met drives die aan een Promise TX4302 ( sata 300 ) kaartje hangen, maar niet met de interne sata poorten.
Er staat niets in de lijst "Mark devices for passthrough"dat aan de interne sata doet denken:

Intel corporation Haswell Integrated Grapics controller
Intel corporation Haswell HD Audio Controller
Intel corporation Haswell Ethernet Connection I217-V [vmnic0]
Intel corporation Haswell Lynx Point USB Enhanced Host Controller #2
Intel corporation Haswell Lynx Point USB High Definition Audio Controller
Intel corporation Haswell Lynx Point USB Enhanced Host Controller #1
Intel Corporation 82801 PCI Bridge
|-AsMedia Technology Inc. ASM PDC1083/1084 PCIe to PCI Bridge
|- Promise Technology, Inc PDC40718( SATA 300 TX4)
|- D-Link System Inc DGE-528T Gigabit Ethernet Adapter

Ik dacht eerst het Esxi booten vanaf een SSD die aan het Promise kaartje hangen of via een USB flash drive zou helpen, maar het maakt niet uit.

[ Voor 34% gewijzigd door TemmieT op 29-04-2014 20:34 . Reden: Inhoud van "Mark devices for passthrough"scherm ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-09 12:03
FireDrunk schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 19:12:
Zoveel als je wil. Je maakt een vSwitch aan en daar koppel je een Fysieke Adapter aan.

Daarna kan je oneindig VM's op die vSwitch hangen.
Zijn er dan nog andere redenen buiten performantie & redundancy om voor een Mobo met meerdere NIC's te gaan in een ESXi build? Of bepaalde limitaties bij 1 fysieke NIC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Geen matches
Ik denk dat je met die twee de meeste zaken wel af kan vangen, misschien security er nog bij :) Al zijn het wel vrij brede begrippen.

Je wilt je storage over andere paden hebben lopen dan je LAN-verkeer, maar is dat performance? Of valt stabiliteit niet onder performance?

Je hebt over het algemeen een aantal 'verkeersstromen' die je wilt scheiden:
- Storage
- Management
- Heartbeats
- vMotion
- LAN
en afhankelijk van je security officer ook WAN en DMZ fysiek gescheiden.

Ieder van die paden wil je natuurlijk redundant aansluiten... @work hebben we de heartbeats van virtuele clusters gewoon bij het LAN-verkeer, maar vMotion staat er bewust los van; dat trekt anders makkelijk de lijn dicht.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
TemmieT schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 20:22:
Vraagje over Esxi passthrough op een AsRock B85M bord met een Intel Core i5 4400

Is er iemand in geslaagd om hard drives die aan de internal sata poorten hangen te "passthroughen" naar een virtual machine ?
Het lukt me met drives die aan een Promise TX4302 ( sata 300 ) kaartje hangen, maar niet met de interne sata poorten.
Er staat niets in de lijst "Mark devices for passthrough"dat aan de interne sata doet denken:

Intel corporation Haswell Integrated Grapics controller
Intel corporation Haswell HD Audio Controller
Intel corporation Haswell Ethernet Connection I217-V [vmnic0]
Intel corporation Haswell Lynx Point USB Enhanced Host Controller #2
Intel corporation Haswell Lynx Point USB High Definition Audio Controller
Intel corporation Haswell Lynx Point USB Enhanced Host Controller #1
Intel Corporation 82801 PCI Bridge
|-AsMedia Technology Inc. ASM PDC1083/1084 PCIe to PCI Bridge
|- Promise Technology, Inc PDC40718( SATA 300 TX4)
|- D-Link System Inc DGE-528T Gigabit Ethernet Adapter

Ik dacht eerst het Esxi booten vanaf een SSD die aan het Promise kaartje hangen of via een USB flash drive zou helpen, maar het maakt niet uit.
Je kan Disks niet doorgeven via VT-d (via het Passthrough menutje), dat is alleen bedoeld voor devices (vooral PCIe).

Als je disks direct door wil geven moet je met RDM aan de slag (Raw Device Mapping).

Als ik jou zo begrijp heb je je wel ingelezen maar nog niet helemaal perfect :)

Als je een losse Promise controller hebt om van te booten, kan je de onboard controller inderdaad doorgeven. Dat zou iets met een AHCI controller moeten zijn.
Alle schijven die aan die controller hangen zullen daarna in de VM zichtbaar zijn.

@Dotacom,
Voor een single server build maakt het weinig uit. Als je echt high performance iSCSI / NFS wil doen is het verstandig om 2 NIC's te nemen.

Grootste voordeel is dat je 1 fysieke netwerkkaart op Jumbo Frames kan zetten, en je gewone LAN netwerk op een MTU van 1500 kan houden. Je wil natuurlijk niet ook je laptops op Jumbo Frames moeten zetten ;)

In Enterprise land zijn er inderdaad zoals Paul zegt meerdere redenen om meerdere NIC's te hebben in een server, waarvan de allergrootste reden redundantie is.

Performance technisch valt het allemaal wel mee.

[ Voor 62% gewijzigd door FireDrunk op 29-04-2014 22:44 ]

Even niets...

Pagina: 1 ... 71 ... 116 Laatste

Let op:
Let op: Dit is geen 'algemeen ESxi-topic'. Ook je algemene VT vragen horen hier niet thuis!

Lees voor je begint goed de start post en blijf ontopic.